Påskafton....

 
 
I vanliga fall brukar hela klanen samlas till påsk.. men nu var vi bara tre.. förlåt fyra, med Mannabonne Glenn !
 
Han har utvecklat en viss bekvämlighet på gamla da´r  - och tigger sista biten när vi äter, från soffan !
Och hans mormor skämmer bort honom och rusar iväg och stoppar  godbitar i det vidöppna gapet !
Måhända han är lite bortskämd !
 
 
Igår var det mamma som bjöd på mat.. med hjälp av Tunneberga gästgifaregård som körde påskbuffén hem till oss. Allt hemlagat från grunden och till & med hembakat bröd.
Det var så himla gott !  Tack mamma 💖
 
 
Påskdukat !!
 
 Mamma hälsar till er alla och skickar stora kramar och önskar glad påsk.
Hon är så vårfin  dessutom !
 
 
Mamma lade beslag på köket och stekte på köttbullar & prinskorv.. medan en annan lutade sig tillbaka och njöt av en drink. I går  var det ju mamma som bjöd  och fick stå i lite !
 
Dagen till ära är Mannabonne Glenn uppklädd men vägrar lämna sin mormors väska... det doftar godis..  !!! Bäst att hålla vakt !!
 
 
Kyld snaps och kall öl.....
 
 
Den där tummen upp förföljer oss 😂
 
 
Skål säger mamma... och så sjöng vi såklart snapsvisor... vi turrades om att ta ton och det blev en hel del sjungande... MG tog i han också  !!
 
 
Sen när det blev dags för Idol öppnades  vinet och MG höll sig så klart framme och fick slicka på korken....vilket han tycker är väldigt snålt.. när det ändå fanns en hel flaska och så fick han hålla tillgodo med korken !
 
 
Men så hände det grejor... MG fick sitt påskägg... och en helt egen glass !
En HUNDGLASS !!
 
Som jag upptäckte att Mathem.se hade !
 
Han bara älskade den... ser ut som god nougatglass men man ska inte låta sig luras. Det är LEVERGLASS !! Hua 😱
 
 
 
Fy tusan så gott, sa MG och tappade fokus på vinet för stunden !!
 
Vi hade en underbar påskaftonskväll och jag hoppas att ni hade detsamma !
Idag far vi till dottern i skogen.. för lite utomhusmys !
 
Massa kram & kärlek .. MG hälsar, maken hälsar och mamma hälsar och alla önskar vi er en riktigt glad påsk !💖
 
 
 
 
1 C.A.T:

skriven

Ni verkar alltid ha det så trevligt, din mamma är ju så cool! 🥳
Jag och min man fick samtal från svärfar om att vi haft inbrott i vårt hus natten till påskafton. Själva var vi iväg till mina föräldrar. Han fick sätta sig och åka hem. De hade brutit sig in genom köksfönstret och tagit min mans racercyklar i källaren. Allt annat var orört. Det känns så olustigt. Barnen är ju såklart skärrade och rädda. Nu undrar man ju hur de kunde veta att vi hade dessa saker hemma? Någon måste ju vetat. Varför tog de inget annat... Obehagligt:(
Nu får vi beställa larm och sätta upp grindar överallt och leva i nån konstig otrygghet.
Ha en fortsatt fin Påskhelg 🌸

Svar: Ja, det här är lite märkligt och verkar vara någon som känner till din man men jag ser ingen i innersta kretsar, kram :)
Esmaralda

2 Månskenet:

skriven

Glad Påsk! Så mysigt ni ser ut att ha det! Kramar till er alla! 💕

3 Lunora:

skriven

Hej!
Jag stötte på en man via jobbet och det hände något i mig, vilket verkligen inte händer ofta😊
Han har en blick som ser och jag har tänkt på honom i veckan.
Kände han något speciellt för mig?

Önskar alla en fin påsk!🐣💕☀️
Kram

4 Na:

skriven

Hej Esmaralda.
Så fin din mamma är. Och det utstrålar.
Glad påsk och det var en smidig påskmat.
Es, måste fråga.
Det är någon känsla som finns kvar fortfarande när jag träffar killens föräldrar.
Ser du om det verkar som om dem inte alls tror att det kommer att bli vi? Eller som att dem tror att han inte är kär i mig?
Verkar det vara något?
Kram

Svar: De är försiktiga och inte riktigt öppna av sig men det är sådana som de är, kram :)
Esmaralda

5 Naturvän:

skriven

Hej!

Vilka härliga bilder! Det såg så gott ut, måhända fanns det Branteviksill på bordet? Saknar svenska inlagda sillen, skall bunkra upp rejält vid nästa besök.

Nej, ngn riktig helgstämning blir det inte hos oss i år, men det är helt ok, kommer ju fler helger, då man inte sitter i ensamhet.

Njuter ändå av fint väder , lugn o ro. Passar på att läsa och rensa ut i bokhyllorna. Ett evigt rensande hos mig, men så skall det nog vara. En förberedelse på ngt nytt hoppas jag.

Affirmerar och drömmer om framtiden, ser du om jag och min soulmate kommer bo i hus? Går här och drömmer om stora ytor och ett härligt uterum?

Dagen får starta med en joggingtur, sedan tar jag dagen som den kommer .

Kram o ha en fortsatt fin påskhelg!


Svar: Jadå, Brantevik fanns det på bordet... jag ser att du kommer få gott om plats i nya boende... kanske inte jättestort men ändå ytor. Kram :)
Esmaralda

6 Bjork:

skriven

Hej kommer det en ny lägenhet till mig snart?

Kram

7 Hon:

skriven

Hej,
Har ont i ryggen och haft en liten tid.. Är det något som vore att ta på allvar eller ser det ut att gå över?
Kram

8 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Livspartnern tror jag inte på, men en romans hoppas jag på snart. Nästan två år sedan du såg att jag skulle möta en romans.

Kommer jag att möta honom utomlands? Finns han där nu?

Glad fortsättning på påsken🐥

Kram

9 Skorpan:

skriven

Så fint ni hade det dukat o med en himla massa gott att äta o dricka yill, en mysig påskafton för alla fyra :)! Leverglass, nej tack, jag står över till förmån för MG ;). Han är ju för god, er lilla klimp o vi får hoppas att han klarar sig med äran i behåll idag då ni ska till dotra i skogen, jag håller tummarna för dig MG ;D. Njut!

Det var en lyckad påskafton, maten blev helt okej o vi satt länge vid bordet o åt o njöt. Lite senare gick alla andra ut o sen gömde jag godis o chokladägg som de sen fick leta upp. Inte så lätt uppgift för mamma låter inte sina barn komma lätt undan, inte ens på påsk ;). Ibland undrar jagvom jag är lite för hård?

Idag vet jag inte vad som händer, väntar fortf på nån sorts överraskning kanske, ser det ut att hända nåt utöver det vanliga Es, eller hände det igår iom påskmiddagen med alla på plats?

Ha en bra dag o hälsa din fina mamma Es, hon är så ungdomlig!
Kram Skorpan

Svar: Vilken fin påsk du ordnade ! Nej, för hård tror jag inte du varit... du har värme och mycket kärlek bor inom dig och detta tar överhand ! Kram :)
Esmaralda

10 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Eventuellt börjar det uppstå konflikt med syskonen? Känner av någonting. Kan det stämma?

Svar: Ja, lite oro i lägret är det men det kan blåsa över snabbt, kram :)
Esmaralda

11 Jeanette:

skriven

Min lilla hund har också fått smaka av den glassen. Vi har den hos Ica Maxi.

Jag ha en arbetskamrat som jag fallit för och jag vet att han har även gjort det för mig, men...det är så stor åldersskillnad mellan oss.
Kommer vi att fortsätta som nu?

Jag längtar efter magnetröntgen för att se hur jag ser ut inuti kropp och hjärna, börjar bli jobbigt att må som jag gör efter covid. Jobbigt att vara långtidscovid och dessutom har jag fått veta när jag tog en massa prover att jag även har borrelia. Visste inte ens att jag haft en fästing på mig.

Glad Påsk till dig och dina familj!
Kram


Svar: Vad bra att veta att den finns hos ICA Max också ! Räkna inte med att det blir något bestående med arbetskamraten, den chansen är inte stor... men såklart ska du leva i nuet :) Kram :)
Esmaralda

12 Carina ST:

skriven

Så härligt påskfirande ni hade. God mat och gott umgänge. Ser mysigt ut. En riktigt glad fortsättning på påsken önskar jag er, och alla i bloggfamiljen.
Kram, Carina ST

Svar: Tackar, och detsamma önskar jag dig, kram :)
Esmaralda

13 Jen. :

skriven

Kan jag räkna med/lita på att han inte tar kontakt mera eller behöver jag förbereda mig i fall om hur jag håller mig undan?

Svar: Jag känner ingen fara runt dig... kan bli lite mer kontakt och då är det viktigt att du bara liksom glider undan och inte svarar upp på någonting.. kram :)
Esmaralda

14 Solstjärnan:

skriven

Javisst är din glada mamma vårfin😊 Hon gläder er med mat
och som sällskap är hon väl nog en av de bästa ,om inte bäst😊

MG vet minsann hur det gäller att hitta bästa möjliga sätt att få sin andel av det goda som finns😊
Får dom ,ja då ska även jag få!!
Speciellt då jag är såhär festfin😊
10 poäng till MatHem för glassen🐾 dom andra får lukta på sin vinkork bäst dom vill 😊 ..här ska ätas glass i stora lass😊

Gillar din stora påskkvist med fjädrar och ägg.Har inte kommit på att man kan ha en stor kvist istället för småa i vas😊

Ha en bra dag😊
Kram Solstjärnan ☀️


Svar: Ja, mamma älskar livet och är i princip alltid på gott humör ! Tycker det är så mycket enklare med ett rejält påskris :) Kram :)
Esmaralda

15 Läroliv:

skriven

Hälsningar och kramar tillbaka, det är så roligt att få se hur härligt ni alla har det tillsammans. Det riktigt strålar om er.

Kram

Svar: Tackar:) kram :)
Esmaralda

16 Mercan :

skriven

Hälsningar och kramar tillbaka och önskar Glad Påsk Esmaralda 🙂

Svar: Kram o glad påsk :)
Esmaralda

17 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, vilken underbar påskafton MG fick egen glass och allt.
Ser du ngt positivt hända mig ?
Kommer det en ny kärlek i mitt liv som består.
Kram

Svar: Jag ser en bestående kärlek... det kan vara lite "rörigt" innan dess... men kärlek och harmoni kommer.. kram :)
Esmaralda

18 Jossan :

skriven

Godmorgon!

T tänkte följa med och sa ja men ändra sig i sista sekunden. Längtar till det blir varmt.
Vi pratade lite om det med att jag är mer känslosam än vad han är. Jag fick en förklaring på det.

Läkaren sa att jag skulle börja ta mina tabletter varannan dag. Men jag känner faktiskt ångest idag...

Kommer vi bli sambos snart?

Kram

Svar: Mycket tyder på att ni blir sambo men riktigt när, det kan jag inte se, kram :)
Esmaralda

19 Helena Ir:

skriven

Så trevlig kväll ni hade. Hade varit roligt att höra MG sjunga med.. han är verkligen en fullvärdig medlem i Er familj, precis som de ska!

Skrev lite igår under påskafton med sonhustrun och barnen. Barnen förresten, den äldsta på 16 år, är över 180 lång..va de växer och blir stora fort!

Jag fick en ursäkt igår för gammalt groll, det kändes öppenhjärtigt. Svarade på det att vi nog var fler som varit skyldiga till det som uppstod! (Jag förstår ju att svåra trauman får människor att tänka till, jag har erfarenhet själv)

Ha en fin dag hos dotter med familj!
Här ska solen värma gott idag..

Kram

Svar: Ja man hänger inte med riktigt i barnbarnens snabba växande ! Bra att gammalt groll kunde läggas åt sidan.. det ger god energi... kram :)
Esmaralda

20 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Oj vilken påskaftonfest ! Härligt med god mat och dryck !Så fin din mamma är Så snyggt hon klär sig !
Hon bär upp sin ålder med grace .

Wow hundglass !! Jag får viska så Mira och Moses inte hör..Nu får jag googla o se om det finns i "vanliga" affärer..
Jag fixa med grinden igår och upptäckte att jag klarar inte av den nya skruvdragaren ..fick bli handkraft o se man får i skruvarna då med !. ...men säg inget till sonen som köpte maskinen i julklapp åt mig...;-)

Ha en härlig stund i skogen och ge söta mamma din en bamsekram tillbaka.

Susanna Amalia ...styrkekram <3

Kram Anki med flock

Svar: Ja, mammas 88 år bär hon verkligen upp men å tränar hon ju regelbundet förstås :) Hundglassen var verkligen en succé, men dyr var den ! De där tekniska apparaterna är minsann inte så lätt att begripa sig.... kram :)
Esmaralda

21 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
I torsdags fick jag ett Mail där min enhetschef kommenterat en av mina utredningar o skrivit kommentaren ”lex Sarah?” Hon menar om det behövs göras en lex Sarah på det så en annan brukares namn står med i utredningen. Jag mailade henne o förklarade att jag kopierat in det för formuleringens skull o inte klar med redigering o att utredningen såklart inte skickas hem till personen innan den är färdig. Ej fått svar från enhetschefen o är nu jätte nervös inför detta (ska till kontoret på tisdag 😫) vad får du in kring detta?
Kram

Svar: Kan känna lite oro och allt blir inte som det skulle bli, men ändå ser jag ingen fara på något sätt, kram :)
Esmaralda

22 Kristin:

skriven

For en fantastisk flott Påskeaften dere hadde. MG var så stilig og var nok veldig fornøyd med godisen fra din mor, kjære Esmaralda.
Du må hilse så mye til din mor. Jeg er imponert over henne.
Jeg spiste god mat med ganske mye rødvin. På kvelden spilte jeg Elvis, og danset med en og en av hundene i mine armer. De elsker det. De som ventet på sin tur, satt ved siden av hverandre i sofaen. Dette gjorde min mann og jeg mye da han levde. Det var første gang siden da at jeg gjorde dette, og det var en nydelig påålevelse.
Ønsker dere en god dag, og pudlene hilser så mye til MG.
Kram!!!

Svar: Att dricka vin , äta gott och dansa med sin hund, det låter hur mysigt som helst tycker jag.. och Elvis, då vill man dansa ! Och såklart vill hela flocken dansa... vad roligt att du tog tag i dansen igen.... din man nickar och ler och är nöjd med hur det blev, kram :)
Esmaralda

23 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om vi åker till Bulgarien i Juni till kurban bayram 😊 eller blir det senare under hösten 😊 vi planerar resan till Juni 😳

24 Mikael:

skriven

Agnes, ibland träffar man omvänt huvudet på spiken så pass att det är svårt kommentera, utan att uppfattas som otrevlig, hur mycket man än sockrar :)

Det står rökning dödar, med stora bokstäver på paketen, röker folk ändå? Ja

Man ska börja med alkohol dödar också på alkohol, kommer folk dricka ändå? Ja

Socker dödar men det står inte på paketen :)

Es pappa gjorde sig besväret ta sig från Alltet för att ha ett allvarligt samtal, på sitt sätt, med henne om socker, han kan se rakt genom henne och framtiden, förmodligen handlade det om ett större lidande av sockret, än vad Es tänkt sig här på jorden, i annat fall fall hade han inte tagit upp det.

En ny youtube stjärna, med svenska rötter, som är väldigt bra på beskriva saker, ex. något
som nyligen gav nobelpriset, något som man känt till i tusentals år kring hälsa men nu vetenskapligt gav det Nobelpriset, Sten lär ut saker helt gratis :)


https://youtu.be/XCvUf9WU4qI

Innan man ger sig på folk, för att de inte vaccinerar sig så är det väl bra om det finns något vaccin, till att börja med, det lyser mycket med sin frånvaro sen är väl frågan hur mycket man dela till äldre i andra länder, innan man själv ska ha, sen kan du klura på varför ryska vaccinet som funnits länge inte duger åt regeringen :)

Oavsett så kan man skaffa sig ett eget immunförsvar och ett BMI som Covid biter sämre på, med hjälp av Sten


https://youtu.be/wSqkl2bJ-tw

Och alla andra avsnitt,
medans andra tjafsar och bara går och väntar på vaccin, för det lär komma fler virus så kan vara bra vara i form, ifall man vill öka sina chanser :)


Kram
Mikael

Svar: Tack för tips och info.... kram :)
Esmaralda

25 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Huset som jag en dag kommer att köpa och bo i, finns det utomlands? Eller i hemlandet (Finland)?

Kram🐥

Svar: Kan bli vilket som...50-55% i hemlandet och resterande i annat land... kram :)
Esmaralda

26 Ester:

skriven

Hej!
Så mysigt ni hade det på påskafton.

Kan jag hitta ett annat boende snart där jag kan få rå mig själv utan störande grannar?

Kram Ester

Svar: Ja, det kommer du att hitta, kram :)
Esmaralda

27 KW till susanneamalia:

skriven

Krya på dig ordentligt. Vilken otur du hade. Kramar

28 Snödroppen:

skriven

God Morgon❣️
Vilken härlig påskafton ni hade och din mamma är ju helt underbar. Snygg är hon också och ni är så lika varann. MG är ju för go han med och självklart ska han skämmas bort😉
Här var det lugnt och skönt, lite go mat och vin. Har inte haft nån speciell påskkänsla utan mest njutit av lite extra ledighet och det är inte helt fel. Solen skiner och skönt är det ute, blev en morgonpromenad i solskenet innan stan vaknar till liv.
Vad tror du om min gamla flört, ses vi snart, tänker han på oss tillsammans?
Önskar Er en fortsatt trevlig påsk🐣

Svar: Go mat och gott vin, det räcker gott för att fira påsken tycker ja ! Ser ingenting seriöst som kommer mellan dig och din gamla flört även om ni nog säkert kommer ses.. kram :)
Esmaralda

29 Helena Ir:

skriven

Tack :) ja, det känns som de ljusa energierna har visat sig lite extra för mig den senaste tiden. Jag hade ju en känsla av något.. känns bra när det visar sig stämma!

Kram

30 M:

skriven

Idol??? Nu menar du väl Lets Dance Es? :)
En underbar påskafton för er och mamma är så vårfin. Hade aldrig trott att hon är 88! Maken kämpar på med sina tummar. Gulligt att han ändå är med på bild :) Åsså kungen MG. Unik i sitt slag :)

Som sagt. Inget påskfirande för mig. Tappade matlusten pga tjejvärken och det fortsätter idag :/ Sol ute men kyligt.

Inatt drömde jag om en ljushårig kille och vi träffades i Italien. Härom natten var det mörkhårig. Funderat på varför det har varit helt dött i två år. Och då menar jag HELT dött. Nada. Nothing. Inte ens en flirt. Ingenting och det bara fortsätter. Klarar mig ju bra men undrar varför :) Vet du Es?

Ha så jättekul hos dottern och akta dig för alla räliga djur :) Kram till er alla!

Svar: Ja herregud ja, Lets Dance menar jag ju ! Maken brukar fråga " tar du fotot till bloggen?" och när jag säger ja så höjs tummen.. han är lite stollig, gubben :) Tror att denna tid utan partner har varit menat som ett slags lärande för dig, någonting som du ska ta till dej... kram :)
Esmaralda

31 Osäker:

skriven

Hej Esmaralda .

Jag upplever att min kille inte visar så mycket kärlek när vi är med hans familj. Tycker han verkligen om mig?
Tänker hans familj att han inte alls egentligen vill vara med mig? Eller tror dem och ser dem att han tycker om mig?

Är rädd att nu min oro påverkat vårat förhållande negativt. Tycker han verkligen om mig? Och kan jag känna mig trygg i det?
Kram

32 Maria:

skriven

Hej!
Hoppas du kan ge mig några råd om en person som heter Gerrie och som bor utomlands. Har fått erbjudande om att jobba tillsammans på ett jobbprojekt och undrar om det kommer vara ett bra samarbete och om man kan lita på denna person?

/Med vänliga hälsningar Maria

Svar: Ta det försiktigt, lägg inte ut några pengar, kram :)
Esmaralda

33 Tankar..:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag skriver till dig för känner mig lite osäker i situationen.
Min nuvarande kille och jag har varit tillsammans tidigare. Men är nu tillsammans eller på g igen.
Men hans mamma umgås fortfarande med hans ex som han hade emellan oss.
Den situationen gör mig lite osäker.
Skulle hans mamma hellre önska att dem fortsatte vara ett par? Och känns det som om hans mamma känner lite emot mig?
Kan det bli att min kille och hans ex börjar att umgås igen eftersom hon fortfarande finns med i ”bilden” och umgås med hans mamma?
Skulle dem kunna bli ett par igen?

Eller står allt rätt till och jag kan vara lugn?
Kram

Svar: Strunt i vad hans mamma eventuellt önskar... ha fokus på dig och killen enbart.. det finns en del bekymmer ser jag och det är inte självklart att er relation håller.... kram
Esmaralda

34 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda om vi flyger till Bulgarien i Juni till kurban bayram 😊 vi planerar det och min bror och syster har tagit semester för Juni månad, att vi ska åka till Bulgarien i Juni 🙄eller blir det lite senare Esmaralda 😳ser du någonting söta Esmaralda 😳♥️♥️♥️

Svar: Jag ser inte när, ni kommer ju resa dit, men kan inte säga exakt när, kram :)
Esmaralda

35 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Beskrev för dig nyligen om händelsen på jobbet kring utredning o enhetschefen och lex Sarah.. tack för svar ❤️ Har dock sån ångest inför detta o inför tisdag då jag ska till kontoret. Känns detta som att det kommer leda till att jag blir avskedad o av med mitt jobb?
Kram

36 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Vilken underbar påsk ni hade! Vad roligt att du/ni kunde fira påsk med din goa mamma!

En liten fråga, kan du möjligtvis se om min reaktion blir stark när jag tar vaccinet - både första och andra eller blir de så pass att jag klarar av det?

Ha det så mysigt hos din dotter!
Kram Zoey 💕

Svar: Känns absolut inte som om det blir så illa, kram :)
Esmaralda

37 Till Jossan:

skriven

Antidepp ska tas varje dag om det inte är så att man ska sätta in/trappa upp en dos eller sätta ut/sänka dosen. Vad har läkaren sagt till dig?

Kram
M

38 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Tack! Intressant! Beror 50 procenten på att det är 50 procents chans att jag flyttar utomlands?

Kram

Svar: Ja, absolut, kram :)
Esmaralda

39 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Tack för ett underbart svar igår så glad at du fick till dig vad det var.

Tack så hjärtligt för önskan om en trevlig Påskafton🙏💞Tyvärr blev jag sjuk lite senare av värken det gjorde så ont ända ut i fingrar o tår o precis som ddig i ländryggen så det fick bli till att ”passa sängen” o knappt det gick varken att sitta, ligga eller gå suck. Tänk att både du o jag ska gå på de här hemska medicinerna i 5 år jag får ju dropp med var 6:e månad. Har bytt 3 ggr o har en annan än den du har nu, med facit i hand var det den sämsta möjliga för nu har även den gett mig värk o jag har blivit opererad på annat ställe pga biverkningar. Men jag kämpar påi det ser jag ju att du med gör
💪💜🤗🍀

Jag önskar dig en riktigt mysig o fin Påskdag käraste Es. Ska försöka hitta den glassen till min dotters hund spännande o se om han med gillar den, han älskar när vi delar ett päron han o jag gullehjärtat!
Påskkramisar i massor till både dig o mannen o dig rara mamma!
🤗🤗🤗🐥💐🐥💞💜💜☀️🦋

Svar: Ja, den värken är minsann inte att leka med.... jag får planera det mesta jag gör....får ta lite då och då... och det är jag ju inte van vid och har dåligt tålamod med ! Någon tipsade om att hundglassen finns på Ica Maxi också ! Kram :)
Esmaralda

40 Västkustbruttan :

skriven

Hi hi, hundglassen var ju hur gullig som helst!

Till matte: något kring det närmaste för mig månne?

Nu ska här handlas till en stor fiskgryta! Aioli och bröd vid sidan om.

Bjuder in er alla till bordet "in spirit" såklart! Stor, varm kram 💙

Svar: Fiskgryta tackar man inte nej till så jag kommer gärna :) Kram :)
Esmaralda

41 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Kram Skorpan

42 Nat:

skriven

Hej Esmaralda
Ser du en sådan bra gemensam flytt för oss?
Att det blir där vi båda kan trivas?
Ser du en sådan flytt?
Kram

Svar: Ja, så känns det, fast en måste nog jämka lite mer, kram :)
Esmaralda

43 Camilla:

skriven

Underbara bilder och du ska ha tack för att du delar med sig så att vi får följa. En bra fortsättning på påsken önskar jag er.

Idag ska jag ut och äta i solen med två väninnor. Måste ju göra något i alla fall. Dystert blev det igår när sonen fick veta att dottern och mamman drar till fjällen i en vecka utan att meddela honom. Det är ju detta som han stämmer henne för. Umgängessabotage. Hon får papperna från hans advokat när de kommer hem igen. Karman som dimper ner i brevlådan.

Du sa att han fortfarande minns henne och att tankarna ibland vandrar iväg till henne. Har han velat höra av sig och kommer han skicka ett sms om ett tag?

Stor påskkram till dig och din familj.

44 Agnes:

skriven

Glad fortsättning på påsken, alla!

Ang virusar o vaccin...inte för att skrämmas, men jag själv är en smula orolig över vad som kan släppas loss när permafrosten har smält ner till de lager där det ligger "levande" virusar som ingen av dagens "experter" har koll på.

Fel ämne så här i vårrusets tid, men med tanke på den massiva tystnaden över detta, så...

Nu skiter vi i döden o annat otyg o ser fram mot en härlig sommar!

Stora kramen, alla! ;0}

45 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 😊 🤗 ♥️ 🙂

46 N:

skriven

Hej Esmaralda
Ser det ut som att han tycker om mig? Och enbart mig?
Kan jag känna mig trygg i det?
Kram

47 Mandarin :

skriven

Tack Esmaralda för dina kloka ord och råd. <3 Jag kämpar på. Ser det positivt ut för mig framöver? Du sa tidigare att du såg positiva saker för mig framöver. Kommer jag bli återställd och få tillbaka glädje och livskraft snart? Väntar varje dag på att det ska vända och har väntat så länge... kram och tack!

48 Telefon:

skriven

Hej Es,

Jag lånade ut min telefon igår till en tjej på stan som kom fram och behövde hjälp. Hon skulle logga in på en app och hennes egen telefon hade laddats ur, så tänkte att sjävklart får hon låna.

Jag såg dock ej vad hon gjorde med telefonen eftersom de var ljust ute.. och försökte ge henne lite privathet så kollade bort medan hon höll på med den. Efteråt kunde jag dock ej se att hon loggat in på appen..
Kanske löjlig fråga men ville bara fråga om allt ser ok ut med min telefon? Hon gjorde inget "dåligt" med den va? :S

Kram :)

49 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Så det är bara 50 procents chans att jag flyttar utomlands? Jag har alltid tänkt att jag 100 procent kommer att flytta utomlands.

Lever i Finland för dotterns skull, om jag själv fick välja skulle jag inte stanna en stund till här.

Visst kan jag själv påverka i detta? Och trots 50 procents chans välja att flytta utomlands?

Kram

50 Tiss:

skriven

Vad mysigt det ser ut. Bra att ni hade det trevligt! :)

Själv grattade jag min vän med blommor, kort och en liten serpentin. Hon har nyligen tagit sig igenom en lång utbildning i tillstånd då jag skulle ha givit upp för längesen.
Hon tog med skumpa och vi åt en god sallad, drack även lite liquor 43 med mjölk 😋
Dock ointressant för dig att veta kanske.

Jag ska träffa en kvinna och få hjälp med ekonomin (vilket jag nog redan har nämnt). Det har ju aldrig varit så att jag inte har kunnat betala saker och ting, inga skulder. Utan jag vill bara få lite ordning i siffrorkaoset (jag har stora problem med matte, har alltid haft) då jag alltid lever i ångest för att pengarna ska räcka. Jag är såå nervös!! Det känns så hemskt att söka hjälp när jag borde klara av att få iordning på röran själv. Innan detta möte ska jag på ätstörningssamtal också vilket även det gör mig nervös, fast mötet angående ekonomin gör mig väldigt, väldigt nervös... Så pass att funderar på att avboka. Så till frågan. Kommer mötena att gå bra??

51 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.

Finns det en chans att den fortsätter ihop?
Kram

52 G.H:

skriven

Vilken jättemysig påsk ni haft!!!
Din mamma är så fin:) ... och en liten slurk vin till leverglassen hade väl MG kunnat få 😂

Här är det varken påskmat eller pynt trots att jag älskar påsken! Den här graviditeten har totalt golvat mig. Har aldrig känt mig så trött!! ... och något vin är det ju inte tal om ;) Inte för jag är sugen. Men saknar att känna mig som mig själv och kunna njuta av ett glas. Är så klart tacksam över att vara gravid men saknar att må bra.

Kram:)

53 Jeanette:

skriven

Jag förstår det, han är för ung och han vill skaffa familj. Han är fin och vi tycker om varandra. Vi har speciell kontakt. Han tar mig nog som en extra "mamma" som han älskar. När han var onykter sa han hur mycket han älskade mig :)

Kolla på Ica MAxi finns fler sorter.
Jag fick nattjänsten. Inte skrivit på än men haft möte med chefen.
Kram och tack!




54 Blått sinne:

skriven

Halloj Es!

Hur vårigt härlig är inte din mamma då?! Riktigt strålar ✨👍 Fick hämta mig en salt kex efter att ha gått igenom era matbilder, gudars triggande :-)

Kikade egentligen in med en fundering kring närmast tid. Fastnar någon info på din radar kring den?

Kramis!

55 A:

skriven

Vad mysigt ni haft det! Gullig MG är i slips, och din mamma är verkligen en pingla! Men får bara hoppas man är hälften så pigg och fräsch i samma ålder sen 🙂

Själv har jag och dottern träffat familj utomhus och fikat i dagarna tre. Så trevligt då många av oss inte sett varandra på länge.

Har varit och tittat på huset igen... och det känns bra. Tittade in genom fönstret denna gång. Det är mindre än vad jag har nu, men vad gör det, får bara tänka till ordentligt vilka möbler man vill ha och behöver. Jag vill inte ha massa plotter överallt. Dessutom är det uteplats, och den är stor! Så det väger över fantiskt, man får lätt plats med stort bord och 4-6 stolar plus krukväxter och annat piff. Tänk att sitta ute och äta på somrarna.

Och detta gör att jag inte behöver sommarstuga här i närheten. Utan då vill jag hellre ha litet boende utomlands. Får väl hyra en husbil istället om jag vill bo spartanskt i Sverige... 🙂

Kram!

56 M:

skriven

När snaps är inblandat så är det lätt att det blir Idol istället för Let's Dance haha! Skrattar ibland år när du skrev till mig "Ja absolut. Bättre ensam än i ett bra förhållande". Älskar när det blir tokigt :)

Hälsa maken att jag tycker att hans tumme är väldigt gullig :)

Du har rätt Es. Jag skulle nog lära mig att ta hand om mig själv och inte alla andra hela tiden. Och det har jag nu äntligen lärt mig och är både glad pch tacksam för det! Men tycker att det nu skulle vara kul om det kunde hända något lite i alla fall :)

Äntligen Robinson ikväll. Fredagar och lördagar är uselt på TV och i Corona tider är det viktigt eftersom man är hemma på kvällarna och inte ute och for runt som jag gjorde förut :)

Hoppas att ni haft det bra i skogen! Kram

57 Nickenyfiken:

skriven

Glad påsk även om den nu börjar gå på sluttampen =)
Måste fråga dig för blev väldigt förvirrad här nu. Han har på sin Facebook att han är i ett förhållande men samtidigt så är han aktiv på Tinder. Såg honom nyss där. Detta känns väldigt märkligt för där ska han ju inte vara om/ när han är i ett förhållande. Det kan i alla fall inte vara seriöst mellan dem. Vad ser du om detta? Kram

58 Helena Ir:

skriven

Jag kan rekommendera en väldigt BRA film, med Tom Hanks, som finns att se på Netflix : News of the World.

Hoppas dagen varit fin :)

Här fortsätter lyckan stå mig bi :) känner mig lite tursam..

Kram

59 Puck:

skriven

Påskmys på hög nivå!! 🥰

Ez!
- någon detalj som du får till dig om mig nu i närtid?

❤️ /Puck

60 Hönan:

skriven

Åh vad härligt med lite påskfirande! 😍

Undrar om det finns några råd om riktning för mig? Kan den andliga tidningen vara något? Vill komma igång men känner att jag bara står och stampar. Varför...?

61 Browallia:

skriven

Vilken härlig påsk ni har, helt i min smak. Själv struntar jag i att fira i år förutom lite extra gott att äta och dricka. Det kommer fler påskhelger i framtiden, förhoppningsvis tillsammans med ev. barnbarn och få påskpyssla med dem :D

Jag har råkat tappa min mobil i golvet, mikrofonen gick sönder så jag kan inte ringa med den, det bara sprakar hos den i andra änden när jag pratar. Så ”min” Zanmi blev till sand, jag måste ju ha en fungerande telefon och har inte råd med båda delar. Velar mellan att lämna in den för reparation eller satsa på att köpa en bättre begagnad och samtidigt byta upp mig till en nyare modell? Vilket i-landsproblem ;D

Önskar dig, och de andra tre hos dig en fortsatt glad påsk. Ser fram mot att få läsa om hur ni hade det hemma hos Ozzy!
Kramar till dig och din mamma.

62 Jossan :

skriven

Till M: läkaren sa att vi skulle börja ta den varannan för att bli fri i maj. Men det kommer jag inte klara. Mådde för dåligt idag...

Es...
idag tog T upp om vad stod u kö på olika sidor. Det känns som han menar något med sambos.. tycker verkligen om att vara hos honom.
Somnade på hans bröst innan idag så vi sov i 4h. Kändes så mycket bättre med ångesten. Han är verkligen min trygghet!

Kram

63 Helena:

skriven

Hej!
Min kille är så nöjd med allt.
Men inte jag.
Blir vi nån gång ett riktigt par och sambos.
Vill inte va särbo.
Trevlig fortsättning på påsken.
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: