Räddad av Zanmi

I dag gästbloggar:  Chatarina

Hej

Jag har fått min fina Zanmi.

Alla talismanerna har jag känt av med Zanmi är extra stark.

Hon väckte mig i går morse  klockan 3 och planterade i mitt huvud att  jag skulle gå upp meddetsamma.

Jag fattade inte varför men  jag steg upp och drogs till köket

Kvällen innan hade vi tänt ljus vid TV:n och jag la mig först och min man skulle släcka

Det hade han glömt

 

Nu var ljuset nästan nedbrunnet och det fattades bara en liten bit

Hade det brunnit ner är det troligt att det hade börjat brinna i  träfatet och i  duk och gardiner.

Det hade kunnat sluta mycket olyckligt.

Det hade kunnat bli en allvarlig  eldsvåda.

Jag tackade min Zanmi så mycket.

Kanske hon räddade mitt liv nu och dör själv men det känns som om det är liv i henne.

Jag har strött lite salt över henne och bär henne med mig överallt.

Jag är så oerhört tacksam.

Jag vill gärna dela detta med övriga bloggfamiljen om det är möjligt.

Kram från Chatarina

-

P.s.

Och till er som  undrar... inga biverkningar av vaccinationen från igår !!

YAY !!!

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag känner mig inte lika värde just nu. Jag kunde inte var positiv. Är besviken på mig själv om allt. Jag ogillar mig själv just nu

Jag vill inte ju alla andra ska hoppas på att jag är glad och lika positiv som tidigare utan dom förstår mig. Det gör dom inte ändå

😔 ha det bra

2 <3:

skriven

Härligt att du blivit vaccinerad kära Esmeralda 🙌💉

Känner mig pirrig och glad. Ser det ut att bli en lyckad resa/ mini weekend ? Tror A blev väldigt rörd och glad över överraskning. Han var så uppåt igår och ville vänta med ledtrådarna och gissa.
Ngt speciellt jag ska tänka på fara ?
Behöver lite lugn och ro och spa.
Kram
💖💖💖

3 Mikael:

skriven

Jag tjuvlyssnade på tanterna i affären eller gick inte undgå då var framför mig i kön förut, efter spruta 2 blev 8 av 8 sjuka i hög feber och annat men var nog Astra, om jag hörde rätt, 2a sprutan är kraftigare om jag förstått rätt.

Kram
Mikael

Svar: Ibland kan det nog bli tvärtom.. sonen blev sjuk ett dygn efter första sprutan och det blev alla kollegor också på brandstationen utom en... tur det inte brann nånstans den dagen :) kram :)
Esmaralda

4 PiaS :

skriven

Hej Es och Chatarina,

Vilken tur att Zanmi klev in och väckte er i tid 🙏🏻.

Jag har min Zanmi med mig under dagen (i bh-n) och på natten vid kudden. Vi pratar varje dag, och jag påminner henne om mina önskningar. Speciellt när en av önskningarna nämns, så pirrar det extra i handen jag håller henne i och hon ”nyps” lite då. Jag är så glad och tacksam att min Zanmi ville till mig 🙏🏻😊.
Hoppas så hon trivs och kommer bistå mig i mina önskningar.

Vad skönt att inga biverkningar av vaccinet 😊.


Ha en skön fredag! ❤️

Kram PiaS

Svar: Ja din Zanmi ger dig tecken på att hon arbetar för dig, för fullt, kram :)
Esmaralda

5 Läroliv:

skriven

Underbart Chatarina.

Så skönt att du slapp biverkningar Esmaralda. Håller tummarna det blir likadant vid andra sprutan.

Kram

Svar: Tack :) Kram
Esmaralda

6 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Vilken tur Zanmi väckte dig Chatarina ! Tack för att du delar med dig Stort lycka till i framtiden .

Va skönt att du mår bra efter vaccineringen <3 Min vårdcentral ville att jag skulle återkomma v 18 suck..Ska nog söka mig till en vaccinationsmottagning.Får jaga skjuts ;-) för vaccinera mig det ska jag göra !

Önskar dig och bloggfamilj en trevlig Fredag .

Kram Anki med flock

7 EPM:

skriven

Godmorgon!
Wow- tur att Zanmi var där! Hoppas hon fortsätter skydda dig och de dina ett tag till❤️

Åh Es har du fått vaccin! Bra! Då kan du snart krama barnbarnen igen 😊

Jag är lycklig över att min kropp funkar ordentligt igen, hormonerna är väck och allt börjar funka normalt igen- snart mår jag bor bättre även fysiskt.
Idag blir det till att rätta tentor och sen aw. Ska bli skönt!

Es, min syster håller på igen och ältar och tjatar. Min respons är att jag bara är tyst och låter det rinna av mig- jag vet inget annat att göra... det tröttar mig, detta eviga tjatande om gammalt som ändå hanterats. Vad kan jag göra?

Kram

Svar: Skönt när kroppen funkar som den ska ! Du hanterar din syster rätt... låt det rinna av och bränn inte energi på det här.. kram :)
Esmaralda

8 Jossan :

skriven

Usch jag går med en klump i magen mot jobbet. Jag är inte jätte sugen på att träffa kollegan som kollar obehagligt på mig. Chefen hade pratat med honom och han fick inte närma sig mig och prata om det.

Men så var även denna veckan snart slut! Det går sjukt snabbt så man inte hinner med.

Ska nog åka till mamma o pappa i helgen känner att jag nog behöver det. Fixa bilen och träffa familjen tyvärr lite jobb men så är det!

Kommer T följa med mig på valborg? (Om jag själv ska dit) kram

Svar: Ha fokus på de andra på jobbet som är positiva och låt inte denna person ta av din energi. Kram :)
Esmaralda

9 <3:

skriven

Så skönt att höra att du mår bra efter vaccinet♥️
Jag fick höra att F inte alls är så religös troende osv som han påstår sig vara/visar sig vara. Är detta bara en målad bild som han vill visa upp?

10 Fjäril:

skriven

Hej,
Har de tillgång till att se vad jag gör på min hemdator eller är det endast mejlen de kan se? Märker ju att de tydligt har "spionerat" ett tag och det känns ju kränkande.. Undrar om de kommer och hålla på länge med detta och varför de gör det..
Kram

11 J:

skriven

Godmorgon!
Gott att du fick inga biverkningar av vaccinet.

Kan du se något glädje framöver? Behöver det ❤️

Kram

Svar: Javisst kommer glädje och olika sorters, kram :)
Esmaralda

12 Skrållann:

skriven

Hej!
Vilken fantastisk läsning att starta helgen med;)
Idag när jag slutar jobba har jag överlevt första veckan på jobbet. Nya deltagare ska börja droppa in och jag känner mig lite orolig. Måste dock försöka tänka bort oron och peppa mig själv att det kommer funka. Känns bara så himla märkligt det jag gör och ingenting jag någonsin varit i närheten av och tänker fortfarande att äldreomsorg kanske passar mig bättre?!

Kram❤️

Svar: Det handlar om vad du vill egentligen.. för det du kan det du vill... kram :)
Esmaralda

13 F:

skriven

Godmorgon underbart att höra att din talisman har hjälpt dig ❤️

Själv har jag sån oro esmeralda undrar om du ser vad det kan vara usch det känns inte bra .

14 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda. Chatarina - vilken tur att Zanmi varnade dig! Och att ni klarade er undan med blotta förskräckelsen.

Fina Esmaralda, nu har alla som började samtidigt på jobbet som jag gått vidare. Imorse meddelade kollegan att hon fått nytt jobb.

Blir det snart min tur? 🙏🏻🙏🏻🙏🏻 Blir det genom praktiken?

Vad är chansen att nästa jobb/praktik blir utomlands?
Kram,
Jennifer

15 Lotta:

skriven

Det är fantastiskt med talismanerna. Vilken tur att du kunde släcka ljuset 😅.

En fråga. Jag kämpar och sliter med att få jobb och har intervjuer, men sen blir det tystnad. Inget svar utan det blir tyst. Känns så förnedrande och otrevligt på något sätt. Intervjuerna blir bra, tycker jag, men varför når jag inte ända fram? Finns det ett bra företag som det är meningen att jag ska jobba på som sista arbetsplats?

Kram L

(Och Grattis till vaccineringen 😊)

16 Mts:

skriven

Hej!
Kommer han vilja träffas mer?
Kram!

17 Smöla:

skriven

Varför tar inte barnens far detta allvarligt? Han drabbades av en propp i huvudet. Han lever som vanligt efter en dag! Är det något jag behöver oroa mig för?

Svar: Känns inte bra... men du kan å andra sidan inte göra så mycket åt saken.... kram :)
Esmaralda

18 Ghostwriter :

skriven

Jag är inte ute så mycket på egen hand men är ändå ute pga att jag måste av en rad olika anledningar. Blir dock väldigt rädd när bussarna tillåter fulla bussar ta emot mer folk, fast de finns knappt plats att stå utan att skicka en ny buss. Jag själv vill inte komma försent, så jag förstår varför man inte har tid och råd att vänta på nästa. Blir samtidigt rädd för jag tål ju ingenting och av bara mina allergier är jag helt knäckt.

Så undrar om jag blir smittad, om jag skulle klara det? Jag tror inte jag skulle klara av vaccinet för jag har aldrig vaccinerats (förutom nyfödd isåfall) och avstår därmed då jag är känslig för mediciner överlag.



Skönt att du fick vaccin! Hoppas du slipper en enda biverkning och övrigt.


Och fint att ta del av gästbloggen. Man får så mycket mirakel här i livet


Kram

Svar: Galet som det blir på bussarna !! Blir du smittad blir du sjuk men hur sjuk, det kan jag inte se.... kram :)
Esmaralda

19 Kristin:

skriven

Dette var fantastisk, Chatarina!! Så bra du fikk din Zanmi. :)

Og til deg, kjære Esmaralda. Så godt å høre at ikke du fikk bivirkninger av vaksinen. :) Da er du også er skritt nærmere friheten!!!

Ellers må jeg forsøke å ha hundene på stua om natta. De vekker meg hele tiden, så dette går ikke lenger. Det er veldig hyggelig å ha de i senga, men jeg må få min nattesøvn. De er vant til å være med meg, så jeg håper ikke at de skal bråke. Jeg bor jo med naboer tett ved, så jeg vil gjerne at det er stille her på nettene. Håper dette går relativt greit.

Ønsker en fin dag. KRAM!!!

Svar: Ja, man kan ju inte mer än att bli vaccinerad och fortsätta gå o vara rädd, så kan jag inte leva ! Ja, du måste sova så detta får du ordna som den flockledare du är ! I början kommer de protestera, men de vänjer sig... din sömn har högsta prio... kram :)
Esmaralda

20 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag ignorera E kvinna för hon gjorde var inte okej. Är inte glad för henne efter igår.

Jag tar paus från henne

Ha det bra

Svar: Ja, det gör du rätt i, ha fokus på dig själv och nu och din egen glädje, gör upp bra planer för dig själv, kram :)
Esmaralda

21 Skorpan:

skriven

Vilken tur att du blev väckt av Zanmi o som du säger, hade hon inte funnits... Hoppas hon har lite energi kvar till någon önskan ännu Chatarina!

Fredag, så skönt. Gjorde gott att vara ute igår o kolla naturen o grodorna ;) för jag sov otroligt bra. Kanske ska bli min nya hobby, att kolla in grodor, som dock är rätt ovanliga numera, tyvärr. Som ödlorna o igelkottarna med.

Gällande ditt svar igår om grodorna o avundheten, tror du sexlivet kommer igång med min soulmate då Es, eller är det möjligt att det blir nån tillfällig "typ" ;)? Har nämligen svårt att tro att jag plötsligt skulle hitta nån att hoppa i säng med...

Ikväll blir det att ta det lugnt o mysa ensam framför tv:n, inga planer.

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Det kan faktiskt först bli något tillfälligt.. och ganska snart också om du har ögonen med dig... kram :)
Esmaralda

22 Nornan:

skriven

Vilken tur! Det hade ju slutat riktigt illa annars. Om jag haft råd hade jag köpt amulett varje gång av dig och regression av Nettan. Det hade gjort gott.

Vad skönt du sluppit biverkningar, jag håller tummarna att det håller i sig. Men om du får några så är dom snabbt övergående. Själv är jag som är i fas 4 orolig för biverkningar men jag ska ändå ta vaccinet, naturligtvis!

Kramar!

Svar: Ja, det är en skön känsla när man fått första sprutan !!! Kram :)
Esmaralda

23 Carina ST:

skriven

Underbar läsning, att du vaknade så att ingen brand uppstod. Tack för att du delar med dig. Spännande med hur talismanerna fungerar. Hoppas på att få läsa om fler exempel.

Jag har haft stor glädje av mina talismaner och känt deras kraft starkt som vibrerande energi och som en värmeboll mellan mina händer.

De tidigare hjälpte mig under en längre tid, dag för dag. Känner att jag fått hjälp att ta mig framåt, fått möjligheter som nu gjort att jag landat på många sätt där jag vill i livet. Ungefär som om de bidrog med ett idogt arbete bakom kulisserna som gav resultat. Och stora resultat har kommit. I rätt tid. Även om vägen emellanåt varit tuff. Men det har ändå löst sig i slutändan. Och nu är jag på en plats som jag inte trodde för några år sedan.

Jag har nu också en Zanmi. De andra vilar nu äntligen men har fortfarande energi kvar som verkar för mig och mitt hem känner jag.

Ska bli spännande att få uppleva om Zanmi kommer hjälpa på samma vis eller på andra sätt. Hon är iallafall pigg och full av energi. Känner hur hon spritter mellan mina händer.

Härligt att läsa om att du fått vaccinet och att du mår bra Ez. Mina föräldrar har också fått första sprutan nu. Det känns skönt.

Hoppas att Tom får tillfriskna snart. Jag var med och sände så starkt jag förmådde bägge dagarna. Energin var väldigt stark i början av sändningen men jag upplevde att den mattades av ganska snabbt. Blev lite överrumplad av det. Funderade över om det hade med min egen trötthet eller förmåga till fokus att göra eller om det kan vara så att det "stoppas" om energin kan bli för mycket. Alltså vad jag menar är om det kan vara så att den som får healingen behöver en lagom dos och inte får överbelastas av någon anledning?
Hoppas hur som helst att den dos som kom fram ska hjälpa honom.

Kram, Carina ST

Svar: Ja jag har på känn att Zanmi kommer hjälpa dig.. hon är så ivrig och vill så väl och mycket. När det gäller healingen så tro rjag att du själv starkt tog emot från alla som sände.. och blev lite utmattad för en stund.... kram :)
Esmaralda

24 Lilla M:

skriven

Hej Es, vad har hänt med T från Norge? Har inte hört av honom på en tid och han har inte svarat på mina mejl. kram

Svar: Verkar som om han tröttnat lite, kram :)
Esmaralda

25 Helena Ir:

skriven

Vilken räddning, Chatarina! Tack och lov!

Skönt att höra att du mår bra Esmaralda!

Trevlig helg!

Kram

Svar: Detsamma :) Kram
Esmaralda

26 Jessica:

skriven

Hej Es,

Borde jag kontakta han?
Jag har ju en sak jag vill berätta för han


Kram :)

Svar: Ja, känns det så då ska du kontakta, kram :)
Esmaralda

27 Majvild:

skriven

Jag måste berätta att också min talisman gjort sitt för mig och jag är oerhört tacksam. Kram och trevlig helg.

Svar: Kram :)
Esmaralda

28 Fiskaren:

skriven

Jag gav en talisman till min systerdotter och dagen efter hon fått den fick fick hon ett besked som hon hett önskat och väntat länge på.

Svar: Härligt :) Kram
Esmaralda

29 Solstjärnan:

skriven

Vilken tur att Zanmi ryckte in och hjälpte.
Det kunde ha slutat väl illa..

Es,funderar på mitt kommande jobb.Ser du om jag måste nöja mig med än sämre lön än jag har nu?
Önskar ju att möjligheten istället skulle vara att nästa jobb gav bättre lön.

Ha en bra dag😊
Kram Solstjärnan ☀️

30 Lovisa:

skriven

På tredje dagen varnade min Zanmi också mig och jag klarade mig undan precis. Hon blir ofta varm i min hand. Kram

Svar: Kram :)
Esmaralda

31 Misstjejen:

skriven

Hej

Här gång vilja jag lyssna på dig och ska jag prata med E kvinna eller inte. En pasu vore bra?

Har hon något bra att säger eller vill bara gör det värre?

Ha det bra

32 Xam:

skriven

Hej!
Skönt att du sluppit biverkning. Jag fick som en lättare infulensa,men gick över snabbt.

Finns det nått budskap från universum i dag?

Kram

33 Anastasia:

skriven

Jag är lite chockad över att min talisman faktiskt är levande, det är starkt och speciellt. Hon blir varm och hon surrar ibland och vibrerar ibland. Kram

Svar: Javisst lever Zanmi :) Kram :)
Esmaralda

34 <3:

skriven

Var skämtet Eva sa om att hon skulle stjäla mina solglasögon riktat till mig ? Berättade att vännina skulle lämna en present till mig hos henne när jag inte är hemma. Hon har tidigare försökt bli vän med min bestie.Som hon ofta säger lite mindre bra saker om. Kanske lite avundsjuk ändå på hennes lyxliv.
Kram

35 F:

skriven

Godmorgon underbart att höra att din talisman har hjälpt dig ❤️

Själv har jag sån oro esmeralda undrar om du ser vad det kan vara usch det känns inte bra .

36 F:

skriven

Usch har sån oro kan du se vad det beror på kram

37 Lilly :

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser mig arbeta med något annat i framtiden kram

Svar: Ja, det gör jag.. något annat kommer.. kram :)
Esmaralda

38 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Jobbet jag söker, skulle det passa mig? Samma bransch som tidigare men annorlunda roll och infallsvinkel...

39 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vill bara berätta att jag märks av Bs mamma som är ande och tala med mig igår på kvällen och allt. Jag valt lyssna på och hon har förlåter mig men försöka hjälpa mig. Berätta om B för mig.

Vi har typ en bra kontakt mellan oss ändå. Det har blir bättre än några månader sedan... det är något som jag glad att hon kunde förklarar mig och berätta för mig...

Dessa alla som behålla jag för mig själv...

Ha det bra

40 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vill bara berätta att jag märks av Bs mamma som är ande och tala med mig igår på kvällen och allt. Jag valt lyssna på och hon har förlåter mig men försöka hjälpa mig. Berätta om B för mig.

Vi har typ en bra kontakt mellan oss ändå. Det har blir bättre än några månader sedan... det är något som jag glad att hon kunde förklarar mig och berätta för mig...

Dessa alla som behålla jag för mig själv...




Ha det bra

41 Skorpan:

skriven

Ojdå, snart, hur är det ens möjligt?? Vem?? ;D.
Tack Es!
Kram Skorpan

42 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Catharina!
Gud, vilken räddning, de kunde sluta illa! Skönt att de slutade bra! Ta hand om er! ❤️

Es, mina föräldrar fick oxå Pfizer vaccinet igår och ska ta 2:a sprutan i början av juni. Enligt dom kändes de inte ens. Ingen av dom verkar heller ha fått några biverkningar.

Idag fyller min pappa 70 år så vid halv två börjar vi fira honom med smörgåstårta och efter det tårta och kakor. De blir bara vi i familjen - mina föräldrar, jag, mina två systrar och min ena systers familj och vi blir 8 pers. Imorgon kommer tre vänner och ska gratta och då blir vi 7 pers då både jag och min ena syster är kvar och då kommer de bli exotisk planka.

På måndag är det dags för möte med ÅKA och då får vi se vad som händer.
Ha en bra dag allihopa! Kram Zoey 💕

Svar: Grattis till din fina pappa !! Kram :)
Esmaralda

43 <3:

skriven

Härligt att du blivit vaccinerad kära Esmeralda 🙌💉

Känner mig pirrig och glad. Ser det ut att bli en lyckad resa/ mini weekend ? Tror A blev väldigt rörd och glad över överraskning. Han var så uppåt igår och ville vänta med ledtrådarna och gissa.
Ngt speciellt jag ska tänka på fara ?
Behöver lite lugn och ro och spa. Känns ju som att man ska utomlands bara man får göra ngt och komma bort lite.
Kram
💖💖💖

Svar: Ha lagom förväntningar och det kommer bli bra.. kram :)
Esmaralda

44 Fjäril:

skriven

Hej,
Borde jag avvakta ett litet tag innan jag tar kontakt/frågar om hjälp, eller är det bättre att jag frågar redan? Vill ju inte verka jobbig och ta tid av dem i onödan..
Kram

45 Fjäril:

skriven

Varför tittade den mannen så länge och konstigt på mig igår samt flinade? Vet inte om det var neutralt eller negativt..
Kram

46 ML:

skriven

Åh gud vilken tur att Zanmi kunde varna dig och att allt gick bra! Tack för att du delade med dig!

Härligt Es att inga biverkningar har inträffat. Pheizer ska ha de lindrigaste. Mår maken också bra?

Från igår! En yngre kille med svart jacka som har tittat lite extra på mig :) Hmmm har inte sett någon sådan så då måste han ha kollat på avstånd. Om det inte är han som jag mötte i matsalen igår. En blond kille? Är det här samma kille som du sett att jag skulle hålla ögonen öppna efter eller är det någon annan?

Jobbade med en underbar kvinna igår som jobbat hela livet på BVC. Helt olikt från mig som kommer från psyliatrin o beroende men vi fann varandra. Jag fick så mycket beröm om mitt bemötande av andra människor att jag vart tårögd :)

Ha en toppen dag! Fredag. Yaaay! Kram

Svar: Japp maken mår också bra... men jag har en fråga... sköterskan som vaccinerade honom menade att vaccinationen måste ges högt upp på armen annars har den ingen verkan.. och min spruta fick jag lite längre ner.... vad säger du om detta som proffs ? Kram :)
Esmaralda

47 Moms:

skriven

Hej E

Förstår det kan dröja tills M skriver till mig. Men kommer han göra det mer? :) Kram

48 Boudica:

skriven

Skönt att Zanmi räddade dig.
Hänt något liknande för mig en gång, men det var längesedan och jag tror att det var innan Es tog sig an talismaner.
Kanske inte lika allvarligt för jag tror mig att mitt ljus var i en ljuslykta.

Efter en veckas extrem trötthet så tog jag sjukledigt idag, jag orkar bara inte mer, plågade mig igenom sista timmarna igår!
Ingen aning vad som tagit åt mig, men jag lyssnar på min kropp nu.
Kan väl inte vara corona, inga corona symptom varken före eller nu, bara trötthet.

Han däremot träffa min fina kollega som slutat i veckan, tycker jag var lite nervösare än jag borde strax innan, men det försvann snabbt då vi träffades. Jag tyckte det var ett par väldigt trevliga timmar med honom, och hoppas det var ömsesidigt! Och efter kände jag att jag landat, att det är just så jag vill ha det med honom, en fin vänskap, inget mer å inget mindre.
Jag hoppas att vi möts fler gånger, ser det ut som det Es? Och förhoppningsvis inte bara på mitt initiativ.
Du såg att det kunde bli en fin vänskap där, så hoppas jag att det blir.
Vad nästa steg är vet jag inte än.

Ps, glad att du fick din spruta, och att du känner lättnad nu!

Kram!

Svar: Ja, en bra vänskap kan det bli, kram :)
Esmaralda

49 Fjäril:

skriven

Hej,
ser det bra ut att gå med på nån av dedär coaching sessionerna eller blir det mer obekvämt?
Kram

Svar: Har du en positiv approach så blir det bra.. kram :)
Esmaralda

50 Helena Ir:

skriven

Vad kul med alla som redan fått hjälp av sin Zanmi!
De känns som väldigt starka ..

Anki, håller tummarna för att du ska få din spruta snart,, snart! Att du finner en hjälp till det!

Kram

Svar: Ja, den här gången är Zanmi starka... min egen har tjoat åt mig halva dagen.. kram :)
Esmaralda

51 Solstjärnan:

skriven

Så bra att du inte fått några biverkningar efter vaccinet😊
Själv har jag inte vaccineras än,men hoppas det blir aktuellt inom kort😊
Alla önskar vi få att livet går mer mot det normala.

Es,måste fråga: kommer jag att köra mycket i mitt kommande jobb?

Kram Solstjärnan ☀️

Svar: Nja, du kommer köra men kanske inte så där överdrivet mycket, kram :)
Esmaralda

52 Misstjejen:

skriven

Hej

Känns som om jag fick en singalen att jag ska gömma allt bilder i en usb. Hitta en ställe som kan har den för jag är tveksam just nu. Jag har gömma allt presenter. Jag gör väl beslut?

För min egen bästa

Ha det bra

Svar: Ja göm undan alla bilder, det känns klokt, kram :)
Esmaralda

53 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag märks ofta mormor, bs mamma och du och något mer som är änglar och andar är ofta skyddad mig och bs relation. Jag fick saker som jag gör... exempel youtube så det finns en skälet.

Och något mer säker väl kommer.

Om det stämmer?

Ha det bra

Svar: Det kommer en hel del bra.. och det är många som håller av dig, kram :)
Esmaralda

54 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

När sker det något positivt? Ständigt negativa motgångar droppar in och jag ORKAR INTE MERA MED DEM.

När vänder det? När händer något positivt? EN ENDASTE POSITIV HÄNDELSE PLEASE.

Kram

Ps. Skönt med vaccinet!

Svar: Försök själv ta tag i något positivt och nysta vidare... skapa positivt även om det är svart och då kommer flytet så mycket lättare.. kram :)
Esmaralda

55 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag är lite oroligt om B kvinna har kastar min fina texter och rita som jag gjorde till henne. Så eller hon behålla den?

Önskar ju jag kunde få tillbaka... jag hoppas bara hon behålla dessa...

Ha det bra

56 Snödroppen:

skriven

Hejsan❣️
Tack Chatarina för du delade med dej av din upplevelse. Tacka Gud för din talisman💞
På radion sjunger de om sommar och sol men här blåser t om de ljumna vårvindarna bort med inslag av regn och snö... jag tror min gamla vän har drabbats av våryra, har han svårt att glömma oss, finns känslorna kvar för en liten träff tror du?
Skönt med fredag i alla fall och det blir avkoppling hela helgen. Trevlig helg💞

Svar: Ja lite känslor finns nog kvar men tveksamt om det kan leda till något bestående.. kram :)
Esmaralda

57 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om min bror med min syster kommer att ta kredit från arbetsplatsen för att shöpa lägenhet eller bil innan vi åker till Bulgarien 😊 eller blir det senare under året 🙂

58 21:

skriven

Hej
Kommer det bli bra när vi åker? :)

59 Camilla:

skriven

Vilken tur att Zanmi markerade faran och att ingenting allvarligt hände. De är magiska.

Gratulerar till det nyvaccinerade paret😃 Hoppas att ni mår bra. Jag kan ju inte på grund av min getingallergi.

Varför hör inte bara karln av sig om han funderar? Eller har han slutat att tänka nu?

Vintern är åter med 1 plusgrad och iskalla hårda vindar. Men typiskt April väder. Önskar en trevlig helg. Kram kram

60 Till Chatarina:

skriven

Alltid lika fantastiskt att läsa om vad små talismaner kan åsta komma med sina magiska krafter. Jag gläds med dig Chatarina att din Zamni väckte dig och räddade er från att vara med om en eldsvåda.
Kram Browallia

61 Dina :

skriven

Hjälp! Jag kan inte hitta nycklarna och mina kompis och hennes dotter som bor i samma lägenhet påstår att dem inte tagit nycklarna. Kan du se var kan de vara, Ezmeralda? Hade varit jättetacksam 🙏🙏🙏🙏

62 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag åt ju på en restaurang. Och jag trodde inte ju jag var nära krocka med en bilen. Så mår jag dåligt... jag har hitta en sätta att var i fred och var ensam.

Jag önskar mig ju kunde prata med C kvinna... undrar vad kan jag gör åt det...

J kvinna kan var en rekommendation att prata med?

Ha det bra

Svar: Du ska prata med någon som du har 100% tillit till.. ingen som slåss om din gunst... utan en stabil person som finns där oavsett.. kram :)
Esmaralda

63 Lydia💕:

skriven

Vilken tur att Zamni väckte dig himla tur det och skönt att du mår bra Esmaralda ❤️
Hoppas min Zamni hjälper mig och att det sker något roligt o bra hon hänger i mitt halsband och vill inte börja med salt ännu men det kanske jag ska så det bullrar till 😊
Ha en fin helg kram
Lydia💕

Svar: Din Zanmi gör allt hon kan för dig, kram :)
Esmaralda

64 Browallia:

skriven

Så härligt att du och maken har fått era vaccinsprutor. Vilken lättad att snart kunna leva mer fritt även om man måste fortsätta vara försiktig ett tag till.

Jag har i ett par månader känt av symtom som tyder på att jag förmodligen har fått järnbrist igen.
Jag har valt att inte ta mig till vårdcentralen för ett blodprov eftersom det inte är nåt akut.
Förra gången fick jag järn sprutat in i armen eftersom min mage inte tål järntabletter. Sist jag beställde från Apotea fick jag syn på en helt ny sorts järntabletter som ska vara extra skonsamma mot magen än de som funnits innan. Jag chansade och beställde hem en ask, jag vågar nästan inte jubla än men jag är inne på 5:e dagen utan att magen har protesterat! Du har sett att jag kommer göra ett nytt medicinbyte som kommer göra mig pigg. Du får gärna hålla en tumme för att det var järntabletterna du såg den gången.

Jag har läst om det tragiska dina vänner i USA har råkat ut för, har du hört nåt mer om du det går för Tom?

Stor fredagskram
Browallia

Svar: Ja, det kan mycket väl vara dessa tabletter jag sett..... man ser ingen förändring hos Tom än.. och det sliter väldigt på mig.. kram :)
Esmaralda

65 Hoppet:

skriven

Hej Es

Ser du något bra som kommer för mig?
Kram

Svar: Ja, det kommer bra ting men ta alltid själv initiativ kring sådant som du vill.. kram
Esmaralda

66 Cara:

skriven

Du hade rätt Es! Jag har fått sprutan idag och det gick bra! Pfizer blev det:)

Och sonen var negativ trots intimt umgänge med positiv flickvän!

Svar: Skönt att det var okey för sonen.. och härligt att du fått din spruta :) Kram
Esmaralda

67 sh:

skriven

Hej!
Jag har en enorm glädje i mig sen jag fick min Zamni, en inre glädje!
Jag känner på mig på något sätt att någon av mina önskningar kommer slå in snart. den önskning som jag önskar mest hoppas jag på. Tror du den kommer slå in?
Kram!

Svar: Chansen är god, kram :)
Esmaralda

68 .:

skriven

Hej, Es!
När jag har sökt mer hjälp så har det nästan alltid funnits en kvinna där dom senaste två åren, väldigt sjuk. Hon har haft olika personligheter och tillstånd; glad, väldigt pratsam (för pratsam oftast, haha) lugn, vresig, ilsk, lite elak, låg... Ja, det mesta. När hon var glad och pratsam fick jag ofta känslan av att hennes "riktiga jag" (det som fanns innerst inne innan hon blev sjuk) nog var en glad, lättsam kvinna med mycket vänner och ett gott hjärta. Vi pratade en del ibland, eller ja hon pratade och jag lyssnade ibland svarade eller hmm:ade då det kunde bli väldigt drygt. Hon kunde vara riktigt dryg och hon fattade ju inte det själv. Men ändå kändes hon väldigt omtyckt av många. Jag tyckte på något märkligt sätt om henne (det var någonting som hon utstrålade) när hon var glad och trevlig. Ibland mindes hon mig och ibland inte. Jag önskade så innerligt att hon skulle bli frisk, bli sig själv igen och leva det liv hon verkligen var värd. Men det fick hon ju inte. Hursomhelst hon dog för några dagar sedan, hur vet jag inte. Det känns faktiskt lite i hjärtat. Det jag egentligen undrar är om hon mår bra nu och känner att jag tänker på henne?

69 . :

skriven

Jag glömde skriva att hon kunde vara väldigt snäll och omhändertagande också.

70 ☘️Lucky:

skriven

Hej Es

Ser du någon ekonomisk vins för mig:)?💰
Kram

71 Skorpan:

skriven

Här igen ;), men är ju nyfiken på var jag kan träffa på nån att ha sex med? O det är väl en man vi talar om?
Trevlig kväll!
Kram Skorpan

72 ML:

skriven

Så bra! Det stämmer att sprutan ska ges i den övre arm muskeln. Om du tänker att du håller ett grepp om axelbenet så ska sprutan sättas ca 5 cm nedanför detta. Den får inte ges i den nedre delen av armen som är biten innan man kommer till armbågen. Förstår du hur jag menar? Annars förklarar jag igen :)

Nyfiken på killen med den svarta jackan som jag inte vet vem det är om det inte är den lite blonda killen. Märker han när jag inte är där också?

Läste att det sliter på dig detta med Tom och jag vill därför skicka healing till dig och massa styrkekramar. Skickar även till Tom!

PS: Aktiverat Zanmi nu och tror att jag gjorde rätt. Känner ju aldrig någon värme eller surrande men hoppas att hon är aktiv ändå och känner sig välkommen :)


Svar: Du har gjort helt rätt... och nu hoppas jag att inte min spruta kom för långt ner... herregud... tänk om den inte verkar då ??? Kram :)
Esmaralda

73 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om ett nytt jobb är nära nu? Känner mig riktigt trött på att kämpa.

Kram och kärlek.

74 JustMe :

skriven

Hej Ez!

Fick idag förslag till beslut på omvårdnadsbidraget, handläggaren har gett förslag på ett halvt, vi har haft ett helt innan. Jag har självklart lämnat synpunkter och kommer även maila in synpunkter på vad jag anser felaktigt i bedömningen hon gjort. Blir det ett bättre (högre nivå) beslut efter detta? När det väl har kvalitetssäkrats hos beslutsfattare?

Kram!

Svar: Chansen är runt 65-70 %, kram :)
Esmaralda

75 Vitlilja :

skriven

Ser du när mitt sociala liv tar fart om det gör det?

Svar: Så fort du själv tar dina steg framåt.. kram :)
Esmaralda

76 ML:

skriven

Personen som stack dig borde ju veta hur man ska göra annars är det förskräckligt! Förklara för mig var sprutan sattes så kan jag ge mer råd! Kram

Svar: Mitt stick sitter 10-12 cm nedanför själva axeln...... men vaccinet måste väl ha effekt i alla fall ? Eller ? Det är liksom min enda oro nu plötsligt !! Kram o tack för info :)
Esmaralda

77 Kvinnan :

skriven

Hej esmeralda har du fler talismaner kvar

Svar: Nej men jag har sparat några som jag kommer utannonsera på bloggen den 28/4.. då kommer det också att stå info om hur du ska göra om du är intresserad av en... kram :)
Esmaralda

78 ML:

skriven

Har mailat dig! Kram!

79 Berg :

skriven

Du kan vara helt lugn avseende placering av vaccinet. Det fungerar lika bra var man än sätter det. Man undviker direkt i blodbanan bara när man ger. Att man valt arm istället för annan kroppsdel är bara av praktiska skäl,

80 Jen:

skriven

Så fint när det fungerar att lyssna och ledas rätt!
Vad ska jag göra nu? Hur mycket av det han säger är bara tomma ord och vad känner han egentligen? Hur mår han?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: