Medelålders dejting....

När man kommit upp i medelåldern,  kanske skilt sig, hittat sin egen plats i livet  -  då är det dags att börja dejta och leta ny kärlek men hur gör man ?

Förr gick man på dans och kunde sålla bland de som bjudit upp eller om man själv vågat bjuda upp någon man trånat efter.

Idag finns ju inte dans på det sättet

Sista gången jag var singel  så var det slut med nattklubbar och de traditionella dansplatserna.

 

 

Man gick på krogen istället och dyrt blev det och hur skulle man komma i kontakt med någon där ?

Man kan ju inte bara gå  fram till ett bord där det sitter lite manfolk  och börja prata om väder och vind ? Eller så kan man det, så klart kan man  - men jag gjorde aldrig det.

Alla hade börjat dejta via nätet och det gjorde jag också – med blandat resultat.

Det var inte fel…lite kul i början faktiskt… man rände på massor av olika dejter så fort man var barnledig… och så  fick man hålla ett öga öppet på fester hos vänner och bekanta.

Har man ett arbete med  människor omkring så ska  man naturligtvis hålla ett öppet öga där också.

 

Man kan slå fast att det finns ingen fysiskt plats för medelålders folk  som vill dejta !  Man får helt enkelt anpassa sig.

Gitter man inte  ( som kvinna) ta jägarexamen eller skepparexamen, gå med i en skytteförening  eller delta i något annat som är överrepresenterat av det  manliga könet… och har man sedan  uttömt möjligheterna i bekantskapskretsen och  på jobbet.. ja  då återstår två ting. Flirtande i närmiljön som på ICA till exempel och nätdejting.

Man ska aldrig säga aldrig.

Jag har bekanta som mött kärleken i väntrummet på Vårdcentralen, på hundpromenaden och som mött kärleken via nätdejting

Och när det gäller Nätdejting får man inse att det kommer ta tid att träffa rätt.

Man  ska inte bränna sin tid på långa middagar eller bjuda hem… förrän man VET att det är någon man vill lära känna mer.  Därför rekommenderar jag en kopp kaffe på stan för att snabbt röna ut om det kan bli något av intresse

Handen på hjärtat så var det ju lite same same but different förr.. man gick på  Adam och Eva och dansade, man gick på  Maxim och dansade och hängde i baren och det var minsann inte ofta man mötte något intressant.

 

 

Det gäller alltså att ha lite is i magen… att göra sig dateable och ha sina antenner ute… och förr eller senare blir det rätt för de flesta men inte för alla.

Träffa din nätvän irl så snart som möjligt… det är en helt annan sak att ha långa samtal på telefon och man bygger  upp en relation som snabbt kan sluta i platt fall när man sent om sidor möts i verkligheten. Och då har man kanske bränt månader av långa samtal.. vilket kan kännas lite surt.

Kram & kärlek 💖

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag drömmar inatt och Jag tycker ju jag såg en ögonblicket från min egen framtiden. Så det var i min egen lägenhet och Jag prata med två kvinnor. Och vet inte om det är min man som sitter i fåtöljen. Då jag pratar om jag ska blir gravid och få en frisk bebis och inte som mig.

Är det stämmer att det är min man sitter i fåtöljen. Jag kunde inte ser tydligt så på honom.

Och jag vet inte om jag är i nya lägenhet eller som just nu...

Efter den så jag blir gravid då utflyttar jag till min hemstad

Ha det bra

2 Yvonne gammal kund :

skriven

Godmorgon!

Jag ser vi har varit på samma ställen och roat oss en gång i tiden....Adam och Eva och Maxim😊.

Ha en fin dag!

Kram

Yvonne

Svar: Där ser man... ja, det var tider då när det begav sig :) Kram :)
Esmaralda

3 Skytten:

skriven

Hej!
Hur går det med jobbet jag sökt, har jag någon chans?

4 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda kan du se vart jag lagt fjärrkontrollen till TV? Den är så liten och lätt att tappa bort.
Kram

5 IB:

skriven

Har jeg sjans på R?

6 Juni ☀️:

skriven

Mitt i prick 🤣! Jag är medelålders och är dålig på dejting. Varit upptagen av annat singel i många år, men i kväll smäller det! Jag ska ta en kaffe med en man som fladdrade förbi på Tinder där jag inte tog kontakten. Jag sökte upp honom privat och skickade ett sms. Vi får se om det kan vara nått, det vet jag om ungefär 12 timmar 🤪!
Sol på er ☀️!

Svar: Bra, och du kommer snabbt veta om det är fågel eller fisk :) Kram :)
Esmaralda

7 Alie:

skriven

Godmorgon,
Själv kan jag rekommendera dejting promenader, vid just när nätdejting. Man bestämmer träff ganska snabbt för att få känslan om det kan bli något eller ej, då spiller man inte massa tid.

Es: natten har varit fundersam och vaken., Tankarna far runt, känner oro och ledsen. Kommer han få hjälp blir hans möte bra idag? Ska jag känna oro kring hans hälsa?
Kram

8 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har alltid hoppas på att alla i min familjen är syskon och föräldrar ska hinner att upplevelse som jag är tillsammans med kärlek. Förlovade, gift och barn. Så en del som dom ska få var med på det.

Kommer dom gör det? Och kommer dom var positiv men jag är säker på någon är lite negativ i börja men efteråt är alla positiv för det?

Ha det bra

9 2021:

skriven

Hur träffar jag min?🌸

Kram

10 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Dejta! De hade varit underbart, bara längtar precis som många andra här på bloggen.

Dejting över nätet är inget för mig, har inte provat visserligen, men nej det säger stop för min del.

Är aktiv inom mina intressen, försöker vara på de platser där energierna känns bra, vad mer kan man göra? Chanserna måste väl öka efter coronan.
Längtan för mig är så intensiv, mitt äktenskap är slut känslomässigt, vi är redo möta kärlek på nytt bägge två.

Har hittat en favoritrestaurang i hamnmiljö, första besöket i går, urgott och så skönt sitta och höra masterna slå och titta ut över alla båtar. Ensam men energierna kändes jätte bra och kan tänka på ett sådant ställe skulle jag kunna träffa ngn, det får helt enkelt bli fler besök. Ett spontant möte där det bara säger klick! Det vore väl ngt.


Byggkrånglet hade kunnat undvikas om maken kommunicerat rätt från början, nu är tid hos advokat inbokad om en vecka, själv hoppas jag det går att lösa tidigare. Det sliter oerhört och jag är väldigt trött . En separation är trots ej möjlig förrän alla praktiska problem är lösta, man måste vara realist.

I dag skall jag till återbesök ögonläkare, har fått ny medicin sedan en månad för ögon och hudbesvär. Det kan hänga ihop, men än så länge inte kännt ngn större skillnad...

Lycka till med dejtandet där ute, min tur skall väl också komma så småningom!

Kram

11 Linda:

skriven

Ja att träffa någon nu är verkligen inte lätt. Man sitter mest hemma, och chanserna till att träffa någon irl är verkligen inte stora. Drömmer fortfarande om den stora kärleken, men också accepterat tanken på att ifall den inte dyker upp, så är detta också okej. Träffar fortfarande min söta granne, och jag har nog kanske mer känslor för honom än vad jag borde ha egentligen, jag tror att han har det för mig också, men ingen av oss vill väl egentligen erkänna dem, varken för oss själva eller varandra. Det finns vissa saker som står emellan oss, som jag inte vet om vi lyckas komma över. Tiden får utvisa den saken.

Har en väninna som varit på otaliga nätdater, och hittills verkar det vara fler grodor än prinsar som dykt upp :) Men hon kämpar på. Själv är jag inte där ännu.

Ha en bra dag alla fina här på bloggen!









Svar: Ja, var och en gör på sitt sätt och det är bra :) Kram :)
Esmaralda

12 Skrållann :

skriven

Hej!
Det var längesedan man var på date och letade efter den rätta. Jag har varit tillsammans med min man i 22 år. För några år sedan handlade mina frågor här ständigt om han var den rätta och hur jag många gånger tvivlade. Jag var så upptagen med mitt ifrågasättande att jag helt satte äktenskapet på sparlåga. Så kan man ju inte hålla på så vi blev bättre på att prata och möta varandra. Han är ju en superfin, klok och intelligent man på alla sätt och det vore ju dumdristigt av mig att inte ge allt för att behålla honom och jag tror han tycker detsamma om mig;) Jag hoppas ju numera att det blir ett livslångt äktenskap för ge sig ut i datinglivet känns väldigt komplicerat☺️

Kram❤️

Svar: Underbart och jag får en god och starka känsla kring er två, kram :)
Esmaralda

13 Lenafena:

skriven

I det bedrövliga skick jag är i nu är det väl VC som gäller.....du sa att jag skulle träffa mannen mitt i vardagen när jag minst anar det. Fast med min ”vanliga” tur har väl kraken redan dött i Corona....eller fått alzheimers.....eller träffat någon annan..... och jag är ju inte direkt ett kap idag. Skröppel i kroppen! För länge sedan provade jag att nätdejta och det var gräsligt!!!!! Blev stalkad av en färghandlare som ville gifta sig efter 2 gången vi setts..och senare en mycket känd fotograf....som pratade OM sig själv hela tiden och jag skulle vara beundrande publik....och en antikhandlare som ville köpa ett av mina skåp...och en Stor chef på kommunen som hade kronofogden hängande över sig....fantastiska män frid över deras minne..... glömde konstnären som ville måla av mig och gubben som hade problem med prostatan och behövde en älskarinna för att hålla potensen igång som han sa.... är det överhuvud taget lönt att vänta längre..... ibland tänker jag på min ungdomskärlek en otroligt vacker advokat från Frankrike. Vi träffades på nytt en magisk helg i Paris...efter 30 år....han var här i Stockholm också ... han var skild från sin fru men efter att ha träffat mig på nytt valde han att gå tillbaka till exfrun......verkligen stärkande för mitt självförtroende..... det var riktigt knäckande. Vars nagerst jer karln?

Svar: OM inte annat får man ju säga att det var en bunt annorlunda män du dejtat genom åren :) Den som jag ser ska komma är mer vanlig och alldaglig.. kram :)
Esmaralda

14 anonym:

skriven

min mens har börjat krångla, är det klimakteriet som närmar sig? alltid haft regelbunden mens

15 Skorpan:

skriven

Allt var bättre förr, man var ung o snygg o... Nå nej, stämmer inte på mig, förutom o ;). Håller med, dansställen fanns o där kunde en kanske hitta nån, i dag är nog nätet det vanligaste stället att hitta nån, tror jag.

Nätdejtat har jag gjort med klent resultat o numera har jag svårt att tro att nån kommer att komma emot mig... När jag minst anar det har du sagt Es, men jag "anar" ju mest hela tiden ;). Var gömmer han sig Es? Trist är det, för jag är ju redo för tvåsamhet o i det här fallet tror jag inte tvåsamhet innebär att jag ska skaffa hund ;)...

Gårdagens träning gav mig mera ont o nu får vi väl se hur det går med löpningen i fortsättningen, shit. Trist. Hoppas det ger med sig fort. Annars en helt vanlig tisdag, vad jag vet...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja somliga tar tid på sig innan de dyker upp ! Fortsätt ha koll, han kommer ju ! Kram :)
Esmaralda

16 F:

skriven

Godmorgon esmeralda gud vad trött jag är puh , det har varit mycket jobb nu det sista och det är roligt men så trött jag känner mig 😅 jag undrar finns det något runt mig jag bör vara uppmärksam på kram 🥰

17 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Nätdejting vart jag åskådare till då grannen skaffade karl efter skilsmässan . Hon hade 5 barn och var desperat. Stolpskottet som flyttade in satte alla 5 barnen i lillstugan och kostade på bröstförstoring till henne ! De flyttade till hans hemstad och det höll 2 år med ett gemensamt barn till.Nu är hon tillbaka i lägenhet ..

Jag börjar undra om man kanske har blivit lite för bekväm att hitta sambo. Men särbo kan jag tänka mig
Sonen sjuk och provtagning görs idag hoppas det inte är covid då Moses ska ultraljudas nästa vecka.

Trevlig Tisdag !

Kram Anki med flock

Svar: Håller tummarna för sonen..... kram :)
Esmaralda

18 Jossan :

skriven

Jag trodde inte att det fungerade med appar. Men tydligen för nu har jag träffat mitt livs kärlek!

Igår blev det en lång dag med föräldramöte och jag var helt slut när jag kom hem. Hoppas på att de fick ett bra intryck av mig iallafall.

Jag har sovit så dåligt inatt.. drömt massa..

Kan det vara elev D som tagit min dator?
Kommer skolan ersätta den som blev stulen?

Kram

Svar: Visst fick de ett bra intryck. Jag ser inte vem som stal din dator men en försäkring bör träda in och ersätta... kram :)
Esmaralda

19 Lilian:

skriven

Hej E,

Gillar M.N mig?

/Lilian

Svar: Ja, kram :)
Esmaralda

20 Pegasus:

skriven

Hej E!
Tack för intressant läsning ❤
Önskar ställa en fråga kring min kärlek.
Kommer vi hitta tillbaka eller är det dags att släppa och gå vidare? Jag har hela tiden tänkt att han är min pusselbit, men jag har kanske haft fel?

Pegasus

Svar: Ge det lite energi och tid till och sedan tror jag du kommer veta exakt hur du ska göra.... kram :)
Esmaralda

21 Nenna:

skriven

Hej Es,

Ser du om jag kommer att träffa min själsfrände eller flirt via nätet?

Det händer inte mycket via nätdejtingen tyvärr 🤷🏼‍♀️

Kram 🤗

22 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.
Intressant läsning. Tack.

Es, är det rätt beslut att säga upp sig och ta det ”nya” jobbet? Eller kan det bli fel beslut?
Kram

23 sth:

skriven

Hej!
Ska på dejt till veckan med M. vi har hittat varann på nätet och det känns väldigt bra. Kan du se något om han? kommer vi inleda något seriöst?
Kram!

24 Snödroppen :

skriven

Godmorgon❣️
Detta med nätdejting, det är inte enkelt. Var det enklare förr när man stod och trampade på discogolvet och dansade tryckare med den man var kär i, tror knappt det för oftast var det inte ömsesidigt ändå😅
Idag är det ju en djungel i dejtingvärlden och många clowner finns det. Själv är jag ganska blyg och försiktig och tar det lugnt. Bara att önska alla Lycka Till i djungeln😜
Jag har ju en gammal flört och vi hörs av då och då, det verkar som han vill ha mer kontakt på sistone, tror du vi kommer ses inom kort?
Önskar dej en solig tisdag☀️💞

Svar: Ja, det är fullt rimligt att ni snart kommer ses.. kram :)
Esmaralda

25 Jenny:

skriven

Hej!
Jag har brutit benet och det är så pass att jag måste operera. Jag undrar om du kan se om det finns en positiv anledning till att detta hänt? Som jag förstått så finns det alltid en anledning till allt som händer.

Svar: Ja ofta finns det en mening med det som sker men något direkt kan jag inte se för stunden.... krya på dig, allt kommer gå bra... kram :)
Esmaralda

26 Kristin:

skriven

Å ha mannlige venner er greit, men føler ikke for dating nå. Jeg har lært at man aldri skal si aldri, så det som skjer det skjer. :)

Virus er så redd for naboens hund. Hver gang han går forbi med sin eier, bråker Virus så enormt. Jeg er fullstendig klar over at han er i en alder hvor mye er skummelt, men ... I går møttes vi i skogen for å gå en 5km runde. Vi holdt litt avstand. Virus var spinnvill. Han bjeffet hele runden på 5km. Tror han til sammen kanskje var stille 100m på hele runden. Han har en enormt sterk røst, så stemmen hans bærer langt. På slutten av turen saktnet Virus og jeg tempoet, og naboen forsvant, slik at han ikke skulle avslutte helt hysterisk. Vi skal ta flere turer, men bare korte.
Det er lite ok dette, for naboen går forbi min eiendom et par ganger i døgnet, og jeg bor jo et sted med mange mennesker rundt. Virus blir da helt vill. Det er ingen som har sagt noe, men jeg føler at det ikke er bra. Virus bjeffer på katter, folk, fugler, kort sagt alt som rører seg. Jeg forsøker forskjellige metoder for å få han til å være mer stille, men han er bestemt. Tror du han vil bli bedre etter hvert som han blir eldre, kjære Esmaralda? Jeg håper virkelig det, for dette er ikke bra og slik kan jeg ikke ha det.
Han virker ikke redd for mindre hunder.
Når vi går i sentrum og ser andre hunder, reagerer han ikke slik.
Det er klart at det har vært et nedstengt samfunn når han har utviklet seg, slik at han har ikke fått den nære sosialiseringen han har behøvd. Men, han har hele tiden sett folk og hunder på litt avstand, så hans oppførsel er uansett ikke bra.

Ønsker en riktig god dag.
KRAM!!!

Svar: Ja jag tror det blir bättre men du får jobba på det... när ni möter hundar/människor som han skäller på så försök att stanna kvar i situation, låt honom sitta ner och låt situationen trötta ut honom så det blir normaliserat och han inte orkar skälla mer... det kräver en hel del träning men jag tror absolut att han kommer bli bättre på detta.. . Finns det löshundspromenader där du bor ? Det har vi här.. en stor hage på ett par tunnland o man kopplar loss sin hund när man kommer dit och sedan går ägarna i en stor cirkel och bryr sig inte om varken sin egen eller andras hundar... det är bra träning och brukar fungera jättebra... säkert ett 30 tal hundar och ägare varje gång som deltar... kram :)
Esmaralda

27 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Hade lite hoppats på ett jobb jag sökte där jag kände att jag matchade kraven fullt ut, åtminstone att få komma till intervju. Ser du om det finns en chans hos dem? Känns ju hopplöst om jag inte ens kan få det med ett jobb jag har alla kvalifikationer till. Eller så var det helt enkelt inte rätt plats?

28 Jojo:

skriven

Hej!
Dejting är svårt, har gett upp.
Kommer jag att äga ett diamanthalsband en dag?

Kramis!

29 Lina :

skriven

Det ska bli intressant var jag kommer träffa på min kärlek 😀
Han får gärna dyka upp nu 😊

30 Anna:

skriven

Kära ES!
Ville bara höra om du kan få en känsla rent allmänt med mannen.
Jag har backat helt och inte hört av mig alls på 1 månad.
Känner att ansträngningen ligger på honom den här gången om han vill återuppta kontakten.
Saknar honom väldigt. Men vill inte krusa/eller jaga.
Har du något gott råd att ge?

Kram!

31 Fjäril:

skriven

Hej,
Kan nån ha stulit hans kreditkort eller kommer den att hittas?
Kram

32 Dunegull:

skriven

Blir jag nöjd med soffan?

Svar: Ja, det tror jag du blir, kram :)
Esmaralda

33 Agnes:

skriven

Nätdejting är skit. Har varit på nätet sedan typ 2013.
Under den tiden kanske varit på 4-5 dejter. Som mest gett mig en önskan om "Ta-mig-häri-frååååån!"

Mötesplatsen är en skitsajt med en massa udda regler som gör att vuxna blir förminskade. De där som jobbar på supporten måste verkligen leva ut sitt behov av att förtrycka folk...

Nu när jag blivit 60, så är det bara gubbar som tar kontakt. Tar jag kontakt ngn gång, så blir det inget svar, då män i min ålder söker kvinnor i min systers ålder o hon är 13 år yngre än vad jag är.
Jag skulle aldrig umgås med en man som passerat 60.

Jag tror inte på kärlek, och blir inte förälskad. Har aldrig varit, men däremot har jag trott att man måste påstå att man är kär. Men ngn känsla har inte funnits.
Och finns inte för män, då jag anser att en man, ja, det är en person som anser att kvinnan är ett ting som han äger.

I min värld så är en relation förknippad med att vara styrd, bevakad, vara bedragen både på känslor, förstånd o pengar.


I o m ytterligare en händelse, så inser jag att jag är för snäll. Fått veta att en man som tidigare varit en kollega, nu efter sin pension, hotat med att gå vidare med lögner om mig i syfte att få mig sparkad från jobbet. Så nu blir det antagligen en massa möten o från mig, en strid om mitt jobb. Jag tänker strida för mitt jobb, men kanske behöver jag göra ärendet polisiärt.

Så trött på män som tror att de ska styra o ställa o när jag som kvinna vägrar att bli kuvad, så blir de hatiska o hämndlystna.

Så, nä fan...jag skiter fullständigt i glada leenden, glittriga ögon, snällhet o annat inre jox när det kommer till män. De är illvilliga, lismande, manipulerande varelser som letar snälla kvinnor som de kan förminska och äga.
Ska jag offra mig på relationens altare, så ska jag tjäna ngt på det.

Anser att jag har det bra. Jag sköter mig själv, tar mina egna beslut, slipper bli tokig och fattig.
Kommer o går som jag själv vill, utan att behöva redovisa mina göranden. Har en egen säng, utan krav på att tillfredsställa en mans nycker. Får sova hur länge jag vill utan att behöva förklara. Ingen som står över mig o påpekar att det o det måste göras.

Däremot så söker jag en dans-o-träningspartner. Kan tala om, att män dansar inte när de passerat 40. Då ska det åkas båt, skyfflas i trädgård, grilla o dricka öl, sitta i en soffa o titta på folk...sådant jag inte gör då jag tycker det är skittråkigt.

Eller så ska de ligga på en strand o titta på andra kvinnor. Jag avskyr både att sola o bada.

Så nu har jag fullt medvetet utvecklat en enorm kräsenhet när det kommer till män. Ser mig alldeles för bra för att slösas bort på ngn random snubbe. Dessutom så är jag ytlig. Jag avskyr skägg o långt hår på män. Jag gillar inte övervikt, o känner mig enbart korkad om mannen är kortare än mig själv. Män under 180 går bort helt.

Dessutom så har jag gjort min samhällstjänst med att med ett 6-siffrigt belopp ställt upp på att ge en man med falska papper svenskt medborgarskap. Så en personen av utrikiskt ursprung går oxå bort. Kan tänka mig möjligtvis en spanjor som danspartner. Inget mer. I princip gillar jag inte ngn nationalitet när det kommer till en ma, då jag inte litar ett jota på män.

Så...jag fortsätter som singel, planerar mitt liv som singel o känner mig så lätt om hjärtat med det beslutet.
För jag ser absolut inget alls positivt med en relation...däremot kan jag skriva en novell om vad nackdelarna med en relation skulle innebära.
Kan inte ens förstå varför kvinnor vill vara i en relation. Det är ett mysterium för mig...om man nu inte tjänar ngt på det...

Nu hoppas jag att jag slipper satsa från tårna när det kommer till fajten om mitt jobb...som en man är upphov till.

Ett försenat grattis till Talismanvinnaren kommer här: GRATTIS!!!

Och stora kramen alla i vår spretiga bloggfamilj! ;0}

Svar: Din tidigare kollega som hotar, det är fruktansvärt dåligt stil. Det här borde han tagit upp då, när han jobbade så ni haft en chans att reda ut. Jag tycker inte du ska oroa dig särskilt över detta. Tar han det vidare, så ska du också göra det... kan inte se att ditt jobb är i fara...stor kram :)
Esmaralda

34 <3:

skriven

Hur kommer jag träffa min soulmate / nya kärlek ? Kommer jag få hjälp att hitta honom.
Blir det i sommar ?
Finns det ingen matchmaking sida / företag i Sverige där man kan betala för att de ska hitta en dejt åt en som passar.

35 Dunegull:

skriven

Träffar jag mannen i mitt liv på nätet el irl?
Kram

36 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag har dejtat en hel del män under årens lopp, men här är jag idag mer singel än någonsin utan en endaste man i sikte. Tänker skita i dejting eftersom det ändå inte funkar för mig.

Jag beställde en gång en regressionsseans av dig, vilket vae mycket intressant. Där framkom det att jag i de flesta liv levt ensam. Detta liv skiljer sig inte från de tidigare liven i den aspekten. År 2006 blev jag spådd att jag kommer att möta kärleken men det har inte skett. Så en ”livspartner” blev det aldrig för mig. Jag har redan levt största delen av mitt liv själv. Så oavsett om jag någon gång kanske snubblar över nån kärlek så är han inte min livspartner. En livspartner är någon man delar sitt liv med och jag har som sagt levt ensam i mitt liv.

Kram

37 Jessica:

skriven

Det går inte så bra med jobb för mig just nu. Ser du någon ljusning? Kommer jag ha jobb i höst?
Med vänlig hälsning, Jessica

38 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Misstror nog att han kommer, han har äkert bestämt sig för att vara young, free and single ;).
Kram Skorpan

39 Xam:

skriven

Hej!
Har prövat nätdejting,varit på danser,men ingen man i sikte någonsin.Klart man har gett upp .Åren går och går.

Så Es,var är han?

40 AnnaK:

skriven

Känns som att jag börjar vara för gammal för dejtande. Skulle dock vara trevligt att gå på dejt med en man jag redan känner. Få göra sig lite "fin" och så 😊

Glodde han efter mig eller min bil igår?

Kram 🤗

41 Jen. :

skriven

Ser sommarstudier ut att vara något som kan vara positivt för mig eller bör jag fokusera på dottern medan jag har möjlighet?

42 Ghostwriter :

skriven

Tyvärr är nätdejting dåligt för mig. Jag har hittat rätt person men inte den rätta, det tar alltid slut innan 12 månader. Jag är inte desperat och väljer noga vem jag ska inleda vidare med. Det håller bara inte. Jag vill hellre möta kärleken naturligt. Jag tar aldrig riktigt det steget på café, Ica osv för jag märker inte om jag ens är intressant.

Vad gör min soulmate nu?
Kram

43 Jossan :

skriven

Jag fick 500kr från försäkringen.. det är inget för en dator för 10.000kr.. jag försöker lägga fram att vi ska ha Mac på jobbet. Hoppas det blir så./

Tror du den nya rektorn kan köpa in Mac? De datorerna vi har nu är katastrof..

Kommer jag typ få en ökning i pengar snart? Typ ett par miljoner så jag kan köpa mitt hus som jag vill ha?

Kram

44 <3:

skriven

Hur kommer jag träffa min soulmate / nya kärlek ? Kommer jag få hjälp att hitta honom.
Blir det i sommar ?
Finns det ingen matchmaking sida / företag i Sverige där man kan betala för att de ska hitta en dejt åt en som passar.

45 ML:

skriven

Jag har inte varit på dejt på flera år. Tycker att det är hemskt att sitta där och stirra på varann. Nej jag vill att man träfffas naturligt i vardagen istället men nu har jag faktiskt gett upp och det har aldrig hänt förut :) Det spelar ingen roll hur jag än försöker tänka och jag tror helt enkelt att det är för att det har gått för långt tid och ingenting har hänt. Blev ju som bekant inget på jobbet heller. Så denna kärlek som du Es tror att jag ska möta :) ... Hur ser han ut och har han något budskap till mig?

Ha en go dag!
Kram

Svar: Han finns ju där fortfarande i din framtid.. och på något sätt verkar det ändå vara så att jobb är inblandat... kram :)
Esmaralda

46 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, jag känner mig så låg igen, trodde jag var på väg framåt men är tydligen väldigt känslig och oron är lättväckt. Mår bra/bättre några dagar men sen kommer det jobbiga tillbaka. När går det över? Känns som allt går runt och kommer tillbaka. Är jag på rätt väg? Kram och tack

47 Solen ☀️:

skriven

Hej! Ja jag har provat på nätdejting - och lyckats!
Och fort gick det!

Det var via Mötesplatsen.
Jag tyckte det var hemskt att lägga ut en profil och gå ut offentligt med att jag sökte någon. Hade jag inte blivit påhejad av mina två tjejkompisar hade det nog inte blivit av, men vilken tur att jag vågade!

Först var det en gratishelg när jag fick testa på att skapa en profil och titta runt lite. Sedan betalade jag för en månad och tänkte att en månad ger jag det, sedan får det vara. B
Nervositeten släppte lite efter några dagar och jag skrev kort med kanske 5-6 stycken och träffade sen 2. Den första bodde ganska nära mig så vi bokade en dejt och gick jag en promenad, men där kände jag direkt att nope här klickar det inget så där tog det slut direkt.
Den andra skrev jag med ett par veckor först innan vi fick tid till att ses. Först var jag ganska skeptisk till det hela eftersom vi bodde ganska långt ifrån varandra, men intresset växte efterhand när vi skrev eftersom han var så himla rolig och vi hade så mycket att skrivprata om! Så efter ett par veckor sågs vi sen och där klickade det direkt! Och nu har det gått fem år och vi är sambos!
Jag hoppas att vi ska få många fina år ihop han och jag!

Kram Solen ☀️☀️☀️

48 Shenzi:

skriven

Hejsan Es!
Med tanke på vad dagens inlägg handlar om kanske jag ska passa på att fråga om mig. Kommer jag leva ensam hela livet eller kommer jag träffa Han med det stora H:et å bilda familj (det e en av mina drömmar)? Kan du se om han är långt borta isf å kanske kan se något om honom eller vårt första möte? Jättenyfiken vad du kan se om detta! Kram Shenzi 🌹

49 Shenzi:

skriven

Hejsan Es!
Med tanke på vad dagens inlägg handlar om kanske jag ska passa på att fråga om mig. Kommer jag leva ensam hela livet eller kommer jag träffa Han med det stora H:et å bilda familj (det e en av mina drömmar)? Kan du se om han är långt borta isf å kanske kan se något om honom eller vårt första möte? Jättenyfiken vad du kan se om detta! Kram Shenzi 🌹

50 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, jag känner mig så låg igen, trodde jag var på väg framåt men är tydligen väldigt känslig och oron är lättväckt. Mår bra/bättre några dagar men sen kommer det jobbiga tillbaka. När går det över? Känns som allt går runt och kommer tillbaka. Är jag på rätt väg? Kram och tack

51 <3:

skriven

Esmeralda, fick reda på idag att föräldrarna krävt ett möte och även soc säger att vi ska ha möte.
Du skrev jag inte kommer behöva sitta i ett möte med föräldrarna.
Det verkar så, kommer jag verkligen slippa detta?

Svar: Nu blir jag lite osäker... måste du vara i möte med föräldrarna så verkar det inte blir en vanligt klassiskt möte i alla fall.. kram :)
Esmaralda

52 Tips från coachen:

skriven

Nätdejting är ett toppenalternativ om den inre cirkeln känns tradig och un-dateable!

Tinder har ett illavarslande rykte av att vara en app för ligg, men icke sa nicke! Framförallt väljer man själv vem som får skriva till en, så man slipper alla sluskgubbar och gummor :)

Go for it säger jag! 🏁

Ps: Tror du mötet med min kärlek kan ske via dejtingapp Es?

53 Till er som är vilsna :

skriven

Ja alla är vilsna mellan åt. Jag ville bara dela med mig lite. Jag blev nyss dumpad, fast det känns som ett gemensamt beslut också, fast inte på mitt intiativ. Det känns förjävligt och det var inte så man tänkte de skulle bli. Att älska någon man inte är älskad av tillbaka. Aj.
Jag tänker på mina erfarenheter och använder mina verktyg för att stå stark nu. Förr skulle jag sovit bort tiden, skada mig själv, gråta i duschen, supa bort känslorna. Försöka och nästintill lyckas ta mitt liv i hemlighet. Nu ger jag mig en chans att visa att jag faktiskt lärt mig något av allt skit som varit förut, jag har ju inte kommit så här långt för att gråta igen? Lättare sagt än gjort? Ja, bara när man inte nyttjar sina verktyg. Det är ok att gråta jag menar bara att jag inte ska behöva dränka mig i dom mer.

Jag har alltid velat klippa av mig håret, men det har inte varit min stil och jag har haft så långt hår enda ner över svanskotan vissa tillfällen. Samma dag det tog slut så klippte jag av håret och det känns som att det inte längre hänger på håret så att säga. Det hänger på mig! Det är ”bara” hår och det är ”bara” en kille. Sluta vara fäst vid saker som går ut över den du är innerst inne. Mitt hår är en symbol för mig, alltid varit något heligt. Att jag klippte bort en del av det gav mig en symbol på att även fast en del av mig försvinner så försvinner inte hela jag. Den delen som fattas kommer växa ut till något starkare.
Okej.. det sistnämnda kom jag på i skrivande stund men det känns så.

Jag ÄR vilsen men vilken jävla (ursäkta språket) frihet det är! Att vara så vilsen att man kan vara fri att fylla på livet med nytt, igen. Ja, alltid ska man börja om på noll. Ruta ett. Och fantastiskt är väl det, att ha den möjligheten inte alla får, att få börja om. Det är mer magiskt än vi kan tänka oss, säkert att jag själv inte förstått det helt än.

Jag är skit rädd i vad jag ska göra av livet men också trygg. Inte bara i att livet blir bättre utan jag är trygg i mig själv. Inte självsäker och inte perfekt men trygg i mitt inre på ett sätt jag aldrig varit tidigare.


Känner du också igen dig så ska du fortsätta såhär. Du ska vara stolt över dig själv. Och som Esmeralda sagt många gånger till mig; Låt aldrig någon hindra dig.

Och känner du inte dig tillräckligt trygg i dig själv så är det aldrig försent. Ta hjälp nu. Det är dax. Jag vet, för jag har varit ett skrumpet russin som inte trott mig vara förtjänt av livet och därmed gjort val som stämde överens med det. Det du tror stämmer inte. Ta hjälp och hitta dig nu.







Kram
Ghostwriter





54 Skorpan:

skriven

Dotra som studerar o som inte varit på plats i sin lägenhet pga distansstudier har nu blivit av med sin cykel som stod i husets cykelförråd. Har dom städat bort den för att den inte hade namn på sog eller vad o ser den ut att komma tillrätta Es? Till råga på det vill bostadsstödsmyndigheten ha redogörelse för de inkomster hon haft under vintern/våren, vilket ju kan påverka det stödet trots att hon nu inte har nåt sommarjobb heller. Blir det nån reda i eländet Es? Hon har verkligen prövats på olika sätt fr om den dagen hon flyttade hemifrån, typ.
Kram Skorpan

Svar: Ja hon får helt enkelt ta tag i detta och beta av.. dock ser det inte ut som om cykeln kommer tillbaka...ibland kommer allt elände på en och samma gång, men det finns ett slut på det och hon kommer in i ett lugnare och mer positivt skede, kram :)
Esmaralda

55 Rädd:

skriven

Gör jag rätt som släpper tävlingen? Tror något säger att jag ska låta bli, att det finns bättre vägar att ta framåt? Eller går jag miste om en en chans? Skulle så gärna vilja ha tydliga tecken vilken väg jag ska gå.

Kram och kärlek.

Svar: Ja, om du vill så kan du med lugnt samvete släppa, du ska inte pressa dig själv för hårt, kram :)
Esmaralda

56 Casanovan:

skriven

Tjenixen!

Detta inlägg skickade jag till min mamma som kan behöva en kärleksfull rövspark 👍

Hur ser förresten mina chanser ut att stöta på kärlek inom det snaraste? Jag känner mig så redo.

Nu: coronatest! Wish me luck..

Många kramar 🤗🤗

Svar: Vad kul, hoppas mamma tar det positivt :) Goda chanser att du själv snart möter kärlek, kram :)
Esmaralda

57 blaebaer:

skriven

Jag fick kontakt med en privat hyresvärd här nyligen.. vi pratades vid, det gjordes kreditkoll och de skulle höra av sig kring visning men har inte hört nå mer sen dess så undrar.. Är de bara sega eller ogillade de kanske att jag ville se lgh själv? med tanke rådande läge.. Blir även lite nojjig att det kanske är något fuffens och de kanske inte var helt seriösa.. Behöver jag oroa mig eller bara avvakta?

58 Jennifer:

skriven

Hej!

Jag har lite mediala gåvor, absolut inte i den utsträckning som du!:) Men på mitt eget sätt.
Då jag började öppnas upp för andligheten så började jag få upprepade problem som fortfarande finns kvar av jordbundna energier som sätter sig fast i min energi.
Detta gör mig otroligt trött, och jag får betala för att få hjälp att rensa bort dom. Jag har provat allt, jag tänker att jag jordar mig varje morgon, "stänger i mig" ber om beskydd. osv osv. Jag ber dom argt att lämna mig/ jag ber dom snällt.
Jag känner mig helt uppgiven. Detta har pågått i flera år. Vad gör jag för fel? Hur kan jag agera/vara för att de ska respektera och inte "fastna" i min energi? Så tacksam för svar och hjälp och eventuellt dina egna erfarenheter av det! KRAM!

Svar: Jag tycker att du ska göra dig helt kvitt din mediala gåva. Just nu är den fel fel för dig och ger mer problem än glädje. Jag tror att du själv ganska enkelt kan rensa bort allt - genom att du tar ett samtal med din andlige vägledare och gör klart att du inte vill vara mottaglig. Det är faktiskt ganska enkelt gjort. Efter detta kan du ibland ändå känna av, och det är ju det egna psyket som spökar, och då ska du helt enkelt ignorera, tänka på något helt annat och göra något helt annat, kram :)
Esmaralda

59 Liten C:

skriven

Så konstigt livet är,
Var gift 😳😓. Trodde jag hade det ganska okej.
Träffade en man på lunchrasten på jobbet .
Ingen kärlek vid första ögonkastet men något växte fram under våra luncher .
Nu efter mycket övervägande tårar vakna nätter dåligt samvete så har jag skilt mig och det har blivit vi ❤️.
Så ibland när man inte vill träffa någon eller dejta så händer det.
Jag är så lycklig som jag aldrig någonsin varit tidigare.
Passar på att ställa en fråga,
Jag och min nya man vill bygga hus på hans gård.
Verkligen en dröm vid sjön.
Ser du om det kommer att bli så?
Varma kramar och lycka till alla som letar efter kärleken 🙏❤️

Svar: Jag ser inga detaljer men jag ser ju er bo i hus, kram :)
Esmaralda

60 AnnaK:

skriven

Provar igen....mig eller bilen han glodde på?

Kram 🤗

61 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Synd på cykeln om den inte kommer tillbaka :(. Men ja, hon har fått en massa saker att beta av redan tidigare, inget nytt iofs, så det klarar hon nog av o har redan gjort i skrivande stund ;). Inget curlande här, åh nej...
Kram Skorpan

62 IB:

skriven

Er det noen rundt meg jeg burde være oppmerksom på? Kjærlighet?

63 Camilla:

skriven

Inte träffat någon sedan skilsmässan 1995 och kommer att leva ensam tills locket läggs på😃 Men vad pysslar denna man med nu undrar jag. Om det är mycket funderingar. Jag skrev en fråga i lördags men fick ingen återkoppling och undrar hur det kommer sig för han brukar svara? Man blir ju lätt förvirrad. Kram

64 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har märks en del och en sak var jag tycker inte alls roligt. När jag har B kvinna då pratar vi typ allt som med boobs. Så ofta jag dra upp om C kvinnas stor... men...

Nu inser jag att det är inte jag som bruka var såna om henne. Jag vet inte vad kan jag gör åt det.

Bara glömma det och det är inte jag som såna mot henne...

Hon är den väl påverkar mig? Men jag försöka väl glömma vad jag har sagt om C kvinna... och det känns väldigt opassande av mig.

Ha det bra

Svar: Ja stryk ett streck över detta för dig själv.. ibland blir det fel men oftast kan man rätta till och det kan du, kram :)
Esmaralda

65 Oro:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du någon anledning till att jag inte ska lita på arbetsgivaren? Ser du någon varning? Eller något som kan bli fel så jag står utan jag bb?
Kram

66 Ghostwriter:

skriven

Hur stor % chans att jag träffar soulmate innan året är slut

Kram

Svar: Svårt att säga... ingen direkt procent kommer till mig men tydligt kan jag känna att chansen finns.. kram :)
Esmaralda

67 Muu:

skriven

Hej Esmaralda.

Tycker han tillräckligt mycket om mig?
Ser våra planer ut att bli av?
Kram

68 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda kan du se vart jag lagt fjärrkontrollen till TV? Den är så liten och lätt att tappa bort.
Kram

Svar: Jag kan bara känna att den finns nära dig... kanske någon annan här på bloggen kan se bättre ? kram :)
Esmaralda

69 Hoppfull:

skriven

Hej Esmeralda! Har jag förlorat honom för gott eller kommer han tillbaka? Kram

70 ML:

skriven

Jag måste se det för att tro på det :)

Här vände vinden efter att jag bett Zanmi om hjälp. En jätte trevlig kvinna ringde och ville skriva anställningsavtal gällande vaccineringen på ett annat ställe och jag tackade JA. 2.500 kr mer i lön än tidigare och hoppas att det blir bra! Har ju kvar det andra också men förbannad då de inte uppfyllt vad man lovade utan stoppat huvudet i sanden så nu testar jag annat :) 16 min resväg istället för 1.04 enkel väg.

Förstår inte vad det är för sval bris som kommer mot min kind ofta när jag är hemma. Kanske någon som är på besök :)

Kram från ett kylslaget Stockholm.

Svar: Härligt, grattis.. ja Zanmi gjorde sitt :) Brisen mot kinden är en kärleksfull klapp så visst har du besökare ibland.. kram :)
Esmaralda

71 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda, när kommer jag ur det här? Det har pågått så länge och är så påfrestande. Önskar bara att få må bra igen. Tack och kram

Svar: Det kommer, du kommer må bra igen, så försök kämpa på, kram :)
Esmaralda

72 Mercan :

skriven

Esmaralda jag drömde siffran 26 och "tre" veckor 😊vad betyder det Esmaralda 😓 om jag räcknar 26 dagar och tre veckor, allt tyder den 28 de Maj fredag, blir det litegran vinst Esmaralda från euro jackpott🤔 Esmaralda ser du någon summa komma in i familjen under Maj eller Juni 😓 min bror ska ta kredit från banken till att shöpa Mazdan de här dagarna 😊Esmaralda ser du något någon summa komma in i familjen som ska hjälpa till vi vill reparera hus taket i Bulgarien 😓😓😓det behövs nödvendigt

73 Hoppfull:

skriven

Hej Esmeralda! Har jag förlorat honom för gott eller kommer han tillbaka? Kram

74 Bjork:

skriven

Hej va betyder förändrings drömmarna? Kram

75 Tiss:

skriven

Hej Es!

Att ge min katt medicin imorse gick jättebra :))) Jag är så lättad.

Hursom...

Alltså jag vet inte riktig vad/hur jag ska göra. På en viss veckodag brukar jag och min handledare fixa med en sak men nu kommer vi bara att göra det varannan gång av en viss anlednig som jag har full förstående för. Fast vi har det riktigt trevligt och driver med varandra titt som tätt.
Igår var jag ensam med den andra handledaren (som hoppar in istället) i ett annat tillfälle och seriöst, det var så tråkigt vilket nu skapar ångest.
Hon är jättetrevlig, men det kändes inte helt bra. Så min fråga är; vad ska jag göra, förändras det och blir bra ändå trots allt?
Jag kan ju inte fråga om att byta dag då det ju vore väldigt genomskinligt.

Svar: Vad skönt att din katt tog medicinen fint idag ! Ge det en ärlig chans... handledare kan vara på olika sätt... kram :)
Esmaralda

76 Mirre:

skriven

Hej Es,

Vi hälsade på varandra igår igen. Ville han prata vidare med mig men våga ej? Eller ser du tankarna hos honom? Planerade att säga något till honom efter vi hälsade men det kom liksom aldrig ett naturligt tillfälle för det så strunta i det😅

Kram

Svar: Ja, han tänkte nog ungefär som du, kram :)
Esmaralda

77 Soffan:

skriven

Jösses, min zanmi hittade just min borttappade talisman sedan 2 år tillbaka (!!)

Vilken överraskning och det blev ett kärt återseende 😄

Vill det vara tillsammans tro? Eller ska jag förvara dem separat?

Kramis!


Svar: Ja jag tror nog att Zanmi hittade din gamla talisman just för att de vill vara tillsammans och nu blev det nog lite liv i den gamla igen också ! Kram :)
Esmaralda

78 Browallia:

skriven

Jag har slutat leta efter kärleken, istället ser jag mig själv som den rätta som en dag kommer att hittas av mannen som är menat att bli min livskamrat. ;D Under tiden så skapar jag den version av mig som mår bra i sig själv och bygger ett liv som känns meningsfullt och fyller mig med kärlek och energi. Med ett steg i taget och tillit till att universum och min ängel är med med mig så kommer jag nå dit jag vill tids nog. Kram Browallia

Svar: Kloka ord !! Kram :)
Esmaralda

79 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något om stor summa kommer in i familjen den närmaste tiden som ska hjälpa oss 🙂

Svar: Jag ser inga tecken på någon stor oväntad summa... det som kommer är sådant som ni kan räkna med... kram :)
Esmaralda

80 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 😊

81 Mandarin:

skriven

Tack för svar fina du :) Kommer min sommar att bli bra? Snart måste det väl ske att jag kommer må bra igen? Har kämpat på så länge nu <3 Kram

82 ML:

skriven

Tack Es! Då borde Zanmi vilja att jag ska gå denna väg för annars hade hon väl inte gjort så :) Vad häftigt att jag kan känna av besökare! Trodde inte att jag kunde det! Tror att det är mitt gäng på andra sidan och min ängel :)

Måste fråga! Tänker AF på mig?

Pussar till ostbågen MG och kram till dig!

83 B:

skriven

Heej, känner gästen på jobbet också av någon slags kemi mellan oss? Han känns så genuin o som att han tittar lite extra.. Kram

Svar: Ja på något sätt så berörs han, kram :)
Esmaralda

84 Browallia:

skriven

Mina kloka ord kommer av att jag har lyssnat och tagit till mig av det som en mycket klok skånsk spådam och terapeut har lärt mig om livet i sin fantastiska blogg ;D

Kram Browallia

Svar: Kram :)
Esmaralda

85 Anna:

skriven

Hejsan Es!

Dom ringde idag. Jag har gått vidare till slutintervjun. Är så glad!
Det står nog mellan mig och max två kandidater till. Jag skall tydligen få göra ett test. Nu blir jag ännu mer nervös, vill ju så otroligt gärna ha jobbet, och tror jag är klockren för tjänsten. Vad är din känsla? Har du något gott råd att ge?

Stor kram

Svar: Andas lugnt och använd din intuition, din chans är god, kram o lycka till :)
Esmaralda

86 Shenzi:

skriven

Hejsan Es!
Med tanke på vad dagens inlägg handlar om kanske jag ska passa på att fråga om mig. Kommer jag leva ensam hela livet eller kommer jag träffa Han med det stora H:et å bilda familj (det e en av mina drömmar)? Kan du se om han är långt borta isf å kanske kan se något om honom eller vårt första möte? Jättenyfiken vad du kan se om detta! Kram Shenzi 🌹

87 Shenzi:

skriven

Hejsan Es!
Med tanke på vad dagens inlägg handlar om kanske jag ska passa på att fråga om mig. Kommer jag leva ensam hela livet eller kommer jag träffa Han med det stora H:et å bilda familj (det e en av mina drömmar)? Kan du se om han är långt borta isf å kanske kan se något om honom eller vårt första möte? Jättenyfiken vad du kan se om detta! Kram Shenzi 🌹

88 ullie:

skriven

brukar tänka oj va skönt man inte behöver tänka på sånt där
känner flera som haft tur på nät dejt men är nog oxå rätt speciellt som du skriver

89 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda, när kommer jag ur det här? Det har pågått så länge och är så påfrestande. Önskar bara att få må bra igen. Tack och kram

90 Mamman som varit med från början :

skriven

Åh vad roligt att du bestämde dig för att skriva om dejting 🥰

Jag jobbade förresten på Maxim under fem år i min ungdom 😉

Ja sååå himla gammal är jag dock inte, känner mig ung och har absolut barnasinnet kvar även om jag inser att jag faktiskt numera nog räknas som medelålders.

Dejting har jag verkligen provat! Först fem års ivrigt dejtande på dejtingsajter ☺️ Lyckades hitta en man som det höll med i fem år.

Nu har jag varit singel i fyra år till! Också dejtat ☺️ Kanske inte lika flitigt denna gång men det beror på att utbudet förändrats och att det numera inte finns lika mycket att välja på. Det är ganska bedrövligt skick på många män i min ålder måste jag säga...det dyker inte ofta upp någon som jag vill träffa! Jag vill ju att något i det man skriver ska locka.

Nu har jag en ”på tråden” som verkar hur bra som helst och vi ska ses i helgen ifall inget förändrats ☺️

Jag har ju dessvärre dilemmat att jag har en typ, dvs att jag till största delen attraheras av mörka bredaxlade män. Jag säger dessvärre för jag tycker att det är begränsande! Jag tror säkert att jag skulle kunna attraheras av en mer ljus man om jag bara såg honom irl, såg hans utstrålning - och inte bara på en bild!

Vi känner nog alla någon som har världens utstrålning och karisma och som lätt hittar sig både en och flera partners men som på ett foto kanske inte gjort sig rättvisa...?

Och hur bra har det gått att följa ”min typ” ..? Jag är ju här 50+ och singel!

Nej så om det inte hinner rinna ut i sanden innan helgen så vill jag ses och ge honom en chans ☺️ (Ja ibland hinner det ebba ut om man inte ses snabbt men det var först till helgen vi båda kunde)

Jag hoppas verkligen att det inte blir ännu en besvikelse 🙏 det tar faktiskt på krafterna att inte hitta rätt, att oförtrutet fortsätta år efter år, gå på dejter som på sin höjd blir en eller två dejter till men sen inte mer.

Jag har också tänkt många gånger att ”jag kan ju lika gärna stöta ihop med drömmannen på Ica Maxi” men nej...det har inte hänt 🤔

Men det känns lite som nu att om det inte händer nåt snart så ger jag upp. Då får jag bara acceptera att mitt liv är så här. Jag lider ingen nöd. ☀️

Kan det bli något med Daniel...?

Svar: Vad kul att du arbetat på Maxim :) Du har rätt i att det blir begränsande om du låser dig vid en typ av män och risken att det blir fel ökar också även om du träffar enligt det utseende du önskar... försök ha ett mer öppet sinne... du behöver se personligheten och dynamiken.. se ge dig själv den möjligheten. Det finns 50 % chans att det kan bli något med Daniel och den möjligheten är inte fy skam !! Kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: