Kicki gästbloggar idag....

Dagens gästbloggare är: Kicki

 

Hej Ez  och kära bloggfamilj

Jag är inte så bra på att uttrycka mig i skrift så det ber jag att ni har överseende med.

I våras  drabbades min  älskade man av Covid.

Han  arbetade som gymnasielärare och blev troligtvis smittad på arbetet.

  Han var halvsjuk hemma med runt 38 graders feber  och jag var så glad att det inte verkade vara allvarligt.

 

Men efter en vecka började han få problem med andningen.

Han tyckte det var tungt att andas och vi ringde efter ambulans.

På sjukhuset blev han hastigt sämre och avled efter två dygn.

Jag minns knappast den första tiden därefter och levde i chock.

Efter begravningen var jag nära att ge upp själv. 

Inte nog med att min älskade man var borta – ekonomin blev plötsligt ett svårt problem och jag

skulle få sälja vårt lilla hus för att kunna överleva.

 

När de var som mörkast satt jag en  eftermiddag i soffan i vardags rummet och bara stirrade ut i  luften och kunde inte ta mig för någonting.

Jag blev allt mer apatisk.

Då känner jag hur någon lägger en hand på min arm och pratar till mig. Jag ser ingen  men hör rösten som är tröstande och stark och som  genom sin närvaro ger mig en ny energi.

Jag vet att det var min skyddsängel.

Därefter kom han till mig varje dag i flera månader och fyllde på mina energidepåer och fick mig att agera så jag fick gjort allt det jag behövde göra.

 

Ju mer tiden gick desto mer sällan kom min ängel och senast var hon hos mig igår.

Då talade hon om  att jag skulle tänka på ordet ” global” och detta ord skulle ge mig skjutsar av energi i framtiden så jag skulle få ork att göra det jag ville och behövde.

Jag vet inte varför det blev just det ordet men det sjönk in i mitt medvetande och  lade sig väl tillrätta

Jag har inte berättat för någon om min ängel för jag känner att min omgivning bara skulle tro att jag håller på att bli galen och inbillar mig.

Men till er vågar jag berätta.

Jag har mailat  till dig Ez för seans .

 

 

 

Jag kommer upprepa mitt mantraord så fort saker och ting känns hopplösa och jag vet att jag kommer klara det och jag kommer gå vidare i mitt liv.

Det är en stark insikt.

Jag tror att jag bara ville berätta denna historia för någon och ni är de enda  jag vill och kan  berätta för.

Jag önskar alla en fin sommar

Kram från

Kicki

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag drömmar om kristina inatt och vad kan det var? Känns som allt positiv energi och jag vill träffa henne.

Ha det bra

Svar: Det är dina tankar som återspeglas i drömmen, ta emot den goda energin, kram :)
Esmaralda

2 Skorpan:

skriven

Åh Kicki så sorgligt att höra att din man avlidit o du blev ensam med sorg o bekymmer för vardagen. O mitt i allt detta får du känna av din skyddsängel, på ett sätt som är få förunnat, underbart. Önskar dig styrka o mod också i framtiden o tack för att du delade med dig av din fina upplevelse :)!

Efter en natt med två timmars sömn känner man sig inte speciellt pigg skulle jag våga påstå ;). Blev två långa samtal med kompisen under vilka vi antagligen försökte förbättra världen ;) o efter dessa kom ännu ett mycket oväntat samtal som varade i över en timme. Det samtalet innehöll en massa ny information för mig o nu undrar jag Es om allt som sades under det samtalet verkligen stämde? Endel saker lät ju för bra för att vara sanna ;), men hoppas ju på att de är det...

Idag blir det nog att ta det lugnt o njuta av värmen, på stranden ett tag, o sen kanske utföra nån liten hushållssyssla. Orkar inget mer i denna värme...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Det mesta stämde nog och något får du ta med en liten nypa salt... kram :)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför det händer för andra gånger att jag sätta på väckarklocka på en helgen även förra gång? Jag ihågkomna ju att jag har inte sätta på det?

Det borde finns något anledningen

Ha det bra

4 Sessan:

skriven

Kram till dig Kicki

5 SarA:

skriven

Beklagar verkligen sorgen. Så fint att du delar med dig. Denna Corona! Så många liv som den har tagit med sig.

Hur snart kan det bli en boendeförändring för oss?

Svar: Det kan faktiskt ske ganska snart, kram :)
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar hur kommer jag hanterar i framtiden när en del ska går bort så exempel du och andra som jag känner?

Ha det bra

Svar: Du kommer kunna hantera det, en sak åt gången, kram :)
Esmaralda

7 åsa:

skriven

hej Kicki!
Så bra att du berättar o delar med dig.
Beklagar ang din mans bortgång.
önskar dig allt gott o värme.
Kram Åsa

8 Carina ST:

skriven

Mina varmaste tankar till dig Kicki i din sorg. Så fint att din skyddsängel kom till dig så tydligt när du behövde det som mest. Att du fick stöd, energi och tröst i det svåra.
Varm kram,
Carina ST

9 Läroliv:

skriven

Tack Kicki för att du delar med dig av en mycket svår tid och hur du kan få kraft och ta dig igenom och göra det som måste göras. Önskar dig det bästa av allt och Allt Gott för framtiden att landa i.

KRAM

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har skapa några datum som har händer aldrig med B kvinna på almanacka för jag ska mår bra. Jag skapa bara falskt minne...

Jag bryr mig inte om andra ändå... det är roligt... så samma sak förut så kunde jag skapa B kvinna som har var sova hos mig över natten och vi har haft roligt tillsammans

Jag behöver att mår bra😊

Ha det bra

11 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har skapa några datum som har händer aldrig med B kvinna på almanacka för jag ska mår bra. Jag skapa bara falskt minne...

Jag bryr mig inte om andra ändå... det är roligt... så samma sak förut så kunde jag skapa B kvinna som har var sova hos mig över natten och vi har haft roligt tillsammans

Jag behöver att mår bra😊


Ha det bra

12 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag förstår inte nästan kristinas signalen och hur ska jag uppfattande den emoji är ☀️ men jag kunde förstår andras än hennes🤔...

Jag googla ju... det betyder lycka och värme och strålar men vad betyder det?

Ha det bra

Svar: Mer som en " må bra" emoji :) Kram
Esmaralda

13 Lotta:

skriven

Så fint med din ängel Kicki. Vad hemskt jobbigt du haft det och jag känner verkligen med dig då jag vet hur svårt det är när någon nära går bort. Styrkekramar till dig.

En fråga har jag också…undrar om det är nära i tiden nu då jag får ett seriöst jobb?

Kram L

Svar: Svårt att sia tidsmässigt och kan inte säga när, det känns dock inte långt bort.. kram :)
Esmaralda

14 T:

skriven

Så fint skrivet av dig. Tack för din berättelse Kicki och lycka till.

Es, vad tror du om min svärmor? Hon är ju här och hjälper oss lite med barnen efter att min pappa gått bort men hon tröttar mig ändå med sin energi. Hur ska jag tänka och förhålla mig??

Tack!

Svar: Hon är som hon är och förändras inte så försök ha positivt fokus och förhåll dig till resten. Svärmor tycker verkligen om dig, kram :)
Esmaralda

15 A:

skriven

En stor kram till dig. Tack för att du delar med dig och jag önskar dig allt gott trots under denna svåra tid.

Har den här helgen verkligen funderar på hur jag ska göra med jobbet och allt. Kollar jobb, kollar utbildning. Ju mer jag är ifrån jobbet desto mer kommer jag ihåg varför jag lämnade det. Jag önskar jag kunde säga upp mig. Men vill samtidigt inte ta vad som helst. Jag vill inte fly ifrån, utan snarare fly till nånting. Jag vet bara inte vad än exakt. Får du till dig nåt? Jag tänker polisen, länsstyrelsen, arbetsförmedlingen och liknande. Eller förskola.

Trevlig söndag!
Jag och dottern ska äta på Pinchos ikväll 🙂

Kram!

16 A:

skriven

Även hittat en utbildning jag är nyfiken på, förutom inom socialen, och det är religion och kultur och samhälle. Verkligen intressant. Men den är 3 år!

Kram!

Svar: En bra utbildning med bredd, men du måste vara motiverad för att det ska funka.. kram :)
Esmaralda

17 Anki:

skriven

Godmorgon Kicki
Stor styrkekram till dig Kicki <3 <3 <3.
Så tryggt att din skyddsängel nådde fram till dig.
Jag vet inte vad jag ska säga förutom att det sakta kommer bli blir bättre...jag vet det av erfarenhet
Ta vara på din upplevelse och kontakt med din ängel
Stort lycka till globalt i framtiden . <3

Kram Anki med flock

18 Kristin:

skriven

Dette var er sterk beretning, Kicki.
Tusen takk for at du delte den med oss <3
Du har vært igjennom en tung tid
Så bra at du kunne ta imot fra din skyttsengel
Ja, at vi får hjelp når vi behøver det, er jeg ikke i tvil om. Det er bare det at vi må kunne tro på det vi kjenner, slik du gjør.
Jeg ønsker deg et godt liv framover. Kram!!!

19 Alie:

skriven

Tack för att du delar med dig Kicki. En stark och tung berättelse men även ljus, ljuset från andra sidan som ger dig energi.
Så fruktansvärt att bli av med sin älskade på detta abrupta sätt. Jag hoppas livet ger dig många ljusglimtar och att du finner lycka inom dig igen.
Stor varm kram 💫

20 Jossan :

skriven

Beklagar att din man dog :(

Vid halv 8 vaknade jag av att någon skrek min pappas namn i mitt öra riktigt obehagligt. Jag gick in till dem och då ligger de och sover.

Försöker sälja en klänning som jag fick hem. För samma pris som den kostade. Men då ska någon hoppa på och skriva lycka till att du får den såld för de priset. Att folk ska lägga sig i…

Det blev en mina vännerbok och tre par örhängen. Hon älskar smycken så det blir nog bra.

Får se vad denna dagen erbjuder… det blev sol tillslut igår så hoppas på samma idag!

Kram

Svar: Ja, här hos mig är det ganska mörkt på himlen så jag tippar på regn och åska.. kram :)
Esmaralda

21 Helena Ir:

skriven

Beklagar sorgen, Kicki!
Glad för den hjälpen som kom till dig <3
Varm kram

22 Huldamaräng:

skriven

GOMORRON!
Tack för att du delar med dig Kicki. Så fruktansvärt det måste ha varit!! Tänk att människor ska behöva gå från sitt hem ovanpå en sådan sorg. Jag önskar dig precis all lycka in i den globala framtiden.

23 Läroliv:

skriven

Hittar inte min nya flaska CBD-olja. Haft den på samma ställe som den förra och nu helt borta. Undrar om du ser något om den? Någon tagit den?

Kram

Svar: Jag är ju inte bra på att hitta försvunna saker men det känns som om den finns någonstans i bostaden, kram :)
Esmaralda

24 Mercan :

skriven

Vad fint att din skyddsängel gav dig krafter Kicki🙂
Esmaralda ser du något Esmaralda nu när vi reser till Bulgarien i Augusti, kommer min bror att ta kredit för att renovera taket i huset i Bularien 🤔

25 Läroliv:

skriven

Tack för ditt svar, får fortsätta att leta.

Kram

26 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Kram Skorpan

27 Bellagio:

skriven

Beklagar verkligen din förlust. Tack för att du delar med dig av det starka och fina du får vara med om mitt i sorgen 🥰.

I den senaste seansen jag fick av dig Ez, för snart 1.5 år sedan. Så hälsade någon av de jag har på andra sidan, att ett djur var på väg till mig och att hen tyckte det var roligt. Då jag arbetar heltid och är ensamstående kunde jag inte se hur tiden till ett djur skulle finnas. Även om jag velat ha en katt under ganska lång tid. Iaf, så pratade jag och ena grannen (bor i radhus med stort grönområde på baksidan) om detta. Och det visade sig att vi båda kände samma. Så, vi bestämde att vi ska hjälpa varandra med att vara kattvakt. Och i fredags kom hon hem till mig, en kattunge som heter Nala. Min granne valde en katt i samma kull. Nala var den första katt i den kullen som kom fram till mig när vi hälsade på de. Och jag är så glad.

Kommer Nala trivas hos mig? Har vi något gammalt förflutet ihop?

28 ML:

skriven

Tack för ditt fötroende för oss och jag beklagar verkligen förlusten av din man. Fruktansvärt! Jag hoppas att du med tiden kommer att må bättre och önskar dig all lycka framöver. Styrkekramar till dig!

Jag hoppas Es att min skyddsängel är nära mig. Du sa så fint att jag går längs den rätta vägen och att saker och ting kommer att falla på plats. Vad är det för mysigt som du ser? :)

Ha en fin söndag och snart Ullared :) Kram

29 A:

skriven

Tack.. just nu är jag inte motiverad till nånting. För jag vill ha förändring men vet inte exakt vad. Kanske ska lägga allt på is så dyker upp nåt. Som sagt bättre att fly till nåt och inte från nåt.

Kram!

30 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Jag har tappat bort mina hemmanycklar. 😭

Vet att du inte kan inte borttappade föremål men undrar om jag förlagt dem inomhus eller faktiskt tappat bort dem utomhus.
Får jag tillbaka dem?

Uppskattar hjälpen ❤️

Kjam

31 Carolina :

skriven

Kommer få en ny granne bredvid mig kommer det bli nån trevlig person som kommer att flytta dit som gillar barn och djur? Vill inte ha en till surig person vilket vi ha tillräkligt på denna gatan?

32 <3:

skriven

Beklagar sorgen 💗

Varför hör L av sig igen ? Han sa förlåt och har ringt och smsat. Han var rätt otrevlig förut och betedde sig konstigt. Har han förändrats nu till det bättre ?
Kram

33 Till Kicki:

skriven

Kicki, jag beklagar sorgen och de tunga konsekvenser som det förde med sig. Så fint att du delar med dig av din upplevelse med din ängel. Jag har själv gått igenom en mycket svår tid och vid flera tillfällen känt av hur min ängels närvaro ger mig energi och kraft att till det som måste göras för att ta mig vidare i livet. Precis så som du skriver kan man inte berätta för vem som helst om en sån här upplevelse så bloggen är ett perfekt ställe att kunna dela sitt speciella möte med andra som har varit med om liknande händelser. En stor kram
Browallia

34 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Kan du se om L och T är avundsjuka på mig eller min familj eller är det bara så de känns? Kram ❤️

35 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Kan du se om L och T är avundsjuka på mig eller min familj eller är det bara så de känns? Kram ❤️

36 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Kan du se om L och T är avundsjuka på mig eller min familj eller är det bara så de känns? Kram ❤️

37 Celicata:

skriven

Beklagar sorgen Kicki, men fin upplevelse med ängel!

Es du såg en stor chans att jag har tjej i sommar/år. Ser du hur det går till när vi möts eller något om hur det är där?

38 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Efter en stor motgång är jag väldigt arg och bitter. Också på att jag inte vet hur jag ska förhålla mig till personer omkring oss. Känner inte att jag vill hålla kontakten men vet inte om det skulle funka eller vara rätt. Det är för mycket drama och för min del för mycket energi som går åt eftersom jag inte trivs i sällskapet. Har gjort det för dottern och är tudelad nu. Som sagt vill helst inte alls ha kontakt men hur skulle det gå?

Svar: Fatta inga beslut innan du lugnat dig och kan tänka mer klart, styrkekram :)
Esmaralda

39 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du Esmaralda om mannen som jag ska träffa med gott hjärta om han bor och har arbete i Bulgarien eller utland 🙂 Du såg att han har arbete 🙂 Esmaralda ser du om min bror kommer att låna pengar till att renovera taket i huset i Bularien för väggarna i rummen är helt förstörda av regnet för taket är inte stabilt måste renoveras bytas😊

40 Misstjejen:

skriven

Hej

När kommer coop och apotek var öppnas igen? Så snart?

Ha det bra

Svar: Ja, de öppnar snart, kram :)
Esmaralda

41 Moms:

skriven

Hej

Menar O allvar när han uttrycker sina känslor för mig. Gillar han mig fortfarande?

Svar: Han gillar dig, men ser inte hur pass djupt känslorna går, kram :)
Esmaralda

42 Månskenet:

skriven

Massor av kramar till Dej, Kicki!
Så fin berättelse mitt i den sorgsna historien med din livskamrat.
All styrka till dej!
Ha en fin dag, Es och alla ni andrs!

43 Månskenet:

skriven

...måste bara få komma med ett tillägg:
Har skrivit flera kommentarer som stannat med en reklamannons som poppat upp när jag klickat i "jag är inte en robot", håller på att släppa nerverna på den j-la rutan som kommer upp. Har nån annan problem med detsamma, månne? Nu slog det mej, kan det ha samband med emojis, ibland klickar jag in diverse gubbar och filurer, det får jag väl sluta med ;)
Kram och ha det gott!

Svar: Ja, jag vet inte vad det kan bero på, kram :)
Esmaralda

44 Drutten :

skriven

Beklagar sorgen ❤️.
Stora styrkekramar till dig.

Underbart att din skyddsängel finns vid din sida. Önskar dig också en fin sommar och ta vara på dig ❤️

Kram Drutten

45 G.H:

skriven

Beklagar sorgen Kicki 😢 vilken fin upplevelse med din skyddsängel ❤️


Esmaralda, min son vill ha en fransk bulldog. Visst är det en sån MG är?
Har för mig att du sagt att du aldrig kommer skaffa en sådan pga av defekter som de har?
Borde vi titta på en annan ras?

Kram!

46 Camilla:

skriven

Starkt inlägg idag och man blir väldigt berörd. Denna covid har ställt till med så mycket elände. Beklagar din sorg Kicki. Tur att du har din skyddsängel som hjälper dig igenom denna svåra tid. Många styrkekramar till dig💞

Finns det några tankar hos herrn såhär mitt i sommaren? Hör han av sig som du trodde?

Må så gott allesammans och tack för att du orkar blogga även under sommaren Ez. Stor kram

47 blaebaer:

skriven

Fint att du kunde ta hjälp och bli stärkt av din skyddsängeln <3

Igår träffade jag oväntat på en person jag inte sett eller pratat med på flera år, tror h*n hade velat prata mer än det lilla som blev sagt men med tanke på att h*n jobbade så höll jag det kort med hänsyn till övriga kunder.. Hoppas h*n inte tyckte jag var otrevlig eller dryg för det? Hade gärna velat surra mer men kändes olägligt med tanke på situation.. Hade h*n kanske gillat/blivit glad för mer kontakt?

Ha en strålande dag!

48 💕 Zoey 💕:

skriven

Go eftermiddag Es!
Just nu sitter jag ute på altan hos mina föräldrar och har det gott. Njuter av vädret och hoppas inte det blir någon åska som dom har lovat även om de kanske skulle behövas för att rensa upp luften lite.

Igår var jag och min mamma på medeltidsmarknad på Bohus fästning. De var väldigt varmt att gå där då de fläktade knappt men annars var det ganska kul! Trodde de skulle vara mer marknadsstånd än vad de var men men, nu kan ja bocka av på min to-do-list av saker jag vill göra iaf. 😊

Snart är jag ledig från ÅKA, går sista veckan denna veckan som komner och sedan 3 veckors semester. Önskar de var lite mer men men, en del har ju ingen semester alls så man får vara glad för de lilla. 😁🙈 Ska njuta och ta vara på dessa 3 veckor. Har inget inplanerat mer än att ev besöka Borås djurpark med mina syskonbarn.

En liten undran, har fattat att min M2B inte har ett svenskt ursprung och min dröm är verkligen att få gifta mig på Gran Canaria och för att få gifta sig där måste man vara svensk medborgare. De behöver ju inte betyda att min M2B inte är svensk medborgare bara för att han har ett utländsk ursprung, men undrar bara om det finns någon chans att de kommer ske att min bröllopsdröm går i uppfyllelse? Ser du möjligtvis hur stor chansen är att de kommer ske? Kram Zoey 💕

49 💕 Zoey 💕:

skriven

Go eftermiddag Es!
Just nu sitter jag ute på altan hos mina föräldrar och har det gott. Njuter av vädret och hoppas inte det blir någon åska som dom har lovat även om de kanske skulle behövas för att rensa upp luften lite.

Igår var jag och min mamma på medeltidsmarknad på Bohus fästning. De var väldigt varmt att gå där då de fläktade knappt men annars var det ganska kul! Trodde de skulle vara mer marknadsstånd än vad de var men men, nu kan ja bocka av på min to-do-list av saker jag vill göra iaf. 😊

Snart är jag ledig från ÅKA, går sista veckan denna veckan som komner och sedan 3 veckors semester. Önskar de var lite mer men men, en del har ju ingen semester alls så man får vara glad för de lilla. 😁🙈 Ska njuta och ta vara på dessa 3 veckor. Har inget inplanerat mer än att ev besöka Borås djurpark med mina syskonbarn.

En liten undran, har fattat att min M2B inte har ett svenskt ursprung och min dröm är verkligen att få gifta mig på Gran Canaria och för att få gifta sig där måste man vara svensk medborgare. De behöver ju inte betyda att min M2B inte är svensk medborgare bara för att han har ett utländsk ursprung, men undrar bara om det finns någon chans att de kommer ske att min bröllopsdröm går i uppfyllelse? Ser du möjligtvis hur stor chansen är att de kommer ske? Kram Zoey 💕

50 Jossan :

skriven

Åh vad jag drömmer om barn och om hus. Känns som allt ligger så långt fram i tiden.

Himlen sprack upp och det är varmt och sol! Jippi! La mig i solen och ska ligga där resten av dagen!

Det är så drygt! Hur svårt ska det vara att få ihop en träff med sina vänner. Folk som inte svarar när man försöker planera. Sen vill ändå alla ses men ingen pallar anstränga sig. Men ja ska iallafall träffa mina tjejkompisar i veckan och äta pannkakor!

Aja nu ska jag sola vidare!

Kram

51 Till Kicki:

skriven

Tack för att du delar med dig. Jag lider verkligen med dig och önskar verkligen att du och många fler slapp genomgå all sorg och smärta som Covid19 har orsakat. 😢💔 Jag hoppas allt löser sig för dig och att en underbar och positiv framtid väntar dig. ❤️ Många lyckönskningar och kramar från mig, Zoey 💕

52 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har haft en roligt dag med mig själv, fika och annat också. Känns som om... när jag titta uppe i himlen medan jag promenera... det sägs att "jag ska få en bättre livet efter allt och lyckligt livet. Det är en sätta att farväl. Och gå vidare till den ljuset även jag fick allt så positiv idag."

Så det betyder att kommer en bättre livet för mig så snart... uppe i himlen genom där som någon tala för mig





Ha det bra 😇❤

53 Vitlilja :

skriven

Tror du min ekonomi kommer ordna sig så pass att det finns möjlighet till en resa det här året? :)

54 Mercan :

skriven

Kicki beklagar sorgen 😭 😭 😭

55 Moms:

skriven

Hej

Menar O allvar när han uttrycker sina känslor för mig. Gillar han mig fortfarande?

56 Sus:

skriven

Hej
Så sorgligt och förtröstansfullt…
Tack för att du delar…
Love sus

57 N:

skriven

Hej Esmaralda

Är rädd att han ska tycka jag blir förmycket?
Men jag vill gärna planera och ta tag i saker och tycker det går segt.

Kommer han att få tag på ett boende åt oss?

Kommer vi iväg på semester ?
Tycker han jag är tjatig?
Kram

58 Ghostwriter:

skriven

Kan någon av de jag pratar med just nu vara min soulmate?
Känns de som vi träffas på eventet om jag går dit?
Kram

59 Sus:

skriven

Hej
Så sorgligt och förtröstansfullt…
Tack för att du delar…
Love sus

60 TILL KICKI - gästinlägg :

skriven

Jag beklagar så mycket över sin sorg och att man ska behöva ens tänka på ekonomi och sälja sitt egna hem. Det ska inte vara så.
Du är stark och ska lita på din ängel och dig själv, det värsta har hänt. Det kan bara bli bättre nu, fast på ett annat sätt i och med din sorg. Jag skickar healing och massa kärlek och tack för du berättar.



Kram Ghostwriter

61 MalinS :

skriven

Stor styrkekram Kicki, att du ens orkat skriva är riktigt starkt.

Kram

62 Kicki:

skriven

Tack snälla ni alla för era kommentarer
Tårarna rinner och jag ler samtidigt
kramar om er

63 TILL KICKI - gästinlägg :

skriven

Jag beklagar så mycket över sin sorg och att man ska behöva ens tänka på ekonomi och sälja sitt egna hem. Det ska inte vara så.
Du är stark och ska lita på din ängel och dig själv, det värsta har hänt. Det kan bara bli bättre nu, fast på ett annat sätt i och med din sorg. Jag skickar healing och massa kärlek och tack för du berättar.



Kram Ghostwriter

64 TILL MÅNSKENET:

skriven

”Jag är ingen robot” är en säkerhetsfunktion som blogg.se har för att förhindra att bloggen blir utsatt för virusattacker som skickas ut av robotar och ser ut som en länk i kommentarsfältet. När någon klickar på länken så finns risken att man får virus i sin dator / mobil som i värsta fall blir totalt förstörd och inte går att laga.

Hoppas att det känns mindre irriterande när du vet att den är till för att skydda dig! / Browallia

65 Frasse:

skriven

Hej. Häromdagen fick jag se i spegeln ett blåmärke på baksidan av min överarm. Ett mörkblått blåmärke som har formen nästan som ett hjärta. Jag har inte slagit i något vad vet, och det är inte heller ömt. Vad kom detta blåmärke ifrån?

Svar: Du har nog slagit emot något utan att märka det, kram :)
Esmaralda

66 Anonym :

skriven

Hej Es,
Jag trodde på något sätt att personen i fråga skulle bli ödmjuk när hen blev sjuk men tvärtom. En tyrann snarare och sociopat. Jag kan inte ändra på detta men har nu bestämt att ta avstånd då jag faktiskt inte har energi till det.
Jag går igenom så mycket jobbigt nu att jag måste fokusera på mig själv.
Jag hoppas jag väljer rätt val i detta?
Kram

Svar: Ja, du väljer det du måste välja, kram :)
Esmaralda

67 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Passar jag och Ma ihop?

Skulle han kunna bli intresserad utav mig tror du?
Kram

Svar: Känns inte okey fullt ut, tänk ett varv till :) kram :)
Esmaralda

68 💕 Zoey 💕:

skriven

Go kväll Es!
En liten undran, har fattat att min M2B inte har ett svenskt ursprung och min dröm är verkligen att få gifta mig på Gran Canaria och för att få gifta sig där måste man vara svensk medborgare. De behöver ju inte betyda att min M2B inte är svensk medborgare bara för att han har ett utländsk ursprung, men undrar bara om det finns någon chans att de kommer ske att min bröllopsdröm går i uppfyllelse? Ser du möjligtvis hur stor chansen är att de kommer ske? Kram Zoey 💕

69 💕 Zoey 💕:

skriven

Go kväll Es!
En liten undran, har fattat att min M2B inte har ett svenskt ursprung och min dröm är verkligen att få gifta mig på Gran Canaria och för att få gifta sig där måste man vara svensk medborgare. De behöver ju inte betyda att min M2B inte är svensk medborgare bara för att han har ett utländsk ursprung, men undrar bara om det finns någon chans att de kommer ske att min bröllopsdröm går i uppfyllelse? Ser du möjligtvis hur stor chansen är att de kommer ske? Kram Zoey 💕

70 Nat:

skriven

Hej Esmaralda

Är rädd att han ska tycka jag blir förmycket?
Men jag vill gärna planera och ta tag i saker och tycker det går segt.

Kommer han att få tag på ett boende åt oss?

Kommer vi iväg på semester ?
Tycker han jag är tjatig?
Kram

71 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du han eller hon har någon aning om mitt intresse?
Kram

72 Ghostwriter :

skriven

Känns det som jag och soulmate träffas på eventet? Kram

73 Ghostwriter :

skriven

Känns det som jag och soulmate träffas på eventet? Kram

74 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.

Han klagar på mig ibland. Eller liksom det känns lite ner låtande tex, hur jag hanterar barnen kan han lägga lite med låtande kommentarer om. Vet inte riktigt hur jag ska hantera detta. Menar han så illa som det låter? Hur ska jag hantera detta?
Kram

75 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.

Han klagar på mig ibland. Eller liksom det känns lite ner låtande tex, hur jag hanterar barnen kan han lägga lite med låtande kommentarer om. Vet inte riktigt hur jag ska hantera detta. Menar han så illa som det låter? Hur ska jag hantera detta?
Kram

76 Oxelina :

skriven

Tack Kicki för det du delar med dig, livet kan ändras så fort,så fort. Har själv nu nära bekanta med mycket sorg, unga människor som också blir svårt sjuka. Eller unga men 50 år dryga, tre stycken och så din tragiska berättelse. jag som alltid säger....Sedan när jag blir pensionär....är inte ens femtio själv. Nä nu alla kära vänner, vi måste leva här och nu. En fet stor kram till alla som behöver en.

77 Bussen:

skriven

När får jag äntligen jobb/stadig inkomst?

78 Josefine:

skriven

Hej Esmeralda!
Jag undrar om jag & min familj kommer att ha råd att flytta snart? Kommer min man få ett bra jobb inom en snar framtid som han förlorade nu under pandemin? Kommer jag våga bryta upp från mitt jobb/bransch som jag avskyr? Har även sett 11:11 i 1,5 år nu ÖVERALLT. Vad betyder detta?
Stort tack på förhand från en trött och lite kantstött mamma ❤️

Svar: Jag ser att det kommer förändring.. den kanske känns lite tveksam först men det kommer gott ur det hela.. kram :)
Esmaralda

79 Josefine:

skriven

Hej Esmeralda!
Jag undrar om jag & min familj kommer att ha råd att flytta snart? Kommer min man få ett bra jobb inom en snar framtid som han förlorade nu under pandemin? Kommer jag våga bryta upp från mitt jobb/bransch som jag avskyr? Har även sett 11:11 i 1,5 år nu ÖVERALLT. Vad betyder detta?
Stort tack på förhand från en trött och lite kantstött mamma

80 Ima:

skriven

Min älskade vän och trogne kämpe Alastor, en haflinger som jag arbetat med under många år dog tragiskt och plötsligt förra veckan under ett tur i skogen. Jag har varit helt förkrossad och det känns som att ljuset i tunneln är så ofantligt långt borta. Vill bara veta om Alastor finns med mig i stallet ändå, om än i ny skepnad?
kram Ima

Svar: Han är definitivt med dig och skulle aldrig någonsin lämna dig för gott... kram :)
Esmaralda

81 Rebecka:

skriven

Hej!
Väntar på en operationstid och börjar bli desperat, är den relativt nära i framtiden? Och kommer operationen lyckas, eller kommer jag behöva opereras igen om ett par år (igen…)?

Tack!

82 Sanna T:

skriven

Vi väntar och längtar efter en till bebis men det börjar dra ut på tiden, bör jag bara ta det lugnt och vänta eller söka hjälp? Vi har ett barn som inte vara några problem att få till.

83 Sara:

skriven

Hej Esmeralda. Jag har länge undrat och idag mer än någonsin hade jag behövt få ett tecken. Och då såg jag din blogg..

Jag hoppas det är ok att jag ställer dig två frågor som gnager i mig.

Kommer jag någonsin komma över honom?

Och är det dags för mig att säga upp mig? Och jobba med fotbollen på heltid istället?

Svar: Ja, du kommer över honom och det kommer en ny kärlek så småningom !! Kram :)
Esmaralda

84 Elizabeth:

skriven

Hej. Kommer jag må bättre efter min utbrändhet som pågått ett par år el finns det andra sjukdomar som inte kommit fram än?

85 Vicko:

skriven

Beklagar sorgen Kicki! <3

När kommer vår boendesituation att förändras (till det bättre)?

86 Madeleine :

skriven

Killen jag träffar,hur kommer det gå?

87 Anna:

skriven

Hej Esmeralda!
Kan du se om jag och min syster kommer ta oss ur våra missbruk inom en snar framtid? Några ord om hur vi bör tänka för att lyckas?

Min man och jag är som hund och katt för tillfället. Irriterar oss på varandra och det har blivit en negativ spiral. Kan du se om det blir ljusare i framtiden?

Jag har en stark längtan till det andliga och längtar tillbaka till den trygga barnatron. Kan du se om jag kommer kunna få kontakt med den igen?
Vänliga hälsningar A

88 Anna:

skriven

Hej!
Jag undrar om jag och min syster kommer komma över våra missbruk inom en snar framtid och om du har några ord på vägen för att hjälpa oss?

Jag längtar också så mycket efter det andliga, den barnatro som jag upplevde som en trygghet. Kan du se om jag kommer få uppleva den?

Min man och jag är som hund och katt just nu och att irritera sig på varandra har lett till en ond spiral. Kan du se om det kommer ljusna?

89 Anna:

skriven

Hej!
Jag undrar om jag och min syster kommer komma över våra missbruk inom en snar framtid och om du har några ord på vägen för att hjälpa oss?

Jag längtar också så mycket efter det andliga, den barnatro som jag upplevde som en trygghet. Kan du se om jag kommer få uppleva den?

Min man och jag är som hund och katt just nu och att irritera sig på varandra har lett till en ond spiral. Kan du se om det kommer ljusna?

90 Anna:

skriven

Hej!
Jag undrar om jag och min syster kommer komma över våra missbruk inom en snar framtid och om du har några ord på vägen för att hjälpa oss?

Jag längtar också så mycket efter det andliga, den barnatro som jag upplevde som en trygghet. Kan du se om jag kommer få uppleva den?

Min man och jag är som hund och katt just nu och att irritera sig på varandra har lett till en ond spiral. Kan du se om det kommer ljusna?

91 Vilma:

skriven

Hur kommer min relation med mannen jag är i just nu funka? Med våran flytt och allt? Tror du vi kommer hålla livet ut?

92 Vilma:

skriven

Hur kommer min relation med mannen jag är i just nu funka? Med våran flytt och allt? Tror du vi kommer hålla livet ut?

93 Annelie:

skriven

Hej!

Jag vet att du har så många förfrågningar men jag gör ett försök. Och så svarar du på den/de du kan och vill. Då skulle jag bli väldigt tacksam!:)

Vi har två pojkar födda 17 och 18 och nu är vi sugna på en tredje, en sista för jag fyller 40 i år.

Öppnade ”bebisverkstan” i förrgår, fast att vi tänkt vänta ett år.
Kommer vi bli gravida och få en bebis, och ungefär när i
sådanafall?

Kan du se om ngt mer om bebisen? Och kommer jag fixa det?

Kram

94 Em:

skriven

Hej. Jag behöver veta om A kommer höra av sig igen eller om jag ska släppa han helt?

95 Anna:

skriven

Hej och vilket fin plats jag hamnat på (3
Undrar om jag kommer hitta en ny bostad snart?

96 Em:

skriven

Hej. Jag behöver veta om A kommer höra av sig igen eller om jag ska släppa han helt?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: