VARSEL....

Varsel har de flesta av oss fått någon gång

Det kan handla om att man känner obehag en speciell dag för att köra längs en speciell väg eller det kan handla om att  man  håller extra hårt i väskan eftersom man har en känsla av att det är osäkert… att något kan ske

Människor som har stor oro – de blandar lätt samman varsel med eget katastroftänk och då blir det ju bara ett enda sammelsurium  och ett sånt varsel kan man naturligtvis inte lita på.

Man kan utveckla sin förmåga när det gäller varsel och hur gör man då ?

Svar: det är individuellt.

Men vad som gäller  samtliga är att man måste vara i god mental form.

 För en del kommer varselbilder och för andra handlar det mer om en inre röst.

  En stark oro kopplad till en specifik situation.

Något som man normalt inte alls oroar sig över.

 

Förmågan till varsel i vardagen tror jag de flesta av oss har

Det är ett gammalt sinne som varit inaktivt i många generationer men en gång använde vi oss av detta och  rester av denna förmåga vilar inom oss.

En gammal väninna till mig träffade en sjutusan till karl. Han hade liksom allt. Looken och ekonomin… status och  gentlemannabeteende.

Alla  gratulerade henne men Sanna blev allt mer inbunden när det gällde att prata om sitt kap.

Och plötsligt gjorde hon slut. Pang, bom , slut.

Ingen fattade nånting . Herregud, tyckte man, denne man hade ju allt och han är vansinnigt förälskad i dig. What happend, liksom ?

Hon visste inte men hade ett varsel, som hon tog på allvar

Tjugo år senare hamnade denna man bakom lås och bom på grund av pedofoli.

Hennes magkänsla stämde alltså. Något var tokfel.

Om man nu tex får ett varsel att inte åka med ett visst tåg eller att inte gå till ett visst café eftersom en katastrof kommer att ske.. och man lyssnar till sitt  varsel då lusläser man tidningar och nyheter  närmaste dagarna .

Ofta inser man att  ingenting hänt.

Varslet var falskt, tänker man,  satan vad dum jag var som lyssnade

MEN.. och det är viktigt, hade  man åkt med just detta tåg eller gått till detta café… DÅ hade kanske något hänt.

Man kan själv vara  stormens öga, det som drar till sig olycka… i somliga situationer.

Jag har sett det hända på nära håll och mer än en gång.

Det svåra är dock att  få ett rent varsel som man själv inte färgar av rädslor eller överdrivenhet.

 

 

 

 

Kram & Kärlek

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Ibland jag har haft såna känsla. Det kommer själv exempel om det är en dag på morgon direkt fick jag den känsla för hela dagen och det kan vad som helst...

Ha det bra

2 Mikael:

skriven

sammelsurium :) ibland kanske en själv är ett enda
sammelsurium :)

gentlemannabeteende kan många träna upp sig att ha, allt ser bra och propert ut, med det kan man komma långt med ibland.

Ser ut som Es kom på en egen version av Covid-19, Covid-Shit :)

Nu går jag smått och väntar på att hon att hon blir så uttråkad att hon får nog och ex. tjuvhoppar på en båt till ex. Helsingör, på samma vis som de här grabbarna gör :)

https://edition.cnn.com/videos/sports/2020/05/22/storror-parkour-extreme-athletes-youtube-spt-intl-lon-orig-cmd.cnn

Eller så far hon omkring i leran eller på gymmet som hon här :)

https://youtu.be/BE3bigAJV-M

Danskarna har fått för sig att de ska bajsa rakt ut i havet, hoppas MG inte får en släng av danskarnas generositet och blir sjuk av dansk-shit när han springer på stranden.

Stora mängder orenat avloppsvatten från Danmark ska släppas ut i Öresund under fem dagar med start på söndagen.
Varken Sveriges regering eller svenska myndigheter har underrättats om utsläppet.

Det där med att känna in varsel med kan man applicera på annat med, ex. saker som man återkommande råkar utför, som ex. varför berättar historiska personer och andra för en i första mötet, ordagrant, vad de tycker om ett visst ämne, händelse osv., vad är det de försöker förmedla till en, om en? :)

Mannen som dök upp, fullt påklädd mitt i sommaren, med hunden och varnade mig för ”spågubben”, var han en riktig person eller från en annan värld?

Kram
Mikael

Svar: Nej, säger MG, danskarnas skit vill vi inte ha !! Själv skulle han inte ens få för sig att bajsa i vattnet ! Mannen som dök upp och varade dig ser inte ut att tillhöra vår värld och det tror jag nog du själv också kunde känna av... kram :)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag gör väl rätt igår? Bra sätta att bemötande? Påverkar jag inte något?

Ha det bra

4 Skorpan:

skriven

Har jag den förmågan så ligger den nog gömd långt under alla mina isterlager o kan omöjligt komma ut ;D.

Ett tillfälle som kanske kunde ha varit ett sånt inträffade under studietiden. Jag hade varit på fest o bestämde mig för att gå hem, nog en bit att gå, men vädret var fint. Inte mycket rörelse den tiden i stan o plötsligt ser jag en man som börjar gå åt samma håll. Då bestämde jag mig plötsligt för att ta taxi, dyrt för studerandebudget,men det bara kändes som rätt val den natten. Var detta ett varsel Es, kunde något hemskt ha hänt drn natten om jag inte hade tagit en taxi? Kan tänka mig att jag inte var alldeles nykter den natten o att kunna fatta ett sånt beslut mitt i allt, varifrån kom det?

Är nog rätt fjärmad från att se o känna ting, men vem vet, kanske det kommer nån dag. Knappast idag, har fullt upp med att komma på vilken veckodag det är då det var ledigt mitt i veckan o nu är lilla jag alldeles veckovill ;).

No plans för idag, heller, tar dagen som den kommer...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja det var ett riktig varsel och hade du inte tagit taxi hade du med all säkerhet råkat riktigt illa ut ! Kram :)
Esmaralda

5 Lotta:

skriven

Först trodde jag du skrev om varsel på jobb 😂.
Dessa andra varsel kan jag känna av ibland. Det är en inre känsla. Det kan vara något dåligt eller något bra. Det vet jag aldrig. Lite oro blir det ju också så det är svårt det där. Däremot fick jag en varning i en seans av dig. Jag klarade mig just den dagen för jag var väldigt uppmärksam. Jag stukade foten rejält ett par månader senare istället. Nu tre månader efter det är foten nästan bra.

Något helt annat...ser du om min äldste kommer in på universitetet nu till hösten?

Kram L

Svar: Varsel på jobb är ju inget kul :) Din äldste har runt 80 % chans att bli antagen.. kram :)
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar varför fick jag operation bort min blindtarmen men inte min hela familjen såklart mamma också har haft såna när hon var liten. Finns det anledningen att det blir jag?

Betyder min immunförsvar blir sämre eller bättre? Kommer jag var ännu starkare?

Ha det bra

Svar: Bara en slump att det blev du som operererades för blindtarmen. Känns som om ditt immunsvar är hyfsat bra... kram :)
Esmaralda

7 Helena Ir:

skriven

Ja,varsel är svårt. Jag hade fler som yngre,men föraningar kan missförstås med rädsla. Det var så ofta att jag valde att välja bort känslan. Sviterna av ett av de största varslen har jag fortfarande problem från idag. Jag valde bort att ta den till mig,får väl tacka en högre makt att vi alla överlevde! Efteråt har jag hört att flera av oss hade denna konstiga känsla.

En annan gång kände jag att sonen skulle råka illa ut,varslet stämde inte riktigt med det jag såg,att poliser skulle ringa på dörren och berätta. Istället så hade han på sjukhuset sagt att de inte skulle kontakta mig där på natten,oroliga mamman ville han berätta för själv.

Som sagt tycker jag det här är svårt,men jag hoppas att om jag får ett större varsel ,att jag lyckas ta det till mig,och inte resa den dagen. Hur många chanser får man här i livet..jag har förbrukat några kattliv :)

Det spås fint väder idag..och ikväll blir det Robinson..

Kram

Svar: Varsel är svårt.. de gäller att förhålla sig till det och det är inte helt enkelt... kram :)
Esmaralda

8 Khaleesi:

skriven

Intressant! Jag kan få obehag av människor ibland, hur trevliga de än är/verkar. Lyssnar alltid på min intuition när det gäller det. Sen är jag också väldigt bra på katastroftänk tyvärr hehe, men det har jag blivit bättre med! 😊 Önskar dig en härlig söndag Ez! 💚

9 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, kommer det bli bättre på lagret och de gör rätt med returerna? Nu senast igen registrerade de dräkt jacka fel.
Hoppas att de registrerar rätt efter jag hörde av mig.
Har börjat hålla lite koll på returerna nu.
Kram

Svar: Känns inte som om det ska bli mer fel nu, väldigt irriterande när det håller på så där.. kram :)
Esmaralda

10 Sessan:

skriven

Är det här varsel eller bara oro:

Hund.. som du vet en hjärtefråga för mig.
Två uppfödare jag vet har kullar nu.
Tror det är lagom i tid då våra börjar bli gamla.
Ena uppfödaren har jag följt i flera år, en ras jag inte haft tidigare.
Den andra har vi en hund ifrån som är trevlig.

Men så börjar jag tänka. Vilken av hundraserna ska jag välja?
Kanske en hund av varje ras? (Jag har haft två valpar samtidigt förut och tyckte inte att det var jobbigare än att ha en valp)

Sen sista tanken: Är jag för sjuk för att skaffa valp. Tänk om jag blir sämre. Inte orkar.
Jag har längtat efter en ny valp men har ju blivit sämre i kroppen.

Kan du se något? Är jag bara nojjig?
Som sagt en hjärtefråga.


Svar: Jag tror det kommer en ny valp, absolut men det ser ut att dröja ännu en tid.. kram :)
Esmaralda

11 Huldamaräng:

skriven

Godomorgon!
En gång fick jag väl en form av varsel, som jag inte lyssnade på, vilket ledde till att jag fick skrota min fina bil. Jag har tänkt på det där många gånger. Jag vill gärna se en mening i saker som händer, och min mening var kanske att lära mig lita till min intuition. Det hände inte. Eller, det gjorde det väl på sätt och vis.
Hur som helst, jag är ju en ganska miserabel person som liksom har tappat glöden. Ibland flammar den till som en tändsticka men slocknar sen. Jag känner mig lite låst i min situation, som jag har medskapat för mig.
Guider och vägledare/änglar har jag ju med mig, har jag förstått, men varför känns de så långt bort när jag behöver dem som mest?? Varför är de inte här när man BER om hjälp och närvaro, men så tydligt här när jag mår bra och känner mig stabil?? Då känns det ju inte som hjälpare, mer som partykompisar.... Vad är det jag inte ser, hör och förstår????

Svar: Ja, du ska nog lyssna mer till din intuition.. det hjälper dig ! Du har dina vägledare men man måste själv fatta sina beslut och hitta sin väg.. och det kommer du att göra... kram :)
Esmaralda

12 Ingela:

skriven

Tack för ditt svar igår Es, känns skönt att veta att det är en man jag kan se fram emot att träffa och kanske också en hund...;)
Måste bara ställa en fråga jag faktiskt inte ställt i detta ämne tidigare, kors i taket!
Kan du se om denne man har en egenskap som skulle vara en riktig bonus i mitt liv, något jag verkligen behöver...
Är han händig?!

Kram Ingela

13 Annie:

skriven

Varit singel i 6 år, inte träffat någon jag vill ge tid från barnen riktigt än. Kommer jag någonsin träffa en man igen? Är det någon som isåfall redan finns i min närhet?
Mvh Annie

Svar: Någon kommer, någon helt ny för dig.. kram :)
Esmaralda

14 Rebecca:

skriven

Ser du om det kan bli något mer mellan oss? :) kram

15 Naturvän:

skriven

Hej!

Ja varsel brukar jag alltid ta på allvar, bäst så.
För mig kommer det mest bilder...

Sonen har födelsedag nästa vecka och vad jag längtar efter att träffa barnen, men än så länge är det omöjligt på grund av stängda gränser!

Ser du om de kan köra ner till oss i sommar?

Fick nyligen besked om att fotokursen blir av och det redan nästa helg! Mycket glädjande!

Kram

Svar: Ja än kan du inte träffa barnen men det kommer ju... kul med fotkursen :) Kram :)
Esmaralda

16 Tildis:

skriven

God morgon!

Ja, det är viktig att lita på sin instinkt. Jag försöker alltid ta min magkänsla på allvar och den har hjälpt mig många gånger.

Tror du mina föräldrar får komma hit på besök i sommar? Kram

Svar: Det känns tveksamt med föräldrabesök.... kanske bäst att vänta lite till.. för deras bästa... kram :)
Esmaralda

17 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!

Varsel har jag fått en del gånger. Känner det ganska bra när nåt är på gång och de flesta gånger har det stämt. Sista tiden har det varit mer. Inget jag går och tänker på precis utan släpper det och går vidare. Har som väl är inte fått varsel om några otäcka saker. Men nu lyssnar jag ganska mycket på min magkänsla och anpassar mej därefter.
Vilken underbar morgon att vakna till. Lyckades somna om en stund för jag vaknade förstås snuskigt tidigt...
Jag tog en morgonpromenad i fågelkvitter och det var ljuvligt. Det doftade gott efter nattens regn. Dessa mornar när man vaknar med en skön känsla får man ta tillvara på, speciellt då gårdagen inte var så munter. Många tankar, huller om buller i hjärnan. Hur går tankarna hos min hjärtevän? Hör jag av honom snart igen, känns nog som han längtar också?
En riktigt skön söndag till dej och puss på MG-nosen🌼🌞

Svar: Här hos mej regnar det.. inget vidare :( Du kommer höra av dig vän men jag ser inte när.... Mg pussas tillbax.. kram :)
Esmaralda

18 Lollo:

skriven

Önskar att jag kunde utveckla min intuitiva förmåga ännu mer. Min pappa brukade säga att han kände varsel och det måste ju vara en fantastisk gåva.
Önskar att jag kunde känna in min kommande man, en liten fråga är om du kan känna av om det dröjer länge tills jag träffar honom.
Allt gott till dig

Svar: Jag kan inte säga när ni möts.. bara att det verkligen sker... kram :)
Esmaralda

19 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Oerhört tacksam för svar.. för flera år sedan gjorde min pappa något som sårade oss väldigt mkt.. nyligen hittade vi ett brev han ska ha skickat till berörda för någon vecka sedan där det verkar som att han vill att de ska svara på ngn fråga? Mamma mår dåligt över detta o rädd att händelsen som förut sårade oss ska ske igen.. jag sover oroligt också pga allt detta.. pappa går ej o prata med.. snälla vad får du för känsla kring allt detta?? Kommer det vara lugnt mellan mamma o pappa? Är det ngn skandal Påväg igen?
Tack
Kram

Svar: Något verkar vara på väg men det ser ut att strypas i sin linda.. känns inte som om det blir något av det... kram :)
Esmaralda

20 Dunegull:

skriven

Jag brukar känna på mig att saker inte står rätt till. Få en magkänsla på att ngt kommer hända men aldrig vad. Händer lite då och då.

Kram

21 HS:

skriven

Oj, vilket intressant inlägg, tack. Ja svårt att skilja mellan varsel och ens egna gamla rädslor. Har du något tips på hur man utvecklar den förmågan?

Kram

Svar: Det är svårt.. egenkännedom är en förutsättning och är man inte klok nog att inse sina issues då funkar det inte... kram :)
Esmaralda

22 Smulan:

skriven

Har fått varsel en gång strax innan en äldre släkting gick över vi hade ingen kontakt men hörde en röst att jag borde ringa innan det var försent.
En annan gång var innan vår adoption som var lite osäker om det skulle gå så hörde jag en röst som så välkommen till....
Under samma process så drömmer jag att jag gick på en stig där fjädrar/dun var utspridda på slutet av stigen låg en hög med fjädrar då kände jag att allt skulle gå vägen.

Svar: ja den sortens varsel är väldigt tröstande... kram :)
Esmaralda

23 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Blir det en lång paus i kontakten med min kusin och dotterns gudmor?

Kram

24 En vädur:

skriven

Morgon, morgon!
Jesus.. tant sov till kvart i tio idag, brukar flitigt gå upp vid 06 annars 😜

Goa, Es!
Hur ser öl-träffen ut att gå på måndag för e.a, klickar det som mellan oss?

Kramis 💕


Svar: Härligt med sovmorgon ju :) Det kan klicka till viss del men möjligen inte fullt ut.. kram :)
Esmaralda

25 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Ja detta var ngt jag inte tänkt på !
Kan intuition vara ett sorts varsel När jag "känner på mig" att personen inte är speciellt "trevlig" mot djur tex är det då ett varsel eller bara min vanliga "magkänsla" ?

Magkänsla har inte den tokiga Svartvita flugsnapparen när han utmanar spegeln på grannens lilla lastbil Sådant beteende hade min undulat utmanade spegeln Hoppas så att flugsnapparen får tag i fru snart ...

Sol och trevligare temperaturer
Robinson i kväll favorit är Clara Henry !
Trevlig Söndag !

Kram Anki med flock

Svar: En magkänsla kan vara ett varsel men då är det som regel starkt ! Japp ikväll är det Robinson.. :) Kram :)
Esmaralda

26 J:

skriven

Hej ,
A vill inte ge mig svar. Behöver det för att kunna gå vidare känner jag. Varför vill han inte svara på mitt meddelande?
Kram

27 <3:

skriven

Kan jag förvänta mig någon uppvaktning från S på min födelsedag?
Kram

28 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron kära Es!
Ja det har man ju fått ett par gånger under en hel del år o hittills har jag både ”lyckats” att förhindra det både för andra o mig själv...🙏
Natten till igår fick jag erfara att jag haft rätt i en kär anhörigs mående jag har frågat o frågat men inte fått svar eftersom min kära anhörige aldrig pratar illa om nån. Jag vill hjälpa 110% men hur??? Idag är jag ganska sjuk o frustrerad att inte kunna lösa problemet utan bara ”peppa” Vad gör jag, jag har bett Änglarna om hjälp😢🥺🙏🍀.😔
Jag tänker o tänker o vänder ut o in på allt och hittar vissa lösningar men tyvärr har jag inte den ekonomin som behövs!!!
När jag sitter o tänker ser jag en stor skugga ”flyga” förbi i köket! Var det ett budskap Om - nån anhörig?

Snälla hjälp mig är du rar! Tacksam🙏🙅‍♀️✊❤️🥺😢
Kram

Svar: Ibland måste man låta människor hitta sin egen väg utan att man griper in.. även om det tar emot.... och så är det nog i ditt fall den här gången... kram :)
Esmaralda

29 Dalkulla :

skriven

Över trettio år sedan anser jag att jag fick ett varsel. Det handlade i slutänden om min mamma.Fick en känsla som blev alltmer starkare för varje dag som gick. Visste så bestämt att något skulle ske som skulle bli förödande. Det var en känsla att någon på min sida av den familj jag växt upp i skulle förändras.

Det skulle inte drabba min ex-man utan helt på min sida. Natten då varslet blev så starkt att jag for upp ur sängen och inte till alla mina tre barn men, alla sov och levde. Jag var kallsvettig och bara visste att någonstans hände i det ögonblicket, jag fruktat så länge.

Gör en lång historia kort. Det var min mamma som fick en hjärnblödning på natten, sex dygn senare avled hon. Hade också sett en ny grav med nya blommor under tiden detta varsel pågick.

Det var en hemsk tid när detta pågick. Fick alltså svaret på det jag så starkt kände på mig.
Min mamma har också från andra sidan berättat att det sista hon tänkte på vad mig, innan hon slog i golvet med en fruktansvärd huvudvärk.

Kram.



Svar: Ja. varsel kan ofta vara väldigt pressande och särskilt när man vet något ska hända men inte vem eller var....skönt i alla fall att du mamma är frisk nu och har det bra... kram :)
Esmaralda

30 Lollo:

skriven

Känner tacksamhet för ditt svar

31 Linda:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag har nästan gett upp om att känna någon glädje. Händer det något bra så blir det en rad med tråkiga händelser efter. Kan du se om något roligt kommer att hända? Kommer det någon kärlek snart?
Kram Linda

Svar: Vänd på det hela för egen maskin... gör positiva val.. gör något du verkligen vill och längtar efter och därmed attraherar du det positiva... kram :)
Esmaralda

32 Blom:

skriven

Hej esmarslda.

Dröjer det innan p är singel?
Kram

33 Katten:

skriven

God morgon!

Dagens inlägg handlar om varsel inför annalkande katastrofer eller faror, men jag har fått föraningar om att något spännande snart kommer att ske.

Jag har t o m känt en pirrande förväntan utan att ha en aning om vad som är på gång.... och så har det visat sig vara en stor förändring som många iofs skulle kunna upplevas som katastrof, men som jag (jag tror att jag är mer förändringsbenägen än de flesta) tyckte var både bra och nödvändig, även om jag aktivt aldrig hade sett till att få denna förändring till stånd.

Så.... är det inte varsel när något bra är på gång? Om inte, vad kallas det då?

Kram

Katten

Svar: Jodå, visst kan man ha positivt varsel också... en härlig känsla.. när det liksom småputtrar i kroppen :) Kram
Esmaralda

34 Michaela:

skriven

Jag trodde som Lotta att det gällde varsel kring jobb haha men detta var ju något helt annat :) Intressant och visar än en gång på att man ska följa sin magkänsla. Jag känner inget varsel/varningar kring något. Stämmer det eller ser du några varningar kring mig?

Ikväll är det final i Robinson :) Spännande och jag har ingen aning faktiskt vem som vinner men vore ju härligt om fina Micke tog hem det.

Ha en fin dag! Kram

35 Undrar..:

skriven

Hej esmarslda.

Ser du om jag kommer att träffa dem något mer? Eller umgås något mer med dem?
Kram

36 Skorpan:

skriven

Tack för svar!
Herre du milde så håren på min kropp reste sig av ditt svar, jösses. Tar en stund att tänka över detta... Har alltså nån sorts förmåga då, bortgömd o -glömd.
Kram Skorpan

37 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda. Är varsel och intuition samma sak? Jag har ju levt och vistats många år utomlands och rest mycket i världen, och tror att jag har en god intuition i sådana situationer. Brukar lyssna på min intuition fast det inte alltid verkar logiskt att fatta besluten kring den känslan. Men gör det ändå.

Men när det gäller andra saker och människor så kan jag ha dålig intuition särskilt när det kommer till män. Är urusel på att välja rätt slags män, kan inte känna in det själv.

Men minns ännu en händelse från en resa i Pakistan. Jag har någon gång berättat om den händelsen här på bloggen.

Jag befann mig i Karachi på en strand, klädd i långklänning med långa ärmar och byxor under, samt en schal över huvudet. En sk. Shalwar kameez. Det var varmt och hett men inte rätta platsen att klä sig i en bikini på. Jag strövade längs stranden, i vattenbrynet, och de flesta jag mötte på vinkade och log mot mig.

Men så var jag ensam, det var en jättelång strand, flera kilometer lång Så såg jag en mörkklädd man komma farande på en motorcykel mot mig, längs med stranden. Det gick fort. Han stannade vid mig och klev av motorcykeln. Då fick jag onda aningar. Särskilt då han kom fram till mig och påstod sig vara en polis och krävde mitt pass. Jag visste direkt att han bara lurades och situationen höll på bli riktigt obehaglig då han grep tag i mig. Jag hann bli rejält rädd men kunde ändå tänka klart...Jag hann precis tänka vad som vore bäst att göra; försöka försvara mig mot honom eller försöka springa upp mot vägen där det fanns andra människor. Kanske 800-900 meter bort.

Dock hann jag inte göra något alls förrän det plötsligt stod en ung pojke brevid mig med en häst, hästen var vit med gråa fläckar. De bara stod där. Pojken var kanske 14-15 år, han sa ingenting men han sträckte ut sin hand mot mig och jag tog den, jag sa ingenting jag heller, och så började vi gå bort från stranden, upp mot vägen. Den otäcka fejkpolisen stannade kvar och såg efter oss,men gjorde ingen ansats att följa efter oss.

Än i denna dag kan jag tänka tillbaka på den stunden. Det kändes som ett...mirakel. Jag kan ännu undra vem pojken var, vem hästen var. De bara dök upp från ingenstans. Och försvann lika plötsligt. Då de följt mig upp till vägen och till en taxi, satte jag mig i taxin och vände mig mot dem för att tacka, och de var borta. Jag såg honom aldrig igen.

Var det min skyddsängel som ingrep och skickade pojken och hästen?
Kram,
Jennifer

38 Hej:

skriven

Övertänker jag eller har han tappat känslor?

Svar: Du får känna in närmaste tiden... en förändring är på väg... kram
Esmaralda

39 f:

skriven

undrar om du känner något varsel för mig?

40 kvinnan:

skriven

inom mitt yrke så träffar jag mycket olika människor, vissa människor har vi fått starka band med, nu i veckan blev det tjafs igen, men nu iefterhand kan jag känna att det var att det var negativa människor som är borta, och helt annan energi som finns på vår arbetsplats.

tänker jag rätt, räknade dom människorna som vänner, men nu efterhand, så känner jag bara att dom har utnyttjat oss, till deras fördel och bara tänkt på sig själva.

41 Lotta S:

skriven

Syns det nu om det är I-fonden som blir misslyckad? Blir den ännu sämre? Lika bra flytta?

42 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Tack så mycket för svar kära Es!

Ser du varför den stora skuggan svischade förbi i köket när jag Funderade som mest? Jag såg den så tydligt men vem var det o varför?
Snälla hoppas på din hjälp🙏
Kram o kärlek ❤️

Svar: Det var någon välbekant som brukar vara med dig.. en beskyddare... kram
Esmaralda

43 Maa:

skriven

Hej esmarslda.

Jag anser mig såhär, jag har en bra känsla men också en ganska stark oro som kan skena iväg och då blir det som du säger då blandad allt samman och till slut vet jag varken ut eller in.
Men jag litar på min känsla när min mentalitet är stabil.

förr hade jag mer problem med depression och det lede till många oroliga tankar.
Efter att jag fick barn så har denna depression blivit bättre för mig. Det blev som ett ljus i mitt liv. Däremot fick jag barn innan en stabil relation. Däremot så har jag haft lite känsla eller om det är mer oro över att kompisgänget snackat lite om just detta.
För mig var det helt rätt.

Vad ser du esmarslda, har de kompisgänget snackat om detta och negativt om mig?

Ser det ut som om jag är själv en tid till? Eller kommer jag ha en relation ganska snart?
Kram

44 Tiss :

skriven

Jag kan väl aldrig säga att jag fått något riktigt varsel, inte vad jag kan komma på nu i alla fall. Däremot har jag drömt sanndrömmar. En dröm hade jag om att det skulle bli en jordbävning i Sverige. Dagen efter var det en, dock liten.

När jag hade samtal i onsdags kom vi in på ett ämne som kändes helt ok att prata om, men samtalet kom och snuddade på något som inte ens var tanken. Som jag trodde var helt bearbetat, jagc blev förvånad över min starka känsla/reaktion. Det är ju inget som jag vanligtvis tänker på. Kanske är det så att det är bearbetat men att det kanske bara väcktes just då, eller inte, jag vet inte. Jag vet ju att det inte var illa ment (även om det inte var ok) och jag har förlåtit. Men borde jag ta upp det igen (det blev ju ganska konstigt det hela då tiden nästan var slut osv) eller ska jag stänga dörren?

45 Fråga:

skriven

Hej esmarslda.

Ser det ut som om det kommer att dröja innan p är singel igen?
Kanske han ändå inte skulle ha något intresse av mig?
Kram

46 Mee:

skriven

Hej esmarslda.

Drömde inatt att jag sökte till sjuksköterska utbildning.
Jag har ju funderat lite hit och dit på just vad jag ska söka för utbildning.
Just att jobba på sjukhus som sjuksköterska tänker jag kanske inte är rätt för mig? Kanske kan bli lite för mycket för mig vad tror du?
Däremot att utbilda sig till sjuksköterska och sen hålla på med estetisk botox tex tror jag skulle kunna vara helt rätt. Är utbildad make up artist och skönhet har alltid varit mig intressant. I drömmen blev det helt rätt.

Men vad ser du i verkligheten,Om söka utbildning till sjuksköterska?
Kram

47 Ere:

skriven

Jag har svårt för att känna skillnad på om mina känslor beror på rädsla eller intuition/magkänsla. Återigen mår jag dåligt över mitt studieval och har fastnat vid om jag ska fortsätta eller byta utbildning en sista gång. Detta är så tärande för det känns som att jag bara står och stampar samtidigt som jag hela tiden kastar mig ut för att försöka hitta rätt. Ser du nåt kring detta? Beror mitt dåliga mående på att jag faktiskt är på fel utbildning och att den jag sökt till hösten blir bättre för mig? Är det en intuition eller något slags tecken att jag alltid mår dåligt när jag går denna utbildningen? Jag får liksom inte rätsida på detta och jag förstår inte mig själv längre.

48 Fågel Grön:

skriven

Fick en olustig känsla på helgen då jobbet närmade sig måndag morgon. Hade varit iväg på en spelning och kört i snöstorm hela vägen hem på lördagskvällen. Kände mig trött och önskade av hela mitt hjärta att jag inte skulle behöva jobba på måndagsmorgon. Det vad enda gången som jag nästan önskade att jag skulle få vabba, för det brukar jag aldrig önska annars, ja att min dotter skulle bli sjuk alltså och att jag skulle få vara hemma ifrån jobbet. På söndagskvällen får min dotter märkligt nog feber och jag får ringa till jobbet och säga att jag måste vara hemma. Just den måndagsmorgonen hände en allvarlig incident inom flyget där jag jobbade som hade kunnat sluta i katastrof. Det gick bra men satte djupa spår hos kollegorna. Jag läste om incidenten i tidningen och jag kände hur jag blev iskall när jag förstod att det var på just den avgången som jag skulle jobbat på. Tackade högre makter och tänker att den händelsen kanske faktiskt var ett varsel?

Svar: Ja nog var det ett varsel alltid !! Kram :)
Esmaralda

49 Brittis:

skriven

Hej!
Jag kan ofta få en magkänsla som visar sig vara rätt.
Ibland är det bra.

Kommer det att gå bra för min son i högstadiet?

Kram

Svar: Ja det kan svaja lite först men det ser ut att rätta till sig och bli bra.. kram
Esmaralda

50 Barbie:

skriven

Kära goda Es!

Kan du möjligtvis se om han verkligen bryr sig om mig?!
Kramar

Svar: Inte på det sättet som du gärna vill.. kram :)
Esmaralda

51 Vb:

skriven

Hej Es,
Hur ska jag gå vidare från dem känslorna jag fått? Mår så dåligt! Ska jag berätta det elr ska jag gå igenom det själv eller ska jag fortsätta va hans vän?

Kramar

Svar: Ta hand om dig själv i första hand... kram :)
Esmaralda

52 Helena Ir:

skriven

https://www.youtube.com/watch?v=3aiQDUyyyrY

Fin låt i Corona tider

Kram

Svar: Tackar :) kram
Esmaralda

53 Browallia:

skriven

Jag har vid två tillfällen fått till mig vad jag tror är varsel och båda har kommit på natten. Första gången vaknade jag med en känsla av att det brinner. Det var i december så jag skyndade mig upp för att kolla att jag blåst ut ljusen i adventsljusstaken, den var släkt så jag kollade spis, trapphuset innan jag kröp ner i sängen igen med tanken att jag bara hade drömt. På vägen till jobbet passerade jag den världskända halmbocken, eller rättare sotiga rester av det som fanns kvar av den. Det visade sig att bocken hade brunnit vid samma tidpunkt som jag vaknat med känslan av att det brann. Då reste sig håret mina armar. Räknas det som varsel?

Spännande med Robinsonfinalen ikväll, tyvärr så vet jag nog redan vem som vinner. Programledaren för "Efter fem" som går på tv4 avslutade fredagens program med att tala om vem som är deras gäst på måndag. Namnet råkade vara en finalisterna i Robinson så det är ju inte så svårt att lista ut att det är vinnaren som gästar dem dagen efter att finalen har visats...

Önskar dig en skön avslutning på helgen.
Kram Browallia

Svar: Ajdå, ja det var ju en trist felsägning av programledaren ! Kram :)
Esmaralda

54 MissMilla :

skriven

Jag har nog fått varsel ibland men inte alltid haft möjlighet att lyssna, kan få till mig att nu har ngn dött el fötts. Häromdagen kände jag att min brorsdotter fått barn, var i veckan o den skulle födas i juni men kände nu ör den född. Likaså med min farbror, nu ör han död.
Kan känna om ngt inte är bra, som en parkering, men ändå skulle min exmake stå där. När vi kom tillbaka var bilens sida repad.
Nu söker jag efter en reservdel till min systerdotters bil som jag lånat,kommer jag att lyckas? Ser du ngt? Tack för bloggen. Den ger mig mkt.

55 Mercan :

skriven

Hej Esmaralda 🤗 😘 ❤️ Blir det något, jag ska shöpa tre stycken triss från 30 kr från hemshöp 😩😩😩😣😣😣

Svar: Möjligen något litet men inget större såvitt jag kan se... kram
Esmaralda

56 Moms:

skriven

Hej!❣️
Kommer det dröja länge tills han hör av sig till mig? kram!

57 Annis:

skriven

Jag vet inte om det är riktigt samma sak men när vi började kolla efter hus fick jag en sån stark magkänsla att jag INTE skulle bo i två av stans områden. Jag vet inte varför men jag fick nästan panik över att ens tänka på att bo där.

Jag följde magkänslan och hamnade precis där vi hör hemma och i huset som är menat för oss. Huset ligger dessutom långt från dessa områden.

Trevlig söndag till alla.

Kram

58 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Tror du att en resa till finska Rovaniemi skulle bli lyckad för oss? Ser du något om det? Kan inte riktigt bestämma mig, är det då bättre att inte göra det, om man tvekar?

Eller skulle det kunna bli en fin upplevelse?

Kram

Svar: Känn i ett varv till och är du tveksam, stå över... kram :)
Esmaralda

59 J:

skriven

Jag önskar att jag kunde känna av BRA varsel.

Nu ser det ut som om att jag har får två alternativ nästa vecka. Ett karriärmässigt lyft med högre lön på annan ort. Eller så satsar jag på kärleken, en person jag just träffat och känner mycket för.

Jag kommer välja det andra alternativet. Trots att jag inte vet hur det slutar. Tänk om jag kunde få ett rejält varsel som säger om jag väljer rätt eller fel.

60 EPM :

skriven

Hej.
Dålig dag igår, tror den lilla fågeln var min ängel som ville visa sig...
A:s förflutna är lite jobbigt. Mest för att han ljugit och undanhållit. Men vi vill leva tillsammans och vi kommer gemensamt klara detta. Han gör förändringar i sin relation till vissa och jag litar på honom. Dessa hänger ihop. Men, det är Jobbigt ibland. Det bubblar upp i mig. Jag hatar det. Jag litar på honom och oss och är säker på att vi vill samma.
Men, jag är så oerhört jäkla skräckslagen över att känna fel!

Snälla kan du ge nån vägledning här, eller se nåt om hans känslor..?

Kram

61 Rebecca:

skriven

Kommer jag att må bättre? Gråter varje dag för allt känns så hopplöst. Känns som jag inte har något att se fram emot någonsin igen, dagarna går i singelfart och ser samma ut. Finner ingen mening med livet :(

Svar: Du ska själv finna meningen med ditt liv... hitta positivt fokus och sådant som får dig att må bra... men du kan också behöva terapisamtal och det tycker jag du ska boka snarast... kram :)
Esmaralda

62 stm:

skriven

Hej!
har 2 arbetsledare som är så förbannat elaka mot mig, sköter mitt jobb och har aldrig varit elak mot dem. kan du se varför dem behandlar mig såhär? kommer dem vara mina arbetsledare när jag får nya tjänsten?
Kram!

Svar: Ta upp det här med din chef, så får det inte vara.. kram
Esmaralda

63 Mikael:

skriven

Propra Gubben och kläderna passade inte riktigt in i det fina vädret, var som han var lite från en annan tidsålder, jag sa till spågubben, såhär ligger det till, gubben dära tycker att du försöker luras! :)

Kram
Mikael

64 F.u:

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser något för mig, kram

65 Bella:

skriven

Heej.❤️ Har ju pratat med en själ i två månader och har varit så mysigt och så roligt för det har känts/känns som att vi kommer vara bra för varandra och som en sån människa som är potientiell för mig och jag likaså för honom. Men nu fick jag någon knäpp i huvet och tänkte att ja ville avsluta det, för att jag vill ju ha hus barn ett liv osv och allting med den jag pratar med inte bara prata.. Är de fel av mig att avsluta de nu eller ska jag "kämpa" vidare? Känns som vi har varandra i livet nu och gillar varandra men jag vet inte varför jag vill göra såhär.. känns som de är bättre nu än senare, fast jag vill verkligen inte avsluta det, jag vill ju ha honom i mitt liv.. kommer de bli bra ändå tillslut? Kram

66 Zuzeee:

skriven

Hej ems

Jag pratar med en kille på snapchatt från Danmark o han har i två månader tjatat om att ses o nu de senaste 2 veckorna har vi pratat jätte mkt och pratat om att ses men nu sen förra fredagen så känns det som han ignorerar mig han skriver inte han ringer inte... har han hittat någon annan eller har det hänt något?

Kram

67 Till Andreas:

skriven

Skrev lite igår. Kanske du missade det eller bara inte ville skriva :)

68 F:

skriven

undrar om du känner något varsel för mig?

69 Jennifer:

skriven

Hej igen fina Esmaralda! Ser du något om pojken och hästen som dök upp som räddare där på stranden? Var det min skyddsängel som grep in eller var det bara tur?
Kram,
Jennifer

70 Tingeling :

skriven

Vet inte om jag har fått nåt varsel så men har bra intuition.

Såg en annan här som ville till Rovaniemi, det vill jag också med min dotter plus norra Sverige. 🙂
Men hade först tänkt besöka städer i södra Sverige jag inte varit i än. Men sen kom Corona (mindre trevligt) och så ska våran kisse komma till oss i sommar (desto trevligare) 😊
Så får vänta till nästa vår och sommar. Och det känns helt okej! Ska göra dagsutflykter inom närområdet, ute på landet, för har inte varit runt här.... Dåligt av mig! Och kissen kan följa med dessutom 😊

Nu vet jag vilket land jag vill åka till nästa gång - Island. Det finns familjeresor dit så bara att spara till det 🙂 skulle inte bli så farligt dyrt faktiskt!

Robinson ikväll, spännande!

Kram!

71 Mc brud:

skriven

Tjenixen e!
Visst har varsel skett..
En gång att jag inte skulle åka taxi hem efter en sen utekväll..
Vad tror du, kommer jag fortfarande vara någon hon värnar när hon börjat socialisera mer, hittar vi någon gemensam bekant av dessa tro?

Kram 🤗

72 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för hjälpen 🙂 ♥️ 🤗 😘 ❤️

73 Oro:

skriven

Hej esmarslda.

Vill plugga vidare.

Sjuksköterska utbildning eller lönespecialist/ redovisningsekonom
För du någon positiv känsla kring sjuk sköterska utbildning? Eller bör jag tänka ett varv till?

Hur blir känslan till lönespecialst/ redovisningsekonom?

Ser det här med studier positivt ut och ser du att det kommer bli någon utbildning för mig?Kram

74 Mej:

skriven

Hej esmarslda.

Ser chansen något större ut nu att han tar mig tillbaka och att det blir ett riktigt försök mellan oss?

Kram

75 Hej:

skriven

Hej esmarslda.

Ser du mig som själv en tid till framåt?
Eller verkar en relation komma in i mitt liv ganska snart? Strax?
Kram

76 Mirre:

skriven

Hej Es,
Jag har suttit och funderat över förmågor sedan gästbloggen för några dagar sedan. Jag har alltid tyckt det varit coolt med folk som har någon slags förmåga. Jag har sett det som någon slags superkraft typ och önskat att jag själv hade någon. Och precis som gästbloggaren skrev så behöver ju inte förmågor och andlighet gå hand i hand, även om jag är väldigt andlig.

Förmågor fick mig att tänka på att jag kanske har någon ändå.. eftersom att jag ofta ”ser” saker i andra föremål. Tex. så såg jag en liten leksak i form av kanin i min tvätt från en viss vinkel. Vad den har för betydelse vet jag ej. Ibland har jag sett ansikten i gardiner, djur i täcken osv..
kan detta vara min förmåga Es? Och hur ska jag isåfall lära mig att tolka det jag ser?

Kram💛

77 Ghostwriter:

skriven

jag får många varslar, ibland pga PTSD och några gånger pga riktig varsel, jag får en speciell känsla just då med sistnämnda, och det kan vara att t.ex inte gå en väg jag tänkt från början, eller en viss tid.





Vi tänkte besikta och sedan ta beslut därifrån, det låter som lite jobb men kan vara värt mödan. Ser du någon varning kring bilen? Att det visar fler fel än tänkt, att vi kanske lyckas fixa den men så går något sönder efteråt eller något liknande? Jag får en ganska bra känsla i kroppen dock.





Kram

78 Mind:

skriven

Det blir inte alltid rätt när jag lyssnar på magkänslan, men det blir alltid fel då jag inte gör det.

Det kanske man kan kalla ett slags varsel, men jag har helt klart haft detta många gånger i mitt liv.

Kram

79 Ullie:

skriven

hej es
jag är en väldigt känslig person kanske mera känslig för massa man inte ska va känslig för .
obehag kan ja kan känna är att någon ska ta väskan och sånt :)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: