Hjärta & smärta....

 Igår var en nervös dag….dags för  ultraljud på hjärtat och jag oroade mig något sanslöst fram till  kvällen innan för då ringer sonen och han har spelat match i innebandy, trampat fel och stukat foten.

Och  han har antagningstester med fys  för brandmansjobb på tisdag !  Eländes elände !

Där kom min egen oro av sig !

  I går  morse var det värre… fotleden dubbel så stor så det blev till akuten.

En benbit hade gått av men inte så stor så det bör fixa sig om han inte stödjer alls på foten under 10 dagar.

 

Han kan ju inte springa 3 km med full utrustning på tisdag… herregud, han kan inte ens springa två meter !

Arbetskamraterna på sommarvikariatet går i god för honom men det räcker kanske inte.

-

Så for jag iväg till hjärtmottagningen och mötte världens charmtroll till läkare !

Sicken en go gubbe som fick mig att skratta flera gånger.

Summan av det hela blev att blåsljudet är ingenting att oroa sig för.. hjärtat är frisk och starkt.. inga förkalkningar… lite högt tryck och hög puls och för detta fick jag betablockerare ! YAY ! Helt normalt ekg.

Knas med trycket hör ju nästan till åldern… flera av mina jämngamla vänner har  mer eller mindre blodtrycksstul.

Så jag var nöjd med besöket !

Var ju lite rädd att hela pumpen skulle vara  förkalkad.. men så var de alltså inte.

 

 

 

 

Dottern i skogen har  köpt sig en ny soffa och behöver lite nytt piff till soffan… kuddar och plädar och så undrade  hon i gårkväll om vi skulle vara lite spontana och dra iväg till Ullared idag… över dagen !  Vi har ju bara  typ 1 ½ timmes körning dit.

Klart vi ska, tyckte jag som snabbt ombokade lite i kalendern.

Så idag kl 8 drar vi iväg och  jag har ingen aning om när vi är tillbaka hemma.

Idag kan jag alltså inte besvara frågor.

Kram & kärlek

1 Jeanette :

skriven

Va härligt!
Ha en riktigt härlig dag tillsammans själv blir det jobb och fokus på palliativ vård idag. Kram 🥰

2 Agnes:

skriven

Attans otur för sonen...

Härligt att höra att hjärtat är ok!

En myspysdag önskas er på Ullared!

Stora kramen, alla! ;0}

3 Läroliv:

skriven

Oh, vad skönt att allt är som det ska med hjärtat, så glad för din skull och vad passar då bättre med en resa till Ullared efter det. Härligt, måste ju firas på nåt sätt.

KRAM

4 MalinS :

skriven

Stackars stackars sonen, vilken besvikelse! Kan han få ett intyg från sjukhuset om att han kom in akut osv? Håller tummar och tår för honom.

Skönt det gick bra med hjärtat, alltid jobbigt inför dessa besök.

Jag ska försöka dra mig till gymmet idag för första gången på 10 år. Även om jag klarar 10 min blir jag nöjd.

Kram från ett gråmulet Stockholm.

5 Skorpan:

skriven

Aj, aj vilken otur,men det blir nog säkert bra med allt till syvende o sist.

Åh Ullared, blir nog kul för er. Shop til you drop ;D...

Urusel natt, sovit 1,5h, inte bra. Nåja, det ska väl gå, av gammal ohejdad vana ;)

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

6 Katrin:

skriven

Skönt höra att det är hyfsat OK med dig. Du får se till att sköta hälsan så vi får ha dig kvar i många år. Lycka till med handlandet.
Kram

7 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så skönt att hjärtat och ådror är ok !!! <3
Mitt blåsljud visade sig vara förkalkning i aortan men den hålls det koll på med återkommande ultralljud.
Håller tummar och tår att de godtar brandmännens intygande om sonen dins fysiska hälsa och skickar snabbt tillfrisknande för ankeln.

Ha en ljuvlig Tisdag i Ullared <3

Kram Anki med flock (där även Moses har blåsljud på hjärtat )

8 Kristin:

skriven

Ja, det å stuke foten er smertefullt, men det går heldigvis over. Ønsker en god bedring til din sønn.
Jeg er så glad for at hjerteundersøkelsen gikk bra, kjære Esmaralda.
Når det gjelder høyt blodtrykk, drikk en del vann og spis bananer. Det kan ha en fin effekt. :)
Ønsker dere en hyggelig tur til Ullared. Kram!!!

9 Jeanette:

skriven

Jäkla otur för sonen!
Hur gr det för honom?

Skönt att höra att du är ok ❤

10 Mercan :

skriven

Esmaralda ser Esmaralda någonting från triss eller euro jackpott 😕 i min dröm såg jag att jag använder toalet det är mera ute med dörr och överallt med skit och handtaget till dörren åckså jag smutsade mina fingrar men när jag kissade det kommer en främande man också och jag vill springa ute blev rädd att inte bli våldtagen 😕

11 Mikael:

skriven

Tror Es gör likadant när det är måndagmorgon och dags stiga upp för en ny vecka :)


https://youtube.com/shorts/YB4dGIQOpRc


Kram
Mikael

12 <3:

skriven

Är min kräm rätt nu?? Vet du kan mig tips att ändra ingredienserna lite och känns det mycket bättre. Kommer folk få fina resultat sprida det vidare och bli mina stammisar? Det har kostat mig en del att köpa in allting för det är dyra oljor med bra kvalite. Ser du om detta kommer vara lönsamt?♥️😊

13 Linda:

skriven

Härligt att allt va i sin ordning med hjärtat!

Ha en fin dag på Ullared :)

14 Susan:

skriven

Snacka om att ”fånga dagen” , det gjorde ni rätt i, själv drar jag dit om en månad och med hotellövernattning 👍🏼🤗

15 ML:

skriven

Grattis till ett friskt hjärta! Men vad synd med sonen! Hoppas att det löser sig ändå för honom. Ha en gosig dag med dottern. Kramiz

16 Browallia:

skriven

Vad skönt att pumpen var felfri :) Jag fick göra ultraljudsundersökning av pumpen för två år sen, coolt att få se sitt eget hjärta pumpa. I morgon bitti ska jag till vårdcentralen och ta nya prover för att utreda varför jag har åkt på blodbrist igen. Jag ska även få hjälp av en diabetessköterska med att lära mig att ha koll på
blodsockret. Apropå socker, jag vet ju att du älskar lakrits så jag måste berätta att jag har läst att det ska öppna en specialbutik här i stan som bara säljer lakrits, på längden och tvären. Det vattnas i munnen på mig bara jag tänker på det ;D

Vad praktiskt att kunna göra en spontanresa till Ullared, har ca 70 mil dit så ska jag åka dit så går det inte att vara riktigt lika spontan. Jag har inte varit där än men ett besök på Ullared finns på min ”bucket list”
Ser fram mot att få höra vad du har gjort för roliga fynd denna gången. Kram Browallia

17 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Hoppas att ni har haft en fantastisk helg, själv har jag haft det trevligt och bra helg 😁

Jag har en nyfiken fråga, ibland får jag mixade signaler från min tjejkompis, hon har börjat lägga sina ben över mina, och ibland får jag en känsla att hon har känslor för mig men att hon inte vill ge ett försök, vet inte om det är att jag inbillar mig eller att det är verkligen att hon har känslor för mig?

Finns där ens nån möjlighet att det kan väl något mellan oss i framtiden?

Kram och ha en fantastisk fin tisdag 😊

18 Ghostwriter:

skriven

Så typiskt med det som hände sonen. Jag blir alltid sjuk när det är något viktigt. Behöver dock inte vara tecken på att de inte är meningen, jag skickar liten healing till båda! Dom borde ju ändå förutse lösningar ifall något sker, detta är ju inte heller bara ”sjuk” utan olycka.

Skönt och höra att ditt hjärta var friskt, oroa dig inte nu mera



Kram

19 Naturvän:

skriven

Hej!

Härligt höra allt ok med dig ! Hälsan är viktigast!

Skickar styrkekramar till sonen, vilken otur! Om inte hoppas verkligen han kan göra om fystesterna och håller tummarna inför framtiden!

kram!

20 Pot Pat:

skriven

Jag fick min nära döden upplevelse av just betablockerare av enallt för vänlig läkare. Jag har inte blåsljud, men jag blir ändå nervös och hoppas att de fungerar bättre på dig än mig och inte ställer till det som det ställde till det för mig. Kanske du inte behöver börja med hela dosen så att du kan påbörja behandlingen långsamt för att vara på den säkrare sidan? Och om det kommer telepatiska meddelanden så ring inte polisen för allt i världen, då spärrar dem in en på psyk och försöker mörda en ännu en gång.
Kram <3

21 Fians:

skriven

Hej fina,
Efter en lång tids frånvaro ser jag att det händer massor hos dig med men ändå finns du för oss alla. Tusen tack!
Lika varm om din familj som nära till skratt. Så gott att läsa. Njut Ullared och familj. <3
Jag har en undran då jag mötte en man i helgen som känns intressant.
Kommer han att höra av sig?
Jag fick pirret i magen…
Kramar till er alla i cyber!

22 Fians:

skriven

Hej fina,
Efter en lång tids frånvaro ser jag att det händer massor hos dig med men ändå finns du för oss alla. Tusen tack!
Lika varm om din familj som nära till skratt. Så gott att läsa. Njut Ullared och familj. <3
Jag har en undran då jag mötte en man i helgen som känns intressant.
Kommer han att höra av sig?
Jag fick pirret i magen…
Kramar till er alla i cyber!

23 Susan:

skriven

Snacka om att ”fånga dagen” , det gjorde ni rätt i, själv drar jag dit om en månad och med hotellövernattning 👍🏼🤗

24 Mind:

skriven

Man brukar väl säga att ett glas vin lite då och då är bra för hälsan? ;)

Kram

Svar: Absolut !! Kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: