SPONTANA SPÅDOMAR...

Spontana spådomar :

 
 
 

Du är  kvinna 50 plus, du har halvlångt hår som du oftast sätter upp, du har nya  glasögon, du bor i ensam i en tvåa ,  du arbetar heltid och du  kikar på nätet och planerar en resa som ska göras när det går med tanke på Covid. Du har två systrar.  Nu kommer magi att ske.  Ta  lotter och spela mellan den 12-15 april och du kommer vinna rejält. Chansen är över 90 %.

 💖

Du kallas Lotti och du är runt 40 år. Du lever i en relation som inte är bra och allt oftare längtar du bort. Du vågar inte riktigt bryta upp men inser att det är vad du behöver. Du ska inte vara rädd att du inte kan fixa livet på egen hand för det kan du. Det kommer bli hur bra om helst.

 

Man i 30-40 års åldern. Du är singel efter ett längre förhållande. Du bor i hus.  Nu är det faktiskt dags att du lever din dröm och gör långresan som du så länge önskat. Planera allt -så du ligger i startgroparna när det är möjligt att resa.

 💖

Jag ser en liten vit hund som är pigg och glad och inte så gammal.  Kanske ingenting märks ännu men så småningom kan det komma problem i samband med mat och  att hunden gärna slickar på tyg.  Det ser ut som om han har magkatarr, så  gör gärna ett veterinärbesök när det blir så dags

Och på tal om hund så ser jag en tjej i 60 års åldern som går i hundtankar.Du funderar enbart över större raser och Ridgeback är en av dina favoriter.Jag vill förelså att du tänker om.  Får du en stor hund så kommer  den dra runt dig och det blir  ett väldigt slit i ett antal år och tar mycket av din energi.  Gör nya planer och tänk in en mindre hundras, det vinner du på.

 💖

Kvinna i 20 års åldern som är kär i en mörk kortklippt man.  Du har nyligen flyttat till ny ort.  Jag tycker du ska  rent konkret kontakta mannen och visa ditt intresse. Han är starkt berörd av dig men lite blyg. Det kommer lösa sig fint detta.

 

Kvinna i 50 års ålder med både katt och hund. Du är skild sedan länge. Du bor i hus. Du  är långtidssjukskriven.  Nu blir det så att du får en ny granne, en kvinna som är lite äldre än du, som är pigg och glad och som kommer bli en jättebra granne och vän i bestående vänskap.

 💖

Kvinna i 30 års åldern som känner sig osäker på mannen i hennes liv. Du är blond, blåögd, inte så lång och du har två barn.   Du och  mannen gör upp nya planer men du är osäker på var du har honom. Och den osökerheten ska du nog ta på allvar. Det ser ut som om det kommer en definitiv separation mellan er för jag ser en helt annan man i din framtid

Mannen i 50-60 årsåldern. Du väntar på kärleken. Du är singel sedan länge. Du bor i lägenhet.  Du har satsat på fel typ av kvinnor genom livet och därför har inte heller dina relationer blivit varaktiga. Du går får mycket bara på utseende och blir bortkollrad av ett vackert yttre. Nu är det dags att du tänker om och försöker se mer insida.. plus att du bör välja kvinna i ungefär din egen ålder.

 💖

Majken, heter en hund som är av blandras och som är gudomligt snäll och trofast.  Majken är mörkrädd och kan skrämma upp sig rejält om nätterna och då tenderar hon att gny och gråta.  Du hjälper henne genom att låta lite lampor vara tända om natten

Så har vi kvinnan som är i 35 års åldern, du  som  har en röd cykel,  ofta snor ihop håret till en liten boll eller svans, du har nyligen blivit singel och du  känner dig lite vilsen i livet.  Fatta ett beslut åt gången och lev dina beslut. Viktigast ser det ut med bostad.. sök mer aktivt. Och sedan kommer jobbet… att du läser kursen du tänkt så du får jobbet du vill ha

 💖

Kvinna över över  de 70, du  är  en positiv och utåtriktad person och du söker kärleken men är på väg att ge upp och du tycker du mest träffar stolpskott eller karlar som är bortskämda och ska servas.  Ge inte upp, det säger jag bara ! I sommar ska du gå på jazzevent och där tror jag faktiskt du möter den du söker

Kvinna i 30-40 års åldern,  du har nyligen bytt arbete, du är sambo, du repar dig just nu efter en seg Covid infektion.. du vill köpa katt och det kommer du att göra men jag ser en varning att köpa av den tjej som säljer extra billiga ungar.. något känns inte ok här.  Köpt var som helst men inte här.

 💖

AnnaLisa eller Annelie, du är i 55-65 års åldern, du är trött, har värk och nu är det faktiskt dags att du trappar ner. Det är ingen skam med sjukskrivning utan nu är det din hälsa som är viktigast. Du behöver både kroppslig och mental vila nu under en period.

Kvinna som nyss fyllt 29 år, du bor i enrummare centralt, du har en annorlunda blommig lampa i ditt fönster – jag ser en varning för dig vad det gäller smitta. Denna varning gäller den 19 april. Var försiktig.

 💖

Och försiktig ska också kvinnan runt de 60 vara – särskilt på tisdag i nästa vecka när det är planerat att du ska till sjukhuset på din inbokade tid. Se upp i väntrummet och hoppa över fikan i kafeterian. Då ser det ut som om du klarar dig undan smitta.

 

 

 

 

Ja, detta är vad jag  spontant kunnat se denna gång

Kram & Kärlek

💖

Vill du  ha en egen personlig  & omfattande spådom via mail ?

Där du får ställa alla frågor du har ?

Få vägledning i livet ?

Då är du välkommen att maila mig på:

[email protected]

och jag mailar info tillbaka till dig om hur det funkar.

VARMT VÄLKOMMEN

1 susanne:

skriven

Hej Esmaralda!

Jag undrar om han jag träffat kommer öppna sig med sina känslor för mig. Eller har han inte dom rätta känslorna för mig? Är han osäker på mig? Kram

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Vet inte varför jag har vänta på spontanta spådomar. Insåg det var inget till mig. Jag tänker mest på något positiv som har gör med min relationer. Exempel B kvinnas relation till mig att vi utvecklas...

Ha det bra

Svar: Vad det gäller B så ha lite is i magen, ta inte för stora steg framåt, att prata är viktigt och att lyssna, kram :)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag kan ändå fråga men jag vet inte hur jag svar på B kvinnas fråga för hon fråga vad/var jag ser oss i framtiden, vilka sätta att vi kommer utvecklas oss...

Jag önskar ju jag kunde ser något och svar på hennes fråga. Jag kunde inte hitta på något.

Kan du ser något om oss?

Ha det bra

4 Lilla jag :

skriven

God morgon Es,

Det är så intressant att läsa fina spontana spådrömmar.

Snart är våren här och jag ser fram emot sommaren.

Vågar jag boka flygbiljetter idag eller kan de bli inställda?

Kommer min man trivas med sin nya arbetsgivare men han blir kvar på samma arbete eller ser du om han kommer leta sig vidare? Ser du ngt om de pengar vi investerat som vi väntar på få återbetalda? Kommer vi få dem eller är vi lurade?

5 Sus:

skriven

Hej
Så härligt med dessa spontana.....
Önskar något spontant här?
Love sus

Svar: Det finns en person som du snart bör kontakta.. känns som om ni kan få riktigt trevligt, kram :)
Esmaralda

6 Tiss :

skriven

Hej Es!

Får jag iordning på katten min? Först hade han gått upp två hg och det var inte bra enligt veterinären (lek mer), nu har han gått ner tre och det kommer väl antagligen inte vara bra det heller. Han äter inte den mängd han borde... Jag blir så frustrerad, varför kunde han inte fått behålla kvar sitt förra foder som han faktiskt åt med god aptit. Okej, inte riktigt lika skonsam för magen och det gick långsamt neråt. Men ändå, det känns lite som om dom vill håva in lite pengar. Men det är kanske bara en känsla.

Svar: Några hekto upp eller ner har ingen betydelse, kram :)
Esmaralda

7 anonym:

skriven

Alltid uppskattat med dessa spontana spådomar
Fast kunde bara känna igen delvis i någon spådom
Men lika intressant läsning varje gång ändå.
Ha en bra dag allihopa!

Kram

8 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda. Roligt med spontana spådomar, hoppas spådomarna hittar fram till rätt personer.

Fina Esmaralda, jag befinner mig i en djup livskris. Jag är rädd att jag fastnat och aldrig kommer loss.

Jag har svårt att släppa chansen om Etiopien som gick mig förbi 2018. Efter det rasade allt och livet har varit så svårt. Jag ångrar mig så innerligt att jag inte tog chansen och flyttade till Etiopien. Drömjobbet. Jag kommer att ångra det resten av livet. Oavsett hur svårt det hade varit att åka så hade det ändå varit mera givande än detta.

Jag är säker på att mitt liv skulle se väldigt annorlunda ut om jag hade flyttat dit. Fy fan vad jag ångrar mig, superångest. Jag kan inte leva här. Så är det bara. Känner mig arg och bitter på att jag kastat bort mina bästa år på detta helvetiska fängelse.

Du trodde att det skulle bli bra att stanna här. Det blev det inte. Du trodde att det skulle komma nya chanser. Det kom inga.
Kram
Jennifer

Svar: Jag har en känsla av att Etiopien inte alls blivit bra och inte långvarigt så det är ingen mening att sörja detta. Ha fokus på nuet och framtiden istället... kram :)
Esmaralda

9 |<3:

skriven

Alltid roligt med dina spontana spådomar kära Esmeralda. Här är det snörusk igen ❄ trist.
Velar mellan två lite lyxiga väskor. Den ena klassisk YSL som är som den som jag redan har fast nu i guld och den andra från Valentino den sticker ut och chansen med den kommer nog inte igen på ett tag. 1 ex kvar. Köra på det säkra kortet eller förnya mig ? Vad tror du blir bäst.
Du vet ju lite hur jag funkar kära Esmeralda. I- landsproblem kan vara skönt.
Kram

Svar: Ibland är det positivt med lite nytt, tänk ett varv extra, kram :)
Esmaralda

10 Skorpan:

skriven

Tänkte väl det, spontanisar, yey. Önskar att jag hade varit den första på listan, men icke ;). Grattis till alla som var med. Följ råden, är mitt råd ;)...

Gissar att du inte ser några rikedomar för mig Es? Pengar eller kanske rikedom i nån annan form, en karl ;)? Börjar vara allvarligt med sexbristen nu, vet ju snart inte hur man har ihop det med en karl o får väl snart delta i nån kurs gällande ämnet ;). Förstår inte att det dröjer så...

Inledde cykelsäsongen med att cykla till station. Kom på att jag har en tid att passa o då är det bra med cykel, lite snabbare i svängarna. Ska också inviga mina sprillans nya löpskor,får se hur bra dom hjälper mig in på min löparkarriär ;D. Mycket bra antar jag...

Ha en bra dag!
Hoppas din natt har varit lugn Es...
Kram Skorpan

Svar: Cykel och löpning, så himla bra !! Kram :)
Esmaralda

11 Misstjejen:

skriven

Hej

Har antal blommor något betyder för mig och B kvinnas relation?

Ha det bra

Svar: Nej det kan jag inte se att det har, kram :)
Esmaralda

12 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Oooh så jag älskar dessa spontanisar !
Ser fram emot att läsa gästbloggar !

Vilken bra start på veckan !
En vecka som även inleds av att min äldsta son fyller 25 år.
Han var förbi i går och fick ett paket . Så ledsamt att vi inte kan fira den bättre. I kväll blir det facetime med paketöppning där lillbrorsan oxå är med Han har skickat paket från Karlskrona.

Nu vill jag ha sprutan !

Kram Anki med flock

Svar: Då säger både jag och MG grattis på födelsedagen till 25 åringen !! Ja, jag vill också ha sprutan NU... men ingen kallelse än, kram :)
Esmaralda

13 Anna:

skriven

God morgon Es!
Vad fint av dig att lägga ut spontana spådomar🥰
Har en liten fråga. Du var verkligen spot on igår gällande att mannens problem kommer och går. Just nu har han gått in i radiotystnad sedan förra söndagen och jag vet inte riktigt varför?😢
Trots att vår relation är på is så har vi hörts nästan varje dag. Det sista var att han låg sjuk i Covid, och jag skojade lite med honom i ett sms, ang att bli omhändertagen när man är sjuk.
Vet inte om han surnade till eller vad som hände riktigt. Men har inte hört ett ljud sedan dess. Vill inte jaga honom heller. Men undrar ju såklart. Vad är din känsla spontant?

Kram

Svar: Min spontana känsla är att han emotionellt försöker backa och därför undviker kontakt, kram :)
Esmaralda

14 Rebecca :

skriven

Tänker Tobias på mig eller saknar mig?

15 Pia1:

skriven

Men herregud är jag lurad igen??
Ringde kliniken och jag ska inte ens få återbesök, bara lämnad med en svår nackskada 😭😭😭
Det var droppen.
Väntat i onödan igen, INGEN hjälp eller utredning öht.
NOLL 😭😭😭😭😭

Svar: Man fattar inte vad som händer !! Stor styrkekram !
Esmaralda

16 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag tyckte att jag kände igen mig i kvinna i 30 års ålder blond. Blåögd två barn. Kan det varit jag? Eller kan det varit någon annan här?
Känner mig lite osäker på vart jag har honom.
Även om jag hoppas på en framtid mellan oss. Om det är jag och det kommer en definitiv separation ser det ut att ligga flera år fram i tiden? Eller kan den komma nu snart? Blev lite orolig. Blir våra planer av ? Sen blev jag orolig kan separationen komma utav att jag blir sviken?
Kram

Svar: Det kan vara du men är osäker. Följ din egen känsla , kram :)
Esmaralda

17 AnnaK:

skriven

Nu är min ångest åter, har varit borta ett tag. Beror den på kaoset i livet? Måste ta tag i allt men vet inte hur jag börjar.

Har haft ångest sen jag var 20 men den har hållit sig borta ett tag.

Kram 🤗

Svar: Ja, ta tag i saker och ting som måste tas tag i och ångesten ger med sig, kram :)
Esmaralda

18 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack för det.
Undrar lite hur det ser ut med boende för oss. Jag vet att man inte kan få allt man önskar. Men jag önskar att vi skulle få tag i något hus eller radhus med uteplats ser du något sådant för oss?
Eller ser det ut som att vi kommer att få ta en lägenhet?
Vi har barn så behöver barn anpassat.
Kram

Svar: Ett boende med trädgård kommer men det kan dröja ännu en tid, kram :)
Esmaralda

19 Helena Ir:

skriven

Den här kvinnan som ska akta sig för smitta när hon besöker sjukhus. Jag ska lämna blod på blodcentralen inom de närmaste, men bestämmer själv dag. Där finns det ju både väntrum och fika att få. Aktar gör jag mig ju, men tror du att det här känns som det skulle vara jag? Inte är det här på ett sjukhus heller..

Snabb morgonpromenad före tvättstugan..
Vad det är vackert i skogen när solen värmer och lyser upp :)

Igår ett ordentligt snöfall, idag är det borta igen!

När jag skickade healing till dig, som jag lovade tidigare, så såg jag dig luta dig med armarna mot ett bord. Kanske du behöver stretcha.. Jag ser så mycket som jag inte alltid förstår..

Önskar dig en bra dag, lugn och smärtfri!



Kram

Svar: Det känn inte riktigt som om varningen skulle gälla dig, men en liten möjlighet finns så var extra försiktig ! Visst behöver jag stretcha o igår laddade jag ner en app. Tusen tack för healingen ! kram :)
Esmaralda

20 EE:

skriven

Känslan av att så länge den där tjejen finns kvar i vårt liv så kan jag inte påbörja processen att förlåta min man. Just nu känns det som att jag förtränger det han gjort och hon får allt. Hon skapar så mycket stress i mitt liv nu. Att påstå sig vara gravid, men inte kunna lägga fram bevis när man ber henne om det.

Har hon slutat kontakta mig? Eller kan jag vänta mig att hon kommer höra av sig igen?

Hon verkar inte vilja släppa min man även om han inte vill ha henne kvar. Han vill att hon gör abort om det är sant med graviditeten men hon skriver till mig att han vill att hon behåller det.

Jag vill bara att hon försvinner på heltid ur vårt liv så vi kan börja jobba på oss.

Så stressande och jag får både psykiska och fysiska reaktioner på det hon håller på med.

Önskar er en fin vecka

Svar: Det krävs att ni båda bryter all kontakt med henne.. att varken mannen eller du besvarar några meddelande eller samtal från henne.. kram :)
Esmaralda

21 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

För några år sedan mötte jag en italiensk man på en fest. Vi har därefter träffats på olika fester (innan corona) kanske tiotal gånger, men det har aldrig funnits romantiska vibbar från min sida och det har jag gjort klart från början.

Nu har jag inte träffat italienaren sedan coronan började, och tänker så gott som aldrig på honom. Nu har han börjat skicka meddelanden om att han har känslor för mig och att jag krossat hans hjärta då jag inte vill gå på träff med honom.

Jag blir så irriterad. Jag måste verkligen vara en riktig idiot-magnet. Tycker själv att jag är ganska okej och hyfsad person. Varför i helsike drar jag då till mig bara sådana här.... weirdos? Konstiga typer?

Kram

Svar: Du vet vilken typ av man du vill ha i ditt liv men andra typer bli intresserade av dig .....så är det bara.... men rätt man kommer ju med tiden, kram :)
Esmaralda

22 J:

skriven

Hej
När eller kommer jag finna någon man som kommer besvara min kärlek?
Kram

Svar: Ja, det kommer så småningom, kram :)
Esmaralda

23 J:

skriven

Hej, Esmaralda.

Jag är i ett förhållande, har aldrig haft något längre sådant. Nu har det gått ett år snart. Ser du något om oss framöver? Det händer mycket och ibland går det för fort tycker jag. Å andra sidan, livet är kort och jag mår ju bra.

24 Gullegrisen:

skriven

Men Es, nu missade du storvinsten till en flott trettioplussare igen! ;-)

Ledig vecka. Hurra! Något annat trevligt i sikte för mig tro? Får du till dig något.

Ha en underbar dag alla, kram 💕

25 Lisa:

skriven

Tack, jag tror spådomen var till mig och jag har redan kontaktat mannen nu och han har svarat, ett mycket positivt svar. Tack för utan denna spådom hade jag aldrig tagit steget. Kram.

Svar: Vilken tur att du kontaktade honom... det kommer bli bra, känner jag starkt, kram :)
Esmaralda

26 Sol:

skriven

Tack, nu fick jag förklaringen varför Majken är så orolig om nätterna. Jag ska ha en lampa tänd. Kram

Svar: Jättebra, så glad att denna spådom nådde fram, kram :)
Esmaralda

27 Sima:

skriven

Idag var det en spådom direkt till mig och det tackar jag så hemskt mycket för. Kram på alla i bloggfamiljen och på dig Ez.

Svar: Kram :)
Esmaralda

28 Cecilia:

skriven

Alltid roligt att läsa spontana spådomar. Jag har en vit mindre hund som bor hos mina föräldrar. Det är dock en tjej, så kanske är det inte hon du ser.

Tack för min personliga spådom. Jag kommer definitivt ta till mig av din rådgivning. Kan verkligen rekommendera alla som vill ha en seans att höra av sig till Esmaralda.

Du skrev i att det kunde dyka upp ett jobberbjudande för min kille. Han blev nyligen kontaktad för en tjänst han sökte för. Ser det ut som att han har chans för det jobbet? Kramar

Svar: Ja, chansen har han, runt 70 %, kram :)
Esmaralda

29 Ghostwriter:

skriven

Mycket bra spådomar!
Hoppas alla ser som det gäller.


Jag undrar om jag kommer lyckas få ett jobb innan det är akut läge, som kommer räcka? Jag är orolig att behöva ha fler än 3 jobb och att det ändå inte räcker.




Stor kram och ha en jättefin dag!


Svar: Jag ser ju jobb men inte riktigt än, kram :)
Esmaralda

30 EPM :

skriven

Godmorgon!

Åh vad jag älskar när våren kommer! Tyvärr var jag så trött härom morgonen att jag missade talismansläppet... 😔
Vi börjar få ordning i lägenheten och saker börjar få styrfart igen.
Känns skönt!

Ser du nåt jag bör tänka på eller akta mig för närmaste tiden?

Kram

Svar: Gör klart och ställ i ordning allt i boendet och sedan ska du ta en liten paus och bara tänka på dig själv..... jag ser inga varningar, kram :)
Esmaralda

31 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.
Om han nu letar ett boende åt oss fyra.
Tror du vi kommer att få tag i ett tillfälligt boende till en början? Eller ser det ut som att det blir ett ganska bra boende på en gång?
Kram

32 Xam:

skriven

Hej!
Spännande med spontanisar. Nån skulle ta en lott,tänk om det hade varit jag.

Finns det något spontant om mej i dag Es?

33 Abbas:

skriven

ÄNTLIGEN EN SPÅDOM TILL MIG OCH SÅ TYDLIG ATT DET INTE FINNS NÅGON TVEKAN. Jättetack Ez och kram

Svar: Kram :)
Esmaralda

34 Solen ☀️:

skriven

Måndag - igen!
Spännande med spontanspådomar! Tyvärr passade ingen in på mig. Hade gärna fått en hint om att en kvinna på 50+ snart har en positiv förändring på väg och att mycket spännande sker och mycket snart. 😀
Jaja, man ska väl inte klaga...mycket är bra, men jag har väntat läääänge nu på både det ena och andra.
Ha en bra vecka!
Kram Solen ☀️☀️☀️

Svar: Och du väntar inte förgäves, det som är speciellt och bra, det kommer din väg, kram :)
Esmaralda

35 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Nästa helg så skulle han hälsa på några kompisar till honom som också har barn. Åh hade väldigt gärna velat att han skulle vilja ha med oss. Men fick känslan att han kanske vill åka ensam. Verkar det som att han vill åka ensam? Varför vill han inte ha med oss?
Det är ju så mysigt att göra saker tillsammans som en familj.
Finns det chans att vi följer med?
Kram

36 Solen ☀️:

skriven

Wieee! Jippi! 🙌🏻
Tack :)
Kram ☀️

37 Till Pia1:

skriven

Du utstrålar sådan styrka, alla dina motgångar till trots. Som jag förstått det har du också ett barn för vars skull du orkar kämpa.

Jag har tyvärr ingen healingförmåga, ville bara sända en hälsning att du är en av mina idoler. Så mycket av vårt övriga gnäll här på bloggen som måste göra att du önskar du hade de problemen i stället. Jag vet att man inte kan jämföra riktigt så, men jag försöker åtminstone själv bli bättre på att ta vara på det jag har. Det är bara mig själv jag straffar med att bara se det negativa.

Kram,
Lotta S

38 Mercan :

skriven

Esmaralda blir det något jag ska shöpa triss lott från 30 kr från hemshöp i dag😩 blir det något närmaste tiden 😖😥😞jag är så dum att jag kastade trissen med tre klöver för några år sedan ☹️ du visste att det är något Esmaralda 😞

39 Lina:

skriven

Jag blev så glad när jag vaknade och kikade in på bloggen och såg att det var sponta spådomar 😊

Ingen som stämde in på mig, men spännande för dom som känner sig träffad 😊

Känner mig nervös inför mitt beslut.. Jag hoppas att det kommer gå bra.

Kram ❤

Svar: Visst kommer det att gå bra, kram :)
Esmaralda

40 Helena Ir:

skriven

Lisa (20) vad gulligt! Lycka till och hoppas det blir en stor kärlek!

Kram

41 Helena Ir:

skriven

Tack Esmaralda :) då kanske jag såg något bra också!

Kram

42 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Hur kommer vår relation utveckla sig? Är han öppen för att ingå en relation med mig? kram

43 M:

skriven

Vilken överasskning denna måndag :) Tack!

Blev det någon film igår? :)

Har sovit dåligt några nätter nu. Började när jag fick veta att jobbet börjar imorgon. Nerver månne? Jag kommer ju inte orka om jag inte får sova bra Es. Kommer sömnen tillbaka?

Hoppas att allt är bra med dig och att du inte är alltför utpumpad av talismanerna :) Kram

44 Kvinnan :

skriven

Vet att du såg killen som har börjat hos oss skulle passa in med 70% men om jag ska vara ärlig så är det jätte svårt att lära upp honom , han kommer inte ihåg mycket av det vi lärt honom , vilket är synd , för han behöver verkligen jobbet , men han visar inte att han vill jobba ?? Hur kommer det att gå för oss , kommer vi lyckas hitta rätt person till oss ??

Svar: Då kan det vara så att de 30 procenten slagit in , att han inte rätt för jobbet, tyvärr... sök vidare.. kram :)
Esmaralda

45 Kvinnan :

skriven

Vet att du såg killen som har börjat hos oss skulle passa in med 70% men om jag ska vara ärlig så är det jätte svårt att lära upp honom , han kommer inte ihåg mycket av det vi lärt honom , vilket är synd , för han behöver verkligen jobbet , men han visar inte att han vill jobba ?? Hur kommer det att gå för oss , kommer vi lyckas hitta rätt person till oss ??

46 Therese C :

skriven

Hej Es!
Vad kul med lite spontana spådomar fast ingenting var till mig. När jag såg att ingen stämde in så tänkte jag "kanske jag skulle beställa en personlig spådom?" men så kom jag på att jag inte undrade någonting. De spådomar jag fick för många år sedan är så heltäckande att det liksom inte finns något att tillägga.
Du skrev att det skulle bli bättre och bättre och jag kan känna att det är så.
Just idag känner jag mig väldigt nöjd med att jag får vara med och sköta hästarna hos grannen och att C vill ha mig med när vi ska träna Björn inför att börja köra vagn och jag är glad för att E frågade om jag ville hjälpa till med att släppa ut ankorna och hönsen den här veckan. Jag är också glad att mamma och min plastpappa känner sig bra igen från Corona och att vi ska äta lunch idag. Är så tacksam att de drabbades lindrigt. Tack för att du skickade healing till dem och tack alla på bloggen som också gjorde det ❤️.
Kram ThereseC

Svar: Stor kram till dig och de dina:)
Esmaralda

47 Me:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som att vi kommer att få tag i en lägenhet utan uteplats till en början?
Eller ser det ut som att vi får tag i något radhus med uteplats som passar oss bra från början?
Kram

48 <3:

skriven

Tack kära Esmeralda för svar. Ja lite nytt ska man tänka.

Var pappa med mig inatt när kalla pusten kom på min arm ?
Hur har han det i altet? Speciell dag idag och saknar honom så mycket. Vill han säga mig något ? ❤
Kram

Svar: Ja pappa kommer då och då och tittar till dig och det finns så mycket kärlek och omtanke från honom, kram :)
Esmaralda

49 Moms:

skriven

Hej,
Kommer jag bli ensam utan vänner i sommar? Trodde jag hade lojala vänner.
Tack för spådomar även om jag inte kände in mig på någon.
Kram

Svar: Visst finns det någon vän kvar som är äkta.. och är du öppen och tar initiativ så kommer också nya vänner.. kram :)
Esmaralda

50 Sheri:

skriven

Es, får du möjligtvis till dig något spontant om mig den närmaste tiden? ❤️❤️

Kram

51 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Får väl se hur bra det är, om jag överlever ;).
Kram Skorpan

52 2021:

skriven

Har vårt möte någon betydelse? Detta är inget kärleksrelaterat, men personen dyker upp i mina drömmar.

Kram

Svar: Ja en viss betydelse kan det ha, kram :)
Esmaralda

53 Helena Ir:

skriven

Skorpis, tänkte på det här med nya skor idag, ett tips om du har vaselin, smörj in mot skavsår. Plåster är också att rekommendera! Det är inget maraton, som du själv skrev. Idag använder du Sisun och tar det i din takt! Och pannben har du ju! :)

Min yngsta dotter smörjde in sina fötter med Vaselin när hon gick en delsträcka av pilgrimsfärden till Santiago de Compostela, och hon klarade sina fötter bra, nu behövde hon dock inte springa :)

Kram

54 Naturvän:

skriven

Hej!

Alltid lika kul ta del av spontana spådomarna! Lycka till för er det gäller!

Meditation på morgonkvisten, sedan blev det intervall träning. Första gången på flera år och jag hoppas få upp farten rejält på mina löprundor . Bra musik hjälper till att hålla ångan uppe.

Blir att gå över sparande och hushållssysslor idag. Kallt o blåsigt, hade varit underbart med riktig vårvärme!

Till skorpan idag, här har du en till som lider av sexbristen, jobbigt..... men bättre tider skall komma.Lycka nu till med löpningen. Härligt när man väl kommer igång och inte lider av smärtor. Cykel är också fantastiskt bra, kan jag inte vara utan


Kram

55 Heart:

skriven

Kommer chefen be mig flytta/byta jobb om jag säger att jag inte vill jobba med a?
Är A opålitlig?

56 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
En liten fråga jag har funderat på, för länge sedan så frågade jag om mina framtida förlossningar och du svarade att minst en blir vaginalt. Du har sett minst två barn för mig, betyder de att en blir kejsarsnitt eller vad betyder det? Kan du se något kring detta?
Ha en bra dag! Kram Zoey 💕

Svar: Tyvärr, jag ser inga detaljer, kram :)
Esmaralda

57 Marimo:

skriven

Tack så mycket för min spådom, den var så exakt. Kram.

Svar: Kram :)
Esmaralda

58 Skorpan:

skriven

Tack Helena Ir för tipset, behöver nog pröva. Köper en Sisuask o sätter den i fickan ;D o det där med pannbenet vet jag inte vad jag ska svara ;).
Kram Skorpan

59 Skorpan:

skriven

Tack Naturvän, tur att jag inte är den enda var sexliv inte är på topp, det värmer liite ;D att inte vara ensam...
Att cykla är min grej, löpningen får jag väl se hur den börjar rulla ;).
Kram Skorpan

60 F.u:

skriven

Hur ser det ut för oss framöver när det gäller vår karriär??

61 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Om vi flyttar ihop som han och jag har pratat om.
Ser det ut som att vi kommer att få ett bra passande boende på en gång? Eller kommer vi få ”nöja” oss till en början?
Blir det barn anpassat och kanske med någon uteplats?
Kram

62 Daisy:

skriven

Visst var drottning Elizabeth och prins Philip soulmates? ❤️

63 Maja:

skriven

Hej Esmaralda

Gällde spådomen om kvinnan i 60års åldern som inte skulle köpa Ridgeback mig? Jag är 55år

Kram

Svar: Det kan vara du men får en känsla av att hon kan vara något äldre än du, kram :)
Esmaralda

64 <3:

skriven

Tack kära Es nu känns dagen lättare.
Kram
<3

65 Helena:

skriven

Hej Ez! Alltid spännande att läsa dina spontana spådomar! Jag blir dock alltid nervös och lättad när inget är om mig (katastroftänkare)..!
Jag har sökt en miljon jobb känns det som, igår hittade jag dock en helt perfekt doktorandtjänst som jag sökte. De ville ha en person med nästan exakt min profil, det handlade om att utveckla medicinska verktyg för handikappade kan man säga. Jag har tappat tron på mig själv att jag faktist kan få ett jobb, eller förtjänar ett jobb! Tror du jag har någon chans på den doktorandtjänsten? Eller något av de andra jobb jag väntar på svar ifrån?
Kram!
Helena

Svar: Ja den tjänsten har du definitivt chans på... över 70 %... lycka till, kram :)
Esmaralda

66 Dahlia:

skriven

Roligt med spontana men inget om mig idag, men tar till mig utav sista bilden!

Finns jag än i hans tankar?

67 Skrållann:

skriven

Hej!
Åå så roligt för alla som omfattas av spådomarna. Själv har jag födelsedag idag och jag älskar att fylla år. Fick frågan om referenser från stället jag sökt en tjänst. Var där i torsdags och kollade och det kändes bra men magkänslan säger mig nu att jag inte kommer få jobbet. Är min magkänsla rätt?

Kram❤️

Svar: Stort grattis på din dag :) Det finns fortfarande en chans på jobbet, liten, men den finns dock, kram :)
Esmaralda

68 M:

skriven

Hur mår Zanmisarna? Läste att du har fött upp talismaner i 35 år. Det är ju jättelänge :) Hur länge har Madame hållit på med sitt arbete?

Gråmulen måndag här. Håller på och förbereder inför morgondagen. Hoppas att det går bra!
Får jag tillbaka min goda sömn Es för nu är jag bra trött alltså *suck*

Härligt med löpskola Skorpan. Heja dig :)

Kramar!

Svar: Madame är äldre än mig och upplärd av en kvinna i byn där hon växte upp.. så hon har hållit på länge. Numera föder hon inte upp talismaner alls utan ägnar sig åt annan magi. Kram :)
Esmaralda

69 lilla M:

skriven

Hej Es, ser du nåt om mitt nya jobb? kram

70 Fjäril:

skriven

Spännande med spontana spådomar :)

Har lite dålig känsla efter arbetsdagen.. Tycker jag alltsom oftast gör bort mig på något plan i sociala situationer pga jag blir nervös.. Folk som inte känner mig tror att jag är nån annan och känner nästan att jag är på en barnslig nivå och det känns pinsamt.. Men tänker det bästa är bara att strunta i känslan och försöka vidare.. Kanske jag borde strunta i desperata viljan att bli omtyckt och vila och känna mig trygg i känslan att jag är en bra och trevlig person istället och att jag inte kan ansvara över vad folk tycker.. Det tar dessitom onödigt energi av mig att oroa mig över hur folk ska bedöma mig.. Kanske Zanmi som hjälper mig komma till insikt? :)
Kram

71 Till Kvinnan:

skriven

Trist att killen som börjat hos er inte lever upp till dina förväntningar. Jag reagerar på din nedlåtande ton om killen, alla är vi olika och vissa behöver mer stöd och tid på sig för att lära nya saker och känna sig bekväm i nya situationer. Kanske är det så att problemet inte ligger hos killen utan hos dig som arbetsgivare?
Kanske känner han av att du blir stressad och otålig när han inte lär sig lika snabbt och lätt som du önskar och blir osäker på sig själv. Då låser det sig och man vågar inte ta egna intiativ och visa vad man går för. Istället för att anta att han inte vill jobba, fråga honom om hur han upplever hur det är att vara ny på jobbet. Glöm inte att ge pepping! I all välmening. / Blomman.

72 Heart:

skriven

Jag har fått ett tråkigt besked, kommer inte jobba i ett arbetslag som jag vill.. Kommer jag ändå trivas eller ser du mig med annat?

73 Vitlilja :

skriven

Tror du jag så småningom kan hitta eller lära känna någon som kan hjälpa mig att fixa saker i hemmet? Skulle öka trivseln här :)

Svar: Ja det tror, och denna någon finns inte så långt borta, se dig omkring, kram :)
Esmaralda

74 Klara:

skriven

Hej! Kul med spontant spådomar. Tyvärr ingen som stämde in på mig.
Har du någon spontan spådom för mig tro?
Kram Klara

75 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda har det blivit inbrott hemma i Bularien 😖har någon tillgång till nyckeln till min brors bil och dokumenterna, kommer den användas av andra 😖vi misstänker att det är inbrott till det låsta rummet 😖

76 Ia:

skriven

Hej
Roligt att läsa dessa spontana spådomar, även om inget passar in på mig.
Det skulle även vara roligt om ni som fastnar på dessa spontanisar kunde gästskriver och berätta hur det gick.

Ser du något spontant runt mig?

Kram

77 Gladan:

skriven

Önskade mig något specifikt av min talisman och har inte fått henne än men i förmiddags hände just det jag önskade och jag fattar det inte. Chansen var minimal och det hände. Jag kände att det var Zanmi som redan verkade för mig. Är mycket tacksam.

Svar: Ja så kan det vara... att somliga talismaner redan nu verkar för sina ägare... kram :)
Esmaralda

78 Heart:

skriven

Kommer chefen be mig flytta/byta jobb om jag säger att jag inte vill jobba med a?
Är A opålitlig?

79 Eve:

skriven

Har du en spontan spådom till mig? :)
Mvh Eve

80 Eve:

skriven

Ser du något speciellt som kommer ske detta år för mig?
Mvh eve

81 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda är det inbrott hemma i Bularien 😖 har någon tillgång till nyckeln till min brors bil 😩eller ska vi inte oroa oss😥

82 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som att vi kommer att få ta ett tillfälligt gemensamt boende som inte passar oss så bra till en början? Eller kommer vi få något som blir ganska bra direkt?
Eller ser du inte flytten alls?
Kram

83 Till blomman :

skriven

På vilket sätt skulle jag ha skrivit nedlåtande??? Du har ingen aning om vad du pratar om känner jag , vi vill verkligen hjälpa denna killen och har verkligen tålamod .

vissa saker är väldigt självklara och vem som helst skulle förstå dom enkla sakerna . Så att anklaga oss ,där är du ute och cyklar när du inte har en aning om vår situation ??

Jag har jobbat inom detta yrket i många år och träffat mycket folk , och det är sant att vissa lär sig snabbt men många har inte heller arbetsviljan och då spelar det ingen roll hur mycket peppning man ger , vad jobbar du själv med blomman ?? Eftersom du inte har problem att dömma andra ??

84 Misstjejen:

skriven

Hej!

Jag måste bara säger till dig en sak att du har rätt om en sak som ifjol i vår då var jag osäker och jag fråga om det händer något som råkar ut en misstag. Som lördags at hon var kramar mig och var typ omedvetenhet som ska kommer till mun men jag lyckas att kommer undvika det.

Jag klarar mig bra att du sagt att jag ska var styr kontrollera över mig själv mot henne.

Så visst var jag medvetenhet och har var tänker om också!

Jag fråga för tidigare ifjol om det men jag minnas väl jag fråga det då var jag osäker.

Hon testa eller något.

Så eller hur? Så snälla en litenfeedback eller något

Eller hur! Du sagt det ifjol så jag minnas det!!!!! Du har ju rätt!

Jag ska bara var medvetenhet och har kontroll... och var is på mage.

Så snälla svar bara en lilla ord!!!! Om jag ser att du läsa det på riktigt😃

Ha det bra något som jag har stolt över dig!

85 Heltom:

skriven

Hej! Lite märkligt är det och så svårt att tro att det gäller en själv när man läser dessa spådomar. Jag är 50 plus, har nya glasögon, kollar efter resor, bor i en 2:a, har heltidsjobb och har 2 systrar, men det måste ju egentligen finnas många, många i samma sits? Men hoppas jag känner rätt :-)

Svar: Visst kan det vara du, kram :)
Esmaralda

86 Melon:

skriven

Hej Esmaralda, kul att läsa dina spådomar och jag är fascinerad över att du kan se så detaljerat. Jag undrar om du ser om jag kommer bli piggare och starkare denna vecka? Det har varit så jobbigt för mig ❤️ Tack och kram

Svar: Ja det har varit jobbigt men sakta o säkert blir det bättre.. kram :)
Esmaralda

87 Browallia:

skriven

Jag hörde nyss att idag är det Lakritsdagen! Tänkte förstås direkt på dig, är det någon jag förknippar med lakrits så är det ju du. ;D
Önskar dig och MG en fin kväll. Stor kram Browallia

Svar: Oooooooooooooooo, lakritsdagen,,, tänka sig.. det hade jag ingen aning om !! Kram :)
Esmaralda

88 M:

skriven

Tack för att du förklarade. Madame är så spännande mystisk :)

Något tips inför jobbet och dåliga sömnen? Typ "Andas lugnt. Det blir bra" :)

Ha en go afton!
Kramiz

89 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda 😞 Har det blivit inbrott hemma i Bulgarien till det inlåsta rummet, har någon tillgång till nyckeln till min brors bil 😩 kommer andra att använda min brors bil 😩 eller ska vi inte oroa oss Esmaralda 😟min far svarade inte på telefonen idag, min mor ringde flera gånger 🙁vi misstänker något Esmaralda 😞 min mor blev orolig, jag åckså 😞Ser du något Esmaralda 😞

Svar: Jag kan inte se att något allvarligt hänt, kram :)
Esmaralda

90 Skorpan:

skriven

Tack M!
Första lektion avklarad o det var just så tungt som jag trodde att det skulle vara, för mig, o "sämst" var jag också, vilket jag också visste om ;). Men ja, så är det ju när en har fysiska utmaningar som kräver medicinering o som inte alltid blir rätt vid rätt tidpunkt. Men ja, skam den som ger sig o är man på bottnen finns ju bara en väg ;D... O inga skavsår, hurra Helena Ir :).
Kram Skorpan

Svar: Heja dej... kram :)
Esmaralda

91 Boudica:

skriven

Nej, igen inget som passar in på mig, någon dag kanske det gör. Funderat lite, du har flera gånger nämnt att jag är en av få som har stor påverkan över mitt egna liv, eller något liknande, kan det vara därför du sällan ser så detaljerat för mig?

Blev lite nervös nu, fick information om distanskursen som jag anmälde mig till, hoppas jag klarar den. Men blivit mycket på jobbet nu, där de har öppnat upp för övertid. (efter att ha varslat folk) XD och några sjuka. Första dagen utan min fina kollega och det känns tomt. Saknaden finns kvar!

Du skrev förut att du tyckte jag skulle fråga om en fika, vilket jag själv tänkt, Men tänkte vänta någon dag till, vill ju inte skriva för ofta! Vill ge honom lite tid att landa i sin frihet.
Men ser du om han har tänkt på mig senaste dagarna, har det funnits någon saknad? Eller är jag glömd redan?

KRAM!

Svar: Ja avvakta en vecka och sedan kan det vara dags att fråga ! Du är inte glömd, kram :)
Esmaralda

92 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 🤗♥️🙂

93 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.
Försöker igen, ser du något om det? Vi ska söka leta nytt större boende
Ser det ut som att vi kommer att få ta ett tillfälligt gemensamt boende som inte passar oss så bra till en början? Eller kommer vi få något som blir ganska bra direkt?
Eller ser du inte flytten alls?
Kram

94 Helena Ir:

skriven

Skorpis :) JAG ÄR STOLT ÖVER DIG!!! Och det ska du vara över dig själv också.. <3

Kram

95 Nyfiken:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad tycker hans familj om mig? Gillar dem mig eller tycker dem det är
Konstigt bara?
Kram

96 Mirre:

skriven

Hej Es,

Känner jag rätt i att jag snart träffar en man som jag går in i ett seriösare förhållande med?
Lite ironiskt med tanke på att jag börjat fokusera mer på relationen med mig själv nu istället för någon annan..

Kram:)

97 Agnes:

skriven

Kvinnan: Jävlars vad du högg på en välmenad reflektion från en annan läsare!

Du verkar vara en ilsk rackare som minsann inte tänker ta ngn form av skit från ngn som inte alls vet va fan ni pysslar med...

Du verkar vara en härligt stabil individ! Troligtvis så resonerar du på det viset, att det är inte dig det är fel på, för om folk bara ville fatta, så hade de begripit hur jävla toppenbra person du faktiskt är.

Hoppas att den där stackars människan som nu befinner sig i din närhet, söker sig vidare för sin egen själsfrids skull.

Kommer ihåg din kommentar här när det var en utlottning av en talisman. Din reflektion var att det troligtvis var ngn rik jävel som ville platta till "fattiga" människor med att bjussa på möjligheten att kunna äga en talisman.

Min tanke den gången var att du verkar vara en fattig person på empatisk förmåga för de i samhället som nu inte har det så väl förspänt.
Att i din värld så bjussar man inte på ngt alls, vare sig själv eller annat.

Nu väntar jag på ett lagom passivt-aggressivt svar från dig om hur fräck jag är som ifrågasätter ditt sätt att agera...eftersom du har rätt o andra har fel, dvs, är idioter i din värld!

Hade ett ex som resonerade på det viset, att han minsann inte tänkte förändra sig för att folk skulle gilla honom. Om nu folk ville umgås med honom, så var det hans villkor som gällde. "Idioterna" fick väl förändra sig, hur svårt kunde det vá att fatta, typ...?
Behöver jag förklara mer?

Bla, bla, bla, bla....etc och over and out!

Stora Kramen , alla! ;0}



98 Rädd:

skriven

Hej E!

Beror lugnet på att jobbet jag med kommer bli bra? Förstår inte riktigt att kroppen är så lugn när jag inte riktigt ser lösningen på jobbet. Kommer jag få ihop det?

Kram och kärlek.

Svar: Ja, ge dig inte och du får ihop det, behåll ditt lugn, kram :)
Esmaralda

99 Skorpan:

skriven

Helena Ir, tack <3, jag ska försöka...

Tack Es!

Kram Skorpan

100 Till Agnes :

skriven

Väntade på att du skulle vakna till liv , nu har jag fått din uppmärksamhet oxå oj oj 😬 men helt fel uppmärksamhet!!

För det första så har jag inte varit med på någon tävling här , så du har nog blandat ihop mig med någon annan , för det andra så känner du inte mig , du har helt fel uppfattning om mig , det enda du hade rätt i är att jag inte tar skit ifrån någon , det gör inte mig till en .... hmm vad var det du kallade det ilsk rackare?

Så ta och försök ta ett djupt andetag och lugna ner dig lite Agnes , du är ju inte direkt känd för att vara den lugna och snälla här precis .


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: