Versionen av sig själv...

Somliga av oss var elaka som barn , mobbade, ljög och bar oss illa åt. Kanske berodde det på att vi inte var sedda av våra föräldrar eller att vi levde i en  dysfunktionell värld på annat sätt, kanske taskigt DNA eller ingen direkt anledning alls.

En del kommer aldrig till insikt om sin elaka natur  och kanske fortsätter i vuxen ålder att manipulera bära sig illa åt.

 

De som inser kan få ett obehaglig tuppvaknande.

Jag vet en kvinna som förundrades över att så många runt henne hade vänner kvar sedan barndomen  och tonåren medan hon inte alls hade någon kvar. 

Tvärtom så hade många tagit avstånd .

Hon kontaktade gamla vänner via Facebook men de flesta svarade inte ja på hennes vänförfrågan.

Och så började hon tänka tillbaka i tiden – på ett sätt som hon inte gjort förut.

Hon mindes att hon lurade de lite yngre barnen att göra en hel del dumheter.  Hon var ingen bra kompis. Hon hade allt fokus på sig själv. Samma sak i tonåren.

Hon var å ena sidan rädd för chefer och människor med makt samtidigt som hon sparkade neråt.

En ynklig person, kort och gott.

Hon omgav sig med "kompisar" som hon kunde manipulera men det gick ju bara till en viss gräns.

 

 

 

I början fick man ett gott intryck av henne men det var inte förrän man känt henne ett tag som den sanna personligheten stod klar och då backade man.

Nu när hon plötsligt blev klarsynt kring detta och polletten trillade ner – så gick hon in i en depression.

Det blev antidepressiv medicin och samtal som ledde till att kunde förstå varför hon som barn betedde sig som hon gjorde.

Och den dåliga  självkänslan hade följt henne genom livet.

Det viktiga var att hon själv bestämde sig för att agera

Agera för att  bli en bättre version av sig själv,  vara lyssnande, tålmodig och respektfull.  Och det gick riktigt bra

 

 

 

 

De vänner hon fått de senaste tio åren har hon fortfarande kvar och hon är ett strålande exempel på att man KAN förändras… om man bara inser att man behöver denna förändring. 

Är men ensam ska man alltså inte skylla på andra – utan det kan löna sig att gå lite in i sig själv och tänka efter hur man själv har behandlat  sina medmänniskor.

Kram & Kärlek

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag mår bättre när det avsluta med B kvinna? Så ärligt bara mot mig?

Märks ju jag har blir trött på henne. Och allt som tar för mycket på plats.

Jag behöver få mer lättare relation

Gör jag rätt om jag avsluta?

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Min migrän säga ifrån igår på eftermiddag? Så kan det möjlighet? Då känner jag att jag har kommer till den punkten att avsluta.

Ha det bra

3 Skorpan:

skriven

Elak som barn, nej inte alls, utan mycket blyg en som inte vågade varken det ena eller det andra o kan nu som vuxen tycka att det var mycket synd att jag missade både det ena o det andra :(. Nåja, mjölken är spilld o inget att göra åt den saken, undrar bara varifrån all blyghet kom...

Sån tur att kvinnan kom till insikt o nu är mera "rejäl" mot andra :). Tur att man kan förändras o det har jag också gjort, blivit av med min blyghet. Det tog mig säkert trettio år o jag är glad för den person jag är idag ;).

Tyvärr är ju blygheten nåt som gått i arv, verkar det som, eller så är det dålig självkänsla o osäkerhet som råder o det är väl då ett tecken på misslyckad uppfostran eller hur Es? Vill ju inte att mina ungar ska vara lika mig o nu är dom det, suck. Kan tiden fixa detta månne?

Tiden här har i natt, igen, gått åt att sova uselt. Verkar inte bli bättre alls hur jag än vänder mig i min säng. Liknar snart en panda ju ;D o de är ju iofs söta ;), men tröttheten är ju inte så bra. Får väl se vad jag hittar på gällande detta.

Alltid är det nåt som behöver åtgärdas o nu är det jag o mina tänder. Får lov o boka tid till tandis o se vad som kommer fram i den undersökningen, inget allvarligt hoppas jag...

Vårsolen ska värma ännu idag, oj så skönt. Folk har gått ur sina iden o börjar vakna upp. Det tycks finnas ett liv trots allt...


Ha en bra dag!
Kram Skorpan

4 Lenafena:

skriven

Bästa inlägget! Jag har aldrig varit någon mobbare men blev svårt mobbad framförallt på lågstadiet och mellanstadiet. Undrar ibland hur de som mobbade mig mår idag. Du sa i en seans att jag har svårt att släppa in folk i mitt liv och det stämmer absolut. Jag var ett otroligt ensamt barn och slöt mig inom mitt skal. Det känns hopplöst att våga lita på andra människor. Kanske kan mina hälsoproblem förklaras till en del av detta. Och nu kan jag knappt gå. Vad vill universum lära mig? Hoppas hoppas att dina spådomar slår in för mig! Du är den jag öppnat dörren för och trots att jag under mina år gått mycket i terapi är du helt i särklass! Vilket stort och varmt hjärta du har Ez!

Svar: Har man blivit mobbad är detta ett ok som man tenderar att bära med sig.... men när man kan släppa, då kommer en stor inre frid och en ökad livsglädje ! Du är en underbar tjej och jag ser ju att det finns så mycket positiv framför dig, kram :)
Esmaralda

5 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, här jag haft lite otur med vänner ?
S en vännina var hon en liten korp och tog små saker av mig ?
Såg i hennes jackficka några gånger inte kul.
Ser du någon ny bra vännina komma till mig ? Bestie?
Kram

Svar: Ja, du har haft lite otur med vänner...men det finns någon runt dig som är pålitlig och nya vänner kommer ju också.. kram :)
Esmaralda

6 Susanne:

skriven

God morgon.. 🧡
Vilken underbar dag..
Idag är en dag som jag ska njuta av..
Sol snö skidor våffla skön säng..
I morgon är en dag jag ska ta tag i alla problem..

Tiden är inne att hjälpa min son.. Mitt barnbarn..

Kasta ut dåliga enrgier.. Lyfta vardagen.. Ge trygghet.. Baka frukostbullar..

Måste flyta njuta av glädjen att få vara hel.. Ha positiv livssyn och dricka The.. Studera.. Livet är magiskt..

Det är så kul att lära förmedla och hjälpa.. Ska bo i en tomteluva..
Wqarthus.. Wood art Haparanda heter huset jag ska bo i.

Snart är p a ndemin över.. Gå på café och lev andas och res ut i världen..

Hoppa fallskärm flyga luftballong flyga drake.. Åka skidor på glaciären.. så ser min sommar ut.. Om allt går i lås..

Hoppas att allas sommar blir det som just ni önskar er.. 🧡

Stor kram.. 🧡 💥 😎

Fråga??
Blir det bra med sonen?? Kan bara vara där och ge trygghet.. 🧡

Svar: Ja, du tänker rätt kring sonen.. att vara där och ge trygghet... och var lyhörd för hans behov.... kram :)
Esmaralda

7 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser han mig som sim tjej?

Blir det en flytt iväg bort för oss?
Kram

8 Dunegull:

skriven

Saknar han mig ngt? Kommer han höra av sig?
Kram

9 Lotta:

skriven

Det är inte alltid lätt med självinsikt tyvärr men bra att det går att förändra sitt eget beteende om man vill.

Undrar om min son kommer klara av sin utbildning och få en examen när det är dags för det? Han sliter men är på marginalerna hela tiden. Kommer han lyckas?

Kram L

10 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag var ingen mobbare som barn, även om jag långt ifrån var perfekt, men det jag ångrar mest är att jag var ett barn som aldrig sa ifrån heller, då jag såg någon som blev mobbad. Jag var bara tyst och lät det ske, utan att säga ifrån eller ingripa. Och det är väl lika illa som att mobba själv. Blev också själv utsatt för mobbning som sätter livslånga spår.

Det jag är usel på och behöver jobba på är relationer. För jag tenderar att bryta kontakten med de jag upplever som jobbiga eller de jag hamnat i gräl med. Jag hade ett jättestort gräl med min kusin tillika dotterns gudmor för några år sedan, och valde att bryta helt med henne. Det handlar inte om att jag är långsint, för det är jag inte. Men de saker hon sa - till exempel att hon tycker det är så jobbigt då vi kommer och hälsar på - gör det svårt att känna att jag vill ha något att göra med henne igen. Om någon säger så till dig - varför då fortsätta ha kontakt? Jag förstår inte heller varifrån det kom att hon sa så - vi brukade träffas ca en gång per år några dagar, så jag vet inte varför hon tyckte det var så jobbigt. Tycker själv att vi alltid kommit bra överens. Men nu ångrar jag att jag valde henne som dotterns gudmor.

Kommer vi någonsin att få kontakt igen?

Kram

Svar: Ja, så småningom får ni kontakt igen... hon mår periodvis inte så bra och hennes uttalande blev lite märkligt och fel också för egentligen får jag en känsla från henne att hon tycker om dig, kram :)
Esmaralda

11 Bjork:

skriven

Hej får jag se någon fotbollsmatch i sommar?

Kram

Svar: Ja på något sätt kan det bli så, någon gång men inte som du skulle vilja, kram :)
Esmaralda

12 Rebecca :

skriven

Hej! Kommer han höra av sig till mig?

13 Lollo:

skriven

Bästa Esmaralda
Fint när insikter kan leda till positiv förändring.
Jag har en liten fråga och det är om du kan se om en av mina chefer snart går i pension och vad som händer med den andra chefen

14 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
För mig var de tvärtom, jag var den som blev mobbad. Jag har aldrig varit elak mot någon utan snarare varit för snäll och folk har utnyttjat min snällhet tråkigt nog samt sätt mig som ett lätt byte att ge sig på.

Gud vad skönt att höra att din mamma är färdig vaccinerad. Gick det bra med henne med tanke på biverkningarna? Mådde hon bra efteråt menar jag?

Gör ett nytt försök... Hur stor chans är det att min största önskan går i uppfyllelse? Kram ❤️

Svar: Att bli mobbad är bland det värsta man kan vara med om... men nu är ditt liv annorlunda ! Mamma kändeeingenting alls av vaccineringen, varken spruta 1 eller 2. Chansen finns att din önskar går i uppfyllelse, kram :)
Esmaralda

15 Jossan :

skriven

Av någon anledning drömde jag att det var en ledig dag imorgon också. Men att vakna upp och att det är söndag är inte lika roligt 🙈

Väntar på mitt svar kring mitt Coronatest. Hoppas på ett negativt svar. Känner mig bra idag så det är nog psyket som spelar mig ett spratt. Jag sov hela dagen igår. Hade så ont i mina bihålor men ingen känsla av det idag.

Idag ska jag:
Tvätta, städa, rätta nationella prov, planera och ta det lugnt.

Kommer man våga träffa mina vänner på valborg. Tanken är att vi ska vara ute..

Kram

Svar: Ja utomhus kan man ju träffas om man inte är för många.... kram :)
Esmaralda

16 Läroliv:

skriven

Hej Esmaralda.

Hittade idag vår postlåda förstörd. Någon har brukat våld så den går inte att använda. Mycket våld måste ha använts då den är av rätt kraftigt stål. Undrar om du kan se något om detta. "Pojkstreck" eller kan det vara den person som försökte styra och ställa med mig som person och som visade ilska mot mig?

Kram

Svar: Jag tror faktiskt inte det är någon som personligen vill dig illa, kram :)
Esmaralda

17 Dina:

skriven

Gomorron!
Kommer F och jag dansa tango igen?

18 Mt:

skriven

Hej!
Kan du berätta lite om madame i Paris. hur hon utför sin magi osv.
Kram!

Svar: Exakt hur hon utför sin magi vet jag inte, det är ingenting som hon delar med sig till någon... men vi har stor respekt för varandras magi och de olika sätt som vi jobbar på.... kram :)
Esmaralda

19 AnnaK:

skriven

Löser jag det? Orkar inte med denna ångest. Jag har väl också rätt att leva mitt liv?

Kram 🤗

20 Mts:

skriven

Hej!
nästa vecka kommer beskedet om jag blir anställd igen hos min fd arbetsgivare. Kommer jag bli anställd igen hos dem?
Kram!

21 Smöla:

skriven

Igår hjälpte jag en vän att agera medium. Jag har aldrig varit hos henne förut, så innan jag åkte dit så mediterade jag och försökte prata med min guide. Jag tror att jag lyckades och fick fram några saker och personer kring vännen. När jag kom till huset så blev det så påtagligt i ett rum så jag fick tvärvända och springa ut och tårarna bara rann ner. Jag har aldrig varit med om detta tidigare. Kan du förklara vad som hände eller vad som är där. Eller bara inbillar jag mig?

Svar: Något påverkade dig och du inbillade dig inte men jag ser inte exakt vad, kram )
Esmaralda

22 IB:

skriven

Er R interessert i meg?

23 Sheri:

skriven

Hej Esmaralda,

Kommer jag få vara kvar på denna arbetsplats? Blir det alltså en fasttjänst längre fram? Kommer det gå bra för mig/ trivas där...

24 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Vilken härlig vårbild på mamma din och MG !
Självklart ska du bli ompysslad ...GT inte illa ;-)
Undrar om jag blir ompysslad i framtiden ...

Här är det olidligt med grannen ...suck Pojken i familjen har kompis hemma som tycker det är kul att reta Moses ...även när Moses är inne...
Längtar efter Måndag .
I morgon ska jag ringa vårdcentralen och hoppas på tid för sprutan.

Njut av värmen våren och söndagen !

Kram Anki med flock

Svar: Barn som retar djur är något jag inte står ut med....fy så jobbigt !!! På torsdag ska jag få mitt vaccin och vet inte vilket.. men jag tar det jag får... det har jag bestämt mig för, kram :)
Esmaralda

25 Maria:

skriven

Min faster är så, har kört med allt och alla och varit småjävlig under hela sitt liv. Jag backar och får då höra varför man inte hör av sig och att hennes syster blir ledsen för att jag inte hör av sig när det egentligen är hon själv som blir det.

Har jobbat mycket med mig själv att jag inte gör något fel (även fast släktingar alltid vill smutskasta en) - och det är inte lätt.

Har man varit snäll så blir de med lite mörkare auror "arga" då man liksom slutar ge sin energi.

Min yngsta faster klarade aldrig av att stå upp för sig själv och blev bitter och lite psyktiskt sjuk nu i slutfasen av sitt liv.

Kram till alla.

Svar: Du ska inte ta åt dig av detta... agera som du själv känner och vill och låt elakheter rinna av dig, kram :)
Esmaralda

26 Anna:

skriven

God morgon Es!
Jag skall på intervju för drömjobbet nästa vecka. Vill så otroligt gärna ha detta jobbet. Dock saknar jag erfarenheten. Så känner mig redan i underläge gentemot andra kandidater. Finns det något tips du kan ge på vad jag kan göra för att öka mina chanser? Har jag stor chans att få jobbet? Vad får du för känsla?

Stor kram

Svar: Var dig själv, var positiv.. det finns en chans att du får jobbet och får du det inte så beror det på att någon annan är riktigt kvalificerad, stort lycka till... kram :)
Esmaralda

27 Boudica:

skriven

Som barn försökte jag anpassa mig till andra, eftersom jag växte upp med sjukdom som gör mig annorlunda. men det har alltid funnits en vilja att gå min egna väg, och hamnat där då och då.
men när jag blev äldre då började jag vandra min egna väg helt, och nu är att följa strömmen inget för mig!
Har släkt som försöker få mig att anpassa mig till deras bild utav mig, och väljer jag göra något som inte passar in i den bilden, då gör jag ju fel! Men jag lever inte deras liv det är mitt liv ju!

Es, jag tror du missuppfattade mig igår, det är min självkänsla som av någon anledning hamnat i botten, som påverkar mitt mående, det är jag som ser in i detaljer och får till ett katastroftänk.

När vi jobbade ihop så blev jag överraskad flera gånger när han sa att han ska tänka på saken, och sen typ dagen efter så kommer han med ett svar. Men nu när han inte jobbar här, och vi har sms-kontakt, så undrar jag ju om han kommer höra av sig om en tid att träffas, eller kommer jag behöva påminna honom?
Han svarade ju positivt till att träffas. Så om han tycker att jag är tjatig får han skylla sig själv ;)

Kram!

Svar: Självkänslan kan du jobba på och skapa förändring, du har den förmågan i dig ! Jag tror det enklaste är om du föreslår tid och plats, och så avvaktar du hans svar, då kommer du veta och det är bättre än att vänta i osäkerhet, kram :)
Esmaralda

28 Ina:

skriven

Hej
Vilken härlig bild från igår, alldeles blått på marken, här är det fortfarande vitt. Det lär dröja några veckor till innan man kan ta fram krattan. Varför bor man kvar?

Jag har alltid varit tillbakadragen och ensammen, vilket jag fortfarande är. Vet att jag måste ta ett steg framåt men det är svårt. Hur ska jag kunna träffa någon? Är ute dejting sidor och skriver lite, men känner att det är inget för mig. Ska jag fortsätta eller kommer jag att möta honom irl? Hur möter jag min livskamrat?

Kram

Svar: Jag ser inte hur ni möts... men möts gör ni så småningom oavsett... kram :)
Esmaralda

29 Hanna:

skriven

Hej Ez!

Ja, självrannsakan är ibland på sin plats när man blivit lite äldre. När man är barn och ungdom är det svårare att se sig själv utifrån.

Apropå gårdagens bloggämne om mediala förmågor så har jag funderat lite på var jag själv står. Jag vet inte riktigt än men jag dras hela tiden mot att kanalisera högre medvetanden och jag försöker öppna upp för budskap från...ja, inte vet jag, rymden kanske, ha ha ha.

Ez, låter det helt galet? Kan man ens prata med andra dimensioner?
Kan jag? Om det går så har jag mycket övning framför mig och jag har fått till mig att meditation är något jag ska ägna mig åt.

Ha en solig och fin söndag.

Kram

Svar: Fortsätt känn in och var öppen för den kontakt du vill ha och jag tror det kommer ett genombrott så småningom... kram :)
Esmaralda

30 Royal:

skriven

Hej var drottning Elizabeth och prins Philip soulmates?

Svar: Ja det tror jag att de var, kram :)
Esmaralda

31 adad:

skriven

God morgon Es,

Finns det något för mig att se framemot/hålla ögonen öppna för inom kärleken? Något som kännetecknar honom eller platsen vi träffas på... hoppas det inte dröjer jääättelänge.. kärlekslivet står still och har gjort länge.

Kramar

32 Smöla:

skriven

Ska jag göra ett husvagns köp till veckan?

33 Sheri:

skriven

Hej Esmaralda,

Kommer jag få vara kvar på denna arbetsplats? Blir det alltså en fasttjänst längre fram? Kommer det gå bra för mig/ trivas där...

34 adadBöst:

skriven

Bästa Es, finns det något för mig att se framemot/hålla ögonen öppna för inom kärleken? Något som kännetecknar honom eller platsen vi träffas på... hoppas det inte dröjer jääättelänge.. kärlekslivet står still och har gjort länge.

35 <3:

skriven

Ser allt ut att bli lyckat inför nästa helg med resan ?
Blev A glad för överraskning?
Känns pirrigt och roligt.
Kram

36 Vitlilja :

skriven

Vad tror du är ett utmärkande drag i personligheten eller en egenskap hos min soulmate? :)

37 Emra:

skriven

Hej, jag har ju dåligt om vänner betyder det då att man gjort nått fel/ är en dålig person? min intention är bra.

38 Läroliv:

skriven

Tack för ditt svar. Skönt att få veta, "bara" ett pojkstreck alltså. Då är det lugnt.

Kram

39 sofia:

skriven

Kära Esmeralda!

Tusen tack för talismanerna! :) De är så söta och busiga. Min har redan försökt rymma ett par gånger😂. Nu sitter hon fast med en säkerhetsnål på sängkappan. Jag är jätterädd vi ska tappa bort dem. 🙏🥰 jag har en fråga. Det är så att vi har värderat vårt hus och nu vill min man sälja och plötsligt är jag så rädd för en så stor förändring. Vi har bott här sedan 2003 och det är länge tycker jag. Kommer vi att sälja och flytta till ett boende vi trivs i? Är det rätt läge för detta nu? 🌸
Kram sofia

40 Mercan :

skriven

Håret var kvar till porträtten Esmaralda, det blev väldigt fint Esmaralda 😊I går när min bror hade födelsedag visade jag till honom och sa att jag ger till honom som present min första konst Esmaralda 😊Han tyckte om mycket porträtten Esmaralda 🙂Esmaralda jag har kvar fyra sigaretter,jag är så dum att shöpte dem istället för triss till min bror och när min bror fastar för Ramazan jag ska inte shöpa mer sigaretter😤

41 M:

skriven

Inget elakt barn här inte utan tog hand om alla och de som var utanför bjöd jag in. Samma sak gör jag nu på nya jobbet. Är någon själv så tar jag kontakt och kollar läget. Kommer nog alltid vara sån :)

Kroppen är förvirrad med nya tider. Somnar tidigt och vaknar tidigt så trött. Blir kanske bättre när det gått lite tid. Drömde att jag var på en båt som sjönk. Hoppas att det inte betyder ngt negativt!

Får ofta en sval bris mot mitt ansikte och tror att det kan vara min ängel eller någon i Alltet som vill hälsa. Jätte mysigt om det stämmer :)

Har grabben glömt mig än tro?

Ha en fin dag! Kram

42 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser han mig som sin tjej?

Eller finns andra tjejer han intresserar sig på?
Kram

43 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Blir det så att vi flyttar ihop som vi planerat?
Kan du se en flytt iväg för mig?
Kram

44 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.

Vet inte om du kan lugna mina nerver lite.

Inbillar mig eller så är det en känsla.

Tror du han träffade någon tjej igår som han blev intresserad av?
Kram

45 Tiss:

skriven

Hej, Es!
Jag blir så nervös. Katten min har gått ner i vikt, en vikt som nog räknas som för låg (nu kan dom inte säga att han väger för mycket!). Jag har förklarat för dom att han inte äter så mycket som han borde av det nya fodret, men dom har velat avvakta ändå. Tror du att det löser sig, att han får något kosttillskott? (Det heter väl så?)
Kruxet med hela den här "väga grejen" blir så jobbig. Jag skäms som en hund varje gång jag frågar mina vänner om skjuts till veterinären. Jag har bjudit på mat och fika för uppskattning. Sist då sa en person nej, vilket jag ju tycker var jättebra att personen I fråga vågade göra, vilket jag pekar på äkta vänskap. Så nu har jag vägt honom hemma för det har dom sagt är ok, det som då blir pannkaka är att det sätter giller i hjärnan på mig. Jag faller tillbaka i gamla ätstörningsmönster (tvångsmässigt) och jag kan inte prata om det med min behandlare då hon är sjuk och jag vet inte hur länge, innan så var det meningen attvi skulleha pratat om detta.
Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det hela. Tror du att det (allt) löser sig?

46 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Verkar det som att min kusin kommer att bli tillsammans med den killen? Kommer det att bli dem?
Kram

47 Me:

skriven

Hej Esmaralda.

Vet en man jag tycker verkar vettig och bra.

Ser du om han verkar ha något intresse för mig?

Kommer han fortsätta med den tjej han umgås med nu?
Kram

48 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda ❤️
Känns det som min nuvarande graviditet (andra barnet...) kommer att gå bra?
Kram ❤️

49 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag längtar så efter ett nytt mysigt hem för min dotter och mig. Jag är van att ha vänner över, både mina och min dotters, och ett fint, tryggt och hemtrevligt hem där man trivs.
Kommer jag att skapa ett sådant hem?

Jag älskar att umgås med vänner och bjuda hem dem, och undrar om jag kommer att få det tillbaka? Ett roligt och socialt och meningsfullt liv? Allt har ju varit dött nu över ett år pga corona.

Kram

50 Mikael:

skriven

Folk dyker inte upp för sin bokade vaccination, folk vänder i dörren när de får reda på att vaccinet är Astra, är nog en hel del vaccin, av alla sorter som får slängas.

Jag ser framför mig Agnes koka när folk gör så, hon skulle nog gärna stå där med piskan :)

Es kanske börjar tvivla på en Astra spruta, det är inte lätt det här och det spretar, åt alla håll.

Kram
Mikael

51 Skorpan:

skriven

Undrar varför det som är syndigt känns bäst? Har syndat idag o det har känts bra o gjort mig glad ;). O en annan också, tror jag...
Kram Skorpan

52 Camilla:

skriven

Att vara elak mot någon annan är bland det värsta jag vet och jag ser mig som en snäll människa och aldrig fått höra något annat. Ett viktigt ämne så bra att du tog upp det Es.

Vilken fin bild på din mamma och MG från igår. Skönt att hon är färdig vaccinerad och allt har gått bra. Och att även din spruta löper väl. Nu går det undan här och man får väl säga äntligen 😃

Hur kommer det sig att det finns tankar fortfarande?

Önskar en skön fortsättning på helgen. Kram



53 Helena Ir:

skriven

Tror inte att jag någonsin har varit "bäst i test", finns alltid något att jobba på. Fick en del skit från en person i min familj som barn.. kanske därför jag inte så gärna tar sånt från någon, säger ifrån! Snäll mot de snälla.. och.. borde nog låtsas som de regnar ibland, vända andra kinden till osv.. Svår nöt att knäcka :)

Det vart till och med varmt idag.. tänker ta en liten skogstur till..

Ha det..

Kram

54 Sheri:

skriven

Hej Esmaralda,

Kommer jag få vara kvar på denna arbetsplats? Blir det alltså en fasttjänst längre fram? Kommer det gå bra för mig/ trivas där...

55 Silvertassen :

skriven

Tusen tack för ditt svar tidigare idag, Es! ❤️

Vad skönt att höra att din mamma inte mådde dåligt efter vaccinet. Hoppas inte jag heller mår dåligt på något sätt och gör jag de så hoppas de blir lindrigt.
Nu ska vi snart grilla här 😎🌤️ Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram ❤️

56 Västkustbruttan :

skriven

Amen sister! 👍🙌

Rövsvett och 20-gradigt i Göteborg, nu äre sommar :-)

Vad tror du Es, kan det plinga till i mobilen med ett initiativ tillbaka från henne? Vi hade riktigt trevligt i helgen. Hoppas nyfikenheten är ömsesidig.

Nej nu blir det en isglass på altanen!

Svettiga kramar från mig.

57 sofia:

skriven

Kära Esmeralda!

Tusen tack för talismanerna! :) De är så söta och busiga. Min har redan försökt rymma ett par gånger😂. Nu sitter hon fast med en säkerhetsnål på sängkappan. Jag är jätterädd vi ska tappa bort dem. 🙏🥰 jag har en fråga. Det är så att vi har värderat vårt hus och nu vill min man sälja och plötsligt är jag så rädd för en så stor förändring. Vi har bott här sedan 2003 och det är länge tycker jag. Kommer vi att sälja och flytta till ett boende vi trivs i? Är det rätt läge för detta nu? 🌸
Kram sofia


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: