STORHEALING !!!!!

Som bekant skulle jag varit ute och kryssat på de sju haven just nu.. nåja.. i alla fall Panamakanalen, Mexico, Nicaragua, Los Angeles  och lite annat smått & gott... och då skulle jag inbjudit er alla till storhealing som jag brukar när jag är på resande fot.
 
Som läget är nu reser ingen  - men ingenting  ska för den skull ta storhealingen ifrån oss !!
 
Nu behöver vi den kanske mer än någonsin !
 
Jag kommer alltså att hålla storhealing som vanligt...  men här på min strand.
 
 
 Alla är välkomna att delta
 
Kostnaden är 100 kr och  du betalar till :

Plusgirokonto:

1354552-0  till  Framtid & Rådgivning/WIDA

  Om du sätter in pengar från utlandet:

IBAN:  SE89 9500 0099 6042 1354 5520

BIC ( Swift)  NDEASESS

-

Eller så swishar du :

123 597 9752

💖

Så fort du betalat så mailar du mig på:

[email protected] och anger  hur du valt att betala  och

du skriver  ETT  TILL TRE  mantraord som beskriver vad du vill uppnå med din healing.

Jag kommer att bekräfta ditt mail och där får du vidare instruktioner.

💖

Vill du ge någon annan healing som kanske inte vet om det så går detta också bra men ange det i så fall i ditt mail.

💖

Healingen kommer gå av stapeln på söndag kl 19.00

Du kan anmäla dig fram till söndag kl  16.00

💖

Alla är så hjärtans välkomna och jag kommer göra mitt bästa när jag healar mot dig och som alltid så kommer  dessutom gruppens samarbete att ha positiv påverkan !!

 

Kram & välkommen

 
 
1 <3:

skriven

Hej Es, gillar Marko mig ? Är det sant att han ångrar att han inte tog ut mig på dejt dejt.
Kommer det hålla mellan honom och nya sambon? Jag tror inte de fixar kulturella olikheterna.
Hon är ingen kvinna som passar in på affärsmöten och middagar. Varit stand in flera gånger eftersom vi är vänner och M behövt någon social vid sin sida.
Aldrig någon som hänt ngt mer än vänskap mellan oss.
Kram

2 Draken:

skriven

Låter bra i dessa tider
Kommer hon att höra av sig? Det skulle göra min dag!

3 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Ingen healing i världen verkar bita på mig, men kan man vara med och önska att skolorna ska öppna? Eller är det för ”stor” önskan?

kram

4 Mikael:

skriven

Är det där din strand? Jag vet inte om du vet hur fint du bor, på många sätt.

Skrev du naturkatastrof för Corona så stämmer det, Oren höll föredrag i Sverige för hur det skulle gå men det hände inte så mycket och nu kommer väl svaren på det, business fick sin chans men nu är det nog försent, de kan inte lösa allt, de levererar vad folk köper så de går inte riktigt att lasta för saker och ting

https://youtu.be/9piIziXU9RE

Människan vräker i antibiotika i djur, skaldjurs, fiskproduktionen, förstör dess funktion, skövlar naturen osv.

SLU visade upp hos Malou gaskamrarna i Sverige där 3000 grisar gasas ihjäl varje dag, ett av flera slakterier, vad ska man förvänta sig att naturen ska svara på det

Veterinären om omstridd gasning på svenska slakterier- "De skrek för sina liv"


https://www.tv4.se/efter-tio/klipp/veterin%C3%A4ren-om-omstridd-gasning-p%C3%A5-svenska-slakterier-de-skrek-f%C3%B6r-sina-liv-12534407


Sverige köper också allt det där i mängder så nu får vi väl betala med Corona och annat.

Nu fattas det bara multiresistenta bakterier i respiratorer vid Corona så dör folk oavsett, jag mötte Frank Anderson och hans blick några dagar innan han dog, hans komplicerade operation lyckades men bakterierna på sjukhuset gick det inte att rädda han ifrån.

Efter Corona kommer nog våg 2, 3, 4, 5 osv. vad de nu innehåller, det går be till Gud, jag gissar Gud kommer bli populär varefter, det är nog ingen tillfällighet att larmet går och Hanks sätter standarden på stora duken, vem är det som drar ner helvetet från ovan, är det möjligen någon som tröttnat, allt är inte bara film :)

https://youtu.be/eyzxu26-Wqk

Kram
Mikael

Svar: Ja det är min strand :) Jag skrev naturkatastrof och den har ju kommit... fast jag önskar att jag haft fel ! Kram
Esmaralda

5 Milla:

skriven

Ja storhealing vill jag gärna vara med på!

En tidigare kollega till mig har velat äta lunch ihop. Jag är lite osäker på honom om han bara är ute efter vänskap eller är intresserad av mig? Vi har ätit ihop förut men aldrig på tu man hand.

Svar: Lite intresse från hans sida finns allt.. kram
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tror väl du har rätt att det kommer var tillfällen med B kvinna som kontaktperson. Det var jag som gjorde den valt utan medvetenhet om. Jag blockare henne just nu och må dåligt över hur bryr hon inte om mig.

Kommer jag få en annan kontaktperson efter möte i hösten?

Ha det bra

7 Rebecca:

skriven

Kan du se om jag kommer få barn? Hur många i så fall? Jag kommer ju inte få det nu nu, men jag har börjat längta lite. Kram

8 Skorpan:

skriven

Tänkte väl det, att det blir storhealing fastän du är hemma. Ska Mannabonne också delta o ge healing?

Fredag, äntligen, skönt att få ledigt. Ser du nåt kring min helg Es eller vill min ängel säga nåt gällande den?

Vi hade lång kontakt igår o nåt som jag önskar är att jag kunde känna värmen av honom, ja jag ser ju ljustecknet :). Kanske det är att begära för mycket?

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jadå Mannabonne kommer vara med, healing dras han till och har det i sig. Kram :)
Esmaralda

9 Mikael:

skriven

Nu börjas det snart, Mona var tidigt ute och behövde inte riskera att bli bort prioriterad.

Vården kan behöva välja bort även patienter som har goda utsikter att klara sig. Det säger Lars Sandman, professor i hälso- och sjukvårdsetik vid Linköpings universitet, som lett arbetet med att ta fram nya riktlinjer för prioriteringar inom vården.

Tillsammans med andra forskare har han på uppdrag av Socialstyrelsen tagit fram dokumentet "Nationella principer för prioritering inom intensivvård under extraordinära förhållanden." Ett arbete som gått i rekordfart.

https://www.svd.se/fransk-coronasmittad-16-aring-dod

kan nog säga, till de som nu kommer senare, som i trailern, Good luck in the night...

Kram
Mikael

10 A:

skriven

God morgon!
Hoppas allt är bra med dig <3
Kan du se om min dotter kommer att reda upp sitt liv inom snar framtid?
Hon har det tufft och har nyss brutit all kontakt med mig så jag får följa hennes liv på avstånd genom familj och vänner.
Kram från en bekymrad mamma

Svar: Hon mår inte så bra men verkar behöva sin egen tid... hon kommer tillbaka.. kram
Esmaralda

11 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Jaa storhealing <3 Härligt !!!
Det behövs ljus nu i detta läge där vi är
Inte för att jag ska klaga men ensamt är det och då kan man behöva ngt att se fram emot !

Kankse är det åldern ;-) men jag har snöat in på mina fåglar som ger mig ett skådespel varje morgon .Skatorna som fredar område och "jagar" bort kråkorna från närområdet och kämpar med sina pinnar till boet där säkert hälften ramlar ned och belamrar min gångväg till fågelbordet Jag tycker ju de ska plocka pinnarna nedanför trädet men nej de flyger och plockar från grannarna. Sen har blåmesen kikat och verkar godkänna holken i mitt blickfång till min glädje., förra året valde de en holk jag inte såg från fönsterplats..På kvällsprommenaden tackade koltrasten för äpplen de fått i vinter med sin underbara skönsång och rådjuren springer sakta undan geten tyngd av dräktighet .Då kan man inget vara än tacksam för hälsa och boende i underbar natur.

Kram Anki med flock





Svar: Åh så underbart.. jag kan nästan se det hela framför mig !! Precis som du så är jag också tacksam över mitt boende.. kram :)
Esmaralda

12 Helena Ir:

skriven

Något att fundera på..fint av dig!

Jag tar till mig att vid minsta symptom hålla mig hemma..lite svårt att veta vad som är vad idag! Saknar min träning..men vad är en träning jämfört med allt som händer utanför min lägenhet..där både sjukdom och ekonomiskt haveri för vissa är en sanning! Så vem är jag att beklaga mig..

Pratade med äldsta dottern och mycket tyder på av det hon berättade att även hon inte andas som hon borde under nätterna..det finns ju en viss ärftlighet i det där. Nu hoppas jag vården tar henne på allvar..kön är lång,speciellt här i Stockholm för denna typ av vård!

Ha en bra dag.. :) och var rädd om dig!

Kram :)

Svar: Ja det händer mycket nu och det är inte positivt. Hon tas på allvar men kön är rätt lång.. kram :)
Esmaralda

13 Mikael:

skriven

Alltså dessa stackars helylle svenskar, de tål inte verkligheten som den är, de kan ju fortsätta titta på Bingolotto och tro allt är ok, så ringer de staten sen och klagar, varför sa ni inte att det är allvarligt nu har halva mitt kvarter dött för att de blev bortprioriterade!!!!, det var ju ungefär det vi försökte visa lite på men ni tyckte det var för hemskt..., vilken väg ska ni hade det?


SVT:s inslag från Lombardiet anmält till Granskningsnämnden

Onsdagens inslag från intensivvårdsavdelningar i regionen har berört många, men en del tycker att man varit för närgången när man filmat döende människor.

– Vanliga regler gäller inte, det handlar om att rädda så många som möjligt. De ville att vi skulle visa det här för Sverige och världen. För att länder som Sverige ska undvika läget Italien är i, de beskriver det som ett krigstillstånd, säger Christoffer Wendick.


https://www.svt.se/kultur/svt-s-inslag-fran-lombardiet-anmals-till-granskningsnamnden

Sky News visar nog mer som det är hela tiden

https://youtu.be/eXJhvAtDVwI

Kram
Mikael

Svar: Ja, men det ÄR svårt att ta in vad som händer i världen.. kram :)
Esmaralda

14 Lilla m:

skriven

Hej, kan det bli något smått mellan mig och Paul?

Svar: Något smått ja, det kan det bli.. kram
Esmaralda

15 Kristin:

skriven

Tusen takk for dette flotte tilbudet, kjære Esmaralda.
Jeg har vært med på mange av dine Storhealinger, og har hatt veldig godt utbytte av disse.

Det har blitt problem med ulv like her oppe. Det er 5 ulverevir i nærheten, hvor av 2 av de er veldig nære.
Jeg har i den senere tid merket at Festivo har vegret seg for å gå, når vi er i skogen. Han har kikket bakover, stoppet og oppført seg merkelig.
I går morges var det en som var ute og gikk med sin hund like her oppe, ca 300m fra her jeg bor. Plutselig sto det 2 ulver foran han på stien. Denne mannen er en jeger og kan mye om naturen. Han hadde skreket av full hals til disse ulvene i håp om å skrenmme de, hvorpå de bare flyttet seg litt på siden av stien. Han valgte selvfølgelig å snu.
Det er drepte rådyr. Elg er det lite igjen av, så snart har disse ulvene tatt mye av det lille viltet som er igjen.
Om kort tid er det valping, og de som ble født i fjor blir jaget. I hvert revir kan det nå bli mellom 3 - 7 valper.
Jeg synes ulven er vakker, fint å ha den i naturen, men når det blir så mange og den kommer så nærme. er det rett og slett ubehagelig.
Jeg har med en forsvarsspray med høy lyd, men vet ikke om det vil ha noen effekt.
Kan vi fortsette å gå i skogen nå uten at noe negativt skjer?
Om du svarer sier jeg tusen takk.
KRAM!!!

Svar: Jag håller med om att det är lite för mycket varg i ditt område och särskilt efter nya valpar i reviren... och jag får en känsla av att du behöver vara försiktig, med tanke på hundarna främst.. bra att du har spray och högt ljud... gå i skogen men var vaksam... kram :)
Esmaralda

16 Misstjejen:

skriven

Hej

Tänker fråga om Murat att kommer han bättra sig mot mig?

Och respektera min problem?

Ha det bra

Svar: Det kan du inte räkna med.. kram :)
Esmaralda

17 Dunegull:

skriven

Blir båda av med jobbet när de granskat dem klart?
Kram

18 Gemini:

skriven

Ååh vill va med!! Men jag har middagsbjudning på söndag för fina vänner. Kan jag va med trots att jag sippar på en efterättsdrink å håller låda runt 19?
Kram!

Svar: Jadå du kan vara med i alla fall och jag kan sända mot dig.. välkommen.. kram :)
Esmaralda

19 Temperamentsfull blondin :

skriven

Tjoho så efterlängtat! 🎈🎈🎈

Dags för mig att delta. Ses i healingvimlet Es och alla andra spända deltagare :)

Frågar idag om ett litet järngäng med andra goa kan byggas opp av mig och fiskkvinnan?

Halsont idag, attsingen också.. Det blir häng hemma och godisfrossande deluxe!

Kramis!

Svar: Välkommen :) Ha ett mysigt hemmahäng o krya på dej :) Kram
Esmaralda

20 EPM :

skriven

Härligt initiativ, jag vet inte om jag kan vara med men tänker att jag ändå anmäler mig och mina mantraord och betalar om det skulle funka?

Ser du nåt om min helg...?
Ska ge mig på min pocherade torsk med salta belugalinser och palsternackspuré ikväll, bjuda A på det.
Hoppas det lyckas 😊

Kram

Svar: Jag kan bara ta emot de som betalar vid anmälan.. annars blir det lite tungrott att hålla reda på. Visst lyckas middagen...kram :)
Esmaralda

21 <3:

skriven

Hej esmeralda jag ville lämna tillbaka produkter idag men hon envisades med att dom är bra.Gjorde jag rätt att lämna tillbaka ? hade jag rätt känsla att dom inte riktigt skulle hjälpa min hy så mycket

Svar: I princip ser jag inget fel på produkterna .. kram :)
Esmaralda

22 Maa:

skriven

Hej esmaralda.

Härligt! Kanske är med!

Ser du om det verkar som om vi bor kvar här ett ”bra” tag till? Eller ser en flytt/ förändring ut attt komma ganska snart?

Ser du om nästa flytt blir tillsammans med någon?
Kram

Svar: En flytt kommer men det ser ut att dröja ännu en tid.. kram :)
Esmaralda

23 Undra..:

skriven

Hej esmaralda.

Har han känslor för mig?
Ser du vad för känslor han tycks ha isåfall?
Kram

24 Maa:

skriven

Hej Esmaralda.

Rensade lite i dotterns garderob, rensade bort de allra minsta plaggen som känns för små.
Skulle vara skönt att göra sig av med lite men känns ändå jobbigt, för jag känner mig inte riktigt klar med barn. Så än vill jag inte göra mig av med allt.

Tror du det blir ett till barn för mig?
Kommer jag att få leva familj tillsammans med någon som kanske också har barn? Eller utan barn spelar ingen roll. Men ser du mig leva tillsammans med någon under tiden det finns småbarn omkring?som en ” riktig” familj? Eller kommer jag få acceptera att jag kommer få leva själv under tiden mina barn växer upp?
Kram

Svar: Finns god chans att du möter någon och att ni får ett barn gemensamt.. kram
Esmaralda

25 Anki:

skriven

Hej Igen Es

Min kattpojke Sessan mår inte bra Han låg hela dagen igår och när jag ville kolla närmare sprang han ut genom kattluckan .Såg honom nyss men han drog sig undan . All healing till pojken mottages tacksamt han är 12 år och har aldrig tidigare varit sjuk Hoppas det är ngt övergående..

Kram Anki med orolig flock

Svar: Ja han mår inte bra.. ha ett extra öga på honom... kram :)
Esmaralda

26 Mercan :

skriven

Hej Esmaralda 🤗 Ser du Esmaralda stor vinst på euro jackpott för oss, vilken månad 😊 😊 😊

Svar: Jag ser ingenting som tyder på storvinst närmare tiden. tyvärr.. kram
Esmaralda

27 Matilda:

skriven

Halloj e.
Ser du oss umgås i grupp senare eller mest på tu man hand?

Kramar 🦋

Till alla som funderar på healing: jag hade en fantastisk upplevelse sist! Hoppas ni testar och oxå får det!

Svar: Det kan bli båda delar.. kram :)
Esmaralda

28 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda 🤗 😘 ❤️

29 Fråga:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut att kunna bli något seriöst på sikt mellan mig o den orange håriga killen?
Kram

Svar: Något kan det bli.. kram
Esmaralda

30 Undra..:

skriven

Hej esmaralda.

Verkar F ha några känslor för mig?
Vad för några isåfall?
Verkar det kunna bli något mellan oss?
Kram

31 Michaela:

skriven

Åh gud så roligt!! Tänkte på detta igår och så kommer du med infon nu :) Jag är absolut med och anmäler mig under dagen!

Sovit dåligt några nätter nu. Kommer sömnen tillbaka?

Hoppas att ni har det mysigt med sonen och att alla är friska! Antar att det blir Lets Dance i afton även om det blir i en annan version än vanligt denna vecka :) Kram till er!

Svar: Ja sömnen kommer bli bättre igen, det här är bara en period... kram :)
Esmaralda

32 Hej:

skriven

Hej esmaralda.

Känns det som om hon kommer acceptera situationen att han fått ett till barn med mig och fortsätta tillsammans med honom?

Kan det bli denna kvinna han fortsätter med på sikt?

Hur stor ser chansen ut att han får ytterligare barn med någon annan kvinna än mig?

Kram

33 Fanny2:

skriven

Skulle gärna delta om inte pengar var ett hinder just nu.

Tackar för svar nu under veckan. :)

Es, varför tror du att P vill prata med mig nu efter så lång tid? Vad finns det för känslor bakom?


Kram

34 Mii:

skriven

Hej esmaralda.

Jag undrar över en man jag känt lite nyfikenhet över. Känner han inte speciellt väl.
Han har tjej men har fått känslan att det är lite små gnabbigt mellan dem men det kan det ju vara.

Undrar bara kommer den relationen att vara? Eller ser du en chans för mig med denna man OM det tar slut?
Kram

35 Marita:

skriven

Hej!
Skulle gärna delta i storhealingen men fattig.
Blir ekonomin bättre framåt?

Kram

Svar: Ja sakta men säkert blir det tryggare.. kram
Esmaralda

36 Anonym:

skriven

Känner mitt ofödda barn i Alltet att jag längtar ihjäl mig efter den?

Svar: Nej, barnet finns inte riktigt än.. eller jo det finns, men det är inte klart vart hen ska fara.. kram :)
Esmaralda

37 Skorpan:

skriven

Ja men det är ju bra. Kanske Mannabonne kan dogblogga om healingen sen :)?

Undrar om chefen vet hur han beter sig? Lite som en..
Kram Skorpan

Svar: Jaaaaaa, skriker Mannabonne !! För han vill ju så gärna blogga :) Chefen är inte riktigt självmedveten just nu.. kram
Esmaralda

38 Undra..:

skriven

Hej esmaralda.

Verkar F ha några känslor för mig?
Vad för några isåfall?
Verkar det kunna bli något mellan oss?
Kram

39 Anonym:

skriven

Har mamma fått änke ersättningen vi såg igår att man kan söka i och med en fond ? Från kommunen.
Kram

40 rosviol:

skriven

Ja, kanske att man anmäler sig denna gång.. Får se.. Funderar i vanlig ordning ;P

Och på om att fundera.. En fråga dvs.. hoppas den inte är för vag bara..
Vad hade varit det bästa jag kan göra för mig själv just nu?

Tack och ha en mysig fredag <3

Svar: Gör dig själv en tjänst... gör något som du verkligen vill.. kram :)
Esmaralda

41 Na:

skriven

Hej esmaralda.
Är själv och varit det under ganska många år till och från.
Undrar om du ser någon anledning till varför det är så?
Något jag själv kan påverka eller tänka på?
Kram

Svar: Du har inte mött rätt... ta dig ut och öppna ögonen lite mer.. gör dig mottaglig.. kram :)
Esmaralda

42 Iris:

skriven

Snälla Mikael,
Jag brukar gilla dina poster annars, men det känns som att något förändrats de senaste veckorna. I all välmening, snälla kan du sluta posta domedagsprofetie-lika nyheter och videos, likt de idag. Betyder inte att jag sticker huvudet i sanden, men att inte ens kunna läsa sociala medier, se på tv eller läsa nyheter utan att matas av nyheter, ibland av rent motsatt innebörd, känns lite övermäktigt. Läget är allvarligt ja, men det är likaså den masspsykos som breder sig tack vare främst slaskmedia.

43 Misstjejen:

skriven

Hej

Tack för du är ärligt om det. Typiskt av pojkar, killar och män som är mot mig. Då jag är medvetenhet då borde jag tar en avstånd och var försiktigt med honom.

Han är sämst som var boss... jag trodde ju han borde var bättre...

Så tack ändå!

Tur att jag har dig ändå

Hoppas det kommer en bättre och nya boss något gång

Ha det bra

44 Helena Ir:

skriven

Tack,ja kön är många 1000 personer lång,numera tillhör föreningen Hjärt och Lungsjuka.

Let`s Dance..har inte riktigt fattat hur den ska sändas!?
Men det visar sig väl..

Kram

Svar: Jag trodde inte den skulle sändas.. kram :)
Esmaralda

45 Skorpan:

skriven

Tack "Mannis", ser framemot dogbloggen då ;).
Kram Skorpan

Svar: MG nickar väldigt bestämt... :) kram
Esmaralda

46 Mirre:

skriven

Hej Es,
Kan det uppstå gnistor mellan oss när vi träffas? Det enda jag önskar är att jag känner en attraktion för det brukar jag ha svårt för annars. Jag tänker ge det en chans iallafall, och hoppas på det bästa. Kram :)

Svar: Ja ge det en chans... en liten möjlighet finns ju faktiskt.. kram
Esmaralda

47 Moms:

skriven

Hej!

Kan det bli något mellan mig och R igen ? 😊

Kram!

Svar: Möjligen något mer tillfälligt men inget bestående.. kram
Esmaralda

48 Sp:

skriven

Hej!

Tänkte be om tandställning i juni.. kommer jag få det?

49 TILL DIG SOM STÄLLER SAMMA FRÅGOR:

skriven

Snälla du, som DAG UT OCH DAG IN, VARENDA DAG, ställer exakt samma frågor av Esmaralda (under olika alias). Frågor som du redan flera gånger fått svar på. Ändå fortsätter du fråga (tjata) om samma saker igen. Varför?

Jag kan inte vara den enda som märkt det. Ja, man får fråga vad man vill om, men förstår inte behovet att ständigt hålla på upprepa samma frågor om och om igen, i synnerhet när du faktiskt fått bra och tydliga svar.

Tack för mej

50 Lena:

skriven

Jag brukar inte kommentera särsklit ofta. Men nu kände även jag att jag måste, även om det riskerar att såra eller irritera en del.

Till Michael:

Har vi inte nog med Krösamajor överallt på nätet utan att det nu även skall trumpetas ut på Ezmaraldas blogg också? Vi har alla ett ansvar för att minska spridning av virus - men vi har även ett ansvar gentemot våra medmänniskor att inte piska upp en onödig rädsla och hysteri. Har man ett behov av att få utlopp ut sina tankar och känslor så rekommenderar jag att man själv startar en blogg och inte använder denna blogg till det.

Inte ont menat men denna blog har alltid varit en oas en källa till positivitet, och nu vet jag inte om jag orkar läsa kommentarerna längre :-(

51 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag bor i Finland men tycker själv personligen att Sverige verkar hantera coronautbrottet mycket vettigare än Finland. I Finland har man stängt skolorna, de flesta arbetsplatser och nu ska alla restauranger stängas. Också det största länet Nyland ska isoleras från övriga landet, gränserna stängs.

Jag förstår att alla agerar i bästa välmening och alla tror att de agerar på bästa sätt. Men jag är ändå orolig över de långsiktiga effekterna och konsekvenserna som uppstår på grund av dessa extrema åtgärder. Tusentals människor förlorar sin inkomst, massvis med företag går i konkurs, folk kommer inte att kunna betala mat och hyra. Massor med människors ekonomi och framtid kommer att påverkas ytterst negativt. Och att hålla skolorna stängda är katastrof.

Det som bekymrar mig mest är att detta absolut inte är hållbart. Man kan helt enkelt inte stänga in en hel befolkning flera månader och sen tro att allt bara kommer att fortsätta som förut. Jag anser att detta är OHÅLLBART.

Tror du att konsekvenserna kommer att kännas vid ännu många år framåt i samhället?

Svar: Ja, det blir konsekvenser som känns ett bra tag framåt i tiden.. man kommer inte bara fortsätta precis som vanligt.. kram
Esmaralda

52 Yvonne gammal kund :

skriven

Jag håller med IRIS!

Och till Mikael vill jag säga...lite mer positiv anda! Det negativa har vi så gott om ändå.

53 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag ska förlåta B kvinna senare ikväll och ska tänkt på det nästa gång men inte för honom. Utan bara hon

Hoppas jag gör rätt ikväll😊

Ha det bra

Svar: Jag tror du gör rätt.. kram
Esmaralda

54 Helena Ir:

skriven

Det verkar nog som det ska sändas ett program med namnet Let`s Dance..bla Carola och MånaZelmerlöw ska "underhålla"..
men ska det dansas också..får inte ihop det riktigt!? Återstår att se..

Kram

Svar: Ja nu ser jag just detta. nja, det får nog bli en film eller serie kväll för min del :) kram :)
Esmaralda

55 Mikael:

skriven

Iris, jag förstår absolut.

Som Es, säger det är svårt att ta in, för mig med men vad är det som händer?
besluten går väl lite långsammare i Sverige, då vi inte är vana och vi gärna vill ha samförstånd så det släpar väl något.

Slaskmedia vet jag inte, det är professorer, läkare och människor beskriver saker och ting.

Det är inte jag som uppfunnit dessa saker, Es önskar hon hade hade fel, andra som beskriver saker om nutid framtid och annat önskar nog de hade haft fel, Es tycker nog inte heller att det är lätt att bära kunskap, hon kunde lätt ha låtit bli att skriva naturkatastrof och kanske skrattat lite nervöst med, jag hade nog bara lite fel och inte sagt ett ord.

Oren har stått i FN och sagt saker om utvecklingen, är det han som har fel och allt lugnt och ro.

Sadhguru talar till 1 miljard människor och tjatar om han är ett stort misslyckande då han inte når ut till fler, han säger att gör man inte något inom 10 år så saker långt bortom räddning och det extremt svårt, ungefär så, jag tror inte han säger saker för att vara elak, nu är Oren och Sadhguru endast bara två, finns väl otaliga fler.

Es gjorde allt hon kunde för att lägga fram naturkatastrof så milt det bara någonsin går, det är inte roligt presentera det men vad är alternativet, nervöst skratt och tänka jag kanske skulle sagt något., när det är försent.

Jag tror inte Es är slaskmedia med det hon presenterade, det är svårt.

56 Lilla Jaget:

skriven

Hej Esmaralda,
Läste just igenom dina spådomar inför detta år. Såg att du skrev om naturkatastrof men också om terrordåd där vi här inte skulle drabbas lika hårt som andra delar av världen. Ibland funderar jag över detta märkliga som nu händer, det ha även hänt att tanken snuddat vid en plantering. Men sen inser jag det orimliga och parkerar tanken igen. Trevlig helg.

57 Lena:

skriven

Lena, krösamajor, nu får jag skratta lite :)

Es nämnde naturkatastrof och jag kommenterade henne, det var hon som nämnde naturkatastrof, hon kunde ha låtit bli men tror att hon hade plågats över det.

Det här är en blogg om liv död och kärlek, hur många nu som missat det, hur många frågar inte , har hon han det bra nu, i Alltet.

Kommer det gå bra för mig?

Frågar man så blir svaret som det är.

Es skriver snällt, det kommer inte bli som förr, vad innebär det...

Jag ska ge ett exempel, jag har följt en annan dam lite som jag tycker är skarp på sitt sätt , när det här hände och med vad jag tagit in innan, vilket är en del, så tänkte jag hur i all sin dar ska hon kunna fortsätta i samma stil, saker stämmer inte längre, den var uppskattad av mig men..., och mycket riktigt, på dagen när hon skulle presentera saker som hon lovat och brukar, så gick hon ut med att det går INTE, vad beror det på, för att hon är ansvarsfull med de talanger hon har och hon tar ansvar

https://youtu.be/iliprOslX5g


det blir inte som förr, vad beror det på





Kram
Mikael


58 Camilla:

skriven

Härligt med storhealing och vad snällt av dig att genomföra det trots att du inte kom iväg på kryssningen. Du är underbar❤️

Varför har han fortfarande kvar hennes nr 6 månader senare fastän de inte har kontakt? Tycker att det gått lite för lång tid för typ ”oj glömt att ta bort det”

Ha en fortsatt fin start på helgen och var rädda om er! Kram

59 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda. Hoppas du och familjen mår bra i dessa tider❤️🙏🏻 Och alla på bloggen också!

Ganska otrevlig dag för mig idag. Var inkallad till chefen och hon var inte direkt nöjd med mig och tycker inte att jag har rätt till löneförhöjning på grund av all sjukskrivning och annorlunda arbetsuppgifter jag tvingats utföra på grund av min sjuka arm.

Jag känner mig lite orättvist behandlad, förstår henne delvis men allt beror ju på sådana omständigheter som jag inte kunnat påverka. Man kan ju inte hjälpa att man får ett handikapp.

Nej usch, nu känner jag mig mer
motiverad än någonsin att ta mig vidare! Hoppas nu innerligt att någon arbetspraktik dyker upp
snart. Men tills dess måste jag vara kvar där jag är.

Ser du mig arbeta kvar länge på nuvarande arbetsplatsen?
kram
Jennifer

Svar: Du jobbar kvar en tid till och sedan öppnar sig en ny hemlighet... fortsätt själv att aktivt påverka så mycket du kan... på grund av dina problem har det blivit lite knepigt på jobbet men hade du inte haft dessa problem så hade du gjort dig förtjänt av rejäl löneökning.. kram
Esmaralda

60 ängeln:

skriven

Hej, corona är nära mig nu och flera är sjuka, tankarna går bara runt nu. Ser du någonting kring detta, kan jag ha smittat innan jag blev sjuk? Jag vet ju inte vilken sjukdom jag har. Kram

Svar: Jag ser inte heller vilken sjukdom du har.. du kan ha smittat någon... och det är så lätt gjort.. kram
Esmaralda

61 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Pratade med försäkringskassan idag och han nämnde att jag egentligen skulle ha rätt till aktivitetsstöd. Ser du om jag får det och om jag får retroaktivt? Hur stor procent chans är det? Kram Zoey 💕

Svar: God chans att du får stödet.. mindre hopp om att få retroaktivt.. kram
Esmaralda

62 Naturvän:

skriven

Hej!

Ja, jag är med på storhealingen, känns viktigt i den här kristiden.

Man kann ju bara hoppas att Världen blir bättre efter den här krisen. Att vi människor är mer rädda om varandra och bryr oss.

Ja, man kan ju undra hur länge vi kan stänga ner våra ekonomier?? Svåra frågor i en svår tid och ingen kan ge ngra svar.

Ser du om det är någon fara i att mina barn blir arbetslösa? De jobbar båda inom offentlig sektor.

Nu skall jag fortsätta skura plattor på uteplatsen, vi har underbart vårväder. Fåglarna kvittrar solen skiner från en klarblå himmel. Alltid ngt att glädja sig över, fast vad jag saknar min vän......gör ont i hjärteroten. Trodde aldrig jag skulle känna på det här sättet igen.....

Nu en kort fråga, ser du om det är fara att mina barn blir arbetslösa pga krisen, de jobbar båda inom offentlig sektor.

Ha en fin eftermiddag o kväll!
kram


Svar: man får noga räkna med en lite förvirrad tid när det värsta lagt sig.. det dröjer lite innan allt blir som vanligt med självklart kommer det nya och bra tider.. man får ha lite tålamod bara... kram :)
Esmaralda

63 Fiskaren:

skriven

Healingen missar jag inte oavsett hur det ser ut. Jag har fått stora vinster av denna healing, och jag tackar den för att mitt liv idag ser ut som jag önskade att det skulle. Trevlig fredag tillönskas alla.

Svar: Och du är så välkommen :) Kram
Esmaralda

64 Draken:

skriven

Ser det ut som om hon kontaktar mig inom närmsta tiden?

65 Tiss:

skriven

Jag har inte varit rädd för Corona, men måste erkänna att jag börjar bli lite rädd. Jag tvättar dock händer och spritar så ofta jag kan när jag inte är hemma. Jag hänger inte på stan utan gör bara sånt jag måste göra hemifrån. Du har spått att jag ska bli gammal. Och jag hoppas det är rätt. Men kan du se om jag får en släng av detta eller om jag har tillräckligt stort immunförsvar för att klara detta? Det känns som att jag klarar mig, men jag kan ju ha fel.

66 Iris:

skriven

Micchael:

Nej Jag håller bara delvis med.

Det det räcker väl med att SVT och Sveiges Radio sänder program och att vår statsminister samman med andra myndigheter och experter håller dagliga presskonferenser?
Att alla dessa tillsammans klarar av att förmedla rött budskap.

Att Esmaralda själv skriver om ämnet är väl en sak- det är hennes blogg. Men du har - på gott och ont - tagit på dej en roll som informatör. I detta fall 3 st corona-informativa inlägg på ämnet, bara idag. Med sådan information som vi alla kan läsa om på nätet och i tidningar. Inte måste väl Esmaraldas blogg också fyllas med rapporter om världsläget? Och frågan är varför du känner dig manad att fylla hennes blogg med omvärldsanalyser...

Jag håller med aliaset Lena att det kanske vore en bra ide att du startade en blogg, du verkar gilla att skriva och har annars intressanta och positiva inlägg.

67 <3:

skriven

Hej Es, gillar Marko mig ? Är det sant att han ångrar att han inte tog ut mig på dejt dejt.
Kommer det hålla mellan honom och nya sambon? Jag tror inte de fixar kulturella olikheterna.
Hon är ingen kvinna som passar in på affärsmöten och middagar. Varit stand in flera gånger eftersom vi är vänner och M behövt någon social vid sin sida.
Aldrig någon som hänt ngt mer än vänskap mellan oss.
Kram

68 Till inlägg 49:

skriven

Har du tänkt på att folk kanske blir ledsna utav ditt ”trevliga” men nedlåtande inlägg.

Det finns olika sorters människor. Alla kan vi inte förstå oss på.

Så tråkigt med en sådan kommentar som bara är till för att sänka någon.
Det måste verkligen vara jobbigt för dig som stör dig på att någon stället upprepade frågor.

69 Mii:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du något för mig inom kärlek under detta år? Verkar en relation komma?
Kram

70 Meje:

skriven

Hej esmaralda.

Undrar över den relation han har i dagsläget om den kommer att hålla?
Annars finns det ingen chans för mig med denna man?
Kram

71 Fråga:

skriven

Hej esmaralda.

Vad har f för känslor för mig?
Kan det bli något mellan oss framåt eller vill han inte?
Kram

72 Elizabeth:

skriven

Till mikael

Ursäkta om jag hoppar in här. Men är det inte bara att inse att du gått på lite too much? Detta är trots allt en kommentarsida som främst är till för att ställa frågor till Esmaralda. Eller kommentera dagens krönika. Som handlar om storhealing, inte virus. Jag kan själv hitta nyheterna du skrivit om i flera inlägg idag. Även här i UK så pratas oupphörligt om covid-19 i alla tidningar och i alla kanaler.

73 Mikael:

skriven

Yvonne, positivitet i all ära men..., det har nog inte undgått någon att jag jublat här när det kommit nya veganprodukter, restauranger, Beyonce delar ut gratisbiljetter till veganer osv osv osv, när Greta blev världskänd, hon är den mest kända svensken i världshistorien, och hon räddar världen och miljontals med liv, jag har uppmanat folk att lyssna på den lilla bräckliga 6 åringen som inte vill äta kött, sen AA jag inte så mycket mer, mer än att jag älskar kvinnor och kärleken :)

Har man tyckt att jag är positiv då och tyckt att det är något bra? Jag vet inte och det gör inget om man inte tyckte att det var bra.

Sen kom andra halvan, 2020 blev året då saker börja komma ikapp ordentligt med Corona, eller 2019 med alla stora bränder men det tog vi nog med ro.

Det går inte bara vara positiv när saker kommit ikapp, det kallas för att vara dumsnäll och då dör ännu fler.

Himmel och helvete kan man säga.

Jag hoppas att det inte blir så mycket mer än Corona men det räcker nog inte med att bara köpa en veganglass och tro att allt är bra.

Om 150 år går en historiker igenom den här bloggen och följer spåren och utvecklingen och ser hur livet var 2020 :) jag kan tänka mig tankarna som går igenom huvudet på historikern :)

Kram
Mikael

74 Tingeling :

skriven

Så generöst! Jag gillar storhealingarna.

Angående resor får man endast drömma om dem nu. Avbokade resan jag skulle gjort i maj. Får åka senare och planera mera framåt. Måste tänka positivt ändå!

Var och köpte sushi, på ett ställe jag alltid beställer ifrån, älskar deras sushi och vill att dem ska finnas kvar så då vill jag gärna beställa av dem. Var fler som tänkt likadant, även om det inte var lika fullt med folk som det brukar.

Nu blir det fredagsmys med min favoritperson i världen, min dotter.

Trevlig helg!

Kram!

75 Dunegull:

skriven

Fruktansvärt ont i ögonen nu efter operationen. Blir det snart bra? Ha en trevlig helg. Kram

76 Undra:

skriven

Hej esmaralda.

Verkar han känna på sig att jag gillar honom? Kan han känna sådant?
Kram

77 N:

skriven

Hej esmaralda.

Verkar något bra hända mig snart?
Kram

78 Alie:

skriven

Vilket fantastiskt bra förslag i dessa tider 🙏 tack!

Ser du nåt om bostadsbyte för mig? Letar mindre och en egen balkong.. ☀️
Kram :)

79 AnnaK:

skriven

Den ska jag vara med på 🙂

När kommer det ske någon förändring i mitt privatliv? Orkar inte ha det såhär. Vill så mycket annat än vad som "tillåts" nu. Skulle inte förvåna mig om jag byter ihop och står ut förevigt. Förstör jag för mitt barn om jag lämnar?

Kram 🤗

80 Mikael:

skriven

Det är bra att ni klagar på mig så jag får tänka ännu mer, det kan gynna alla ungdomar, kanske något mig med.

Om jag kan vara positiv, jo jag kan säga upp 1500 personer i veckan med ett leende, då jag kan räkna ut alternativet, då kommer man klaga med , vad FN vad han är positiv.

Kram
Mikael

81 Ghostwriter :

skriven

Jag behöver ett mirakel,
Och jag verkar bara få miraklet att leva och se eländet.

Kram

82 ellso:

skriven

Hej!
Den där healingen skulle behövas just nu känner jag!
Kommer jag träffa kärleken snart?
Känns så jobbigt att vara ensam och särskilt i dessa tider :/

Kram

83 Michaela:

skriven

Bra start på healingen. Får 10.000 kr tillbaka på skatten :) Hoppas att min ekonomi vänder till det bättre så småningom nu!

Ha en mysig kväll i stugorna :) Kram!

84 Hon:

skriven

Hej,
Ser du om denna antibiotika kommer att hjälpa/bota mig? Eller beror mina besvär mera på blockeringar eller andra ting då det är så envist.. Undrar varför det verkar mer aggressivt nu också då jag ändå mest tagit det lugnt och slappat...
Kram

85 Esset:

skriven

Härligt med så många healing-taggade! :-D

Ezmaralda: Vad tror du om min födelsedag blir den ok? Någon detalj där.

Ha en härlig fredag hörrni ❤️

86 MissMilla :

skriven

Härligt. Vill vara med. Kommer konserten vid stipendieutdelningen bli inställd?

87 Mikael:

skriven

Krösamaja Hedwig skulle kanske inte heller skulle skriva då men hon är rätt ute med att tänka vad är det som händer och det här är ingen skyddad verkstad, de flesta av er är kanske lyckligt lottade som bor i Sverige, frågan är om Sverige är dumsnäll och vad som kommer ur det eller om det blir ett lucky shot där Corona dör med vädret och kan fortsätta med att vara dumsnäll.

Hörde på radion att någon kvinnlig porrstjärnan eller i övrigt bedårande kvinna lagt ut på Instagram att den som finner ut ett vaccin ska få ligga med henne, sen spekulerade de om en forskare inte är mera intresserad av Nobelipriset än sex, lösningen kan ju komma oväntat från en kvinna eller man som blir sporrade och tänker, hah det där ska jag lösa!, helt rätt tänkt för att öka kreativiteten, nobelpris löser inte allt på jorden och är inte ett mål för alla, möjligen i den gamla världen :)

Bob Dylan hälsar alla fans, ifall någon av er är det

Låten spelades enligt Dylan själv in ”för ett tag sedan” och släpptes tillsammans med ett uttalande:

”Hälsningar till mina fans och följare om tacksamhet för allt ert stöd och er lojalitet genom åren. Det här är en tidigare osläppt sång som vi spelade in för ett tag sedan som ni kanske finner intressant. Håll er säkra, var vaksamma och Gud vare med er”, skriver Dylan.

https://www.dn.se/kultur-noje/bob-dylan-slapper-lat-om-jfk-mordet/


Annie fortsätter spela för mig på radion och en får fälla en och annan tår

Annie är en stjärna :)

Miracle of Love

https://youtu.be/yOGD1WkJJok

Kram
Mikael

88 Eva:

skriven

Hej Es, har anmält mig till healingen nu. Ska bli spännande att se vad som händer!

89 Carina F:

skriven

Är gärna med på healingen men ska ha några gäster på eftermiddagen och det blir mat och vin, funkar det med vin i kroppen :) Annars får jag stå över.

Kram

90 Sessan:

skriven

Sessan hälsar till stackars katten Sessan att krya på sig! Puss på nosen och gos!
Många känslor här på bloggen idag. Förståeligt i dessa tider.
Hoppas att storhealingen kan ge ett alla här ett "lugn".

Kram på er - de smittar inte på detta digitala sätt iaf.

91 Browallia:

skriven

Tack för att du ordnar storhealing för bloggfamiljen trots att du inte kom iväg på kryssningen, mycket uppskattat av mig! :) Jag måste fundera lite på vilket/vilka ord jag ska välja och återkommer med min anmälan under helgen...

Kramar Browallia

92 M:

skriven

Hej Es

Ser du något skoj på väg?
Kram

93 Gabriella:

skriven

Hej, jag är i jätte stort behov utav din hjälp. Snälla kontakta mig om du har möjlighet och tid!
Mvh

94 Kram:

skriven

Hej Esmaralda,

Jag har mycket på jobbet nu, mycket som är nytt. Ibland så vaknar jag mitt i natten och tänker på jobb, borde jag göra annorlunda? Hinner jag med allt? Kommer jag göra nå misstag? Kommer jag få tbe när jag är ute (livrädd för festingar)?

Det är mycket tankar som snurrar så min fråga är om jag kan lita på mig själv att jag gör rätt och om jag skulle göra fel så blir det inte så stora konsekvenser.

Tack på förhand 🙏


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: