Bland " The others " !!

I går var jag ute och for omkring  lite… en sväng till mamma i Helsingborg och överraskade  så hon kunde äta en god middag om kvällen i sin ensamhet… torskrygg med permesansås, hade jag med... en hembakad sockerkaka med äpple o kanel, en Bingolott och så en bukett syrener som maken snodde i en trädgård tidigt i går morse !

Mamma förväntar sig aldrig någonting så därfär är det så kul att överraska henne!

 

 Hon blev jätteglad och så hälsar hon till er alla att  ni ska vara rädda om er.  På äldreboendet mittemot  hennes hus  är över 50 % av de boende smittade och sjuka !

Sen gav jag mig ut bland The Others… på jakt efter blomster till altanen !

 

På första stället var så mycket folk att jag struntade i det och körde vidare..… och på nästa ställe  var det rätt folktomt och dessutom utomhus så det passade bättre.

Mannabonne Glenn  strosade på egen hand och hittade en lite flicka  att leka med. De jagade varann bland plantorna och den lilla tjejen skrattade högt.. och MG  pratade och skrek på sitt sätt. De fann varann direkt.

 

 

Själv sprang jag på en gubbe som sörplade glassdrink och inte såg sej  för och sörjan när vi frontalkrockade ,  skvätte ner oss båda två  plus  ett helt fång hibiskus  .

MG kom farande och började slicka glass för glatta livet och den lilla tjejen på 2-3 år försökte göra detsamma men då grep hennes mamma in !

Gubben var rätt surmulen tills  MG dök upp, då tinade han minsann och drog fram hundgodis ur fickan så jag knappt fick med honom hem ( MG alltså!)   

Jag hittade växter men inte riktigt som jag tänkt mig.. inte som förr om åren och nu blev frågan, skulle jag nöja mig med detta eller fortsätta leta.. och svaret blev ” Nöj dig” kort & gott

 

 

Folk höll avstånd i kassan som de riggat upp utomhus och allt kändes säkert och tryggt

Sen for vi hem och det var dags för  sonens sjösättning av båten och det är alltid  kul.. blev ett glas bubbel i hamnen och småprat med än den ene och än den andre. På fysiskt avstånd förstås -   så det var ett  jäkla skrikande och gapande hit och dit.

 

 // Först är det ju en massa förarbete.. det ska skrapas o målas , nya fendrar, motorn ska servas.. och massa annat //
 
// Såklart att MG ska med på premiärturen !!//
 

Jag tvingade sonen att fara iväg och akuthandla åt mig… Nellie Dellies sockerfritt lakrits… jag fick sådan akut craving !  Bibliska Sara  var väl 90 när hon fick barn..  och herregud, hur orkade människan ?  Nåja, man kan få cravings utan att vara gravid... det vet jag allt om!

 

 

När kvällen kom grillade vi…karré o majs o tomater och hade nypotatis till och min rosa sås !! 

Det blev en sen kväll… vi satt ute  och bara njöt i fulla drag ! Vid 22 snåret kom efterrätten fram och det blev  en Gino.

Tack för att det finns ENKLA  desserter.. som är lika goda som avancerade !

Nu är långhelgen igång !

 

 

Igår blev en bra dag.. trots coronashit…och idag har jag inga speciella planer för dagen… någon seans ska jag skriva… promenera i solen… inget märkvärdigt alls

Kram & kärlek & njut av sol och ledighet !

1 <3:

skriven

Godmorgon Es, skönt att MG lättade upp stämningen.

Är det någon idé att lämna in lite kläder jag rensat ut till butiken som tar emot ?
Kram

2 Carina ST :

skriven

Låter som en helt underbar dag. Härligt att överraska mamma! Och umgås med sonen i det fria med god mat. En tillvaro precis i min smak.

Funderar över den här M. Min syster pratar varmt om hur väl vi skulle passa för varandra. Vi verkar haven hel del gemensamt. Det är han som flyttade till Skåne och har ett gammalt hus som han själv totalrenoverat.
Tror du Ez att det är han som är mannen du sett att jag ska möta? Den soulmate du sett?

Kram, Carina ST

3 Mikael:

skriven

Kan vara lurigt med djuren, det händer att man får mer än man hade tänkt sig, när de charmar in sig hos någon :)

Snart börjar jag nog bli lite konspiratorisk och undrar om Corona verkligen finns så det är bra ni skriver något :)

Det gick lite hackigt igår och det var inte live streaming med Märtha Louise men ett första trevande försök att skapa något sådant, som med allt annat, lite tidigt, är för få på jorden som är intresserade för sånt ännu, vi har väl annat som väntar innan dess.

Märtha Louise sa att alla som är här på jorden nu, är så modiga, jag nickar instämmande :)

De amerikanska tanterna som hoppade på mig om Sverige och andra världskriget fick mig att tänka på att Trump kanske tänker likadant, det har malt lite, i måndags small det högst någonsin i Sverige, med största skalvet, tänkte på amerikanska bombningar då med och mycket riktigt på onsdag skickade USA ett av sina största bombplan hit och bombade Sverige, första gången någonsin i världshistorien, under Trumps administration, virtuella fällningar, än så länge, pressen säger det är en signal till omvärlden men möjligt
Law of attraction kanske fungerar bättre än man önskar ibland...

Dr.Joe Dispenza säger att låter man 6-8 åringar spela krigs och våldsspel, beroende på mängden, så är det lätt hänt, eller ett faktum, att de kommer vilja skjuta någon på riktigt, när de kommer upp i tonåren, de programmerar sig själva, innan jag såg det så var jag noga med att inte ge bort våldsspel till barn, ibland vet man mer än man tror :)

Kram
Mikael

Svar: Våldsspel är aldrig bra men tack o lov kan de allra flesta skilja på spel o verklighet.. kram :)
Esmaralda

4 Helena Ir:

skriven

Ja det låter som en helt underbar dag,att glädja din mamma var en av dem. Båtar gillar ju jag, så vad roligt! Mindre roligt med mannen med glassörplet..men så tror jag inte det drog ner ditt humör för resten av dagen..inte med god middag och lakrits därtill..

Och filmen The Others..den är riktigt bra..för den som gillar lite lagom spänning..Nicole Kidman är bra i sin roll där!

Promenader i solen..blir det här också..och ibland träffar jag någon trevlig människa att prata bort en stund under min promenad..

Ha det så bra!

Kram

5 HS:

skriven

På Tjörn har man löst det på ett föredömligt sätt med att hjälpa de äldre som sitter i isolering under pandemin.
https://www.dn.se/nyheter/on-gar-samman-for-att-hjalpa-aldre/

Kram

Svar: Jättebra initiativ.. kram :)
Esmaralda

6 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Haha jag småskratta när jag läste om din förkärlek till Nelli Delli Här har du en till ! Sist fick sonen köpa två paket för säkerhets skull ! Man vet inte vad som händer när suget väl sätter in ;-)

Vilken underbar dag ni hade igår ! Här njöts det för fulla muggar med Sol och grannfritt .
Så skönt att våga släppa ut Moses tidigt på morgonen utan oro i magen .

Njut av solen innan regnet kommer i morgon

Kram Anki med fridfull flock

Svar: Ja, de är ju bara sååååååå goda !! Och när njuts det kan du tro... fixar med det sista i trädgården.. kram :)
Esmaralda

7 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Häromdagen var det en p reson som verkade söka kontakt. Uppfattade jag rätt?

8 Skrållann:

skriven

Hej!
Det blir säkert bra med växterna även om det inte blev som du tänkt dig.
Härligt att du överraskade din lilla mamma...mammor ska man ta hand om;)
Jag och min syster med familjer var hos vår mamma igår och rensade land och fixade uterum. Det blev så fint och var en härlig dag i solsken.
Pratade även med min pappa igår och det var första gången på så många veckor. Han minns inget av tiden på sjukhuset innan han blev sövd och verka inte ha drömt mardrömmar eller så under tiden han legat i respirator, det är skönt. Än kan han inte gå riktigt, benen hänger inte med. Dock planeras han hem för fortsatt träning hemma redan om två veckor. Känner mig lite orolig över det då mamma är rätt orörlig och de bor i världens mest opraktiska hus när man inte är supervital. Kommer han verkligen fixa att komma hem direkt till huset så snart? Jag vill verkligen vara på plats och hjälpa till så mycket jag kan men måste ju jobba lite också.

Kram❤️

9 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag hade lite planer för sommaren men nu ser det ut som om ingenting blir av. Får spara pengarna och förhoppningsvis istället göra en utlandsresa på hösten.

Blev osams med min kusin och dotters gudmor, upplever det som att hon och hennes make har noll intresse och engagemang för min dotter. Har bestämt mig för att bara strunta i henne och hålla en lång paus. Inser ju att man inte kan tvinga någon att bry sig. Får istället fokusera på att hitta andra personer som bryr sig om min dotter.

Men. Jag undrar om min kusin själv inser att hennes beteende inte är okej? Och att hon beter sig rent ut sagt som en skitstövel i detta?

Kram

10 Skorpan:

skriven

En sån fin dag du hade igår Es, o mamma också som fick mat o blommor. Här är syrenerna bra långt borta, men om det nu ska bli varmt så kanske vi också ser sådana inom en månad ;).

Långhelg? Här är det jobbdag o sen ledigt. Borde kanske ta mig ut nånstans om vädret tillåter, varit mycket hemmavid de två senaste månaderna ;). Undrar om mannen har rört sig mycket ute nu under denna virusperiod, eller har han varit hemma ensam,eller kanske han har nån fling hos sig, ser du nåt Es?

Inga desto mer planer för helgen, inget nytt under vår himmel alltså ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jag tror alla påverkas av det här, mannen också, på ett eller annat sätt.... kram :)
Esmaralda

11 Anki:

skriven

Hej Igen

Idag är det Biologiska mångfaldens dag och går man in på facebook på Biologiska mångfaldens dag finns det länkar till spännande event idag .Själv kommer jag titta kl 18 då Andris "fågelviskaren" sänder

Kram Anki med fågelintresserad flock

Svar: Tack för infon.. hade ingen aning om denna dag.... kram :)
Esmaralda

12 Susan:

skriven

Vilken härlig dag du haft, hoppas altanen blev nöjd med blommorna. Här var det målning o trädgårdsarbete hela dan vilket känns i kroppen idag😱Helgen får nog gå i lite lugnare tempo
kram

13 rosviol:

skriven

det lät som en riktigt bra dag de! Härligt :)

Och ja, vad är det med folk att flockas i dessa tider? Köptvång eller vad? Tycker det ränns överallt och hela tiden, speciellt på mataffären. Det är som att många bara måste ut och vara social/se folk på ett eller annat vis, och trängs gör många oxå, respekterar inte avstånd och ska å vara bakom ryggen på en och fnysa å ha sig.. Och alla gamlingar sen, inte håller dom sig hemma heller.. Näe, huvaligen, är ju en pärs att försöka hålla sig lugn och inte explodera, för många gånger vill jag bara ryta till men blir mest ett mjäkigt ursäkta och oftast en förvånad/sur blick tillbaka.. Nåväl, snart sommartider och då kanske folk börjar hålla sig hemma i sina trädgårdar istället, en kan ju alltid hoppas :P

En liten fråga oxå.. Finns det något extra jag skulle kunna göra för min sambo som han uppskattat och blivit glad för? :)

Tack och ha en skön fredag

14 ts:

skriven

Hej!
Mysiga bilder!
många kommer bli varslade på mitt arbete, så orolig.
Kommer jag tillhöra dem som blir varslad?
Kram!

15 Mh:

skriven

Hej!
Är permitterad just nu, när tror du jag är tebax på jobbet?
Kram!

Svar: Kan dröja en bit in på hösten.. kram :)
Esmaralda

16 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!

Det är dom där dagarna som man lever länge på. När man lägger sej på kvällen och känner att det har varit en helt underbar dag helt enkelt. Ni hade det ju jättehärligt igår, en båttur är ju aldrig fel, men vart hade ni flytvästarna...🤔😬🙈
Här var jag ute och handlade på förmiddagen, sen blev det kaffe nere på gården och på kvällen en promenad så jag var ganska nöjd själv. Emellan allt bakade jag marängbottnar och första omgången brändes vid hur nu det gick till😂
Dom senaste dagarna har jag sett så många tecken i form av hjärtan ute i naturen igår 2st, fjädrar ser jag också, är det änglarna som vill säga nåt eller att jag har öppnat upp sinnet mer. Jag har haft mer kontakt med mannen som jag träffat ett tag nu, är det mer utveckling på väg där tror du så dessa tecken betyder nåt för oss?
Idag strålar solen igen och jag önskar er en härlig fredag🌞🧡

Svar: Vi HAR flytvästar.. MG också.. men igår var det inte meningen vi skulle ta en tur.. båten skulle bara sjösättas... och så blev det som det blev... men en dålig ursäkt ! Fortsätt utforska relationen.. du kommer snart att veta vartåt det lutar.. kram :)
Esmaralda

17 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Fina bilder från en fin dag,Ser mysigt ut! Tråkigt att så många blivit sjuka på äldreboendet nära din mamma, ett elände!

Nere i vår hörna har allt öppnat upp, mycket folk i rörelse, många gäster och lite trångt här o var.

Visst längtar man efter ett visst mått av normalitet, men den känslan vill inte riktigt infinna sig ännu.....


Här blir det som vanligt fitness, crosstraining med munskydd, man får bara anpassa sig! Ladda ner lite ny musik och rocka loss så gott det går!

Helt enkelt göra det bästa av dagen!

En fråga, Ser du om jag skulle ha tur i spel?

Hälsa din fina mamma!

Kram






Svar: Jag ser ingen turperiod för dig just nu.. men det kan komma längre fram.. kram :)
Esmaralda

18 Lie:

skriven

Hej esmarslda.

Fint gjort till din mamma och tackar för hälsningen!!

Ser härligt ut. Själv låg jag totalt utslagen igår efter att ha blivit för mycket bubbel på onsdagen. Tur det inte händer ofta!!

Börjar kännas så segt att vara själv. Samtidigt så känns det nästintill omöjligt att jag ska träffa en kärlek.

Ser du något om kärlek under det här året?
Kram

Svar: Hangover kan göra en riktigt sjuk och off !! Hoppas du är pigg idag :) Kärlek kan det mycket väl bli.. kram :)
Esmaralda

19 Mam:

skriven

Hej esmarslda.

Är 31 år nu, från nu handlar det om år innan jag har en riktig relation?
Kram

Svar: Det kan komma riktigt snart... kram :)
Esmaralda

20 Mila:

skriven

Hej
En underbar dag med ett härligt avslut av dagen, ibland önskar jag mig en båt och närheten till havet, men ska inte klaga, igår lyste solen hela dagen för första gången den här våren

Längtar att få komma ut ur isoleringen och träffa någon, sitta ner och få prata, midsommar närmar sig och enligt tradition reser jag bort till en vän, kommer jag kunna resa till henne i år? Ser det ut som jag firar midsommar med någon eller blir det till att stanna hemma?

Kram

Svar: Ja när solen lyser känns allt faktiskt lite lättare :) Tveksamt om du åker till vännen på midsommar... som läget är just nu.. kram :)
Esmaralda

21 Olyckligt det blev:

skriven

Hur borde jag tänka och agera runt det oklara lärarjobbet, är det principen med examen som gäller eller kommer det finnas förståelse för det goda jobba som gjorts genom erfarenhet och kompetens utan officiell behörighet? Råkar jag illa ut, t.ex. om det blir ett reportage om det goda jobbet i praktiken?

22 Lilla m:

skriven

Hej Es! Jag har fortfarande problem med min acne o undrar hur länge det ska pågå.

De senaste 6 månaderna har jag prövat olika tillskott som säger sig hjälpa mot acne, har hållit på med dem 4-5 månader men de gör ingen skillnad.

Har även i ca 3 månaders tid använt en LED-mask för ansiktet som påstår sig ha hjälpt tusentals med acneproblem, men inte mig!

Varför verkar ingenting hjälpa mot min acne?

Svar: Det lär finnas något som ska hjälpa dig så fortsätt sök dig vidare.. kram :)
Esmaralda

23 Na:

skriven

Hej esmarslda.

Så mysigt att grilla äta gott.

Hur stor är chansen att han tar steget fullt ut mot mig och satsar på mig?
Kram

Svar: Det finns en chans men inte jättestor. Och blir det så, då är också risken att det inte funkar på sikt stor. Tyvärr. Kram
Esmaralda

24 Camilla:

skriven

Kära Es, jag med önskar bara det kunde bli normalare vardag igen, utan rädsla för corona, jag längtar att få gå och jobba snart, ser du om jag får det?KRAMAR

Svar: Det dröjer ännu en tid, men det kommer.. kram :)
Esmaralda

25 AnnaK:

skriven

Så bittert att höra hur viktigt det är att skydda våra riskgrupper och äldre och så har personal i äldreomsorgen varit tvungna att jobba utan skydd. Sen står gubbarna och "låtsas" fundera över hur smittan tagit sig in på älderboendena. Känns som att dom över 80 har räknats bort. Svärmor fick inte vård förrän hon var nästan frisk och ingenstans i journalen står något om misstänkt covid smitta trots att läkaren som tillslut kom hem till henne sa det och att dom skulle testa henne så fort dom fick inte tester. Nu säger dom att hon nog har en släng av förkylningsastma då hon fortfarande har jobbigt med andning. Inget test gjordes heller. Märkligt.

Ett till litet tjat om flytt. Verkar det vara till ett hus jag flyttar eller till en annan lägenhet?

Kram 🤗

Svar: Ja det är fruktansvärt irriterande hur man hanterar det hela ! Jag ser inte vilket du flyttar till men hus kommer.. kan ju bli lägenhet först.... kram :)
Esmaralda

26 Galenskap:

skriven

Har börjat en ny chef. Känns som han har en bra bild att jag är driven. Gillar han mig? Tycker att jag är duktig och har förtroende? Har sagt att jag kommer jobba lite mer hemifrån eftersom det är kaos just nu. Vad är hans tankar?
Kram

27 Kristin:

skriven

Takk for en fin beretning. Du må hilse din mor så mye tilbake og si at hun må være forsiktig nå. Du også, kjære Esmaralda.
Ja, i går fikk vi en dag med 20 varmegrader. Den kalde nordavinden var borte, så vi hadde en fantastisk fin dag. Etter kaldt vær med kuldegrader om natta i lang tid, føltes det godt. Hundene koste seg godt også.
De sender en hilsen til MG.
Ønsker dere en god helg.

KRAM!!!

Svar: Ja solen är värdefull minsann.. och här lyser den idag också ! Kram :)
Esmaralda

28 EPM :

skriven

Det låter mysigt!
Min dag var jättefin: åt frukost/lunch med A och hans dotter. Sen gick vi runt på stan lite, tyvärr var jag tvungen att gå hem och jobba lite och sen kände jag ute att jag skulle tränga mig på deras dag ihop. Men, sen meddelade a att hon undrade när jag var färdig egentligen så att jag kunde komma till stranden med dem. Så har cyklade ner dit, vi badade, åt glass, spelade minigolf. Sen hem till A och lagade mat ihop, spelade spel, pysslade och hade jättemysigt.
När vi spelade spel så tror jag att hon råkade säga ”mamma” till mig, jag och A lät det bara bero men jag märkte att hon tystnade. Troligen fick hon dåligt samvete gentemot sin mamma för att hon råkade säga så.
Hon är en grubblande tös tror jag, när jag gick såg hon ledsen ut. Var det något jag gjort fel...?

Kram

Svar: Nejdå, något fel gjorde du inte alls men det tar lite tid för henne att processa det nya.. kram :)
Esmaralda

29 Mikael:

skriven

Såhär går det för Tyson efter att han mött Sadhguru :)

Ett färskt klipp på boxningslegendaren Mike Tyson, 53, har blivit en viral supersuccé.

https://www.svt.se/sport/boxning/mike-tyson-im-back

Tyson är ett av mina många namn haha hur många namn kan man ha egentligen...

Kram
Mikael

30 Anonym:

skriven

Är det konstigt/ sjukt att be N som lagt till mig som vän att kolla läget med någon dejt till mig ? Kanske bättre att fråga hans vackra flickvän.
Börjar ledsna på att bo där jag bor nu.
Vore 💯🔝att hitta en man som vill och har möjligheten som mig att bo utomlands.

31 2020:

skriven

Min känsla säger att han inte är rätt för mig.. är jag för snabb i mitt beslut eller behöver jag ge det tid och se helheten?

Kram

Svar: Nej du ska lita på din känsla.. kram
Esmaralda

32 Snödroppen:

skriven

Hej igen...

Bara ännu en fundering...många pratar om semesterplanering och midsommar bl a, kommer jag få tillbringa min semester ensam eller ser du mej med någon, i manligt sällskap kanske?
Njut av dagen🌞🌼

33 Fiskaren:

skriven

Tack Anki för informationen.

34 Bellagio:

skriven

Vad känner hon för mig?

35 Hej:

skriven

Hej esmarslda.

Kommer jag att umgås något mer med de?
Kram

36 Jen. :

skriven

Finns det någon chans att det är någon annan än han?

Jag får bara skit och drar mig helt undan nu. Men i framtiden om det är han - hur agerar jag bäst för att få så lite emot mig som möjligt och att saker inte går emot mig. Det att han minsann ska berätta hur dålig jag är - är det verkligen på den nivån han är och inte kan tänka att då far andra illa? Ser du något kring detta? Är så orolig att bli ifråntagen och missförstådd av något han planerar.

Svar: Ta dig så långt bort från honom som du kan...utsätt dig inte... kram :)
Esmaralda

37 Sessan:

skriven

Gu så underbart! Jag fick craving efter sjön och de andra smaskiga sakerna du skrev om.
Men glasskvättandet hade jag kunnat vara utan :)

38 Michaela:

skriven

Vilken fullspäckad och härlig dag tillsammans med familjen! :) Tur att man kan göra nånting i alla fall i Corona tider och njut av solen för ska vända i morgon igen dessvärre.

Ser du något kring mig såhär i slutet på våren? :)

*Andreas - Svarade dig igår!

Kram och kanske det blir att bubbla i badet i afton :)

Svar: Absolut blir det bubbla o drink :) Kram :)
Esmaralda

39 Vitlilja:

skriven

Ser du någon ny kärlek runt hörnet för mig?

40 Rebecca:

skriven

Vem var det som knackade nu när jag va ensam hemma? Gick till dörren men ingen va där...känns lite övernaturligt. Ett budskap??

41 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag är med i en tidningen som min artikel har publiceras idag. Då jag ska har låga profil imorgon med B kvinna. För inte andra ser mig på en konstigt sätta.

Mer professionella och lugnt men trevligt och positiv... medan ska var sig själv också

Så man tänker?

Ha det bra

Svar: Ja, du tänker helt rätt... kram :)
Esmaralda

42 Jullisw:

skriven

Smarrigt med Gino! Så underskattad efterrätt 😍

Imorgon gifter vi oss! Ett litet minibröllop bara ju, men ändå mysigt. Sen inväntar vi bara att lilltjejen ska kika ut också. 22 dagar kvar i magen säger appen. Ser du om jag får vänta över tiden eller kommer hon snart? Längtar ju sååå!

Svar: Ja eller hur ! Gino, så enkelt och så gott :) Oh så roligt att du gifter dig.. massa grattis så här dagen i förväg... ser ut som om lilltjejen kommer ungefär när hon ska.. kan bli någon dag före eller efter.. kram :)
Esmaralda

43 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Ser du om jag fortfarande gifter mig i samband med min 40 årsdag som du förutsåg? Kram 🐝

44 <3:

skriven

Är Magnus fortfarande förtjust i mig ?
Kram

45 Fest:

skriven

Hej esmarslda.

Ett par kompisar ska ha fest nästa helg. Alla är de par och vi har som ett forum man skriver i och jag är med där. Det var där inbjudan till fest kom.
Men ser det ut Som om jag är medbjuden? vill de ha mig med? Eller ser du något om det blir obekvämt eller om jag inte är med som tänkt?
Kram

Svar: Det beror mycket på dig själv... känner du dig obekväm så utstrålar du detta omedvetet och påverkar andra som också blir obekväma.. men är du glad och tillfreds så är allt i sin ordning.. kram :)
Esmaralda

46 Mam:

skriven

Hej esmarslda.

Ser du om dottern kommer att få glasögon eller inte ?
Kram

Svar: Det ser jag inte.. kram
Esmaralda

47 Orolig:

skriven

Hej esmarslda.

Har ammat efter alkohol de sägs ju att det inte ska vara någon fara.
Men så tyckte jag ena ögat såg lite konstigt ut på dottern.

Ser du någon fara för henne?
Kan hon ha fått i sig några gifter?
Ser du någon fara?
Kram

48 Gemini :

skriven

Hej ez,
Kommer några talismaner i sommar? Funderar på antigen en talisman eller vägledning men helst en talisman så inväntar tillfället... :D
Jag har fått sol på snoken å solblekt hår! Och ett par fräknar. Känner mig fräsch som en handtvål. Jag har även tagit årets första dopp! Det var krampaktigt kallt men värt!!!
Kram!!

Svar: Jodå talismaner kommer men än dröjer det... minst en månad till tror jag... :) Men jistanes så modigt att ta ett dopp :) Kram
Esmaralda

49 Bb:

skriven

Hej

Kommer han att höra av sig en dag ?kram

Svar: Ja den möjligheten finns.. kram :)
Esmaralda

50 Skorpan:

skriven

Tack Es, så är det säkert för många jo.
Längtar bara så förbaskat efter nån att hålla i handen, diskutera med, ha sex ;) o allt annat med. Men nej, det är bara att vänta, år efter år ;).
Åtminstone skiner solen o det kan t om.bli lite mera värme, hurra..
Kram Skorpan

Svar: Ja det är ju attans att det ska ta sådan tid !! Kram :)
Esmaralda

51 Hmm:

skriven

Hej esmarslda.

Har han några speciella känslor för mig?
Kram

52 Helena :

skriven

Hej Ez!

På jobbet finns en kille som heter Erhan, jag får en känsla av att han är intresserad av mig. Tror du det? Han har otroligt fina mörka ögon! Jag är ju dock upptagen. Det är svårt det här med förhållanden.. Ibland känns det som det hade varit enklare att bara sitta hemma!
Kram!

Svar: Han tycker säkert att du är söt... kram :)
Esmaralda

53 <3:

skriven

Hej Esmeralda :)
Hur ser det ut med jobb för honom?
Just nu finns det inte så mycket... Kommer det?
Han är nämligen orolig för ekonomin

54 Undris?:

skriven

Hej Es

Ser du någon varning för mig?

Kram

55 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Jag har en nyfiken fråga och det är att jag har känt av från min tjejkompis att hon verkligen trivs med min närhet, speciellt nu när vi spelar tillsammans vilket är väldigt skoj 😁 och då är min fråga, hur ser det ut för oss båda tanke på att vår vänskap är som speciell om man säger så? 😊

För jag det känns som vår band blir starkare och starkare för varje gång vi umgås liksom 😊

Kram

Svar: Hon gillar att umgås med dig men ser dig enbart som en kompis, som det verkar, kram :)
Esmaralda

56 Snödroppen:

skriven

Är nog lite som din mor, älskar också att bli överraskad och det är precis vad jag blir nu. Vänner är på ingång och jag hastade ihop lite käk, kan nog bli en trevlig kväll. Önskar bara att min ❤️-fling kunde vara med. Kommer vi umgås tillsammans nån gång framöver?
Trevlig fredagkväll🧡🌼

Svar: Vad roligt med besökare :) Kram :)
Esmaralda

57 Bea:

skriven

Hej Ez!

I måndags fick jag avliva min bästa vän 😢❤️. Det var ett asjobbigt beslut men med tanke på hennes sjukdom och ålder så hade jag inget val. Jag har nu jättedåligt samvete över vissa val jag gjorde, men samtidigt så inte. Jag undrar om du vet hur hon har det och om hon klandrar mig? Älskar hon mig lika mycket? Hälsar hon på mig ibland och vad ger hon mig för tecken på att hon är här?
Kram Bea 🌺


Svar: Du gjorde det du var tvungen till och du ska inte ha dåligt samvete.. din vän är bara så tacksam mot dig och älskar dig över allt och du ska veta att hon är frisk och glad nu !! Hon kommer på besök så försök vara öppen för att se tecken.. Kram :)
Esmaralda

58 Anonym:

skriven

Är det konstigt/ sjukt att be N som lagt till mig som vän att kolla läget med någon dejt till mig ? Kanske bättre att fråga hans vackra flickvän.
Börjar ledsna på att bo där jag bor nu.
Vore 💯🔝att hitta en man som vill och har möjligheten som mig att bo utomlands.

Svar: Ja känns spontant bäst att höra med flickvännen.... kram :)
Esmaralda

59 A:

skriven

Hej Es

Hur ser våren/sommaren ut att bli för mig?
Kram

60 Skorpan:

skriven

Kommer det att ta åratal innan det blir nån sex i det här huset Es, för mig ;)? Det har varit torra tider länge, tror bestämt att alla adventsljus kan tändas nu ;D.
Kram Skorpan

Svar: Det kommer.... absolut... kram :)
Esmaralda

61 Htm:

skriven

Hej!
Är väldigt orolig för mitt jobb, det är varsel på gång..tror du jag får stanna kvar?
Kram!

62 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Ser du om jag fortfarande gifter mig i samband med min 40 årsdag som du förutsåg? Kram 🐝

Svar: Nej tyvärr, det ser jag inte.. kram
Esmaralda

63 Michaela från Andreas:

skriven

Jag missade din kommentar sorry ! Ja, det var märkligt att vi synkade såpass som vi gjorde. Kan tänka mig att det är väldigt ovanligt. Tänk om vi synkar irl på andra sätt också ? "blink"

64 Michaela:

skriven

Härligt med bubbel :) Jag stängde ner dejtingappen. Började må dåligt av folket där. Gjorde jag rätt?
Kraam

Svar: Ja, det gjorde du. .. man ska lyssna på sig själv.. kram :)
Esmaralda

65 MissMilla :

skriven

Så fint ni har haft det. Själv har jag jobbat o kom hem nu. Tänker ta ett glas vin. Min bil är äntligen lagad av en fantastisk man. Och klar med min ansökan fr Löf ang min sons olycka. Tror du han kommer bli beviljad? Min son har nu köpt en bil, en Clio som jag hoppas ska hålla bra för honom. Ser du ngt?

Svar: Bilen känns bra... det är vad jag ser... kram :)
Esmaralda

66 Mimmie:

skriven

Hej Es

Ser du något speciellt roligt som händer mig?
Kram

67 Boudica:

skriven

Här har det planerats att handla in växter till balkongen, men inte blivit av än! Får ta å beställa lite i helgen.

Dagarna 2 har spenderats i solen, men imorrn visar vädret tråkigt. Hoppas det visar fel ;)

Har ingen koll på vad en Gino är, men det ser gott ut! Men lakritsen håller jag mig långt ifrån! ;)

Övade lite distans-healing på en kollega som varit så nere på senaste. Fick sällskap där av en vit uggla, är det kollegan den tillhör? Eller är det ett nytt kraftdjur för mig?
Hoppas däremot att healingen gick fram, och jag får se något resultat efter helgen ;)
Kändes bra i alla fall!

KRAM!

Svar: Faktum är så känner jag starkt att ugglan tillhör dig.. kram :)
Esmaralda

68 Ali:

skriven

Vilken härlig dag.. å grilla, de e sommarkänsla det. Det gäller att ha fantasi o ta för sig av det man kan göra i dessa tider, tumme upp!

Trött på mig själv, velar, inget känns rätt som föreslås.
Kommer jag iväg?
Kram ❤️

Svar: Ja lite fantasi får man ha och ha mysigt det lilla.. du kommer iväg. eventuellt lite senare än du tänkt.. kram :)
Esmaralda

69 Till Andreas! :

skriven

Ingen fara! Ja vad är oddsen på det liksom :) Man kan verkligen fundera på IRL :) Har du Skype eller Kik? Kram

70 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Hoppas på man o sex då ;).

O Michaela o Andreas,romans på gång här? Okej, inte enda möjliga paret ;). Härligt vore det med parbildning... Säger hon som inte har nåt i sikte ;D.
Kram i kvällen -Skorpan

71 Helena Ir:

skriven

Det skrivs om drinkar och bubbel i kommentarerna..låter trevligt :) Bubbel är livets dryck..

Lets`dance, jag håller nog på John..men de är duktiga alla tre!

Kram

72 Mercan :

skriven

Blir nogånting Esmaralda från euro jackpott 😣😣😣😩😩😩

73 Lilly:

skriven

Hur ser min blivande ut?
Kram

74 Pengar?:

skriven

Hej

Ser du om jag kommer vinna pengar?
Kram

75 Mercan :

skriven

Blir det nogånting nästa vecka från euro jackpott Esmaralda 😣😣😣😖😖😖

76 Annis:

skriven

God kväll :)

Jag har på senare år blivit väldigt intresserad av blommor och växter. Kan inte du visa dina växter du köpte och även hur du ska placera dem i din trädgård? :) Har du några roliga blommor inne?

Jag har snöat in helt på olika pelargoner. (Det bor en liten tant i mig) Sambon försöker sätta en gräns på 2 per fönster men jag använder min kvinnliga list och säger att jag minsann kommer att ställa ut dom sen (inte alla men det vet han inte om).
Förra året när jag var mammaledig hade jag dille på att sätta frön från olika frukter. Bla satte jag frön från en passionsfrukt och det har blivit jättefina krukväxter.

Slänger ut en annan fråga oxå, för ca 6 år sen gick jag ner enormt i vikt, gjorde en bukplastik osv. Men tyvärr har jag gått upp en del pga min utmattning. Ser du om jag kommer orka ta tag i mig själv snart? Vill må bra, både på insidan och utsidan.

Stor kram och hoppas du får en trevlig helg.

77 Se:

skriven

Hej esmarslda.

Kommer jag att träffa dem och umgås något framöver?
Kram

78 Tingeling :

skriven

Härlig dag ni hade det igår. Frihetskänsla att åka båt på havet 🙂

Jag hade också en härlig dag, träffade en vän, som man kan prata med och diskutera utan att bli dömd. Jag gillar såna människor. För jag är inte sån som dömer heller.

För ett par dagar Sen träffade jag en annan vän, som jag valt att inte träffa så ofta och jag kände nu väldigt tydligt att vi är på helt olika nivåer. Hon är väldigt mycket "det jag tycker är det rätta, och tycker du annorlunda dumförklarar jag dig och du måste ändra din åsikt". Det är jobbigt att hela tiden försvara sig, även för småsaker som egentligen är helt obetydelsefulla.

Sorligt att komma till denna insikt, som jag haft länge i och för sig, men nu var droppen på nåt sätt. Orkar liksom inte försvara allting hela tiden.

Så det kan utveckla sig..., saker man tidigare sett förbi, blir plötsligt större och mer störande, och till slut accepterar man det inte längre. Känns ändå på nåt sätt befriande.

Kram!

79 Hej:

skriven

Hej ser du bort tappade föremål?

80 Hej kära esmeralda:

skriven

Hej ser du bort tappade föremål?

Svar: Nej det är jag väldigt dålig på.. kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: