Mannen som byggde en pyramid...

Några gånger har jag varit  i Egypten…en gång  var sonen med, när han var 4 år gammal.

Sin ringa ålder till trots så var han väldigt intresserad av och  särskilt  pyramiderna och gamla faraoner .

Det blev ett besök  till ( jag tror det var) Giza pyramiden

Man fick lov att gå in längs de små vindlande gångarna och jag som har en släng av klaustrofobi sade nej tack… och hittade en guide som kunde hålla ett öga på sonen  i pyramiden

Jag slog mig ner vid utgången och väntade.

Det tog tid.

 

En övertaggad 4 åring har typ en miljon frågor även om det sker på staplande engelska.

Jag köpte mig en vattenflaska och Um Ali, en slags brödpudding  och väntade vidare.

Då får jag plötsligt syn på en  man som  liksom vinglade ut från pyramiden.

Värmeslag månne ? 

Han dråsade till marken och då kunde jag förnimma som ett  yttre hölje runt honom ... av  en annan man men ändå han...… en man med vitt skynke kring höfterna och liksom en vit hätta av nåt slag på huvudet och runt honom en halvfärdig pyramid.

  Snabbt kastade jag en blick runt mig och såg fler män, i färd med att arbeta och fick en känsla av att nej, inte var de slavar inte utan snarare välnärda säsongsarbetare, på den tiden det begav sig .

De är grönska runt oss.. ingen sand eller öken alls.

Vi är tusentals år tillbaka i tiden.

Allt det här ser jag liksom i andan om… bara på nån sekund.

Mannen på marken bli sig själv igen och nu har folk samlats runt honom.

Någon hjälper honom att dricka och han reser på sig, borstar av sig och det förvirrade i blicken försvinner. 

 

 

 

Jag tror att han konfronterades med sitt gamla jag, och är man inte beredd kan det ju komma som en chock och för en kort stund kan man ju tro att man håller på att bli spritt språngande galen !

Kram & Kärlek

 

P.s. Nu har jag talat med Madonna och hon hälsar och tackar så himla mycket för all heling som vi skickat till hennes Tom

Någon förbättring ser man inte just nu - men jag hoppas det ska ligga till sig lite och komma !

Man planerar att flytta honom till ett långvårdssjukhus  och den info Madonna fått är att ju längre tid det tar och inga framsteg  sker, desto större risk att hans tillstånd  blir premanent.

Och det vore ju rent förskräckligt !!

 

1 Rädd:

skriven

Kommer mötet gå bra idag? Och imorn? Usch känner mig nervös.

Kram och kärlek.

Svar: Det kommer gå bra... stressa inte upp dig...andas lugnt... kram )
Esmaralda

2 J:

skriven

Godmorgon🌸
Hoppas att det blir förbättring för Tom.
Känner att kontakten med sonen är inte samma. Är ledsen och orolig för honom. Behöver jag oroa mig?
Kram

3 Heart:

skriven

Godmorgon Esmeralda! ♥️
Igår fick jag reda på en sak och jag undrar verkligen om detta stämmer.
Att "läkaren" på "f" inte alls är den han sägs sig vara. Denna troende religösa pålitliga människa.
Är detta verkligen sant?
Jag fick väldigt flörtiga vibbar när jag var där.

4 Naturvän:

skriven

Hej!

Pyramiderna har jag aldrig besökt, vet ej om det kommer bli av, inget ställe jag vill resa till själv. kan tänka det väcker minnen hos berörda.

Fruktansvärt hemskt om Toms tillstånd blir permanent, jag såg fotot på honom från flyget flera ggr igår och skickade healing då och då.

Själv gjorde jag slag i saken i går och bokade min resa till södra Kreta. Det är över 5 år sist jag var på semester och det skall bli spännande resa själv, fast lite pirrigt är det ändå.


Lycka till Helena Ir med vaccineringen på måndag, själv är jag mkt tacksam att börja vaccineringen idag. Har inte tvekat en sekund!

Kram

Svar: Ja, då har vi samma resmål, till Kreta :) Du klarar galant att resa på egen hand och det kommer bli bra... kram :)
Esmaralda

5 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, var det ngt speciellt med min lilla skrutt inatt ?
Han stod upp i sängen och ville ner på golvet och pep in i vardagsrummet. Klockan var runt fyra ?
Kram

6 Lotta:

skriven

Så spännande med pyramiderna. Mina söner hade säkert också varit övertaggade i den åldern då dom suger åt sig kunskap som svampar. Roligt med mindre barn och den tiden kan jag sakna ibland.
Att få tillbakablickar, känslor från tidigare liv är intressant men lite olustigt.

Ser du fortfarande att jag kommer få ett nytt jobb där jag kan vara kvar till pensioneringen.

Kram L


Svar: Ja det ser ut som om om det kommer ett jobb till... kram :)
Esmaralda

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur länge ska jag vänta för E kvinna kommer tillbaka och prata med B kvinna?

Ha det bra

8 Misstjejen:

skriven

Hej

Vet inte varför jag är så redo för allt som kan händer då ska jag tar vaccin mot corona på onsdag...

Jag är så rädd och oroligt men hur kommer det var?

Ha det bra

Svar: Jag ser inga problem, kram :)
Esmaralda

9 Helena Ir:

skriven

Kanske, kanske har jag läst något liknande som du skrivit tidigare. Något liknande som man som person skulle kunna se vid en regression.

Så sorgligt att Tom är så sjuk.. hemskt vad som kan hända, livet är verkligen skört!

Lycka till idag :) Snart har du kommit till mållinjen ..

Jag försöker att inte vara så speedad.. men det går inte så jättebra! Studsar upp och ska göra något hela tiden..behöver göra mig av med energin!

Skön och givande dag önskar jag dig!

Kram

10 Jojo:

skriven

Kommer nyckeln att hittas? 🙏🏻✨

11 Skrållann:

skriven

Hej!
Håller alla tummar jag kan för att Tom ska tillfriskna. Igår är det exakt ett år sedan min pappa lades i respirator för sin covid-19 och jag ryser vid tanken och tackar högre makter för att han redde ut det även om det var kritiskt många gånger.
Igår hade vi personalmöte på mitt nya jobb. Vi var 6 stycken varav en var chef, en samordnare, jag helny och tre ganska erfarna och jag känner ett missnöje i gruppen och ingen verkar egentligen må riktigt bra. Det lyfte inte min situation direkt men ska försöka bortse från det. Dock spökar det alldeles för mycket i mitt huvud och jag ifrågasätter valet av arbete lite för mycket men känner att alla har tilltro till mig och fixar jag det inte gör jag kollegorna riktigt besvikna😩

Kram❤️

Svar: Ja, vilken tur din pappa hade !! Jag tror det blir bättre när du blivit lite varm i kläderna... du fixar det om du vill och går in för det, låt inte negativ energi ta av dina krafter.... kram :)
Esmaralda

12 Jeanette:

skriven

Tack!

Nu säger jag god natt, har jobbat.

Kram ❣

13 Mts:

skriven

Hej!
Hoppas Tom kryar på sig och att han snart blir bättre❤

Igår hände någo märkligt, var till affären, mötte en kille där och våra blickar möttes. Kände av hans energi. Kände/tyckte han någo spec om mig?
Kram!

14 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Igår kom jag ihop mig med dotterns lärare, känner att jag fick nog och har tappat all tilltro till henne. Det har varit en känsla en längre tid, då läraren tenderar att jämt ta de elevers parti som skriker högst och är mest manipulativa. Samtidigt som hon förminskar min dotter och inte tror på henne.

Känner mig ledsen och uppgiven. Och arg. Om min dotter blir slagen av en annan elev är det självklart för mig att vilja ta itu med problemet och lösa det. Och att läraren då misstror och förminskar mitt barn gör inte saken bättre.

Hur ska man gå vidare med en sådan lärare?

Kram

Svar: har man kommit på kant med sitt barns lärare, är det inte bra... kanske du ska försöka prata med henne igen och ge det hela en ärlig chans... men känns det som att hon har ett horn i sidan till din dotter och behandlar henne orättväst, då kan det vara bäst för alla att dottern börjar i en annan klass med annan lärare, kram :)
Esmaralda

15 Mathilda :

skriven

Hej, hade en hemsk mardröm inatt att det var någon som gjorde inbrott i vår lägenhet och i drömmen hade jag panikångest och vad livrädd.. kan du se vad den betyder? Kram

Svar: Handlar nog mest om vanlig oro... jag ser ju inte att det är en sanndröm, kram :)
Esmaralda

16 Jossan:

skriven

Godmorgon

Igår hade chefen snack med kollegan. Jag blir ledsen för chefen hade typ gett honom tips på hur man ska prata med de motsatta könet.. Asså borde de inte vara en varning ens. Usch känner mig obekväm med honom.. men han hade sagt att han inte fick prata med mig om det. Usch...

Går in i mitt klassrum och mår så dåligt när jag är där inne. Det är trångt och dålig luft.. längtar till nästa termin men sorgligt att min klass kommer vara någon annans klass sen :(

Nä dags att jobba!

Kram!

17 sus:

skriven

hej
Coolt...
här händer inget....
skulle behöva en spark i baken....
vad vill han nu?
love sus

18 Mercan :

skriven

Esmaralda trissen som jag skrappade var 30 tre gänger och extra shans var på 2 gånger, jag betalade med det euro jackpott. Men jag hade skrappat bara siffrorna litegran bara, var 30tre gånger tre klöver Esmaralda 😫

19 <3:

skriven

Godmorgon verkar dyra behandling hjälpa så magen blir lite smalare ?
Har två behandlingar kvar? Ont efteråt men det lär väl ge med sig snart...
Kram

20 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Ja möte med ett av sina tidigare liv måste vara omtumlande. Spännande med pyramiderna Har en stor skarabe som jag fick av min pappa efter hans jobbresa .Fick en liten blå oxå men den fick följa med pappa i kistan.

Hoppas så på bättring för din väninnas man Tom .

Lycka till med vaccineringen idag Es . Jag får vänta att boka nästa vecka på min vårdcentral.

Kram Anki med flock

Svar: Ja om mindre än en timme är det dags för vaccinering här... så skönt..... kram :)
Esmaralda

21 Dunegull:

skriven

Väljer han medvetet att trycka undan dem känslor som uppstod?
Kram

22 Mercan :

skriven

Jag ber för familjen Esmaralda 🙏😪😪😪

Svar: Tack !!
Esmaralda

23 Xam:

skriven

Hej!
Tänk att få en liten glimt av vad som hänt tillbaka i tiden.Hade gärna haft en liten bit av din förmåga.

Har inte hittat nån praktik än,och snart försent.Ser det ut att ordna sej på nått sätt?

Kram

Svar: Ligg på och ge det allt, så finns chansen.. kram :)
Esmaralda

24 Skorpan:

skriven

Ett tag trodde jagatt sonen hade tappats bort men så var inte fallet, som tur :). Tänk att få uppleva nåt som den mannen, ja inte nåt hemskt utan nåt trevligt ;). Kanhända behöver man vara merkänslig för att komma åt sånt?

Hoppas healingen börjar verka snart o nån dag sätter sig Tom upp i sängen o vill ha mat. Min vision av hans välmående :). Vi håller tummarna...

Drömde, den lilla stund jag sov, att jag tappade bilnycklarna. Då jag började söka efter dom fanns det hur mycket bilnycklar som helst där på gatan, men inte mina. Ser du nåt kring denna dröm Es?

Hemma idag efter testning o chefen var lika glad ändå, lustigt ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Du väntar på en chans, en möjlighet men ser inte riktigt alla möjligheter du har mitt framför näsan, så tror jag drömmen ska tolkas... kram :)
Esmaralda

25 Anonym:

skriven

Varför skriver jag sådana saker till honom som jag bara mår dåligt av och som inte är helt 100... Vad är det för fel med mig och hur ska jag sluta med detta.. Inte ens jag mår ju bra av det här och andra måste ju tro att jag är helt knäpp och det är jag säkert också... SuCK

Svar: När du vill skriva.. slå om strömbrytaren i skallen och gör något helt annat, det fixar du... kram :)
Esmaralda

26 Naturvän:

skriven

Hejsan!

Tack för svar, åker slutet av sept till mitten oktober, hoppas så träffa trevliga människor därnere, kan ju vara kul äta middag tillsammans o göra cykelturer o utflykter ihop.

Lycka till med vaccineringen idag kära Esmaralda!

Kram

27 Anki:

skriven

Hej Igen Es
Nog behöver jag hjälp att slänga !! haha
Du är så välkommen :-)
Hoppas flytten dröjer ngr år till så jag hinner röja .
Grattis till Helena Ir och Naurvän som får sina sprutor !

Tillsammans besegrar vi detta !

Kram anki med flock

28 Cara:

skriven

Hej Es

Idag är det väntans tider. Min son har tagit Covid-test och vi väntar på svar.

Och jag har fått tid för vaccination imorgon. Tror du att det blir av Es? Jag tänker, om min sons svar är positivt så kanske jag kan misstänkas vara smittad och då inte få sprutan...

Och när jag väl får sprutan, tror du att det går bra?

Svar: Känns som att du får sprutan och allt går bra.. kram :)
Esmaralda

29 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Gud vad man har tröttnat på Covid19, längtar verkligen tills man kan leva normalt igen. Har du blivit vaccinerad än? Själv får jag inte min vaccination förrän i juni, kan hända i maj men troligast juni. Gud vad man längtar!

Du svarade att chansen till att min stora önskan går i uppfyllelse finns, ser du möjligtvis hur stor chansen är? Kram ❤️

Svar: OM en timme blir jag vaccinerad... minsann !! Chansen finns men kan inte se hur stor den är.. kram :)
Esmaralda

30 ML:

skriven

Helt förskräckligt om Toms tillstånd är permanent!! Jag healar någon gång om dagen.

Lycka till idag! Och vill höra hur det gick? :) Fick du Pheizer?

Inte alls på humör idag. Jobbar till 20.00 *gääsp* Det tar på krafterna att börja nytt jobb. Hoppas att det lättar och att jag hittar det optimala efter detta. Behöver lite positivt känner jag för att piggna till :)

Skapar min frånvaro och tystnad några tankar Es?

Kram från ett snöstormigt och 0 gradigt Sthlm. Huva!


Svar: Tack för din healing... om en timme ska jag vaccineras så jag ligger i startgroparna !! Här lyser solen o himlen är blå... kram :)
Esmaralda

31 Misstjejen:

skriven

Hej

Nu är hon som dumpad mig utan vilja blir förbättras för våra relation... då det är försvinna... då det är dags för mig att leta efter nya kärlek... 😞... vad ska jag gör?

Ha det bra

32 Dina :

skriven

Hej Ezmeralda,
Kan du se om jag borde söka till jobbet på UHR?

33 Heart:

skriven

Provar igen ♥️
Stämmer det att "läkaren" F, inte alls är så som den bilden han målar upp? Är han inte så pålitlig som han visar sig. Tror att många blir lurade då.. Kanske bara handlar om pengar.

34 Misstjejen:

skriven

Hej

Vad ska jag gör just nu.. du sagt att hon kommer prata med mig något gång vid igen för all säkerhet. Betyder det kan händer när som helst?

Jag märks ju hon låtsas säger en annan anledningen för min skull än var sanningen...

😔 ha Det bra

Svar: Ja tycker inte du ska by dig eller engagera dig.. gå vidare.. ha annat fokus.. någon gång kommer ni att talas vi men jag ser inte när.. kram :)
Esmaralda

35 Tiss:

skriven

Hej Es!
Löser allt sig med katten min? jag blir snart galen...

Svar: Ja det kommer lösa sig, kram :)
Esmaralda

36 Dunegull:

skriven

Ska få en ny chef igen om par veckor. Hur ser du kring den biten? Stannar han och kommer vi klicka?
Kram

37 Mercan :

skriven

Esmaralda var trissen med tre klöver som jag skrappade i går tre gånger 30 😣 Jag betalade med det euro jackpott 😩men jag hade skrappat litegran siffrorna bara, jag misstänker att det var tre klöver 30 😣 ska jag gå till pressbyrån och fråga efter 😭😭😭

38 Bbv:

skriven

Hej

Gav inte O den uppmärksamhet han brukar få av mig igår. Märkte han det också?
Förstår mig inte vad han vill, vill han något eller?
Kram :)

39 Therese C :

skriven

Hej Es!
Verkligen sorgligt att höra om Tom. Vet du om han kunde känna någon skillnad i ångest efter healingen? Det måste vara så fruktansvärt att inte kunna röra sig.

Jag var hos hästarna imorse för att ta av dem täckena. Björn låg och sov och jag tyckte att det var så synd om honom ifall jag skulle tvinga upp honom bara för att joxa med täcket så jag lade mig ner och höll honom sällskap istället. Det var jättemycket trafik på motorvägen och dessutom nordanvind så ljudet var extra påtagligt.
Vilken stress tänkte jag. Vad är det som är så bråttom? Varför måste allt göras fortare och fortare?
Kan vi inte bara få sluta tävla någon gång?
Jag mindes något ur en bok jag hade läst skriven av en kvinna som pratar med djur.
Hästen hade berättat för henne att alla människor han såg verkade vara jagade av någonting och han blev så konfunderad för han kunde verkligen inte se vad det var. Vad är det alla flyr ifrån? Undrade han.
Kram ThereseC

Svar: Madonna kunde bara ringa honom och han kan inte svara.. fast han är klar i huvudet och vid medvetande... så han har inte kunnat förklara.. men jag hoppas innerligt att healingen nått fram och att den jobbar positivt för honom. Klok häst med sina funderingar.. kram :)
Esmaralda

40 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda, ser du om vi kommer att utöka vår familj med ett barn fram över? Ibland får jag en så stark känsla av det och att det är en liten flicka som kommer till oss men när? <3 Tack och kram

Svar: Ja, det är troligt att det kan bli som du känner.. kram :)
Esmaralda

41 Mandarin:

skriven

Tack för svar Esmaralda, vad kul! Ser du när i tid det kan bli att vi får barn? Tack och kram.

42 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Men jösses, missar jag allt möjligt då? Det låter ju som så. Borde kanske uppdatera brillorna ;)..
Kram Skorpan

43 Mercan :

skriven

Esmaralda ska jag gå till pressbyrån och fråga efter 😭 jag misstänker att triss lotten som jag betalade med för euro jackpott var med tre klöver 😟 tre gånger 30 klöver 😟 jag hade skrappat litegran siffrorna bara 30😟

44 Heart:

skriven

Provar igen ♥️
Stämmer det att "läkaren" F, inte alls är så som den bilden han målar upp? Är han inte så pålitlig som han visar sig. Tror att många blir lurade då.. Kanske bara handlar om pengar.

45 Heart:

skriven

Provar igen ♥️
Stämmer det att "läkaren" F, inte alls är så som den bilden han målar upp? Är han inte så pålitlig som han visar sig. Tror att många blir lurade då.. Kanske bara handlar om pengar.

46 Vitlilja :

skriven

Tror du han gett upp kring mig och valt att respektera?

47 Helena Ir:

skriven

Tack Anki och Naturvän till grattishälsningen angående vaccineringen, jag hade kanske kunnat få denna vecka också, men valde ett ställe som jag har lätt och snabbt att ta mig till, och där fanns den tiden på måndag då som tidigast.

Kram

48 Rebecca:

skriven

Saknar Tobias mig?

49 Fjäril:

skriven

Hej,
Har de tillgång till att se vad jag gör på min hemdator eller är det endast mejlen de kan se? Märker ju att de tydligt har "spionerat" ett tagvoch det känns ju kränkande.. Undrar om de kommer och hålla på länge med detta..
Kram

50 lilla m:

skriven

Hej Es, vad har hänt med T? Har inte hört av honom på evigheter, han svarar inte på mina mejl.
kram

51 Fjäril:

skriven

Hej,
Varför tittade och log dendär mannen till mig sådär länge idag? Kändes lite märkligt? 😅
Kram

52 Skytten 1:

skriven

Hoppas det gick bra med vaccineringen. Fick själv vaccin förra veckan,Astras, och det gick bra.Känns tryggt att ha fått det.

53 <3:

skriven

Har dom en ömsesidig kärlek eller är han en narcissist?

54 AnnaK:

skriven

Hoppas verkligen det vänder! Känns orättvist.. Coronan ställer till med så mkt skit.

Tack för svar igår! Ja, jag måste ju ta mina beslut men det är ju så svårt. Vill ju dock också få känna mig lite tillfreds med livet hur själviskt det än låter.

Kram 🤗

55 Citronfjäril:

skriven

Hej Esmaralda

Lite coolt att mannen hade haft tidigare liv som pyramidbyggare.

Jag kan inte riktigt healing, men har försökt skicka goda tankar och hälsa till Tom. Hoppas han återhämtar sig ❤️

Hur ser mina möjligheter ut att få jobbet som jag hade intervju? Vet inte om det hade passat mig riktigt.

Kram:)

56 <3:

skriven

Har dom en ömsesidig kärlek eller är han en narcissist?

57 Lis:

skriven

Varför bytte han från min grupp och vad bytte han till?

58 Lilly:

skriven

Kan du se vart min dotter förlagt sitt bank kort och plånbok?

59 Helena:

skriven

En av mina bästa vänner fick den sjukdomen. Hon hamnade till slut i respirator, helt förlamad. Det tog över två år, men hon blev helt bra.
Även en granne fick detta och hamnade i rullstol, men det gick fortare för honom att bli frisk.
Så jag håller tummar för din vän att han också repar sig snart.
Kram ❤️

60 <3:

skriven

Vet dom vad anmälan handlar om eller har dom missförstått det hela???

61 <3:

skriven

Vet dom vad anmälan handlar om eller har dom missförstått det hela???

62 ullie:

skriven

vid giza har jag varit men jag är samma som dej så maken fick gå in själv
ingen man följde med ut =) nej men oj så det kank bli ju otroligt spännande att höra

usch va jobbigt md tom vi håller tummarna om bättring


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: