Straffas de onda ?

En del tror att onda människor som begått onda handlingar kommer att  straffas efter döden. 

 Så är det inte.

Det är bara religionen som spökar.

En religion där man  tror att de goda sänds till det vackra himmelriket och de onda förpassas rakt ner i de puttrande helveteseldarna till djävulen.

Så är det alltså inte.

Vi åker kort & gott hem till Alltet när våra jordeliv är över. Oavsett hur vi levt våra liv.

 

Och i samband med att vi färdas dit skalar vi av oss vårt jordiska yttre.. som att vara ond eller god. Vi har levt på jorden i något som kan liknas vid ett rollspel. När jordelivet är över upphör rollspelet. 

Vi blir oss själva.

I Alltet är vi upplysta själar och vi ägnar oss inte åt straff  eller belöningar utan vi rör oss på en helt annan nivå och en nivå som kan vara svår för oss att förstå och ta till oss så länge vi befinner oss i jordelivet.

Den som gjort andra illa i sitt jordeliv – antar alltså en annan form i Alltet och är inte längre en ond människa.

Men hen samlar sina erfarenheter, både från de goda och de onda liven. 

Ingen är ond i jordeliv efter jordeliv.

Till och med Moder Teresa kan bli en seriemördare i sitt nästa liv.   Eller  så kan Ted Bundy bli som Moder Teresa i ett nytt liv.

De flesta av oss har svårt med den här logiken.

Vi vill ju att de  onda ska straffas.

Och därför är det extra viktigt att se till så de får sina straff i nuvarande liv.

Nu kan man undra varför det ska vara så mycket ont här på jorden ?

Varför ska det finnas mördare och översittare och mobbare och annat elände ? 

 Det undrar jag också.

Vårt jordiska liv är en dimension… Alltet är en annan dimension och det vore nog naivt att tro att det inte finns fler än dessa två.

Jag tror att Alltet är grunden i dimensionerna.. det är där vi hör hemma på RIKTIGT och sedan flyttar vi oss  därifrån och gästspelar i jordeliv eller andra typer av liv i andra dimensioner.

Men vi kommer alltid tillbaka till Alltet och vi är tillsammans med de själar som betyder mest för oss.

 

 

I Illustrerad vetenskap kan man läsa följande:

"Sedan Einstein införde begreppet rumtid har vi beskrivit universum som fyrdimensionellt med tre rumsdimensioner och en tidsdimension. Ny forskning, framför allt inom strängteorins område, tyder på att det kanske finns upp till 11 dimensioner. "

Och det där är bara ett litet skrap på ytan.

Så här har jag fått det förklarat för mig och det verkar vettigt tycker jag !

Sen tror jag inte heller det är meningen att vi ska veta och förstå allting.. våra jordiska hjärnor är inte riktigt skapta för det.

Kram & kärlek

💖

1 Skorpan:

skriven

Ja det är ju svårt att veta hur det är o det är väl meningen. I en bok jag läste för länge sen, som handlade om själar o jordeliv, där beskrevs det hur man väljer sitt kommande jordeliv o hur våra nära kan vara de som misshandlar oss för att det ska just i det livet. Intressant bok, sant eller inte :).

Så trött efter en kort natt där man fått valla folk i säng kl ett på natten. Jäklar att de har dygnet upp o ner, de sommarlediga ungdomarna. Nåja, nu blir det annan ordning dit vi far ;) o det behövs minsann, inte hinner man ju göra nåt om man sover halva dagen...

Ser du nåt hur resan upp till mamma kommer att gå Es o hur blir vistelsen? Ändå virushotet, högt eller lågt?

Blir en lång varm dag, tur man har luftkonditionering i bilen.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Känns som om resan kommer gå bra... var på din vakt mot viruset... och du undviker det.... virushotet är mittemellan.... kram... :)
Esmaralda

2 Mimi:

skriven

Hej!

Ser du fortfarande att jobb kommer?? Är rädd för att ha missat chansen. Mitt självförtroende är i botten.

Kram

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Någon som spökar eller ande eller ängel i min lägenhet igår kväll... det börja kl 20.30 och det är inte alls kul... någon som vilja leka med mig? Någon som vill säger... stänga av själv med elen eller något annat...

Ha det bra

4 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, ser det ut att bli en trevlig kväll ? Kan min soulmate vara ute och vi möts.
Kram

5 Misstjejen:

skriven

Hej

I natt jag drömmar om idrottsförening med skola. Blir det något av med det som har läggas ner på en långt tid. Jag är en av dom som är styrelse.

Kommer idrottsförening händer något gång i framtiden?

Ha det bra

6 A:

skriven

Men karma då?
Existerar det?
Man vill ju tro det ibland 😉
Tänker tillbaka på de stora frågor jag ställt till dig och allt har stämt.
Igår tog min väninna kontakt med mig efter en längre period som varit jobbig då jag saknat henne.
Precis som du sa att hon skulle.
Jag hittade en metod för att gå ner i vikt efter åratal av misslyckanden.
Precis som du sa.
Min mans hudcancer hade inte spridit sig.
Den gången ( förra sommaren) var jag så rädd att du gjorde ett undantag när det gäller att sia om sjukdomar.
Du kände hur rädd jag var och sa att du inte såg att att det inte skulle bli bra.
Listan kan göras lång ❤
Om min yngsta dotter skrev du att det skulle bli en svårt tid men att hon kommer att ta tag i sitt mående och må bra.
Just nu är dessa ord något jag tar fram när jag hör om hur dåligt hon mår.
Mig har hon tagit avstånd från men hon har kontakt med andra i familjen vilket ändå känns som en trygghet.
Är det något mer du kan se när det gäller min dotter?
Hennes mående och situation hade jag som mamma tagit över om jag kunnat men nu kan jag bara hjälplöst se på.
Hon finns alltid i mina tankar.
Att veta att hon inte mår bra och att jag inget kan göra är så smärtsamt.
Så jag vänder mig till dig igen för att förhoppningsvis kan få något litet som kan göra att jag får lite sinnesfrid och hopp.
Förlåt att det blev lite långt att läsa.
Kramar ❤❤❤

Svar: Karma existerar men inte jordelivet. Är du elak och skadar och sårar... så kan karma slå till... men enbart i jordelivet. Din dotter har det svårt men trösta dig med att hon har kontakt med andra i familjen.. och just nu finns det ingenting du kan göra.. och det är svårt som mamma att ta den rollen. Jag hoppas hon söker den hjälp hon behöver. Kram :)
Esmaralda

7 HS:

skriven

God morgon Ez.

En del säger att det onda i världen finns därför att när Lucifer föll ifrån Gud så var Gud tvungen att ge människan den fria viljan. En ganska religiös tolkning kanske. En annan tolkning är att vi väljer alla typer av upplevelser i olika liv för att vi behöver den erfarenheten.

Vågar jag basta i Staloluokta?

Kram

Svar: Den andra tolkningen tror jag ligger närmare sanningen... att vi väljer olika upplevelser..... ja jag tror du vågar basta men bara om du är nästan ensam i bastun.. kram :)
Esmaralda

8 LisaS:

skriven

Hej E
Tack för det du skriver. Jag är så trött på detta rollspel på jorden. Har väldigt svårt att vara ngn annan än mig själv...på gott och ont. Upplever att det inte är riktigt ok att ha sin egen åsikt osv, men ju äldre jag blir desto svårare är det att leva upp till ngt som andra bestämt hur det ”ska vara”!
Trodde inte riktigt på detdär pirret som känns då man hittar den rätte längre. Har upplevt det en gång tidigare då jag var yngre. Men nu hände det! Har träffat honom med stort H tror jag och då har vi inget annat gjort än pratat...och han är upptagen....jag tänker inte heller aktivt gå emellan på ngt sätt!
Jag tror ändå på att ”whats ment to be will always find a way”. Snälla E , ska jag försöka glömma M så fort som möjligt eller har livet fört ihop oss för att det är meningen? Om int han så ???
Kramar, tack och ha en bra dag <3 L

9 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Jag har tänkt lite på det där.. Jag har hört talas om sk själsfamiljer.. Känner man igen varann inom dem här på jorden? Tillhör man samma familj även här på jorden? Jag tror ju att de flesta i min själsfamilj är i Alltet.. men nu har jag mött en person, en vänskapsperson, och vi är så lika i allt vi tycker och gör! Indikerar sådant släktskap?
De skrev i vintras att jag kommer att flytta till bättre bostad.. Kan du se någon tidsram för det?
Stor kram, ha en fin dag i värmen!!!

Svar: Ibland möter man en av sina sanna själsvänner i detta livet och det är stort och speciellt !! Din flytt kommer men jag ser inte riktigt när.. kram :)
Esmaralda

10 Naturvän:

skriven

Hej!

Mycket intressant, men svårt och greppa .

Jag trodde att om man är en riktigt gammal själ, eller rättare sagt en aning utvecklad så begår man inte onda handlingar som mord eller blir en seriemördare, där har jag alltså fel. Vem som helst av oss kan alltså bli riktigt ond i nästa liv?

Måste ta kontakt med Byggnadsnämden för att höra om jag får lägga boden i tomtgränsen, blir inte så stort men bättre än inget, än så länge är det bara en dröm, som jag innerligen hoppas blir verklighet! En rofylld plats, där jag får rå mig själv och vara kreativ, det behöver jag verkligen just nu.


Önskar alla en härlig dag!
Kram

Svar: Ja, vem som helst kan bli ond nästa gång. Boden kommer bli verklighet och den kommer till glädje.. kram :)
Esmaralda

11 Thomas :

skriven

God morgon Ezmaralda!

Intressant idag, det får en att tänka till. Vad händer efter sista andetaget? Vad kommer att hända innan dess? Det har varit besvärligt sedan i vintras. Dags att gå vidare? Bryta upp? Finns det tid för ett lite mer harmoniskt liv att leva innan den sista dagen randas?

Svar: Ja, det finns tid och du kommer göra nya val som får dig att må betydligt bättre.. kram :)
Esmaralda

12 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Vilken fin picknick ni hade du och fina Nettan . Såg nästan ut som ni var ensamma på stranden .
Kan det bli bättre ...som jag längtar efter nya pålitliga vänner..

Pålitliga är inte köpare på fejjan satt 3 tim o vänta på en köpare som sen blockar mig ...varför kan inte folk göra som förr ringa o prata i telefonen..

Så man ska inte hoppas på karma då ,när det gäller överjävliga människor...eller hoppas på det i detta liv endast ?
Är ju så mycket prat om det man sänder ut kommer tillbaka i form av karma i nästa liv...

Ha en ljuvlig Lördag
Kram Anki med flock i skuggan

Svar: Jodå, karma i detta livet finns och slår ofta till... men det följer inte med oss till Alltet... kram och här en till som håller sig i skuggan :)
Esmaralda

13 ???:

skriven

Ja, det har jag svårt att ta in, att de ondaste vidrigaste människorna som torterare, plågoandar av alla de skilda slag - mördare - seriemördare - pedofiler - Hitler och hans anhang, you name it inte får något straff. Då kan väl inte heller karma finnas??? Varför ska man då tillbringa tid här på jorden som jag t.ex i tron att man är här för att utvecklas. Nä, jag förstår inte. Ingen kan väl utvecklas genom att vara en riktigt ond människa, och varför ska man då genomgå såna saker vare sig man är en plågoande eller drabbas av en? Vad är då meningen med allt? Min mamma var en hemsk plågoande från tidig ålder, varför skulle jag gå igenom detta. Varför skulle det vara så? Och ingen karma för henne? Hur ska hon kunna bli en bättre människa utan karma? Känns hemskt om hon och andra hemska personer bara kan fortsätta som om inget har hänt. Ibland har man läst om att osynliga anhöriga kommer tillbaka för att säga förlåt. Varför i så fall? Usch det här ruskade om mig på ett jobbigt sätt. Hemskt att tänka sig att Moder Teresa kan bli seriemördare i kommande liv. Varför då undrar jag. Är jorden bara en lekstuga?
Huva.


Kram

Svar: Klart att hemska människor ska straffas.. men i jordelivet ! Karma slår ofta till men i jordelivet. De från andra sidan som kommer för att säga förlåt blir upplysta när de kommer till Alltet och de försöker ge sina förlåt för att hela den som de varot elaka mot. Jorden är ingen lekstuga men den hyser alla sorters människor, onda och goda och de flesta som är mitt emellan. Hade vi inte behövt det onda så hade det inte funnits. Men jag vet att det är hur svårt som helst att greppa, kram :)
Esmaralda

14 Undran:

skriven

Hej

Kommer hösten med någonting positiv förändring?

Kram

15 2020:

skriven

Kommer min vän flytta till samma stad som mig? Boende och jobb är inga problem utan det hänger på om skolan godkänner förflyttningen.

Kram

16 MissMilla :

skriven

Så karma finns inte efter döden? Är det så? Många pratar ju om det art de som gör onda saker ska få igen.
Mådde så dåligt igår. Vet inte om det var att jag ätit dåligt o sovit för lite, varmt samt en del oro över saker. Var ju inte så här förut. Men äktenskapet m P har inte varit lätt o gett nig fysiska o psykiska men. Mkt mer än man kan förstå. Och jag har ingen som bryr sig. Jag skulle bry mig om alla när jag var yngre o hjälpa alla min syskon föräldrar syskonbarn men i dag är det ingen som bryr sig om mig.

Svar: Efter döden går vi till vårt ursprung, vårt "riktiga" hem och något karma från jordeliv finns inte där. Nog finns det de som bryr sig... men kanske inte på det sätt du skulle önska just nu.. kram
Esmaralda

17 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda. Vilket spännande blogginlägg idag! Har läst detsamma förut, tex står det så i Samtal med Gud -böckerna av Neale Donald Walsh. Har också hört att om en människa begår självmord i detta livet så föds hon pånytt till ett liknande liv. Men vet inte om det stämmer.

Fina Esmaralda, jag är medveten om att jag nu borde leva aktivt och socialt för att försöka uppnå det liv jag önskar. Men samtidigt är jag så fast i min utmattningsdepression att jag inte förmår leva så. Det enda jag vill göra då jag är ledig är att vila och ta det lugnt, orkar knappt prata eller umgås med någon. Inser ju själv att det hämmar mitt liv men vad ska jag göra? Utmattning är ingenting att leka med eller något
man kan ”rycka upp sig” från. Det går djupare än så.

Kommer en förändring trots min utmattning?
Kram,
Jennifer

Svar: Jag tror det mer handlar om att självmordet är en lärdom i sig.. inte att man föds till samma sak för att kanske ordna det på ett bättre sätt. Du behöver terapi.. kanske medicin i samband med detta men absolut terapeutiska samtal.. och det kommer hjälpa dig att bli starkare och må bättre... styrkekramar
Esmaralda

18 Fitnesskillen:

skriven

Godmorgon ez

Jag försöte ringa min tjejkompis för att jag vil typ säga upp kontakten med henne, men hon klickade mig och skrev "sorry, jag orkar inte prata med dig" så skrev jag "okej så du orkar inte alls prata med mig längre då?" så skrev hon "sluta godnatt" jag skrev inget tillbaks där..

Jag blev mest ännu mer irriterad, för jag kände att det hade varit bra att prata och gå skilda vägar, är hon rädd att förlora mig eller vadå tanke på att hon skrev sluta?

Plus att jag vet inte riktigt hur jag ska skriva till henne på ett bra sätt när man ska säga upp kontakten med henne, plus att det känns att säger jag upp kontakten med henne så lär hon komma tillbaka igen, vilket jag inte vill, jag känner denna gången att jag orkar verkligen inte med henne på sättet jag gjorde innan, jag börjar verkligen tröttna på henne..

Kram

19 Mims:

skriven

Kommer det att hända något positivt i mitt liv snart?

Kram

20 xx:

skriven

Blir nästa flytt med en kärlek eller ensam?

21 Anonym:

skriven

Kommer Anders betala tillbaka ngt i september ?

22 Mimis:

skriven

Hej!

Finns det någon chans att jag får jobb till hösten?

Kram

23 kattflickan:

skriven

Godmorgon,

Nu känns det som om det är dags för en seans igen. Återkommer på mail :).

Men - till den vanliga frågan - hur sjutton ska man kunna träffa någon nu i dessa tider? Börjar känna mig ensam... vilket är en ny känsla för mig.
Suck. Behöver en uppmuntran från dig,

Kramar!

24 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför är det ofta som händer något som är försöka var en olyckshändelse för mig? Inatt var det diskmaskinen... i min hela uppväxten. Ska alltid var nära döden men varför är det så?

Varje gånger ser jag som vilka är riktigt bryr sig om mig. Här gång är inget alls..

Varför det är alltid nära?



Ha det bra

25 Bb:

skriven

Hej E!

Vad kände han när han såg mig ? Saknar han mig?

Kram! 😄

26 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, ser det ut att bli en trevlig kväll ? Ska på make och lite bubbel på dagen 💄
Kan min soulmate vara ute och vi möts....
Kram

27 Suzie Q :

skriven

Men det här om himmel o helvete, det finns inte? Inte för att jag trott på det men jobbar man inte upp sig om man levt många liv o får det bättre o bättre? En del är ju gamla själar o levt många liv. Trodde att jag var en sådan.

Så varmt. Tänker nog åka till stranden men känner mig tjock och ful o vit. Så mkt att göra hemma jämt.

Svar: Nej såvitt jag förstår finns inte himmel eller helvete.. det finns andra dimensioner... men det är en annan sak.. kram
Esmaralda

28 Kristin:

skriven

Takk for din beretning, som jeg synes er veldig interessant.
Ja, den religionen har stelt til og steller fremdeles til mye vondt og mange traumer for menneskene. Takk og lov for at jeg ikke er der, kjære Esmaralda.

Men, jeg må innrømme at Buddismen tiltaler meg.
For tiden leser jeg en bok av Lobsang Rampa som heter "Det tredje øyet". Her følger vi denne mannen fra han var gutt og forlater hjemmet 7år gammel, etter å ha fått stilt sitt horoskop, for å bli innført i det mektige presteskapets årtusengamle viten om hypnose, telepati, clairvoyance og oversanselige fenomener. Og hvilke prøvelser han blir utsatt for!!
Han lever som voksen som landflyktig i England.
Min bok er 8. opplag fra 1957.
Dette er en veldig interessant bok.

KRAM!!!


Svar: Ja, en gång i tiden ansåg jag mig vara på väg att bli Buddhist, gick till templet och försökte ta till mig... det gör jag inte längre men det är en fin livsåskådning. Tack för boktipset ! Kram
Esmaralda

29 MalinS :

skriven

Jag resonerar som dig men fattar inte varför när man är i alltet väljer att bli ond i nästa jordeliv?

Har så många onda släktingar men tyvärr verkar karma inte slå till dem i denna jordeliv. Tror det är något bullshit det också det där med karma. Något manmade.

Ännu en solig dag. Har semester om en månad och hoppas det fina vädret kommer tillbaka då.

Kram


Svar: Nej just det valet är en gåta men det är kanske något som vi alla ska ta oss igenom ! Kram :)
Esmaralda

30 Michaela:

skriven

Svåra saker men hoppas att karman finns i jordelivet för de som beter sig illa.

Snart 1 år sedan han valde att inte ha mig i sitt liv längre. Tror inte att han tänker på mig men får inte bort känslan att han kommer att ta kontakt igen om ett tag. Inte för något seriöst utan mer "kolla läget". Stämmer min känsla eller är jag ute och cyklar? Och hur beter jag mig då i sådana fall?

Hoppas att du får lite efterlängtat regn hos dig idag. Njut ifrån mig också :) 30 grader ännu hela helgen hos mig.

Ha en härlig lördag!
Kram

31 Anna. L:

skriven

Ser du någon varning med vårt radhus när vi åker till stugan under Max två veckor. Risk för inbrott, brand eller liknande?
Tänker även på min hälsa, blir en resa till stugan positiv eller negativ.
Kram 🤗

32 Fitnesskillen:

skriven

Godmorgon ez

Jag försöte ringa min tjejkompis för att jag vil typ säga upp kontakten med henne, men hon klickade mig och skrev "sorry, jag orkar inte prata med dig" så skrev jag "okej så du orkar inte alls prata med mig längre då?" så skrev hon "sluta godnatt" jag skrev inget tillbaks där..

Jag blev mest ännu mer irriterad, för jag kände att det hade varit bra att prata och gå skilda vägar, är hon rädd att förlora mig eller vadå tanke på att hon skrev sluta?

Plus att jag vet inte riktigt hur jag ska skriva till henne på ett bra sätt när man ska säga upp kontakten med henne, plus att det känns att säger jag upp kontakten med henne så lär hon komma tillbaka igen, vilket jag inte vill, jag känner denna gången att jag orkar verkligen inte med henne på sättet jag gjorde innan, jag börjar verkligen tröttna på henne..

Kram

Svar: Häng inte på... låt henne ta kontakt igen om hon vill och då kan du göra klart hur du vill ha henne... gör henne inte så viktig i ditt liv.. kram
Esmaralda

33 Snödroppen:

skriven

Hejsan!

Jag är uppvuxen med tron att onda människor hamnar i helvetet och dom goda i himlen. Men när alla dör så hamnar dom ju i alltet som du säger men kan kanske ändå i lite olika"fack" jag vill inte se att mördare ska ha det bra när dom dör och allt ska vara förlåtet, nej på nåt vis ska de straffas även efter döden...
Igår, vilken trevlig fredag det blev, det känns i huvudet idag, herremin Jesus vilken baksmälla😱 det var krut i den rosén!! Och den nya flörten, är han seriös? Får jag verkligen leva såhär som jag gör? Träffa nya bekantskaper och utforska...det är nytt för mej och han känns spännande. Nu ska jag bada bort baksmällan och lapa sol, förhoppningsvis blir det årets första bad😅
Kram💞☀️

Svar: Du har flyt och du lever ett liv som är menat att du ska leva just nu... bara njut... kram :)
Esmaralda

34 Bb:

skriven

Hej E!

Vad kände han när han såg mig ? Saknar han mig?

Kram! 😄

35 Agnes:

skriven

Lika bra att skippa dödsstraff, alltså. Bättre att låta buset sitta i en liten cell tills de självdör. Helt utan kontakt, med endast en lucka för käk o en lucka för pottan.
Kommer nog att få bättre nytta som straff än dödsstraff.

Att livet på jorden är ett rollspel, förvånar mig inte ett dugg. "Fake it until you make it"-typ. Själv jobbar jag på att fejka så pass mkt så jag tjänar ngt på att umgås med folk.
Gränser går vid att fejka känslor för en man. Verkligen. Orka fan offra min sinnesfrid för en jävla karls skull.
Kanske om han nu passade in i mitt liv, var förmögen, tränad o självgående.
Är så glad över att jag fattat vad det där tramset om "att älska en man" går ut på...
Universum har till sist fått mig att förstå hur värdelöst det är att "hänga upp sig" på en relation. Men det tog tid, innan jag begrep.

Men nu jävlar så har jag lärt mig, att livet är mer värt att leva som singel, än som livegen individ där en man är involverad!

Så jag jobbar på mig själv. Bättre flås, bättre knopp o kropp! Se så där härligt fräsch o framgångsrik ut, så folk inser att livet som singel är det som får kvinnor att blomma ut.
Tvåsamhet är inget som är upplyftande för varken kropp eller knopp...min erfarenhet!

En underbar i den fantastiska värmen vi har!

Kram!

Svar: När man hittar sin rätta roll... då flyter det på hur bra som helst !! Och värmen.. en annan hoppas att det utlovade åskvädret ska komma i eftermiddag !! Kram :)
Esmaralda

36 anncharlotte:

skriven

hur ser det ut med kärleken resor annat i mitt liv e singel men har kontakt med en blir det nått med han

37 Tiss :

skriven

Jag har träffat en del killar i mitt liv, men dom blir alltid kära i andra. Vad är det jag gör fel?

38 HS:

skriven

Hej igen Ez, tack för svar om bastun. Jag har en till fråga idag, hoppas att det är OK.

Jag råkade ut för en akut bullerskada på jobbet. Det är anmält som arbetsskada. Jag vet gången med hur det ska följas upp osv. Det är lite bättre nu men har fortfarande tinnitus på båda öronen och sämre hörsel på ena örat.

Min fråga till dig är, vinner jag någonting på att själv se till att få en ljudmätning gjord lite halvakut på plats? Innan de hinner ställa ner ljudnivån. Det kommer att kosta mig en slant i så fall men jag vill bara att allt dokumenteras rätt ifall jag får bestående hörselskada. Jag tvivlar på att arbetsgivaren eller den tredje inblandade parten kommer att vara intresserade av att göra en objektiv mätning.

Kram

39 Rebecca:

skriven

Hur många barn kommer jag få? ❤

40 Michaela:

skriven

Är det sluttoutchen på Fjärilarna nu innan de ska förberedas för sina ägare? :)

Ute och lider i värmen! Idag är det nästan värst. Är det inte Corona som hägrar så är det värmen från helvetet. Förbannat less på detta nu och vill bara få leva mitt liv!! Fnular även om på om jag är lika ful som jag känner mig :)
Kram

Svar: Japp.. på måndag går startskottet för beställning. Kram :)
Esmaralda

41 L:

skriven

Hej
Tack för en bra blogg.

Igår sa min yngsta dotter på 4 år att jag skulle till sjukhuset och att jag kommer vara borta och inte komma tillbaka.
Vad menar hon med det?

Vore väldigt tacksamma för svar

Mvh
L

Svar: Hon har hör något om sjukdom och sjukhus och det här är rädslan hon uttrycker.. kram
Esmaralda

42 Ghostwriter :

skriven

Två dagar i streck har jag nu drömt äckliga drömmar! Riktigt vridna sexuellt (inget jag alls uppskattar) och sen saker som händer omkring; löften bryts och hat strömmar ut. Min allra bästavän ”syster” som hoppade ur bilen och hon är gravid irl. Usch mår bara dåligt av de drömmarna!
Vad betyder det?



Intressant inlägg. Jag tror man samlas tillsammans men att de som varit onda eller kanske inte nått vägen till ”uppdraget” får lära sig lite extra i efterhand i alltet.

Ps: Du siade om motorcykel olycka 23/6. Det va en tjej som dog den dagen, hon va inte svensk men ihop med någon svensk tror jag. Kanske det va det du såg. De åkte ihop.

Kram

Svar: Ja, det kan ha varit den olyckan jag såg.... kram
Esmaralda

43 Michaela:

skriven

Hur känns det att låta dom flyga iväg? De är ju ändå dina bäbisar som du har uppfostrat :)

Har människan snokat efter mig på Facebook🤔 Kram

44 Kicki:

skriven

Hej, på måndag vill jag beställa varsin talisman till mina barn, går det bra ?

Svar: Jadå, det går fint men tala om att talismanerna ska vara till barnen så laddar jag dem lite annorlunda.. kram :)
Esmaralda

45 Therese C :

skriven

Hej Es!

Jag tycker inte att de onda behöver några straff. Att vara ond är ändå inget man blir lycklig av och det är straff nog. Däremot är jag fullständigt nöjd med att man låser in folk som inte klarar av att låta bli att stjäla från folk eller mörda andra eller hitta på allehanda jävelskap. Men att de dricker kaffe i fängelset och får bra mat istället för att bli piskade och leva på vatten och bröd spelar mig mindre roll.
Jag tror inte att man blir straffad när man dör heller. Livet är tillräckligt besvärligt utan att man ska behöva bli straffad för det efteråt.

Kram ThereseC

Svar: Kram :)
Esmaralda

46 Månskenet:

skriven

Hej!
...och i eftermiddag kom regnet och det blev +18 grader 💕 nu går det att andas igen!

Intressant bloggämne idag - som alltid egentligen. Själv har jag alltid "vetat" att jag varit vuxen innan jag igen blev liten, märkligt! Jo men det goda och det onda, straff och belöning, brinnande helvete och guldgator... Månne vi helt lugnt sätter punkt för jordelivet såsom vi somnar om kvällen för att s.a.s vakna till en ny dag?! En släkting som visste att döden närmade sej som avslutning på en sjukdom, var väldigt rädd och orolig. Han hade en frikyrklig livsåskådning och var rädd för den brinnande skärselden. Efteråt berättades att han satt dagar i streck vid datorn och läste, träffade olika pastorer och präster, till slut fick han ett slags lugn när han insåg att helvetet och skärselden nog var ett mänskligt påfund! Han kom förövrigt några veckor efter att han gått vidare, till mej i en dröm för att lugna mej i en smått stressad situation - åtminstone tror jag att det var han som lugnade mej. Jag vill tro det.

Något jag blir väldigt störd på är att kyrkans män och kvinnor himlar med ögonen och slår ifrån sej med orden "nejnej döden innebär slutet", vaddå? Om Jesus var mänska på jorden och kunde "uppstå" varför kan inte vi uppstå i Alltet? 🤔

Kram! Ha en fin lördagkväll!

Svar: Inget regn här inte... suck.... och man säger ju att på yttersta dagen ska Gud uppväcka de döda.. visst är det väl så ? Men kanske bara de "goda " ? kram
Esmaralda

47 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Kanske känslig fråga, varifrån kommer egentligen religionen? Eller religionerna. Fattar ju att de är skapade av människan, men hur kan de ha sådan enorm makt över människor och styra hela deras liv?

Min exman är muslim och gud så han våndades om han gjort något ”haram”, jag tror han kände och känner skräck för Gud.

Många religioner baseras ju på att man ska känna skuld, skam och rädsla.

Kram

Svar: Ja, det är mycket skuld och skam i religionerna... och jag tycker också det är fantastiskt att de fortfarande existerar... kram :)
Esmaralda

48 Lenafena:

skriven

Om jag bestämmer mig för att åka tåg i 6 timmar till min dotter och hennes familj i Skåne-är det så klokt nu i coronatider? Rädd för smitta på tåget! Har sett på TV att det är omöjligt att hålla någon typ av avstånd. Och sen likadant vid ev resa hem? Jag är van att köra bil men p g a ryggen kan jag inte det, fötterna domnar helt bort efter några mil. Jag har försökt gå ut men känner mig helt svimfärdig i värmen. Rädd att ramla.... jag försöker göra upp planer som du sa men min hälsa står i vägen. Kommer jag att klara det här överhuvudtaget? Kommer jag verkligen att bli gammal? Vill inte sitta som ett vårdpaket någonstans. Är ju 66 år.....

49 Camilla:

skriven

Den här kärleken som du har sett att jag ska träffa som jag har så svårt att tro på 🙂 Ser du något om vårat liv tillsammans? Kommer vi hitta på roliga saker?

Hoppas att alla mår så väl de kan i värmen. Kram

Svar: Jag ser ju att just den speciella kärleken verkligen kommer.. kram :)
Esmaralda

50 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Hur är det i värmen? Hoppas du inte har smält bort. Hur är det med din hund? Hur klarar den värmen? Måste vara jobbigt för den. Lider så med djur i denna värmen. 😔 Fattar inte hur folk kan ha sina hundar i bilen en sån här dag.

Jag har funderat på att skriva bok, ska jag glömma min idé jag sitter på nu som jag egentligen bara vill få ner på papper eller kan de bli något? 🤔 Tror ju inte jag blir nya Camilla Läckberg eller Stephen King men kanske blir publicerad. Vad ser du? Kram ❤️

Svar: Mannabonne Glenn... MG... gillar värmen men tål den inte så bra så han tar alla chansen att bada ! Du har god chans att bli publicerad med det kommer inte enkelt.. kram :)
Esmaralda

51 She:

skriven

Hur skulle du råda mig att förhålla mig om det bara blir bråk mellan oss och han försöker trycka på mina knappar? Vill inte han ska va här och trigga igång min aggressivitet men nu är det för sent..
Kram

52 T:

skriven

Kan jag beställa en personlig seans nu i sommartid eller har du semester? Tack!! T

Svar: Du är välkommen för seans... maila mig på: [email protected] och jag mailar info tillbaka till dig om hur det funkar.. kram :)
Esmaralda

53 Mimmie:

skriven

Hej Es

Vad ser du om mig?
Kram

54 Tingeling :

skriven

Jag tror vi är här för att växa som själar, lära oss om "hemskheter" för det existerar inte på andra sidan. Hade väldigt svårt när min mamma dog, att acceptera hur nåt sånt kan hända när man är barn. Tills jag forskade om döden och valde ut delar som jag valde att tro på. Det hjälpte. Vi väljer hur vi vill leva i det stora hela, och vi väljer när vi vill dö (även om jag tror vi har några "frikort" på oss, att välja bort döden och vänta tills "nästa gång"). Att min mamma valde detta - konstigt nog hjälper det att tänka så.

Varit på stranden hela dagen. Mest i skuggan. Jag säger som Sverige i stort "man måste passa på" (måste vara typiskt svenskt?) Men längtar efter regnet och åskan som ska komma!

Folk tittar och ler mot mig fortfarande. Känner mig obekväm när folk tittar på mig i bikini. Var en man runt 50-55 bland annat och jag tänkte först att han va "gammal gubbe" men så kom jag på att jag själv är ju snart 40 🤣 konstigt det där, tror man hela livet att man är 20?? Och det är bara alla andra som åldras? 😁

Trevlig lördag kväll!
Här blir det sushi och popcorn och choklad.

Kram!

55 Ghostwriter :

skriven

Kan inte du berätta lite mer om livet som medialt utvecklad? Jag undrar varför man blir det, varför det ofta följer efter i andra liv (enligt dig har jag varit medial i flera andra liv utöver detta).

Det hade varit kul att veta varför man blir det överlag. Hur det påverkar till skillnad från om man inte är det. Och vad högre syftet är om de ens finns något! Jag känner mig så himla klar och medveten och ibland känns det som att jag vet allt, fast ändå inte givetvis. Jag har alltid känt mig extra utvald sen barn 🧒🏼 inte mer speciell men utvald till något


Kram kram

Svar: Jag vet inte riktigt varför just den mediala gåvan tenderar att följa med och säkert finns det annat som också följer med på liknande sätt... och känner du dig utvald så tror jag att du ÄR utvald... kram :)
Esmaralda

56 Bjork:

skriven

Hej får jag knyta Ann med Görel snart? Kram

57 Hon:

skriven

Jag vill inte han ska komma hit. Kan jag på nåt sätt stoppa det eller bör jag inrikta mig på att hantera allt istället sen?
Kram

58 Helena :

skriven

Hej vad intressant läsning!
Hm det där ändrade min världsbild lite grann! Jag hade den bilden att de som lever ett jobbigt liv gör det för att de har karma från tidigare liv att betala tillbaka eller hur man ska säga. Men då handlar det kanske bara om att få olika lärdomar från olika typer av liv. Men om man i alltet är så upplyst, varför behöver man få lärdomar genom flera jordeliv? Så komplicerat det här...
Kram!

59 Cecilia:

skriven

Tror inte heller det är meningen att vi ska förstå allt. Vår människo hjärna är nog inte kapabel att förstå meningen med livet osv.

Har anmält intresse för en lägenhet, finns det chans att den kan bli vår? Kramar

60 Anonym Isah :

skriven

Jag försöker bita ihop denna gång och lära mig saker om mig själv så att jag ska klara av att jobba. Jag känner att det är ett jättebra arbete men det är alldeles för långa dagar speciellt utomhus, vilket påverkar hälsan i detta väder. Jag vill inte ge upp, som jag gjort förut.
Jag vill inte vänta på nästa jobb. Jag vill inte tycka att det är jobbigt att komma hem sent för att sen inte orka något för att sen göra om samma sak. Jag hinner inte ta hand om mig själv när jag kommer hem.

Har du några goda råd som skulle passa mig?
Jag vet att jag trivs allra bäst i butik men det är så svårt att få ett sånt jobb även innan Corona och heltid också.



Kram!

61 L:

skriven

Hej
Jag ville tacka för ditt svar som du skrev innan.

Ha en fortsatt trevlig helg

Mvh
L

62 Helena :

skriven

Hej vad intressant läsning!
Hm det där ändrade min världsbild lite grann! Jag hade den bilden att de som lever ett jobbigt liv gör det för att de har karma från tidigare liv att betala tillbaka eller hur man ska säga. Men då handlar det kanske bara om att få olika lärdomar från olika typer av liv. Men om man i alltet är så upplyst, varför behöver man få lärdomar genom flera jordeliv? Så komplicerat det här...
Kram!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: