Mail....

 
Spanska polisen, dom kan minsann !!
 
I dag kommer sonen på besök och lovar att han är helt frisk och inte känner några symptom alls.
 
Det lär ju inte smitta förrän första symptomen kommer.
 
Han ska  tvätta hela huset med högtrycksspruta... rengöra alla trätrallar och sedan olja eländet... och det är en hel del.
 
Så snällt av honom !! Sånt kan man inte motstå.
 
Och sen åker alla utemöbler fram !!
 
Då  kan man ju träffa en och annan... när man sitter ute på lite avstånd !
 
Får väl byta ut sommarfiltarna till  sovsäckar som tål  typ  - 15 grader och sen kan vi sätta där & se ut som larver... och mysa, ta ett glas vin och  njuta  😂
 
 
 
 
Nu har jag fått en hälsning via mail direkt från Mona som jag lovade publicera:
 
" Kära vänner i bloggfamiljen
Aldrig hade jag väl trott att så många skulle ställa upp för mig och bry sig och sända healing.
Jag kan inte uttrycka i ord hur tacksam jag är och jag sänder er alla var och en, en stor Coronakram, alltså med lite avstånd.
 
När healingen skedde var jag inte riktigt vid medvetande men jag hade en dröm som handlade om att  jag låg så skönt på mjuk varm sand och runt mig stod många människor i en cirkel och det strålade kärlek. Jag kunde se hur en frisk vit sky la sig över mig och när jag andades in den så blev det lättare att andas och jag blev glad i hjärtat.
Därefter vände det och jag började må bättre
 
Jag är säker på att förbättringen som kom just då var tack vare er healing.
 
När jag vaknade till ordentligt så berättade jag om "drömmen" och healingen för min läkare och han sade att det är inte första gången som han sett healing ha positiv effekt och han sade att jag kunde vara glad som har er.  Och det är jag, jag är så oerhört glad och tacksam.
 
Nu är jag så gott som feberfri och  i eftermiddag redan åker jag hem
Jag kunde få stanna ett dygn till men jag ville hem till min familjemedlem, min  älskade vofsing.
 
Han är på hundstall och det är så fina och bra människor som har stallet och de har gjort allt för honom men han äter  dåligt, knappt ens alls och  jag har fått höra att han gnyr och gråter gela tinden. Nu behöver vi varandra så fort som möjligt.
Ingen tack är tillräckligt stort men det kommer från djupet av mitt hjärta.
Mona "
 
 
Kram & kärlek och ta hand om er !!
 
1 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!
Åh Mina så härligt och få höra från dej och att du mår så bra, tänk vad healing kan göra och att du hade en läkare som förstod detta med healing också... Underbart att du får åka hem till din vofsing, ni får njuta och äta upp er tillsammans💖

Ez, din son är ju för snäll, det erbjudandet går ju inte neka till. Kanske blir nya trenden på krogarna nu, att sitta ute i sovsäckar som larver😂 Denna jäkla Corona vad det ställer till med, vart ska det sluta?
Min vanliga otur drabbar mej och mina känslor, är min fling rädd för mitt förflutna? Har fått den känslan...funderar på att skicka honom några rader och förklara läget, skulle han uppskatta det tror du?
Önskar dej och din familj en härlig dag🌞

Svar: Din fling är nog mest osäker kring det mesta just nu.... visst kan du förklara läget.. kram
Esmaralda

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Har M han förstår om min svårigheter för män. Kommer han respektera mig?

Inte för nära mot mig och ha avstånd och såna.

Hoppas han respektera min svårigheter för män

Ha det bra

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer B kvinna förstår bättre om vem jag är och hur har det vara för mig. På söndag?

Ha det bra

4 sommarsol:

skriven

Godmorgon!
Hoppas ni alla mår bra!Det finns ett slut på corona ochså...inget varar för evigt.

Nu till ett dilemma.Jag har lärt mig att ta beslut på känsla och inte rädsla.

Jag har länge önskat mig en lägenhet i staden.Bor nu på landet men har börjat tröttna,vill se människor omkring mig.Inte aktuellt just i dessa tider men det kommer förändras.
Har fått ett erbjudande,en fin lägenhet i den vackraste delen av staden med balkong dessutom,vilket är ovanligt just där.
När jag fick beskedet blev jag jätteglad och började möblera lägenheten i mitt huvud men nu har rädslan slagit på.
Kommer jag att klara det ekonomiskt och är det överhuvudtaget ett dåligt beslut?
Ser du flytt för mig?
Sköt om er alla!

Svar: Räkna på din ekonomi och gör en ärlig kalkyl, ingen glädjekalkyl och du kommer att veta hur du ska välja.. kram
Esmaralda

5 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, ligger det ngt i alla säger att om det är någon som blir väldigt sjuk i Corona så är det jag med mina andra sjukdomar ?
Vill så gärna träffa min väninna imorrn och ta ett glas i och gå ut och äta.
Hon kommer från Stockholm så bör kanske boka av ...
Vi har verkligen längtat efter varandra M och jag ❤

6 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Skönt att höra att du får åka hem idag Mona! Krya på dig ordentligt och allt gott till dig❤️✨

Jag har en nyfiken undran: du säger ju Esmaralda att det redan är bestämt på förhand när vi ska dö (att vi själva bestämde hur/när/på vilket sätt innan vi föddes till jorden).... så om det alltså redan är förutbestämt, hur kan då en talisman rädda någons liv? Om det redan är förutbestämt, alltså.

kram

Svar: Kanske för att det är förutbestämt att just den personen ska ha en talisman som räddar... kram :)
Esmaralda

7 Läroliv:

skriven

Vilken snäll son och mysa i sovsäckar blir inte dumt.

SÅ SÅ GLAD för din skull Mona och tack för att vi fick veta hur det kändes. Känns helt underbart att få vara en av många deltagare i healingen. Hjälper gärna till igen vid behov, och så känner nog många medlemmar på den här kärleksfulla bloggen.

ALLT GOTT TILL ER ALLA, och ha en fortsatt fin vecka.

KRAM

Svar: Kram :)
Esmaralda

8 Dunegull:

skriven

Underbart att höra. Tjuter av lycka och att du äntligen ska få träffa din vovve igen. Du måste berätta ser om hur glad han kommer bli. 🐕

Kan inte tänka mig en dag utan min tokfis och önskar så att hon får vara frisk och glad i många år.

Kramar på er alla

9 Kulla:

skriven

Ryser och fäller en😢❤️❤️❤️.. underbara Mona.. är så glad att Du nu får komma hem till din 🐶💕kärlek. Och självklart ställer hela bloggfamiljen upp i vått och torrt🥰❤️✌️
Undrar om jag själv så här i Corona tider får lite mys snart ? Kram

Svar: Mys kommer men det kan dröja ännu lite.. kram
Esmaralda

10 Carina ST :

skriven

Så härligt att få läsa om hur du kände av healingen och vilken verkan den hade Mona. Vi som var med kände hur stark den var. Så glad att du nu mår så mycket bättre och får åka hem till lilla vovfsingen.

Ez det låter helt underbart att sitta ute på uteplatsen, även om det blir i sovsäckar :) Fin son som kommer hem och hjälper till att fixa iordning.

Kram, Carina ST

Svar: Ja det är en go grabb jag har :) Fast enligt alla restriktioner skulle han ju inte komma.... men jag kunde inte säga nej :) Kram :)
Esmaralda

11 EPM :

skriven

Åh Mona vad härligt att höra av dig!
❤️

Nu måste jag ut och gå lite.
Är lite grubblande över saker och ting. A visar en sak i handling men kan inte uttrycka samma i ord...
Ska jag lita på hans handlingar eller på det han säger? Han är nämligen något av en träbock vad gäller känslouttryck, det säger han själv också

Kram

12 CR:

skriven

❤❤❤❤

13 Hon:

skriven

Godmorgon,
Borde jag gå och visa mina symtom till gynekolog eller går dom bort av sig själv?
Kram

Svar: Skadar inte att du kollar dig, bara för säkerhets skull... kram
Esmaralda

14 smulan:

skriven

Vad roligt att höra att du mår bra och få åka hem, vilken lycka för vovsingen när matte kommer.

15 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Härligt att få hjälp av sonen ! Utemöbler fram då är det vår !
Här såg jag sonen som hastigast igår utanför på behörigt avstånd Han hämtade sina kastspön Det var inte enkeklt kan jag säga ...hoppas detta isoleringsläge inte blir vardag ..

Mona ! Jag blev tårögd av glädje över ditt tillfrisknande Önskar dig en frisk fortsättning med bästa vännen din <3 Kram <3

Tacksam att jag är frisk

Kram Anki med flock

16 Miltons Mamma:

skriven

Fina Mona🌸

Så underbart att höra att vovve snart får hem sin mamma ❤️

Kjam

17 Ess:

skriven

Hej es!
Känns inte alls bra mellan dem. Vi är många oroliga. Kommer de att kunna fortsätta tillsammans eller kommer de gå skilda vägar?

Svar: Räkna med att det kan bli skilda vägar.. kram
Esmaralda

18 helle:

skriven

Jojo, sitta ute och larva sig i vårsolen, vilken syn för grannarna när familjen ligger där i sovsäckar och vrider sig av skratt.. 😁
Helt underbart att se Mona, du är en kämpe 💖

19 <3:

skriven

Hej esmeralda, hur blir det med min mammas ersättning för skadan?
hon har väntat riktigt länge nu.. hur blir det..
får hon nåt?

Svar: Något kan det bli men troligen inte som hon hoppats... kram
Esmaralda

20 Brumma:

skriven

Kära Ez!

Åh vad härligt att läsa om Mona 😊💞. Många varma kramar till henne!!

Jag undrar vad du kan se om M i mitt liv. Finns det känslor inblandat som gör att han tar avstånd?! Hoppas att du kan ge mig lite klarhet i mina snurrande tankar. Många kramar till dig Ez och Mannebonne

Svar: Jag får in en känsla av tveksamhet från honom.... kram till dej från oss :)
Esmaralda

21 Skorpan:

skriven

Åh vad underbart Mona! O vilken upplevelse, mitt i allt elände, får du se ditt tillfrisknande. Fantastiskt också att läkaren trodde på healing, det känns otroligt i mina öron... Så lycklig din vovve kommer att bli då du kommer hem :). Ha det gott!

Drömde igen om exet o att vi skulle ha "ihop det". Vi kom nu aldrig så långt, men vad är det som pågår, varför dyker exet upp i mina drömmar o just i dylika drömmar Es? Är verkligen inte intresserad av att ha sex med honom, eller nåt annat heller för den delen ;).

Hemma o distansjobbar, inte min grej, men så är det nu...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Eftersom du längtar efter någon... så formar drömmarna det som varit... det betyder inte att du ska liera dig med ditt ex igen för det hade ju inte blivit bra.. kram
Esmaralda

22 Helena Ir:

skriven

Snäll son har du :)

Och vad glad jag blir för Mona..det där med vita skyn,det såg även jag i min healing..som ett vitt moln som sjönk ner över henne! Alldeles tårögd blir jag av att hon tillfrisknande så pass! Och vilket glädjekalas när hon får hem sin hund..!
Kram till dig Mona!

Det händer så konstigt med mig de flesta nätter..jag vaknar och tittar på klockradion..den är oftast 01.41..ett flertal gånger detsamma..inatt tittade jag först 01.49..men kanske vaknade jag 01.41. Kroppen,knoppen..jag fattar inte :)?

Ha det så bra!

Kram


Svar: Jag tycker du ska se det som budskap från din vägledare... en hälsning i kärlek... fast det är nog lite irriterande att behöva vakna.. kram :)
Esmaralda

23 Milla:

skriven

Bra ändå att vara försiktig med sociala kontakter i dessa tider om man tillhör riskgrupp. Men så fint av sonen :)

Åh härligt att höra Mona, så bra att du tillfrisknat! Läser gärna om ditt möte med vofsingen. Han kommer säkert äta duktigt när du väl är hemma igen. Har själv hund och han äter demonstrativt när jag varit borta från honom och kommer hem igen. Ha ha de är ju för roliga.

Kram

Svar: Ja, det var mot bättre vetande att sonen kommit hit... kram :)
Esmaralda

24 Lilla m:

skriven

Hej, är insemination mitt ENDA realistiska alternativ om jag önskar få ett barn?

Svar: Nej, ingenting är uteslutet, kram
Esmaralda

25 Kristin:

skriven

Dette var en nydelig hilsen fra Mona. Tusen takk ❤ Tusen takk også til kjære Esmaralda, som stelte til denne healingen, og tusen takk til oss alle som var med. Jeg er så glad over at Mona og hunden nå kan gjenforenes. ❤ Det er slike opplevelser som er med på å gi livet en god mening.

Flott å se det spanske politiet spre glede i tidens alvor.

Lykke til med renoveringen av huset.

Nå ønsker jeg deg, kjære Esmaralda og alle her på bloggen, en fin dag.
KRAM!!!

Svar: Detsamma till dig... kram :)
Esmaralda

26 Anna E:

skriven

Va härligt att höra av dig! Härligt att du får åka hem igen :)

27 Na:

skriven

Hej esmaralda.

Det är så man får umgås nu antar jag. Utomhus!

En fråga jag ställt tidigare,
Kommer han att ta med mig dit något nu framöver för att umgås?
Kram

28 Elin:

skriven

Finns det någon flirt i sikte?

Svar: Ja något bör ske rätt snart...i det lilla i falla fall... kram
Esmaralda

29 Elisa:

skriven

Hej,
Ser det ut att kunna vara värt att vänta lite att åka hem och hälsa på eller ser det ut att gå bra? Har inga covid-19 symtom men andra besvär dock..
Kram

Svar: Kanske du ska vänta tills det värsta lagt sig.. kram
Esmaralda

30 Dunegull:

skriven

Kommer han kontakta mig och även vilja att jag berättar hur det ser ut här?

Svar: Blir det kontakt ser den mer tillfällig ut.. kram
Esmaralda

31 Moms:

skriven

Hej!!

Hur blir det med mig och R. Kommer han ta plats i mitt liv igen ?

Kram

32 Mt:

skriven

Hej!
När tror du jag får komma tillbaka till jobbet? Är under permittion nu..
Dröjer det ändå till sommaren?
Kram!

33 B:

skriven

Hej

Kommer jag bli av med jobbet?

34 Västkustbruttan:

skriven

Men så underbart att höra från dig, Mona..!! 💖 Krya på dig hemifrån och njut av återföreningen med din hund 🤗💕

Jösses vad mycket hjärt-symboler det blev.. 😅 det var det minsann värt..!!

Bästa E..! Hur skulle ett möte mellan mig och ’regnjackan’ gå? Klick eller pinsam stämning..?

Kram..!

Svar: Varken eller ser det ut som.... men ge det en ärlig chans.. kram :)
Esmaralda

35 Mercan :

skriven

Hej Esmaralda 🤗 😘 ❤️ Blir det något från euro jackpott den här veckan 😣 😣 😣

36 Hmm:

skriven

Hej esmaralda.

Skönt att höra från Mona att det är på bättrings väg. Känns bra att vi kunnat gjort något.

Es, barnen är småbarn än men tiden rasslar iväg.
Ser det ut som om jag kan fortsätta vara själv när barnen är i tonåren eller börjat komma upp lite i barn ålder? Eller kommer jag att leva tillsammans med någon då?
Kram

Svar: Du kommer leva med någon även om jag inte kan säga exakt när.. kram
Esmaralda

37 Nat:

skriven

Hej esmaralda.

Ser jag ut att bo där jag bor nu när jag möter kärleken?
Kram

38 Anonym:

skriven

Bokade Eva av träffen med oss tjejer för att hon inte har tid och tar Covid 19 som en ursäkt.
Hon känns så negativ.
Tror C blev lite less.
Kram

Svar: Avbokningen handlade nog om seriös rädsla för smitta.. kram
Esmaralda

39 Lövely:

skriven

Tycker han fortf jag är söt?

Svar: Ja det gör han, kram :)
Esmaralda

40 Barbie:

skriven

Hej goda Es!

Vill han verkligen vara med mig?
Kram

41 Barbie:

skriven

Goda Esmeralda!
Var han utefter det alla påstår?....
Kramar

42 Delfina:

skriven

Fantastisk flott!
Ønsker Mona fortsatt god bedring og hilser så mye til både henne og hunden!
Så godt at vi kan gå sammen og kjenne at vi gjør noe positivt i fellesskap. Det trenger vi «friske» for å holde motet oppe!

Svar: Kram :)
Esmaralda

43 Tingeling :

skriven

Fantastiska nyheter, snart får vovven se sin matte igen. Härliga poliser också, sånt gillas!

Är det dags att flytta? Till en liten stad bara en liten bit härifrån? Eller kommer det dröja? Jag håller lite koll i alla fall.

Härligt med vårstädning, ska nog nästa vecka, till påsk, fixa min balkong!

Kram!

Svar: Flytten kommer men kanske inte riktigt än.... vad roligt att vårfixa balkongen ) Kram
Esmaralda

44 Pia1:

skriven

Yey ❤
Vill säga att Sverige tycks ensamma om att gå ut med att Covid-19 inte smittar innan symtom. Så det är såklart supersmart att ses ute som ni gör, men en viktig sak att tänka på för människor som ger sig in i trängsel!

Svar: Ja, man vet ju egentligen så lite om hur viruset verkar.... kram :)
Esmaralda

45 Michaela:

skriven

Det var såå lite så Mona! Självklart hjälper vi när det behövs och jag är är så glad att du är på bättringen och på väg hem till din vovve. Nu ska ni bara mysa tillsammans och ha det bra. Fortsatt krya på dig❤

Vad kul att sonen kommer på besök och hjälper till med det ena och det andra :)

Är det fortfarande "sakta men säkert mot bra tider" för mig?
Hoppas att Lady mår bra. Pratar som vanligt med henne varje dag.

Ha en solig och skön dag! Kram o pussar till MG

Svar: Lady mår bra och det ser positivt ut för dig... hjälp till i det du kan och gör positiva val.. kram
Esmaralda

46 Matilda:

skriven

Vilka fantastiska nyheter!
STOR kram på dig Mona 🦋

Ha ha ha och även helt fantastiska att visualisera er i sovsäckarna på verandan. Den svenska våren i sitt esse!

(Pst, blir det halvdant om vi ses eller finns potential till en riktigt trevlig kväll?)

47 Belinda:

skriven

Jag kan inte i ord beskriva hur glad jag är över ditt tillfrisknande, Mona. All kärlek till dig och vofsingen!❤️

48 Fråga:

skriven

Hej esmaralda.

Hur stor ser chansen ut att han får fler barn tillsammans med en annan kvinna?
Kram

49 Flytt?:

skriven

Hej esmaralda.

Ser en flytt och en förändring ut att ske snart? Inom ett år eller liknande?
Kram

50 Mind:

skriven

VARNING

Corona smittar även när den är helt symptomfri. Det är en av de sakerna som gör att den sprids så snabbt.

Tänkte på att din son ska besöka och är symptomfri. Tänk på det.

Ta hand om dig.

Kram
Mvh / Micke

Svar: Jo jag har förstått att det är så.. men nu är han redan här och i färd med att högtryckstvätta huset... får kanske bli lite försiktigare framöver.. kram :)
Esmaralda

51 Ghostwriter :

skriven

Är inte tillfredsställd alls i mitt liv. Har så många vänner men utspritt i landet. Det är inte samma sak som att umgås. De jag har i samma ort, kan inte ses av olika anledningar. Jag känner mig ensam. Får ju ingen glädje i livet. Hade de varit komplett att leva ensam, så hade jag ju varit komplett Från start. Jag har behov av människor i min närhet, inte så att jag låter luckan hänga på andra men jag tycker inte det är kul att sitta hemma själv jämt, eller gå en promenad själv hänt, eller göra en aktivitet själv jämt.

Jag är trött på detta 😭
Förstår inte varför det ska vara så!! När man har vänner. Du har sett vänner som består, men jag har behov av vänner i vardagen, inte som har tid 1 gång i månaden eller en gång per halvår.

Allt är så tråkigt!
Kram

Svar: Ja klart du behöver vänner som du kan hänga med oftare... och det ser ut som om en sådan snart dyker upp.. ha ögonen med dig och ta initiativ.. kram :)
Esmaralda

52 Cara:

skriven

Så härligt att höra från dig Mona! Tänk vilken fantastisk kommentar från läkaren ändå! Och tänk att du så oss i ringen!

Många kramar till dig och din hund!

53 Mirre:

skriven

Vad glad jag blev av videon på poliserna och brevet från dig Mona, härligt att höra att du mår bättre och snart är du återförenad men din hund igen, oj vad glad han kommer bli!😄❤️

Es, jag undrar bara om du kan se någon varning kring människorna jag ska på intervju hos idag? Dom bor ganska avlägset.. innan hade jag ingen speciell känsla kring det men har fått det nu då vissa i min närhet har varit väldigt negativa kring det :( hatar att jag tar åt mig så.. kram💛

Svar: Gå du på intervjun och känns själv in... och lita på din egen känsla, den kommer leda dig rätt... kram :)
Esmaralda

54 Naa:

skriven

Hej esmaralda.

Kommer han att ta med mig något dit för umgänge? Ser det ut att bli något umgänge med honom?
Kram

Svar: Nja, det ser inte ut som en självklarhet.. kanske något men inte på sikt.. kram
Esmaralda

55 Helena Ir:

skriven

Tack Esmaralda! Ja,det låter som en logisk förklaring..att jag inte kunde tänka ut det själv!? :) Glad blev jag..

Kram :)

Svar: Kram :)
Esmaralda

56 Mus:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut att kunna utveckla och finnas möjlighet och bli något seriöst med denna orange håriga killen?
Kram

57 MM:

skriven

Flera ggr har mina FB konton blivit inaktiverade av FB. Troligtvis npgra som jäklas och anmäler.

Vatför?
Är det de personerna jag tror?
Vi gillsr inte varandra men någon mätts får det vara.

Hag har blivit uthängd, baktalad, skitsnack sprids.
Psykiskt jobbigt.

Kram

58 lillanilla:

skriven

Härligt att healingen hjälpte<3
Fint att få se sin lilla hund igen som den måste saknat sin matte....
Själv är det sorgens dag...min älskade katt har fått somna in och saknaden är så stor....

Svar: Jg förstår hur tungt det känns men din lilla katt har det så bra nu och bli väl omhändertagen.. kanske det kan vara en tröst i sorgen.. kram
Esmaralda

59 💕 Zoey 💕:

skriven

Mona, Gud vad skönt att höra att du är bra nu och att du får komma hem till vofsingen. Fantastiska nyheter denna dagen! Njut av livet nu! ❤️

Es, av ren nyfikenhet: där jag bor är lägenheterna så lyhörda så man hör bra in till varandra. Min granne hostar som bara den och hon har varit hemma i 2 veckor. Kan du se om hon bara är förkyld och kanske tillhör riskgruppen och det är därför hon är hemma eller har hon coronaviruset?
Kram Zoey 💕

Svar: Jag ser bara att hon inte ¨mår så bra... men jag ser inte om det är corona eller något annat.. kram
Esmaralda

60 AnnaK:

skriven

Oj så härligt Mona 🤗

Provar en sista gång...tycker han att jag har blivit gammal och fet den unge vvs-snubben?

Kram 🤗

Svar: Nej det ser inte alls ut att handla om varken ålder eller utseende... kram
Esmaralda

61 G.H:

skriven

Vad häftigt att läsa Mona!!!
Så glad att healingen hjälpte och du mår bättre!!!
Och häftigt att läkaren trodde på det oxå:)

Esmaralda, har känt mig lite varm och kymig i ett par dagar nu, kan det vara något så enkelt som en förkylning som hålls emot av alla vitaminer och ingefära;)?
Ska jobba fredag-måndag i munskydd eftersom det är vad hela sjukhuset är beordrat att göra. Hoppas på en bra helg!

Kram:) och härligt att kunna ta ut utemöbler redan:)

62 Ma:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut som om jag kommer att komma in på någon utbildning efter mamma ledigheten?
Kram

Svar: Ja jag ser ju att du kommer att plugga... kram
Esmaralda

63 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Ser du om dotterns skola öppna ännu innan sommaren? Hon är superledsen för att missa en stor del av ettan, tycker så synd om henne😢😢😢

Kram

Svar: Möjligen kort innan sommaren men du ska inte räkna med det... kram :)
Esmaralda

64 Skorpan:

skriven

Tack Es!

Här tekniska problem o en chef som flippade ut o ringde mig o sa att inte skicka onödiga mail o sen till råga på det ett mail om att, om jag har lite att göra nu då jag distansjobbar ja då kan jag fundera ut hur vi ska ändra våra hemsidor. Är jag problemet, hans eget jobb eller är det stress med det egna företaget som får honom nervös, ser du nåt Es? Han behöver inte höra nåt mycket från mig nu de närmaste dagarna...
Kram Skorpan

Svar: Tror det handlar om en hel massa negativ stress som chefen dåligt kan hantera.. kram :)
Esmaralda

65 Mikael:

skriven

Svenska 70 talister blir lite små gnälliga när de blir stoppas av polisen :) är glad jag inte är där nu på mina vanliga rundor, universum vet klokt nog sätta en i karantän på en bra plats på jorden :)

https://www.svd.se/ute-pa-promenad-stoppades-vi-av-polisen

Föredragningen igår på TV om Corona läget var som sportreferat med Juha Mieto och Thomas Wassberg som tävlande, det ser stabilt ut och bra i kurvorna och backarna nu, bara att det är folk som dör i bland backarna...

Myndigheterna eller proffsen kunde gott uppmana folk att möjligen förbereda sig något ifall

Skriva testamente - för att underlätta för andra
Gå igenom saker som är ogjorda
Tänka igenom relationer
Är det någon som man behandlat onödigt illa och kanske be om ursäkt

Eller vad det nu kan vara för något

Så kanske man har mer frid i sinnet på IVA

Bara för att staten sagt upp förhållandet med Gud(kyrkan) och man själv gått ur kyrkan så betyder inte det att man inte kan ha en personlig relation med Gud, ser nu att folk börjar samlas i kyrkor.

Staten kommer inte kunna ordna allt, som svensken kanske brukar tro.

Kanske tänka igenom hur det är ifall det är kö till IVA, när man kommer dit och ifall man ska lämna företräde för någon yngre, såg en präst som överlät sin vårdplats till en yngre, själv gick det fort föreställa sig hur det skulle gå till ifall man ligger där och så rullar det in en 10 åring i dåligt skick som får vänta på sin tur.

Är så dags börja tänka på saker i sista stund, när man blivit sjuk och ligger på intensiven, det kan gå fort om jag förstått rätt.

Wagner, Beethoven och andra i all ära men denna låt är magisk, de som skrivit den vet nog inte alla dimensioner i den, som ung visste jag inget om vad jag skulle komma lära mig om innehållet men låten sög tag i en med stor kraft, jag brukar sällan lägga någon vikt i låttexter

https://youtu.be/uWAhd4KkVUU

Dio hann jag aldrig träffa, jag skulle gå på hans konsert men han dog ett par månader innan.

Själv brukar jag kolla på presskonferenser från Finland, då de har världens snyggast presskonferenser, förstår inte så mycket vad de säger men vad gör det, i dessa tider.

Kram
Mikael

Svar: Heaven and hell... den har man liksom i ryggmärgen :) Kram :)
Esmaralda

66 Camilla:

skriven

Underbart att höra Mona! Hämta hem din älskade vovve nu och mys massor tillsammans. Så glad och lättad över att det gick bra!

Vad kul med besök av sonen. Lägg gärna upp bild med utemöblerna sen så vi får se hur det blev😊

Må så gott! Kram

Svar: Japp en sådan bild kommer :) kram
Esmaralda

67 AnnaK:

skriven

Så han tycker fortfarande att det går an att titta på mig? Eller?

Kram 🤗

Svar: Jadå fast tveksamt om han är redo för mer.. kram
Esmaralda

68 AnnaK:

skriven

Nä, det förstår jag....det är inte jag heller 🙂

Tack och kram 🤗

69 Skorpan:

skriven

Tack för svar Es, det underlättar för mig att bemöta hans "åtaganden" då ;).
Kram Skorpan

Svar: Kram :)
Esmaralda

70 Hanna:

skriven

Hej Ez!

Mona, underbart. Vad glad jag blir!!!

Jag har planerat en resa till en kompis som bor en bit bort i slutet av maj. Hon ser mycket fram emot det här. Jag börjar bli tveksam om det är smart att resa till annan ort den här våren. Vi har också planerat lite aktiviteter som tex restaurangbesök. Kan du se om det här blir av? Det är ju visserligen några månader kvar till datumet men all denna ovisshet gör mig matt och jag vet varken ut eller in längre.

Kram

Svar: Håll det öppet och är det tveksamt, skjut lite på det hela.. kram :)
Esmaralda

71 Månskenet:

skriven

Kram till Dej Mona! ...och vofsingen! Ta hand/tass om varann 💕 och krya på dej!

72 Agnes:

skriven

Åh så roligt att höra, Mona! Stor kram till dig med!
Både du o hunden kommer nog att ha glädjefnatt en lång stund efter det ni träffats! =)

Läser att infon om Covid-19 inte nått fram till alla som nu inte är svensktalande...undrar i mitt stilla sinne, att sedan när har det varit förbjudet att lära sig det språk som talas i det land man valt att leva o bo i?

Har själv levande exempel i min närhet på oviljan att lära sig svenska, av olika orsaker. Sonens ex-sambos föräldrar, t ex. Mamman har bott i Sverige i drygt 30 år, me lära sig svenska...nope.
Min granne, o ett flertal till...svenska...nej-nej-nej...inte tala!

Nu görs denna problematik, av vissa grupper, till politik. Det kallas, att blåsa på de klassklyftor som finns. Den inarbetade meningen"Det är rasismen" brukas ofta.
Men hallå...hur vore det med "eget personligt ansvar"? VA??????

Härligt att sonen dyker upp! Självklart så skall det larvas järnet, tycker jag!
Här pratas det om "Karantän av Stockholm" för att stävja alla de "Coronarebeller" som nu vill leva "som vanligt". Åka på skidsemester, flytta till fritidshuset o sitta på krogen o hosta...bara för att de kan...suck.

I värsta fall så får jag väl ta bilen till jobbet. Bensinen är ju billig nu...jepp, jag är ironisk.

Det är nu, som det hade varit soft med de där dresserade vårtpaddorna! =)

Krams!

Svar: Ja man har alltid ett eget ansvar att lära sig språket i det land man ska bo.. oavsett vem man är och vart man flyttar.Ett självklart ansvar kan man tycka. Sonen sliter och står i... nu är huset rentvättat och han är i gång med de sista plattorna vid parkeringen ! Sant, nu hade det varit förträffligt med en eller ett par dresserade vårtpaddor.. kanske man kunde ha dem till att gå enklare ärenden ? Kram :)
Esmaralda

73 Nat:

skriven

Hej esmaralda.

Ser vi ut att bo kvar här ett ”bra” tag till? Lång tid alltså?

Och ser du om nästa flytt blir tillsammans med en partner?
Kram


74 Månskenet:

skriven

Härliga Es💕 Naturkatastrof 😊😉 haha,jamenvisst! Igår slog det mej att nää, nåt världsomspännande virus har jag inget minne av att ha läst om i din års"rapport", scrollade ner ner ner, och där, nähäpp men "antingen har hon sett fel 🙈 eller omskrivit hela grejen" tänkte jag. Så var det alltså. Men det är ju för hemskt, hela situationen, tar det inte slut? Stängningar, permitteringar, onlinemöten, -undervisning, tomt o öde, denna väntan på..vaddå..vem blir nästa? Samtidigt orkar jag liksom inte ta till mej (har en inre lugn harmonisk känsla trots allt?!🤔) - men på jobbet är alla varslade utom jag som har annan arbetsgivare. Hur kul är det att knalla omkring där ensam 🤪 men vi tar det som det är och hoppas på det bästa för alla. Bamse-avståndsKRAM till alla💕

Svar: Ja det är hemskt detta.. man får försöka göra det bästa man kan, hjälpas åt och inte hänge sig åt panik även om den kan ligga på lut ibland.. det här blåser över... kram :)
Esmaralda

75 Mirre:

skriven

Tack Es,
Kram💛

76 Mikael:

skriven

Finns kanske en anledning till att du har den i ryggmärgen... :)

Bästa versionen

https://youtu.be/ddpyd9GQKgo

Bara omslaget är ett mästerverk, tror du inte jag äger den skivan haha, äger väldigt få skivor, första gången en kompis spela den så rös man bara och undra VAD är det där???? Tog länge innan jag visste vilken skiva det var, han som spelade den för mig dog vid frukostbordet när han var 20 år, tack snälla T för att du spelade den, musiken har gett mig mycket glädje, en av 3 kompisar som dog när de var 20 år gamla..., tack J och H för allt, jag minns er färskt än ska ni veta.

Kram
Mikael

Svar: Och de minns dig :) Kram :)
Esmaralda

77 Sp:

skriven

Hej, kommer jag få tandställningen igen? Kram

78 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda tror du vart våren / sommaren blir bra för familjen och mig? Kram😃🌞🌞🌞

Svar: Ja lite annorlunda men inte fel.. kram :)
Esmaralda

79 Maa:

skriven

Hej Esmaralda.

Rensade lite i dotterns garderob, rensade bort de allra minsta plaggen som känns för små.
Skulle vara skönt att göra sig av med lite men känns ändå jobbigt, för jag känner mig inte riktigt klar med barn. Så än vill jag inte göra mig av med allt.

Tror du det blir ett till barn för mig?
Kommer jag att få leva familj tillsammans med någon som kanske också har barn? Eller utan barn spelar ingen roll. Men ser du mig leva tillsammans med någon under tiden det finns småbarn omkring?som en ” riktig” familj?
Kram

80 Natten:

skriven

Hej esmaralda.

Skulle det kunna bli något seriöst mellan mig och den orange håriga mannen på sikt?
Kram

81 Hej:

skriven

Hej esmaralda.

Känns det som om hon kommer acceptera situationen att han fått ett till barn med mig och fortsätta tillsammans med honom?

Kan det bli denna kvinna han fortsätter med på sikt?

Hur stor ser chansen ut att han får ytterligare barn med någon annan kvinna än mig?

Kram

82 Lillanilla:

skriven

Tack snälla Ezmaralda<3 Mildrar hjärtesorgen att hon har det bra... Jag lovade henne att hon inte behövde vara rädd...

Svar: Och du ska veta att hon inte varit rädd det minsta.. bara tvärtom... kram :)
Esmaralda

83 Helenb:

skriven

Mona, Härligt att du är pigg och att du får komma hem snart till vovven
Ez, glöm inte bort att du sitter i sovsäcken om du ska upp å gå :)
Du har verkligen en snäll son
Blir det en gammal släktgård som blir mitt hus?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: