Efter healingen...

 
Tack  finaste ni i bloggafmiljen för att ni deltog i healingen för Mona.
 
Jag tror  faktiskt att många av er kunde känna styrkan  i att ge men också att få en egen dust healing tillbaka
 
Jag har precis pratat  med Monas kontaktperson
 
Och håll i er nu.... hon är fortfarande  under intensivvård och mycket  sjuk men hon har   precis kommunicerat och frågat efter sin hund !
Det tolkar jag som ett gott tecken.
 
I morgon förmiddag ska vi pratas vid igen och jag kommer rapportera till er så snart jag vet något nytt
 
Njut nu själva av healingens  återreflexer.. ta vara på energin som studsat tillbaka till er
 
Och ha en riktigt go lördagskväll
 
Tusen tack för att ni deltog och stor bamsekram
 
I ljus & kärlek
 
1 Ghostwriter Healingen :

skriven

Jag vet inte om jag återigen tolkat rätt, men jag var "inne" med er en liten kort stund.

Vi stod upp lite här och var omkring Mona. Sedan sjöng vi i harmoni (jag fick upp en harmonisk låt, men sen helt plötsligt "country road..take me home") Men det kan ju vara min egna spralliga fantasi med.

Jag bad och önskade att hon skulle få vakna upp. Och att hunden behöver sin matte också. Och att hon ska få läka sakta men säkert, iallafall framåt.

Så glad jag är att hon kommunicerat!!


Kram

Svar: Absolut att du sjöng och vi gjorde alla lite olika.. Country road kände de flesta igen och kunde delta i. Ja jag är också så glad att hon pratat och ser detta som ett bra tecken ! Kram
Esmaralda

2 Kristina :

skriven

En mycket stark healing. Jag har ju själv arbetat med healing i tjugo år och de healingar som du håller i är de starkaste jag varit med om. Det var lätt att ge till Mona och jag kunde känna och ta emot effekten av detta. Nu är jag lugn och avslappnad och känner mig trygg. Tack för att vi fick delta och för att vi fick tillbaka. Jag hoppas att fler än jag kunde ta emot av effekten. Kram.

Svar: Härligt att du kunde ta emot det som kom tillbaka :) Kram :)
Esmaralda

3 Michaela:

skriven

Åhh vad härligt att höra!! Hoppas verkligen att det vänder för henne nu! Har en bra magkänsla.

Jag kände energin och efteråt så började jag lyssna på mitt favoritband när jag pysslade här hemma och sjöng och dansade :) DET var länge sen då jag inte mått bra som du vet men kanske jag fick någon healingdust :)

TACK Es för att du sammanställde detta och önskar dig o familjen samt alla i bloggfamiljen en fortsatt fin kväll❤ Kram

Svar: Underbart och du tog emot lite av den energi som kom tillbaka til dig.. precis som det ska vara när det är som bäst.. kram :)
Esmaralda

4 Makaon:

skriven

Så skönt, hoppas att det går åt rätt håll nu. Är glad att du gav talismanen till Mona.
Har missat inslaget om Mona men du gjorde helt rätt.

Svar: Tack ska du ha, ja vi hoppas det vänder för Mona nu och att hon mår bättre ! Kram
Esmaralda

5 Skrållann :

skriven

Hej!
Så fint och härligt att Mona varit lite vaken;)
Jag blir tårögd av allt fint som händer när världen befinner sig i kaos.
Pratar med så många fina människor om dagarna, en del lugna och andra oroliga. Oavsett så förenar det många på något sätt🙏
Fin lördagkväll till er alla och till er som lyckas förmedla healing.

Kram❤️

Svar: Ja det är så.. i kris förenas många och man utvecklar förmågan att tänka på andra och ta hand om varann... kram :)
Esmaralda

6 Dunegull:

skriven

Underbart-nu håller vi tummarna 🐕❤️

Svar: Ja det gör vi... kram :)
Esmaralda

7 Ozzi:

skriven

Verkar som healingen gjorde nytta då:)
Hoppas verkligen Mona kryar på sig ordentligt nu.

Har I försökt höra av sig till min telefon som är avstängd? 

Kram

Svar: Känns inte riktigt så nej, kram :)
Esmaralda

8 Alie:

skriven

Underbart! ❤️
Jag passade faktiskt på att skänka en extra tanke till alla som insjuknat och ligger på intensiven! 🙏
Kram

Svar: Fint gjort av dig.. kram :)
Esmaralda

9 HS:

skriven

Det låter positivt. Jag talade med Mona under healingen och sa att hennes hund vill ha tillbaka henne till livet.

Försökte få med min katt i healingen men han var ofokuserad så jag vet inte om han kunde bidra. Jag kopplade ur kl. 18.13.

Är själv piggare nu efter healingen, har varit så trött sen igår efter allt jobb med flytten.

Kram


Svar: Jag tror din att bidrog på sitt sätt faktiskt... skönt att du är piggare.. en flytt tar ju musten ur en.. kram :)
Esmaralda

10 Chatrine:

skriven

Vad stark healingen var! Det kändes stort och många fick goda energier av denna healing så även jag. Jag fokuserade på Mona som satt mitt i en cirkel av oss alla i bloggfamiljen. Vi sände stark mot lägerelden i mitten där vi placerat Mona. Hoppas hon repar sig nu. För varje healing så blir vi starkare i bloggfamiljen på att sammarbeta. Alla litar på varann och får ro i att sända.
Otroligt fint!

Kram Chatrine

Svar: Ja det var en healing med krut i minsann ! Och det är som du säger... vi är på väg att bygga upp något speciellt när det gäller healing och samarbete... kram
Esmaralda

11 SusanneAmalia :

skriven

När jag var i Österrike så skickade jag healing till en man som behövde kärlek.. Han tyngdes så av massor av låsningar. Han viste inte att jag skickade så stark healing sa bara att jag tänkte goda tankar.. Rörde vid handen och han började skaka och kunde inte stå.. Var tvungen att leda honom till sängen höll om honom och han skakade i 10 miuter sedan var både han och jag slut.. Vad gjorde du med mig?? Frågade han.. Men Jag sände bara kärlek.. Han blev gladare efteråt hela 14 dagar..han är fortfarande glad.. träffade honom i dag..han strålade..
Tack Es att du skickade tallismanen till Mona.. Tack alla för djupt sammarbet i kväll.. Tack att Mona blir frisk.. Kärlek till er alla.. Mina healindjur har skickat healing till alla bloggdjur..

Svar: Du hittade rätt person att heala och du gjorde skillnad ! MG tackar för healingen... han vältrade sig över på rygg, djupandades och till slut somnade han och drog timmerstockar.. kram :)
Esmaralda

12 Kakan:

skriven

Hej Esmeralda!

Vilken fin förmåga du verkar ha. Missade tyvärr healingen :/ Men ber en bön för Mona.

Fråga; Jag känner mig så ensam och eländig, kan du se om det sker nånting i form av glädjeform?

Ha en fin fortsatt lördagkväll!

Kram

13 Naturvän:

skriven

Hej!

Håller tummarna för dig Mona! Styrkekram

Upplevde healingen som väldigt stark

Fick riktig värk i händerna o stark värmekänsla.Hoppas jag kunde bidra

Godnatt

Svar: Visst bidrog du.. kram :)
Esmaralda

14 Mia:

skriven

Haha... Ja det var verkligen återreflexer. Jag fokuserade mest på att hon ska veta att hon inte är ensam. är så glad att hon hittade bloggen. Kram

15 Anki:

skriven

Härligt att höra Es !
Hoppas så att det är på väg mot rätt håll nu <3

Kram Anki med flock där alla deltog <3

16 helle:

skriven

Härligt att höra, tack.. 💖

17 Lina:

skriven

Så härligt, kämpa på Mona💪❤️ Kram

18 Rose:

skriven

Sände till Mona med fokus på en bild i mitt inre hur hon sitter upp i sängen med en glad hund i sitt knä.

Kram till er alla.

Svar: Underbart ! Kram :)
Esmaralda

19 Alexandra:

skriven


Jag har alrig tidigare kunnat skicka & ta emot healing på samma gång.

Hela min kropp pirrade i vågor, gör det fortfarande. Mina ögon fylldes av tårar..

Testade att skicka healing med hjälp av musikens kraft... aldrig gjort detta men fick en ingivelse att använda musiken som hjälpmedel att skicka ut energin...

Då gick det lättare att få ut den... annars kan jag tycka att just få ut energin kan vara lite knepig..
Har du några bra tips & trix på detta moment Es?

I ljus & kärlek

Svar: Du klarade det fint och du ska fortsätta känna in och göra precis vad känslan talar om för dig och då blir det rätt.. kram
Esmaralda

20 Dunegull:

skriven

Tack för ditt svar. Ser du om han får gå med tiden när de hittar tydliga bevis?
Kram

21 Ghostwriter :

skriven

Jag undrar om det skulle vara ett bra intiativ att flytta tillbaka till där min tjejkompis bor? Det finns några nackdelar men faktiskt några positiva också. Det jag är rädd för är bara att aldrig hitta rätt där jag kan trivas och utvecklas.


Jag blev berörd av svaret från healingen.

Kram

Svar: Ja healingen var stark. Vet du, du ska gå in för att hitta tryggheten i dig själv... den finner du inte oavsett var du flyttar... du ska bära den inom dig.. kram :)
Esmaralda

22 Linda N:

skriven

Detta var fint att få vara med om. Uppfattade att vi stod och höll hand runt Mona.

Och Es: Är det nåt särskilt med din tå? Det har poppat upp som en bisak i huvudet nu och även några gånger tidigare. Vet inte var tanken kommer ifrån.

Kram till allesammans💖

Svar: Ja, det var en speciell healing... vad det gäller min tå så slet jag bort en bit av nageln på stortån.. helt ofarligt men det gjorde rätt ont.. kram :)
Esmaralda

23 Evig:

skriven

Så skönt att höra att hon verkar må bättre.

Jag försökte precis som flera andra också att sända, det blev ganska intensivt. Precis som du skriver, kändes det som att jag också fick tillbaka. Fantastiskt!

Ha nu en skön kväll,
Kram Evig.

Svar: Kram :)
Esmaralda

24 Kristin:

skriven

Kjøreste Esmaralda og hele Bloggfsmilien som deltok i denne sterke helingen. Mens jeg healte, ga jeg hele tiden Mona beskjed om at hun måtte bli bra, for hunden behøvde henne. Jeg fikk en så god følelse om at dette vil gå bra, noe jeg ber om av hele mitt hjerte.
Jeg vet også at folk som har en hård infeksjon i kroppen, ha blitt gitt vitamin c og cortison intravenøst, med stort hell, når ikke noe annet har hjulpet

Mine tanker går fortsatt til Mona
Kram!!!

Svar: Kram :)
Esmaralda

25 Delfina:

skriven

Ja sånn jeg ser det, så er våre husdyr byrdebærere og også healere. Denne hunden har kjempet lenge og trengte støtte fra oss!

Svar: Absolut och stöttningen nådde fram.. kram :)
Esmaralda

26 Helena Ir:

skriven

Ett gott tecken att Mona orkat bry sig om sin hund..
Jag såg en massa färger som cirklade ovanför Monas säng,,som värmeenergi..kände även i min egen kropp!

Kram

Svar: Ja och ta vara på de energierna som kom tillbaka till dig.. kram :)
Esmaralda

27 Kristin:

skriven

Kjære alle sammen.
Jeg glemte å si tusen takk for all den gode healingen jeg fikk tilbake.
For en fantastisk flott bloggfamilie jeg er en del av.
❤❤❤

Svar: Ja, det är speciellt när healingen kommer tillbaka :) Kram :)
Esmaralda

28 Skorpan:

skriven

Det låter som att healingen har verkat!
Imorgon tror jag absolut att du får positiva nyheter Es :).
O det ser vi framemot!

Pizzan fixad o rött i glasen?

Här blev det godis, som vanligt, o den växeln hsr sutti alltför länge nu. Nåt tips om att bli kvitt allt onödigt som inte passar min kropp Es? Det är ju ingen kropp som jag vill visa upp för nån precis...
Kram Skorpan

Svar: Ja nu är pizzan uppäten och det viner urdrucket...:) Stryp din sockertillförsel så gott det går.. tufft i början men efter en tid går det av sig själv.. kram
Esmaralda

29 Bjork:

skriven

Kommer Jah hitta min biologiska mormorsgrav?

Saknar min normala Görel

Heja Mona

Kram

30 Bjork:

skriven

Kommer jag hitta min biologiska morfarsgrav?

Hur mår Agnes och Ella?

Älskar dom

Kram

31 CR:

skriven

Underbart... att höra att hon varit vaken och frågat efter sin hund
Blir så glad :)
Ja man mår så bra själv också av att heala.
Kram :)

Svar: Ja eller hur !! Healar du någon får du alltid tillbaka.. kram :)
Esmaralda

32 Bjork:

skriven

Får jag ha egentid med Görel isommar?

Kram

33 Tjejgumman:

skriven

Det började spraka i fontanellen 10 min före, kändes väldigt intensivt, som om håret stod rakt upp. Gott att höra att Mona kommunicerat, måtte allt fortsätta åt rätt håll nu!!!
Kram till hela blogghealingfamiljen!
/Tjejgumman

Svar: En stark känsla hos oss som deltog.. och det nådde fram till Mona, det är jag säker på.. kram
Esmaralda

34 Liverpool:

skriven

Hej Esmaralda
Ljus Kärlek Healing hoppas det gick fram


Svar: Ja, det gick fram.. och nu an vi bara hålla tummarna... kram :)
Esmaralda

35 Carina ST :

skriven

Ja healingen kändes starkt. Så fint att höra att hon var vid medvetande. Jag upplevde att vi var flera som sände väldigt starkt. Håller tummarna att det vänder för henne nu.
Kram, Carina ST

Svar: Ja, det var en stort.. starkt och med genomslag.. kram :)
Esmaralda

36 Agnes:

skriven

Även jag hängde på i healingen...jag av alla, haha!
Stod i köket, o prövade att få igång ngt. Händerna blev varma, o jag tänkte, att nu kör vi!

Placerade en hand på Monas tänkta bröstkorg, o den andra på hennes tänkta hjässa, o mässade i tanken..."Mona, din vovve behöver dig! Mona, kom igen, din vovve behöver dig"!
Höll på med detta mässande en 3-4 min med detta, o sedan så önskade jag puss&kram o kramsi-kramsi!

Läser nu att hon vaknade till o frågade efter sin hund! Så härligt! Tillsammans är vi starka, ta-mig-fan! =)

Gällande den lättkränkta individen, som tar minsta lilla sak som ett enormt påhopp på sin personliga integritet...(ingen bra egenskap när man nu ser sig själv som lärare) du kommer att mogna med åren o runt 35, så kommer du att inse både det ena o det andra!
Mitt tips är fortfarande...tänk över ditt arbetsval, o jobba med dig själv o ditt mående, innan du skaffar familj.

Håller du på och ältar saker i ting IRL, som du gör här i dina inlägg, så förstår jag att en ev blivande man springer åt andra hållet.

Jag pratar av egen erfarenhet...var oxå en lättkränkt jävel när jag var yngre...jag lyssnade gärna på de som gillade mig, men när någon hade åsikter o mina mindre, bra sidor, ja, då blev jag skitsur....för jag var ju hur bra som helst, tyckte jag.

Idag kan jag påstå, att jag tror att jag är rätt mogen...men inte perfekt...jag har fortfarande mycket kvar att lära mig om mig själv, livet o samspelet med andra människor.

Det har tagit, och tar fortfarande massor av tid...det är tufft att leva!

Det tuffaste för mig var att inse, att jag behövde jobba med mig själv. Självinsikt kan ibland vara lika smärtsamt som att somna naken i en myrstack...*visslar en stump*

Ingen anledning till panik...du kommer nog till insikt, du med! =)

Håller tummarna för Mona, o i stället för kram så här i Corona-tider...en jävla massa HighFive på er alla!

*Smygkram*!


Svar: Ja att verka tillsammans har enormt stor kraft, större än man ofta tror... och du har en stark gåva i din healing och kanske för att du bara använder den när du verkligen känner att du vill och den behövs. Både law och high five, allt på en gång:)
Esmaralda

37 HS:

skriven

Till Shade

Vet inte var i landet du bor eller hur gammal du är men om du vill kan vi höras vidare.

Kram

38 Skorpan:

skriven

Ja det har ju spårat ur alldeles vad gäller allt ätande. En sockerråtta är väl alltid en sockerråtta, eller?
Tack Es!
Kram Skorpan

39 Carin:

skriven

💕🍀
Satte klockan på 30 min. Bäddade ner mig och blundade. Tankar for runt.
Innan jag vaknade till så fick jag ett ägg till mig av någon i gruppen. Öppnade det och ett hårdkokt äggula som var mer svart föll ur. Tittade förundrat på det innan jag vaknade. Som att giftet föll ur skalet.
Pigg? Nej, skulle jag inte påstå..
Godnatt 😊💕🍀

40 ängeln:

skriven

Så underbart att höra med Mona! Healingen kändes väldigt ljus och fin, såg mycket glitter och ljusa färger och det kändes lite som att gunga tillsammans.

41 Citronfjäril:

skriven

Jag retar mig lite nu att jag missade detta. Trots att jag läste om healingen max. 2,5 timme innan start. Hur kan jag så totalt glömma på så kort tid. Slog mig först nu när jag skulle in och kolla bloggen en gång till innan sängen.

Men jag är så glad att höra att Mona hade kommunicerat. Vilken kraftfull healing ni har skickat. Och så snällt att hon fick talismanen. Känns att det var menat så:)

42 Citronfjäril:

skriven

Jag retar mig lite nu att jag missade detta. Trots att jag läste om healingen max. 2,5 timme innan start. Hur kan jag så totalt glömma på så kort tid. Slog mig först nu när jag skulle in och kolla bloggen en gång till innan sängen.

Men jag är så glad att höra att Mona hade kommunicerat. Vilken kraftfull healing ni har skickat. Och så snällt att hon fick talismanen. Känns att det var menat så:)

43 Carina F:

skriven

Jag fokuserade på Mona, fick upp en bild på en kvinna som satt på en stol eller soffa. Hon var rödhårig och bar en mörk tröja, fick en känsla av att det var du Esmeralda!

Kram

Svar: Ja, det var nog jag :) Kram
Esmaralda

44 Hedwig:

skriven

Jag skickade också energi/tankar till Mona, att hon snart får bli frisk igen!
Samtidigt skickade jag tankar till alla människor att vi får vakna i tid/att sanningen runt omkring Coronaviruset snart får komma fram för annars tror jag att man kommer att lyckas med att införa (början på) en polisstat.
Varför får folk inte bestämma själv om de vill jobba/gå ut eller stanna hemma? Här hotar myndigheterna med en ´lockdown´ eftersom vi skulle vara olydiga och fortfarande gå ut alltför mycket.
Det syns inte så mycket här att folk hjälper varandra utan snarare att man håller koll/kontrollerar varandra mer än tidigare om man följer reglerna. Som i DDR...

45 Helenb:

skriven

Jag började sända vid 18 och kände mig yr ( fick nog healing själv då) Efter några minuter sände jag fullt (blev störd innan) och det kändes bra. Pratade med hunden mycket och sa att den kunde vara med i healingen, då dök en till hund upp (osynlig) och vi sände alla tre. Försökte avaktivera viruset i hjärnan, fick för mig att det påverkar andningen därifrån. Efteråt blev jag hungrig! Jag som ätit mig övermätt för inte så länge innan. Hoppas att Mona kände hur mycket kärlek hon fick och att hon blir återställd. Kram

46 Mikael:

skriven

Hej Mona,

Jag skriver det här eftersom den här tråden handlar om dig så kan du läsa själv, oavsett hur det nu går.

I tävlingen som försvann så kan Jag tycka att jag är obetydlig i förhållande till de som blev utlovade något som kan handla om hopp om liv och död och kärlek, hur liten deras önskan än var, men är det så att jag är obetydlig? Min dotter vet jag tycker inte att jag är obetydlig.

Har jag och några av de andra 165 som deltog berövats något och jag är nu en av de som deltog och jag kommer i förlängning dö i bloggen av konsekvenserna.

Är det där skon klämmer och inte mitt ego, vilka andra än min dotter är på något sätt beroende av mig? jag äger inte förmågan att se bortom min närmaste krets och nutid, och konsekvenser av att möjligen existera kortare tid än som annars hade varit.

Jag har varit med förut om att bli utkallad på en spelplan, väl där så fanns det ingen spelplan, min dotter har fått lida en hel del för det, min egen upplevelse av det går inte riktigt att beskriva i ord.

När jag gör någonting så går jag vanligtvis inför det, så denna gång, det är väl uppenbart för många att det inte bara är en lek när Es flyttar den utlovad vinsten till en människa på intensiven...

Kommer jag nu med en eventuell avsaknad av Thor att dö och min dotter får denna gång betala ett ännu högre pris, än förra gången.

Ställs mitt liv mot en annan människas liv?, ett liv som i mångt och mycket levts fullbordat, mig veterligen så bad Mona inte själv om att få bli inblandad i detta spel, ska hon senare få uppgiften att be min dotter om ursäkt för att hon finns och inte jag? , eller var hon förutsedd lämna jordelivet, oavsett, och hon nu kommer få uppleva efterspelet kring hennes person, från sitt håll, med att ofrivilligt blivit ihop blandad med 166 andra själar, innan man blandar in människor i liv och död så bör man rimligen fråga personen om lov först.

Ställs min dotter väl och ve mot en hunds väl och ve? Är det så det ska vara?

Ja det är en fråga om liv och död, det finns ett par saker som är olösta sedan förra gången spelplanen försvann, nu händer det igen, en eventuell Thor hade möjligen, i god ordning, löst de saknade pusselbitarna och jag hade för ett tag levt tryggt vidare, varför blev jag annars inblandad?

Det ni ser i filmer som Emily Rose och annat är inte bara film

https://youtu.be/4OdDctr0Mp0

https://youtu.be/Bi-PLwxwvy8

Konsekvenserna av att ställa in utlovat hopp om möjligen liv och död och kärlek till 166 personer, tas troligen inte lätt på, av något större än mig själv, det borde Es förstå vid det här laget, kan jag tycka, med 40 års erfarenhet och vara i balans nog inte drabbas av panik för att en människa håller på att dö, och då äventyra andra människor med att
i en handvändning vända på spelplanen, ärligt så tror jag inte att det låter sig göras, utan konsekvenser, av någon anledning blev jag inblandad och min själ blev bunden av avtalet i spelet.

Man lär så länge man lever, jag tänkte sätta en smiley här men det låter sig nog inte riktigt göras.

Kram
Mikael



47 Milla :

skriven

Jag var med i healingen en liten stund igår. Jag har aldrig gjort detta förut och vet inte om jag hjälpte till men jag blundade och försökte visualisera Mona framför mig och hur hon låg i en säng. Jag tog hennes hand och tänkte på henne som frisk och stark. Skönt att höra att hon vaknade till och frågade efter sin hund.
Kram

48 Jeanette:

skriven

Jag missade jobbade natt.

Hoppas det vänder för henne ❤

49 I:

skriven

Jag var ensam hemma med lilleman som har lite svårt att sitta still så det blev bara 5 minuter, men det kändes kraftfullt o fint! Nu håller vi tummarna!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: