Väntan på det perfekta...

Att  vänta på det perfekta.. kan betyda att man får vänta hela livet och vem vill det ?

Livet ska levas, här och nu… och det ska man själv ta ansvar för.

 

Dottern hade en gång en kompis med en väldigt överbeskyddande mamma och  kompisen fortsatte bo hemma hos mamma… och tog aldrig steget ut för att leva ett eget liv.

Symbiotiska relationer med barnen är inte sunt.

Man kan inte anklaga barnen utan skulden faller blott och bart på föräldrarna.

Idag är hon en medelålders kvinna och bor fortfarande kvar i flickrummet hos mamma som är i 75 års åldern.

Tjejen  har väntat på det perfekta förhållandet, den perfekta kärleken men den har naturligtvis inte kommit för den finns inte.. inte på det sätt som hon förväntat sig.

Jag har ibland också sett ett symbiotiskt förhållande mellan förälder/barn där båda haft liknande sjukdomshistorik, ofta handlar det om psykisk ohälsa.. och de tycker de hjälper varann genom att leva sitt liv tillsammans men ofta triggar de istället det negativa och de fjärmar sig  från det normala livet.

Även ett vuxet barn med sjukdom och handikapp har rätt till sitt eget liv även om det omfattar  boende med personal. Alla behöver få flytta hemifrån.

Jag kan också berätta om kvinnan som bott i en etta med kokvrå i  40 år eftersom hon väntat på det rätta huset att köpa.

Inget hus var bra nog och hon fortsatte att bo i sin etta belamrad med flyttlådor och bråte. 

 
 

Sen finns det de ensamma som inte tycker att någon är värd att vara deras vän.  Som fokuserar negativt och hittar fel på alla. Och så är det.. alla har fel och brister, också vänner, och det får man förhålla sig till. Annars blir livet ensamt.

Har man alltför stora krav, oavsett det gäller boende/kärlek eller vad som helst.. så är risken stor att man väljer bort väldigt mycket bra…  och att man i detta känner sig ensam och utanför.

 

 

 

 

Det kan  också vara en falsk trygghet att väja bort och ha fokus på något som  är orimligt och som man aldrig kommer att få.

Kram & Kärlek💖

1 Skorpan:

skriven

Nee känner inte igen mig. Här har det varit mycket imperfekt ;) o jag söker nog inte efter det perfekta, så det måste vara nån anmanstans som mitt liv hängt upp sig ;D. Det var rätt sorgliga berättelser du serverade oss idag Es... O jag hoppas verkligen att mina barn förstår att flytta hemifrån i tid ;).

Usel natt o det beror väl på att jag ska jobba en dag mitt i semestern. När jag kom ut till förrådet för att hämta min cykel stod dörren öppen, det gjorde den inte på kvällen. Kan du se vem som hsr öppnat dörren Es? Finns det nån som är illvilligt inställd mot mig? Kändes inte bra att se den öppna dörren o cykeln kändes också lite konstig, men det kanske beror på paus i cyklandet...

Blir o luska lite idag o se vad som kommer fram, det ska bli intressant...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Nog vill dina barn hemifrån när det blir dags... annars får man liksom sparka dem ut boet när tiden är inne ! Jag vet inte vem som öppnat dörren.. men ser ingen som vill dig illa... kram :)
Esmaralda

2 blaebaer:

skriven

..Utsätter jag oss för nån större (smittsam) risk om jag skulle låta en person sova över för en natt? vill som inte riskera något men tänker samtidigt att det är ju rätt lugnt för tillfället så varför inte fast det kan likaväl vara dumt, är som svårt att veta..??

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan du ser något kvuert i min brevlådan? Utan batterier paket eller andra. Bara om det är från B kvinna så jag vill kommer undvika att få en problem...

Ser du något från B kvinna?

Ha det bra

4 Skytten:

skriven

Hej!

Hur tror du det går med jobbet jag sökt?

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag blir bara mår dåligt ännu mer och mer. Jag läser i nätet om den osynligt depression. Det tror jag att jag har det.

Kommer jag få prata med någon i hösten? En som jag kan berätta för och få mig må bättre?

Jag gissar på att jag har osynligt depression

Ha det bra

Svar: Tror du att du har en depression ska du söka hjälp, kram :)
Esmaralda

6 mmaalliinn :

skriven

Hej
Jag har träffat en man som gör mig väldigt lycklig men även frustrerad eftersom han är gift. Han vill verkligen skiljas och har pratat med advokat men eftersom hans fru är narcissist har han inte ”fått tummen ur” och pratat med henne om skilsmässa än. Kan du se något om han kommer att ta mod till sig och göra det? Har du några tips och råd om hur jag ska kunna hjälpa honom?
Mvh mmaalliinn

Svar: Tveksamt, lita inte fullt ut på honom... handling talar mer än ord.. kram :)
Esmaralda

7 Yvonne gammal kund :

skriven

Godmorgon!

Det där känner jag igen inte minst ifrån mitt jobb, då jag jag jobbade.

Men jag har en kusin som bor i samma hus som sina föräldrar. Dvs i samma trapp, men två våningar under.

Hon är 60 år. Har alltid bott där och alltid jobbat på ett och samma jobb, i hela livet.

Och det märks, man undrar vilken planet hon kommer ifrån när vi nån enstaka gång har träffats.

Såvitt jag vet så väntar hon fortfarande på den rätte.

Och det skulle nog vara problem för en man att komma in där, för numera sover hon hos sin mamma, eftersom hon blev ensam för en del år sedan.

Kram.

Yvonne

Svar: Ja, det är sorgligt vad somliga gör med sina liv... men hon är nog rätt nöjd i alla fall... kram :)
Esmaralda

8 Mila:

skriven

Hej
Ja det perfekta tillfället kommer aldrig, för man vet inte när det är, kan alltid komma sen. Minns att jag sparade en flaska likör som var hemma gjord och skulle drickas vid det perfekta tillfället, mycket jobb bakom, och tillfället kom aldrig. Det slutade med att jag fick kasta den i stället för att dricka den 😱😂😂😂

Undrar om den perfekta mannen kommer. Hur möts vi? Träffas vi i verkligheten eller via någon dejtingsida?

Kram

Svar: Ja, så tokigt kan det gå !! Mannen kommer... han är på det stora hela perfekt för dig även om han har sina negativa sidor, som vi alla.. kram :)
Esmaralda

9 Lenafena:

skriven

En ungdomskärlek, nu pensionerad jurist i Frankrike, säger att han alltid älskat mig och vill att vi skall ses igen…han har besökt mig för många år sedan i Stockholm men valde då att gå tillbaka till sin fru som han länge planerat att skiljas ifrån… men det blev inget av det… så jag avslutade kontakten såklart. Innan dess var vi ihop i Paris några dagar , han sa också då att han låg i skilsmässa ,Jag tror i och för sig att han är rätt ärlig men är mycket svag…trots en imponerande karriär….Undrar vad han vill nu? Varför vill han ha kontakt nu? Vad vill han mig egentligen? Snälla Ez-är detta något att satsa på? En gång i tiden var vi ett mycket vackert par. Har alltid fallit för uppseende vackra män och det har varit min akilleshäl. Men nu-när jag själv är halt och lytt känns det som att jag inte har något att erbjuda längre heller. Så min fråga är VAD VILL han NU?????? Betyder jag verkligen något eller är det en gammal mans existentiella ångest som gör ”sista rycket” innan graven…..

Svar: Jag tror mest det handlar om att han söker bekräftelse .. kan inte känna något riktigt seriöst... kram :)
Esmaralda

10 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Känns som en tjej i magen, föder i december. Vad känner du? 🥰

11 Thomas :

skriven

Jag hoppas du har bra och trevlig sommar Ezmaralda! Jag själv befinner mig på En av arbetslivets sista semestrar, besprutad och klar för ett försiktigt umgänge igen. Jag fick ett besked om mitt ursprung den första februari i år, min far var inte min far konstaterades det efter ett släktforskningssyfte taget DNA-test. Jag befinner fortfarande i ett själsligt utanförskap. Kommer jag till ro? Med lite molniga sommarhälsningar

Thomas

Svar: Ja, du kommer till ro... det krävs lite bearbetning och sedan landar du, kram :)
Esmaralda

12 Läroliv:

skriven

Kanske är det så för vissa av oss människor att vissa liv inte ska vara trygga och kärleksfulla. Har man inte fått något av det som barn, så ska det inte heller vara något sånt som vuxen heller. Man strävar kanske efter något som inte är ment to be. Då har man ju bara att finna sig och acceptera. Kanske är en egen vrå, en egen dörr att stänga bakom egna ryggen att begära för mycket? Strävar inte efter något slott. Livet behöver inte vara perfekt, det är det nog inte för någon. Man får vara kvar på tacksamhetskroken för den hjälp man fått förut och när man vill återgälda så duger inget av det man gör. Man tutas i att bostaden ägs helt av partnen, det vet man ju redan, och det ska man komma i håg minsann. Känslan av att vara inneboende i äktenskap är inte så trevlig, men knip ihop och sluta tänk. Plats för hobby har ju upplåtits och det är ju snällt och ja det är ett vattenhål och känner tacksamhet. Förändringar i livet är kanske inte för alla som sagt, så knip ihop och var tacksam för det som är. Ja, idag får jag nog första priset för gnällinlägg, och ja, jag låter som ett offer, jag vet,, men ett offer med varmt hjärta som vill väl ändå för alla, med en bra lösning med universums hjälp, som jag tror starkt på. Det måste dock skrivas på detta sätt. Sorry alla bloggläsare om ni orkat läsa.

Kram

Svar: Kram :)
Esmaralda

13 Dunegull:

skriven

Har en hantverkare som kommer nästa vecka och ska lägga klinkers i uterummet. Det är det sista. Kommer det bli bra och blir jag nöjd? Rätt med betalning osv? Jag är så oerhört trött på hantverkare och vill ni bara bli klar. Detta har slitit mer på mig än jag kunde ana.
Kram

Svar: Det här med hantverkare är inte enkelt.. men du kommer bli nöjd, kram :)
Esmaralda

14 Kristin:

skriven

Ja, man har dessverre sett eksempler på dette temaet. Trist. Folk venter seg i hjel.
Nei, da er det mye bedre å hoppe i det og heller se hva ting kan bli :) Man har da forsøkt litt av hvert, og takk for det.
I dag har jeg litt forkjølelse i meg, men det kommer nok av all skiten jeg har holdt på med, da den gamle terrassen ble revet. Håper det ikke det utvikler seg til noe mer. Tar min naturmedisin.
Det er meldt 30 varmegrader. Grøss og gru. Godt for de som liker varmen. Jeg føler at så varmt vær ikke er noe for meg. Jeg plages av det. Men, til dere som liker varmen, nyt!
Ønsker en fin dag. KRAM!!!

Svar: Känns som om förkylningen snabbt ger med sig ! I dag ska vi ta med mamma på utflykt.. tanken är till Åhus... tack o lov för AC i bilen :) Kram :)
Esmaralda

15 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så är det ! Jag är så glad att pojkarna flyttat hemifrån. Även om det är lite väl långt till yngsta sonen ;-)
Själv kunde jag nog försöka vara lite mer aktiv i nya vänner sökandet ...

Tack för ditt svar igår ! Det värmde . Nog visste jag om hans kärlek och jag var tokkär och kämpade de första 10 åren innan pojkarna kom Du må tro jag bara känner kärlek och värme från honom nu <3

Trevlig Torsdag önskas !

Svar: Och du ska veta att han är glad att du kan känna den rätta kärleken från honom nu.... kram :)
Esmaralda

16 Lotta:

skriven

Så viktigt och så träffande…Jag har valt bort mycket som var bra i mitt liv. Något jag såklart ångrar. Trodde hela tiden det skulle komma något bättre till mig, men så blev det inte. Visst har kag det ganska bra men är inte nöjd med mitt liv. Jag försöker allt jag förmår men det lossnar inte riktigt tyvärr. Kanske gör jag på fel sätt eller är det inte meningen. Är glad för det som är men vill såklart nå mina mål. Har iallafall insett att livet inte är grönare på andra sidan, men det tog ett tag. Det tog för lång tid tyvärr. Undrar om jag får flyt och harmoni om jag fortsätter ligga i???

Kram L

17 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda och tack för svar, du skrev att jag har god chans att komma tillbaka till mitt gamla jobb men att det inte kommer bli lika bra som jag minns det…. Vad kan det bero på? Ny chef? Arbetskamraterna? Tack och kram!

18 Pia1:

skriven

Som jag har försökt förbereda mig mentalt och taggat och fokuserat på att säga något snällt och tacka för att det skulle bli ett vettigt avslut, legat sömnlös i veckor.
Så blev det inget!
Han skulle stanna några veckor till och ville ses i slutet på dem med en egentligen inte rimlig medicinsk ursäkt.
Vet inte om han läste fel i journalen eller om han fattar själv att jag behöver få lämna snyggare än att bara gå utan ett ord... Vad tror du?

19 Blåljus:

skriven

Jag hade en rädsla som höll i sig länge, ända ifrån barnsben.
Jag vågade aldrig ta emot positiva reaktioner, med positivt medföljer negativt.
Vad jag inte förstod var att detta är ju livet. Allt är ju inte alltid perfekt. Sträva efter perfektion blev som en drog. Antog jag att resultatet inte skulle bli perfekt var det inte värt att påbörja.
Jag vågade inte påbörja för att avsluta projekt. Hemmet jag kom ifrån började förfalla inifrån, jag ville så gärna göra gott och hjälpa till. "Det är för svårt för dig". Så istället för att inrätta familjedagar som vi kunde få vara händiga och kreativa så fick allt ligga kvar, och projekten växte sig större i antal.
Det var en sorg som jag bearbetar nu i efterhand. Och den rädslan att leva i samma cykel har varit ett trauma för mig.
Jag gör så gott jag kan idag i mitt egna boende, bara jag vågar be om hjälp. Om jag ska klara det så behöver jag hjälp, och jag vill inget annat än att se ett resultat. Och det behöver inte längre vara perfekt.

Svar: Nej, ingenting är eller behöver vara perfekt.. och hjälp ska man träna sig i att be om... kram :)
Esmaralda

20 Huldamaräng:

skriven

Godmorgon!!
I morse såg jag min katt från mitt köksfönster när jag satt där med min kaffekopp. Jag upplevde en sådan fantastisk varm kärlek som nästan tog andan ur mig. Den vackre katten i all sin skönhet, och alla andra djur på gården, min fina familj. Jag är verkligen rik. Mitt hus lyckas jag inte riktigt få till. Samvetet över det gnider som en fogsvans i bröstkorgen och därför känner jag mig fattig och dålig ibland, men idag är jag rik. Jag är miljonär i kärlek och trygghet.

"...one is poor only If The choose to be..." //Dolly Parton

Svar: Ja, miljonär är du så ta detta till dig och låt den känslan fylla dig.. kram :)
Esmaralda

21 Mh:

skriven

Hej!
Kommer Marcus höra av sig framöver?
Kram!

22 AnnaK:

skriven

Ja, och vad väntar jag på egentligen?? Inte det perfekta någonting bara lite mod, ryggrad eller nåt?

Kram 🤗

Svar: Och det kommer, kram :)
Esmaralda

23 Dunegull:

skriven

Kommer jag hitta rätt Matgrupp och möbler jag kommer bli nöjd med?
Kram

24 Snödroppen :

skriven

Godmorgon❣️

Jag väntade länge på det perfekta livet. Levde ett förhållande när jag lovades guld och gröna skogar men fick inget av det. Mina barn lever kvar och blir övertalade att stanna där dom är för att deras far inte klarar sej själv. Vad händer? Sliter dom sej loss snart och kommer till sin mamma igen?
Kram💞

25 MH:

skriven

Hej!
Nej,det perfekta finns inte.Har nog missat några chanser i livet.

Fixar sej ekonomin denna månad?Eller kommer det in nått oväntat?

Kram

Svar: PÅ ett eller annat sätt ser det ut att lösa sig, kram :)
Esmaralda

26 Therese C :

skriven

Hej Es!
Jag upplever själv att det känns väldigt fint att verkligen kunna känna tacksamheten över allt bra jag har. Mitt liv är inte totalt perfekt men det behövs inte heller. Det går att leva ändå.
Jag har en del bekanta kvar från den tiden då jag hade självskadebeteende och det verkar finnas tre "grupper", en som blivit friska och gått vidare, en som fortfarande är sjuka och som ställer in sitt liv på "sen när jag blir frisk ska jag..." och så finns det gruppen som fortfarande har det svårt men som bara accepterar läget och försöker göra det bästa av situationen och lever på så gott det går.
De som sätter livet på paus och tänker att de ska börja leva sen när de mår bra igen är de som mår sämst och oftast blir det värre och värre ju mer åren går.
Själv har jag ofta resonerat som att, det är ingen idé att jag ställer in det jag drömmer om bara för att jag mår dåligt. Jag tycker att jag har haft mycket nytta av den inställningen. Men det har ibland blivit att det tippat över åt andra hållet och att jag har haft svårt att lyssna på kroppen och stanna upp när det faktiskt inte är läge att pressa sig.
Men jag tycker att jag börjar bli allt bättre på att avgöra när jag ska gå på och när det är bättre att stanna.Det är skönt.

Det verkar som att C och L är jättebesvikna över nyordningar med Mir i stallet och att de är ledsna att det inte blir jag som tar över att rida Mir när S säger upp sig. De hade till och med funderingar på att lämna stallet. L har varit den enda som hoppat Mir förut men nu ska P också börja med hoppning och L känner sig överkörd eftersom det kommer att bli mindre hoppning åt henne om P också ska hoppa och E hade inte ens frågat L om hur hon kände inför att låta P hoppa. Hon bara bestämde. Det är ju Es häst så det är väl klart att hon har rätt att bestämma, men att diskutera saken med alla som drabbas av beslutet kan vara bra att göra. Jag tror inte att hon tänkte sig för och sa till C och L att de borde ta upp det med E. Kanske ville hon bara vara snäll mot P och det var allt hon hade i tankarna.
Att det inte blir jag som tar över efter S betyder att det ska komma någon ny medryttare. E vill ha någon som kan rida till honom i dressyren och det kan inte jag göra. Det sa jag till E och jag sa till E att om jag ska hyra så kommer jag att behöva ta lektioner av henne i så fall eftersom Mir troligtvis är lite avancerad för mig.
C och L nojar järnet över vem som ska ta över. De har tidigare erfarenhet av att det inte blivit så bra och att folk kommit och gått och att Mir blivit stressad och jobbig att hantera.
Jag har försökt lugna dem genom att säga att E kommer att välja ut någon bra och att det kommer att ordna sig. Men de känner sig inte säkra. C har ju till och med mardrömmar på nätterna om det här.
Det är tråkigt att det är så jobbigt för dem och jag hoppas verkligen att det lugnar ner sig och att de stannar kvar för jag uppskattar dem jättemycket och trivs med att ha dem i stallet.
Kram ThereseC

Svar: Du har en sund inställning... behåll den ! Kan bli lite trassel initialt när det gäller den nya i stallet men det ser ut att lösa sig även om jag inte ser hur.. kram :)
Esmaralda

27 Brittis:

skriven

Hej!
Kommer jag att gå ner i vikt. Just nu går det trögt även om jag har diet på.
Det är inspirerande att läsa dessa bloggar.
Kram <3

28 Smöla:

skriven

Tror du att ”sheriffen” kan va min soulmate? Vad känner han för mig?

29 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda och tack för svar, du skrev att jag har god chans att komma tillbaka till mitt gamla jobb men att det inte kommer bli lika bra som jag minns det…. Vad kan det bero på? Ny chef? Arbetskamraterna? Tack och kram!

30 ML:

skriven

Söker inte heller det perfekta utan vill bara få må bra och uppleva lite roliga saker samt ett jobb jag trivs med.

INFO TILL MAMSEN: Glamor börjar mån 6 September kl 18.00 :) Har kikat lite på USA som är före oss och det kommer hända mycket spännande :)

Från igår! Tack för att du förklarade varför känslan av min soulmate kommer över mig ibland. Otroligt att man kan känna det. Kan alla göra det? Det känns på något sätt som att vi är närmare/nära varandra om det nu inte bara är inbillning. Zanmi pirrar i alla fall fortfarande i handen och rejält igår när jag nämnde mitt bröllop :)

Ha en fin dag!
Kram



Svar: Mamma hälsar och tackar och kommer inte missa 6 september :) Kram :)
Esmaralda

31 Skorpan:

skriven

Tac Es!
Tur att ingen vill mig illa, än i varje fall.

Träffade sommarpojken på jobbet o nu är jag avblockerad från hans telefon. Trodde han att han var slug eller vad handlar det om? Han har ljugit mig rakt upp i ansiktet gällande massor, vad det verkar som, o det kommer han att få betala för, eller vad tror du Es? Ingen går ostraffad...
Kram Skorpan

32 Lotta S:

skriven

Jo tack, väntar man tillräckligt länge är det för sent
för allt!
Ser du om vi lyckades få bukt med sorkarna eller får vi större problem?

33 Tiss:

skriven

Du har ju förut berättat att jag kommer att träffa den stora kärleken, jag har väntat länge nu. Fast det är inte det viktigaste just nu. Jag mår ju inte så jättebra psykiskt, men jag jobbar mycket med det, för att kunna göra det. Jag vill ju må bra!
Och jag vill träffa någon men helst inte genom internet, vad kan jag göra annars för att snabba på det? Kan du se något? Nu är det ju covid och kanske svårare, men ändå.

Kram

34 Bbvb:

skriven

Hej e

Får en bra känsla av honom, men hade det funkat mellan mig och han i ett förhållande? .. kram!:)

35 Misstjejen:

skriven

Hej

Var på en restaurang heter rasta och ska bara äta där. Grund av på väg så vi ska hem.

Sågs en man i en annan bordet och han påminnas om min make i framtiden... vet inte varför jag blir uppmärksamma av det. Är det han eller någon som lika honom och så kommer jag träffa den person i framtiden?

Ha det bra

Svar: Nej, det är inte han, kram :)
Esmaralda

36 Susan:

skriven

intressant… jag väntar ju på kärleken, men har levt o lever under tiden, flyttat , nytta jobb o vänner… men visst kunde man levt lite till.. men det e väl inte försent att sätta fart nu👍🏼🤗

Kram

37 GP:

skriven

Es, uttryckte jag mig klumpigt när jag samtalade med min chef idag?


Kram :) ha en fin torsdag!

38 Sa:

skriven

Svårt ämne tycker jag detta med rätt och fel hur andra väljer att leva sina liv. Jag har själv levt på mycket små marginaler som ensamstående förälder större delen av mitt liv. Dessutom känns det som att samhällets skyddsnät till viss del försämrats allt mera senaste åren. Har själv låtit barnen bo hemma periodvis för att spara pengar då jag inte själv har kunnat spara något åt dem. Visst har jag fått kritik för detta men dom är välfungerande i övrigt och dessutom mera självständiga än dom flesta så vad är problemet? Jag har ingen skyldighet att hjälpa dom men jag gör det just för att jag vill och för att jag älskar min härliga familj: Kan ju vara att jag någon dag tycker att jag kunde gjort annorlunda men mina intentioner har varit goda. Tror inte man lär sig mera om livet för att man får lägenhet och studier betalda och man behöver inte vara mindre bortskämd och osjälvständig för att man flyttat hemifrån tänker jag :-)


Svar: Varje familj och dynamiken i familjerna skiljer sig åt... vad som är rätt för en kan vara fel för en annan... kram :)
Esmaralda

39 kila :

skriven

Har ingen livslust längre men jag vill ändock ordna det jag kan. Så får man se hur det ger sig. Får jag ett jobberbjudande snart? Känns som jag ska tacka ja denna gång. Varit så dum som tackat nej innan. Just för att man väntat in något perfekt, och tack vare det mår jag ett helvete bara några veckor senare.




Kram ha en fin dag

40 T:

skriven

Hej es! Intressant inlägg. Känner igen mig lite.. i alla fall vad gäller inredning. Jag har liksom tänkt att jag vill ha de på ett vis och sen blir kraven så stora att jag inte gör något. Min sambo är tokig på detta. Och jag själv blir tokig också. Ett visst perfektionist drag. Imorgon är min fars begravning. Kommer han vara med och titta? Något jag bör tänka på??? Tack!

41 <3:

skriven

Blir galen på mig själv Es. Kan du se vart presentkort är på spaet ?
Skulle ju lägga det på ett sånt bra ställe 🙈 är det i min lgn tror du eller hos mamma. Hoppas att det inte blivit slängt.
Kram

42 Ghostwriter:

skriven

Om min Soulmate faktiskt kommer, så har jag en väldigt hög ribba och tänker mig en perfekt man i den innebörd att man kompletterar bättre än någon annan. Misstag, dåligt humör och snedsteg kan jag ta. Perfekt för mig har blivit något helt annat än det jag tänkte förr. Tror jag att jag ändå lärt mig. Jag har dock högt krav och en bild om att han lever för lagen och har själv principer om hur man ska leva. Tror det blir väldigt svårt att leva med mig annars, ingen har orkat med min personlighet särskilt länge.

Det jobbiga är när killar sagt "du tror att du är så perfekt" och samtidigt själva har satt mig på den höga pelaren i början av kontakten. Om min Soulmate skulle säga så, då kan han gå ut genom dörren. För om man inte känner mig då kommer man aldrig känna mig riktigt på det planet.

Jag önskar att min Soulmate vill vara operfekt perfekta tillsammans!



Kram och bra påminnelse av inlägg tycker jag

43 Helena Ir:

skriven

En annan tycker livet är rätt skönt :) kanske inte helt fullkomligt, men har förmågan att njuta i nuet!
Mycket roligt framför mig..

Ha det!

Kram

44 Mercan :

skriven

Esmaralda jag har spelat euro jackpott fyra rader med min mors vilja Esmaralda samma siffror 😔 finns det shans Esmaralda om jag ska spela två rader till ☹️♥️😓

Svar: Tyvärr, jag ser ingen chans kram :)
Esmaralda

45 Milla :

skriven

Hej, min bror gifter sig på lördag, ska jag hålla tal eller ska jag strunta i det. I så fall, ser du om det blir bra tal, roligt o uppskattas? Ska jag ta med bilder med...

46 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda. Drömde inatt om min fina vän F som dog för snart 2,5 år sedan. Saknar honom ofta. I drömmen kände jag så starka och heta känslor gentemot honom, vad kan det betyda?
Kram,
Jennifer

47 Adad:

skriven

Hej Es! Möter jag kärleken snart? I vilket sammanhang tror du det sker? ❤️

Svar: Visst möter du kärleken.. men ser inga detaljer.. kram :)
Esmaralda

48 ejmis:

skriven

Så kloka ord, kände mig träffad där. Svårt att inte jämföra "den gamla" men någon eventuell ny. Och det där med att våga...

49 Ivonne:

skriven

Hej kära esmeralda.
Jag vill veta värfor mi ex pareja lämna mig utan att säga någonting.
Ska jag träffa honom igen och veta värfor.
Jag känner mig väldigt besviken och ledsen.
Tack så mycket för den hjälper
Kram ❤️❤️🙏

Svar: Räkna inte med för mycket från ditt ex... kram :)
Esmaralda

50 Mirre:

skriven

Hej Es,

Jobbet skulle höra av sig senast idag men ännu har jag inte hört något..
Ser jag ut att höra ifrån de snart?

Kram🌻

51 Louise:

skriven

Mina barn längtar säkert tills de flyttar hemifrån. Speciellt yngste sonen. Jag förstår dem faktiskt. Vi bor i en trea där två tonåringar delar rum(äldste sonen får flytta hemifrån på måndag om han vill då han fyller 18 på söndag) och dottern delar rum med oss.
Jag känner att jag sitter fast just nu då mannen vägrar släppa mig och sen handlar det om inkomst och andra saker också. Socialen vill jag inte fastna hos igen för där har vi fått hjälp ifrån halva livet.
Är alltid diskussion med yngste sonen att det är enkelt att bara ta det där steget men han förstår inte riktigt att det inte är så enkelt. Det kommer så småningom. Jag ska bara finna styrkan(och ekonomin att skicka in skilsmässopapper när barnen börjar i skolan). Jag måste ha ett jobb.

Imorgon ska Max till sina farföräldrar och baka tårta till söndag när vi ska fira honom där och på lördag ska vi fira hos min syster. Det får bli så sen får jag klura om studenten nästa år.
Dessutom ska han ta med mitt gamla CV för de på match och stöd sitter på mitt nya som de skulle fixa till. Hans farfar jobbar nämligen som vaktmästare på en privat förskola här i Malmö och de behövde tydligen personal så han kommer ge mitt CV till dem. Jättesnällt.
Får se vad som händer där.

Kommer jag att få ett jobb lättare om mitt CV och personliga brev blir ändrat?
Åh vad jag önskar att vi vinner jackpotten i Eurojackpott imorgon. Hade löst en massa.

Ha en fin torsdag och tacksam för svar. Kram

Svar: Ja, det känns positivt att ditt CV är förbättrat.. chansen ökar... kram :)
Esmaralda

52 Helena Ir:

skriven

Sa (38) tycker din kommentar var bra! Jag har själv 3 välfungerande barn, men ibland har jag fått ställa upp när det kniper, är det inte lite det vi föräldrar vill och gör för våra barn? Att kasta ut ungar ligger inte för mig! Så visst är det tur att det fungerar olika! Okej, jag njuter av att alla tre har eget boende och kan försörja sig själva.. men i visst har allt sin tid!

Svar: Klart man ska hjälpa sina barn !! Det gör ju jag också! Men blir hjälpen alltför omfattande och upprepande.. då kan det gå fel.. kram :)
Esmaralda

53 ML:

skriven

Hälsa tillbaka till mamsen och hoppas att ni haft en fin utflykt! Fick sluta tidigare ikväll och skönt det för jobbigt med munskydd när det är 30 grader.

Hur kommer det sig att jag "känner av" min soulmate? Och varför reagerar Zanmi när jag nämner kärlek? Hon reagerar inte på mina andra önskningar men när ordet kärlek kommer så börjar hon pirra och ha sig :)

Ha en go afton!
Kram till er!


Svar: Din kärlek kan vara nära och det är troligen därför Zanmi reagerar extra starkt... kram :)
Esmaralda

54 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 😔🤗♥️🤗

55 Sus:

skriven

Hej
Jag vill verkligen ha en förändring angående jobb….
Men inget hittat jag eller dyker upp…
Kommer något snart tror du?
Love sus

Svar: Ja, de ser ut att komma men var beredd att det kan dröja ännu en tid... ge dig inte... kram :)
Esmaralda

56 Tintin:

skriven

Hej Ez!

Kommer min dotter att flytta hit till sina hemtrakter nu i sommar/höst?

Tack och kramiz!

57 Carina ST:

skriven

Sökandet efter det perfekta får man nog akta sig för. Det finns inget eller ingen som är perfekt.

Semestern i Skåne har innefattat att umgås mycket med mamma, träffa min bror och hans familj, mostrar med familjer och pappa. Att träffa pappa var både fint och sorgligt med Altzheimern som fortskrider. Den sorgen sitter kvar.

Imorgon bär det av till Kiviks marknad. Får se om spontanitet gällde mig och jag stötter ihop med min soulmate då :)

Kram, Carina ST

Svar: Vilken fin Skånesemester du har ! Kiviks marknad är ju inte vad det en gång varit - men skoj i alla fall :) Håller tummarna ! Kram :)
Esmaralda

58 Anna E:

skriven

Kommer algeriern någonsin höra av sig igen? Vad gör han nu? Träffar han någon?

59 Bewi:

skriven

Våra grannar är fortfarande helt omöjliga, nu senast klippte han våra buskar inne på vår tomt från sitt, förmodar jag, fönster. Varför bor de kvar när de bara blockerar, förstör och motarbetar oss... inget roligt att vistas i trädgården när de håller på så...

Svar: Försök ignorera dem så gott du kan... ge dom inget bränsle och det lugnar ner sig.. kram :)
Esmaralda

60 Månskenet:

skriven

Tja, känner inte igen mej själv i dessa vänta-på-bättre-tider-fall, men det kan verka så utifrån sett kan jag tänka. Eller kanske jag själv har en alltför positiv syn på mej själv?! Vem vet?! Mitt självförtroende har inte varit på topp, det behövs en gnutta av det för att släppa nån annan nära inpå sej.

Haha, här var det nån som skrev om en likör som väntade på bästa tillfället, där får vi ta varann i hand! Själv hade jag länge en flaska rysk chamange, nåja, när "rätta tillfället" kom blev det botten upp i diskhon. Dumt!
Ha det gott!

Svar: Ja, att vänta för länge är minsann inte alltid bra :) Kram :)
Esmaralda

61 Rebecca :

skriven

När kan kärleken tänkas dyka upp? :)

62 Misstjejen:

skriven

Hej

Diskmaskin så tydligt dom har fixar det och jag vet inte hur många har var här men jag undrar ju hur är det med alla min änglar katter och personer var i min lägenhet. Blir dom inte störa? Eller vad dom gjorde för att få dom mer förståelse och mer kärlek. Annat bemötande fick jag från dom... är det som änglar gjorde det åt mig?

Finns det något förklarar att varför det blir lite annorlunda?




Ha det bra

63 Misstjejen:

skriven

Hej

I hotell så jag prova med spegel i tisdags tror jag att jag leende så störst och titta in mig själv då jag såg någon person inom mig själv. Jag vet inte vem är person. Det lät rädsla så jag borde inte gör det igen?

Ha det bra

64 Susanne :

skriven

Min son har kommit in på KTH. Ska han ta lägenheten som han har på gång? Blir det bra? Är det en ärlig kille som hyr ut?

Svar: Känner han att bostaden passar så kan det vara en bra chans, kram :)
Esmaralda

65 Dunegull:

skriven

Kommer jag hitta rätt Matgrupp och möbler jag kommer bli nöjd med?
Kram

Svar: Ja, du kommer hitta rätt så småningom, kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: