Storhealingen....

Äntligen, säger MG så får man vara med och heala !
 
En måste förbereda sig när det är healing och som du ser har jag lagt mig tillrätta med mitt healingfår.. säger Mannabonne Glenn.
 
Nu är det 30 minter kvar till healingen
 
MG har en liten dialog med fåret som faktiskt är ett lamm och heter Lamme.
 
MG brukar låtsas att Lamme är en bebis... för han älskar ju hundbebisar och kan hålla
på med dem hur länge som helst !
 
 
 
Titta noga på MG:s ansiktuttryck.. det är väldigt fokuserat och han tar  sitt uppdrag på blodigt allvar - en sann healinghund som han är
 
Och bäst av allt är att hans  hjälpare är med honom -  en bulldog precis som han och som  ligger på samma sätt som MG snett bakom honom... du ser  hjälparen  Pelle Plutt  i ljusskenet !
Bättre än så här kan det inte bli !!
 
 
 
Nu har vi kommit till den öde stranden... det är bara vi och våra andliga  hjälpare men snart kommer stranden att fyllas av er alla.
 
MG säger att  han ska heala inte bara  ni som anmält er utan alla era djur också.
Och djurhealing kan han !!
 
Vi förbereder oss och vi räknar ner.
 
Vi tänder ljuslyktor och vi välkomnar våra guider.
 
 
Och så händer det - healingen startar !!
 
Jag har en  lista med era namn och vänder mig till var och en av er - inte bara en gång utan flera gånger.
 
Jag använder era mantraord. 
 
 Era  andliga vägledare  visar sig,  era nära och kära såväl dyrbenta som tvåbenta som numera bor i Alltet, kommer för att hjälpa till
 
Stranden blir full av människor och djur och det är helt underbart fantastiskt !
 
Vi bildar en ring
Vi sjunger
 
Vi turas om att säga något och allting kommer sig så naturligt och självklart
 
MG  blir kanske lite för intresserad av en  liten lurvig  andehund och är på väg att glömma sin healingmission... han kan ju bli sådär störtförälskad och tappa alla koncepter... men han tar sig samman och fortsätter med sin uppgift.
 
I början var det kallt på stranden - men det varade inte länge !
Sommarvärme, ljus, glädje och kärle bara vällde in
 
Vilken glädjefest det blev !!
 
Jag hoppas att ni alla kunde känna av  - och de energierna ni fick i healingen ska ni ta vara på och medvetet plocka fram då och då när det behövs.
 
Det var underbart att få möta er alla
Stor kram från mig och MG
💖
 
 
1 Anonym bara idag:

skriven

Tack snälla för healing! Vet inte hur mkt jag tog emot men säkert något iaf 😊

Hur stora är oddsen att jag blivit/blir gravid? Har aldrig sex så jag tar inget preventivmedel. Nu hör och häpna så blev det lite mys. Vore katastrof om jag blev gravid i min ålder. Skulle ett dagen efter piller vara en idé?

Kram 🤗


Svar: Visst tog du emot ! Kanske inte 100 % men 75 i alla fall och det är bra ! Hade jag varit du hade jag nog tagit ett dagen efter piller just in case.. kram :)
Esmaralda

2 Tingeling :

skriven

Jag kände som en pirrande känsla i kroppen, såg ett hjul rulla, typ gammalt trähjul. Vet inte vad det betyder. Hade lite svårt att slappna av, dottern var vaken och pratade på, så blev inte riktigt som det brukade och kunde inte ligga och slappna av tiden ut, men hoppas jag kunde ta emot ändå? Men viktigast, kunde dottern ta emot? Hon låg och läste och somnade tidigare än vad hon brukar!

Trevlig måndag!

Kram!

Svar: Ja ni tog emot båda två och dottern lite mer... kram :)
Esmaralda

3 <3:

skriven

Så fin bild på MG.

Märkte de andra tjejerna i gruppchatten att jag var lite off? En viss person krånglar ju lite och ska bestämma om träff och datum. Är hon medveten om sitt beteende. Är nog som du sa tidigare Es att hon är lite ego.
De andra verkar inte ta Covid 19 på allvar. Mannen till fjällen och H nyss hem från USA. Respektlöst kan jag tycka.
Kram

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur kommer det var med mig och B kvinna i framöver? Utvecklas det på bra sätta av relation? Vad kan jag väntar mig av det?

Ha det bra

5 Huldamaräng:

skriven

Godmorgon!
Jag kunde inte vara med igår. Det var tråkigt, men så är det ju ibland. Det verkar som ni hade en fin stund :)
I morse vaknade jag till en låg dag. Jag har varit vaken mycket inatt och i morse hade jag ångest. Det var längesedan nu. Jag vill så gärna hitta den där inre styrkan jag hade förr, den där glöden som känns i kroppen. Jag orkar snart inte ha det så här längre, men orken finns inte heller att kämpa.

6 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Själv kände jag absolut ingenting, som vanligt, är tyvärr inte mottaglig för healing, men tror du min lilla dotter var mottaglig?

kram

Svar: Ja, det tror jag faktiskt att hon var , det känns absolut som att hon tog emot, den goa tösen :) Kram
Esmaralda

7 <3:

skriven

Drömde så otäckt.
Var hos farmor med pappa och familjen. Mitt ex A blev mördad på något konstigt sett han hade kommit någon på spåren med kryptiska sms och bilder. Han är smart.När de rullade in hans döda kropp var armen lealös och tömd på blod. Jag fick vara försiktig efter mordet. Minns inte drömmen helt klart.
Betyder den något?
Kram

8 Läroliv:

skriven

TACK.

KRAM.

Svar: Kram :)
Esmaralda

9 Lotta:

skriven

Vad fint det låter. MG är en klok och mångsidig hund han. Det är bra.

Jag hade tyvärr svårt att koppla av. Inser vilken enorm inre stress jag har. Önskar jag hade sett alla på stranden. Tror inte jag kunde ta till mig detta då jag dessutom otåligt avbröt mitt i. Så tokigt der kan bli.

Kram L

Svar: Ja ibland går det inte så bra... man har både bra och dåliga healingsessioner och du hade helt enkelt inte tålamodet och avkopplingen riktigt på plats denna gång men lite tror jag du tog emot i alla fall.. kram
Esmaralda

10 MissMilla :

skriven

Hoppas att jag kunde ta emot. Jag kände av men efter ett tag ropade barnen o skulle ha hjälp m maten. Fick inte i hop det m planeringen riktigt. Sonen skulle övningsköra också o jag skulle handla.

Svar: Ibland blir det så.. allt på en gång.. men du tog emot och det är huvudsaken.. kram :)
Esmaralda

11 Ghostwriter :

skriven

Jag missade healingen, fast det kändes som jag fick healing på ett konstigt sätt. Jag sov och drömde:

Jag är med en kille i samma ålder som jag känner mig trygg med, vi träffades o fick connection snabbt. Det kändes bra. Men han var typ en ”agent” som skulle motverka det onda i världen, en kvinna som är ond ville få tag på en viktig sak, tills dess skulle hon inte låta någon vara ifred. Jag ville verkligen vara med mannen så jag försökte lösa problemet. Jag gav mig in i det farliga o jag lyckades ge kvinnan det hon ville ha. Men det onda tog över mig och jag brottades lite med det onda och mig (för det onda tog över halva mig, halva mig var kvar). Tillslut blev jag fri och vi kunde vara tillsammans.

Vad handlade detta om? Det var ungefär vid healingen (men jag deltog inte för jag sov). Samtidigt kändes det som att jag ändå var med på något konstigt sätt.



Härligt att det var en festlig healing!
Kram

Svar: Ja jag tror du kunde ta emot lite i alla fall ! Du var absolut med och drömmen blev lite märkligt eftersom du hade en öppen kanal och kunde ta in från olika deltagare.. kram :)
Esmaralda

12 Carina ST :

skriven

Tack Ez för healingen. Jag kände healingen som en stark "surrande/vibrerande" energi som fyllde hela kroppen. Handflatorna och fotsulorna blev varma och fyllda av energi. "Stickningar" i pannan.

Jag kände hur jag fylldes av glädje och energi och jag såg en stor healingring där jag var med en stund. Var med och sände en stund till dig och din familj, MG och bloggfamiljen.

Kram, Carina ST

Svar: Ja jag såg dig och retursände jättebra... och du tog emot... kram :)
Esmaralda

13 Lollo:

skriven

Tusen tack bästa Esmaralda.
Både jag och min dotter kände av healingen.
Jag kände en väldigt kraftfull värme som strömmade in i min kropp och det är så intressant att det fungerar. Min dotter upplevde hur hon fick energi och också kände både kyla och värme.
Jag tror på healingens kraft och på dina gåvor och är tacksam att få möjlighet att delta.
Allt gott bästa du

Svar: Vad roligt att ni båda kände av ! Och ni tog emot, båda två. Förvalta det väl och återkalla känslan då och då. Kram på er båda :)
Esmaralda

14 Skorpan:

skriven

Kan fortfarande inte påstå att jag ssåg något eller någon, men i slutet av healingen var det som om någon boxade till mig i magen ett par gånger o den gick liksom i vågor. Kunde koppla av rätt bra, för första gången o är glad att jag var med. Nu är jag förstås nyfiken på vad ni kan se runt healingen o mig Mannabonne o Es? Hjälpte nån till? Måste dock säga att jag tycker synd om er omjag var där med o sjöng ;D. Tack för healingen!

Måndag o distanskurs. Undrar hur många som ringer under den? Dem får jag återkomma till sen...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Javisst var du med ! Du öppnade upp rejält precis i slutet och jag är säker på att du tog emot... kram :)
Esmaralda

15 CA :

skriven

Hej
Jo jag hörde en sång men den irriterade mig.
Var nog bara med korta stunder
Kommer inte ihåg någonting annat än sången.
Tack ändå

Svar: En annan gång ska du tänka bort sådant som irriterar dig - eftersom irritation stoppar energiflödet.. kram :)
Esmaralda

16 Evig:

skriven

Kära Es,
tack för healingen!

Det är en sådan fantastiskt känsla, bubblar och sticker i hela kroppen, på ett skönt sätt. Och sedan kände jag direkt när det var slut. Allting i kroppen bara slutade och blev stilla, och jag konstaterade att nu är det slut.

Jag bara måste ha tagit emot! Vet inte riktigt hur man gör för att plocka fram energierna igen, men ska försöka när det behövs.

Och roligt att jag såg MG fina bulldog-kompis i ljuset.

Hoppas på att mantraorden har gjort verkan eller kommer att göra verkan och längtar efter att de ska välja just mig till drömjobbet.

Kram, Evig.

Svar: Javisst tog du emot, utan tvekan ! Och nu ska förvalta det väl.. minns hur det kändes när energierna arbetade i din kropp och försök återskapa känslan. Kram :)
Esmaralda

17 Anki:

skriven

Godmorgon Es <3

Från djupet av mitt hjärta TACK för healingen igår den var magisk <3 Extra puss på nosen till bästa assistenten MG <3
Kan meddela bästa MG att Sessan suttit här bredvid datorn nu på morgonen och ätit lite lätt och det bästa av allt Hans högljudda ankomst genom kattluckan tidigt i morse har återigen väckt oss i huset till allas glädje ..Sessan mår bättre !
Jag mår bättre !

Tack <3

Ny vecka ...nya möjligheter ?

Kram Anki med flock

Svar: Oh så glad jag blir att Sessan mår bättre. Och i healing är MG inte ett dugg rädd för katter.. på den nivån tar han dem till sig precis som alla andra djur och det brukar jag skoja med honom om :) Ja, ny vecka och nya möjligheter även om det är rejält kringskuret.. kram :)
Esmaralda

18 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag hem till mamma i påsklov nästa veckan. På helgen?😊

Ha det bra

Svar: Tveksamt, det finns en möjlighet men kanske du ska avstå pga smittan.. kram :)
Esmaralda

19 Bella:

skriven

Godmorgon, så underbart för alla som var med på healingen igår😊 jag hoppas att jag kan vara med nästa gång!

Kommer J höra av sig nästa helg? Kommer aldrig bli något seriöst där men de vet jag ju redan om men lite skoj ska man väl ha 😂❤️

20 SOL:

skriven

Her smalt det i seksjonen presis klokken 19, jeg hadde forberedt meg og satt med lukkede øyne,plutselig var det som om mitt ansikt falt ned, oioioi alle de spente muskler. Jeg tenkte ikke på at du satt på en strand, men jeg så faktisk en mann i smårutete skjorte som lå på en strand med litt av hodet i vannet. Hvem er alle disse menneskene jeg ser? det er så detaljerte bilder og situasjoner,men aldri noen jeg kjenner. Det skjer like før jeg sovner eller hvis jeg mediterer.Han som lå på stranden var ca 50 år,så ut til å være fra 60-70 tallet,hadde veldig fin hud i et grovbygd ansikt,blondt tynt hår,det var minst en mann til der og de sloss. Er det fantasi eller virkelige liv jeg ser? Ellers sto jeg opp og gjorde yoga i dag, vet det er SÅ bra for meg,men problemet er selvdisiplin. Jeg vil, jeg skal, overvinne motstanden nå.

Takk for healingen Ez.

Ha en fin dag.

Svar: Ja övervinn motståndet.. du har väldigt mycket i dig och du såg riktiga människor, underbart ! Kram :)
Esmaralda

21 Smöla:

skriven

Tack snälla för healingen💗 Jag va med i ringen och tog emot, samtidigt som jag skickade healing till er alla andra! Det va verkligen en magisk stund och så vackert😍
Jag va på jobbet och hade svårt med koncentrationen, men dom första 30min va så starkt, så får hoppas det vägde upp slutet..
Nu är de bara att vänta på att mantraorden träder in:)
Kram!

Svar: Javisst var det magiskt och speciellt !! Och du tog emot även om du inte kunde delta fullt ut.. kram :)
Esmaralda

22 Helena :

skriven

Hej Es!
Har jag någon förmåga att sända och ge healing? Jag försökte hjälpa till igår.
Kram

Svar: Ja det har du, helt klart.. kram :)
Esmaralda

23 Lilla m:

skriven

Hej! Kan min vän S hjälpa mig så som jag skulle önska?

24 Lotta S:

skriven

Jag har i princip gett upp om att kunna öppna upp för healing så jag hade inte anmält mig. Det intressanta var att jag ändå tyckte mig känna energierna några minuter in i healingtiden, det kändes fint oberoende om det var inbillning eller inte.
Es, ser du något hoppfullt om viktiga uppfinningar eller annat som kan lätta lite för världens utsatta, eller ökar de ekonomiska klyftorna ännu mer efter coronan?

Svar: Nej jag tror inte det var inbillning, något lite kunde du ta emot trots att du inte aktivt deltog. Klyftorna ökar nog en period men människor är påhittiga och det kommer gå åt rätt håll.. kram
Esmaralda

25 Alex :

skriven

Hej Esmeralda,
Missade tyvärr storhealingen.
Är totalt bortkopplad nu från allt. Har nått en lågpunkt och all ork har försvunnit från kroppen.
Ser du om det är hormonellt eller psykiskt? Har svårt att avgöra själv. Vet bara att jag är totalt tom på energi och känslor och vet inte hur jag ska ta mig ur detta.
Har tidigare gått i samtal och det är på paus nu pga omständigheterna. Även där verkar det som att min terapeut tagit illa vid sig för att jag avbokat??
Som sagt, orkar inte med något alls just nu.
Vad ser du?
Tack!!


Svar: Ingen har tagit illa vid sig för någonting. Det är en tuff tid nu och man kan må rätt dåligt.. särskilt om man inte mådde så bra innan viruset exploderade. Får du inte rätt på känslorna och besök psykakuten.. kram :)
Esmaralda

26 Helena Ir:

skriven

Tack för healing..den kändes lite annorlunda denna gång..

Jag såg en kvinna snabbt titta förbi mig,nästan lite kattlikt ansikte :) väldigt vackert! En hel del syner fick jag..och det som mest kom till mig var alla röster jag hörde..de överröstade mina egna tankar..ett muller av meningar..
En ung pojke såg jag i en säng..sjuk tror jag..
Ett gult öga i mörkret..kanske ett djur..
Och så försökte jag även skicka till dig Es,med att sätta mina händer mot dig..
De sista 10 minuterna slutade rösterna och jag fick ett lugn!

Jag fick även ont på de ställen som besvärat mig som mest,de senaste dagarna..men det kändes som att healingen hittade rätt där!

Hoppas något kom fram till min son..

Hade svårt att somna sen,rätt pigg..kan också vara den här sommartiden..för vad svårt det var att vakna idag ..!

MEN jag drömde så härligt inatt..vilken snygging jag mötte och fick ihop det med.. :) Tror t om vi skulle flytta ihop..snabba puckar!

Tack! <3

Kram


Svar: Ja healingen hittade dig och gjorde verkan och den hittade också fram till din son. Ta med dig energin.. också från nattens dröm. kram :)
Esmaralda

27 Lilla jag :

skriven

Kära Es,

Känns som jag är ute och cyklar. Magkänslan är inte bra. Ser du om det kommer bli bra det jag skrev in mig på igår? Känns som det kommer kosta mig mer än vad jag kommer tjäna på det. Eller ser du annat?

Kram!!

28 Blomman :

skriven

Hej esmaralda.

Vad skönt att healingen gick bra. Var inte med denna gången. Men kanske blir en annan gång.

Det känns lite konstigt.
Jag hade inte förväntat mig något stordåd. Men det förvånar mig lite att han inte verkar bry sig lite mer.
Tänka och undra hur det går för mig. Det är inget han visar just nu iallafall.

Ser du om han tänker eller undrar över mig?
Finns det känslor?
Kram

29 Kulla:

skriven

Underbara MG💕.. fint vi hade det igår.. undrar om jag fixar mitt prov imorgon 🙏🙏. Kram

Svar: Ja det var fint :) Chansen är god att du klarar provet, ha lite is i magen.. kram :)
Esmaralda

30 N:

skriven

Hej esmaralda.

Oj ni har det så himla fint där vid stranden. Om epedemin fortsätter till sommaren kanske ni har stranden för er själva.

Es, Ser något ut att vara påväg inom kärlek?

Verkar det som om det verkar hålla på att ta slut mellan dem två föräldrarna?
Kram

Svar: Ja stranden är härlig :) Jag ser ingen uppbrott på väg.. kram :)
Esmaralda

31 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Tack fina Esmaralda, för mig var det en oerhört känslomässigt stark och i det hela en mkt kraftfull timme.

Grät floder första stunden, skönt! Gråten känns helande. Sedan ett band med symboler, bl a en stor Björn vid en fors, en gruvarbetare med pannlampa och på slutet en liten man med färgade ögonbryn, kolsvarta......har svårt att tyda de symbolerna.

Jag affirmerar ofta och kommer efter den här healingen plocka fram mina önskningar o förhoppningar oftare, med förhoppning att de en dag skall bli verklighet. Så hoppas jag det blir för oss alla

Avslutade kvällen med att ta en promenad genom en folktom by, friskt, lite kyligt och stjärnklart.
Sov som en stock!


Ha en underbar dag!
Kram

Svar: Ja , gråten var helande och den behövde du. Du tog emot på bästa sätt.. kram :)
Esmaralda

32 Delfina:

skriven

Kjære healerteam❤🙎‍♀️🌜🐕
Nydelige og kraftfulle energier strømte gjennom meg der jeg lå på sofaen.
Ryggen ble bedre og det "arbeidet" også voldsomt i panne - hjerte og hender.
😘Takk! Dere er toppen!


Svar: Jag kunde känna att du tog emot - det fanns en öppen kanal och mycket kärlek... kram :)
Esmaralda

33 ThereseC :

skriven

Hej Es!
Jag velade så himla länge angående om jag skulle vara med på healingen igår kväll och sen när jag hade bestämt mig var klockan ändå över 16:00. Men skickade du och MG spontant till folk som är sjuka? Jag kände sån enorm kraft under kvällen 😍.
Idag har hostan tilltagit och kaninisarna springer och gömmer sig och stampar upprört varje gång jag får en hostattack. Men de har nog hunnit vänja sig till ikväll 😁.
Nu ska jag duscha och sen ska jag sätta mig och skriva. Jag känner mig ändå ganska pigg.

Kram ThereseC

Svar: Ja, de sjuka fick absolut extra healing oavsett de var med eller inte och jag blir glad att du kunde känna av ! Kram :)
Esmaralda

34 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Jag börjar bli orolig för min mormor. Hon har fått en helt ny mobil men igår sa hon att de var rök i köket och allt pga mobilen. Hon nämnde även för mig och våran pappa att hon även hade satt på en platta i köket för att värma tevatten medan till min syster sa hon att hon värmde mjölk och inte tevatten. Hon sa att de var mobilen hon brände sig på och inte plattan. Med tanke på att hon snart är 91 år så börjar man bli orolig för henne. Om de nu var plattan hon glömde kan hon kanske råka tända eld på lägenheten där fler än hon bor. Så kära Es, ser du någon fara för henne eller runt henne? Var de eluttaget som är dåligt eller var det plattan? Vi laddade ju mobilen hos oss och de var ingen fara. Snälla Es, vad ser du? Kram oroliga 🐝

Svar: Nej det var inte mobilen och det ser ut som om mormor blandar samman lite. Ni får ha ett extra öga på henne.. kram :)
Esmaralda

35 helle:

skriven

Tyvärr hör jag till dem som inte brukar känna av healingen på något speciellt sätt men sänder stort tack för allt och tvekar inte på att det på något sätt når fram även till mig.. Fick huvudvärk och hoppas på att den släpper snart.. Stort tack och Kram

Svar: Ja, jag tror att i alla fall en del av healingen nådde dig.. kram :)
Esmaralda

36 Misstjejen:

skriven

Hej

Vad menar hon B kvinna menas med jag ska var öppnas om allt så hon vill fortsätta som kontakyperson med mig

Är det något? Som hon tänker på?

Ha det bra

37 Kristin:

skriven

Dette var en nydelig beretning om healingen, kjære Esmaralda.
Tusen, tusen takk for den fine opplevelsen dette ga.
Ja, jeg var på stranden sammen med dere alle, ingen tvil om det.
At våre åndelige vegledere og kjære var med, gjorde dette ekstra kjenslig å lese.
I begynnelsen av healingen var jeg redd for at du skulle bli kald, men dette slapp, og jeg forstår nå hvorfor.
Hver gang når du gir meg healing, kommer et lilla lys for mitt indre. Det føles så veldig godt.
Håper at min bror også kunne ta i mot :)
Det er så vanskelig å sette ord på hvor fantastisk og stort dette er, så jeg må bare si tusen, tusen takk for at du gjør dette for oss.
En god kram til deg!!!

Svar: Javisst var du på stranden ! Och du var där tillsammans med de dina i Alltet och det var stort, känsligt och speciellt.Försök framkalla ljuset då och då.. minns känslan och aktivera den och behåll effekterna av healingen länge ! Det kändes som att din bror kunde ta emot. Kram :)
Esmaralda

38 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!
Hade skrivit tidigare men jag tror det inlägget försvann...

Jag var där vid vattnet, kände det så väl. I början frös jag under 2 filtar och jag visualiserade hur allt skulle bli och sen blev jag bara varmare och varmare, jag såg ett växande ljussken och sen flöt jag bort som i dvala. Jag var så varm när allt var över, kinderna hettade och gör ännu. Tack🙏💖🙏

Svar: Underbart, du var öppen och tog emot och det här kommer göra dig gott.. kram :)
Esmaralda

39 Dunegull:

skriven

Blir april en bättre månad för mig? Bjuder den på ngt skoj?

Kram

40 Elin:

skriven

Hej E,
Verkar som jag kommer bli permeterad inom kort. Behöver jag vara orolig att bli varslad oxå? Ändå ev känsla av att dem tycker jag gör ett bra jobb. Vad får du in E?
Kram

41 Mikael:

skriven

Tack för klippet igår :)

Ursäkta om jag skriver till Helena lr här, lär väl ta 2 min så får ni höra om Corona i alla fall, så gör väl ingen skillnad.

Tack Helena lr

Jag önskar att mycket av det jag skriver vore av impulser..., att bara jag vore ett begränsat lite eländigt problem, och skrattar möjligen lite nervöst.

Corona fick mig snabbt att inse att det är kanske ens sista stunder, max 14 dagar brukar det väl ta ifall det sätter igång, män drabbas oftare, det är inget problem för mig då jag gjort upp det mesta som behövs.

Det fick mig även att inse att de världsstjärnor jag träffat möjligen inte är en tillfällighet, när jag går igenom låttexterna på låtar som jag gillat och de av just dem jag har mött, jag är ingen men så har dessa stjärnor

Knackat mig på axeln när jag är på väg hem och undrat om jag vill höra den där låten och spelat den

Gått rakt fram till mig, sträckt fram handen och hälsat på mig

Hamnat på samma ställen och umgåtts

Xyz osv.

Det är ju de som är världsstjärnor, inte jag, de har varit generösa med mig och jag har träffat ovärderliga kvinnor via dem.

Livet är märkligare än fiktion ibland, deras låttexter är som en repertoar av delar av mitt liv och talar till mig.

Hitlers sekreterare klev fram till mig och sa att han var en trevlig man

https://youtu.be/bAMIFdnnE20

hon kunde ha låtit bli, jag kan skratta lätt nervöst, då hon har rätt, i jämförelse med annat.

Det mesta jag skriver hjäper nog ungdomar på ett eller annat sätt, även om det inte syns, det kan de nog behöva, man säger till mig att många unga lider idag.

Jag har ett ansvar på ett eller annat sätt, som alla andra vuxna, jag förväntar mig inte att alla ska förstå saker jag skriver osv.,
det här är blogg om liv död kärlek, allt, sen skriver mitt lilla ego ibland med, såklart :)

Jag ger mig tusan på att i Nostradamus texter står det något om när klockorna stannar.

Big Ben överlevde den tyska blitzen.
Det ikoniska klocktornet har sedan 2017 varit täckt av byggnadsställningar – och som en följd av reparationerna har Big Ben hållit tyst för det mesta.

Kram
Mikael

42 Skrållann:

skriven

Hej!
Kan tro det var en magisk healing och det ska bli spännande att läsa om allas upplevelse.
Jag har blivit intervjuad över telefon nu på morgonen för tjänsten jag sökt. Går man vidare blir det ett test och sedan en fördjupad intervju. Det var 80% direkt i vården och 20% administrativt arbete. Vad tror du om detta, är det min drömtjänst?

Kram❤️

43 2020:

skriven

Blev min kompis verkligen av med jobbet på grund av ett test? Känns konstigt hela grejen..
vad ser du?

Kram

44 GP:

skriven

Jag deltog tyvärr inte denna gången, men det låter som att det var en riktigt bra healing! Jag hoppas alla deltagande fick känna av den :)



Es, jag har läst lite om dina inlägg/kommenterar avseende COVID19. Jag känner på mig att vi kommer ha ett enormt inflöde av nya klienter på den myndighet jag arbetar på. Blir lite orolig eftersom arbetsbelastningen kommer öka markant, ser du något kring detta?
Jag är än så länge lugn, men känner ändå en liten oro kring detta.

Kram 🤗

Svar: Ja, det kommer att bli hetsigt och stressigt en period, det får du räkna med.. men det kommer ordna sig.. kram
Esmaralda

45 Korvgubben:

skriven

Fungerande 100% och jag uppnådde det jag sökte. Stort tack.

Svar: Underbart.. kram :)
Esmaralda

46 EPM:

skriven

Så.
Nu sa jag som jag känner. Han sprang inte iväg, livrädd. Istället höll han om mig lite mer och pussade på mig och log. Så troligen är detta bra...

❤️😊

Kram

Svar: Ja det är viktigt att säga hur man känner och en bra måttstock. Kan motparten inte ta emot.. då är hen inte rätt... kram
Esmaralda

47 Mamman:

skriven

Det var underbart fantastiskt. Jag såg er alla i ringen. Min taxvalp viftade på svansen åt ingenting rakt ut i luften men det var naturligtvis MG hon mötte. Jag kände att jag tog emot. Härligt. kram

Svar: Javisst mötte hon MG och kunde känna hans stora kärlek till valpar... kram :)
Esmaralda

48 Från Monia:

skriven

Först hände ingenting alls och jag var nära att ge upp men så plötsligt hände det. Jag fylldes av en stor värme och särskilt i bröstet där jag har problem kunde jag känna hur det blev varmt och pulserande och därefter har jag kunnat andas så mycket lättare och paniken är borta. Stort tack . Kramar.

Svar: Härligt, vad glad jag blir för din skull... kram :)
Esmaralda

49 Liverpool:

skriven

Hej Esmaralda
Nu kom farbrorn tillbaka hem från sjukhuset o vi i hemtjänsten ska nu ta hand om en vårdtagare som haft Corona men vi vet inte om han är färdigbehandlad.Känns som ett lotteri om man åker på skiten,ser du om jag blir sjuk.

Svar: Jag kan inte säga om du blir sjuk eller inte.. och om det i så fall blir via denna man...men skulle du bli sjuk så ser jag ingenting allvarligt.. kram
Esmaralda

50 GP:

skriven

Jag deltog tyvärr inte denna gången, men det låter som att det var en riktigt bra healing! Jag hoppas alla deltagande fick känna av den :)



Es, jag har läst lite om dina inlägg/kommenterar avseende COVID19. Jag känner på mig att vi kommer ha ett enormt inflöde av nya klienter på den myndighet jag arbetar på. Blir lite orolig eftersom arbetsbelastningen kommer öka markant, ser du något kring detta?
Jag är än så länge lugn, men känner ändå en liten oro kring detta.

Kram 🤗

51 Ola:

skriven

Det var första healingen för mig och jag tillhör de som tycker att allt sådant här är mumbo jumbo.Nu får jag tänka om. Det var starkt och intensivt. Jag är faktiskt överväldigad. Tack.

Svar: Eller hur :) Du öppnade inte upp förrän i slutet men när du gav efter så flödade energierna genom dig och du kände och upplevde detta.. och du tog emot.. kram :)
Esmaralda

52 Roberta:

skriven

Starkaste healingen som jag har varit med om. Tusen tack och kram

Svar: Tack själv för att du var med och bidrog... du tog emot.. ingen tvekan om den saken.. kram
Esmaralda

53 Michaela:

skriven

Det här var nog en av de starkaste healingarnq jag varit med om. Fick några varma kraftfulla vågor som gick igenom kroppen. Såg bloggfamiljen stå i en stor ring på stranden hållandes varandras händer och mitt i ringen var du och MG. Sen såg jag en bild av mina fötter i soffan där jag låg men nu var det även två fötter som tillhörde en man. Såg dessa fötter omslingrades med en kärleksfull känsla. Sen fick jag minnen från jobbet där jag råkat illa ut av patienter. Förstod ingenting men fick lite intrycket om att det var "släppa taget och gå vidare" relaterat. Vet inte om jag tolkat bilden med fötterna och jobbet rätt. Är ju rätt dålig på sånt :) Hoppas i alla fall att jag tog emot!
TACK för denna healing Es och Mg! Ni är bäst! Kram

Svar: Javisst var healingen stark !! Det var kallt ute men jag var genomvarm hela timmen igenom :) Och du fick en vision om kärleken också, så som det ska bli, med fötterna i soffan ! Och visst var budskapet att du ska släppa taget och gå vidare och du ska veta att den som gjorde dig illa har en liten frisk bit inom sig som mår väldigt dåligt över det som hände. Du tog emot hur bra som helst.. kram
Esmaralda

54 U:

skriven

Hej esmaralda.
Frågade det här tidigare och du såg att det kan bli en fortsättning men osäkert. Undrar hur det ser ut nu, verkar det som om mitt ex fortsätter den relationen med den kvinnan fortfarande? Och kan det bli in i framtiden de fortsätter?
Kram

55 M:

skriven

Hej esmaralda Jag hade inte förväntat mig något stordåd. Men det förvånar mig lite att han inte verkar bry sig lite mer.
Tänka och undra hur det går för mig. Det är inget han visar just nu iallafall.

Ser du om han tänker eller undrar över mig?
Finns det känslor?
Kram

56 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om jag kommer tillbaka till mitt gamla jobbuppdrag i höst? Får de ta in en konsult?

Kram och kärlek

57 Ghostwriter:

skriven

Men vad kul att jag var med som jag kände, även fast jag sov!

Får se om någon känner igen sig i min dröm kanske.
Jag vaknade mitt i sömnen och kände att jag var med er.


Tror du att jag, om jag nu tänker positivt igen, inte tänker det förgäves? Jag hindrar mig själv för att jag känner att livet ändå är kört..


Kram!

58 Milousen:

skriven

Hej!

Tyvärr var jag inte med på healingen,men det hade nog behövts känner jag.

Idag blev det ett utspel i stallet, någon verkar ha problem men törs inte stå för något själv. En efter en blir folk utfrysta och påhoppade tills dom ger upp och flyttar ut. Vi har inte förstått om det är stallägaren eller hans anställde som är roten här.
Vad är det egentligen som händer? Har någon problem med mig eller min gubbe?

Jag funderar nästan på att bara ge upp hästarna och göra någotannat när det är så här osäkert och upp o ner.

Kram
Milousen

59 Tiss:

skriven


Jag blir så förvirrad... Först så svarade jag min samtalskontakt när han frågade hur jag gör för att skingra mina negativa tankar, jag sa vad jag gör. Men ändå tycker han att jag ska träffa en arbetsterapeut för att få hjälp med samma sak, alltså hur jag ska skingra mina negativa tankar. Jag tänkte då att han kanske menade att jag måste hålla igång fram till det att jag ska lägga mig... Men då har jag tydligen missuppfattat allt enligt honom. Men jag förstår inte varför jag ska få hjälp med något jag redan gör? Alltså vad menar han egentligen?

60 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag blir smittar eller är jag redan?... tror väl jag klarar mig bra ändå?

Jag tror vet vad jag känner mig just nu..

Ha det bra

61 Fråga:

skriven

Hej esmaralda.

Kommer han att fortsätta tillsammans med henne?
Kram

62 Anonym:

skriven

Hej Es kan du hålla tummarna med fonderna jag sökte igår.
Kram
🙏

63 Mus:

skriven

Hej esmaralda.

Tänker eller bryr han sig något om mig?
Finns det känslor för mig?
Kram

64 Mamman:

skriven

Hej esmaralda.

Kan inte lyckan bara komma till mig snart.

Är någon ny kärlek påväg som kommer finnas i vår familj?
Har jag någon i sommar som det ser ut?
Kram

65 Ghostwriter:

skriven

Tror du att min soulmate känner sig redo? Jag tänker på hans känsla
Kram

66 Lilla m:

skriven

Hej! Kan min vän S hjälpa mig så som jag skulle önska?

67 MB:

skriven

Hej,

Så roligt att läsa om bloggfamiljens tankar om heelingen.

Som många andra, jag är orolig och det är därför jag frågar.
Kan du se om jag kommer få något jobb snart?

Kramar /MB

68 B:

skriven

Hej !!

Kan det hända att vi snart pratar med varandra igen??🤗

Kram! ❤️

69 MollyD :

skriven

Hej E

Är så vansinnigt orolig för min goe fine svärson.
Han mår inte bra sedan ett bra tag Migrän, känsel och rörelse i del av ansikte och sår i munnen. Läkaren skickade hem honom och sa att han skulle komma tillbaka om det inte går över. Hjälp!
Kram

70 Helena Ir:

skriven

Mikael,olika hanterar vi vår rädsla, och det vi ska gå igenom har vi oftast ingen aning om..rädsla ska inte förringas..och precis som du skriver,barnen de unga..som ska ha hela livet framför,,visst förstår man deras oro.

Kram!

71 Tjejen:

skriven

Hej esmaralda.

Ser du om vi kommer att umgås med varandra något framöver ? Eller i sommar?
Kram

72 Helena Ir:

skriven

Ooops..så snabb jag var där då.".framför sig"..ska det stå

73 <3:

skriven

Så fin bild på MG.

Märkte de andra tjejerna i gruppchatten att jag var lite off? En viss person krånglar ju lite och ska bestämma om träff och datum. Är hon medveten om sitt beteende. Är nog som du sa tidigare Es att hon är lite ego.
De andra verkar inte ta Covid 19 på allvar. Mannen till fjällen och H nyss hem från USA. Respektlöst kan jag tycka.
Kram

74 Skorpan:

skriven

Åh vilka upplevelser bloggmedlemmarna som deltog i healingen har haft, fantastiskt.
Jag är nöjd, just nu ;), med det jag upplevde o får fortsätta jobba på att öppna upp o släppa taget o bara flyta med..

Nu lunch efter distanskurs. Inser att jag har "hål" i mitt kunnande, grunden borde vara solidare men, men..
Kram Skorpan

Svar: Du tog emot.. och du komma kunna ta emot bättre allt eftersom.. kram :)
Esmaralda

75 Browallia:

skriven

Vad fantastiskt att även MG kan skicka healing och var med igår, kanske min katt fick en dos av honom. Katten var med mig i soffan :) Jag hade svårt att koppla av och fokusera på att visualisera det jag ville uppnå med healingen eftersom katten gjorde allt för att få min uppmärksamhet och gjorde mig full i skratt. Jag hade inte hjärta att fösa bort honom med tanke på hans framsteg och utveckling. Om jag inte tog i mot så är inte det hela världen, det kommer fler tillfällen. :)

Jag ska strax ge mig iväg till vårdcentralen, om de nu släpper in mig för jag har totalt glömt av att börja med min allergimedicin mot pollen så jag kanske börjar nysa och snörvla på vägen dit. Jag har vart allergisk i ca 30 år och aldrig glömt att börja ta medicinen i tid innan luften är full av pollen, så typiskt mig att lyckas med det just den här våren med Corona. Jag har ju galghumor och väljer att se det komiska i situationen. :D Kram

Svar: Jodå, både du och katten tog emot... ingen tvekan om den saken :) Ja herregud, man kan råka illa ut i dessa tider om man nyser .. men det kommer gå bra :) Kram
Esmaralda

76 Mirre :

skriven

Vad söt lilla MG är han ser ju precis ut som sitt kära lamm haha😂💛
Jag var inte med i healingen igår tror jag låg och lyssnade på musik vid den tidpunkten men nu när jag vakna idag känner jag mig helt utslagen, kanske en tillfällighet eller så kanske jag omedvetet var med och sände, ingen aning!

Es, jag undrar bara om du kan se hur han tog emot mitt meddelande? Blev han chockad, glad, ledsen, förvirrad, ångerfull? Jag la alla korten på bordet och höll inte tillbaka med något, talade rakt ut från mitt hjärta. Men inte fått något svar än trots att det gått någon dag. Tror inte jag kommer få något svar heller.. jag vet inte vad han håller på med ärligt talat. Så fort det blir jobbigt känslomässigt tror jag så struntar han i att svara. Kramar ☀️

77 Skytten1 :

skriven

Hej E. Under healingen kände jag ett pulserande i kroppen. Men såg inget men jag kanske var med ändå

Svar: Visst var du med och du tog självklart emot.. kram
Esmaralda

78 CORONA:

skriven

I Danmark verkar de öppna sig mot att öppna skolorna snart. Hur ser det ut i andra länder? Öppnas skolorna eller hålls de stängda?

79 Sessan:

skriven

Hoppas att jag och den jag anmälde tog emot.
Jag kände ingenting men har sovit inatt för första gången på en tid.

Svar: Visst tog ni emot.. kram :)
Esmaralda

80 Sofia:

skriven

Hej Esmeralda!

på onsdag kl 13.00, kommer jag att ha ett jobbigt möte. Jag undrar om det kommer att gå bra och isf vad jag ska tänka på.
kramar
Sofia

Svar: Var väl förberedd - gör gärna en avslappningsövning just innan.. det kommer gå bra.. kram
Esmaralda

81 Månskenet:

skriven

Hej! Jag kände ljus, lugn och glädje - fast jag inte deltog. Det var så harmligt, hade ju absolut tänkt delta men jag gick ut på em och plötsligt hade klockan hunnit gå för långt. Tänkte ett tag att jag skulle e-maila dej o betala sen efteråt, men kände att så gör man nara inte. Härligt att läsa om dem som deltagit! Ha det gott, Es o alla!

82 Michaela:

skriven

Tack för bekräftelse om att jag uppfattade rätt om de budskap jag fick under healingen! Ser du förresten om min soumate är singel eller i ett förhållande🤔? Känns som han är singel och väntar på mig :)

Mamma hälsar! Vi är ute på långpromenad och det haglar om vartannat :) Kram från oss!

83 Anna.L:

skriven

Min bästa väns katt har gått bort idag Lisa. Jag hade så gärna velat säga hejdå till henne. Klappa henne en sista gång. Vila i frid
Kommer vi återförenas en dag?
Kram

Svar: Lisa har gått hem till Alltet och där blir hon omhändertagen på allra bästa sätt - en dag möts ni igen.. kram :)
Esmaralda

84 Milla:

skriven

Tack Esmeralda!!
Det var min första healing och jag var ju lite skeptisk att jag skulle känna något, men det gjorde jag ju. Kändes i omgångar som en puls som tog tag i pannan på mig och strömmade in där. När tiden var slut så var det helt borta.
Hoppas att jag kan återskapa känslan och energin framöver :)

Svar: Vad härligt att du kände.. och jag kände också att du tog emot ! Kram :)
Esmaralda

85 Månskenet:

skriven

Härliga MB, förresten! Han har lärt sej healing!? Och accepterar att matte måste koncentrera sej ibland! Härliga vovve! ...och för en gångs skull ser jag, att där finns en hund bakom MB, eller Något finns där. Kram!

Svar: Precis som många djur så har MG healing inom sig... av den goda och snälla sorten... han älskar ju små valpar över allt annat och små människobebisar och allt som är nytt liv... kram :)
Esmaralda

86 Helena Ir:

skriven

Glömde ju..Tack Esmaralda!
Just en sådan solnedgång som din bild visar,den såg jag på en annan strand ..eller så var det samma igår :).jag har ju en strand där jag möter min hjälpare.

Kram

87 Siar :

skriven

Du sa att jag inte lär behöva anstränga mig särskilt mycket för att träffa någon, dvs att jag inte nödvändigt måste ha Tinder. Hur träffar jag folk ändå? De är ju typ ingen kille som tar initiativ i vardagen 😂 Dom som spontant hört av sig är gubbar. Och mått dåligt över de; att inga i min ålder tar chansen


Kram

88 Å M K:

skriven

Tack för igår!
Kände av Healingen väldigt väl..och katten också som låg nära mig i soffan. Ljus tända, kvällste och min fina golden healer sten var med.
Kände hur energin kom i vågor.
Fick till mig bra insikter och jag resonerade högt med mig själv de sista 20 min.
Jag tror jag kommer ha stor nytta av det framöver 🙏🏼❤️
Kram 🤗

Svar: Underbart och jag tror du öppnade en viktig dörr inom dig.. kram :)
Esmaralda

89 I:

skriven

Trots att sonen gallskrek genom stora delar av healingen och att jag dessutom höll på att somna så kände jag av den väldigt starkt vissa stunder, särskilt i början! Det var som en stark stråle in i mina båda knän där jag har haft värk i snart två veckor!

Såg även stranden och tyckte att min hund var där och sprang runt och funderade på om hon var med fast hon inte var i samma rum! :)

Idag är mina knän bättre än på väldigt länge!

Stort tack för att du gör detta!

Svar: Ja du tog emot.. sedan svajade det emellanåt men det gjorde ingenting...kram :)
Esmaralda

90 SusanneAmalia :

skriven

Har pratat med min väninna och hon känner sig fantastisk.. Tack fina för att du gör skillnad..
Min gårdag var magisk.. Började dagen i kyrkan.. Fikade köpte ängel och ljus.. Tände ljusen vävde in samtal med änglar gud och jesus alltet och god energi.. Sedan kom jag hem och fick mer kärlek glädje och ljus energi av dig..
I går nnär jag satt i soffan kom en så mörk energi och ställde sig i dlrrhålet.. Men vände när han blev bländad av alkt mitt ljus. Här finns bara plats för glädje.. 💕

Tack från botten av mitt hjärta nu vet jag vad jag vill och vart jag ska.. 💕

Stor kram.. 💕

Svar: Vad roligt att väninnan mår bra ! Och den mörke försvann, jag tror du skrämde honom rejält... du var med och sände till oss alla och det ska du stort tack för.. din gåva går inte av för hackor.. kram
Esmaralda

91 Mercan :

skriven

Hej söta Esmaralda 🤗 Ser du Esmaralda när det blir något förr oss från euro jackpott 🙂

92 Moms:

skriven

Hej
Kommer jag vinna om jag fortsätter? Kram

93 SusanneAmalia :

skriven

Oj ursäkta men allt kom inte med..
Stort tack till MG.. Hans får samt hans hjälp guid..
EllaBella och Saga baara njöt.. De hälsar tillbaka..
Just nu hjälper Saga sin husse att jobba.. Kärlek till alla.. 💕

Svar: MG hade full fokus fast ibland kunde han inte motstå att försöka leka med besökardjuren :) Kram :)
Esmaralda

94 Ledsen:

skriven

Hej esmaralda.

Ser du om jag kommer att träffa någon snart?
Har gått flera år..
Är så ensamt.
Kommer någon partner att finnas bland oss snart? Hur ser det ut i sommar? Lever jag själv en tid tilll
Kram

95 S:

skriven

Hej esmarslda.

Ser han ut att bry sig något om mig? Finns det känslor? Och kommer vi att umgås något framåt?
Kram

96 Mercan :

skriven

Ser du Esmaralda något när vi ska vinna nogånting på euro jackpott 😌 och när ska jag träffa nogån 😙

Svar: Jag ser ju tyvärr ingen vinst av betydelse närmaste året.. kram
Esmaralda

97 Lotta:

skriven

Jag kände inte mycket i healingen som sagt men vilka fina berättelser här. Tror man måste vara i balans med sig själv för att det ska fungera. Nästa gång tänker jag vara med igen. Kanske blir bättre då.
Nu oroar jag mig för sonen och skolan. Det verkade finnas ett öppning för studenter att få börja skolan, men nu verkar det som att de lagt beslut om det åt sidan. Kommer det ordna sig och öppna nu snart ändå?

Ha en solig dag
L

Svar: Ofta får man pröva flera gången innan man får det till att funka... just avkopplingen och att våga släppa taget kan vara svårt i början. Skolan öppnar ju men det kan dröja ännu en tid.. kram
Esmaralda

98 Mirre:

skriven

Hej Es, Jag vet ju att du inte kan svara på alla frågor såklart men är det kanske min kära skyddsängel eller vägledare som sagt att du inte ska svara på frågor om honom?
Fick den känslan bara :) hade varit kul att veta. Kram☀️

Svar: Ja, så kan det vara.. att det finns en förklaring till varför din speciella fråga inte blir besvarad.. kram
Esmaralda

99 Eva:

skriven

Hej och tack för healingen. Somnade naturligtvis efter en liten stund (suck). Idag har jag mått skrutt hela dagen. Beror det på healingen och hjälpte den mig något?
Kramar/Eva

Svar: Ja jag tror att en del av healingen i alla fall nådde fram.. osäker på hur mycket... kan tänkas du mått sämre om det inte vore för just healingen.. kram :)
Esmaralda

100 Alie:

skriven

Tack snälla för healingen!
Som oftast, har jag svårt att ta emot iaf som jag själv känner det. Svårt att vara i nuet och koppla på.
Dock samtalade jag högt med både dig och mina änglar, upprepade mina önskningar..
Jag gjorde så gott jag kunde där och då, hoppas att det kom fram.
Jag är i alla fall väldigt tacksam för att jag fick vara med!
Kram :)

Svar: Visst kom det fram.. hela vägen och du gjorde så rätt... kram :)
Esmaralda

101 Nat:

skriven

Hej esmaralda.

Ser du om han bryr sig något om mig? Finns det känslor och någon chans mellan oss?
Keam

Svar: Ser inte så ut, ser honom inte i ditt liv framöver.. kram
Esmaralda

102 Maa:

skriven

Hej esmaralda.
Träffar jag någon snart som jag fastnar för? Som det blir förhållande av?
Ser du samboskap närmaste året? Kram

Svar: Det kommer.. inom inom 6 månader men sedan kan det ske när som helst.. kram
Esmaralda

103 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda 🤗 😘 ❤️

104 Ghostwriter :

skriven

Tror du att min soulmate känner sig redo? Jag tänker på hans känsla
Kram

Svar: Kanske inte fullt ut ännu... kram :)
Esmaralda

105 Lydia💕:

skriven

Som vanligt så hade jag fullt upp när det började alltid så men jag hoppas det funkade på mig iallafall kände ingenting men hoppas det gav något iallafall
Lydia💕

106 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Kram Skorpan

107 Mam:

skriven

Hej esmaralda.
Ser det fortsatt segt ut inom kärlek? Eller kommer det att börja rulla igång hända saker?
Kram

108 Mikael:

skriven

Helena lr, ja så är det, vi är så förskonade ännu i Sverige att vi pratar om påsk och semester , svenskar i NY ropar på Gud.., det tog inte länge.



Gud hjälpe oss.

Med så sakrala uttryck hade jag aldrig trott att jag skulle inleda en text från den här horisonten.

Flera vänner och bekanta, inte minst från de glada gamla kvällarna på Elaine’s, ligger på överfulla sjukhus och kämpar för sina liv, oförmögna att andas själv

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lAygbG/ett-nodrop-fran-new-york


Kram
Mikael

109 LadyXera:

skriven

Hej allesammans!

Stort tack för healingen, jag sover så himla gott efteråt. Livet blir så lätt och befriande, vet inte ett bättre uttryck för det.

Saker och ting har flutit på bra i dag, och även om jag kom hem lite senare än tänkt blev det ändå en stund på balkongen i strålande sol med en bok.

Stor kram till alla och en var - och en extra glittrande tanke till Mona och hennes hund.

Ps. Och en stor bit princesstårta till MG så klart!

Svar: MG slickar sig om munnen och väntar på att favotårtan ska dyka upp !! Kram :)
Esmaralda

110 G.H:

skriven

Jag var inte officiellt med på healingen ,,, men undrar om jag inte fick mig en slev ändå;) för efter veckor med jättedålig nattsömn sov jag helt fantastiskt bra i natt:)

Kram!

Svar: Det kan du mycket väl ha fått.. kram :)
Esmaralda

111 Didana :

skriven

Hej Es,, vilka härliga bilder du har nu under virus tiden så förgyllas vi av din blogg.
Jag skriver sällan då jag oftast brukar mest läsa dina inlägg.

Jag undrar om jag och han kommer att träffas igen ?

Vi träffades en gång under februari, det är distans men han sa att han kommer tillbaka.. nu drar han sig tillbaka.. jag har inte hopp efter så många förhållanden jag haft..

Tror du vi ses?


Krammisssar

Svar: Nja, jag kan ändå inte känna att han är rätt för dig, känns som det kommer en annan.. kram :)
Esmaralda

112 Åsa:

skriven

Hej E!
Nu var det ett tag sedan jag var inne på Bloggen.
Undrar om jag ska åka hem till mina gamla föräldrar?.Längtar fast vi pratas i tel. Det är en bit att åka buss. Mor har ett viktigt dokument som jag ska skriva under. Kanske dom ska sända det till mig? Man blir virrig av alla förvarningar i dessa tider.
Var rädd om dig.
Kram Åsa

Svar: Ja åk inte dit, just nu känns det som en onödig risk ! Skicka på posten istället.. kram :)
Esmaralda

113 Mamma:

skriven

Hej.
Min dotters fd sambo ringde precis och berättade att min dotter var mycket ledsen och nere.
Hon orkar inte ta tag i räkningar eller städning eller något annat.
Säger att hon inte orkar börja om från början med allt vad det innebär.
Jag har bett att hennes pappa ska åka dit och försöka hjälpa henne då hon inte vill veta av mig just nu.
Jag orkar snart inte detta.
Jag går sönder av oro samtidigt som jag försöker tänka att allt blir bra till slut.
Gör det verkligen det?
Fixar hon detta?
Snälla jag skulle bli så tacksam för svar.
Kramar ❤❤❤❤

Svar: Hon kan behöva professional hjälp som varken du eller hennes pappa kan ge henneFinns det möjlighet, försök få henne att kontakta psykvården !!
Styrkekram
Esmaralda

114 Am:

skriven

Hej esmaralda.

Är han intresserad utav någe mer av mig än föräldrarsksp?
Kram

115 Mu:

skriven

Hej esmaralda.

Fortsätter han med samma kvinna tro? Som det varit hittills?
Kram

116 Helena Ir:

skriven

Mikael,vad ledsamt! Då får jag säga hoppas Gud hör deras bön!

Var rädd om dig!
Kram!

117 AnnaK:

skriven

Vilken stress det blir med detta virus. Kände mig trött och eländig tidigare och var rädd att jag höll på att bli sjuk. Efter några timmars sömn mår jag helt okej igen. Har jättesvårt att skilja på tidiga sjukdomssymtom och trötthet då jag ofta känner mig sjuk när jag är extremt trött.

Hur ska man veta. Jätterädd att jag hunnit smitta nån innan jag kom hem. Har jag gjort det tro?

Kram 🤗

118 Boudica:

skriven

Tack för healingen igår! Det var just vad jag behövde!
Jag låg i badet, märker att jag har lätt att slappna av då, men jag orkade inte genom hela timmen och gick upp en kvart innan slutet. Brukar inte se något, och inte gjorde jag denna gång heller, men jag kände att det var någon kraft som gick från person till person i cirkel och du i mitten, och vid något tillfälle "väcktes" jag av att höra mina mantra-ord i huvudet.

Om jag mottog, det vet jag inte. Men däremot har jag känt mer energi än jag gjort på ett tag, idag. Varit så trött på senaste! Får se om det håller i sig, och blir lite mer.

Möjligen för sent för en fråga idag, men jag försöker.
Du har tidigare sagt att det är 70% chans at jag får behålla jobbet i corona-krisen. Men ser du om det kommer bli så lite arbete (det är redan rätt lite) att det blir tal om en korttids-permitering?

KRAM!

119 Månskenet:

skriven

När du skriver om att många djur har healingen inom sej så kommer jag att tänka på min fina hittekatt. Var jag orolig i magen lade han sej tvärsöver magen, eller som.den gången jag hade huvudvärk och jag fick huvudet inlindat i en lurvig kattmössa- haha! - han la sej över o runt mitt huvud! Oj nej, så jag saknar honom, han försvann för snart 2 år sen....

120 Hedwig:

skriven

Till nr 78 CORONA

Här, i Nederländerna, hålls skolorna stängda, allihopa, alltså från dagis till universitetet, sannolikt till september vilket betyder att våra barn och ungdomar kommer att hemma ungefär ett halvt år i sträck. Det förstår jag verkligen inte med tanke på att det hitintills enbart finns 11.750 holländare som fick Coronaviruset och enbart 771 som dog av det.

Enligt vårt eget Folkhälsoinstitut var det 900.000 (!) holländare som insjuknade i vanlig influensa under vintern 2017/18. 16.000 av dem hamnade på sjukhuset och 9.500 av dem dog.

Jämfört med de där siffrorna kan man alltså verkligen undra varför alla skulle vara så rädda för Coronaviruset. Corona verkar faktiskt vara mycket mindre allvarlig än vanlig influensa! Sådana här siffror syns världen över och man kan alltså konkludera att det ligger något helt annat bakom Coronahysterin!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: