Annorlunda eller fult....

Mode & kläder är ju en smaksak
 
Somliga vill sticka ut... andra vill vara klassiska och en hel del vill genom sin outfit visa sin  sociala  och politiska tillhörighet
 
Själv tycker jag det är lite kul  med folk som vågar klä sig  annorlunda och som sticker ut från mängden.
 
I ungdomen hade jag ju min tid med Afghanpäls och broderade tunikor !
Numera  får jag nöja mig med de kläder som produceras i XXL .... suck !
 
 
På den tiden gick en  glatt omkring i en odör av gammal get !!
 
Och byxorna var maximalt utställda.. det var tider det !
 
 
 
Det finns så mycket FULT.. den här dressen till exempel kan man köpa på Wish för under 300 kronor ! Undrar om nån ens skaffat den om man FÅTT 300 spänn !
 
 
En annorlunda brudklänning.... på riktigt alltså... herregud.. ser ju mest ut som en  piffad kondom !
 
 
På Catwalken !!!
 
 
Nej.....
 
 
Herregud nej, men speedos  och strumpor matchar dock i färg !!
 
 
Ser mest ut som nånting från ett öststatsland anno 1965 !
 
 
Nej, absolut inte !!
 
 
Hrm... om jag skulle ge sonen en  sån i julklapp ?
 
 
En klänning med POTATIS... har man någonsin sålt en sån ?
Jodå,  det har man.. för ca 500 spänn och det finns resencioner att läsa  av nöjda köpare !
 
 
Inspirerad av biltvätten månne  ?
 
Ett bollhav.... bevare mig !
 
 
Nejtack.....men dyr som stryk !!
 
Själv väljer jag en rätt tradig stil nuförtiden.
Detta är mina senaste  köp :
 
 
 
 
Och tre Peakhoods i olika färger !!
 
Jag har "hemmakläder".. typ loungekläder eller tröja o mjukisbrallor  men när jag shoppar kläder blir det mest sånt som jag inte går hemma i..  och hemma är man ju mesta delen av sin tid...vilket innebär att jag går i trasor och lump hemmavid.  Och har garderoben full av lite "finare" som knappt alls används.
Nu ska det bli ändring.
Nu ska det handlas en binge hemmakläder... så det så !!
 
Vilken typ av kläder föredrar ni andra ?
Kram &  kärlek 💖
 
 
1 Linda:

skriven

Hej kommer det snart lösa sig för mig då jag känner mig så ensam ?

2 A:

skriven

Det första jag gör när jag kommer hem är att byta kläder. Jag älskar att gå i hemmakläder, pösiga mjukisbyxor, har både tunnare och tjockare, olika t-shirts och hemma klänningar när det är som varmast på sommaren. När jag sover har jag linne och shorts. På vintern använder jag shorts i sammet (köp på hunkemöller när det var rea, så sköna och fina). Annars sover jag gärna naken faktiskt. Alltid gjort! Men sen när jag fick barn började jag ha kläder på mig, men när hon är hos sin pappa passar jag på!

Jag köper ju gärna inte kläder, tycker det är tråkigt att lägga pengar på. Men har faktiskt beställt kläder nu då många av mina tröjor jag använder på jobbet sjungit på sista versen. Jag var tvungen att köpa nytt! Men köpte inte hemmakläder... köpte mycket stickade tröjor, jag använder mycket sådant på vintern. Det var fina tröjor du köpt!

Bil letar jag fortfarande efter, inte hittat rätt än. Har dock ett garage nu i alla fall!

Och jobb har jag blivit erbjuden så kommer byta arbetsplats snart! Samma arbetsgivare men byter byggnad. Mycket mer varierat jobb än jag har nu. Dock ligger det ute en annan tjänst jag faktiskt skulle kunna tänka mig att söka... Men får ta och bestämma mig nu alltså 😁

Åker snart till Ullared. Planerar inför halloween och nyår, funderar på att åka nånstans då.

Helgen är full av kalas och träning för dottern, så blir mycket åkande och skjutsade hit och dit. Så idag blir det sushi och ligga i soffan efter jobb och skola.

Helt plötsligt efter sommaren rullade allt igång och man får bara hänga med....! Händelserik höst blir det.

Trevlig fredag!

Kram!

Svar: Känns positivt med kommande jobbet ! Och Ullared... you go girl !! Kram :)
Esmaralda

3 Linda:

skriven

Hej kommer det snart lösa sig för mig då jag känner mig så ensam ?

Svar: Ja, det kommer en lösning men kanske lite annorlunda än du tänker, kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag märks ju jag drömmar ibland om Magnus Carlsson som inatt att viumgås och gör roligt saker tillaammans.

Kan det blir så i verklighet något gång i framtiden?

Ha det bra

5 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Jag föredrar diskreta kläder. Vill inte sticka ut.

Har han träffat nån annan? eller är det någon som han är intresserad av som gjorde att han struntade i mig? kramar

6 Hon:

skriven

Svarta, gråa kläder tycker jag oftast är safe.

Kunde det vara bäst att bara ignorera honom eller kunde nån form av extern hjälp vara en idé? Han ger ju inte upp..

Kram

7 Camilla:

skriven

Jag använder mjuka kläder som byxor med gummiband i midjan och lösa kläder eftersom jag är rund... KRAM

Svar: Det är såååååå bekvämt :) kram :)
Esmaralda

8 Hejsan :

skriven

Har min pojkvän hamnat i någon sorts 30 års kris? Kommer han flytta från länet vi bor i? Han säger att han inte hittat någon mening med sitt liv. Och inte vet vad han vill göra i livet. Jag vill inte få ett krossat hjärta igen. Jag älskar honom. Jag vill inte behöva börja om. Fjärilen tog mig till honom och hjälpte mig med måendet och då kan den inte plocka bort det igen..

9 Hejsan :

skriven

Har min pojkvän hamnat i någon sorts 30 års kris? Kommer han flytta från länet vi bor i? Jag vill inte få ett krossat hjärta igen. Jag älskar honom. Jag vill inte behöva börja om. Fjärilen tog mig till honom och hjälpte mig med måendet och då kan den inte plocka bort det igen..

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Flera och flera fråga efter varför jag är så på toppen med min ögon strålar. Flera undrar vad har hänt med mig. Jag vet inte vad ska jag svar. Något i närmare framtiden ska hänt mig? Som något beredd inom mig själv och jobbar med det.

Finns det något skälet att det pågår för blir redo inför träffas någon?

Ha det bra

11 Smulan:

skriven

Hemma mjukisar.
Till jobbet eller affären. Typ Jeans och t-shirt.
Tillställning klänning eller snyggare jeans , blus.
Enkla färger eller svagt mönster.

Ullared idag med maken och sova i stuga. Barnen har barnvakt. Ska bli underbart.

Svar: Oh vilken härlig dag du har framför dig !!! Hälsa Ullared ! Kram :)
Esmaralda

12 <3:

skriven

Godmorgon kära Es ♡härligt med fredag. Ser väldigt mycket fram emot morgondagens middag ned åtta vänner. Uppstyrt med fördrink sen ut för middag. Vi alla har inte setts sen pandemin. Hoppas att det blir lyckat. Någon flört för mig eller som kommer titta extra på mig ?
Älskar att ha fina klänningar när jag går ut på middag, fest och dejt. Och bara ben ska det vara Önskar att det var sommar och varmt jämt.Kan liksom inte ha strumpbyxor känner mig så ful då. Ett tag var jag beroende av spetsklänningar. Nu när jag är lite äldre har jag börjat med plisserad kjol. Min kille/ex har sagt att han tycker jag är fin i tvådelat.
Ida Sjöstedt är just nu favvo. Suktar efter en ny svart fall dress som kom ut igår. Kan inte låta bli att köpa klänningar från henne, samt By Malina och Ralp Lauren. Tror nästan att mitt signalement i stan är klänning 😅😅 och klassiska Busnel jackor till 🌟🌟🌟alltid velat vara välklädd och lite damig/ kvinnlig.
Sticker jag ut på ett positivt sätt med min klädstil ?
Hemma så vill jag ofta ha myskläder och sköna velourklänningar från Odd Molly och helst en sliten tröja det faktiskt är hål i. Kan inte vara utan den tröjan. Liksom all in när man går ut dressad och hemma sköna " luff" kläder som min lilla hund får sova på om han vill. Han verkar känna sig trygg att bädda med ngt jag haft på mig.
Kram

Svar: Javisst sticker du ut lite.. du har en säker klädsmak och eftersom du vet vad du vill ha och trivs.. så utstrålar du också detta ! Kram :)
Esmaralda

13 Skorpan:

skriven

Åh du milde tid vilka kläder, jag står nog över ;).

Själv har jag köpt många klänningar i sommar o känt mig fin i dom. Också påståtts vara fin, men det får jag nog ta med en nypa salt tror jag... Handlar jeans o t-shirts o ska nu försöka få in lite blusar o annat "snyggare". Svårt o hitta sånt som passar mina "hinkar" ;D. Vet ju aldrig om jag nångång i framtiden blir tvungen o klä upp mig på jobbet...

Mat o mycket dryck gjorde att huvudet känns rätt tungt idag ;). Himla trevligt att pladdra med nytt folk o få höra om deras livsöden. Minimalt med annat folk på båten så min soulmate lär nog knappast komma emot mig på denna resa ;). Men det jag undrar Es är om jag har sett honom på bild? Eller är han helt "ny" för mig då vi träffas?

Snart ska vi inbjudna träffas o dra iväg o bekanta oss med det förnyade hotellet o få frukost där :). Men före det något mot huvud- o ryggvärk ;).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jag tror han är ny för dig... när ni möts så blir det för första gången ! Fortsätt ha det riktigt trevligt.. kram :)
Esmaralda

14 Misstjejen:

skriven

Hej

Den mode och catwalk. I yngre tid då var jag 12-16 år så vill jag jobbar med modetidningar och ansvar för kläder.

Även var kreativ och nya idéer för kläder. Jag vill var chefredaktör för modetidning när jag blir 50 år. Jag tror inte väl jag kommer blir det.

En spännande jobb! Så tack vare serie är ugly betty från 2006 år. Så bra!

Ha det bra

Svar: Ja, det är nog många unga tjejer som vill jobba med mode....kram :)
Esmaralda

15 Susan:

skriven

På jobbet klär jag mig lite finare, mycket kundkontakt, men hemma är det löst & ledigt som gäller….vilket är det första som görs när jag kommer hem, kläder o bh av o på med ngt bekvämt🤗

Kram

Svar: Ja, att komma hem och få på myskläderna är det bästa :) Kram :)
Esmaralda

16 Tulli:

skriven

Godmorgon 😀
Ja kroppen har ju en lite annan form nu för tiden men jisses va jag älskade dom broderade blusarna vi bar när det begav sej..
Wow vilken snygg tunika från Shein,har blivit lite skeptisk till att skicka efter på sådana sidor, tycker det verkar som det är samma kläder men olika namn på sidorna.Blev du nöjd med ditt köp?

Har även en fråga, ska åka på semester med några släktingar och har lite funderingar på hur det här ska fungera..
Kommer det att gå bra och klarar vi en vecka utan tjafs?
Önskar dej en go dag,!


Svar: Jag har prövat lite olika företag med kinesiska kläder men Shein är jag faktiskt nöjd med.. och det är dottern och en väninna också ! Ni klarar en vecka men det gäller att ha överseende, kram :)
Esmaralda

17 Solen☀️:

skriven

Herregud en sådan tröja med hår på bröstet kanske man skulle ha?!
😁
Jag har också köpt en hel del finkläder som mest hänger. Ibland har de fått lufta sig, men hemma är det bara sköna kläder som används. Speciellt eftersom jag har haft det som jag har haft det. Då har det inte fungerat med vilka kläder som helst.

Nyopererad och mör, men nu är jag förbi det steget…så nu ska jag kurera mig och komma tillbaka till mitt vanliga jag. Hoppas det går framåt dag för dag.
Så skönt att äntligen ha fått det gjort!
Och kanske jag snart kan använda några av mina gamla kläder från innan jag blev sjuk.

Kram Solen ☀️

Svar: Ja, nu får du krya på dig ordentligt - förstår att det känns bra att ha det gjort, och det kommer bli riktigt bra också, kram :)
Esmaralda

18 Ghostwriter:

skriven

Min dejt hade bjudit över min väninna och fler. Tycker inte det var okej, är det något jag behöver bry mig om?

Kram

19 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Dottern har varit dåligt haft väldigt ont. Ser du om hon blir bra?

20 Mt:

skriven

Hej!
Kommer S svara på mitt mess?
Kram!

21 Lilla m:

skriven

Hej Es, vad är sannolikheten att jag får träffa A nu i helgen? Söndag?Kram

22 MalinS :

skriven

Jag är en riktig tomboy. Älskar mina jeans, t-shirt, skjortor. Går hemma i pyjamas. MEN garderoben är full av klänningar, fina toppar osv. Använder dom aldrig men det är främst pga viktuppgången sen kommer ju aldrig dom tillfällen som känns rätt att klä sig i så fina kläder.

När jag är utomlands och i semestermood blir jag alltid knäpp och köper kläder jag aldrig kommer använda. Vet inte vad som händer med hjärnan då och så fort man är tillbaka hemma tänker jag hur fan tänkte jag där?

Ezmaralda kommer jag höra av från jobbet jag sökt?

Kram

Svar: Ja jag är är på samma sätt... just där och då verkar det som en superlyckat köp och när man kommer hem så undrar man ju vad i helsicke som hände !! God chans att du hör av jobbet, kram :)
Esmaralda

23 Lotta:

skriven

Bra att det finns många olika sorters kläder för alla smaker 😂

Jag undrar…inatt drömde jag att jag var tvungen att ta hand om en liten bebis. Väldigt liten och fick plats i handflatan. Tror den pratade också. Kinesiskt ursprung. Jag ville inte ha en liten att ta hand om i drömmen och letade efter en babysitter bla. Märkligt dröm. Vad betyder den tro???

Kram L

24 Anna Ingelsson :

skriven

Hur kommer de att gå för mig och barnen? Får jag dem mindre eller mer?

25 Naturvän:

skriven

Hej!

Det där känner jag igen, med lite finare kläder som hänger i Garderoben och alldeles för sällan blir använda.

Det är kul med kläder, gillar färgstarkt, mkt kjol och klänning, gärna sportiga stilen , blandat med lite tidlöst, lite tufft. Inte tantigt , hoppas jag det aldrig blir.......

Jaha, fredag igen och dagarna rullar på snabbt. Laddat ner böcker från biblioteket på läsplatta och tycker det går mkt bra att läsa så. Fast ibland är det skönt att ha en bok att bläddra i. Det ena utesluter ju inte det andra!

Ser du om kvällens besök på Pizzerian med bl a min "vän" i byn blir trevlig ? Hoppas verkligen det!


kram och ha en fin börja på helgen alla!


Svar: Jadå, det har goda odds att bli trevligt, kram :)
Esmaralda

26 2021:

skriven

Känns som att man verkligen inte kan något när man hamnar på nya ställen. Detta skapar en stor osäkerhet hos mig då jag även ifrågasätter mitt val av yrke. Vet att jag kommer kunna söka de tjänster jag vill senare, men känns som jag bara försöker ta mig igenom olika praktiker.

Finns det något jag behöver tänka på som kan vända min lite negativa inställning?

Kram

27 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Ja! Man kanske skulle blivit Designer. 😂
Spännande att det bara blir pang bom med kärleken
Blir det på fastlandet eller på Gotland ?
Kram😃🌻

Svar: NI kan ses på Gotland.. den möjligheten finns.. eller på fastlandet... men han verkar bo på fastlandet.. kram :)
Esmaralda

28 Juni ☀️:

skriven

Hej,
Jag har sökt ett jobb och fått det där man betalar utbildningen till att blicertifierad själv. Intressant jobb i en helt ny värld för mig. Jobbet innebär att man jobbar som konsult/egen företagare motföretaget. Funderar hit och dit om det kommer att bli bra. Hur ser du på saken?

Svar: Det blir inte enkelt... räkna med en hel del problem, tänk dig för en gång extra... kram :)
Esmaralda

29 Sussie :

skriven

Jag har mest bekväma kläder för jobb o hemmabruk. Hinner ej med mode.
Ska sälja en bil men några utlänningar sa att det var flera fel på bilen. Stämmer det verkligen, med bromsar,,,,eller skulle de bara pruta.....

30 Kristin:

skriven

Ja, i hippietiden så jeg ut som .....
Jeg var så tynn, så jeg lærte tidlig å sy mine klær.
De var ikke stygge, men heller morsomme og merkelige.
Ja, kjære Esmaralda, i mitt klesskap henger skremmende mye pent tøy. Blir det brukt? NEI!!! Men, kaste det, NEI!! Det passer jo, så det kan jo hende at det blir brukt igjen, tenker jeg. Vel, mest sannsynlig blir det hengende en stund til - uten å bli brukt.
Hjemme ser jeg ut som et takras. Joggebukser og genser. Men, nå har jeg kjøpt meg noen nye joggebukser. En er nesten selvlysende grønn. Måtte bare ha noe som ikke er fullt så kjedelig, for å føle meg mer som meg selv, så får jeg se hva det neste blir.
Ønsker en fin dag. KRAM!!!

31 Lotta S:

skriven

Milde tid, allt hittar de på!
På tal om allt konstigt, abortlagstiftningen i USA på väg mot rena Gilead!? Ser du om det som händer bl.a. i Texas nu lyckas engagera demokratiska väljare så att skutan svänger tillbaka?

32 Dalkulla:

skriven

Hemma går jag ofta i tajts och något löst hängande upptill. Ska jag gå ut blir det tajta jeans midjekort jacka med en top under. Klänning, figursydd enfärgad, jeanskjol fransad nertill, inga gälla färger eller stormönstrat här inte. Skor, stövlar, med klack det är kvinnligt. Trots min ålder har jag en figur som jag är så glad över. Har aldrig blivit förändrad kroppsligt sett trots åldern. Kanske få förunnat att har samma figur som i ungdomen.

Kram

33 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Haha vilka kreationer !
Jag går ju naturligtvis i mjukisbyxor och stora långa överdelar och barfota .Strumpor kommer på när jag sätter på mig skor och åker av så fort jag kommer innanför dörren.
Byter om när jag ska åka och handla eller göra annat utanför hemmabubblan ..
Men får jag besök eller ska till ngn på fika /middag går jag inte i mjukisbyxor !

Fredag redan ! Veckorna går såå fort .

Kram Anki med flock

34 Rebban :

skriven

Har lite av samma problem som dig. Jag har alldeles för många klänningar och blusar och några få bekvämare tröjor och byxor. Får dock skylla på pandemin som gjort obalansen tydligare. När jag arbetade på kontoret dagligen ville jag klä upp mig någorlunda men nu arbetar jag hemifrån nästan varje dag och då pallar jag inte sitta med finblusen. Dock är jag inte heller så förtjust i mjukiskläder så blir inköp av jeans och t-shirts för mig.

Jag älskar att åka över till Köpenhamn och shoppa och en sådan tur får det bli lite senare i höst. Tycker överlag det är lugnare där än i Malmö och på köpcentrana runt i Skåne.

Kram

Svar: I ungdomen handlade jag alla min kläder i Köpenhamn... kram :)
Esmaralda

35 Jeanette:

skriven

Jag föredrar enkla kläder :)

Jag har ansökt om en lägenhet och jag undrar, hur går det?

Trevlig helg!

Svar: Det kommer lägenhet men jag ser inte vilken, kram :)
Esmaralda

36 Hedwig:

skriven

Jag tycker att kläder både ska vara praktiska, bekväma och snygga. Jag brukar inte sticka ut från mängden när det gäller kläder. Jag har dock några mer påfallande plagg i garderoben. Dessutom köpte jag silverfärgade sommarskor på rea (och silverfärgade stövlar). Jag har fått flera komplimanger och främst barn verkar gilla de där skorna. Numera köper jag främst kläder av ekologisk bomull på rea, exempelvis Esprit har väldigt fina plagg av ekologisk bomull som både är fina, bekväma och av bra kvalitet.

37 Läroliv:

skriven

Gillar det annorlunda förstås. Den svarta "bubbeldressen" och de de blå likadana gillas, men kan tänka mig att ett "gnisslande" - "prasslande" ljud uppstår när man rör sig i den och det kanske inte är så trevligt. Damen med rosa bredaxlade jackan, hjälm och grön kjol ser mest ut som hon snart går till attack, så nejtack åt den. Gula "fluffiga brudklänningen ser mest ut att lätt kunna blåsa iväg med brud och allt. Inte så snygg heller. Mitt favorit annorlunda är mina långa klänningar, långa klirrhalsband och skinnpaj. Dom kläderna är jag rätt ensam om och i min ålder, men trivs och det är ju det viktiga. Hemma är det helst myskläder som gäller. Ska vara skönt och inte "sitta åt".

Ha en fin helg alla.

Kram

Svar: Jag älskar långa klänningar , rassel kring halsen och skinnpaj... en härlig stil och som du dessutom passar väldigt bra i ! Kram :)
Esmaralda

38 Pia1:

skriven

Jag gör exakt den missen, med att aldrig köpa hemmakläder, således är garderoben alltid bestående av bortaplansplagg och de jag har hemma... Är väldigt slitna.
Sådär så man hoppas det blir en dag utan plötsligt behov av ambulans.
Suck.

Svar: Ja, eller hur !!! Men du får göra som jag.. satsa lite mer på hemmakläderna :) Kram :)
Esmaralda

39 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du Esmaralda om jag kommer att träffa nogån med gott hjärta som du såg innan vi reser till Sverige 😓 😓 😓

40 Maria:

skriven

Hej!
Vilka spännande kläder det finns minsann! 😂
Och just kläder, ja och allt som behövs köpas hela tiden, det stressar mig just nu. Just för att jag generellt är oroad för ekonomin. Nu vet jag ju att jag pluggar och har valt det själv, för mig själv, men det känns som jag ”ligger efter” alla andra i min ålder med hus, barn och allt som många har och kan njuta av när de är nästan 35. Kanske bara mina tankar som blir sådana då jag fattar att ALLA runt 35 inte lever sina liv som dem tänkt sig.
Kommer det någonsin stabilisera sig med det ekonomiska så jag kan få möjlighet att köpa hus? Eller inte behöva oroa mig för det ekonomiska. Ett riktigt i-landsproblem, jag vet. Men det oroar mig verkligen i onödan.
Kramar till dig!

41 Dejsan:

skriven

Jag går mest i Jeans och collegetröja. Och mestadels i grått. Tröjan alltså. Jeansen är blå. När jag har pyjamas på dagarna så går dom i grått. Strumpor i grått också. Jag vet inte varför. Jag trivs bäst i det. Och så går jag i färg med katten =)
Min man är en riktig snobb. Det första jag gjorde när jag flyttade hit var att stryka hans 60 st skjortor och lika många t-shirtar. Jag vet inte hur många jackor han har, eller hattar. Ja, han använder hatt och jag tycket det är stiligt. Han går även i boots. Snygga såna också. Jag går i gympadojor eller som det heter: Sneekers. Numera stryker jag ingetning, mer än mina egna jeans och de få skjortor jag har.

Svar: Hatt på karlar är sexigt, tycker jag :) Men stryka sina kläder får de absolut göra själva :) kram :)
Esmaralda

42 <3:

skriven

Förstår M att jag inte tyckte lördagen var ok eller är hon för självupptagen för det?
Kram

43 Mvp:

skriven

Hej!
Tycker O om mig fortfarande? Vår relation är komplicerat men trivs mycket i denna människans närhet.
Kram

44 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har blir mer irriterar på T kvinna på sistone tider än tidigare. Jag försöka ju ta avstånd från henne medan hon kommer närmare till mig.

Jag vet inte om hon förstår vad hon håller på såhär mot mig?

Ha det bra

Svar: Jag tror inte att detta är något som hon är medveten om, kram :)
Esmaralda

45 Rebecca :

skriven

Idag känner jag mig lite nere. Jag är en person som verkligen förösker se det positiva och känna tacksamhet men ibland smyger sig tråkiga tankar på. Jag har inte många vänner och har svårt att skaffa nya då jag tänker "varför skulle dem vilja vara vän med mig som inte har några vänner" jag vet inte riktigt hur man försöker heller eller hur man vågar bli nära med någon. Blir ledsen och avis när jag här folk som går på kräftskiva eller har vänner över på middag...jag har börjat öppna mig lite mer men är långt ifrån att gå på kräftskiva med massa vänner. Kommer jag få mer vänner? Så att jag kan få hitta på roliga saker i mitt liv, uppleva lite..Ja jag kan göra saker själv men det är inte roligt :/ då känner jag mig ännu mer ensam bara.kram

Svar: Du får fler vänner men du behöver ta mer initiativ.. försök vara avslappnad.. ge förslag på en kopp när du möter någon som du gillar och låt det falla sig naturligt.... kram :)
Esmaralda

46 Lotta S:

skriven

Nya kollegan (för ett år) jag träffar på måndag, blir vi vänner?

47 ML:

skriven

OMG så fula kläder det finns! Jag är en jeanstjej. Klänning har jag inte haft sedan jag var barn. Passar inte alls i det. Nu kör jag träningskläder till jobbet då jag löptränar till och från pendeltåget. På jobbet "sjukvårdskläder" dvs pyjamas :)

Låg vaken ca 2 timmar vid morgontimmarna pga ont i magen. Man ska inte trycka i sig en hamburgertallrik men satan så gott det var :)

Back to work. Sista lördagen i morgon. Även fast jag kommer att sakna kollegorna så är det skönt att det snart är slut för känns som att jag är på väg på en ny väg i livet. Kan det stämma Es?

Ungdomarna kallar mig för deras "jobbmamma" och de är sååå söta! Lite nyfiken på varför de tyr sig speciellt till mig :)

Hälsa mamsen. Pussa MG och i morgon får han öppna paketet :) Kram

Svar: Ja du är på väg mot något nytt så den känslan stämmer.... MG sneglar fortfarande på sin paket :) Ungdomarna känner sig trygg med dig... kram :)
Esmaralda

48 Mvp:

skriven

Hej!
Tycker O om mig fortfarande? Vår relation är komplicerat men trivs mycket i denna människans närhet.
Kram

49 MissMilla:

skriven

Hej, jag har mest kläder som är bekväma. Jobbar med barn och kan inte vara fin och jag har inte tid att följa mode. Skulle vilja förstås. En kille vill ha mitt telefonnummer. Vad vill han? Är inte han förlovad? Trodde det, eller vill han bara prata?
MVH

50 Sussi:

skriven

Ska iväg till Stockholm och min son som ska ha egen lägenhet där. Kommer allt ordna sig för honom? Fixa studierna mm. Det är mkt att inreda en lägenhet.

Tycker inte att de på jobbet behandlar mig med respekt. I går hade de till exempel inte talat om ett möte för mig så jag blev skrikt på . Ser du ngt?

51 SANNA:

skriven

Jag har inte så mkt fina kläder men köpt några plagg på Åhlens nu.

Kommer min son trivas i klassen eller ska vi byta?
Han har inte gått i skolan många dagar?
Hjälp mig gärna.

52 Hejsan:

skriven

Kommer han flytta från mig eller är det bara en 30 års kris han har?

53 Hönan:

skriven

Överdelar med något tänkvärt litet tryck har blivit min senaste grej, annars mycket Jeans och enfärgat. Tråkigt men snyggt tycker jag.

Drömde om björnar inatt, först var de på en äng men sen kom en närmre. Jag gömde mig i huset och den försökte komma in. Verkade inte vara farlig men jag var ändå lite rädd. Kom den med något budskap?

Kram

54 sus:

skriven

Hej! Jag har oftast jeans och somrarna klänning. Men vill inte utmärka mig

Har han träffat nån annan? eller är det någon som han är intresserad av som gjorde att han struntade i mig? kramar

55 Helena Ir:

skriven

Har börjat köpa lite nytt, även så jag trivs hemma.
Höga stövlar och ny kappa. Även nya blusar och nu när midjan krympt 10 cm så passar det mesta i garderoben igen.. Haft mycket blått och svart tidigare, men trivs bra i en ny snygg röd jacka, det piggar upp.. jag syns :)Roligt med färg.. och jag är redo för mer fest och annat utanför hemmet!

Ha det så bra!

Kram

56 Stenis:

skriven

Skönt och bekvämt ska det vara. Jag kör på mina säkra kort med jeans och t-shirt! vill jag känna mig fin blir det blus och kavaj till. Jag har så många klänningar och kjolar som jag tycker är jättefina men känner mig inte bekväm i. Träningskläder är också något jag gillar att vara klädd i hemma av någon anledning... Visst har man provat att gå efter modet men ledsnar fort! 😁

57 MollyD:

skriven

Hej
Min yngsta ska ha barn i december, nr 2. Bor i en liten lägenhet idag med man och ett barn på 2 år.
Letar hus. Kommer dom hitta hus som dom har råd med före barn 2 kommer i december?
Kram

58 ML:

skriven

Haha gud så gullig han är! Vad tycker du om mitt omslagspapper? Jag hade inget annat men ni gillar ju julen :) Hälsa mamsen att Glamour är mellan 18.00 -19.00 som vanligt!

Bästa betyget att ungdomarna känner sig trygga med mig :) Har blivit lite sugen på att jobba med ungdomar igen men jag kommer inte hinna börja på nytt jobb innan OP. Kan ju inte gå på intervju och säga att jag kan börja förhoppningsvis om OP går bra och om några månader. Blir ju helknasigt :) Hoppas i alla fall att jag hittar något bra när det är dags.

Är ju såklart lite nyfiken på vad den här nya vägen handlar om :) Drömmer om kramar och närhet men det är ju bara drömmar :) Fattar inte heller varför jag drömmer om ett ex som jag var fast med då han hotade med att jag skulle ge honom 200.000 kr som han betalat i hyra eftersom jag vägrade att skriva honom på min lägenhet. Så därför kom jag inte loss förrän han själv stack och friheten var total :)

PS! Hoppas min SM är en jeanskille med lite snygga tatoos :)

59 Läroliv:

skriven

Tack snälla, KRAM

60 H:

skriven

Hej Es

Ser du något kul som kommer till mig?
Kram

61 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Fortsatte o ha det trevligt o shoppade en lite längre yllekappa o en tröja. Tänkte om jag skulle börha satsa lite mer på mig själv o mitt yttre ;). Skulle det månne falla i god jord?
Kram Skorpan

62 Hanna:

skriven

Hej!

Jag är en jeans- och tröjatjej som inte sticker ut så mycket i mängden. Men egentligen vill jag inte ha det så. Försöker att utmana lite med kläder som ett försök att skapa en identitet (på tal om ditt andra inlägg idag). Det är en bra övning om man ska lära sig att uttrycka sig själv bättre och ta plats. I sommar har jag gått mer i klänning än jag gjort på åratal och det kanske inte är någon big deal för andra men för oss fegisar kan det vara ett stort steg. Jag beundrar människor som vågar ha en egen klädstil, speciellt ungdomar. Blir glad när jag ser ett gäng med grönt eller rosa hår och kläder köpta på second hand. De vågar och är frigjorda.

Kläder är inte bara tyg på kroppen, det kan ha en viktig funktion att fylla när det kommer till identitet.

Kram

63 Kicki:

skriven

Hej Es

När möter jag kärleken?
Kram

64 Kicki:

skriven

Hej Es

När möter jag kärleken?
Kram

65 ML:

skriven

Haha gud så gullig han är! Vad tycker du om mitt omslagspapper? Jag hade inget annat men ni gillar ju julen :) Hälsa mamsen att Glamour är mellan 18.00 -19.00 som vanligt!

Bästa betyget att ungdomarna känner sig trygga med mig :) Har blivit lite sugen på att jobba med ungdomar igen men jag kommer inte hinna börja på nytt jobb innan OP. Kan ju inte gå på intervju och säga att jag kan börja förhoppningsvis om OP går bra och om några månader. Blir ju helknasigt :) Hoppas i alla fall att jag hittar något bra när det är dags.

Är ju såklart lite nyfiken på vad den här nya vägen handlar om :) Drömmer om kramar och närhet men det är ju bara drömmar :)

PS! Hoppas min SM är en jeanskille med lite snygga tatoos :)

66 ML:

skriven

Oj vad konstigt det blev med sista inlägget. Blev blandat gammalt och nytt. Tekniken alltså :) Kram

67 Hejsan :

skriven

Finns det något jag kan göra för att få honom att förstå varför han ska stanna här? Vill leva mitt liv med honom och snagga familj..


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: