Nyheter....

Först och främst goda  nyheter från Mona.
Hon har ätit  korv Stroagnoff och  tagit sig till toa för egen maskin
Febern har gått  ner  men än är hon inte feberfri.
Man räkar med att hon ska få komma hem på fredag om den här positiva förändringen håller i sig!
Vi håller alla tummar för nu  blir det bra !!
Till helgen kommer hon och lillhunden att mysa tillsammans  och pyssla om varann.
 
 
 
Ni som väntar på att jag och Nettan ska komma till Stockholm i maj - tyvärr lutar det åt att vi får avboka alltsammans.
Och det är med sorg i hjärtat !!
 
Jag hade sett så mycket fram emot att få träffa er in person, så att säga,  men nu blir det ingenting av med detta
 
Vi avbokar ju inte för tid och evighet utan skjuter bara på det tills   faran är över och då kommer vi !!
 
 
 
Är du orolig att du  har  corona ?
Här hittar du ett  seriöst skattningstest.
https://corona.sll.se/
 
 

Den svenska tandkliniken Dental clinic Sweden har börjat sälja hemmatest för coronavirus.

– Vi är de första i landet att lansera produkten, vi har väntat på att få en certifiering som vi nu har fått, säger Ella Esasson, ordförande för Dental clinic Sweden.

Enligt tandklinken ska testen vara 80 procent säkra och det ska ta cirka 15 minuter innan man får besked om testet är positivt eller negativt.

– Vi säljer de här för att avlasta sjukvården så mycket som möjligt. Då vet man om man ska stanna hemma eller inte

Experter varnar dock för testet eftersom man kan invaggas i falsk säkerhet

Allt det där vanliga vet man ju om handhygien och avstånd när man vistas bland människor, att undvika folksamlingar  osv.... men har någon annan av er något bra tips att komma med ?

Kram & kärlek

 
 
P.s. MEDDELANDE TILL SHADE.... en i bloggfamiljen vill kontakta dig men jag har inte din  adressuppgift sparad. Var snäll och maila mig !! 
 
Nu fick jag också info från medlem i bloggfamiljen att hemmatesten har förbjudits.
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Går det bra om jag smsar C kvinna och berätta hur jag känner även få prata med henne på skype?

Tröttar på att jag ska få skyddad, viktigt person, uppmärksamhet, favorit, speciellt...

Tror du att det går bra om jag smsar C kvinna och prata med henne som vän?

Ha det bra

2 AnnaK:

skriven

Men härligt 😁👌

Provar igen....tycker han fortfarande att jag är lite attraktiv eller tycker han jag blivit gammal och det?

Kram 🤗

3 CR:

skriven

Härligt att höra om Mona, och ser framför mig när hon hämtar hunden. Vilken glädje..
Undrar om du kan hjälpa mig med en sak.
Måste till kiropraktorn men kan inte bestämma mig om jag ska välja Cecilia
eller Henrik? Får du någon känsla.
Kram :)

4 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Tror du jag klarar coronaviruset okej om/när jag drabbas? Eller ser du mig bli allvarligt sjuk? Ser du någon fara för mina nära och kära?

kram

5 <3:

skriven

Hoppas av hela mitt hjärta att Covid 19 ska vara över i maj.
Så ni kan komma till Stockholm.
Känns så overkligt med allt som händer nu. Känner mig lite rädd. Blev tvungen att uppsöka HC för min värk i ryggen.
Mikael hörde av sig igår igen. Hur är det med honom ?
Det var slut med sambon. Är han fortfarande lite för mycket party och dricker för mycket ?
Han är väldigt driven och framgångsrik med affärer. Vi träffades första gången när vi båda pluggade på Högskolan. Så det är många år sedan. Blir det dejt för oss nu 2020.
Kram

6 Milla:

skriven

Härligt med uppdatering från Mona. Hoppas febern fortsätter gå ner och att hon snart är helt frisk och hemma hos vovven.

Vill tacka dig innerligt Es för seansen! Jag grät mig igenom den och särskilt när det kom till djuren och elefanterna. Det känns i själen.
Kram

7 Gunilla i Oxd:

skriven

...Så kom dagen då drömmarna inte kunde vänta ❤️

...Jag födde mitt första barn på skottårsdagen 29/2..så hon får bara fylla på riktigt var 4:e år ❤️

...Och nu separerar jag mitt i värsta coronakrisen ..🙈

Ja, bra ’timing’ har aldrig varit min starka sida..

Jag hoppas jag reder ut detta Esmaralda ~ men det känns så nu ialla fall! ☀️🌷

Ha en fin dag ~ Du är bäst!

Kram Gunilla i Oxd

8 Agnes:

skriven

Härligt att höra att det går rätt väg för Mona!
Kan tänka mig att lilla vovven får glädjefnatt när matte dyker upp! Kanske även Mona får glädjefnatt! =)

Ang er Stockholmsresa så är nog ert beslut det rätta! Visst hade det varit väldigt kul att ni kom, men som du skriver...besöket kommer att bli av längre fram!

Åker kommunalt till jobbet, o har tur att jag kan ta t-banan istället för bussen, eftersom nu SL gör sitt bästa i att folk SKA få Coronan. Hur fan resonerar de som tagit beslutet att införa lördagstrafik under vardagar?

Ser att fler än Mona åkt på viruset här...önskar er ett snart tillfrisknande! Med förhoppning att inget mer allvarligt inträffar.
Vem vet...med tanke på att jag rört mig bland folk, så kanske även jag torskar på Coronan? Varför inte...hade ju svininfluensan när den gick!

Inte visste jag att det fanns en marknad för dresserade vårtpaddor! Fick en ide som får ligga till sig tills mer tid finnes i mitt liv!
Likaså det där med mina förmågor! De får oxå ligga till sig tills tiden är inne!
Om nu inte coronan slår till! Är väl första gången som jag önskar att endast få en redig förkylning i stället! =)

Krams!

9 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Skönt att höra att M mår bättre. Vi behöver såna nyheter just nu.
Jag ville så gärna byta jobb. Känns inte som läge för det nu. Vad ser du?
Tack!

10 Skorpan:

skriven

Så skönt att Mona lyckats lägga det värsta bakom sig. Nu är hon snart hemma hos vovven :). Hälsa henne från oss i bloggfamiljen, om jag nu får tala för alla här.

Synd att ni inte kan åka till Sthlm i maj, men inte värt risken.

Inga råd att ge gällande corona som inte redan getts. Själv storhandlade vi igår o jag hade läderhandskarna på, det blev hett, ifall jag går o bär på nåt. Det måste ha sett komiskt ut, för jag hade jackan öppen o mjukiskläder på o två män såg flera gånger på mig ;). Eller var det det, att jag inte hade kammat mig Es? Varmt hade jag efter att jag hade kämpat med hämtandet av jobbdatorn, såg kanske härjad ut...

Idag måste jag alltså jobba o får väl se hur det går, om allt funkar.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

11 Lotta:

skriven

Så härligt att Mona blir bättre och bättre dag för dag 😊.

Tack för svar igår. Jag har funderat på det och har nog tolkat det fel. Frågade om gymnasiet. Kommer det öppnas igen denna terminen? Denna fråga är tydligare. Den andra ställde jag på fel sätt. Ligger sömnlös för detta (låter konstigt kanske men så är det) Sen hoppas jag att alla studenter får ett roligt firande på något sätt. Jag är så arg på att regeringen tagit detta beslut.

Kram L

Svar: Kan bli så att det öppnas en kort period men det verkar dröja ännu en tid.. kram :)
Esmaralda

12 CA :

skriven

Hej
Jag har ju tänkt åka till Portugal med bil 18 maj, ser du om vi kommer iväg som planerat
Kram

Svar: Det ser tveksamt ut.. kram
Esmaralda

13 Helena Ir:

skriven

Heja Mona,du är en kämpe! Känns bra i hjärtat att höra!
Snart är du hemma hos din hund! :)

Så mycket som behöver ställas in i samhället så jag förstår att du och Nettan kanske också skjuter på ert besök till Sthlm: trakten . Och du behöver ju vara extra rädd om dig!

Något tips har jag nog inte ..det har uppstått en hel del historier,humoristiska ..med anknytning till Corona.. Ibland är det skönt att få skratta åt detta också! Men så är vi ju olika som med allt annat..

Min yngsta dotter är nog lite orolig för mig,trots allt är jag ingen ungdom längre..Men vad vet jag..kanske har jag redan haft den..mörkertalet sägs vara stort..och med en kropp som bråkade för veckor sedan..tja,vad vet jag!

Ha det så bra..och var rädd om dig!

Kram

Svar: Ja man måste skratta åt eländet också.. det innebär ju inte att man tar det på mindre allvar... kram :)
Esmaralda

14 Skrållann:

skriven

Hej!
Vilka goda nyheter, så skönt att Mona mår bättre;)
Själv har jag huvudvärk, förmodligen är det spänningshuvudvärk då jag känner mig rätt orolig för min systers verksamhet nu i dessa tider och jag ständigt tänker på hur det ska bli. Känns inte som det kommer gå väl och jag är rädd att hon inte fixar det ekonomiskt. Då blir det personlig konkurs för henne😟
Själv ska jag intervjuas på måndag för tjänsten jag sökte men det vet bara mannen och barnen om. Kan vara dumt att berätta om det ändå inte blir något av det?!

Kram❤️

Svar: Ja det blir inte lätt för din syster... men bra för din del att du ska intervjuas om tjänsten du sökt, du har god chans.. kram
Esmaralda

15 EPM :

skriven

Godmorgon!

Skönt att höra om Mona! ❤️
Jobbar hemma med A idag. Mysigt!
Det känns som om han är på samma känslomässiga plats som jag. Vi kan vara ligga nära varandra långa stunder bara för att få vara nära.
Vågar jag säga att jag älskar honom eller skrämmer jag då?

Kram

Svar: Du får själv känna in rätt tillfälle och stund.. kram :)
Esmaralda

16 Barbie:

skriven

Kära goda Es! Kan du se om han umgås med en kvinna omkring sig!
Kram

Svar: Jag ser ingenting kring detta.. kram :)
Esmaralda

17 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!
Vilken lättnad att få höra dessa goda nyheter om Mona, så skönt att det vänt och att hon snart får gosa med sin vovve igen. När jag imorse öppnade mobilen hade jag fått sms från en kollega som låg pall med huvudvärk och halsont, så nu är det bara en tidsfråga känns det som...
Och att ni får ställa in er resa är ju fullt förståeligt men vi vet ju alla att ni gör en ny resa när allt är lugnt igen.
Jag känner mej ganska pigg ändå idag, uppe med tuppen och är t om igång med tvättstugan, vad händer liksom??😅
Sen kan jag inte låta bli att undra om min fling är sugen på att ses snart igen?
Sol och vår i luften hoppas jag ger honom pirr i magen🤭
Ha en härlig dag🌞

Svar: Härligt med vårkänslor... ta vara på dem och lev ut dem : ) Flingen kan mycket väl vara intresserad.. kram :)
Esmaralda

18 Kristin:

skriven

Tusen takk for den glade tilbakemeldingen om Mona, kjære Esmaralda. Jeg er så lykkelig på hennes vegne, at det går framover med henne. Jeg gleder meg også over at hunden og Mona snart kan møtes igjen. Det burde blitt filmet, for det vil bli et stort øyeblikk for begge to.
Jeg er mye i skogen i disse corona tider. Uansett hvordan man bor, må vi forsøke å finne glede i de små ting i hverdagen.
Våren er her, og det er fint å høre fuglenes optimistiske sang, kikke på knoppene på trærne som snart vil glede oss med grønt vakkert løv, kort sagt naturens positive liv.
Jeg vet personlig at coronaspøkelset dukker opp i tankene, så jeg håper inderlig, at om jeg skulle få dette, at jeg vil klare meg sammen med mine hunder her hjemme.
Etter at Mona ble syk, og at hunden hennes sørger, er jeg virkelig bekymret for mine 7, om noe skulle skje meg.
Men, hvis jeg slipper frykten, tror jeg og håper jeg det vil gå bra.
Hundene er jo min familie og mitt liv.
Nå ønsker jeg dere alle en frisk og god dag.
Kram!!!

Svar: Ja det kommer bli stort när de träffas igen. Skönt att man kan vara ute... i skogen hämtar man god energi. Jag ser inga tecken på att du skulle skiljas från dina fina hundar.. kram :)
Esmaralda

19 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Så härligt att Mona är lite bättre <3 håller tummar och tår att det håller ända fram så hon får komma hem till lillkillen <3

Självklart ska ni ställa in Stockholm i dessa tider ,ni måste vara rädda om varandra Det blir fler ggr <3

Några coronatips har jag inte Sitter där jag sitter men kan gå ut i naturen och det ger såå mycket. Sen tar prommenaderna längre tid för de man träffar vill prata och är vääldigt pratsugna Vilket är en härlig effekt av coronan !
Tipset är kanske att ringa de som är hemma för det blir bra träligt i ensamheten...

Sol men blåsigt och jag ser skatan kämpa i blåsten med pinnar till nya boet

Kram Anki med flock

Svar: Ja tack o lov att man kan gå ut och röra på sig ! Och nu bygger fåglarna bo... undrar om koltrastarna gör ett nytt försök att sätta på vår veranda !! Vi har nåt väldigt smått i granriset sen i julas.. som bygger... så det får sitta kvar ! Kram :)
Esmaralda

20 Läroliv:

skriven

Håller tummar och tår för Mona och lilla vovvens skull att få komma hem på fredag.

Hänger även jag med på att köpa en dresserad vårtpadda av Agnes. Hm, undrar om den kan ha sele, när vi ska gå ut och gå menar jag, hehe.

Kram

Svar: Ja jag undrar också om du koppeltränar dem innan leverans Agnes ? :) Kram
Esmaralda

21 f:

skriven

godmorgon

vi är en liten familj som driver en restaurang och det är inte lätt i dessa tider, ser du om vi kommer klara oss under corona tiden, och efter. kram

Svar: Det är tufft.. försök förändra för att anpassa.. mat för avhämtning eventuellt också hemleveranser.. då kan ni klara det.. kram
Esmaralda

22 Mg:

skriven

Hej!
När tror du ja får gå tillbaka till jobbet? April/maj? Lr blir det längre?
Kram!

23 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har för mycket av makt och är för starkare just nu... varför så...

Kommer andra förstår och respektera min frihet.

Ha det bra

24 Smulan:

skriven

Hej esmeralda!

Nu har jag tagit tag med det jag önskar mest men inte hänt!
Kommer det att hända? Har fått negativt efter negativt!

Samt så står jag inför ett dilemma gällande jobb och jag vet inte vad jag ska göra eller vilket ben jag ska stå på!

Tack och var rädd om dig!
Hälsningar smulan

Svar: Något bra kommer inom kort... ser dock inte riktigt vad... kram :)
Esmaralda

25 Ma:

skriven

Hej esmaralda.
Jag bor egentligen med ett rum för lite. Yngsta dottern som bara är bebis än har inget rum. Det behövs ju inte än.
Tror du jag kommer få hitta någon lösning på det här i den här lägenheten? Bor vi kvar såpass? Eller kommer en flytt innan det blir aktuellt på allvar?
Kram

26 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag är lite nyfiken på en man. Känner lite attraktion.
Det sista jag vet om är att han har tjej.
Och då är det uteslutet för mig.
Vill inte ha något som skulle bli fel eller drama.
Men drömmer om en familjekonstellation som skulle bli bra.

Kan du se någon chans till något seriöst mellan mig och den här mannen jag tänker på?
Kram

27 Fråga:

skriven

Hej esmaralda

Ser det ut som om F kommer att vilja ta med mig dit något framöver?🤗
Kram

28 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Härligt att höra Mona är på bättringsvägen och får komma hem och får vara med sin hund!

Nere hos oss är det bara tillåtet att vistas 2 personer tillsammans förutom familjen. Hålla avstånd givetvis. I affärerna är det streckmarkeringar så man inte kommer för nära i köerna. Inga semesterbostäder, hotell, restauranger, cafeer är öppna.Inga turister, allt ligger nere och det är folktomt.Spöklik känsla.

Jag försöker bara dra mitt strå till stacken och följa de regler som gäller, i övrigt vistas mkt ute i friska luften , dricka mkt vatten som jag kokar med ingefära, citron o vitlök.
Tränar mkt, cykel, jogging etc, men det gör jag alltid.Behövs inte minst för att jag skall hålla humöret uppe!


Äktenskapet har gått över i ngt som liknar vänskap, för att situatioen skall bli mer hållbar bor jag för tillfället i ett gästrum, försöker bara få mitt liv hanterbart och vara så mkt realist jag bara kan, inga mer drastiska förändringar i corona tider.


Försöker i allt strukturera min dag och inte oroa mig, tom tagit fram block o ritpennor, blir inga speciella konstverk precis, men kul med färg o form, om inte annat så som terapi.


Träffar inte min nya vän för tillfället, går inte under rådande omständigheter.

Förstår inte varför han ständigt gör sig påmind, jag är inte förälskad, känner bara ngn sorts ordlös djup gemenskap med honom, vad kan det bero på.

Har vi haft ngt gemensamt i tidigare liv?

Ha en fin dag i vårsolen!
Kram









Svar: Ja samhörigheten handlar om ett tidigare liv... ni var inte ett par men stod varann nära på annat sätt.. kram
Esmaralda

29 Am:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut som om han kommer att vilja göra ett försök att leva tillsammans med mig? Eller kan det ändras?
Kram

Svar: Ser inte ut som det blir ni, kommer finnas en annan så småningom.. kram
Esmaralda

30 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför min vänner från facebook som inte bryr sig om hur jag mår. Jag mår dåligt som behöver prata med en vän.

Vet inte om det fungerar att prata med C kvinna? Smsar henne...

Ha det bra

Svar: Många på Facebook föredrar att vara just där och inte i varandra verklighet... försök att inte ta det personligt.. kram :)
Esmaralda

31 Elin:

skriven

Kommer han ta mer kontakt med mig inom närmsta tiden? Känns som han har fullt upp med annat och att vi inte ses lika mkt. Blir det bättre? Blir fortf glad när jag ser honom.
Kram

32 N:

skriven

Hej esmaralda.

Ser jag ut att bo kvar här när mötet med kärleken sker?
Kram

33 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda
Jag känner bara en stor oro för allting igen, kämpar mot min depression och känner mig riktigt nere - tycker bara att hela coronasituationen visar vilken grym och hemsk värld vi lever i. Den bara bekräftar den bild jag har av livet och världen - en jävllg plats där det inte finns någon rättvisa och oskyldiga människor far illa

Mitt enda sätt att försöka hålla greppet om livet är att resa- min enda tillflykt från skiten, där jag kan andas, leva. Nu kan jag inte heller göra det och ångesten ökar och river och sliter i mig

Känslan av att sitta i ett fängelse är oerhört stark, undrar om den känslan kommer från ett tidigare liv

Min sommar. Hur blir den alltså? Att sitta hemma instängd under min lediga tid i juni klarar jag helt enkelt inte.
Ser du något om min sommar?
Kram
Jennifer

34 SusanneAmalia :

skriven

God förmiddag..

Nu bär det av till Sälen.. 10.30 hämtar skjutsen mig..

Älskar detta till nästa säsong blir det nya skidor.

Solen skiner fåglarna börjar samlas i trädet utanför till Sagas glädje.
Hon har full utsikt från sitt katträd..

Mjau... 🙀

Det här ska bli den bästa semestern ever.. Sedan tillbaka till verkligheten..

Flyttar måste tänka så...
Mycket att göra.. Ska operera ögonen.. För att få ta lastbilskort.. Blir rörigt men en sak i taget..

Nu till energiflöden.. Tankar på och njuter av att vara här och nu läker hela tiden.. Kastar mig ut i pisten och livet. Säljer hus flyttar. Gör mig av med dålig energi nystart nytänk. Kärlek glädje healing..
Mina bloggdjur.. Är med och healar i dag.. Solkramar till alla och glädje sänder Saga EllaBella och Jag..

Fråga. Vad sägs om flytt..?? Sverige eller Österike..
Hittat ett hus i Sälen och jobb i Österike med boende hus och hund...
Vill dock vara nära min cancersjuka son.
Men i ej Corontider tar det 2h att komma hem.. Från Österike.. Rörigt som sagt..

Svar: Ha det riktigt bra nu under semester och se upp för smitta ! Just nu känns det inte som rätt i tiden för större beslut.. kram
Esmaralda

35 Godis :

skriven

Gav ett ultimatum till han då jag är ganska trött på att människor velar fram och tillbaka. Vad orsakar hans osäkerhet egentligen? Inte gentemot mig utan i allmänhet.

Kram

Svar: Lite svajande självkänsla kan det finnas där... kram
Esmaralda

36 Dunegull:

skriven

Får jag frågan om ngt bättre på jobb innan sommaren eller blir i höst?
Kram

37 rosviol:

skriven

Så glädjande att mona mår bättre och får hoppas det håller i sig <3 ..var det healing och allas positiva tankar som hjälpte till måntro?

Har inget bra tips att dela med mig av. Har hört att d vitamin och zink ska vara bra för att boosta kroppen i dessa sjuktider. Även probiotika. Annars använda halsduk/scarf när man är ute, som ett provisoriskt munskydd, kanske inte hjälper så mkt men allt är ju bättre än inget. Men bäst är nog bara att hålla avstånd och att folk verkligen håller sig hemma även vid minsta sjukdomstecken. Tänka på varandra och visa hänsyn.

Fråga.. Jag är rätt grubblig å förvirrad och vet inte vad jag ska göra härnäst. Gör en plan och ta en sak i taget har ditt råd varit tidigare men jag vet verkligen inte i vilken ände jag ska börja, det mesta känns bara övermäktigt och inte direkt realistiskt. Vill nog mest ha en nystart men hur? Har försökt prata med vem än som kan tänkas lyssna men universum verkar tyst än så länge.. Ursäkta för lång text men vet verkligen inte vad jag ska mig till..

38 Pia1:

skriven

Heja Mona, så otroligt glad jag blir ❤
De råd jag själv fått, förbered immunförsvaret för krig, titrera upp c-vitamin till gram, inte milligram.
Avstånd är viktigare än man kan föreställa sig, man kan inte tvätta bort den smittades utandade luft och studier har visat att man smittar ca två dagar innan man får symtom. Det är förstås inte sveriges officiella uppgifter ännu men just jag väljer att lita på läkare som har mer rutin på ett ännu ganska outforskat virus. Så, ännu mer avstånd!
Och så ska jag och sonen hitta sätt att fokusera på roligare saker. Lista på glädje-teman helt enkelt ❤

39 Misstjejen:

skriven

Hej

Snälla svar... kan jag smsar cecilia om få prata med henne som vän om hur jag mående

Ha det bra

40 ängeln:

skriven

Vad glad jag blir för Mona! Den här sjukdomen har tagit hårt på mig. Varför blir jag inte bättre? känner mig rädd för att jag är så svag. Blir jag bättre snart? Kram

Svar: Ja du blir bättre men det tar helt enkelt sin tid.. kram
Esmaralda

41 Browallia:

skriven

Åh vad skönt att få nya goda nyheter om Monas tillfrisknande. Jag håller mina båda tummar för att hon får komma hem till vovven på fredag.

Nej, jag oroar mig inte för att få Corona, plötsligt är det en fördel med att vara långtidssjukskriven för social fobi och utmattning som gör att jag knappt går utan för dörren i vanliga fall. Så länge jag är sjukskriven fortsätter ju min sjukpenning att ramla in på bankkontot varje månad så det mesta är som vanligt för mig.
Jag håller mig uppdaterad genom att varje dag se den dagliga presskonferensen på tv4 kl 14:00 med olika experter, myndigheter och politiker. Följer deras råd och restriktioner.

Sonen och hans sambo sitter hemma i karantän då båda blivit förkylda med de symtom som Corona ger men de är inte testade, symtomen är lätta så de har inte behövt söka vård. Sambon arbetar på ortens hotell och träffar folk från när och fjärran så det är förmodligen där ifrån smittan kommer men är inte bekräftat
Det gick som en stöt genom mig när sonen berättade, Corona kom plötsligt så nära men lyckades lugna mig snabbt igen med att de är unga och tillhör inte någon riskgrupp så det är ingen fara med dem.

Bilden med trisslotten är min humor. Saxar den och delar på mitt Instagram :D

Kram :)

Svar: Ja man måste ju få skoja om allt, även om Corona.. kram :)
Esmaralda

42 Michaela:

skriven

Åhh vad härligt att höra om Mona! Snart är hon hemma hos vovven igen :) Förstår att ni skjuter på resan till Sthlm. Hade sett fram emot att få träffa er men det kommer fler chanser hoppas jag :)

Hur ser allt ut kring mig?

11 grader idag och det lovas i några dagar. Våren visar sig :) Ha en fin dag! Kram

43 <3:

skriven

Hej kära Es, tror du nya lpg och fettfrys kan hjälpa mig så jag kan gå ner de där envisa två tre kilon så jag är nere på 45 kilo igen? Hoppas kunna nå det till sommaren.
Kram

44 Marita:

skriven

Hej!
Så skönt att Mona mår bättre,och får snart komma hem till vovven.

Klarar jag mej ekonomiskt framåt?
Kommer jag höra nått från jobb snart?

Kram

Svar: Jobb kommer, helt klart så ge dig inte, fortsätt sök allt. kram
Esmaralda

45 Vb:

skriven

Har han checkat in på
Hotell nu då? Kramar

46 Jen. :

skriven

Finns det stor chans att det går vägen den här gången eller är det inte meningen att lyckas än?

47 Ghostwriter:

skriven

Skönt med Mona, detta gjorde vi bra (och hon!).


Känner verkligen inget hopp riktigt om lösning för min sits i sommar, även om du får en känsla av att det löser sig "på något sätt". Det kan ju vara via jobb... eller att jag trots allt blir hemlös men får flytta in hos någon, vilket ju vore helt katastrofalt. Ärligt.. eller att behöva fråga hyresvärden om att få betala trippelhyra, vilket inte heller går rent logiskt.



Kram

Svar: Önskar jag kunde se mer detaljerat men icke.. ibland blir det så, jag beklagar verkligen.... kram :)
Esmaralda

48 Kristin:

skriven

Tusen takk for ditt svar, kjære Esmaralda.
Jeg har nettopp kommet tilbake fra min første tur. Det båser godt i dag, og det er så vakkert å høre trærnes nydelige symfoni.
Jeg hadde en merkelig opplevelse. Et par hundre meter foran meg var en mann med rød lue som gikk rundt. Så satte han seg på en sten. I det jeg kom nærmere, var han borte.
Det slo meg at det kunne være min mann som har gått over, eller så så jeg noe som ikke var.
KRAM!!!

Svar: Faktiskt så tror jag det var din man.. har en känsla av att han sökt konkret kontakt för att ge dig god energi nu med Corona.. han vet att du kan oroa dig lite och han vill lugna och säga att det är ingen fara... vilken underbar upplevelse.. kram :)
Esmaralda

49 Tingeling:

skriven

Haha! Man måste få skoja också om eländet annars går man ju under. Försöker inte läsa så mycket om corona längre. Jag orkar inte ta in allting som står, man blir som mörbultad. Försöker titta på lite annat på TV, komedier till exempel.

Glädjande nyheter om Mona!

Jag är mycket bättre, halsont känns i princip inte alls längre, är dock fortfarande snuvig och hostar ibland, men inte så farligt. Blir hemma resten av veckan så jag inte går tillbaka för fort som sist, bättre att bli helt frisk först. Ligger på spikmatta, sitter i massagestolen, yogar, dricker nyttiga smoothies. Har tid att laga mat på kvällen och jag har tid att ta in saker och ting. Jag är tillbaka till mig själv. Måste allvarligt fundera över detta "karriärval" nu... Herregud så det varit under denna praktikperiod, hur stod jag ut? Känner just nu stor distans till det hela.

Nu har jag bokat tid till frissan i början på maj. Flera månader sedan jag gick dit, ska tona håret i lite ljusa slingor också. Ska blir riktigt skönt.

Kommer jag in på sommarkurserna? Jag verkligen verkligen vill det. Kommer blir mycket men värt det. Håller tummarna.

Våren är på väg. Så härligt. Älskar våren.

Kram!

Svar: Så fin du kommer bli i håret :) God chans med sommarkurserna.. kram :)
Esmaralda

50 N:

skriven

Hej esmaralda.

Härligt med goda nyheter om Mona!

Ser det ut som om han tar med mig dit något nu framöver för umgänge?
Kram

51 Ma:

skriven

Hej esmaralda.
Jag bor egentligen med ett rum för lite. Yngsta dottern som bara är bebis än har inget rum. Det behövs ju inte än.
Tror du jag kommer få hitta någon lösning på det här i den här lägenheten? Bor vi kvar såpass? Eller kommer en flytt innan det blir aktuellt?
Ser jag ut att bo här då jag möter kärleken?
Kram

52 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du något om denna orange håriga man som jag inte känner särskilt väl.
Känner viss nyfikenhet o attraktion.
Det sista jag vet om är att han har tjej.
drömmer om en familjekonstellation som skulle bli bra.

Kan du något seriöst mellan mig och den här mannen jag tänker på?
Kram

53 Moms:

skriven

Hej!
Kan du se om vi kommer bli sams igen eller prata med vArandra någon gång igen?

Kram

54 <3:

skriven

Hoppas av hela mitt hjärta att Covid 19 ska vara över i maj.
Så ni kan komma till Stockholm.
Känns så overkligt med allt som händer nu. Känner mig lite rädd. Blev tvungen att uppsöka HC för min värk i ryggen.
Mikael hörde av sig igår igen. Hur är det med honom ?
Det var slut med sambon. Är han fortfarande lite för mycket party och dricker för mycket ?
Han är väldigt driven och framgångsrik med affärer. Vi träffades första gången när vi båda pluggade på Högskolan. Så det är många år sedan. Blir det dejt för oss nu 2020.
Kram

Svar: En dejt kan det bli men känns inte riktigt som han är rätt för dig och det upptäcker du själv i så fall rätt snart.. kram
Esmaralda

55 Michaela:

skriven

Glömde att fråga hur ni mår Es och om våren även kommit till er? Vad pysslar ni med om dagarna? :)

Litet bakslag men annars tycker jag att det går långsamt framåt. Någon oro eller ser det bra ut?

Precis varit och postat ett brev till VC som jag fick igår och som var till en annan patient. Aj aj inte bra att det blir så men nu löser det sig. Kram

56 Mirre:

skriven

Hej Es!
Nu har jag helt plötsligt två valmöjligheter, personlig assistent eller jobba med kundtjänst..
Min magkänsla säger mig att jag hade varit lyckligare på jobbet som personlig assistent även om jag bara kommer jobba 50%..
Har jag rätt i detta? Ser du vilket av dem jag bör satsa på..

Och idag ska jag förresten kolla på lgh, ska bli spännande🤩 kram💛

57 Monica:

skriven

Hej Esmaralda,

Undrar om jag kommer få ett jobb som jag önskat mig och som jag verkligen trivs med inom kort eller ska jag bestämma mig för att plugga?

Kramar /Monica

Svar: Jag ser både jobb och plugg men inte i vilken ordning.. kram
Esmaralda

58 Lola:

skriven

Hej fina Es,

kanske konstig fråga men ger ett försök.

Känner du in vad orsaken till min acne på hakan och nedre kinder är? Brukar inte ha det o sminkar mig inte med foundation och borstar..

Är 26 år gammal.

Tack på förhand..
Kram

Svar: Kan vara hormonellt... men detaljer kring detta ser jag tyvärr inte.. kram
Esmaralda

59 B:

skriven

Hej!

Kommer jag och min vän åka på vår resa som vi bokat?

Kramm❤️

Svar: Var beredd på att den kan bli uppskjuten.. kram
Esmaralda

60 Dalkulla :

skriven

För varje person som klara sig och blir frisk från detta virus, är verkligen en seger i sig. Mona inget undantag. Så roligt att höra hon är på bättringsvägen. :)


Svar: Ja, jag blev så glad :) Kram :)
Esmaralda

61 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Tror du jag klarar coronaviruset okej om/när jag drabbas? Eller ser du mig bli allvarligt sjuk? Ser du någon fara för mina nära och kära?

kram

Svar: Jag ser ingen allvarlig fara runt dig.. kram :)
Esmaralda

62 Hon:

skriven

Motion är väl det bästa för immunförsvaret :) Sedan kanske även dagligt tillskott av probiotika av god kvalitet, även zink, c-vitamin. Eller om man börjar känna sig krasslig, varför inte en 2-veckors kur av oreganoolja som är både virus- och bakteriedödande..

Undrar om jag kommer att få nåt svar av mina lärare snart, eller varför dröjer det?
Kram

Svar: Känns som om de också arbetar på halvfart... hör av dej till dem om det dröjer.. kram
Esmaralda

63 Mimi:

skriven

Hej!

Nu i Corona tider är det ju ännu svårare att få jobb. Ser du fortfarande att jobb kommer eller är det helt kört för min del?


Kram

Svar: Det kommer men pga corona kan det ju dröja lite längre än det annars skulle ha gjort.. kram
Esmaralda

64 Naturvän:

skriven

Hej!

Tusen tack för svar, det hjälper mig så oerhört.
Skall meditera över känslan av samhörighet....kan ju ge ngt...vad vet jag.

Nu skall jag krypa in i ett hörn på altanen o njuta av vårsolen, påskliljor o trädgården som börjar vakna till liv.

Ha det bra alla!
kram




Svar: Härligt, ja, bara njut :) Själv har jag tagit en promenad längs havet.. kram :)
Esmaralda

65 Skorpan:

skriven

Ojdå, nu ska vårt län stängas o resande annanstans förbjudas. Det är mycket intressanta tider vi lever i... Lite trist är det, men jag tycker att jag har acklimatiserat mog ovanligt bra, det finns hopp för mig, tror jag ;). Kanske jag upplevt nåt liknande i tidigare liv,känns så. Allt okej med er därhemma Es?
Kram Skorpan

Svar: Ja det här är långt ifrån första gången som du möter en kris.. du är härdad...kram :)
Esmaralda

66 Barbie:

skriven

Hej Es, kan du se om han är själv i Landet? Kramar

67 Misstjejen:

skriven

Hej

C kvinna svarar inte väl på min smsar för hon sagt ju jag får kontant med henne om det är akut. Men jag gör det. Konstigt vännen jag har. Hon är inte väl äkta som jag tror... hon borde bryr sig om mig

Ha det bra

68 Anki:

skriven

Hej Igen
Oooh så spännande med bobygge i granriset ...
Koltrasten kommer säkert åter och lyckas bättre denna gång ..Jag hoppas på blåmes och talgoxe i mina holkar Skatorna skyddar småfåglarna så jag är glad att de bygger i min gran.

Kram Anki med flock

Svar: Förr brydde jag mig inte speciellt om fåglar .. vet inte vad som hänt.. åldern kanske ? Plötsligt nästan kvittrar jag med dem och matar och står i och döper fjäderfäna !!! Kram :)
Esmaralda

69 Konvalj:

skriven

Hej!
Goda nyheter, Mona tillfrisknar och får återförenas med sin kära vovve.
Våra varma tankar och önskningar var inte förgäves.
Men garantier finns aldrig.
Nu får hon önska något personligt via sin talisman.
Som jag skrev tidigare så kan precis allting ses på två olika sätt, minst. Som född i Vågens tecken upplever jag att allt behöver vägas i två vågskålar innan beslut tas. I vågskålen med dels talismanen till Mona och dels traditionell utlottning så stannade mina vågskålar på 90/10. Det brukar oftare bli 50/50.
Som alla andra människor har jag tagit felaktiga beslut och fortsätter med det då och då. På min lilla ort är antalet corona-fall just nu under 10. Jag sitter inne...Konvalj

Svar: Ja och i min lilla by vet vi inte hur många som är smittade men vi vet ATT det finns smittade... man får helt enkelt vara försiktig.. tan att få panik.. kram :)
Esmaralda

70 Z:

skriven

Hej Esmeralda!
Ser du om han är själv en kvinnlig eller manlig person med honom kanske ?
Kramar

71 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Vet att du ej siar om sjukdomar men kan du snälla se om min mamma el pappa, man el dotter om det finns någon fara runt dem? Är så orolig för mina föräldrar som är i riskgruppen 😭 å även lilla dottern med astma. Vår chef på vår enhet tar ej oss på allvar o nonchalerar bort vår oro medan resten av huset får jobba hemifrån
Kram

72 Kan inte glömma:

skriven

Hejsan esmeralda hoppas du har det bra. Jag har en fråga angående en man jag träffade för några år sedan men som jag valde att lämna av olika anledningar. Men saken är att jag kan ej glömma han tänker och drömmar om han ständigt.varför? Kommer det bli vi igen, tänker han på mig? Kram

Svar: Nej det känns inte som om det blir ni igen... det blir någon annan.. kram
Esmaralda

73 Nenna:

skriven

Hej Es,

Jag har fått en låt på hjärnan som jag nynnat och sjungit på i en vecka.
Är det ett budskap till mig, och från vem? 😊

Kram 🤗

74 Elisa:

skriven

Hej,
Har du tips på hur hantera samtal med honom då jag snabbt blir så irriterad och arg?
Kram

Svar: Ta samtalet när det är lugnt och ni båda på gott humör... gå inte i försvar... försök att vara saklig.. kram
Esmaralda

75 ThereseC :

skriven

Hej Es!
Skönt med positiva nyheter om Mona. Hoppas verkligen att hon får komma hem på fredag och mysa med vovven.

Paddor brukar sjunga för sin blivande partner läste jag. Det måste ju innebära att de har fullgod hörsel. Bra ifall man tänker dressera dem. Då kan man använda sig av klickerträning. Men de är fridlysta. Undrar om det finns någon sort som man får lov att ha som husdjur. Annars kanske man får hålla till godo med en groda istället. För akvariegrodor finns väl?

Kram ThereseC

Svar: :) Kram :)
Esmaralda

76 Tiss:

skriven

Min hy var så fin för bara fyra dagar sedan och har hållit sog så i väldigt lång tid. Nu har det kommit en liten explosion av acne. Jag mår så dåligt över detta. Snälla säg att hyn blir bra igen!

77 Alie:

skriven

Glädjande att höra kring Mona 🙏
Och tråkigt att läsa att ni troligtvis får ställa in Stockholm ( men det är mycket och för många, i dessa tider)
Jag arbetar ju inom vården själv, men känner mig mer förvirrad nu av vad som gäller kring Corona virus.. så mycket information och spretar brett och i allt detta, en väldig massa falska rykten.. farligt!!
Jag gör allt för att skydda mig själv, främst för att inte smitta mig själv då en familjemedlem har nedsatt immunförsvar.
Ska jag hålla mig helt borta 😔 eller kan vi träffas ( på avstånd) ser du någon risk i detta?
Kram ALLA, och think positiv! ❤️

Svar: Ja det är en knepig tid nu !! Men att träffas på avstånd ska gå bra... kram :)
Esmaralda

78 MissJ:

skriven

Hej
Ser du om jag kommer byta jobb snart och i sådana fall till vad?

Ser du om vår önskade lägenhet dyker upp snart ?

Svar: Du byter jobb men det dröjer ännu en tid... lägenheten kommer också.. håll ögonen öppna.. kram
Esmaralda

79 Mikael:

skriven

Hoppas det går bra för Mona nu :)

Mina livserfarenheter och mitt ansvar för saker har bråkat ordentligt med mig, så jag har inte läst några kommentarer här än, är länge sen jag behövt använda mina andliga talanger om liv död kärlek osv., samt vetskapen om några, om möjligt, ödesdigra saker.

Efter att ha legat och skakat över en del saker och ting fick jag snabbt lära mig att jag kan säga upp 1500 personer i veckan, med ett leende, inte som Trump med en bister min, förr plågade sånt mig men vet nu att alternativen kan vara 1000ggr värre, så det går att göra med ett leende likt, du får sparken!!! :)

Jag kan också ta Corona med ro, hur många miljoner än som dör, då jag vet saker som är värre, det blir som det är tänkt.

Någon, HS?, nämnde att medvetenheten bland människor skulle öka nu, jag kanske fick prova på det nu...

Det tog 70 år innan Trump fick sin livsuppgift, ibland får man gå igenom sina stålbad, innan man får sina uppgifter, först behöver man få livserfarenheter och formas....

Jag är kanske en av de få som kan skämta med Sadhguru och vara lika hjärtligt ”rå” mot han som han mot andra, nyligen frågade en ryss han pm något och Sadhguru drog ett skämt för han, om varför handspriten är slut? För att ryssarna har druckit upp den!

En gång så slog sig Hitlers sekreterare ner sig bredvid mig, hon gillade mig och så sa hon, Hitler var en trevlig man! Med eftertryck, Jo jag ska nog kunna vara trevlig jag med :)

Allt man får i presenter eller kommer på att köpa osv. kanske inte är en tillfällighet, utan man kanske ska lära sig tänka en del, inför framtiden :)

https://www-rockbladet-se.cdn.ampproject.org/i/www.rockbladet.se/wp-content/uploads/2014/12/europe.jpg

Hilma af Klint packade ner sina målningarna med orden, de här målningarna får inte packas upp förrän om 50 år då det är ingen i nutid som kommer att förstå sig på de nu, ett svenskt museum erbjöds senare att få alltihopa , gratis, de tackade nej, idag är de värda miljarder, av en anledning :)

Jag är något avundsjuk på Hilma då det bara var tavlor hon behövde packa ner, själv skulle jag kunna packa ner mig själv, i en välsignad låda, för att komma tillbaka om 50-70 år, i en tid när det finns fler gelikar :)

Ni kvinnor är roliga, jag mötte en kvinna i en bil, hon tittade så hirrigt på mig att hon inte hade tid köra sin bil, en kunde tro att hon skulle ha sex med mig där på fläcken, alltså... det blev lite trångt i byxorna, vad gör ni med mig!! haha, man kan inte visa sig bland folk :)

Blir det några trista tider över en tid nu och folk upptar sin tid med Corona så ringer jag nog till den här gudabenådade kvinnan och frågar om hon möjligen är singel och har det lite trevligt :)

https://youtu.be/CshDagHHzmI

Som man finns det ju ingen tvekan över om kvinnor är skapade av Gud eller inte :)

Hoppas ni inte behöver bråka med Corona alltför för mycket, det är himla bra att de delar ut en gratis pengar till alla amerikaner nu, så de kanske håller sig i skinnet, någorlunda, är ju människor man har att göra med och det är numera soprent i hyllorna på vapenbutikerna, folk som inte ville ha vapen förr handlar nu, jag kan tänka mig en skruvad variant av Purge, allt är inte bara film

https://youtu.be/UL29y0ah92w

Kram
Mikael

80 Trygve:

skriven

Pratar med en på internet, vad ser du om det, finns det potential där?

81 <3:

skriven

Hej kära Es, tror du nya lpg och fettfrys kan hjälpa mig så jag kan gå ner de där envisa två tre kilon så jag är nere på 45 kilo igen? Hoppas kunna nå det till sommaren. 
Kram

Svar: Jag får ingen info till mig tyvärr.. kram
Esmaralda

82 Hjärter dam:

skriven

Underbara nyheter! Gott att höra att Mona är på bättringsvägen och att hon och vovven snart får vara tillsammans ❤️
Lite korvstroganoff kanske skulle sätta fart på hans matlust också..😀

Kram ❤️

Svar: Ja, men bara han kommer hem så kommer nog också aptiten.. kram :)
Esmaralda

83 MissJ:

skriven

Hej

Jag behöver få vägledning vad gäller både jobb och lägenhet.
Har sökt några jobb och vet inte vilket jag ska hoppas mest på eller när i tid det är aktuellt att jag byter jobb.
Samt när i tid lägenheten kan dyka upp. Det är många olika delar som är beroende av varandra just jobb och boende i mitt fall.
Vägledning önskas om du kan se om det är värt att stanna på mitt nuvarande jobb.

84 Ma:

skriven

Hej esmaralda.

Undrar verkar jag bo kvar här i den här lägenheten jag bor i nu när jag möter kärleken ? Verkar jag bo här jag bor nu då?
Kram

85 Mam:

skriven

Hej esmaralda.
Barnen är små nu men åren går och fort.
Ser du om jag fortfarande kan vara själv när barnen är i tonåren eller kommit upp lite i barn åldern?
Eller kommer jag att leva tillsammans med en partner under deras uppväxt? Eller i tonåren?
Kram

86 Se:

skriven

Hej esmaralda.

Har frågat denna fråga många gånger. Undrar om du inte ser något svar,

Tror du han tar med mig dit något nu framöver för umgänge? Ser det så ut?
Kram

87 Rosa:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut som om han har känslor för mig? Riktiga känslor
Kram

88 Dunegull:

skriven

Rädd att bli sjuk innan fredagens operation. Hur stor är chansen att den blir av?
Kram

89 Månskenet:

skriven

Va härligt att Mona är på gång! Kram!
Du, Es, du spådde för 2020 om en rejäl naturkatastrof, kommer det ännu till ovanpå allt detta...eller...är det corona som blev (natur)katastrofen, eller såg du detta virus? Och när och var skall detta sluta? Nåja, vi sitter alla i samma båt. Arbetsplats efter arbetsplats stänger och permitterar, vi stänger in oss själva om inte annat, vi stirrar på den som nyser eller hostar inne på matbutiken, vi blir smått hysteriska om någon knackar på hos någon...
Kram till dej Es o alla andra, tvätta händerna o håll er friska <3

Svar: Ja såg faktiskt ett virus men valde att kalla det naturkatastrof eftersom jag inte ville skrämma livet ur folk.... kram
Esmaralda

90 Anna E:

skriven

Han på happn som jag matchat med, känner han igen mig? Kommer han skicka meddelande?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: