Glad midsommar.....

 
Så var det midsommar igen !
 
Jag har alltid älskar midsommar och  i traditionerna har ingått att vi firat här hos mig med misdommarstång och dans och brännboll på ängen tillsammans med barn och barnbarn och sen på kvällen har min bror och hans särbo  samt vännerna från Göteborg kommit och firat med oss.
 
Min bror gick över till Alltet häromåret och hans särbo orkar inte upprätthålla traditionen själv, vilket jag förstår
 
Och i år kan varken barn, barnbarn eller Göteborgsvänner komma...och det är ju Covid 19 som spökar.
 
Suck !
 
Men skam den som ger sig..... tror det blir en fin midsommar i alla fall
Annorlunda men bra !
Vi får kanske ägna oss åt danska midsommarlekar 😂
 
Ha en riktigt fin midsommar alla
 
kram & massa kärlek
 
 P.s. Idag besvarar jag inga frågor
1 Skorpan:

skriven

Hahhaha, dom va bra. Kanske ska ta o föreslå dom till kompisarna ;).

En annorlunda midsommar, jo jag blev bjuden till kompisarna, så i år sitter jag inte ensam. Vädret ska bli varmt o vad är väl trevligare än att sitta o tala bort några timmar...

Inga speciella midsomartraditioner hos oss, men jag undrar om mannen kanske har det? Kommer vi att börja med några egna traditioner sen då vi äntligen möts, på ålderns höst Es ;)?

Önskar alla en trevlig mudsommar!
Kram Skorpan

2 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!

Vaknar till fågelkvitter och måsarnas ständiga skriande, det skär i öronen...midsommarafton igen, minns inte ens vad jag gjorde förra året, stressen har satt sina spår. Blir en lugn afton och ovanlig för oss alla. Men det är ganska otäckt att folket är så nonchalanta ändå, covid-19 verkar glömmas väldigt fort.
Ikväll blir det i alla fall lite god mat med en vännina och vi har så kul ihop. Ska först försöka vakna till här och göra lite nytta under dagen. Jag undrar ju lite, mannen med det trevliga leendet och djupa blickarna, kan det bli en liten dejt där framöver?🙈

Jag önskar er en riktigt trevlig midsommar🍓🇸🇪

3 IMimi:

skriven

Glad Midsommar!

Jag har nog gett upp hoppet om att livet blir bättre. Finns det fortfarande hopp vågar jag hoppas?? Sover fortfarande dåligt. Kan du skicka lite sömn healing till mig?

Kram

4 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda! Glad Midsommar! För mig är Midsommar mer eller mindre en ångestdag eftersom min kära pappa dog på Midsommarafton,i år är det 6 år sedan. Sedan dess har jag känt en stark lust att bara fly från allt just den dagen. Får se vad jag hittar på i år.

Jag tror jag är ämnad för spänning i livet, och undrar om du kan se om jag ännu kommer att uppleva många spännande och adrenalinhöjande stunder i livet?
Kram,
Jennifer

5 Läroliv:

skriven

Hej Esmaralda, vill önska dig och din familj och alla här på bloggen en rikigt fin midsommarhelg, och att alla får den helg som står överst på önskelistan, med coronatänk.

STOR KRAM till er alla.

6 Evelina:

skriven

Glad midsommar ❤️

Jag känner att jag har vänt ut och in på mig själv för att förklara för honom vad jag känner och vill.
Han i sin tur ser problem med att få ett framtida familjeliv att fungera med våra respektive barn.
Kommer han kunna släppa dessa tankar så att vi kan fortsätta träffas, eller borde jag gå vidare?

Kram E

7 Diana:

skriven

Glad midsommar till dig, maken, din mamma och MG!
Kram!

8 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har valt att inte logga in i facebook en tag. Kommer någon bryr sig om mig eller bara tänker jag är billigt. Jag mår dåligt för jag vill har någon som bryr mig.

Kommer någon skicka i messengers eller är det ingen?

Ha det bra

9 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag få ser riktigt vänner eller alla ignorera mig. Vänta bara på min skönhet?

Tänker inte logga in mer i facebook på en tag


Ha det bra

10 Susan:

skriven

Visst e det viktigt med traditioner, i år blir det lite annorlunda men firas med kompisar ska det göras iallafall. Får väl försöka plocka 7 sorters blommor till kudden igen 😉 för än så länge har prinsen inte förstått att jag väntar tålmodigt på att han ska hitta mig🥰

En riktigt go o gla’ midsommar på oss alla ❤️

kram

11 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Fy bubblans, jag är en så tråkig mamma! Jag är trött alltid, för jag kan inte sova. Åh, om jag snart kunde få råd att köpa ny säng så slapp denna ryggvärk!! Sonen sa i alla fall, precis innan han somnade att han är ett lyckligt barn. Det är skönt, men han är i den åldern att han lika gärna kan säga det för att göra mig glad...
Midsommar blir lugn överallt i år. Mig gör det inget, jag vill helst vara hemma och tillverka min egen stång.

Nej, nu är det dags att gå till min älskade fru Gul. Hoppas hon orkar med mig idag...
Kram, ha en fin dag!

12 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur kommer det för mig på imorgon med B kvinna. Kommer det var bra?

Ha det bra

13 <3:

skriven

Glad midsommar kära Esmeralda.
Sju blommor under kudden ikväll.
🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Börjar mötet med min soulmate närma sig ?
Hur ses vi tror du ?
Kommer han hitta mig ? Jag nätdejtat ju aldrig. Kommer den mannen vara omhändertagande och mån om mig.
Vet ju att inget ex och jag ska försöka igen.
Rätt säker att Magnus inte är det. Men han är en fantastisk fin man.
Kram

14 Thomas N:

skriven

Önskar dig och din familj en glad midsommar.

15 Lisa.A:

skriven

Jag önskar dig och de dina en trevlig midsommar!
Kram

16 Katrin:

skriven

Önskar dig Glad midsommar.

17 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Det var himla kul filmsnuttar, fick mig ett gott skratt!!!

I dag är det målarkurs som står på agendan. Det skall bli intressant o kul.

Midsommar blir absolut annorlunda i år, skall försöka mysa till det i min ensamhet på altanen i kväll efter spinningen.

Trevlig midsommar önskar jag alla!




18 Anki:

skriven


Önskar dig och de dina en härlig midsommar <3
Tack för skrattet idag !
Kram Anki med flock

19 PiaS:

skriven

Hej Ez,

Trevlig midsommar! 🍓🎂☀️🌸

Kram PiaS

20 Thomas N:

skriven

Önskar dig och din familj en glad midsommar.

21 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Finns det någon chans för oss att hitta tillbaka till varandra?

Trevlig midsommar 🌸🧡☀️💛
Kram

22 Dunegull:

skriven

Glad midsommar alla fantastiska människor här på bloggen!

❤️

23 Malina:

skriven

Glad midsommar Es!!
Önskar dig en riktigt fin och annorlunda midsommar😄!
Här blir det lugnt och stilla med god mat och som vanligt inget röj😁
Men vi får vara tacksamma för det underbara vädret och glädjas åt myggen och bromsarna...🌞🌞

Passa på allihopa att koppla av och glömma hur en midsommar måste vara och gör en egen underbar avkopplande mysdag.
Distanskram helt i coronastil🤗

24 Thomas N:

skriven

Önskar dig och din familj en glad midsommar.

25 Agnes:

skriven

En fantastisk Midsommar till er alla!

Kram!

26 Nettan59:

skriven

🌸 Glad midsommar till dig och de dina 🌸!

27 Michaela:

skriven

Glad Midsommar till dig Es och familjen även om ni inte kan träffas. Jag firar aldrig utan brukar jobba men inte i år. Lite mat hos mamma blir det i alla fall. Alla håller ju sig borta pga Corona. Vi kämpar vidare och nu vänder det äntligen mot höst :) 27 grader idag och lider :/

Ha en fin midsommar kära bloggfamilj! Kram

28 Andreas:

skriven

Får tillönska en glad och fin midsommar. Själv är jag utomlands och här firas inte, men tänker bjuda några vänner och försöka skapa någon slags midsommarstämning.

29 Fiskaren:

skriven

Så blev det midsommar trots Covid 19 och allt elände. Jag är inte i någon riskgrupp men dock passerat bäst före datum med mina snart 60 . Jag dukar till midsommarfest här på bryggan vid sjön och några grannar är inbjudna. En av dem tar med sitt dragspel. Tror vi ska få till en klassisk midsommar trots allt och trots uteblivna vänner från Norge. Önskar er en riktigt fin midsommar.

30 Petter:

skriven

Önskar alla en riktigt fin midsommar.

31 Ghostwriter :

skriven

Ha en fin midsommar! ☀️

Kram

32 Sessan:

skriven

Glad midsommar alla!
Här firar vi med några få - och med avstånd.

33 Moms:

skriven

Hej!
Killen jag träffade igår, kan du se intresse från hans sida om mig? Kram!😁

34 Moms:

skriven

Hej!
Killen jag träffade igår, kan du se intresse från hans sida om mig? Kram!😁

35 💕 Zoey 💕:

skriven

Glad midsommar Es och underbara goa MG och era nära och kära! 🍓🌤️😎🇸🇪 Och självklart alla andra på bloggen!

36 Solstjärnan:

skriven

Önskar alla en härlig midsommar!!

Kram Solstjärnan ☀️

37 G.H:

skriven

Haha Karsten är bäst!!

Glad Midsommar 🥳


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: