PLEASE NOTE.....

 

De flesta på bloggen vet nog redan om detta men ville ändå tipsa om följande länk för dem som vill och har möjlighet att frivilligt jobba inom den rådande situationen:

 

 https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3569982049685557&id=100000213917676

 

Samt denna länk 

 

https://candidate.hr-manager.net/vacancies/list.aspx?customer=sll-utbildning&departmentid=61589&mediaid=4623

 

Kram  från en i bloggfamiljen

1 Lotta:

skriven

I mitt nästa liv vill jag jobba inom vården 😉😇😂.

Läste en kommentar i förra inlägget att man inte ska förvänta sig att skolorna öppnar igen. Till mig skrev du att de skulle öppna. Jag känner att man måste vara positiv. Om man tänker att de öppnar och visualiserar kanske det blir så. Om man inte tror det deppar man ner sig och får svårt att vara glad och optimistisk för ungdomarnas skull. De måste ju klara den här isoleringen, Visst öppnar dom?

Kram från envis mamma

Svar: Ja som sagt, de kan öppna en kortare tid innan sommaren... jag ser inte exakt när.. kram
Esmaralda

2 Frasse:

skriven

Detta gäller mig själv. Kan du känna om jag lider av sjukdom eller symtom?

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Tänker fråga om att inatt jag drömmar om typ pappa blir sjuk och dör. Men nu kommer han inte på lördag för ska firar min födelsedag med familjen. Han säga har inte corona för vill bara var försiktigt. Men vad är sanning? Det finns också andarna i min drömmar medan pappa var där

Ha det bra

Svar: Jag tror det är som han säger, att han bara vill vara försiktig.. kram
Esmaralda

4 AnnaK:

skriven

En till liten fråga. Kommer jag nån gång bli gravid igen? Inget jag vill men kan ju råkas hända.

Kram 🤗

5 Blond:

skriven

Hej esmaralda.

Tack för tipset!

Tycker han om mig? Eller har känslor för mig? Vad för känslor finns?
Kram

6 Anonym "isah" :

skriven

Tänkte köpa en vara som jag verkligen vill ha,
och personen är snäll att hjälpa. Men begär förskottsbetalning. Blir jag blåst, om jag betalar hälften redan innan leverans?



Kram

Svar: Känns bäst att betala vid leverans...kram
Esmaralda

7 MalinS :

skriven

Min man har anmält intresse. Hoppas det finns något han kan hjälpa till med.

Kram

Svar: Ja, det tror jag absolut att det finns.. kram :)
Esmaralda

8 Tingeling :

skriven

Ååhh jag vill så gärna! Hade jag inte varit på praktik skulle jag gjort det 😫 men jag måste ju vara där för att bli godkänd i kursen och få behålla CSN. Får kolla upp i maj om det fortfarande finns behov.

Hade gärna jobbat i vården..det som inte går är att jobba obekväma tider då jag är ensam med min dotter. Kanske i framtiden.

En före och efter bild på eran altan önskas sen när det är färdigt! 🙂

Trevlig kväll!

Svar: Absolut, det kommer :) Kram :)
Esmaralda

9 Boudica:

skriven

Jag har tur att jag fortfarande har jobb, och hoppas att det håller sig tills Corona-vågen är över! Hittils har vi fått en del ordrar men går fortfarande minus, och cheferna tror själva att orderingången kommer stanna upp.
Annars skulle jag hjälpt till med vad jag kan, men nu har jag ingen utbildning inom vård.
Bara kostrådgivning, men med det kan jag inte göra mycket mot Corona.
Hoppas detta är över snart!

Fick arbeta en kort stund med kollegan D, och märkte direkt hur den andra kollegan inte gillade det, denna svartsjuka är nästan skrattretande! Men jag gillar inte hur den förstör vänskaper för mig.
Men tyckte det var intressant samtal med honom, få veta hur hans liv var innan Sverige.

Här är jag trött, jag vet inte vad som tagit åt mig, denna trötthet har kommit och gått flertal gånger sedan jag tog uppehåll i mitt kaffedrickande, sen innan någon gång innan Corona. La mig tidigt igår men är minst lika trött idag! Ser du något jag kan göra? Vad har jag missat?

Förlåt om jag låter tjatig, men jag menar inte att vara det! Är bara lite otålig och nyfiken! ;) Hur ser det ut med seanskön? Väntar på min som skickades in i lördags.

KRAM!

10 Dunegull:

skriven

Tror du dem får sparken båda två nu? Redan innan sommaren?
Kram

11 Helena Ir:

skriven

Jag har jobbat inom vården,ett av mina tidigare arbetsplatser..men det går inte längre..skulle velat!

Känner mig rosslig och hostig..och lite orolig,mina lungor har redan ärr sedan tidigare jävulsk lunginflammation.

Hyllningar till vården..måste vara så tufft,slitigt och känslomässigt svårt ibland..

Kram

12 Mikael:

skriven

I tider av konkurser och annat så är det väl ett bra sätt att spendera sin tid, från Italien rapporterar de att de gör det för att behålla sin psykiska hälsa, varning för gråt

https://youtu.be/eXJhvAtDVwI


Tack J för denna låt, jag minns alla stunder med värme och glädje, jag fick aldrig riktigt chansen att bjuda tillbaka till dig, som med många andra stora

https://youtu.be/Ct_c859lQGI

H hann jag hjälpa något och hann ha ett utbyte med, jag var ett glin ändå tyckte de om mig, vi hade samma bilar, de dog i sina och jag överlevde i mina..., hoppas vi ses igen.


Kram
Mikael

13 Draken:

skriven

Kommer hon att höra av sig?

14 Maa:

skriven

Hej Esmaralda.

Rensade lite i dotterns garderob, rensade bort de allra minsta plaggen som känns för små.
Skulle vara skönt att göra sig av med lite men känns ändå jobbigt, för jag känner mig inte riktigt klar med barn. Så än vill jag inte göra mig av med allt.

Blir det ett till barn?
Kommer jag att få leva familj tillsammans med någon som kanske också har barn? Eller utan barn spelar ingen roll. Men ser du mig leva tillsammans med någon under tiden det finns ”småbarn” omkring? Är mina barn fortfarande små?
Kram

15 Nat:

skriven

Hej esmaralda.

Ser du om vi bor kvar här ett bra tag till eller om en flytt ligger nära i tiden?

Verkar nästa flytt bli tillsammans med någon annan?
Kram

16 MissMilla :

skriven

Bra jobbat! Vi har flera fall här nu där jag bor. Man får göra vad man kan.
Kommer allt bli bättre på jobbet? Min kollega H, är hon trött på mig? Hon är konflikträdd.

17 Nat:

skriven

Hej esmaralda.

Verkar det komma en partner för mig inom ett år?
Kram

18 F:

skriven

Hej esmaralda.

Har han känslor för mig? Vilka känslor finns det?
Kram

19 Hedwig:

skriven

Jag tror att ni har tur i Sverige att åtgärderna mot ´Coronaviruset´ är mycket mildare än i många andra länder. Här i Nederländerna får man vara ute med högst en annan person samtidigt, annars kan man få ett väldigt högt böter. polisen kan till och med tvinga sig in i hus nu om man anar att man är där med fler än 3 personer samtidigt som inte är släktingar. Många parker och skogar och stränder är avstängda för publiken. Det har blivit värre än DDR här på enbart några veckor. Väldigt skrämmande. Trots detta är det många som fortfarande tror att det är ´Coronaviruset´ som är boven och inte myndigheterna. ´Coronaviruset´ verkar hitintills faktiskt inte allvarligare än ett vanligt influensavirus. ´Coronaviruset´ verkar inte vara ett nytt virus heller, enligt min vän som är läkare. Jag tror alltså att vi är på väg mot en polisstat med, på grund av tekniken, aggressiva kontrollmekanismer som aldrig har funnits tidigare. Jag vill inte vara pessimist men jag tror att vi har tappat vår frihet på enbart några veckor och tappat vår sunda förnuft också. Jag tycker att det är livsviktigt att vi slutar tjata så mycket om ´Coronaviruset´ och om hur många sjuka det finns, om hur man ska ´skydda´ sig utan i stället lägga fokus på åtgärderna som tas och vilka konsekvenser de kommer att ha för hela mänskligheten!!

Svar: Det ÄR illa men jag tror inte det är riktigt så illa som du känner... och jag hoppas jag har rätt... kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: