Wilma som mördades....

 
Att mörda någon är hemskt
Att sen inte stå  för det man gjort är vidrigt
Inte minst gentemot Wilmas familj.
Och mot alla andra som är drabbade för det här fallet är ju tyvärr inte det enda.
 
Men det kommer nog inte gå någon nöd på  mördaren Tishko  i fängelset vad det gäller kvinnig färgring.  Precis som alla andra sjuka galningar kommer han ha en svans av beundrarinnor efter sig.
 
Däremot har inte farliga  kvinnliga fångar en massa tillbedjande män i hasorna och man kan ju undra vad detta beror på ?
 
Kram & kärlek
 
1 Tingeling :

skriven

Ja vad beror det på egentligen. Ganska intressant att tänka på.

30 grader varmt igår, ska bli idag med och i morgon. Är som en vägg när man går utanför dörren. Men sen ska det bli svalare på lördag, enbart 25 grader....

Nu är min cykel fixad, äntligen, så jag slipper använda bil. Annars väntar vi på kissen. Ska bada i helgen och gå på barnteater som är helt gratis. Trots värmen som jag inte är överförtjust i och jobbet jag helst vill slippa så mår jag bra. Mina arbetskamrater är roliga och trevliga som tur är. Sommarkursen är väldigt intressant. Kan gå ut på balkongen varje morgon och plocka en jordgubbe att äta. Jag fick mer lön än jag trodde. Allt ordnar sig!

Många nya ansikten på jobbet. Vad tänkte han om mig när jag kom gåendes i korridoren? Han reagerade och liksom ryckte till. Sen hälsade vi på varann.

Upp och fixa sig nu då...

Trevlig (och svettig..) torsdag!

Kram!

Svar: Ja, du är i ett positiv flöde , ta vara på detta...... och han du mötte i korridoren tycker du är söt.. kram :)
Esmaralda

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Vad är det för något onda mardrömmar som jag vakna ur i natten. Drömmar om alla minne, alla känslor, varje personer och allt annat...

Och slutet av att jag ska vinden dra mig bort men jag hålla kvar av B kvinna så skriker jag hennes namnet.

Jag förstår ju det är idag som en året med C kvinna sedan som gav allt känslor, minne och såna.

Undrar varför får jag såna?

Ha det bra

3 Anonym:

skriven

Hur kom det sig att H var hos E igår ?

Menade E att jag kan ha jäkligt fel med män? Lite dum kommentar igår.
Eller är hon sur för att jag berättat att jag vet att hennes kollega,tar kokain ibland och mitt ex köpt hos hennes man.
Fatttar hon inte att det är sant ? Trodde jag gjorde henne en tjänst i och med att jag berättade för henne. Betyder jag ngt för henne som vän ?
Blev fasiken lite sårad nu.

4 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, är lite förväntansfull inför mys med tjejerna ikväll. Bokat piff. Hoppas att jag kommer orka kvällen trots mina krämpor.
Kommer jag stråla och synas på ett positivt sätt ? Någon ny trevlig bekantskap med någon man ?
Kram
💕🥂🌞

Svar: Kanske du blir lite trött men det ser ut som om du orkar och att det ger dig en positiv kick.. kram :)
Esmaralda

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför får jag en onda mardrömmar som sammanfattar av året utan C kvinna. En av många scen som jag såg hon bryr mig inte om. Det finns en massa av känslor, minne och allt annat.

Idag är en året av vänskap...

Vad kan jag gör?

6 Läroliv:

skriven

Så otroligt vidrigt, går bara inte alls att förstå, så sjukt.
Vissa av dom här kvinnorna har ju barn också och det gör ju inte precis saken bättre.

Kram

7 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Ja fy så vidrigt och hemskt. Det visar väl på vilken nivå denna mördare är. Intalar han sig själv att han är oskyldig tills han själv tror på det?

Jag skulle gärna vilja flytta men har räknat ut att det tidigast kan ske i november/december av ekonomiska och praktiska skäl. Ser du om det då blir en flytt för oss? Blir nya bostaden i närheten av dotterns skola?

Kram

Svar: Ja, tidigast till vintern men det KAN dröja lite längre... du kommer hitta rätt... kram :)
Esmaralda

8 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!


Har aldrig förstått mej på varför manligt kriminella ska få möjlighet till kvinnlig njutning i fängelset, varför ens få ta emot brev, nej absolut isolering skulle vara det bästa. Och jag håller med dej, det talas inte lika mycket om motsatsen, varför suktar inte män efter kvinnor i fängelse? Inget man hör talas om i alla fall.
Ännu en het dag är här, hoppas du hade det bra igår i värmen. Vi träffades några tjejer och hade picknick vid vattnet och det var ljuvligt. Är inne i ett bra flow känns det som och jag bara flyter med för rätt som det är....
Min favvofling verkar ha ett bra flow också, kommer vi få några dagar ihop i sommar tror du?
Ha en underbart härlig dag idag och njuut☀️☀️☀️☀️

Svar: Underbart och bara fortsätt flyt med... det leder till bra ting.. kram :)
Esmaralda

9 Skorpan:

skriven

Ja hur är man funtad då man mördar en människa o hur klarar man ens fysiskt av att göra det? Min teori om varför kvinnor inte har en svans av beundrare efter sig då de sitter i fängelse är att männen förstår att kvinnan är kapabel att göra samma sak igen o att han kan vara nästa offer. Kvinnorna däremot... Eller ja, vad vet jag, men jag tror du kan lite mer om denna typ av beteende Es.

Inträdesprov för dotra idag håller tummar o tår för att det går vägen! Om ja, då är det två som flyttar hemifrån i höst, spännande. Önskar jag hade mer pengar o på så sätt kunde hjälpa till med anskaffningar o utgifter vid flytten. Var det "felval" i tiderna som gjorde att karriären aldrig tog fart, eller var det nu bara nåt jag skulle lära mig, att klara mig med mindre pengar? Vad tror du Es, felval eller lärdom?

Torsdag, två jobbdagar..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jag tror det var en lärdom och att det kommer att vända-- kram :)
Esmaralda

10 morgonsol:

skriven

Hej!
Jag har tänkt på alla dessa mördare vi läst om under åren.Blir så illa berörd som alla andra.
Jag har inga problem att döma men jag vet att jag inte har rätt att göra det.
Var hamnar dessa individer efter att de har dött?
Är intresserad av kriminologi och fundera en del på hur en mördare agerar,tänker och framför allt konsekvensen av det man har gjort.
Tänker på alla anhöriga som ska leva med detta trauma resten av livet.Usch hemskt...…...
Jag har följt mordet på Olof Palme i många år och det är också svårt att ta till sig framför allt myndigheters fatala misstag efteråt.
Men det är en annan diskussion!
Drick vatten idag det blir varmt!

Svar: Mördare kommer till Alltet precis som vi alla - och när de kommer dit återgår de till sin urspsrungssjäl och är inga mördare längre. Det kan mycket väl vara så att någon av oss mördat i ett tidigare liv också... kram :)
Esmaralda

11 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur ska jag vet om någon bryr mig idag för en onda mardrömmen inatt... så ledsen och rädd... som om är bortglömd. Varför vill den onda få mig försvinna från jorden. Förstår ju det är en onda ande om jag fattar rätt. Men är det något som jag kan gör?

Ha det bra

12 Lotta:

skriven

Mordet på Wilma är så fruktansvärt. Det finns liksom inga ord...

Undrar om du ser mig jobba i höst och att jag får tillbaka min goda ekonomi?

Kram L

Svar: Ja det ser ut som om jobb kommer och därmed stabil ekonomi, kram :)
Esmaralda

13 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer B kvinna vilja prata med mig om min mardrömmar. Rädsla för någon ska inte bryr sig om...

Jag försöka inte tänker på en året av vänskap.. med en kvinna

Svar: Somligt får man bära själv, kram :)
Esmaralda

14 Rädd:

skriven

Hej E!

Jag är i en riktig svacka just nu. Allt känns hopplöst och ovisst. Samtidigt är jag så tacksam för min lilla familj. Men när kommer jag må bättre igen? Har tappat matlusten helt och ångesten värker i kroppen😓 Jag stressar upp mig att jag mår så dåligt.

Kram och kärlek

Svar: Nu behöver du stanna upp, göra upp en bra plan för dig själv och se det positiva i stunderna... kram :)
Esmaralda

15 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Vill så gärna ha jobb inom en annan bransch och har sökt men har inte fått svar. Ser du någon vändning där? Finns det en möjlighet?
Annars har jag även sökt jobb inom branschen där jag redan befinner mig - hur ser chanserna ut för att få det jobbet?
Tack!!!

Svar: Chansen är större inom den bransch där du redan befinner dej.. kram :)
Esmaralda

16 Kulla:

skriven

Vilka idioter😡🤬.. vad är det för fel på oss kvinnor?!? Som vill ta hand om dessa idioter?!?

Undrar om någon på bloggen kan hjälpa mig att hitta min nya bilnyckel? Tappade den i tisdags?!? Kram💕

17 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Mördare som erkänner och står för sin handling finns dom ? Nä dom kommer undan om de inte blir överbevisade i absurdum och oftast överklagar dom och kan släppas fria och tillochmed få betalt...
Att misshandla kvinnor verkar vara nästintill straff fritt och dör dom så kan det på sin höjd bli ngr år OM det bevisats .

Här är det födelsedag idag Maja fyller 14 år ! och kommer firas med tonfisk hennes favvo .
Annars tillbringas dagen innomhus då AC´n är på Mycket film tittande blir det

Njut av Torsdagen !

Kram Anki med flock

Svar: Men om man begår ekobrott.. då döms man hårt minsann !! Grattis Maja på 14 års dagen och hoppas tonfisken smakar hälsa både jag och MG !! Kram :)
Esmaralda

18 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Ja det är mycket märkligt, att inte kvinnliga fångarna får några män som ränner efter dem?

Undrar hur många galningar och mördare som finns ute i samhället? Man blir mörkrädd när man tänker efter....

Tänker på Wilma, hennes familj, alla dessa unga flickor som blivit mördade i Sverige, det är bara för hemskt...........



Är lite betänklig över sonen, ser du om han börjar studera snart? Känns som mycket IT runt honom,

Morgonrutiner och fokus på att måla innan det blir sol och bad i eftermiddag, kanske tom besök av min vän, får se. Har inhandlat solparasoll och vistas inte så mkt i solen som tidigare, fast det är bland det bästa jag vet...

Kram o ha en fin sommardag alla





Svar: Ja och en hel del går fria runtom oss och blir aldrig dömda... har spärren brustit en gång, kan den brista igen... kram :)
Esmaralda

19 Ghostwriter :

skriven

Gjorde jag rätt beslut gällande vännen? Det var så tufft men jag måste vara mer ärlig mot mig själv.



Ja, Den som mördar och tar någon annans rätt att leva är svårt för mig att förstå. Jag kan bara förstå skillnad mellan hat och kärlek och mittemellan. Förr när jag var utsatt för saker ville jag döda dom, plåga dom som de plågade mig. Men i mitt hjärta kunde jag inte alls få upp sådana bilder och ha förmågan att utan samvete göra det. Jag tror alla (?) känt så någongång. Liksom likväl att man vill klappa till en idiot men man gör det inte. Om man tänker varje dag att man ska döda någon då är det ju något fel. Utöver det tror jag det är viktigt att lära sig styra hatet... sen om detta gäller hat är nog inte så sannerlikt egentligen kanske. Jag förstår mig som sagt inte på de som mördar.

Svar: Visst har man blivit så jäkla arg nån gång att man tänkt att jag ska döda dej din jävel !! Ioch med tanken så får man ur sig värsta ilskan och man tänker ju aldrig på allvar att döda ! Hat är förtärande... alla får känslan någon gång men man ska inte förlora sig i den.. kram :)
Esmaralda

20 LottaS:

skriven

Tror du dottern gör rätt som väljer studier på lilla stället eller kommer hon ångra att hon inte antog utmaningen?

Svar: Nu har hon valt och ska ha fokus på detta, då blir det också bra... kram :)
Esmaralda

21 Kristin:

skriven

Ja, det spørsmålet klarer jeg ikke finne noe fornuftig svar på. Kanskje det er kvinner som tror de skal "redde" en stakkars fortapt sjel.
Det er jo dessverre kvinner som også går inn i forhold med til eksempel alkoholister for å "redde" de. Triste greier.

Det går fint med lille valpen som i dag har blitt 1 uke. Må jo si at jeg gleder meg veldig til han kommer og at det blir mer liv her. Spennende.
Tror du at dette vil bli min siste hund, kjære Esmaralda?

KRAM!!!

Svar: Vad roligt med den lille... tänk vilken glädje han kommer att bli !! Tveksam till om det är din sista hund dock... kram :)
Esmaralda

22 Anki:

skriven

Maja tackar för födelsedagshälsningen och slickar morrhåren förnöjt ;-)
Kram <3

23 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Har väl levt i sus o dus o varit en elak jävel i nåt tidigare liv då ;).

Blev så glad av att få prata med jobbplatsens gårdskarl, en trevlig prick. Tänk att så lite kan göra så mycket :).
Kram Skorpan

Svar: Ja och det är nyttigt att stanna i stunderna.. och se det lilla :) Kram
Esmaralda

24 Dunegull:

skriven

Usch-fruktansvärda människa. Hoppas innerligt att han får tillbaka på sin karma.

Precis gått med i en dejtingapp. Vill ju inte det men inser att det inte är så lätt att träffa ngn i dessa tider. Ser det ut som jag kan få napp?
Kram

25 W:

skriven

Helt sanslöst att bli kär i en sådan galning för det är bokstavligen med livet som insats.

Hur ser du, Es, med människor som begår bestialiska gärningar? Är de sprungna ur ljuset, mörkret eller vad?
Ett bloggande kanske. Bara ett förslag i all välmening.

Kram 🌺⚘🌺

Svar: Tack för tipset... kommer en blogg om detta :)
Esmaralda

26 Mimi:

skriven

Hej!

Kommer vi att få en annan lägenhet under detta år?? Trivs inte alls i min nuvarande bostad.

Kram

27 Browallia :

skriven

Vilket vidrigt monster! Så fruktansvärt för Wilmas anhöriga. Något jag funderat mycket över när man hör om mordfall men som det inte pratas om är anhöriga till mördaren, hur reagerar man när någon man står nära gjort sig skyldig till något så avskyvärt som att ha tagit livet av en annan människa, får de något stöd? En blogg kanske?

Enligt dagens väderprognos ska det bli som varmast i landet just hos mig med +34C 🥵 Om jag haft möjlighet skulle jag rest till Riksgränsen, där har de mer behagliga +11C 😊

Kram Browallia


Svar: Ja jag tror jag följer med dig dit !! Fast från och med fredag ska det bi svalare och regn.. i alla fall här hos mej.. kram :)
Esmaralda

28 Ghostwriter :

skriven

Gjorde jag rätt beslut gällande vännen? Det var så tufft men jag måste vara mer ärlig mot mig själv.



Ja, Den som mördar och tar någon annans rätt att leva är svårt för mig att förstå. Jag kan bara förstå skillnad mellan hat och kärlek och mittemellan. Förr när jag var utsatt för saker ville jag döda dom, plåga dom som de plågade mig. Men i mitt hjärta kunde jag inte alls få upp sådana bilder och ha förmågan att utan samvete göra det. Jag tror alla (?) känt så någongång. Liksom likväl att man vill klappa till en idiot men man gör det inte. Om man tänker varje dag att man ska döda någon då är det ju något fel. Utöver det tror jag det är viktigt att lära sig styra hatet... sen om detta gäller hat är nog inte så sannerlikt egentligen kanske. Jag förstår mig som sagt inte på de som mördar.

29 Carin:

skriven

Godmorgon! 💕🍀
Det var ett litet tag sedan! Även om midsommar 2020 är bakom oss nu så är det med en lättnadens suck att få vara hemma själv och skrota, eventuellt sparka på lite grus och vara tillfreds med dagliga uppgifter som kan tyckas vara små men för mig oändligt stort 💕
Städade farstubron så att jag och katten fått varsitt utrymme att hålla oss på. Jag ska ta lite "hemester" i helgen och få lite distans. Gräsklippningen som jag ämnade att göra det första av allt nu på morgonen innan hettan har, av helt legitima skäl (😂) skjutits upp, dock ämnar jag att göra det innan jobbet idag.

Klippet du lade upp gjorde mig upprörd tills jag började analysera tonläget på honom. Självsäker, glättig, och i tron att så länge han nekar så är han fri för han kan göra Vad. Som. Helst. Punkt.
Att inneha olaten svartsjuka och tro sig ha rätt oavsett om man har fel är - nej, det är en psykisk obalans som säkert tar år och som man kanske även inte kan få ur sitt sinne.

Jobbet har kickat igång pp 100% nu så jag är så glad att vara tillbaka till stor del i mitt rätta element. I din spådom om mitt yrke så vet jag efter denna permittering att jag ska ha ett mer utmanande arbete, dock är det ju inte här än men med ett uppsving nu så har jag ett bättre förhandlingsläge 😊
Kram till er och ta hand om er, drick mycket vatten!

Svar: Ja, en tvättäkta psykopat med andra ord ! Du kommer ta ditt liv framåt.... kram :)
Esmaralda

30 Maria:

skriven

Godmorgon Ezmaralda!
Hoppas allt är bra!
I går kom min sambo hem och var helt förtvivlad.. Företaget han jobbar på ska säljas.. Han trivs så otroligt bra på sitt jobb men är nu mycket orolig över vad som ska hända.. Kommer det bli bra för honom eller ska han se sig om efter nåt annat som blir bättre?

Stor kram i sommarvärmen 🤗☀️💕

Svar: Ha bör avvakta och känna in... kram :)
Esmaralda

31 Dalkulla :

skriven

Det här är min åsikt. Att beblandar sig, har ett förhållande med en man/kille från länder som så enormt skiljer sig från vår kultur, vårt sätt att se på ett förhållande, deras sätt att se på svenska kvinnor. Bara där skulle dessa tjejer avskärma sig från allt vad dessa män heter. Vilma är inte den första, förmodligen inte den sista som dör i förtid, kära ner sig i dessa män. Dom skulle aldrig kommit över gränsen. Men i detta land får snart vem som helst tillträde att komma hit, vi ser nu och sett under mycket lång tid vad kontentan av det hela har blivit.

Han är ett svin och förtjänar endast det värsta tänkbara där i fängelset. Tyvärr lär han få en hög med beundrarbrev, eftersom det finns lika många störda kvinnor som tror sig kunna omvända dessa mördare.

Kram

32 Oflyt:

skriven

Hejsan. Läser om hur andra har flyt i sina liv.... hur kommer det sig att jag har o har haft ett sådant oflyt i mitt liv under flera år?

33 Anna E:

skriven

Kommer wilmas kropp att hittas tro? En sån ruskig historia :(

Gw trodde han hade fått hjälp?

Hittade gröna dörrar när jag kollade på nätet, kan de ha samband?

Tänker ju att de kan kontakta ett medium, men polisen jobbar inte så tydligen? Har du blivit kontaktad så nån gång?




Svar: Ja han kan mycket väl ha fått hjälp, känns som om GW har rätt. Jag har aldrig blivit kontaktad av polisen men av andra :) Kram :)
Esmaralda

34 Solstjärnan:

skriven

Fy farao för män som han.Så grymt! Förstår verkligen inte att det finns kvinnor som attraheras av dessa kallblodiga mördare..

Arbetssökandet pågår men det är så svårt Undrar var kommer jag att landa i nästa jobb.
Blir jag förman eller jobbar jag i ett team eller...

Ha en bra dag!😊
Kram Solstjärnan ☀️

35 Brittis:

skriven

hej!

Tankar och värme åt Wilma!

Kommer min kisse Gismo att komma hem igen eller
har något hänt honom.
Han är mycket saknad.

Kram <3

Svar: Det finns en chans att han kommer hem... kram :)
Esmaralda

36 Elin:

skriven

Blir ögat bra nu eller kommer det krävas ytterligare en operation?
Kram

37 Michaela:

skriven

Så fruktansvärt! Och det är riktigt skadat att vissa kvinnor väljer dessa män. Tror att de kan förändra dem mm. Herregud!

30 grader redan och kl är 11. Hatar detta men får bara stå ut några dagar till. Pust!

Snart 1 år. Hör personen av sig igen?

Ta hand om er alla i värmen och hoppas att du hade det kul igår Es med vännerna. Kram och pussar till MG som kan tänka mig inte heller gillar värmen


Svar: Ja jösses vilken värme... MG vill gå ner på stranden och bada stup i ett och det förstår man ju ! Kram :)
Esmaralda

38 Louise:

skriven

Ja den mannen är helt sjuk i huvudet. Synd vi inte har dödsstraff i Sverige.

Var och pratade med soc i tisdags om anmälan. Trodde jag skulle flyga i luften för någon har anklagat mannen för sjuka saker som inte ens har hänt. Varför gör man en sådan sak. Kommer på sådana saker. Fick reda på att det var en förälder till ett barn som dottern leker med. Jag blir så trött. Och så klart är det falska anklagelser.
Men jag och han bråkar igen men just nu kan jag inte lämna honom. Jag ska lämna in skilsmässopapperna idag hade jag tänkt så det är gjort. Det jobbiga är att jag inte har ett jobb så jag är fast här.
Ska söka ett jobb som pedagog på en skola i närheten. Och till en förskola nere i stan.

Kommer det jobb snart? Jag är desperat nu och så kan jag inte direkt skriva i ansökan.

Ha en fin och varm dag. Kram

Svar: Söker du lite under din utbildningsnivå är din chans större... och stor styrkekram, du har mycket omkring dig just nu.. !
Esmaralda

39 CA :

skriven

Hej
Är så asförbannad för att kunna hämta ut ett paket ska man behöva använda bankid 2 gånger!!! + bankid 1 gång vid beställningen.
Jag har har aldrig varit med om detta tidigare. Hoppas inte någon av er råkar illa ut, detta är ett välkänt elektronik mm som gör reklam på tv samt finns på nätet, stor varning.
Kram
PS har ännu inte bokat resa, hur ser det ut med resa framöver?
Kram igen

Svar: Ja det här med bankid.. jag tycker jag får använda mit stup i ett ! Det kommer en resa och snart planerar du den.. kram :)
Esmaralda

40 Hanna:

skriven

Hej Ez!

Ja hur sjukt är inte det här. Det finns ju kvinnor som till och med gifter dig med någon som sitter i fängelse. Jag funderar på om det har att göra med kontrollbehov eller svartsjuka. Tänk vad behändigt att ha karln inom lås och bom. Då vet man ju alltid vart man har honom. Det förklarar dock inte varför vissa vill ha en som mördat. Obegripligt.

Kram

41 Anonym:

skriven

Hur kom det sig att H var hos E igår ?

Menade E att jag kan ha jäkligt fel med män? Lite dum kommentar igår.
Eller är hon sur för att jag berättat att jag vet att hennes kollega,tar kokain ibland och mitt ex köpt hos hennes man.
Fatttar hon inte att det är sant ? Trodde jag gjorde henne en tjänst i och med att jag berättade för henne. Betyder jag ngt för henne som vän ?
Blev fasiken lite sårad nu.

Svar: Han fattar nog att det är sant men tycker det är otrevligt att det kommit ut.. kram :)
Esmaralda

42 Lisa:

skriven

Hej

Intressant ämne, kommer nog alltid finnas sådana kvinnor tyvärr.
Kan du se något arbete i närmaste framtiden, fick plötsligt sluta av oklar anledning.

Kram Lisa

Svar: Det kommer ett nytt... kram :)
Esmaralda

43 Mirre :

skriven

Godmorgon Es,
Herregud jag lyssnade på videon och blev förundrad över hur smart och vältalig han är i sina svar. Han har svar på allt och verkar vara extremt manipulativ. Något som är intressant är att ens iq tillexempel inte alls har något att göra med en psykologisk störning om man nu skulle ha en sådan. Det är två skilda saker men oftast något som kopplas samman av allmänheten. Titta bara på mordet med ubåten liksom.
Nä jag tycker det är vidrigt med mord, speciellt där dom har skändat kroppen på något vis. Men för ett ekobrott eller där man lurar staten, oj vad man blir dömd!

—-
Es idag skulle jag träffat en dejt. Han skrev dock nu imorse att han träffat någon annan som han fattat tycke för och att det inte kändes rätt för honom att träffa mig. En helt legit förklaring liksom men blev bara så otroligt besviken😞 kändes som ett emotionellt slag i magen ungefär.. vafan alltså! Hade återigen förhoppningar (vilket man aldrig ska ha, men svårt att låta bli). Men liksom att han skrev sådär samma dag som vi skulle ses, känns lite som om han fick kalla fötter eller? Kom han liksom inte på detta för någon dag sedan när vi bestämde en träff...

Vad tror du Es? Ser du någonting kring detta situationen. Känner mig så ledsen och hopplös kring killar nu☹️ Kramar💛

Svar: Känns inte ok att skriva detta samma dag - av någon anledning fick han kalla fötter men å andra sidan är han ändå inte dni soulmate... så du går inte miste om något.. kram :)
Esmaralda

44 Sofia:

skriven

En mycket bra fråga! :)
Det jag vill fråga är om jag ska hitta något jobb inom nästa månad. Jag har varit utan jobb länge och sökt mycket, men tyvärr utan resultat.

Kram

45 Hon:

skriven

Hejsan. kommer dom att lösa det med bidrag för mamman?
Deras ekonomi är väldigt tight.

46 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda. Jag blir helt förbannad på sådana mördare, fy fan. Vilka vidriga typer. Borde få sitta i ett riktigt fängelse som tex i USA och inte som i Sverige där de har tillgång till Internet, TV-spel, TV och få ha kontakt med kvinnor (eller män för den delen). I Sverige kan det knappt kallas fängelse längre!

Fina Esmaralda, i år kommer jag att fylla 40 år och jag tror jag genomgår en slags livskris. Visserligen har livet varit mer eller mindre kris de senaste 8 åren, men nu känns det värre än någonsin.

Jag har inte uppnått någonting av det jag önskat eller försökt uppnå, och det känns ärligt talat för jävligt. Blir så otroligt nedstämd bara jag tänker på det.

Inte väntar jag mig att livet ska enkelt och perfekt då man fyller jämt, men visst tycker jag att jag nu förtjänar lite lycka och framgång. Hur i helvete kan det vara så svårt.

Ser du om jag lyckas uppnå åtminstone något av mina mål innan jag fyller år?
Kram,
Jennifer

Svar: Gör upp en plan och börja beta av en sak åt gången... det kommer blir mer glädje i ditt liv, den saken är klar... kram :)
Esmaralda

47 Hon:

skriven

Hejsan. kommer dom att lösa det med bidrag för mamman?
Deras ekonomi är väldigt tight.

48 Citronfjäril:

skriven

Går verkligen över förståndet att någon ny bekantskap tar kontakt med någon som sitter inne för mord.

Enda undantaget från regeln jag kan komma på är Johanna Möller, Arbogakvinnan, som tydligen får mycket beundrarbrev i fängelset. Men det är i alla fall någon ny bekantskap som hindrats att ha kontakt med henne. För det är så stor risk att den nya bekanta blir gravt manipulerad av Johanna. Ja, annars är det väl mest manliga mördare som blir uppvaktade av kvinnor.

Varför kan man inte hindra (som Snödroppen (8) skriver också) nya bekantskaper besöka eller kontakta kriminella som sitter inne för mord. Tycker dom har förlorat den rätten. Men kan förstå att familj (speciellt om man har barn) ska få besöka sin förälder som sitter inne, för deras skull.

Kram:)

Svar: Ja jag tycker också de förlorat den rätten till nya bekantskaper.. det ska kännas att avtjäna ett straff.. kram
Esmaralda

49 Månskenet:

skriven

Godda' i sommarhettan! Vi lär ha samma värme här som ni har borta i Sveariket! Nästan lite fööör härligt skönt!

Tja, är det månne så att den vårdande sidan i oss quinns som kommer fram? "Bara jag får ta hand om honom så ordnar det sej till det bästa, han blir snäll och foglig som ett lamm!" Tror vi faktiskt så gott om oss själva? Och att någon överhuvudtaget kan bli så viktig i en huligans liv? Tänk på alla hårt kriminella som får massor av brev-/mailvänner, nää, fattar inte. Faller vi verkligen så lätt för Det Farliga o Avskyvärda?!

Må så gott i värmen o så ska vi akta oss för de farligaste kriminella! 💕
Kram!

50 EE:

skriven

Intressant tanke det med att kvinnor inte har män efter sig på det sätt som farliga män har kvinnor. Skulle gärna veta vad det beror på.

Känner verkligen att det är dags för förändring. Behövde ju tyvärr säga nej till jobbet jag erbjöds pga lönen. Men det blir bara mer kaos på jobbet jag har så längtan till nytt är stor.

Börjat träna styrka. Känns bra. Känns som jag har lättare att säga nej till godis mm med nu. Även om jag tar lite fika ibland. Men man måste ju innan sig även om man försöker vara nyttig.

Hoppas kunna dra med min man i känslan iaf. Jag känner att jag börjar må bra och jobbar för att må bra. Men det är inte alla kul att se honom så nere och deppig. Och må så kass i kropp och själ. Hoppas det vänder för honom snart.

Men ibland så tänker jag att han nog mår bättre med någon annan än mig. Dock vill jag inte avsluta oss, men om han vill så kommer jag absolut släppa taget och gå vidare.

Njut i värmen och solen. Kram

51 Jossan :

skriven

Kanske visar att tjejer inte är av de smartare släktet då 😂

Fick tips av en kille att jag skulle förstöra för S och hans tjej.. Killen i fråga gjorde mig illa till mods så jag blockera honom... Skulle aldrig falla mig in att förstöra för honom. Ser ju dock att han inte är lycklig..
När kommer kärleken till mig?

Måste sluta vara så positiv när jag träffar människor... höll på att sabba för mig själv när jag skulle få utskrivet tabletter för min depression... sjukt att jag kan må så dåligt men ändå vara så positiv utåt.
Mitt ex L kontakta mig idag och fråga om vi ska till stranden imorgon. Ja varför inte...

Men hur blir det med kärleken?

Kram

52 Carina:

skriven

Det låter som han är oskyldig. Kram

Svar: Det är precis så en psykopat låter ! Kram
Esmaralda

53 Michaela:

skriven

Förstår det! Hundar lider verkligen nu :/ Vad tycker din man om supervärmen? Lappland har 9 grader. Nån som hänger på? :)

Förresten! Är det 3 st önskningar som gäller med Fjärilarna? Börjar de längta hem till sina ägare tro? :)

Lady har tett sig lite annorlunda senaste dagarna. Varit mer "vild" och hoppat fram och tillbaka innanför tröjan mm. Har ju henne i halsband på dagarna och på nätterna sover hon på fönsterblocket i svalkan. Har hon också fått värmeslag eller försöker hon förmedla något? :) Kraam

Svar: Lappland ja, jag häger gärna på !! Ser fram emot helgen när det ska svalna av ! Jag tror att Lady blir lite ivrig och glad eftersom hon känner att en Fjäril kan vara på väg ! Det kommer vara tre önskningar för Fjäril och nu börjar de minsann bli ivriga :) Kram
Esmaralda

54 Mirre:

skriven

Tack för svar Es, det känns lite lättare i hjärtat nu.
Kramar och önskar en fin dag ☀️

55 Michaela:

skriven

Vi tar flyget upp till Lappland :) Det är förresten en dröm som jag har att få åka dit nån dag så hoppas att det blir av :)

Ahhh .. är det därför hon är så ivrig :) Då ska jag placera mina önskningar i den ordningen jag vill ha dem. Kan man ha fjärilen i halsband? Hur stora är dom? Kram igen!

56 Skorpan:

skriven

Javisst är det så, att man ska stanna i stunderna. O i tåget som inte går enligt tidtabellen ;D. Kan ju inte gå ut o springa längs spåret... Ett par nyckelknippor fann på ett tågbord, uppmärksammade konduktören på dem o hoppas att de hittar sin ägare, vad tror du Es, hittar nycklarna hem?
Kram Skorpan

57 Du vet vem jag är .... :

skriven

Kära Es!
Ibland kan jag känna att många anser att jag tänker fel. Jag tycker att folk får tycka och tänka som dom vill men så fort jag säger min åsikt så får jag känslan inombords "du tänker fel tänk så här i stället för det är rätt". Många gånger får jag höra hur himla negativ jag är. Är jag verkligen det?

Jag kan inte förlåta dom som mobbade mig i grundskolan då dom satte djupa spår i mig och jag kan inte vara vän med dom på fb men jag går inte runt och tänker på dom eller ältar vad dom har gjort utan vill bara inte ha någon kontakt med dom oavsett om de är fb eller träffa dom privat. Ser jag dom så hejar jag på dom och någon gång har jag pratat med dom men det som hände pratar vi aldrig om. En av tjejerna bad om ursäkt i vuxen ålder och jag sa vi glömmer det då jag inte ville riva upp dom såren igen. Visst tycker jag de var modigt av henne att be om ursäkt men säga till henne att jag förlåter henne kunde jag bara inte med. Var det fel av mig? Måste jag förlåta henne? Känner ändå att mitt liv har gått vidare även om jag inte kan förlåta. Är det så fel av mig att inte förlåta dom? Kram ❤️

Svar: Du måste inte förlåta.. men du måste gå vidare och inte låta detta ta någon plats i ditt tänk eller av din energi.... kram :)
Esmaralda

58 MammaC:

skriven

Hejsan E. Här är det en blandning av ilska o hopplöshet i dag då jag igår blev uppsagd från en provanställning med bara en månad kvar utan ngn som helst grund. Bakomliggande orsaker naturligtvis o en chef som vill härska. Nu till min fråga. Om jag söker arbete inom min bransch ser du ngn snabb anställning el ör det dags att byta inriktning ? Många kramar från en väldigt vilsen själ nu

Svar: Finns en god chans till ny anställning inom samma bransch , kram :)
Esmaralda

59 Till Michaela:

skriven

Jag hänger gärna på till Lappland, innan jag storknar och får värmeslag. Här hos mig ska det vara varmast i landet idag med +34C 🥵
Tur att den stora världskända julbocken har gått i ide, annars kanske stackarn självantänt i den här hettan... 😥 Kram Browallia

Svar: Ha ha ha, ja det är tur för bocken att han gått i ide.. :) kram
Esmaralda

60 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Fy f*n vilket j**la monster! 🤬 Såna som han borde f*n inte få leva. Jag hoppas verkligen han åker in och får ett ordentligt helvete där. Lider SÅ med Wilmas anhöriga. 😢💔 Frågan är om dom någonsin kommer hitta henne. 🤔 Kan du se något om de Es?

Jag hade en undran gällande talismanerna, spelar de någon roll vilken ordning man ger önskningarna? Kommer dom uppfyllas i ordning? Hur stor chans är det att ens önskningar uppfylls? Kan man köpa en talisman till även om den man har inte har uppfyllt alla önskningar?

Hoppas du kan svara på mina frågor? 🙏
Kram ❤️

Svar: Nej, ordningen på önskningarna spelar ingen roll. Man kan mycket väl köpa ytterligare en talisman - de arbetar bra tillsammans... hur stor chansen är att talismanerna uppfyller önskningarna vet jag inte men jag vet att de kommer jobba hårt på det.. men dyker det upp något annat viktigt längs vägen.. som tex att rädda sitt liv.. då släpper talismanerna önskningarna och går in för att rädda dig... kram :)
Esmaralda

61 Tintin:

skriven

Hej Ez!

Min son har fått ett erbjudande om jobb hos en bekant. Kommer han att börja jobba där och blir det bra?

Tack <3 kramiz <3

Svar: Det kan bli lite motigt till och från...och oavsett så ser det ut att vara under en period och sedan söker han och får annat arbete.. kram :)
Esmaralda

62 Barbie:

skriven

Kära goda Es!
Kan du möjligtvis se om han tror på mig men vill ha dem elr är det för tilliten som han egentligen vill elr vill han nog själv avsluta vänskapen ?! Kram

63 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Min dotter och hennes vän, en pojke som går på samma klass, verkar ha fin kontakt med varandra trots att de är olika som
natt och dag. Både till utseende och personlighet är de varandras motsatser, men ändå verkar de uppriktigt gilla varandra.

Tycker det är så fint! Känns
som att de balanserar varandra väl, är det så?

Kram

Svar: Ja, det känns som om det finns en god balans mellan dem, en positiv känsla... kram :)
Esmaralda

64 MissMilla :

skriven

Det är riktigt illa att det är så. Hemskt för tjejen att inte få vara i livet.
Min diskmaskin läcker. Vad kan det vara? Är det täppt i avloppet? Klarar jag att fixa det själv? Bor ju ensam m barnen o ingen att be om hjälp

65 Lilla jag :

skriven

Hej. Ser du om det löser sig med våran husförsäljning? Vi har köpt ett hus som funnits i min sambos släkt och som betyder mkt för honom. Problemet är att vi måste renovera klart vårat befintliga hus innan vi kan sälja det. Nu har det börjat strula och jag börjar få panik. Ser du om vi allt går vägen med renovering och försäljning av huset? Vi önskar kunna fota nästa vecka. Kram och ha en fin sommar 🌸

66 She:

skriven

Hej,
undrar lite varför har han en sån attityd, att han t ex anklagar mig för att ljuga över småsaker? Han håller hela tiden på sådär så det är nånting han aldrig kan glömma och förlåta kanske?

67 Carin:

skriven

Svar till Dalkulla:
Svartsjuka är ett internationellt beteende, inte bara (eller endast) kulturstyrt.

68 Elisa:

skriven

Tror du en fjäril kunde tillhöra mig?
Kram

Svar: Ja så kan det vara.. det är i alla fall en som rör sig lite extra när jag skriver detta.. men kan inte lova i förväg... kram :)
Esmaralda

69 Misstjejen:

skriven

Hej

https://www.svtplay.se/varldens-historia-haxjakten-i-salem

Titta på en intressent dokumenten om häxor men det finns två avsnitt nu men det ska kommer två stycken till...

Jag vet väl det finns på riktigt och jag har själv drabba av dom. Men undrar om jag är häxa just nu i här livet eller jag har var eller något?

Ha det bra

Svar: Svårt att säga... kanske inte häxa på ett negativt sätt men nog har du en gång haft kunskaper åt et hållet... kram :)
Esmaralda

70 Till Browalia :

skriven

Härligt med sällskap! När åker vi :) Fruktansvärt varmt i Sthlm. 32 grader! Bocken hade nog självtänkt den stackarn. Kram från Michaela

Svar: Ja och nu ska jag asa mig ner till stranden och ha picknick med Nettan !!! Kram :)
Esmaralda

71 Tiss:

skriven

Tar hob mitt meddelande på ett bra sätt efter att hennes pappa tragiskt nog (nyligen) har dött i covid 19?
Jag vill att hon ska veta att jag finns trots att vi väldigt sällan ses. Vi var dock bästa vänner upp till gymnasietiden, samt festat tillsammans som äldre.

Svar: Ja jag tror hon kommer uppskatta ditt meddelande, kram :)
Esmaralda

72 Rädd:

skriven

Hej igen E!

Jag lyckades få bort ångesten över dagen men nu har den kommit tillbaka. Känns som vi aldrig kommer få sålt och jag orkar verkligen inte med grannarna längre. Och nu när jag sa ifrån häromdagen känns det ännu värre. Jag känner mig instängd i mitt eget hem 😔 Ser du något om den konflikten? Eller någon positiv förändring snart? Ge mig lite hopp? 💕

Kram och kärlek

Svar: Gör inte de besvärliga grannarna viktigare i ditt liv än de är... tänk förbi dem... och snart flyttar du... kram :)
Esmaralda

73 Michaela:

skriven

Åhh vad härligt att träffa Nettan! Ha det så jätte mysigt :) Kom nyss hem och blir svalt bad här. Kram

74 Hmm:

skriven

Hej Esmaralda.

Vidrigt, sjukt förstår inte!!

Angående en annan sak.

Ser det ut som om han kan välja mig?
Kram

75 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Idag var jag på stranden och min son mötte en grabb från hans gamla förskola. De var goda vänner då och i samband med bytet fick jag den här grabbens pappas telefonnummer.
Nu mötte vi hans mamma på stranden och det såg ut som om hon var där med en ”ny kille”
Jag kom och tänka på grabbens pappa kanske han är singel nu då?
Kan det bli någonting med han om jag tar kontakt?
Kram

76 Rädd:

skriven

Tack E, för att du finns och stöttar. Det betyder massor och det tror jag du vet. 💕

77 Hon:

skriven

Vad skulle du råda mig till att göra om jag märker att det inte alls skulle funka mellan oss att han är här?
Kram

78 MissMilla :

skriven

Nu har jag lyckats få ut diskmaskin o i morgon ska jag skruva av avloppsslangen o köpa ny. Det var hål i. Fixar jag allt själv tror du? Skönt om jag kan slippa en kostnad.

Synd om Wilma o även den där unga tjejen som en utlänning dödande som jobbade på café o skulle hem på moped. Vad hette hon nu igen? Ung o söt. Det var hemskt.

79 Smulan:

skriven

Fått nys om ett hus som snart ska säljas. Försökt få kontakt med säljaren. Kommer vi att få en chans att ev köpa eller vill hon sälja via mäklare


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: