Hälsning från MG

 
Här har ni mig !!
Kvällsdoppet missar jag aldrig och med lite tur  finns mina svanar där.
 
Nu går det inte så bra att  simma längre men om mamma eller pappa håller en hand under min runda mage så sprattlar jag på som fasen och tar mig framåt.
En bit i alla fall
Det är den där ryggen som krånglar  och ställer till det ibland men ont har jag inte och glad är jag.. jämt och ständigt !
Precis som att jag jämt är hungrig men vem är inte det ?
 
 
Från klockan 18 får vi fyrbenta vara på stranden och det verkar som om varenda hund kan klockan för prick klockan 18 dyker de upp.  Alla mina kompisar !
 
Ser du inga andra hundar på fotot nu så beror det på att vi fuskade idag och tog oss dit   17.45
 
Nu ska jag äta torskrygg.... och sen blir det TV soffan....
 
Puss o kram
från
Mannabonne Glenn💖
 

 
1 Mercan :

skriven

😊Så söt är MG Esmaralda 🤗 och vad roligt i stranden 😍😇🙂♥️😊

2 Fjäril:

skriven

Vore det bäst om jag helt undviker att umgås med honom? Han försökte ju stoppa mej då jag skulle på dejt häromdagen, fastän han själv har varit med hur många tjejer som helst.. Känns som att skulle bli mest olycklighet med honom, men samtidigt om man kan umgås som bekanta kanske det kunde funka..
Kram

3 Mikael:

skriven

Inte illa du får vara på stranden kl18, det kan du tacka svenskarna för :)

hundar behandlas och gillas eller inte alls, i andra länder. vilket man som hundägare i Sverige har möjligen en skyldighet att informera sig om för hundens väl, numera, då vi har många olika kulturer här nu, kennelklubbar kommer väl ta fram information gissar jag då en del hundar råkar illa ut enligt media.


jag har varit i civiliserade länder med fina stränder, där det är hundförbud månader i sträck, ja bästa årstiden så att säga.



Kram
Mikael

Svar: Före 8 på morgonen ( men då sover både jag och MG) och efter 18 är det fritt fram men det är nya regler från i fjol. Förut har vi fått sätta oss i bilen och köra en bra bit till ett hundbad.. fast vi har stranden precis intill :) Kram :)
Esmaralda

4 Sus:

skriven

Hej
Fint hundliv….
Mysigt att bada…
Tror du jag får komma på intervju?
Love sus

5 Agnes:

skriven

Finaste kvällshälsningen till dig me´,Herr Fralla!

Stora kramen, alla, från ett underbart fuktigt o svettigt Stockholm! ;0}

Svar: Kram från både mig och MG :)
Esmaralda

6 F:

skriven

Söta lilla MG med hans runda mage :)

Es, jag har på ikväll tänkt mycket på en händelse som hände för ett år sedan. Har frågat dig om personen filmade för länge sedan och du sa det inte såg ut så men ändå tänker jag ofta på denna händelse och om det finns en film.. och hur det skulle påverka mitt liv.
Att inte veta säkert plågar mig verkligen.. ser du om jag behöver oroa mig för framtiden? Kanske kan du höra med min andliga vägledare/guide?

Kram

Svar: Nej, jag tycker absolut att du ska sluta oroa dig ! Dags att släppa dessa tankar nu. Kram :)
Esmaralda

7 Hedwig:

skriven

Lille vän, så härligt du har det! Sven skulle också vilja ha en strand i närheten. Han är dock allergisk mot simning och är alltså inte avundsjuk på dig på den punkten. Njut av sommarvärmen Mannabonne och av all kärlek du får. Puss och kram från Sven och mig!

Svar: Puss från MG till er båda :)
Esmaralda

8 Skorpan:

skriven

Ser så härligt ut MG! Lyckans dig som har stranden nära intill, ett kvällsdopp i dessa svettiga tider vore inte alls illa ;). Vilken tur att du får hjälp då du behöver det o ja, vem är nu inte hungrig jämt o ständigt o mest hela tiden ;D? Det har du så rätt i MG.

Varmt o svettigt, får se om det blir alls nån nattsömn här? O i morgon lär en svettas ihjäl, åtminstone på vägen hem ;).
Kvällskram Skorpan

9 Helena:

skriven

Härligt med ”egen” strand, dessutom med kompisar. Här i norr har vi gått om sjöar att ta lite hundsim i varma dagar och svalka pälsen på vovven.

Vill också skicka en stor eloge till dig Ez som så troget varje dag delar med dig av dig själv och livet både med allvar och glimten i ögat i dina inlägg. Tycker det är både beundransvärt och läsvärt🧡

Hoppas du och dina ❤️ får en härlig sommar 🌞

Svar: Tusen tack o stor kram :)
Esmaralda

10 Mercan :

skriven

Sötis 🤗🤗🤗♥️♥️♥️😅😅😅

11 Mercan :

skriven

Sötis 🤗🤗🤗♥️♥️♥️😅😅😅

12 Jeanette:

skriven

Min lilla A har också badat eller rättare sagt plaskat.

Ha det fin fint!

Svar: Kram :)
Esmaralda

13 ML:

skriven

Åh så härligt att höra ifrån dig och att du inte har ont! Bra att du får plaska i svala vattnet på kvällarna. Du får ta mamma med dig i vattnet nästa gång :) Massa pussar till dig och krama mamma din ifrån mig.

Svar: NU skrattar MG... mamma i vattnet ?!!! Jo, upp till knäna och sen är det stopp... kram :)
Esmaralda

14 Hon:

skriven

Är det han som hållit koll på hur jag presterat och tänkt att jag ska få en mindre del?
Kram

15 MalinS :

skriven

Stor kram från mig också fina MG. Du är världens finaste french bulldog. Så glad jag blir att du inte har ont.
Kram

Svar: Tack säga MG och bedyrar att han inte har ont... han leker och skuttar och står i - kram :)
Esmaralda

16 C:

skriven

Kungen hälsar till MG!
Kungen har en undersåte som pjoskar... Kungen skickade henne (jag alltså...) på terapi för att få genne att förstå att hon nåste chilla lite... Man kan som husdjur halta och ändå vara ok, man kan läka och ändå funka. Kungen har bevisat att han håller sig alert och att han kommer bli ok,
Kram till er

Svar: Kram :)
Esmaralda

17 ullie:

skriven

lilla söta gos

Tänker så på dej när jag hör om mattias i ljungby om du hört? Tänker så på om det va min son är bara i tankarna ..
Kan du se något om vart han är? Man mår ju dåligt utav detta . vill de hittar honom :(

18 Lydia💕:

skriven

Oh så härligt för din fina lilla hund han ser lycklig ut ❤️
Midsommar snart hoppas på att den blir bra för mig funkar det fortfarande att plocka blommor och lägga under kudden måntro?
Lydia 💕

19 Browallia :

skriven

Åh MG! Vilken glad överraskning jag fick när jag gick in på bloggen i natt för att läsa lite när jag inte kunde somna. Vad härligt det ser ut när du badar i havet.

En massa pussar till dig 💋💋💋💋


Svar: MG pussar tillbax :)
Esmaralda

20 Anki:

skriven

Underbara bilder MG ! <3
Moses och Mira är lite avundsjuka på närheten till havet och hundkompisar !
Moses badar ju inte men doppa tassarna tycker han är ljuvligt . Mira däremot badar mer än gärna .

Njut av livet MG !

Kram från Anki Mira och Moses

Svar: Tack säger MG och njuter på för fulla muggar :) Kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: