I will survive...

 
Lite skratt behöver vi !
 
I dag laddar jag för storhealing - vi ses i kväll kl 19.00
 
Har du missat att anmäla dig så går det bra fram till kl 16.00 i dag
 
All info finns på bloggen från i fredags.
 
Vi ses i healingen ikväll käraste bloggfamilj
 
Kram
 
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej!

Idag träffas jag B kvinna, vad ska jag tänker på idag för något?

Ha det bra

2 Skorpan:

skriven

Yep, skratt behöver vi. O healing också :). Allt möjligt positivt spec som vi nu blev snuvade på en hel timme av denna söndag ;). Föredrar den söndagen då klockan är mindre än vad den visar, innan man ställt om den.

Inga egentliga planer förutom kanske att gå ut på promenad. Tur att man åtminstone kan gå ut. Undrar hur mannens lediga dagar se ut, vad gör han?

Ha en bra dag!
Berätta gärna hur Mannabonne förbereder sig för healingen också :).
Kram Skorpan

Svar: Ja, jag gillar inte det här med att ställa om klockan... var trött som en bäver i morse !! Jag har meddelat Mannabonne att han ska vara med på healingen och han blir ju så lycklig.. han kommer att förbereda sig genom att samla sina bästa leksaker runt sig... kram :)
Esmaralda

3 Dunegull:

skriven

Blir min bästa resa med min kärlek? Hittar jag honom snart?
Kram

4 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, den där videon skickade min vännina i vår pepp chatt. Så rolig 😀😀

Hur stor är chansen att jag klarar mig från att få Corona?
Får känslan att jag blir väldigt sjuk om jag skulle få viruset med mina andra sjukdomar och mediciner.
Kram

Svar: Du har en god chans att klara dig undan viruset men du måste vara mycket försiktig... kram :)
Esmaralda

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur ska jag kan känna mig trygg när M han inte vill förstår. Borde jag var trygghet i mig själv och känna av säker?

Ha det bra

6 CORONA:

skriven

Sverige har konstaterade Coronafall omkring ca 3000, eller hur? Då måste mörkertalet vara enormt, då man inte testar folk. Och många får knappt några symptom, en del inte alls. Det betyder att corona är mera utbrett i samhället än vi tror.

SÅ. Detta borde ju vara ”positivt”, då ju större del av befolkningen som blivit smittade höjer flockimmuniteten, eller va? Så kanske vi är närmare en flockimmunitet än vi tror? Och därmed slut på coronaeländet

Svar: Jag vet inte hur måna fall vi har men till och med här i vår lilla by finns nu smittade ! Vi är på väg mot en flockimmunitet men det känns som det kan dröja ännu en tid.. och herrejösses ja så skönt när detta är över !! Kram :)
Esmaralda

7 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Har svårt med tidsändringarna och ser fram emot att vi slutar med detta .
Suttit och läst ikapp ;-)

Mona ! Härligt att höra av dig och din nu lyckliga pälskling Stor Kram til er <3

Cara ! Tack för fågellänk !! Kram <3

Kristin Inte behöver du vara rädd för vargen inte De unga vargarna är väldigt nyfikna MEN håll hunden kopplad bra att du har med skrämselspray <3 Vi (människan) är inte byte för vargen !

Sessan och jag ser fram emot healingen ikväll
Tack Es för allt du gör för oss ! <3
Vi ses ikväll !

Kram Anki med flock

Svar: Ja, ikväll kör vi så det ryker.. har en g stark och positiv känsla inför kvällens healing.. kram :)
Esmaralda

8 Bjork:

skriven

Hej

Kommer jag få glädje besked av en normal Görel i framtiden?


Är det bra att jag inte jobbar för jag är riskgrupp?


Kram

9 Helena Ir:

skriven

Tack..den var bra :) i will survive!! Gillar ju låten i vanliga fall också..Den blicken säger allt! Kämpaglöd helt enkelt :)

Ser framemot kvällens healing..hoppas även kunna hjälpa till!

Miss Milla..har du hört något om den unga pojken..jag skickade sist sent igår kväll..

Kram

Svar: Ja ikväll blir det en stark healing ! Kram
Esmaralda

10 Barbi:

skriven

Kära goda Es,
Borde jag lita på min känsla när det kommer till att han gjort det? Gjorde han det?! Hur går jag vidare ut detta .. kram

11 Linda:

skriven

Hej!
Jag undrar vad mannen på mitt jobb vill? Förut har vi knappt pratat med varandra men han ställer mer och mer frågor och i förra veckan vet jag inte om han frågade för han var intresserad av svaret eller för att driva med mig? Jag har inte haft någon tur med män i mitt liv och har svårt att läsa av vad de vill. Utgår från att de vill vara roliga på min bekostnad.
Kram Linda

Svar: Utgår du från det så agerar du därefter och det blir lätt fel. Jag kan inte se att denne man driver med dig.. kram :)
Esmaralda

12 Natten:

skriven

Hej esmaralda.

Nej jag är så trött på att vara själv nu. Varför sååå segt för?

Undrar över den orange håriga killen om den relation han hade med den mörkhåriga kvinnan ser ut som den kommer att hålla / vara?
Ser det ut att finnas någon chans för oss?

Ser något stabilare ut att hända under det här året?
Kram

Svar: Chansen finns, du märker snart vartåt det lutar... kram :)
Esmaralda

13 Mg:

skriven

Hej!
Är min chef J nöjd med mitt arbete?
Kram!

Svar: Ja, så ser det ut.. kram :)
Esmaralda

14 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Känner plötsligt starkt tvivel på allting.

Ser du om jag fortfarande kommer att få ny bostad, nytt jobb, en familj? Eller har det försvunnit på grund av corona?

kram

Svar: Nej ingenting har försvunnit, bara skjutits fram.. kram
Esmaralda

15 Korvgubben:

skriven

En tackar för skrattet till morgonkaffet. Du och jag har samma typ av humor. Kram

Svar: Ja, lite skratt behövs, i synnerhet nu, kram :)
Esmaralda

16 Mamman:

skriven

Kan knappt vänta tills kvällens healing. För varje storhealing har känslan blivit starkare och det finns ingenting som hjälpt mig mer än dessa healings, förutom taslimanerna då. Jag gratulerar ofta mig själv till att ha upptäckt dig Ez och bloggen. Kramar om.

Svar: Härligt och du är så välkommen ikväll... kram
Esmaralda

17 Barbie:

skriven

Esmeralda,
Kan jag lita på han igen? Kram

18 Misstjejen:

skriven

Hej

En snabbis fråga att hur ska jag var positiv inför hon kommer snart typ kl 13... känns lite låg... något som gör mig glad och få tänker positiv tankar...

Ha det bra

19 Skorpan:

skriven

Tack Es för svar!
Här är en till trött som gick o lade sig på nytt i morse.

Diarre' är ett symptom på corona, oh shit, fick jag det nu, eller var gårdagen bara en reaktion på nåt olämpligt ätbart? Jsg hoppas det, för det känns ju hemskt om jag skulle smitta ner nån..
Kram Skorpan

20 Kristina :

skriven

Vill berätta att nu slog min spådom in som jag fick av Ez, jag mötte en speciell vän i vår kvartersbutik precis så som det var sagt. Det är stort och jag är mycket glad. Kram

21 Rebecca:

skriven

Finns det barn i min framtid? Egna barn alltså? Längtar efter en egen familj mer och mer :D Måste först hitta en partner jag vill skaffa barn med dock!

22 Marie:

skriven

Aldrig att jag missar en storhealing. Längtar efter kvällen och den påfyllning jag alltid får. Kram alla.

23 Skrållann:

skriven

Hej!
Just nu behövs allt skratt man kan få i världen;)
Brukar aldrig vara rädd för att bli sjuk men nu är jag lite rädd, eller att någon i min närhet blir det.
Hade kontakt med en gammal kollega igår som jobbar på vårt sjukhus och riggar ”coronaavdelning” och det gör mig faktiskt inte lugnare.
Undrar hur länge det ska pågå?
Nåväl, solen skiner och jag tror på en bra dag;)

Kram❤️

24 Skorpan:

skriven

Harle my funny cockatoo, en video på youtube där kakaduan ordnar om bland plastgrejerna, skickade min kompis mig o den hette "fjärde dagen i karantän". Mycket beskrivande ;D, jag har skrattat gott åt den flera gånger.. Får inte in nån länk, men den är lätt att hitta :).
Kram Skorpan

25 Blom:

skriven

Hej esmaralda.

Jag hade inte förväntat mig något stordåd. Men det förvånar mig lite att han inte verkar bry sig lite mer.
Tänka och undra hur det går för mig.

Ser du om han tänker eller undrar över mig?
Finns känslor?
Kram

26 Michaela:

skriven

Yes vi ses ikväll! Laddad till tänderna :) Fan vad jobbigt med omställning av klockan. Vill ha vintertid jämt.

Ser du ngt om mitt och min soulmates liv tillsammans?

Ha en skön söndag!
Kram

27 Mirre:

skriven

Hej Es!
Trevlig healing alla ni som är med idag☀️

Igår hände mycket, jag köpte en bil för första gången helt själv och killen jag träffat för ett tag sedan skrev till mig och va ärlig med vad han kände när vi sågs, då passa jag på och lägga alla korten på bordet. Herregud säger jag bara, jag höll inte inne med något och såhär sårbar och ärlig har jag aldrig varit förut men tänkte att nu fan får det räcka. Jag vill inte gå och bära på mina känslor mer, nu vet han vad jag kände om oss. Jag tror detta är någon typ av karma från tidigare liv som kräver att vi båda va helt ärliga med varandra för att cykeln ska slutas. Jag undrar bara om du kan se hur han reagerade på mitt meddelande? Blev han glad, ledsen, förvånad, arg, chockad eller något annat.. ännu har han inte svarat. Kram :)

28 Emelie :

skriven

Hej. jag har haft stora problem med mitt mående av och till sedan tonåren är 26 år. Har försökt med olika metoder både KBT, antidepressiv medicinering, healing, meditationer, träning och motion.
Jag mår trots allt väldigt dåligt ibland och får självmordstankar.
Jag har en stor ilska jämtemot min far och hur han har behandlat mig under min uppväxt och även idag, men är det endast på grund av den jag mår dåligt?
Eller är det värt att påbörja en psykiatrisk utredning för diagnos för att få tillgång till en annan typ av behandling eller medicinering?
Jag rådfrågar personer jag behöver mer råd. Jag har svårt att riktigt stå upp för mig själv och förklara mig.

29 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Storhealing är ju bra i dessa tider😊
Önskar att jag en dag kan känna av healingen,se färger kunna koppla av men tyvärr har jag ännu nåt som blockerar det hela.

Glädje, skratt o healing är behövligt nu.😊
Kommer coronan att skjuta upp mötet mellan mig o min kära??

MG är så härlig med sina förberedelser,bra att han ska delta i healingen😊
Önskar så att vår hund vore på väg mot oss ,där skulle ochså glädje finnas minsann!

Ha en bra dag!
Kram Solstjärnan 🌟

30 Anna.L:

skriven

Hej! Min läkare har sagt att jag ska vara försiktig med att resa till riskområden i framtiden. Nu är ju inte resa något jag tänker på.
Men jag har nedsatt immunförsvar för ex. Tuberkulos osv
Ser du någon risk för mig?
Kram

31 Agnes:

skriven

Äntligen så tar några av skidanläggningarna sitt samhällsansvar, o avslutar säsongen nu inför påskloven. Skistar har däremot öppet, med resonemanget att "vi följer de råd som vi har tillgång till".
Fan tro´t...det är nog deras pengapung det rycker i.

Samtidigt som det skrivs spaltmetrar om att "Res ingenstans, håll er hemma", samtidigt proklameras det från vissa håll, att, "javisst, jättebra, men just VI i vår familj ska bara åka hit eller dit".
Elsa Billgren, som försörjer sig på att vara just "Elsa Billgren" ska bara åka till Gotland. Alla obekväma frågor om detta, raderas friskt på hennes blogg.
Alex Schukman med entourage är redan där. Jobbar ju "hemifrån" o skriver ledare eller krönikor om just coronan. Jävla hycklare.

Folk vill träffas, folk vill ut på landet, folk åker till sina sommarhus i Kivik, på Öland, Gotland eller ngn annan plats i Sverige, där de tror att coronan inte bor.
Stockholmarna gnäller om att "den där lokalbefolkningen verkar allt vara ena griniga jävlar som tycker vi ska åka hem."
-No shit, Sherlock???

Folket i Sverige är en smula udda. Samtidigt som folk dör som flugor i andra länder, ja, då sitter en del på krogen o tar en öl! För att de kan, o för att de faktiskt förtjänar det. O dessutom kommer just de inte att bli smittade....nä, kanske inte, men har de hört talats om att de kan smitta andra de umgås med?

Jag var i går i "köpstaden" nära mig. Fullt ös på IKEA o i resten av butikerna. Kvantum fullt av folk, o jag undrade i mitt stilla sinne...vad menas med "max 50 pers" i folksamlingar?

Jag o min magkänsla har skippat gymmet. För säkerhets skull.
Har inte åkt över till son o barnbarn, för säkerhets skull.
Väger mellan att ta bilen eller kommunalt i morgon när jag går på mitt jobb.

Även om nu vardagen inte är sig ett skit likt det vi är vana vid, så går livet vidare.
https://www.youtube.com/watch?v=t99KH0TR-J4

Krams!




32 Dunegull:

skriven

Får du in någonting jag kan se fram emot?
Kram

33 Hon:

skriven

Hej,
Har en liten dröm om att ordna en liten fest här i lägenheten en fin senvårkväll eller under sommaren.. Men problemet är ju att jag är så blyg och knappt känner nån här.. Ser du om det finns nån chans att det kan förverkligas?
Kram

34 Moms:

skriven

Hej!

Kommer han skriva till mig, eller är det jag som måste ta initiativet ?

Kram! 😁

35 Tiss :

skriven

Jag blir så förvirrad... Först så svarade jag min samtalskontakt när han frågade hur jag gör för att skingra mina negativa tankar, jag sa vad jag gör. Men ändå tycker han att jag ska träffa en arbetsterapeut för att få hjälp med samma sak, alltså hur jag ska skingra mina negativa tankar. Jag tänkte då att han kanske menade att jag måste hålla igång fram till det att jag ska lägga mig... Men då har jag tydligen missuppfattat allt enligt honom. Men jag förstår inte varför jag ska få hjälp med något jag redan gör? Alltså vad menar han egentligen?

36 Konvalj:

skriven

Hej! Energifylld låt och video.
Du får ofta ca 100 kommentarer per dag och de flesta innehåller frågor, på vilket sätt går du till väga för att välja ut vilka som skall få svar?
Personerna bakom inläggen tycker säkert alla att deras fråga är speciellt betydelsefull. Vi som läser kan inte veta hur en människa mår som skriver...vad vill han?...tar han mig med?...fick han mitt meddelande?...får de ett barn tillsammans?...får min mormor corona?...ser du mig i Grekland i sommar?...vad skall jag säga på intervjun?...skall jag ta min katt till veterinär?... Känner du av vilka personer som är mest oroliga och därför behöver få svar eller svarar du bara slumpmässigt?
Soliga vårhälsningar från Finland!

37 <3:

skriven

Hejhej❤️
Vet du vad anledningen är varför A helt plötsligt bara "försvann"
Jag vet att det kom in en kille i hennes liv men det kan inte vara anledningen??

Ångrar hon sitt val eller hon helt enkelt inte trivdes med mig?
Jag tyckte iallfall det var ett mycket skumt beteende, inte likt henne att göra så för en kille.

38 SOL:

skriven

I kveld vil jeg være med :-) Herremin hvilken spesiell tid, men jeg bor langt ute på landet og jobber på den ytterste odde mot det åpne Atlanterhavet så dette med avstand til andre folk går ganske bra :-) det bor ikke SÅ mange her.

39 Therese C :

skriven

Hej Es!
Det verkar inte som det var dags att bli frisk riktigt än. Influensakänningar och feber i natt och förbi av trötthet på förmiddagen. Nu sitter jag uppe och ska strax fika.
Jag tror att brorsan faktiskt har Corona. Han är på bättringsvägen men han har tappat luktsinnet. Det gjorde M och barnen och hennes man också och jag läste att det är ett vanligt symtom. Brorsan sa att han var smådålig rätt länge innan det bröt ut ordentligt. När vi umgicks var han ju bara lite småsnuvig och ingen av oss trodde att det var något allvarligt. Han var hemma ifrån jobbet förstås men han sa i början att hade det inte varit coronatider så hade han aldrig stannat hemma för så milda symtom.
Hoppas att det här vänder snart.
Kram ThereseC

40 MissMilla :

skriven

Har anmält mig o swishat,
Skrivit tre ord. Hoppas du ser det.
Rensar o säljer, kommer lagen om attraktion, hjälpa mig så det går fortare o lättare? Eller kan kan healingen hjälpa mig om jag ändrar orden på ngt sätt

41 Missmilla :

skriven

Dock hade den där killen som försökt ta livet av sig o ligger på lasarettet nu behövt lite healing. Har du lust att ta med honom? Skulle uppskattas.

42 Ghostwriter :

skriven

Alltså jag älskar de vänner jag har och vet att de älskar mig. Men något jag lärt mig är att kärlek inte är allt - man måste också visa. Jag är så trött på mina vänner, för jag finns bara när det inte finns någon annan! Det är väl så livet är. Det är däremot inte konstigt att jag sitter hemma och gråter och får panik när jag känner mig ensam och orolig. För de finns ju ingen jag kan ringa som har tid. De finns ingen som kommer förbi eller hälsar på. Om jag skulle dö här och nu skulle ingen märka det förens veckor senare, knappt. Mina djur skulle märka.

Jag är som en ensam, 80 årig änka. Min farmor har mer människor kring sig än jag har. Glädjs ju åt henne förstårs men det är ju i min ålder man borde ha som mest folk omkring sig eftersom man förlorar folk med åldern....


Hur ska jag tänka?
Känner mig patetisk
Kram

43 Å M K:

skriven

Hej,
Inte varit in här på ett tag så det var nog meningen nu...
Tjugo min innan sluttid för anmälan till Storhealingen 🙏🏼❤️
Alltså när kommer nytt boende?
Vill ha en positiv förändring i livet. Är på god väg tror jag nog 😅
Kram och ses i kväll ❤️

44 Draken:

skriven

Tror du hon kommer att höra av sig?

45 <3:

skriven

Hejhej❤️
Vet du vad anledningen är varför A helt plötsligt bara "försvann"
Jag vet att det kom in en kille i hennes liv men det kan inte vara anledningen??

Ångrar hon sitt val eller hon helt enkelt inte trivdes med mig?
Jag tyckte iallfall det var ett mycket skumt beteende, inte likt henne att göra så för en kille.

46 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur går det med B kvinna och mig idag... var hon positiv inför det?

Ha det bra

47 Jeanette:

skriven

Tack för svar!
Jag jobbar natt så jag kan inte delta.
Kram

48 Fanny2:

skriven

Coronaparodier och memes, naturen som äntligen får äterhämta sig, bättre sammanhållning bland vissa människor och en möjlighet till omprioriteringar efter coronakaoset i världen ger mig mer än lite hopp. :) Folk är ovanligt kreativa när de tvingas stanna hemma... Det är bara en tidsfråga här i Sverige.

Fick höra att någon med sårade känslor spionerade lite på mig online och vet inte om det stämmer. Kan det vara P som nätstalkar mig? Är han lite sårad för att jag blockade honom? Det kan vara min pappa också...

Kram

49 AnnaK:

skriven

Nej! Missade att anmäla mig till healingen 😐 Fasen också!

Kram 🤗

50 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Jag börjar bli orolig för min mormor. Hon har fått en helt ny mobil men idag sa hon att de var rök i köket och allt pga mobilen. Hon nämnde även för mig och våran pappa att hon även hade satt på en platta i köket för att värma tevatten medan till min syster sa hon att hon värmde mjölk och inte tevatten. Hon sa att de var mobilen hon brände sig på och innan plattan. Med tanke på att hon snart är 91 år så börjar man bli orolig för henne. Hem är något hon inte vill in på. Om de nu var plattan hon glömde kan hon kanske råka tända eld på lägenheten där fler än hon bor. Så kära Es, ser du någon fara för henne eller runt henne? Var de eluttaget som är dåligt eller var det plattan? Vi laddade ju mobilen hos oss och de var ingen fara. Snälla Es, vad ser du? Kram oroliga 🐝

51 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Jag börjar bli orolig för min mormor. Hon har fått en helt ny mobil men idag sa hon att de var rök i köket och allt pga mobilen. Hon nämnde även för mig och våran pappa att hon även hade satt på en platta i köket för att värma tevatten medan till min syster sa hon att hon värmde mjölk och inte tevatten. Hon sa att de var mobilen hon brände sig på och innan plattan. Med tanke på att hon snart är 91 år så börjar man bli orolig för henne. Hem är något hon inte vill in på. Om de nu var plattan hon glömde kan hon kanske råka tända eld på lägenheten där fler än hon bor. Så kära Es, ser du någon fara för henne eller runt henne? Var de eluttaget som är dåligt eller var det plattan? Vi laddade ju mobilen hos oss och de var ingen fara. Snälla Es, vad ser du? Kram oroliga 🐝

52 N:

skriven

Hej esmaralda.

Verkar det vara påväg att ta slut mellan de två föräldrarna?
Kram

53 SusanneAmalia :

skriven

Tack... För healing..
Min väninna blev så glad.. Själv började jag dagen i kyrkan.. Tände tre ljus.. En för min son en för mig och en för Micke.. Önskade oss ljus kärlek och harmoni.. Framgång med vad vi ville och bad om kraft från universum änglarna och Gud.

Sedan underbar kraft från dig..

Vilken dag..

Kram och kärlek



Svar: Ja du hade en stark dag och som alltid så tog du emot, du har den förmågan... och jag tror att de dina också kunde ta emot.. kram :)
Esmaralda

54 Augusti:

skriven

Hej!

Tack för healingen igår.
Jag känner mej helt lugn och utvilad i dag.

Jag kände stark energi flera gånger under timmen
du sände.

Fick också en känsla av att du frös.

Helt magiskt var det.

Tack för allt du gör för oss i bloggfamiljen.


Svar: Jag frös precis i början men sedan blev jag hur varmt som helst.. och visst tog du emot.. kram :)
Esmaralda

55 Eva:

skriven

Önskar att bli spådd via mail, går det?
Kram Eva

Svar: Maia mig på: [email protected] så mailar jag dig all info tillbaka.. kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: