Fjäril & magiska ankan !

 
Dags  för Fjärilarnas solceremoni
De trivs i solen och värmen och njuter i fulla drag
 
 
Under eftermiddagen igår kunde man höra ett lågt surrande från dem
 
Så plötsligt från ingenstans kommer herr Anka !
Det kan vara så att surrandet kallade på honom.
 
 
Med lite besvär klättrar han upp på altanen och spatserar rakt mot Fjärilarna.
Att jag står bredvid bryr han sig inte det minsta om.
 
Han var bara några decimeter från mig och vi känner inte varann... harar finns det gott om men jag har aldrig sett en anka här !
 
Han går ända fram till Fjärilarnas solsten och studerar dem noga i säkert en minut.
Jag inser vad det är han gör.
Och det berör mig djupt.
 
Han ger dem lite av djurens energi också -  kanske omedvetet, kanske inte, men jag vet att Fjärilarna tog emot och från och med nu kommer deras beskydd också att omfatta de djur som finns i den familj där de hamnar.
 
Det här var så ovämtat och så vackert  - jag blev alldeles rörd !
 
Kram & Kärlek
 
1 Linda N:

skriven

Så fantastiskt🦋🦆💛

2 Månskenet:

skriven

Nejmen, va fint! Otroligt, att andhanen visste att komma traskade just där och då - fast det är mycket man inte vet och förstår, nån av fjärilarna måste ha kallat på honom 💕
Ha en bra dag!

3 Smulan:

skriven

Vad fint gjort av ankan.
Vi har fått nys om ett hus som snart ska säljas ett dödsbo.
kommer säljaren att gå med på att vi får komma och titta och ev köpa eller vill hon gå via mäklare?

Ha en skön och solig fredag

4 SaraA:

skriven

Magiskt ögonblick. Blir så sugen på att beställa en fjäril. Behöver fylla vårt hem och min familj med harmoni och kärlek. Vi lever mitt upp i den värsta småbarns-trots-ålder perioden, en 3,5 åring och en snart 1 åring. Min sambo lever lite efter den gamla synen; kvinnan sköter hemmet och barnen. Jag börjar bli så trött och sliten och det märks på mitt humör och mitt tålamod. Är rädd att förstöra hela vår familj för detta. Har tappat mycket av mig själv och mannen förstår inte riktigt innebörden med ”egen tid” vilket gör mig så irriterad.
Om inte en fjäril väljer mig är det nog dags för en seans från dig. Det var många år sedan jag fick en av dig och mycket stämde då så en boost av lite spådom kanske kan hjälpa mig i det värsta.

Svar: Ni behöver prata med varann och lyssna på varann och det är viktigt att det blir nu.. medan det finns en chans att lösa era problem ganska enkelt... kram :)
Esmaralda

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Tänker på ibland att längesen jag fråga min mamma om jag är man idag att jag borde heter johan. Om jag är inte flicka utan pojke. Borde jag och han har samma historia eller lite olika?

Jag undrar ibland hur är han som idag...

Har jag var man i här samma livet?

Ha det bra

Svar: Du har varit både man och kvinna i tidigare liv.. den här gången är du 100% kvinna... kram :)
Esmaralda

6 Camilla:

skriven

Kära Es, sommar o sol, värme så de räcker och blir över... Ändå är jag olycklig, vet du sagt att min lycka även kommer, men längre fram, är så trött på mitt liv, jättedeprimerad, ser ingen ljusning med nåt, kan du se om nåt händer snart som får mig att leva upp lite mer? Tacksam för de lilla!! KRAM

Svar: Försök att gör bra val också i det lilla och gör sådant som ger dig god energi.. kram :)
Esmaralda

7 Skorpan:

skriven

Vilken anka, den visste nog sin uppgift denna dag. Förstår att du blev rörd Es.

Sista arbetsdagen o sen semester förutom att jag förmodligen kommer att utföra vissa arbetsuppgifter under semestern också... Men det tar jag som ledig sen, rätt ska vara rätt.

Undrar om du ser nåt kring min kommande semester Es? Nåt jag ska tänka på, se upp för? Vi ska köra upp till mamma imorgon o blir väl där en vecka ungefär. Tänkte att vi sen hemmavid kunde göra något också, det brukar vi inte hinna med under våra två veckor tillsammans annars...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Låter som en bra plan du har :) kram :)
Esmaralda

8 Muu:

skriven

Hej Esmaralda.

Oj så vackert. Djuren kan vara magiska.

Kommer det att bli en flytt härifrån? Ser du något kring den? Kommer vi att vara fler då?
Kram

Svar: En flytt blir det men jag ser inga detaljer.. kram :)
Esmaralda

9 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Oooh så magiskt . Anddrake som delar med sig av sin energi wow dessa små fjärilar blir verkligen speciella <3
Men har fortfarande inte råd ...

Tur tiden är gratis och att lyssna på sommarpratarna Satt inne med ac´n på och lyssnade ikapp och vart så berörd av Mona Sahlins sommarprat Starkt Berörande och modigt !
Hoppade däremot Tegnells...är såå trött att höra hans röst.

Härliga dagar nu pooldopp och filmttittande Man får faktiskt ta det lugnt i värmen !

Ljuvlig Fredag !

Kram Anki med flock

Svar: Ja herr Tegnell är man ju rätt trött på att lyssna till vid det här laget ! I morgon ska tydligen regn och svalka komma och det ser jag faktiskt fram emot :) Kram :)
Esmaralda

10 Lilla m:

skriven

Hej Es, händer det något glädjande och roligt i mitt liv snart?

11 Kulla:

skriven

Åh vad underbart💕🦋🦆.. magic på hög nivå i dessa 🦋.
Hoppas verkligen någon av dessa skönheter hoppar till och vill till mitt hem.. och mina önskningar 💕🥰. Kram

Svar: Jag hoppas och tror att en av dem finns till dig... kram :)
Esmaralda

12 💕 Zoey 💕:

skriven

God morgon Es!
Åh helt otroligt! Tänk att den gick rakt fram till fjärilarna och att den inte ens brydde sig om dig oxå. Lite creepy om du frågar mig men samtidigt kanske inte. Att den gick raka vägen fram till dom var nog för att dom kallade på honom, vilket säkert var de där surret du hörde.

Hos mig finns de djur; hundar, kaniner och chinchillor och fjäril får mer än gärna skydda dom. Hoppas så in i norden att de finns en fjäril som vill komma till mig. 🙏 Detta var bara en talisman för mig. Du skrev ju att den helar depression och återhämtning och det är precis vad jag lider av - depression och just nu försöker ja återhämta mig. Känns som om jag behöver den sista hjälpen för att komma på fötter efter flera år av depression.

Vet inte om det betyder något men efter jag hade läst klart inlägget om fjäril talismanerna dök det upp en bild framför mig av just en fjäril. Trodde först bara att det var inbildning men sedan läste jag på bloggen senare på kvällen och det hade gjort så för en annan i bloggen oxå. Creepy! 😱🙊 Kanske menat att vi två ska få en talisman eller kanske inte. Vi får se vad som sker på måndag vem fjäril talismanerna väljer!

Ha en bra dag allihopa! Hoppas ni inte smälter bort! Kram Zoey 💕

Svar: Ja Fjärilarna påverkar redan.. och det är 100% positivt och kärleksfullt... kram :)
Esmaralda

13 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Djur kan vara fantastiska.

Kan det bli att han väljer mig?
Kram

14 Fitnesskillen:

skriven

Godmorgon ez hoppas att du får en fantastisk fin fredag och helg 😁

Det jag vill berätta är att jag har börjat tröttna på min tjejkompis nu, vi började små tjafsa över när det kommer till min ekonomi, vi skulle ha träffats idag och bada och ha allmänt trevligt, men jag frågade henne igår om vi ska ha pizza efter vi har badat och då skrev hon ja att vi kunde ha det men sen ändra hon sig och säger att jag ska tänka på min ekonomi och då skrev jag sluta jag vill käka pizza punkt slut men än så fortsatt hon att jag ska spara osv och att jag ska tänka på dom som hamnar i lyxfällan men jag tyckte hon överdrev där så jag skrev att jag äter inte ens så ofta ute så som dom gör i programmet, men hon fortsatt med att jag skulle spara mina pengar hela tiden, så jag skrev till slut att vi skiter i ses och då skrev hon med stora bokstäver ja det gör vi, så det märks klart och tydligt att jag börjar tröttna på hennes beteende, visst jag förstår henne ändå men hon behöver inte lägga sig i när det kommer till min ekonomi 😅

Jag vet inte om jag gjorde rätt av mig att visa henne att hon inte kan ha kontroll över mig, men jag kan säga som såhär att det kändes skönt när jag skrev att vi skiter i att ses 😁

Kram

Svar: Klart du ska markera när man passerar din gräns... kram :)
Esmaralda

15 Naturvän:

skriven

God morgon!

Vilken fin upplevelse, tyvärr har jag inget husdjur , Kanske kommer det senare. Längtar stundtals efter hund.

Blir en varm dag här och jag skall fokusera på dagens aktiviteter, dvs målarkurs o spinning.

Nej, orolig natt med huvudbry o längtan efter ngn. Vissa dagar är jobbigare än andra, hoppas bara kunna ta mig igenom helgen. Nästan omöjligt att träffa min vän och det är klart, det tar på krafterna och humöret.

Måste bara hitta strategi hantera situationen..

Ha en härlig sommardag alla!


Svar: Du kommer ha ett husdjur så småningom ! Och nu kommer du hitta rätt strategi och snart mår du så mycket bättre... kram :)
Esmaralda

16 CA :

skriven

Hej
🦋 Är verkligen jättefina.
Väldigt gulligt av herr 🦆
Kram

Svar: Ja, han var så självsäker och visste precis vad han skulle.. kram :)
Esmaralda

17 Blåvinge :

skriven

Åååå 😍😍😍
Jag blir alldeles tårögd när jag läser detta! Djuren är fantastiska! 💖

Svar: Ja visst är det så.. och det var ju inte länge sedan en räv kom på besök och när detta hände var också Fjärilarna ute men jag gjorde ingen koppling då.... kram :)
Esmaralda

18 Ninni:

skriven

Hej
Så rörande med ankan och så vackra fjärilar
Det är en underbar blogg du har
läser den varje dag
För 6 årsedan fick jag bröstcancer och fick gå igenom både
cellgift och strålning
Nu tycker jag att det är en knöl i andra bröstet
ibland känner jag det inte
jag kanske bara är nojig
Jag får inga kontroller längre är över 74 år
Ska det bli en andra tur igen
Ha en bra dag

Svar: Jag har ju själv gått igenom bröstcancer för ett år sedan....slapp dock cellgifter. NU tycker jag att du omgående ska boka tid och bli undersökt... om något finns där så är det viktigt att det snabbt behandlas.... jag spår ju inte kring sjukdom eftersom jag tycker det är oetiskt och det hoppas jag du förstår. Men som sagt, boka tid omgående och du kommer snart att veta vilket... kram :)
Esmaralda

19 LottaS:

skriven

I sista sekund antog dottern utmaningen att prova på de svårare studierna! Hon sa att hon annars alltid kommer att undra hur det skulle ha varit. Och hon kan alltid byta i senare skede om hon vill, men ser du om hon gör det?

Svar: Bra val.. att hon byter runt 40 % men hon ska inte luta sig åt att hon KAN byta.. bättre att gå all in... för om hon ha fokus så klarar hon det fint.. kram :)
Esmaralda

20 Stormi:

skriven

möter jag min nästa kille via dejtingapp eller irl?

Svar: Känns som om du ganska snart kommer möta någon via dejtingappen.. men hur det blir ser jag inte i skrivande stund.. kram :)
Esmaralda

21 Läroliv:

skriven

Ja, håller med, så vackert. Mer sånt tack och hur visste hen vart dom fanns, jo, från universum för alla väsen förstås tänker jag.

Kram


Svar: Ja och jag tror herr Anka hörde Fjärilarnas surrande... det är ganska mäktigt... häromdagen kom ju en räv och ingen av dessa två arter rör sig normalt i min trädgård ! Kram :)
Esmaralda

22 Dunegull:

skriven

Åhh nu längtar man ju bara till måndag 🙈

Idag ska jag till ditt favoritställe med 3 kompisar. Har hyrt en stuga. Får hoppas det blir bra. Vi ska vara försiktiga inne i varuhuset och jag tror dem har bra koll.

Får jag napp på tinder tro?

Trevlig helg!
Kram

Svar: Vad trevligt med stugan :) God chans att du får Tindernapp :) Kram
Esmaralda

23 Jeanette:

skriven

Vad fint 🥰

24 rosviol:

skriven

Nämen.. Så häftigt! Undra var herr anka kom ifrån, vild eller tam.. Själv så fick jag vid sovdags igårkväll en inre bild på en fjäril och hur asken du förvarar dom i surrade av liv och till dagens inlägg så skriver du om dom, slump eller ej så vill jag nog ta det som ett litet tecken ;D ..och denna kull talismaner känns redan magiska och speciella fastän de inte flygit ur boet än och fortfarande väntar på att få komma igång på riktigt, kommer bli intressant att höra om de som får en följare till fjäril, hur de tas emot och vad som händer eller inte, intryck och uoplevelser, känslor :)

Ha en fin fredag nu, njut å må väl till oss alla! 🌸

Svar: Visst är det ett tecken som du var med om !! Kram :)
Esmaralda

25 Västkustbruttan :

skriven

Så mkt värme i detta ögonblick 💖

Vad roligt att få följa fjärilarnas utveckling här på bloggen :-)

Vad görs här hos mig? Granskottssaft minsann !! Det låter inte mkt för världen men är förbaskat smarrigt.

Esmaralda: sökt jobb på ungdomsmottagning. Hajade till direkt när annonsen låg ute och håller en extra tumme för detta. Har jag minsta chans på detta?

Kram på er!

Svar: Granskottsaft ? Har jag aldrig hört talas om --- hur gör man ? Du har chans på jobbet.. runt 70 %... kram :)
Esmaralda

26 Snödroppen:

skriven

Hejsan och godmorgon!

Men vilken upplevelse med ankan, det är nästan så håren reser sej. Det var nog nån mening med det hela...
Fredag igen...och äntligen en ledig helg. Varmt som satan men klagar inte. Inga direkta planer utan bara njuta av sol och värme, kanske lite rosé på balkongen på kvällskvisten. Kan det rentav bli en dejt med flingen dom närmsta dagarna?
Har du några trevliga planer själv?
Trevlig helg och kram☀️🌷

Svar: Rosé på balkongen, så härligt..... en dejt KAN det bli... kram :)
Esmaralda

27 Jen. :

skriven

Härligt att djur också vill hjälpa.

Han ger konstiga hot. Ska jag ta dem på allvar? Vill gärna följa mitt hjärta men det ska enligt honom kosta mig dyrt och jag ska få konsekvenser för det.Han förklarar i efterhand att jag hade fått hjälp med det och det om jag betet mig men är det inte bara ord.. Lätta att säga utan att det finns en tanke bakom dem. Klarar jag av allt utan hjälp från honom och kan jag gå min egen väg? Ser du något?

Svar: Bara du fattar dina beslut och har fokus så klarar du allt du vill klara.. kram :)
Esmaralda

28 Kristin:

skriven

Dette var sterkt å lese, kjære Esmaralda.
Mens jeg leste om anden, fikk jeg frysninger.
Herlighet, og så her som det er så varmt.
Spennende sommerfugler.
Ønsker en god dag. KRAM!!!

Svar: Ja Fjärilarna är speciella... och redan nu... innan de är "klara"....först kom räven och nu ankan... inga djur som normalt brukar röra sig i min trädgård !! Kram :)
Esmaralda

29 2020:

skriven

Ser det ut som att min och vännens plan kommer slå in? Flytta till samma stad som mig och hoppa på utbildningen här istället.

Kram

30 Barbie:

skriven

Hej Es! Har han en baktanke efter allt som har hänt? Får en känsla av att han utnyttjar mig .. stämmer det?

Kramar

31 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer det att dröja många år innan jag har en fast relation? Och får göra familje resor?
Kram

Svar: Det kommer... ser inte exakt när.. men det verkar vara något på väg.. kram :)
Esmaralda

32 <3:

skriven

Ärligt talat, har dom svartsjuka i sig. Kollegorna L, U, A!
Är dom falska?
Chefen med eller?
Usch. Känns som dom är emot utlänningar i skyg.

33 Nenna:

skriven

Hej Es,

Så fint med ankan och fjärilarna 🦋

Vad ser du runt min sommar Es? 💛
Kram 🤗

34 sus:

skriven

hej
magiskt....
här är det vakum...
något jag behöver hålla koll på?
love sus

35 x:

skriven

hej Ez!

vi har kämpat med att bli gravida men det har ej lyckats. har bakom mig några missfall.

hur ska jag komma över sorgen över det? tänker varje dag på det och varför det ej lyckades. gör så ont i själen o hjärtat.

önskar dig Ez o bloggläsarna en fin dag!

36 x:

skriven

hej Ez!

vi har kämpat med att bli gravida men det har ej lyckats. har bakom mig några missfall.

hur ska jag komma över sorgen över det? tänker varje dag på det och varför det ej lyckades. gör så ont i själen o hjärtat.

önskar dig Ez o bloggläsarna en fin dag!

37 ängeln:

skriven

Så fint, när jag och min bror var små fick vi besök av ett ankpar som flög till oss varje dag samma tid. Vi var ensamma hemma på sommarlovet och det kändes så i hjärtat att de kom med en hälsning till oss. Kram

Svar: Vad speciellt och vackert !! Kram :)
Esmaralda

38 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, du hade så rätt att det blev en rolig kväll igår.
Sprang på Olle med. Han ville prata mer med mig. Han är lite svår och väldigt princip fast tror jag.
Han skrev ett meddelande sen till mig men har inte svarat ännu...
Kommer vi någon gång få till en träff ?
Kram

Svar: Ja en träff kan de bli men knappast så mycket mer... kram :)
Esmaralda

39 Michaela:

skriven

Gud så ljuvligt det måste ha varit att beskåda detta! Älskar djur! Fjärilarna är så fina och längtar till måndag :)

Väckt återigen kl 7 av en grannes renovering. Under 1 år så har renoveringarna avlöst varandra. Så fort en är klar efter ngn månad börjar en annan och är så jävla less på det nu. Flyttar snart ut på landet :)

Fortfarande sakta men säkert framåt och på rätt väg för mig? Blir det ingen romantik alls denna sommar? Lite funderingar :)

30 grader idag och i morgon ännu så blir att kämpa! Lovas 16 grader på måndag och det ser jag fram emot :)

Ha en fin fredag!
Kram

Svar: Du går längs rätt väg och bra ting kommer ske.. kram :)
Esmaralda

40 Mimi:

skriven

Hej!

Har du hört talas om bondmoran Maggan från Gotland som ser det ingen annan ser? Undrar bara om hon verkligen finns. Hon ska alltså vara synsk och kunna se sånt som ingen annan spåkunnig kan se.

Kram

Svar: Nej jag har inte hört talas om henne... kram :)
Esmaralda

41 Bb:

skriven

Hej E!

Hur kände han när han såg mig igår? ☺️
Kram!

42 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Idag var jag på stranden och min son mötte en grabb från hans gamla förskola. De var goda vänner då och i samband med bytet fick jag den här grabbens pappas telefonnummer.
Nu mötte vi hans mamma på stranden och det såg ut som om hon var där med en ”ny kille”
Jag kom och tänka på grabbens pappa kanske han är singel nu då?
Kan det bli någonting bra med han om jag tar kontakt?
Kram

Svar: Klart du ska kontakt men jag tror inte det leder till något speciellt... kram
Esmaralda

43 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Vi har en granne. En äldre man.
Han lever ensam. Pratar lite med alla grannar.
Ibland vill han hjälpa till och vara en hjälpande hand och det är välkomnande.
Men vill vara på den säkra sidan.
Han försöker inte med något? Eller vill vara stötande ? Är det ren vänlighet utan baktankar?
Kram

Svar: Jag ser i alla fall att han inte är illasinnad... kram :)
Esmaralda

44 Bb:

skriven

Hej E!

Hur kände han när han såg mig igår? ☺️
Kram!

45 Simurella:

skriven

Hej e

Stämmer det att han har filmat mig i smyg .?

46 Ghostwriter :

skriven

Är det polis jag ska bli? Jag pendlade mellan Krim och du sa att jag ska fundera mera och se vart jag landar. Helt plötsligt lutade det mer åt polis. Men då krävs det att jag fixar extra behörighet + klarar fysiska kraven och får tillåtelse att ens söka. Vad känner du?


Ps: Igår hade jag ett änglar samtal kan man säga och du hade rätt, jag kommer lösa månaden.... är så tacksam


Kram

Svar: Fortsätt känn av och pressa inte dig själv, du kommer att veta .. och det måste vara du själv som kommer till insikt.. kram :)
Esmaralda

47 Solstjärnan:

skriven

Vilken ankka!😊
Tänk att den traskade raka vägen till fjärilarna utan att bry sig om dig 😊

Fjärilarna fick en fin gåva minsann 😊

Vad säger MG om ankor? Såg han denna anka
?

Här håller värmen i sig..tom väl varmt för att vara i solen.+28 i skuggan,dock något svalare än i går.

Ha en bra dag!
PS. drick mycket vatten och ät mycket glass😊

Kram Solstjärnan ☀️

Svar: MG har inte sett så mycket ankor.. men han bryr sig inte... han låg utsträckt bara en liten bit bort... kram :)
Esmaralda

48 Sense:

skriven

Hej,
jag har en Lady som bryr sig inte alls om sina uppgifter som är ålagda på henne.
Eller är hon död? Har gett HLR flera gånger och salta bad , bönat och bett och förbannat men ...
Vet inte 🤔 vem av oss är okänslig och sur och skulle gärna vilja ha förklaring.

Svar: Ja, det är svårt att säga vad det beror på. Lady kan ha ingripit i ditt liv i början när hon kom till dig - även om du inte är medveten om det.. kanske räddat dig från något större eller mindre... och om de tar i sådär, då brukar de dö kort efter. Jag kan inte se att du är okänslig för talismaner generellt.. kram :)
Esmaralda

49 En Ängel Med Stort hjärta :

skriven

Gomorron kära Es!

Kan du snälla berätta om den lilla vilsna ankungen som gick utanför mitt hus fram o tillbaka häromdan var det ett budskap?
Förr om åren hade vi ett ankpar som kom var dag på sommaren. De kom ända fram till mig där jag satt på farstutrappan o åt ur handen på mig o drack vatten ur skålen som jag satt fram till dem.
Det kändes som om vi hade träffats förut. Men den här lilla ankungen var så vilsen kanske letade den bara efter sina föräldrar men det kändes som att den hade ett budskap just till mig. Just nu är mitt ”liv” ett enda trauma jag ser inte längre ljuset i tunneln....

Kan du snälla hjälpa mig att se om det var ett budskap?

Kram o trevlig helg från ledsna mig
🙏❤️☀️🌸🦋🌸✊🍀🥰

Svar: Visst var det ett budskap.. den lilla ankan förmedlade att du inte ska förlora dig i att må dåligt utan du ska känna dig trygg i att du kommer må bra igen.. kram :)
Esmaralda

50 Browallia:

skriven

Det är inte ofta det händer men när jag läste om ankan så reste sig håret på mina armar, naturen är full av magi och allt är möjligt.

Det finns även små burkar med färgglada piller som är magiska. Efter att ha ätit maxdosen av medicinen som jag testar för min npf-diagnos i några dagar så känns det nästan som när en god fe i sagornas värld viftar med sitt trollspö och någon som varit förvandlad till sten plötsligt får liv igen. Det låter flummigt men jag kan inte förklara det på ett annat sätt efter att i flera år känt mig apatisk och handlingsförlamad. Det känns annorlunda både i knoppen och kroppen. Jag har fått energi och orkar aktivera mig om så korta för stunder. Om jag drömmer så väck mig inte! :)

Önskar dig och familjen en trevlig helg. Avundas er skåningar som kanske får regn och svalare redan i helgen, här i norr får vi hålla ut tills mitten på nästa vecka, men det kan ju hinna förändras innan dess. Kram

Svar: Jag gläds med dig, det är så skönt när det blir rätt och man mår så som man vet att man ska må. Kram
Esmaralda

51 Fiskaren:

skriven

Jag är down to earth och läser bloggen inte för andligheten utan för de rika variationerna av bloggämne. Därför förvånade det mig att i morse när jag läst om fjärilarna så dök det minuten efter upp en gul fjäril i köket och sedan kom fyra stycken till. Jag har knappt sett fjärilar alls de sista åren så detta blev en insikt att jag ska beställa en fjäril den 29:e. Hälsningar

Svar: Ja, du är inte ensam om dessa tecken... kram :)
Esmaralda

52 Mimi:

skriven

Hej!

Hoppas att hösten kommer med något positivt. Kan du säga något om hur hösten blir?

Kram

53 Tiss :

skriven

Jag hatar när måendet har varit så bra i två dagar för att sedan idag knappt ha ork till att ta mig ur sängen. Är det ok att ha sådana dagar (allra helst när det är så fint väder)? Vänder det?

Svar: Ja det är ok att ha sådana dagar... kram :)
Esmaralda

54 Michaela:

skriven

Härligt :) Några har skrivit att de redan connectat med Fjärilarna på ett eller annat sätt och jag vete tusan om det inte är så för mig också :) När jag tänker på dem så infaller sig ett lugn inom mig så kanske någon är redo att komma till mig eller så inbillar jag mig :) Kram

Svar: Nej, du inbillar dig inte alls.. kram :)
Esmaralda

55 Till Ghostwriter:

skriven

Jag har jobbat på polisen och känner poliser. Ett spännande yrke men väldigt tufft. Dock klarar man det mesta om man vill :)

Kram från Michaela

Svar: Ja är man taggad och har fokus så fixar man det :) kram
Esmaralda

56 Till Browalia:

skriven

Börjar tabletterna på T eller A? :)

Hoppas du överlever i värmen! Snart är det över :)

Kram från Michaela

57 Catte:

skriven

Vilken häftig upplevelse och blir berörd och hoppas Fjärillarna kan bistå husdjuren mycket.

Funerar om jag och valpen skulle bli valda av en fjäril eller om jag skulle beställa en ny seans? Det var ett tag sedan och vägledning skulle ge styrka nu oavsett om det skulle vara positiva eller negativa saker.

Verkar valpen känna sig hemma och tycka att jag är OK? Inget som känns konstigt med honom som borde kollas upp? Jag känner att relationen börjar växa mellan oss och jag tycker mer och mer om honom. <3

Önskar er alla en trevlig helg!
Kram Catte

Svar: Ni är på god väg att knyta an till varann och allt känns bra... kram :)
Esmaralda

58 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Måste ju hitta på nåt utöver det vanliga då det är semester, helt klart. Skulle vilja ut på sjön men det är rätt dyrt... Får väl se.
Vädret ska ju svänga till det sämre också, kan bli blåsigt o kallt ;).
Kram Skorpan

59 Lilla m:

skriven

Hej Es, kommer det att ske något roligt och speciellt i sommar?

60 Ghostwriter :

skriven

Tack för svaret, men jag känner att jag måste veta innan studierna börjar igen då det är så mycket behörigheter man måste ha... och jag orkar verkligen inte studera ”gymnasie” i flera år till 😞 jag vet iallafall att jag är i rätt tänk, men utöver ”GW utbildning” och polis så finns Advokat och domare. Jag skulle kunna vara domare men helst skulle jag vilja vara en sån person som kunde göra något av varje faktiskt. En sån behörighet



Kram!’ Och ha en fin dag

61 Naturvän:

skriven

Godmiddag!

Tusen tack för svar;

Ja tänk, ett husdjur , då lär det bli hund..., ... o vad roligt. Hoppas bara att det inte dröjer för länge

Till västkustbruttan, låter så intressant med grankottsaft, hur gör man? Kan du dela med dig av receptet?

Puh vilken hetta, skönt om det kommer åska och regn så mår man lite bättre.

Kram

62 Helena :

skriven

Hej Es!
Vilken underbar berättelse, jag blev rörd bara av att läsa det. Fjärilarna är verkligen magiska, hoppas någon vill komma till mig på måndag. Ser du på vilken arbetsplats jag kommer att befinna mig på när jag byter arbete? Känner mig rådvill. Kram

Svar: Jag ser dig på ny arbetsplats och det ser positivt ut men detaljer ser jag tyvärr inte.. kram
Esmaralda

63 Carina ST :

skriven

Magiskt ögonblick. Förstår att du blev rörd.

Skulle verkligen behöva extra hjälp från en av de vackra talismanerna just nu. Ser du något kring yrkeslivet framöver för mig, Ez? Orolig tid just nu yrkesmässigt och ekonomiskt.

Kram, Carina ST

Svar: Ja det är oroligt nu men det landar och blir så mycket bättre.. kram :)
Esmaralda

64 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Fantiserar sådär lite allmänt... OM min söta kollega M vore singel (vilket han inte är), skulle han då kunna tänka sig att valsa runt i sänghalmen med mig?

Kan det tänkas att han har tänkt tanken...?

Bara rent hypotetisk fråga, vi har fin kemi men skulle aldrig försöka på någon som är upptagen. Men OM...☺️

Kram

Svar: Han tycker att du är attraktiv, den saken är klar... kram :)
Esmaralda

65 G.H:

skriven

Esmaralda, jag undrar om jag lyckas få tag på en fjäril, skulle den må dåligt av att det kan ta flera månader att ta sig hit just nu eftersom jag bor på en annan kontinent ? (posten är galet långsam)

Varför är det bara 9 fjärilar som solar, vad hände med de andra? ;)
Kram:)

Svar: Nejdå den skulle inte må dåligt, jag sätter dem på "vilande" när jag postar kuverten och sedan aktiverar man dem när man öppnar kuvertet och tiden dessemellan är de inte medvetna om. Det är bara 9 Fjärilar åt gången i varje moment och i somliga moment bara en och en... därför tar det lite tid :) Kram
Esmaralda

66 Jossan :

skriven

Känns lite som mitt mående börjar bli lite bättre. Kan mina antidepressiva redan kicka in efter 4 dagar?

Tänker om att man ska ta och köpa en talisman.. Då kanske den skulle fokusera på mitt mående först även om jag önskat mig att den rätte ska komma först. För jag tar ju redan hjälp av professionell hjälp..

Vad tror du?
Kommer jag behöva vara singel hela 2020?

Kram

Svar: Ja, de kan börja kicka in nu ! En Fjäril kan hjälpa men garantier finns inte... dock blir det så att kärleken kommer oavsett... kram :)
Esmaralda

67 Missmilla :

skriven

Så de börjar bli färdiga. Funderar på att köpa en mem önskar ju så många saker så jag har svårt att besluta mig. Har fått lite hjälp i dag av en man som heter Benny m diskmaskinen. Kommer han fixa allt nästa vecka o klarar han det så det håller o blir klokt?

Svar: Ja det känns som om han vet vad han gör.. kram
Esmaralda

68 Celia:

skriven

Så fint gjort av herr Anka! Hoppas på en fjäril ska hitta hit med!

Känner mig nedstämd idag, kanske värmen.
Blir denna vänskap bättre snart? Du har sagt att det blir någorlunda bra igen, men jag har snart väntat i ett år. Blir det bättre? Det gör ont i min själ!

Svar: Du kan inte räkna med att det bli på samma sätt som det varit.. kram :)
Esmaralda

69 Lisa:

skriven

Ser jag ut att klara av jobbet i sommar på ett tillräckligt bra sätt? Jag känner mig halvt osäker och inger säkert ett sånt intryck, för det verkar som att de "testat" mig lite denna vecka..
Kram

Svar: Visst kommer du klara det... kram :)
Esmaralda

70 ThereseC :

skriven

Hej Es!
Vad fint med fjärilarna ❤️. Jag tänker på mormor när jag ser dem.

Min brorsdotter T har varit här. Jag har längtat så efter att hon ska komma och nu blev det av. Hon sov över tills idag. Vi hade en helt underbar dag igår,med bad och grillning och kaningos. T hade lite ont i halsen. Brorsan messade mig och skrev att "ge henne en Alvedon om hon gnäller". Hon gnällde inte, däremot informerade hon mig på kvällen om att hon hade ont och då fick hon Alvedon och te och honung (från mammas bin som bor i min trädgård). Imorse hade hon mer ont och lite feber. Hon ville genast ringa pappa och be honom hämta henne. Jag föreslog att hon skulle stanna hos mig tills pappa slutade jobbet eftersom det ända inte skulle göra mindre ont bara för att hon hade ont hemma i lägenheten. Det gick hon med på men hon sa att hon inte kunde äta frukost eftersom hon hade så ont. Så jag föreslog milkshake eftersom det är lätt att få i sig och det ville hon ha. Sen såg mina cornflakes väldigt goda ut så jag föreslog att hon också skulle ta cornflakes och att om det gjorde alldeles outhärdligt ont så kunde hon bara sluta äta i så fall. Men det gick bra förstås.
Jag vet att hon hade ont men när min mamma och A dök upp så genomgick hon en kraftig försämring. När de åkte igen verkade hon piggare. När hennes pappa kom blev hon svårt försämrad igen. Det lät på henne som om hon hade genomlidit vistelsen hos mig under svåra plågor och att hon hade ansträngt sig för min skull.
Vad handlar det där om?
Varför är hon tvungen att överdriva sin smärta när hon pratar med farmor och pappa?
Jag tänker att antingen vågar hon inte berätta för mig om hur ont hon har eller också var det så att hon upplevde att jag lyssnade på henne och tog henne på allvar och att hon därför inte behövde överdriva. Jag hoppas på det sista alternativet.
Kram ThereseC

71 A:

skriven

Hej Es

Ser du något spännande som händer mig i sommar?
Kram

72 Spel:

skriven

Hej Es

Kommer jag vinna någon summa pengar?
Kram

73 Ullie:

skriven

nej men . ja tänk hur de kan va mot varann
ha en fin helg kramar om
kramar & kärlek


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: