Kittlingar.....

 

Somliga människor är väldigt kittliga och andra knappt alls

När det kittlas så är det kroppens känselsystem som förnimmer klåda.

Det finns två olika sorter… dels knismesis som är den där lätta kittlingen som av en fjäder och som bara skapar en lätt förnimmelse och så är det den där andra hemska som heter gargalesis..som gör att man skrattar tills man kissar på sig !

Med ett sånt namn kan man ju bara vänta sig det värsta !

Huva så hemskt.  Jag hatar att bli kittlad !

 

 

Det är så ordnat att man är mest kittlig på platser där viktiga organ eller blodådror sitter… som armhålorna eller magen.. Även under fötter och där beror det på att man ska kunna känna av så man inte trampar på farliga insekter.

Varför skrattar man då när man bli kittlad ?

Jo man tror att det kan vara så att vid första beröringen reagerar kroppen och blir rädd – och när det inte var någon fara på taket.. då skrattar man av lättnad.

Lite märklig förklaring tycker jag – men den lär vara vetenskapligt befäst.

 

 

Man har också kommit fram till att för att man ska skratta när man blir kittad  måste det finnas ett överraskningsmoment men det är jag ett levande bevis på att så är det INTE.

Varje gång jag går på pedikyr skrattar jag mig hysteriskt igenom besöket… och jag blir inte överraskad. Jag vet precis vad som väntar och tänker varje gång att nu ska jag uppföra mig som folk. Och så slutar det med  skrattsnarkningar på inandning och folk i salongen stirrar .. fast ibland smittar jag omgivningen som glatt skrattar med. Det kan bli lite hur som.

Jag försöker att inte gå på pedikyr för ofta.

Fotvård är rejälare och det brukar jag klara bättre…

 

 

När jag var barn sa man att det var farligt att kittla någon för den som blev kittlad kunde börja stamma !!  Jag vet inte hur man kom på den tossiga idén!

MG älskar att bli kittlad på magen men inte mellan trampdynorna, då drar han fort foten till sig och glor surt !

Kram & Kärlek

 

 

 ps.  Mamma skickar hälsningar... i dag åker hon hem till sitt efter  två veckor här hos mig.. och i augusti återkommer hon för två nya veckor !! 

 

1 Ghost :

skriven

Kommer killen ta intiativ eller vill att jag ska göra det? För det kändes som en hint


Kram

2 Skorpan:

skriven

Är inte speciellt kittlig av mig o för att det ska gå att kittla mig måste man vara lätt på hand, inte gräva mig hårdhänt i armhålorna eller så. Önskar att jag skulle råka vara på den salong där du går o får din pedikyr Es, jag skulle också få mig ett skratt ;D. Men vad är det för skillnad på fotvård o pedikyr, tar man i med hårdhandskarna då det är fotvård?

Hälsa mamsen o önska henne en fin sommar. Tänk att hon inte kommer tillbaka förrän i augusti... Känns som långt borta men tiden går ju så fort, snart har halva juni gått o snart halva året, ojdå.

Hur ser sommaren ut att bli för min del Es? Nåt speciellt som jag borde tänka på, göra, låta bli att göra? Blir nog en färd till mamsen iaf, det är allt som finns i planerna för sommaren. Låter lite tomt ;).

Idag är det som tur fredag o imorgon får man ta det lugnt :). Sova...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Som jag upplever det är pedikyr mer finlir med lite massage och sånt.. medan fotvård handlar om knivar och rejäla tag ! Mamma hälsar tillbax :) Kram :)
Esmaralda

3 <3:

skriven

Vad mysigt att din mamma kommer tillbaka i augusti.
Solen värmer redan nu på morgonen 🙏🌞🌞

Inte är väl Magnus min soulmate och kärlek i sommar ? Hans sätt att skriva för mig att känna mig utvald av honom. Tror han kommer vara en gentleman på lördag hoppas det. Ser du någon varning med den mannen något jag ska tänka på ?
Ser du någon annan för mig som kommer bli min true love ?
Kram


Svar: Någon varning ser jag inte... utan du ska själv vara öppen för och känna in stämningen och personligheten.. kram :)
Esmaralda

4 <3:

skriven

Hej esmeralda, ser du om jag får tillbaka mina pengar när jag retunerar mina varor? Hemsidan är nämligen inte så pålitlig.

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Märks ju jag kunde öva på allt meningen som jag behöver säger. Det öva jag på B kvinna för hennes fundersam eller något då ger jag trygga svaret.

Tror det var för min rollen som föreläsare. Öva på det varje gånger när det är något.

Så bra att jag kunde om det och hur ska jag kommunicera med andra inom föreläsningar.

Ha det bra

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag är så imponera över jag är vän med den C kvinna i facebook som flera är inte vän med henne även om hon accaptera mig oavsett vad jag har gjorde.

Undra varför fick jag det även om min tanke var hämnas men det har leda till en positiv relation.

Fråga är varför fick jag det men inte alla andra att var vän med henne? Något anledningen?

Ha det bra

Svar: Någon djupare anledning ser jag inte, det kändes bara rätt... kram :)
Esmaralda

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Drömmar ju om B kvinna som jag är svartsjuka på henne för en annan kvinna men vet väl hon har inte det.

Undrar varför... är det normalt dröm eller spela på min egen känslor för igår hon sagt om en annan kvinna som kommer ut.

Är det nornalt eller undermedvetet om min egen känslor som jag glömma bort?

Hoppas det ska inte få mer problem om våra relation

Ha det bra

8 Läroliv:

skriven

Jodå, är en av de verkligt kittliga, kan kissa på mig, haha. T.o.m vid läkarundersökningar kan det bli fniss. Slipper gärna bli kittlad.

Fint väder här idag och pollenmängden är på nergång, toppen.

Ha en fin helg alla.

Kram

Svar: Vad skönt att pollenmängden är på väg ner... har varit rätt snuvigt här kan jag säga.. kram :)
Esmaralda

9 MollyD :

skriven

Hej
😂 just det! Min mamma sa också just det. Kittlas inte för då kan hon börja stamma.
Har redan varit 2 månader på mitt nya jobb och det känns bra och har landat bra. Skönt!
Kämpar nu med att få balans, må bra och tappa vikt. Har varit lite deppig och ensamheten börjar verkligen tära, nu efter 10 år. Gör saker, träffar vänner, familj - på avstånd. Men ändå, ensamheten kryper på mig. Har väl landat i verkligheten och inser att jag kommer förbli ensam med hund.
Har varit nyfiken, tittat på varenda en jag träffat men inte något svar.
Eller har jag gjort fel?
Kram

Svar: Jag ser ju att jobbet trivs med dig också ) Balansen ska du fortsatta jobba på och du kommer hitta den ! precis som du också kommer att hitta kärleken.. tro inte annat :) Kram :)
Esmaralda

10 Rebecca:

skriven

Saknar/tänker Tobias något på mig eller bryr han sig inte?

11 Kristin:

skriven

Det å bli kilt, er så ubehagelig. Joda, jeg ler, men synes ikke den latteren føles god, kjære Esmarakda.
Du må hilse så mye til din mor å ønske en fortsatt fin sommer.
Jeg vet faktisk ennå ikke helt hva som skjedde i går etter jeg leste ditt første svar, og ruste ut og kjøpte stolen. Alt ubehaget jeg har hatt med nakken og ryggen forsvant også. Gjorde du noe spesielt? Mistenker det, så tusen takk.
En god dag ønskes deg og MG også.
Kram!!!

Svar: Jag gjorde vad jag kunde och är glad att det hjälpte :) Kram :)
Esmaralda

12 Maria:

skriven

Kommer vi att kunna reda ut våra olikheter eller kommer det bli slutet för vår relation?

Svar: Närmaste tiden kommer avgöra.. kram :)
Esmaralda

13 Helena Ir:

skriven

Jag är väldigt känslig på kroppen,speciellt armar och ben..minsta lilla som sitter på huden, hårstrå eller annat..känner jag av! Men kittlig är jag inte ..knappt alls..och har också lärt mig en teknik av avslappning för att inte känna av det lilla som den skulle kunna få mig att känna! Så det är liksom ingen ide`att få för sig något sådant på mig :)

Hälsningar från mig till din mamma, hon får vara rädd om sig!

Jag ska ta mig till gymmet..får försöka och se hur det ser ut där numera! Går därifrån om det är för mycket folk!

Ha en skön dag!
Kram

Svar: Ja, jag tror lite gymmande kan göra dig gott :) Mamma hälsat tillbax :) Kram :)
Esmaralda

14 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Hälsa tillbaka vad skönt för henne med sällskap och få vara med mg.

Es, upplever min son som med stark vilja. Det är inte alltid han lyssnar. Nu är han bara 4 år och jag känner hur han utvecklas är viktigt.
Om jag säger ”nej” så har jag märkt att han smyger sig till det när ingen ser.

Jag undrar om han kommer att lugna ner sig? Kommer han att utvecklas åt ”rätt” håll?
Kram

Svar: Din son är en fin grabb och han blir en bra vuxen man.. han är en helt normal 4 åring.. kram :)
Esmaralda

15 Smulan:

skriven

Hatar verkligen att bli kittlad, får nästan en panikkänsla.
Nästa vecka är sonens läkare tillbaka, hoppas på medicinbyte eller en justering så det blir bättre?

Svar: Ja , det kan nog bli en justering... kram :)
Esmaralda

16 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.
Finns det chans eller möjlighet att vi gör ett försök?
Kram

17 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Det går inte en dag utan att man lär sig ngt nytt .
Mina hundar älskar att bli kliade och krafsade på att killa dom skulle nog göra dom besvikna .
Babysar och små barn kittlar man ju på magen medans man utstöter diverse ljud som man tror ska roa den lille nu vet jag varför ;-)

Idag skulle Björn fyllt år . Sonen skulle plantera ngt på graven idag . Han och flickvännen bor nu i husvagn på svärföräldrarnas tomt ...hörde svärmor när vi prata på facetime hon låter inte kul..
Kommer sonen palla ? Sen talas det om att bygga hus på styckad tomt där hoppas sonen kommer på andra tankar..Det märkliga är att vi har aldrig träffats fast "barnen" varit tillsammans i över 5 år och flickan bott hos mig ..

Krama din fina mamma från hela flocken och säg åt henne att vara rädd om sig

Kram Anki med flock

Svar: Då säger jag grattis till Björn.. som du vet så är han ju inte "borta" - bara inte här i jordelivet . Ja oavsett hur trevliga föräldrar/svärföräldrar är så brukar det bli bäst om man bygger sitt eget liv med lite fysiskt avstånd och inte alldeles tätt intill.... mamma hälsar och tackar.. snart ska vi ha hennes favofrukost.. american pancakes :) Kram :)
Esmaralda

18 Maria:

skriven

Hej Esmeralda. Vad tror du om kön på tvillingarna i min mage? (vecka 7 nu). Kram

19 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Ser du om vi kommer iväg på vår lilla tripp på söndag? Inga varningar?

Kram

Svar: Ja, det ser ut som om ni kommer iväg.. kram :)
Esmaralda

20 Emma:

skriven

Hej!

Tar bort min spiral idag. Ser det ut som jag blir gravid i sommar?

Kram Emma som nyligen fick seans

Svar: Chansen finns... kram :)
Esmaralda

21 Mg:

skriven

Hej!
Kommer Jonas hör av sig någo mer?
Kram!

22 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.

Det kan göra mig lite orolig. Om jag är själv mer två barn när de blir större och börjar skolan.
Jag tänker på skolavslutningar och allt sådant.

Ser det ut som om jag är ensam med barnen när något utav barnen har börjat skolan? Eller är vi fler då?
Kram

Svar: Du kommer ha en kärlek vid din sida och jag vet inte riktigt när... kram :)
Esmaralda

23 2020:

skriven

Killen på J, vi är nog inte varandras typer på de sättet men våra konversationer är roliga osv men jag känner att bakom denna killen finns det något mer än bara utseende o allt de dära. Känns som ingen verkligen känner han på djupet när det gäller tjejer. Tänker jag fel? ser mig inte med honom men vill mer lära mig ”lista” ut den typ av kille.

Kram

24 Fisan :

skriven

Hej Es!
Så sugen på en fjäril. Lady har gjort så mycket för mig. Gav en Lady till min mamma som har hjälpt henne massor med.
Ser du om jag kommer att byta jobb snart? Vill ha ett arbeta där jag trivs.
Kramis

Svar: håll dig framme när det blir dags så får du helt klart en Fjäril :) Byta jobb kommer du att göra.. kram :)
Esmaralda

25 <3:

skriven

Blir familjen besviken om jag inte firar midsommar med dem ?
Kram

Svar: Kanske lite men du ska själv bestämma... kram :)
Esmaralda

26 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!

Hatar att bli kittlad och är otrolig kittliga. Fötterna är värst, får värsta paniken dessutom om nån håller fast mej...
En galen tanke....mannen som ler så gott och hälsar när jag ser honom, vad tänker han?
Kaffe dags och lite frukost nu. Kram🌞

Svar: Han blir glad när han ser dig... kram :)
Esmaralda

27 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om han fortsätter med henne?
Dröjer det innan dem slutar umgås?
Kram

28 Sommar🌸:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut att utvecklas med någon kärlek i sommar? Blir något förändrat?
Kram

29 S:

skriven

Hej Esmaralda.

En vän som jag gillar hon är tillsammans med en kille. När jag pratar med honom så är jag liksom rädd att dem ska tro att jag är ute efter honom. Vilket jag inte är eller vill.
Behöver jag vara rädd att dem andra i gänget tror att jag vill åt honom när jag pratar med honom?
Eller litar de faktiskt på mig?
Kram

Svar: De flesta litar på dig... var tydligt och alla kommer lita på dig.. kram :)
Esmaralda

30 Lotta:

skriven

Det är jobbigt att bli kittlad, men ganska kul ändå...

Vill så gärna träffa en ny man. Ser du något om det för min del?

Kram L


Svar: Han kommer, den saken är klar men kan dröja ännu en tid... kram :)
Esmaralda

31 <3:

skriven

Eva min vännina och jag undrar om C och H inte vill träffa oss alla ?
Vi försökte styra upp en AW idag lite spontant. Jag börjar ledsna lite. E och jag har kö.. it varandra mycket närmare och vet att hon är en vän att lita på. Hon visade verkligen på ni födelsedag att jag betyder mycket för henne ❤rörd ännu.
Kram

32 Ghostwrtier :

skriven

Kommer killen ta intiativ till kontakt eller vill att jag ska göra det? Kändes som det men inte hört något än


Kram

33 Se:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om han fortsätter med henne från nu och framåt i framtiden?
Kram

34 Sommar:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser sommaren oförändrad ut i kärlek? Eller blir det förändrat i kärlek över sommaren kommer någon?
Kram

35 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan det bli att vi gör ett nytt försök som en familj?
Kram

Svar: Känns inte riktigt så, kram
Esmaralda

36 Kristin:

skriven

Tusen takk, Kjære Esmaralda ❤
Kram!!!

37 Fisan :

skriven

Ska absolut hålla mig framme när fjärilarna är redo 😁. Ser du ungefär i tid när jag byter jobb? Står knappt ut.
Kramis

Svar: Det bör inte dröja så länge innan något nytt kommer.. kram :)
Esmaralda

38 Mirre:

skriven

Hej Es, eftersom jag kommer gå ner till 50% i sommar funderar jag på att ta mc-körkortet som jag så gärna har längtat efter. Men vet inte om tiden är inne nu eller om jag ska fokusera på att plugga istället så att jag kan komma in på min drömutbildning.
Ser du mc-kortet för mig i sommar?☺️

39 <3:

skriven

Eva min vännina och jag undrar om C och H inte vill träffa oss alla ?
Vi försökte styra upp en AW idag lite spontant. Jag börjar ledsna lite. E och jag har kommit varandra mycket närmare och vet att hon är en vän att lita på. Hon visade verkligen på min födelsedag att jag betyder mycket för henne ❤rörd ännu.
Kram

40 Fisan :

skriven

Tack fina för svar 😇🌸kram

41 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Angående om igår, jag förstod det mesta de du skrev, men jag har en ytterligare en fråga till, så finns det en möjlighet att det kan hända att det kan bli något mellan mig och min tjejkompis? För så som jag och hon hade en konversation häromdan så avslöjade hon lite att hon har lite känslor för mig men att hon vågar verkligen inte ge ett försök mellan oss, men finns det möjlighet att hon kanske lär ändra sig och vill ge ett försök? 😊

Kram

Svar: Nej, jag ser inte att det kan bli något mellan er .. jag tror inte hon ändrar sig, känns tyvärr inte så... kram :)
Esmaralda

42 Michaela:

skriven

Jag hatar att bli kittlad. Får nästan panik. Åh hälsa mamma så mycket! Hem till Helsingborg igen. Kan hon och pojkvännen träffas nått pga Corona?

Ser allt bra ut kring mig förresten? Halva 2020 har redan gått. Första halvan var hemsk så hoppas att sista blir bättre :)

Ha en skön fredag! Sommar och det ska bara bli varmare för var dag nu med 30 grader nästa vecka. Hua! Då stryker jag längs kyldisken på Willys :) Kram och pussar till Mg!


Svar: De träffas ute i parken och har picknick :) Ja det ser ut som om hösten/vintern blir bättre... går sakta men säkert åt rätt håll... kram :)
Esmaralda

43 Barbie:

skriven

Kära goda E!
Kan du möjligtvis se om han gillar mig mer som vän eller tveksamt?!
Krmar

44 Bb:

skriven

Hej

Vill han ha kontakt med mig igen ? Eller är det bättre att avvakta tills han själv känner för att kontakta mig?

Kram!
Ha en bra dag

45 Pia1:

skriven

Jag ska förklara lite bättre.
De tillstånd som jag och MG Glenn har kan de inte laga i Sverige och de undersöker heller inte skador som de inte kan laga.
Några undantagsfall har gjorts med att skicka patienter till Spanien för operation. Delar av tillståndet kan man ändå undersöka i Sverige, men intresset är svalt och man låtsas i 99 procent inte ens se att en kota har lossnat och man är nära döden.
Och det är vad vi patienter får jobba med att sprida information om, läget är ju en katastrof där patienter kan ligga förlamade eller i vissa fall dö.
För att delarna lägger sig ofta på ungefär rätt ställe när man ligger rakt i en vanlig röntgen men när man står upp eller vrider huvudet så lossnar de från sina fästen.
Man kan likna det med att gå omkring med nacken bruten rakt av och de lösa delarna trycker ofta på livsviktiga funktioner men smärtan är det absolut värsta.
Följderna kan bli många och svåra med fel tryck i hjärnan och nervpåverkan osv osv.
Om detta är rätt behandling för mig så ska jag ha den. Nu börjar kampen på allvar, om jag vet exakt vad som kommer rädda mitt liv, glöm bara glöm att Sverige kommer undan att betala.
❤️❤️❤️

Svar: Jamen det här låter inte klokt ju ! Det är ett tillstånd som man kan SE genom röntgen och att då nonchalera det, ja det övergår mitt förstånd ! Tur att du själv tagit tag i det hela... kram :)
Esmaralda

46 Agnes:

skriven

Tack för dina ord i går! Är verkligen taggad på att genomföra detta!

Blir faktiskt lite avis på dig när det kommer till coffeinet...att inte känna ngt behov av mer kaffe. Ska fasa ut detta gift, har ju lyckats med att avvänja mig från det mesta tidigare i mitt liv...

Tog en ordentlig promenad i går, mkt beroende på att jag hoppade över gymmet.
På väg hem, så tutar en bil bakom mig, men då jag aldrig brytt mg om vare sig visslande eller biltutande individer, så fortsätter jag framåt.
Blir dock tjoad o hallåad på lite längre fram, o jag upptäcker att det är tutaren som gjort en usväng o ställt bilen invid vägen o klivit ur.

Känner inte igen denne man, o vid förfrågan, så säger han att vi dansat med varandra? Jaha...ok, men jag känner inte igen dig, säger jag, men han känner helt uppenbart igen mig.
Säger hej, o går vidare.
Då gör han tydligen ytterligare en usväng o inväntar mig längre fram på vägen, ställer bilen o kommer springande med en lapp o säger"Ta i alla fall mitt tel.nr!"
Men herregud...no way! Ngn random snubbe jag inte känner igen men som påstår att han vet vem jag är o vi dessutom dansat med varandra...skulle inte tro det.
Blir mest full i skratt över mäns desperata jakt på kvinnor, men blir samtidigt lite olustig. Vad är det som får karlar att tro att en kvinna på promenad skulle bli förtjust o smickrad över att "bli sedd"?

Har krafsat i minnet, men kan inte påminna mig om vem han är. Dessutom tillhör han den grupp av män jag numer dissar...har ju som sagt gjort min samhällstjänst gällande utländska män. *har väl vuxit upp*

Hälsa så gott till din mor!

Kram!


Svar: Jamen så underbart med en så envis intressent... även om du inte är intresserad i retur ( du gick inte miste om något ) men det förvånar mig inte det minsta... du är en rasande snygg och attraktiv kvinna !!! Kram :)
Esmaralda

47 Solstjärnan:

skriven

Skrattsnarkningar på inandning..😃ja det smittar garanterat av sig😊
Du höjer stämningen i hela salongen😊
Kan tänka mig det hela😊
Igentligen borde du få en rejäl rabatt för att sprida glädje i detta fall😊

Du är nog toppen Es!😂

Jag var kittligare förut men måste säga att vet inte hur det är nu då jag inte har nån som kittlar mig.

Om inte Corona härjade skulle jag rusa till bilen bums för att kasta mig på nån snygging på stan o fråga:-"kan du vänligen kittla mig för behöver veta om jag e kittlig ". .😊😃😃

Så nu måste jag leva i ovisshet tills min kära dyker upp...

Din mamma har nog haft det bra o mysigt hos dig..tiden har gått fort i gott sällskap😊
Tur att ni redan planerat in nästa besök.😊

Ha en bra dag!
Kram Solstjärnan ☀️

Svar: Ja så fort corona är över får du be någon om kittlingshjälp :) Kram :)
Esmaralda

48 Naturvän:

skriven

Hej!

Nej, tillhör de som inte är speciellt kittlig, den lätta kittlingen i så fall. Det är skönt.

Lite tidigt att planera resor, men fundera och drömma lite kan man ju göra. Strax innan coronan besökte jag ett parfymeri för att få tips om hudvård.
Fick bra kontakt med kvinnan som äger butiken. Vi pratade om ditten o datten och kom in på resemål.
Hon kan rekommendera ett mkt bra Hotel på Kreta , det låter intressant, men ligger givetvis i framtiden

Vill helst inte resa ensam längre, ser du om det dyker upp ngn som vill med? Hade varit trevligt resa med en partner, men soulmaten har ju inte dykt upp ännu och det lär väl dröja ännu ett tag......


Trevlig fredag!
kram

Svar: Ja du kommer resa.. dels med väninna och dels med partner... kram :)
Esmaralda

49 Solen ☀️:

skriven

Skrattsnarkningar! Det lockade fram skratt idag....det är ju så sjukt roligt när någon skrattar så ordentligt så att det blir rejäla skrattsnarkningar! 😁😁😁

Åhhh jag längtar efter att hitta ett nytt spännande jobb med arbetskamrater! Finns det chans i år eller blir det först till våren?
Längtar efter nya roliga utmaningar!

Ha en mysig helg! ☀️☀️☀️
Kram Solen

Svar: Ja, jag brukar låta rätt räligt när jag skrattar igång !! Nytt jobb kommer men det dröja till våren... behöver dock inte göra det så ha alla antenner ute. kram :)
Esmaralda

50 Lotta S:

skriven

Någon varning då ifråga om eventuella samarbetet med Norge, det är en stor grej!?

51 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du får in något nytt på mig kram

52 Helena Ir:

skriven

Ja,så rätt du hade, det gjorde mig faktiskt förbaskat gott :)Tänk vad roligt..och kände mig så välkommen in in bland gubbarna igen! Jag lovade att inte hångla med någon p g a pandemin (Jag vet att jag är knasig, men min mun sitter för nära min hjärna..det liksom flyger iväg.. :) Nu var ju 2 villiga ändå.. roligt har vi!!
Fick höra att jag tappat i vikt på kroppen..blir till att försöka bygga igen..

Det är varmt..hot..hot..gick hem också..

Ha det så bra!

Kram

Svar: Underbar stämning på gymmet :) Kram :)
Esmaralda

53 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Föredrar pedikyr då, tänk om dom slinter med kniven, huga ;). Borde absolut gå själv på alla sorters behandlingar... Kan ju vara avsaknaden avdem som skrämmer undan mannen ;). Han är kanske rädd för ovårdade kvinns...
Kram Skorpan

Svar: Nå, inte är du ovårdad inte :) Kram :)
Esmaralda

54 Fhare:

skriven

Jag läste igår om talismanerna och önskar jag kunde reservera en. Jag missade förra gången, Kram alla.

Svar: Tyvärr, det går inte att reservera... det är lika för alla...men hoppas du ska hinna knipa en denna gången.. kram :)
Esmaralda

55 F:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om han blir kvar med den här tjejen? Fortsätter han tillsammans med henne?
Blir det barn för dem?
Kram

56 Browallia:

skriven

Jag är oerhört kittlig men för mig känns det bara obehagligt att bli kittlad, jag börjar inte skratta istället börjar det rycka till okontrollerat i armar eller ben. Det har hänt att den som kittlat mig fått sig en smäll. En annan märklig sak med kittling är att man inte kan kittla sig själv.

Jag känner en sådan skam över att jag alltid börjar må så dåligt och får hemsk ångest när det är sommar med varma dagar med sol från blå himmel. Jag får vidrig ångest och vill dra för gardinerna och stänga allt ute och gömma mig. Jag har känt så alla somrar sedan jag var barn och det blir bara värre för varje år. Skulle en terapeut kunna hjälpa mig att ta mig ur detta? Kram

57 Ghostwriter :

skriven

Tror du mannen tänker ta intiativ/vill att jag ska göra det? För tänker eftersom det blev en liten hint men det kanske inte va mer från hans håll



Kram

58 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det så ut att han fortsätter med henne under många år fram?

Varför vill han hellre vara med henne än med mig isåfall?Kram

59 Louise:

skriven

Jag avskyr att bli kittlad. Har hört att om man är spänd är det vanligare att kittla men är man avslappnad så är det ovanligt att man är kittlig. Hur mycket det stämmer vet jag inte.
Så har sommarlovet börjat för alla tre barnen. Mitt sommarlov börjar på tisdag efter kl.12 då jag opponerar mellan 9-12 via zoom. Får se hur det går.Får läsa tjejernas arbete och sen skriva ner vad jag tycker och tänker om det.
Jag hoppas jag blir godkänd denna gången på hela kursen så jag bara kan söka jobb.

Något lustigt hände i onsdags när jag lagt in lotto. Jag sa att idag ska vi vinna några miljoner. Nja vann gjorde vi men inte några miljoner men 22 kr haha. kan attraktionslagen ha slagit in där tro?

Kommer jag att klara min opponering och bli godkänd i kursen?

Om någon vecka kommer antagningsbeslutet från Lernia. Men jag tror dock inte jag blir antagen.

ha en fin fredag och tacksam för svar.. Verkar som det ska vara mulet och blåsigt hela dagen.

Kramar


60 M:

skriven

Hej Esmaralda.

Allt känns så hopplöst just nu.
Speciellt en sådan här dag undrar man varför man är själv. En dag då det är skol avslutning.
Jag vill inte. Jag ville leva i en familj men på något konstigt sätt har jag gjort val som gör att jag sitter själv.
Blir det här långvarigt?
Kommer jag leva själv under år till? Kram

61 Se:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om jag får vara beredd på att dem två skaffar barn tillsammans?
Kram

62 Bb:

skriven

Hej

Vill han ha kontakt med mig igen ? Eller är det bättre att avvakta tills han själv känner för att kontakta mig?

Kram!
Ha en bra dag

63 HS:

skriven

Jag är hemskt kittlig och hatar att bli kittlad.

Ez, förstår om du är trött på alla coronafrågor men här kommer en till. Jag planerar en fjällvandring. Det vore högst olämpligt om jag blev smittad på vägen upp och blir sjuk mitt under turen. Har bokat om tåget till egen sovvagnskupé för att slippa dela kupé med två andra. Sista biten är en bussresa på 4 timmar. Under turen kommer jag att tälta och bara sova i fjällstuga om vädret skulle bli riktigt dåligt. Mitt tält tål skapligt hårt väder.

Vid någon eller några fjällstugor kommer jag att köpa proviant och låna dass eller bastu.

Bussresan innebär störst risk att bli smittad.

Ser du någon varning eller någon särskild situation jag bör undvika?

Om risken är alltför hög tar jag bilen upp till fjällen istället men då behöver jag även planera om själva turen till en annan sträcka.

Trevlig helg!

Kram

64 Ghostwriter :

skriven

Tror du mannen tänker ta intiativ/vill att jag ska göra det? För tänker eftersom det blev en liten hint men det kanske inte va mer från hans håll



Kram

65 Michaela:

skriven

Vad bra att dom kan träffas ute i alla fall. Man vill ju träffa den man håller kär :) Bra att du har sällskap av din man för annars hade du väl klättrat på väggarna :)

Skönt att höra att jag är på rätt väg och att det blir bättre. Vill ju få uppleva allt det positiva du sett :)

Simma lugnt om det blir spabad i afton :) Kram

66 F:

skriven


Hej esmeralda undrar om du får in något nytt på mig kram

67 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du om p.w har något intresse av mig?
Kram

68 Dunegull:

skriven

Ser du mig på utomlands resa i slutet på sommaren?
Kram

69 Lydia💕:

skriven

Jag vill så gärna ha en fjäril hann inte läsa allt om hur och när man kan beställa den 🙈får gå tillbaka och läsa.
Känner mig piggare och gladare fast det inte har hänt något speciellt.
Vill fortfarande ha kärlek och spänning i mitt liv kanske till midsommar 👍
Lydia💕

70 Vb:

skriven

Kära goda e!

Hmm jag får en känsla av att han gillar mig mer än vän..men borde jag tro på det elr ta det med en nypa salt vad han säger ?lagom förlita sig på eller mer? Alla säger att jag bör bryta kontakten men baserad på vad .. kram

71 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Tur att det inte är det som håller undan honom då ;). Kanske coronan.. Eller så är han inte bsra redo fastän jag är, såå redo såå ;).
Kram Skorpan

72 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något från euro jackpott den fredag en 😞

73 Shera:

skriven

Jag har farliga reflexer när jag blir kittlad. Råkade sparka en i näsan som skojade med mig och skulle kittla min fot!

Vill få denna man i säng, som en liten utmaning år mig själv. Hur möjligt att det går vägen skulle du säga?

74 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du något kring mitt nya jobb? Jag är så nyfiken!

Kram och kärlek.

75 Mrs :

skriven

Hej Es,
Kör med en annat smeknamn för denna frågan. Jag avbröt min utomlandsutbildning då jag inte alls mådde bra där psykiskt. Stressen och pressen av att klara studierna blev alldeles för stor för mig. Det har gått några månader sedan jag tog detta beslutet men av någon anledning kan jag inte låta bli att känna ångest så fort jag hör namnet på staden eller tänker på att jag fortfarande har vänner som pluggar där och som inte ”gav upp”. Det hade känts mycket bättre om jag hade läst utbildningen nu i Sverige för att då hade jag inte förlorat något liksom men ändå mått bättre. Ibland drömmer jag också mardrömmar om detta. Förmodligen är det mina ångest-känslor som dyker upp. Jag både saknar livet där utanför skolan och människorna/vännerna men samtidigt stolt över mig att för att jag valde min hälsa i förstahand då livet jag levde där inte alls är ett sådant jag vill leva eller ens stå ut med i x antal år för en utbildnings skull.
Kära Es, har du något tips på vad jag kan göra för att bearbeta mina känslor och lägga ett lock på detta kapitlet så att jag kan gå vidare ångestfri? Jag vill ju ändå tro att jag gjorde rätt beslut. Men kanske finns det inget sådant som ”rätt”, det finns kanske bara olika beslut and that’s it.
Kramar💛

Svar: Ge dig själv en deadline och bearbeta aktivt fram till din deadline.. sedan är det locket på och fokus framåt som gäller...du fattade rätt beslut i den situation du befann dig i så finn frid i detta.. kram :)
Esmaralda

76 MVH:

skriven

Hej Es

Ser du något speciellt som händer mig i år?
Kram

77 Rebecca:

skriven

Tänker Tobias på mig, eller saknar mig?

78 MissMilla :

skriven

Jag är jättekittlig. Och varit när jag var liten med. Min dotter klarade inte mopedkörkort i dag heller. Nu finns ingen tid förrän mitten av Augusti om ingen avbokar. Jag ör trött på henne. Hon är makalöst jobbig.

79 G.H:

skriven

Hej Esmaralda:)

Vad härligt att ha en gäststuga att ta emot gäster i:) gissar att någon annan kommer snart nu när din mamma åkt:)

Jag undrar över semestern, pga av Corona är Sverige semestern inställd tyvärr!!
Funderar på att ta 1-2 veckor norrut i vår stat där det finns mycket natur att se. Försöker planera men vet liksom inte hur jag ska börja ...
Tror du det kan vara ett bra o h lyckat alternativ?:)

Kram!

80 Celia:

skriven

Jag saknar min förlorade vän. Jag funderar på att säga att jag saknar att kunna prata med min vän. Hur skulle vännen reagera då? Skulle det sätta några tankar i snurr?

Vänder vindarna snart? Du har sett att det blir bättre vänskap igen. Men inte som förut, vilket är förståeligt. Men bättre än detta.

81 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, jag har varit sjuk under en period på flera månader och gjort utredningar och inget fysiskt fel hittades men jag mår väldigt dåligt psykiskt, så det var det som hade satt sig i magen och gav mig smärta. Nu har jag provat olika saker, mental träning, fokus, sjukvård, medicin, samtal men mår inte bättre (mycket ångest) och det tär mycket på mig att må så här, jag vill vara glad och frisk och kunna njuta av sommaren nu.
Så hur gör jag? Du sa tidigare att du ser att jag kommer att bli helt återställd, ser du hur jag blir det? Är det genom medicin eller ändra tankefokus, hjälper det mig att jobba eller blir jag mera nere av det? Stort tack på förhand jag behöver gärna ditt råd. Kram

82 Gun:

skriven

Hej Esmeralda!
Jag hoppas att det är bra med dig.
Mitt barnbarn Hanna bad mig ikväll att skriva till dig och fråga om de har möjlighet att få huset som hennes mamma, det vill säga vår dotter med partner är intresserade och har bjudit på. Jag vet inte varför det är så viktigt för henne. Det innebär en flytt och ligger ganska långt härifrån, som naturligtvis är svårt för mig att först och främst lära mig att leva med.
Varma hälsningar Gun

83 Stephanie :

skriven

Kommer jag att kunna bli gravid? Lever i samkönad relation och har gjort 4 misslyckade inseminationer i Danmark som kostar 13000kr per gång. ska jag försätta eller ge upp?

84 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du om p.w har något intresse av mig?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: