Intensiva dagar....

 
Först kom dottern i skogen och Ozzy.... och bosatte sig i gäststugan.
Men vi träffades ju ute så ofta vi kunde !
Mannabonne Glenn var så glad.. för Ozzy bjöd både på det ena och det andra hela tiden och MG rände ut och in ur gäststugan.....
 
 
Fiske i hamnen med picknickkorg... men någon fisk blev det inte och det var ju tur för ingen av oss skulle kunnat ha ihjäl den !!
Och det blev promenad i trollskogen.
 
 
Ozzy bygger kuddkoja !!
 
 
Dottern och Ozzi i badet... en drink blev så småningom också serverad !
 
I fredags åkte de hem till sitt i skogen och då anlände dottern från Lund och Ellisen
 
 
Dottern är väldigt mycket för natur & friluftsliv och lyckades övertala mig till  nån sags hajk med grille på stranden !!
Solen lyste och det var underbara 4 timmar... jag ångrade mig inte en sekund !
 
 
 
 Ellisen var med några timmar och sen traskade hon och MG hem !
 
 
Grekisk souvlaki....himla gott !!
 
 
Bubbel i glasen !!
 
 
Sol och blå himmel !!
 
 
Dessert... taccobröd med skivad banan och choklad och sen ett bröd till ovanpå.. lika enkelt som gott !!!
 
Sen fick maken provköra dotterns Tessla och det var lite av en högtidsstund !
 
Det finns en "leklåda" i Tesslan...  och en  av aktiveringarna  handlar om att bilen  fiser högljutt när man startar blinkersen !
De som tillverkat Tesslan måste ha humor 😂
 
När kvällen kom blev det  jacuzzi bad för dottern o Ellisen.
 
Och kalops till middag... samma som dottern i skogen önskat....de  är uppenbarligen hooked på kalops !!
 
Efter frukost idag beger de sig hemåt
Och i eftermiddag kommer sonen !
 
Det blev  4-5 härliga dagar....så ovant med så mycket besök... och jag tackar alla  Gudar igen för min gäststuga som gör det möjligt🙏
 
Kan också berätta att i fredags fick mamma sitt första vaccin !  YAY !!
 
Kram & Kärlek💖
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Läroliv:

skriven

Härliga dagar och mysigt med kärt besök. Fisande bil, haha, me like, min typ av humor, hahaha.

Här har snösmältningen tagit fart, det bara forsar fram på gatorna, så härligt. Egentligen den bästa tiden när man har hela våren och sommaren framför sig. Njuter i fulla drag.

Ha en fin söndag alla.

Kram

Svar: Ja och man kunde till och med ställa in från vilket säte fisen skulle komma :) Ja nu har vi den fina årstiden framför oss.. härligt :) kram
Esmaralda

2 <3:

skriven

Vilka härliga bilder.
Toppen att din mamma fått vaccinet nu.
🙏🙏
Vad var det med A igår ? Återigen P som förstörde hans humör ? Blir svårt i längden tror jag om han inte kommer över detta.
Kram

Svar: Han behöver ta sig steget vidare och inte lägga energi på sådant som är meningslöst... kram :)
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Tänk vilken tur att ni har gäststuga, utan den hade inga besök varit möjliga. Så mycket gint alla hittade på att göra o nåt kunde ni göra tillsammans också, det var ju bra. "Leklådan" i Teslan skulle jag också gilla, har liksom inte vuxit ifrån sånt ännu ;D. Njut av dagarna med sonen o snart kanske vaccineringen är aktuell för er också!?

Gick över till kompisarna igår där de hade haft två födelsedagsbarn på raken. Blev bjuden på nåt ätbart men stannade inte länge då de hade sina kompisar på "tråden". Visst har jag träffat dem o de är helt trevliga, men hade ingen lust att vara det femte hjulet så det blev ett kort besök, egentligen längre än jag hade tänkt. Gissar att de tyckte att jag bar mig konstigt åt o inte var mig själv lik, eller vad tror du Es att de sade om mig? Jag gick hem till mig för mitt "syndiga" liv, en sista gång för en tid ;D.

Ja hur blir det med vaccineringen, kommer den att rädda vår sommar? Min o mannens sommar, eller är det för tidigt, fortsättningsvis, att tänka på "oss"? Enligt en tabell jag såg kan en själv kanske få första sprutan i juli/augusti o då är ju semestern ren slut. Vete sjutton om jag ens kan planera nåt inför sommaren ;D.

Söndag o ta det lugnt o gå ut o njuta av det vårlika vädret som är som en dröm just nu...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan


Svar: Kompisarna som du besökte gillar dig och pratar gott om dig så tro inget annat :) Kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

I fredags har jag lyckas kontakt med J honom i tankar från andra världen. Då fick jag starkt migrän för han prata med mig. Efter det försvinna en stund.

Så coolt! Jag vet inte hur är där just nu i andra världen... han har kanske inte förstår att det är jag som samma person i hans världen.

Efter det vet jag inte hur är det

Ha det bra

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet att det finns en massa typer av överallt världarna. En del är samma som oss, beror på vilka typer historisk finns det, ålder, vilka former och en massa.

En fråga att finns utomjordingar på riktigt? Jag tror på det också. Jag har haft känna på att det finns nutiden i min staden som är liten

Utomjordingar är ofta finns i liten än i stort.

Finns dom? Dom kommer aldrig att träffas mig? Vill gärna ser dom på riktigt...

Ha det bra

Svar: Utomjordingar finns men det beror kanske på vilka man ser som utomjordingar... det finns andra dimensioner och i och med det så kan det ju finnas allt möjligt :) Kram :)
Esmaralda

6 blaebaer:

skriven

Jag undrar så.. försöker bli klok men finner mig mest rådvill.. Så om det inte är för stor fråga, kan du vara behjälplig på något vis med följande fundering?

Är det H som är min stora kärlek här i livet eller någon annan? Vad vill universum säga mig egentligen kring detta? ..Jag vet att det är mina val och mitt beslut, bara jag vet men samtidigt vet jag vad du sagt i pers.spådom, vilket mer verkar som någon annan men ähee. Jag vet helt ärligt inte, kluvet och osäkert som sagt.. :/

7 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Härliga njutfulla dagar !Det är du värd <3.Njut av sonens besök.Så skönt att mamma din fått sin första spruta .Ljuset skymtar i tunneln <3

Här njuts av sonens besök idag. Golvläggning i lilla stugan står på agendan och det blir räkmacka till fikat idag...bara för att :-)

Kram Anki med flock

8 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tror på inget men B kvinna och jag chatta i kväll... kommer det blir bara negativ mer från hennes sida än var positiv? Om mer negativ så jag ignorerar henne hellre och sova tidigt...

Bara ärligt att blir det mer negativ i kväll?

Ha det bra

9 Anki:

skriven

Vi fikar ute naturligtvis ;-) coronasäkert i solen som faktiskt värmer <3

Kram Anki med flock som har solsken i blick :-)

Svar: I dag försvann solen här... men det är ok... är så tacka över 4-5 härliga solskensdagar :) kram :)
Esmaralda

10 Anneli:

skriven

Intensivt men roligt! Så bra med en stuga. Och vilken fin familj du har, Ellisen ser så stor ut om man jämför med tidigare kort!

Jag önskar mig också en stuga, en sommarstuga. Hade ju tänkt mig i grannstaden, men börjar fundera på västkusten. Minus med det är ju att det tar lite tid att åka dit... Är det i grannstaden kan man åka när man vill. Dyker det upp nåt snart? Alt flytt. Börjar bli redo.

Trevlig söndag!

Kram!

Svar: Hon är ju 11 år nu, Ellisen.. och inte så glad i att vara med foto :) Kram :)
Esmaralda

11 Willa:

skriven

God morgon! Fina dagar ni haft. Svårt att tänka att vi bor i samma land när jag ser bilder på era utflykter. Vart ör snön? Ser nästan ut som sommar. Hos mig är det fortfarande riktig vinter, massor av snö, vi får borra hål i isen om vi ska fiska. Längtar efter vår och sommar. Ha en trevlig dag

Svar: Ja här är snön borta och vi har haft värme och sol. runt 10-12 grader varmt.. men så jag ju i Skåne också :) Kram
Esmaralda

12 sussie:

skriven

Hej Esmaralda! Vilka underbara dagar du ser ut att ha haft.

Kommer det in någon kärlek snart i mitt liv? Blir jag lycklig igen? Hur kommer vi träffas? Kram

Svar: Visst kommer kärleken men den dröjer ännu en tid.. kram :)
Esmaralda

13 Maria :

skriven

Önskar dig en fin söndag 🙂

Svar: Tack detsamma :)
Esmaralda

14 Solstjärnan:

skriven

Ja tacka vet du din häst stuga 😊
Så perfekt att ha i dessa tider och naturligtvis annars också.
Trevligt umgänge och gott att äta.
Kan tänka mig att MG har varit till sig när det kommer och går "gäster".Han får massor av uppmärksamhet och godbitar😊

Här känns det inte numera bekvämt för mig att gå ut på gården pga dessa utagerande andra bolagets grannar( som använder vårt bolags gård) utan jag måste åka iväg någonstans.
Inte kul.
Så gissa om jag vore glad att möta min SM o därmed få veta att flytten härifrån närmar sig.

Idag ska jag försöka skriva helt om mitt CV i hopp om att få skicka iväg en arbetsansökan.
Lönen i det jobbet är sämre än nuvarande lön ,vilket inte känns hurra men undrar är detta ett jobb som tar mig vidare i detta liv ifall om jag får det?

Es,finns det chans att jag kan få detta handledar jobb? Eller finns det ett annat jobb som väntar på mig?

Ha en fin söndag 😊
Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Bra att du skriver in ditt CV, jag tror det kan göra nytta... kram :)
Esmaralda

15 Naturvän:

skriven

Hej!

Förstår det varit ngra intensiva dagar, men så härligt att kunna ha familjen så nära. Själv har jag inte träffat mina barn och föräldrar på över ett år!

Må det bara bli fart på vaccineringen, hos oss går det otroligt trögt........många vill inte ha Astra seneca vaccinet och det lagras på hög! Men det är väl bättre det än inget? Läste ngnstans att man kan fylla på med annat vaccin senare.

Härligt att din mamma fått tid för vaccinering, det har mina föräldrar också och det känns tryggt. De börjar bli till åren men är fortfarande pigga!

Solen skiner och det blir långpromenad, sedan måste jag sätta fart rensa i mina pärmar. Inbillar mig att ju mer jag rensar ut o förbereder, desto snabbare kommer de förändringar som jag så innerligt önskar i mitt liv!

Börjar fundera på ngn sorts resa igen, bokar inget, men ngn kortare cykelsemester hade varit trevligt när allt öppnar upp igen. Är extra försiktig för tillfället pga op, dumt utmana ödet.
Ensamt blir det, men förhoppningsvis kan jag ta emot besök! Det värmer alltid!

Ha en fin Söndag alla!
kram


Svar: För de under 65 är väl astra zenica mer okey ? Ja, jag tror det är viktigt att planera in lite skoj... kram :)
Esmaralda

16 Mercan :

skriven

Esmaralda vilken fin tid har ni tillbringat tillsammans med dina nära och kära 🙂 Esmaralda min mormor fick också sin första vaccin i Türkiyet 🙂Esmaralda tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 🙂♥️♥️♥️

Svar: Skönt när de äldsta får föst och man kan minska sin oro lite för dem.. kram :)
Esmaralda

17 Helena Ir:

skriven

Vilka roliga dagar du/ni haft.. friluftshajken på stranden. wow vad mysigt! Det hade jag också uppskattat. Och så bubbelbad och gäststuga, vem skulle inte trivas :) Och maten sen.. mums.. bättre än gå på restaurang!

Ellisen är nog i ålder med mitt barnbarn M som också är en tjej, hon fyller 12 i år. ja, sen har jag 3 barnbarn som är pojkar. Liknande som du, tror jag..
M är enda tjejen och nästa vecka ska hon opereras i munnen och behöver sövas inför detta. Nervöst är det för henne. Försöker lugna!

Ha en underbar dag.. dagarna går fort tycker jag!

Kram


Svar: Ja, jag har ju tre barnbarnspojkar.. och så Ellisen som som fyller 12 till sommaren :) Operationen ser ut att gå fint... kram :)
Esmaralda

18 Jossan :

skriven

Till Mercan

Ja vår es kan mycket men hon kan inte känna den känslan som hjärtat säger när man träffar den man vill leva med. Jag har frågat om så många killar och innerst inne måste jag ha vetat att de inte är rätt.

Jag kan inte minnas att jag frågar något om min kärlek om han är den rätte för mig för jag bara vet det. Jag vill inte vara utan honom. Jag saknar honom direkt när jag lämnar honom. Mitt hjärta smälter varje gång han bara gör något litet för mig. Bara jag ser bilder på honom så får jag fjärilar inom mig. Jag bara vet att han är den rätte för han är den första jag tänker på när jag vaknar och den sista som jag tänker på innan jag somnar... Du kommer bara veta.

——————————————

Ja du Es.. kul att det blir så att vi ska börja prata om att flytta ihop. Kommer det vara på hans allternativ? Var det en hint han gav mig? Vad kommer hända med min älskade lägenhet? Bor vi här eller hos honom?

Kram

Svar: Stanna lite mer i nuet och ta vara på det.. och så småningom tror jag ni spontat börjar prata o samboskap... men ä är det ju relativt nytt och mycket kan hända.... kram :)
Esmaralda

19 EPM :

skriven

Vilka härliga dagar!❤️

Nu har vi sålt lägenheten! Till ett handbollsproffs. Hon kan ta den redan nu i mars så det är jätteskönt! Tack för alla tumhållanden❤️🙏🏽

Orosanmälan gjord av brodern nu så nu väntar vi på att soc ska ta kontakt. Hoppas mamman kan få stöd från kommunen för att kunna vara så bra mor hon kan för dottern.
Ser du hur det blir med anmälan?

Kram

Svar: Skönt att det löste sig !! Anmälan kommer att behandlas, kram :)
Esmaralda

20 Mg:

skriven

Hej!
Härliga bilder!

Väntar och väntar att dem snart ska höra av sig från jobbet, kommer dem snart erbjuda mig jobb?
Kram!

Svar: Ja, det finns en möjlighet, kram :)
Esmaralda

21 Anna:

skriven

Kära ES!

Vad härligt ni har haft det.
Längtar också till härliga grillkvällar.
Har en sak som tynger mig.
Undrar om du ser någon ljusning?
Det är tufft mellan mig och killen.
Dels för att han mår dåligt, men svårt att återhämta sig då det är stökigt för honom privat, dels hans ex som ställer till med oreda, och dels äldsta dottern som tappat kontrollen och bara festar, sover och struntar i skolan, och yngsta dottern som inte heller mår bra.
Så naturligtvis hamnar vår relation längst ner på listan. Blir inte lättare av att vi aldrig får egentid, ständiga konflikter med äldsta dottern, samr hans ex som aldrig ger upp.
Vi hade en fin period men den var väldigt kort, och nu är det en cirkus av stök. Ser du något ljus i tunneln? Vi har det i övrigt väldigt fint tillsammans, men allting svalnar av när det kantas av stök och vi knappt ses. Känns också dumt att kasta in handduken när mitt stöd kanske är viktigare än någonsin.
Har du något råd att ge?

Kram

Svar: Killen behöver skapa en struktur i sitt liv... så ta en paus och se vad som händer... låt dig inte dras med i hans skeenden, kram :)
Esmaralda

22 Hanna:

skriven

Hej!

Det har varit fullmåne. Jag försökte i går kväll för första gången göra en fullmånecermoni. Inte för att jag vet hur man gör så jag hittade på lite 😂 försökte släppa gamla rädslor och skit som jag släpat runt på. Det jag sen fick till mig var Island. Betydde det något? Jag älskar Island och har varit där en gång och vill hemskt gärna resa dig igen. Kanske var det bara min coronafrustration över att vi inte får resa som gjorde sig påmind?

Kram☀️

Svar: Ja viss visst betyder din ceremoni något.. och det är extra starkt om man vågar känna in och göra på sitt eget sätt.. kram :)
Esmaralda

23 Anneli:

skriven

Nästan lite ångest att gå tillbaka till jobbet. Jag vet att det inte är rätt ställe, men har inget val. Så hoppas nu att jag kommer på vad jag vill med mitt liv, och söker mig vidare sen. Jag vet du skrev jag klarar av förväntningarna men får nästan lite extra hjärtslag över det. Man är hoppfull över att jag kommer tillbaka, för jag tror inte min ersättare gjort jobbet som man "ska". Men tycker det är lite jobbigt så jag känner nästan hur jag vill backa. Nu blir det lite sådär igen, att jag bara vill fly. Kommer nytt jobb detta år? Eller blir min tjänst på nuvarande arbetsplats förbättrad?

Kram!

24 Agnes:

skriven

Låter som ett gäng härliga dagar! ;0}

Fantastiskt att din mor äntligen fått sitt 1:a vaccin! Här i Fjollträsk verkar den verksamheten ligga nere, som jag förstått. Frågan är, om det alls finns ngt vaccin för oss "vanliga" människor...

Snacket om att Sverige skall ha vaccinerat "alla" innan midsommar ser jag som ett skämt. Möjligtvis lagom till jul, kanske.

Tegnell o C:o är lite som polisen...man vet att de finns, men frågan är vilken nytta de gör...

Kram!

Svar: Ja, det är segt med vaccinet och jag håller med om Tegnell... precis så är det.... och somliga vägrar fortfarande munskydd eftersom de lyssnade på Tegnell i början av pandemin... suck... kram :)
Esmaralda

25 Alie:

skriven

Godmorgon
Vilka fantastiska dagar du haft/har med barn och barnbarn, gillar hur ni nyttja varje tillfälle med aktiviteter att umgås på, så härligt! ☀️
Sååå bra att din mamma nu fått sitt vaccin 💉
Jag hoppas också få den inom rimlig tid, jobbar ju inom vården inom olika platser..
Ha en fortsatt underbar helg!
Kram :) ✨

Svar: Ja, måtte alla som vill, få vaccin så snart som möjligt !! Kram :)
Esmaralda

26 Mercan :

skriven

Esmaralda i går spelade jag svenska lotto 1,2 med joker. Nu när jag tittade dragningen siffrorrna på joker börjar med 68.jag hade strykit över joker siffrorna i bladet som jag spelade och sa mina egna. Men på lotto bladet joker siffrorna som jag vägrade spela jag hade märkt att de började med 68, kassörskan kastade det bladet, jag borde behåla det. Hade jag vunnit en summa om jag hade inte vägrat spela dem joker siffrorna på lotto bladet Esmaralda 😕

27 Jossan :

skriven

Ja jag tycker nästan det är för tidigt att prata om då vi bara träffats i 6 månader. Samtidigt är vi nästan 30. Det är så sjukt för min syster träffa sin sambo runt samma ålder som jag träffa min. De påminner om varandra en del. Det är sjukt obehagligt.

Men så länge vi blir sambos är jag nöjd!

Kram

28 Shade:

skriven

Satt och tänkte tillbaks lite.
Min då nära väninna J, som jag nu inte haft mycket kontakt med på flera år.
Något fick mig fundera på om hon på den tiden vi var nära någonsin hade mer känslor för mig än vän, kände hon nån attraktion för mig då?

29 Mercan :

skriven

Esmaralda blir det något från andra shansen från svenska lotto 1,2 med joker som jag har spelat eller om jag spelar för onsdag 😟 jag blir ledsen när jag tittar på tv hur de skrapar triss för jag kastade trissen med tre klöver för några år sedan ☹️ eller ska jag shöpa triss Esmaralda idag 😓

30 f:

skriven

hej esmeralda kan du se hur hur sommaren blir för oss på jobbet kram

31 kvinnan:

skriven

hur stor är chansen att vi får fler barn

32 f.u:

skriven

känner du in något på mig som du får till dig

33 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jo det är goa kompisar o vill mig väl, o jag dem :). Undrar om jag o mannen kommer att umgås med dem i framtiden, om tio år ;)?
Kram från en Skorpa som ska "lätta" sitt liv. Inte så lätt faktiskt ;).

34 Luna:

skriven

Vilka underbara dagar! Det är ju såå vackert på din strand. Herregud, så vill jag också bo en dag! Och hurra för mamma med första vaccindosen😁 Det går åt rätt håll även om det går långsamt . . .

Har sett 3 st MG:s denna helg. En ljusbrun, en vit och en ljusgrå vilket var min favorit för har aldrig sett förut. Så sööta och du får pussa din som du har där hemma ifrån mig😁

Söndag. Sista dagen i Februari. YAY! Trött efter två dåliga nätter. Fattar inte varför jag påverkas så av fullmåne men hoppas att det rättar till sig!

Så himla nyfiken på hur min kärlek ser ut. Någon hint?😊

Ha en gosig dag med sonen. Tänker alltid på honom när jag ser brandmän😁 Kram

35 Mercan :

skriven

Jag ska vänta på andra shansen på svenska lotto 1,2 med joker som jag har spelat ☹️jag ska inte shöpa triss 😓bara ska spela euro jackpott samma siffror med min mors vilja Esmaralda 😓jag förväntar mig inget 😓du såg inte shans den närmaste tiden Esmaralda 😓men jag är glad att du såg något större som möjlighet från euro jackpott inom flera år Esmaralda 🙂

36 TILL SKORPIS:

skriven

Det kommer gå jättebra ska du se. Jag har gjort två st och det värsta är drycken och laxeringen innan. Bara slappna under undersökningen. Personalen är proffs. Efteråt kommer du typ att undra varför du var nervös :)

// Luna

37 Louise:

skriven

Och så klart fick jag avslag av CSN för att jag inte betalt årsbeloppet. Det hade jag gärna gjort om jag hade haft ett jobb men då hade jag inte heller behövt söka studiemedel. Ska skriva ett mejl till dem.

Igår skaffade jag VIP på smule och sjöng in de första låtarna. Raderade dem efteråt för det blev inte bra men sparade en så mannen kunde lyssna. Han sa att jag borde spela in en cover och skicka in. Men så jäkla bra sjunger jag inte. Men det kan jag nog inte bedömma själv. Jag skulle sökt in på estetisk musik på gymnasiet men antagningskravet var för högt.
Undrar om jag varit något inom musiken om jag gjort det. Nu får jag nöja mig med smule i min ensamhet för jag känner mig inte bekväm med att lägga ut offentligt haha. Jag gillar inte höra min egen röst men med smule kanske det är ett steg på vägen.

Imorgon börjar skolan igen och jag ska vara med dottern denna veckan. Hon har en tendens att inte gå på lektionerna ibland. Vet inte vad det grundar sig i. Men hon tycker det är tråkigt i skolan och när det är dn sådan jobbig dag så skyller jag på att det är mitt fel att det är som det är. Jag har lust att skriva ett sådant inlägg i bloggen om min situation men är rädd att jag trampar på en öm tå och cirkusen med soc är tillbaka. För i dagens läge så är det populärt att anmäla till soc vid minsta lilla. Och jag vet för vi har varit där flera turer på falska grunder i flera år. Senast i sommras men det var så vidrigt med de anklagelserna så vi inte ens nämner det.

Har skickat in en ny ansökan till CSN. Kommer jag bli beviljad denna gången. Har skickat in ansökan att betala mindre också. Kanske det hjälper.
Funderade på att jag skulle söka som elevassistent men jag tror inte jag skulle passa som det. Barnens skola kunde anställa mig som det. Dottern behöver en och om jsc ändå måstd hänga där nu kan de lika härna anställa mig...tycker jag ialla fall men det kommer de inte göra.

Ha en fin söndag och tacksam för svar. Kramar.

38 Sherin:

skriven

Härliga dagar!

Es, kan jag snälla få ett budskap ang kärlek närmaste tiden? Finns det något att se framemot/hålla utkik för? ❤️🙏🏻

39 F:

skriven

hej esmeralda kan du se hur hur sommaren blir för oss på jobbet kram

40 Kvinnan :

skriven

Hur ser det ut för mig när det gäller karriär kram

41 Helena Ir:

skriven

Tack :)

Och jag håller också med om det om Tegnell & co...
så bra skrivet Agnes, vi vet att de finns..osv.
Det är väldigt få som använder munskydd dessutom, också ett sånt där uttalande från gänget på FHM, som slår tillbaka nu..

Härlig promenad, vad fort snön smälte bort, jag som inte ville ha snöslask, fick min önskan uppfylld i den frågan.

Men så hemskt med alla som drunknat genom att gå på sköra isar..för det smälter otroligt fort i år!

Och det känns så bra att ändå många av de äldre och sköraste får vaccin. Jag väntar gärna till fördel för de behövande just nu!

Kram

42 Camilla:

skriven

Ja tack och lov för gäststugan som gör det möjligt för er att träffas. Äntligen får man säga för din mamma😃 Ni i Skåne ligger före oss här men jag kan ju inte ta då jag har allvarlig getingallergi med adrenalinpenna. När jag ser stranden där hos er så tänker jag på att jag aldrig varit utomlands och fyller 71 i sommar. Hoppas att jag kommer iväg en dag för är en dröm att få bada i turkost vatten😃

Igår sa sonen att han önskar att jag kunde träffa en fin man att dela livet med. Ser du något om denna man? Några personlighetsdrag?

Önskar en fin söndag. Kram

Svar: Ja, absolut att du ska börja planera din resa snarast... och sedan göra de så fort du kan....du kommer inte ångra dig.. du kommer älska bada i det fina vattnet :) Jag ser en man som är positiv och glad till sinnet.. kram :)
Esmaralda

43 Dalkulla :

skriven

Roligt att kunna samlas trots det som hänger över oss fortfarande. Kalops är gott, samt annat småplock att njuta av utomhus. Här skiner solen från en blå himmel, den snö vi hade ligger inte kvar, då regnet tog det ett par dagar i sträck. Endast de högar som skrapats ihop, ligger någon enstaka kvar.

Utlovad sol hela nästa vecka och det blir så fint. Då kan jag ut igen utan att var rädd för att ramla under nyfallen snö, det brukar var förrädisk om det sedan är isfläck under. Vi går nog mot ännu en vår, fåglarna har börjat vakna till liv och, kvittrar så vackert.

All päls som jag borstat bort från min lilla katt är sparat, det ska jag lägga ut vid något träd så fåglarna kan har det i sina bo. Mjukt till små fågelungar att ligga på och växa till sig. Gjorde så förra året också.

Varför slänga sådant som är användbart, gjorde likadant när jag hade hund, det blev en reell hög, nästa dag var det borta, alltså vet jag att fåglarna tar sådant tillvara.

Kram

44 Kvinnan :

skriven

Hur ser det ut för mig när det gäller karriär kram

45 G.H:

skriven

Alltså vilken dag ni hade!!! ☀️
... och maten såg fantastiskt ut:)!

... jag vill ju gärna bli gravid och ha ett barn till. Finns det något sätt att tänka som skulle vara fördelaktigt?
Tror ju på ”law of Attraction” men då ska man ju redan ” känna” som om man har det man vill ha. Och absolut inte sända ut vibbar att” något fattas” . Är det en bra taktik.. eller ska jag tänka på något annat sätt?

Kram:)

Svar: Du tänker helt rätt, kram :)
Esmaralda

46 <3:

skriven

Är jag för hård mot min syster V? Vill ej hon ska lata sig bara.

47 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Känner mig så nere och låg senaste tiden.. är egentligen oftast glad o sprallig person.. ser humor i det mesta. Nu känns det som jag drar ner min familj i måendet.. ser du något positivt/ljust för mig framöver? ❤️

48 21:

skriven

Hej
Ser du om jag får förfrågan om ny fast tjänst nästa år om jag avvaktar denna gången?

49 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Oj så mysigt! Så fina dagar det varit och ni har verkligen tagit vara på dem även jag.

Es. Ser det ut som att han och jag flyttar ihop?
Kommer jag att börja studera till hösten?
Blir det förändringar?
Kram

Svar: Jag ser ju att förändringar kommer för dig men inte exakt vad.. kram :)
Esmaralda

50 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer han och jag att flytta ihop?
Kram

51 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Vilka mysiga dagar med dina barn och barnbarn! ❤️

Jag undrar om du kan se om mina föräldrars ena tik kommer bli bättre i magen efter hon har vant sig vid de nya fodret? Eller kommer hon fortfarande ha ont? Kram Zoey 💕

Svar: Det finns en chans att hon kan må bättre... annars får nu undersöka vidare... kram :)
Esmaralda

52 Silvertassen:

skriven

Hejsan Es!
Vilka underbara dagar!

Jag undrar om du ser om jag känner nästa kille som jag har en fling/romans med? Kram ❤️

53 Misstjejen:

skriven

Hej

Vad är det som händer! Nyss när jag duschar och kommer det en kallt vind och ger mig ryser eller gåshud. Men är det någon ängel som vill säger till mig? Jag tycker ändå jag har valt rätt väg och gör min grejen än vad är der.


Ängel eller någon som störa mig i duschar och jag får ju panik... men vad dom vill att säger?

Ha det bra

Svar: Du går längs din egen väg och den är rätt... jag såg ingen omkring dig i duschen så känslan kom nog från dig själv...kram :)
Esmaralda

54 Citronfjäril:

skriven

Vilken underbar familj du har ❤️
Är lite avis på strandutflykten, riktig lyxmat blev du bjuden också.
Underbart att höra att din söta mamma har fått sin första vaccin.

Soliga hälsningar och kramar till er alla i underbara bloggfamiljen ☀️

Svar: Kram :)
Esmaralda

55 blaebaer:

skriven

En annan fråga för dagen.. Vet inte vad universum vill säga mig riktigt men fick idag en väldigt oväntat förfrågan kring att hyra en bostad som jag tidigare varit och kollat på samt träffat ägarna men.. Jag vet ju inte ens om jag ska vara ihop i mitt nuvarande förhållande eller söka mig till något eget? Vet att det är mitt liv/mina val och så men ja.. Skulle det kunna vara positivt att tacka ja eller gör jag bäst i att tacka nej?

Hoppas du kan vara snäll och hjälpa mig lite på traven och svara lite kort vad jag kan tänkas göra och/eller fundera kring <3 tack :)

56 Anneli:

skriven

Hur kommer det sig att man (jag) hela tiden driver framåt. Att alltid leta efter bättre eller en förändring? Varför är jag inte bara nöjd? Jag tycker om mitt liv, mig själv, mitt boende, har hälsan, bra ekonomi och familj. Men ändå är det något som gnager i mig som hela tiden tänker att gräset är grönare på andra sidan.

Du har sett mig jobba utomlands i framtiden. Är det de som ligger latent och väntar? Eller varför kan jag inte bara nöja mig? Är jag på fel plats i livet?

Kram!

57 Tuss:

skriven

Hej,
Ser jag ut att komma i mål med min ansöka inom de närmaste veckorna så att alla parter blir nöjda? Känns som att det går så trögt framåt, eller så är jag inte tillräckligt intelligent eller intresserad..
Kram

58 Luna:

skriven

Har kollat på "Elistyrkans hemligheter" nu och fy fan vilka saker de utsätts för! Hur orkade din son genomgå sådana här saker?😬 Han måste ha ett jäkla psyke och fysisk.

Något nytt och skoj som sker nu när vi i morgon går in i vårens första månad?
Kram



Svar: Han säger att i verkligheten är det betydligt tuffare... kram :)
Esmaralda

59 <3:

skriven

Är jag för hård mot min syster V? Vill ej hon ska lata sig bara.

Svar: Kanske du ska försöka prata med henne lite mer och förklara så hon förstår dina avsikter, kram :)
Esmaralda

60 Silvertassen:

skriven

Hej igen Es!
Gör ett nytt försök ... Jag undrar om du ser om jag känner nästa kille som jag har en fling/romans med? Kram ❤️

61 F:

skriven

hej esmeralda kan du se hur hur sommaren blir för oss på jobbet kram

62 F.u:

skriven

hur stor är chansen att vi får fler barn

63 F.u:

skriven

känner du in något på mig som du får till dig

64 Hoppet:

skriven

Hej Es

Ser du någon önskan som går i uppfyllelse för mig i år?
Kram

Svar: Jag ser i alla fall att något bra kommer ske, kram :)
Esmaralda

65 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du Esmaralda om min bror och syster kommer att shöpa bil 🙂 åker vi med bilen till Bulgarien Esmaralda 🙂

66 F.u:

skriven

känner du in något på mig som du får till dig

67 Lilla M:

skriven

Hej Es, blir det en lång och utdragen process? Kram

Svar: Var beredd på att det kan ta lite tid, kram :)
Esmaralda

68 F.u:

skriven

hur stor är chansen att vi får fler barn

69 Kvinnan :

skriven

Känner du av något på mig , som jag behöver veta ??

70 Luna:

skriven

Åh herregud! Jag som tyckte att det där var tufft. Hatten av för honom. Kram

71 Sherin:

skriven

Es, kan jag snälla få ett budskap ang kärlek närmaste tiden? Finns det något att se framemot/hålla utkik för? ❤️🙏🏻

72 Bjork:

skriven

Hej kommer jag köpa lägenheten på nygatan?

Kram

73 Hoppet:

skriven

Åh tack för svaret Es kram<3

74 Silvertassen:

skriven

Hej igen Es!
Gör ett nytt försök ... Jag undrar om du ser om jag känner nästa kille som jag har en fling/romans med? Kram ❤️

75 Silvertassen:

skriven

Hej igen Es!
Gör ett nytt försök ... Jag undrar om du ser om jag känner nästa kille som jag har en fling/romans med? Kram ❤️

76 Silvertassen:

skriven

Hej igen Es!
Gör ett nytt försök ... Jag undrar om du ser om jag känner nästa kille som jag har en fling/romans med? Kram ❤️

77 Jossan :

skriven

Imorgon är det måndag och cheferna ska sätta sig med alla önskemål inför kommande höst. Min ena chef kan ge mig en tillsvidareanställning som fritidspedagog och semestertjänst. Men det vill jag inte. Jag har inte pluggat sen 2012 och hamnat i depression för att jobba med något jag inte vill arbeta med. Väntar fortfarande svar på min ena tenta som läraren inte lyckas öppna. Får hoppas han lyckas.. sen har jag bara en liten del kvar innan jag är färdig. Kunde de inte bara låtit mig göra den delen så jag kan ansöka om min lärarlegitimation? Är så trött på kämpandet...

Men som sagt är nervös inför imorgon.. förra året blev jag så ledsen så jag funderade på att byta jobb. Får hoppas de lyssnar på mig denna gången.... Tycker jag förtjänar att ha den klassen....

Nä.. ligger i badet. Ska tömma sovrummet på skräm så jag kan sortera i vardagsrummet istället...

Sen ska jag försöka rätta lite böcker...

Kram

78 Sheri:

skriven


Es, kan jag snälla få ett budskap ang kärlek närmaste tiden? Finns det något att se framemot/hålla utkik för? ❤️🙏🏻

79 Ullis:

skriven

Tack för inblick av din vardag🙏🏻 Vackra bilder💖 vilka härliga dagar!
Kram Ullis

80 Na:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du oss flytta ihop?
Kram

81 Tro:

skriven

Hej Esmaralda.

Tror du han har en annan tjej också?
Kram

82 Tro:

skriven

Hej Esmaralda.

Tror du han har en annan tjej också?
Kram

83 Boudica:

skriven

Härligt med de dina på besök, hoppas själv på ett ställe långt in i framtiden där folk kommer och går.
Kanske en kursgård av något slag.

Es, lite nyfiken fråga idag bara, kan du i seans se vad man har i livsuppgift? För det är nog mest sannolikt för stor fråga för bloggen ;)

Kram

84 Jenny Sandström:

skriven

Kan du se om jag kommer att få något fler barn? Har 4 barn och min man är nöjd. Men varför kan jag inte sluta längta efter ett specifikt barn till? ❤️

85 Jenny Sandström:

skriven

Kan du se om jag kommer att få något fler barn? Har 4 barn och min man är nöjd. Men varför kan jag inte sluta längta efter ett specifikt barn till? ❤️


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: