Sicken kväll.....

 
I går kväll hade jag och Nettan en härlig  picknick  på min strand.
Bubbel... kyckling & sallad....pannacotta och solnedgång !
 
 
 
 
Somliga dagar är bra dagar - trots Corona !
 
 
Picknickbordet som vi köpt i Strandföreningen kommer till använding då och då !
 
 
 
Vaniljpannacotta med limemarinerade jordgubbar... och så praktiskt med småbrukarna !
Desutom världens enklaste att tillaga !
 
 
 
Sallad & kycklingklubbor, inte fel alls !!
 
 
Det är alltid lika vackert med solnedgången på stranden !
 
 
 
Nettan skickar massa kärlek till er och hälsar att så snart det bara är möjligt så  kommer  vi till Stockholm och gör vår resa som vi fick ställa in i våras !
Och det ser vi fram emot !!
Ha nu en fin helg alla !
 
Massa kram & kärlek
1 <3:

skriven

Vilka härliga sommarbilder🌞
Är D förtjust i mig ?
Kram

2 Skorpan:

skriven

Såå fint..

Drömmer själv om dylika solnedgångar med gobben min, men han syns inte till, är han inte redo för mig Es?

Ha en fin kväll!
Kram Skorpan

Svar: Jag vet inte varför han dröjer.. och jag tycker han borde ta och dyka upp nu !! Kram :)
Esmaralda

3 Läroliv:

skriven

Helmysigt och så gott och vilken fin duk.

Kram

Svar: Ja, duken är egentligen en gammal spetsgardin, den var min mormors och helt perfekt eftersom den inte behöver strykas ! Kram
Esmaralda

4 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Kära Es TACK för svar på min fråga gulliga du🌹

Åh så mysigt ni hade det wow magiskt🌸🦋🌸🤗💖💖
God mat vid havet vid solnedgången och med sin bästa vän så mysigt Kan riktigt känna stämningen, havets brus o speciella doft o alla fågelläten wow 🦋🦋🦋☀️

Kramisar i massor till er båda två💞 vad man önskar att man fick vara med på ett hörn🥰

Svar: Tack :) Ja, det var en magiskt härlig kväll :) Kram
Esmaralda

5 Michaela:

skriven

Så himla vackert! Du bor som i en idyll :) Härligt att ha fina vänner att dela sådana här stunder med. Du har spått en ny bästis för mig så hoppas att det stämmer :)

Ha en underbar afton "därnere" :) Kram och blöta pussar till Mg!

Svar: Jadå, en bästis kommer !! Kram :)
Esmaralda

6 Silvertassen:

skriven

Åh vad härligt ni har det! Hälsa Nettan från mig, den nya i blogg familjen 😉

Ser du om jag kommer få bättre självförtroende snart? Kram ❤️

Svar: Hälsningar ska ges :) Jobbar du aktivt med självförtroendet så kommer du ha stor framgång... det tar lite tid.. men kommer bli bra.. kram :)
Esmaralda

7 She:

skriven

Tror du att jag nånsin kan jobba bort denna sociala fobi som kommer fram särskilt i jobbet? Eller har den hållit på så länge att den blitt kronisk..
Ha en fin kväll🌸
Kram

Svar: Visst kan du jobba bort detta.. det är jag helt säker på.. kram
Esmaralda

8 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Nämen vilken plats du bor på!

Svar: Ja, här är alldeles underbart... kram :)
Esmaralda

9 Drutten :

skriven

Vilken sommarvi har, ❤️ ❤️ ❤️ 😎. Njuter av värme och sol ☀i Stan. Så tacksam att få både stad och land och älskling.

Nu är det 3 år sedan första dejten. Hoppas få en ring 🤙 på fingret. Får väl se om det händer.

Två veckor kvar tills semester. Längtar!

"kram Drutten

Svar: Vad härligt och nog kommer det en ring så småningom... kram :)
Esmaralda

10 Livsturisten:

skriven

Men så underbart ni har det. På alla sätt! Man riktigt känner doften av stranden, havet, maten o skulle ju vilja sno åt sig era pannacottor o springa iväg. 🤣
Och vet du, jag har mött en helt underbar man han har lugnet jag behöver o kärleken jag sökt. Men ändå undrar jag efter våra 4 relativt intensiva månader ihop om han o jag verkligen kommer vara "vi" livet ut eller länge framöver? Kram o fortsätt njuta av sommar o sol.

Svar: Ha ha ha... ja de där pannacottisarna var riktigt goda :) Inget är bestämt definitivt ännu kring dig och mannen så bara fortsätt utforska och må bra... kram :)
Esmaralda

11 Skorpan:

skriven

Tack Es för att åtminstone du hejar på att mannen ska komma :).
Kram Skorpan

12 Alie:

skriven

Ja säger bara wow, fantastiskt vackert. Så himla mysigt att fixa med god mat, bubbel, efterrätt och så klart, trevligt sällskap.. superbra tips med efterrätten i dessa skålar.
Fortsätt njut av helgen! ✨💫
Kram :)

Svar: kram )
Esmaralda

13 Till Silvertassen:

skriven

Välkommen till bloggfamiljen!
Hoppas att du ska trivas :)

Kram från Michaela

14 Läroliv:

skriven

Duktipset tar jag till mig, ska leta i gömmorna, tror bestämt att jag har spetsgardiner liggande som dessutom också är strykfria.

Kram

Svar: Ja, det är alldeles perfekt !! kram
Esmaralda

15 Browallia:

skriven

Jag försöker fokusera på de små guldkornen som sommaren har trots att jag inte gillar den och ett av den är ljumma kvällar i solnedgången. Precis som Michaela saknar jag en bästis att umgås med som dig och Nettan.

Hälsa så gott till Nettan från mig och min katt som fått djurhealing av henne

Önskar er båda en härlig helg. Kramar från mig

Svar: Nettan får din hälsning.. kram )
Esmaralda

16 Eva:

skriven

WOW... säger jag bara!

Svar: :)
Esmaralda

17 Ghostwriter :

skriven

Hade tappat bort en viktig sak och du sa att de va mindre än 17% ca, att jag skulle hitta dom. Nu hittades dom av en vän jag dessutom sade upp kontakten med nyligen. Hjälpte min ängel mig? Jag bad och bad.

Gjorde jag rätt beslut som sade upp kontakten med den vännen? Det känns rätt. Men kanske jag förlorar väldigt mycket på det. I Don’t know

Ha det så fint
Kram

Svar: Beslutet är fattat så ha fokus framåt.. kram :)
Esmaralda

18 Ghostwriter:

skriven

Tack! Ha en fin helg! Kram

19 Kristin:

skriven

Så herlig dere har hatt det, og for et nydelig sted.
Jeg har også kost meg med bubbel og bok i kveld. Har sittet ute med mine hunder og hatt en fin tid.
Ønsker dere en fortsatt god kveld.
Kram!!!

20 Fitnesskillen:

skriven

Godkväll ez

Verkar som ni har haft en helt otrolig fin dag 😍

Jag har en fråga när det kommer till min tjejkompis, tanke på att jag håller på att sätta gränser när hon håller på som hon gör, jag menar jag ringde till henne en gång och hon svarade ej och hon har inte smsat mig eller ringt tillbaka, jag grubblar inte över det eller så utan jag tycker det är mest skönt att vi inte har pratat idag fast att jag har ringt en gång, jag börjar ju tröttna på henne lite mer nu, för att det känns inte riktigt att hon är rädd att förlora mig och jag undrar är denna vänskap påväg att få sitt slut nu eller snart?

Kram 😊

21 EE:

skriven

Ser helt magiskt och fantastiskt ut :) sånna kvällar man ska ha på sommaren.

Själv brände jag armarna när jag jobbade idag. Stod i solen typ hela dagen men försökte hålla mig i skugga. Gick så där. Knallröda armar. Längtar faktiskt efter en gnutta regn. Lite lagom.

Min man är sjuk. Deppig och ångest och hjärtat osv. Det tar så mycket energi från mig och barnen att ha han i vår närhet. Men någonstans så anser jag att man lämnar inte vara så där. Man kämpar. Han är ju sjuk. Dock har han velat lämna mig två gånger under våra år. Är lite fundersam på om vi kommer ta oss genom denna period av sämre relation. Kämpat två år nu... kommer jag få en tredje ”jag vill lämna dig” från min man?

En vecka till semester!
Kram

22 LisaS:

skriven

Åh, älskar solnedgångar . I morgon får jag också sitta vid havet och ”glo” mot horisonten och solnedgången 😎. Så rogivande!
Njut!
Har en fråga: Nu kom det, detdär pirret då allt känns rätt...utan att ha gjort ens ngt annat än pratat med honom....jag bara känner -rätt rätt rätt! Men han är upptagen.... jag tänker inte gå emellan, men tänker ändå att ”what’s ment to be will always find a way”. Snälla berätta, ska jag glömma direkt, eller...? Är det M som är den rätte? Kommer universum att föra ihop oss, eller?
Kram och tack <3

23 Michaela:

skriven

Herregud jag glömde att hälsa till Nettan! Hoppas att allt är bra och Ni är båda så välkomna till Sthlm sen när det går. Längtar! Kram

24 SusanneAmalia:

skriven

Ni ser ut att ha det helt underbart... Kram

25 Carina F:

skriven

Härligt ni verkar ha det vid stranden och den vackra solnedgången. Ni är riktiga livsnjutare :)
Kram på er


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: