HIPP HURRA......

 
I går var det Mannabonne Glenns 8 års dag  och vi firade med pompa och ståt -
precis som sig bör !!
 
 
En annan är så redo, säger han, så  bara ro  hit med tårta och presenter !
Fort ska det gå och han skriker lite för att skynda på processen !
 
 
Åtta ljus i tårtan som han nästan släckte själv... när han nös rakt över den precis innan servering  😳
 
 
Laddat för paaaarty... och fokus på både tårta och  paket !!
Skit i att ta foton, sätt er ner för fasen så vi kan komma igång, skriker MG !
 
 
Jaha, här har vi linslusarna också, suckar MG !
 
 
Jag har INTE bjudit Bruno, fräser MG och  ger honom sura ögonkast.
 
 
 
Äntligen, här kommer prinsesstårtan.. same procedure as  last year.. as every year .. jublar MG och hugger in på tårtan så det skvätter omkring !
 
När vi stämde upp med " Ja må han leva " så klämde MG själv i allt vad han kunde.. och det är inte ofta han ylar.   Det är bara på sin födelsedag och när han tycker att jag är på rymmen på hemifrån och ska kallas hem.
 
 
Mormor är min favorit, säger MG så hon får ta tårta efter mig !
 
 
 
Och sen, paketöppning ! YAY !!
 
De blev ett rejält  grillat renben som var smaskens, men som han säger, att jag
hann knappt öppna det förrän jag var tvungen att gräva ner det.  Det finns ögon överallt så jag smöööög iväg och spejade noga och sen grävde jag er på hemligt ställe.
 
 
Paket med favoritgodis från mormor och två små paket med korv och ost skivor.
 
Storebror är på  sin brandmansskola men kommer hem lite senare och
då lär det bli paket då också.
 
Efter kalaset var det dags för mormor att fara hem till sitt - efter tio dagar här hos oss.
MG åker med och lämnar av för säkerhets skull, så han vet att hon kommer hem ordentligt.
 
Kram & kärlek
 
 
1 Läroliv:

skriven

Kram och puss på nosen MG och grattis i efterskott.

Kram

Svar: Hjärtligt tack från MG :)
Esmaralda

2 Jossan :

skriven

Godmorgon..
Klockan är 6.. det finns nackdelar när man somnar klockan 9 på kvällen... som tur är så är jag fortfarande trött så kommer säkert somna om.

Ikväll ska jag på kräftskiva och det kommer bli riktigt kul. Jag älskar ju att umgås med mina vänner.

Hade velat att T skulle följa med men han ska jobba :/.. Jag tycker så mycket om honom.. Även om han känns så sjukt rätt så kan jag oroa mig för jag är så ärrad.
Men jag njuter av varje sekund och vi matchar varandra till 100 % med exakt allt. 🥰 Så jag behöver inte oroa mig. Jäkla hjärnspöken..

Nä nu ska jag försöka somna om..

Godnatt igen
Kram

3 Agnes:

skriven

Stort Grattis på din dag, Herr Fralla!

Puss på nosen, du mufflige gosegull!

Må väl, alla, o en underbar dag!

Kram!

Svar: Tack så mycket hälsar MG :) Kram från mej :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Märks mycket hur B kvinna mående och känna orättvisa om jag pratar om viss personer... borde vi fokusera mer på varandra än andra? Ibland ju hon pratar om barn men undra varför.

Men borde jag få oss att fokusera på varandra än andra

Ha det bra

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet att jul är långt kvar men det är något äntligen med jag kan gör med B kvinna av julbordet.

Hon ska bokar det och kolla upp men nu får andra känna på smaka av hur jag känner under dessa året... bara skryta, stolt och tacksam.

Det är äntligen att få dom känna på smaka av hur jag känner. Så tacka gud!

Har andra förstår nu hur jag känner för orättvisa?

Ha det bra

6 Jocke:

skriven

Tårtan gillade han säkert! I mänskliga år var det nog som roligast att fylla år i den åldern. :) Trevlig blogg det här i alla fall och nya inlägg ofta också!


Michaela och Skorpan: Såg att ni hade svarat på min kommentar. Kul att se att det finns ni som fortfarande uppskattar gentlemän! :) Jag skulle lägga ut min jacka över en vattenpöl för damer som ni så ni slapp blöta ned fötterna. Och hade jag ingen jacka, skulle jag bara lägga mig på rygg i den själv så ni kunde gå på mig! ;) Tror dock inte att så många kvinnor skulle uppskatta en sån man numera, det är nog helt andra saker som gäller.

Svar: Jodå tack säger MG, tårta skulle man få varje dag !
Esmaralda

7 Khaleesi:

skriven

Hihi, så söt han är! 😁 Grattis 🎂
Jag har äntligen tagit tag i körkortet, kommer jag nu lyckas ta det så jag äntligen kan få lite mer frihet?

Svar: Tack säger MG :) Ge dig inte nu och du kommer få ditt kort.. kram :)
Esmaralda

8 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, grattis grattis till dig MG hurra hurra hurra hurra. Ska träffa vännina idag som det blev lite konstigt med. Och hennes man var lite små otrevlig. Kommer det kännas bra när vi ses. Tror M saknat mig mycket.
Något jag ska tänka på ikväll.
Kram

9 <3:

skriven

Var det A sätt att berätta för mig att han hellre ville mysa med mig än spela turneringen till sent inatt ?

Grattis till sötaste MG 🐶🎈
Kram

Svar: Tack säger MG :) Känns som om A var lite kluven. kram :)
Esmaralda

10 Jas:

skriven

😍😍😍 Grattis till charmtrollet!!❤🎁🎂

Svar: Han bugar och tackar, kram :)
Esmaralda

11 MammaC:

skriven

Hej E! Hade ett samtal i veckan med en potentiell arbetsgivare . Jobbet skulle passa mig perfekt. Hur ser oddsen ut? Kram

12 W:

skriven

Men kära hjärtanes, har det redan gått åtta år!

Lite grå, som sig bör, om nosen har du blivit men det är bara charmigt.

Jag hoppas att det blev mycket tårta och fler presenter för det är du värd så som du jobbar, både på byggen och att hålla reda på flocken därhemma.

Massor av pussar och kramar så här dagen efter det stora tabberaset.

Svar: Jotack säger MG, att nog jobbar jag hårt och tänkte att jag skulle börja ha födelsedag en gång i veckan alla fall ! Kram :)
Esmaralda

13 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Grattis grattis till MG!

Jag undrar om du kan se om min dotter kommer att bli längre än jag (hoppas) när hon växer upp?

Kram

Svar: Tack säger MG och ja, lite längre än dig ser hon ut att bli.. kram :)
Esmaralda

14 Mt:

skriven

Hej!
Stort Grattis MB🥂🌸

Kommer jag få tillbaka min tjänst?
Kram!

Svar: Tack :) Det finns en chans att du får tjänsten tillbaka , runt 65-70 %.. kram :)
Esmaralda

15 EPM :

skriven

Åh vilken fin födelsedag! Grattis i efterskott MG💐🎂

Vi firade också, min far som ska fylla 60 på tisdag. Mysig kväll och inte alltför dysfunktionellt.... 😏

Jag och A har pratat om hans ex, som han har barn med och som fortfarande utnyttjar honom (ffa ekonomiskt) och styr honom. Kommer han göra så som vi pratade om och kommer han kunna avsluta sen när dottern blir vuxen?

Kram

Svar: Tack från MG :) Han har lite svårt att sätta sina gränser men det ser ut att bli bättre... kram :)
Esmaralda

16 Skorpan:

skriven

Grattis en dag i efterskott Mannabonne, hipp hurra på din födelsedag!! Förstår dig så väl, varför var hemfolket så långsamma i sina ageranden just denna dag av alla dagar!? Tur att du har en ängels tålamod, o Bruno med ;), för du fick ju tårta till sist o presenter med. O i slutet av dagen såg du till att mormor kom sig hem lyckligt o väl, en sann gentleman är du Mannabonne :)!

Tänka sig, jag åt också prinsesstårta igår o dagarna före fredag. Chefen fyllde år o det råkade sig så att jag hade min "sötsaksvecka", inte bra alls ;), så det blev flera bitar för min del... Tänkte att det är tillåtet då jag nu rör på mig lite mer o cyklar till jobbet, fast det kanske inte det är? Jo det är det ;).

Vet inte hur det är idag efter allt partajande Mannabonne om du råkar "se" något gällande mannen som jag väntat på, ett bra tag nu, om han tycker om att partaja o ordna med fest o presenter? Undrar för att jag tycker ju om att öppna presenter ;D. Kanske inte varje dag, men nästan...

Tur att det åtminstone finns en helg varje vecka o man är fri att planera in vad man vill göra, helt själv. Med minskad bemanning kanske det är lättare att ro skutan också ;).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Tackar, säger MG :) Han säger också att det ska vara sötsaksvecka varje vecka ! Kram :)
Esmaralda

17 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Han har det bra MG hos Ee, man kan bara önska alla hundar blev lika väl omhändertagna.

Gråväder och regn hos oss och idag kör jag till en konstutställning några mil bort.

Alltid lika intressant och inspirerande att ta del av hur andra målar.

Härligt att bara komma ut en sväng och vara bland folk. Tänk vad man längtar efter att ge sig ut och resa och leva mer normalt. Denna Corona!!!!

Kram på Er och ha en fin Lördag!

Svar: Konstutställning är alltid lika kul !! Kram :)
Esmaralda

18 Sus:

skriven

Hej
Härligt med kalas....
Kommer någon förändring snart?
Love sus

19 Misstjejen:

skriven

Hej

Det betyder att dom har får karma tillbaka efter 5 år att jag fick aldrig få delta med dom utan andra.

Det känns skönt att få ser deras orättvisa, avundsjuka, hur galen jag är och såna.

Att jag ska äta julbordet med B kvinna och det är dyr resturang.

Då karma har kommer till dom?

Så hoppas jag är värdefulla att njuta av det från 5 år... jag ser emot fram den dag.

Karma slår tillbaka så man sägs?

Ha det bra

20 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Hipp Hipp Hurra för MGs 8-årsdag !!!
Vart har tiden tagit vägen ?
Så söt han tronar vid sin plas vid bordet
inte har han något att frukta från Bruno som inte lär konkurerar om tårtan ;-) Paket som sig bör och visst ska skatter som ben grävas ned hälsar Moses ! Som stämmer in i födelsedagsylandet .
Mira sämmer upp till sång med men gnyr mer på de höga tonerna
Stort Grattis från hela flocken MG <3

Här sovs det dåligt då elaka brev från ordförende lagts i brevlådan Varför ska jag alltid lägga mig i när fel sker ...suck

Ha en ljuvlig Lördag !

Kram Anki med flock



Svar: Tusen tack från MG :) Till hela flocken ! Elaka brev är inte kul, kram :)
Esmaralda

21 Miltons Mamma:

skriven

Men åh GRATTIS MG på födelsedagen. 🥩🎉🎈
Då förstår jag varför Mumma och Bailey roade sig med att länsa skräppåsen från Max igår 😂 Bailey gick omkring med påsen då han fastnat i papperspåsens handtag. Han såg oerhört oskyldig ut 😂
Igår föddes även en kull Dvärgteddy 🐰. Händelserik dag igår 😁

Fick kolla både en och två ggr på Bruno. Fantastiskt cool färg men Tyckte han var lite tom i blicken. 😂 Sedan trillade polletten ned.

Börjar jag jobba/studera i vår eller dröjer det? Hittar jag en utbildning på orten eller blir det på annan ort alternativt distans?


Kjam

Svar: Tack säger MG. Så spännande med en ny kull !! Ja, 75 % möjlighet att det blir studier på ena eller andra sättet.. kram :)
Esmaralda

22 Huldamaräng:

skriven

Gdmrgon!
Sicket härligt kalas!! Min barndoms hund gömde alltid ben i mammas rabatter. Trots idogt arbete blev de aldrig prunkande förrän hunden lämnat jordelivet. Det var en glädjehund som jag fortfarande saknar ibland.
På den här gården hopar sig veterinärräkningarna. Samtidigt minskar inkomsterna och jag har oroat mig så mycket att jag fått en liten inflammation i käkleden.. Kan du se någon chans att jag får det där lånet jag ämnar ansöka om? Annars får jag nog överväga att låta hästen gå till alltet eller låta den gå där och vara halt tills det ordnar upp sig.. Kan du se en ljusning för mig och mina djur den absolut närmsta framtiden???

Stor kram, ha en fin dag!

Svar: Det ser ut som om du fattar de beslut du måste... en liten varning vad det gäller lån finns det.... ser ut att unna bli bara en tillfällig lösning.. kram :)
Esmaralda

23 Helena Ir:

skriven

Stort grattis till söta 8-åringen..ja, må du leva i många,många år <3

Roligt med födelsedagskalas.. :)

Puss och kram

Svar: Tusen tack säger MG :)
Esmaralda

24 Kristin:

skriven

GRATULERER SÅ VELDIG MYE MED DIN 8 ÅRS BURSDAG, MG, fra pudlene og meg!!!


For en flott feiring du fikk, og du var så stilig kledd.
Fornuftig å grave ned benet du fikk, gjemme det, slik at ingen tar det og koker suppe på det.

Det er så godt å se hunder som har det godt og blir så godt tatt vare på. MG, du har en Husse og Matte som elsker deg, noe som virkelig synes. Slik burde alle dyr ha det....
Håper du ikke har "hang over" i dag etter all feiringen i går.
Ønsker deg og dine tobente en riktig fin helg.
VOFF og KRAM!!!

Svar: Tack säger MG till dig och alla pudlar !! Och så slickar han sig om munnen och säger att han önskar han hade en lika stor flock för då hade det blivit tårta ofta !! Ingen hang over här inte....vaknade tidigt, pigg och utvilad och förvånade nästan mig själv :) Kram :)
Esmaralda

25 Barbie:

skriven

Hej kära goda Es!

Ser du om vi kmr klicka när vi träffas? Kramar

26 Liten:

skriven

Hej Esmaralda
Så smutsigt det ser ut.

Har min chef tänkt tanken att hon vill byta ut mig mot någon av de nya tjejerna? Kommer hon försöka att göra det?
Kram

27 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Min dotter har börjat på traditionell dans och tycker mycket om det (vals, cha-cha, jive, etc). Det är nybörjarklass men nu har dansläraren sagt att jag måste hitta en danspartner åt dottern i något skede om hon vill fortsätta.

Jag tycker själv att det känns lite konstigt att jag måste göra det, trodde det skulle gå via dansskolan, men... ja, ser det svårt ut eller kommer jag att lyckas hitta en pojke som vill dansa?

Kram

Svar: Ja, det här är inte lätt.. grabbar i den åldern är som regel inte förtjusta i dans.... slår du till alla klutar så finns en chans.. kram :)
Esmaralda

28 Cara:

skriven

Fina MG! Som har blivit lite gråhårig. Vi älskar dig!

Svar: Tack säger MG :)
Esmaralda

29 Blåvinge :

skriven

Grattis MG! 🥳🐶🎉Om än lite i efterskott...

Svar: Tack säger MG :)
Esmaralda

30 HS:

skriven

Grattis i efterskott MG!

Jag är orolig för min väninna J. Finns det en risk att hon går ner sig alltför mycket i detta? Kan jag göra något mer?

Kram


Svar: Tack från MG :) Du kan inte göra så mycket, det här måste väninnan själv landa i, kram :)
Esmaralda

31 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur stor ser chansen ut att det kommer att bli vi?
Ser du umgänge för mig med dem?
Kram

32 MammaC:

skriven

Hej! Hade ett samtal med en arbetsgivare i veckan. Vilka odds har jag för ett arbete där? Kram

33 Jossan :

skriven

Godmorgon

Tänker jag rätt? Att om jag inte ens vill ställa frågor om T.. då känner jag ju att han är den rätte. Jag vill verkligen spendera mitt liv med honom 🙈

Drömde inatt om min moster att jag var på visning i hennes lägenhet.. den ligger ute till försäljning nu :/

Kram

34 CR:

skriven

Grattis i efterskott
fina MG. Nu blev jag
sugen på prinsesstårta.
Ha en fin helg hela familjen.
Kram :)

Svar: Tack från MG, kram :)
Esmaralda

35 Skorpan:

skriven

Tack Mannabonne!

Men är det nu så bra med sötsaksvecka varje vecka? Tror bestämt att min tandis kommer att banna mig för mitt sltsaksätande ;). Tur att hon inte kommer att få träffa mig förrän i början av nästa år, trots att jag borde gå tidigare, pga av ekonomin. Otroligt dyrt ställe att gå frivilligt till o dessutom bli pinad på, det bor tydligen en masokist i oss alla ;D.

Tror jag fortsätter med sött idag också, munkar, slurp.
Kram Skorpan

36 Tingeling :

skriven

Men gulle 🤩 🤗Grattis! 🥳

Svar: Tack säger MG :)
Esmaralda

37 Snödroppen:

skriven

Godmorgon❣️
Stort grattis till MG, världens lyckligaste hund och vilket kalas🥳 Ni är ju för härliga🥰
Vaknade till solsken idag så det blir en skogspromenad men det känns att det är höst i luften vilket är skönt tycker jag.
Hade en lugn fredagkväll med trevligt sällskap, fnitter och skvaller. Min hjärtevän verkar försöka med kontakt igen, kan det bli en nystart där? Även om det inte blir vi så kanske för ett tag? Önskar er en skön lördag, kram❤️

Svar: Tack från MG :) Något kan det bli med vännen.. men ser inte ut att ha potential för något bestående, kram :)
Esmaralda

38 Alie:

skriven

Grattis MG! 🥳🍖
Alltså vilket firande och så underbara bilder, han har verkligen ett superhem med mycket kärlek ( som alla hundar och djur bör sig ha, men långt i från alla har det så).

Gällande min ”eventuella portal”? Skulle jag möjligtvis kunna få saker att ske här.., eller ska jag vara försiktig? Enbart goda energier är välkomna in, och det är de jag känner...
Kram :) ✨

Svar: Tack från MG :) Det finns bara goda energier runt dig och du har så gott beskydd och jag ser ingen fara alls.. kram
Esmaralda

39 F:

skriven

Grattis mannbone 🎈🎈🎈 tänkte fråga min mage har blivit så stor den sista tiden, ser nästan ut gravid, fattar inte riktigt hur det kan blivit så, för jag är inte gravid, får du in något på min hälsa?

Svar: Tack säger MG :) Köp medicin som motverkar uppblåst mage, lite kan det hjälpa, kram :)
Esmaralda

40 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda
Skulle det gå bra för mig om jag öppnade en egen florist butik?
Kram

Svar: Tänk dig noga för, det är ett tufft arbete och att vara sin egen är inte en walk in the park, kram :)
Esmaralda

41 S:

skriven

Hej Esmaralda

Hur stor ser chansen ut att de fortsätter seriöst och får familj tillsammans?
Kram

42 HS:

skriven

Ok, tack för svar. Hon har haft det tufft med en del innan detta hände.

Kram

43 <3:

skriven

Är min känsla rätt att Eva H inte är glad för min skull med A ?
Hon har skrivit lite bitska kommentarer. S reagerade på det med.
E är en fin vän så jag tycker hennes beteende är lite konstigt. Hon rådde mig till att man ska leva ut sin ungdomskärlek osv. Klart A inte är en helylle kille i vissa aspekter. Han och jag klickar på många plan som bara han och jag förstår.
Kram

44 Cecilia:

skriven

Vilket firande! Grattis bästa MG, han förtjänar en fantastisk födelsedag. Han ser så nöjd ut i partyhatt och blommor i håret.

Det har gått väldigt lång tid nu och jag förstår inte vad som dröjer. Jag undrar om du ser om det kommer bli av? Kramar

Svar: Tackar säger MG :) Kanske det inte blir helt som du tänkt dig, kram :)
Esmaralda

45 F:

skriven

Grattis mannbone 🎈🎈🎈 tänkte fråga min mage har blivit så stor den sista tiden, ser nästan ut gravid, fattar inte riktigt hur det kan blivit så, för jag är inte gravid, får du in något på min hälsa?

46 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda
Ser det ut att finnas någon chans som oss som par? Att vi blir ett par?
Kram

47 Skorpan:

skriven

Jocke, absolut att gentlemän uppskattas. Men att lägga sig över en vattenpöl o låta mig gå över där,en typ på 100kg är inget vidare, så det kan jag nog inte rekommendera ;). Med Michaela går det säkert bra, hon lär inte väga mer än en fjäder, vältränad o icke sötsaksberoende som hon är. Eller hur Michaela ;)?
Kram Skorpan

48 Chatrine:

skriven

Lilla söta MG, han ser så fin ut =)
Ny dag, nya tankar...

Ez:Nu har jag faktiskt fått kontakt med en kille som tar lite kommando själv. Helt i min smak.
Ser du vad han har för tankar om mig? Kanske bara blir platt fall?

Kram Chatrine

Svar: Än så länge ser det bra ut... kram :)
Esmaralda

49 <3:

skriven

Nu har jag kämpat i några år på att få ordning på huden. Jag har provat krämer, undviktit en viss mat, gått på antibiotika, träffat olika hudterapeuter.
Men problemet återstår vad jag än gör.. jag tänker inte ge mig.. Men är det maten eller "fel" hudvårdsprodukter ?

50 Mercan :

skriven

Grattis MG på födelsedagen 🙂♥️🤗🙂

Svar: Jättetack från MG :)
Esmaralda

51 Michaela:

skriven

Hipp hipp hurraaa! Stort grattis på 8 års dagen älskade MG! Vilket kalas med tårta och presenter. Bra att du åker med så att mormor kommer hem ordentligt. Massa pussar till dig!

Jag är ju tyvärr rätt sämst på att tolka budskap från min Fjäril och min/mina änglar så därför undrar jag Es om de har något att förtälja till mig? :)

Ha en härlig lördag!
Kram

Svar: Stort tack från MG :) Ta initiativ, det ser ut att vara en bra tid nu för sådant... kram :)
Esmaralda

52 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda
Har hittat en utbildning som jag inte tittat på tidigare. Men det kanske är en jätte hård konkurrens om den?
Vad ser du? Kommer det att lösa sig för mig med studier? Kommer jag in på något program?
Kram

53 Lotta:

skriven

Stort Grattis till MG 🎉🎁.
Här hade iallafall jag velat ha ljud till alla bilderna. Att få höra nysningar, ylande, skrik, pappersprassel och sjungande osv. Hoppas även Bruno hade kul 😉.

Kram L

Svar: Tack säger MG, och Bruno fick en utskällning för att han behöll hatten på EFTER kalaset... kram :)
Esmaralda

54 N:

skriven

Hej Esmaralda
Ser det ut att lösa sig för mig med kärlek? Att jag får en partner? Och en familj?

Kram

55 Till Jocle:

skriven

Haha! Tror inte du skulle lägga dig där i vattnet men förstår vad du menar :) Berätta gärna lite mer om dig. Vi gillar att läsa ;)

/ Michaela

56 2020:

skriven

Grattis till MG🎉😍


Svar: Tack hälsar MG :)
Esmaralda

57 Bbv:

skriven

Hej E!

gillar M att vara med mig? Kommer vi träffas igen ? Kram :)

58 Mamman som varit med från början :

skriven

Nämen oj ❤️ Fyller Mannabonne redan 8 år❣️ Tiden går så fort! Grattis 🌹🎉

Här har det bara fortsatt med elände men jag ska varken tunga dig, bloggläsarna eller mig själv med att verbalisera detta 😇 i stället ska jag fokusera på nåt som hade kunnat bli en rolig sak att fokusera på! Jag har satt mig i kö till ett radhus (hyres) och står inte först i kö men har såpass bra kötid att jag skulle kunna få radhuset om de före tackar nej. Ser du om det blir en flytt till radhus inom kort för mig? 😉🤗

Svar: Tackar och bugar, säger Mannabonne :) Ja, radhus blir det och du har god chans att få det du nu vill ha och blir det inte så, då kommer snart ett annat... det blir en bra flytt.. kram :)
Esmaralda

59 Bbv:

skriven

Hej E!

gillar M att vara med mig? Kommer vi träffas igen ? Kram :)

60 Monica:

skriven

Synd att jag inte var inne på din blogg igår och kommenterade astralresor. Själv är jag lite avundsjuk eller förtröden som man säger på skånska på personer som har haft NDU, ut ur kroppen upplevelser eller astralresor. Man älskar att resa men det är inte att tänka på nu under rådande Corona-epedemin. Astralresor kan ju vara en tillfällig lösning på problemet. Min bror hade en ut-ur-kroppen upplevelse på 60-talet. Man pratade inte om sådant på den tiden. Han var inte sjuk eller hade någon smärta till skillnad från flertalet andra som har upplevt ett sådant tillstånd. Han var ung i 8-10 åldern och förstod att han var tillfälligt död. Hans första tanke var hur mamma skulle ställa sig till att hur skulle hon reagera och upptäcka han död. Men han sögs tillbaka i kroppen och vaknade upp på morgonen som ingenting hade hänt. Det tog honom flera år att berätta om händelsen och han sade någonting filosofiskt som inte var likt honom att man kände sig ett med universum.

En fråga till dig Esmeralda som säger sig ha kontakt med andevärlden. Varför får INTE alla personer som har varit mycket nära döden NDU-upplevelser. Såg en kortare dokumentär på TV om två personer som hade varit nära döden. Den ene fick en underbar upplevelse av andra sidan medan den andre upplevde en enda blackout alltså ingenting. Den förstnämnde blev helt övetygad om att livet fortsätter efter döden medan den andre sa att han är övertygad ateist.

Svar: Jag vet inte varför man upplever olika, vi kommer ju alla till Alltet, till samma ställe, efter vår jordedöd men varför man upplever dödsögonblicket olika, det vet jag faktiskt inte.. kram :)
Esmaralda

61 Silvertassen:

skriven

STORT GRATTIS MG på födelsedagen (i efterskott)! 🎈🎈🎈
Verkar som du hade en underbar födelsedag. ❤️ Du är så söt och passar i hatt och kransen och är även så fin i din slips! 😘 Hoppas du inte får ont i magen efter grädden? 😱

Es, ser du om denna förkylningen försvinner snart? Kram ❤️

Svar: MG hälsar och tackar :) Nej då, inget magont men väldigt fisande ! Ja förkylningen försvinner snart... kram :)
Esmaralda

62 Linda N:

skriven

Grattis MG!🎉🎈 Det var verkligen på tiden med lite prinsesstårta.😉 Härliga bilder, du ser så grann och ståtlig ut så.😘

Åh, om du har lust nån gång får du gärna berätta om hur det gick till när du valde ut Es och hennes make.

Kram och gos!

Svar: Tack hälsar MG och säger att han var den ende i kullen som inte var förhandsbeställd... man fick till och med sätta in en annons i tidningen med foto.. och på så vis hittade vi till varann !! Kram :)
Esmaralda

63 <3:

skriven

Är min känsla rätt att Eva H inte är glad för min skull med A ?
Hon har skrivit lite bitska kommentarer. S reagerade på det med.
E är en fin vän så jag tycker hennes beteende är lite konstigt. Hon rådde mig till att man ska leva ut sin ungdomskärlek osv. Klart A inte är en helylle kille i vissa aspekter. Han och jag klickar på många plan som bara han och jag förstår.
Kram

Svar: Jag tror hon känner sig lite tveksam kring din relation... kram :)
Esmaralda

64 AnnaK:

skriven

Grattis till MG, vilket firande 🥳🎂

Kram 🤗

Svar: Ja, säger MG, som är redo att fira idag igen men nån måtta får det ju vara.. kram :)
Esmaralda

65 GP:

skriven

Grattis i efterskott MG! 🥳


Kram!

Svar: Tack från MG :)
Esmaralda

66 Lisa.A:

skriven

Grattis fina MG :)
Puss på nosen

Svar: Tack säger MG och pussas tillbax :)
Esmaralda

67 Hon:

skriven

Hej,
Ser det ut som att jag kommer att hitta rätt snart och kunna påbörja detta? Har försöka börja på i över 1,5 år nu.. Vet inte varför det går så trögt fastän jag har gett mycket tid åt detta..
Kram

68 Anonym:

skriven

Finns det nån chans att han är bakom ryggen på mig med andra kvinnor?
Kram

69 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda. Fina gulliga MG, vilket fint kalas ni hade. Kära Esmaralda, jag har länge känt ett intresse för vackra ädelstenar och halvädelstenar och funderar nu hur jag kunde ”pursure” detta intresse. Vet inte hur ädelstensbranschen är men tuff antar jag. Ser du mig sälja ädelstenar i framtiden? Som hobbyverksamhet, sidobusiness? Skulle egentligen älska att jobba i en juvelaraffär.

Eller stannar det på samlarstadiet?
Kram,
Jennifer

Svar: Det ser mer ut som om det stannar på samlarstadiet även om du så småningom investerar lite... kram :)
Esmaralda

70 Therese:

skriven

Grattis MG 🎉🍾💞❤️

Svar: Tusen tack, säger han :)
Esmaralda

71 Divine:

skriven

Grattis MG!

Esmaralda, tror du jag skulle klara av att förföra denna man? Vad har jag för chans? Har du något tips om hur jag ska locka till mig honom?

Svar: Tack säger MG :) Jodå chansen finns men bara till något kortare och mer tillfälligt, kram :)
Esmaralda

72 G.H:

skriven

Han är ju så fin MG 💙 så glad att han får må bra! ... och vilket kalas!!!
Stort Grattis!

Kram:)

Svar: Jättetack från MG :)
Esmaralda

73 Camilla:

skriven

Ett jätte grattis på din födelsedag fina MG! Ser ut som att du fick ett riktigt bra kalas med tårta och presenter. Du är världens sötaste 8 åring❤️

Es var med om en sån märklig sak i natt vid 01.00 tiden. Var på toa och hade dörren till hallen öppen när det kom som några ljusa blixtrar i hallen. Tänkte direkt att det var åskväder men kom ingen åska. Däremot var det en bil utanför med ljust ljus och så blinkar mitt modem i hallen men den brukar ha andra färger. Förstår du något om detta? Det är väl ingen fara runt mig eller barnen?

Ha en skön lördagskväll. Kram

Svar: Tack tack säger MG:) Jag ser inte riktigt vad som hände men jag känner absolut ingen fara kring dig och familjen , kram :)
Esmaralda

74 Dahlia:

skriven

Vilken lyx MG!
Så mycket gott med tårta och godis!

Jag försöker igen.
Om jag bad honom komma över på middag någon dag, möjligen i utbyte av hjälp han vill ha. Hur skulle hans reaktion/tanke vara då?
Skulle han vilja eller fega ur?

Svar: Han vill nog men kan tveka, du får helt enkelt försöka... chansen att han kommer är runt 75 % , kram :)
Esmaralda

75 N:

skriven

Hej Esmaralda
Kommer jag att hitta en kille som accepterar att jag har två barn på nästan heltid?
Ser du en familj för mig?
Killen jag ska dejta nu är barnen ett hinder för honom?
Kram

76 Sessan:

skriven

Hipp hipp vov-yl!
Hoppas du får många och friska och pigga år!
Så söt han är!

Svar: Man tackar, säger MG :)
Esmaralda

77 Anna E:

skriven

Stenen mamma hittade idag, hur kom den dit?

78 KristinaF :

skriven

Hej E!

Ser du något med Dj? Jag har en bra magkänsla om honom.. men undrar om du kan se något som håller en längre tid?

Hälsningar
KristinaF

79 KristinaF :

skriven

Hej E!

Ser du något med Dj? Jag har en bra magkänsla om honom.. men undrar om du kan se något som håller en längre tid?

Hälsningar
KristinaF

80 Skorpan:

skriven

Kan jag lita på barnet som ska på fest o säger att det inte blir nåt drickande? Minderårig..
Kram Skorpan

81 Michaela:

skriven

Grannen med det stora partytältet har skickat lapp till närmsta grannarna om festen ( 18 års fest )  som ska pågå 18.00-02.00 och hoppas att det inte ska störa samt deras telenr. Tom att de följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer.  Gulligt ändå att informera tycker jag. Så får ta dubbla öronproppar i natt :)

Ikväll hade jag velat tända ljus och äta god middag med kärleken. Pratat om allt mellan himmel och jord och sedan myst med en bra film. Men det blir ensamheten även denna kväll istället *suck*

Ha en mysig afton!
Kram

82 Solstjärnan:

skriven

Stort GRATTIS MG!!😊
Du fick din favorittårta!!😃
Bra du lägger på volymen och låter om dig så tårtan och presenterna dyker upp fortare😊
Slips och hatt har du dagen till ära,du är så fin!😊.Ser ju på bilderna att pappa inte har nån slips...Hmm tycker nog att han borde ha haft slips o kavaj..minst ..du får nog ta upp det hela med honom😊😃

Rolig fest ser du ut att ha haft och det är du värd😊
Fyller man 8år så ska det festas!!

Kram Solstjärnan ☀️

Svar: Ja MG håller med.. alla borde vara galaklädda på hans dag !! Han tackar så hjärtligt.. kram :)
Esmaralda

83 SKORPAN:

skriven

Haha! Jag äter godis varje dag men jag tränar mycket så ligger på ca 65 kg till mina 176 cm :) Du är säkert jättefin Skorpan! :) Men ligga i vattenpöl .. där går nog min gräns för att vara en gentleman :) Tror dock inte att Jocke menade det bokstavligt talat :)

Finnkampen nu. Kollar du? Kram Michaela

84 💕 Zoey 💕:

skriven

Åh Grattis MG! 🎉🎂🎈🎁 Hoppas du hade en underbar dag och åt så mycket tårta du bara orkade. Hoppas magen mår bra efter tårtan 😉😜 Hoppas du fick vad du önskade i present? Har du några favoriter?

Jag vet inte om jag har frågat dig förut, Es, men isf ber jag om ursäkt. Kan du se något om vad hösten har att erbjuda i praktik väg? Blir det något med tanke på Covid19? Min sjukskrivning går ut den 16 september så undrar lite vad du ser vad som händer efter det? Ser du om jag är i min hemmastad eller grannstaden jag hamnar om det blir praktik? Kan du se något? Kram Zoey 💕


Svar: Jodå tack, säger MG, lite fisande blev det men ingenting värre än så efter all tårta ! Jag ser chans till praktik fast det kan dröja lite.. kram :)
Esmaralda

85 Tiss:

skriven

Grattis i efterskott MG 🎈😊

Jag förstår faktiskt inte varför hon var tvungen att säga det hon sa, det kändes så himla onödigt. Jag försöker tänka "släpp det, släpp". Jag vet att hon inte menade något illa egentligen, men jag förstår inte.. Förstod hon själv efteråt?

Svar: Bara släpp, det här är ingen mening att lägga energi på.....MG tackar så hjärtligt.... kram :)
Esmaralda

86 Kvinnan :

skriven

Flög in en liten fågel nyss på jobbet som vi fick ut till slut, vad betyder detta??

87 Drutten :

skriven

Grattis M G. Vilket härligt firande på din dag tillsammans med de dina 😃.

Lilla Viol hälsar till dig!

Kram Drutten

Svar: MG skickar massa pussar till Viol:) kram
Esmaralda

88 Jocke:

skriven

Skorpan och Michaela: Äsch då, är man en superman så är man...Bara att ringa nästa gång så kommer jag dit och lägger mig på rygg i pölen så ni kan trippa över mig bägge två för att komma säkra till torra land igen! Damerna först, är väl mottot! Och ni får ju inte förstöra klackarna. ;)

Ni har humor, det gillar jag . :) Ni har ingen egen blogg eller så, där man kan titta in?

89 Millan:

skriven

Hej!
Grattis MG! Hoppas du är nöjd med din dag.
Tar mitt förhållande slut snart?
Kramar

Svar: Tack säger MG :)
Esmaralda

90 Smulan.:

skriven

Grattis på stora dagen.

Svar: Jättetack säger MG :)
Esmaralda

91 Till Jocle:

skriven

Haha nej ingen egen blogg här och tror inte att Skorpan har det heller men hon kanske överrasskar :)

Michaela

92 Michaela:

skriven

Tack för budskapet Es! Jag tar mer än gärna initiativ men jag får ju för fan aldrig något tillfälle :) Kan iofs kliva över till 18 års festen i mina mjukisar och dansa järnet hela natten :) Tänk 18 år .. en evighet sen och jag var så full att jag inte kom in på krogen förrän efter två timmar med vatten på 7 eleven haha. Nu fyller man 40 i Januari och livet är snart slut. Men hoppas att födelsedagen blir lyckad i alla fall.

Kram igen!

93 Skorpan:

skriven

Michaela, jag är modell lika lång som kort ;D o har lätt att lägga till årsringar på min lekamen, tycks bli fler än en oer år ;D. Karln ska definitivt tycka om en kvinna som "känns",, inget som vinden far iväg med, åh nej...

Jocke, här är en mycket bekväm, ja nån skulle säga lat men det låter så negativt ;) o därmed står ingen blogg att finna som skulle bära min stämpel. Väntar på den dagen då Es raderar alla mina inlägg, bara för att jag hänger här jämt o ständigt ;). Humor, absolut o ofta sådan att den inte tål att tryckas... Du kan säkert gissa dig fram till vad det är... Det värsta är väl att jag inte ens skäms över vilka alla grodor som hoppar ur min mun ;). För gammal för det...
Kram Skorpan

94 A:

skriven

Grattis söta mg så fint kalas ni haft<3

Es ser du något trevligt jag kommer vara med om?
Kram

Svar: Mg hälsar och tackar och ja, visst kommer trevligheter.. kram :)
Esmaralda

95 J:

skriven

Jag älskar sådana här poster. Hälsa födelsedagsbarnet. Helt rätt att fira på detta sätt.

Jag måste ha en pälsklädd familjemedlem snart!

Svar: Ja, och det kommer du att få :) MG hälar o tackar :)
Esmaralda

96 Tekla:

skriven

Nämen, fyller MG redan åtta år?! Jag tycker att det var precis nyligen som ni skaffade honom. Gratta honom så mycket, en underbar sötnos och charmör är han. <3

Kramar av mig

Svar: Ja tiden bara rinner iväg.... MG tackar för gratulationerna :) kram
Esmaralda

97 SKORPAN:

skriven

Din karl kommer att älska dig och jag älskar dina inlägg och grodor som kommer ur munnen :) Humor måste man ha annars kan man lika gärna gräva ner sig :)

Kram
Michaela

98 Kvinnan :

skriven

Flög in en liten fågel nyss på jobbet som vi fick ut till slut, vad betyder detta??

99 Kvinnan :

skriven

Flög in en liten fågel nyss på jobbet som vi fick ut till slut, vad betyder detta??

100 elena:

skriven

hej jag vill ställa en fråga. Kommer jag/vi att få positivbesked före nya året?

101 ullie:

skriven

Grattis hipp hurra åh va söt himmel lilla gos
klart man ska bli firad =)
Hoppas ni har en fin helg och ja tårta är ju inte dumt =) kram ullie

102 Anna.L:

skriven

Hej. Grattis Mannabonne Glenn! 😄
Kramar från oss. (Jag och mina djurvänner)

103 Jocke:

skriven

Michaela: Jag fyller också 40. Men tänk inte så mycket på ålder - jag tycker faktiskt livet är bättre nu än vid 18! Man har mer livserfarenhet, har hittat sig själv, bättre ekonomiskt ordnat och vet vad man vill få ut av livet. Sen känns singellivet ofta ensammare på hösten. Och som du skriver, längtan efter att bara mysa med någon framför en film när det är mörkt, kallt och regnigt utanför.

Sen har ju de flesta människor sin utseendemässiga topp i yngre år, men vissa blir ju t.o.m. bättre med åldern! Och sen handlar ju attraktion om så mycket annat också...Jag har t.ex. alltid gillat kvinnor som anspelar på sin kvinnlighet, spelar en "dam i nöd" och ber mig om tjänster och hjälp med saker och så...Gärna på ett lite flirtigt sätt. Och kvinnor som använder string...Då har hon mig helt lindad runt lillfingret, haha. ;)

Ni låter härliga bägge två i alla fall, Michaela och Skorpan!

104 Till Jocke:

skriven

Jo jag håller med dig. Var mest ett skämt att livet är slut vid 40. Det kommer att bli bra :)
Finns säkert många som använder string så du hittar säkert det du söker. Själv är det bland det värsta som finns i klädväg. Hua :)

// Michaela


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: