Att ge och ta....

En del människor är givare  – köper en blomma till den som är sjuk, bjuder ut på fika ibland, ger bort små presenter  och  tänker  på och agerar för sina vänner och släktingar.

Får de tillbaka blir de glada men det är ingenting de funderar över. De följer bara sin rätta natur och läggning.

Andra kan också ge men blir lite bittra om de inte får tillbaka.

Deras givande är mer som en investering… att de förväntar sig utdelning och därmed kan de också bli besvikna för utdelningen kommer sällan på det sätt man hoppats och förväntar sig.

Och då är det lätt att man faller in i ett destruktivt tänk ” Efter allt jag gjort…. ”

 

Så finns det de som typ aldrig ger. Det ligger inte för dem.

De tänker helt enkelt inte på det sättet.

Men ofta är det så att ber man dem om något så är det okey och man får det man ber om. Men spontaniteten finns inte där.

Sker detta i vänskap, att man är två ytterligheter så kan det skära sig

Etter värre är det i ett förhållande.

Givaren som inte får något tillbaka blir dränerad till slut  och den som aldrig ger fattar inte så mycket av det som händer  och  känner sig anklagad.

Kan man rätta till detta ?

Ja det kan man -  om man inser sin egen personlighet i frågan och har förmåga att klä det hela i ord

Har båda denna förmåga – då kan man prata sig fram till en lösning.

 

 

En varning finns för att gå  i försvar och börja prata i termer som ” Jag ger och ger men får aldrig något tillbaka” – då känner sig motparten anklagad och samtalet går i stå.

Ha fokus på att ni besitter olika personligheter och det handlar inte om elakhet eller  att  den ena är bättre än den andre eller vem som älskar mest.

Givaren kan tex säga att hen skulle bli glad över att få en blomma ibland eller bli utbjuden på middag.

Det är konkret och motparten kan ta emot och förstå detta och förvalta informationen väl.

Den som inte ger – kan bli irriterad om givaren överdriver så man känner att man drunknar i omsorger och gåvor. Och måste vara tydlig i att säga att hen uppskattar omsorgerna men att det blir för mycket ibland. Att det inte blir hanterbart.

 

 

 

 

Det är svårt att mötas i  dessa samtal.. det kräver en mognad att kunna prata om sådant som rör vår personlighet och det krävs  ännu mer mognad att inse att man kan bli lite för mycket ( oavsett på vilket håll) och att man måste försöka korrigera.

 

Kram & Kärlek 💖

1 Alie:

skriven

God morgon,
Intressant ämne, jag och en vän brukar ibland diskutera det här med ge och ta just i förhållande. Är man givare av naturen kan man ha svårt att ta emot.. man hjälper gärna andra men glömmer samtidigt bort sig själv, Energin måste fyllas på..

Es: ser du något när jag får min vaccin spruta ? Frilansar inom vården och ”tillhör” konsultbolag vilket gör mig mer sårbar då jag tar uppdrag på olika ställen å träffar mkt människor/patienter. Konsultbolagen verkar inte ha en ”plan” för oss som jobbar såhär..
Kram :) 🐣

Svar: Känns som om du ganska snart ska få ditt vaccin, kram :)
Esmaralda

2 Skorpan:

skriven

Tror jag är en givare som blir glad över det jag få, åtminstone för det mesta ;). I mitt kommande parförhållande hoppas jag på ömsesidigt givande o tagande :D.

Sent i säng pga filmtittande o ändå vaknar jag i sedvanlig tid med en ihärdigt sjungande, mycket entonig ;), fågel utanför mitt fönster. Kunde absolut ha sovit lite längre, men det gick inte i "oljudet" o nu är fågeln puts väck o jag är, relativt, vaken. Drömde före det om att vi blev bestulna på ett öppnat mjölpaket, special sådant, o också annat. Försökte luska ut vem som var den skyldiga, utan att lyckas, o vaknade till att jag nästan grät på riktigt. Vill nån stjäla nåt eller handlar det bara om själva känslan att jag känner mig bestulen, vad tror du Es?

Långfredag o dags för avfärd mot Blåkulla, eller är det först i morgon? Hur häftigt vore det inte att flyga med en på riktigt;D.
Trevlig början på påsken!
Kram Skorpan

3 A:

skriven

Hade en kompis som rekommenderade mig till ett jobb (som jag sen inte tog). Men hon trodde att bara för hon hade rekommenderat skulle jag absolut få jobbet och sa till mig "nu får du hjälpa mig hitta ett nytt jobb". What?? Det här var ett jobb som "dök upp" men nu skulle jag leta jobb åt henne aktivt? Klarar inte av sånt. Sånt gör att jag inte vill ta emot något från nån. Känslan av att man måste ge tillbaka oavsett vad det är. Det brukar jämna ut sig i slutändan ändå tänker jag. (Jag är en givare men vill inte ta emot - just på grund av krav efteråt).

Nu har det dykt upp fler jobb som jag skulle kunna söka. Bland annat nya förskolan som öppnar efter sommaren. Tänk om jag bara varit modigare och vågat säga upp mig i januari/februari som jag egentligen ville. Det hade ju ordnat sig, det gör det alltid. Men var för feg. Och nu är jag tillbaka på mitt ordinarie jobb fast jag egentligen inte vill. Blir arg på mig själv att jag inte följde magkänslan. Jag ville ju avsluta både studier och jobb.

Får ju en ny tjänst, men spelar ingen roll. Det känns inte helt hundra. Och nu blir jag fast där ändå. Har i princip lovat men inte skrivit på papper.

Ser du mig fortfarande byta jobb i framtiden, om några år kanske?

Trevlig långfredag!

Kram!

4 <3:

skriven

Glad Påsk 🐤🐰💛
Ska jag erkänna " misstaget " med paketet ? Eller spela med att jag inte vet vad som hänt och det löser sig bra för mig.
Kram

Svar: Kanske lika bra att "erkänna", kram :)
Esmaralda

5 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag brukar hoppa in extra på en florist butik. Nu inför sommaren så brukar hon fråga mig om jag vill jobba men i år har hon ej gjort det.
Verkar det inte som att hon vill att jag ska jobba? Hörde att hon hade frågat en annan. Eller ser du varför hon inte frågat mig?
Kram

6 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Har precis en vän jag funderat på om det kan vara såhär. Hon tycker att hon gett men inte fått tillbaka på det sätt hon förväntar kan det vara så?

Tycker han varit mer frånvarande än förut. Ser det ut att vara något? Att han är tveksam eller har någon annan tjej i tankarna?
Är det något?
Kram

7 Huldamaräng:

skriven

Gomorron!
Jag och mitt syskon är sådana ytterligheter. I många år tolkade jag honom som snål men med tiden har jag lärt mig att inget kommer spontant från honom men när det verkligen behövs och jag frågat är det han som finns där.

Svar: Precis så är det ofta... man får inte tillbaka på samma sätt som man ger utan det kan komma på ett helt annat sätt än man anat, kram :)
Esmaralda

8 Susan :

skriven

När man som jag levt som singel i nästan hela mitt vuxna liv är jag livrädd för detta, att ge för mycket o kväva den stackaren som kommer in i mitt liv😱 Men jag hoppas att vi kan prata om allt och kunna reda ut saker....

Olidligt väntande o längtade efter❤️

Påskkramar

9 Naturvän:

skriven

Hej!

Jag ser mig själv som en givare när jag tänker efter, det faller sig bara naturligt för min del, inget jag reflekterar över. Mina barn är likadana som tur är.....!

Alltid trevligt att möta människor som uppträder på samma sätt, kan förgylla en hel dag.

Sover som en stock i min friggebod, det är verkligen balsam för själen att ha ett eget krypin.

Blir en lugn helg här, cykelutflykt, läsa och äta god mat i sin ensamhet.

Försöker lära mig använda nya appar, lite svårt ibland, har en fråga, Ser du om min blivande soulmate är bra på teknik? Hade varit bra!!! (Fniss)


Kram



Svar: Ditt krypin är alldeles underbart och så mycket du ! Det här behöver du och mår väl av. Din blivande är inte helt borta när det gäller teknik men samtidigt inget tekniskt snille, kram :)
Esmaralda

10 Heart:

skriven

Jag är en givare och har hjälpt en viss person många gånger nu. Har ny tagit ett stort steg bak för att jag kände man började fråga mig om hjälp för ofta.
Ser du om personen genuint vill umgås numera eller behåller kvar kontakt för "hjälpens" skull?

11 mona:

skriven

godmorron!
Nu går mina tankar i kärlekens banor!!
Har träffat på en man på en kurs som verkar blyg, men intresserad. Jag är också intresserad, kan jag ta första steget.
Känner mig blyg och bortkommen.
Glad Påsk!

12 Solstjärnan:

skriven

Påsklov😊🐣
Så skönt att få ta det lugnt,ingen brådska inget inplanerat,bara ta dagen som den kommer😊
Lite städning o tvätt förstås men annars bara avkoppling 😊

Det där med att ge och ta kan vara knepigt.Visst är det roligt att ge och ta 😊 det känns bra,man blir glad😊.Det behöver inte vara varken dyrt eller märkvärdigt för det är tanken som räknas😊
I ett förhållande är det nog viktigt att på sitt eget sätt kunna både ge o ta.

Jobb sökandet fortgår.
Es, kommer min nya förman vara någon jag känner från förut eller är hen en ny bekantskap?

Glad påsk till alla😊
Kram Solstjärnan ☀️

13 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda. Jag är definitivt en givare. Vet inte om jag kan vara med någon som är motsatsen till det.
Möter jag någon som också är en givare eller blir det obalans i relationen?
Kram,
Jennifer

14 Jossan :

skriven

Ibland blir jag så orolig. Som att T tycker min humor är konstig.. Att vi är olika vilket vi är men samtidigt är vi väldigt lika. Vi kollade lite saker till hans balkong så säger jag ja jag tyckte det var snyggare men det är ju inte jag som ska ha det. Så säger han Nä så är det. Samma sak att han fråga mig om min syster skulle sälja en soffa hon har. Asså kan han inte bara börja prata om att vi ska bli sambos? Varför är han så rädd när han ändå frågar mig saker om jag kan kolla med min familj. Han verkade verkligen som han vill följa med på lördag. Men jag ska till honom efter..

Varför oroar man sig ibland när man känner att det är helt rätt? Jag förstår inte det.. är det rädslan att bli sårad?

Kram

15 Skrållann:

skriven

Hej!
Det var viktig läsning och jag vill själv framstå som givare men det kan säkert finnas de som tycker annorlunda🙈
Idag är jag ledig och det är så skönt, jösses vilka hektiska och långa dagar vi haft i caféet och nu är det bara tre dagar kvar tills vi stänger för gott. Känns både skönt och lite sorgligt. Fick ett meddelande igår att jag är vidare i ansökningsprocessen till jobbet jag sökt och jag ska dit på plats i nästa vecka för att se om det passar oss alla. Det känns så spännande och lite närmre chansen att få tjänsten☺️
Njut av långfredagen🐣

Kram❤️

16 Dunegull:

skriven

Mkt bra inlägg! Jag är en som ofta ger det lilla extra och tänker på andra men har inte upplevt det tillbaka alla gånger. Dock blivit bättre sista åren att förstå att folk faktiskt är olika och att det inte alltid är illa menat 😉 mkt lättare att leva då. Så blir man ännu gladare den dagen ngn tänkt till utanför boxen.

Ang svaret igår om att min hund är artig att inte gå in i sovrummet. Skratta högt när jag läste det. Är hon artig? Haha, så kan det vara. Fick mer en känsla att hon är rädd. Ena rummet vill jag ska vara hennes och Både korg och en hög leksaker ligger där. Men icke att hon går in ändå. Har försökt prata med henne att det är ok att gå in, hennes rum men ikke! Bestämda typer dessa hundar! Tänker på MG när han surar, Hahha ändå charmigt!

Önskar er alla en glad påsk!
Kram


Svar: Exakt, man ska leva ut sin givande sida och inte hänga upp sig på vad man eventuellt för tillbaka ! Ja, hundar har minsann en egen vilja :) kram :)
Esmaralda

17 J:

skriven

Hej🐣
Kan du se något positivt för min son och mig?
Kram och glad påsk🐤🐥

18 Browallia:

skriven

Så finns det främmande fåglar som mig som är en givare som älskar att få visa min uppskattning genom att överraska med små presenter o.dyl. men tyvärr så tillåter inte min skrala ekonomi mig att leva ut den sidan. Lika så ställer ekonomin till det socialt när jag inte har råd att bjuda tillbaka när jag har blivit bjuden av någon. Detta är en av flera orsaker till min sociala ångest. Jag har börjat känna ilska istället för att vara ledsen över min diagnos som har satt så många käppar i hjulet för mig. Jag oroar mig för ekonomin, vad ser du kring den?

Önskar dig och resten av gänget en trevlig långfredag. Ge din söta mamma en kram i retur från mig. Kram Browallia.

Svar: Du kan bjuda tillbaka på ditt eget sätt... det måste inte vara dyrbart eller speciellt.... det ser ut som om din ekonomi blir ansträngd men du kommer klara av det... kram :)
Esmaralda

19 Skorpan:

skriven

Spik o panik, den slog till, inte ska jag väl behöva börja med nätdating, igen, för att träffa på mannen med stort M Es? Där huserar ju samma typer år ut o år in o jag undraar varför? För att de inte hittar nån eller för att de hela tiden söker efter det grönare gräset? Vet nån?
Kram Skorpan

Svar: Många sker nog alltid även om de har och det är tragiskt ! Du träffar den du ska träffa när tiden är inne.. oavsett vad... kram :)
Esmaralda

20 Pia1:

skriven

Jag har två teman på mina drömmar, nästan varje natt.
Det ena är att jag ska avlivas. Tom att min mamma skickar mig till avlivning.
Det andra är kärlek, men det är inte samma person varje natt.
Så kontrasten är ju rätt stor mellan innehållet, och jag vaknar i panik varje gång jag ska dödas, och tänker på min son.
Vill det säga något eller är det bara min känsla av att redan vara död och kärlekslös.
Tror ju inte de vill döda mig på riktigt även om de kanske ser mig som mer eller mindre död.

Svar: Nej det här handlar inte alls om död, det handlar om att lägga det tunga bakom sig, begrava det.. och ta ett kliv vidare.. kram :)
Esmaralda

21 Jossan :

skriven

Jag har börjar se massa gravidkläder bara jag söker på klänningar och ser gravida överallt.. Är det något tecken?

Kram

22 Nenna:

skriven

Hej Es,

Ser du något om kärleken närmare sig för mig? 🧡 Jag tycker att det är dags nu 🤷🏼‍♀️

Glad Påsk!
Kram 🤗

23 Kristin:

skriven

Jeg synes det er mye enklere å gi enn å få. Blir brydd når noen gir meg noe, men selvfølgelig glad. Jeg har aldri gitt for å få noe tilbake. Tror det har noe med min oppvekst å gjøre, da mine foreldre var veldig rause med andre mennesker. Det var en selvfølge, at hadde vi noe ekstra, delte vi det med de som ikke hadde så mye.
I dag når jeg gir noe, er det ikke fordi at vedkommende nødvendigvis har lite, men fordi jeg vet at vedkommende blir glad.

Nå er hagen avstengt for hundene. Må forsøke å få Virus sin mage bra. Sulten er han, men det var 2 turer opp i natt også. Håper dette ordner seg snart, for jeg sover lite nok som jeg gjør.
Ønsker en flott dag sammen med dine, kjære Esmaralda . Hilse din mor så mye. KRAM!!!

Svar: Nu känns det som om Virus mage snart ska stabilisera sig så du får sova ordentligt ! Glad påsk från oss alls till er alla,... kram :)
Esmaralda

24 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Jag älskar att ge . Finns det ngt roligare än att ge Däremot har jag varit dålig på att få ...jag får dåligt samvete och försöker ge tillbaka så det är "rättvist" .Har dock blivit något bättre att acceptera att även jag är värd att få ibland.

Igår tala jag med yngsta sonen som är i svärföräldrarnas fjällstuga .Han har aldrig åkt utför,men kommer nu ner med "livet i behåll"Ringde när de andra åkte "riktiga" backen och han vilade vrister o fötter..
Han skulle stannat till här på väg ner och stannat hemma till storebrors födelsedag men vi vågar inte i coronatider...

Har en fråga ser du om Yngsta sonen kommer flytta tillbaka till Stockholm ?

Ikväll blir det en ensam påskmiddag med skinka sill o potäter Till lunch blir det omelett med matjesill .Det låter kanske tokigt men med ost uppepå får den gå klart under lock på eftervärmen ngr klickar gräddfil och den är riktigt ätbar.

Ha en ljuvlig fredag i "badbaljan"

Ps Moses mår bättre :-)

Kram Anki med flock

Svar: Skönt att Moses mår bättre nu ! Troligt att yngsta sonen flyttar tillbaka så småningom, kram )
Esmaralda

25 Helena Ir:

skriven

Känns som jag själv är en blandning av att Ge och ibland inte göra det! Visst är det trevligt att få ibland, men jag har också känt ibland att det kan bli för mycket. Att drunkna i det har jag varit med om.. gillar inte den känslan heller, att ge tillbaka på samma sätt har inte varit möjligt! Kanske därför jag känner det som bäst att köpa mina saker själv! Givetvis handlar det om hur mycket det blir..lagom är bäst!

Myser med yngsta dottern som är här över påsken. Tänk vad mycket vi har att prata om nu när vi inte träffas varje dag!

Glad fortsättning på påsken :)

Kram

26 Maddelito:

skriven

Hej es och glad påsk!
Jag trivs inte alls på mitt jobb och vill bli omplacerad men min chef sa nej men vi ska ha ett nytt möte nästa vecka.
Jag vet inte om jag ska söka nytt jobb eftersom jag är själv med barn vill jag gärna ha nära hemmet eller om jag ska omskolning mig helt enkelt.

Jag tycker det läggs väldigt press på mig och jag känner att jag inte orkar längre.

Kommer det lösa sig för mig? Kommer jag vara kvar eller få ny arbetsplats.

Kramar

Svar: Kan bli lite rörigt det närmaste men så småningom ser jag dig på nytt arbete, kram :)
Esmaralda

27 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 😊 Glad Påsk önskar jag till alla 🙂

28 M:

skriven

Jag är en givare ut i fingerspetsarna och så har jag varit sedan jag var liten. Aldrig förväntat mig något tillbaka. Vilket dränerade mig på ett sätt. Jag gav och gav och gav till allt och alla tills misshandeln av patienten. Där förändrades mitt liv. Jag lärde känna mig själv. Fick kontakt med mina känslor och lärt mig att sätta gränser och tillgodose även mina behov. Ett trauma jag bär med mig resten av mitt liv men jag tror även att det just räddade mig.

Härlig och stark dröm. Var ute i skärgården med en snygg mörkhårig kille med humor och vi kunde prata om allt. Plötsligt kunde jag även flyga ovanför honom. Herregud så märkligt. För första gången kunde jag vara mig själv helt och hållet med en kille. Vem är han och vad betyder allt detta? :)

Kram till påskkärringarna och PMS grisen MG :)

Svar: Ja, även det negativa som sker har som regel ett budskap med sig.. och du har förstått detta och tagit till dig. Bra jobbat! Killen i drömmen är den du vill ha, att det flyter på så enkelt, kram )
Esmaralda

29 Flisan:

skriven

Jag är inte någon givare och en dålig mottagare också för om jag får något så känner jag kravet från personen att jag ska tillbaka och det vill jag inte. Kram

30 Boudica:

skriven

Ja jag är en sån som tenderar att ge för mycket, jag ger oftast för att visa uppskattning, kräver inget tillbaks, men blir ju dränerad när jag lägger massa energi, och inte får speciellt mycket tillbaks! Måste lära mig själv att sätta mig i främsta rummet.

Varit extremt nere senaste tiden, la mig väldigt tidigt igår, och sov i närmare 12 timmar! Kommer väl över det snart.

Försöker igen med min fråga...

Min fina kollega som ska sluta blev tydligen hemskickad pga sjukdom?, I början på veckan. Tyckte inte han verkade sjuk jag. Det var ju kort efter mitt sms med. Hoppas det inte var mitt fel att han inte kom till jobbet!

Men jag oroar mig, kommer han till jobbet nästa vecka, den sista? Vill ju träffa honom åter en gång innan han slutar! Hoppas han haft och kommer ha mig i sina tankar nu i veckan som var och denna helg!

Kram!

(PS, är jag den enda som tycker att blogg.se har ökat reklamen rätt mycket här,speciellt på mobilversionen, för på datorn ser jag ingen, sannolikt min ad-blocker.)

Svar: Ja, du ska sätta dig själv mer i främsta rummet, det är dags nu ! Vet inte om kollegan kommer tillbaka nästa vecka men oavsett så tror jag inte det har med ditt meddelande att göra.... kram :)
Esmaralda

31 Jossan :

skriven

Ibland blir jag så orolig. Som att T tycker min humor är konstig.. Att vi är olika vilket vi är men samtidigt är vi väldigt lika. Vi kollade lite saker till hans balkong så säger jag ja jag tyckte det var snyggare men det är ju inte jag som ska ha det. Så säger han Nä så är det. Samma sak att han fråga mig om min syster skulle sälja en soffa hon har. Asså kan han inte bara börja prata om att vi ska bli sambos? Varför är han så rädd när han ändå frågar mig saker om jag kan kolla med min familj. Han verkade verkligen som han vill följa med på lördag. Men jag ska till honom efter..

Varför oroar man sig ibland när man känner att det är helt rätt? Jag förstår inte det.. är det rädslan att bli sårad?

Kram

32 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Orkade ett halvår el nåt på en datingsajt i tiderna o det räckte. Himla tur att inte jag behöver husera på dessa, för alla o envar ;).
Kram Skorpan

33 Jossan :

skriven

Kommer T följa med mig till mamma o pappa imorgon?

34 Mandarin:

skriven

Tack Esmaralda, men vad är det som tynger mig och får mig att må så dåligt? Hur kommer jag ur det? Kram

Svar: Ha positivt fokus på nuet och gör sådant som får dig att må bra,.... kram :)
Esmaralda

35 Bbv:

skriven

Hur stor är chanse att jag får just denna lägenheten som fångat mina ögon. Kan den vara bra för mig? kram!

Svar: Chansen finns, den är kanske inte så stor men den finns, kram :)
Esmaralda

36 Anki:

skriven

Tack för svar Es <3
Du är en sån givare med ett stoort hjärta .
Tack Es för att du orkar med oss och bara ger
och ger <3

Du äger !

Pyssla nu om mamma din och ge MG en puss i påsk
från oss i flocken

Kram <3

Svar: Tack snälla.. och nu ska vi göra oss klara för att dra ut på picknick :) kram :)
Esmaralda

37 Moms:

skriven

Hej!
Träffar jag kärleken detta året eller dröjer de ännu mer? kram :)

38 Skorpan:

skriven

Det är vår, bofinken sjunger :). Äntligen... O nu vore det inte dumt med vårkänslor, vad det nu är för nåt?
Trevlig picknick!
Kram Skorpan

39 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Glad Påsk kära Es o allesammans härinne🐥🐣🧙‍♀️🧹💐☀️🤗🧡

Verkligen ett intressant ämne!
Jag är verkligen en givare jag älskar att ge bort saker till de som betyder något för mig, eller finns där för mig eller om nån behöver nåt som jag kan vara utan. Jag blir så glad när jag har gjort nån annan glad🤗 Min plånbok är inte heller så stor längre men det är det lilla som räknas och det kan göra skillnad❤️ Jag begär inte heller nåt tillbaka men ska jag vara ärlig så nog är det väl kul när nån tänker på en själv nån gång speciellt vid svår sjukdom eller vid annat speciellt tillfälle så kul om nån satt en liten blomma utanför dörren med ett rart kort i. Jag brukar ibland ge bort Änglasmycken som jag gör själv och det är väldigt uppskattat för de flesta vet att mina fingrar fyllda av värk, men de ger mycket Kärlek till just smyckena och det tar tid att göra dem..
Jag är uppväxt med att man ska dela med sig för det har vi alltid gjort det tycker jag är vackert🤗

Sedan finns det de som alltid räknar med hjälp av olika slag, men som aldrig kan erbjuda sig själv och där måste jag vara ärlig, då lägger i alla fall inte jag ner mer samma omtanke på just de mer. För ingen vill väl bli utnyttjad!

Fråga Kära Es kan du se vad det var för små svarta pigga ”figurer” som dök upp igår eftermiddag när jag satt i soffan. De kom från ingenstans o stod nedanför mig där jag satt!! Jag såg de i ögonvrån men så fort jag tittade på dem försvann de! Det var så fyra gånger och sen var det borta. De verkade väldigt pigga o fnissade, jag har aldrig upplevt nåt liknande man blev liksom glad av dem🤗

Åh vad jag hoppas du kan få till dig nåt vad det var🙏🌷🐥💐🧡💜

Kram och Kärlek 💞


Svar: Och jag har fått ett fantastiskt vackert änglasmycke ! Du hade speciella besökare... de finns inte i vår värld.. men tycker om att komma hit på små besök och de blev nog lite uppspelta när de insåg att du kunde förnimma dem:) kram :)
Esmaralda

40 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag brukar hoppa in extra på en florist butik. Nu inför sommaren så brukar hon fråga mig om jag vill jobba men i år har hon ej gjort det.
Verkar det inte som att hon vill att jag ska jobba? Hörde att hon hade frågat en annan. Eller ser du varför hon inte frågat mig? Verkar det handla om något?
Kram

Svar: Jag ser faktiskt inte varför, kram :)
Esmaralda

41 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Är han säker på att han vill vara med mig? Tycker han om mig?
Finns det någon annan i hans tankar?
Kram

42 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Längtar så efter ett eget hem att inreda och göra mysigt!

Blir det hyresbostad eller bostadsrätt för mig till näst?

Kram

Svar: God chans att det blir bostadsrätt.. känns svårt för dig att hitta en ledig hyresrätt som du tycker om, kram :)
Esmaralda

43 M:

skriven

Åhh tack tack Es! Undrar om det inte är min ängel och mitt underbara gäng på andra sidan som hade ett finger med i detta. De ville helt enkelt att jag skulle få det bättre.

Läste om picknick för er. Hoppas att ni haft det härligt! Här mulnade det på rejält nu när jag kom in och nu regnar det. En iller i koppel såhär i påsk var högst ovanligt att stöta på. Trodde att jag såg i syne och tänkte att vilken konstig hund men det var ju en ILLER :) Vinkade till min favorit gubbe som har en jätte söt hund. Han frågar alltid hur det är med min skadade arm. Och nu vinkade han på avstånd till mig. Det värmer! Jag är ju sån som pratar med folk hur som helst och därav denna kontakt.

Ahh ... då förstår jag vad drömmen betydde. Ja man önskar ju att få uppleva när det bara är självklart och flyter på. Tur att det finns drömmar för IRL är det fortfarande öken! :)

Chefen från ett annat ställe hörde av sig kl 23.15 igår och lockade mig med jobb igen. Andra gången hon gör det och nu (och jag tänkte på henne i går konstigt nog) börjar jag undra om det inte är någon mening med det hela. Jag skulle jobba mer administrativt med patienter och inte stoppa pinnar i näsan och munnen som innebär risk för smitta och detta tills jag kommer igång med vaccinationerna på mitt andra jobb. Har mailat tillbaka till henne men ej fått svar. Covid dundrar fram här i Sthlm men jag vet inte hur länge jag kan hålla mig från att jobba. Ekonomin tar ju stryk och jag vill!

Kram igen!







44 Erika:

skriven

Hej! Ser du ut som jag får ett bra påskfirande i helgen?

45 Naturvän:

skriven

Hej!
Tack för svar. Låter trösterikt . Bättre än jag... Blev en 3 mil tur m cykel i frisk vind. Gjorde en avstickare till en liten by. Mysigt och där fanns en grekisk taverna som skall besökas senare. Fortsatt trevlig påsk!

46 Maria :

skriven

Hej!
Tack för dina fina svar, de är ofta som en ledstjärna för mig. Vet du har alltsom oftast rätt ju 😁👌 även om det inte alltid är det jag vill höra 🧡 vill önska en Glad Påsk o hälsa mor din 🐣
Ser du om något roligt händer i påsk? Har ju påsklov o allt.
Kram 🤗

47 Camilla:

skriven

Jag är också en som ger utan att förvänta mig något tillbaka. Jobbade inom sjukvården hela yrkeslivet och trivdes som bara den.

Idag är det min bröllopsdag men skildes ju för 26 år sedan. Ensam sedan dess då det tog hårt på mig. Han valde en 14 år yngre och var otrogen.

Vad tror du Es. Minns han henne fortfarande? Kanske undrar lite hur hon har det idag?

Blir en lugn kväll. Masked Singer var jätte dåligt så får bli TV4 Play. Tur att det finns. Påsk - kram

Svar: Visst minns han och hans tankar vandrar iväg ibland. Ja tur att play finns.. och Netflix och HBO nordic och allt det andra :) Kram :)
Esmaralda

48 Mercan :

skriven

Esmaralda vi planerar åka till Bulgarien till månad Juni när det är kurban bayram 😊 Ser du Esmaralda om resan blir under sommaren eller hösten Esmaralda 😊 ♥️ ♥️ ♥️

49 Makaon:

skriven

En givare är jag absolut, ger gärna, hjälper andra och tycker det är bedrövligt när man tex alltid skall ha betalt för minsta lilla sak. Drömmer ofta om att jag skall vinna mycket pengar, det vore en lycka för mig att kunna få ge till andra.
Ny chef på jobbet snart, blir det mycket förändringar?

Svar: Kanske inte så mycket direkt men med tiden blir det mer kännbart,, kram :)
Esmaralda

50 M:

skriven

Hälsa mamsen att på onsdag ska hon sitta bänkad framför Glamour för en nyhet kommer slå ner som en bomb ...... :)

Vet inte vad jag ska göra med andra jobbet. Ngt råd?

Ha en gosig fredagskväll. Hoppas att MG är på bättre humör :) Kramiz!

Svar: Det där lät spännande tycker mamma som tackar för infon.. kram :)
Esmaralda

51 Jossan :

skriven

Jag blir galen!! Varför fattar inte J? Jag svarar inte men han skriver hela tiden. Han lägger till mig som vän på fb och jag svarar inte. Känns typ som världens stalker...

Kommer T följa med mig till mamma o pappa imorgon? Han kändes verkligen som han ville när jag pratade med honom. Han fråga om vem som skulle komma och sånt. Kommer kan följa med?

Kram

Svar: Han kommer tappa intresset, ha lite mer is i magen bara. Chansen är runt 75 % att han följer med i morgon, kram :)
Esmaralda

52 Mercan :

skriven

Esmaralda vi vill resa till Bulgarien till Juni kurban bayram 😊 du såg Esmaralda att det blir resa efter covid 😊Ser du Esmaralda om resan blir under sommaren eller hösten Esmaralda 😊 ♥️ ♥️ ♥️ Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 😊 🤗 ♥️ 🙂

53 Tiss:

skriven

Kommer jag att behöva åka till veterinären igen eller kommer det att räcka att ta ut medicin?

54 Alice:

skriven

Hej Es

Ser du något överraskande som händer mig?
Kram

55 Månskenet:

skriven

Goafton! 😊 ...och Glad Påsk! 🐓🐇🐣
Är det inte otroligt att ett par kan leva ihop många decennier, ett par där hon är god o givmild och han "efter allt jag har gjort för dem"-typen. Men kärleken är blind sägs det, hon var dö-kär i honom hela sitt liv medan han gillade att reta henne så hon blev arg, "man har ju inget att säja varann efter så lång tid", enligt honom. Han fick hållas och hon levde enligt mottot "man får finna sej i det". Visst, så är det väl, men ack så trist. Månne hon hade levt frisk o kry nu om de två hade varit mer samspelta 🤔
Kram o ha det bra!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: