Härskarteknik......

Härskarteknik mina vänner, handlar ju om att manipulera någon.

Chefen har sina härskatekniker, vänner har sina, jobbarkompisarna och syskon & föräldrar…  och så finns det  härskarteknikerna  i samboförhållandet eller äktenskapet . Och det är nog  de jobbigaste  av alla.

Om ena parten ofta reagerar genom att bli sur eller arg så fort något går emot hen.. då får det till följd att  andra parten liksom tassar på filttofflor för man vill inte väcka den björn som sover.

Man vill kanske be om hjälp med  disken eller nåt ärende till affären men så inser man att nej, det blir bara gnäll och otrevligt så jag gör det själv istället.

 

Är man i den situationen då får man gratulera motparten  som lyckats väl i sin härskarteknik

Så finns de som tystnar. Som blir som mumier. Stenansikten. 

Och då ska man hålla på att fjäska och   dalta  med  jättebebisen. Tystnad och nonchalans är en bra härskarmetod. Att frysa ut någon är en vedertaget effektiv tortyrmetod.

Sen finns den sorten som tycker att allt du gör är fel och tar varje tillfälle att säga det. 

De kan aldrig bara säga : Jamen, vad bra ! 

Istället kryster de fram något kluvet eller  negativt och efter åratal av  att hela tiden få höra att man gjort fel så antingen sticker man kniven i kräket eller så  har all självkänsla försvunnit och man tror verkligen att man ingenting kan.

 

 

Enda sättet att komma tillrätta med detta är att inse att det ÄR just härskartekniker.. och fråga sig själv varför i hela friden man ska utsätta sig för sådant ?   Ibland behöver man uppdatera sitt eget värde !

Det har skrivits mycket om manliga härskartekniker men jag vill göra klart att kvinnorna är precis lika goda kålsupare.

Kram & Kärlek

1 Skorpan:

skriven

Jag är den som tystnat, men har aldrig tänkt på det som någon härskarteknik, snarare som så att det är onödigt att säga nåt, för det leder ändå ingen vart. Annars har vi nog en i huset som är surandets mästare o resten är de som tystnar o går lite på tårna. Nåja, det här är tonåringar, flertalet, så de har kanske inte ännu utvecklats till fullo...

Själv hoppas jag att jag har utvecklats o inte tar emot "allt" som serveras, utan ger tillbaka vid behov. Ser det ut som att jag kommit in på den väg som jag har ämnats att gå i detta liv Es? Att jag inte mera är ute "vind för våg"? Har kanske hittat mig själv? Börjar minnsann vara på tiden ;D...

Om en vore fiffig nu skulle hon stiga upp o börja sin dag nu, men frågan är om en är det ;)? Sängen är skön o tröttheten är stor,vi får väl se...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

2 Tingeling :

skriven

Bra tankeställare. Har en vän som uppfyller några av dessa. Vi träffas inte jätteofta, hon är lite negativ och besserwisser, men jag träffade henne häromdagen och upptäckte att vi är på helt olika nivåer. Det är jobbigt att hela tiden försvara saker man tycker eller ska göra, eller så möts man av tystnad när man berättar nåt roligt. Det går liksom inte ha en normal konversation. Jag såg saken i ett annat ljus som jag förut nästan ignorerat och det blev droppen.

Jag har fått tillfälle att köpa en kattunge av en vän. Det var inte planerat och hade inte tänkt köpa. Men först såg jag kort på alla kattungar och fastnade direkt för en av dem. Och sen i verkligheten ännu mer för just denna kattunge. Och nu kan jag inte sluta tänka på henne. Min dotter tyckte om henne precis lika mycket och kissen klättrade upp i knät på både mig och dottern. Är en raskatt och är så fin. Kan detta vara våran kisse?

Här ska det regna idag, så får se vad vi hittar på. Blir nog lugnt.

Trevlig lördag!

Kram!

Svar: Javisst kan det vara en lille katt... kram :)
Esmaralda

3 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, pratade exet skit om mig ute igår ?

Kändes så patetiskt när han skrev att han bara ville ses och ta ett glas vin i solen om vi var ett par och gick hem med varandra.
Avböjde såklart. Vill inte bli ihop eller ligga med honom ever igen. Blev så irriterad över hans dumma krav. Vem tror han att han är egentligen.

Känner mig ur form så ont och slut fast jag varit i solen.
Hur stor är chansen att jag slipper Covid 19 ?
Kram

Svar: Bra att du avböjde, han är ingenting för dig. Chansen att du slipper Covid 19 är av det slaget att det beror helt på hur försiktig du själv är... kram :)
Esmaralda

4 C:

skriven

Godmorgon! 💕🍀
Oh Lord, varje jobb/kompiskrets/relation av något slag har någon som utövar härskarteknik...
Och Härskarteknik är lika ”tydlig” som Covid-19 - det kan existera i så olika former.
En sådan person ser till att omge sig med Ja-sägare. Ingen som säger emot, gör som man vill etc. En sådan person är också bra på att maskera sig. För omvärlden är han/hon världens bästa och i en specifik relation är han/hon världens sämsta...
Minnen dök upp och jag låter dem vara där de förtjänar vara.
Kram!

5 Hej:

skriven

Hej

Jag har snart gråtit nonstop i nästan ett dygn. När man ser bilder på killen jag är så kär i och hans flickvän som jag trodde skulle vara jag. Där hoppet hela tiden fanns att han kommer vända och bli min. Och sorgligt nog fortfarande finns.. Man kan inte bara vända i sina känslor så. Varför lyckas jag aldrig? Jag är ute på dejtingsajter men ingen vill ha mig.

Det känns som den dagen han ställde in. Som en kniv i mitt hjärta.

Kommer jag någonsin få en förklaring eller en chans till?


Svar: Han var inte rätt för dig... sträck på dig gå ut och ha kul.. gör roliga ting.. och rätt som det är kommer den som är rätt... kram
Esmaralda

6 Helena Ir:

skriven

Bra att analysera sitt förhållande om det lutar åt det hållet,alla är värda att leva i fin gemenskap..

Lets`dance igår ,, synd att Anders åkte ut..men jag håller mina tummar mest på John,och blir inte ledsen om Sussi vinner heller..väldigt jämnt i år!

Ha en skön lördag..

Kram

Svar: Japp, det är jämt och vem som helst av dem är en god vinnare, tycker jag.. kram :)
Esmaralda

7 Browallia:

skriven

Jag har varit utsatt för olika sorters härskartekniker genom livet och det har varit förödande för mitt egen värde. I och med att jag började intressera mig för människans olika beteenden och läste på om det så har det blivit enklare att se mönstret och lättare att inte ta allt så himla personligt och på så sätt skyddas mitt egenvärde.

Önskar dig och familjen en fin lördag.

Kram

Svar: Bra ! Kunskap och insikt är viktigt ! Kram :
Esmaralda

8 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda. Härskarteknik har använts mot
mig i bland och dessvärre måste jag erkänna att jag i bland kan använda mig själv av härskarteknik då jag blir arg. Den att bli bara tyst. Usch det är så fel, jag försöker arbeta bort det.

Fina Esmaralda, jag hade i 4-5 år svåra sömnproblem. Så blev det gradvis bättre, vilket i sig var en lång process. När jag fick ett tyngdtäcke fick jag äntligen normal och bra sömn. Men nu märker jag att sömnproblemen kommer krypande tillbaka. Vaknat ca 03 de senaste nätterna och är
oförmögen att somna om.

Det blir för mycket med all oro. Om framtiden, hur det ska gå, om jag överhuvudtaget mera kan arbeta, hur jag ska lyckas klara av att hitta ett jobb som jag klarar av, hur jag ska hitta ett eget boende, hur sommaren ska gå, jag känner mig inlåst och jag känner att jag inte själv kan bestämma över mitt liv, kan inte styra det.

Hur ska jag göra för att stoppa upp så att sömnproblemet inte blir värre?
Kram,
Jennifer

Svar: Ja, alla har vi nog någon form av härskarteknik som vi tar till ibland.. :) Jg tror att sömnproblemet nu har med din oro att göra... kanske du ska bestämma dig för att försöka påverka det du kan och acceptera det du ändå inte kan förändra.. då brukar en inre frid komma så småningom som påverkar sömn och allmänna måendet... kram :)
Esmaralda

9 Dunegull:

skriven

Det är verkligen fruktansvärt att vara tillsammans med en sådan person och det är oerhört svårt att ta sig ur oxå. Är glad att jag lyckades men det har ju tagit på ens krafter. Har mött många framförallt sista tiden av livet. Många på jobb och för varje gång blir det en lärdom. Tänker oxå att man själv utvecklats. Kunde ju vara svartsjuk mot min ungdomskärlek. Faktiskt lite härskarteknik om man är objektiv. Så skulle jag aldrig betett mig idag och ibland kan jag känna. Usch- vad hemsk jag kunde vara på den tiden även om jag vet att jag också gav enormt mkt kärlek mot honom. Tur att för mig går livet ut på att lära och det har jag verkligen gjort. Idag strävar jag alltid efter att vara en bra människa. idag vet jag att han har fått barn och hela familjenbiten. Vi har inte setts på många år men gratulerar alltid varandra på födelsedagen och jag hoppas han inte har för mkt agg och att mitt svarrsjukebeteende satt för mkt spår. Han är utan tvekan den finaste killen jag mött och idag hade jag drömt att få träffa en sådan men då va jag alldeles för omogen för att se.
Kram och trevlig lördag

Svar: Ja, man ska inte svära sig själv fri från allt.. insikt är viktigt för då kan man förändra ! Jag tror inte ditt ex har fokus på det negativa som varit... kram :)
Esmaralda

10 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Jo dom känner man igen och ärligt har jag väldigt svårt för dom som får andra att tassa på tå.

Igår såg jag Andris härma rödlistade fåglar och Mira som av ngn annledning hissar upp sig när hon hör spillkråkans "sång" sprang upp och undra vad i he-vte är spillkråkan ! Att jag har rödlistade svartvita flugsnapparen här känns bra För ngt år sen vart det ungar oxå Men då kämpade honan ensam med sina små Hannen kan ha en fru till på annat håll !
Jag bor väldigt bra som har fått uppleva naturen på nära håll är tacksam.

Lördag igen och en dag kvar i friheten ..grannen kommer väl i morgon...

Kram Anki med flock

Svar: Oj, inte visste jag att fåglar kunde ta sig flera fruar !! Mitt bakvända och senkomna duvpar kämpar på med sitt och fumlar och tappar och bär sig åt.. man har lust att hjälpa till men de får försöka reda sig själva... njut av den grannfria lördagen.. kram :)
Esmaralda

11 Mg:

skriven

Hej!
Bra inlägg, vi har såna på jobbet, usch så Jobbit!

Den nya tjänsten som du har sett att jag ska få på jobbet, får jag den tjänsten under sommaren, lr till hösten?

Svar: Kan bli till hösten men är osäker på när det sker.. kram :)
Esmaralda

12 Miltons Mamma:

skriven

I kaninvärlden där jag håller till är det enormt mycket "härskartekniker". Alla av de ovanstående finns samt fler därtill!
Skrämmande att folk beter sig så illa mot folk de inte känner ens. De utser någon som är starkt och denna ska till varje pris tryckas ned.
VUXNA människor.
Det hånas, ljugs, sprids osanna rykten. Sociala medier är egentligen hemskt då vissa personer får gå hur långt som helst. Sedan håller de varandra om ryggen.
Försöker hålla mig borta från deras grupper men så tillsätts en av dem i en grupp där gruppstartaren är ovetandes.. Efter ett tag är de oxå manipulerade. Så de är som pesten.. Sprider sig..


Jag är en som är utsatt. Och jag har tröttnat. Försöker att strunta i det men inte så lätt när man redan mår dåligt.
Detta sker på FB och Messenger. Och FB gör INGENTING.. Man kan inte nå dem utan skjutsas bara runt via text på nätet. Absurt.

Ett par människor har hört av sig via Messenger och de är helt fantastiska.
Tex
"👍😊hoppas, hoppas✊
Läste för ett tag sedan ett inlägg där du blev rejält påhoppad. Där vissa uppfödare högg med den ena kniven efter den andra och jag så beundrar dig för hur du hanterade dessa idioter.
Du har redovisat saker andra inte vågar nämna. Du är stark och kompetent!
Du är duktig på att få fram extremt vackra kaniner om man jämför med andra uppfödare. Som jag tror sticker i ögonen och får kärringarna att gnissla tänder av avundsjuka. Med det vill jag bara säga.
Du är beundransvärd. Sluta inte tro på det du gör, för du är väldigt duktig på det du gör."

Fått flera sådana meddelanden.
De andra får göra vad de vill men gör jag det så blir det ett herrans liv mm mm mm.

Jag undrar faktiskt VARFÖR de utsett mig?
Jag har inte sällat mig till dem, valt att gå min egen väg.
Jag har en nära vän som inte sviker som en av dessa personer gav sig på för ett par år sedan. Hon ser igenom dem precis som jag gör. En av de värsta är en person med samma ras...
Otroligt falak, konflikträdd, startat upp mot mig och sedan låter hon sina lakejer gå in och göra the dirty work. Jag kan tala för mig och de hatar det.
De startar inlägg i grupper där de hånar mig och nedvärderar mig, svartmålar mig. Dock kan jag alltid ge svar på tal om det behövs. Många av oss hsr blockerat varandra. Skönt som fan men så skriver de sådana grejer iaf. Varför inte bara låta mig göra min sak?


Men ja... Varför kan de inte släppa mig?
Varför är jag så otroligt intressant för dem?
Hur kan jag få dem att släppa mig och låta mig vara?
Det är verkligen mobbing, trakasserier, förtal mm.. Och även när jag säger DET hånar de mig och skrattar.
Inflytelserika personer i kaninvärlden som ska föregå med gott exempel och bör vara proffisionella. Men nej..
De är inte nöjda förrän jag hänger i en snara!!!

Jag har skrivit ETT inlägg EN gång där jag sätter ned foten. De hatar det inlägget och vill att jag tar bort det men det visar hur de beter sig då flera screenshots finns på deras hån, bevis på att jag inte döljer saker som de påstår mm mm mm.

En jäkligt bra text.
Jag är emot att skriva och visa namn offentligt egentligen men gjorde ett undantag och behöll namnen på bilderna. Skrev inga namn men tog inte bort dem på screenshotsen. Detta gjorde dem asförbannade att jag gör SAMMA SAK SOM DEM!! Jag sänkte mig till deras nivå. Sandlådenivån.
Det är ett tag sedan nu men den endaste saken sticker i deras ögon.

Flera personer säger polisanmäl. NÄTHAT..

Help ❤️

Kjam

Svar: Det är för jävligt, jag håller med MEN gå inte i strid med de.. ge inte igen med samma medel... bara lägg locket på för då tonar det snabbare bort... ger du igen håller du bara grytan kokande... kram :)
Esmaralda

13 Na:

skriven

Hej esmarslda.

Ser det ut som om jag kommer att träffa de igen och umgås med de igen?
Kram

14 Läroliv:

skriven

Kanske något sånt som pågår hos maken och har gjort det länge. Visar jag upp en alltför glad och positivt längre pågående sida av mig och dessutom berättar om roliga småhändelser som hänt ute bland folk, så visar han en stigande irritation och sänker därmed den glada stämningen hos mig. Gjorde mig ledsen förr, men nu går jag bara ifrån och gör något annat kul. Skulle aldrig pjåska med honom. Ibland har jag undrat om han är avundsjuk på mig, då jag nog har lättare att få kontakt med folk än han, trots min PTSD-begränsning.

Kram

Svar: Vad bra att du kan förhålla dig och inte låter dig dras ner.. kram :)
Esmaralda

15 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!

Har levt i ett förhållande med härskarteknik, har fått tassat på tå, sagt att jag haft fel även om jag haft rätt, allt för lugnets skull. Fick nog och körde kniven i magen, men det krävdes rejält mod och uppoffringar, jag ångrar ingenting för nu mår jag så så mycket bättre.
Kommer jag få lugn och harmoni i framtida förhållande och känna lycka? Kan det bli med den mannen som är nära mej nu?
Idag faller regnet, städ och tvätt får förgylla dagen. Ha det gott. Kram🌼

Svar: Skönt när man tar steget !! Självkänslan växer !! Ja en sådan relation hamnar du inte i igen för du har lärt dig....kram :)
Esmaralda

16 Huldamatäng:

skriven

Hej!
Jag har fått reda på att betet kommer att vara upptaget nästa år... Kan du se om jag hittar tillräckligt med gräs till nästa år eller ska jag redan nu tänka på att minska hästbeståndet??
Stor kram

Svar: Det kan bli knepigt med betet nästa år... kram
Esmaralda

17 Skorpan:

skriven

Klappar mig på axeln idag för imorse kom jag mig ut kvart i åtta, har knappast hänt dee tjugo senaste åren, o tog mig en liten motionsrunda. Måste börja försiktigt, konditionen är ju inget vidare o ansträngningsastman måste behandlas med läkemedel innan jag ger mig ut... Bra jag ;D. Nu kan jag göra vad jag vill resten av dagen. Tips Es?
Kram Skorpan

Svar: Oj så bra en annan segade sig upp strax efter klockan 9 ! Gör u precis vad du känner för idag... gör dagen till din dag...kram :)
Esmaralda

18 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

De är vidriga den här människotypen, kan man bara skaka av sig dem så fort som möjligt är det bäst, kan ju vara svårt när de befinner sig på en arbetsplats. Hu vale!

Vaknade med så mkt energi och for iväg o handlade kl 7, lugnt o stressfritt i affärerna och passade på att ta en promenad utmed stranpromenaden i det fina vädret.

I bland har jag så mkt energi inom mig att jag inte vet var jag skall göra av med allt. Gå ut o dansa finns ju inte på tankekartan ännu, men då och då en sväng med bilen och musik på hög volym kompenserar lite av all längtan efter närhet o glädje

I dag kör jag till ett stort gods som har café , hantverksutställning o konstgalleri. Just idag känns det rätt


Funderar mkt på en tågresa till Berlin i sommar, konserten vi hade bokat är inställd, men vi har tågbiljetten kvar och tänkte på hotellövernattning och lite flanerande på avstånd naturligtvis, är det trots allt dumt ta risken?

Ha en fin Lördag!
kram

Svar: Jag ser varken positivt eller negativt kring en sådan tripp så du får helt enkelt känna in själv... vilken härlig dag du ska ha idag :) Kram
Esmaralda

19 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag att ha en lång relation?
Kram

Svar: Ja, det kommer... kram:)
Esmaralda

20 EE:

skriven

Att leva med en sjuk människa gör en sjuk. Jag har bestämt mig för att jag vill bli frisk från detta sjuka tillstånd som min man har. Dagligen hör jag hur sjuk han är. Det är allt från ångest till hjärtflimmer. Allt hänger ihop och allt har han skapat själv. Så jag tänkte börja träna igen, bli av med mina 15-20 kg övervikt jag fått av ren stress senaste året. Jag är trött på att vara med-sjuklig. Men samtidigt så tänker jag inte lämna honom utan försöka kämpa genom detta med honom. Finnas där. Han har börjat med kbt, ett framsteg! Hoppas innerligt det hjälper.

Kommer jag lyckas bli frisk från att vara med-sjuklig? Och kommer min man bli bra med kbt?

Kram kram

Svar: Bra att du tar tag i dig själv och ditt liv och gör gott för dig själv... det är ett viktigt steg. Och inse att du inte kan laga din man... man kan inte vara terapeut till en närstående.... kbt är positivt för honom men det kommer ta sin tid... kram :)
Esmaralda

21 HS:

skriven

Att skam- och skuldbelägga någon är väl en form av härskarteknik det med. När den ena personen säger att, jag tänker så här, eller jag känner så här. Så hoppar den andra på med kommentarer som ”du borde skämmas” och liknande. Detta förekom på bloggen för ett tag sedan och då lackade jag ur. Särskilt när de tankar och känslor som uttrycktes var helt logiska och rationella.

På jobbet finns ju fler härskartekniker, t.ex. att undanhålla information från en kollega men dela med sig till någon annan. ”Lilla gumman” från någon äldre manlig kollega och liknande är inte trevligt heller, har hänt mig någon gång.

Kram

Svar: Japp att skuldbelägga är en tydlig härskarteknik. Kram :)
Esmaralda

22 J:

skriven

Hej Esmeralda,
Får inget svar av A. Vill bara veta varför han ändrade sin attityd och inte vill ha någon kontakt alls ?
Kram

23 Missmilla :

skriven

Min pappa höll på med härskartekniker o även min schemahandläggare på jobbet. Fel person på den platsen, håller på med allt möjligt och är ganska sur o taskig. Nu har jag ibland slutat att bry mig men ibland känns jag mobbad av de andra tjejernapå jobbet. Ser du ngt om det?
Hopppas på ersättning denna gång från Löf ang min sons olycka, kan du känna in ngt om det?

24 Mims:

skriven

Hej!

Finns det något hopp om en ljusare framtid? Trött på motgångar och hopplöshet.

Kram

25 Na:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om jag kommer att träffa de igen och umgås något med de framåt?
Kram

26 Michaela:

skriven

Hade ett sånt förhållande och det var allt annat än kul. Aldrig mer!

Fan vad jag har sovit illa i två nätter. Går det över?

*Andreas - Svarade igår men kommentaren kom inte med. Ja vad är oddsen för att drömma som vi gjorde och man kan ju fundera över IRL :) Hur gammal är du förresten?

Ha en fin lördag!
Kram

27 Kram:

skriven

Visst har jag fått höra att jag inte klarar av att göra vissa saker av olika män, mycket i arbetslivet då jag bara har jobbat i mansdominerade branscher. Men sanningen är att det är bara du själv som vet vad du klarar av och det går ju alltid att försöka:) jag trivs att jobba med män, vissa kan vara dryga och andra supertrevliga.
Hur ser mina manliga kolleger och vänner på mig idag?
Kram

Svar: Jag tycker du har uppnått en god status bland dina kolleger... kram :)
Esmaralda

28 sus:

skriven

hej
finns gott om tekniker....
man får göra så gott man förmår....
Hur går det med min pappa?
love sus

29 Lydia💕:

skriven

Inser nu när jag läste detta idag att jag levde nog i det i mitt förhållande fick aldrig höra att jag var bra i något körde bil fel lagade mat fel sig ut fel fick aldrig beröm för något och det finns nog kvar i mig fortfarande både privat och i mitt arbete ska försöka få tillbaka mitt självförtroendet igen
Vill att folk ska se mig som jag är och att killar ska se mig som jag är finns dom ?🙈
Lydia💕

30 Solen ☀️:

skriven

En annan variant är ilska...
Människor som blir arga för - man vet inte vad, exploderar för än det ena och än det andra... kan göra att hela familjen går på tå.
Det blir obehagligt och jobbigt.

Jag har så jobbiga och röriga drömmar just nu. Tröttsamt!
Men kan ha med sonen att göra och att jag tänker på hur allt ska lösa sig med skola och boende i höst... blir det bra som vi har tänkt?

Tänker på min mamma också och saknar henne. Sorgen kommer tillbaka över att inte ha henne kvar. Jag kan vara lite avis på er som har era föräldrar kvar i livet... det blir så konstigt när man är den ”äldsta generationen”...lite fattigt på något sätt. Men men det ska väl fyllas på i andra änden så småningom istället så att familjen växer lite igen sen.
Ha en fin lördag!
Kram ☀️

Svar: Ja jag är så blessed som har min mamma kvar i livet , i min ålder, jag är ju 64 och då är det rätt vanligt att man själv är äldsta generationen... kram :)
Esmaralda

31 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Ser du en separation för mig?

Svar: Inte helt säkert men det är troligt.. kram:)
Esmaralda

32 Mila:

skriven

Hej
Det är som att läsa om mitt ex. Han blev sur om han inte fick som han ville och jag gav mig för det var enklast så. Nu jobbar jag med mig själv och funderar på vad vill jag. Vad är viktigt för mig?
hoppas min självkänsla stiger, kommer den?

En sak jag vet är att jag vill inte flytta men om något år måste jag det pga då blir huset för stort. Du har sett att jag kommer att flytta frågan är hur många gånger, en, två flera? hinner jag bo själv eller blir flytten till någon direkt eller flyttar någon till mig?

Kram


Svar: Ja din självkänsla tar stora kliv framåt ! Det blir en flytt och den blir bra... kram :)
Esmaralda

33 Till Michaela:

skriven

Godmorgon, jag är 37 år :) Kram Andreas

34 ThereseC :

skriven

Hej Es!
Jag var med i en självhjälpsgrupp en gång där en av deltagarna hela tiden anklagade oss andra för att använda härskartekniker mot honom. Det gick knappt att säga eller göra någonting utan att han kände sig förfördelad och mobbad. Han förstod inte varför alla var så elaka mot honom och bara mobbade honom hela tiden, men efter ett tag började jag förstå det. Det var inget kul att ständigt bli anklagad för att vara elak.
Sen hände något som blev jättedumt. Vi hade bestämt att vi skulle träffas kl tre. På grund av mina bussar som inte går så ofta så var jag där redan halv tre. Då hade alla utom han som blev utsatt för härskartekniker hela tiden kommit och en person hade meddelat att hon inte skulle komma. Jag trodde att jag hade tagit fel på tiden och att vi hade sagt halv tre eftersom nästan alla i gruppen redan var där och jag kunde inte dubbelkolla i min almanacka för den hade jag glömt. Vi hade träffats halv tre vid tidigare tillfällen så det var inte konstigt om jag hade blandat ihop tiden. Vi väntade i en kvart med att börja mötet eftersom alla inte var där. Men sedan började vi. Vi hade inte medvetet ändrat tiden. Alla hade tagit fel!
Och hur trovärdigt lät det när han som blev utsatt för härskartekniker ställde oss till svars. Det blev spiken i kistan för våran självhjälpsgrupp.

Kram ThereseC

Svar: Det ÄR svårt med självhjälpsgrupper och de människor som är allvarligt sargade ger sig ibland företräde för lidande och illasinnade tankar... det är inte lätt inte.. kram :)
Esmaralda

35 Agnes:

skriven

Därför är jag singel! =)

Då slipper jag allt vad härskarmentalitet heter. Eftersom jag är sådan, som retar folk utan att ens behöva öppna käften, så möter jag "alltid" de som ser som sin livsuppgift att minsann plocka ner mig på jorden. Ingen aning om varför folk jobbar på att missförstå mig "medvetet" men sättas på plats...japp, det ska jag.

Är väl de där "jag"svaga som måste ha ngt att gnälla på, antar jag. De, som ser sig själva som lite bättre, här i världen? Och då ska inte jag komma här med åsikter som inte de själva anser stämmer in ett dugg på dem själva, för det är jag som är "problemet". Lustiga människor...

Därför är jag bl a singel. För att slippa en massa trams. Likaså restriktiv med "vänner". Jobbet kan jag endast göra det bästa av. Har "turen" att nu jobba med ett fåtal personer, som är lika udda som mig själv. Det ställe jag varpå tidigare, med en kvinnlig, yngre kollega som strävade efter att "leka chef"...well...till sist blev hon synad i sömmarna, o det jag fick veta, var att hon tydligen fick utgå. Strax efter det att jag själv lyckades ta mig därifrån. Lite tråkigt är dock, att innan de till sist insåg att hon hade en helt annan agenda än vad syftet var, så lyckades hon förstöra för en del andra av mina kollegor.
Blir väl så när en person väljer att använda list, yttre attribut o ett manipulativt sätt. Vad vet jag?

Som yngre så la jag en massa energi på att "ge igen". Nu inser jag att det är meningslöst. Vet ju att de som ägnar sig åt att platta till folk, kanske själva behöver få ventilen luftad.
Och på tal om "gliringen" om bloggkommentarer...finns de som väljer att känna sig "påhoppade"...och det har fan i mig inget med ngn sketen "härskarmentalitet" att göra...det är taskig självinsikt! Bah...*fnyser*

*funderar på hur länge detta eviga trams om ditten o datten ang hur folk tolkar det skrivna här i bloggen, skall återkomma. Svälj o gå vidare, för fan...=)*

Japp...typ!

Kram!

Svar: Det där med olika tolkningar är intressant... för folk tolkar ju samma text på olika sätt.... kram:)
Esmaralda

36 Nat:

skriven

Hej esmarslda.

Ser du om jag kommer att träffa dem och umgås något med de framåt?
Kram

37 Till Andreas :

skriven

Godmorgon! Jag är 39 :) Kram Michaela

38 Mercan :

skriven

Ser du Esmaralda nogåt från euro jackpott av de närmaste veckorna 😌♥️😊

Svar: Nej jag se ringen storvinst på väg.. kram :)
Esmaralda

39 Alie:

skriven

Ja, härskarteknik finns överallt och utövas av både män och kvinnor. Sorgliga varelser som i grunden har någon osäkerhet och måste hävda sig.
En av mina förra chefer var en sådan person, fast hon hade många fler brister än att just utöva härskarteknik, en person man ska hålla sig långt ifrån.

Tack för svaret igår!
Det blir nog bra.. 🙏
Kram :)

40 Tiss:

skriven

En jättekonstig fråga kanske, men jag måste fråga... Jag har en känsla av att sköterskan jag pratade med på telefonen egentligen inte vet så mycket om min bakgrund, däremot vet jag att det fanns en annan sköterska i bakgrunden som vet. Var det så att hon jag pratade med i telefonen, i detta sammanhang, fick veta mer om mig av den andra sköterskan?
Jag får inte riktigt ihop det här, så det skulle kännas bra att veta vilket svar jag än får.

Svar: Jag ser ingenting specifikt så jag tror inte att något särskilt händer.. ingenting som är av betydelse.. kram :)
Esmaralda

41 <3:

skriven

Tack kära Es för svar. Man behöver den där sista peppen av dig att man gör rätt med honom och säger nej nej.
Kram

42 Jen. :

skriven

Känner igen det där att alltid bli den som har fel och det blir jobbigt i längden. Finns så många olika alternativ att göra saker på som alla kan vara lika bra, men en del tycker att saker bara ska göras på deras sätt.

Blir det verkligen bäst om vi håller oss undan de här månaderna och att mitt fokus är på oss och att han ignoreras helt? Vinner vi på det i längden?

43 Jen. :

skriven

Känner igen det där att alltid bli den som har fel och det blir jobbigt i längden. Finns så många olika alternativ att göra saker på som alla kan vara lika bra, men en del tycker att saker bara ska göras på deras sätt.



Blir det verkligen bäst om vi håller oss undan de här månaderna och att mitt fokus är på oss och att han ignoreras helt? Vinner vi på det i längden?

44 Anonym:

skriven

Hej Es, hur det det ut med fonderna jag sökt ? Inte hört ngt ännu. Håll tummarna för positiva besked.
Kram

45 HS:

skriven

Ez, jag har tänkt på en sak sedan du skrev om soulmate och livspartner.

2015-2016 inom loppet av ett års tid träffade jag tre personer som utmärkte sig, varav två av dem har jag haft koppling till i tidigare liv när jag frågat dig i seans. Jag förstår varför de kom in i mitt liv men också varför det inte höll för en längre kontakt.

Den tredje personen C dök upp i samband med en konferens med jobbet. När vi började prata klickade det direkt mentalt, det var något speciellt med den energin. Men även där tydligt att det hade varit svårt att bygga vidare på något. Så jag stängde snabbt den dörren.

Var/är C en soulmate? Har gått fyra år nu och vi är kolleger i samma stad men har inte sprungit på honom efter det. Han har ett konto på FB men jag har inte tagit kontakt.

Kram

Svar: Nej jag ser honom inte som din soulmate, men känner du tvekan så ta kontakt ! Absolut ! Kram :)
Esmaralda

46 Sp:

skriven

Hej E
Kommer det bli ordning på min ekonomi snart igen?



Svar: Ja det kommer det att bli... kram
Esmaralda

47 HS:

skriven

Alltså jag menar inte soulmate i form av en person som jag ska ha en vänskaps- eller kärleksrelation med. Inte en person som ska finnas i mitt liv framöver för det tror jag inte. Utan en soulmate på det energimässiga planet. Alltså ett förutbestämt möte där en soulmate kommer in, för att man behöver utvecklas själsligt eller energimässigt, och sen avslutas kontakten.

Var C den typen av soulmate? Eller kanske inte en soulmate, men helt enkelt ett förutbestämt själsligt möte som skedde av en särskild anledning?

Hoppas att du förstår min fråga.

Kram

48 Mu:

skriven

Hej esmarslda.

Ser du mig i en relation snart? Eller ser det ut som om jag är själv under en tid till?
Kram

49 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag att bo kvar här i staden? Eller ser du en flytt en bit bort till en annan stad?
Kram

50 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Ser det ut som om det snart dyker upp några större positiva förändringar i mitt och dotterns liv?

Kram

51 Ingela:

skriven

Låter som ngt min kära exman använde sig av och det där att hela tiden få höra negativa grejer som gör att man tappar tron på sig själv känner jag verkligen igen, herregud!
Jag var nog absolut inte världens charmtroll i alla lägen, men han tog priset, helt klart, väldigt obehagligt när jag ser tillbaka på det!

Jaja, nu är det historia å nu är det verkligen dags att hitta sig en ny kärlek...
Imorse när jag och en kompis var ute på vår runda fick jag ögonkontakt med en snygg man ett par ggr, han sprang med ett par kompisar. Vi kikade på varann och jag kände nåt som liksom vaknade till lite... En känsla av att det skulle vara väldigt mysigt att bli intresserad av nån som känner detsamma tillbaka, men hur fan gör man egentligen?!

Es, har ju tjatat om detta i åratal å du säger att han kommer, men du tror inte att du kan ha sett fel...?
Tänker att en kommande kärlek kan vara typ en hund eller liknande, det kanske är det som är min kommande starka kärlek?
Inte fy skam med en mysig hund men är nog mer sugen på en man om jag ska vara helt ärlig...;)
Frågan är var jag finner honom?

Trevlig helg!
Kram Ingela

Svar: Det kan komma älskade djur också... men en kärlek finns helt klart i din framtid... kram :)
Esmaralda

52 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda 🤗 😘 ❤️ Ser du Esmaralda vilken månad blir det något från euro jackpott 🙂 ♥️ 🤗

53 Na:

skriven

Hej esmarslda.

Jag undrar om du ser om jag kommer att träffa dem igen? Och ser det ut som om vi kommer att umgås med de igen?
Kram

54 Lotta:

skriven

Jobbigt med härskartekniker. För oss som levt och tvingas ha dessa typer av människor i vårt liv vill jag tipsa om en podcast som heter ”Älskade psykopat”. Mycket mycket bra. De som håller på med härskartekniker är ju ofta narcissiter/psykopater. Vi har nog alla råkat ut för dom på olika sätt. Jag reagerar alltid jättestarkt när jag läser eller hör om sånt här för något som börjar litet kan eskalera och bli något helt annat.

Något annat som jag undrar över... Fick kontakt med en fd pojkvän för några veckor sedan. En dröm är om det skulle kunna bli han och jag igen. Min fråga är om han lever i ett kärleksfullt förhållande. Vill inte klampa på omman säger så...

Ha en fin dag alla goa här på bloggen
Kram L

55 Ovis.:

skriven

Hej E!

Några tunga, tragiska år ligger bakom mig. Livet tog en rejäl tivoli-tur med allt vad det innebär.

Precis får besked som möjligtvis kommer att förändra en del. Men hur kommer det bli med allt. Mina relationer till vänner, jobbet, han. Ja du vet. De vanliga stora livsfrågorna. Nu känns det som om jag står still i någon form av vakuum.

All kärlek.

Svar: Du står inför ett val och du bör välja snart och det blir ett avtramp till något annorlunda men bra.. kram :)
Esmaralda

56 Hej! :

skriven

Hur blir det med jobb för honom?
Har märkt hur stressig han blir när han inte jobbar. Hans tankar går i 124km/h..
Får han jobb denna sommar ?

Är det en bra idé att ligga lite lågt nu? Blir det bra?

57 Miltons Mamma:

skriven

Vi har en plan.
Vi har tänkt att ha en symbolisk "begravning". Skriva deras namn på varsin sten och kasta all världens väg. Och sedan gå vidare. Önskar att "de" kunde göra detsamma 😊

Kjam

Svar: Ett mycket bra sätt att göra klart.. kram :)
Esmaralda

58 Michaela:

skriven

Es ... måste fråga då jag är så himla nyfiken ( o säkert Andreas med ) Hur kunde vi ha liknande dröm samma natt? :) Kram

Svar: Jag vet inte hur ni kunde ha det... det är märkligt... och ingen av fabulerar utan det här hände verkligen... kram :)
Esmaralda

59 AnnaK:

skriven

Ja, jag lever ju med en som kör härskartekniker och jag har tystnat och lagt mig. Lat och snål är han också och alla lediga dagar ägnas åt att dricka och sprida sitt hat på Facebook. Allt som rör hemnet och barnet får jag göra och betala. Stugan behövs målas och han har inte råd att köpa färg men en metalldetektor köper han istället osv.

Så frustrerad på mig själv som inte tar mig iväg då det är dött från bådas håll. Fortsätter slösa bort livet.

Sorry för gnället!

Kram 🤗

Svar: Din tid kommer med nya beslut.. kram :)
Esmaralda

60 Hon:

skriven

Hej,
Skulle han kunna klassas som en som utövar härskartekniker med mig? Har tidigare känts så.. Tror jag har blivit en argare person pga detta för att jag tillåtit detta hända mig och inte haft tillräckligt respekt för mig..? Blir så arg då jag tänker på det och något har förändrats i mig till det negativa..
Kram

61 Ghostwriter :

skriven

Alltså det är så himla tröttsamt att höra folk som ska bestämma över hur jag ska tänka och förvalta min ekonomi bland annat. Jag har ju haft sämsta ekonomin, vissa perioder har det gått skitbra. Jag förstår om/att man talar väl, och det tar jag verkligen åt mig. Men minsta lilla köp eller val så ska folk ifrågasätta, eller den här personen. Jag orkar inte höra fler gånger liksom för h*n vet inte hur jag tänker, planerat osv. Har redan sagt ifrån tidigare lite snyggt.

Jag må ha gjort misstag men jag lär mig av dom också, och tycker inte att någon annan utöver mig själv ska klanka ner på det. Även fast man menar väl, så blir jag bara trött på tjat som att jag inte vet vad jag gör och kan ta mina egna beslut. För så känns det.


Vad ska jag säga eller göra?
Det är verkligen tröttsamt.


Kram

Svar: Gör klart direkt när någon trampar över din gräns och det kan man göra på ett snyggt sätt... kram :)
Esmaralda

62 Helena Ir:

skriven

Jag tror precis som Esmaralda att text tolkas olika,därför försöker jag själv att släppa när saker ska ältas i tid och otid,saker ses helt enkelt inte ur samma synvinkel. Många gånger tror jag att reaktioner träffar oss själva från det vi själva har i vårt bagage. Sånt här kommer man aldrig ifrån så länge vi har med andra människor att göra. Måste nog hålla med Agnes mycket i det här fallet..Gräv ner stridsyxan..blir för mycket till slut! Så avlutar jag med de gamla bibliska orden: Den som är utan synd kan kasta första stenen!
Om mina ord ses som härskarteknik..så sluta då läsa det jag skriver!

Svar: Håller med dig.... kram :)
Esmaralda

63 Missmilla:

skriven

Trivs inte m härskarteknik o makt. Försöker hålla mig undan mem ibland svårt att såga nej. Hon på jobbet kan gapa o skrika ena stunden o andra stunden vara snäll o fjäskig. Hon skulle behöva ett annat jobb. Var där för länge. Nu ska våran chef lämna oss. Kommer vi få en bra?
Fick sådan himla mens i dag. Har jag tagit för mkt östrogen tror du?

64 Bellis:

skriven

Hej Es

Ser du något bra som händer mig snart?
Kram

65 Lilla m:

skriven

Hej Es, ser du om jag möter min kommande flirt IRL el online? Börjar smått tröttna på nätet, men verkar vara enda sättet i dessa coronatider....

66 <3:

skriven

Hej kära Es, har Karin fått en positiv uppfattning om mig än va hon hade innan vi blev vänner på fb ?
Kram

Svar: Ja, det känns som en positiv uppfattning... absolut.. kram :)
Esmaralda

67 Anonym:

skriven

Ja, jag hade en i min närhet som blev sur om hon inte fick styra och ställa, dock kunde det vara mer smygande ”dold” manipulation.
Hon gick över gränsen lite i taget och då känns det som att personen i fråga faktiskt vet att hon gör fel ” beter sig illa” mot den person som utsätts.


Kommer J att komma tillbaka till mig? Finns det starka känslor kvar?

Ha de bäst
Vänliga hälsningar

Svar: Tveksamt, känns som om det kommer någon annan istället för J... kram :)
Esmaralda

68 Läroliv:

skriven

KRAM.

69 Barbie:

skriven

Blir det bra mellan mig och M? Kramar

70 Skorpan:

skriven

Tack Es!

Handlat o ätit o sitter på terassen o njuter av solen,imorgon lär den imte ska synas. Tänk va kul det vore att ha manligt sällskap, finns det nån som kunde tänka sig att "ta mig" Es ;)?
Kram Skorpan

Svar: Absolut att det finns... kram :)
Esmaralda

71 Annis:

skriven

Hej!

Kommer jag orka ta tag i mitt liv snart? Behöver gå ner lite i vikt som jag gick upp när jag var mammaledig och livet bara krisade runt mig. Blev deprimerad och hade ångest och tyvärr tröståt.

Jag har tidigare gått ner 35 kg men som sagt gått upp lite. Dock inte allt. Känner mig inte bekväm i min kropp längre.

Finns det nåt hopp för mig? Jag har redan tagit tag i mitt psykiska mående och min dåliga hud. Så jag är på väg mot en uppdaterad version av mig själv. Bara vikten kvar men motivationen och orken finns inte nu.

Sen har jag två drömmar som jag skulle vilja uppnå. Jag vill starta eget någon gång i framtiden. Ser du om det blir så? Sen vill jag så gärna ha en hund. Tror du det kan bli aktuellt nån gång?

Kram och tack för underbar blogg.

Svar: Motivation och ork kommer... du har kapacitet att nå dina mål ! Både hund och företag blir det.. men det ser ut att dröja i alla fall med företagandet.. kram
Esmaralda

72 Misstjejen:

skriven

Hej

Gör jag väldigt bra jobbet idag med B kvinna? Det utvecklas varje gånger väl?

Ha det bra

73 Skorpan:

skriven

Då får jag leva lite på den tanken då ;). Tala om att ha ett "fattigt liv" ;D.
Tack Es!
Kram Skorpan

74 Mercan :

skriven

Ser du Esmaralda stor vinst på euro jackpott 😌 vilken månad 😊

75 Michaela:

skriven

Ja det hände verkligen och tänkte att kanske du visste mer då det var så ovanligt :) Tack för att du försökte i alla fall! Hoppas att ni har en bra lördag och att det blir massa gott i mat o dryck i afton. Även till lördagsgrisen MG :) Här regnar det och gårdagens försommar väder är som bortblåst. Dunjacka o mössa igen :) Tvättstuga och hoppas på sömn i natt! Lyckas jag? :) Kram

76 Å M K:

skriven

Hej,
Ja du... varit den som tigit men tröttnat.
Lustig att ditt inlägg kändes så träffande och kopplat till frågan jag har.
Tar jag mig ur förhållandet snart?
Tror jag är klar i det fast jag har svårt att gå...
Han vill inte ta tag i sina problem och jag vill ha ett liv 💪🏼
Ser du något?
Kram ❤️

Svar: Du tar dig ur och du tar dig vidare med stora kliv... kram :)
Esmaralda

77 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Ser det ut som om det snart dyker upp några större positiva förändringar i mitt och dotterns liv?

Kram

Svar: Ja, det kommer förändringar... kram :)
Esmaralda

78 H:

skriven

Hej Es

Hur blir sommaren?
Kram

79 Naturvän:

skriven

God kväll!

Tack snälla för svar, har nog redan beslutat mig. Inte så mkt pga coronan ,beror på andra faktorer.

Blev en underbar dag, bara så härligt vistas bland människor igen, även på avstånd! Bara sitta på ett fik i grönskan o njuta! wow

Blev besök i grannbyn(en av mina favoriter) o inköp av kläder o skor som jag spanat efter länge. Äntligen! Jag unnade mig!

Annars består nog resten av helgen i ensamhet, träning imorgon, gäster som åker, vardagssysslor etc.........puh.

Tänk vad jag bara saknar ngn att krama om,undrar hur många vi är som mår dåligt av den fysiska ensamheten i dessa coronatider.... och vad den ofrivilliga ensamheten gör med oss människor....
nåväl

En härlig lördag kväll !
kram



Svar: Ja jag får lägga alla kramar på maken :) Men det fysiska avståndet till människor kostar på... kram :)
Esmaralda

80 Tingeling :

skriven

Jag har bestämt mig för kissen. 🙂 har letar förut men aldrig fastnat för någon kisse så direkt. Dessutom så vid en storhealing en gång såg jag en katt med lite svart i sig. Och det har denna kisse, plus andra färger, men just det svarta verkade viktigt i healingen. Hon är den enda av dem kattungarna som har svart i sig. Ser det som ett litet tecken 🙂

Här blev det ostar, kex och parmaskinka och andra skinkor. Och sallad. Jag älskar plockmat.

Trevlig lördag kväll!

Kram!

Svar: Ja det är säkert ett tecken.. stort lycka till med den lille :) Så himla gott med plockmat !! Här blir det curry & kyckling o ris... lite thaiinspirerat.. kram :)
Esmaralda

81 M:

skriven

Hej esmarslda.

Kommer det dröja innan p är singel?
Kram

82 Na:

skriven

Hej esmarslda.

Jag undrar om du ser om jag kommer att träffa dem igen? Och ser det ut som om vi kommer att umgås med de igen?
Kram

83 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Vore det möjligt eller lite dumt att försöka ta sig till Italien nu i juni? Läste att de visst öppnar gränserna för alla EU -medborgare från och med den 3 juni.

Men det är kanske bäst att avvakta lite?

Kram

Svar: Känns som om du nog bör avvakta ytterligare en tid.. kram :)
Esmaralda

84 Till Andreas :

skriven

Nu ligger min kommentar från igår uppe ( nr 69 ) :)
Kram Michaela

85 Anki:

skriven

Gokväll
Här vart det en innesittareftermiddag...och jag hann läsa lite blogg

Helena Ir
Så roligt för din dotter att bo i vargområde <3
Hoppas hon får se en IRL även om det är ovanligt
Vi hade ju en här söder om stan men den fick inte leva länge...

Fiskaren tittade du på ngn livesändning eller var vädret för fint ;-)
Själv var jag ute mest hela dagen men tittade på Andris som är en sann naturvän . Han har delat skog med både varg och vildsvin runt sig .

Önskar att jag vann så mycket pengar att jag kunde köpa skog i Dalarna /Värmland eller där det finns urskog kvar och där skulle de vilda få vara och frodas och skogen skulle brukas försiktigt
Så försiktigt det nu går med dagens lagar och regler ..Tänk om man kunde starta en insamling eller ngt sånt och köpa mark för pengarna..där djuren får leva i fred...
Lördagsönskedrömmar efter ett glas vin..

Härlig Lördag på er alla !

Kram Anki med flock

Svar: Vilken alldeles underbar dröm du har ! Jag förstår dig precis ! Kram :)
Esmaralda

86 Anonym:

skriven

Ja, jag hade en i min närhet som blev sur om hon inte fick styra och ställa, dock kunde det vara mer smygande ”dold” manipulation.
Hon gick över gränsen lite i taget och då känns det som att personen i fråga faktiskt vet att hon gör fel ” beter sig illa” mot den person som utsätts.


Kommer J att komma tillbaka till mig? Finns det starka känslor kvar?

Ha de bäst
Vänliga hälsningar

87 Hmm:

skriven

Hej esmarslda.

Ser det ut som att det dröjer innan p är singel?
Verkar han känna att det finns något mellan oss? Gilla mig på något sätt? Ser du om han kontaktar mig?
Kram

88 Na:

skriven

Hej esmarslda.

Ser du inget angående detta? Om jag kommer att träffa dem igen och kommer jag att umgås med dem?
Kram

89 Helena Ir:

skriven

Kram till dig Anki,drömma ska man inte sluta med..vad vet man..plötsligt så händer det :) Och naturen är ju så underbar..så helande!

<3

90 Fjärilen:

skriven

En undran🙏 för ca 2- 3 veckor sedan tog jag en promenad någon km ifrån där jag bor gick på en led som går runt vatten och upp på berget ser man en bra bit av fjorden så vackert när jag fortsätter på leden står en man och röjer att leden ska bli ännu bättre, ett kort möte , ett kort samtal , (något) var det med honom som jag fastnade för, ser du honom som singel ? Såg han något hos mig , tror du vi möts igen?. Kram

Svar: Han tänker på dig emellanåt och ja, det finns en chans att ni ses igen.. kram
Esmaralda

91 Mej:

skriven

Hej esmarslda.

Ser du någon varning eller överdrift för Egune kontrollbehov mot mig?
Eller om vi skulle komma varandra närmare? Finns det någon varning om hans kontrollbehov eller är det bara välvilja?
Kram

Svar: Se upp med kontrollbehovet.. det verkar finnas där så dra dina gränser tydligt.. kram :)
Esmaralda

92 Jen:

skriven

Jag tänker att den typen av relation/tidstjuv vill jag inte ha i mitt liv. När den är repetitiv och återkommande. Ibland har vi alla tillkortakommanden. Då är det viktigt att inse att det är det och be om ursäkt. De förmedlar jag till mina tonårsgrabbar.. Ibland tar det ett par dar innan de kommer kravlande och uppriktigt fattar vad deras surhet och ovilja innebär för oss som ska umgås med dem. 😏 Men när de väl kommer smälter ju mammahjärtat direkt. 😂🤣✔️ Önskar en fin dag! Jen


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: