Mytomanen...

Mytomanen ljuger tvångsmässigt och även  i situationer där det  inte finns någon uppenbar och omedelbar orsak till lögnerna.

Mytomanen planerar sällan att ljuga utan det bara kommer.. och lögnerna blir som en reflex.

Mytomani är ingen psykiatrisk diagnos utan ett symptom.

Ofta har hen  låg självkänsla. Ibland kan mytomanin vara kopplad till  narcissism, psykopati eller andra störningar.

Mytomanen kan skapa en hel bakgrundshistoria om sig själv som är baserat på lögner.

 

Ofta är det ju så att mytomanen ljuger för att sätta sig själv i centrum, bli betydelsefull och känna sig bekräftad.

Det är skillnad på mytomani och att krydda en historia

Alla tänjer ju lite på sanningen ibland. Helt normalt.

Ofta kan man märka att det är en mytoman man stött på – man märker ju att lögnerna är många och stora.

Som terapeut är det svårt att behandla en mytoman och det kan bero på att mytomanen själv inte har insikt i att hens lögner är ett problem och dels för att de inte gärna släpper någon inpå livet utan säger det de tror förväntas av dem att de ska säga.

 

 

När jag var barn umgicks mina föräldrar med ett annat par och deras son Svenne var fullfjädrad mytoman och redan från tidig ålder.

Han byggde sig ett helt annat liv och annan bakgrund med sina lögner.

I tonåren berättade han hur han rest med olika rockband i deras turnébuss –  och han berättade  på ett levande  sätt anekdoter från dessa resor.   Fast hans föräldrar sade ju  att han suttit hemma hela sommaren och inte ens haft sommarjobb,  till deras förtret.

Han berättade om flickvännen som han gjort slut med och som tog sitt liv då hon inte kunde vara utan honom.  Sanningen var att han aldrig haft någon  flickvän alls  vid den tidpunkten.

 

 

 Hur han blivit erbjuden toppbefattningar ( fast han  knappt gått ut grundskolan)  och han berättade hela tiden  dessutom smålögner om sånt som egentligen kvittar.

Vi tappade helt kontakten i tonåren och sen som vuxna strålade våra vägar samman igen.. vid ett tillfälle.

  Då fick jag veta att han stod i begrepp att skriva på kontrakt som huvudrollsinnehavare i en storfilm som skulle spelas in i Los Angeles snart och hans dotter var toppmodell och som grädde på moset  att han gjort en uppfinning som rönt stora framgångar och som han skulle åka runt i världen och lansera… yada, yada, yada !!

Kram & kärlek 💖

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Så snälla? Finns det chans att Magnus Carlsson gratta mig på födelsedagen imorgon? Jag vill inte väl att behöver blir besviken imorgon...

Ha det bra

2 Naturvän:

skriven

Hej!

Haft turen att ej träffat på ngn mytoman, eller har i alla fall aldrig märkt fenomenet.

Laddat ner en ny app ang cykel o vandringsvägar, nu skall jag bara lära mig använda den, hoppas den kan ge glädje.

Läkarbesök och storhandling står på dagens agenda. Nu skall jag köpa lammlägg och prova ditt recept Esmaralda!

Kram

Svar: Vad kul med nya appen, den kommer dig säkert till glädje ! Lycka till med lammläggen.. det är ju så galet gott... kram :)
Esmaralda

3 Agnes:

skriven

Jo tack...en sådan har jag som kollega. Som duperar o manipulerar o just ljuger som en häst skiter. Lögnerna trillar som bajsbollar ur käften på gubbafan.

Att det yrke vi har, innebär att man måste lita på vad kollegorna säger, gör det hela en smula obehagligt. Men nu nalkas pärleporten...gubbafan går äntligen i pension!!! ;0}

Tack till er som gillade mitt inlägg ang vaccinering! Försöker lägga locket på när det kommer till att känna in vissa saker. Ibland brister det o Agnes drabbas av pyspunka. Hade ju varit förnämligt om jag kunnat applicera min förmåga på mig själv, men icke. Är väl tänkt att visst skit skall jag lära mig typ "på egen hand"!

Men "ser" gör jag...och ägnar mig åt att ignorera, då jag insett att folk här inte vill läsa sånt de inte vill kännas vid som pågår i sina liv. Själv muttrar jag över en dels inlägg o tänker..."Men snälla rara, kan du inte..."men som sagt...ngn gång så vaknar förhoppningsvis även dessa ur sina svackor.

Ignore, ignore, ignore....vill inte bry mig. Ska inte bry mig. Ska låta folk leva sina egna liv.
Om nu inte det blir pyspunka igen, vill säga, hehe!

Sällar mig till de som inväntar de där små rackarna som för tillfället förgyller franska Madams liv!

Håll i hatten o spotta inte i motvind! ;0}

Ha det bäst o kramen på er alla!


Svar: Det är många ( jag själv inkluderat) som saknar dina inlägg här och må hända en och annan retar sig men det kan du väl bjuda på :) kram :)
Esmaralda

4 <3:

skriven

Herregud vad ska man säga 😱

Påsken närmar sig.
Verkar det som A ändå vill fira lite påsk och äta påskmat med mig och 🐶förväntar han sig det nu att jag ska göra ordning. Blev förvånad att han skickade kort på lite sillburkar igår. Om det liksom var hans sätt och säga att han vill fira lite påsk. Han brukar inte fira sånt. Högtider är jobbiga tror jag för honom. Mamma verkade bli hemskt besviken om jag firar påskafton med A.
Inte lätt detta.
Fira tillsammans med min familj och A är inget alternativ just nu.
Kram
🐰🐤😍🌸

Svar: Du får försöka greja båda delar och fira med var och en ... påsken har ju flera dagar, och det tror jag du ror iland... kram :)
Esmaralda

5 Lotta:

skriven

Mytomaner kan ju verkligen ställa till det men kanske mest för sig själva. När jag gick på mellanstadiet hade jag en period när jag ljög mycket. Det var inte så bra och det straffade sig också till slut.
Däremot har jag stött på en riktig mytoman. På en fd arbetsplats. Medelålders man som satt och raljerade, låtsades prata i telefonen med viktiga människor, hjältedåd av olika slag, genidrag han gjort och alla visste om det, att han hittade på sitt liv. Han jobbar fortfarande kvar och han hade stor del i att jag blev av med mitt jobb tyvärr. Alla dessa hittepåhistorier. Farligt är det. Skadligt. Har genom åren hoppats att han skulle få tillbaka en dag var han åsamkat.
Ser du om jag får någon upprättelse på det gamla jobbet.

Ha en fin dag
Kram Lotta

Svar: Barn kan ljuga friskt i perioder men utan att vara och eller utvecklas till mytomaner. Den sortens mytoman du beskriver kan förstöra en hel del för andra... upprättelse blir svårt att få för dig.. kram :)
Esmaralda

6 <3:

skriven

Kommer returen från Miinto komma fram rätt till sist ?
Kram

Svar: Ja, så ser det ut, kram :)
Esmaralda

7 Jen. :

skriven

Kommer denna ångest att försvinna? Är så jobbigt

Svar: Försvinner den inte inom kort så ta hjälp av terapi, kram :)
Esmaralda

8 Skrållann:

skriven

Hej!
Tror aldrig jag har träffat någon riktig mytoman, eller så har jag varit så blåögd så jag har gått på det🙈
Igår var jag på anställningsintervju till jobbet jag sökt på daglig verksamhet och det kändes så bra och jag vill jättegärna bli erbjuden en tjänst där. Det vore ju fantastiskt att få möjlighet att jobba med människor i en miljö där djur och natur har en stor del i det dagliga arbetet. Fick känslan av att de gillade mig. Är chansen stor att jag får jobbet tror du?

Kram❤️

Svar: Chansen är god, runt 80 %, du gjorde ett gott intryck men det känns som om det också finns någon annan med stor erfarenhet.. kram :)
Esmaralda

9 F:

skriven

Godmorgon ja detta känner jag igen mycket väl och har även jobbat tillsammans med en mytoman och narcissistist det är väldigt påfrestande för dom gör ju aldrig något fel och vi är väldigt glada att han är ute i våra liv nu , det är en stor lättnad 😅. Min fråga är kommer han att försöka komma tillbaka till oss??

Svar: Jag tror han går vidare utan några allvarliga försök att komma tillbaka... kram :)
Esmaralda

10 Helena Ir:

skriven

Tyvärr har jag rätt bra kännedom om en sådan personlighet, jag har hört de mest levande och trovärda historier.. så hade den här personen helt säkert en annan störning också.. usch!!

Jag skrev att energin var på topp förra veckan.. riktigt så är det inte denna, ska ta mig ner till mataffären och that`s it, känns det som..
Vad hände.. :)

Ha det så bra..

Kram


Svar: Det är mest troligt bara en tillfällig dipp, sjunk inte ner i den och du är snart igång igen... kram :)
Esmaralda

11 Skorpan:

skriven

Tror att Svrnne lever i en fantasivärld ;) o det är ju trist. Undrar hur folk orkar med honom o hur är det med barnet/barnen, blev dom som sin far? Eller ja, är det överhuvudtaget ärftligt? Himla synd att man kan ljuga konstant :(. Har mytomaner ens nå vänner, jag menar vem orkar med såna som brer på hela tiden...

Trevlig början på arbetsdagen då "min" gårdskarl kom emot mig o då blev det ju att byta några ord. Tänk hur trevliga människor det ändå finns omkring mig, lucky me :). Annars händer det ju inte spec mycket, annat än att det är bara fyra dagars arbetsvecka, jiihaa.

Undrar om Moder Natur orkar smälta bort all snö från cykelvägarna tills efter påsk? Tänkte att jag kunde inleda cykelsäsongen då, vad ser du Es, åkande på hojen eller i tåget? Cyklandet kunde leda till mycket gott för min del, så jag hoppas det går vägen :).

Tisdag redan...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jag vet inte hur Svenne har det idag, har inte hört något på många år. Lite kylslaget kan det bli men kort efter påsk bör du kunna cykla... och därmed får du bra träning... kram :)
Esmaralda

12 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tycker det är väldigt dumt av mig. Att imorgon ska jag ses C kvinna för en stund men vad ska jag säger eller något... ska jag var försiktigt?

Jag känner mig att det är inte rätt för att säger något... jag vet så det är något annat...

Och det är offentliga plats... så hur ska det går?

Ha det bra

13 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför T kvinna gillar att driver med mig som hon försöka gör det. I fredags, nu igår och vad mer? Hon gillar inte när jag pratar om andra medan hon älskar var retsam mot mig men varför?

För att hon visste om allt om mig...

En fråga att jag borde sluta att berätta så mycket för henne om mig? Allt detaljer och såna? Då få henne mindre drivet mot mig?





Ha det bra

Svar: Ja du kan hålla igen lite med alla detaljer, kram :)
Esmaralda

14 Lilla m:

skriven

Hej Es, var det rätt beslut att dumpa S? kram

Svar: Ja, det hade inte blivit bra i långa loppet och det tror jag du själv kan känna, kram :)
Esmaralda

15 Snödroppen:

skriven

Godmorgon❣️
Lite läskigt det där med mytomani. Jag har levt med en mytoman under många år, jag genomskådade ju honom och ifrågasatte många ggr hans historier men då blev han smått galen och jag blev idiotförklarad!! Ja ja, nu är han ett minne blott...
Idag strålar solen och det ska väl bli sommartemperatur ute, underbart🌞 vårkänslorna börjar spira och jag undrar om dom spirar igen hos min gamla flört? Han har visat intresse på sistone så tror du att vi hörs av och ses snart igen? Det känns som vi inte riktigt kan släppa varandra...
Ha en härlig tisdag🌞💞

Svar: Ja, de går ju i försvar och ofta till motattack ! Ja, han tänker extra mycket på dig dig nu gamla flört :) Kram :)
Esmaralda

16 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Moses något piggare . Han har fortfarande blod i urinen och efter samtal med veterinären igår ska han på ultraljud på urinblåsan.Remiss är skickad. Jag ville att man skulle ta odling på urinen efter kuren men det örat lyssnade inte veterinären på..nu matas det med köttbullar insmetade i smör och tabletterna i 4 delar..o se efter många köttbullar har han fått i sig 3/4 delar av tabletten som ordinerats :-)

Varmt ute ändå +10 igårkväll vid 23 och nu redan +12 . Det börjar redan gro i sådden inne .
Våren är verkligen på G !

Moses tackar och bockar för kryahälsningen och skickar nospuss till Laban med husse i stugan !

Trevlig Tisdag önskas !

Kram Anki med flock

Svar: Skönt att du får i honom medicinen.... en healingdust kommer på direkten ! I dag kommer mamma så jag pysslar lite påskfint i gäststugan... kram på både dej och Moses :)
Esmaralda

17 Sofia:

skriven

Kära Esmeralda!

Hjälp mig att förstå om de andliga besöken i vårt hus är farliga. De är mer och mer synliga och vi hör dem också. Ska vi vara rädda? Vilka är de? Kram Sofia

Svar: Nejdå, ni ska inte vara rädda. Era besökare tillhör huset och inte er... och de vill absolut inte skrämmas. De är inte medvetna om att ni märker av dem. Jag tror det räcker att du talar om för dem att ni kan ippfatta dem och att ni blir rädda och därmed också att ni ber dem att inte komma tillbaka. Om du vill kan du samtidigt använda en bunt vit salvia men som regel behövs inte detta, kram :)
Esmaralda

18 Jossan :

skriven

Godmorgon

Känner mig så seg. Men idag ska jag åka och kolla upp varför jag är så trött. Städningen gick helt okej igår faktiskt men blev långt ifrån klar så det är bara att fortsätta idag och fram till jag blir färdig...

Ser T mig som hans flickvän?
Och tror du min gamla dator kommer hittas. Är mer och mer säker på att den är på jobbet..

Kram

Svar: Ja jag tror T ser dig som hans flickvän.. datorn är det mer osäkert med och ytterst tveksamt o den hittas, kram :)
Esmaralda

19 Dunegull:

skriven

Är jag på väg att få en bättre tjänst? Innan sommaren eller det dröjer ytterligare?

Kram

Svar: Jag ser dig på ny tjänst, så det kommer, men kan inte säga exakt när... kram :)
Esmaralda

20 Jossan :

skriven

Åhh... jag vill ha min gamla dator.. jag saknar den!!! :( har så mycket som jag behöver på den...

Kram

21 <3:

skriven

Tack kära Esmeralda för för svar angående påsken. Får bli lite som i jul och det gick bra.
Ser det ut som A vill fira lite och äta påskmat ? Att han förväntar sig det nu.
Han säger alltid att jag bestämmer dagar och att det inte är viktigt alls.
Kram
🐤🐣🐰💛

22 Skorpan:

skriven

Tack Es!

Agnes, håller med dig gällande det du skrev om att inte bry sig...
Kram Skorpan

23 Misty:

skriven

Mer av Agnes !!!!! Kram

24 Xam:

skriven

Hej!
Tror inte jag stött på nån mytoman. Lite småljugna typer har man väl råkat ut för.

Finns det något kul att se framemot i påsk Es?Och mannen är han i sikte kanske?

Svar: Ser ut som om du kommer göra något trevligt i påsk.. inget stort kanske men trevligt ändå.. kanske du själv ska ta ett initiativ ? kram :)
Esmaralda

25 LilaSyren:

skriven

Hej Ez,
Hur ser det ut kring bostad, ngt nytt? Kommer vi bo kvar i samma stad ?

/ LilaSyren

Svar: I alla fall ser det inte ut att bli en lång flytt.... och det kommer ordna sig och falla på plats en kan dröja ännu en tid, kram :)
Esmaralda

26 <3:

skriven

Tack kära Esmeralda för för svar angående påsken. Får bli lite som i jul och det gick bra.
Ser det ut som A vill fira lite och äta påskmat ? Att han förväntar sig det nu.
Han säger alltid att jag bestämmer dagar och att det inte är viktigt alls. Svårt ibland och veta vad han egentligen vill.
Kram
🐤🐣🐰💛

27 Lina :

skriven

Jag känner mig såå vilsen... Kommer jag klara av att plugga? Ska försöka sätta punkt från gymnasiet. En verklighet jag blundat för i mååånga, men vet inte vad jag ska läsa för program. Esmaralda, får du någon känsla kring det?

Kram ❤

Svar: Visst klarar du att plugga men du måste ha fokus och tydliga mål.. välj det program som stämmer med vad du vill göra efter studierna... kram :)
Esmaralda

28 Ghostwriter:

skriven

Jag har äntligen tagit ett nytt steg och det är otur längst vägen. Det tog betydligt fler timmar än tänkt, jag har blivit sjuk och fått utslag och har ingen ork till något. Viktiga ärenden är på paus. En ansökan blir godkänd men jag får mindre i belopp. Jag frågar om hjälp med en städning och jag kan inte få någon så jag behöver åka 4 timmar som sjuk och har inga saker att städa med. Vi städade i 6 timmar!!! Hur kan man inte ens godkänna. Blir skit ledsen. Kan inte ens vara i min nya lägenhet pga stank.

Jag knäcks inte av detta. Detta är bara små problem, men också därav min frustration för jag är sjuk och kan inte ens njuta av mitt nya hem efter allt slit för jag begärs vara på andra ställen

Kommer jag få hjälp med städningen?
Och ber jag hyresvärden städa, blir det kostsamt? För jag ska alltså behöva flytta in i skitig lägenhet men de kan inte ens godkänna en liten liten sak när de t.om ser att jag städat.

Kram

Svar: Det är stora krav på städning vid flytt och själv skulle du också klagat om städningen inte var ok i bostaden du flyttade in i. Ta kontakt med de du känner på förra orten och hör dig för om någon kan städa och erbjud betalning. Annars finns risken att ma tar dit ett städföretag som du får betala och det blir ju inte billigt, kram o lycka till och krya på dig
Esmaralda

29 M:

skriven

Ja jissus så dessa personer kan få till det om allt möjligt. Vilka diagnoser jobbar du oftast med Es?

Kompisen i Alltet dök upp i drömmarna i natt. Ibland kommer hon ju på besök. Men drömde att hon ville ha en kärleksrelation och jag fick säga nej då jag inte är gay och det var inte hon heller! Jätte konstigt. Förstår du detta Es?

Hoppas att mamsen är på väg på sin kvast för att fira påsk hos er :) Kram

Svar: Jag jobbar med väldigt olika diagnoser... men också socialt hemma i familjer där problemen liksom sitter i väggarna.. jag tror att du i drömmen blandade samman olika sorters kärlekar och då kan det bli lite fel... kram :)
Esmaralda

30 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Denhär romansen som skulle dyka upp.... har den försvunnit? Eller finns den ännu?

Kram

Svar: Den finns ännu, kram :)
Esmaralda

31 Helena Ir:

skriven

Tack :), ditt svar tog skruv, tog en längre promenad och träffade folk att prata med.. ibland tror jag världen är mitt vardagsrum.. så jag behöver komma mer ut i "vida världen " svenskarna ska ju vara ett resande folk :)

Kram

Svar: Härligt att du tog dig ut :) Kram :)
Esmaralda

32 Bbv:

skriven

Hej E

Något kännetecken eller något jag kan tänka på när jag träffar min framtida kärlek? Dröjer det längetill? Kram:)

33 Mercan :

skriven

Esmaralda blir det något idag 😥😪😩jag ska spela svenska lotto 1,2 med joker eller ska jag shöpa triss lott från 30 😣 😥 😖Jag är så dum att jag kastade trissen med tre klöver 😟

34 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda, jag har kommit fram till att jag behöver vila och lugn och ro ytterligare en period och bara ta hand om mig själv. Jobbet får komma senare. Jag hoppas att jag kommer att bli bättre och kunna njuta av våren och sommaren? Vad tror du? Ser det positivt ut? Kram och tack

Svar: Gör det du känner att du behöver, då blir det som bäst, kram :)
Esmaralda

35 Amanda:

skriven

Hej!

Han säger att han älskar mig men det ingen framtid. Han säger att han behöver tid för att se om det kommer tillbaka med gnistan eller inte. Får du någon känsla eller vad man ska säga vad B kommer komma fram till?

Ha det bra!
Kram

Svar: Nej jag ser inte exakt men jag ser ju att det kommer finnas en annan kärlek för dig så småningom... kram :)
Esmaralda

36 Hon:

skriven

Hej,
Ser studierna ut att ha potential att gå bra trots att det intebknns helt 100 just nu?
Kram

37 Mirre:

skriven

Godmorgon Es,

Inatt drömde jag att jag var gravid.. får alltid panik när jag vaknar efter sådana drömmar. Är inte redo för barn nu.. kanske är det en känsla som infinner sig när man träffa den man vill spendera livet med.

Es jag undrar, det finns en kille på gymmet som jag känner en väldigt stor dragning till. Tror han känner lite samma? Han är äldre men inte för gammal..
Jag vill så gärna att han ska ta initiativ och börja småprata med mig.. hade kunnat göra det själv då jag inte direkt har några problem med det men känns så oromantiskt och man vill ju känna sig uppvaktad, istället för att jag ska vara den som raggar upp honom..😅

Finns det en chans för romans för oss? Haha:) eller ser du något annat? Hoppas han inte är upptagen.. Bör jag ta första steget eller ska jag invänta..

Kram🌞

Svar: Chansen finns så prata med honom, neutralt och utan att ragga och se vart det landar.. kram :)
Esmaralda

38 50 shades:

skriven

Hej!
Blir det lite romantik snart för mej!

39 Bellagio:

skriven

Väntar besked på tjänsten jag sökte. Vil verkligen inte ramla på målsnöret igen. Tycke de borde hört av sig idag. Vad tror du det blir för utfall?

40 Camilla:

skriven

Jo det där kallar jag lögner med stora mått. Och de tror själva på det också vilket är det värsta. Hade en kvinna i grannområdet som också var mytoman och berättade allt möjligt bla så sa hon att det KRYLLADE av huggormar där hon stod i skogen och att en hade HOPPAT upp och bitit henne i hälsenan. Inget av detta stämde såklart och ormar är ju inte direkt kända för att hoppa upp på folk. Ja herregud vilken människa😂

Det kunde vara så att något litet i form av kontakt kunde komma från hen igen. Vad kan det röra sig om?

Önskar en fortsatt fin dag i värmens tecken. Kram

41 Maria :

skriven

Hej!
Så tröttsamt o jobbigt med mytomaner., kanske rent av farligt ibland.,
Alex o mig, blir det något av det tro? Kärleksmässigt 🥰
Kram

42 Lina:

skriven

Tack Esmaralda för ditt svar ❤ Problemet är att jag inte vet vad jag vill göra efteråt. Jag har försökt tänka i flera år och förmodligen anledning varför jag inte tagit tag i studier tidigare, tyvärr. Har typ hela gymnasie jag måste läsa in. Önskar jag hade nån känsla vad jag vill, men inget😔 Skapar stress.

Inget du ser vilket område? Vet inte hur jag ska komma fram till nån lösning snabbt.

Kram❤

Svar: Jag ser ju att du passar för att arbeta med människor, du får helt enkelt fundera vidare.. om du bara vet vad du vill så får du det engagemang som du behöver.. kram :)
Esmaralda

43 Skorpan:

skriven

Jösses vilken ensamhetskänsla som kom över mig, går den månne att bota Es?
Blitt pannkaka i flera dagar nu, blir ju det då man äter ensam ;). Gott var det nog.
Kram Skorpan

Svar: Ta dig ut, planera att träffa folk på det sätt som går, du behöver vara lite mer aktiv just nu.. även om pannkaka är gott :) kram :)
Esmaralda

44 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om min bror och syster kommer att ta kredit lån från arbetsplatsen och shöper lägenhet eller bil i Maj efter födelsedagen till min bror i 17 April 😊 min syster vill hjälpa min bror ekonomiskt 😊eller blir det senare Esmaralda 🤗

45 M:

skriven

Tack för hjälp Es! Ville hon förmedla något annat än kärlek? Jag är så dålig på att tolka :)

Problematik som sitter i väggarna är allt annat än lätt att jobba med så du måste ha rejält med tålamod. Jag saknar att jobba med avgiftningar av alkohol och narkotika.

Är ljust ute till 19.30 nu. Man vill ju vara ute och busa men det sätter covid stopp för. Kram

46 SolBritt:

skriven

Jag har levt med en mytoman och det tog tid innan jag fattade hur det var och jag drog med i ett slags medberoende. Fri sedan 9 år tillbaka som tur är. Kram

Svar: Grattis till det !! Kram :)
Esmaralda

47 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda i månad Maj efter min brors födelsedag i 17 April 😊 tar mina syster och bror kredit from arbetsplatsen för att shöpa bil 🙂 Ser du Esmaralda någonting 😥

48 Mercan :

skriven

Esmaralda min bror har födelsedag i 17 April 😊 min syster vill hjälpa min bror till att shöpa bil till födelsedagen 🙂Esmaralda ser du om min bror och syster kommer att ta kredit lån från arbetsplatsen i April månad eller Maj till att shöpa bil 🙂 eller blir det senare under året Esmaralda 🙂 Esmaralda du sa att det finns shans till lägenhet iår också 🙂Tack så mycket söta Esmaralda 🤗 Ser du Esmaralda någonting 😇❤️😳

49 anonym:

skriven

- alltihopa är han och troligen nån diagnos också på det, så tröttande!
Liksom hennes slarviga svåger...men det har han åtm.papper på :)
Sen ögon som talar med varann kanske det va så... eller nä ganska osannolikt. Men fin =JA
:)

// Kram



50 AnnaK:

skriven

Känns som att ett större beslut av något slag kommer snart....stämmer det?

Kram 🤗

51 M:

skriven

Nu sitter väl mamsen och kollar på Glamour så ni får mat först 19.00 :)

Vaccinsamordnaren sa på nyheterna att alla som vill ska ha fått en spruta till sommaren. Hur är detta då möjligt tänkte jag? Vi har inte ens avklarat hälften i FAS 2 och jag som bekant ska vaccinera FAS 4 har noll info om när vi kan sätta igång. Undra om detta sägs bara för att folk ska orka vidare. Kram

Svar: Och 19.30 blev det mat.. först var ju tvungna att dricka mammas välkomstkål , dvs EFTER Glamour:) Ja, man ska inte ta det de säger 100% på allvar... de säger vad intentionen är men verkligheten kan vara en annan... kram :)
Esmaralda

52 F.u:

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser något roligt på väg in i mitt liv kram

53 Agnes:

skriven

Tack för svar, fina Es!

Tycker inte att jag har ngt att komma med, direkt. Dagarna går, o livet är i stå, pga Coronan. Saknar att dansa.
I brist på annat, så tassar jag iväg till IKEA enkom för att fika. Gratis på vardagar o en femma på helgen.

Sitter i ett hörn, tittat på folk, lyssnar på poddar...väninnans fel att jag börjat med det, haha!
Vet ännu inte vad jag tycker om det, kanske jag kommer att gilla det längre fram?
Kan tipsa om en podd som heter "Älskade psykopat"...nickar igenkännande över historierna o tänker...japp, exakt så är de, de där små liven.

Och blir ju ännu mer nojjig över att springa på ytterligare en sån där manipulerande bajskorv till varelse.
Rustad till tänderna med skyddande själsmurar o med blickar av stål så hålls folket på avstånd...suck...jag, som i grund o botten är en snäll o vänligt sinnad kvinno-alien från ngn udda galax som mest hamnat på sniskan i den tid jag just nu befinner mig i...

Inte lätt...

Ett tips till de som känner sig vill bli tipsade...i en relation skall man ALDRIG undra över vad den andre vill, tycker, tror, känner.
I en sund relation där båda mår bra, så behövs inte det, då båda jobbar för samma sak...ett VI.
En relation där det mesta känns som ett VA?...gå vidare...

Som sagt...

Kramen på er alla !

Svar: Du är i alla fall helt klar med psykopater, du har lärt din läxa ! Och du tillhör den sorten som inte upprepar dina misstag. Kram :)
Esmaralda

54 Boudica:

skriven

Kanske inte mytoman, men har en på jobbet som när man berättar något, ska ha en liknande historia som är större, bättre, värre. Målar även upp en bild på sig själv som om han är bättre än andra, hur cheferna pratar med honom, när jag ytterst sällan ser dem bry sig om honom.

Själv är jag nog mer motsatsen, kan nog tala för mycket sanning, för ärlig! Men samtidig finkänslig, vill ju inte såra någon.

Usch vilket humör jag haft idag och fortfarande har, tiden gör sig påmind att min fina kollega slutar snart, och det känns! Han gick hem tidigt idag och sjukskrev sig, och jag hoppas innerligt att det inte var mitt meddelande som var orsaken!
Kan du se vad mitt meddelande väckte för tankar hos honom?

KRAM!

55 M:

skriven

varför hör inte universum min bön?

Svar: Jag vet inte, ibland kan det bero på att man har mer i nuet att ta till sig och lära sig men hur det är för just dig ser jag inte.. kram :)
Esmaralda

56 Dahlia:

skriven

Satt och scrollade lite idag på tåget, medans jag hade en person i tankarna som jag få till en träff med. Plötsligt fastnade jag på en reklam för ett vego-vänligt cafe. Nyfiken på om det var en hint att föreslå en kaffe eller fika där. Har jag chansen där?

Svar: Ja en hint kan det mycket väl vara... kram :)
Esmaralda

57 Anna E:

skriven

Har Trisse det bra nu?

Svar: Ja, Trisse har det riktigt bra nu, kram :)
Esmaralda

58 Hon:

skriven

Är han här bara för sitt eget bästa eller för min skull? Han tycks inte bry sig om mig, bara så pass tillräckligt att jag inte skulle sparka ut honom...
Kram

59 Jossan :

skriven

En del borde inte bli läkare. Träffade an av de otrevligaste läkarna jag mött idag. Hon lyssnade inte på vad jag hade att säga utan sa du är trött pga ditt jobb, du är trött pga dina antidepressiva.. sen så får hon mig att skämmas för att jag hamnat i depression och går på mina antidepressiva. ”Är man så ung ska man klara av att må dåligt utan tabletter.” Hon fick mig att känna mig så dum jag som vanligtvis står för att jag mått dåligt och liknande. Men usch att som läkare få patienten att skämmas..

Nu har jag sovit i typ 4h.. huvudet gör ont.. imorgon ska jag städa på jobb. Måste bli klar 😴

Kram

Svar: Ja det är trist när man blir bemött på ett sätt gör att man krymper och skäms !Så ska det INTE vara. Styrkekram :)
Esmaralda

60 Lina :

skriven

Tack snälla för svaret 🥰 Det finns väldigt många olika yrken inom det området. Allt inom vård/omsorg, skola, allt möjligt inom socionomyrken etc.

Jag får försöka klura och hoppas att jag hittar rätt ganska snart (helst om någon vecka😬).

Kram ❤

Svar: Lyssna inåt och satsa på det som intresserar dig mest, kram :)
Esmaralda

61 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser hur det kommer att gå med den nya killen som har börjat hos oss?

62 Anna E:

skriven

Tack för ditt svar <3

63 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om min bror shöper bil den närmaste tiden 🙂 min syster vill hjälpa min bror ekonomiskt till födelsedagen i 17 April 😊

64 Misstjejen:

skriven

Hej

Hinner jag fråga att varför jag känner på mig av imorgon blir annorlunda av min födelsedag som 26 år? Hoppas jag kan sova snart😁

Ha det bra

65 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser hur det kommer att gå med den nya killen som har börjat hos oss?

66 Månskenet:

skriven

Hej!
Ve o fasa, som barn höll jag på att bli just sådan, hittade på och skröt om saker som "hade hänt". Tills en av mina föräldrar sa till att så gör man inte fastän den andra föräldern gör så. Aha, det är alltså fel 🤔 men tursamt nog så lyckades jag där och då bryta ovanan!
Ha det gott! 💕

67 ullie:

skriven

åhh oj vännen ja du tyvärr känner jag igen det där allt föör väl - En svåger som jag numera vägrar träffa som förstört så mycket
att pappa o jag inte hade en så bra relation innan han dog och mamma o ja ... jobbig sits men ja försöker Undrar va hon känner . ser du ?

Tack snälla för din tid
kramar & Kärlek


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: