Terror....

 
 
 
Om spindlar tycker jag INTE !! 
 
Jag dödar dem aldrig  och kanske för att jag inte vågar mig tillräckligt nära !
 
En gång  öppnade jag min besticklåda i köket och där satt en  präktig spindel och glodde på mig.
 
Pang igen med lådan.
 
Hjärtat bultar. Fy tusan alltså !
 
Och hur skulle jag nu göra ? Jag kunde ju inte leva utan köksredskap !
 
Så jag bestämde mig för att dammsuga upp den !
 
Fram med dammsugaren och  ett, två, tre så  sliter jag upp lådan och in med  dammsugarslangen utan munstycke.
 
Det rasslade och höll på och  jag sög upp varenda  lös pryl i rätt storlek men  spindeln såg jag promenera iväg över köksbänken !
 
 
 
Det här var ju ett tag sen
 
I går fick jag en ny spindelchock
 
Jag klev upp i tidiga timmen för att gå på toa och drog på mig morgonrocken som hänger på en krok vid sängen.
 
På väg till toan ser jag något i ögonvrån och ur morgonrockens ficka kravlar sig  en stor och hårig best fram.
 
Den räligaste spindel jag nånsin sett !
 
Som sig bör så tjuter och skriker jag - som en mistlur och både maken och MG kommer farande, yrvakna och beredda att försvara hus och hem.
 
Morgonrocken har jag slitat av mig...  och för säkerhets skull också nattlinnet och så hoppar jag omkring och river mig i  håret, av nån märkligt anledning.
 
MG hittade spindeln  och sade typ " Jamen herregud mamma " och maken bar försiktigt  ut den i trädgården
 
Och själv sov jag inte mer den natten !
 
Tveksamt om jag någonsin kommer använda morgonrocken igen - jag ser den numera som ett slags spindelnäste. 😱
 
Kram & kärlek💝
 
 
P.s. I går kväll funkade inte Blogg.se och jag kunde inte besvara några av er frågor efter kl 17.00....  lite irriterande. Det är ofta om kvällarna som bloggen krånglar.
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Har uppe i himlen lyssna på min böner för en bättre tider, en bättre liv, en lyckligt tider som ska kommer till mig så något gång i framtiden?

Jag vet inte hur snart ät det

Ha det bra😊

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag såg en ängel i min ögon av syn när jag råkar att titta på solen genom träd så en form av ängel i ögon. Det var igår när jag promenera och undrar om den person vill säger något?

Ha det bra

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag valt ganska ofta fel besluta på sistone tider. På sociala media och i verkligheten. Överallt... vet inte varför.

Kanske det är test just nu? Senare kommer det blir bättre😊

Ha det bra

4 Ghostwriter :

skriven

Men fyyyyy. Sjukt att den låg där i fickan 😂 kanske hela rocken var spinnet nät 🕸
Hoppas du får en fin dag!

Jag har börjat fundera på en sak. Har en enda sak i mitt huvud som jag kämpar för och jag vet att det är ett högt mål i mitt liv. Jag vet att jag kommer känna en annan slags av fullbordan. Men, jag har ändå börjat fundera … jag känner att jag är inget utan målet, jag har inget att se framemot som sker ”längre fram” förutom det målet, jag duger inte 100% eller trivs ens 50% på ett annat jobb som jag tror jag kommer göra med det målet, jag känner att jag ÄR målet och det är ju bra att veta vad man är och vill. Samtidigt önskar jag att få kunna bara vara jag som jag är utan mina mål…

Varför är jag inte tillfredsställd i normal vardag, normalt jobb och normala dagar? Har nästan aldrig haft normal vardag tidigare och alltid uppskattat de små lugna tillfällena men på senaste tiden har jag suktat för mer än så här.



Kram

5 Loj :

skriven

Känns de som att jag kommer möta min soulmate denna veckan när jag gör en speciell sak på annan ort?
Kram

6 Helena Ir:

skriven

Nja, inget jag är rädd för.. jag hittar liknande inne på min toalett ibland.. och försöker plocka ut dessa helskinnade, men de har ju så många ben som vrider på sig.. men du är inte ensam om att inte gilla spindlar, det förstår jag ju. I skogarna där min dotter bor har björnen synts till, det däremot hade jag blivit rädd för!

Passar på att träna tidigt, det blir så varmt sen..

Ord ploppar upp i mitt huvud som sen visar sig ha betydelse, det förvånar mig att det kommer till mig mer och mer.. kanske en bra period för detta just nu.. jag är mer öppen, tror jag..

Ha en skön spindelfri dag..

Kram

Svar: Björn är ju en annan dimension av fara - jämfört med spindlar !! Och ja, en bra period är det för dig nu, kram :)
Esmaralda

7 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, lite stökigt blev det i lördags och 🥳
Sprang på L. Han bad om ursäkt och både ringde och smsade.
Har han förändrats till det bättre ?
Varför hör han av sig igen. Var det bara ngt han gjorde på fyllan.
Kram

8 Milla:

skriven

Haha jag kan bara säga att jag är precis likadan när det kommer till spindlar. Förstår inte vad det kommer ifrån, är väl djupt nedärvt ha ha. Tar också fram dammsugaren och klär av mig osv. Skriker gör jag också. Detta har ju utnyttjats av minst en kollega som ville skoja lite och hängde upp en lös spindel bakom min dator en gång.herre min je...

Svar: Ja, spindelpranks uppskattas INTE !! Kram :)
Esmaralda

9 Huldamaräng:

skriven

Gomorron!
I mina trakter finns en försvunnen hund som letat efter i några dagar... En svart hund, storlek vet jag inte.
I morse fick jag ett chatmeddelande från en närboende att två medier känner starka indikationer på att hunden befinner sig under ett av våra uthus!! Jag har svårt att se detta själv då vi varit mycket hemma, men den kan ju ha kommit nattetid förstås.
Har du någon känsla för om det kan finnas någon halvsvag bortsprungen hund hos mig??? Vi har ju hund själv men den är pigg som en lärka.. Kan du se, känna något?? Jag vill verkligen inte ha någons bästa vän ligga och dö på min gård och jag litar mer på dig..
Kram

Svar: Jag kan inte känna in att hunden finns hos dig... men för säkerhets skull så leta igenom alla platser som är tänkbara... kram :)
Esmaralda

10 Naturvän:

skriven

Hej!

Tillbaka efter att ha varit på resande fot en vecka. Tyvärr håller inte folk avstånd som man bör,irriterande och tråkigt, pandemin är ju inte över.

Idag sätter vattenjympan igång och ännu en rutin som kommer tillbaka.

Känns som om det är dags för mig söka eget boende, lyckan har flugit sin kos, det hänger som så mkt annat på ekonomin. Skall jag klara det? Tankarna snurrar....

Ha en bra start på veckan!
Kram

11 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tror att jag har förstår vad du menas med i en annan spontanta spådom. När du skriva så jag gör vad jag vill med min livet.

Jag testar på olika, våga tar fel besluta eller rätt för lära mig, sagt saker som jag våga aldrig förut. Jag vilja prova på en massa exempel ute och träffa folk eller aktiviteter. Andra än föreläsning och såna.

Så länge tills den tid kommer... jag bryr mig inte bara om alla och allt

Jag är 26 år men jag vet inte hur länge det håller på att jag ska leva som jag vill

😊

Ha det bra

Svar: Det är bra att ha hyfsad kontroll över sitt liv och att göra de val medvetet som man vill göra...kram :)
Esmaralda

12 Heltid :

skriven

Känns de som jag får heltid så min ekonomi löser sig? Ligger efter massor och har snart ingen mat hemma 😭 har intervju i veckan men får aldrig en lön där jag får matpengar över

Kram

13 EPM :

skriven

Tur att du har MG!❤️
Jag har alltid gått vara den som bör ut spindlar åt andra, råttor däremot har jag ren panik inför. Hu!

Längesedan jag besökte bloggen, haft fullt upp med doktorerandet och ändå känns det som att jag inte hinner nåt.
Sista veckan innan semestern nu., kommer jag få ihop mina intervjuer? Hade varit skönt att ha nåt material som är ok...

Kram

Svar: Du kommer få ihop det du behöver... stort lycka till.. kram :)
Esmaralda

14 Skrållann :

skriven

Hej!
Haha, den läsningen gladde mig efter en hemsk morgon som började tidigt. Vår lilla valp är som piggast på morgonen och då är jag som tröttast och blir lite stressad. Jag vill ju att det ska bli så bra som möjligt och ställer om så det verkligen ska funka. Visst kommer det bli bättre när han vuxit på sig en del och vi hittat lite bra rutiner?

Kram❤️

Svar: Jadå, det kommer bli mycket lugnare... tar bara sin tid... kram :)
Esmaralda

15 💕 Zoey 💕:

skriven

God morgon Es!
Jag förstår precis vad du menar! Jag är livrädd för spindlar och hade gjort precis som du. Dom mini mini spindlarna går bra men ju desto större dom är desto räddare blir jag. Så förstår precis! Jag har en liten dosa i köket som sitter i en förlängningsdosa på golvet och den ger ifrån sig ultraljuds vågor som spindlarna inte gillar. Nu har jag inte så många spindlar längre. Brukade ha stora husspindlar förut. Men inget får stå framför den för då stutsar vågorna tillbaka och då gör den ingen nytta. Ett tips!

En liten undran, har fattat att min M2B inte har ett svenskt ursprung och min dröm är verkligen att få gifta mig på Gran Canaria och för att få gifta sig där måste man vara svensk medborgare. De behöver ju inte betyda att min M2B inte är svensk medborgare bara för att han har ett utländsk ursprung, men undrar bara om det finns någon chans att de kommer ske att min bröllopsdröm går i uppfyllelse? Ser du möjligtvis hur stor chansen är att de kommer ske? Kram Zoey 💕

Svar: Bra tips, det tar jag till mig !! Finns en chans att din dröm går i uppfyllelse, kram :)
Esmaralda

16 Maj:

skriven

Hej Esmaralda
Haha åh fy som när man hittar hårstrå i maten.

Tror du att någon utav dem tänker något negativt om mig? Eller tycker något negativt om mig?

Känner dem av mitt intresse?
Kram

Svar: Jag ser ingenting negativt, kram :)
Esmaralda

17 Ma:

skriven

Hej Esmaralda

Är rädd att han ska tycka jag blir förmycket?
Men jag vill gärna planera och ta tag i saker och tycker det går segt.
Tror du han upplever mig som tjatig?

Kommer han att få tag på ett boende åt oss?

Kommer vi iväg på semester tro?

Kram

Svar: Någon form av semester ser det ut att bli.. kram :)
Esmaralda

18 Nettan59 :

skriven

Hej Es
Delar din rädsla för spindlar, och till och med till så” milda” grad att jag en gång beställde en ”spidercatcher” från Australien. Tror att de numera finns även här i Sverige ☺️. Kan rekommendera den, ett snällt sätt att lyfta ut spindeln på med hjälp av ett långt skaft.
Kommer jag nånsin att bli av med den spänningshuvudvärk som jag haft i över 1 1/2 år? Den driver mig till vansinne ibland.
Kramar 💕

Svar: En spidercacther skulle jag minsann behöva ! Sök hjälp för huvudvärken.. kanske naprapat.. kram :)
Esmaralda

19 Skorpan:

skriven

Åh Es, du är ju för skön :D. Tack för morgonens skratt. Morgonrocken är det bara o sätta i tvätten så är den sen som ny, inget spindelnäste mer ;).

Att få det sovit om nätterna i denna hetta är inte det lättaste. En timme efter att jag somnat vaknade jag o det var nog bara att dra ifrån gardinen från det öppna fönstret o försöka tåla ljuset bättre en svetten ;). Lyckades någorlunda o lite fler sovtimmar blev det denna natt, som tur.

Ett hett bemötande kändes inte heller fel där jag svettig skulle i duschen på jobbet. Ser det nu äntligen ut som att vi kommer i vågrätt läge med karln eller skjuts det ännu upp pga utomstående omständigheter Es? Om det gör det, ja då vet jag ta mig sjutton inte vad jag gör, river håret av mig ;)?

Lugn vecka, städa o fixa o ordna på jobbet, tror jag. Såg att jag kan gotta mig med rester från fredagens ,"firande", lycko mig ;).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Det kan strula lite till, fast jag också tycker att nog är nog nu !! Rester är bland det bästa som finns... kram :)
Esmaralda

20 Hanna:

skriven

Hej!

En morgon för länge sedan vaknade jag och fick se en platt ganska stor spindel vid min axel i sängen. Jag hade tydligen vänt på mig i sömnen och mosat den :)

Kram

21 Khaleesi:

skriven

Haha! Igenkänningen är hög! Med åren har jag dock försökt intala mig själv att det inte är någon fara, men nej, kommer dom för nära så skriker och fäktar jag med! :D

22 Läroliv:

skriven

Nä spindlar är inget för mig heller, men är inte rädd och varma perioden åker dom ut, annars hamnar dom i det vi kallar verkstan med betonggolv och diverse springor som kan gömma sig i. Har som tur är inte kommit i kontakt med så många.

Hittade min olja igår, så glad. Var kvar i huset som du såg och hade ramlat ner i en kasse med div. burkar i samma färg som kartongen som flaskan är i.

Kram

Svar: Vad bra att du hittade oljan !! Kram :)
Esmaralda

23 Dunegull:

skriven

Hahah jag döööör! Är precis lika dan. En gång fick jag ringa på inne hos grannen och be dem ta bort den. Numera står alltid dammsugaren framme så man kan ta dem med den 🙈

Blev dem nöjda med vår resa?

Hur ser min närmsta tid ut?

Kram

Svar: Jadå, visst blev de nöjda, kram :)
Esmaralda

24 Sus:

skriven

Hej
Inga råttor för mig….
Vem är det jag inte kan lita på?
Vem pratar bakom ryggen på mig?
Love sus

25 Kristin:

skriven

Det er godt å begynne dagen med en god latter.
Beklager, kjære Esmaralda, men jeg er veldig visuell, så dette ble en morsom filmsnutt for meg.
Jeg forstår også at MG har vært en god læremester når det gjelder å skrike.
Men, fra spøk til alvor, spindel er heller ikke min favorittskapning, så her døder jeg de så fort jeg ser de.
Tidligere i mitt liv reagerte ikke spesielt på disse skapningene, men etter at jeg for mange år siden kjøpte et gammelt hus, ble situasjonen en annen.
Dette huset hadde stått tomt en god stund. Da jeg første gang gikk ned i kjelleren i dette huset, hang det store svarte spindler i taket - og det var mange av de. Jeg har heller aldri før eller senere sett så store spindler. Takk og lov. Jeg grøsser bare jeg tenker tilbake på det. Etter denne hendelsen synes jeg spindler er ekle.
Ønsker deg en god dag og håper at spindlene forsvinner fra ditt hus. KRAM!!!

Svar: Stora spindlar hängande i taket.. som taget ur en skräckfilm och jag ryser bara vid tanken !! Jag har en och annan här... de riktigt små kallade man lyckospindlar som barn.. och dem är jag rätt okey med... men de stora.... herreguuuuuud !! Kram :)
Esmaralda

26 GP:

skriven

Fick mig ett gott skratt denna morgon, haha! Men du är verkligen inte ensam om att inte tycka om spindlar… får panik bara av att se dem.


Es, jag ska på en intervju på torsdag. Ser du om jag kommer att bli erbjuden tjänsten?


Kram :)

Svar: Möjligheten finns absolut, kram :)
Esmaralda

27 Jossan :

skriven

Haha! Jag hatar också spindlar.. är ju inte så förtjust i djur oavsett men spindlar.. nej tack!

Drömde en så underbar dröm inatt! Jag var hos T hos hans föräldrar. Det var så mysigt..

Trodde det skulle bli så dåligt väder idag men solen skiner så det blir att sola idag igen! Wihoo!

Jag älskar sommaren!

Kram

28 Solstjärnan:

skriven

Spindlar är inte min grej heller..
Dom är obehagliga ,man vet inte var de blir att hänga och deras nät..nej ,inget jag gillar.
Du har tur som har Räddningspatrullen man + MG som är redo att rädda dig!😊

Jag funderar så det knakar,blir vår kommande hund en flicka eller pojke.Ska jag ta en nu eller vänta.Är det nåt jag skaffar nu eller blir det min SM o jag som skaffar hunden tillsammans
Många frågor😊
Es,ser du något kring detta?😊

Ha en bra dag😊
Kram Solstjärnan ☀️

Svar: Känns som om du väntar lite med hund och då har du också fattat beslut kring pojke eller flicka, kram :)
Esmaralda

29 Jubb:

skriven

Usch! Känner samma sak för spindlar. Läskiga!

Jag undrar om mina medarbetare är nöjda med mig es? Ibland hamnar jag i situationer där jag får säga till om arbetet inte utförs korrekt etc…och det känns som att de tar det väldigt personligt..

Svar: Ja ibland tar någon det personlig så försök ha en kommunikation om ditt jobb med dina medarbetare... kram :)
Esmaralda

30 blaebaer:

skriven

Ja jisses, dessa spindlar alltså.. Själv är jag lätt ambivalent, å ena sidan är de rätt finurligt intressanta å andra hemska monster som man icke vill ha något att göra med :P ..jag har fått träna en del min delvisa spindelskräck då ena toan här hemma tycks vara en spindelmagnet, små ofarliga saker oftast men ibland är det nån stor best som kikar fram och då blir det sambon som får sköta om hantering+utbärning. Fast störst är inte värst utan det är de ilsnabba rackarna som man knappt hinner se utan att de är borta igen och man kan sen inte riktigt släppa var de gått å gömt sig.. fyyyy.. xD

Fundering..
Jag träffade oväntat på en viss person här ihelgen men h*on jobbade och jag ville inte riktigt störa med tanke på andra kunder och så.. Hoppas h*n inte tyckte jag var otrevlig eller så? Hade gärna pratat mer än det lilla som blev sagt, för såg ut som h*n mer att säga men med tanke på läget så kändes det inte helt rätt.. Vad tänkte/kände h*n kring vårat möte? Skulle h*n kanske vilja ha mer kontakt? eller lär vi mest vara artigt trevliga om vi ses igen? ..Är som svårt att veta vilket när man aldrig direkt känt varandra och varken setts eller pratas på ett flertal år men ändå delar ett släktmässigt band..

31 MH:

skriven

Hej!
Spindlar är ingen fara,värre med ormar.
Man vill ju inte ha dem krypande på sej.Läste nånstans att man sväljer ett antal spindlar under sin livstid när man sover,inte så kul vetande kanske.

Har universum nått budskap i dag?
Nån glädjande händelse ?

Kram

Svar: Sväljer spindlar ??!!!! Hua ! Tack o lov för min CPAP :) Kram :)
Esmaralda

32 Hon:

skriven

Hej,
Ser du om det kan dröja länge innan jag träffar min soulmate?
Kram

Svar: Det KAN dröja ännu en tid, kram :)
Esmaralda

33 Jossan :

skriven

Såg precis mamma o pappas grannars hund. Så liten och söt. Men jag gillar ju inte djur. T älskar hundar men han är allergisk 🙈 vilket jag är rätt nöjd över 🙈 finns bara en hund jag tycker om och det var min gamla grannes. Fanny lever tyvärr inte mer men hon la sig i min famn när vi hälsade på min gamla granne. Då hade vi inte setts på flera år. Finaste hunden!

Systerdottern är också allergisk iallafall mot Fanny!

Kram

Svar: Gillar man inte djur så är det ju inte hela världen att vara allergisk... men jag som tycker om djur hade nog varit djupt olycklig. Nu är jag faktiskt LITE allergisk och behöver utsätta mig.. vilket jag ju gör dagligen med MG :) Kram :)
Esmaralda

34 ML:

skriven

Fy fan vad vidrigt! Jag hade fått hjärtstopp! Och aldrig använt morgpnrock igen. Huva! :)

Måndag och back to work igen efter endast en ledig dag men är ledig på onsdag redan då jag ska på mammografi. Är ju 40 nu så blir kallad men gjorde en akut mammografi för 10 år sen då man hittade en stor knöl som efter biopsi visade sig vara en godartad tumör som är rätt vanligt. Hoppas INTE att det förändrats och att allt går bra! 🙏

Passar redan nu på att önska dig och Nettan en underbar tripp till Ullared. Shoppa utav bara helvete nu :)

Fnulade lite på varför A fortfarande tänker på mig ibland? Har du någon teori Es?

Kram!

Svar: Ja, det är viktigt att sköta sina mammografibesök.. det var ju så min bröstcancer upptäcktes... och varken jag eller doktorn kunde känna knölen ! Hade det inte varit för mammografin så hade den fortsatt växa ! Japp, i morgon bitti är vi redo och styr mot Ullared :) Jag tror att A har ett behov av att tänka på hur allt kunde ha blivit, även om det är fantasier, kram :)
Esmaralda

35 Koj :

skriven

Känns de som jag träffar på soulmate denna veckan?

Kram

36 Helena Ir:

skriven

Tack :).. nej, minsann, björn är något annat :)
Kram

37 Mercan :

skriven

Min bror är också rädd för spindlar Esmaralda 🤗 Om han ser spindel i rummet nånstans tar genast dammsugaren 😊Esmaralda ser du något om mannen som jag ska träffa med gott hjärta bor och har arbete i Bulgarien eller utland 🙂 Esmaralda ser om vi kommer att kunna renovera taket i huset i Bularien för väggarna i rummen är helt förstörda av regnet för taket är inte stabilt 😓

Svar: Det ser ut som om ni kommer renovera i Bulgarien, det behövs och känns akut, kram :)
Esmaralda

38 A:

skriven

En gång när jag körde bil åkte en spindel ner i spindelnät rakt framför ansiktet på mig. Jag skrek och tappade fattningen när jag viftade bort den och höll på att köra in i en busskur. Jag stannade, kastade ut spindeln och sen kunde jag fortsätta köra...

Har alltid varit rädd för spindlar. Men sedan en seans med dig, när jag frågade om spindlar och Australien, minskade rädslan betydligt. Helt otroligt egentligen.

Kram!

Svar: Ja, en seans har ofta den effekten :) Kram :)
Esmaralda

39 Catte:

skriven

En bekants schäferhane är bortsprungen sen onsdag morgon strax söder om Åsbro. Det är många som letar efter honom och ägarna är mycket oroliga.

Någon som kan känna av något? Har han fastnat i kopplet han har på sig i närområdet eller har han kommit vidare långt? På väg hem kanske eftersom det var vid sommarstugan han försvann?

Om det finns någon djurkommunikatör som läser, kan ni skicka bilder åt honom att skälla om han sitter fast, eller att han försöker hitta tillbaka till sommarstugan? Både jag och ägarna är oroliga. Känner bara ägarna lite eftersom en av deras andra hundar är kullbror till mig schäfer.

Hoppas han hittas snart. <3

Kram Catte

40 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda! Jag har hittat en produkt på nätet som verkar vara för bra för att vara sann - ett slags återanvändningsbart plåster som man sätter på kroppen och som lindrar smärta, särskilt kronisk smärta som jag har. Sidan verkar seriös men ett plåster - som kan användas många gånger - kostar 800 kronor styck, så jag vet inte? Kan det hjälpa? 800 kronor är mycket pengar och jag vill inte bli lurad men det känns så oerhört frestande att prova... vad tror du fina Esmaralda? Kan det hjälpa?
kram,
Jennifer

Svar: Känns mycket tveksamt... jag tror inte det funkar.... kanske någon annan här har erfarenhet av plåstret och kan ge råd ?
Esmaralda

41 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Har fått till nog av hinder nu, min tur att "få" ;D, tack...
Kram Skorpan

42 Lilla jag :

skriven

Hej Es,

Fått veta att min son kan komma in på utbildningen om han skaffar ett läkarintyg. Kommer han våga göra det? Önskar så för hans skull att han gör det nu även om jag får ont i magen på att han isåfall flyttar (på gott och ont) men skulle vara nyttigt och roligt för han. Vad ser du?

Kram!

43 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, lite stökigt blev det i lördags och 🥳
Sprang på L. Han bad om ursäkt och både ringde och smsade.
Har han förändrats till det bättre ?
Varför hör han av sig igen. Var det bara ngt han gjorde på fyllan.
Kram

Svar: Kanske en aning förändring men inte mycket.. i grunden är det samma person... kram :)
Esmaralda

44 Brittis:

skriven

Hej!
Bort med alla spindlar.
Hur träffar jag min kärlek?
Kram och allt gott <3

45 Bbv:

skriven

Hej!
Kommer min flytt att gå bra? Kram

46 ML:

skriven

Ja det är viktigt och tur att de hittade din knöl! Har infektionsvärdet gått ner?

Hur länge tar det för dig och Nettan att åka till Ullared? Från Sthlm är det ju bra långt.

Min arm blir sämre när jag jobbat mycket så måste nu dra ner på det lite. Jobbet ändrar våra arbetsuppgifter vilket jag inte är nöjd med så nu har jag bestämt mig för att söka mig vidare till det optimala jobbet för mig och hoppas att jag lyckas och tagit rätt beslut :) Träffar ju ingen fining där heller :)

Gud vad intressant med A! Varför har han behov av att tänka på hur det kunde ha blivit mellan oss? Svårt att släppa kanske?

Kram från mig!

47 Lisa:

skriven

Hej Ez

Känner igen mig helt och fullt, är livrädd för spindlar, speciellt de kvicka med tjocka ben.
Har en fråga angående detta, har sett jättespindlar i taket på nätterna uppemot 1 och halv decimeter, de rusar över taket och expanderar också.
Vad jag förstår finns de inte på riktigt, men vad är det jag ser?
Har varit hos ögonläkaren med detta, men de hittar inget fel.

Kram Lisa

Svar: Nej, på riktigt finns de inte.. men det KAN vara något från en annan dimension där det finns både det ena och det andra som inte vi har här. Kram :)
Esmaralda

48 Ma:

skriven

Hej Esmaralda

Är rädd att han ska tycka jag blir förmycket?
Men jag vill gärna planera och ta tag i saker och tycker det går segt.
Tror du han upplever mig som tjatig?

Kommer han att få tag på ett boende åt oss?

Kommer vi iväg på semester tro?

Kram

Svar: Ni bör prata om era olikheter.. så ni kan mötas i detta på ett bra sätt.Semester ser det ut att bli, kram :)
Esmaralda

49 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som att han får tag i ett bra boende för oss? Något som kommer att passa oss och ett passande boende för barn?
Kram

50 M:

skriven

Hej Esmaralda

Skickade iväg ett bud med 50 röda rosor.

Känner nu i efterhand att jag inte kontrollräknade dem noggrant. Är jätte rädd att det ska ha blivit fel antal nu.

Ser det ut att vara rätt antal eller blir det retur och problem med det här nu?
Kram

Svar: Det känns som att det blev rätt, kram :)
Esmaralda

51 A:

skriven

Och sådär slog det mig... Jag önskar att jag hade haft fler barn.. en stor familj, en hel familj. Känner nästan det är för sent snart. Har min framtida man egna barn? Det hade ju i sådana fall varit roligt.

Annars funderar jag starkt igen, som jag gjort då och då under perioder, att jobba på förskola, med dem minsta barnen. Har haft chanser att söka men inte känts helt rätt just dem ställena.

Kram!

Svar: Jag tror han har barn men ser inte i vilken ålder... du är bra med småbarn och har det rätta handlaget och tålamodet.. kram :)
Esmaralda

52 F:

skriven

Hej esmeralda från en trött själ, har jobbat mycket nu den sista tiden, men är väldigt tacksam att vi tar mycket att göra . Undrar om vi kommer iväg på på välbehövlig semester i höst ?

Svar: Ja, semester ser det ut att bli så börja planera, kram :)
Esmaralda

53 Alie:

skriven

Usch för spindlar och småkryp i allmänhet, gillar inte.

Försöker fokusera på något kul i all mitt elände. Vi tittar ju på lägenhet utomlands och drömmer oss bort, men funderar allvarligt på att faktiskt åka ner och titta. Ser du oss köpa något längre fram i värmen?
Kram :)

Svar: Ja, längre fram ser det ut att bli något, kram :)
Esmaralda

54 C:

skriven

Hej!
Jag har äntligen ”hittat” en jätte gullig man, men är han den rätta för mig? Är så rädd för att bli sårad igen!

Många kramar

55 Maddelito:

skriven

Hej es!
Jag vantrivs på mitt jobb och vill helst inte tillbaka dit efter semestern. Jag söker massa tjänster och går på intervjuer men jag blir aldrig vald.
Jag börjar snart ge upp! Jag vill bara ha ett nytt jobb så att mitt och dotterns liv kan bli bättre.

Ser du ett nytt jobb på ingång snart? Eller kommer jag bli sjukskriven till hösten också?

Mvh Maddelito

Svar: Jag ser ett nytt jobb för dig så ge inte upp !! Kram :)
Esmaralda

56 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 😊 🤗 ♥️ 🙂

57 Ghostwriter :

skriven

Får jag några positiva nyheter i veckan? Kram

58 Louise:

skriven

Jag gillar inte spindlar och de små rackarna kan gömma sig lite varstans.Sist bland våra påslakan i skåpet. Brukar fånga in dem och släppa ut dem. Ja de får en flygtur eller kattens mage.
Tror de tycker vi är lika vidriga som vi tycker om dem.

Imorgon är det dags för möte på stöd och matchning. Jag hoppas verkligen att jag får den hjälp jag behöver för att kunna komma ut i jobb.
Fick avslag igen och jag blir så trött. Måste vara fel på mitt personliga brev.

Om dryga 3 veckor fyller äldste sonen 18 år och jag vet inte alls var vi ska fira honom. Med tanke på att min syster inte vill träffa mannen och han är bannad hos mina föräldrar och min familj är inte välkomna hit för att det har HAN bestämt för det är minsann han som betalar hyran. Frågade sonen var han vill fira. Han tycker inte det är så viktigt. Men jag ska höra med min syster eller föräldrar. Ska ju bara bjuda min familj. Men sen vill jag heller inte tränga mig på och ha kalas hos någon annan. Tyckte det ändå kändes normalt innan mina föräldrar flyttade att ha det där för vi har haft alla kalas där. Men nu känns det bara jobbigt. Jag menar 42 år och firar sonen hos någon annan.
Just nu känner jag bara mig utanför och som ett virus bara för att jag avstår vaccin. Och för att jag inte har jobb och bil eller radhus och har en idiot till man. Jag kommer i alla fall se till att skicka in papperna i mitten av juli. Jag känner att det är han som ser till att jag inte når det jag vill. Och han säger att har man gift sig så skiljer man sig inte. Men om den ena vill skiljas och den andra inte vill så blir det bara jobbigt.
Men jobb innan jag tänkrt på annat. Kommer ju bli bråk när skolorna börjar igen. Ja och då kan jag dra det till sin spets. Måste båda skriva under det slutgiltiga skilsmässopappret eller det räcker med den som vill skilja sig? Efter betänketiden menar jag. Nån som vet?

Kommer jag bli klar med mina två exarbeten nu under sommaren så de blir godkända och klara till hösten?

Usch vilken klagomur idag.
Ha en trevlig trip till Ullared och tacksam för svar.
Kram

Svar: Ja, gå in för det och du blir klar med examensarbetena och sedan får du energi över till lite annat.. kram :)
Esmaralda

59 C:

skriven

Hej!
Jag har äntligen ”hittat” en jätte gullig man, men är han den rätta för mig? Är så rädd för att bli sårad igen!

Många kramar

60 ML:

skriven

Usch vilken tråkig dag. Ville bara hem. Bara 3200 att vaccinera då ungdomarna inte vill ha vaccin. Frågade om jag kunde vara ledig i morgon men nix det fick jag inte. Och när jag berättade det för manliga kollegan så sa han "Vad bra för mig för det vill jag inte. Tråkigt för dig men bra för mig". Jag blev förvånad och han har stått väldigt nära mig några gånger. Har ju familj så kanske bara är så som person men jag reagerade på det i alla fall :)

Inga snyggingar så långt ögat kan nå. Så snyggt med vigselring tycker jag och önskar att den drömmen kunde besannas :)

Har A funderat på att höra av sig?

Trevlig resa i morgon!! Kram

61 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag ska inte ändå bryr mig om E kvinna av vad hon tycker för jag har sagt mitt till henne om allt i mejla☺...

Jag tror ändå att hon kommer aldrig förstå eller förbättras sig.

Så eller hur att jag ska inte bryr mig🙃

Ha det bra

Svar: Ja, du ska släppa taget och inte bry dig... kanske att du försöker lite för länge ibland för att du så gärna vill... kram :)
Esmaralda

62 Frida:

skriven

Vad kommer att hända framöver? Kommer jag att bli glad igen? Kommer han att vakna? Kommer det att lösa sig?

63 Sofia:

skriven

Hej Es!

Jag är precis som du gällande spindlar och båda mina barn har fått den här fobin utav mig. Fruktansvärt är det att se stora spindlar. Den största någonsin mötte jag i ett badrum i Thailand. Kroppen var lika stor som en aprikos och benen 5 cm långa. Jag klarade mig ut ur badrummet men jag var i totalt chocktillstånd hur länge som helst. Spindeln plockades försiktigt ut av personalen på restaurangen och den släpptes ut i djungeln bland alla andra stora djur. 😳Imorgon kommer jag att ställa dig en fråga som är lite konstig. Hoppas du hinner läsa den 💕 kram S

Svar: Nånstans känns det ändå bra att man räddar spindlar och placerar dem där de hör hemma... i morgon kommer jag vara i Ullared hela dagen och kan inte besvara frågor.... kram :)
Esmaralda

64 Smiley:):

skriven

Hahahahaha men herregud jag hade med blivit skiträdd fy :)))
Jag är livrädd för stora svarta spindlar och de dyker alltid upp i badrummet när jag öppnar fönstret/eller ibland tar en dusch.Men när jag försöker ta död på de då är de så snabba att jag inte hinner eller försvunnit helt och då kan jag inte sova.

Es ser du något bra som händer mig?
Kram

Svar: Ja, det kommer bra till... en person visar sitt intresse och det blir intressant, kram :)
Esmaralda

65 Skaya :

skriven

Hej Esmaralda,

Jag hittade din blogg idag, och det var nog meningen. Jag pratade om ämnet senast i helgen. Jag har en fråga: jag har tänkt mycket på en person på sistone, och undrar om vi någonsin kommer att få kontakt med varandra. Om hon vill det eller inte.

Kramar

Svar: Det känns tveksamt, chansen finns dock , runt 30 % och det blir du som får ta initiativ, kram :)
Esmaralda

66 Michaela:

skriven

Hej Esmeralda,

Jag undrar om jag kommer att trivas med min nya "sysselsättning" jag kommer att börja med i slutet av sommaren.
Kommer min make och jag någonsin skaffa oss det där sommarhuset vi pratat om?

Kram

67 Sofia Lundin :

skriven

Hej! Jag har i snart 1,5 år försökt att finna nytt jobb, varit på intervjuer men aldrig nått hela vägen fram. När kommer jag få ett jobberbjudande? Ser du någon lycka för mig inom arbetslivet? Tacksam för svar vänligen Sofia

68 Smiley:):

skriven

Tack snälla för svaret,nu blir jag allt nyfiken på denna person:)
Vet inte varför låten himlen runt hörnet spelas upp i mitt minne innan jag vaknar och när jag skall sova?fast jag aldrig lyssnar på den.
Kram

69 Michaela:

skriven

Hej Esmeralda,

Jag undrar om jag kommer att trivas med min nya "sysselsättning" jag kommer att börja med i slutet av sommaren.
Kommer min make och jag någonsin skaffa oss det där sommarhuset vi pratat om?

Kram

70 K:

skriven

Kommer jag få behålla barnet jag har i magen?

71 Iet:

skriven

Åh… hittade din blogg av en slump och jag önskar verkligen att du ser/känner något och kan guida mig lite. Jag har i flera månader varit i en slags livskris - vad ser du om min framtid? Kommer jag kunna få ro snart? Slår någon dröm in?

72 ML:

skriven

Ja det är viktigt och tur att de hittade din knöl! Har infektionsvärdet gått ner?

Hur länge tar det för dig och Nettan att åka till Ullared? Från Sthlm är det ju bra långt.

Min arm blir sämre när jag jobbat mycket så måste nu dra ner på det lite. Jobbet ändrar våra arbetsuppgifter vilket jag inte är nöjd med så nu har jag bestämt mig för att söka mig vidare till det optimala jobbet för mig och hoppas att jag lyckas och tagit rätt beslut :) Träffar ju ingen fining där heller :)

Gud vad intressant med A! Varför har han behov av att tänka på hur det kunde ha blivit mellan oss? Svårt att släppa kanske?

Kram från mig!

73 Johanna :

skriven

Hej och tack för en fin blogg. Kan du se hur jag skulle kunna hjälpa min älskade dotter bättre i hennes sjukdom och svårigheter? Vad behöver hon från mig?

74 Caroline:

skriven

Hej! När kommer jag träffa mitt livs kärlek? Kommer vi gifta oss och få familj? 🥰

75 Maa:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som att han kommer att hitta ett bra och passande boende för oss tillsammans? Blir det så?
Kram

76 Caroline:

skriven

Hej! När kommer jag träffa mitt livs kärlek? Kommer vi gifta oss och få familj? 🥰

77 Citronfjäril:

skriven

Hej Esmaralda,

Jag tycker om små spindlar men inte om stora och håriga. Hade en spindel som bodde bakom en låda andra sidan nattduksbordet. När jag dammsög var jag noga att inte spindeln skulle hamna i dammsugaren. Men sen flyttade spindeln (eller dog), blev kanske trött på dammsugaren.
Men en tid sov vi ca en meter från varandra;)

Bloggbevakning skrev om din blogg idag, ifall du har märkt ökat besöksantal idag.

Kram:)

78 Sofia:

skriven

Jag älskar mitt jobb, men undrar om jag kommer stanna här? Orkar jag med så mycket sorg och död? Eller finns det något annat som väntar på mig, och vad handlar det om i sådana fall?

Vore otroligt tacksam för svar!

79 Caroline:

skriven

Har länge tänkt på att gå till en spådam men inte riktigt orkat ta tag i att leta efter någon och så hittade jag din blogg. Hoppas du kan se något om mig och min man, framförallt gällande barn och hus som vi gärna vill ha!

80 Nettan:

skriven

Fy för dessa spindlar! Jag rensade ogräs häromdagen och då dök det upp två stora rackare. Det blev inte mycket rensande efter det….

Jag hoppas att du kan hjälpa mig, jag har bett mina skyddsänglar om vägledning men har inte fått något tecken ännu. Jag känner stor oro för min son och hans sociala förmågor. Kan du se något något kring detta och kanske ge mig någon form av vägledning?

81 Hordes:

skriven

Hej,
Jag vill studera nästa år efter att ha jobbat ett par år nu. Kommer jag jobba inom det jag vill studera? Kommer jag ha lätt att hitta jobb direkt efter mina korta studier

82 Lena:

skriven

Hejsan! Kommer min ekonomiska situation lösa sig i september. Och kommer mitt och särbons förhållande gå framåt?

83 Lena:

skriven

Hejsan! Kommer min ekonomiska situation lösa sig i september. Och kommer mitt och särbons förhållande gå framåt?

84 Camilla:

skriven

Hej!

Tre frågor, besvara vilken/ vilka du vill:
1) Känner att det är någon som försöker ta kontakt med mig från andra sidan, att något är vid ögonvrån; vem är det?

2) Kommer jag någonsin att kunna skaffa en hund?

3) Kommer Josefine tillbaka till mitt liv igen?

85 Caroline:

skriven

Hej! När kommer jag träffa mitt livs kärlek? Kommer vi gifta oss och få familj? 🥰


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: