NYA TALISMANER.....

 
Jag får ha den stora äran att  presentera vår nya talismanflock !!
 
Det är fjärilar, i tunt trä....i olika färger och de heter kort & gott Fjäril.
Processen kring våra fjärilar har pågått i en hel månad, kan jag berätta.
 
De har varit en vecka hos Madame i Paris och fått hennes starka healande energier.
 
Där har de  blivit utsatta för rening  så de blivit helt nollade, kan man säga , och sedan har en och en  fått början till en själ.
 
De kom tillbaka till mig för en vecka sedan och  det var ett glatt och purrigt gäng som anlände men inte på samma vimsiga sätt som  förra flocken, Ladysarna.
 
Ladysarna var underbara på sitt lite stolliga och vimsiga sätt men Fjärilarna är annorlunda.
 
 
Denna flock är lugnare, mer upphöjda, de är oerhört goda och tillgivna och de gör inte mycket väsen av sig utan verkar i det tysta.
 
De är inte så flyktbenägna utan mycket trofasta sin ägare - om du bara behandlar din Fjäril väl.
 
 
Här hos mig har de gått igenom en ny reningsprocess - de har alla lite olika personligheter som innebär att varje fjäril kan  OCH KOMMER ATT skräddarsys till sin kommande ägare.
 
De har varit ute i solljus... de ska ut i natten.... de ska härdas i styrka och sedan ska  jag läsa över dem och den processen är absolut hemlig
 
 
De kommer samtliga att gå igenom  6 eller möjligen 7 processer till INNAN du kan bestölla din  egen talisman.
 
Och när du beställer så ska du skriva och tala om för mig vad du vill att din talisman ska hjölpa dig med.. och därmed går varje talisman individuellt igenom en ny process i att bli präglade på dig och dina önskemål
 
Det hela tar både tid och energi.
 
 
Fjärilarna är oerhört starka
 
De har en fantastisk kapacitet och de är lugna, sansade, bestämda och nästan lite upphöjda i sin kärlek till sin ägare.
 
Som du ser så har de två små hål så man kan trä en tunn tråd genom och bära dem som smycken om man skulle vilja, eller hänga dem någonstans.
 
Om ca en vecka är de klara för att kunna beställas.
 
Då kommer jag att meddela detta  här på bloggen och du kan inte beställa i förväg.
 
I dag ska varje talisman droppas med ett speciellt vatten och genomgå en process med salvia.
 
De vet redan nu att de kommer få en ägare och de kommer göra sitt allra bästa
 
Ja mina vänner, ni är många som frågat efter nya talismaner så jag hoppas att detta var  ett glädjande besked.
 
Talismanerna kommer att kosta 500 kr.
 
Som vanligt finns det bara ett begränsat antal och de brukar ta slut fort så håll koll på bloggen närmaste veckan så du inte missar utannonseringen
 
Stor kram och massa kärlek från mig och Fjärilarna 💖
 
 
1 Skorpan:

skriven

Så fina de är. O rätt talisman brukar hitta sin rätta ägare :).

Talismaner o jag, vet inte vad jag ska säga, kanske lite som med healingen, har svårt att känna något ;). Undrar om de två har nån styrka kvar o kan hjälpa mig med den stora önskan som jag har haft sedan länge Es? Eller kanske de redan verkat på annat håll?

En fin sommardag lär det ska bli, härligt. Önskar så att jag kunde tillbringa den med min hjärtevän, men han har inte dykt upp, var kan han vara? Kanske han också börjat röra på sig då landet börjar öppna upp? Det hoppas jag på :)...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jag tror dina talismaner gett lite annorlunda än du tänkt men det är fortfarande liv i dem :) Kram :)
Esmaralda

2 W:

skriven

Vackra fjärilar!

Kan fjärilarna själva känna av vem dem ska till utav oss i bloggfamiljen?

Kram

Svar: Ja, det kan de och det kommer de också at göra.. kram :)
Esmaralda

3 Pia1:

skriven

Men åh, jag drömmer om en ny fining, vi får se om jag kan då ❤️
Jag har sett mina nya bilder och chocken är total, visst hade jag misstanke men aldrig så illa som det ÄR!
MG, hälsa mig välkommen till CCI, AAI (och syringomyeli).
Översta kotan glider helt av när jag vrider på huvudet och är lite bredvid redan när jag står -det klämmer också på halsven och hjärnstam då...
En rejäl, livsfarlig och chockartad skada som inte syns på vanlig MR men man kunde ju ana ledtrådar. Och allt detta startar en cirkus av skador...
Återstår att fundera på om metoden och kirurgen är rätt och ordna närmare en miljon 😭 men det måste verkligen lagas, det finns inte annat.
❤️❤️❤️

Svar: Jamen herregud, det låter ju allvarligt. Tycker att läkarna här hemma också borde kunna utföra denna röntgen och se.. och fixa.. kram :)
Esmaralda

4 Dunegull:

skriven

Hej bästa E!
Jag vill gärna beställa en. Är det ok? Ser du att det kan hjälpa mig denna gg?

Kram

Svar: Du kan beställa när jag meddelar detta på bloggen, går inte att beställa i förväg. Jag ger inga garantier.. man måste samarbeta med sin talisman.. kram :)
Esmaralda

5 Helena Ir:

skriven

Fint med fjärilar! Roligt för så många att de får sin efterlängtade talisman! Jag tillhör de där som inte vet om eller med vad jag fått hjälp med av de talismaner jag haft! Kanske har jag fått en knuff att fixa själv..inget är gratis :) Skojar!

För dryga 3 år sen så fick jag en underbar vän genom den här bloggen,Linnean..vi är båda årsgamla..lite dryga 60..ännu har vi inte träffats Irl..ibland går det 1 vecka mellan det vi skriver till varandra..men det har också varit fler i veckan eller fler om dagen. Inte vet jag om det var det du såg under healingen,eller kanske ett annat par som ännu inte hittat varandra..kul är det sånt du ser! Nya vänner är ju trevligt..

Idag smyger jag min runda på Ica,självscanning är bra!

Ha en skön dag i värmen!

Kram


Svar: Det är ju så ibland med talismanerna att de öppna upp vägar, och då får man gå dem tillmötes och ta sina kliv längs den vägen ! Så roligt at du och Linnean har kontakt :) kram :)
Esmaralda

6 Malin :

skriven

Kommer jag träffa killen jag tänker på igen?

7 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, kändes som min läkare tog biverkningen på allvar och blev ledsen med för min skull. Får hoppas att jag snart blir piggare.
Skulle lyssnat till min magkänsla som skrek nej med denna medicin. Hoppad att den går ur kroppen snart. Kunde ta åtta veckor...
Kram

Svar: Ja, den här medicinen var sannerligen ingenting för dej.. kram :)
Esmaralda

8 Lilla jag:

skriven

God morgon Es,

Det stämde inte, det löste sig inte med att jag får gå utbildningen. Så trist.
Ser du vad min man kommer få för jobb framöver, kan du se ngn detalj?

Kram!

9 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Det låter fantastiskt bra med talismanerna, hoppas jag har turen kunna köpa en, det är dags för en ny !

Känns som lite lugnet innan stormen hos mig, det ger väl sig vad det är frågan om....

Regn och rusk här, en vanlig dag med träning och meditation, mkt musik. Skönt med rutiner!

Kram


10 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!

Vilka härliga talismaner som är på gång, fina fjärilar som får flyga hem till nya ägare..lite sugen är jag men får tänka på det en vecka.
Idag blåser det nästan storm även om solen strålar. Blåser storm i mitt känsloliv också. Kommer jag förbli såhär ensam och ingen som vill ha mej? Blåser det i hjärtevännens känslor också? Vill han umgås igen? Stormigt på känslofronten....
Kram kram💜

Svar: Det ser faktiskt ut som om det kommer en annan kärlek till dig... inte riktigt än men snart.. kram :)
Esmaralda

11 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Wow vilka fina talismaner ! De kommer säkert göra underverk för sina ägare .

Saknar yngsta sonen ser du om han alls kommer hem i sommar ? Tycker ju att om han är frisk kunde han komma ngr veckor då han är ledig hela sommaren.

Nu ut i det vackra sommarvädret !

Kram Anki med flock

Svar: Han kommer nog och hälsar på men tveksamt hur länge han stannar... han är rädd om dig och vill inte smitta.. kram :)
Esmaralda

12 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Godmorgon kära Es!

Tack så jättemycket för ditt rara varma svar igår. Tack för kraft o styrka❤️🙏 Har nu tillfälligt fått sluta med just den medicinen till efter midsommar då jag ska träffa läkaren efter strålningen som slutade den 28/5. Precis som du skriver den är väldigt tuff men jag har nyligen läst att den ska vara mycket effektiv✊🍀 Du skrev om tårar häromdan o denna medicinen gör i alla fall mig mkt mer Känslosammare än vanligt. En röst eller texten på en låt får mig att mig att gråta. O ibland när nån frågar hur jag mår, så kommer tårarna. Men nåt som jag tänkt på väldigt mycket är när jag ber till Änglarna och mina Guider så vet jag inte var alla tårar kommer ifrån, för jag har svårt att sluta? Efteråt känner jag mig ganska lugn o varm i kroppen🙏❤️

Åh de är så söta dina nya Talismaner. Jag har några liknande knappar som mitt lilla barnbarn fått i sin nya klänning som jag har virkat till henne👸 På tal om talismaner jobbar Lady för mig fortfarande har tagit lite salt på henne, men jag påminner henne dagligen om mina tre önskemål men har inte märkt av nåt än. Kanske får vi ett svar snart på min ena önskan, om min dotter kommit in på sin drömutbildning sedan hon var liten. O om det blir Lund eller Kristianstad - hon är behörig o har pluggat hårt, men kan du se om hon kommer in ?

Kramar från mitt hjärta till dig kära Es! 🙅‍♀️💜❤️☀️

Svar: Bara gråt, det är renande och lugnande och helande !! God chans att dottern kommer in som hon önskar, runt 75 % chans.. kram :)
Esmaralda

13 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag har inte märkt någonting av min talisman Lady så jag kanske
står över denna gång. Men kul för er som verkligen får hjälp av era talismaner och till och med får uppleva mirakel med hjälp av dem.

Jag skulle vilja flytta närmare dotterns skola som är belägen i huvudstaden, men tvekar mer och mer. Hyrorna är så väldigt höga. Känner att hela min lön skulle gå till hyran och sen skulle man knappt ha något kvar att leva på. Det vore en helt annan sak om man är två vuxna som delar på hyran, men som ensamstående känns det nästan omöjligt.

Ser du något om en eventuell flytt? Blir det en flytt för oss?

Kram

Svar: Ja det ser ut att bli en flytt och när den kommer blir den bra... kram :)
Esmaralda

14 PiaS:

skriven

Hej,

Vilka fina talismaner 🦋❤️.

Kram PiaS

Svar: Tack :) Ja jag tycker man känner deras lugn och harmoni redan... kram :
Esmaralda

15 Mirre:

skriven

Härligt med dom nya fjärilarna, vad fina dom är! Älskar färgerna😍

Es, kommer du ihåg att du en gång hade ett healing tillfälle med oss på bloggen och Madame i Paris? Där fick man också önska en sak, och uppe ett djur och en siffra har jag för mig. Kommer ett sådant tillfälle att komma igen med Madame?☺️ Det hade varit jättekul!
Eller kommer någon annan typ av samarbete med Madame i framtiden?
Kramar 🌞

Svar: Tveksamt om Madame kommer samarbeta med oss på det sättet igen... hon kan vara lite nyckfull och lova och ta tillbaka. Hon tycker det är kul med talismanerna men i övrigt så vet jag faktiskt inte hur det blir , kram :)
Esmaralda

16 Rädd:

skriven

Hej E!

Minns min tallisman som jag fick i morsdagspresent. Formen av en fjäril var verkligen fin 💕

Ser du om de kommer ringa om intervju från regionen? Eller är det något annat jobb som väntar?

Kram och kärlek.

17 Kristin:

skriven

Så spennende, kjære Esmaralda.
Ja, Talisman fra deg er utrolig sterke og hjelper så bra :)
Jeg har mye spenninger i nakke, skuldre og rygg for tiden. Jeg er ok når jeg står opp, men så det øker på. Undrer over om det kan kommer fra strålingen. Jeg reiste ut til min bror i går, og da var alt vekk. Så kom jeg hjem, og da økte det på igjen. Er det strålingen fra mastene som påvirker meg, eller er det noe jeg har her i huset? Wifi er stort sett avslått her.
Ellers har jeg nå nedtelling til det blir valpefødsel. Det er ca 1 uke igjen, og nå har jeg en så bestemt god følelse i meg at det blir en hanvalp. Håper...
Ønsker deg en fin dag.
KRAM!!!

Svar: Jag kan faktiskt inte känna att det är strålningen som påverkar dig på detta sättet. Håller alla tummar att din valp äntlgen kommer och det känns så, det tycker jag också... kram :)
Esmaralda

18 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Åh! Och fjärilar dessutom, jag som älskar fjärilar. Det var bara en talisman för mig. Jag lovade mig själv att jag skulle ta mig råd och köpa en talisman nästa gång som du sålde de men inom en vecka är det omöjligt. Har inga pengar förrän den 26:e juni 😞 De sved en aning.

Igår fick jag byta Facebook konto, vet inte om det var ett virus eller om jag blev kapad/hackat men valde att ta bort den och skapa ett nytt konto för säkerhetens skull. Kände mig inte säker.

Igår frågade jag om mammas behandling och du kunde se att mer behandling väntar. Så nu undrar jag hur många behandlingar hon har kvar samt kommer de ta bort det helt och hållet? Ser du om de försvinner helt?
Hoppas på svar! Kram Zoey 💕

Svar: Jag är osäker vad det gäller behandlingarna.. och föredrar att inta spå kring hälsa/sjukdom eftersom jag inte inte tycker det är riktigt etiskt... hoppas du förstår, kram
Esmaralda

19 Huldamaräng:

skriven

Godmorgon!
Hmm, jag vill ha en talisman, så gärna, MEN mitt liv är just nu fullt av ekonomiska val... och kval... Tur det är en vecka kvar!
Jag hittade en bok efter en äldre, nära släkting om spådomar i kort. Intressant! Min tarotlek har ju gömt sig och jag kommer hur som helst inte så bra överens med den... Men jag provade spelkorten, gjorde enligt alla steg, en stor stjärna tre gånger och så en svans. I stora drag kunde jag utläsa om framtiden att en kvinnig släkting kommer att dö och jag blir ledsen (jag vet vem det där, hon har varit sjuk länge..). Det kommer att komma in stora pengar som jag inte väntat mig, inte mastodontstora men tillräckligt för att förverkliga de stora dragen av det jag vill göra hemma. Jag har, eller har i närheten en falsk kvinnlig vän eller bekant som jag kommer att förlora efter att hon orsakat mig stora problem i äktenskapet, vilka kan leda till skilsmässa.
Och nu, kan du se om jag missuppfattat hela läggningen eller om det är såhär det kommer att se ut för mig i stora drag framöver?
Kram, ha en fin dag!!

Svar: På det stora hela verkar du ha uppfattat det rätt... kram )
Esmaralda

20 Mt:

skriven

Hej!
Kommer jag få behålla jobbet? Om ca 2v får vi besked vilka som får stanna.
Kram.

Svar: Chansen är runt 69-70% att du får behålla jobbet.. kram
Esmaralda

21 KW:

skriven

Äntligen, vad gad jag blev och som jag väntat, kram

Svar: Ja det har ju dröjt lite längre än vanligt denna gången.. kram :)
Esmaralda

22 Mamman:

skriven

Vad roligt att de snart är klara. De är jättefina. Kram

Svar: Javisst är de fina :) Kram :)
Esmaralda

23 kvinnan:

skriven

Så vackra de är man kan se att de är lite utöver det vanliga. Tack snälla för att du gör detta för oss. Kra

Svar: Kram :)
Esmaralda

24 Anna W:

skriven

Den här gången ska jag hålla mig framme så jag inte missar en Fjäril. Jag hann inte med att få en Lady. Ha en fin dag i solen alla

Svar: Lycka till :) Kram :)
Esmaralda

25 Lina:

skriven

Vilka söta små fjärilar 😍 Får se om jag får råd att beställa en.

Livet blev verkligen inte som jag tänkte att det skulle bli... Ska jag gå med på ett avgångsvederlag? Blir det bäst så eller ser du någon varning kring det?

Kram❤️

26 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Vad roligt att det är dags igen!!

Es, fortsätter han med henne framåt ser det så ut?
Kram

27 Missmilla :

skriven

Jag köpte en talisman en gång m tre önskningar o några föll in sedan gick den sönder o en bit har jag tappat bort. Det var ett kinesiskt mynt. Minns ej namnet nu. Klarar min dotter teorin mopedkörkort i dag o hinner passet komma?

Svar: Ja, det var en av de första talismanerna !! Dottern har god chans.. runt 80 % att klara kortet och det verkar som om passet hinner komma. kram :)
Esmaralda

28 AnnaK:

skriven

Oj så fina! En sån hade jag behövt 😊

Undrar ibland om man verkligen ska vara såhär sliten när man endast är 43 år. Orken räcker till jobbet. Sen är det vila som gäller. Hemmet förfaller och jag orkar knappt laga mat. Så trött och slut. Vad är galet?

Kram 🤗

Svar: Kolla dina värden så du inte har brist på något, kolla sköldkörtelfunktionen också och allt annat som kan ge trötthet.. kram :)
Esmaralda

29 Nenna:

skriven

Hej Es,

Så fina de är 🦋

Kärleken, kan du se om den kan komma när som helst nu? 💙

Kram 🤗

30 Alexandra:

skriven


Hello Es,

Blev kär i dessa fjärilar direkt.

Hoppas jag inte missar att beställa en.

Annars rullar livet på, sitter på Youtube och drömmer mig bort till olika resmål. Ända nöjet nu, men ack så givande & upplyftande för huvudet och mentalt.

Reser bort mentalt, med mina vänner till olika resmål. Brukar ringa och höra hur det går med packningen och även påminna om när flyget går.

Varje gång vi hörs så påminner vi varandra om i vilket land vi befinner oss i och vad vi gör just nu. ( just nu ligger vi på playan )samt vad vi ska göra till kvällen. (ikväll blir det att vi drar till Caribbean Bar)

Nytt "trick" i dessa tider , för att inte deppa ihop totalt. Rätt roligt faktiskt & vännerna dom hakar på fantasin. Tipsar alla i bloggfamiljen att testa detta. Dom som vågar. :-D

Sol i sinnet , glädje i minnet :-)

Hej hopp!

31 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Angående om ditt svar igår, hur menar du att jag ska bestämma om jag ska bli hennes kille eller kompis? Hon och jag har tyvärr kommit fram till att vi ska vara vänner eftersom hon inte vågar testa att ge oss två en chans för att hon rädd att det lär förstöra vår vänskap, men jag har märkt att hon har känslor för mig men inte riktigt vågar att berätta för mig, hon berättade även igår att hon drömde om mig att jag grät och då kramade hon mig och kysste mig på kinden.

Så det blir lite svårt att få henne att tänka att hon kan se mig som en pojkvänsmaterial.. :/

Kram

Svar: När du möter en tjej ska du själv bestämma från början om ni ska vara kompisar eller om du ska dejta henne.... att vara kompis med någon som man har andra känslor för, det funkar inte, det tar bara energi och man mår inte väl...och nu menar jag inte bara denna tjej utan generellt.. kram :)
Esmaralda

32 Solstjärnan:

skriven

Så vackra fjärilar,dom blir nog perfekta talismaner 😊
Det ligger mycket jobb o besvär bakom dessa fina fjärilar innan de får åka iväg till de nya ägarna. Så intressant alla gånger😊

Ha en fin dag!
Kram Solstjärnan ☀️




Svar: Ja, de är fina och de är starka, kram :)
Esmaralda

33 <3:

skriven

Ser du mig lycklig framöver..

Svar: Ja det kommer glädje och lycka i ditt liv, kram
Esmaralda

34 Alie:

skriven

JAAAAAA!! 🙏
Jobbar dom tillsammans ned andra Talismaner? 🦋
Kram :)

Svar: Ja, de jobbar bra med andra talismaner, kram :)
Esmaralda

35 K:

skriven

Oj oj oj vilka fina 🦋💕.. drogs direkt till en av dom.
Idag på studentfirande 🥂🍾🍓🇸🇪, och ute😎☀️.
Kram

Svar: Härligt med studentfirande... kram :)
Esmaralda

36 Evig:

skriven

Så härligt med nya talismaner. Jag älskar fjärilar. Inte nog med att de är vackra, för mig symboliserar de nära och kära som har gått över till altet. Jag har fått flera exempel på det.

Jag vet inte hur jag ska göra med en ny talisman. Det känns som att min Lady inte har gjort sitt än och jag har stor tilltro till henne fortfarande. Samtidigt känner jag att jag behöver hjälp.

Fick precis nej på ännu ett jobb. Trots fin återkoppling och uppmaning om att hålla kolla på nya tjänster som kommer ut så känns det ganska hopplöst just nu. Försöker tänka på dina ord från seanserna att det kommer att lösa sig, men tiden rinner som sand mellan fingrarna och självförtroendet och självkänslan dalar.

Kram

Svar: Man kan mycket väl ha mer än en talisman.. Fjäril funkar bra tillsammans med andra talismaner och en ny kan ge en energikick åt den man redan har som börjar bli trött. Det kommer lösa sig för dig men jag förstår ju att det är en tuff tid.. kram
Esmaralda

37 Lotta S:

skriven

Fina!
Ansökan i Norge, går den igenom och leder till direkt engagemang? Blir det bra i så fall? Gick så hastigt utan att veta vad det egentligen innebär...

Svar: Runt 80 % att det går igenom... kram :)
Esmaralda

38 Roberta K:

skriven

Utan mina talismaner hade mitt liv varit annorlunda. De har inte utan vidare givit mig det jag velat ha men jag har förstått att samarbeta med dem och de har öppnat möjligheter som jag tagit och därför är jag på en riktigt bra plats i livet just nu och har fått exakt det jag önskat. Kram och massor av tack.

Svar: Ja, det gäller att förstå sin talisman och gå den tillmötes... kram :)
Esmaralda

39 Sommarochsol:

skriven

Utan min talisman hade jag inte levt idag. Jag var med om en hemsk bilolycka och kunde resa mig från vraket och var oskadd förutom ytliga sår. Räddningspersonalen kunde inte förstå hur detta kunde ske men det förstod Lady som hängde runt min handled. Hon glödde intensivt och sedan dog hon. Hon hade gett precis allt för att rädda mig. Nu ser jag fram emot en vacker Fjäril. Ha en fin fortsatt vecka och snart helg. Kram alla

Svar: Ja, när livsfara hotar släpper talismanerna allt annat och går in för att rädda sin ägare... du märkte detta själv men ibland märker man inte ens att man vara utsatt för livsfara....så när man tror att man ingenting fått av talismanen så kan det vara tvärtom.. skönt att allt gick väl för dig.. kram :)
Esmaralda

40 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.

Verkar det finnas en chans eller möjlighet att han väljer att satsa på en framtid med mig?
Kram

Svar: Det känns som om det blir någon annan för dig.. kram
Esmaralda

41 Lisa:

skriven

Hej Ez,

Vilja fina, ska se om jag kan köpa denna gång, behövs verkligen.
En fråga, att från en dag till en annan få sluta sitt timanställda jobb som jag gladeligen gått till i två år är en chock, ingen förklaring, de svarar heller inte. Har jag gjort något fel eller ville de bara" bli av med mig", håller på att bli tokig.

Kram Lisa

42 Oro:

skriven

Hej Esmaralda.

En vän som jag gillar hon är tillsammans med en kille. När jag pratar med honom så är jag liksom rädd att dem ska tro att jag är ute efter honom. Vilket jag inte är eller vill.
Behöver jag vara rädd att dem andra i gänget tror att jag vill åt honom när jag pratar med honom?
Eller litar de faktiskt på mig?
Kram

43 Michaela:

skriven

Härligt att höra och superfina! Ligger i startgroparna när man får beställa :)

Fått natten förstörd och endast två timmar sömn pga granne som satte igång med sexuella aktiviteter och jag har aldrig hört något liknande. Small i väggar och golv och hon var så högljudd att jag en gång övervägde att ringa polisen. Jag blev ju 2017 vittne till en misshandel av en kvinnlig granne i samma lägenhet som jag vittnade i rättegång och när ljud påminner om det så får jag adrenalinpåslag och minnen tillbaka så kunde inte alls sova. Blir en lapp till dem att fortsätter de så kommer styrelsen att informeras. Hoppas att det bara var en engångsgrej! Så trött som fan idag är jag :/ Kram

Svar: Herregud, vilket sexliv !!!! Fast man måste ju såklart tänka på grannarnas nattsömn... kram :)
Esmaralda

44 <3:

skriven

Varför blir moder så otrevlig när min dator gått sönder ? Är ju mig det är synd om. Det drabbar ju inte henne på ngt sätt. Hon satt vid middagen igår och lät som sur på mig att datorn gått sönder.
Berättade att jag måste köpa ny skärm och då ska hon få det till att skärm kan man väl inte behöva köpa ny med. Jo för att ny dator kan inte klara en gammal skärm sa de där jag lämnat in för lagning. Även med min biverkning nu med medicin så låter det som att det är mest synd om henne. Känner mig lite låst med familjen gjort det i flera år som att man måste förklara/ dra vit lögn för att ngt ska vara ok och mamma och bror vill veta vad man ska göra jämt !
Kram

Svar: Det här känner nog många igen... somligt får man behålla för sig själv om man inte orkar bli uppläxad :) Hon menar väl i grunden men det kommer ut lite fel... kram :)
Esmaralda

45 AnnaK:

skriven

Tack för svar! Ska försöka få komma till sjukvården men det är inte så lätt här.

Kram 🤗

46 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Tror du det finns någon jag känner till lite som kommer visa intresse för mig? Som det kan bli en planerad framtid tillsammans med?
Kram

47 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om han fortsätter med henne härifrån?
Kram

48 rosviol:

skriven

Åhh.. En sån fjärilstalisman hade jag mer än gärna försökt bli ägare till men har tyvärr ej råd.. Kan du inte börja sälja dina erbjudande efter 25-27 istället? Hade säkert passat bättre för många av oss för tror inte jag är direkt ensam över dilemmat pengar och inte alltid vara stad i kassan.. Ge fler chansen att köpa dvs.. :-)

Fråga..
Har jag någon chans att hitta boende på egen hand? För allt tycks bara vara för dyrt eller för många krav.. Vet inte om jag gör bättre i att låta saker fortsätta vara som dom är för det funkar ju ändå om än det inte alltid känns helt rätt..

Svar: Jag vill ju att alla ska ha samma chans och därmed väntar jag till i slutet av månaden.. tack för att du påpekade ! Kram
Esmaralda

49 Suzie Q:

skriven

Sugen på en talisman. De med kronor var så fina o även dessa. Gillar när man har runt halsen egentligen, är det tre önskningar el bara en? Vill förändra livet. Kommer jag kunna köpa en egen fräsch lägenhet att äga o vågar jag släppa min dotter 16 år på studier till Uppsala med då måste hon få bidrag från CSN

Svar: Jag vet inte än hur många önskningar.. måste först känna in Fjärilarna... jag ser att det kommer en lägenhet för dig.. kram :)
Esmaralda

50 Lilla jag :

skriven

Hej Es,

Det stämde inte, det löste sig inte med att jag får gå utbildningen. Så trist.
Ser du vad min man kommer få för jobb framöver, kan du se ngn detalj?

Kram!

Svar: Vad trist.. men det kommer något annat.. som ser bra ut... kram :)
Esmaralda

51 Rebecca:

skriven

Så fina :) Min lady har inte uppfyllt någon av mina önskningar än tyvärr :(

Svar: Kanske hon gjort något annat som du inte ens är medveten om.. ibland kan det bli så och de ligger steget före utan att man själv har en aning om det... kram :)
Esmaralda

52 Helena Ir:

skriven

Jag såg en dokumentär en dag om Sam Cookes liv.."Sköt du mig nu?" Tänk vad mycket musik han hann skriva och sjunga under sitt korta liv..blev endast 33 år gammal. Upptäckte att det var så många av hans låtar jag gillat..nu följer hans musik mig på mina promenader..Sam Cooke var en svart man som dog redan 1964.. Tänk sådan musik som jag gillar..jag måste varit en snabb sväng förra gången i Alltet..för det där tilltalar mig så mycket :)

Vad det var varmt på promenaden idag..blåste skönt faktiskt!

Kram

Svar: Nu har jag lyssnat och jag håller helt med ! Kram :)
Esmaralda

53 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Verkar det finnas någon chans att det blir något försök mellan oss nån gång?
Kram

54 EPM :

skriven

Goddagens
Fina små fjärilar! Jag tror dock min lady har kraft kvar...
Min syster kan dock behöva nåt, hon har kommit underfund med en hemsk sak som hon var i närheten av för längesedan. Kommer hon reda detta..? Hon är nämligen skörare än man tror...

Jag och A har det bra och när jag nojar över helgens resa han ska göra med dottern, hennes vän och vännens mamma så vinner förnuftet allt oftare Över min märkliga oro. Jag hoppas dock att han ska märka att hon, mamman, har en annan agenda så att han kan förstå min oro. Kommer han att göra det?
Snart ska våra barn ses och jag hoppas de ska finna varandra.
Vi tänker ju leva ihop och våra barn verkar helt inställda på detta också. Det blir sambos/särbos eftersom mina barn bor i en annan stad och jag bor med dem varannan vecka.
Jag ser ändå att barnen åker själva så småningom till mig om och när de vill och att A:s dotter ibland kommer med till mina barn om och när hon vill. Ser du något om detta liv ihop?

Så nu fortsätter firandet av min lille pöjk ❤️
Kram

Svar: De är en tuff tid för din syster men hon kommer igenom detta. Kram :)
Esmaralda

55 Gemini:

skriven

Nämen! Så fagra så. Kanske skulle man ha en. Du vet Ez då du samarbetade med spådomen från Paris, då önskade jag dels åt min syster och hennes liv blev så mycket bättre efter det. Och jag kände på mig att all kraft skulle gå åt syster för hon behövde det mest då.
Kram!

Svar: Ja, talismanerna brukar satsa på det som känns viktigast i stunden... kram :)
Esmaralda

56 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Vem vet kanske talismanerna skrattar i smyg åt mina önskningar, för stora sådana ;). Bra att veta att det finns liv i dom ännu då...

Nästyngsta barnet kom in på samma gymnasium som de ädre gått/går i, nu är framtiden räddad för en tid framåt ;). Får se hur det går.. Ännu en borde komma in nånstans, hellre längre bort hemifrån, men får se hur det går? Om inte, ja då blir det jobbigt för alla parter...
Kram Skorpan

57 Rädd:

skriven

Hej E!

Kommer jag inte komma på anställningsintervju? Trodde rekommendationen vägde tungt?

Kram och kärlek.

58 Maria :

skriven

Hej!
Så fina dem är 🦋🦋funderar på om jag ska köpa en sen.
Kommer jag iväg på sommartrippen jag vill göra? Blir väl ensam oxå på den men det är ok. Ser du något om min semester?
Kram 🤗

Svar: Du kommer i alla fall iväg å något kul så gör upp planer.. kram :)
Esmaralda

59 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer det att bli familj och barn mellan dem två också?

Ser det så ut att han är mer förtjust i henne än vad han känner för mig?
Kram

60 Tingeling:

skriven

Fina! Har inte köpt talisman tidigare. Det var några av dem första du hade, den första som var en "tjej", minns inte namnet, där kände jag att jag skulle ha köpt en, som att det var menat, men jag hade inte pengarna då tyvärr. Till dem här känner jag ingen jättedragningskraft till heller, möjligen en uns. Ska fundera!

Området på lägenheten jag anmält intresse på är bra. Men jag är tveksam till hyresbolaget. Har läst om dem och de verkar inte speciellt tillmötesgående och brukar tydligen skicka ut hot om straffavgifter om man inte gör som dem säger. Hyran på denna är för låg för en nyrenoverad trea, det låter för bra för att vara sant. Läste om hyresbolaget att dem brukar renovera och sen chockhöja hyran. Kan vara så att denna inte är renoverad ännu, även fast det står det, och sen renoverar dem innan man flyttar in och så höjer dem hyran. Tydligen har det skett tidigare enligt kommentarer jag läst på nätet. Låter inte bra.

Jag ska nog göra som du sa, att fundera över sommaren var jag verkligen vill bo, och sen ta en sak i taget på det jag vill förändra. Nu ska jag bara jobba, plugga en liten kurs (som jag börjat på och är väldigt intressant, glad att det blev av) och sen bara vara och hålla mig utomhus och bland folk. Ja med avstånd då =)

Verkar flingen fortfarande vara på G nu i sommar, som du såg tidigare?

Kram!

Svar: Ja, ta e sak åt gången och fundera... kram :)
Esmaralda

61 Ghostwriter:

skriven

Lyckas jag få ett till jobberbjudande inom kort med bättre lön? För det jag tackade ja till är under all kritik i lönen och dessutom bemöter de inte särskilt proffsigt redan innan jag börjat vilket är en liten varningsklocka.



Kram

Svar: Det kommer men kan dröja ännu en tid.. kram :)
Esmaralda

62 Browallia:

skriven

Åh vilka vackra talismaner i form av somriga fjärilar i trä, det hade ju vart perfekt för mig som har nickelallergi. Hur gärna jag än skulle vilja ha en så får jag lov att stå över även denna gången. Jag önskar alla blivande ägare lycka till med sina magiska fjärilar. :)

63 Missmilla :

skriven

Dottern klarade inte mopedkörkortet i dag men vi hade tur o fick ny tid i morgon. Vad tror du går det bättre då? Blev gräl då pappan o exmaken ej betalt in som han skulle göra men det hade han inte sig, han säger att han försökt betala in under två dagar på sin mobil men det tror jag inte ett dugg på. Han vill inte betala ngt varken räkningar el för sina barn. Jag har betalt massor av ggr på min mobil o det har funkat. Han ör helt hopplös ljuger o ör slarvig.

Svar: Ja det känns ju som hon ska ha det när som helst så jag håller tummarna fr i morgon.. kram
Esmaralda

64 Dunegull:

skriven

Blev lite låg nu. Några kompisar tacka nu nej till midsommar och nu är vi bara tre st. Blir det ändå lyckat eller kanske fler dyker upp som de trevliga grannarna?

Man vill ju helst ha en rolig dag. Älskar vanligtvis midsommar men just nu känns allt tungt.

Kram

Svar: Känns som att det bli bra oavsett.. kram :)
Esmaralda

65 Agnes:

skriven

Vilka söta fjärilar!

När nu Madame ännu en gång har ett finger med i skolningen av talismanerna, så blir det troligtvis ännu en talisman för mig! =)
Denna gång så får jag nog önska mig lite mer "jordnära" mål, hihi, än vad jag gjort tidigare...och KANSKE så är en av önskningarna som jag lade för ngr år sedan, på väg att infrias.
Gäller sonen o hans barn.

Tålamod...denna eviga lära om att ha tålamod...men är väl så det är tänkt för min del...framförhållning, planering o att tro på att det kommer att ske.

Stretar på med att läsa in mig på ketos. Inlemmar nya ideer i mitt liv, samtidigt som jag fasar ut mindre bra alternativ. Skall snart hämta min lera jag beställt, som skall hjälpa till med att dra ut gifter från kroppen.
Skall skippa schampoo. Det blir balsammetoden o det där med att klippa håret kommer jag att skita i! Här skall det odlas ett vildvuxet rufs inför pensionen, haha!

Fasar ut tandcremen. Valet blir lite mer naturligt val. Skall nog behålla en härlig tvål för handtvätt, annars är tanken att använda rasul som är tvättlera.

Men mitt koffein...mitt älskade kaffe! Jag är helt sonika en missbrukare. Utan kaffe blir jag som en pundare på avtändning. Gräslig jämförelse, men gå över lik för en kopp fika med coffein känns inte främmande när jag varit utan fika ett par timmar.
Har shoppat en jävla massa torkade maskrosblad...te med maskros skall tydligen vara både ett ok surr o dessutom vattendrivande...djizzes...

Tycker det här är ofantligt spännande. Att kunna manipulera kroppen till att dansa efter mina idéer! Syftet är ju att bli en åldrande Lady med så många inre o yttre kroppsliga funktioner i behöll som det är möjligt.
I o m Coronan så har ju Sveriges åldersfascism lyfts fram, både bland allmänhet, politik, sjuk-o-åldringsvård, så våga fan bli gammal o skröpplig i det här landet, typ.

Eget ansvar vilar tungt på mina axlar med att hålla mig pigg, vital, frisk o mentalt rustad för att orka bli äldre i detta land!

Kram!

Svar: Framförhållning & planering är du bra på, plus att du är realist och då är chansen god att nå de mål du sätter upp.
Jag tror fullt och fast att du når hela vägen !

Det här med kaffe... jag har druckit kaffe hela livet ibland bara om mornarna och ibland 3-4 gånger om dagen när jag besökt olika klienters hem för terapisamtal.. det blir mer avslappnad med en kopp kaffe i köket... MEN.. det märkliga är att jag aldrig blivit beroende. Jag borde vara tung missbrukare med alla symptom.. men jag kan lika gärna hoppa över kaffet, inget händer , inget sug , ingen huvudvärk, ingenting... kram :)
Esmaralda

66 F:

skriven

Jättefina talismaner, hade en dröm inatt om att jag tog ett graviditetstest som visade positivt, vad betyder drömmen ❤️

67 Michaela:

skriven

Ja verkligen!!!! Hela dagen är förstörd då jag inte fått sova. Tror att han som äger lägenheten lånar ut ibland och att det var dom som lät men nu har de fått tillsägelse och hoppas att det räcker! Annars kommer någon ringa polisen för man tror att hon håller på att dö så som hon skriker. Herregud säger jag! Och i natt vill jag sooova! :) Kram

Svar: A screamer, som min syster i USA säger om sådana som utövar hysteriskt högljutt sex ) Kram
Esmaralda

68 Fjäril:

skriven

Så vackra fjärilarna är🦋 Tycker det känns speciellt fint i hjärtat när jag tänker på fjärilar.. Själva ordet är så vackert också.. Kanske det behövs mer sånt i livet just nu
Kram

Svar: Jag tror att det lilla extra kan behövas nu.... kram :)
Esmaralda

69 Fjärilen :

skriven

Att träffa rätt man i livet och få den tvåsamheten som jag saknat. Värken kan få flyga iväg , är intresserad av en fjärilstalisman när det är dax.

Svar: Ja, du kommer spåra in rätt... kram :)
Esmaralda

70 Alie:

skriven

Hej igen,
Verkar kanske bli lite strul med flygen.. ser det ut som jag kommer iväg efter midsommar? ( hoppas faktiskt på det) 😌
Kram :)

71 MissMilla :

skriven

Hade sökt ett stipendium o lämnade in o fick stämplat men de har slarvat bort min ansökan. Nu säger hon att jag skulle fått 1500 kr men hon ska försöka kämpa för att det ska lösa sig. Kommer kvinnan lyckas med det? Så himla trist allting.

72 Kristin:

skriven

Tusen takk for svar i dag.
Etter å ha lest det, reiste jeg ut og kjøpte meg en ny dyr lenestol. Får den i midten av august. Jeg har sittet så vondt i lang tid, og har nesten ikke kommet meg ut av stolen, da den har gitt smerter i nakke og rygg. Har ikke hatt hjerte til å bytte, da hundene nyter det jeg har. Men, nå fant jeg ut at jeg måtte ta hensyn til meg selv også. Gjort er gjort.
Når jeg får den, tror jeg kroppen min også vil få det bedre.
Tror nok du hadde en finger med i spillet, kjære Esmaralda. Tusen takk.
KRAM!!!

Svar: Det var minsann ett klokt beslut... nu kommer du att sitta bra och det är du sannerligen värd... kram :)
Esmaralda

73 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.
En tjejkompis sa till mig när vi drack lite att du är lite osäker, du får tro lite mer på dig själv.
Är det så hon ser på mig att jag är osäker?
Tror du att hon gillar mig? Eller har hon negativa tankat om mig?
Kram

Svar: Ni är olika och det är inget fel men man kan lätt misstolka varandra.. visst gillar hon dig.. kram :)
Esmaralda

74 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Drömde inatt att han liksom var mer förtjust i henne än mig. I drömmen var det så.
Men är det så det ligger till i verkligheten att han liksom har ett ”bätttre” öga för henne än vad mig?
Kram

75 ThereseC :

skriven

Hej Es!
Vilka fina fjärilar! Men det blir nog ingen Talisman den här gången. Jag kommer att behöva pengar till annat. Jag gillar Lady. Sympatisk och trevlig Talisman. Hon har jobbat hårt. Kanske inte med exakt det jag önskade men med något som är viktigare. Det är bra att hon känner in vad som behövs mest.

Tror du att jag kan släppa helt det där med att hjälpa brorsdottern utöver att vi gör roliga saker?
Jag tycker att både brorsan, hans fru, T-s mamma och min mamma är lite väl opedagogiska och opsykologiska ibland. Okej som förälder behöver man ju inte vara psykolog direkt men man kan väl åtminstone försöka utvärdera vad som funkar och inte och sluta envisas med att göra om samma misstag gång på gång. Fast jag har nog inte tillräcklig insyn för att kunna bedöma situationen på ett rättvist sätt. När jag hör min mamma prata om det som händer så är hon väldigt inne på att T borde ha kännbara straff så att hon slutar bete sig som hon gör. Men det verkar inte funka på T. Men mamma verkar fast övertygad om att det kommer att fungera om bara straffet är hårt nog.
Snälla säg att brorsan är smartare än så. Jag har svårt att få en bra bild av hur han tänker, men visst reflekterar han lite mer än vad vår mor gör?
Jag blev lite orolig när han sa att T har psykopatdrag. Tror han verkligen det? Det känns inte bra när han säger så.
Kan jag lita på att det här kommer att ordna sig utan att jag blandar mig i?
Jag vill lita på det för jag trivs verkligen bäst med att bara ha trevligt med T och brorsan.
Men jag kan verkligen inte se hur de ska ta sig igenom det här. När jag stöter på problem brukar jag läsa, reflektera, lyssna på andra och försöka analysera vad som funkar och inte funkar . Men inget av det verkar vara något brorsan, hans fru eller T eller mamma eller T:s mamma ägnar sig åt. Hur tar man in nya idéer då?
Jag har massor av tänkvärda idéer som man skulle kunna testa nu när det där eviga straffandet ändå inte verkar funka. Ska jag ändå släppa det?
De kanske behöver gå igenom det här som en del av processen?

Kram ThereseC

Svar: Prata med T när det faller sig naturligt och det kommer spontant. Och straff gör ingen som helst nytta. Tala om för alla viktiga i hennes närhet och för henne själv att du är bryr dig och vill vara engagerad... kram :)
Esmaralda

76 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om det finns någon chans att vi gör ett försök tillsammans?
Kram

77 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om någon är påväg ganska snart som det utvecklas tillsammans med?
Kan det vara någon jag känner till? Som visar intresse?
Kram

78 Boudica:

skriven

Så fina dessa talismaner är! Ska nog försöka på mig en sån fin, jag behöver förändring som fjärilar brukar stå för!

Köpte en Gabbe tidigare, men han gick i flertal bitar efter att möjligen hjälpt mig med en sak, inte riktigt det jag önskade, inte för jag minns vad min önskning var heller!

Småpratade lite med en kollega på rasten idag, slutade att han nämnde något om att han inte mår så bra just nu. Jag avslutade samtalet där, för jag kände att det inte var rätt tid att gå djupare in i det.
Kan du se hur han mår? Jag bryr mig för det är en av kollegerna som jag gillar lite mer!
Men det fastnade i mina tankar, är det något jag kan göra åt det? Funderar på att försöka ta mig lite tid åt att försöka skicka lite healing dit ikväll (utan hans vetskap) Tror du att jag lyckas så väl att han skulle känna av det? Tror du jag skulle kunna se någon skillnad? ;)

KRAM!

79 Michaela:

skriven

Precis!!! Att man orkar :) Kram

80 Mirre:

skriven

Äntligen fredag imorgon!😄 veckan har gått snabbt minsann, längtar tills jag går ner till 50%.

Es, eftersom jag kommer gå ner till 50% i sommar funderar jag på att ta mc-körkortet som jag så gärna har längtat efter. Men vet inte om tiden är inne nu eller om jag ska fokusera på att plugga istället så att jag kan komma in på min drömutbildning.
Ser du mc-kortet för mig i sommar?☺️

81 Sommar🌸:

skriven

Hej Esmaralda.

Verkar det som om något i kärlek händer i sommar?
Blir det något förändring?
Kram

82 Ghostwriter:

skriven

Kommer h*n skriva eller vill att jag ska skriva? Kram

83 Shera:

skriven

Väntar med längtan att få en i min ägo!

Vill få denna man i säng som en liten utmaning åt mig själv. Hur möjligt är det att jag får igenom det skulle du vilja säga?

84 G.H:

skriven

Yay vad kul!!

Det är dags igen för en talisman:)

Kram:)

85 sus:

skriven

hej
fina
behöver hjäp,,,,
hur blir det på jobbet
love sus

86 F:

skriven

Drömde inatt att jag plussade på ett graviditetstest vad betyder drömmen

87 Misstjejen:

skriven

Hej

En sent fråga så... så ju märks jag öva på B kvinna av hur ska jag kommunicera på en sätta för andra i föreläsningen i framtiden. Så stämmer det?

Så kommer jag blir bättre på gav en trygga svaret på andras fundersam...

Något som jag bygga på det för min rollen som var föreläsare...

Ha det bra

88 Mamm:

skriven

Hej Esmaralda.

Upplever min son med stark vilja han är både rolig o busig. Ibland lite klurig i hur man ska handskas med honom. Han lyssnar inte alltid. Upplever inte honom som ett ”lugnt” barn just nu.

Vad tror du kommer det att bli problem när han blir äldre på att han ska lyssna på mig och vuxna? Kommer han att ”lugna” ner sig?
Kram

89 MB:

skriven

Ja men jaaaa vad härligt !!!!

90 Lotta B:

skriven

Yessssss jag håller tummarna för en talisman! Pratar varje kväll med kingen och lady, bär dem alltid. De nya ser så fina ut. Kram ❤️

91 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda har ett projekt ska måla köket ! Har aldrig målat förr så det ska bli spännande tror du det blir någorlunda? Ska gör sågat jag kan 🤪 😃kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: