On the road......

Ja, då är vi på väg, Nettan och jag … mot Kalmar och den stuga vi hyrt några kilometer söder  om själva stan. YAY 😁

 

Vi är laddade, bilen full av packning för mat måste vi ha med för hela  veckan !   Nästa onsdag styr vi hemåt igen men innan dess ska en hel del ske, har vi tänkt oss !

Min Pappa i Alltet besökte mig häromdagen och önskade lycka till. Och det är ju stort !

Ett stopp på vägen blir det och Nettan har med sig en termos kaffe och jag har med ett par mackor !!

 

 

Det finns två ting som vi alltid tar tag i  direkt när vi kommer till en ny plats och det är internet… alltid lite oro innan man vet att det funkar som det ska… och så är det TV:n.  Finns det bara en  kanalväljare är det frid och fröjd men oftast finns det två.. och då strular vi alltid till det ! I  gröna stugan finns två, suck.

Husägaren finns hyfsat nära och bistår oss om det behövs men vi vill ju helst inte ha in någon annan i huset i dessa pandemitider !

 

 

Nettan har två lediga tider kvar  när det gäller regression och två tider när det gäller spådom.   Så ta chansen, jag tror inte du ångrar dig.

Vill du bli spådd via telefon och under 30 min får ställa alla dina frågor… eller vill du  boka regression  via skype/Facetime.. då mailar du Nettan på:

[email protected]

Hon har rejäla extrapriser , den saken är klar men enbart under Kalmardagar !!

 

 

I dag kan jag ju inte besvara några frågor !

Vi ska packa upp, bo in oss och skåla in vistelsen med ett glas gott rött !! 

Kram & Kärlek

1 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Kommer jag träffa min stora kärlek? om jag gör det. när ungefär? är det någon jag känner/vet vem det är

2 W:

skriven

Kalmar är en så vacker stad och slottet är värt ett besök.

Ha det så fint ni båda!

Kram

3 Agnes:

skriven

Önskar er en trygg o säker färd till ert slutmål. Med tanke på väderlek o väglag så blir det väl snigelfart... ;0}

Undrar lite över vilka kvinnor som setts som "Bitches" här av en kvinna. Blir alltid lite konfunderad över kvinnor som väljer att använda nedlåtande uttryck på andra kvinnor... känns så solkigt på ngt vis...undrar alltid hur folk är mot sådana de känner, när de är så frikostiga med nedsättande ord om sitt eget kön gentemot kvinnor de ej känner...men det är ju jag, o kanske även jag ses som en "Bitch" av kvinnor som ser sig som så mkt bättre än andra kvinnor?

Gav en lite sur eftersmak, då det började så bra...

Hoppas att det är ok att jag finns kvar här o inte önskas utgår av de som nu finner mig så där "Bitchigt" obekväm med mina åsikter...

Håll i hatten o håll ut o ducka för virusar...för de, mina vänner, skiter högaktningsfullt i vad folk kallar dem, för de hugger utan urskillnad...

Kram! ;0}

4 Pia1:

skriven

Yey vad kul, kör försiktigt ❤️

5 Helena Ir:

skriven

Önskar er en fin vecka!

Kram

6 tcremz:

skriven

Merhaba iyi yolculuklar Esmeralda
❤🌹

7 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Är lite orolig för mitt vänstra öga som skelar! Jag har bokat en tid till ögonläkare! Hoppas att jag inte blir blind? Kram 😀🌟🌟🤩

8 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Önskar er en säker trevlig resa .
Kalmar med omnejd är så fint .Var till Kalmar slott med pojkarna och yngsta hoppade över staket för att "klappa" vildkaninerna som bor i vallen runt slottet och mamma fick hjärtat i halsgropen .

Ha is i magen och håll bilen på vägen och försök inte klappa vildkaninerna ;-)

Kram Anki med flock

9 Skorpan:

skriven

Trevlig resa!
Hoppas föret är bra!?
Ser framemot att få läsa om vad allt som möter er därborta ;).

Här mötte oss morgonvandrare en stor mängd snö på gator o torg. Det är så fint överallt, I like :). Kallt ska det bli o före det kan det vara bra att gräva bilen ur snön, ja ifall jag får för mig att jag ska ut o åka ;). Bra om det går att låta bli, nån plåtsmäll vill jag ju inte råka ut för... O inte halka omkull heller för den delen... Därför går jag som en anka, brett i benen ;).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

10 Hedwig:

skriven

Trevlig resa!

11 Helena Ir:

skriven

Agnes, det är klart du ska vara kvar här på bloggen :)
Så,om "ordet", så många ord som används lättvindigt, ,tror jag..annars så är vi olik tänkande om både det ena och andra..Inte heller jag tycker som alla andra :)))

Kram

12 Mercan :

skriven

Trevlig resa Esmaralda till dig och Nettan 🤗♥️😊

13 Kristin:

skriven

Jeg ønsker dere en fin reise. Kjør forsiktig.
Kram!!!

14 Ghostwriter:

skriven

Lycka till, ha det så himla bra och vad stort att du fick besök innan :) Kram

15 <3:

skriven

Kommer det lösa sig att köpa bussen? blir det en bra investering och tjänar han på det? Det är mycket pengar som står på spel..:/

16 SusanneAmalia :

skriven

God mitt på dagen..

Agnes..
Jag läser alltid dina inlägg och finner de intressanta. Du har en retorik som få har.. Inläggen ger alltid (ibland håller jag inte med) en funderare.. Jag blir lite besviken när jag inte hittar dina inlägg.. Jag skulle vilja kunna träna som dig.. Gör mitt bästa men min kropp fungerar inte alltid.. Men jag kunde inte lyfta högerbenet ordentligt efter stroken och propoarna.. Så när jag åkte slalom kunde jag bara svänga åt ett håll 😊 då tog jag hjälp av en instuktör.. - vad är ditt problem?? Sa han
-kan bara svänga åt ett håll sa jag
-då svänger vi åt det hållet. Sa han
-vilket håll är problem undrade han
-Vänster pep jag
-Det är ett bra håll.. För jag bor i nästa by åt höger och när vi kommer fram bjuder jag på fika..

Jag kallade instruktörn för the emotion gay.. Feel the emotion and live on the happy thoughts.
Vi fann varandra direkt..
Idag kan jag åka i alla backar. Har tränat mycket jag kan svänga åt båda hållen..

AGNES Du är en fighter.. Din svärta är underfundig och du är mer medial än du inser.

Släpp taget lite det är tillåtet att bara vara.. Du är den som jag beundrar här på bloggen men det är dags att låta svärtan ha ett litet större avstånd om du inte vill bli påhoppad av de som tror sig veta bäst.. Du har en intelligens ett djup och människor vågar inte uppleva det djupet. För mig är det tvärt om jag har en glädje en kärlek men omgivningen vågar inte alltid uppleva den.. - hur kan du vara så glad??
- Vi ska hålla ihop.. Vi ska ge varandra styrka inte dränera andra. Brukar jag svara.. Men de som får energi av att vara elaka når jag inte.. De håller krampaktigt i sin livlina..
-Du förtår inte..
Säger medsystrar till mig ibland..
-Näe..

Men jag förstår att om man ska man ta sig ur kriser måste man slänga bort skuld och skam moraliskt nedsättande handlingar och tankar.. Till sig själv och andra.

Leva här och nu med kärlek till livet..

Men jag umgås inte med de som söndrar.. Det har jag inte styrka till..därför har jag släppt min mamma Men kärleken segrar alltid.

Tar gärna mot träningstpps av dig. Vet att du är grym på detta..bitar av stroken hänger fortfarandr kvar.. Kan inte kordinera vissa rörelser för att kroppsdelarna inte fungerar.. Men tänker träna tills de fungerar..

Stor kram till dig 💕

Esmaralda och Nettan kör försiktigt.. Lycka till med färden i snöyran.. Kram.. 💕

17 Eva:

skriven

Lycka till!

18 Mirre:

skriven

Vad mysigt det låter Es, en roaddtrip och så mysigt med stugan med😍 Ta det lugnt på vägarna bara för här snöar det rejält så det inte blir halt när ni kör.

Kramar🌟

19 Luna:

skriven

Trevlig resa och hoppas att allt funkar när ni kommer fram! Tips:Premiär för "Sveriges Mästerkock" kl 20.00 på TV4. Minns att ni gillade det🙂 Kram

20 Zita :

skriven

Hej ! Esmaralda tar det många år innan jag träffar min kärlek? 😀🌟kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: