Det kom en budbil.....

Zanmisarna  har kommit hem igen – med expressbud.

Man vågar inte skicka talismanerna  på vanligt sätt via posten  eftersom det är så många olika viljor och risken att de ger sig ut på egna äventyr är stor.

I går kom de med budbil och mannen som körde budbilen skojade utan att veta hur nära sanningen han var

 

” Idag är en sån dag när man bara är glad ” sa han och liksom sprudlade.

Han berättade att han fått två glädjande telefonsamtal nästan på raken och menade att  livet svängt från botten till toppen sista halvtimman.

” Det måste ligga nåt särskilt i luften” sa han och jag tänkte att nej, det särskilda ligger inte i luften utan på sätet bredvid dig 😊

Madame har  låtit dem gå igenom sina kurer och hennes stortalisman har också tagit sig an dem.

Den varianten har hon inte prövat förut.

Talismanerna är oerhört starka nu.

De är så  starka att de glittrar emellanåt.

 

Vad jag ska göra nu är att behandla dem en och en och om cirka en vecka ska de vara klara för sina nya ägare – om allt går som det ska.

Den här gången har talismanerna ett speciellt skydd som innebär att de skyddar sin ägare dels mot  olyckor och dels mot allvarlig sjukdom.  Det är vad Madame lagt i dem och de har tagit emot väldigt bra.

 

 

Snart kommer de att vara redo för nya ägarna och  för att ta emot deras önskemål.

Det är lika roligt varje gång,  även om det kostar på både med energi och tid.

Kram & kärlek 💖

1 A:

skriven

Ibland drömmer jag sånt som känns verkligt, och ibland i meditation. Svårt att säga om fantasi eller ej men har nu fått en tydlig bild.

Och det är om en i bloggen här, en kvinna. Du har två långhåriga taxar och ett fint leende. Du har en odling som är rätt stor, jag vet inte vad som odlas, men på grund av den så kommer du hamna i lokaltidningen. Jag ser också att när du är på odlingen finns en man där, men han är inte lika tydlig utan mer som suddig eller en skugga, det är inte han som är i fokus utan kvinnan. Även vid fotot till tidningen sitter han bredvid men är suddig.

Skulle va roligt om nån kände igen sig? Och i sådana fall vill berätta 🙂

Kram!

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag borde bara var smartare än henne inför lördag. Det är inget bra idé... jag förstår så ju blir jag misstänker... på en halv år och vem ska funderar i halv år... känns som om hon har en plan i smyga i hemlighet...

Så visst jag försöka gör rätt ändå...

Ha det bra

3 Läroliv:

skriven

Åh, vad fantastiskt. Hoppas innerligt att någon av dem vill komma till mig och att det förstås är meningen. Värmer hjärtat att någon kan bli så hjälpt bara utav att ha dessa speciella bredvid sig på sätet. Speciella är bara förnamnet.

KRAM

Svar: Ja, de är speciella :) Kram :)
Esmaralda

4 Browallia:

skriven

Vad coolt att budbilsföraren fick hjälp av Zanmi gänget! :D Jag har så svårt att motstå att köpa en av dessa små magiska filurer och måste tänka ett par varv till, jag skulle verkligen behöva en för att få hjälp med att ta mig vidare... :D

Önskar dig en fin tisdag. Kram

5 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, vad spännande med de nya talismanerna.
Tror min lilla 🦋fortfarande lever. Hon kändes varm i helgen när jag bad om hennes hjälp.
Hur stor är chansen att jag åker på barnvakten lördag - söndag ? Hade inte sån stor lust att vara det hela helgen. Tänkte mest att jag hoppas att E uppskattar det.
Inte det bästa för mig i Covid tiderna heller... trodde inte att E skulle fråga mig.
Kram

Svar: Ja lite liv är med all säkerhet fortfarande i Fjäril... och att vara barnvakt är kanske inte det bästa i coronatider.. kram :)
Esmaralda

6 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Spännande med talismanerna!
Hela mitt liv känns så enahanda och tråkigt så jag märker att jag riktigt längtar efter att få gå lägga mig och drömma. Det känns som att det bara är i drömmarna jag får leva det liv jag önskar. Nästan så jag inte vill vakna på morgnarna😅 Vill hålla fast drömmarna hårt... tur nog har jag haft trevliga drömmar den sista tiden, några till och med härliga. Så som jag önskar att livet vore.

Händer det något kul under våren?
Med corona lockdown och restriktioner är det svårt.

Kram

Svar: Ja, inte förrän restriktionerna och smittan minskar och du kan börja återgå till ett mer normalt liv så kommer det att lätta, då kan du göra upp dina planer och ta för dig på ett annat sätt.. kram :)
Esmaralda

7 M.M:

skriven

Så härligt! Tänker fram och tillbaka om min dotter hade behövt lite extra magi ❤️

Es, är det någon idé att prata med J om allt?

Stor kram

Svar: Kanske inte prata om allt men mer känna av läget lite, kram :)
Esmaralda

8 EPM :

skriven

Godmorgon Es och alla!
Hoppas ni haft en fin påsk😊
Min var en välbehövlig vila och återhämtning. Både för mig själv och för oss som par- vi behövde det.

Det blev ingen utredning från soc... Så bonusdottern fortsätter att tassa på tå runt sin mor och undviker att vara sig själv. Är oerhört ledsamt att se...
Kommer folk få upp ögonen för hur hon håller på att psykiskt misshandla sin dotter?
Är trött på att hon kommer undan med allt enbart för att hon fick en stroke. Hon var ett misshandlande svin redan innan.

Kram

Svar: Just nu tror jag inte det finns mer att göra, kram :)
Esmaralda

9 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför hon bete så olika från offentliga till hemlighet.

Har hon något hemliga plan för mig?

Ha det bra

10 Mirre:

skriven

Godmorgon Es,

Vad oerhört kraftfullt det måste ha varit för killen med alla talismaner bredvid sig.. tänka sig vilken kraft de allihopa måste ha utstrålat☺️

Kan man beställa en talisman åt sig själv och en åt sin mamma tex? Finns det någon maxgräns på hur många man får beställa? Funderar på att göra det men vet inte riktigt om hon hade tyckt om det.. får väll fråga henne.. hon behöver en liten extra push i livet💛 annars får jag tipsa så hon beställer själv om man inte får beställa 2..

Den 70% chansen du såg att jag skulle komma in på mina studier till höst, ser du om det är chansen för Lund eller bara studier generellt oavsett stad? Kram :)

Svar: Jag säljer talismanerna i den takt de beställs och i turordning, så länge de varar... och den som beställer får gärna beställa mer än en.... de 70% gäller studier oavsett plats, kram :)
Esmaralda

11 Mh:

skriven

Hej!
Kan man ha dem hängande i en silverkedja? Tänkte ifall silverkedjan förstör på någo sätt.
Kram!

Svar: Kedjan förstör inte men de är väldigt små och tveksamt om de är tillräckligt stora att trä en kedja genom... kram :)
Esmaralda

12 Lilla m:

skriven

Hej Es, missar jag nåt om jag tar bort appen tinder helt o hållet? (Ingen paus utan avinstallera den helt) kram

Svar: Du ska göra det du känner, och då missar du ingenting, kram :)
Esmaralda

13 Skorpan:

skriven

Lyckans budbilskörare ;), livet vände i ett huj. Man borde alltså vara lyckligt omedveten Zanmina o kanske på det sättet kunna ta emot o känna av deras storhet? Vad är en stortalisman Es? Skydd mot ont o sjukdom vore verkligen inte dumt. Får se vem som kniper en talisman...

Snöoväder o hårda vindar, får se hur det går med inledandet av hojsäsongen... Ser mindre positivt ut jusr nu, men kanske det vänder. Behöver ju nån/nåt som får mig igång utan att jag behöver ta mig hit o dit för att få nåt gjort ;).

Så skönt att vi klarat av vintermörkret iaf, nu är ju bara frågan om sommaren för med sig nåt positivt, ser du nåt om detta Es? För min del är den ett oskrivet blad iaf, kanske andra har planerat hela sommaren ren...

Nåja, tisdag idag o sista dagen att söka 40%:s jobbet ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan


Svar: Stortalisman är bara mitt ord på en talisman som varit med och aktiv i väldigt många år .. som samlat på sig oerhört mycket styrka... jag tycker du ska satsa på sommaren och i förväg göra upp bra planer, då är du garderad.. kram :)
Esmaralda

14 Helena Ir:

skriven

Vad roligt att han som körde budbilen fick sig glädjebesked, känns kul!

Så nu gäller det att tänka ut något som man önskar för sig själv, och hoppas på att få hem en sådan stark Talisman! Känns också så speciellt med alla procedurerna som de får genomgå..

Annars så känner jag en positiv anda i mig själv.. utan att livet är en stor fest så inser jag att jag faktiskt har det rätt bra!

Vardagssysslor på schemat idag!

Önskar dig en bra dag, och skickar lite healing i eftermiddag för din värk!

Kram :)

Svar: Skönt att du mår bra - här blir det också en del vardagssysslor... tackar så himla mycket för kommande healing... kram :)
Esmaralda

15 Anonym denna gång..:

skriven

Godmorgon Es

Känns som att inget blir bättre...förutom eländet på jobbet har jag nu avslutat relationen...gjorde jag rätt eller bottnar allt i mitt dåliga mående som beror på jobbet?

Jag som alltid kunnat ta mig vidare oavsett vad som hänt likt en krigare känner mig nu bara tom och trött och har svårt att känna glädje...

Kram

Svar: Känns som att du gjort rätt ! Du är fortfarande en krigare så tro inte annat... men just nu behöver du påfyllning och glädje, kram :)
Esmaralda

16 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför är jag så besviken och irriterar på allt just nu...

Ha det bra😔

Svar: Ibland blir det så och då gäller det att man försöker vända på det hela, och att du gör sådant som du vill och trivs med.. kram :)
Esmaralda

17 Camilla:

skriven

Hej!

Oj vilket lyckouppdrag för budbilsföraren! Tänk om han bara visste... ❤️

Ååh jag önskar verkligen att jag hade råd att köpa en Zanmi ❤️ Det skulle vara så spännande att uppleva kraften från en talisman. Berättelserna som ibland dyker upp här om tidigare talismaner är så spännande att läsa och gör mig så nyfiken på en egen talisman.

Men denna månaden blev alldeles för knaper tyvärr, så jag får hålla tummarna att jag kan nästa kull 🎋

Påsken är slut och vardagen börjar igen, men bara fyra dagar kvar till helg igen. Sen så blir det full kraft igen till nästa vecka! 😊

Kramar

Camilla

Svar: Ja det blir en kort vecka... och känns lite som om det varit helg hur länge som helst :) kram :)
Esmaralda

18 susanne:

skriven

Hej Esmaralda!
Vad intressant och spännande med talesmanerna.

Han säger att han vill ta det lugnt och försiktigt med oss för han säger att han man för bråttom blir det skit. vad menar han med det? kramar

Svar: Det är nog mer ett slags försvar han har, att känna sig helt säker först, kram :)
Esmaralda

19 Dunegull:

skriven

Så häftigt! 😊

Utbildningen jag ska gå nästa vecka, kommer jag klara den bra? Blir det tufft för mig?

Kram

Svar: Har du fokus så klarar du det fint, kram :)
Esmaralda

20 Lärarinnan :

skriven

Hejsan!

Jag behöver din vägledning. Jag funderar på att söka ett nytt jobb och det känns spännande. Det är något helt nytt. Bör jag söka och har jag möjlighet att få tjänsten?

/Ha en fin dag!

Svar: Ja, du ska känna dig fri att söka det du vill.. och du kan ha behov av lite omväxling, chansen är runt 70 %.. kram :)
Esmaralda

21 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Känns min romans nära? Obs menar inte kärleken men en tillfällig romans

Kram

22 Jag:

skriven

Tänker han på mig ngt sedan vi sågs förra veckan?

23 Smöla:

skriven

Har liksom aldrig några riktiga frågor längre.. men kanske för att livet typ står still. Men finns det nåt spännande budskap till mig nu i april?

24 Lotta:

skriven

Ja, det är klart att chauffören blev sprudlande glad. Jag tror att madames påverkan på talismanerna är magisk. Det hade varit spännande att se hur mystiske madame ser ut, men vad jag förstår så är hon jättehemlig :)

Undrar om jag är på rätt väg i mitt liv. Står still men ändå inte känns det som. Är något på gång? När jag känner extrem tomhet en period som nu, då brukar det hända grejer fort som tusan. Är det så nu också. Kärleken vill jag ju träffa och jobbet vill jag ju jobba på.

Soliga hälsningar L

Svar: Jag har lovat Madam att inte lämna ut någonting och det löftet respekterar jag ! Lite happenings är på väg mot dig.... kram :)
Esmaralda

25 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Stortalismanen låter intressant.
Funderat på det där med healing, kan nån vara så "healande" att man bara behöver vara i närheten av den personen, kan säkert vara ett djur också, att man känner av kraften o börjar må bra bara av detta, nån erfarenhet Es?

A, det lät intressant som du skrev, jag hoppas att nån ger sig till känna :).
Kram Skorpan

Svar: Ja, det finns både människor, djur och ting som avger stark healing bara genom att vara.... kram :)
Esmaralda

26 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Wow dina små är verkligen starka ! Så underbart att chauffören fick uppleva lite magi och så bra det känns när positiva ting bara händer runt dina talismaner..Det med skydd mot olyckor låter som ngt för mig .Om nu ngn vill hit till skogen...

Nu har Moses ätit klart kuren och han känns helt ok
Ultraljud inbokat den 22/4 och då ska oxå ett sterilt prov tas. Bakterien han hade är svårbehandlad men har vi tur är den borta nu...

Ett träd har rasat i blåsten som tur var hamnade det inte på huset. Det är väl nackdelen med att bo i skogen när det blåser.

Helena Ir Har oxå sett filmen News of the world den är bra ! Så roligt med filmtips <3

Trevlig Tisdag önskas !

Kram Anki med flock

Svar: Skönt att Moses är ok.. :) Kram )
Esmaralda

27 Bbv:

skriven

Hej e

Kommer vi komma iväg till vår resa som vi har bokat? Och kommer vi kommunicera bra där borta mdd varandra? Kram :)

28 Helena Ir:

skriven

Jennie (6) åh, vad jag känner med dig! Just det där har jag själv varit med om, att må så gott i drömmarna. Ganska skön känsla vill jag minnas, och tog det för att jag kunde hämta nya krafter när jag sov. Som om kroppen förstår att ge en energi för att orka vidare i det vakna livet! För det vänder ju..

Allt gott till dig!

Kram <3

29 Jen. :

skriven

Ser du en hurdan typ av person som jag skulle passa bäst ihop med?

Kommer jag och min soulmate mötas online eller irl?

30 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Hoppas verkligen att Zanmi vill komma till hit 🙏 men om dom är klara om en vecka då väntar du inte till lönen? Är det okej om man bara har två önskningar eller måste man ha tre? Kram Zoey 💕

Svar: Jag väntar in lönen.. även om de blir klara innan.... man får ha högst tre önskningar... så det går bra med färre... kram :)
Esmaralda

31 Lina:

skriven

Vad fina dom är och vad roligt att budbilsföraren fick ta del av deras kraft 😊 Vilken lycka🌞

Jag är orolig att jag missat eller kommer missa att få bli mamma.. En dröm jag haft sen liten. Ville bli mamma innan 25, nu närmar jag mig 40 med stormsteg och singel m.m. Förutsättningarna är inte dom bästa. Kommer jag få barn eller ska jag tänka bort den tanken?

Kram ❤

Svar: Chansen finns fortfarande... det är upp till dig vad du gör med den... kram :)
Esmaralda

32 M:

skriven

Nämen där är dom ju!! Tänkte fråga idag :) Haha! Tom budbildskillen vaknade till liv. Underbart :) Jag ligger i startgroparna och hoppas innerligt att någon vill komma till mig :)

Tisdag fastän jag tror att det är måndag. Igår var jag helt snurrig och trodde att det var söndag. Missade även tv program. Äntligen vardag igen!

Något spontant som kommer upp om mig? Någon ny härlig person på väg in i mitt liv? Vill ha nytt nytt nytt och bort med det gamla :)

Kram på dig Es och tack för allt du gör för oss!

Svar: Ja, det känns absolut som måndag idag ju ! Känns som en en himla trevlig tjej kommer i din väg ganska snart.. med potential för vänskap... kram :)
Esmaralda

33 Snödroppen:

skriven

Hejsan❣️
Vad spännande med dessa talismaner och härligt att även budbilsmannen kände av krafterna. Jag behöver också kraft och energi att ta mej igenom processen som pågår, är orolig för det ekonomiska, kommer det ordna upp sej till min fördel till slut?
Kram💞

Svar: Ja, det ser helt klart ut som om det kommer lösa sig även om det blir lite segt, kram :)
Esmaralda

34 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.
Åh så spännande med nya talisman. Problemet ligger hos mig att jag är osäker och mina tankar drar igång . Han har ju sagt att han vill vara med mig nu och jag får tro på det. Den här oron och misstänksamheten kan förstöra mer för det blir jobbigt om jag misstror honom både för mig själv och honom. jag skulle gräva min egen grav med den?
Min rädsla är ju att hon ska vilja ha honom tillbaka och att han ska vilja vara med henne men vet inte hur stor den risken är?

Tror familjen på en fortsatt relation mellan oss?
Finns det möjlighet att det kan bli en förlovning med han? Kan han tänka sig det?
Kram

35 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Är han kär i mig?
Kram

Svar: Kanske inte riktigt så som du skulle önska, kram :)
Esmaralda

36 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror familjen på en fortsatt relation mellan oss?
Finns det möjlighet att det kan bli en förlovning mellan oss?
Kan han tänka sig det på riktigt?
Kram

37 Na:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag vill gifta mig och förlova mig.
Kan det bli mellan oss? Giftemål och förlovning?
Kram

38 21:

skriven

Hej, kommer mitt lånelöfte gå genom? :)

39 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Finns det risk att hon kommer att vilja vara med honom igen?Och att han kommer att vilja vara med henne igen?
Kram

40 JustMe :

skriven

Hej Ez!

Vad härligt med nya talismaner!

Jag söker nya jobb aktivt och söker endast dem jag är kvalificerad för. Trots detta får jag inge respons! Vad gör jag fel? Känns hopplöst och börjar fundera på om jag är fast på det här jobbet? Jag är så nära väggen på detta jobbet och vet inte hur länge jag står ut!
Hur ser det ut Ez, blir det nytt snart eller ska jag ge upp?

Massa kramar till dig iaf! ❤

41 <3:

skriven

Hejhej♥️hur ser det ut med boende? Flyttar jag i en annan stad, eller hela familjen? Känner att vi kan inte bo kvar här mer.



42 Alie:

skriven

Å så spännande och glädjande att dom är på gång..
Denna gången har jag tankar på att ge bort en av dem till en speciell person för mig. Hen behöver all styrka och framgång just nu, mår hen bra så mår jag också bra 🙏
Visst funkar det att ge bort en?
Det känns som en är ägnad åt just hen... ✨
Kram :) 💫

Svar: Jadå, de tycker det är jätteskoj att bli presenter så det funkar hur bra som helst ! Kram :)
Esmaralda

43 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Då önskar jag att jag får träffa en sån person, ett djur eller en sån sak som avger healing :).
Kram Skorpan

Svar: Och det tror jag du gör.. och även har gjort någon gång ibland.. kram :)
Esmaralda

44 Ghostwriter :

skriven

Det känns som jag är på rätt väg i livet och jag är stärkt av mina val. Dock känner jag att mitt dåliga tålamod tar över och jag vill att allt ska hända nu nu nu. För jag har energi, jag är taggad och jag vill att saker ska ske för det har stått innerligt stilla dom andra åren.

Ska jag leva mer i nuet? Såg ditt inlägg om nuet och det är ju det jag behöver. Förr levde jag i dåtiden och jag kunde inte se en framtid. För att överleva nuet behövde jag fokusera på en framtid. Men nu, är de ju verkligen dags för nuet. Men hur, när man är en sån person som mig?




Stor kram!
Vilket fint inlägg, man kunde känna känslan enda hit

Ps: Ditt 1 april inlägg kanske skulle funka på distans! Som healing fast vi möts av andra anledningar

Svar: Leva i nuet och ha en bra planering på framtiden.. det tror jag hjälper dig ! Jag får slipa lite på att utveckla 1 april inlägget :) Kram :)
Esmaralda

45 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda, planerar min resa i sommar och undrar vad sannolikheten är att jag kommer iväg på en längre resa?

Tänkte mig minst 4 veckor. Ser det ut att kunna bli av?
Kram,
Jennifer

Svar: Ja om du planerar i slutet av sommaren så ökar chanserna rejält att det kan bli av, kram :)
Esmaralda

46 Erika:

skriven

Hej! Tror du det skulle bli bra om jag och min sambo flyttade till Stockholm?

47 Mamma:

skriven

Hej!
Jag undrar om det kommer/finns talismaner för att öppna upp sig spirituellt?

Har du ett meddelande från min dotter? Har en stark känsla att hon vill säga något.

Må väl <3


Svar: Detta är någon man kan önska av sin talisman när jag preparerar den individuellt.... din dotter sänder kärlek.. npgra detaljer ser jag inte... kram :)
Esmaralda

48 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, jag har det mycket jobbigt och gråter och är ledsen av och till. Kommer det att vända och kommer jag att må bättre när jag gråtit ut det? Är vändningen nära nu? Vill se en ljusning <3 tack och kram

Svar: Visst kommer det att vända, kram :)
Esmaralda

49 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag måste fråga dig... När vi var påväg för att hälsa på hans familj. Jag hade en bra känsla innan.
Men när vi skulle till dem, började närma oss så kröp det fram en liten olustig känsla.
Jag vet inte riktigt själv exakt vad det är eller handlar om.
Antingen om något dem pratat om? Eller något jag inte vet? Eller något dem tror?
Ser du något om detta?vad det handlar om?
Kommer denna känsla försvinna såsmåningom om jag ska fortsätta att umgås med dem? Eller är det något som ligger kvar?
Kram

Svar: Jag tror att det mer handlar om din egen osäkerhet, du får ge allt tid, kram :)
Esmaralda

50 Familj.:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan du se en möjlighet för god utveckling mellan oss?
Kan vi få det vi vill ha med ett gemensamt boende och kanske giftemål mellan oss två i framtiden?
Kram

51 Camilla:

skriven

Vad intressant att han kunde känna av dem. Och han förstod ingenting 😃 Så fint att dom kommit fram ordentligt och spännande med Madames nya prägel gällande allvarliga sjukdomar. De kommer att sälja slut fort. Ska du också ha en till dig Es?

Tisdags fråga! Retar det vederbörande att man inte längre bryr sig och har slutat höra av sig? Ibland kan ju sådant attrahera och skapa nyfikenhet. Vad säger bästa spådomen? 🙂

Önskar en fortsatt fin dag. Må bäst. Kram

Svar: Jag har en gammal rackare som jag omaktiverar då och då och brukar inte behålla någon av talismanerna men den här gången ska jag faktiskt göra det ! Hälsan är viktig. Jag tror inte det finns så mycket på tankar hos personen just nu... kram :)
Esmaralda

52 Jennifer:

skriven

Tack fina Esmaralda. Min semester är från mitten av juli till mitten av augusti, ser det ut att kunna funka tidsmässigt för en längre resa?
Kram,
Jennifer

53 Helena Ir:

skriven

Anki, vi har helt enkelt samma goda smak :) i det här fallet på film :)

Skönt att höra att Moses mår bättre, gissar att du fått kämpa..!!

Kram <3

54 Lina:

skriven

Tack Esmaralda för ditt svar ❤

Det är en evig brottningsmatch i huvudet om det och tvivel etc.

Jag har väntat på att få möta den där blicken från den där speciella killen, som skulle skaffa barn/familj med mig. Livs kärleken 😊 Att det var då jag skulle bli gravid. Jag känner att det är lite extra panik nu. Möter jag honom snart?

Vilken glädje det skulle bli 😁🥰 Två flugor i en smäll😊 som jag längtar efter enormt mycket.

Kram ❤

55 Fanny2:

skriven

Önskar att jag kunde unna mig en... Kanske en annan gång. Det är garanterat krut i dessa. Jag kommer aldrig glömma den där gången då du och madame skickade healing tillsammans. Lyckades glömma bort att jag hade anmält mig och blev bjuden på bio den kvällen. Hade en konstig känsla när filmen började och kom bort mig helt... Det blev oerhört varmt och jag kände nästan att jag lämnade min kropp. Lättnaden efteråt var precis enligt det jag hade som önskemål. :) De som är osäkra ska alltså slå till! ;)

Måste bara fråga av ren nyfikenhet... Kommer A:s ideella arbete leda till någon förändring? Jag vill inte avslöja alltför mycket men det skulle förstås göra mig väldigt glad.

Kram 💜

56 AnnaK:

skriven

Vad kul att budkillen fick en släng av sleven 😊

Undrar om jag hade blivit på smällen om jag inte tagit ett piller? Dum fråga kanske med tanke på min ålder men ändå.

Kram 🤗

57 Anki:

skriven

Helena Ir
Kan bara hålla med ;-)
Kram <3

58 Na:

skriven

Hej Esmaralda.

Finns det chans till förlovning och giftemål mellan oss?
Kram

59 M:

skriven

Nämen så roligt! :) Är det månne någon som jag kommer möta på nya jobbet?

Snyggt lammkött tittade två gånger på mig när jag klev in på ICA. Men kan ha varit för att mitt hår stod åt alla håll efter att ha cyklat i dagens orkanvindar :)

Drog igår ett tarokort för skojs skull. Tror ju inte på sånt där men det stämde rätt bra när kortet visade att jag nu kommit ut på andra sidan efter en tuff tid och har fått nya insikter och är starkare i mig själv och är på väg framåt i mitt liv. Sen stod det att om jag var singel så skulle jag snart typ möta den jag alltid drömt om och den som förstod mitt värde mm. Och där sprack det hela. HAHA! Kram

60 Jossan :

skriven

Åhh dagen känns så lång!!

Nu ligger jag u sängen och tänkte göra våfflor till middag. Mums!

Om 66 dagar så kommer jag släppa min klass 😭 många tycker säkert jag klagar ibland men jag tycker om mina fina elever. De är så underbara men de gör mig gråhårig!

Jag vill så gärna ha en ny talesman men mina pengar är inte så bra just nu.. hade kanske bara varit möjliga önskningar för andra...

Nu ska jag kolla på pH!

Kram

Svar: Våfflor som är så gott !! Och din elever gillar verkligen dig också , den saken är klar ! kram :)
Esmaralda

61 Camilla:

skriven

Vad bra att du behåller en talisman till dig denna gång. Visste inte att man kunde ladda på en gammal flera gånger. Väldigt praktiskt att kunna göra så. Ni spådamer är så duktiga med eran gåva =)

Tack för ditt svar och här kommer lite följdfunderingar =) Vilken tur att man inte hör av sig till någon som inte bryr sig och även en själv är nöjd med detta beslut. Men du trodde att vederbörande skulle ta lite kontakt så småningom. Vet inte om det fortfarande stämmer? Verkar inte vara helt lycklig i sitt förhållande, om det ens finns något sådant? då han är aktiv på Tinder. Eller är det "äta kakan och ha den kvar syndromet" som hägrar här? Vet att han hade ganska stort bekräftelsebehov. Kram Kram




Svar: Det är bara väldigt gamla och speciella talismaner som man kan ladda om, det är ganska ovanligt !! Ibland lyckas det inte heller riktigt så bra som jag skulle önska. Ja, jag tror han tar kontakt igen så småningom, kram :)
Esmaralda

62 21:

skriven

Hej, kommer mitt lånelöfte gå genom? :)

63 <3:

skriven

Hej Esmeralda, hoppas allting är bra med dig♥️
Jag undrar ifall behandlingen jag ska göra på lördag är onödiga pengar, jag får si sådär vibbar.. Ska jag gå på den eller spara pengarna?♥️

Svar: Behandlingen blir okey men inte mer än så, kram :)
Esmaralda

64 <3:

skriven

Godkväll kära Es, kan du se eller ger någon ledtråd vem som skickat påskortet utan frimärke till min bror ? Vi förstår inte vem som skickat det.
Kram

Svar: Ser ut att vara en yngre tjej som är lite förtjust i honom, kram :)
Esmaralda

65 Månskenet:

skriven

Hej!
Men vilken talismankraft! Wow!!

Idag har jag då äntligen kollat frakturen, såg bra ut. Men efter så många veckor är det ont och svagt och klent. Jag bävar verkligen för jobbet om några veckor, jag som vekling 😂 och med ny jobbkompis. Saknar ju redan min gamla polare 😊

A: Så spännande, hoppas nån känner sej manad att berätta!

Mandarin: Var själv inne i en gråtperiod för flera år sen. Strul med jobbkompisar. En massa hittepå. En liten flirt som uppförstorades och som grädde på moset en uppsägning 😱 Es sa mej att det blir bättre men just nu ska jag tillåta mej att gråta då det känns att det behövs🤔 Av det fick jag ett lugn 🥰 som också gav en styrka som i slutändan gjorde att mitt pipande upphörde 😊 Kanske det funkar på dej också: låt det komma när det "behövs" 😊

Kram o ha det gott! 💕

Svar: Skönt att allt såg bra ut kring frakturen.. och snart är du ordentligt på benen igen :) Kram :)
Esmaralda

66 Hoppet:

skriven

Hej Es

Finns det något meddelande till mig från alltet eller min ängel?
Kram

67 Skorpan:

skriven

Wow, fantastiskt att jag har träffat på nån som varit "healande", undrar om jag tagit emot nåt?
Tack Es :)!
Kram Skorpan

68 Mandarin:

skriven

Tack för svar Esmaralda <3 Ser du om det vänder nu snart? <Jag hoppas det värsta är över nu. Kram och tack fina du som svarar så mycket!

69 Mercan :

skriven

Esmaralda jag ritade idag när det var soligt 😅😅😅min bror ville att jag ska visa till honom det som jag ritade och tyckte om det mycket 😆😆😆han hade arbetstid hemifrån idag 🙂min mor tittade och tyckte om mycket Esmaralda 🙂 jag ska visa till min syster åckså när hon kommer hem från jobbet 😊😆😆😆och ska forttsätta I morgon mycket söta Esmaralda 😅😅😅😆😆😆

Svar: Ja, självklart ska du rita, du är jätteduktig och uttrycker dig så väl i ritandet, kram :)
Esmaralda

70 Catte:

skriven

Vad fina dom är och var generöst av dom att bjuda på en dust av glädje i hans liv. <3

Har haft ont i halva överkroppen senaste veckan efter att jag gjorde en ordentlig praktvurpa i skogen. Mest på sidan av kroppen, ena bröstet och bröstmuskeln. Vet inte vad som blev knas eller om något gick sönder, men det känns som muskelsträckning. Svårt att vända mig i sängen när jag sover och det känns så snart jag ska resa mig upp. Verkar det som att det läker till om 1,5 vecka? Ska iväg och genomföra en mentalbeskrivning av hunden då och det är ingen hit om jag är stel och krokig när jag ska gå runt banan med honom.

Ni ser ut att ha haft en riktigt härlig påsk och jag hoppas det fortsätter så nu när våren ändå snart måste vara här. :)

Kramar Catte

Svar: Ja om en vecka tror jag inte alls du har lika ont... vilken otur du hade !! Fortsätt krya på dej, kram :)
Esmaralda

71 Boudica:

skriven

Ja jag tror de betalade för lyx-resan de fick i budbilen ;)
Jag får en känsla av att de är starka, genom bilderna, nästan som om det vibrerar om dem!
Kanske ska försöka sig på en denna gång:)

Blev min fina kolega glad när jag messade honom med omtanke idag, kändes så på texten, men han kanske bara var artig! Vad tänkte han?

Nu gäller det bara att få till en träff med honom, efter han slutat, vilket jag hoppas på! Du sa ju i seans att det ser ut som vi kommer träffas efteråt.
Hoppas det stämmer ;)

Trött efter en dålig natts sömn, vanligt efter flera dagars ledighet.

KRAM!

Svar: Han blev uppriktigt glad. Känns som om n kommer mötas igen så småningom, kram :)
Esmaralda

72 Vårblomman:

skriven

Hej Es

När kommer kärleken?
Kram

73 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 😊😅😅😅 för all stöd som du ger till oss 🙂😅😅😅

74 M:

skriven

Nu får vi i Stockholm inte bara akta oss för Covid utan två st är gripna för planerat terrodåd under påsken. Tur att Polisen hann stoppa det! Påskresorna ökade med 500% under påsken. Det är fullt på sjukhusen av både unga och gamla och personalen går ännu mer på knäna. Och vad gör folk .. jo dom ger sig ut och reser. Det brinner i huvudet på mig Es när jag hör sånt här!! Hoppas i alla fall att du inte ser någon fara kring mig! Jag sköter mig :)

Kramiz och pussar till MG. Kanske han är helt utpumpad efter påskens bravader :)

75 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda 🙂

76 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser något nytt och spännande på gång i mitt liv kram

77 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser något nytt och spännande på gång i mitt liv kram

78 Undra:

skriven

Hej Esmaralda
Blir bara rädd att jag ska känna mer än vad han gör just nu.
Visar jag för mycket tro? Eller ger för mycket bekräftelse?
Eller gillar han mig lika mycket?
Kram

79 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut att kunna gå bra och framåt för oss?

Flyttar vi ihop?
Och kan det bli förlovning och giftemål för oss?
Kram

80 ullie:

skriven

låter spännande med dessa talismaner
är inne i tråk period och vet inte va jag ska göra för att det ska bli bättre
försöker hitta små bitarna ja gillar

81 CA:

skriven

Hej
dom ser så trevliga ut, Zanmisarna, hoppas att det blir en till mig:o) och att jag hinner beställa i tid.
Det är så jobbigt när an måste stå upp för det som känns rätt på jobbet, nya motstånd. Förr kände jag att jag gjorde ett bra jobb, nu gör jag gör ett bra jobb så är det inte vad dom är vana vid.Känns hopplöst. Har sökt ett par andra jobb men vet inte om det är bättre. Hoppas det löser sig.
Kram

82 Livsturisten:

skriven

Så.spännande med talismanerna, det tycker jag varje gång men den här gången hoppas jag kunna köpa en. Redan då du skrev namnet på dom kände jag "Nu måste jag" för namnet är så riktat till mig känner jag.
Hur stora är dom? Eller små kanske jag ska säga.😉
Imorgon får min mor vaccinet, hoppas innerligt hon inte drabbas av nån propp som följd. Livrädd för hennes hälsa. Kram!

83 Vårblomman:

skriven

Hej Es

När kommer kärleken?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: