Ändrade planer...

 
Sista jobbet innan semestern.... för det blir ju som en slags semester i alla fall även om vi inte kom iväg på kryssningen. Allt är avbokat - och det gäller Mannabonne Glenns jobb också.
Och om det tycker han INTE !
 
 
Titta noga i dörräppningen... där står MG  och inser att det finns hur mycket jobb som helst att utföra och han tvingas till semester. Katastrof, hälsar han.
 
 Ska en bara sitt här i fåtöljen och glo ? undrar MG irriterat !
 
Annars har vi det bra här... mamma bakar bröd och de godaste frallor.. vi promenerar... spelar brädspel.. tittar på filmer och serier... och jag  skriver ju seanser som vanligt !
 
 
Så har jag roat mig med lite  Tradera shopping... en lätt begagnad Mikael Kors väska... äkta vara....och så har jag varit verksam i att återvinna och köpa begagnat. PLus nöjet att få en billig märkesväska !  Känns bra.
 
 
 
 
Och mamma shoppade nya vårskor från en internetbutik - för första gången !
De är riktigt fina och passar hennes outfit nu till våren !
 
 
 
 
Hon  har upptäckt Netflix på datorn och tittar som besatt på de sista två säsongerna av Outlander... hon var ju där i Outlanders fotspår i Skottland tillsammans med mina döttrar... de har ju slukat böckerna.
Själv fick jag två av dessa tegelstenar till böcker  med mig en gång till Spanien som enda lektyr.. och tyckte de var hur tradiga som helst !!
 
Därmed hade jag diskvalificerat mig för att  få följa med till Skottland 😳
 
I  går kväll skulle vi ha anlänt till Florida.. tillbringat natten på hotell och efter en redig frukostbuffe skulle vi farit till kryssningen  idag och checkat in i vår balkonghytt.
 
Nu har ens fokus ändrats och man är glad bara man  håller sig frisk !
 
 
Kram & kärlek
 
 
 
1 <3:

skriven

Tack MG för dagens blogg.
Ja nu gäller det sig att hålla sig frisk.
Es kan du ge mig lite hopp om min soulmate. Börjar mötet närma sig ? Kan jag styra lite själv hur jag vill att mannen ska vara eller är det liksom bestämt. Vart möts vi ? Har aldrig nätdejtat. Hoppas verkligen kärleken kommer sett magiska år 2020.
Kram

2 <3:

skriven

Inte var det väl för hårt att säga sanningen till exet att jag inte kände för att ses med honom ute i vimlet efter hur han gjort bort sig sista tiden.
Fattar inte att han tjatar om att ses. Han tar ju aldrig tag och bestämmer ngt konkret. Velar velar och smsar.

Svar: Nej inte var du för hård inte. Kram :)
Esmaralda

3 Läroliv:

skriven

Jättefina skor och väska. På Tradera kan man hitta mycket fint. Det roligaste hittils för mig är 2 händer som suttit på gamla barnskyltdockor. Har dom som prydnad i ett fönster tillsammans med lite div.loppissaker. Där står också 2 högre likadana ljusstakar som jag limmat fast 2 mindre likadana söta glasfat på och som kronan på verket 2 ampelliljor på faten. Rätt snyggt om jag får säga det själv, och framförallt min egen stil. Älskar återbruk.

Har också "hamstrat" div. DVD utifall det skulle bli "husarrest" pga corona.

Ha en fortsatt fin söndag alla.

Kram

Svar: Vilken kul grej med händerna !! Tur vi lever i ett mer högteknologiskt samhälle än förr... tänk om vi bara hade haft svartvit tv 1 och tv 2 men jag antar att vi hade hittat andra sysselsättningar :) Ditt fönster är låter hur fint och personligt som helst ! Kram
Esmaralda

4 Tingeling :

skriven

Tråkigt med er kryssning, hoppas ni kommer iväg senare. Mrn ni verkar ha mysigt ändå! Skulle själv vilja göra en sån kryssning. Har också nätshoppat nu när jag är hemma pga förkylning. Men bara saker jag behöver! 😉 Min dotter är förkyld och då får hon inte gå till skolan enligt strikta order. Så blir hemma ett par dagar nästa vecka.

Var ska detta Corona sluta.... det som värmer i hjärtat är när man ser hur andra hjälper sina grannar, hur dem i Italien öppnar upp sina fönster så man vet man inte är ensam. Många har köpt från affärer och maten tagit slut, men jag tror att man nu kanske kommer "se" andra i sin närhet, Hjälpa dem som behöver, checka av läget med andra. Sånt som vi lite glömt bort i all samhällsstress. Det finns saker som är viktigare än allt man "måste" göra. Kanske blir en ögonöppnare?

Trevlig söndag!

Kram!

Svar: Ja det är ju en av de få positiva tingen med viruset.. att vi ser varann ch hjälper varann... kram :)
Esmaralda

5 Kulla :

skriven

Han är för 💕🐶. Snygg väska👌.. och mormor är ju för häftig.. skorna blir ju pricken över i till våren🌟.
Blir det en till träff med M? Känner att jag inte är riktigt färdig med honom😉.. vill han?
Ja dessa Corona tider.. 🦠🦠.. alla får ta sitt ansvar🙏. Tur det finns Netflix 😄. Kram

Svar: Ja tack o lov för Netflix o play o HBO :) Kram :)
Esmaralda

6 Skorpan:

skriven

Så bra ni har det o hur fina kommer ni inte att bli, då mamma drar på sig sina nya skor o du går med väskan dinglande på armen Es. O Mannabonne får förstås hänga med. Det blir "närledigt" med fokus på att hålla sig frisk o det är kanske en bedrift i dessa tider. Hur månne det går med er Stockholmsresa, blir den av?

Nog såg man igår hur situationen påverkar människornas beteende. Det var mycket lite folk som var ute o handlade o det var inga köande. Tåget o tunnelbanan var långt ifrån fullsatta, vilket jag tyckte var trevligt. Nu återstår att se om någon bobba satt sig på mig, då jag begav mig ut i "världen" ;). Att sitta hemma är inget för mig o det hoppas jag mannen delar med mig, behovet av att komma ut, vad tror du Es, gör han det? Tycker om att umgås med folk?

Idag är det bykdag o inte vore det alls illa om jag kom mig ut också.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Stockholmsresan har vi inte avbokat .. inte än... vi avvaktar.... och håller tummarna. Sonen med sambo var på bio igår och det var rätt folktomt.. visst är han social och gillar aktiviteter och folk.. kram
Esmaralda

7 Himmel:

skriven

tänker S fortfarfarande på mig, saknar han mig eller?

8 Alie:

skriven

Godmorgon,

Ja läget ändras nog drastiskt i detta läget för många av oss, på olika sett. Det var väldigt bra du avbokade din resa, både fö risken av smitta men även att sedan kunna komma hem igen...
Vilken ursnygg väska du köpt, säkert till bra pris oxå, jag brukar också handla på Tradera och gör ofta superfynd som annars skulle kostat en förmögenhet (nästan).

Mycket handlar om corona viruset och jag kan inte låta bli att känna oro då man matas hela tiden från media. Inte direkt oro för mig själv utan för min familj.
Kan du sia någonting om hur länge detta kommer att hålla på? (Stängda gränser, hamstring av artiklar/mat etc).
Vården var pressad redan innan så blir det en massiv spridning, vem ska orka jobba på golvet med dom sjuka och vart ska dom placeras,
sjukvården skriker ju redan på personal sedan länge....

Önskar alla en fin Söndag, ta hand om er!
Kram:)

Svar: Jag ser inte hur läge det varar... det blir en topp som fortgår ett tag och sedan planas det ut... små toppar kommer då och då under en tid men det blir inte som det varit.. kram
Esmaralda

9 Misstjejen:

skriven

Hej

B kvinna bryr sig inte så mycket vad jag säger i meddelande. Kanske borde jag avsluta med henne i hösten.

Jag behöver har någon som vill var här när jag mår dåligt också.

Ha det bra

10 Mathilda:

skriven

Godmorgon alla,
Ja det är märkliga tider. Känner mig superstressad. Ska jag vara ärlig så är jag inte det minsta orolig för viruset utan mer för hur detta långsiktigt kommer att påverka samhället. Framförallt ekonomiskt.
Behöver vi vara rädda för att förlora jobbet? Kram

Svar: Ja, samhällspåverkan blir kännbar och det är den vi ska oroa oss mest för... men det kommer spåra tillbaka i det vanliga igen.. kram
Esmaralda

11 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Bättre vara hemma än strandsatt på ett kryssningsfartyg Resan finns ju kvar.
Du får hälsa MG att svanarna är på G om de inte redan kommit ? Svanspan är minst lika bra som husbesiktning ...förutom arbetarnas matlådor då ;-)
Men det kompenserar säkert mormor .

Sonen fick tag i toapapper igår ! Det enda som inte fanns när jag var i torsdags...fattar inte denna hysteri på toapapper och just när vi hade slut !

Ha nu en go söndag med mammas frukostbröd och serietittande .

Kram Anki med flock som nu kan torka sig igen phu

Svar: Jodå. igår siktade MG ett svanpar och hade det inte varit för att vattnet var iskallt så hade han försökt sig på en simtur ! Visst är det märkligt med just toapapper som tar slut... alla som hamstrar bidrar ju till gapande tomma hyllor i butikerna ! Jag köpte ett fyrpack som vanligt .. och sen får vi kanske torka oss på de överblivna julservetterna !! Kram :)
Esmaralda

12 Misstjejen:

skriven

Hej

B kvinna sagt väl alla bryr om mig också..

Är det sant att alla bryr sig om mig i facebook som är min vänner? Och tycker om mig medan inte visar det?

Ibland är det lättare att inte tror så att alla inte bryr sig om mig...

Behöver få hörs att alla bryr sig om mig i min facebook...

Ha det bra

13 Mirran :

skriven

Hej Es!
Ser du om min soulmate närmar sig? Kram

14 Mh:

skriven

Hej!
När tror du förändringen sker för mig på jobbet? Dvs att jag får ny högre tjänst..
Kram!

15 Lina:

skriven

Hej,

Hur mår "vår" (mest mammas) hund som omplacerades till oss för 1 år sedan?
Något vi ska tänka extra på?

Kram ❤️

Svar: Det känns som om hunden mår bra men kan sakna somliga rutiner ibland.. kram
Esmaralda

16 Kristin:

skriven

Ja, kjære Esmaralda, det er leit å måtte avbestille reise, men som du selv sier, "i disse tider skal man være glad over å være frisk".
Jeg føler meg heldig som har skogen like ved, og kan ta mange fine turer med mine hunder.
Den situasjonen som nå har oppstått over hele verden, får en virkelig til å tenke over hva som betyr noe. At man er frisk, har tak over hodet, god mat,har hunder jeg elsker, du verden så priviligert.
Mine tanker går også til alle som lever i store flyktningeleire. Håper så inderlig at ikke de, i tillegg til alt annet vondt, skal få dette viruset inn i leirene.
La oss håpe at coronaviruset forsvinner så fort som mulig.
Ønsker dere alle her på bloggen en god dag.
Kram!!!

Svar: Ja i skogen kan du tryggt vandra hur mycket du vill och det är ju en frihetskänsla ! Ja, människor som redan är utsatta och lever trångt, får det etter värre om corona drabbar dem... kram :)
Esmaralda

17 Dunegull:

skriven

Får du en känsla av att även Sverige kommer stänga ner allt? Har en ögonoperation i slutet på mars. Tror du den blir av?

Kram och trevlig söndag

Svar: Allt kommer inte att stängs ner men en hel del... fast det är ju övergående... med 60 % säkerhet blir din operation av annars skjuter man lite på den bara.. kram
Esmaralda

18 CORONA:

skriven

Läste att det är Sveriges strategi att låta många smittas av coronaviruset för att på så sätt uppnå s.k FLOCKIMMUNITET. Först då kommer viruset att minska/försvinna.

Är det rätt och bra strategi? Kommer vi i Norden att drabbas illa med långvarig effekt på samhället?

Svar: Oavsett vad så blir många smittade... och jag tror myndigheterna menar att det ska ske i sakta mak så alla resurser finns för de som behöver... kram
Esmaralda

19 She:

skriven

Godmorgon,
i en seans för ett par månader sen pratade vi om mina vidarestudier, och att jag borde ta en liten time-out för att komma underfund med exakt vad jag vill.. jag tog en time-out, men känner att jag ännu inte kommit vidare i mina tankar.. kanske det var för att jag inte reste ensam som jag skulle ha behövt, eller så har jag bara inte landat riktigt ännu efter resan.. Undrar om det kan vara bra att ytterligare skjuta på det lite, tills jag känner mig riktigt säker? Eller kanske jag blir mer säker om jag börjar på med det nu? Vill ju inte pressa mig till nåt heller, men samtidigt så handlar det ju om ekonomi och praktiska saker som tar tid och energi att fixa också... Ser du nåt kring detta? Ha en fin dag!
Kram

Svar: Ja, skjut på det tills du känner dig säker... det kommer en insikt om vad du verklige vill... kram
Esmaralda

20 Linda:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag har varit ensam under många år och har inte så stort självförtroende speciellt inte när det kommer till män. Jag känner liksom inte att jag duger åt någon och har därför väldigt svårt att se/förstå om någon är intresserad. Nu har jag börjat prata med en man på jobbet, alltid i andras sällskap, och han ställer en del frågor och är rolig. Är han bara artig eller är han lite intresserad?
Kram Linda

Svar: Visst finns det ett intresse hos honom... kram :)
Esmaralda

21 Skrållann:

skriven

Hej!
Världen är sannerligen uppochner och jag har en bekant som förra veckan åkte till Florida för att stiga på ett kryssningsfartyg. Tanken var att de skulle kliva på nu i veckan men jag har inte hört hur det blev. Tyckte det var otroligt dumt att ens ta risken.
Nu har jag sökt samma utbildning på två olika orter till hösten. Ser jag ut att komma in på någon av dem?

Kram❤️

Svar: Ja och nu går ju inga kryssningsfartyg alls... kram :)
Esmaralda

22 Bjork:

skriven

Hej

Går det framåt för Görel blir hon normal snart?



Kram

Svar: Det går framåt.. kram
Esmaralda

23 Milla:

skriven

Hej!
Är ju hemma igen med en förkylning eller influensa eller vad det nu är?
Brukar sällan bli sjuk såhär och är glad och tacksam för det. Hälsan är ju bland det viktigaste i livet. Håller mig hemma och vill absolut inte smitta någon annan om det nu skulle vara det befarade. Men får ju inte testas.
Älskar mitt jobb verkligen och längtar tillbaka och vill bara bli frisk!
Kan du se något om min hälsa?
Jag önskar dig och din familj allt gott och hoppas ni får vara friska och pigga. Kram

24 Helena Ir:

skriven

Konstigt för MG..som är van att ha sina rutiner med arbete.
Men så har han ju sällskap av mormor nu..
En fin kryssning som du inte kunde åka på..Jag åkte själv för många år sedan.. Men så ändras livet,och du ska vara rädd om dig bästa Es,lägg lite av din äventyrslusta åt sidan!

Det talas om att Stockholm kan sättas i karantän. Så väldigt orolig är jag ändå inte för egen del..drömprinsen,känns också väldigt avlägsen..så kom det här emellan med sjukor..Men som sagt känner mig konstigt lugn..

Ha en bra söndag!

Kram

Svar: Ja, rätt som det är ändras livet och det är bara att följa med i svängarna.. och jag tror nog vi ändå kan känna oss rätt lugna.. kram :)
Esmaralda

25 Ma:

skriven

Hej esmaralda.

Låter som det var härliga planer på g men det känns tryggt att man håller sig frisk istället.

Es, ser du om något nytt kapitel i mitt liv ser ut att börja snart? Och då menar jag någon förändring? Störst menar jag då i kärlek?
Kram

Svar: Ett nytt och bra kapitel kommer.. kan dock dröja ännu en tid.. kram
Esmaralda

26 Hmm...:

skriven

Hej esmaralda.
Så söt och fin han är såklart...och duktig på alla vis.
Ser du några tecken på att han skulle tänka sig något åt det seriösare hållet tillsammans med mig? Ser du några tecken på att vi kommer flytta dit?
Kram

27 MissMilla :

skriven

Det mesta handlar om Corona nu o bra att ni är försiktiga o inte reser.
Hoppas det blåser över snart. Det är ju ett hemskt virus. Har du fått till dig ngt om det? Är det inplanterat s a s el kommer det verkligen fr djur fladdermöss?
Lång väntan om sonens stipendium. Svar snart? Får han det kanske annars måste jag söka nya vägar.

Svar: Det kommer från fladdermöss och det värsta blåser över men finns ändå kvar och drabbar oss då och då fast vaccin kommer ju också med tiden. Svaret på stipendiet bör komma snart men det är bra att samtidigt söka nya vägar.. kram
Esmaralda

28 Rockbruttan :

skriven

Goe, goe Mg 💕
Önskar dig lite vårsol på altanen nu i ’semestertider’.

Mikael Kors vädjan gick inte av för hackor!
Jesus så snygg..

Kanske dags att börja med dagens outfit-bild Es? 😜

Fråga!
Börjar vänskapen betyda något för henne med eller hur går tankarna?

Kramis!


Svar: Ha ha ha, ja dagens outfit när det gäller mej blir mest myskläder... svartvita mjukisbrallor.. svart t-tröja med en vit blomma... hur trist som helst :) Ja jag tror tankarna går åt en positiv känsla i vänskapen.. kram
Esmaralda

29 Bjork:

skriven

Avtar Corona viruset till slut?

Känns skönt och veta attjag är viktig för Görel.

Kram

Svar: Ja det kommer avta.. kram :)
Esmaralda

30 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!

Va mysigt ni har det ändå, låter så gemytligt. Det känns ibland som allt stannat av pga detta virus. Folk verkar tro det är jordens undergång...det är verkligen tomt i affärerna. Det var nog tur att ni inte kom iväg, trist men sant. Nu är stora frågan bara hur länge man klarar sej innan man får skiten...ni har ju eran coronaflykting som donar, hon är ju för snäll hon💛
Blev en lång sovmorgon idag men nu är det dags för kaffe minsann. Jag undrar om det händer nåt positivt till veckan? Jag behöver nåt roligt...
Kram🌞

Svar: Ja, mamma fixar och trixar och håller igång och alltid lika glad och MG trivs med all extra uppmärksamhet som han får. Lite roligt lär komma.. kanske i det lilla först men det är ju inte illa det heller.. kram :)
Esmaralda

31 AnnaK:

skriven

Klart han vill jobba ju 😊 Funderar på att lägga ut lite grejer på Tradera men tänker att det kanske är dålig tid för det 🤔 Behöver få in lite pengar på sparkontot.

Hur ska jag göra för att slippa bli så nedstämd så fort solen och våren kommer? Vantrivs så med mitt boende såhär års och jag vet inte om det är bidragande.

Kram 🤗

32 Anna E:

skriven

Är han borta nu eller hör han av sig igen?

33 Sus:

skriven

Hej
Så kan de va...
Han kommer ju hem idag...
Hur blir det för mig?
Love sus

Svar: Du får helt enkelt avvakta och se.. kram
Esmaralda

34 Dalkulla :

skriven

Att hålla sig ifrån detta virus som är på tapeten dygnet, runt ska vi nog alla var glada över. Vi som är äldre och hör till riskgruppen vilket jag gör, med kroniska sjukdomar men, jag går inte omkring och tro jag ska drabbas.

Outlander rekommenderade en av sönerna för länge sedan, började titta men, någonstans på vägen tröttnade jag, sedan blev det inte mer.
Började för en tid sedan och tittade på Fifty Shades Freed, en del tilltalade inte mig men såg just den delen till slutet. Däremot de andra avsnitten var riktigt bra, tyckte allt i dessa avsnitt speglade en hel del. Har redan inhandlat två DVD-filmer med denna serier.

Virgin River-kan jag varmt rekommendera. Som med alla serier man börja titta på, är det uppehåll, vilket inte är så kul kanske men, då letar man upp en ny serier och så fortsätter det hela. :)

Förstår att M.G. är less när det inte blev riktigt som han tänkte sig det hela, men det kommer nya tider M.G. då blir det mer som du vill. :)

Kram

Svar: Ja det där med uppehåll i serier är inte kul... och MG är nyss hemkommen från löshundspromenad.. där man släpper alla hundar.. ett 50 tal lösa tillsammans och han brukar genast hitta valpar att leka med:) Kram
Esmaralda

35 Makaon:

skriven

Detta med Corona, kan du se något när det börjar plana ut? Tycker att detta är olustigt även om jag inte är rädd för mig själv, men tänker på de gamla och de med olika sjukdomar.

Svar: Än har det inte nått sin topp men när det gjort det så lär det ligga där ett tag och sedan plana ut.. kram :)
Esmaralda

36 HS:

skriven

God morogon Ez.

Ja så trist med er avbokade kryssning, och stackars MG som inte får jobba.

Tradera är bra. Rensat ut inför flytten, behöver göra mig av med gamla negativa energier. Sålde precis en tekanna via Tradera, den är jättefin på gränsen till samlarvärde men tyvärr bär den på dåliga minnen för mig. Vill ha in ny och fräsch energi i min nya lägenhet, nya färger med gardiner och mattor blir det, ny sängstomme och nytt höj- och sänkbart skrivbord där jag kan hugga tag i mitt kreativa projekt :) Har en bunt vit salvia som jag kanske ska ta till också.

Angående utpressningsmejlet så ringde jag polisen. De sa att för 1,5 år sedan var det samma typ av mejl som skickades i massutskick. Det var tomma hot, folks datorer var inte hackade. Polisen försökte spåra Bitcoin-kontot utomlands men misslyckades så man kom ingen vart i utredningen. Han sa att jag får polisanmäla om jag vill men han trodde inte att man skulle komma vidare i utredningen den här gången heller. Så jag valde att inte anmäla, tänker att polisen har annat att göra än pappersarbete som inte leder någonstans. Jag fick ett väldigt bra bemötande av killen i telefonen, kände mig lugnare efteråt och tackade för samtalet.

Om du ser något annat att någon faktiskt har hackat min dator så får du gärna säga till. Jag kanske ska dubbelkolla virusskyddet hur som helst.

Det finns många människor som gör sjuka grejer på nätet kan man ju konstatera.

Kram

Svar: Ibland blir man förbannad.. när man inte kan anmäla eftersom det inte leder nån vart.. låter man folk komma undan med "småsaker" så växer ju dessa sig större och större... kram
Esmaralda

37 Mercan :

skriven

Hej Esmaralda 🤗 😘 ❤️ Ser du när vi ska vinna stor vinst på euro jackpott 😌 😣 🤗 ♥️ 😗 ♥️ För flera år sedan du du sa till mig att det blir något och jag skrappade tre klöver men jag kastade det för jag var psikiskt sjuk 😭😭😭

38 Maria :

skriven

Hej!
Ja det är så tråkigt med detta nu, Corona som härjar runt. Det påverkar oss alla. Vi får försöka hålla humöret uppe. I Italien sjunger de på sina balkonger nu. Så häftigt! ⭐️⭐️ Men folk hamstrar både det ena o andra i affärerna. Toapapper och torrvaror verkar gå åt mest.😬 lite jobbigt när man får gå hem utan det man behöver..
Det verkar som det blir byte hör, de sa ja och vi ska kontakta hyresbolaget i morgon. Det känns bra och lite som en nystart för mig o sonen. Men jag längtar så efter en livspartner och kan inte förstå varför det dröjer? Är det inte dax nu? Har lärt mig massor av läxor i relationen. Behöver få kärleken tryggheten nu. Vill komma i hamn äntligen ⭐️🙏❤️Ser du något om min tillkommande Ez?
Kram 🤗

Svar: Ja, herregud, denna galna hamstring ! Din kärlek kommer.. lev så positivt du kan under tiden.. kram :)
Esmaralda

39 Önskar..:

skriven

Hej esmaralda.

Jag jobbade i en butik där de säljer hudvård och smink.
Jag trivs väldigt bra att jobba med sådant. Det är liksom mitt område!
Men ja sa upp mig eftersom jag blev lovad en fast tjänst inom florist vilket också är mitt område. Men de inom florist la ner.

Nu önskar jag få jobba med smink/ hudvård eller som florist.

Jag har sökt tillbaka flera gånger till den hudvårds butik men de har inte tagit mig tillbaka.
Vill de inte ha mig tillbaka?

Kommer jag att få en fast tjänst igen inom hudvård/smink?
Eller som florist?
Kram

Svar: De som du arbetade för kände sig bortvalda och är därför inte så pigga på att ta dig tillbaka men så småningom dyker det upp annat. kram
Esmaralda

40 Mirre:

skriven

MG är den sötaste frallan!😍

Es hittar jag tillbaka till rätt spår i livet igen? Jag hoppas verkligen det, har lite småpanik nu.. Ser du något i min framtid som är på ingång? kram ☀️

Svar: Jag vet, säger MG som inte alltid är så ödmjuk :) Visst spårar du rätt.. gör dina val och gör dem rätt.. kram :)
Esmaralda

41 Nätet:

skriven

Hej esmaralda.

Det här kanske låter ut larvigt men drypt sådant som blir lite tänkvärt ändå.

En vän till mig la upp en bild på sig själv och fick massor av kommentarer och så att hon var fin och det är roligt.

Men när jag la upp en bild på mig så kommenterade inte alls så många.

Tycker inte andra att jag är fin?
Är jag omtyckt?
Ser du varför inte jag få ”så@ många?
Kram

Svar: Skit i vad de tycker på nätet.. du är hur fin som helst... jämför inte och bry dig om sagt var inte.. kram
Esmaralda

42 M:

skriven

Hej, kommer jag någonsin att vara genuint glad och tillfreds?

Svar: Ja du kommer må så mycket bättre, den saken är klar.. kram
Esmaralda

43 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Nämen...hur blev det såhär?? Hur tänker dom??
Jag kan väl inte pausa från mitt viktiga jobb!! Vadå semester..NEEEJ..!

Det är katastrof minsann!!
Nu förväntas det att jag glad o nöjd "försoffar" mig i fåtöljen...nähä kommer inte att funka!
Tur att mommo är här 😊.För nu blir det ju dubbelt mer snusande och stannande typ vid varje buske o snår.
Hon borde nog ta med sig en såndär ihopvikbar tältstol och en termos så skulle jag ostört få snusa lääänge.
Hon är ju duktig på att ta det lungt ,Annat än min mamma o pappa dom hinner liksom inte stanna så länge som jag önskar..näädå dom vill bara stega framåt o då blir ju mitt snusande på hälft.
Ibland blir jag ju nog aningen stressad på dom..
Vet ni vad?? Dom säger detsamma att dom ibland blir stressade på mig..fattar ni varför?
Har nog funderat på om jag borde skola upp dom..ni vet med snusandet..för om vi alla stannade upp för att snusa här o där ..då skulle detta problem vara löst,eller hur?😊

Ha det bra !
Kram Solstjärnan 🌟

Svar: Jamen det där med tältstol och termos är ju en jättebra idé, jublar MG :) Och mer snusande åt folket.... pussar från MG :)
Esmaralda

44 Ghostwriter :

skriven

Blir lite ledsen och massa energi går åt, fast jag försöker tänka bort det. Har varit en framförallt tuff vecka och på de har jag iallafall lyckats sova på nätterna vilket inte kommer lätt annars, förutom att jag vaknar en del under tiden.

På de massa konstiga drömmar. Inatt va den jobbigaste drömmen. Vad betyder den? Den drömmen Fick mig ju bara ledsen, inte lära mig något eller få ut känslor.


Kram

45 Fråga:

skriven

Hej esmaralda.

Lilla mg en riktig arbetsmyra!

Hur stor ser chansen ut att han får ytterligare barn med en annan kvinna?
Och ser det ut att kunna bli snart?
Med den kvinna han är med nu? Är han kär i henne?
Kram

46 Se:

skriven

Hej esmaralda.

Har han några känslor för mig?
Eller har de alla försvunnit?
Kram

47 ängeln:

skriven

Hej Esmaralda! Är det corona jag och min familj drabbats av eller en vanlig influensa? Kram

Svar: Får en känsla av vanlig influensa men är inte säker.. kram
Esmaralda

48 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Ja det här med coronaviruset har verkligen skrämt alla och många har börjat hamstrat överallt. Det lär väl inte försvinna på länge. I min stad så var all pasta slut på Willys härom dagen. Undrar lite grann vad du ser gällande min stad - kommer förskolor och skolor stängas? Hur blir de med varorna i affärena? kommer allt ta slut? Vad ser du? Kram 🐝

49 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Ja det här med coronaviruset har verkligen skrämt alla och många har börjat hamstrat överallt. Det lär väl inte försvinna på länge. I min stad så var all pasta slut på Willys härom dagen. Undrar lite grann vad du ser gällande min stad - kommer förskolor och skolor stängas? Hur blir de med varorna i affärena? kommer allt ta slut? Vad ser du? Kram 🐝

Svar: Nej jag ser inte att varorna tar slut.. nytt kommer hela tiden men det gäller att inte hamstra... så det räcker åt alla.. kram
Esmaralda

50 Ghostwriter :

skriven

Inatt va den jobbigaste drömmen. Vad betyder den? Den drömmen Fick mig ju bara ledsen, inte lära mig något eller få ut känslor.


Kram

51 Bumble bee:

skriven

Tack för ditt svar! Kommer förskolor och skolor stängas i min stad? Själv hoppas jag att jag inte får sjukdomen 🙏🙏🙏 Kram ❤️

52 <3:

skriven

Tack MG för dagens blogg.
Ja nu gäller det sig att hålla sig frisk.
Es kan du ge mig lite hopp om min soulmate. Börjar mötet närma sig ? Kan jag styra lite själv hur jag vill att mannen ska vara eller är det liksom bestämt. Vart möts vi ? Har aldrig nätdejtat. Hoppas verkligen kärleken kommer sett magiska år 2020.
Kram

Svar: Jag ser ju inte när mötet sker.. bara att det kommer ske.. ha lite koll också på killar som du kanske inte normalt söker dig till.. kram :)
Esmaralda

53 Shade:

skriven

Kan vara skönt med hemma-semester också! Men nu kommer allt fler få "ledigt" från jobb när de stänger ner och karantänas överallt.

Es, blir detta ett år till utan sex och närhet, eller ser det ut som jag får till det i år? Förhoppningsvis snart! Är det med kvinnan som du sett, eller blir det en man innan dess?

Svar: Ja någonting lär du få till ganska snart :) kram
Esmaralda

54 EPM :

skriven

Ha!
Jag lyckades med min kökskran!💪🏼😊

Haft en mysig helg mer A och den kommer fortsätta!
Det känns som om vi närmar oss varandra på många olika plan, mer djupare än tidigare.
Det är lite trevande men ändå självklart och väldigt fint.
Detta kommer bli bra❤️
Vi är båda väldigt ärliga mot varandra och det känns fint, det känns som att han tycker om mig för den jag är- jag behöver inte göra mig till eller hålla igen.
Det är skönt att känna så!
Känner han för mig som jag för honom?
Han verkade nämligen inte rädd när jag blottade mina känslor, snarare glad

Kram

55 Browallia:

skriven

Jag förstår att det känns trist att ni måste ställa in resan. Snygga skor och väska, jag skulle behöva köpa båda delar till våren. Roligt att din mamma upptäckt Netflix, hon är så cool! Vi är i alla fall två som inte fastnat för Outlander. Du och jag! :D
Igår var det dags för mig och min väninna att åka några mil utanför stan och gå på show, en lokal showgrupp sätter upp en ny show varje år. De är superduktiga så det har blivit en tradition för oss att se dem. Trots att det bara betyder glädje för mig och jag känner mig trygg i min väninnas sällskap så drog min sociala ångest och undvikande personlighet in som en virvelvind runt mig redan på morgonen. När det var som värst darrade jag i hela kroppen av ångest och skamkänslor. Jag bad min ängel om extra styrka och lyckades ta mig utanför dörren till min lägenhet när det var dagas att ge mig iväg. Då släpper det värsta och när jag och min väninna satte oss på våra platser i lokalen där showen skulle hållas så var all ångest som bortblåst och jag kunde njuta av en fantastisk show, underbart god mat och ett rasande trevligt sällskap. Jag vann ännu en strid mot ångesten och om jag får säga det så är jag stolt över mig själv idag. Kram

Svar: Och du ska fortsätta vinna dina strider... framtiden har så mycket kul, gott och bra för dig om du inte ger efter utan tar kampen varje gång det behövs.. kram :)
Esmaralda

56 Michaela:

skriven

Tänkte precis fråga hur ni hade det och nu vet jag :) Förstår att bästa MG tycker det känns onödigt med semester när det finns så mycket jobb men han får promenera massor med er och kanske jaga någon svan :) Surt med kryssningen men viktigast är ju att man är frisk och låter som ni har det mysigt tillsamnans!

Tomt i mataffärerna och det gör mig förbannad. Egoisiskt att hålla på och bunkra som galningar. Och toapapper liksom ... är folk rädda att dom inte ska få skita eller :)

Hoppas i alla fall att du inte ser någon fara kring mig och att jag tuffar vidare på rätt väg!

Kram till er alla och blöta pussar till MG!

Svar: Visst håller du dig på rätt väg... och hamstring, en stor tumme ner.. kram:)
Esmaralda

57 SP:

skriven

Hej, kommer vi finna kontakt med varandra igen, kommer de vara han eller jag som tar intiativet till det?

Kram

58 Lydia💕:

skriven

Tänker J på mig och ångrar han att det blev så här har så mycket frågor om hur han tänker 🙈
Lydia💕

59 Anna E:

skriven

Är han borta nu eller hör han av sig igen?

60 Läroliv:

skriven

Tack.

Kram

61 Moms:

skriven

hej!!

Begärde jag för mycket eller var det bara fel tillfälle att säga det jag sa ?

Kram

62 Lotta:

skriven

Stackars MG. Jag vet precis hur det känns att vilha jobba men inte får 😢.

Läste några inlägg om er som haft olika drömmar och vad dom betyder. Jag drömde så konstigt att jag sitter på en buss och så kommer det två par röda stövlar ingåendes och ska åka med. Vad kan det betyda?

Kram L

Svar: Du kommer få nytt fokus.. kram :)
Esmaralda

63 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

En fråga bara, ser det ut som om det kommer att bli någon förändring när det här är klart? Eller blir det ungefär detsamma?
Kram

64 Kram:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut som om dem kommer att fortsätta att vara tillsammans?
Kram

65 Alexandra:

skriven


Hello Es,

Preciiis , tänkt var snabbt ens fokus kan ändras.


Allt annat är oviktig just nu.

Fokus på hälsa och välmående.

Tragiskt bara att folk måste uppmanas att tvätta händerna, vilken lortig värld vi lever i. Uuuuusch!!!

Hälsa och frihet!

66 Lilja:

skriven

Håller med MG! Inte kul att bara sitta hemma!
Blir det graviditet för mig snart? Blir det med Jonas?

67 Tiss:

skriven

Kommer den här skiten att lugna sig? Tårarna bara rinner.

Svar: Jadå, det lugnar ner sig.. kram :)
Esmaralda

68 HS:

skriven

Tack för svar Ez, håller med dig att man blir förbannad.

Kram

69 Mamma :

skriven

Hej esmaralda.

Efter mamma ledighetens slut tänkte jag söka nya jobb.
Skulle vilja ha ett fast bra välbetalt jobb. Med en ordentlig % som räcker.

Ser du om jag kommer att få ett nytt jobb? Med ordentlig arbetstid?
Eller bör jag satsa på
Studier igen?
Kram

Svar: Ja det känns som om någon form av studier behövs för att du ska nå ditt mål.. kram :)
Esmaralda

70 Annie:

skriven

Hej! Träffat en man som har det jobbigt,ska jag vänta in honom eller släppa tagetom honom ? Sen ett tag tillbaks har han inte ork att ses. Saknar honom

Svar: Gå vidare och lev ditt liv... kram :)
Esmaralda

71 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Vet att du inte spår kring corona och sjukdom men ser du någon allvarlig fara kring min mamma? Är lite orolig för henne.

kram

Svar: Jag känner inte in något akut kring din mamma.. kram
Esmaralda

72 AnnaK:

skriven

Hör min nedstämdhet just nu ihop med att jag inte trivs i mitt hem såhär års och inte trivs med mitt liv heller för den delen. Känner mig så låst och ensam.

Vad kan jag göra åt saken?

Kram 🤗

73 F:

skriven

Jag känner mig i så konstig känsla, vet varken ut eller in, vet inte heller vad jag vill. Kan du se vad det är som händer?

74 Skorpan:

skriven

Tack Es!

Ser framemot att mannen kommer in i mitt liv, men han bara dröjer o dröjer... Kan inte förstå varför det dröjer så? O ingen sex ser det ut att bli heller ;). Eller?
Kram Skorpan

75 Kvinnan :

skriven

Vad får du in om mig?

76 Hanna:

skriven

Hej Ez!

Ja, just nu lever vi I en märklig tid. Jag måste erkänna att jag också gick och blev lite carried away när det kommer till Coronaviruset. Läste alla sensationsartiklar jag hittade om det, pratade med alla jag träffade om det och till och med köpte hem lite extra toapapper. Larvigt, jag vet.

Däremot när jag vaknade i morse infann sig en helt annan känsla. Jag kände mig stark och andlig. Hade ingen lust att sätta på tv:n eller läsa Aftonbladet och bli nedstämd av alla intryck. Jag är helt på det klara med att den här känslan kommer någon annan stans i från. När jag bara skulle in i snabbköpet för att uträtta ett litet ärende impulsköper jag en tidning jag aldrig har läst tidigare. Den intresserade mig plötsligt. Väl hemma igen läser jag tidningen och inser snabbt att ett reportage talar direkt till just mig. Och så här fortsätter dagen.

Så kan det vara att vara en liten människa på jorden. Ibland behöver vi lite känslomässig avlastning och jag tror att någon som vill mig väl har ett litet finger med i spelet just idag.

Kram kram

Svar: Ja det finns någon alldeles speciell med dig... ta vara på dina känsla.. lev den.. kram
Esmaralda

77 Mi:

skriven

Hej esmaralda.

Kommer jag att bli erbjuden någon tjänst på det jobbet igen?
Kram

78 Ullie:

skriven

ja du vännen man blir besviken även i fall man förstår läget
man undrar ibland hur ska detta sluta med corona

Då får ni ha det så mysigt hemma i stället
men alltså HuR söt är inte mg då ?
kramar från mej

Svar: Nu blev MG glad och skickar en puss.. kram :)
Esmaralda

79 Malin:

skriven

Hej! Trillade in här nu efter att jag läst och läst om tvillingsjälar online. Jag är i ett förhållande idag men har fram och tillbaka redan sedan början egentligen (3 år sedan) känt att det kanske inte är helt rätt, eller snarare jag vet det men har fastnat här nu, " det är ju okej". Tänker väldigt ofta på en kille jag träffade 2016, och ju mer jag läser om tvillingsjälar inser jag att han mycket möjligt var min tvilling. Kan du känna ifall detta stämmer? I så fall kommer han inse det snart? Har han hittat sig själv än? Han var väldigt vilsen under tiden vi sågs och det var därför det gick åt skogen... Är också ganska vilsen i mig själv just nu och behöver lite svar på mina tankar ifall jag är ute och cyklar eller tänker jag rätt? Kram till dig


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: