INGEN VINNARE....

Nu har jag och Mannabonne Glenn tänkt till ordentligt om vem som ska vinna talismanen.

Jag sade ju att vi skulle dra  lott men så blir det inte.

 Det blir ingen vinnare på det sättet.  

Den som får talismanen är Mona… damen som räddades genom vår blogg och som nu får vård. 

Hon mådde bättre men nu är det lite sämre och hon får intensivvård.

Hon kan inte själv meddela sitt intresse i tävlingen – och utan tvekan behöver hon talismanen eftersom hennes liv står på spel

 

Jag hoppas att ni andra tycker att detta är ett okey beslut.

Talismanen kommer skickas till Monas dotter omgående – som via personal på sjukhuset kommer se till så att den kommer till Mona snarast möjligt.

Tack alla ni som deltog och hade det bara varit möjligt så hade ni alla fått varsin talisman. I tider som dessa kan det behövas !!

 

Kram & Kärlek

1 Makaon:

skriven

Helt riktigt, hoppas att den ger kraft till Mona.

2 Skorpan:

skriven

ABSOLUT BÄSTA BESLUTET!!
Kram Skorpan

Svar: Tack :)
Esmaralda

3 Carola:

skriven

Det här är dålig stil. Du sade att det skulle lottas ut och nu väljer du någon som inte ens var med och tävla. Dig kan man inte lita på. Jag är besviken.

Svar: Ja, du får lov att vara besviken, så är det med den saken... kram :)
Esmaralda

4 Kulla:

skriven

Helt helt rätt👏👏👏

Svar: Tack
Esmaralda

5 Olivia:

skriven

Bästa valet!
Du är så bra Ez.
Skickar varma tankar till Mona.

Svar: Tack )
Esmaralda

6 Mirre:

skriven

Jättefint beslut Es!!💛💛💛
Folk som ifrågasätter detta borde skämmas!!!

Svar: Tack :)
Esmaralda

7 Lisa.A:

skriven

Helt rätt beslut!
Hoppas den kommer att hjälpa henne.
Kram

Svar: Tack :)
Esmaralda

8 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Åh så vackert gjort hoppas att Mona får glädje av den❤️
Tyvärr har jag missat berättelsen om Mona, men skickar massor av Kärlek och Lycka till med tillfrisknandet!

Kramisar till både Es o Mona🤗💜💜✊🍀

Svar: Tack :)
Esmaralda

9 Orolig:

skriven

Hej esmaralda.

Ja det är den bästa gåvan vi kan ge! Hoppas den hjälper Mona.

Måste fråga min 4 åriga son han blir lätt avundsjuk på sin lilla syster.
Han hanterar det bra ibland men ibland så går det över gränsen och han hoppar på henne, eller klämmer tag i henne eller kastar någon grej. Hon är två månader gammal så är väldigt liten och jag blir lite rädd.

Så pratade jag med min mamma som tyckte det var oroväckande att han gör så för att han är 4 år.

Känns det normalt att han gör såhär? Ser du någon fara för honom att han blir lidande eller inte får tillräckligt från mig så att han tar skada eller något?

Ser du någon fara för lillasyster han det skulle gå över styr?

Kram

Svar: Du får vara väldigt tydlig mot honom vad om är accepterat och vad som inte är det... du kommer längst genom att prata med honom och försöka förklara.. gör vad du kan för att stärka hans band till sin syster. Det blir en tuff period men det kommer att lätta... kram :)
Esmaralda

10 Dunegull:

skriven

Fantastiskt beslut! Detta står jag helt bakom. Håller tummarna för Mona ❤️

Svar: Tack:)
Esmaralda

11 Michaela:

skriven

BÄSTA BESLUTET!! Nu håller vi tummarna att Mona tillfrisknar och att allt går bra!! Kram

Svar: Tack :)
Esmaralda

12 Js:

skriven

Hej esmaralda.
Har fått så många olika ting utav honom.
Vet inte vad man ska tro eller lyssna på vad man känner på min egen intuition.

Kommer det att ske en förändring mellan de nu snart? Att de tar slut?
Kram

13 Helena Ir:

skriven

Väldigt bra beslut! Gör mig glad..
Krya på till Mona!

Kram

Svar: Tack:)
Esmaralda

14 <3:

skriven

Ja det var det absolut❤️
Jag har frågat tidigare om han får lastbilschaufförutbildning? Då blev chansen 75%... Men han blev faktiskt nekad :/

Ser du honom fortfarande få utbildningen?

Svar: Det kommer nog bli något annat för hans del nu.. kram
Esmaralda

15 Helena Ir:

skriven

Carola,skäms på dig..!

16 Bjork:

skriven

Håller tummarna för mona.

Kram

Svar: :) kram
Esmaralda

17 Hatar orättvisa:

skriven

Jag håller me Carola. Dålig stil.

18 Cara:

skriven

Självklart ska den till Mona! Försöker också skicka goda energier till henne!

Svar: :) kram
Esmaralda

19 Jer:

skriven

Det låter som att du tagit ett rimligt och medmänskligt beslut. Ibland behöver någon akut hjälp och uppmuntran på alla sätt. Jag förstår inte att vissa kan bli arga för det. Ha en bra helg, Esmaralda och alla andra.

Svar: Ha du också en fin helg.. kram :)
Esmaralda

20 Lotta S:

skriven

Tack, Es!

21 Lisa:

skriven

Hej Ez

Bra beslut !
Jag har en lite konstig fråga, en blomma skulle skickats igår till mig enligt min bror, den har inte kommit och jag har en känsla av att den aldrig skickats, en till crazymaking, kan det vara så ?

Kram Lisa

22 Fitnesskillen:

skriven

Stort grattis till Mona 😁

Jag har en nyfiken fråga, nu när jag äntligen har börjat jobba med mig själv nu och är mer positivare än vad jag har varit innan och sen känns det som att jag lär finna min kärlek snart och det känns som en pirrande i magen med fylld med kärlek och glädje och jag undrar hur lång tid är det tills jag träffar på den tjejen som ska in i mitt? 😃

Jag hoppas att du har/haft en underbar fredag! 😁

Kram

23 Elisa:

skriven

Så fint att den ges till Mona <3
Ser du om jag hittar annan sysselsättning än vården som jag skulle trivas med nu under våren/sommaren?
Kram

Svar: Det kommer en ny syssla för dig.. kanske inte inom närmaste framtiden men det kommer.. kram
Esmaralda

24 Lovikka:

skriven

Underbara Ez. Helt rätt beslut.

Svar: Tack :)
Esmaralda

25 Birgitta:

skriven

Hej😊

Helt rätt beslut Es den som har det svårast för stunden behöver den bäst,

Håller tummarna att hon blir bättre.

Kram Birgitta

Svar: :) kram
Esmaralda

26 Rebecca:

skriven

Åh så bra!!! Hoppas den kan hjälpa Mona i dessa tider. Krya hälsningar!

Jag är så nojig nu, jag var ute och handlade och en kvinna som såg väldigt sjuk ut hostade rakt ut fler gånger ! Typ bara 2-3 meter från mig. Tänk om jag blir sjuk :( Vände mig om och fick därifrån snabbt men nu kommer jag sitta och tänka på det i flera dagar. Usch säger jag bara :( Varför är man ens ute bland folk om man hostar, eller i alla fall håller man väl för.

27 Berg :

skriven

Krya på dig Mona! Hoppas talismanens helande kraft hjälper!

Es, vi sitter mitt i en husförsäljning som ”måste” bli av.. du såg tidigare lite hinder, men inget som inte gick att lösa. Hur ser det ut nu, blir det sålt eller får vi sitta med dubbelt en tid framöver? Kan ju bli ganska länge, och kanske inte ens är möjligt. Vem hade kunnat tro denna utveckling.. Elände. Vi har ett halmstrå vi hoppas på. Ser du något?
Sköt om dig!

Svar: Corona är ju ett hinder just nu så var beredd att det kan ta lite längre tid än det annars skulle ha gjort.. kram
Esmaralda

28 <3:

skriven

Så himla bra av dig Es.

Tror du gårdagens behandling ger effekt?
Känner mig lite mör idag.
Kram

29 Dina :

skriven

Så jädra konstigt att man kan tycka något annat än att det var rätt beslut. Speciellt när man tänker på omständigheterna... 🤔 Jag vill inte predika här och hoppas att Mona klarar sig ❤️

30 Mimis:

skriven

Hej!

Självklart ska Mona ha talismanen. Rätt beslut.

Kommer det att bli ljusare bättre tider snart? Så deprimerande att vara arbetslös.

Kram

Svar: Tack.. och så småningom kommer ljusare tider också för dig.. kram
Esmaralda

31 Dina :

skriven

Hej Ez,
Undrar om du och Nettan kommer att ställa in Stockholm i maj? 🤔
Kram ❤️

Svar: Ja det ser ut som om vi kommer ställa in och skjuta upp vårt besök.. inom kort beslutar vi och meddelar här på bloggen.. kram
Esmaralda

32 Moms:

skriven

Hej.
Det var helt rätt gjort av dig.

Övertänker/överdriver jag mycket just nu eller stämmer mina tankar?

Svar: Tack :) Jag tror också du övertänker en aning.. kram :)
Esmaralda

33 MissMilla :

skriven

Det var fint! Har hon Corona?
Känner mig låg o negativ. Kommer ngt bli bättre? Kass ekonomi, rörigt hemma, trist på jobbet

Svar: Ja hon har corona och mår inte alls bra. Hos dig kommer det vända och bli bättre men ta ett steg åt gången.. kram
Esmaralda

34 Miltons Mamma:

skriven

En SJÄLVKLARHET att talismanen flyttar till Mona 😃❤️

Helt rätt beslut 😃🌸

Om jag känner rätt så kommer det säkert en ny tävling av ngt slag snart 😁😊🌸

Kjam

Svar: :) Och nya tävlingar kommer... kram
Esmaralda

35 Milla:

skriven

Helt rätt!!!!
Det var dit den skulle. Hoppas verkligen att hon får nya krafter och tar sig igenom detta!
Krya på dig Mona!

Svar: :)
Esmaralda

36 Miltons Mamma:

skriven

MEN FYYY på dig CAROLA 😠

Hur egocentrisk får man vara.👎 Har du noll empati för andra människor 😮

Skrämmande. En spark i baken får du av mig.. Men även en stor varm bamsekram för det verkar du behöva ❤️

Och håller tummarna sp de blir blå för Mona. Hoppas talismanen gör sitt 😃❤️

Kjam

37 AnnaK:

skriven

Såklart ska Mona ha den! Bra beslut!

Kram 🤗

Svar: Tack :)
Esmaralda

38 Alie:

skriven

Helt rätt beslut!! ❤️
Mina tankar går till Mona! 🙏

Svar: Kram :)
Esmaralda

39 Sp:

skriven

Hej. Himla fint av dig❤️🙏🏼

Är det någon annan kvinna som stjäl hans uppmärksamhet just nu?

Kram på dig

Svar: Tack :) Nja jag ser ingen specifik kvinna.. kram
Esmaralda

40 Solstjärnan :

skriven

Hej😊

Klart Mona ska få den,utan tvekan!

Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Kram :)
Esmaralda

41 ängeln:

skriven

Hej Esmaralda, du gjorde det enda rätta. Så fint. Om det går att ladda talismanen extra starkt så håller jag tummarna för att det går. Kram och en stor styrkekram till Mona.

Svar: Kram :)
Esmaralda

42 Anna E:

skriven

Visst, jag behöver en ny talisman med mer kraft kanske men detta var fint gjort, hoppas allt går väl du som får den önskar lycka till <3

Svar: Tack :)
Esmaralda

43 Jag:

skriven

Hej esmaralda.
Tror de flesta tycker du gjorde rätt beslut!! Sen finns det alltid några som tycker annorlunda men det är sådant man får räkna med som du brukar säga!

Kommer det att ske en förändring mellan dem nu att det tar slut? Eller känns det mer som om de fortsätter?
Kram

44 Familj:

skriven

Hej esmaralda.

Ser du några tecken på att det kommer att ske framöver?

Att det blir en flytt dit tillsammans med honom? Kommer den förändringen att ske att vi är med honom?
Kram

45 Rose:

skriven

Bra! Krya på dig Mona!

Svar: Kram :)
Esmaralda

46 💕 Zoey 💕:

skriven

Bästa beslutet Es! Grattis till Mona som får talismanen, hon förtjänar den! ❤️ Hoppas den ger dig styrka nu och att du blir frisk!

Es, såg N våran bil eller mig i bilen vid korsningen mitten av båda mackerna?
Hoppas på svar! Kram Zoey 💕

Svar: Tack o kram :) Jag tror N såg bilen me jag kan inte se var eller när.. kram
Esmaralda

47 Jen. :

skriven

Hoppas den kommer till stor nytta.

Hur kommer ju lättast över Martin? Börjar bli dags att gå vidare nu för nu orkar jag inte bli nedvärderad och läsa alla listor på allt jag måste förändra.

Svar: Ja det är dags du tar steget vidare nu... gör det tydligt och bestämt och titta inte tillbaka.. kram
Esmaralda

48 Elisa:

skriven

Tack för svar <3
Undrar om du skulle rekommendera mig att ligga lågt angående jobbfronten nu eller ser det ut att finnas jobb för mig inom närmsta framtiden, fastän det inte är det optimala?
Kram

Svar: Ha antennerna ute hela tiden, det skadar inte.. kram
Esmaralda

49 MalinS :

skriven

Bästa beslutet! ❤️
Styrkekramar till Mona och hennes familj och alla andra som drabbas av detta elände.


Kram

Svar: Tack o kram :)
Esmaralda

50 Jeanette :

skriven

Det var absolut det bästa beslutet 🙏🏻🕯❤️ All kärlek och styrka till denna kvinna Mona hoppas allt går bra ❤️Kram

Svar: Kram :)
Esmaralda

51 Läroliv:

skriven

Så, så GLAD för Monas skull. Visste att den skulle hamna hos den som mest behövde den.

KRAM

Svar: Tack o kram :)
Esmaralda

52 Dalkulla :

skriven

Det kunde inte blir mer rätt än så. Mycket bra beslut.Hoppas den kan rädda Mona <3 så hon blir bättre.

Svar: Jag hoppas verkligen det också, hon är mycket illa däran.. kram
Esmaralda

53 Michaela:

skriven

Skäms på er som inte visar någon empati för en människa som ligger på intensiven och kämpar för sitt liv. Sånt beteende hör inte hemma i vår fina bloggfamilj! Denna talisman är Monas! Punkt!

Ute i skogen på långpromenad. Många som vistas där nu pga Corona. Fnular på om min soulmate längtar lika mycket efter mig som jag längtar efter honom. Fastän han inte vet att jag finns :) Kram

Svar: Tack :) Javisst längtar han efter den ultimata relation och han längtar efter massor av rätt kärlek.. kram :)
Esmaralda

54 HS:

skriven

Helt rätt beslut. Sänder tankar till Mona.

Kram

Svar: Kram :)
Esmaralda

55 TILL ER SOM KLAGAR ÖVER ES BESLUT! :

skriven

Hur egoistisk får man vara egentligen!?! 🤬 Här är de en som ligger inne med Coronaviruset och kämpar för sitt liv och ni är besvikna över att Es valde att ge talismanen till henne istället för att lotta ut den. Vem fan säger att någon av er hade vunnit den om hon väl hade lottat ut den!?!

En nyhet till er som klagar: LIVET ÄR ORÄTTVIST VÄLKOMMEN TILL VERKLIGHETEN! 😠

Tänk om de var ni som låg inne och kämpade för era liv, hade ni inte velat ha en makt från ovan som kan kanske hjälpa er!?! Tänk om de kanske var er mamma, mormor, farmor eller någon annan som stod er nära, hade ni inte velat att hen ska få hjälp då?

Tycker Es tog ett jättebra beslut! Det visar att Es har ett fan så mycket större hjärta än er som klagar! 💖 Hoppas den nu hjälper och ger Mona styrkan att återhämta sig.

Ris till er som klagar! 😠🌾

Svar: Tack :)
Esmaralda

56 HS:

skriven

Bra initiativ Ez i förra inlägget. Blev så förbannad och ledsen när jag läste artikeln i DN om Lilla Hjärtat. Hur kan rättssystemet inte ta hänsyn till det forskningen säger om barns anknytning?!

Landat i nya lgh denna vecka, känns riktigt bra så här långt :) börjar se ett slut på den här processen att sälja och köpa som jag började med redan i somras.

Varit lugnt i 2-3 v men inatt drömde jag att min kollega blev kallblodigt mördad mitt framför ögonen på mig. Jag förstår ju att detta är bearbetning så jag ska ta det med min terapeut på måndag. Börjar slita på mig då mardrömmarna hållit på över ett år nu. Ska jag ställa in mig på ett eller flera år till av våld och övergrepp eller lugnar det ner sig snart på nätterna?

Kram

Svar: Ja, du ha tunga bearbetningsdrömmar men bra att du har en terapeut som kan hjälpa dig reda ut det hela. Sakta men säkert kommer det att gå på rätt håll.. tiden arbetar för dig på positivt sätt... kram
Esmaralda

57 Fanny2:

skriven

Helt rätt! Jag skämdes lite över att vilja vara med och tävla när det finns de som behöver talismanen mer och nu är jag glad över att det blev Mona. Fy på er som inte ser allvaret!

Krya på dig, Mona. 💖

Min mamma, som också har skrivit kommentarer i bloggen, ville att jag skulle hälsa till dig Es. 💜

Kram

Svar: Kram på både dej och mamma :)
Esmaralda

58 Mikael:

skriven

Det är extremt svårt veta vem som kan behöva ”hjälpen” bäst, den som ser ut vara mest illa ut eller den som ser ut stå på topp, den som ser ut stå på topp kan inom en sekund vara den som är mest illa ute, klarar sig den personen så inverkar det senare kanske på xxxxx antal andra personers liv, du skrev till Mona att det här blir bra men du ändrade nu till att det ser inte ut bli så bra.

Någonstans fick du en idé om att lotta ut den och folk anmälde sitt intresse, sen tog du tillbaka det, nu har spelat tärning med X antal människors öden som anmälde sig :)

Det är extremt svårt veta vem man ska hjälpa eller inte, där är sjukvården strax, man kommer få prioritera vem som ska få hjälp eller inte där bland sängarna, ifall man ska överleva handlar det även om man råkar bli inlagd i Ystad, Stockholm eller Kiruna.

Själv tänkte inte vara med i tävlingen men jag hann inte tänka tanken klart när jag såg bilden, jag var bara tvungen vara med och döpte den till Thor :)

Kram
Mikael

Svar: Thor kommer göra nytta... jag vet det... kanske inte för dig... men på något sätt i universum kan det komma gott tillbaka till dig också.. kram :)
Esmaralda

59 Mikael:

skriven

Det är extremt svårt veta vem som kan behöva ”hjälpen” bäst, den som ser ut vara mest illa ut eller den som ser ut stå på topp, den som ser ut stå på topp kan inom en sekund vara den som är mest illa ute, klarar sig den personen så inverkar det senare kanske på xxxxx antal andra personers liv, du skrev till Mona att det här blir bra men du ändrade nu till att det ser inte ut bli så bra.

Någonstans fick du en idé om att lotta ut den och folk anmälde sitt intresse, sen tog du tillbaka det, nu har spelat tärning med X antal människors öden som anmälde sig :)

Det är extremt svårt veta vem man ska hjälpa eller inte, där är sjukvården strax, man kommer få prioritera vem som ska få hjälp eller inte där bland sängarna, ifall man ska överleva handlar det även om man råkar bli inlagd i Ystad, Stockholm eller Kiruna.

Själv tänkte inte vara med i tävlingen men jag hann inte tänka tanken klart när jag såg bilden, jag var bara tvungen vara med och döpte den till Thor :)

Kram
Mikael

Svar: En tävling är en tävling.. lite kul kan jag tycka... och så drar man en vinnare bland de som anmält sitt intresse.Många människor har problem, bekymmer och sjukdomar och man kan inte välja vem som behöver mest.
Så dyker då Mona upp.. som vädjar till mig i bloggen.. hon är svårt medtagen av Corona äldre och lever ensam och ingen av de telefonnummer hon ringer kommer hon fram på. Jag lyckades snabbt hitta hjälpt åt henne och hon kom till sjukhus där hon blev inlagd direkt och fick vätskedropp och febernedsättande. Det såg bra ut. Jag har kontakt med en släkting till henne som meddelade sen i går kväll att Mona snabbt blivit sämre och nu kan bara ett mirakel rädda henne. Det kändes som om jag fick detta besked precis rätt i tiden med tanke på talismanen...och jag tänkte att eftersom hon tillhör bloggfamiljen så ska nog de flesta förstå... och så verkar det också vara !! Ibland får man tänka i det lilla.. där man kan göra göra skillnad. Kram :)
Esmaralda

60 "Lina":

skriven

Det var verkligen rätt beslut. Hoppas den hjälper henne så hon tillfrisknar & få må bra. All styrka till & många tankar till Mona ❤️ Krya på dig!

Känner mig såååå vilsen... Vad ska jag göra med allt som är och även gällande killen med stort R? Släppa eller fortsätta? Vad vill han, vad vill jag?

Kram ❤️

61 Pia1:

skriven

Men självklart! Jag vet inte vad som hänt men jag ber att det går vägen ❤🙏
Är själv påtagligt panikslagen över att behöva hamna där eller inte ens finns plats då, har aldrig upplevt nåt så panik framkallande som den här obehagliga sjukan jag fått.
Så visst var jag först besviken att den livsviktiga resan till kirurg inte blev av, men allt jag ber om i nuläget är att det här går över av sig självt och gärna fort.
Såklart ska man inte panika över corona, de flesta blir lindrigt sjuk. Men när man kommer till stadiet kan inte andas (corona eller ej) Så kommer det inte finnas vård.
Hälsa vinnaren så gott och jag är glad att hon får lite extra krafter 🙏🙏🙏

Svar: Kram :)
Esmaralda

62 Browallia:

skriven

Blir alldeles varm i hjärtat av ditt beslut att Mona ska få talismanen. Du har ett stort hjärta av guld. Är det någon jag litar på och har förtroende för så är det dig, Esmaralda! Kram

Carola, är det någon som har dålig stil så är det du själv som har mage att missunna en svårt sjuk dam talismanen när det kan vara den som räddar livet på henne.

Svar: Tack för det :) kram
Esmaralda

63 Mikael :

skriven

Var inte sur på Carola, av någon omständighet så råkade hon läsa den här bloggen och anmälde sig helt enligt reglerna som var uppställda, är ingen eller få av er som vet vad som väntar henne, eller andra inom de närmaste 12 månaderna, inte heller ifall hon hade vunnit eller inte.

Vem vet hur många från bloggen som ligger illa till, men inte läste inlägget med tävlingen och anmälde sig inte.

Lovar regeringen att skicka sjukvårdsutrustning, som det är brist på, till Kiruna men i sista sekund ändrar sig till att skicka de till Stockholm istället så får vi leva med det.

Livets spel kanske man kan kalla det.

Kram
Mikael

64 Hedwig:

skriven

Det är ju helt okej att du har valt någon in stället för att lotta ut den! Kanske har de som tycker annorlunda i detta inte varit med på bloggen lika länge som många andra här.
Gud vad tråkigt det har blivit här, som en polisstat. Barn får inte ens leka med varandra längre. Helt sjukt anser jag. Ändamålet helgar medlen medan jag inte riktigt förstår vad ändamålet är med så få smittade jämfört med vanliga influensavirus..
Tror du att skolorna kommer att öppnas igen omkring den 7 april? Blir det en ´lockdown´ här som i länderna runt omkring?

Svar: Ja, det är som om kriget brutit ut !! Skolorna kommer öppna ganska snart igen tror jag... och man kommer försöka få livet att gå i vanliga gängor igenom. För somligt går det snabbt men för annat tar det lång tid.. kram:)
Esmaralda

65 Lotta:

skriven

Jättebra beslut. Massa styrkekramar till Mona och hoppas allt går bra nu med tillfrisknandet.

Svar: Kram :)
Esmaralda

66 Marita:

skriven

Hej!

Helt rätt beslut.Hoppas Mona får hjälp av talismanen.

Kommer jag att vara frisk framåt?Behöver jag vara orolig?

Kram

Svar: Jag ser inte om du får corona eller ej men jag ser ingen fara runt dig.. kram
Esmaralda

67 Anna E:

skriven

Hittar jag ett sätt snart att tjäna pengar online? Ser du om nåt kommer funka till slut?

68 Sessan:

skriven

Och jag som trodde den skulle hit..
Men Mona behöver den bättre ser jag.
Hoppas verkligen hon mår bättre snart.

Kram alla




Svar: Kram :)
Esmaralda

69 Helenb:

skriven

Det var rätt beslut att ge den till Mona. Hoppas hon repar sig och om vi samtidigt tänker helande tankar kanske det också hjälper till lite. Kram

Svar: Tack och det är bra tänkt med helande tankar.. kram
Esmaralda

70 Ghostwriter :

skriven

Jag är trött på att vara rädd för att gå utomhus, dvs inte pga Corona utan jag har haft svårigheter med detta sen liten. Sen min Ptsd.

Jag är begränsad och vågar inte vara ute för jag är rädd för att synas. Jag har också sån presentationsångest så jag måste se bra ut innan jag går ut. Att träna, gå i terapi/kbt och så vidare har jag redan gjort i många år. Jag har blivit bättre men det kommer och går ju. Jag vågar vissa gånger bara inte, inte själv.


Hur ska jag tänka när det känns värst? Hur ska jag våga? Vilka mantran kan jag använda?

Det känns som jag är en sån person lätt blir utsatt för allt möjligt och det känns obehagligt. Jag måste dessutom gå till fots. Längtar efter körkort enormt.



Kram

Svar: Det ÄR tufft och du måste dra nytta av det du lärt i terapin och använda dig av dina knep och de verktyg du fått.Jag kan tala om att jag ser ingenting illa runt dig - inga varningar at du ska råka illa ut. Kram :)
Esmaralda

71 G.H :

skriven

Hoppas på ett snabbt tillfrisknande för Mona ❤️

Förstår att situationen med Corona är allvarlig. Men känner att jag just nu är mättad gällande all info. Man måste ju leva oxå.

Blev så himla besviken på min nyvunna vänskap som ställde in en utomhus playdate för att hon påstår att hennes man är överbeskyddande.
Om det är sant är hon en mes utan egen talan... min man säger att jag har för höga förväntningar på mina vänner ... hur ska man tänka?

Kram:)

Svar: Utomhusplaydate är ju bara bra... man får se upp för att bli övernitisk ! Alla människor har sina issues... acceptera hennes och försök se det som är positivt med henne.. kram :)
Esmaralda

72 <3:

skriven

Kommer P och jag ses igen?
Kram

73 Jossan:

skriven

Det är väl klart att man kan tycka det är orättvist och man blir besviken när man inte vinner men så är livet. Mona behövde den mer än någon annan och därför vann hon den. Hoppas hon kryar på sig snart!!

Segaste veckan på länge.. Idag hade jag 6 elever i klassen vilken var en ökning med en elev. Jag har huvudvär och är trött. Väntar på telefonmöte med specialpedagogen på Mau.. Blir trött på den skolan.. Vill ha min legitimation NU helst igår..

Längtar verkligen till lovet nu så jag få lite egentid och kan jobba med det jag vill utan pressen från jobb. Men 14 dagar kvar innan jag tar lov. Det blir så skönt!

Kan du inte förklara hur ni kan se så olika, ni som är mediala. Det hade varit kul att läsa om.

Snart är det dags för vila lite innan jag ska gå en runda med mina vänner.

Kram

Svar: Ja försök vila och tanka energi... kram :)
Esmaralda

74 Carina F:

skriven

Helt rätt och självklart beslut.

Kram

Svar: Tack :)
Esmaralda

75 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Ser detta Corona kaoset ut o drabba mitt liv negativt? Med jobb o dotterns förskola tänker jag.. de kanske stänger ner förskolorna o vår avdelningschef på socialtjänsten vägrar låta oss jobba hemifrån även om många andra stadsdelar gör d o många o vårt team är oroliga o vill jobba hemifrån. Ser det ut att jag ej får ngn inkomst eller stt de kanske tänker om så vi får jobba hemifrån?

Svar: På något vis blir du drabbad men det ser inte ut att bli alltför allvarligt eller långvarigt.. kram :)
Esmaralda

76 Michaela:

skriven

Blir väldigt illa berörd och orolig för Mona! Es - kan du uppdatera oss här så fort du vet nånting mer?!

Blev alldeles pirrig av att min soulmate kommer finna sin ultimata relation och massor av kärlek i mig ... åhhh :) Kram

Svar: Absolut så fort jag vet mer kommer jag att uppdatera er. Kram :)
Esmaralda

77 helle:

skriven

Önskar att "Lilla Runa" som jag döpte talismanen till skänker Mona allt hon önskar och behöver.. 💖
Kan du berätta något om Talismaner Es, är så nyfiken hur de fungerar, hur man preparerar dem mm.. Kram

Svar: Lilla Runa.. talismanen mår väl av att få många namn.. det betyder måna tankar och tankarna påverkar kraften positivt så stort tack ! Jag ska skriva en blogg om just talismaner... det kommer :) Kram
Esmaralda

78 Em:

skriven

Hej esmaralda.

Ser han ut att vilja ha mig med dit något framöver?
Kram

79 Mind:

skriven

Innan Corona bröt ut så drömde min tjej (nu Fru) mardröm om att jag blev svårt sjuk. Hon är känslig och jag har märkt att hon ibland är lite medial, fast hon nog inte tror det själv.

Nu undrar jag såklart om du känner av nåt sånt kring mig?

Själv är jag inte orolig för egen del.

Kram / Micke

Svar: Jag tror att hennes dröm var en projicering av något annat. Du kan få Corona och du kan bli sjuk.. men jag ser dig som en gammal man.. kram :)
Esmaralda

80 Camilla:

skriven

Vilka tunga nyheter!😢 Krya på dig Mona!! Hoppas verkligen att hon blir bra igen! Och bedrövligt att vissa inte visar någon empati. Skäms på er! Ha en fin helg och ta hand om varandra. Kram

Svar: Kram :)
Esmaralda

81 Helena :

skriven

Hej Es!
Det var ett fint beslut med talismanen ❤️ Jag undrar om min äldste son klarar av en nystart nu?
Kram

Svar: Tack :) Ja, det ser ut att kunna funka med nystarten även om det kanske inte blir riktigt som han tänkt.. kram :)
Esmaralda

82 Eva:

skriven

Bra tänkt!

Svar: Tackar :)
Esmaralda

83 Tiss:

skriven

Jag ska tydligen få träffa en arbetsterapeut vilket har bestämts utan mig. Men kan det hjälpa mig att få mer kontroll över mina tankar?

Svar: Ta alla chanser du får och gå in för det på ett seriöst sätt... det gör nytta.. kram :)
Esmaralda

84 Tiss:

skriven

Det är förresten helt rätt beslut angående talismanen ❤

Svar: Tack :)
Esmaralda

85 Bewi:

skriven

Helt rätt beslut av dig. Du ger tillräckligt till oss genom din blogg, tack än en gång och jag är så glad att jag hittade din bok och genom den din blogg. Kommer vi behöva genomlida en sommar till med våra otrevliga grannar? Känns inget roligt alls att vara i trädgården med dem på andra sidan häcken, som inte har blivit grön än.

Svar: Tack ska du ha. Ja grannarna är ju inget kul men låt dem inte störa er utomhusglädje.. de försvinner men det kan dröja en tid till.. kram
Esmaralda

86 MB:

skriven

Såklart Mona skall ha talismanen på något sätt sätts allt i perspektiv sådär !

Stor kram och trevlig helg /MB

87 Missmilla :

skriven

Hoppas att den här Coronan ska gå fort över o att livet inte ska bli så instängt. Att det ska bli bra i sommar. Om börsen rasar o inte stiger har jag ingen framtid o det blir tufft. Jag vill så gärna spara till ett hus. Jag kämpar o har kämpat länge m allt.
Kommer jag luckas få ett hus? Min systerdotter ska sälja sitt, ska jag försöka med det?

88 Mimmie:

skriven

Missade tävlingen men,Så fint av dig Es att hjälpa Mona❤️Självklart skall hon ha talisman och jag skickar henne massa styrkekramar ljus och kärlek och hoppas hon blir frisk snabbt kram🌼

Svar: Tack :)
Esmaralda

89 Ghostwriter :

skriven

Tror du att någon vettig, snygg och jämlik kille kommer ta intiativ snart? Det är bara gubbar som hör av sig till mig. Alltså på riktigt 40-50 åringar. Det är inte charmigt att höra hur attraktiv man är av så betydligt äldre män :(



Kram!
Och tack för du delade med dig om att du inte ser någon fara kring mig. Det är jag tacksam för!!

90 Boudica:

skriven

Här är en till som tycker du gjorde rätt, sjalv avstog jag tävlingen för att jag kände det fanns någon som behövde den mer än mig!

Hoppas Mona kommer ut ur det här snabbt och bra!

Drömde så störande idag.
Kollade ut genom fönstret och där satt en svart katt högst upp i trädet. Sen var det plötsligt en hund på fönsterblecket som hängde där och höll på att falla, skulle öppna fönstret för att släppa in den så att den inte faller, men jag var för sen, och den föll ner. Och allt som var kvar av den var en blodig fläck.

Vad kan denna hemska dröm ha betytt?

KRAM!

Svar: Tack :) Ibland måste man följa sin känsla ! Drömmen betyder att du närmar dig något och du behöver då fatta ditt beslut i tid medan alla alternativ finns kvar.. kram )
Esmaralda

91 Mi:

skriven

Hej esmaralda.

Kommer f någon gång att vilja ha mig fullt ut? Och göra ett försök med mig? Vill eller kommer han att göra det?
Kram

92 Mikael:

skriven

Förstår om inte alla blev glada när tävlingen bara försvann, men inte skriver det, då det är en tävling som inger hopp, själv fick jag ett infall att vara med, då något snabbt sa, var med! jag gillar oförutsägbarheten i vem som ska vinna, och varför man råkar finna en sak som ex. denna, kanske var det en 10-åring som snubblade in bloggen och såg tävlingen, åh jag är med! och inte har en aning om vad saker är eller vad det kommer leda till, lika lite som de i din bok som fick en tavla i sin ägo och vad den skulle leda till.

Hoppas det går bra för Mona, kanske inte hon som har det största problemet även om det kanske ser ut så, hon kommer in i vården med bästa förutsättningarna, det finns plats och utrustning för henne, läkarna är utvilade och de behöver inte prioritera ifall hon ska få vård eller inte och det går galant för henne, hoppas inte någon från bloggen nu kommer in senare, utan talisman som den nu kanske hade vunnit, i en vård i kaos mes prioriteringar och stulen utrustning.

På svenska nyheter visar de inte uppmaningen från italienska läkare och deras situation.

https://youtu.be/2kQkTNChr34

https://youtu.be/_J60fQr0GWo

https://youtu.be/2kQkTNChr34


Vad som händer kommande månader vet riktigt ingen, är bara att göra som Hank och be att den heliga ängeln är med en :)

https://youtu.be/eyzxu26-Wqk

var nu inte sur på de som inte blev så glada, det var inte de som startade tävlingen och de fick syn på den.

Kram
Mikael

93 Cattis:

skriven

Hej Es!
Bra beslut av dig❤️ Nu hoppas vi att Mona kryar på sig.

Kram
Cattis

Svar: Kram :)
Esmaralda

94 Mamman som varit med från början :

skriven

Så härligt att du i stället för att dra lott, följde din inspiration och gav vinsten till den som behöver det bäst ❤️ Du har varit så generös alltid Esmaralda, lottat ut både det ena och det andra genom åren så ingen ska tycka något om det, känner jag.
Jag har missat Monas historia men jag sänder helande tankar om bättring till dig om du läser detta.
Önskar er alla en skön helg ❤️

Svar: Kram fina Mamman och jag vet att du också är generös !!
Esmaralda

95 Anna E:

skriven

Hittar jag ett sätt snart att tjäna pengar online? Ser du om nåt kommer funka till slut?

Svar: Ser lite svårt ut om du planerar att försörja dig på online jobb.. eventuellt behöver du ngt annat också.. kram
Esmaralda

96 CA:

skriven

Hej
Jag tycker ni har gjort helt rätt som ger talismanen till den som bäst behöver den. Jag hoppas det går bra för henne, så att hon återfår sina krafter.

Tack för ditt svar, jo det har varit intressant att se att det är liv i Kingen denna veckan, vet inte om det har gällt att hålla mig frisk eller om det har med nya jobbet att göra. Jag har nästan fått jobbet nu, till 98%, så jag hoppas det går i lås nu och att mina nya arbetskamrater ska tycka om mig.

Trevlig helg!!

Svar: Tack :)
Esmaralda

97 HS:

skriven

Tack för svar, ja jag förstår då att det här är en del av min livsuppgift och att jag måste ha tålamod med processen.

Kram

98 Kramar :

skriven


Vad fint av dig att hjälpa Mona och andra via bloggen<3

Svar: Tack :)
Esmaralda

99 Agnes:

skriven

Ett självklart val!

Att ens tänka tanken om att beslutet var fel, säger en hel del om en person.

För de två som nu yppat sitt enorma missnöje med ditt beslut, så hoppas jag att dessa två, ifall det nu skulle hända dem ngt liknande som nu hänt Mona, har ngn som dig i sin närhet.

Är även lite fundersam över, att ha ett jobb, där man räknar dagarna tills man är ledig...undrar var gång, när jag läser hens kommentarer, att NÄR skall individen inse, att hen har fel jobb? Aldrig?
Även om nu jobbet är en form av "arvegods" så är det inget som säger, att man passar för det...

Kanske krävs mognad o självinsikt, för att förstå?*kliar mig i huvudet o känner mig ytterst okunnig om människor*

En önskan om att det går väl för Mona!

Kram!


Svar: Kram :)
Esmaralda

100 Månskenet:

skriven

Jättefint tänkt! Krya på dej, Mona! Kram! 💕

Svar: Tack :)
Esmaralda

101 Ozich:

skriven

Har I som jag haft kontakt med varit med någon annan senaste tiden?

102 Ozich:

skriven

Menar inom senaste veckan/dagarna (:

103 Mimma:

skriven

Du tog rätt beslut 👍🏼
Kram

Svar: Tackar :)
Esmaralda

104 Ozich:

skriven

Menar inom senaste veckan/dagarna (:

105 Sommar🌸:

skriven

Hej esmaralda.

Hur ser det ut med kärleken för mig i sommar? Ser jag ut att ha något i sommar?
Kram

106 K:

skriven

Hej esmaralda.

Ser deras relation ut att fortsätta ”som vanligt” efter det här?
Kram

107 Orolig :

skriven

Bäste Esmeralda
Har hon träffat någon förra eller denna vecka?
Kanske till och med idag?

108 Sessan:

skriven

Om Monas vinst:
Jag tycker att det är bra att ni som är besvikna uttrycker det. Annars hade ni ju bara varit skenheliga. Så skäms inte för det.

Jag tänker väl såhär.
Detta är ju inte som ett vanligt Lotto...
Om Mona kunnat vara med i tävlingen så skulle hon ju varit det och då vunnit.Hade Es inte lyssnat på sin intuition utan lottat ut den här på bloggen ändå hade det kanske gått käpprätt.

Det är inte kul att vara på sjukhus.
De behöver all glädje och allt hopp de kan få.

Jag tänker då hur glad hon måst bli. Att hon vunnit fast hon inte hade mulighet att anmäla sig.
Att någon faktiskt tänkte på henne när hon låg där på sjukhuset. Ja dvs när hon blivit så pass frisk att hon orkar känna glädje.

Sen tänker jag hur hennes glädje smittar av sig till andra. Kanske även sedan hon kommit hem.
Jo jag tror den har hamnat rätt iallafall.

Jag är jätteglad över att Es tänkte på Mona på sjukhuset och hoppas att Mona får kraft av det.
Det fick iallafall jag - även fast jag inte vann.

Kram


109 Mikael:

skriven

55, precis, vem säger vem som skulle ha vunnit den?

Det finns kanske en större dynamik här som du inte ser, av någon anledning så fick Es en idé om att lotta ut denna, med hjälp av MG, varifrån kom denna idé?

Av någon anledning fick jag en idé om att vara med fast jag inte skulle, varför är det?

Av någon anledning så fann ett antal personer inlägget med tävlingen, hur kommer det sig att de fann inlägget?

av större och mindre anledningar så valde några att vara med i tävling, någon med mindre, egen anledning, hade kanske vunnit, av en anledning som vi inte känner till.

De som klagar har rätt att göra det i litet eller stort, de har, av någon anledning, investerat tid i en tävling som aldrig blev avgjord och vi får aldrig veta hur det gick i utlottningen :)

Kram
Mikael

110 Misstjejen:

skriven

Hej

Finns det något anledningen att jag är viktigaste person än andra? Som jag får inte handla på coop eller gör annat än vad jag vill? Är jag behöver som i framtiden?

Ha det bra

111 Ghostwriter :

skriven

Tror du att någon vettig, snygg och jämlik kille kommer ta intiativ snart? Det är bara gubbar som hör av sig till mig. Alltså på riktigt 40-50 åringar. Det är inte charmigt att höra hur attraktiv man är av så betydligt äldre män :(

Kram

112 Anna E:

skriven

Ok tack, kram

113 Hjärter dam:

skriven

Helt rätt! Hon behöver allt beskydd hon kan få nu 🙏❤️

Kram

Svar: Ja, exakt min tanke, kram :)
Esmaralda

114 Yvonne gammal kund :

skriven

SKÄMS PÅ ER "CAROLA" och "HATAR ORÄTTVISA "!!!!!

SKÄMS SKÄMS!!!!



Kryapå dig Mona!!

Es du är en pärla❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤.

Stor kram

Yvonne

Svar: Kram :)
Esmaralda

115 Anki:

skriven

Gokväll Es och MG

Jaaa så bra val <3 Tack !
MG hade säkert en tass med i valet <3
Kraam
Anki med flock stödjer valet med hela vårt hjärta <3

Svar: Jo, MG var säker på sin sak... ärligt talat så hade vi ett samtal kring detta... kram till dej och flocken :)
Esmaralda

116 Mikael:

skriven

Ni som tror att de som klagar bara gör det av sitt ego, även om de hävdar att det är av ego som de klagar, det kanske är något annat som talar.

En tävling a la utlottning är något 100% ”oförutsägbart”

Es fick en impuls om att ha en tävling och en impuls om att välja en viss typ av modell, att ha den ett visst datum etc., var det hennes ego som gjorde allt det eller var det något som gav henne en impuls att göra det?

Jag skulle inte vara med men var det ändå, och till och med döpte den, med ett antal efterföljande tankebanor, var det mitt ego som gjorde allt det eller var det någon som gav mig en impuls att göra det?

Likväl alla andra som var med, var det bara deras ego eller fick de impuls från någonting att vara med?

Var inte så säker på att ex. Carolas uttryck är bara från ett ego, det är sjukt många variabler med i en utlottning, på en sak som inte är en random ICA pryl, en utlottning som en först ska lyckas finna och sen aktivt delta i... :)

Kram
Mikael

117 Naturvän:

skriven

Godkväll!

Skall väl inte behövas diskuteras
Självklart har du tagit rätt beslut o skickar talisman till Mona!

Förstår inte hur man kan tänka i andra banor.

Heder igen till dig Esmaralda o ljus kraft o kärlek till Mona
Önskar dig snar bättring!

Godnatt


Svar: Tack och ljus till dig också :)
Esmaralda

118 Esset:

skriven

Självfallet ska denna till Mona!!!

All kärlek och styrka sänder jag henne idag 💖


119 Sessan:

skriven

Naturvän, helt rätt - det behövs inte diskuteras. Det är ju Es blogg, utlottning etc.

Jag hoppades iaf att de som blev besvikna kan se ur ett större perspektiv och inte vara besvikna på stackars Es som ju bara ville väl.

Es, du får gärna uppdatera om Mona om du får höra något från henne.

120 Lotta B:

skriven

Underbart beslut. Jag tänker på Mona, och ditt beslut sänder goda signaler ut i världen, inte bara till Mona.
Kramar!!!!

121 Gemini :

skriven

Jag visste att den var menad till någon som behövde den mest, kände direkt att detta är ingen tävling, saken är biff å med all rätt men jag deltog ändå, mirakel sker osv hehe. Min talisman hjälpte inte mig särskilt mycket men hjälpte min syster då min ena önskan handlade om henne å hennes liv ändrades drastiskt efter det - till det bättre. Kram å godnatt.

122 Mind:

skriven

Tack, jag hälsade min fru och hon verkar ha pustat ut lite och blev glad för beskedet :).

Jag ska skänka Mona en tanke ikväll med. Håller tummarna för henne.

/Micke

123 EPM :

skriven

Helt rätt beslut Es!
Du är en fin människa. ❤️
Missade healingen, såg detta först nu😔. Jag hoppas det gick fram bra.

Kram

124 <3:

skriven

Tack snälla fina för svar❤️

Förresten har han kikat på mitt stjärntecken? hahaha! Menar, om han har gått in och googlat...

125 <3:

skriven

Tack snälla fina för svar❤️

Förresten har han kikat på mitt stjärntecken? hahaha! Menar, om han har gått in och googlat...


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: