Tidigare liv - trauma idag !!

Tidigare liv…har de flesta av oss levt

Ibland ser jag många liv under en personlig spådom och ibland lite färre… det varierar och man kan ju såklart ha levt i betydligt fler liv än de jag kan se.

I varje liv har man som regel något man ska uppnå och lära.  Och lyckas man inte med det… då brukar det dyka upp i nästa liv igen.. och i nästa… tills man kunnat  ta till sig och lära det som är meningen att man ska lära.

På så sätt påverkar ju de gamla liven oss – att vi ibland blir tilldelade upprepningar.

Har man levt ett antal jordeliv så har man ju också varit med om trauman och tragedier  och detta kan också påverka oss i nästkommande liv.

 

Jag kan ta en bekant som exempel.

Ända sedan hon var liten har hon varit  livrädd för åskan, vilket ingen annan i hennes familj var. I tonåren utvecklade hon detta och blev rädd för alla höga och plötsliga ljud och så småningom blev det en fobi som hon for illa av.

Hon kunde inte ha kvar sitt arbete på fabriken utan blev sjukskriven.. psykiska måendet blev såklart allt sämre.. hon tappade i egenvärde och fick ingen riktigt hjälp.

Hela tiden gick hon och var livrädd och spänd som en fiolsträng ifall det skulle komma ett högt och oväntat  ljud.

Inte förrän hon var 42 år gjorde hon en regression och allting klarnade. 

Hon förflyttade sig till ett annat liv då hon var en liten pojke som låg på en filt på gräsmattan.. himlen var blå och plötsligt blev den svart.

Hans mamma  lyfte upp honom, svepte in honom i filten och sprang mot deras hus, en bit bort.

Ett stort vitt hus i sten

Plötsligt kommer en öronbedövande knall, mamman skriker och faller till marken och pojken rullar iväg som en knyte i sin filt.

Mamman som träffats av blixten ( antagligen) är död och pojken har ingen annan i närheten. Han försöker få liv i mamma men är ju bara 2-3 år gammal och förstår inte.

Det regnar, det börjar bli kallt, det blir natt och han sitter vid sin mamma kropp hela natten. De blir ljust och mörkt och dygnen går och till sist orkar inte pojken mer utan lägger sig intill sin mamma och går också han över till andra sidan.

Jag tar bara för givet att dessa hus låg isolerat på landet utan grannar eller naturig kontakt med andra,

Tro fasen att ett sådant trauma får effekter också i nästkommande liv

Nu fick hon ju förklaringen och kunde bearbeta det som hänt och därmed sakta men säkert släppa sin fobi. Hon kunde lämna den i det förgångna där den hörde hemma.

Idag är hon närmare 70 år och lever ett gott och bra liv.

 

 

Man kan känna av sina gamla liv på olika sätt.

Det kan vara så att man kommer till en plats där man mentalt känner sig hemma även om man kanske inte visuellt känner igen sig. Man kan känna in om det är en bra plats och även om man inte minns detaljer så kan man känna en stark samhörighet  med  platsen.. och på så sätt tanka god energi

Har man en önskan till en alldeles speciell plats så tycker jag att man ska försöka ta sig dit  – och känna efter, för det kan mycket väl vara så att men levt ett liv här eller varit med om något speciellt på platsen, en gång för länge sedan

Sedan måste terapeuten i mig också påpeka att trauman kan uppkomma under de första åren i våra nuvarande liv - utan att vi minns vad som hänt... allt måste inte handla om tidigare livstrauman.

Någon som ha erfarenhet av  tidigare liv och vill dela med sig ?

Kram & Kärlek💖

 

Mimi som kommentarade igår på bloggen och inte hade råd att delta i healingen på lördag... en i bloggfamiljen har betalat för dig så maila mig snarast  !!

 

P.s. Glöm inte att det är dagen för turhealing i morgon och vill du delta så följ instruktionerna från bloggen igår !!

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Igår blir jag lite oroligt. Finns det risken så betyder inte säker 100 procent men om J han försäka planera en ses att få träffas mig. Det låter galen tycker jag.

Om det händer så kommer jag har bra skyddar mig själv och jag kan var trygga att jag kan litar på mig själv att komma ifrån honom om det behövs?

Kan jag litar på mig själv i den situationen?





Ha det bra

2 Jessica:

skriven

Hej Es,

hur stor är chansen att jag träffar han igen?

Kram :)

3 A:

skriven

Jag har sett tidigare liv i meditation (tror jag) och ett av liven har handlat om att jag velat bort nån annanstans trots att jag levde ett bra liv. Men att jag liksom inte kunde. Hade en snäll man, fint hus, och var rik. Men var på den tiden kvinnor inte försörjde sig själva på samma sätt. Känner igen mig lite idag i det. Jag vill mycket men kan inte.

Ser du mig ha dåligt med pengar i framtiden?

Min mamma hade dåligt med pengar när jag var liten, hade inte alltid råd med saker, som telefonräkningen. Eller hör det till tidigare liv? Eller från när jag levde med mitt ex, han slösade alla sina pengar på sig själv och så fick vi hålla oss till mina, jag kunde aldrig unna mig. Eller är det kombination av alla tre min "fasa" över pengar och rädd att bli fattig?

Jag kan få dåligt samvete om jag köper ett par riktigt bra skor som kommer hålla flera år, just för att dem är dyra, eller frissan. För typ 15-20 år sen köpte jag en jacka jag så gärna ville ha. Den kostade nog 800. Till slut köpte jag den, och när jag kom ut från affären mötte jag en hemlös man. Jag fick SÅ dåligt samvete. Men jag har kvar jackan än idag och använder ofta.

Trevlig fredag!

Kram!

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför jag drömmar om jag har en familjen. Den lilla flicka som bråkar och gör det kaos. Jag har en man där och en barn. En barn ska kommer och är typ gravid 1-2 månader. Tills sista jag hoppa ifrån trappen och dog. För jag orka inte mer

Menas där seriöst?...

Jag drömmar om olika man men nu där...

Kommer det händer i framtiden?





Ha det bra

Svar: Dina drömmar är bearbetningsdrömmar... som handlar om en en vänskap som är i blåsväder, det du drömt kommer inte att hända i framtiden, kram :)
Esmaralda

5 J:

skriven

Gomorgon 🌺
Blir denna fredag fin lugn?❤️
Sover dåligt och tänker mycket.
Kram

6 💕 Zoey 💕:

skriven

God morgon Es!
Min yngsta kusin fick ju sin andra dotter i slutet av april. Hennes storasyster L har redan tre grabbar, men nu blev L sugen på en bebis till när hennes syster fick. Ser du om L får något mer barn eller är det bara den vanliga sugheten hon har fått som man kan få när någon får barn som går över? Kram Zoey 💕

7 Shenzi :

skriven

Kära Es!
Ser du om mitt liv kommer ljusna snart eller kommer det vara mörkt länge till? Kram Shenzi 🌹

Svar: Det kommer ljusna, helt klart, kram :)
Esmaralda

8 Shenzi :

skriven

Kära Es!
Ser du om mitt liv kommer ljusna snart eller kommer det vara mörkt länge till? Kram Shenzi 🌹

9 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Det här är ett oerhört spännande ämne!

Själv känner jag mig mentalt hemma på en del ställen, speciellt i Europa. Har en stark känsla för regionen jag bor i, kan få många déjavu när jag strosar runt på olika utflyktsmål och i olika miljöer.

Känns som om jag levt ngt eller ngra liv i Italien, det är ngt med färger, arkitektur,människorna, språkmelodin en speciell känsla man har bara, stark igenkännighetsfaktor. Vem vet,man kanske har pratat latin en gång i tiden.

En tid som inte känns bra för mig är 1920 talet, usch säger jag, bara jag hör musik ser bilder från den tiden, bilar etc mår jag pyton. Känns som om jag haft ett hemskt liv där som liten flicka, blev säkert inte gammal och upplevt trauma av ngt slag.

En önskan till hembygden finns alltid inom mig ,men då är det mest naturen som drar och barnen så klart. Vid de besöken tankar jag god energi.


Det är vad jag kommer tänka på så här direkt.

Funderar också på det här med igennkännighetsfaktorn hos olika människor, kanske ett bloggämne för sig, där har jag starka upplevelser.

Vad man skall uppnå och lära är svårare, där famlar jag i intet. Vet bara vad jag mår bra av att göra och försöker vidareutveckla de områdena.

Skall bli så spännande höra andras upplevelser!

En kort fråga, ser du om min soulmate gillar konst och musik? Här sitter man och drömmer!

Kram

10 Skorpan:

skriven

Ja hur fantastiskt o tragiskt kan det inte vara att släpa på bagage från nuvarande o tidigare liv. Vilken tur att din bekanta gjorde en regression o kunde bearbeta det som hade hänt, synd bara att hon inte gjorde det tidigare...

Tidigare liv, inget som jag upplevt via regression, ännu ;), men jag gillar irländsk musik o den känns "hemtam". I Sthlm trivs jag, okej bodde där några månader på 90-talet, men det är definitivt min stad ;). Tidogare liv kopplat till detta, jo det har jag enligt dig Es :). Från den ena ytterligheten till den andra o tror banne mig att jag oftast varit fattig,men säkert snygg ;D.

På tal om snygg måste jag medge mig vara svag för smicker, är det dåligt månne? Står o väntar på hissen, som ju förstås är nästan högst uppe,o vem kommer väl inte o pratar bort en stund, jo gårdskarln. Det första han säger är nåt om en vacker kvinna som står här o väntar på hissen. Medger, jag tog åt mig, det fanns ju inga andra där än jag o nog blev jag glad även om jag har svårt att hålla med det han sa, men tack :). Är det såhär det kommer att gå, ett steg i taget o inget alls, eller "smäller" det till nån dag o steget tas vidare Es? Så nyfiken på om nåt kommer att hända ;). Spännande att se om det äntligen kommer att röra på sig, mitt liv...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

11 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Min dotter var länge jätterädd för månen, det började redan då hon var i två-årsåldern. Hon tyckte månen var skrämmande och blev rädd och började gråta då hon såg den, på himlen eller på bild. Detta höll i sig ända till sjuårsåldern, då rädslan började släppa då vi läste böcker om månen och jag förklarade om och om igen kalla fakta om månen. På ett neutralt sätt.

Nu kan hon förhålla sig hyfsat lugnt till den, men tycker fortfarande att det är en smula skrämmande att se månen på himlen.

Du har sagt att rädslan bottnar från ett tidigare liv. Kommer hon att gå till botten med rädslan som äldre och genom tex regression ta reda på varifrån rädslan kommer? Eller kommer rädslan bara att tona bort helt och hållet?

Kram

Svar: Ja, jag tror hon kommer tillrätta med sina rädslor helt och hållet så småningom, kram :)
Esmaralda

12 Lotta:

skriven

Jag känner absolut av mina tidigare liv på olika sätt. Första gången var när jag var 11 år och i London. Gick förbi en viktoriansk byggnad på en gata i Westminister. Glömmer aldrig den känslan av att känna mig så hemma och glädjefylld. Jag tror jag bott där någon gång. Känslan varade bara en liten stund. Jag har flera ögonblick jag varit med om där jag känner historiens vingslag om man säger så. Små stunder som ger livet en djupare mening, tycker jag 😊

En liten fråga också...
Kommer det komma ett bra jobb som jag kommer trivas på efter det jag fått nu som jag inte alls är taggad på?

Kram L



Svar: Ja, ett annat jobb kommer så småningom... kram :)
Esmaralda

13 Skorpan:

skriven

Tänk vilken tur att din bekanta gjorde en regression till slut. Synd att vårt bagage blir så tungt nu o då, inte bara nuvarande livets utan också tidigare livs bagage ska ibland bäras...

Tidigare liv, inget jag kommer ihåg utan bara hört från dig Es. Irländsk musik o Sthlm...

Vilken början på arbetsdagen, står o väntar på hissen o vem kommer väl inte där om inte min vän gårdskarln ;). Han börjar med att säga nåt om en vacker kvinna som står här o väntar på hissen, tack, medger att jag är svag för smicker, inte så ofta jag får höra nåt dylikt... Kommer han månne att komma till skott nu Es, då han vågar säga sånt här menar jag? Nästan så jag rodnade, tur jag hade masken på mig...

I min dröm hade jag en karl som var usel på att kyssas, måste kanske träna på det ;)?!

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Smicker är väl underbart :) Chansen finns att han tar ett steg till. runt 75 % att han gör det, kram :)
Esmaralda

14 Jossan :

skriven

Godmorgon

Jag tror ju att jag levt under förintelsen. Och att jag hade med mig en av mina elever. Har alltid känt något speciellt för den eleven. En annan sorts kontant. Har typ samma kontakt med föräldrarna.

Kan det ha varit så att vi levt under förintelsen? Vilken relation hade vi?

Idag ska jag tydligen på lekland med min systerdotter 😂 syrran frågade om jag kunde ta med henne dit. Ja och då ställer man upp..

Kram

Svar: Ja, ni kan mycket väl ha levt tillsammans men jag ser inga detaljer, det krävs en personlig seans för detta, där jag går mer på djupet, kram :)
Esmaralda

15 Annak:

skriven

Vaknar med ångest och somnar med ångest. Så skönt att sova och slippa den en stund. Vet inte exakt varför heller. Längtar till den dag livet flyter på mer som jag vill och jag lever i nuet. Nu är jag alltid någon annanstans i tanken.

Kommer jag mig dit? Blir aldrig rätt tillfälle att göra dom val jag borde heller.

Kram 🤗

Svar: Du kommer dit men du behöver göra egna väl och tänka efter noga, kram :)
Esmaralda

16 Ms:

skriven

Hej!
Kommer M vilja träffas?
Kram!

17 55:

skriven

Vad intressant med regression. Ez känner du in om jag kommer iväg på resan söderut. Vill fara

18 Mimi:

skriven

TUSEN TACK DU UNDERBARA SNÄLLA MÄNNISKA SOM BETALADE FÖR MIN TURHEALING!

STOR KRAM

19 Dunegull:

skriven

Mkt intressanta inlägg E! Du e duktig du 😊

Jag hade väldigt mkt rädslor som barn men en del har jag jobbat med tex att flyga. Mådde dåligt i flera veckor före vi skulle flyga förr samtidigt som jag älskar att resa. Men idag har jag flugit så pass mkt så jag orkar helt enkelt inte att vara så rädd längre även om jag inte är ngt fan direkt heller. Åska är dock fortfarande lika läskigt, den är svår att få bort. Min bror blev träffad av en blixt som barn, den gick genom paraplyt så själva urladdningen hamna på honom men tack och lov klara han sig med endast huvudvärk. Jag låg i barnvagn vid denna tid och minns inget så mer än det mina föräldrar berättat. Tror dock detta kan vara en sådan sak som hänger kvar.

Hur ser min närmaste tid annars ut? Kram

20 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Nope inga tidigarelivkänningar här inte...vad jag minns :-) Har ju haft dragning till Frankrike framförallt landsbygden sedan unga år kan ligga ngt gammalt liv där i bakrunden.Överhuvudtaget drar landsbygden Jag är ingen stadsmänniska.
Vilket slog mig efter senaste turen till veterinären Var såå skönt att va hemma och byta om till bekväma kläder..
Har jag blivit folkskygg tro ? Känner mig som en eremit och skräms lite av att jag stortrivs ...

Härlig Fredag önskad alla !
Grattis Mimi din tur har vänt nu <3

Kram Anki med flock

Svar: Nejdå, folkskygg är du inte men du har utvecklat en god inre känsla kring dig själv och detta ska du se som positivt, kram :)
Esmaralda

21 Ghostwriter :

skriven

Jag deltar gärna imorgon på healing som hjälpare om ok❤️ Fint inlägg ... sorgligt också..

Får du upp något spontant om mig?


Kram och ha en fin dag

Svar: Att du är på väg mot något nytt som känns positivt, att du ska jobba på din egen inre balans och att du ska ta en sak åt gången och göra klart, kram :)
Esmaralda

22 MalinS :

skriven

Gjorde ny ceremoni för min Zanmi efter att jag råkade tvätta henne i tvättmaskinen. Håller tummarna att hon repat sig det lilla livet 🥰

Angående turhealingen, kan tänka mig att många gärna vill ha tur i spel men visst ska man önska sig tur i något annat? Jag vet vad jag ska önska mig men har bett min bror inte önska sig tur i spel eller har jag missuppfattat? Tänkte nämligen bjuda honom.

Kram

Svar: Det gäller allmän tur och inte särskilt tur i spel.. snarast gäller det att ha tur i livet så saker och ting faller på plats, kram :)
Esmaralda

23 GP:

skriven

Tack för det spännande inlägget, jag har fått ett par spådomar av dig sedan tidigare och då fått veta lite om mina tidigare liv, och jag kan utifrån detta förstå varför jag har vissa rädslor.


Es, ser du om det kommer ett nytt jobb snart? Jag känner inte att jag utvecklas och utmanas som jag önskar i mitt nuvarande jobb, har nyligen börjat med det men jag är överkvalificerad för det... trodde detta skulle vara en match, men jag känner att min utbildning blir bortkastad så här...


Kram

24 Anna E:

skriven

Kände mig hemma på mallorca när jag var där för många år sedan kan jag ha nån koppling dit kan du se nåt?

Svar: Det är fullt möjligt att det kan finnas en koppling men för att vara helt säker behöver jag gå på djupet och det gör jag ju enbart i personliga seanser, kram :)
Esmaralda

25 Tekla:

skriven

Känner att jag får slags budskap från änglar som jag inte vet hur jag ska tolka. Jag känner jag är öppen för att ta det som änglameddelanden. Drömde om att det regnade ner massor med vita fjädrar på mig för nån vecka sedan. Och igår åkta jag med båten genom massor med vita fågelfjädrar. Tänkte det var märkligt sammanträffande och undrar om detta betyder något?

Kram Tekla

26 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Igår fälldes en tall på vår gård. Orsaken var att den riskerar att falla på ett hus vid hård blåst. Den såg dock frisk och stark ut.

Då min dotter såg hur trädet höggs ner bröt hon ihop och grät så hjärtskärande över att någon kan vilja skada träd och vara så dumma mot naturen. Jag försökte förklara men samtidigt bekräfta hennes känsla men hon var så himla ledsen, somnade till slut.

Jag vet att hon älskar djur och naturen, men att hon reagerade så kraftfullt fick mig lite ur balans. Känner mig otillräcklig, vet inte hur jag ska stödja henne?

Kram

Svar: Din dotter har en särskild känsla för djur och natur och jag tror att detta kan bottna i hennes tidigare liv. Möt henne så gott du kan där hon befinner sig.. ta situationerna som de kommer... bekräfta hennes känslor utan att elda under dem... hon kommer så småningom att utveckla en god balans, kram :)
Esmaralda

27 Mandarin:

skriven

Tack för svar Esmaralda, jag hoppas det blir bättre snart, finns det något jag kan göra själv för att må bättre? Kan t.ex. turhealingen imorgon hjälpa mig eller är den mera för tur i pengar och kärlek? Kram

28 ML:

skriven

Så bra att hon gjorde en regression och fick bukt med det. Jag är också livrädd för åska men varför vet jag inte. Har inte gjort ngn regression så vet inte mycket om tidigare liv mer än det du skrev i seansen.

Hur går det till när vi får våra siffror till healingen i morgon?

I natt måste kompisen från Alltet varit på besök för vi har varit på lyxbröllop på Maldiverna där hon bodde sedan 1 år tillbaka med sin rika pojkvän. Vi minglade med sociteten. Åt och drack gott och pratade minnen. Jag var klädd i vit byxdress och vit kavaj. Vet inte om allt detta betyder ngt eller om hon bara ville hälsa på? :)

Ha en fin fredag! Själv tror jag att det är måndag hela tiden. Snurr snurr :) Kram

Svar: Jag fokuserar på siffror mellan 1 och 200 och känner in vilken siffra var och en får.. och sedan använder jag dessa siffror när jag sänder.. :) Samarbetet med våra vägledare bli bättre om det sker via en siffra men varför det är så, det har jag ingen aning om. Jag tror hon ville hälsa på och förmedla att ditt bröllop kommer så småningom.. kram :)
Esmaralda

29 ML:

skriven

*Mauritius skulle det stå

30 Skorpan:

skriven

Hej Es, kan man swisha från utlandet också, vet du eller nån annan?
Kram Skorpan

Svar: Det funkar nog bara om man har svenskt abonnemang tror jag... men du kan skicka i euro i kuvert till:
Framtid & Rådgivning / WIDA
Gamlegårdsvägen 3
26651 Vejbystrand

Kram :)
Esmaralda

31 <3:

skriven

Hej Esmeralda, kommer han få reda på att jag hade sönder glasögonen ?
Inte bra av mig. Blev lite tokigt.
Kram

32 Mercan :

skriven

Esmaralda jag drömde att jag är i djupet i havet och det är rent🙂vad kan det betyda Esmaralda 🤔 ♥️🙂

33 Ia:

skriven

Hej
Ja tur skulle jag behöva! Har haft ett liv med motgångar, har det inte varit det ena så är det de andra. Har fått jobba mig fram, två steg fram och ett bak. Ibland är det extra tungt och vill inte
Tycker att livet borde vända någon gång.
Skulle vilja ha något att se framemot, händer det något positivt i sommar som man kan längta till? Vad ska man spana efter

Kram

34 SusanneAmalia:

skriven

God Förmiddag
Den 12/5 var ingen vanlig dag. För min ingifta moster fyllde 100år.
Hon är helt underbar.
Vi älskar att vara tillsammans. Hon bor själv och städar själv 7rum
Hon delar upp våningen i tre sektioner och städar en åt gången.
Efter städningen premierar hon sig med vin en sticky bunns och chockad. Jag har gett henne en present och vi ska gå till fondueboden där jag har pratat med Ivan (ägaren) och fixat champagne till vi kommer sedan blir det fondue och till fterätt tobleronefondue. Pompa och ståt tomtebloss och smällare. Min moster kommer att bli firad.

Sedan har jag anmält barnbarnet till seglarläger. I Sandhamn 2veckor i sommar.

Tidigare liv.
Jag har levt många.
Ett av dem följde med in i detta. Min mmamma, syskon, djur.
Allt finns i minnet bevarat. Jag kan transportera mig tillbaka. Huset hästen stenarna utsikten.. Halmtaket pappa katten mamma. Lite som toppen på Kåseberga vinden..
Jag älskar vinden skepp vilda hästar katter kan sitta i regnet på toppen av ett berg och tycka att det är fantastiskt. Jag spelar fiol vid bäckar på vidder.. och jag älskar den karja naturen.
Jag hette Edvina och dog när jag var 8-9år. Mina syskon var många och jag tog hand om dem.
Tämjde hästar hundar fåglar och en räv.

Jag var arg när jag var liten och fattade inte varför jag hade kommit till en så gogig människa som min mamma när jag hade ett så bra liv på Irland. Jag hoppades att jag skulle dö och komma tillbaka till mitt riktiga liv.

Så blev det ite..
Jag lever fortfarandd.

I morgon ska jag titta på en tomt.. Underbart..

STOR kram till er alla.. 🧡 💥
Ella Ella hälsar alla blocgdjur och en stor slick Til MG🐕




Svar: Vilket underbart firande du planerar för din moster !! Hon kommer bli riktigt glad. Du står i nära kontakt med dina tidigare liv och har förmåga att förstå de budskap som liven bringar dig !! MG hälsar och pussas glatt tillbaks, kram :)
Esmaralda

35 Camilla:

skriven

Stackars kvinna. Vilken tur att hon fick hjälp med regression och att hon idag mår bra. Jag har ju extrem ormfobi som du har sagt kommer från ett trauma i tidigare liv. Sen vaknar jag ofta vid 01.30 och det beror på enligt dig att jag blivit avrättad i ett tidigare liv vid den tiden. Något jag dock inte förstår är varför jag blir så himla rädd och skriker till när det kommer cyklar eller bilar bakom mig när jag är ute och går. Kanske det har något med någon händelse också från tidigare liv?

Systern är fortsatt tyst. Vad sjutton är det med henne? Har hon problem med maken eller sonen igen?

Jättefint av dig som betalat Mimis healing i morgon för annars hade jag gjort det💕

Önskar en bra dag. Regnigt idag men lite skönt efter dom senaste dagarnas värme. Kram kram

Svar: Jag ser inte riktigt vad detta kan bero på och det krävs att jag i så fall går mer på djupet och det gör jag ju enbart i personliga seanser eftersom det tar tid och energi..... här lyser solen och det är minsann sommarvärme ! Kram :)
Esmaralda

36 Mercan :

skriven

Esmaralda är min bror och syster och mor smittade av corona virusen på grund av mıg 😭 😭 😭 alla vi har huvudvärk 😥😥😥för några dagar sedan jag gick till Willys men jag såg mannen som bor i psikiatrin nära oss och bad för en sigarett, det är för andra gången. Jag fick samma huvudvärk vi alla, som när jag fick sigarett från honom första gången😟

37 Mikael:

skriven

Vad är det här? :)

klockan är 12 och jag hade tänkt läsa folks tidigare liv historier men finns inga, själv har jag inte några, nå får jag väl skriva själv då, tidigare i samma liv kan det bara bli då.

En gång var jag på väg åka till fjällen men så sa flickvännen att jag minsann fick vänta med åka till fjällen tills när hon kunde ha semester, alltså vadå vänta? Snön stannar inte för evigt??? Alltså va? Jag flyttade ut och åkte till fjällen. Pang boom

så är det med allt möjligt, jag kan ta inga eller 10 vaccin, nu på en gång, men vem har tid med sånt nu när Black Star nog anlänt till Mellanöstern

https://youtu.be/dmFzT_BtVLk

Jag vet en som gjorde det där yngwietricket med gitarren, inne i en butik, han rev ner en hel hylla med varor i farten :)

Jag misstänker att några av er sprungit omkring i Palestinasjalar någon gång :)


https://youtu.be/pzP5y0EocBs

Få kommer nog ha tid med Covid vad tiden i lider, och i något sammanhang kommer regeringen säkert säga, det här är för viktigt för att vaccinpass ska behövas :)

Kram
Mikael

Svar: Jag tog mig lång sovmorgon idag... men nu finns det lite att läsa :) Och visst hade man Palestinasjal på den tiden det begav sig :) kram :)
Esmaralda

38 Moms:

skriven

Hej

Vill gärna undvika kontakt med F. Men känns som han inte kan låta mig vara. Borde jag vara orolig att han kommer göra något dumt mot mig? Känns läskigt att han inte bara slutar kontakta mig.

39 Mercan :

skriven

Esmaralda är min bror syster och mor smittade av corona virusen på grund av mıg 😭 😭 😭 vi alla har huvudvärk 😥 😥 😥 min bror har berättat till min mor att han inte har kunnat sova av huvudvärk 😟jag bad igen mannen som bor nära oss i psikiatrin jag såg honom och bad för en sigarett, jag fick samma huvudvärk som när jag fick sigarett första gången 😟 kommer han att säga att jag frågade honom om sigarett om han ser mig med min bror eller sister 😟

40 <3:

skriven

Hejsan. Är dom medvetna om att jag VET sanningen? Skäms dom inte över detta? Det verkar som att dom mest kokar.
Och frågan Esmeralda, sker det våld mot mamman hemma?

41 Smöla:

skriven

Jag hoppas kunna få in nån extra krona idag så jag kan va med på turhealing.. men blir det inte så, så hoppas jag att det kommer lite tur till mig ändå på ett eller annat sätt framöver😍 Ser du något om det?

42 Agnes:

skriven

Tack för gårdagens svar!

Förstår dock inte riktigt åldermannens frenesi med att "stalka" mig o dessutom även tubba den kvinnliga kollegan att lämna ut info om mig till honom?

Jag vände blad när han gick i pension o kvinnliga kollegan äntrade scenen...trodde att "Nu tar vi nya tag" men oj så det sket sig.

Syftet?

Nåväl...jag tar till mig min mors strategi, och lyssnar, säger så lite som möjligt o bara leeeer!
Lite manipulation om att de där två kanske inte riktigt har koll på läget o borde ägna sig åt andra saker än mig. Typ sin pension o att göra sitt jobb utan drama?

Och tidigare liv...jag är fullt upptagen med det jag har nu! Behöver inte veta vad skit som hänt tidigare då jag troligtvis alltid möter folk som helt uppenbart inte klarar av att låta mig vara den jag är i detta livet.

Så segt...

Trevlig superduper-dag, alla!

Stora kramen!

Svar: Jag får en känsla av att denne man börjat projicera egna tillkortakommanden på dig - och därför blir det som det blir.Ta det som det kommer,, även om jag förstår så obehagligt det måste vara !! Kram :)
Esmaralda

43 Skorpan:

skriven

Tack Es för svar på bägge frågor :)!

Ja jag hoppas han kommer till skott för nu är det stor kris på sexfronten o den måste ju åtgärdas, kvickt, annars vet jag inte vad som kan hända ;D. Omg...
Kram Skorpan

44 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om jag har smittat min bror syster och mor covid 19 😖 😖 😖

Svar: Nej, jag ser inga tecken på detta, kram :)
Esmaralda

45 Nenna:

skriven

Hej Es,

Intressant att läsa om tidigare liv. Jag har provat regression två gånger men tyvärr funkande det inte.

Ser du något som kommer för mig inom närmsta tiden?

Kram 🤗

Svar: De flesta kan få till en regression men en hel del behöver jobba på det och göra ett antal försök... sen finns det en liten klick med väldigt stort kontrollbehov där det inte alls funkar oavsett, kram :)
Esmaralda

46 Ghostwriter:

skriven

Tack tack tack snälla för svaret.
Jag bad min ängel att berätta.
Det är något jag redan vet men jag behövde bara få bekräftat att detta som händer nu inte är ett hinder utan något positivt.



Kram

47 Mercan :

skriven

Esmaralda jag röker inte sigaretter längre men ser du Esmaralda om jag har smittat min bror syster och mor av corona virusen 😥 för jag fick sigarett från mannen som bor i psikiatrin nära oss 😣Vi har huvudvärk 😥

48 Smöla:

skriven

Ser du något spontant om mig?

49 Mercan :

skriven

Tack så mycket Esmaralda 🙂

50 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Kommer min kusin L få flera barn eller är hon färdig på den fronten? Kram Zoey 💕

Svar: Kan bli ett barn till, kram :)
Esmaralda

51 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Hur reagerade S inombords idag när jag öppnade upp mig lite för henne? Tog hon de bra eller dåligt? Kram ❤️

52 Hoppet:

skriven

Hej Es

Ser du någon ekonomisk lyft för mig snart:(
Kram

53 Agnes:

skriven

Aha...inte konstigt i så fall, med tanke på att han nu är heltidspensionär och troligtvis inte har ngt liv som han hade tidigare.

Vänder på det o ser det komiska i detta...att jag är två personers samtalsämne...fnular dock fortfarande på kvinnans roll i detta...att hon helt uppenbart irriterar sig på mig, förstår jag, men jag kan inte förstå varför.

Nu för tiden ser jag sånt som händer som ett lärande för mig att kanske förstå mina medmänniskor bättre. Och att situationen från att vara ett ickeproblem i början av April nu fått full dramaaccess i mitten av Maj, kan ju säga som så att den kvinnliga kollegan verkar gilla intriger o drama på jobbet?

Kanske chefen lurkat lite i problematiken o funnit att sådant här skett på hennes tidigare arbetsplatser. Vilket jag fått en känsla av.

Lutar mig tillbaka o tar det som det kommer! Dina ord hjälpte i detta!
Tack för pepping, fina Es!

Kramen på alla!

Svar: Ja, somliga lever upp av intriger och känner sig viktiga, och sådana människor ska man se upp med . Jag tror att hon tillhör den kategorin... ja, ta det som det kommer, du har ridit ut värre stormar, kram och stor lycka till :)
Esmaralda

54 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vill vet om jag behöver inte oroar mig för J honom? Om han vill ses eller pratar så kommer jag klarar mig ändå? Oavsett vad är det?

Ha det bra

55 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, hur hade jag det i mitt förra liv.
Du har sett mig tidigare att jag hade det bra på ett slott.
Har min reumatism något med mitt tidigare liv att göra att jag ska ha det jobbigt nu i detta liv.
Kram

56 Mikael:

skriven

Haha visste väl att ni varit ute med Palestinasjalar :)

Agnes, blir det lite konstigt, som typ att gubben säger Agnes talla på mig, och de säger Agnes vi kan inte ha dig tallandes på gubbarna här så du får sparken, så får du räkna med att din skyddsängel varit där och petat på gubben, i sina planer se till att du kommer dig ifrån det där jobbet någon gång :)

Kram
Mikael

57 ML:

skriven

Tack för att du förklarade Es. Mitt nummer kändes bekant på något sätt. Ska bli skoj i morgon :)

Såg nyss en ljusgrå MG. Tycker den färgen är ganska sällsynt och man ser mest vita/svarta. Men söta är dom allihopa :)

Ahh så det var det kompisen ville förmedla :) Har aldrig haft en sådan tydlig dröm om bröllop så kanske ligger något i det och så småningom låter ju faktiskt inte så långt bort om det nu stämmer :)
Kompisen älskade dubbelnougat och jag har sagt att jag ska gå med det till graven när det börjat grönska så får bli snart. Då borde hon bli glad :)

Läste att du tog en rejäl sovmorgon. Kanske till lunch då :) Häärligt! Kram

58 Till Skorpan:

skriven

Det är rackarns segt på karlfronten alltså :) Men kan du inte ragga upp någon pudding på nätet för lite skoj i sänghalmen bara :) Jag är ju sådan som inte fixar sånt men å andra sidan så saknar jag inte sex heller :)

Kram
ML

59 Jossan :

skriven

Usch! Jag oroar mig så mycket.. T är konstig för han är så stressad. Mycket på jobbet och mycket med plugget. Fan jag oroar mig att han inte vill vara med mig längre... Men det vill han ju.. varför oroar jag mig så?

Kram

60 Ögongodis :

skriven

Hej Es

Ser du någon ögongodis för mig?
Kram

Svar: Japp, det ser ut att komma, kram :)
Esmaralda

61 Anna E:

skriven

Ja ok tack för svar :)

62 Lydia💕:

skriven

Träffade M igår kväll igen vad händer med mig igentligen när jag träffar honom 🙈
Lydia💕

63 Misstjejen:

skriven

Hej

Fråga dig att varför B kvinna har skicka en förfråga av skype igen men jag accapterar det.

Jag trodde ju hon har skiter i mig för alltid...

Ha det bra

Svar: Tänk dig för, det finns risk att du blir besviken på nytt, kram :)
Esmaralda

64 Mercan :

skriven

Esmaralda har jag smittat min bror syster och mor med någon sjukdom genom att jag fick sigarett från mannen som bor i psikiatrin nära oss 😣 för vi alla fick huvudvärk 😩och om han ser oss med min syster eller bror kommer han att säga att jag frågade honom om sigarett 😣

65 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag borde vänta med den fråga som jag vill ställa imorgon. Så annars får jag fråga det imorgon då du vet vad du ska säger.

Så är han gubbsjuk😅? och det komma jag på undet vecka... så annars borde jag undvika honom?

Ha det bra

66 Mercan :

skriven

Esmaralda ursäkta att jag frågade igen 😭 du skrev till mig, jag är nöjd 😊 Tack Esmaralda 🙂

67 Hon:

skriven

Hej,
Eftersom jag redan har burnout symtom, är denhär vägen verkligen rätt för mej eller är risken stor att det fortsätter på samma sätt?
Kram

68 Lost in this world 🌎 :

skriven

När vänder det:(((

69 Mercan :

skriven

Esmaralda har jag smittat min bror syster och mor med någon sjukdom genom att jag fick sigarett från mannen som bor i psikiatrin nära oss 😣 för jag har samma huvudvärk 😖ursäkta att jag frågar igen Esmaralda 😓

70 Silvertassen:

skriven

Go kväll Es!
Hur reagerade S inombords idag när jag öppnade upp mig lite för henne? Tog hon de bra eller dåligt? Kram ❤️

71 Silvertassen:

skriven

Go kväll Es!
Hur reagerade S inombords idag när jag öppnade upp mig lite för henne? Tog hon de bra eller dåligt? Kram ❤️

72 Fanny2:

skriven

Jag vet fortfarande inte så mycket om mina tidigare liv. I min seans såg du att jag blev bortlämnad som barn och dömd till ett kärlekslöst liv. Det kändes hårt att läsa.

Min mamma har haft ett on/off förhållande med O senaste åren. Nu i veckan visade hon mig ett Facebook-konto med hennes namn, födelsedag och några av hennes vänner. Hon säger att det inte är hennes konto och vi anmälde det till Facebook som tog bort kontot. Kan du se om det är O som ligger bakom detta? Han har betett sig som en stalker förr... Min magkänsla säger mig att det är han. Har jag fel?


Kram 💜

73 Tiss :

skriven

Hej Es!

Idag fick jag hjälp med min ekonomi. Och ja, jag sköter och har alltid skött mig med räkningar och så. Nu fick jag allt svart på vitt hur det ser ut efter det att nya summor kommit in. Bra men också väldigt jobbigt. Den dagen jag börjar jobba på riktigt kommer jag att känna mig rik.
Sen upptäckte vi att jag betalar dubbelt för tv-kanalerna och det går inte att säga upp... Jag försökte. Det känns såå surt! Jag ska aldrig mer tacka ja till erbjudande via telefonen, men det har ju fungerat så bra förut suck...
Nästa månad har jag en del extra utgifter (som måste betalas) och jag kommer iprincip inte kunna unna mig någonting. Jag får rå ångest av bara tanken på hur lite pengar jag får kvar efter att ha betalat allting.
Tror du att jag fixar det?

74 ML:

skriven

Pratat med tjej på nya stället. Nu måste jag ta ställning till om jag ska jobba merparten på nya eller där jag är nu. Det nya är mycket närmare och bättre arbetstider och villkor. Känns som att sjukhusmiljön dessutom är mer min grej så jag kommer att välja det. Hoppas att jag väljer rätt.

Nu ostbågar! :) Ha en mysig kväll. Kram

75 T:

skriven

Hej es! Spännande med tidigare liv. Jag undrar om du kan se om mina två pojkar A och C haft tidigare liv med mig. Ibland säger min sambo att han inte känner någon själslig Connection med barnen. Är det bara jag som känt det sen tidigare liv??? Tack!

Svar: Det kan vara så att det bara är du, kram :)
Esmaralda

76 Ia:

skriven

Hej
Ja tur skulle jag behöva! Har haft ett liv med motgångar, har det inte varit det ena så är det de andra. Har fått jobba mig fram, två steg fram och ett bak. Ibland är det extra tungt och vill inte
Tycker att livet borde vända någon gång.
Skulle vilja ha något att se framemot, händer det något positivt i sommar som man kan längta till? Vad ska man spana efter

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: