Supershe....

Det finns en ö i  Rasebers skärgård  i Finland som ägs av Kristina Roth, företagare från New York.

När portarna till ön slogs upp hette ön: Supershe,  och bara kvinnor var välkomna.

Som ett slags lyxigt kvinnoretreat.

 

 

Det var sommaren 2018 som detta lyxretreat blev till. Skulle man få ta del av härligheten räckte det inte att vara kvinna… man var tvungen att bli medlem i Supershe-nätverket och sedan skulle Roth handplocka de som fick besöka ön.

 Priset för en 5 dagars vistelse var runt nätta 4000 euro.

Och så fanns det en Supershe app.

På sociala medier uppger företaget Supershe att de tio första som får hundra andra att skaffa appen, får sin resa till ön betald. Företaget uppger också att det här är det enda sättet att komma till ön.

Jaha !  Låter mer som en sekt tycker jag.

 

 

 // Kristnia Roth //

 

Och så byggde man stugor på ön – utan tillstånd och det blev ju väldigt rörigt där ett tag.

Ön heter egentligen Fjärdskär och tillhör som sagt Finland

Tankarna vandrar iväg lite på egen hand… tänk om jag vunnit Eurojackpot, typ 80  miljoner minst… då hade jag också kunnat köpa mig en liten ö.

För alla.. inte bara för kvinnor… männen skulle vara välkomna och likaså  våra fyrbenta familjemedlemmar .

 

Den skulle inte vara för business… utan hit  skulle alla i vår bloggfamilj få komma alldeles gratis ! Vi skulle ha små enkla stugor  och det skulle finnas en campingplats.. alla som ville skulle få plats !  Vilken massa  kul vi skulle ha !  

Och inget krångel med appar och märkliga villkor !!

Jag spelar faktisk på Euro Jackpot  så chansen finns även om den är synnerligen mikroskopisk !

Kram & kärlek

1 åsa:

skriven

Ååååååh goa du!
Du e då för gooooooooooooooooooooooo!.
Kommer gärna till din ö isåfall.
Kraaaaaaaaaaaaaam
Åsa

Svar: Du kommer vara sååå välkommen.. kram :)
Esmaralda

2 <3:

skriven

Skulle UL uppskatta mejlet ? Minns han mig och vår intervju för mycket länge sedan. Är jag någon som faller honom i smaken...osäker få mer honom med lite mer blonda kvinnor.
Kommer vi mötas igen och prata?
Kram
💗💗💗

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag trodde ju B kvinna borde fokusera på våra relation som vänskap men inte som föreläsare eller kunskap. Hon borde fokusera mer på våra relation än andra...

Ha det bra

4 Tingeling :

skriven

Jag har tänkt ite likadant, att om jag skulle vinna så mycket pengar skulle jag bygga lägenheter där ensamstående skulle få bo - billigt! Och allt skulle vara anpassat för att ha barn där med lekparker för alla åldrar, och gemensamma utrymmen osv. Svårt sen om mamman/pappan träffar någon, att dem måste flytta då.... Har inte tänkt så långt 😂

Svar: En fin tanke.. kram :)
Esmaralda

5 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Det är min favorit fantasi!! Jag spelar också på EuroJackpot.. Jag vinner nog aldrig några större summor, men OM jag skulle vinna mastodont vinsten skulle jag betala familjens skulder, rusta det som behövs och skaffa friköpt hos tandläkaren till farmor och hennes eländiga tänder! Jag skulle starta en fond för kommunens invånare som råkat ekonomiskt i klistret, för att stötta dem upp på fötter igen och så skulle jag göra något riktigt kul för bloggfamiljen. Med tanke på hur det sprakar när vi ses i anden, så tänk vad vi skulle kunna göra för andra om vi möttes IRL!!
Ja, nog drömmer man, och jag blir lycklig av att drömma. Nu ska jag vara lycklig en stund med fru Gul. Ser du om hon är lycklig som jag när vi ses och trivs hon med det vi gör?
Stor kram, ha en fin dag!!

Svar: Jag hoppas du vinner !! Hon trivs :) kram :)
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

B kvinna borde var mer fokusera på våra relation för hur ska vi gör bättre och blir fina vänner än fråga om andra och annat.

Hur ska jag får henne fokusera på våra vänskap?

Ha det bra

7 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Ja det hela låter sektliknande och det avskyr jag. Hemskt vad det kan göra med människor.

Då låter ditt drömprospekt som ett mycket trevligare alternativ, tänk så kul!

I dag blir det att handla aqaurell block penslar o fortsätta måla, även om inte resultatet blir så bra funkar det som terapi.


Ser du om jag får besök på stranden i sommar från min nya manliga vän?


Kram o ha en fin sommardag

Svar: Härligt att du målar och du gör det på ett personligt och fint sätt... I like :) Ett besök kan det bli.. kram :)
Esmaralda

8 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Ja jag har hört och läst om Kristina Roth och just denna ”kvinno-ö” hon skulle öppna, men har ingen aning om hur det gick efter det. Knappast lönsam idé i längden.

Jag har fått kontakt med en man, V, som jag hållit lite kontakt med. Han verkar snäll och trevlig. Kan det bli något med honom, ens en kortare flirt?

Kram

Svar: Ja, något kan det bli... chansen är runt 60 %.. kram :)
Esmaralda

9 Skorpan:

skriven

Yey, jag kommer ihåg fallet jo o i kommentarsfälten skrevs det om hur diskriminerande detta var mot karlarna. Tja, livet är orättvist o nån rik man kunde väl ha gjort samma sak, eller? Fast iofs skulle det ju ändå ha varit diskriminerande mot alla de som inte hade haft pengar att delta... Dålig stil iaf att bygga utan tillstånd osv...

Om jag vann på Eurojackpot skulle jag anställa minst två psykologer o kuratorer till varje skola, fler till större skolor, o sen skulle det byggas upp ett program där mera utsatta regelbundet skulle delta o gå o diskutera om sitt liv o på det sättet kanske illamåendet hos barn o unga skulle minska!? Problemet är väl att jag inte jackpottar då... Men det är min dröm :).

På det mer personliga planet drömmer jag om att träffa karln o nu undrar jag om han efter denna karantäntid kan tänkas vara redo att träffa mig Es? Eller ens en flirt,nåt sex? Desperat medmänniska här ;).

Måndag igen o sista arbetsveckan före semestern. Oj så fort juni har gått...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Vilken fin dröm !! Ja under karantänen händer ju inte mycket men sen börjar det röra på sig lite mer och då ökar chansen att mötet ska ske.. kram :)
Esmaralda

10 *:

skriven

Hej

Vårt ena barn har bestämt sig nu att hon vill bo hos mig och endast åka till sin pappa varannan helg max. Vet att det inte är så roligt hos sin pappa för han är nästan aldrig hemma.
Hur går det för sonen, kommer han också göra sådant val i framtiden ?
Undrar hur deras kontakt med pappan ser ut i framtiden ?
Kommer båda att välja att bo hos mig och bara kontakt med pappan ibland, eller vänder det ?

Tack
*

Svar: Det ser ut som om de kommer bo hos dig mer än hos sin pappa... kram :)
Esmaralda

11 Lenafena:

skriven

Jag ger inte upp att vinna! Jag behöver pengarna. Så grundlurad som jag blev när min exman drog och sedan dog hoppas jag att karmalagen fungerar! I alla fall min pappa från himlen försöker hjälpa mig det vet jag!

Svar: Ja, pappa gör allt han kan för att hjälpa dig, den saken är klar... kram :)
Esmaralda

12 Linda:

skriven

Så var det måndag igen! 9 arbetsdagar kvar, sen är det 4 veckor semester! Som jag väntar!

Spelar också lotto ibland, varje gång hoppas jag på vinst :) brukar tänka att en liten en skulle duga, behöver ny diskmaskin, som inte funkar alls, tvättmaskinen håller på att ge upp och nu är jag illa rädd att kyklåpet och frysen kommer att säga upp kontraktet också, rätt snart. Så stora utgifter alltså. En lottovinst skulle inte sitta helt fel.

Vann faktiskt 2 euro för någon vecka sen, så kanske det var vinsten jag hoppades på, den lilla :) man ska se efter vad man ber om!

Svar: Ja och det är ju så typiskt att när en maskin rasar så brukar de andra följa efter ! Kram :)
Esmaralda

13 LottaS:

skriven

Får brorsan sin gamla maskin såld, och i så fall med ok pris?

Svar: Ja det ser ut som om den blir såld.. kanske till lite lägre pris än han tänkt sig.. kram :)
Esmaralda

14 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Jamen då håller jag tummarna på Fredag !!!!
Vilken lycka det vore om du vann !!!
Själv bestämde jag mig just för att inte spela där denna fredag då jag inte ska vinna just nu och varje krona räknas just nu för mig..och känns då bortkastad .

Vilken filur bloggläsarens farmor såg...ngn som känner /ser ngt ? Nyfiken blev jag !

Ny vecka nya möjligheter

Kram Anki med flock

Svar: Ja tänk så mycket kul vi alla kunde ha.. och alla skulle kunna åka dit när de vill !! Underbara tankar ! Ja, jag undrar också om någon kunde se den där filuren ? Kram :)
Esmaralda

15 Misstjejen:

skriven

Hej

B kvinna borde ju lyssna på mig för vi behöver bättre på att fokusera våra relation. Jag trodde ju hon vill ju mycket om mig men det är något annat

Ha det bra

16 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer hon läsa dessa meddelande för blir bättre än hon håller på såhär mot mig? Så irriterar att hon gör såhär...

Ha det bra

Svar: Så mycket bättre kan du nog inte räkna med att det blir från hennes sida... ni tänker olika... kram :)
Esmaralda

17 W:

skriven

Vad du är gullig mot oss alla om du skulle ha en egen ö. Tack ❤

Kram 🌺⚘🌺

Svar: Jag förlorade mig helt i drömmarna om ön, då när jag skrev inlägget... jag såg alla små stugor och en läcker campingplats... och att alla skulle kunna komma precis är de ville !! Kram :)
Esmaralda

18 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda! Ser du någon utlandsresa för mig under 2020? Hösten? Vintern?
Kram,
Jennifer

Svar: Ja senare under året är det god chans att det blir en resa.. kram :)
Esmaralda

19 Skrållann:

skriven

Hej!
Hoppas hoppas du vinner någon gång och skaffar en ö för oss att kunna umgås på;) Det skulle vara så roligt att träffa alla i bloggfamiljen.
Idag kom nästa antagningsbeskedet till den andra utbildning jag sökt till, reservplats nr 366🤣. Missade ju urvalsprovet men hade förmodligen hamnat långt bak som reserv också men ändå haft en större chans att komma in. Nu ser jag det som rätt kört:(
Känner för varje dag att det inte kommer bli lättare att jobba i min systers verksamhet med tanke på allt som hänt pappa. Det är svårt att vara ledig och kunna hjälpa våra föräldrar när det behövs men slutar jag är jag rädd för att hon jobbar ihjäl sig eller lägger ner företaget?! Vet varken ut eller in😔

Kram❤️

Svar: Ja, tänk att ha vår egen ö dit vi kan åka när vi vill !! Ta dig en funderare till och fatta sedan det beslut du måste fatta, ibland måste man agera för sitt eget måendes bästa... kram :)
Esmaralda

20 Hej:

skriven

Har ringt till vårdcentralen och har telefontid 10.30. Ska se om de vill skriva ut antidepressiva till mig. Sov 2 gånger på dagen igår och somnade vid 2 inatt. Vaknade med en kniv i hjärtat... Vet inte hur jag ska orka mig igenom denna depressionen.. Blir ju inte bättre när psykologen kommer gå på semester. Då blir det 4 veckor utan samtal. Jag orkar inte detta mer. Jag vill bli frisk!

Kan det vara andras känslor som jag har på mig?

Svar: Nej jag tror inte det handlar om andras känslor, det här är bara dina egna och du kommer ta dig igenom detta och må bra igen, det är jag helt säker på.. kram :)
Esmaralda

21 Rädd:

skriven

Hej E!

Usch känner mig nervös idag, men vet inte riktigt varför. Ser du om något är påväg mot mig? Bra eller dåligt i så fall?

Kram och kärlek.

Svar: Jag ser ingen fara runt dig.. kram :)
Esmaralda

22 Filifjonkan :

skriven

Vilken fin tanke av dig. Det skriver jag bara för att jag tänkt ungefär likadant. Om jag skulle vinna skulle jag dela ut pengar till bloggfamiljen. Det är folk man läser om och lär känna litegrann, som man gläds åt när det går bra, och känner för när det går mindre bra. Att göra skillnad i andras liv och att göra det av glädje, det är en stor ynnest. Vilket fint naturväsen i förra inlägget. Är bilden tagen i helgen månntro? Det kan inte bara varit jag som känt att de varit nära.
Stor varm kram

Svar: Det var mycket som var nära i helgen, en speciell känsla kring detta och så roligt att du kan känna in ! Kram :)
Esmaralda

23 Mu:

skriven

Hej Esmaralda.

Det skulle vara toppen faktiskt.
Funderade på vad man ska göra i sommar och man skulle ju vilja åka iväg.

Es, Jag känner mig rädd att jag fortfarande ska vara själv när barnen börjar skolan. Det är ganska tufft att få ihop det själv alla gånger. Det har varit en del år,

Ena sonen är 4 och andra barnet några månader.

Verkar det som om en av dem eller båda har hunnit börja skolan när jag fortfarande är själv?
Eller känns det som om jag ska ha partner när någon börjar skolan?
Kram

Svar: Du kommer hitta kärleken.. men som jag sagt innan så an jag inte säga när... kram :)
Esmaralda

24 Nenna:

skriven

Hej Es,

Vad ser du kring kärleken? Får jag uppleva den i sommar? ☀️🌻💛

Kram 🤗

Svar: Chansen finns.. kram :)
Esmaralda

25 Misstjejen:

skriven

Hej

Känner mig som om jag är Michael Jackson för alla vill åt hans pengar lika mycket som alla vill åt min kunskap. Han har inte riktigt vänner och det var fåtal så samma som mig.

Borde B kvinna förstår det? Behöver ju en vän som är kvinna

Ha det bra

Svar: Du kan inte räkna med att andra förstår precis exakt, kram :)
Esmaralda

26 lilla m:

skriven

Hej Es! Blir jag kanske lite smått förälskad i sommar...? Längtar efter det💕💕☀️

Svar: Möjligheten finns, det är alls inte omöjligt. kram :)
Esmaralda

27 Dunegull:

skriven

Hej E,
Min hund va verkligen helt perfekt på midsommar. Hon skötte sig felfritt och alla gilla henne. Ser du om hon är bättre och lyckligare nu? En sak vad de säger utåt men vad får du för inte känsla från henne?
Är hon lycklig? Älskar hon alla galenskaper vi hittar på?
Är ofta på olika utflykter med henne.

Kram

Svar: Hon ser ut att må bra, hon är glad och hon älskar era utflykter.. kram :)
Esmaralda

28 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan det bli att vi bor ihop igen ?
Kram

Svar: Jag ser någon annan i ditt liv... kram :)
Esmaralda

29 Hmm:

skriven

Hej Esmaralda.

Blev arg, irriterad på honom igår berättade det för honom i sms eftersom att han aldrig har tid att prata.

Känner mig lite låg idag. Inte roligt att behöva vara sådär. Men Ville få honom att förstå.

Men tror du att han förstod ? Eller lägger han bara skuld på mig som att det är jag som är dum tråkig?
Kram

Svar: Jag tror inte han förstår fullt ut på det sättet som du skulle önska.. kram :)
Esmaralda

30 Kristin:

skriven

Hvilken herlig tanke, kjære Esmaralda. Jeg skulle hvertfall komme med mine 4-bente. For et liv det ville blitt og så moro vi ville hatt det sammen.
Jeg spiller ikke Euro Jackpot, men det skal jeg da begynne med.
Vel, vinnerlykke for de store beløpene har jeg ikke hatt, men må da være optimist.
For å sitere en venn av meg :"En kan godt være optimist, så pessimisten, for det går til helvete allikevel". Ikke dum den.
Ja, da satser vi på at en i Bloggfamilien etter hvert kan kjøpe en øy. :) Tvi, tvi tvi....
KRAM!!!

Svar: Ja och alla dina fyrbenta hade varit så välkomna och MG hade blivit överlycklig.. inte bara två små pudlar utan ännu fler ! Det var ett bra talesätt, det ska jag lägga på minnet !! Då går vi all in... tvi, tvi. tvi härifrån också :) Kram :)
Esmaralda

31 Skrållann:

skriven

Hej!
Kom ju på att de platser jag står på som reserv är 566 och 366. Båda talen slutar på 66, är det ett tal som vill säga mig något?

Kram❤️

Svar: Nej, känns faktiskt mest som slumpen, kram :)
Esmaralda

32 Tildis:

skriven

Hej Es!

Blev lite besviken över att han inte får åka nu i juli vilket ställer till det lite. Kan du se om chansen är stor att karantänreglerna lättar i augusti? Kram

Svar: Det kommer att lätta... kram :)
Esmaralda

33 Mirre:

skriven

Hej Es,
Ser du om dom tagit emot min jobbansökan och kommer att kontakta mig snart?🥰

Jag hoppas också på att det kan bli en långvarig fling mellan mig och R. Hade behövt en bestående och långvarig person som kan hjälpa till med att ge mig mer erfarenhet och växa inom det området liksom..

Kramar ☀️

Svar: De har tagit emot jobbansökan men får ingen riktigt känsla så du ska nog inte hoppas för mycket.. kram :)
Esmaralda

34 ThereseC :

skriven

Hej Es!
Hoppas att du vinner!
Det vore jättekul att få komma till ön och träffa bloggfamiljen 😀.
Till Supershe är jag däremot inte så intresserad av att åka. Det verkar faktiskt rätt suspekt.

Själv kommer jag inte att vinna någon storvinst. Jag spelar aldrig och köper sällan lotter. I min seans skrev du att jag inte skulle vinna något och jag tänkte genast att det måste ha ett samband med att jag aldrig spelar. Fast sen skrev du att det inte ens är någon idé att jag spelar. Det är ju bra, då missar jag ingen storvinst genom att låta bli.

Jag minns när jag var liten och vi åkte Danmarksbåten. Jag och mina bröder fick varsin peng som vi fick göra vad vi ville med. Vi spelade på enarmade banditer. Jag spelade bort mina pengar, det gick jättefort och jag vann ingenting. Maskinen bara slukade mina pengar utan att spotta ur sig minsta lilla enkrona. Sen hade jag inga pengar till godis. Det var ett totalt trauma att behöva åka till Danmark helt godislös.

När tialotterna var nya offrade jag en tia på en lott. Jag vann en ny lott. Precis som jag hade skrapat den nya lotten och konstaterat att jag inte vann något så dök en kompis upp.
"Det är första gången jag inte vinner på de här tialotterna!" utbrast jag och viftade med lotten.
"Va vinner du så ofta!" sa hon imponerat.
😁

Kram ThereseC

Svar: När jag var barn åkte vi också till Danmark, till släkten där och jag minns att jag alltid köpte godisgrodor med mintfyllning på båten! Ja, du hade ju vunnit varje gång.. så din kommentar var ju rätt i sig o kan tänka hur impad kompisen blev :) Kram :)
Esmaralda

35 Michaela:

skriven

Jaa vad mysigt vi skulle ha :) Synd att vi inte alla kan träffas. Vore så skoj att se vilka alla är :)

Ny vecka och sista veckan i Juni. Vad kan den bjuda på tro? Värmebölja frpn onsdag med 32 grader. Fy fan! Bosätter mig i kyldisken på Willys då. Såhär några dagar efter så känns det skönt att jag inte blev erbjuden jobbet för vill inte jobba dagtid mån-fre utan ha variation. Kändes inte rätt fastän jag försökte intala mig det. Vill ha något som passar mig och där jag trivs. Måste få en lösning i höst så ber till högre makter om hjälp.

Hoppas att allt är bra med dig Es och familjen. Kram

Svar: Ja fy tusan för värmeböljor....minns häromåret när jag var i Polen med äldsta barnbarnen och det var hysteriskt varmt.. en bra bit över 30 grader och jag fick rum på loftet på hotellet... ingen AC.. och jag höll på att smälta bort helt ! Jag tror det kommer lösa sig med arbete.. kram :)
Esmaralda

36 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!

Jag håller alla tummar och tår att du vinner på EuroJackpot.🤑
Jag vill också vinna, stort behov men jag spelar ju inte så chansen är ju absolut 0😂
Måndag igen, lite pyssel blir det idag. Först sen frukost för det blev visst en rejäl sovmorgon😴
Kommer det nåt skojsigt i min väg snart, nån dejt? Myspys? Känner lite att nåt kanske är på gång...?
Kram☀️

Svar: Tummen upp för sovmorgon, det behöver man ibland ! LIte kul ser ut att vara på väg... kram :)
Esmaralda

37 Tiss :

skriven

Om jag åker till veterinären med min katt. Går det bra då?

Svar: Ja det ser ut att gå fint, kram :)
Esmaralda

38 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda från euro jackpott den här veckan fredag 😣

Svar: Nej tyvärr inte, kram:)
Esmaralda

39 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Min gruppchef har på sistone blivit extremt dryg mot mig och jag känner att han behandlar mig annorlunda gentemot min kollega. Undrar bara om det är inbillning? Eller ligger det något i det om det är så jag känner? Jag vet inte om jag kanske bara får för mig saker. Fattar inte vad jag gjort för fel liksom.

Svar: Kan inte se att dy gjort något fel... bland blir det bara så.. och det ser inte ut att vara något medvetet eller bestående.. kram
Esmaralda

40 Maa:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer han att börja bry sig mer om sina barn under tiden de är små och växer upp? Kommer han bli mer engagerad?
Kram

Svar: Ja, det ser ut att bli mer engagemang så småningom... kram :)
Esmaralda

41 F:

skriven

Hur ser sommaren ut gör oss?
Ser du oss få fler barn. Kram

42 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något från euro jackpott den närmaste tiden 🙂

Svar: Nej, jag ser inga tecken på större vinster.. kram :)
Esmaralda

43 M:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer mina barn att få halv syskon på sin pappas sida?

Tror du det blir snart med den kvinna som nu finns i hans liv?Kram

Svar: Den möjligheten ser ut att vara ganska stor.. kram :)
Esmaralda

44 Mumin:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer det att bli flera barn i vårat hushåll? Kommer vi att bli fler?
Kram

45 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om mina barns pappa kommer att hålla ihop med den kvinnan som nu finns i hans liv?
Kram

46 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda från euro jackpott nästa månaden 😞😞😞

47 AnnaK:

skriven

Verkar detta också läka ut av sig själv? Går ju självklart till läkare om det inte gör det men undrar ändå om du ser något 🙂

Kram 🤗

Svar: Det kan läka ut... ha koll... kram :)
Esmaralda

48 Muminm:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser mina barn ut att få syskon från min sida? Ser det ut som om det finns chans för ett 3:e barn för mig tillsammans med en partner?

Kommer vi att bli fler i hushållet?
Blir det fler barn i hushållet än två?
Kram

49 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om vi kommer att bli fler i hushållet?

Ser det ut att finnas fler barn än två?

Hur ser chansen ut för ett 3:e barn för mig med en partner?
Kram

50 Michaela:

skriven

Åh fy faaan vilken mardröm!! Hur överlevde du det? Du måste sakna barnbarnen massor vid det här laget förresten! Har du några planer för resten av sommaren?

Just det! Du såg att jag skulle bli bjuden på något speciellt i sommar. Har jag missat det tro?🤔 Kram

Svar: Nej känns inte som om du missat något så jag hoppas det kommer..... blir nog några dagar med barnbarnen.. som kommer hit o bor i gäststugan.. med avstånd... trist men bättre än ingenting.. kram :)
Esmaralda

51 Hon:

skriven

Hej esmeralda.
Kommer han gå arbetslös ett tag till?
Får han ett ordentligt jobb.. och inte en dag här och där..
Ekonomin är verkligen knasig och det är knappt att det finns pengar till mat/hyra.

Svar: Han får nog vara beredd att ta det han kan få och sedan söka sig vidare... kram :)
Esmaralda

52 Pia1:

skriven

Herregud så dålig fantasi en del rika har, en she-ö 😐
Nä här skulle det byggas ett skandinaviskt center för komplexa tillstånd i kotpelaren med tillhörande hjärnskador, så det så! De bästa av bästa kirurger och proffsiga team som noggrant pusslar ihop alla detaljer...
*Suck, vad är väl en bal på slottet*
❤️

Svar: Ja, vad är väl en bal på slottet :) Kram :)
Esmaralda

53 Muminmamman:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur ser min närmaste framtid ut?
Ser du någon flytt?
Ser du familj? Ser det positivt ut framåt?
Kram

54 Stjärnöga :

skriven

Allt är så rörigt just nu med kärleken.
J som jag inte kan sluta vara men vet att det inte är vi i slutändan.
A som jag träffade igen i helgen å jag egentligen har svårt att släppa.
Å så N som vill träffa mig - vågar jag ?
Kan du säga nått om mitt trassel ? Har sån ångest över allt. 😏

Svar: Ja lite trassligt är det... fatta ditt beslut och kanske du ska ge N chansen också innan du kan besluta.. kram :)
Esmaralda

55 Mumin:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du om mina barn får några halv syskon från min sida?

Kommer vi bli fler i hushållet än vad vi är nu?
Kram

56 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om vi kommer att bli familj och fler i hushållet?

Eller ser du mig Leva som ensamstående med mina barn?
Kram

57 Urdis:

skriven

Ser jag ut att möta nästa fling på TINDER el IRL?

58 Missmilla :

skriven

Har semester denna vecka o tänkt fixa saker men nu blev det att ordna m CSN då sonen fick indraget studiebidrag. Jah, o alla på skolan har typ ledigt nu så jag undrar om det löser sig? Börjar tröttna på alla problem.

59 Misstjejen:

skriven

Hej

Känns direkt att min änglar var där och skyddad den tanten som hon blir skadad av foten bruten... jag står och var tysta. Är det menad att vi ska var där som det är tillfällen?

Ha det bra

60 Michaela:

skriven

Då hoppas vi att det kommer :) Vad kul att barnbarnen kommer även om det blir på avstånd. Som du säger .. bättre än ingenting :)

Undra vart Mikael har tagit vägen med sina unika kommentarer :) Och Andreas försvann han med. Får hoppas att dom är okej. Kram

Svar: Ja, just det... det var ett tag sedan man hörde av både Mikael och Andreas !! Kram :)
Esmaralda

61 <3:

skriven

Skulle UL uppskatta mejlet ? Minns han mig och vår intervju för mycket länge sedan. Är jag någon som faller honom i smaken...osäker få mer honom med lite mer blonda kvinnor.
Kommer vi mötas igen och prata?
Kram
💗💗💗

Svar: Ni kommer nog prata igen men han känns inte riktigt som din typ m man tänker vardag.. kram :)
Esmaralda

62 Mas:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om mins barn pappa kommer att fortsätta med den kvinnan som nu finns i hans liv?
Kram

Svar: Det finns en stor möjlighet att det blir så.. kram
Esmaralda

63 Sessan:

skriven

Vi hade förr en tanke om att ha semesterboende för föräldrar och barn. Föräldrarna skulle få vila upp sig och inte behöva laga mat etc, barnen skulle få vara med barnvakter och göra roliga saker. Ibland aktiviteter för föräldrar och barn tillsammans. Men fokus på att barnen skulle få en kul vistelse. Ingen lyx utan billigt. För att ge barn något kul sommarminne och att de skulle kunna berätta att de gjort något kul på sommarlovet ner skolan sen började igen.
Det blev ingenting av planerna men tanken var god iallafall.
Vinna pengar vore en dröm!
Men du har inte sett någon vinst så det förblir nog en dröm.




Svar: Vilken härlig plan... vad synd att den inte genomfördes... kram :)
Esmaralda

64 Browallia:

skriven

Vilken märklig affärsidé! Jag håller med om att det känns som en sekt.
Det får mig att tänka på när Trump ville köpa Grönland av danskarna. Jag drömde om Trump i natt, han gick omkring i mitt bostadsområde som han var vem som helst men blev utskrattad av alla som möte honom. I drömmarnas land kan verkligen vad som helst hända :D
Om du köper en egen ö så kommer jag gärna på besök. :)
Jag har lite drygt ett halvår kvar till jag fyller 50 år och kämpar med skamkänslor över att det är så mycket jag ännu lyckats uppnå i livet som andra bara tar för givet. Jag hoppas jag kommer bli beviljad terapi hos en psykolog och få hjälp med min undvikande personlighet, den har blivit värre av att jag måste hålla mig i karantän eftersom jag tillhör riskgruppen. Ser du mig gå i terapi? Kram

Svar: Ja jag tror du kommer gå i terapisamtal och att detta kommer bli bra och utvecklande.. kram :)
Esmaralda

65 Ghostwriter :

skriven

Kan jag lita på min väninna A eller har min magkänsla rätt? Hon hade berättat något väldigt privat om mig till annan och har alltid undrat tidigare om hon är en sån som berättar om mig som hon alltid gör om andra till mig... vill inte ha en sån person i mitt liv


Kram

Svar: Det är ju alltid en varning när någon berättar om andra för dig... berättar de för dig så berättar de för andra.. så är det bara.. kram :)
Esmaralda

66 Ghostwriter :

skriven

Kan jag lita på min väninna A eller har min magkänsla rätt? Hon hade berättat något väldigt privat om mig till annan och har alltid undrat tidigare om hon är en sån som berättar om mig som hon alltid gör om andra till mig... vill inte ha en sån person i mitt liv


Kram

67 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ååh Gud så jag hoppas att mannen är på gång ;). Speciellt som jag kan ta ut lediga dagar jag har lyckats skrapa ihop, efter den egentliga semester i början av juli. Snälla nån, ge mig en karl ;D. Börjar bli desperat...
Kram Skorpan

68 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Hejsan!

Jag skrev så rart till dig under filuren inlägget o bad om lite kraftfull healing men inte ett svar ens. Jag skulle få läkarbesked efter strålningen o tackade även för svar vid tidigare tillfälle!

Du har ju ingen skyldighet att ge mig healing men om du visste vad jag hade behövt det idag.

Mår inte så bra alls men du brukar ju också be om healing när du ska på läkarbesök och då brukar jag skicka till dig. Såg du kanske inte mod vädjan?

Mvh
Trött som bara den🥱😴😴😴😴
Ha en fin måndag

Svar: Nej, jag missade din önskan... jag sitter ju inte hela tiden vid datorn/telefonen utan arbetar med annat också :) Det har nog varit mer tur att jag sett vid de tidigare tillfällena.. nu kommer i alla fall en dust healing så här i efterhand.. kram :)
Esmaralda

69 Camilla:

skriven

Vilken underbar tanke och ön hade nog varit full av oss i bloggfamiljen😊 Jag tippar lite ibland på hästar men har tyvärr inte vunnit något. Vann 10.000 kr på Triss 1995 och för det köpte jag min älskade hund som gick bort 2008. Hoppas han har det bra i Alltet.

Ser att några har frågat om fara så gör detsamma. Ser du någon fara runt mig och barnen?

Ha en fortsatt fin dag. Sommaren rusar iväg fastän det inte finns något att göra. Kram


Svar: Ja, han har det riktigt bra i Alltet :) Nej, jag ser inga tecken på fara... kram :)
Esmaralda

70 åsa:

skriven

Åh ! Jag tackar o niger. Känns varmt i hjärtat.
Kram Åsa

71 S:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om hon vet om det än?
Och ser det isåfall ut som om det gör henne något?
Kram

72 F:

skriven

Hur ser sommaren ut för oss?
Ser du oss få fler barn. Kram

73 Alie:

skriven

Alltså, köpa en hel ö, bara för vissa.. som man själv väljer, sektvarning ja.
Ja man måste ju spela för att överhuvudtaget ha en chans att vinna.. :)
Jag spelar ibland, har aldrig vunnit över 150:- skulle verkligen vilja vinna den där stora vinsten, ja så jag blev oberoende, bara för att jag vill, jag hade aldrig slutat arbeta i alla fall, men gått ner i tjänst..

skulle även vilja ha kärlekstrassel (som någon skrev om här) vet inte senast jag hade någon fling ens. Förra året fick jag iaf vila ögonen på en 10 poängare..
Skulle ge vad som helst för en fling, ser du nåt Es?
Kram :)

Svar: Det kommer... helt klart kommer flingen.. kram )
Esmaralda

74 Mimis:

skriven

Hej!

Blir det något jobb till hösten eller har jag missat chansen??

Kram

75 Jossan :

skriven

Varför ser man inte min kärlek? Vill han inte ha mig? Varför vill inte någon ha mig? Varför är jag singel vid snart 29? Det är orättvist.. Ja jag vet att många där ute är äldre men jag har aldrig fått känna kärlek.. Men jag blev kär men han ville inte ha mig. Många såg honom komma till mig. Kommer han snart? Vill inte vänta mer

Jag ger snart upp med allt..

Svar: Någon som inte vill ha dig ska du inte heller vilja ha... det kommer någon som verkligen älskar dig.. så det kommer lösa sig på bästa sätt... kram :)
Esmaralda

76 TILL JOSSAN!:

skriven

Vad glad jag blir av att se att du är tillbaka, jag har saknat dig medan du varit borta och undrat hur det går för dig. Jag har följt dina inlägg i bloggen under lång tid men aldrig kommenterat det du skriver trots att jag känner så mycket med dig. Jag har kämpat på samma sätt som dig i hela mitt liv och jag tror man måste ha varit med om det själv för att förstå hur fruktansvärt tufft det är att hela tiden behöva kämpa när det bara flyter på för de man har runt om sig. Jag håller mina tummar hårt för att du möte rätte alldeles snart. Kram Browallia

77 Lavena:

skriven

Tack, fina för svaret igår!!!
Sekt ja... Rys! Tittade på en dokumentär om Waco och domedagssekten igår... Det kryper i hela mig av sånt - jag som inte kan sitta på ett vanligt jävla föräldramöte utan att sortera in folk i ’ledaren’, ’ja-sägaren’, ’rebellen’ och ’flocken’😂
Missar alltid all information, för all min tid och energi går åt att placera in folk i grupper!😂
Och sen börjar jag grubbla på hur de behandlar sina ungar😂🙈
Jag är störd och det bjuder jag helhjärtat på!
Bloggar igen!! Den som vill kolla in kan klicka på mitt namn över detta, och är det inte ok med dig Ez så får du ta bort det här inlägget!
Puss å kram ❤️


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: