Jordänglarna.....

Man ser upp till jordänglar… upphöjda, genomgoda, givande, kärleksfulla och kloka.

Det är nästan så man kan förnimma vingarna  hos somliga.

  Men ingen är en jordängel rakt igenom.

Man kan vara klok med en sak och inte riktigt klok med en annan. 

Många av oss är kärleksfulla men kan bli skitförbannade och hämnas -   och än har jag inte mött någon som alltid varit rättvis i alla läge. 

 

Jag tycker inte man ska stå efter det perfekta… man bör  inte ens försöka jobba på de egenskaper som kännetecknar en jordängel – för till syvende sist handlar det om att man smälter in i tapeten.. accepter allt… ler och lider och ger och tar hand om.

Och allt detta utan att bli det minsta bitter.

Hallå, existerar sådana varelser ?

När allt blir fel och man är ensam om att ge och inte får tillbaka… kan man då trösta sig med att man är en jordängel ? Räcker det till ?

Nej, det tror jag inte. Den trösten är klen.

 

 

  För det är ju människor vi är, med mänskliga behov och  att rationalisera bort dessa behov  förminskar oss bara och leder till depression.

Nä, jag tycker att änglar  enbart ska höra himlaskaran till.

Jordängel är bara ett hittepå.

Sen finns det goda och bra människor som  värderar rättvisa och sätter ner foten för att också andra ska må bra. Men detta är en mänsklig egenskap hos en stark individ.

Att ha en givande personlighet är underbart men man behöver få tillbaka, för att må bra på sikt. Ingen kan bara ge och ge.. då upplever man sig som ett offer till sist och ur detta kommer ju ingenting bra.

 

Det finns genuint goda människor – precis som de finns motsatsen.

De flesta av oss är väl nånstans mittemellan.

Det hela är en mix av gener och uppfostran och enligt mitt förmenande har det ingenting med änglasläktskap att göra !

Man kan däremot försöka vara bästa versionen av sig själv.. det räcker långt !

Kram & kärlek

 

 

 

 

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag ger alltid och oftast. Som just nu dom behöver min positiv energi till tidning. Det finns mycket som jag ger men inte fick tillbaka...

Jag är något helt annat än vanligt...

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

C kvinna bryr sig inte alls om jag saknar henne som jag skriva inlägg igår... då får jag försöka med bild på en natur som vi sitter där på torsdag. Vill har hennes feedback.

Hon kan inte bara ignorerar mig för den del viktigt...

Är hon ointressent av mig men varför hon hjälpa mig i skola då? Hon kan lika skit i mig...

Ha det bra

Svar: Får du ingen feedback så bry sig inte, lägg ingen energi, kram :)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Igår väl jag var på en tillfällen som hon fick bruten foten. Tills ambulansen kommer men hur går för henne just nu?

Min änglar var här och känna av energi för skyddad och kommunicera med dom.

Ha det bra

4 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Tror du min exman fattar vilken psykologisk terror och misshandel han utsätter mig och vår dotter för? Bekommer det honom inte det minsta? Har svårt att förstå hur en man som jag litade på och som var så snäll kan visa denna sida av sig.

Kram

Svar: Jag tror inte han har riktigt den insikten... kram :)
Esmaralda

5 Agnes:

skriven

Jordängel...faktiskt aldrig hört den benämningen tidigare. Har kanske läst ordet här ngn gång, men alltså...jordängel?
Det jag ser framför mig är en dammig rackare som rullat runt i just jord. Lite som en oborstad potatis.
Håller med dig, Es...änglar susar runt i universum!

"Åh, du är en ängel!"
Jodå...det har jag hört ibland...men inte sjutton är jag speciellt änglalik, inte. Tycker det är kul att glädja andra. Och med "facit" i hand så har jag nu insett att det är förödande att glädja en man om man är i relation. Tacka o ta emot är lätt, men att återgälda har aldrig varit intressant. *Eller setts som överkurs, vad vet jag*
Ännu en fördel för singellivet...att endast ha mig själv att ta hand om! =)

Kram!





Svar: Du är bra på att glädja andra och det är en fin egenskap! Med åren har du blivit mer självmedveten och idag kör ingen över dig och det är också en bra egenskap ! Kram :)
Esmaralda

6 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Viktigt tema, ja att bara ge ge hela tiden utan att få tillbaka skapar tomhet och depression.
Det kan jag lätt förstå. Det gäller att hitta den där balansen. Att sätta gränser, sätta ner foten och ha lite kontraster i livet, det ger mig bättre balans.

Funderar på att sätta upp en typ friggebod på tomten, om det nu är tillåtet, så att jag kan få ett krypin med lugn o ro, hoppas bara det är tillåtet så att det inte stannar vid en dröm....måste bli lite verkstad snart! Känns som jag börjar rosta snart!

Efter morgondopp blir det kaffe o fralla på altanen. Vi har det så lyxigt med en brödbil som kör runt i vår lilla by på sommaren och säljer varor, stannar precis utanför dörren. Man småpratar med grannar och dagen får en trevlig början.

Ha en härlig sommardag alla!
Kram

Svar: Balans är ordet ! Visst är det tillåtet med Friggebod ! Vad mysig med brödbil.. det fanns en när jag var barn och jag fick alltid en vetebulle av honom, år ut och år in......sista gången jag såg honom och fick min bulle så jag ett alldeles svart moln runt honom och dagarna efter tog han sitt liv. Kram
Esmaralda

7 <3:

skriven

Godmorgon Es kan du se vart jag lagt presentkortet på spa?
Har jag råkat kasta det eller finns det kvar i hemmet?
Kan mamma ha tagit det ändå för att hålla reda på det.
Kram

Svar: Jag är ju inte bra på att hitta förlorade saker men det bör finnas i din närhet.. kram :)
Esmaralda

8 Skorpan:

skriven

Jag har alltid trott att änglarna finns i himlen, inte på jorden. Här finns vi människor o endel är gudomligt goda! Önskar jag hörde till dem, men det gör jag inte ;), försöker dock vara så god jag förmår...

Imorgon åker sttudenten iväg till mommo o på torssag är det inträdesprov till den skola hon vill börja i till hösten. Ser du nåt kring detta Es? Blir det nån studieplats till hösten? Om inte, hugaligen...

Redan tisdag o värmen kommer att stiga. Tur det är svalt på jobbet iaf.

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Chansen för studier är god.... och nu lär värmen från helvetet komma... jag fasar..... max 25 grader passar mej och sen blir dey för bra... kram :)
Esmaralda

9 Mila:

skriven

Hej
Det är bra att sträva efter att bli sitt bästa jag, bara man inte blir ego och bara ser sig själv utan även kunna hjälpa andra att bli sitt bästa jag.

Nu är midsommar över och det firades ensammen med en god bit mat, vilket medförde en hel del tankar och jag började ge dejtingapparna ett nytt försök och kom fram till ännu en gång att det här är inget för mig. Och inget drömde jag heller 😂
Bestämde mig att nu får jag leva själv, det får bli en hund i framtiden. Samtidigt finns hoppet fortfarande, frågan är bara hur jag möter min livspartner?

Kram

Svar: Satsa på dig själv.. för den speciella kärleken kommer i ditt liv så småningom oavsett.. jag ser inte hur.. men den kommer.. kram :)
Esmaralda

10 Skrållann:

skriven

Hej!
Tror inte heller att jordänglar finns. Däremot finns det, precis som du skriver, goda människor som ställer upp för andra och står upp för saker utan att vika sig. Men alla människor behöver uppmuntran och även få visa sig svag och be om hjälp ibland. Annars riskerar man bli tömd på det goda.
Inatt hade jag en ny dröm där jag plötsligt upptäckte att min vänstra arm var helt täckt av torr och sprucken hård hud. På vissa ställen var det sår och det var massor vätska som läkte ut. Jag ställde själv diagnosen att det måste vara en svampinfektion och början på ros i armen. Det skrämde mig lite och jag tänkte att det kunde bli en blodförgiftning av det och uppsökte akuten. Träffade en gammal manlig läkare som tyckte att det såg rätt hemskt ut men sedan var han mera intresserad av att prata om en massa annat och nonchalerade min arm. Vet inte hur det slutade riktigt men men armen var riktigt ful🙈 Kan jag tyda drömmen på något vis?

Kram❤️

Svar: Så sant ! Alla behöver vi påfyllning då och då. Jag tolkar din dröm så att det finns någonting i ditt liv som du behöver bestämma själv och inte rådfråga andra om.. ett beslut som behöver fattas... kram :)
Esmaralda

11 Olga:

skriven

Var mycket intressant det du skrev....
Min yngsta dotter blir manipulerad av sitt ex.Skilsmässan är klar, men hon släpper in honom ändå.Hur ska jag bli klok på detta.Försöker släppa och inte bry mig..Inte lätt.Han är psykopat , narcissist.Läskig.
Har du nåt tips hur jag ska kunna slippa fundera på allt detta?Hon flyttade långt bort,men han dyker upp ändå..
Ursäkta mitt tjatande, men svårt att se detta hända..

Hälsningar oroliga mamman.

Svar: Jag förstår att det är svårt men du måste inse att du ingenting alls kan göra... din dotter måste själv fullt ut förstå och stänga alla dörrar och det kan ta sin tid... kram :)
Esmaralda

12 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Nej det där med jordänglar och stjärnbarn tror jag inte alls på. Det är mest snack för att skapa en elitstyrka inom andligheten. ALLA är speciella. På sitt sätt. Jag är en ragata i land, men jag är också snäll, rolig och humorbefriad. Lite av allt och ganska bra, faktiskt. Precis som alla andra.
Tack för att du finns, Ezmeralda, med stöd när man behöver det!!
Kram

Svar: Precis så är ju de flesta av oss .. lite av det ena ibland och lite av det anda i bland och helt normalt är det !! Kram :)
Esmaralda

13 En vädur:

skriven

Jag har en vän som oftast beskrivs som just en ”jordängel”, hon känns ibland för god för denna värld. Men jag håller med, det blir en sjuk glorifiering att enbart se någon som god/oskyldig :)

Fråga om möjlighet finns idag! Ser nytt jobb ut att kunna komma till mig under närmaste tid om jag börjar söka nu?

Skål i kaffe å tisdagskraft 💕


Svar: Ja, absolut att det kommer ett nytt jobb.. sök aktivt.. kram :)
Esmaralda

14 Tess:

skriven

Gomorgon Ez
Vilka dagar detta är nu. Min syster ligger på iva och kämpar för sitt liv efter sepsis chock som även orsakat ett fler tal hjärnblödningar. Vi bor långt ifrån varandra. Jag var hos henne häromdagen Och tror att hon märkte att jag var där trots sin djupa medvetslöshet. Det gör så ont att inte veta . Skickas det ut nån healing så tänk gärna på henne. Just nu behövs all hjälp oavsätt vilket håll det går på . All kärlek till alla i blogg familjen ....

Svar: Så tungt och svårt, självklart skickar jag healing som kommer då och då, stor styrkekram
Esmaralda

15 <3:

skriven

Tack för inlägget!
Stämmer mina vibbar jag får från Y.
Är hon svartis typen/opålitlig?
Eller gillar hon mig geniunt.
Hoppas jag har fel

Svar: Hon gillar dig men kan nog bli lite svartis ibland... kram :)
Esmaralda

16 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda! I tonåren, när jag var som utbyteselev i USA, träffade jag en flicka från Argentina som blev min goda vän. Hon var en sådan som alltid var snäll, förstående, klok... hon verkade alltid säga och göra de rätta sakerna. Nästan jämt glad och vänlig.

Ett tag försökte jag också vara som hon, sådär genomsnäll men efter ett tag blev det för jobbigt och jag fick inse faktum att jag inte är sådan... att jag får leva med mig själv sådan som jag är.

Fina Esmaralda, vad är chansen att jag får jobb på säkerhetspolisen eller på någon ambassad? Skulle vilja göra researcharbete, har jag chans på ett sådant?
Kram,
Jennifer

Svar: Ingen är alltid snäll, om inte annat så är man dum mot sig själv ibland ! Ja du har chans på ett liknande arbete... kram :)
Esmaralda

17 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Är nog ngn stans mitt emellan . Trots grått i håret jobbar jag fortfarande på att bli en bättre version av mig själv .;-)
Vilken fin morgonupplevelse för maken din ! Själv skuttade en hare mot oss på vägen igår vid 23 .30 Så även nattugglor får se de vilda ;-)

Hittar sonen en annan tomt att bygga på ?
Tycker ju iden att bygga vid svärföräldrarna är en dålig ide ...

Härlig Tisdag på er alla !
Simma lugnt

Kram Anki med flock

Svar: Harar har vi massor av här i trädgården och såpass att MG lärt sig att han inte hinner ifatt dem så han bryr sig inte och knappt de heller :) Bra om sonen hittar en annan tomt.... kram :)
Esmaralda

18 Bjork:

skriven

Hej

Är de mens på väg eller bara pollen allergi som spökar?


Kram

Svar: Kan nog vara båda delar.. kram :)
Esmaralda

19 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Den kvinna han är med nu blir det för alltid? Eller kommer en förändring?
Kram

20 Mumin mamma:

skriven

Hej Esmaralda.

Tack för detta inlägg.

Ser det om som om vi kommer att bli fler i familjen och hushållet än jag och mina två barn?

Blir det en partner? Och hur ser chansen ut för att det ska bli ett tredje barn för mig?
Ser du om det blir Familj och jag jag ut att vara själv ett tag till framöver?Kram

21 F:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser han ut att vara nöjd tillsammans mer henne?
Kram

22 Me:

skriven

Hej Esmaralda.

Mannen jag mötte på midsommar festen han hade tjej. Men nu ville han lägga till mig på sociala nätverk.
Ser du vad han har för tanke?
Kan det här bli problem om jag accepterar förfrågan?
Kram

23 Mumin mamma:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur ser chansen ut för ett 3:e barn för mig tillsammans med en partner?
Kommer det att bli fler?
Kram

Svar: Chansen är god, kram :)
Esmaralda

24 Smöla:

skriven

Nu känner jag att jag får kärlek på många olika håll, och jag njuter och tar till mig av det. Men är det någon som Är min själsfrände som jag ska satsa på? Eller har inte just Han kommit fram än?

Svar: OM han är där eller när han kommer så vet du detta och behöver inte tveka .. kram :)
Esmaralda

25 Fiskaren:

skriven

Jag håller helt med och man försöker göra gammaldags värderingar på kvinnor till något mytomspunnet. Ska man komma någonstans måste man ha tro på sig själv, kunna vara tuff när det krävs och veta vad man vill. Den typ av människor förstår jag mig bäst på. Hälsningar.

26 Dunegull:

skriven

Jag tycker alltid jag försöker vara snäll och omtänksam mot alla men ibland känns det som man ej får utdelning. Vi får hoppas någon där uppe ser del i slutändan 😉

Ser du hur det kommer gå för min bror nu när han sålt sitt bolag och ska hålla på med annat, valutor och aktier. Lite bekymrad över honom.

Kram

Svar: Han prövar sig fram och ibland går det bra och ibland inte alls... verkar som om han behöver denna perioden trots allt... kram :)
Esmaralda

27 Vv:

skriven

Kära goda Es!
Ser du om han gillar mig lite mer än vän? Kramar

28 EPM :

skriven

Nä, min tid som självutplånande Ängel /snäll flicka är över!
Håller helt med i ditt resonemang. Om nån dag eller två åker jag och barnen ner till A och hans dotter. Vi ska till Ven mm.
Jag faller in i mina dåliga känslor om mig själv hela tiden, nu jämför jag mig hela tiden med A;s ex flickvän och förlorar på alla plan enligt mig själv. Kan du se nåt i A som kan lugna mig angående min osäkerhet..?

Kram

Svar: Du är en underbar tjej och du ska inte jämföra dig med någon annan.. var den du är och ha roligt.... det är ju sådan som du är som A vill ha dig... kram :)
Esmaralda

29 <3:

skriven

Ser det ut som min bror kommer bo hemma hos moder året ut ?
Börjar bli smått galen på honom och hans bortskämda beteende.
Kram

30 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Tack för svar! Ibland funderar jag på att söka upp honom och konfrontera honom.... inte öppet, men bakom stängda dörrar.
Hur skulle han reagera om han plötsligt såg mig på sin arbetsplats?

Kram

31 Hmm:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad känner han för mig? Finns det känslor för mig?
Kommer han någon dag Komma och vilja att vi ska satsa ihop?
Kram

32 HS:

skriven

Håller med, jobba på den bästa versionen av sig själv.

Försöker universum säga mig något angående gränssättning? Fick ta ett nytt sånt varv med M igår. Jag vet ju från min terapi att jag har problem med detta från mitt trauma, det blir successivt bättre men tar sin tid innan jag mognat fullt ut i detta.

Kram

Svar: Bra att du tar tag i detta... insikt är första steget och det har du nu.... kram :)
Esmaralda

33 Bellagio:

skriven

Jag har en känsla jag inte riktigt kan sätta ord på. Samma känsla som när man har något stort och spännande framför sig. Pirrigt, oroligt, nervöst, glädjande. Men vad jag vet så har jag inget i den kalibern bokat 😂. Eller är det "vanlig" ångest? Känns inte så heller... Vad står det för? Ser du något Ez?

Svar: Känns som om du helt enkelt är i rätt känsla.... kram :)
Esmaralda

34 Lotta:

skriven

Ja, mittemellan god och ond är nog de flesta. Det kan också bli lite jobbigt med personer som är överdrivet snälla.

Ser du om jag får jobb på min gamla arbetsplats till hösten?

Kram L

35 Dahlia:

skriven

Håller med dig! Kan ju inte heller vara bra om man bara tänker på andra, man ska ju inte heller glömma sig själv. Man kan ju inte må bra annars! Många som glömmer bort det.

Fick spontan lust att skicka in en jobb ansökan till ett ställe, de har inga lediga platser för tillfället. Men om jag skickar in, hur stor är chansen att jag blir kontaktad och möjligen anställd där?

Svar: Kanske inte så stor chans men du bör ta den... och blir det inget nu så kommer tillfällen längre fram... kram :)
Esmaralda

36 Rebecca:

skriven

Kan det vara något för mig att hitta vänner genom facebook eller appen gofriendly? Jag är lite tveksam men vill ju ha fler vänner. Känns som dejting men det är ju vänskap liksom. Skulle jag kunna hitta någon vän där som vill fortsätta ses? Tycker ju det är väldigt nervöst att träffa folk från nätet också men egentligen borde jag inte ha så höga krav på mig själv.

Svar: Ja, försök på olika sätt.. och det kommer lyckas.. kram .)
Esmaralda

37 Se:

skriven

Hej Esmaralda

Ser han ut att vara nöjd tillsammans med henne?
Blir det hållbart?
Kram

Svar: Ja, det kan det bli.. kram
Esmaralda

38 kvinnan:

skriven

godmorgon undrar om du får in något på mig kram

39 f:

skriven

finns det något meddelande till mig ifrån andra sidan

40 Alie:

skriven

Jag trodde jordängel stod för en ängel som ”kom ner” till jorden för att hjälpa till, under en viss tid, när den personen behövdes det som mest..
Alla är vi olika god/ond, men ingen föds väl ond heller..
Själv är jag inte genomgod men jag bryr mig om och tar hand om dem som behöver hjälp. Glömmer ibland bort mig själv men är samtidigt bra på att boosta mig med goda energier.
Jag saknar en partner mest av allt, och har stundtals varit oerhört besviken ( på universum?) varför aldrig jag kan få uppleva den sanna kärleke, varför ska jag få vänta så länge. Att ständigt höra, ”han kommer, tids nog kommer han”. Det är en klen tröst när halva livet passerat..
kram :)

Svar: Ja det är trist att vänta så länge som du gjort men jag kan ju säga att du inte väntar förgäves, han kommer ! Kram :)
Esmaralda

41 Michaela:

skriven

Jag håller med där att änglarna hör himlen till och jag älskar min ängel som jag pratar med varje dag. Hoppas kärleken är ömsesidig :) Jag har alltid tänkt på andra och glömt mina egna behov men försöker tillgodose dem nu och hoppas att jag utvecklas åt rätt håll.

Sovit som en kratta. Varmt och fick inte tag i sömnen. Tillfälligt hoppas jag!?

Ha en fin dag!
Kram

42 Browallia:

skriven

Jag tror inte på jordänglar, änglar finns bara i universum och vakar över oss.

Senare Idag får min ängel följa med mig då jag måste åka lokalbuss till stan, jag borde egentligen avstå helt och hållet med tanke på corona men har inget annat val för att ta mig till Apoteket. Jag ska hämta ut en högre styrka på medicinen mot diagnosen. Sista dosökningen och om en vecka ska jag träffa ”min ” sköterska på mottagningen och göra en utvärdering. Känner mig osäker på om den här sorten är rätt för mig, även om jag märker skillnad så upplever jag inte att jag fått den förväntade effekten, kanske är det det sista lilla snäppet som behövs. Hoppas! Om inte så är det bara att fortsätta med att testa ännu en sort. Den som söker...

Önskar dig en fin dag, du får gärna sända regnet norr över om du har det kvar hos dig! Här varnar SMHI för höga temperaturer +30C onödigt varmt enligt mig! ;D Kram

Svar: Här är det galet varmt.. too much helt enkelt !! Kram :)
Esmaralda

43 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Mannen som jag mötte på midsommar. Som hade tjej. Han la till mig på sociala nätverk. Men nu tog han bort sin förfrågan för att jag inte hade bekräftat den.
Ser det ut som att det håller på att ta slut med hans tjej?
Verkar han ha intresse för mig?
Kram

44 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.

Tar hon upp hans fokus? Är det därför han inte prioriterar mig och hans barn?
Kram

45 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer han att ångra sig en dag? Hur han behandlat mig? Och hur han prioriterat barnen?
Kram

46 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om jag kommer att få leva själv långvarigt?
Kram

Svar: En tid men sedan möter du någon speciell.. kram :)
Esmaralda

47 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut att finnas en chans att han kommer att vilja vara tillsammans med mig igen någon gång igen?
Kram

48 Smöla:

skriven

Jag blir så nervös i hyresvärdens närvaro. Han ringde precis och jag vet inte vart jag ska ta vägen:) vi har aldrig träffats, bara pratat i telefon. Men han gör mig så nervös och glad.. känner verkligen att vi har klickat med en gång, utan att ens träffats, HUR är de möjligt?
Vi kommer ses i augusti, och jag längtar efter att få spendera tid och renovera tillsammans med han.
Om jag inte visste bättre så skulle jag tro att han är den rätte, men han är i ett förhållande och har barn. Finns det hopp Om att det skulle kunna bli vi? Vad känner han?

Svar: Han gillar dig... men jag tror inte han ser dig som en framtida partner.. det kommer finnas någon annan för dig... kram :)
Esmaralda

49 vallmon:

skriven

Hej!
Jo jag har mött jordänglar .De finns därute.
Även en jordängel måste få vara människa ibland.

Fick ett samtal i morse om jobb men jag tackade artigt nej.
Får jag något till hösten som jag tycker skulle vara spännande?
Drick vatten idag...så varmt!

Svar: Ja något som känns bra kommer så småningom... kram :)
Esmaralda

50 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan det bli att han skaffar en ”ny” familj och prioriterar bort de barn som vi har?
Kan det bli att han struntar i de barn vi har?
Kram

51 Skorpan:

skriven

Tack för svar!
Jag hoppas verkligen att du har rätt Es! O inte min dröm där vi skulle på resa o jag helt hade glömt både pass o biljetter. Blev dotra som åkte iväg ensam, men före det satt vi vid ett bord o sket :D. Vilken dröm...

Gillar inte heller hög värme, speciellt inte då det blir varmt inne o man inte kan sova, usch då. O det ska ju bara bli varmare dag för dag..
Kram Skorpan

52 Jeanette:

skriven

Jag väntar på ett svar som jag helst vill slippa. Jag undrar hur allt kommer att gå.

Kram

53 SOL:

skriven

Nei! Har du sett på tusan altså! Jeg fikk ikke jobben,men er ikke trist heller. Ventet så lenge og måtte til slutt ringe selv for å få svar,er bare irritert for at de ikke ringte som de sa de skulle og at jeg har gått her og ventet på ingenting.
Det er så merkelig,føler meg lett og glad til sinns,vet ikke hvorfor dette nei betyr så lite, vil jo ha ny jobb.

Svar: Jag tror inte du gick miste om någonting.. kram :)
Esmaralda

54 Mirre:

skriven

Godmorgon Es,
Nä en jordängel är jag inte men en god människa absolut. Inatt drömde jag om dig kära Es, vi var vid ditt bostadsområde och det var nära havet och vi kollade ut över fält. Så himla drömlikt och i drömmen tänkte jag att så vill jag också ha det i framtiden, hus vid havet och ängar/fält på andra sidan. Vilken dröm!☀️ Exakt så som jag vill bo i framtiden.. med hästar, hundar och katter💛 Det ger mig sånt lugn..

Samtidigt som jag har det här behovet att lugn och natur inom mig så känner jag också ett behov av spänning. Är bra på att läsa av människor och drömmer typ i hemlighet om att jobba som spion😂 nåväl.. haha..
igår bad jag en kille dra åt helvete och tog tillbaka min självrespekt. Wow vilken känsla! Jag kände mig typ 2m längre efter det.. nu har jag istället bestämt träff med en annan mycket trevligare kille på torsdag🥰 hoppas det ska bli bra..

Vilket flummigt inlägg, ibland blir det bara så! Ni får ha en trevlig tisdag allihopa, ska själv gå ut och gå i denna blåsten!☀️

Svar: Kanske inte spion men du skulle bli en bra detektiv :) Kram :)
Esmaralda

55 H:

skriven

Kommer min relation att bli bra igen?

56 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Det var Två killar här från min hyres gästförening. Jag tycker den ena kändes sådär bra kille. Han hade ett barn sa han så han verkade förstå lite hur det är att ha barn.
Fick bara ett bra intryck av honom.
Usch jag blir sådär stel och konstig när jag är bland någon som jag vill ”impa” på.

Tror du att han var singel?
Tror du att jag är hans typ? Att han skulle kunna få upp ögonen för mig?
Kram

Svar: Verkar om om det finns någon annan i hans tankar - men du gjorde ett gott intryck.. kram :)
Esmaralda

57 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Tack för svar! Ibland funderar jag på att söka upp honom och konfrontera honom.... inte öppet, men bakom stängda dörrar.
Hur skulle han reagera om han plötsligt såg mig på sin arbetsplats?

Kram

Svar: Han skulle få en chock.. fast jag tror inte det kommer något gott ur det... kram :)
Esmaralda

58 Anna E:

skriven

Dave... Älskar han mig som han säger?

59 Lenafens:

skriven

Intressant inlägg som alltid! Du borde vara folkbildare numero Uno. Varför kan inte du sitta då och då i TV soffa och säga kloka saker! Är så less på personer som breder ut sig vitt och brett i media utan att egentligen säga ett jota! Jag har ofta fått höra att jag har en ängels ansikte men vad? Ofta sagt av personer som vill ha något av mig.... jaa att jag blivit utnyttjad är förnamnet. Men jag har ju ställt upp på det själv så det finns ingen annan att skylla. Intressant när du säger det dår om svart rök-jag har sett grå rök runt personer ibland och det har inte varit positivt alls kan jag säga. Hu! En God vän sa att jag var en healer och det är en förmåga jag vet att jag har. Men varför är få min egen kropp så eländig? Jättesvårt att gå och har dålig balans. Har funderat att mitt jordeliv snart är över ( inte deppad) men du har ju sett mig som en gammal kvinna. Jaa.... jag älskar dig för att du påminner mig om att vara levande i allt jag gör. Du är så fint exempel på närvaro och att vara en riktigt levande människa.

Svar: Ha ha ha, nja.. TV soffan tackar jag nej till. Genom åren har jag faktiskt fått lite erbjudande om TV men alltid tackat nej :) Visst har du mycket god förmåga till healing. Gör det du kan... välj glädjen... ha fokus på nuet... det kommer bli bättre.. kram :)
Esmaralda

60 S:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan det bli för alltid mellan dem?
Kram

61 Moms:

skriven

Hej E

Kollar han mina sociala medier?
Kram! :)

62 Michaela:

skriven

Tänkte på det Jossan skrev igår om Fjärilarna. Är det 3 st önskningar som gäller? Tänkte börja fnula på det nu :)

Min Lady lever om lite idag som hon inte brukar göra. Har ju henne i ett halsband och stoppar henne innanför tröjan mot bröstet men hon tar sig ut hela tiden och vill ligga ovanpå tröjan? Värmeslag för henne också eller försöker hon förmedla något? :)

Kram och jag lider som de flesta andra här i värmen. Pust!

63 Till Tess:

skriven

Fruktansvärt att höra om din syster. Jag skickar så mycket healing jag kan och hoppas på det bästa! Ta hand om dig!

Kram från Michaela

64 Moms:

skriven

Hej E

Kollar han mina sociala medier?
Kram! :)

65 Me:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag att höra från mannen från midsommar igen?
Är han intresserad?
Kan de bli något?
Kram

66 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut att vara år innan jag möter någon och innan jag har en fast relation?
Kram

67 Du vet vem jag är .... :

skriven

Kära Es!
Ibland kan jag känna att många anser att jag tänker fel. Jag tycker att folk får tycka och tänka som dom vill men så fort jag säger min åsikt så får jag känslan inombords "du tänker fel tänk så här i stället för det är rätt". Många gånger får jag höra hur himla negativ jag är. Är jag verkligen det?

Jag kan inte förlåta dom som mobbade mig i grundskolan då dom satte djupa spår i mig och jag kan inte vara vän med dom på fb men jag går inte runt och tänker på dom eller ältar vad dom har gjort utan vill bara inte ha någon kontakt med dom oavsett om de är fb eller träffa dom privat. Ser jag dom så hejar jag på dom och någon gång har jag pratat med dom men det som hände pratar vi aldrig om. En av tjejerna bad om ursäkt i vuxen ålder och jag sa vi glömmer det då jag inte ville riva upp dom såren igen. Visst tycker jag de var modigt av henne att be om ursäkt men säga till henne att jag förlåter henne kunde jag bara inte med. Var det fel av mig? Måste jag förlåta henne? Känner ändå att mitt liv har gått vidare även om jag inte kan förlåta. Är det så fel av mig att inte förlåta dom? Kram ❤️

68 F:

skriven

undrar om du får in något på mig

69 Lavena:

skriven

Var med i en grupp på fb som kallade sig jouränglarna, men kände mig aldrig riktigt bekväm med det epitetet..
Jag vet att jag svarade någon -som satte i system att de ställde en fråga och sen ändrade frågan till något helt annat och blev skitsur över svaret bara för att mjölka ur så många svar som möjligt när policyn klart och tydligt sa EN fråga per person - med ett väldigt skarpt tillrättavisande, och då blev det genast tumult i gruppen och det var ju inte alls så man skulle svara folk och det var admins som bad om ursäkt och sa att JAG burit mig illa åt!
Då gick jag ur! Vänlighet: absolut! Mjäkighet: NEJ TACK!
Så funkar INTE den här donnan!
Sen har jag en ängel som är bevis på att även de som hör himmelen till kan ha väldigt smutsiga vingpennor, minsann!
Aldrig att han är ond eller grym eller elak - inte så, men humorn är nog lite magstark för dem som har en religiös syn på änglar...
För, nån religiös symbol är han inte, min Ariel! Han har valt mig för att han passar mig och min humor och jag har valt honom av samma anledning...
Jag gillar att vara människa och kunna göra misstag lika väl som goda gärningar, att vara ängel skulke jag uppleva som alldeles för tråkigt!
Bloggar igen gör jag... lavenassenaste.blogg.se
TESS: jag sänder så mycket ljus och kärlek jag bara kan till er alla!
Hoppas att allt går bra❤️
Puss och kram😘

70 Britta:

skriven

Fint skrivet <3

71 <3:

skriven

Repan på bilen, jag skylls för det.. men känns ej så.
Var det nån annan?

72 Hon:

skriven

Hej,
Tyckte idag det kändes som att koordinatorn eller chefen ville typ utvärdera mig socialt eller hur jag är som person. Övertänker jag bara eller kan jag ha rätt i det? Vet att jag beter mig lite konstigt särskilt då jag är ny, men känns ju lite kränkande om de ville "utvärdera" mig då jag faktiskt bara är blyg..
Kram

73 I wonder:

skriven

Hej!

Es, en gammal one night stand ploppade upp på sociala medier. Jag skrev ett ”hej visst är det du som...”. Det har gått tre dgr utan att meddelandet lästs. Ibland sållas meddelande bort om man inte har gemensamma vänner. Eller så har han inte hunnit. Iaf nu bor vi i samma stad, 10 år senare.

Vad får du för feeling?

Tänk om jag kunde få detaljer istället för vaga spådomar 😅😂🙈🙈🙈🙈🙈🙈

74 Na:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag vill så gärna uppleva att ha en fast relation och ett ”vanligt” familjeliv tillsammans med någon.
Känns nästan omöjligt att jag någonsin kommer träffa någon med själv med två barn.

Kommer det att ske? Ser du familjeliv tillsammans med en partner i en relation med mig?
Dröjer det år innan jag har det?
Kram

75 CA:

skriven

Hej
Inte alltid är man en ängel precis, ibland kan det till och med vara skönt att vara lite elak.

Jag har klarat mig idag från att bli av med väska, hoppas att faran nu är över.

Fortfarande osäkert med att bila genom Tyskland men jag tror att jag kommer iväg på något sätt. Kanske får jag sova i bilen, vem vet.

Kram

76 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Han mannen la till mig på sociala medier men tog nu bort förfrågan.
Varför?
Kommer jag att höra av honom igen?
Och verkar det kunna bli något positivt?
Kram

77 Boudica:

skriven

Jag tror på fina personligheter men inte några jordänglar, inget är perfekt, tvivlar på att Moder Teresa var perfekt "änglalik" heller. Men många fina och omtänksamma människor finns det. Även de som är konstant trevliga och glada, får jag känsla av att de är bakom någon fasad.

Här är det varmt! Och man jobbar, och sen sitter på balkongen med kaffe efter jobb.
Men snart ska det tränas och förberedas lunch och middag.

Här är det "finbesök" på jobbet imorgon, lite nervöst även om jag inte har någon stor del i det. Om någon alls! Hoppas att allt går bra då. Möjligen rätt viktigt för företaget.

Har några nätter på senaste försökt att få svar på en undran genom att drömma fram svaret. Det har jag misslyckats med. Men igår natt, försökte jag inte, och allt jag minns från den drömmen var en mening.
Jag undrade vad som var ett underliggande problem mellan mig och en person.
Meningen jag minns var om denna person. Men kan inte få ett grepp om jag ska tolka det som ett svar.
Det är inte ett direkt svar på min undran, men det kan ha något att göra med det.

Har ju förövrigt tidigare vaknat med "insikter" eller meningar, och då har det oftast stämt.
Vad får du för känsla? Den meningen jag fick stämmer den på personen i fråga? Är det svaret på min fråga? Bara att jag måste lista ut hur det hör ihop?`

Förlåt nu är jag på med märkliga frågor igen! men svar skulle uppskattas ändå, om du nu förstår något utav min fråga ;)

KRAM!

78 Ghostwriter :

skriven

Hela mitt liv är skit full och ständigt och jag kom hem från en toppen dag dr jag slet rumpan av mig (som Alla gör!) men jag var stolt. Så är min cykel stulen och jag fick inte ha den länge.

Kommer den tillbaka på något vis?
Varför ska allt hända mig nu när jag redan mår så fruktansvärt? Jag har förlorat allt och mig själv och nu detta
Nejnej nej 😢
Kram

79 Ghostwriter :

skriven

Hela mitt liv är skit full och ständigt och jag kom hem från en toppen dag dr jag slet rumpan av mig (som Alla gör!) men jag var stolt. Så är min cykel stulen och jag fick inte ha den länge.

Kommer den tillbaka på något vis?
Varför ska allt hända mig nu när jag redan mår så fruktansvärt? Jag har förlorat allt och mig själv och nu detta
Nejnej nej 😢
Kram

80 Tingeling :

skriven

Har inte vart länge på jobbet, och kom ihåg första dagen varför jag ville därifrån... Hoppas jag har annat jobb innan nästa sommar. Ska jobba rätt mycket, och pluggar på, läser och läser inför inlämningsuppgiften i augusti. Pengarna jag får nu tänker jag lägga undan, tror du jag och dottern kommer iväg till Island inom ett år?

Har börjar tänka ännu mer ekonomiskt med allt. Har nu bland annat köpt tvättbara disktrasor.. tvätta en gång i veckan och bara byta. Helt onödigt med att lägga ut pengar på massa vanliga disktrasor!

Idag nya avsnitt av morden i midsomer och sen friday night dinner. Gillar engelska serier 🙂

30 grader varmt. Tur jag investerade i en AC förra sommaren! NU skulle man åkt till Island 😉

Kram!

81 She:

skriven

Hej,
Är lite orolig över att möta svåra situationer i jobbet i sommar, som jag inte skulle klara av, ser det ut att gå bra ändå?
Kram

82 Tintin:

skriven

Hej Ez!

Min son har fått ett erbjudande om jobb hos en bekant. Börjar han jobba där och blir det bra?

Tack <3 kram <3

83 Alex :

skriven

Hej Esmeralda,
Hade sökt ett jobb men har inte hört något. Ser du om den typen av jobb kan bli aktuell för mig i en ny bransch? Vill gärna ha en sådan tjänst...

84 Contici :

skriven

Hej kära Ez!

Vantrivs så fruktansvärt på nya jobbet. Vet att jag brukar reagera på jobbyten, och avskyr att känna mig dum och inkompetent. Ger sällan mig själv möjligheten att få vara ny. Men, tvivlar så rysligt nu - ska jag vara kvar, blir det lite bättre efterhand? Eller ska jag försöka satsa på nytt jobb med studier parallellt? Bett änglarna om guidning, men får inga svar som jag ser det😔.

Om du kan se - ska jag fortsätta, blir det bättre??

Kram o tack för din givande blogg, och alla i Blogg-familjen🙏💕

85 Contici :

skriven

Hej kära Ez!

Vantrivs så fruktansvärt på nya jobbet. Vet att jag brukar reagera på jobbyten, och avskyr att känna mig dum och inkompetent. Ger sällan mig själv möjligheten att få vara ny. Men, tvivlar så rysligt nu - ska jag vara kvar, blir det lite bättre efterhand? Eller ska jag försöka satsa på nytt jobb med studier parallellt? Bett änglarna om guidning, men får inga svar som jag ser det😔.

Om du kan se - ska jag fortsätta, blir det bättre??

Kram o tack för din givande blogg, och alla i Blogg-familjen🙏💕

86 Contici :

skriven

Hej kära Ez!

Vantrivs så fruktansvärt på nya jobbet. Vet att jag brukar reagera på jobbyten, och avskyr att känna mig dum och inkompetent. Ger sällan mig själv möjligheten att få vara ny. Men, tvivlar så rysligt nu - ska jag vara kvar, blir det lite bättre efterhand? Eller ska jag försöka satsa på nytt jobb med studier parallellt? Bett änglarna om guidning, men får inga svar som jag ser det😔.

Om du kan se - ska jag fortsätta, blir det bättre??

Kram o tack för din givande blogg, och alla i Blogg-familjen🙏💕


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: