Levande död.....

En gång var jag med om något mycket märkligt.

Jag höll seans för  en tjej i 30 års åldern och hon beskrev sitt liv som om hon alltid sover.

Han är trött, hon är ofokuserad och ingenting är roligt och ingenting får igång henne. Hon vill ingenting, har inget driv, inga drömmar.

Bäst trivs hon med att sitta eller ligga och bara stirra rakt framför sig.

 

Jag fick en märklig känsla.

Jag kunde känna att hon var död – men det var hon ju inte, eller ?

Det här var på den tiden som jag ibland tog emot kunder hemma.  Hon tillhörde en av de som jag bjöd hem för seans.

När hon kom var det precis som jag tänkt mig.

En ofokuserad, helt  nollad person som gick på autopilot.

Hon hade ingen konstaterad  psykisk sjukdom och ingen fysisk åkomma.

Hon hade sökt hjälp men bedömts som helt frisk – möjligen en släng av  depression men ingenting allvarligare

Hon skötte ju det hon skulle

Hon gick till arbetet, gjorde sitt, gick hem och satte sig sen i soffan och sirrade eller la sig på sängen.

Allt hon ville var att få leva.

 

”Varför tror du att du inte lever ” undrade jag och hon svarade snabbt och medvetet ” För att jag är död. I alla fall är en del av mig död. Jag kan känna det”

Där och då gjorde  vi en regression, vilket jag ytterst sällan gör.  Jag har utbildningen och jag har kunskapen men nyttjar det knappt aldrig. Men här var det av nöden tvunget.

Hon hamnar i ett liv där hon är nästan död. Hon ligger i en öppen kista och kistan står i ett kapell. Hon är en kvinna i 40 års åldern. En liten del av henne lever fortfarande.. så pass att hon kan förnimma och hon kan se bilder för sitt inre.

Hon är kvar i kroppen helt enkelt

I regressionen berättar om kriget som rasar utanför. Hur kapellet träffas av en bomb och rasar samman, människor flyr för livet men  hon ligger kvar där i sin kista, varken levande eller död och ingen kommer.

Det dröjer länge innan hon blir upptäckt och då är hon död ” på riktigt”  men det finns ändå en oro runt henne.

Och sedan  föddes hon tillbaka till sin tidigare  kroppsliga och mentala status som nästan död.

Och livet var en pina. Tacka fan för det.

Att leva helt avtrubbad är nog  bland det värsta man kan vara med om.  Att gå som i en dimma, ett töcken och aldrig känna något på djupet.

I regressionen fick hon göra klart med det gamla livet.. hon fick lämna kroppen fullt ut… hon fick se hur den begravdes och hon  kunde öppna dörren till Alltet.

Det var en omfattande regression och både hon och jag var helt slut efteråt.

Vi häll på i tre timmar.

Nu var det viktigt för henne att inte  fortsätta plagiera sina gamla beteenden och känslor… nu skulle hon öppna upp… och börja leva

Det gick sakta men säkert åt rätt håll

Efter två år var hon som en ny kvinna när vi träffades.

Inte sprudlande kanske men helt inom det normala och med  planer och intressen och hobbys.

Slutet gott allting gott.

Det är enda  gången jag varit med om något liknande

Jag kan inte svära på att det var regressionen som räddade henne... må hända hade  hon repat sig i alla fall - men jag tror ändå att den hjälpte henne på vägen.

 

Kram & kärlek💖

1 Jas:

skriven

Hej!
Är orolig för en grej, kommer det att gå bra för mig med det?

Kram❤

2 Millan:

skriven

Hej!
Blir min fot bra snart? Längtar så efter mina långa promenader tillsammans med hunden.
Kram

Svar: Din fot blir bra och du ska inte behöva vänta så länge innan du kan promenera igen, kram :)
Esmaralda

3 Browallia:

skriven

Fy vilket otäckt öde! En sådan tur hon hade som träffade dig som förstod vad hon behövde och kunde hjälpa henne. Symtomen var skrämmande lika de vid utmattningssyndrom och ADD, ibland är jag som halvt död men som tur är sitter jag inte fast i ett tidigare liv.

I helgen konstaterades de första fyra fallen av den brasilianska mutationen i den region jag bor i. Samtidigt så har vi en pågående samhällsspridning av den engelska varianten. Idag införs lokalt strängare restriktioner med munskydd på i alla allmänna lokaler och i kollektivtrafiken oavsett tid på dygnet. Trots det startar bokrean idag och boklådorna har öppet som är brukligt denna dag. De öppnar redan i ottan för folk vill såg gärna fira traditionen att fynda billiga böcker. En nyhetsreporter från tv4 frågade en kund varför hon valde att besöka bokrean trots pandemin och hennes argument var att hon älskar böcker och därför inte kunde hålla sig därifrån och tyckte helt seriöst att det var ett giltigt skäl. VAD ÄR DET SOM DE INTE FATTAR??? Det går över mitt förstånd.

Kramar

Svar: Ja herregud som folk beter sig... både de som kör igång bokrean och som ger sig iväg dit..... kram :)
Esmaralda

4 2021:

skriven

Lite så känner jag mig just nu, men kan ju inte vara den enda.

vad ser du om kärleken? Av de jag träffat ser jag inget djup i och känslorna finns bara inte där riktigt.

Kram

5 Tuss:

skriven

Hej,
Var det något ogenomtänkt mejlet jag skickade igår då ingen svarat?
Kram

6 Skorpan:

skriven

Wow vilken upplevelse o tur för henne som kom till dig o kuunde återvända till livet tack vare regressionen. Tänk om hon inte kommit o fortsatt sina liv så i all evighet, kunde det ha gått så? Klart det var regressionen som hjälpte henne, absolut.

Blev försenad i starten o blev sen.o vänta på en buss som jag hann i tid till tåget med igår, men tji, idag var den antagligen för tidigt ute o det ena ledde ju till det andra o får väl se om jag kommer att ligga steget efter med allting idag? O idag skall vår it-snubbe komma o fixa våra datorer, som tur finns ju folk på kontoret, men typiskt förstås att jag blir sen. Borde ha valt en senare tid,nåja nästa gång ;), vis av skadan denna gång. O allt detta pga min "åkomma", suck. Hoppas resten av dagen blir bättre!?

Ja det är väl bara att försöka varva ner, ingen har dött...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Andas lugnt bara... det är faktiskt ingen ko på isen... kram :)
Esmaralda

7 Therese:

skriven

Gomorgon Ez. Hoppas att tjejen du skrev inlägget om har fått tillbaka sin livsglädje och mår bra💜.
Min pojkvän känns så tillbakadragen efter han fått ett beslut som känns tufft för honom,. Jag försöker stötta honom så mycket jag kan men svårt när han inte öppnar sig och inkluderar mig. Tar vi oss genom det tillsammans? Blir det fortsatt han och jag ?

Svar: Ja, hon mår bra numera. Han har svårt att öppna sig om somligt och kan behöva bearbeta inom sig... kram :)
Esmaralda

8 <3:

skriven

Godmorgon Es, kan du se vad som gör att mitt ansikte är urbalans?
Är det biverkan av filler behandling?
Haft Covid tidigare i år och sen i lördags dålig igen i konstiga symtom. Frossa, så trött och ont i huvudet.
Orkeslös.
Kram

Svar: Testa dig för säkerhets skull igen för covid.. men man ska inte glömma att det finns vanliga förkylningar därute och den gamla vanliga flunsan också.... krya på dig nu ta hand om dej, kram :)
Esmaralda

9 Helena Ir:

skriven

Stackars kvinna vad det måste varit hemskt!

Skickade healing igår till en kvinna med rätt svåra sviter efter Covid, efter det fick jag en sådan värk själv i kroppen. Är det något som du vet kan ske efter healing?

Tråkiga tvättstugan idag..men det måste göras!

Önskar dig en fin dag!

Kram

Svar: Det brukar inte bli som du beskriver efter en healing men KAN ske i undantagsfall och då brukar det gå över väldigt snabbt.. kram :)
Esmaralda

10 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Provar igen och frågar om du ser något nytt jobb för mig inom den närmsta framtiden?

Svar: Nytt jobb kommer och jag tror inte det sa dröja så länge.. sök så aktivt du bara förmår, kram :)
Esmaralda

11 Misstjejen:

skriven

Hej

Undrar hur är det med britney spears. Ska hon inte få den frihet och har följa henne i sociala media och det var mycket oroligt runt henne.

Något som inte stämmer med henne. Ska hon få sina frihet?

Ha det bra

Svar: Det får hon så småningom.... kram :)
Esmaralda

12 Misstjejen:

skriven

Hej

Ska jag fråga om vad som helst till B kvinna. Tänker fråga om mig själv som har gör med henne.

Kommer hon berätta sanning? Även om hon fråga min känslor. Så kommer hon reagera negativ eller positiv?

Ha det bra

13 Dunegull:

skriven

Wow häftigt trots att det måste vara jobbigt för henne. Vad duktig du är.

Fick reda på igår att nu har min chef också sagt upp sig. Vad händer egentligen på bolaget? Innebär detta någon öppning för mig eller ska jag oxå försöka söka mig bort?
Har sökt lite men svårt. Har så delade känslor.

Kram

14 Helena Ir:

skriven

Tack, då är det nog något annat..hela jag känns inflammerad.

Kram

15 Anonym :

skriven

Första gången på 20 år som jag inte får min mens, den här hoppat över en månad. Jag har alltid haft p piller men så tog den slut och det blev lite knas innan jag fick hämtat ut nya. Känner att kroppen nu är i obalans. Behöver jag vara orolig eller den kommer snart?
Kram

16 Ninni :

skriven

Godmorgon sköna Ez

Stackars tjej tur att hon träffade dig så hon fick hjälp.
Jag är så orolig för min dotter som är arbetslösa sedan 4år.det värkar som hon har tappat gnistan.hon tror att hon är för gammal och det kanske är så.Vem anställer någon som snart är 60 år
Kram

Svar: Åldern är ju inte med henne... men det finns fortfarande chans.. hon ska inte ge sig... och söka ven sådant som hon egentligen inte tycker verkar så kul, kram :)
Esmaralda

17 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 😊 🤗 ♥️ 🙂

18 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Var tvungen att googla kon på isen ;) o nu är jag aningen klokare igen. Tack! Sant, ingen brådska.
Kram Skorpan

Svar: Ja stackars kossor som ställd där på isen stup i ett :) Kram
Esmaralda

19 Lilla m:

skriven

Hej Es, kommer jag att ångra mig angående M?

Svar: När du fattar ett beslut ska du göra det medvetet och sedan finna frid i beslutet, kram :)
Esmaralda

20 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Det var för väl att hon mötte dig ,så hon fick hjälp utanför ramarna .Härligt att få livet tillbaka .Måste även kännas bra att få ge livsgnistan tillbaka <3

Här rullar det på i tristessen och som grädde på moset regnar det...suck.
Pratade med min gamla chef igår hon berättade att släktingar på Gotland fått sin spruta både nr 1 och nr 2 och här i huvudstaden får vi vänta...
Att det ska göra skillnad på var man bor tror man inte ska ske i Sverige...

Facetime med sönerna igår och får troligen ställa in påsken då det inte ser ut som att jag får vaccin i tid...

När kommer ljuset i tunneln tro...

Kram Anki med flock

Svar: Ja, här är det grått och dystert idag också... hoppas det blir bättre för i morgon får jag ju besök med stugövernattning ! Här väntar vi också på vaccin... mamma som är 88 år har inte hört ett ljud om när hon kan få sin första dos ! Påsken är inställd här... blir inte den fest som jag hoppats.... men ljuset i tunneln kommer och då är det INTE ett tåg... kram :)
Esmaralda

21 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Det är helt otroligt hur ens tidigare liv kan påverka ens framtida liv. Skönt att höra att hon mår bättre nu. ❤️

Av ren nyfikenhet - gick det inte lite väl fort för N att flytta ihop samma dag han blev ihop med sin tjej? Kände dom varandra sedan innan? Måste ju vara jätteseriöst mellan dom om man flyttar ihop efter bara några veckor, eller? Eller väntar dom tillökning?
Kram Zoey 💕

Svar: De tyckte det kändes rätt så de greppade chansen helt enkelt... kram :)
Esmaralda

22 Läroliv:

skriven

Ja, vilken tur att hon träffade dig och fick hjälp.

Här har det hänt saker som jag inte trodde var möjligt. Är ju precis nybörjare inom socialmedia. Både Facebook och Instagram. Jag har blivit avstängd på Facebook. Aktivitet på mitt konto som inte är godkänt. Är verkligen inget geni på data och tekniskt. Jag fattar inte vad som händer Ville få besked om varför - hur i hela friden osv. Klickade på önskar utredning och där tar det stopp genast. Dom vill att jag ska ladda upp ett foto - det är ju bara så att jag inte ens har hunnit lägga in ett foto på mig. Hahahaha, ja, vad gör man. Måste väl ändå finnas ett annat sätt att kontakta facebook. Någon som har ett tips? Gärna ett väldigt enkelt pga. min okunnighet. Någon annan som lyckats med detta kontstycke?? Tips tages emot med stor tacksamhet. Dråplig situation, har jag tryckt på en fel knapp osv..... ja jag vet inte, hahaha. Har jag gjort något fel, så har jag ingen aning om hur.

Kanske bäst att jag bara håller mig till Instagram.
Eller Esmaralda, är det här ett tecken att ska hålla mig ifrån sociala media, undrar om du kan se något om detta?

Kram Alla och ha en fin vecka.

Svar: Det här får du kläm på.... men att bli avstängd från Facebook är ju märkligt ! Klart du ska vara aktiv på sociala meia... jag hoppas att någon här i bloggfamiljen kan hjälpa dig !! Kram
Esmaralda

23 Jossan :

skriven

Godmorgon


Ja det är det verkligen! Men jag tror att det är för vi är de rätta för varandra. Jag kan verkligen acceptera att han är så för jag märker att han inte är så känslomässig som jag är. Jag kan visa allt för honom visst hade det varit skönt att höra hur mycket han tycker om mig eller liknande men det är verkligen hans gärningar som visar det. Han är tyst om sitt förflutna så jag vet inte vad han gått igenom i sitt liv.

Men jag vill aldrig vara utan honom det är jag säker på!

Nu hoppas jag att vi ses imorgon och att han är ledig i helgen!

Ja.. tur den inpackningen är sån som kan tvättas bort.. efter andra inpackningen är jag inte säker på att brunt är min färg att ha i håret.

J la till mig på fb i helgen. Vad är det han inte fattar?

Jag har funderat på en sak.. Jag har en sjuk kemi med en elev (och hennes föräldrar). Eleven älskar förintelsen precis som jag gör. Och jag är rätt hård mot henne. Jag tror vi levt ett tidigare liv tillsammans. Finns det en möjlighet att vi varit typ syskon eller familj under förintelsen och dött där?

Kram

24 Jossan :

skriven

Godmorgon


Ja det är det verkligen! Men jag tror att det är för vi är de rätta för varandra. Jag kan verkligen acceptera att han är så för jag märker att han inte är så känslomässig som jag är. Jag kan visa allt för honom visst hade det varit skönt att höra hur mycket han tycker om mig eller liknande men det är verkligen hans gärningar som visar det. Han är tyst om sitt förflutna så jag vet inte vad han gått igenom i sitt liv.

Men jag vill aldrig vara utan honom det är jag säker på!

Nu hoppas jag att vi ses imorgon och att han är ledig i helgen!

Ja.. tur den inpackningen är sån som kan tvättas bort.. efter andra inpackningen är jag inte säker på att brunt är min färg att ha i håret.

J la till mig på fb i helgen. Vad är det han inte fattar?

Jag har funderat på en sak.. Jag har en sjuk kemi med en elev (och hennes föräldrar). Eleven älskar förintelsen precis som jag gör. Och jag är rätt hård mot henne. Jag tror vi levt ett tidigare liv tillsammans. Finns det en möjlighet att vi varit typ syskon eller familj under förintelsen och dött där?

Kram

25 Anki:

skriven

Hahahaha :-)
Det ljuset ser vi fram emot !
Håll i Håll ut!
Kram <3

26 sussie:

skriven

Hej Esmaralda!
Varför börjar han höra av sig igen? Sagt att han är osäker på vad han har för känslor för mig
Kram

27 Läroliv:

skriven

Tack för ditt svar, ja jag hoppas det reder ut sig. Jag är verkligen ingen skurk, bara okunnig och om det är fel så vet jag inte.

Kram

28 Helena Ir:

skriven

Våren är tydligen tidigare kommen i år,snön smälter bort..vadå den kom ju alldeles nyss. Troligtvis är jag en av få som tycker den kunnat ligga kvar någon vecka till. Det var så vackert i skogen med den där snön!

Kram

Svar: Ja blir det slabbig och regnig tidig vår så hade det absolut varit bättre med snö... kram :)
Esmaralda

29 Jen. :

skriven

Om jag väljer att ta fallet vidare har jag goda chanser att få rätt eller kommer det att stjälpa mer än hjälpa? Vet inte om jag ska kämpa eller om det är bäst att bara låta det vara.

30 💕 Zoey 💕:

skriven

Tack för ditt svar! ❤️

Blev lite chockad att han blev ihop med en som inte var svensk då han alltid har varit rasistisk men klart man kan ändra sig och han var väl mognat. 😊

En annan fråga, jag strödde salt på Brianna igår då jag tyckte de behövdes. Blev hon glad att få lite salt på sig eller finns de ingen kraft kvar i henne? Kram Zoey 💕

31 Bellagio:

skriven

Hej igen. Du svarade mig igår ang kärlek. Tack :) Nu en fråga om jobb, söker allt jag hittar. Men när släpper det? Försöker hålla modet uppe men det jag har suger verkligen all energi ur mig. Det gör mig till en inte så bra chef..

32 Luna:

skriven

Jäklar vilken historia! Stackars kvinna som tvingades leva så. Tur att regression finns och skönt att hon mådde bättre till slut. Vilka öden det finns.

Drömt om ett ex från 2017 som det hade gått lite utför för. Jag åkte ner till honom i Småland o hans mamma ville så gärna att det skulle bli vi igen men jag sa blankt nej o bad om skjuts till tåget. Men först förbi Mc Donalds😆 Fan vad jag saknar det!

Har du barnbarn hos dig nu Es när det är sportlov? Idioter som åker till fjällen o smittan ökar igen😡

Så grått ute idag att det finns inte. Men våren är på väg. Får du till dig ngt om min vår o sommar? Hoppas det blir bra😁 Kram

33 Bellagio:

skriven

Hej igen. Du svarade mig igår ang kärlek. Tack :) Nu en fråga om jobb, söker allt jag hittar. Men när släpper det? Försöker hålla modet uppe men det jag har suger verkligen all energi ur mig. Det gör mig till en inte så bra chef..

34 Therese C :

skriven

Hej Es!
Igår kväll precis när jag skulle somna så kom Mir till mig och försökte bita mig. Jag skrek till och vaknade. Mir och de andra hästarna har bra healingförmåga och jag var hos honom igår för att koppla av. Ville han väcka mig av någon anledning?
Igår kom en ny häst till stallet. Han heter Emerald och ser ut som en liten nallebjörn. Mir verkade svartsjuk när Emerald fick all uppmärksamhet av både mig, L och hennes mamma. Stackarn nu måste han dela L med en liten charmig sötnos.

Kram ThereseC

35 <3:

skriven

Tack kära Esmeralda för din omtanke.
Ska försöka kurera mig nu. Tog test igår utifall.
🙌🙌
Vad är det med mamma igen.Hon verkar så stressad och sur i onödan. Hon har inga måsten alls på dagarna och träffar vänninor och är ute och går med dem ?
Det är som att både hon och min bror inte riktigt kan glädjas med mig att jag försöker orka och ge mig och A lite egen tid och bygga upp en relation. Inte avundsjuka kanske men det känns lite så. Svårt att förklara. Tycker A verkligen försöker nu och det är sådan stor skillnad nu när P inte umgås med oss. Han vill mih väl och verkar längta efter mig och min lilla skrutt nät vi inte ses.
Kram
💗💗💗

36 EE:

skriven

Oerhört intressant läsning. Funderat på regression ibland men vågar inte riktigt.

Idag gjordens en sak som jag förvisso vet kommer oroa min man, som ska gå och fundera på om det är hans val att vara med mig eller om han bara ”hamnat” här. Jag stängde av appen där han kan se vart jag är. Varför? För att jag är helt säker på att han stängt sin trots att han säger att han inte gjort det. Tycker mig ha nog med bevis för det med.

Ett barn har räknat ut på sättet han pratar att han ev vill skiljas. Såklart det mest oroliga barnet. Typiskt men jag är inte förvånad alls.

Igår sa han att han behöver distans till mig och kanske till hela familjen för att ”tänka” och ”känna”...

Jag blir bara trött. Så kör lite mitt race och tänker ut en plan B. Jag vill ju kämpa vidare men vette katten om det är värt det. Så en plan B för ett liv som ensam skapar jag sakta men säkert.

Det är lika bra att ställa in sig för att han inte vill. Och vem vet när han kommer på att han vill, då kanske jag tröttnat och inte vill. Lite så känner jag just nu i stunden.

Kramar till er alla

Svar: Ni kan behöva en period i familjeterapi och få prata med en professionell samtalspartner... kram :)
Esmaralda

37 Yvonne:

skriven

Hej!
Jag är så bekymrad för min mellersta son. Hans fru har bestämt sig för att lämna honom och han är jätteledsen.
De har barn tillsammans och har även hus och företag ihop. Min son har även en annan utbildning vilket han också arbetar med.
Han försöker få lån så att han kan bo kvar i huset, någon måste det för barnens skull och trygghet.
Hur kommer det att gå? Han tycker också att det blir jobbigt att bara få ha barnen varannan vecka.
Hur kommer det att bli tror du?

Svar: Det är kris nu.... men det kommer lugna ner sig och då fattar ha kloka beslut.... din sons liv kommer bli bra igen... kram :)
Esmaralda

38 Snödroppen:

skriven

Hejsan❣️
Har nog trott att levande död mer har varit ett uttryck om trötthet, inte att det skulle existera IRL, men vad läskigt det låter att hela tiden känna sej så ”död” och ändå vilja leva. Tur du kunde hjälpa henne till ett bättre liv och vi får hoppas att det bara blir bättre🤗
Vaknade på helt fel sida idag och inte blev det bättre av att komma till jobbet och få göra saker som inte alls var planerat, me Don’t like😬 mitt dåliga humör har nog att göra med att jag somnade för sent men att 1h mindre sömn ska göra en så ilsk🙈
Får bara en starkare känsla hela tiden att min gamla hjärtevän är påväg tillbaka. Kommer han höra av sej igen och vilja att vi träffas?
Vad känner han där han står nu?
Kram💞

Svar: Han hör nog av sig men tveksamt hur det blir, kram :)
Esmaralda

39 Jossan :

skriven

Gud vad jag börjar längta efter barn... vill snart ha barn. Kommer det dröja länge tills det blir min tur?

Kram

40 M21:

skriven

Hej
Borde jag ta den fasta tjänsten som jag kommer bli erbjuden? Är så osäker om det kommer bli bra.. eller om jag ska fortsätta som jag är nu

41 <3:

skriven

Jag är supernervös att gå till kiropraktorn. Är livrädd för det!!
Jag vill nästan ge bort min tid till ngn annan (han har års väntekö)
Kommer det förändra mkt i min kropp om jag går dit? Är det värt det?

Svar: Ja jag tror du ångrar dig om du inte går dit, kram :)
Esmaralda

42 Jessica :

skriven

Hej Es!


Finns chansen att det blir något mer mellan han och jag?
Det känns som att vi har fastnat lite i samma spår och inte kommer vidare...

Svar: Ni får jobba medvetet på det om det ska ha en chans.. kram :
Esmaralda

43 Vitlilja :

skriven

Jag har ju min praktik men känns som att något saknas i mitt liv, tror du att jag får vänner/bekanta, att det blir mer socialt på ngt sätt snart? :)

44 Bbv:

skriven

Hej:)
Vad är det som stoppar r från att höra av sig till mig? Kram ha en fin dag:)

45 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Fy låter lite otäckt, att det kan gå så - att man föds till samma tillstånd på nytt. Låter som ett grymt öde, likaså att dö på det sätt hon gjorde i förra livet. Tänk om hon inte hade fått hjälp av dig!!

Jag har ingen kontakt med min exman eftersom han inte vill det. Kommer vi någonsin att kunna ha kontakt igen, på något sätt?
Tycker han agerar väldigt omoget och fel, men kan inte göra något åt saken.

Kram

46 Madde:

skriven

Arbetar du fortfarande med detta och kan man komma i kontakt med dig?

Svar: Välkommen att maila mig på: [email protected] och jag mailar info tillbaka till dig... kram :)
Esmaralda

47 Ghostwriter:

skriven

Vilken hemsk berättelse, men tack och lov att det gick bättre tillslut! Jag vet inte om jag känt samma, men jag har känt mig levande död och som ett mörkt moln som legat över min inre barriär. Det fanns inget som hette lycka eller kärlek. Jag har t.om stirrat mig upp mot taket och slutat andas, bara legat där. Sedan hade jag en dröm tillbaka i tidigare liv och jag kunde se en snutt som kom tillbaka flera gånger - du berättade sedan i seans att det var från tidigare livet och att det påverkat mig än idag.



Igår fick jag en märklig rodnad och knuta i blodådern misstänker jag, hade jag en blodpropp!?





Kram och tack för tidigare svar och inlägg.
Hoppas du mår väl och att det går framåt trots medicin och smärta.

48 Camilla:

skriven

Stackars kvinna. Att det kan bli så av tidigare liv. Tack och lov att hon träffade dig så att du kunde hjälpa henne. Akta er för att slå i tårna när ni springer runt hemma. Fraktur på min så tar några veckor att läka.
Är jobb långt borta eller närmar det sig nu? Ha en bra grådassig tisdag. Sol behövs. Kram

49 Helena:

skriven

Hej Ez! Vilken märklig upplevelse med den kvinnan som var levande och död samtidigt! Ibland har jag känt lite liknande då jag varit riktigt deppig men som tur är går det ju över. Skönt att hon blev bättre och det var säkert tack vare dig!

Jag undrar om du tror det kommer något jobb eller liknande åt mitt håll snart? Jag har lite ströinkomst då jag jobbar som läxhjälp åt ett par elever, samt förhoppningsvis kommer sälja min konst via ett posterföretag som öppnar snart. Har varit väldigt osäker på vad jag vill göra och lite nere. Jag vet inte om jag ska satsa på min konst eller om jag ska försöka hitta ett jobb inom mitt utbildningsområde. Som jag saknar att gå i skolan nu! Jag har jag sökt en massa jobb och hoppas att det går vägen med något av dem. Sen är det ju nästa krux och det är ju covid och därför vill man ju helst ha ett jobb på distans, speciellt eftersom vissa struntar i pandemin det och lever som vanligt!

Sen undrar jag lite en annan grej angående pandemin, vad tror du syftet med den är? Om du ens tror det finns något övergripande mer spirituellt syfte? Jag är lite inne på att det kanske finns det men samtidigt är det ju väldigt hemskt på en humanitär nivå med många som är sjuka och avlider.

Kram!

Svar: Det kommer jobb till dig... och det känns som om det kommer bli riktigt bra... kram :)
Esmaralda

50 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 🙂 för ditt stöd 🙂

51 sofia:

skriven

Hej fina!

Idag spelades pianot som vi har i vardagsrummet av någon. Vem var det? Jag blev glad, min man mest förvånad. Kram ❤️

52 Tiss:

skriven

Jag blir oroad angående att åka buss då väldigt få har munnskydd. Just nu går jag fram och tillbaka till min arbetsträning vilket inte är långt egentligen men min höft och speciellt min rygg gör ont, vissa dagar går det bra men andra dagar vill jag bara gråta av värken. I början åkte jag buss dit och gick hem, men nu när Corona blivit värre så törs jag knappt åka buss. Det kanske är svårt för dig att se.. Men hur stor tror du risken är att jag blir smittad om jag åker en sträcka på tio minuter med munnskydd?

53 Skorpan:

skriven

Ja vilken tur att en inte är en ko ;).

Börjat fundera i banorna flera utmaningar, bra eller bliv vid din läst ännu en tid, vad tror du Es?

It-arbetet tog minsann tid,men nu är vi säkra som den ;). Lösenord hit o pinkod dit, hur komma ihåg allt? Kanske det är en tillräcklig utmaning för mig ;D.
Kram Skorpan

54 Mirre:

skriven

Hej Es,
Det känns som att ett nytt kapitel väntar runt hörnet. Kan jag ha rätt?
Jag märker att jag får budskap i form av siffror 111,333 men jag vet inte om jag tolkar rätt..tolkar det som framgång.
Om någon annan spontan tolkning kommer till dig av de siffrorna så får du hemskt gärna berätta, kramar💛

55 Jossan :

skriven

Jag har gjort en fuling idag. Kontaktade en förälder som jag vet ska ha barn i F-klassen (vi har bra kontakt) och bad henne kontakta min chef och önska mig som lärare. Hoppas chefen lyssnar på henne för han lyssnar mer på föräldrar än lärare...

Kommer vi prata om barn snart.. jag och T?

Kram

56 Luna:

skriven

Alltså den här Coronan tar ju aldrig slut! Hur fan ska man orka🙁 Jissus vad han stirrade idag. Gick baklänges när vi pratade så han höll på att ramla. Kanske var nya träningstightsen😄 Kram & puss till MG!

57 Tuss:

skriven

Hej,
Tror du jag skulle trivas att bo där eller vore det bättre att vänta lite grann?
Kram

58 <3:

skriven

Tack kära Esmeralda för din omtanke.
Ska försöka kurera mig nu. Tog test igår utifall.
🙌🙌
Vad är det med mamma igen.Hon verkar så stressad och sur i onödan. Hon har inga måsten alls på dagarna och träffar vänninor och är ute och går med dem ?
Det är som att både hon och min bror inte riktigt kan glädjas med mig att jag försöker orka och ge mig och A lite egen tid och bygga upp en relation. Inte avundsjuka kanske men det känns lite så. Svårt att förklara. Tycker A verkligen försöker nu och det är sådan stor skillnad nu när P inte umgås med oss. Han vill mih väl och verkar längta efter mig och min lilla skrutt nät vi inte ses.
Kram
💗💗💗

59 Mathilda:

skriven

Hej!

Vilken intressant berättelse! Tänk att ett tidigare liv kan få så stor inverkan på det livet du lever idag.

Har min man chans på att få ett nytt jobb snart?


Kram

Svar: Ja han har en god chans. kram :)
Esmaralda

60 Luna:

skriven

Glömde! Ska jag lägga ner tanken på på att jobba med vaccineringarna i vår? Ha en bra kväll. Kram

61 Mercan :

skriven

Esmaralda jag är jätte rädd 😖 Alldeles nyss såg jag att vissa saker som jag har skickat i Messenger till min syster har försvunit i mobilen 😞 finns det risk Esmaralda att det blir stöld från kreditkorten från min bror syster mors kort😟kommer de att göra kredit stöld Esmaralda 😕😩jag vågar inte säga till min bror, han kommer att bli orolig 😖😖😖😭😭😭jag tror jag har virus i telefonen 😲😲😲min bror rensade från virus min mobil Esmaralda 😩men jag tittade på vissa appar innan jag har tagit bort dem😥😥😥😫😫😫

62 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej igen Es!
Jag strödde salt på Brianna igår då jag tyckte de behövdes. Blev hon glad att få lite salt på sig eller finns de ingen kraft kvar i henne? Kram Zoey 💕

Svar: Hon blev glad och lite laddade hon... men hon börjar bli trött... kram :)
Esmaralda

63 Sårad:

skriven

Ångrar han någonsin sig? Kommer min smärtan gå över?

Svar: Jag kan inte se att han ångrar sig men jag ser ju att du går vidare... på ett riktigt bra sätt.. men det får ta sin tid och du behöver bearbeta.. kram :)
Esmaralda

64 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan du var snälla och svar för B kvinna ignorera mig på chatten och hon valt att blir sjuk. Så jag tar inte risk för träffas henne och blir smittar... jag gör väl rätt

Ha det bra

Svar: Ja du gör rätt, kram :)
Esmaralda

65 Jossan :

skriven

Drömde precis att jag fick svar om dig när jag skulle få barn. Fick då svaret nästa höst. Betyder drömmen något?

Kram

66 Mercan :

skriven

Esmaralda jag har virus i telefonen 😲 de har kommit in Messenger, kommer de at dra stura pengar från kreditkorten till min bror syster 😟 eller kan jag vara lugn, jag vågar inte säga till min bror 😩

67 Månskenet:

skriven

Nej så hemskt - och spännande o tragiskt o allt på en gång, men så bra att det ordnat sej för tjejen 🥰
Ha det gott, kram!

68 Susanne :

skriven

Känner mig som henne, orkar inget, kanske ska göra en regression då...

69 Yvonne:

skriven

Hej!
Jag är så bekymrad för min mellersta son. Hans fru har bestämt sig för att lämna honom och han är jätteledsen.
De har barn tillsammans och har även hus och företag ihop. Min son har även en annan utbildning vilket han också arbetar med.
Han försöker få lån så att han kan bo kvar i huset, någon måste det för barnens skull och trygghet.
Hur kommer det att gå? Han tycker också att det blir jobbigt att bara få ha barnen varannan vecka.
Hur kommer det att bli tror du?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: