Välkommen våren....

Nu har det börjat vårfejas i trädgårdarna runtomkring och sen är det bara att vänta tills sommarblommorna kommer.

Många  sätter ju  penséer och sånt i krukor och pryttlar redan nu men det gör inte jag. 

De står sig ju inte hela sommaren och man får skaffa nytt och det gitter  jag inte.

En gång räcker.

Så jag väntar in sommarblomstren

// Ser ut som om sonen decificerar hela huset men jag lovat att vi nöjer oss med handsprit 😂
Med högtryckstvätten blir fasaden som ny och sen blir den rengöring av sliriga gröna trädäck som ska oljas och bli fina !  Tusen tack sonen 💖 //
 

Jag  väntar  också på att värmen ska bli pålitlig så jag kan förflytta skogen inomhus till altanen.

Asså, i höstas kunde jag ju inte döda och kasta mina fina gröna växter som prytt sin plats därute.

Så jag asade in dem. 

Det blev trångt.

Nästan djungelkänsla. 

Men nu ska de snart ut  igen.. tack o lov !

 // Ska bli skönt att få ut växtligheten//

 

Hur som helst… en bit bort i byn har ett äldre par i 80 års åldern plötsligt

tryckt ner en jättestor och jätterosa flamingo i plast på sin gräsmatta

De har garanterat ingen aning om vad detta betyder – eller så har dom det !!😳

En flamingo i trädgården är en hemlig signal som talar om att här bor  swingers.

Jajamän !

Swingersvärlden  använder  flamingos   på sina klubbar och privata tomter och nu har det nått ut i samhället.

Fast det är klart, de flesta skaffar nog flamingos bara för att.. och har ingen aning om innebörden !

Flamingos är alltså ett  samlingsbegrepp för  swingers och ännu mer i utlandet än här i Sverige.

Jag har inte sånt där  kitch i trädgården... bara en gammal groda som är döpt till " Prins Daniel"

 

 Och så här ser det ut just nu :

 
 
Och man undrar lite hur man ska få ihop det på ett hyfsat sätt !
 
 
Sonen tar en paus... det är slitsamt med vårbruket !!😂
 
Snart hoppas jag kunna visa er hur det ser ut när allt är klart !!
 
Oron kring corona och dess hörjningar är stor  - med all rätt
 
Betydligt fler kommer att smittas, de flesta överlever... och  självklart har alla sjukskrivningar och all oro en effekt på ekonomin både i vårt land och globalt.
Detta kommer kännas på olika sätt
MEN - det  här är inte jordens undergång... och vi kommer ikapp igen även om det tar lite tid.

Kram & kärlek

P.s. GLÖM INTE ATT ANMÄL DIG TILL STORHEALINGEN I MORGON... ALL INFO OM DETTA FINNS PÅ BLOGGEN FRÅN IGÅR !!

 

1 Mikael:

skriven

Swingers vid 80 , lever jag vid 80 så hoppas jag är vid swingers vigör jag med :)

Alla vi som sitter bara och tittar på och tycker det är jobbigt med endast att se på nyheterna eller se reality tv där svenska reportern får kämpa för att rösten inte ska brista i sändning från Italien kan ju kolla vad vårdförbundet skriver.

Kram
Mikael

2 Mikael:

skriven

Elizabeth :)

Är det jag som är too much eller är det världen? Är det överhuvudtaget möjligt att vara too much i Es blogg? :O

vänta 2år eller så innan du bestämmer för vilket, fast du kan bestämma dig och ändra dig efteråt, jag tycker om dig oavsett, och ja de är emellanåt mer face on i UK och inte som i Sverige, på gott och ont, inte stannar de hemma från jobbet om det så regnar bomber!

Es kanske skrattar åt mig och tänker har han alla skruvar lös och lite till men hon vet väl ett och annat... men bara hon vet :)

Corona vände upp ner på bloggen eller mig, som på världen, jag fick en bra utmaning, och inte business as usual, som för resten av världen, varför skulle jag vara förskonad?

Ärligt så är det kanske är lite så att hur jag än uppför mig i bloggen så gagnar det er eller någon annan, direkt eller indirekt.

Jag har lite en vana eller ovana att vara lite före, jag skulle gärna att det var år 2070 nu men det är kanske helt för min egen bekvämlighet så får försöka ta det för vad det är, Hilma af Klint hade då det formidabla sinnet att inse att ingen skulle förstå hennes tavlor förrän 50 år senare och helt sonika packade ner, hela rasket!

Vad nu ni än råkar utför så hoppas jag det går bra er, det har väl inte ens börjat och så tycker ni att JAG är stökig :O

Själv hoppas jag nu att jag tragglat igenom mycket så att det går framåt likt kvinnan sjunger, efter karantän i 2 år...

https://youtu.be/9iUTRUovNb0



Svarar till Iris lite senare

Kram
Mikael

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Vad kan jag gör åt min förtroende är mindre för män? Och inte kul om jag blir ännu rädd för män...

Även om dom inte förstår att det är inte så bra av dom.

Hur ska jag gör åt min traumatiska... jag är rädd för att min förtroende ska var noll för män om 10 år och 20 år... då kommer jag aldrig att kunde litar på en man oavsett vad är det

Hjälpa mig?

Jag fungerar aldrig bra med män... sorgligt att inte män förstår mig. 😔

Ha det bra

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Det är fint med våren men det kommer väl försvinna så långsamt med corona. Jag tycker väl vi alla ska leva som vanligt och försöka inte väl tänker för mycket på såna. Var avslappna och fortsätta som vanligt. Det hjälper inte att var panik eller något.

Det är bättre sätta att vi sprider glädje, kärlek och positiv för varandra då det gör lite lättare för våra livet.

Det blir säker bra i sommar...

Ha det bra

Svar: Ja, panik ska man undvika - och man ska vara försiktig så man inte för med sig smitta till de som är utsatta. Riktigt som vanligt kan man ju inte leva.. men ändå, man ska försöka ha kvalitet i sitt liv.. kram :)
Esmaralda

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Märks igår på sent kväll om det kan var att jag är lite svartsjuka eller har lite kontroll eller något på B kvinna. Vet inte om det stämmer eller mest bara jag mår dåligt och oroligt som behöver prata med någon?

Finns det lite svartsjuka eller något mot henne? Vill inte väl hon ska blir behov av mig eller något annat...

Jag behöver väl lite tankar om det.

Eller är det som allt påverkar mig så mycket?

Vill ju prata med T kvinna just nu men jag får bara fråga dig.

Är det påverkar eller känsla av svartsjuka eller har jag något inom mig själv som är känslor eller något annat.

Visste inte väl det kunde påverkar mig. Jag trodde att jag kunde styra över det..

😬🤔

Ha det bra

6 Skorpan:

skriven

Så fint ni har det o ännu finare kommer det att bli bara allt är färdigt. En liten tid får man säkert bida med sommarblomstren? Är du säker på att det gamla paret inte vet vad en flamingo i trädgården betyder ;)? De kanske vet o nu är det dags att bryta tystnaden...

Coronaläget är allvarligt o nu är länet stängt. Just nu gör det mig inget då vi ändå inte är på väg nånstans längre bort, förstår dock dem som kunde åka till sin stuga över helgen o inte nu kan göra det på tre veckor, minst. Regeringen får ovett o har det inte lätt, men det är ju "overkliga tider" o vi alla behöver dra vårt strå till stacken, så vi klarar av denna kris. Vi behöver ändå inte ut i krig o se till att vi klarar oss på det sättet. Allt tar slut nångång o nu får vi leva bäst det går just nu.

Som tur har jag naturen inpå knuten o kan gå ut. Vädret ska också vara rätt bra, så jag ska inte klaga. Eller jo, det ska jag, det verkar som om torktumlaren är sönder, eller är den bara trött på att göra samma jobb hela tiden Es ;)? Köpa ny eller vänta på bättre erbjudanden? Behöver nog en, så är det...

Sköt om er alla!
Hoppas du Mona skriver om hur du har det också.
O inkommande natt blir det att skala bort en timme från sin dag, sommartid...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, man ska inte ta för givet.. paret i 80 års åldern har kanske tänkt att ni jäklar, nu kör vi... plattan i mattan liksom :) Skönt med naturen nära så man kan promenera och njuta ! Kram :)
Esmaralda

7 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!

Vad ni styr och ställer, det kommer säkert bli hur fint som helst när allt kommer på plats. Bara lite värme som fattas nu för vilka härliga dagar vi haft nu. Har varit ute och promenerat och jag blir nästan gråtfärdig av alla vårtecken. Krokus och snödroppar och påskliljor. Alla knoppar som snart spricker OCH koltrasten som sjunger!! Jag fullkomligt älskar våren❣️ Får jag till nån dejt snart i vårruset med mannen jag träffade?
Ha en underbar vårdag🌞🌷

Svar: Ja, våren ger så god energi :) En dejt bör du kunna få till.. kram :)
Esmaralda

8 Läroliv:

skriven

Blir så fint. Kom på att jag glömde bort att förmedla mina mantraord till dig till healingen på söndag, som jag ska vara med på. Känner att jag ska låta det vara så, att det var meningen för healingen kommer ändå precis dit den ska ändå.



Kram

Svar: Ja, den kommer nå dig oavsett och den gör sitt.. kram :)
Esmaralda

9 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Vilka härliga bilder! Underbart att börja kunna njuta av trädgården igen!

Ser du om restriktionerna här nere lättar snart? Eller kommer allt vara stängt hela sommaren?

Ha en fin dag!
Kram

Svar: Det lättar så småningom men kommer hålla i sig ett tag.. jag ser inte hur länge.. kram
Esmaralda

10 <3:

skriven

Det är så härligt att våren nalkas. Satt första penséer i en liten kruka. Kunde inte låta bli.
🌸🌸🌸
Corona ställde till det för mig och M igår.
Tror du vår träff kan bli av senare i april som vi planerat in ?
Tror hon saknat mig mycket.
Kram

11 Lunora:

skriven

Hej!
Det är tur att solen skiner i allt annat elände. Det är svårt att förstå var som händer.
Dejting blir också på paus, men längtan finns kvar. Ser du någon kärlek för mig till sommaren?

Kramar till alla💕

12 Helena Ir:

skriven

Det där med Flamingos kan jag ha hört,men glömt.. :) Grodan Prins Daniel väcker minnen,min väninna sen länge i Alltet,hon hade flera hundra ..Säkert en speciell känsla att göra i ordning på sin tomt nu när våren knackar på vissa dagar.

Jag är en sån som inte gillar att väga mig,de där siffrorna kan förstöra min dag..så sedan många år tittar jag i spegeln :) och känner ju på kläderna givetvis. Just nu känner jag mig lätt.. :) men jag drömde i natt att jag var tvungen att ställa mig på vågen,och en hemsk siffra lyste mot mig!! Jag försökte prata mig ur detta,men det gick ju givetvis inte..de där siffrorna säger allt :) Vilken tur att jag vaknade,det var bara en dröm..

Ja,Corona..känns ibland som så svårt att ta in..vad hände? Overkligt och ändå fullt utvecklat i många länder. Ibland en skräck som griper tag i mig..är det kört nu? Jag som vill ha kontroll..känner mig lite maktlös. Det här är ingen dröm som jag kan vakna upp ur och säga: -Bara en dröm!

Inatt ställer vi om klockan..

Ha en fin dag!

Kram

Svar: Ja att väga sig kan vara ett trauma... jag tvingar mig en gång i veckan.. för att försöka ha nån sorts kontroll !! Corona är tufft.. men vi reder ut det !! Kram :)
Esmaralda

13 Elisa:

skriven

Godmorgon,
Ser du vad det beror på då jag "insjuknat" i detta så kraftigt nu? Det är ju mycket värre än vanligt.. Samt kommer antibiotikan att hjälpa?
Ska bli roligt att se er uteplats sen då det är klart :)
Kram

14 Sus:

skriven

Hej
Så härligt med vår...
Fattar som vanligt ingenting...
Vad vill han nu?
Love sus

15 Skrållann:

skriven

Hej!
Härligt att våren är här och skönt att solen visat sig de senaste dagarna, vi behöver allt ljus vi kan få;)
Det är riktigt oroligt i samhället och jag ska snart till jobbet men det är svårt att veta hur mycket folk som vågar sig ut idag och handla hos oss.
Nästan så man blir tokig av alla tankar.
På måndag ska jag ju intervjuas och det vet bara närmaste familjen om. Det är över telefonen med tanke på läget vi befinner oss i. Något särskilt jag ska tänka på?

Kram❤️

Svar: Nej, var tydlig och var dig själv, då blir det som bäst.. kram
Esmaralda

16 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda. Tack för svaret igår! Det känns trist att måsta jobba kvar på nuvarande arbetsplatsen och jag hoppas innerligt att det inte ska dröja tills jag hittar en arbetspraktik!

Vad är chansen att jag hittar och får en arbetspraktikplats till sommaren? Känns det som om möjligheterna är goda till det?
Kan du känna in något?
Kram,
Jennifer

Svar: Möjligheten att du får arbetspraktik till sommaren är runt 70 %.. kram:)
Esmaralda

17 Khaleesi :

skriven

Min sambo ska på bröllop idag. Ett mindre sällskap som ska ut och äta. Jag är så otroligt orolig
och arg över det! Tycker dom skulle ställt in och det gör mig väldigt frustrerad att inte alla håller sig hemma så mycket som möjligt. Ser du om vi klarar oss? 🙏

Svar: Det är ju en risk man tar, tänker efter om du är villiga att ta den risken.. jag ser inte hur ni klarar er.. kram
Esmaralda

18 Ia:

skriven

Hej
Härligt med vår! Här är det fortfarande snö kvar på gräsmattorna, även om det är lite för årstiden, har varit lite snö hela vintern.

Fick höra igår att nu flyttar ex-mannen ihop med kvinnan som förstörde vårat äktenskap, barnen backar och vill nu inte ha någon kontakt med honom. Jag vill INTE ha tillbaka honom men funderar ändå på om det kommer att hålla mellan dom pga av olika orsaker

Kram

Svar: Ja det ser ut som om det kan bli bestående... kanske inte för alltid men för ett bra tag i alla fall... kram
Esmaralda

19 Alie:

skriven

Godmorgon,
Ja nu är våren här och det är underbart med ljuset och när solen lyser blir man riktigt lycklig.
Ser fram emot healing i morgon, och tacksam över detta i dessa tider..

Idag blir det promenad och ska njuta hela dagen i en liten hörna för att få sol på näsan.

Ser du mig kring lägenhetsbyte? Vill ha mindre och egen balkong.. :)
Kram och fin dag!

Svar: Mysigt :) Du kommer hitta den bostad du vill ha men ta tid på dig och satsa bara när du känner att det är rätt.. kram
Esmaralda

20 Smulan..:

skriven

Vad härligt att uteplatsen snart är redo. Jag får nöja mig med balkongen.
Bokat möte med banken angående lånelöfte går det bra.
Har det så skönt i vårsolen

Svar: Balkong är härligt det också !! Ja det känns som det går bra med mötet.. lycka till.. kram :)
Esmaralda

21 Sis:

skriven

God morgon.
Tittade precus på Facebook och från att ha mått riktigt bra har jag istället en klump i magen.
Min väninna som pga olika småsaker inte hört av sig på länge ska iväg och hälsa på en bekant.
Här går jag och tror att hon i alla fall är lite ledsen över att vi inte ses, tror att hon ändå saknar mig lite men hon går vidare i livet som om det inte ens berör henne.
Är det så här det kommer att bli nu?
Vad ser Du?
Kram ❤

Svar: Ja hon får göra sitt och du får göra ditt... nu kommer ses så småningom och prata...och då finns en möjlighet att ni reder ut det här.. kram
Esmaralda

22 Bjork:

skriven

Hej

Kommer jag få träffa Görel snart?

Kram

Svar: Jag ser ingenting om detta.. kram
Esmaralda

23 MissMilla :

skriven

Allt blev fint hos dig. Vill också ha fint o gillar ordning men röjer o rensar o säljer kläder så oordning här. Tips på hur jag ska lyckas. Nu tackar jag inom mig för varje sak jag säljer. Kan du skriva om attraktionslagen? Jag har blivit av med en bok som heter Be så ska du få av Hicks. Vet ngn var man kan köpa en ny? Letat. Eller har tips på ngn podd el annan bra bok om Lagen om attraktion.
Jag ska anmäla mig till healingen.
En kille här har försökt ta livet av sig. Är väldigt dålig, kan vi skicka healing till honom?

Svar: Jag sänder healing nu så snart jag svarat dig.. om någon annan också vill sända är det tacksamt.. kram :)
Esmaralda

24 Barbie:

skriven

Kära goda Es, kommer deras relation att hålla? Kram

25 Vb:

skriven

Hej E,
Kan du möjligtvis se om dem är ett par? Kramar

26 Moms:

skriven

Hej!

Kan du se oss tillbaka med varandra innan sommaren?
🤗 kram

27 silja:

skriven

Har en fråga ang spådomar. Jag och säkert många med mig spår mig regelbundet, både hos dig men också hos några andra genom åren. Det senaste året har jag genomgått bla separataion vilket gjort att spått mig lite mer än vanligt. Ändå har INGEN sett detta viruset komma. Jag har flera gånger frågat om jag tex skulle bli arbetslös men nej alla såg samma/liknande saker. jag skulle vara kvar på samma jobb och sedan tom bli befodrad. En man skulle jag träffa på detta arbete vilket jag gjorde men inget giftermål (som ni alla s) utan det avbröts då det bara hunnit bli en flirt innan Corona kom. Min fråga är då: Om man kan spå framtiden är då inte just detta något så stort man borde sett komma?? Och vad händer med de spådomar man fått , ligger de på vänt eller får alla nya livsvägar pga Corona?

Svar: Man kan inte se allt.. så är det bara... och den som spår, tolkar informationen de får till sig... de spådomar man fått som ska slå in, de slår in även om det dröjer lite längre men allt slår inte in. oavsett corona eller ej.. kram :)
Esmaralda

28 Mu:

skriven

Hej esmaralda.

Jag älskar våren! Lite av den bästa årstiden men nu ska det bli kallare

Jag känner verkligen nu att det är dags för mig att träffa någon.
Nu när jag varit själv så länge och varit kvar i det gamla. Nu är tiden här då jag vill ha något nytt!!

Undrar över den relation denna ”nya” man har i dagsläget om den kommer att hålla?
Annars finns det ingen chans för mig med denna mannen?
Kram

29 Chica:

skriven

Så härligt med vår - och då kommer vårkänslorna. Apropå - är det min tur när det gäller kärleken?

Svar: Ja, det bör hända något snart... kram :)
Esmaralda

30 Nat:

skriven

Hej esmaralda.

Någon relation för mig under det här året ser det ut att bli av?
Kram

31 Kristin:

skriven

Så snilt av din sønn å hjelpe til med huset.
Ja, det er alltid litt ekstra når man skal renovere, men, tenk så fint det blir når man blir ferdig.

Vi har veldig fint vært her, men det er kuldegrader om natta, så foreløpig blir det ikke noen maling ute.
Jeg har vasket noe inne og hundene skal ha sine "makeover", så det er godt å ha mye å gjøre i disse tider.
Vi skal i skogen igjen i dag, og det er slutt på å gå langt innover grunnet ulven. Jeg vet jo at den er der vi går nå også, men der ferdes flere mennesker, med stor avstand, så man er ikke alene med hundene om noe skulle skje.

Jeg vil ønske dere en riktig god helg.

KRAM!!!

32 Undrar:

skriven

Hej esmaralda.

Jag undrar lite över min chef.
Utan att gå in för mycket på min privata situation så ska jag försöka förklara.
Hon nämnde mycket innan jag gick på föräldrarledighet att hon trodde det skulle bli tufft för mig osv osv. Hade mycket negativa förutfattade meningar hur” kämpiga” saker och ting skulle bli.
Även kommenterade hon min bild öppet på sociala medier , att hur kämpigt det säkert är för mig.

Det här gör mig lite irriterad. Vet inte vad hon får ut av detta?
Menar hon väl? Eller liksom varför ska hon påpeka hur ”kämpigt” det är för mig?
Jag tycker det är min sak att avgöra mina livsval och om jag tycker det är kämpigt eller inte.
Kram

33 En vädur :

skriven

😂😂😂🙀
Flamingo-vindsnurran på ballongen kändes plötsligt sådär...

Härligt med lite vår-fixerier! Jag ska själv bege mig till Plantagen och gå bananas idag.

Och snart fyller en år. Försökt lägga upp firandet så som jag själv vill och ha positivt fokus. Ser du något kring dagen?

Kram i dessa konstiga tider!

Svar: Rätt som det är får du kanske oväntat besök :) Skratt :) Ja, planera ditt firande på ett bra sätt... kram
Esmaralda

34 Anki:

skriven

Go´förmiddag Es
Härligt med vårfint <3 Duktig son du har !

Här är det lite upp o ner ..ont i rygg och öm i kropp....ramlade igår ( med lite hjälp av hund som ville hälsa)
Föll som en fura slog i bröstkorgen och tappade andan..kom inte upp ! Personen vi mötte en man 30-år fortsatte gå ! men efter en stund kom han tillbaka och gav en hjälpande hand och jag tog mig upp och sen hem för egen maskin Han ursäktade sig med att jag lät förkyld....Han är förlåten Men vilken värld vi lever i nu ..

Sessan hemma men äter dåligt...

Nu ut på en sakta prommenad för ryggens skull

Kram Anki med flock

Svar: Men stackars dej, att ramla och slå sig.. inte kul.. och man kan ju inte låta en människa bli liggande eftersom man tycker hen är förkyld ! Tur att hans medmänsklighet vann ! Nu får du repa dig... kram :)
Esmaralda

35 Godis:

skriven

Godmorgon =)

En snabb fråga om möjlighet finns. Vad pysslar mannen med stort m med i livet just nu? Brukar inte tänka så mycket på honom nu för tiden men längtade lite extra idag. Kram.

36 Missmilla :

skriven

Åh tack för healingen till den unga killen, det var min kollega som hittade honom och fick ta ner honom så nu är det väldigt dåligt, självmordsförsök.

Tusen tack om man vill skicka healing till honom som har ett annan på J.

37 Arbresha:

skriven

Hej Esmeralda.
Jag har en son som blir 4år gammal i Maj. Han tycks ha en språkstörning. Jag är orolig ifall han någonsin kommer börja prata. Kan du se något om honom? Är verkligen desperat snälla svara.
Mvh

Svar: Det kommer nog krävas en hel del träning men går åt rätt håll.. kram :)
Esmaralda

38 Mona:

skriven

Hej, det är Mona. Tack igen alla ni som hjälpt mig genom healing. Nu är jag hemma och här är en liten hund som är till sig av glädje och som både äter och dricker och vill sitta i mitt knä hela tiden. Jag är lite svag och matt men det är normalt efter att ha varit med om det som jag har. Jag får ta det lugnt och vila mycket. Får hemkört från butiken det jag behöver så det går ingen nöd på oss. En granne har börjat höra av sig då och då och den kontakten är jag glad över. Ta hand om er allesammans. Stor kram.

Svar: Underbart att höra Mona. Det tar sin tid innan krafterna återvänder och det är som det ska vara. Ni två får ta hand om varann. Kram :)
Esmaralda

39 Dunegull:

skriven

Ser april ut att bli en bra månad för mig? Kram

40 Elin:

skriven

Tänker han på mig ngt nu i Corona tider?

41 Läroliv:

skriven

KRAM.

42 Dunegull:

skriven

Underbart Mona 🐕❤️

43 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Min man har knappt sovit på en vecka då han oroar sig mycket för jobbet/ekonomin.. ser det ut att han blir utan jobb dessa månader? Dvs inte får in nån inkomst?
Kram

Svar: Det blir inte jobb som det varit.. kan bli lite tufft en tid men det är övergående.. kram
Esmaralda

44 Marita:

skriven

Hej!
Det där med flamingos har jag hört talas om,kul.Tror jag ska köpa en.

Skönt att du är hemma Mona,och att hunden har fått tillbaka sin matte.

Är kärleken nära nu Es?Känns som det.

Kram




Svar: Ja så känns det... hoppas känslan är rätt... kram :)
Esmaralda

45 Läroliv:

skriven

Hej Mona, vad roligt att du är på benen, och hemma igan och tillsammans med älskade vovven. Önskar dig Allt Gott och fortsätt krya på dig.

KRAM

46 Michaela:

skriven

Omg! Dom vet förmodlingen inte vad flamingos betyder :) Sonen jobbar hårt ser jag och det kommer att bli skitsnyggt när allt är på plats. Ser fram emot bild :)

Berörd eller ej över att jag inte svarade på sms:et?

Ha en fin lördag i solen! Kraam!

Svar: Bild kommer så småningom :) I dag oljas det för fullt ! Lite berörd över uteblivet svar.. men inte mycket.. kram :)
Esmaralda

47 Skorpan:

skriven

Just det, plattan i mattan Es :D. Inte alla förunnat... Önskar ju mig själv det o nu ser läget inte spec ljust ut måste jag säga ;).

Mona, så kul att höra från dig! Ta det lugnt o sköt om dig!

AnnaK igår, tänk på om du vill leva resten av ditt liv på det sätt som du lever nu. Karln kommer inte att förändras o barn acklimatiserar sig, fortare än vi tror. Kanske börjar den andra parten ta lite mera ansvar sen, bara du för det över dit. Tungt kommer det att vara, men du är en survivor o klarar dig. Jag har "känt" dig flera år här o på den andra bloggen, därför vågar jag säga detta åt dig. Viist, angår ibte mig, det är sant, men du behöver få ett bättre liv... Lycka till!!
Kram Skorpan

48 Helena Ir:

skriven

Miss Milla,jag skickar healing,och fortsätter under dagen..
Jag ser en själ som vill resa sig ur sin kropp ..kämpar..
Kram

49 <3:

skriven

Det är så härligt att våren nalkas. Satt första penséer i en liten kruka. Kunde inte låta bli.
🌸🌸🌸
Corona ställde till det för mig och M igår.
Tror du vår träff kan bli av senare i april som vi planerat in ?
Tror hon saknat mig mycket.
Kram

Svar: Ja det kommer säkert en träff längre fram.. kram
Esmaralda

50 Na:

skriven

Hej esmaralda.

Jag känner verkligen nu att det är dags för mig att träffa någon.
Nu när jag varit själv så länge och varit kvar i det gamla. Nu är tiden här då jag vill ha något nytt!!

Jag undrar ser något bra ut att hända snart?
Kram

51 Jag:

skriven

Hej esmaralda.

Verkar den relationen vara med hon han har barn tillsammans med?
Kram

52 Naturvän:

skriven

Godmiddag!

Tack för svar,

ja, är man forffarande vid liv vid 80, så varför inte swingers??Måste bara hitta den rätta partnern först!... Hade ingen aning om att flamingos är en symbol för den här aktiviteten...........ha, man lär så länge man lever

Skönt höra du är hemma och mår bättre Mona.

Till dig missmilla, gör ett försök att skicka healing till din vän som försökt ta livet av sig, usch vad sorgligt.Håller tummarna det blir bra

Njutit av en långpromenad utmed havet, nästan folktomt...känner mig oerhört priviligerad som bor i en naturskön miljö, med skog och hav runt knuten
Hos oss finns många semesterbostäder, men det är inte tillåtet för ägarna att vistas där. Gäller att du håller dig där du är skriven.

Ha en fin Lördag!
kram


53 Makaon:

skriven

Härligt att se en kommentar från Mona, krya på dig nu.
Allt det hör med Corona, det känns som en film men nu är det vår verklighet. Gubben jobbar hemifrån, jag jobbar i hemvården så det är bara att jobba. Många äldre är oroliga och det förstår jag. Längtar verkligen tills detta börjar avta men tills dess får man göra så gott man kan, tvätta och sprita händerna ofta. Önskar er alla en trevlig helg. 💕

Svar: Ja exakt, man är i en låst position... gäller att hålla sig till reglerna... kram :)
Esmaralda

54 Khaleesi:

skriven

Tack snälla för ditt svar. Jag ska inte med men det hjälper ju inte så mycket när sambon ska dit. Får hoppas det går bra. Kan tyvärr inte ta beslut åt andra🌿

55 Cara:

skriven

Nu äntligen har webb-kameran startat hos fiskgjusen Teo! Apråpå fåglar. Jag bara älskar honom. Hoppas han får till det med en ny fru i år. Hans första fru Tina försvann.

Här kommer länken i fall någon vill följa:

https://www.youtube.com/watch?v=O3XuQd4m6os


Svar: Underbart.. tack för att du delar :) Teo äger !! Kram :)
Esmaralda

56 Sp:

skriven

Hej

Kommer jag få hjälp med min tand som behöver rättas till?

Kram

Svar: Ja, det kommer men kan dröja en tid.. kram
Esmaralda

57 Pia1:

skriven

Fint att höra från Mona här, så innerligt glad för framstegen 💕
Smittans förstörelse har många fula ansikten och även min pungspark är fruktansvärt kännbar.
Först indragen utredning efter många års kamp, vilket i sin tur innebär att jag troligen hinner tappa den läkare som vill hjälpa mig eftersom han bara jobbar här året ut. Vi hade också trots smittan tänkt röntga mig men med min smitta så blev det inget av. I januari kändes det som min chans hade kommit, att det kunde bli något av i år. Och att se det ryckas undan ännu en gång, se nya år flyga förbi, det går inte beskriva smärtan och tomheten. Tror väldigt många hamnar i liknande situationer nu fast på olika sätt. Vet inte om jag kan sysselsätta sonen en stund under healingen men, den kommer verkligen lägligt och man får nästan se det som ett annat sätt att umgås här och kommer nog bli en sammansvetsad sammankomst 😊

Svar: Ja, corona ställer till så mycket problem och jag förstår din frustration. Ja, det känns som att healingen kommer bli speciell.. kram :)
Esmaralda

58 Mirre :

skriven

Vad härligt att höra Mona!😄 så glad för din skull och vofsingens💛

Es, jag funderar på att köpa en Skoda Fabia idag, men undrar om du kan se några dolda fel på den eller något jag bör se upp med? Tacksam för svar, kramar :)

Svar: Ingenting speciellt kommer till mig.. kram
Esmaralda

59 Undra:

skriven

Hej esmaralda.

Jag undrar lite över min chef.
Utan att gå in för mycket på min privata situation så ska jag försöka förklara.
Hon nämnde mycket innan jag gick på föräldrarledighet att hon trodde det skulle bli tufft för mig osv osv. Hade mycket negativa förutfattade meningar hur” kämpiga” saker och ting skulle bli.
Även kommenterade hon min bild öppet på sociala medier , att hur kämpigt det säkert är för mig.

Det här gör mig lite irriterad. Vet inte vad hon får ut av detta?
Menar hon väl? Eller liksom varför ska hon påpeka hur ”kämpigt” det är för mig?
Jag tycker det är min sak att avgöra mina livsval och om jag tycker det är kämpigt eller inte.
Menar hon i all väl mening ? Eller varför? Vad kan jag göra
Kram

Svar: Exakt, du är den ende som är specialist på dig själv.. inte din chef, inte någon annan. Nu tror jag dock att det handlar om missriktad välvilja från hennes sida. Du behöver tala om för henne hur hennes ord får dig att må. Kram :)
Esmaralda

60 Agnes:

skriven

Så härligt att höra från dig, Mona! Önskar dig fortsatt tillfrisknande! Stor kram till dig o din lille vovve!

Satt o skrev ett inlägg o så helt plötsligt så försvann hälften, bara så där? Sen fladdrade resten av bokstäverna ut i universum för att aldrig mer forma läsvärda ord...Antar att det var en liten knäpp på näsan av högre makter. Kanske var jag för ärlig för de nu lite mer tunnhudade här i bloggen? *visslar en stump*

Ger er ngr av de låtar som spelades på min äldste sons begravning:

https://www.youtube.com/watch?v=dmXPPrVS-LQ

https://www.youtube.com/watch?v=NBE-uBgtINg

https://www.youtube.com/watch?v=g1rYmj1AN44

För så är livet...alla ska vi dö.Oavsett pandemier eller inte...
Under tiden vi inväntar "The Bitter End" så kan vi ju ägna tiden till att försöka göra det bästa av våra liv!?

https://www.youtube.com/watch?v=Hv759wmsSFk

Krams!


Svar: " Now we are free" ger mig rysningar ! Vilken underbar spellista och den gav sonen tummen upp för ! Och visst ska vi alla dö.. somliga förr och andra mycket senare... vi ska alla till Alltet och andas ut efter jordelivet. Men man ska inte glömma att leva så fullt ut som man förmår så läge man lever... att bara existera blir man inte glad av ! Många domedagspredikanter kring Corona kommer bli lite paffa när det visar sig att majoriteten klarar sig och livet rullar på mer som vanligt igen... kram :)
Esmaralda

61 Tiss :

skriven

Jag har inte varit rädd för Corona, men måste erkänna att jag börjar bli lite rädd. Jag tvättar dock händer och spritar så ofta jag kan när jag inte är hemma. Jag hänger inte på stan utan gör bara sånt jag måste göra hemifrån. Du har spått att jag ska bli gammal. Och jag hoppas det är rätt. Men kan du se om jag får en släng av detta eller om jag har tillräckligt stort immunförsvar för att klara detta? Det känns som att jag klarar mig, men jag kan ju ha fel.

Svar: Ja om du drabbas så pekar allt på att du grejar det.. kram :)
Esmaralda

62 AnnaK:

skriven

Är han helt ärlig när han säger att det inte hänt något eller att det inte finns något intresse? Har ju sett hur dom skriver med varann.

Kram 🤗

63 Bumble bee:

skriven

Hej Es!
Underbart att våren är på väg!🌤️🌷🦋

Gällande coronaviruset så önskar man att de försvann nu och att allt återgår till som de var innan. 😔

Nyfiken fråga: kommer mina framtida barn gå på förskola och blir de i så fall långa dagar för dom? Tack i förhand!
Kram 🐝

Svar: Ja det nog nog förskola... kram
Esmaralda

64 Milla:

skriven

Till Mona
Åh så skönt att höra Mona! Förstår att vovven inte släpper dig ur siktet nu. Bra att du har hjälp med hemleverans av mat. Det tar tid att återhämta sig efter en sådan här sak. Du får ta det lugnt och en dag i taget.

Imorgon är jag med på storhealing hoppas den blir kraftfull och att vi blir många.
Kram och energi till alla.

Svar: Ja jag tror absolut healingen blir kraftfull i morgon .. kram :)
Esmaralda

65 Tiss :

skriven

Mona, vad roligt att höra från dig bland kommentarerna :)

66 Tingeling :

skriven

Så fint det kommer bli!
Jag har inte börjat med min balkong än, ska börja med påsksakerna nu först. En anledning är att jag gillar att ha lite pyssel framme och annan anledning för att min dotter är hos sin pappa hela påskolovet, så lite vill vi njuta. Hennes pappa är ju man... Så inte mycket pynt där inte... 😂

Träffade på en som jobbar i kyrkan, och dem åker och handlar åt äldre nu och dem som behöver. Säga vad man vill om kyrkan men dem gör mycket gott, och jag kände att jag själv skulle kunna ingå där för att hjälpa människor. Jag vet du såg i en seans för ett par år sedan att jag skulle ha nåt med kyrkan att göra. Känner nu att det kanske är dags snart, inte riktigt än men inom en snar framtid. Även om jag inte tror på en Gud på samma sätt som dem gör.

Såg monas kommentar. Blev glad!

Nu ska dottern ut och åka rullskridskor.

Kram!

67 Michaela:

skriven

MONA! Härligt att höra ifrån dig och att både du och hunden har det mysigt tillsammans. Kan tänka mig hur lycklig han måste vara över att vara hemma hos dig igen. Helt förståeligt att du är trött och matt efter denna pärs så vila mycket och det kommer bli bättre med tiden. Fortsatr krya på dig och återkom gärna med rapport så att vi vet hur det går. Stor kram

68 ThereseC :

skriven

Hej Es!
Jag har inte någon feber längre och har varit ute och promenerat.
Jag tror inte att jag haft någon Corona men brorsan tror att han hade det. Men han är alltid så dramatisk. Fast han var faktiskt väldigt mycket mer sjuk än jag.
Jag är hursomhelst hemma och karantänar mig.
Jag har läst massor. Gjort fotgympa. Ätit långsamt och mindfullt. Skrivit dagbok. Tittat på tv. Gullat med kaninerna. Funderat massor och ägnat alldeles för mycket tid åt min telefon och sociala medier.

För en stund sedan ringde jag I. Vi brukar ses för skrivträff en gång i veckan. Men hon är över 70 och har högt blodtryck och då ska man ju se upp med att träffa folk så hon har satt sig i lite frivillig karantän. Hon passar fortfarande Tingeling på dagarna, en jättesöt yorkshire terrier som blir superglad varje gång jag kommer. Nu har jag varit sjuk dessutom och då har det absolut inte blivit någon träff. Men nu har jag och I bestämt att nästa vecka ska vi skriva i alla fall fast vi ringer varandra istället. Det blir ju inte exakt likadant eftersom vi inte kommer fika ihop men vi kommer i alla fall sätta oss och få skrivet och sen pratar vi med varandra om det vi har skrivit precis som vi brukar. Jag är glad att inte hela världen behöver stanna upp utan att jag har någonting kul inplanerat att se fram emot ☺️.
Kram Therese C

Svar: Vad bra att ni enats som ett sätt att fortsätta samarbetet.. det är viktigt att man inte drar sig inom sitt skal utan istället hittar nya vägar ... kram :)
Esmaralda

69 Bumble bee:

skriven

Tack för ditt svar!
Ser du om dom får långa dagar på förskolan? Kram 🐝

70 N:

skriven

Hej esmaralda.

Ser något nytt ut att vara påväg inom kärlek och partner?
Kram

Svar: Kanske inte just nu men det kommer.. kram :)
Esmaralda

71 Fråga:

skriven

Hej esmaralda.

Verkar det som om F har några känslor för mig?
Kram

72 Fråga:

skriven

Hej esmaralda.

Den här orange håriga killen som hade tjej sist, ser den relationen ut att hålla?
Och verkar det finnas chans med honom för mig?
Kram

73 Lie:

skriven

Hej esmaralda.

Kommer en partner snart som kommer att leva i våran familj? Med mig och mina två barn?
Kram

Svar: Ja det kommer även om jag inte kan säga exakt när.. kram
Esmaralda

74 Helena Ir:

skriven

Härligt Mona att du kommit hem..du och din hund <3
Var nu rädd om dig!
Kram!

75 Helena:

skriven

Hej Ez!
Vad fint och mysigt med trädgård! Ja vår ska bli så himla skönt tycker jag. Vet du jag har fått jobb på sjukhuset, karolinska som medicinteknisk ingenjör. detta är på pappret ett drömjobb för mig och jag är väldigt glad och stolt! samtidigt är jag otroligt nervös, för tydligen kommer jag behöva ta hand om utrustning på intensivvården där alla covidpatienter är.. dock inte dagligen utan vid behov annars på annan avdelning men gissa om jag fick en chock och blev väldigt rädd när jag hörde detta! Jag har kämpat emot rädslan så gott jag bara kan, min första dag var igår och det kommer vara utbildning och lättare uppgifter till en början, inte inne på avdelningen. Men oron är ju där över att vara mitt i stormen, och att smittas. jag vet att sköter man alla hygienrutiner ska det vara lugnt, och jag kommer förhoppningsvis inte behöva vara allt för nära patienter, men det är verkligen ett jättesteg för mig. Jag har verkligen frågat mig själv, klarar jag det här? Är det oklokt att vara kvar i detta jobb, hur stor risk utsätter jag mig för? Jag är frisk i övrigt vad jag vet så enligt vad dom säger ska det ju vara lugnt även om man blir smittad men det finns ju undantag.. jag vill verkligen jobba men rädslan och risken är ju samtidigt där. :(
Kram!

Svar: Ja du klarar detta och du har vad som krävs och det är därför du fått tjänsten... stort grattis :) Kram
Esmaralda

76 H:

skriven

Hej Es

Ser du om jag har någon beundrare som tänker på mig?
Kram

77 Fia-lotta:

skriven

Full rulle utomhus - härligt 👍

Nu saknas bara ett kort på er i sovsäckarna! 😉

Ja jisses så depp jag är idag, känner mig sårad och ledsen då ingen svarar mig inför det speciella på söndag, får nog ställa in mig på en ensam dag - ska försöka vända och vara positiv oavsett imorgon!

Kram från småledsen Fia-lotta

Svar: Ja i dessa tider blir inte allt som man tänkt sig riktigt.. kram
Esmaralda

78 Draken:

skriven

Kommer hon höra av sig till mig igen?

79 Mig:

skriven

Hej esmaralda.

Saknar och tänker på honom ibland.

Ser du om det verkar finnas känslor från hans sida?
Kram

80 MissMilla:

skriven

Tack för att några hjälpte till m healing till den unga killen.

Kul att höra av dig, Mona! Skönt att du är bättre!

Ska hänga på i morgon!

Tror du stipendieutdelningen blir inställd??

81 Mikael:

skriven

Agnes, haha, när bokstäverna försvinner så brukar jag låta det vara :)


Alltså nu börjar jag gråta, var inte bara 3 vänner som dog när de var 20 år, min bästa coola farbror dog i sin bil med, runt 20 år, jag gillade hans coola bil, jag var så liten, drömmer jag eller har jag sett han med en elgitarr, varenda gång så säger hans syskon, vilken gitarr? Tvärflöjt eller vad det heter var väl ett av instrumenten.

Domedagspredikanter :) när WHO gick ut med att hela mänskligheten stod på spel så tänkte jag att nu får de väl ändå lugna sig! haha

Kram
Mikael

82 Solen ☀️:

skriven

Hej! Härlig sol idag!
Nej du - penséer kan jag inte hoppa över. Jag ÄLSKAR penséer!
Så jag jag får ta dubbeljobbet med att byta ut dem senare sen.
Sonen är hemma eftersom skolan och träningen sker på distans...men han håller på att tråkas ihjäl.
Kan vi hoppas att det här snart är över och att livet kan bli lite normalt igen?
Själv håller jag mig undan smittor så gott det går, kanske inte mitt immunförsvar är på topp ännu...
Men lite mer energi har jag fått nu i alla fall och det känns härligt!
Kramkram ☀️☀️☀️

83 Jeanette:

skriven

Jag är orolig att bli sjuk i flunsan eller Corona så jag inte kan jobba som uska samt instruktör.
Kommer jag att klara mig?

Kram

Svar: 75% att du klarar dig undan .. i alla fall ett bra tag.. kram :)
Esmaralda

84 MarjaLiisa:

skriven

Så var det min tur, har fått Corona och har isolerat mig. Är inte så värst sjuk dock. Feber runt 38, lite skrovlig, halsont och huvudvärk. Tack och lov att det inte blev värre. Ha en fin lördagskväll. Kram

Svar: Du får ta hand om dig nu och krya på dej.. kram :)
Esmaralda

85 Tildis:

skriven

Hej!

Underbart med vår😍☀️ Som jag har väntat. Nu behövs solen mer än någonsin med tanke på allt negativt som är just nu.

Behöver min man oroa sig för jobbet eller ser han ut att klara sig bra igenom den här stormen? Kram

86 M:

skriven

Hej Es

Ser du något speciellt om mig?
Kram

87 Skorpan:

skriven

Vad sjutton hände? Var på promenad o kokade m7g lite kaffe med rostbröd till. Världens vridning i magen o fem ifrån att toastolen inte delades i två halvor pga trycket ;). Jäkligt on i magen, kallsvettig o lite stegring, mår pyton. Var något jag fick i mig opassande, eller har jag åkt på nån slag magcorona? Knappast något allvarligt,men då man är ensam kan man bli lite fundersam... Kanske behöver healing jag med!
Kram Skorpan

Svar: Ja lite healing kan du behöva.. jag ser inte vad som drabbat dig men får en känsla av att du ganska snart repar dig.. kram
Esmaralda

88 Mikael:

skriven

Tack Iris för kommentaren.

Jag var en av de första i Sverige att drabbas av effekterna av Corona så då kan jag väl ha några åsikter i ämnet med.

eftersom som jag, i vissa mått, är den sämsta här i bloggen så kan jag gärna vara den som är mest ofluffig med, så behöver ingen i bloggen vara ängslig att den är ofluffig framöver, hur det nu än blir med saker, jag förmodar att det alldeles strax att det kommer börja dyka upp den ena eller andra mindre ”roliga” kommentaren eller frågan här i bloggen, i takt med att konsekvenserna av Corona och utvecklingen i övrigt kommer ifatt samhället och således personer i bloggen osv.

Es kommer förmodligen fortsätta fortsätta svara på frågor då det som kommer hända är en del av livet, talanger som Es har var eftersökta under 2:a världskriget och jag gissar att det inte kommer minska den kommande tiden, kanske är det då jag som slutar läsa kommentarer här, för att det blir för påträngande med tråkigheter, fast det kanske är att fjärma sig ifrån verkligheten, och inte göra som de som klagar på den italienska vänligheten, som kanske skickar en livräddande hälsning.

Varför jag skriver, för att träna upp mina svenska kunskaper? det har jag sagt förut, i väntan på saker och ting? vad jag nu ska med svenska språket till vet jag inte än, som så mycket annat, Es har tackat för jag skriver, Es skriver om intressanta saker, liv död och kärlek och mera så då kan jag väl skriva något.

Hur regeringen hanterar saker och ting kan man väl tycka en hel del om, de var inte så uppskattade vid tsunamin, vilket år det nu var, jag kan inte riktigt föreställa mig att man på 90-talet hade accepterat sprängningar och skjutningar i samhället som man gjort de senaste åren, gör de rätt nu med Corona och information, de vet vi inte än, andra länder kritiserar Sverige, oavsett så har det kanske inte riktigt med saken att göra, regeringen är sak och bloggen en annan, Es går ex. ut med saker, terrordåd och annat, innan det hänt och hon gör inlägg som de i bloggen kan kommentera, om ex. Corona, att det här hamnade under Healingen beror på att jag plockade upp det från ett annat inlägg, där någon undrade varför Es skrev naturkatastrof, och jag gjorde en kommentar på det, då det var en brilliant beskrivning av henne, jag skrev där är, istället för att Es skulle behöva tröska i en gammal tråd.

Dagspressen, jag vet inte men om jag gör ex. en Coronarelaterad kommentar vad spelar det för roll om jag tar med delar från en press, är ju bara text medans människor dör/lider.

Jag kan vara den mest ofluffiga, så är det gjort, så vågar kanske någon fler vågar skriva något, ”är han så där dum så är ju det jag skriver ingenting”, nya människor och ålders grupper kanske hittar hit och en får lära sig tänka i nya banor.

Kram
Mikael

89 Maleficent:

skriven

Kan hon vara kvinnan som du sett mig möta?

Svar: Möjligheten finns, du får känna dig för och ge det lite tid.. du kommer snart att veta.. kram
Esmaralda

90 Bumble bee:

skriven

Ser du om dom får långa dagar på förskolan? Kram 🐝

91 Ghostwriter :

skriven

Jag behöver ett mirakel och tycker det är så orättvist att de som kämpade innan Corona, inte ens kan få känna hopp... för att allt tar tid. Och då är de försent för vissa...


Hoppas jag får delta på healingen som ”hjälpare”!

Kram

92 Hjärter dam:

skriven

Underbart att höra Mona! Vila och ta hand om varandra nu du och lilla vovven ❤️
Kram

93 Rebecca:

skriven

Ser du något roligt för mig efter det jobbiga som är nu? Väntar något roligt eller spännande? :) Lite kärlek eller "äventyr" kanske? Något som lyfter mitt humör? kram

94 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Ser du hur de blir i påsk för min del? Jag vet att mamma inte kommer delta men ser du om min lillasyster med familj hinner bli friska och kommer göra mig, mormor, pappa och storasyster sällskap? Kram Zoey 💕

Svar: Känns inte som det ultimata att träffas alla tillsammans i påsk... kram :)
Esmaralda

95 Hedwig:

skriven

Det är otroligt hur det känns med de här ´lockdownåtgärderna´ mot ´Corona´. Det känns faktiskt som en fängelse och det är flera som verkar bli sjuka av instängningen än av själva viruset! Ändå fortsätter man skylla på viruset i stället för ifrågasätta åtgärderna som myndigheterna, absolut inte i vår välmening, har tagit.
Min kompis son har blivit allvarligt biten av sin katt Aiki. Han flyttade till en liten studentlägenhet för 7 månader sedan där katten inte kan gå ut längre. Min kompis undrar om det inte vore bättre att ta tillbaka katten till sin lägenhet där det finns flera möjligheter för katten att gå ut. Känner du något? Kan det vara orsaken till kattens ilska eller är det annat som spelar in? Sedan undrar de om det vore möjligt att beställa en seans på engelska?

Svar: Katten verkar ha ett behov av att gå ut och mår inte väl av instängdheten. Det är en mycket självständig krabat. Men om katten biter måste man tydligt markera att detta inte är okey. Jag har hållit seanser på engelska men helt slutat med det eftersom det tar sådant tid.. somliga ord måste jag slå upp... man kan säga att jag pratar engelska bättre än jag skriver, det får du hälsa din kompis.. kram :)
Esmaralda

96 Olika vänskaper :

skriven

Alltså, att jag är en bra vän det vet jag om. Jag är alltid ärlig, ställer upp om jag kan, finns där och tar inte folk för givet. För mig duger en äkta vän jämt, oavsett om den mår skit eller mår as bra (mår bättre än mig) eller vill leva nyktert eller onykter osv. Ändå verkar den jag tänker på, inte riktigt förstå hur den påverkar vår vänskap. Jag har gjort misstag och stått för det, och jag anser inte att jag gjort något fel som vännen kanske känner. Jag löste problemet så gott som och ändå tas det upp efteråt. Känner mig ännu mer ensam nu.

Detta är anledningen till varför jag aldrig kommer folk nära till 100%. Jag ÄR en ärlig person och känner mig anklagad för att vara oärlig. Att vara oärlig är bland de värsta jag vet och så blir jag anklagad för det? Då brister jag alltså.

Varför blir det sånna missförstånd? Jag vet att vi är olika ibland och att vi verkligen bryr oss om varandra. Men när man är arg bakom ryggen, och tycker och tänker utan att säga, lossas att det är utrett när det fortfarnade gnager.... det är sådant jag inte orkar i vilken relation som helst.

Hur ska jag förklara detta? Hur ska jag någonsin kunna lita på människor seriöst? Jag vill inte ha det så här. Och duga när andra är ensamma. Jag vet att jag ger mycket i vänskaper, och tar åt mig och förändrar saker när jag är en mindre bra vän som så klart även den bästa kan vara.

Eller ska vi helt enkelt bestämma hur vår relation ska se ut? Att vi inte umgås i vissa sammanhang osv?

Kram ..

Svar: Jag tror det handlar om att man lär känna varann och varandras svagheter och mörkare sidor... ingen är perfekt.. och vi måste känna om vi kan stå ut med det negativa... kan vi inte det, ja då kan vi inte umgås mer men kan vi stå ut och förhålla oss till när vi ibland känner oss påhoppade och orättvist behandlade... då kan vi fortsätta vänskapen.. kram :)
Esmaralda

97 AnnaK:

skriven

Visst inte är han helt ärlig? Nog har dom eller har haft något ihop på senaste tiden.

Kram 🤗

98 Nat:

skriven

Hej esmaralda.

Ser den här kämpiga perioden ut att ha sitt slut snart? Eller håller den i sig?
Där jag är ensam. Ganska tufft ekonomiskt:
Kram

Svar: Det kommer plana ut ganska snart mot det bättre.. kram
Esmaralda

99 Hon:

skriven

Hej,
Har en liten dröm om att bjuda in folk till en liten fest till min lägenhet och njuta av utsikten med vin etc, men problemet är ju att jag är så blyg och knappt har några vänner här.. Ser du om detta nånsin kan ske i framtiden?
Kram

100 Helena Ir:

skriven

https://www.youtube.com/watch?v=Qq4j1LtCdww

Fler än jag borde gilla denna låt..!

Jag känner att jag lever..!

Kram :)

101 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja vad skulle nu ta kål på mig, onda människan ;), som man säger på det andra inhemska...

Krya på dig MarjaLiisa!
Kram Skorpan

102 Helena Ir:

skriven

Äsch,Mikael..fortsätt att skriva,som du vill,och det passar dig.
Det är väl bara att hoppa över de kommentarer man inte vill läsa. Själv är jag så impulsiv många gånger..skriver vad som känns rätt just då,precis som nu!

Ha det bra!

Kram ..

103 Ghostwriter :

skriven

Varje år
Faller jag in i kärlek, och jag är inte den som blir uppriktigt kär hur som helst och verkligen inte seriöst. Varje år blir jag hjärtekrossad, lurad, sviken och singel. Varje år tar jag mig igenom det, blir hel.
Varje år får jag kämpa för att inte känna mig ensam, misslyckad och har tagit mig över trauman.
Varje år ska jag hela tiden behöva läka gamla sår - och kärlekar som jag ändå vågat ge mig in i trots erfarenheter.

Varje år sitter jag på golvet, med tårar som jag inte ens trodde fanns kvar efter alla gråt. Ont i armarna. Ont i hjärtat. Skakar på huvudet och inser att dessa tillfällen varit så här vart enda år.

Jag har lärt mig massa, om mig och andra och jag har läkt sår, men det känns så pinsamt och sårbart att varje år, bli sårad av män och varje år göra samma misstag gällande vissa saker.

Mitt ex sa att jag är blåögd som ens skulle tro att någon ville ha mig på riktigt. Han hade ju rätt, de är ju det smärtfyllda. Jag är så tacksam för det jag har, men jag önskar att jag också av mina vänner kunde få det dom har. Familj, kärlek, vänner, ett liv, ett jobb.

För mig ser de inte ut så. Jag har tillfälliga jobb, tillfällig kärlek och ja vänner som består men som man ibland känner sig missförstådd och tagen för givet ...

Jag har försökt bli min bästa vän. Jag kan nog bara inte lita på mig själv för varje gång jag litar på mig - så kan jag inte lita på någon annan.


Ursäkta för deppigheter, jag har inte så många att prata med så här.



Kram

104 Fitnesskillen:

skriven

Godmorgon ez

Jag och min tjejkompis har blivit vänner igen och jag blev helt chockad över att hon hörde av sig häromdagen faktiskt 😅 men jag är väldigt försiktig av mig så att jag inte hamnar i samma situation 😊

Jag vill fråga dig är att är det lång tid tills jag lär träffa tjejen som ska in i mitt liv? 😍

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: