Gott nytt.....

 
Jag vill tacka er allra bästa bloggfamilj för året som gått och jag  ser fram emot ett nytt år  tillsammans !! 😍
 
Lite grums i bägaren är att mamma testades positivt för covid igår.... jag var negativ men bör ju snart vara positiv jag också eftersom vi varit nära  och eftersom jag  spottar och fräser och snörvlar !
 
Mamma är inte jättesjuk... och vi har gott hopp om att vi reder ut detta !
 
Ha nu en riktigt fin nyårsafton - här hålls det avstånd och det blir knepigt att äta middagsmenyn.. få se hur vi får till det !!
 
Massa kramar från oss alla och inte minst MG som längtar lite efter raketerna
Han är tack och lov inte skotträdd och när det börjar skjutas och väsnas pratar han och muttrar och blir lite uppspelt.
Fruktansvärt dock för de hundar som lider av raketer och smällare.
 
Kram & massa kärlek och välkomna in i nya året💖
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Gott nytt år!

Jag vill gärna önskar mig i kväll för nyårslöften för 2022 år. Det är ofta misslyckas för varje gånger. Ska jag våga ber om det i kväll?

Ha det bra

Svar: Be om något som är rimligt och helst något som du själv kan vara med och påverka.. kram :)
Esmaralda

2 A:

skriven

Gott nytt år! 🎆

Till er alla och hoppas nyårsafton blir en fin dag trots allt. Krya på er!

Kram!

Svar: Detsamma till dig, kram :)
Esmaralda

3 Läroliv:

skriven

Det var tråkigt om din mamma och att du befarar detsamma. Hoppas att vaccineringen bidrar till att covid blir av det lugnare slaget. Kanske, kanske har du turen att inte drabbas. Håller tummar för dig och din mamma. Skickar healing till er bägge.

Ett riktigt Gott Nytt År Esmaralda och tack för allt. Ser fram emot det nya året 2022 med spänning och hoppfullhet. Blir lite förändringar till det bästa, känner jag.

Kära bloggfamiljen, önskar var och en av er det allra bästa inför 2022.

KRAM

Svar: Tack och kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag är lite rädd för blir lika attack/terriost eller något som värsta kan hänt mig i 2022 år. Jag hoppas med mer positiv men negativa kan var bråk eller något som är normalt. Det är okej för mig.

Hur ska jag undvika såna i 2022 år?

Inget såna som är hatiska eller något mot mig?

Ha det bra

5 Sessan:

skriven

Gott Nytt År!
Jag hoppas verkligen att ni kryar på er, och det snabbt :)

Svar: Tack och kram :)
Esmaralda

6 Silvertassen:

skriven

GOTT NYTT ÅR Es och MG!
Nej, inte din goa mamma. 😱 Hoppas att hon inte blir alltför dålig 🙏 Jag hoppas att du inte får Covid19 men tyvärr finns ju chansen. Hoppas iaf att ingen a er två blir allvarligt sjuka. 🙏 Hur är det med din man eller med resten av dom som var med? Är dom också sjuka?

En undran, ser du möjligtvis om någon i familjen eller någon annan följer med mig till Grekland när jag fyller 40 år eller åker jag själv?
Krya på dig/er! Kram ❤️

Svar: Maken är frisk och alla andra som var med på julfesten... men somliga kan ju vara smittade utan att vara medvetna om det.... ser ut som om du får sällskap till Grekland, kram :)
Esmaralda

7 Evig:

skriven

Kära Es,
TACK till dig för allt du har gjort för oss under 2021. Nu ser jag fram emot 2022 och hoppas att det blir blir bättre för oss alla på alla sätt.
Jag hoppas också att du och din mamma blir friska snart.

Önskar dig, din familj och alla i bloggfamiljen ett riktigt Gott nytt år.

Allt gott,
Evig.

Svar: Tack ska du ha och kram :)
Esmaralda

8 Misstjejen:

skriven

Hej

I kväll kommer det känns konstigt att inte har B kvinna och firar med. Men jag kommer ändå firar med några senare i kväll. Och publicera en inlägget av nyår i kväll.

Är det meningen att det ska var så i kväll? Finns det något betydelse inför 2022 år?

Ha det bra

Svar: Ja, det som sker är meningen och nytt och positivt kommer, kram :)
Esmaralda

9 <3:

skriven

Gott nytt år 🎉🍾⭐
Hoppas att det blir ett fint nyår och inte kaos som förra året. Glitterpiff idag hos makeupartist 💄ikväll får man ju verkligen gnistra och glimma.
Betydde drömmen ngt när jag såg J i den ?
Han såg så verklig ut. Kommer vi ses 2022 ?
Kram

Svar: Känns tveksamt kring J, tror det kommer finnas någon annan för dig, kram :)
Esmaralda

10 Maria:

skriven

Tusen tack för alla svar, råd och stöd som du gett under året! 🙏🏼❤️

Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!! 🎉🌟
Krya på dig!

Kramar från Maria

Svar: Tack :) kram :)
Esmaralda

11 Makaon:

skriven

Man undrar när detta skall ta slut?
Jag hoppas att ni kryar på er och önskar er ett
Gott Nytt År! 🎉

Svar: Tack :)
Esmaralda

12 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Ja covid ställer till det, tråkigt för din mamma, hoppas innerligt ni kryar på er snart.

Här blir det en lugn och stillsam nyårsafton i ensamhet, men kommer fler , som jag hoppas ej behöver tillbringas i ensamhet.

Gott Nytt År!
Kram


Svar: Tack och kram :)
Esmaralda

13 Alie:

skriven

God Morgon,
Jag vill börja med att tacka DIG, för allt DU gör för mig/oss här på bloggen, det är ovärderligt att få det du ger 🙏🙏💫
Så tråkigt att din mamma nu blivit smittad, ni får verkligen ta hand om er.

Ja, så tar år 2021 slut och ett nytt väntar..
Året som gått har varit det bästa på länge men även det värsta.. mycket tungt och ledsamt blev det under hösten och vintern katastrof.
Så nu avslutar jag detta året med en förhoppning om mirakel och magi kommande år och att ta hand om mig själv.
Gott nytt År kära Es och blogg familjen! 🎉
Kram ♥️

Svar: Tack :) Ja, gör upp bra planer och ha ett förhållningssätt och du kommer spåra helt rätt, kram :)
Esmaralda

14 Mth:

skriven

Hej!
Gott nytt år till dej oxå❤

Ett medium spådde mig för nån dag sen och sa att jag kommer få en högre position på mitt nuvarande jobb till våren?
Stämmer det?

Svar: Jag tror också du får en högre position men kan dröja lite längre än till våren, kram :)
Esmaralda

15 Anonym denna gång :

skriven

Gott nytt år Es!
Jag hoppas varken du eller din mamma blir allvarligt sjuka och repar er snart! ❤️

Är E sur på mig pga vad som har hänt dom senaste dagarna?? Kramis 💖

Svar: Tack ! Lite sur kan E vara, kram :)
Esmaralda

16 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Hoppas din mamma kryar på sig snabbt! 💕 Och du också! ✨

Önskar er ett riktigt gott och lyckosamt nytt år 2022!

Tror du att jag får uppleva lite (ömsesidig) kärlek under inkommande år?

Kram

Svar: Tack :) Ja, det finns god chans till kärlek under året som kommer.. kram :)
Esmaralda

17 Tack!:

skriven

Hej Es,

Kommer jag att få pengarna som jag ansökt om nästa år?

Tack!

Svar: Chansen är runt 70 %, kram :)
Esmaralda

18 Skorpan:

skriven

Får också jag tacka för det gångna året o för alla svar o all stöttning jag fått av dig Es o bloggmedlemmarna med!

Attans att mammas provsvar var positivt, hur blir det nu stannar hon hos er tills allt blåst över? Nej du behöver inte vara positiv Es, det kan hoppa över andra familjemedlemmar, det gjorde det hos jobbkompisen, killarna i familjen var positiva men inte tjejerna. Mycket märkligt.

Hoppas att du mår bättre idag Es o middagen löser ni nog, på terassen iklädda dunbolster kanske ;).

Årets sista dag o jag är nyfiken på nästa år, kommer det att hända något utöver der normala? Kommer soulmaten äntligen i mitt liv ;)? Vinner jag på Lotto? Nåja, facit har jag i min hand om ett år ;D.

Ha en bra nyårsafton alla!
Kram Skorpan

Svar: Tack :) Nya året kommer föra mig ett speciellt nytänk för din del... du fattar ett viktigt beslut... kram :)
Esmaralda

19 Lotta S:

skriven

Es, det var trist att höra att det var covid. Önskar dig och din familj så bra nyårsfirande som bara är möjligt och innerligt tack för ännu ett år av stöd i bloggfamiljen!
Kommer du att våga dig på en spådom för 2022 eller vill vi helst inte veta!?

Svar: Eftersom jag inte mår väl och inte är i form så blir en spådom inte heller så bra... kram :)
Esmaralda

20 Carina ST:

skriven

Gott Nytt År till er.
Hoppas att ni snart ska må bättre och snart vara helt friska.

I min familj fick ju yngsta dottern covid och även min systers ena dotter. Ingen av oss andra har blivit sjuka än. Vi firar nyår i självkarantän allihop. Dottern ensam i sin lägenhet, fortfarande sjuk. De andra två barnen var kvar hos mig när vi fick veta om det så de stannade kvar här i karantän.

Håller tummarna för att ni snart är helt friska Ez.
Kram, Carina ST

Svar: Ja, många är drabbade nu....de dina kommer snart krya på sig... kram :)
Esmaralda

21 T:

skriven

Gott Nytt År till dig Es! Önskar dig ett lugnt och skönt firande och att ni successivt blir bättre allihop. Min hälsa går lite upp och ner. Skulle så gärna vilja fortsätta jobba under våren och slippa ny sjukskrivning men är osäker då kroppen är ostabil. Vad tror du, räcker det med kontakt med vården utan ny sjukskrivning??? Tack och Gott Nytt År!

Svar: Sakta men säkert kommer det bli bättre och du blir starkare och mer kapabel, kram :)
Esmaralda

22 Mimi:

skriven

Gott nytt år!!

Kan vara Omikron ni fått. Covid vaccinet hjälper inte mot det. Men av Omikron blir man tydligen inte lika sjuk.
Finns det hopp om ett bra år med ett arbetsliv och en ljusare tillvaro?

Kram

Svar: Jadå, det finns gott hopp, kram :)
Esmaralda

23 Lillanmillan:

skriven

Det blev inte många timmars allt inatt. Jag grät mig till sömns tillslut. Tror jag somnade runt 3. Det värker i hela bröstet och allt jag vill är att ligga på hans bröst och känna hans armar runt mig.
Hur ser det ut? Kommer vi gå åt olika håll?
Vad händer med ängeln nu? Önskningarna kommer inte gå i uppfyllelse..
hur blir allt med oss? Jag är förkrossad. När får man vara lycklig?

Svar: Ibland sker sådant som är fruktansvärt just i skeendet men som på sikt för något riktigt bra med sig.. kram :)
Esmaralda

24 Dunegull:

skriven

Gott nytt år Fina E och alla andra i bloggfamiljen!

Nu hoppas vi 2022 kan komma med lite kärlek till världen!

Kram på er alla

Svar: Kram :)
Esmaralda

25 Jossan:

skriven

Åh nej! Hoppas ni andra klarar er. Skönt att din mamma har milda symptom eller ja hon är inte jättesjuk.
igår skulle jag sy tänkte jag men jag verkar ha tappat min strömkabel till maskinen. Underbart. en maskin för 11.000 och den har inga fack till kabeln. skulle sytt en väska till den när jag tänkte på det.

Hoppas ni får en bra nyår ändå!

Kram

Svar: Vilken otur, hoppas du kan lösa det på något sätt.. kram :)
Esmaralda

26 Dunegull:

skriven

Saknar min hund mig nu när jag är borta? Jag saknar henne sååå mycket! Jag har det jättebra här men pricken över i skulle vara om jag fått dela detta med henne. Hon betyder verkligen allt för mig 🐕❤️

Svar: Hon har det bra så slappna av och ha fokus på dig själv, kram :)
Esmaralda

27 Solen ☀️:

skriven

Krya på er och gott nytt år!⭐️⭐️⭐️
Kram Solen

Svar: Tack o kram :)
Esmaralda

28 Solstjärnan:

skriven

Tack själv för året som gått😊.Tack för alla svar du gett,till de frågor jag haft och tack för de seanser jag fått under åras lopp.Ser nu framemot att det du spått faller in😊För nu känns allt som en enda motvind..

Vid positivt för din mamma..suck och neej.. hoppas nu verkligen att hon slipper lätt undan och tillfrisknar fort och hoppas att inte du eller nån annan av familjen i julfest firandet blir positiv..Men det ska nog gå bra.Vila,ta hand om er och önskar ni letar på er fort!

Kram Solstjärnan ☀️



Svar: Ja tack, vi tar hand om oss efter bästa förmåga, kram :)
Esmaralda

29 Kristin:

skriven

Nå håper jeg virkelig at din mor blir fort frisk. Sender en styrkekram til henne.

Tusen takk for alle fine blogginnlegg i 2021. Jeg er så takknemlig over å høre til her.
Takk også for alle svar på spørsmål og for Seanser.

Ja, her skytes det opp raketter når kvelden kommer, så en skulle tro at 3.verdenskrig var begynt. Jeg blender for vinduene og setter på høy musikk, så bruker det å gå bra med hundene.
Jeg sender mine beste ønsker for 2022 til deg og din og din familie, kjære Esmaralda.
Pudlene ønsker MG et herlig nytt år.
Godt nytt år til hele Bloggfamilien også.
KRAM!!!

Svar: Du fixar det bra med hundarna och de känner sig trygga !Du får ha en fin nyårskväll, kram från oss :)
Esmaralda

30 Therese C :

skriven

Hej Es och hela bloggfamiljen!

Gott nytt år!

Es jag sänder lite kärlek till dig och mamma så får ni krya på er snart ❤️❤️❤️

Kram ThereseC

Svar: Tack ska du ha, kram :)
Esmaralda

31 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Här kommer krya på er kramar <3 Attans att det var covid ! Hoppas nu vaccinationerna hjälper er få en lindrigare sjukdomstid.

Här blir det nyårsmiddag med son och flickvän innan de far vidare till umgänge med kompisar. Hundarna är skottsäkra tack o lov Jag gör som jag gjort i över 20 år sitter lugnt när det brakar loss och har annat ljud på gäspar och låtsas som det regnar ;-) Vis av erfarenhet vet jag att skottsäkra hundar kan vända och bli rädd om de råkar ut förr skott nära..

Önskar alla i bloggen ett riktigt Gott Nytt År !

Kram Anki med nyårsflock

Svar: Ja, stressar man själv upp sig och förväntar sig att hundarna ska reagera så gör dom det !! Du har så rätt taktik.Ni får ha en fin nyårsmiddag, kram på dig och flocken :)
Esmaralda

32 Ingela:

skriven

Stort krya på er till mamma å dig! Så trist, känns ju som att ni varit väldigt noggranna men det verkar inte hjälpa, det jäkla viruset nästlar sig ändå in.
Jag har själv varit sjuk och är ff hängig men har inte kunnat få varken testtid på plats eller hemmatest, fullbokat överallt!! Nu är det bara att vänta ut det hela, Covid eller ej...

Hoppas att ni trots virus får ett mysigt nyår och önskar förstås alla andra bloggläsare detsamma, nu ser vi fram emot ett förhoppningsvis ljusare 2022!

Kram Ingela

Svar: Du får krya på dej, stor kram :)
Esmaralda

33 Hedwig:

skriven

Gott nytt år till er alla (har du fått mitt kort, Esmaralda?)!!

Svar: Kortet kom igår med fina vyer så man blir ressugen ! Tusen tack för din omtanke !Kram :)
Esmaralda

34 Maria:

skriven

Gott nytt år! Och krya på er ❤️ Tack för fina inlägg på bloggen och den spådom jag fått från dig i höstas!
Hoppas ni kan njuta lite av nyårsaftonen trots sjukstuga ❤️
Kramar 🤗

Svar: Tack för det och kram :)
Esmaralda

35 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Varma kryakramar till din mamma och till dej, skönt hon ändå mår bra trots allt. Känner själv att nåt är på gång här, får se vad det blir, kill i näsan och tung i huvudet. Ikväll blir det lugnt med lite god mat och dryck, kanske whiskey för och skölja bort bacillerna…
Är förväntansfull inför 2022, väntar på mina barn och önskar att det blir mer kontakt detta år? Jag önskar er alla ett riktigt gott 2022💞🎉🥳

Svar: Tack och kram :)
Esmaralda

36 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda! Krya på er!!!

Finaste Esmaralda, allt gott inför det nya året 2022! Och gott nytt år till alla här på bloggen!

Själv längtar jag efter ett HÄNDELSERIKT och spännande 2022! Helst med lite galna adrenalinkickar från olika äventyr! Ser det ut att bli så?
Kram,
Jennifer

Svar: Tack och för din del finns goda chanser att nya året för upplevelse med sig.. gör upp bra planer... kram :)
Esmaralda

37 PiaS:

skriven

Hej Es,

Trist med att din mamma är positiv men skönt att det verkar vara en mild variant. Krya på er!

Så ut med det gamla och in med det nya - Gott avslut och gott nytt år! 🎇🎆❤️🎉

Kram PiaS

Svar: Tack och kram :)
Esmaralda

38 Hanna:

skriven

Gott nytt 2022 Ezmaralda!

Tack för i år. Nu tar vi nya tag inför nästa som kommer.

Krya på er.

Kram kram

Svar: Tack o kram :)
Esmaralda

39 Skorpan:

skriven

Tack för svaret!

Nytänk, är jag kapabel till det ;)?

Blir nyår för mig själv, inte göra något alls om jag inte vill alternativt göra massor ;D. Tar det lugnt o undrar om jag fått mig med covsleven eller inte... Som du sa Es, jag behöver ta hand om mig för ingen annan gör ju det ;). Ännu...

Tar mig ett glas eller två o höjer min skål till 2022!
Kram Skorpan

40 Nyår:

skriven

Tusen tack själv finaste Es💖 Ett riktigt Gott Nytt År till dig och dina nära och kära!

Vad väntar mig 2022? Jag har gjort det kan kunnat 2021 genom att utmana mig men lite stople ut fortsatt och operationen är genomförd så nu kanske jag kan få lite av mitt liv tillbaka😊 Kanske andevärlden och Ängel o Zanmi har något budskap inför det nya året? Jag känner inte av Ängel men jag känner att hon och Zanmi stortrivs tillsammans😁

Tittade på Bridget Jones häromdagen som jag älskar och jag måste säga att jag känner mig lite som henne. Varför blir killar kära i andra men inte i mig? Min livsgåta😊

Har MG ostbågar kvar till kvällen eller är de slut?

KRYA PÅ ER och detta reder ni ut. Skickar healing💖 Kramarr

Svar: Tack ska du ha ! Ja jag tror du kommer in spåra in på bättre och mer positiva vägar !! MG har ett par ostbågar kvar tills i kväll och kommer bli lycklig ! Kram :)
Esmaralda

41 Ghostwriter :

skriven

Gott Nytt År till dig med familj och bloggfamiljen. Det viktiga är inte exakta tolvslaget utan vad vi väljer att göra imorgon med våra val och fortsatta 2022 :) detta års slutet är jag olycklig som vanligt. Men oerhört tacksam för allt 2021 gav mig.


Du spådde att en ny medicin skulle komma 2021 men den kom inte (tror det var detta året), iallafall inte ny medicin för min del. Hoppas vi får en års-sia nästa år!



Kram och hoppas du blir bara bättre

Svar: Ja, de nya valen är viktigast ! Jag hoppas den nya medicinen ska komma snart, kram :)
Esmaralda

42 Lydia💕:

skriven

Gott nytt år på er alla❤️
Vad konstigt det är med detta covid igentligen och att du inte var positiv också? Men huvudsaken är att ni sakta blir bättre nu och skönt ändå i allt svåra att ni blev sjuka samtidigt så du kan ha koll på fina mamma.
Här blir det en stilla nyår för mig hoppas 2022 blir bättre
Kram
Lydia💕

Svar: Tack och kram :)
Esmaralda

43 Mercan :

skriven

Gott Nytt År söta Esmaralda 🤗 Esmaralda hemma i Bulgarien huset är två våningar men första våningen är till min fars syster, hon gjorde en gåva bara 😕du sa att jag ska inte räckna med att det blir ordentligt ordning så att vi får våningen, det sitter långt inne 😕betyder det an hon aldrig överför till oss permanent eller får vi ändå längre i framtiden Esmaralda 😕

44 Mercan :

skriven

Jag läste nu dagens blogg söta Esmaralda 🤗 Krya på din söta mamma och dig 🙏 Ni klarar det, jag tror på det 🙏🤗♥️🙏

Svar: Tusen tack och kram :)
Esmaralda

45 AnnaK:

skriven

Äsch då! Men tur ni alla är vaccinerade för smittade har ni nog blivit allihop vid det här laget. Hoppas det inte blir värre för er och att ni snart är krya allihopa 😊

Här blir det lugnt. Dottern är sjuk än och jag är oändligt trött. Så trött på alla förkylningar, covid mm. Ska försöka städa lite åtminstone och så ska vi väl äta nåt gott iaf. Och något mer än så behövs inte för mig på nyår. Önskar en person jag bryr mig väldigt mycket om hade kunnat komma dock. Men men....ett annat nyår kanske.

Kram och gott nytt år 🥳💕🤗

Svar: Tack :) Ja i år får man fira nyår bäst man kan..... men det kommer andra nyårsaftnar framöver :) Kram
Esmaralda

46 AnnaPanna:

skriven

Gott nytt år!

Fy, vad trist för er! Hoppas att ni blir friska fort!
Vi sitter också i isolering men här är både jag, gubben och bonussonen positiva så vi kan umgås som vanligt. Övriga som var med på julafton har gudskelov klarat sig.
Vi har suttit i karantän sedan julafton och det börjar bli riktigt tradigt.

Krya på dig och mamma och Gott Nytt År!

Svar: Ja, isolering är hur tradigt som helst.... men snart är den över för er del, kram :)
Esmaralda

47 MollyD :

skriven

Hej E
Krya på er och ett Gott Nytt År till dig. Hoppas 2022 blir pandemifritt eller i vart fall en annan fas där sjukdomen blir mildare och mildare.
Själv tog jag mig igenom covid i april med feber i 2 veckor, tappade mycket hår efter, säkert 40%. Det är på väg tillbaka. Opererad 3 ggr och haft 2 megaförkylningar på det. Positivt är 2 nya barnbarn under året, en relation som utvecklas fint, framgång på jobbet.
Kommer jag byta jobb eller blir jag kvar här till pensionen?

Kram

Svar: Ja, du har gått igenom en hel del men nu ser det ut att gå framåt och bli mer positivt. Möjligheten att du byter jobb är runt 65 %.. kram :)
Esmaralda

48 Lillanmillan :

skriven

Tolkar det som vi kommer gå åt olika håll… jag orkar inte. Han var ju den rätte… hur ska jag kunna vara glad ikväll. Jag älskar honom. Kommer jag någonsin bli lycklig? Träffa någon som älskar mig? Börjar bli gammal så kommer säkert aldrig ens få barn.

49 Khaleesi :

skriven

Gott nytt år till er! Jag hoppas ni får ett snabbt tillfrisknande och en härlig nyår trots omständigheterna!😊💖💫

Svar: Tack o kram :)
Esmaralda

50 Fjärilen :

skriven

Önskar er alla på bloggen och Ez Ett riktigt Gott Nytt 2022❤🤗

Svar: Och detsamma till dig, kram :)
Esmaralda

51 Lillanmillan :

skriven

Tolkar det som vi kommer gå åt olika håll… jag orkar inte. Han var ju den rätte… hur ska jag kunna vara glad ikväll. Jag älskar honom. Kommer jag någonsin bli lycklig? Träffa någon som älskar mig? Börjar bli gammal så kommer säkert aldrig ens få barn.

52 Sheri:

skriven

Nytt år om några dagar och sitter och funderar på hur 2022 blir för min del. 2020-2021 har varit två mycket tuffa år för mig. Får du till dig något om mitt 2022 bästa Esmaralda? Något budskap eller vad kan jag förvänta mig

Gott nytt år! 🥳

Svar: Det kommer nya möjligheter så det gäller att du ser dem och tar tag i dem, kram :)
Esmaralda

53 Lillanmillan:

skriven

Tolkar det som vi kommer gå åt olika håll… jag orkar inte. Han var ju den rätte… hur ska jag kunna vara glad ikväll. Jag älskar honom. Kommer jag någonsin bli lycklig? Träffa någon som älskar mig? Börjar bli gammal så kommer säkert aldrig ens få barn. Mår skit..

54 Skorpan:

skriven

Men ska du inte ta ett officiellt test så du får veta Es?
Kram Skorpan

Svar: Jodå, det måste jag... om jag visar positivt idag med hemtesten så får jag masa mig iväg till en teststation... så det blir registrerat, kram :)
Esmaralda

55 Agnes-"Stepphönan":

skriven

Idag passar aliaset "Stepphönan" på mig, tycker jag...

Steppa ut det gamla o steppa in det nya...lika yr o kacklig som en höna!

Ledsamt att höra att covid mellanlandat hos er där i Skåne...önskar er ett snabbt o enkelt tillfrisknande!

Så...Ett Gott Nytt År önskar jag er alla! ;0}

















Svar: Och ett gott nytt år till dig också, kram :)
Esmaralda

56 <3:

skriven

Nu packar han sina saker och kräver pengar tillbaka. Kommer han försvinna eller spelar han bara ett skådespeleri?

Vi vill att han ska ut ur vårt hem!
Varför tar han inte tag i sitt liv och söker boende? Gör han det? Han är läskig!

Svar: Var tydlig och bestämd och ta hjälp av en vän om du känner att du behöver extra stöd i att få ut honom, kram :)
Esmaralda

57 Lotta S:

skriven

Es, menade inte med min fråga att du skulle jobba med spådom för 2022 medan du är sjuk, tänkte om du alls menar ge dig i kast med den uppgiften som världen nu ser ut!

58 Lillanmillan :

skriven

Tolkar det som vi kommer gå åt olika håll… jag orkar inte. Han var ju den rätte… hur ska jag kunna vara glad ikväll. Jag älskar honom. Kommer jag någonsin bli lycklig? Träffa någon som älskar mig? Börjar bli gammal så kommer säkert aldrig ens få barn.
Vill inte mer..

59 Anonym denna gång :

skriven

Tack för ditt svar, Es! ❤️

Jag har märkt detta då jag såg nyss att hon hade plockat bort mig från insta och Facebook. Ser du om de kommer lösa sig eller är vänskapen borta? Hon har begärt ny vänskap ska jag godkänna eller inte? Är så delad. Kram du vet vem 💖

60 Anonym denna gång :

skriven

Tack för ditt svar, Es! ❤️

Jag har märkt detta då jag såg nyss att hon hade plockat bort mig från insta och Facebook. Ser du om de kommer lösa sig eller är vänskapen borta? Hon har begärt ny vänskap ska jag godkänna eller inte? Är så delad. Kram du vet vem 💖

61 MH:

skriven

Hej!
Önskar alla ett gott nytt år.

Nått budskap om 2022?

Kram

62 Solstjärnan:

skriven

Oj vad det blev många felstavningar i min kommentar...telefonen ändrar texten..

Gott Nytt År till Alla!!
Kram Solstjärnan ☀️

63 N:

skriven

Tack Es och det låter bra :) Vore även kul med lite romantik för går in i 7e året som singel nu och tycker faktiskt att det kan börja röra på sig nu :) Inte ens magiska Ängel lyckas❤

Blev lite fundersam. Är din mamma positiv på hemtest eller är det registrerat på mottagning? Hade jag bott närmare så hade jag kommit förbi och testat dig. Kan tänka mig att det är lite ångest över julaftonsfirandet nu :/ Bra att andra har klarat sig och hoppas att det fortsätter.

Fick nyss veta att en kompis hund igår fick en hjärnblödning under promenaden så den fick somna in hos veterinären. 14 år men det är lika hemskt ändå. Vila i frid❤

Styrkekramar!

64 Monica:

skriven

Ser framemot att du skall publicera en profetia om vad som skall hända 2022

Med vänlig hälsning Monica

65 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, krya på dig! Hur ser början på det nya året ut för mig? Kommer jag att må bättre? Hoppas det vänder snart! Gott nytt år! Tack och kram

66 Tiss :

skriven

Krya på er!

Kommer den här paniken att släppa? Jobbigt att gå med känslan av att ögonen går i kors...

Gott nytt år!! :)

67 W:

skriven

Krya på er ordentligt ni båda två!

Ett gott avslut och ett riktigt gott nytt år tillönskas alla!

Kram

68 Louise:

skriven

Ni får krya på er båda två.

Sista dagen på året och jag vet inte vad vi ska göra idag. Om det blir att hänga hos svärföräldrarna eller bara vara hemma.
Den yngste sonen vill spela bingolotto.
Vi brukar vara hos dem så vi får se.

Jag tackade nej till lägenheten då jag inte tyckte den uppfyllde mina önskemål och hoppas jag hittar en där det får plats med diskmaskin och tvättpelare.
Ska på en annan visning på tisdag eftermiddag och på tisdagmorgon/förmiddag ska jag på intervju.
Mannen ska till soc om två veckor på samtal och sen tror jag de kommer vilja prata med mig och dottern igen och oss föräldrar tillsammans. Många saker måste ändras i vår familj och det är bland annat att jag och mannen går skilda vägar. Han gapar på mig under bråk att jag vet var dörren är och att det spelar ingen roll om jag står på kontraktet för han betalar minsann för kalaset. Enligt lag kan vi intd slänga ut varandra. Jag kan dock vid skilsmässa skriva över kontraktet på honom.
Jag ska i alla fall först gå och boka tid till kriscentrum och prata med dem och ta det där ifrån.
Jag behöver ett nytt liv ensam tillsammans med barnen där han inte ingår. Visst det låter hemskt att skriva så men vi har växt ifrån varandra.

I veckan fick vi nya grannar. Ett danskt yngre par med en liten pojke. Så trevliga då jag redan träffat dem(fick hjälpa dem hitta internetuttaget)igår båda två. Tycker det är skönt att det var nordbor med tanke på var vi bor.
Var i kontakt med vår husvärd också. Ska renovera lägenheten. Bli av med smurfbyn och skogen ( väggarna i v-rummet är blåa lite i hallen och så grönt på andra delen i hallen plus att dörrkarmarna är blåa men börjar bli vita igen jag tvättar rent dem).
Vi kommer få parkett i hela lägenheten och när de ändå är igång får de byta alla dörrar.
Får se hur det går måste dokumentera det haha.

Min fråga är. Kommer nästa år bli mitt år? Blir jobbet mitt som jag sökt och ska på intervju till?

Ha ett gott slut och ett gott nytt år och krya på er.🎆

Kram

69 MollyD :

skriven

Hej E
Krya på er och ett Gott Nytt År till dig. Hoppas 2022 blir pandemifritt eller i vart fall en annan fas där sjukdomen blir mildare och mildare.
Själv tog jag mig igenom covid i april med feber i 2 veckor, tappade mycket hår efter, säkert 40%. Det är på väg tillbaka. Opererad 3 ggr och haft 2 megaförkylningar på det. Positivt är 2 nya barnbarn under året, en relation som utvecklas fint, framgång på jobbet.
Kommer jag byta jobb eller blir jag kvar här till pensionen?

Kram

70 Ghostwriter :

skriven

Gott Nytt År till dig med familj och bloggfamiljen. Det viktiga är inte exakta tolvslaget utan vad vi väljer att göra imorgon med våra val och fortsatta 2022 :) detta års slutet är jag olycklig som vanligt. Men oerhört tacksam för allt 2021 gav mig.


Du spådde att en ny medicin skulle komma 2021 men den kom inte (tror det var detta året), iallafall inte ny medicin för min del. Hoppas vi får en års-sia nästa år!



Kram och hoppas du blir bara bättre

71 Linda N:

skriven

Stor, stor kram till dig och din mamma. Skönt att ni ändå är tillsammans, det är en trygghet. Men covid kan flyga och fara det snaraste.

Tack för i år, alla blogginlägg där jag kiknat av skratt, alla inlägg m en go dos kunskap, alla m en touch från andra sidan. Din dotters dröm om en framtid långt, långt bort. Alla spontanisar.❤❤

Men framförallt tack för Ängel, hon är så mild och fin. Allt hon fixat stort som smått, redan första kvällen hittade hon
CD-skivan som varit borta länge (finns ej på Spotifajjen).

Ängel ber mig ställa upp det tomma fodralet så hon får se.
Jag letar sedan bland dvd'erna också.
Ängel blir iskall. Den finns inte i detta rum.

Går ut i vardagsrummet och pratar m min sambo som är mycket logiskt lagd.
Vi resonerar var jag kan ha lyssnat på den, kanske i nån av bilarna? Nä..
Han gör en gest mot sin LP-spelaranläggning - som också innehåller kassettdäck och... CD-spelare!!
Trycker i gång den - och tada! Jazzens ljuva toner strömmar ut. Skivan är funnen och den talar till mig och berör mig på samma sätt som ingen annan musik.

Jag använder aldrig den där anläggningen, men körde den för ÖVER ETT ÅR SEDAN när jag dammade och ställde i ordning i bokhyllorna inför adoptantbesöket inför vår katts ankomst.❤😭 (Hmm... kanske dags att damma igen nu?)

För en dryg vecka sedan trilskades yrseln och jag föll bakåt m tvätt i famnen. Jag slog huvudet i vasken men klarade mig märkligt oskadd. Minns att jag hann tänka att det var som bomull runt mig. (Och vasken höll också😉) Då hade jag även Zanmi och Fjäril på mig.🥰

Du är fantastisk, Es!❤

72 Lisa.A:

skriven

Gott Nytt 2022.
Hoppas att ni snart blir bättre.
Kram

73 Hjärter dam:

skriven

Gott Nytt År till Er! Och hoppas ni kryar på er fort! ❤
Ska bli skönt att säga adjö till det absolut värsta året jag varit med om..mist båda föräldrarna detta år 😥..och välkomnar ett nytt år men tyvärr blir livet ju aldrig detsamma igen. Hoppas iaf något bra händer under nya året.

Kram ❤

74 Till:

skriven

Förtydligande! TILL!

75 Dejsan:

skriven

Gott slut och ett Gott Nytt År.
Jag sitter här och försöker komma på nåt riktigt viktigt att skriva, men alla har skrivit det redan eller sagt det. Men jag hoppas iallafall ni får ett bra nyår och att din mamma inte blir alltför sjuk.
Vi ska ha en lugn dag. Äta lite gott och bara ha det lugnt och skönt. Äldsta sonen kanske kommer hit en sväng och äter, sen ska han vara hemma och ta det lugnt han också.

76 Tekla:

skriven

Så tråkigt att hon testat positivt. Jag hoppas att hon snart blir bättre och att du klarar dig utan att få det. Önskar er alla ett riktigt Gott och Friskt Nytt År!

Många kramar

77 Mumintrollet:

skriven

Även jag tackar för detta år och en fantastisk blogg. Gott Nytt År! Och hoppas även att jag och barnen får ett bra 2022🙏 Attans att mamma din testade positivt för covid. Hur mår ni?💕 Vet inte om jag ska skicka en nyårshälsning till personen. Känns inte som man bryr sig när man inte hör av sig. Tips? Varmt krya på er och får hoppas att kvällen blir okej ändå trots läget. Kram

78 SusanneAmalia :

skriven

God eftermiddag

Har ätit en lång frukost med champagne frukt ostar och kex. Så underbart.. Har det som tradition varje nyår.
Sedan dricks det camp. Ange med jämna mellanrum så
Att man inte glömmer bort vilken dag det är.
Fruktbricka små pajer lite rökta räkor och dagen är rädd. Gör pajer i muffinsform.
100g smör 3dl mjöl 2 kryddmått ättiksprit 2tsk turkisk, grekisk eller rysk yoghurt. Krama ihop till en deg tryck ut degen i formarna picka och förgrädda.
Lägg vad ni vill i fyllning. Toppa med ihoprörd filadelfiaosg och riven Västerbottens. Grädda.. Så gott.. Sist hade jag champinjoner finhackad rödlök och chilliflakes till fyllning.. Blev supergott kräftor dill och smeta a. Är en annan. Jag lägger gärna på svart rom och en citron it innan servering. Ser lyxigt ut och förhöjer champagne känslan.

Nyärsönskning blir det.

Siri är en fantastisk katt.
Magisk kärleksfull. Sapfo blir bättre för varje dag. Hon har blivit trygg och givmild. Mitt bärgslejon kommer att älska lika mycket som hon blir älskad.

Gott slut och gott nytt år önskar jag alla.. Mg hälsar EllaBella extra till..
Gott Nytt Voff År..
Kram och kärlek..




79 Livia:

skriven

Önskar er ett gott nytt år!
Och att det bringar er väl och gott även om ni nu för tillfället är lite sjuka!

En liten fråga, om det går, ser det ut som om jag å A kommer att träffas under det nya året?

80 Drutten :

skriven

Gott nytt år till dig och de dina.
Krya på er 🌷

Kram Drutten

81 Catarina:

skriven

Tack för i år och Gott Nytt År!
Krya på er.

82 Barbro :

skriven

Gott Nytt År!

Krya på er och tack för min seans.

Kram
Barbro

83 Silla:

skriven

Hahah älskar mrs bean:) Gott nytt år allihopa 🎉


Undrar om du ser något spontant om mig idag?
Kram

84 ??:

skriven

Skickade en bild på honom och frågade om det var han. Fick inget svar tillbaka utan bara info om att det raderas. Vad hände här och varför så arg? Skumt. Kram

85 G.H:

skriven

Krya på kramar Es 🤗 !!!

Och Gott Nytt År till hela bloggfamiljen 🌟

…. Hoppas så det nya året börjar bättre än det slutade ✨

Kram:)

86 Smulan:

skriven

Gott nytt år.
Hoppas att du kryar på dig snart.

En extra hälsning och styrka till din mamma hoppas hon klarar sig lindrigt och snart ar frisk igen.

87 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Kära Es krya på er vi är nog flera st härinne som är sjuka i olika infektioner m.m. Det är ju den tiden nu tyvärr, men det finns alltid det som är värre! Krya på er ✊🍀🍀🙏

Jag undrar om du kan se om vi får ett bättre år 2022 eller rättare sagt ett fint o kärleksfullt år tillsammans med det finaste vi har?Det här året har varit o är fortfarande ett riktigt ”skitår” på alla sätt o vis!
Ser du om Lyckan o tryggheten flyttar in till oss?
Hoppas så på ett svar🙏✊🍀✊💌

Kram o Gott slut o Gott nytt år 🎆❣️

88 Jeanette:

skriven

Jag litar inte på egna tagna prover. Det är annorlunda att ta på en VC.

Hoppas din mor blir snabbt frisk!

Gott Nytt År!

89 Nornan:

skriven

Gott Nytt År finaste bästa Es

90 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Förlåt kära Es men det hade betytt så mkt för mig ett svar hur ska jag orka kan inte se det själv

Snälla kan du prova igen o se hur vårt 2022 kommer att bli det är ju fruktansvärt hemskt nu så mkt sorg o sjukdom…
🙏🙏🙏🙏🥺ber dig från mitt ♥️

91 ullie:

skriven

ja önskar allt ordnar sej och jag slipper oroa mej för detta med försäkringskassan :( en jobbig tagg dagarna i ända orolig mage migrän ....
Ber verkligen om hjälp


krya på mamma och Gott nytt år till er alla

92 Wolf:

skriven

Undrar om den relation jag lever i nu är rätt för mig


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: