Nu hände det igen....

Man gör bort sig här i livet.

Så  är det bara  och det gäller oss alla så man kan lika gärna ta det med ett skratt !

Somligt får man bjuda på !

Jag har ju gjort bort  mig fler gånger än vad som  får anses vara rimligt men för det mesta stör det mig inte.

Och tur är ju det !

Senast  förra torsdagen var det dags igen.

Jag var i sportbutiken för att titta på  skor.. sådana där joggingskor som man har utan att man joggar.

 

Där stod en motionscykel och jag blev så sugen.. det var förmiddag och rätt tomt på folk så jag liksom smög mig upp på cykeln, satte mig tillrätta, började trampa och lutade mig framåt och wops… så lossnade liksom styret och for framåt och jag med det.

Jag hängde på tre kvart över det havererade styret och kom varken fram eller tillbaka.

  Jesus sweet child of Maria, liksom !

” Hallå?” pep jag lite försiktigt men ingen  hörde mig

” Hallå, hallå?”  försökte jag igen och kände hur jag började glida mer framåt

Då dök det upp en liten farbror mellan hyllorna och undrade om jag ville något.

Herregud, det var väl rätt uppenbart att jag ville något

” Ja, hjälp mig ner”  fräste jag desperat och gubben försvann. 

Jag klängde mig fast och ingenting hände så jag fyllde lungorna med luft och vrålade

” HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP” för allt vad tygen höll och se där, tre stycken anställda kom rusande

 

 

 

De fick med förenade krafter ner mig från cykeln och vi skrattade så vi skrek  igenom hela räddningsaktionen.😂

Jag fick låna personaltoa också för som grädde på moset kan jag kissa på mig om  jag skrattar sådär hysteriskt och länge.

Nej, jag köpte ingen motionscykel

Det enda som stör mig är att jag gjorde det IGEN  - för några år sedan hamnade jag i en liknande situation med en annan motionscykel och man tycker att jag borde lärt mig hur opålitliga dessa maskiner är !.

Universum har i alla fall gjort väldigt klart för mig att motionscyklar är nåt som jag ska hålla mig på redigt avstånd från.

Om ni undrar vad som hände med den lille farbrorn som dök upp mitt under pågående action,  så undrar jag det också !

Han sprang väl för livet i tron att antikrist materialiserats framför hans ögon… hängande upp och ner !😂

Så kan det gå.

Är det sant att ett skratt förlänger livet så kommer jag bli en riktigt gammal tant, den saken är klar

 

Kram & kärlek💖

1 Tess:

skriven

Gomorgon. Löser vi detta och hittar tillbaka till varandra?

2 Ghostwriter :

skriven

HAHA! Jag är också den där som ska göra bort sig, som tur är mindre genom åren men det händer. Försöker mest skratta eller inte lägga större vikt vid det så de ser ut som jag inte ”bryr mig” 🤭


Känns det som min soulmate utbildar sig inom samma eller liknande sektor?



Kram och ha en fin söndag!

Svar: Får en känsla av att han sysslar med något helt annat, kram :)
Esmaralda

3 A.A :

skriven

Mannen jag träffade ville troligen ses igen sa du men jag fick jag ingen respons. Jag kände 50/50 med mötet men eftersom han inte skrev efter dejten så känns det inte ens kul att ses igen eftersom jag ändå inte känner 100. OM han hör av sig, ska jag ändå ge det en ärlig chans eller vad tror du?

Sen undrar jag om killen A kommer falla mig i smaken om vi ses?





Kram!

Svar: Hör han sig så känns det lite meningslöst att träffa honom igen.. jag tror inte dina känslor för honom kommer... kram :)
Esmaralda

4 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Du är för rolig. Sitter på planet och fnittrar så att stolen hoppar när jag läser om dina bravader i cykelaffär en. Tur du inte skadade dig. Men om jag inte minns fel har du berättat du har ett löp band hemma. Kanske funkar bättre! Kram och ha en härlig dag

Svar: Jag HADE ett löpband, tills det skickade mig rakt in i garderoben och jag skänkte bort det i ren ilska och hämnd ! Kram :)
Esmaralda

5 Camilla:

skriven

haha, du är bara för underbar Es!! Kul med ett skratt genast på morgonen
En fråga, jag undrar hur det skall gå,gör en aning nervös när jag skall ha en lånebil och åka iväg i slutet av nästa månad? KRAM

6 Susan :

skriven

😅😂🤣 tack för att du bjuder på dig själv😅😂🤣

7 Misstjejen:

skriven

Hej

En av änglar som talar för mig att jag bad om få prata att jag blir besviken att jag har missar publicera den inlägget av tiramisu tillsammans med B kvinna ifjol. Den ställe var fel men borde på en annat sätta

Den ängel sagt ju det är bara glömmer så istället gläds något åt idag som jag ska gör och titta på serie som jag kan gör.

Det stämmer väl... men var det meningen ska händer eller inte.

Jag vet att jag ska glömma det. Jag försöka genom gör något annat...

Ha det bra

8 Skorpan:

skriven

Att motionera kan minsann vara hälsovådligt Es ;D. Hade detta varit i Amerikatt hade du dragit butiken inför rätta o yrkat på skadestånd för att det inte stod nån varning på cykeln ;). Tack för morgonens fniss :D.

Det blev en senare morgon än jag hade tänkt mig o det får väl lov att vara okej då en iaf har ledigt ;). Sedvanligt program med rullande tvättmaskin här, som det brukar vara på söndagar mina egna veckor. Lång frukost framför tv:n, syndigt värre ;), söndag för mig. Undrar om min soulmate också gottar sig på detta sätt när det är söndag o om han ens tänker tanken till slut att han skulle kunna ha nån där med sig Es? Hsr han kommit så långt i sin utveckling månne ;)?

Här får en snart veckla ut sig ur täckets värme o påbörja dagen så småningom... Kanske...

Hälsa Mannabonne, han kanske är ut på sina söndagspromenader med hundkompisarna fortfarande?

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jag har också sjukt mycket tvätt... eftersom sonen kom med en jätte Ullaredskasse... han har svårt att tvätta o springa i trappor med sin stukade fot så jag lovade att greja hans tvätt !! Håller mig sysselsatt idag minsann ! Nej, MG går inte länge på hundpromenaderna... är rädd att hans rygg inte klarar det... det blir korta promenader här hemma omkring istället... kram :)
Esmaralda

9 Rädd:

skriven

Hej E!

Kommer det första eng uppdraget gå bra? Oroar mig och drar mig för att börja, men imorn behöver jag verkligen ta tag i det.

Kram och kärlek.

10 Hejsan :

skriven

Varför är min pojkvän så rädd att träffa min mamma? Jag blir så irriterad på honom.

11 Misstjejen:

skriven

Hej

Om den 5 oktober av hylla fyra personer. Så jag tänker ju taggar fyra personer båda i rubriken och i texter.

Jag tänker väl behålla dom texter som jag har skriva i min mobil och det ser ut så neutral och positiv.

Kommer det fungerar?

Ha det bra

12 Läroliv:

skriven

Ja, jösses, vem har inte gjort bort sig och skratta så man skriker är det bästa skrattet tycker jag. Det gör jag rätt ofta, då jag ser humor i det mesta och har sjuk humor också, haha, så jag borde bli riktigt gammal.

Kram

Svar: Javisst kommer du bli riktigt gammal, den saken är klar :) Kram :)
Esmaralda

13 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur kan T kvinna dela sig med min privat tankar om den situationen. Nu har jag en onödigt möte inför imorgon.

Så betyder det att nästa gång jag kan inte dela med min privat tankar för någon. Inte för T kvinna

Ha det bra

Svar: Du kan dela med dig men det beror ju på tankarnas art och på vem du delar med... kram :)
Esmaralda

14 Birgitta:

skriven

Godmorgon Es😊

Skriver o tårarna rinner fick idag veta att han träffat någon ny känns tungt...

Va ser du kring detta blir det vi nå mer? Hade velat försöka.

Kram Birgitta

Svar: Jag tror du gör bäst i att slicka dina sår och gå vidare, kram :)
Esmaralda

15 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Hahaha underbart . Tack för morgonens skratt Du ska nog hålla dig ifrån motionscyklar :-) Tack för att du delar med dig av dina "cykeläventyr" och modig som kliver upp på monstren haha . <3 Nog kommer du leva länge alltid ;-) <3 Vi i bloggen med ;-)

Vet den där känslan att ingen ser...var bjuden på julbord på "slottet" och pojkarna beundrade en riddarrustning så som små pojkar gör . Jag förmanade att inte röra rustningen som stod innanför röda rep . Senare på kvällen efter ngr innanför västen stod jag framför riddaren alldeles ensam och jag kunde inte låta bli att känna liite på svärdet ,var det så tungt som det såg ut... Det var det ! Efter jag lyft upp svärdet var det omöjligt att få den i samma läge som tidigare och hela riddaren lutade lite nonchalant framåt efter jag lämnat den...

Treflig fortasättning på söndagen !

Kram Anki med flock

Svar: Ja, i fortsättningen springer jag på andra hållet när jag möter en monstercykel ! Underbart med riddaren... ensam och lite tipsy kan man få för sig en hel del.... kram :)
Esmaralda

16 Jojo:

skriven

Skulle jag och Adam klicka IRL personlighet och utseéndemässigt? Jag är nyfiken men har svårt att avgöra genom bilder och så




Kram

17 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda! Oj så tokigt det kan bli :) tur att du kom loss tillslut :)

Fina Esmaralda, tar det länge
innan mina känslor lugnar ner sig? Som det är nu så växer de sig bara starkare och det är svårt att få perspektiv på allt då jag lever mitt i allt, allt så intensivt. När lugnar sig känslorna och återgår till det normala? Eller blir det överhuvudtaget normalt igen?
Kram
Jennifer

Svar: Det kommer lugna ner sig... men kan ta sin tid... kram :)
Esmaralda

18 A:

skriven

Hahahaha! Tack för skratt denna morgon 😆 det har aldrig hänt mig, däremot har jag gått med kjol som fastnat i trosorna när jag var utomlands. Gick igenom poolområdet, hotell lobbyn, ut och förbi folk, bilar och restauranger innan någon sa något! En liten tant som skrek på sitt språk och jag fattade ju ingenting först. Det var så varmt ute så märkte liksom ingen skillnad på kläder eller inte. Så kan det gå. Tur det inte var i min hemstad 😆

Finns det nåt budskap till mig?

Trevlig söndag, här är den solig!

Kram!

Svar: Japp, jag har gjort exakt detsamma en gång !! Och tyvärr för mig så var det i min hemstad !! Kram :)
Esmaralda

19 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Haha men härligt är det ändå att man kan göra bort sig och skratta åt det 😊

Har hittat ett jätte mysigt radhus som är hyres. Ringde till hyresvärden men inget var ledigt nu.
Ser något ut att bli ledigt här ganska snart? Kommer vi att flytta dit/ få erbjudande där tro?
Kram

Svar: Tveksamt, chansen finns men den ser inte ut att vara så stor, kram :)
Esmaralda

20 Bjork:

skriven

Hej kommer jag få gå på tjejmiddag någon kväll?


Kram

21 O:

skriven

Hej Esmaralda.

Är nog mest jag som är lite orolig av mig. Vet inte hur framtiden kommer se ut, men om vi skulle stå i den punkten kommer barnen att få flytta tillbaka med mig till min hemstad om det skulle bli så? Eller skulle han sätta käppar i hjulen då? Det är ju faktiskt så att pappan behöver godkänna om man vill tillbaka ? Vad ser du? Skulle barnen få flytta med?
Kram

22 Kristin:

skriven

Tusen takk for en herlig latter på morgenen.
Jeg er meget visuell, og din "videosnutt" gjorde at jeg så lo så mye at flere av hundene kom og tittet på meg. De lurte nok på om det hadde klikka helt for meg.
Uansett, godt at du ikke ble skadet.

Jeg synes kroppen min bedrer seg etter behandlingene hos Naprapaten. Nå går jeg hver 14. dag, og dette gir meg bedre søvn også. I og med at jeg har hatt mye vondt i mange år, som jeg på mange måter har neglisjert, tar det sin tid. Men, at jeg kommer til å bli bedre enn jeg er i dag er jeg ikke i tvil om. Dette har en positiv påvirkning på mine artroser og indre organer også.
Jeg er heldig som har kommet til en så dyktig Naprapat. Hun er en naturlig og herlig person.
Ønsker en fin dag. KRAM!!!

Svar: Kan tänka mig att hundarna undrade att vad i all världen är det som står på !! Skönt att du mår bättre efter naprapatbehandlingen ! Det gör dig så gott, kram :)
Esmaralda

23 Smulan :

skriven

Haha, tack för morgonens skratt

24 Rebecca:

skriven

haha jag gör också bort mig ibland. Är lite klumpig av mig...

En fråga, när kommer kärleken in i mitt liv? :) kram

Svar: Den kommer men kan inte säga exakt när, kram :)
Esmaralda

25 Helena Ir:

skriven

Ja, en motionscykel är nog mindre bra att sitta på om den inte är ordentligt ihopsatt.. hjälp :)

Mycket skratt blir det i ditt liv.. skratt är ju så förlösande och härligt..

Kram

Svar: Ja, och många av skratten handlar om mig själv. kram :)
Esmaralda

26 Lotta S:

skriven

Jag gör mest bort mig på andra sätt, som detta med mina ekonomiska "satsningar". Jag måste tyvärr fråga igen för att se om det kommer igenom tydligare vad det bästa skulle vara att göra nu, ta ut med förlust eller stanna kvar. Att hålla koll hjälper egentligen inte då annan typ av kontroll eller möjlighet att styra inte finns.

Svar: Jag får bara upp att du ska vara vaksam och försiktig, inga fler detaljer tyvärr, kram :)
Esmaralda

27 En tjej:

skriven

Varför kollar han på mina bilder på händelser? Tänker han på mig?

28 Hejsan :

skriven

Varför är min pojkvän så rädd att träffa min mamma? Jag blir så irriterad på honom.

Svar: Han känner nog att er relation blir mer etablerad om han träffar din mamma, kram :)
Esmaralda

29 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.

Är nog mest jag som är lite orolig av mig. Vet inte hur framtiden kommer se ut, men om vi skulle stå i den punkten kommer barnen att få flytta tillbaka med mig till min hemstad om det skulle bli så? Eller skulle han sätta käppar i hjulen då? Det är ju faktiskt så att pappan behöver godkänna om man vill tillbaka ? Vad ser du? Skulle barnen få flytta med? Eller håller vi ihop hela livet och detta problem troligtvis inte dyker upp?
Kram

30 Vän:

skriven

Hej Esmaralda.

Har en vännina känns som att vi glidit isär på senaste tiden.
Vill hon fortfarande vara vän?
Är jag viktig?
Kommer vi hitta tillbaka till varandra igen?
Kram

Svar: Kan ni prata om detta så kan det lösa en knut men riktigt som det varit ser jag inte att det blir, kram :)
Esmaralda

31 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Har hittat ett ställe lite utanför på landet som jag tror jag skulle trivas i. Finns både skola och förskola till barnen. Kommer vi att trivas där? Hur ser det ut?
Kram

32 Hejsan :

skriven

Problemet är att han har träffat min pappa och jag har träffat hans föräldrar. Förstår inte problemet i det hela med att han inte träffar min mamma. Det har gått 1år och hon har ställt upp med så mycket till honom. Han kanske skäms att vara med mig..

33 Alex :

skriven

Hej Esmeralda,
Jag såg en tjej som jag kände igen och tyckte att hon sneglade åt mitt håll något. Eller så inbillade jag mig. Lade hon märke till mig?
Tack!

34 Ghostwriter :

skriven

Åh du skrev att min soulmate troligen utbildar sig inom helt annat. Så han kan lika gärna vara elektriker eller något helt annan genre än de jag vill göra? Jag som hakat upp mig på att bara kolla efter sånna killar som vill samma



Kram

35 Joji:

skriven

Kan Adam vara någon som faller mig i smaken ??

Kram

36 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Om det inte skulle funka mellan oss och det skulle handla om att jag ville flytta tillbaka, skulle barnen få flytta med mig? Eller skulle han sätta stopp för det?
Det är två olika orter. Eller löser det sig oavsett
Kram

37 Solstjärnan:

skriven

Du är nog bara så toppen Es!!!😂😊
Tack för att du även förlängde mitt liv ,för skrattade gjorde jag när jag läste vad du lyckats göra.
Kan ju bara se det hela framför mig 😊Hur du försöker få hjälp men hur farbror slinker iväg och med ett rejält hjäääälp rop får fart på så gott som hela personalen som säkerligen kastar ifrån sig allt de håller i just då.
För att inte tala om räddningssituationen😊😂

10 poäng till dig 😊👍.Det händer ju och sker för äventyrare som dig😊
Ja du har rätt,du kommer att leva ett långt liv med alla skratt du haft.För ett gott skratt förlänger livet,minsann😊

Idag blir det att vara ute en del eftersom vädret är fint😊 och sen blir det det vanliga med städning osv.
Ska även se om det finns jobb att söka.
Es,undrar om du ser något kring min kommande man.Ses vi på jobbet eller utomhus eller...för jag är ju redo ,redo redo att träffas och önskar att även han är det.

Ha en bra söndag 😊
Kram Solstjärnan ☀️

38 Moms:

skriven

Hej E
Har H något intresse för mig eller spelar han bara? Kram:)

39 Skorpan:

skriven

Men så bra Rs att du också vet vad du ska göra idag ;D. Tur för sonen som har en mamma som du! Har svårt att se mig själv göra dylikt för mina barn i framtiden när de alla, äntligen ;), har flyttat hemifrån. Oj Mannabonne, du får gå till en naprapat el kiropraktiker du också.

Själv funderar jag på pilates för min rygg, har bara inte kommit till skott ännu ;D. Det går trögt här som alltid... Ja det är väl sån jag är, stackars mina närmaste ;).
Kram Skorpan

40 Rädd:

skriven

Kommer första uppdraget på eng gå bra? Oroar mig.

Kram och kärlek.

41 Lina:

skriven

Är det fel väg jag valt igen? Är det inte tänkt att jag ska fortsätta med studierna som jag har börjat med? Känns så nu när det aldrig flyter på och valet jag tvingas ta nu. Vet inte vad jag ska göra...

Varför kan inget flyta på? Hinner må bra för en kort stund, max någon dag, sen knuffas jag långt ner igen. Trött på att det varit så i mååånga år nu. Varför tar jag mig inte loss?

Kram ❤

42 ML:

skriven

HAHA! OMG Es! Vilken grej och vilken panik att sitta där. Jag älskar dessa historier för jag är lite likadan men förstår ju såklart att det inte är kul för dig i stunden. Hoppas att vi båda blir riktigt gamla så mycket som vi skrattar :) Just nu undrar jag dock om det kommer ske någonting bra sista delen av året eller om det bara blir mörkt med tanke på OP🤔

En sämre natt men hann i alla fall drömma om hångel och det var ju inte igår :)

Söndag. Sol och varmt och fixa inför sista jobbveckan. Kommer sakna alla. Kram

43 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Haha tack för dagens skratt!

Älskar honom men osäker om det kommer funka? Ser du nåt om oss? Kramar

44 lilla m:

skriven

Hej Es, allt är så underbart med honom nu, behövs inga ord, blickarna och den varma känslan mellan oss säger allt.
Borde jag då vänta med att uttrycka känslorna i ord till honom? Han säger att han gärna vill höra dem, men är rädd att det ska ställa till det om jag säger högt vad jag känner.

Svar: Ja, det är en skör och svår linje att balansera på, kram :)
Esmaralda

45 Alie:

skriven

Hej Es,
Vi har nu träffats under 7 månader och jag känner en osäkerhet om han verkligen älskar mig..
Jag behöver bekräftelse då jag tidigaste blivit bränd och bedragen. Jag ger ofta honom komplimanger, ger bekräftelse till honom, uttrycker att jag älskar honom etc.
Att han tycker om mig förstår jag ( jag gör ju allt för honom) men vem är jag för honom?
Kram

Svar: Du är viktig för honom men han har svårt att ge bekräftelse och frågan är om du kan stå ut med detta... det kan bli tärande, kram :)
Esmaralda

46 Moms:

skriven

Hej E
Har H något intresse för mig eller spelar han bara? Kram:)

47 Jen. :

skriven

Du är för härlig. Hoppas jag också kan bli sån som delar med mig av sådana situationer.

Svar: Japp, det är bara att sätta igång :) kram :)
Esmaralda

48 Fisan:

skriven

Hej Es!
Kommer jag få pengarna de är skyldiga mig eller måste jag kräva dom juridiskt :(.
Kramis

Svar: Du kan få tillbaka en del men knappast allt, ser det ut, kram :)
Esmaralda

49 Mirre:

skriven

Hej Es,

Vad irriterad man blir på gubben! Om någon behöver hjälp så hjälper man, inte springer man och gömmer sig som en liten fegis herregud…


Es,
Jag kommer på mig själv med att sakna sällskapet/tryggheten som jag kände förut.. går väll över snart får man hoppas.
Ser du vad han tänker om situationen eller har han släppt det helt nu? Saknar han mig?
Kommer dock aldrig bli något mellan oss igen har mer självrespekt för mig än så.
kram🤍

Svar: Tror inte han ångrar sig så som du tänker och det verkar inte som om han har kapacitet till det.Håll självrespektens flagga högt, kram :)
Esmaralda

50 Silvertassen :

skriven

Kära Es!
Jag vill verkligen ha barn när tiden är inne för det men jag undrar om jag verkligen kommer bli en bra mamma? Kommer jag fixa de jobbiga och allt de tuffa stunderna som innebär när man har barn? Kram ❤️

Svar: Visst kommer du att fixa det, oroa dig inte, kram :)
Esmaralda

51 Silvertassen :

skriven

Kära Es!
Jag vill verkligen ha barn när tiden är inne för det men jag undrar om jag verkligen kommer bli en bra mamma? Kommer jag fixa de jobbiga och allt de tuffa stunderna som innebär när man har barn? Kram ❤️

52 Nettan59:

skriven

Underbart , härligt att du bjuder på dig själv 😍! Behövde verkligen få till ett skratt idag på morgonen 💕. Hoppas du tänker om ang. motionscykeln, det är så bra för oss med artros, hjälper till att få igång flödet i höft och knän.

Är så orolig för min älskade katt, han äter knappt någonting, men dricker jättemkt. Har varit hos vet. o väntar på provsvar men denna väntan 😿. Kan du känna in om det är något allvarligt fel eller om vi kan göra ngt för att förbättra situationen för honom.
Kramar 💕🐾💕

Svar: Något verkar vara fel och jag tror att veterinären kommer kunna klura ut vad, sänder healing, kram :)
Esmaralda

53 Lisa:

skriven

Hej Ez,

Sitter här och letar efter en bild som du hade på din blogg för ett eller två år sedan. Du hade tagit en bild på ett naturväsen / troll som stod emellan husen där du och din väninna bodde. Trollen syns inte på bilden direkt men ställer man om fokus så syns de. Var ska jag leta, vill visa min dotter bilden ?

Kram Lisa

Svar: Oj, jag önskar jag kunde hjälpa dej men jag har ingen aning. Jag minns ju foto men vet inte hur jag ska hitta det igen.. kram :)
Esmaralda

54 Mamman som varit med från början :

skriven

Tack för gott skratt 😂 det behövde jag!!!

Usch, Esmaralda, som om jag inte har nog att tänka på så ballade barnens pappa ur igår och typ slängde ut vårt ena barn som jag fick hämta hem gråtandes 😰 idag vägrar han prata om det som hänt…jag hoppades att när hans temperament lagt sig så kunde vi prata så vårt barn kunde släppa klumpen i sin magen, men nej…han vägrar idag.

I morgon gick han med på att vi ses och pratar …kommer han ha taggat ner tills dess så att vi kan lösa detta på bra sätt…? 🙏😰 detta gör mig såå orolig när barnet redan sedan innan mår dåligt 😨🤢

Svar: Han kommer hämta sig och ni kommer kunna prata ut om detta, men var beredd att det kan vara känslig så ha lite filttofflor på i början av samtalet, kram :)
Esmaralda

55 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag var med om en falsk alarm i coop när jag handla mat😫 men hur kan jag helt plötsligt förstår allt och avläsa situationen när den händelse kommer. Jag ser allas reaktion och en massa.

Men hur?

Ha det bra

56 Kristin:

skriven

Nå har jeg et spørsmål til deg angående Snoopie på 14år og Bo-Bo på 11.5år.
Snoopie har noen dager nå hatt et område i huden som er rødt. Det er ikke betent og hun har pels der. I dag så jeg det samme på Bo-Bo, men mindre.
Disse to fikk for en stund siden et nytt fòr, som skulle virke positivt på ledd. Det er bl a Glukosamin i dette, og merket er Eukanuba.
Kan disse utslettene ha noe mer maten å gjøre?
Når jeg bader mine hunder, er jeg veldig nøye med å skylle ut såpe, så det kan ikke skyldes det. Det er også mye hjortelusflue for tiden, men da ville de vel klødd, noe dette ikke gjør.
Kan du se hva dette kan være, kjære Esmaralda.
Om jeg får svar, sier jeg tusen takk på forhånd.
KRAM!!!

Svar: Ja det kan ha med maten att göra... 50 % risk att det är så... byt ut maten och känn av och om inte, då ska duhålla koll så det inte blir större område eller kommer på nya platser/andra hundar för då är det ju veterinären som gäller, kram o lycka till :)
Esmaralda

57 <3:

skriven

Hej kära Es,blir en riktig lazy sunday med pizzabud,cola, choklad och chips.
Sån mysig och rolig partykväll igår 🥳kände mig fin och tror nog A insåg igår att andra är intresserade med av mig. Hybris fick jag nu va😉 Är vi på väg framåt nu tillsammans jag och A ? Han verkar vilja åka på lite semester och mys i höst. Tror vi behöver det tillsammans.
Kram

Svar: Ja, det ser ut som om han vill göra en resa och han inser att du får beundrade blickar, helt klart, kram :)
Esmaralda

58 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda 😞 jag har spelat svenska lotto 1,2 med joker till Onsdag 😕blir det någon summa Esmaralda 😕eller ska jag shöpa triss Esmaralda 😣 😞 😞 😞

Svar: Jag se ringen chans till storvinst alls för dig närmaste tiden, tyvärr, kram :)
Esmaralda

59 Frasse:

skriven

hej igen Esmeralda!
I två års tid har det känts konstigt i mitt vänstra öra, till och från.
Är detta något jag behöver oroa mig över?

Svar: Gå och kolla upp örat för säkerhets skull, kram :)
Esmaralda

60 E:

skriven

Finns det någon mer underbar människa än du Ez. Skrattar så att jag kiknar ha ha ha. Supertack för att du bjuder på dig själv och glädjer oss andra. You are the best & sluta aldrig att blogga är du snäll :-)

Känner han pirr som jag?
Blev det någon reaktion i honom när vi rörde varandras händer?
Har han tänkt på mig i helgen?

Massa luftkramar från mej

Svar: Tackar så mycket :) Ja, nog tror jag han kan känna lite pirr, kram :)
Esmaralda

61 Brittis:

skriven

Hej!

Haha ja du förlängde säkert livet för de anställda i butiken. Ett skratt förlänger ju liksom :D

Om jag skaffar ett eget boende blir det hus eller lägenhet?

Kram <3 humor är bäst.

62 Vitlilja :

skriven

Har mina zanmisar fortfarande kraft? Behöver de salt?

Svar: De börjar bli lite svagare, ge dem aningen salt, det kan hjälpa, kram :)
Esmaralda

63 Boudica:

skriven

Jadu vem gör inte bort sig? Jag är som du och verkar dras till märkliga happenings!

Nu i veckan gjorde jag bort mig på ett mindre roligt sätt på jobbet, min högkänslighet ställer till det ibland för mig!
Fick även höra av min närmste chef att jag har något fel i huvudet, ja hans svenska är kanske inte den bästa, så med själva konceptet av det vi prata om så förstod jag att han menade att jag är för negativ. Tur för honom ;)
Han är ju en go grabb. Även om han hatar när jag omedvetet får för mig att bli en drama queen ;)
Känner mig trygg med honom.
Du sa något om att jag inte ska överanalysera saker, och även han tycker jag är för mycket i huvudet, säger åt mig att inte tänka så mycket.
Inte lätt. Jag är faktiskt ett luft tecken!

Idag är det min dag dessutom, inget speciellt firande, bara över till pappa ett tag.
Och ska försöka få mig lite tid för mig själv också. Att tänka lite. XD

Skickar iväg ett regressions-seans mail senare idag, passar på då jag behöver betala räkningar idag också. Är det något speciellt man ska skriva i dessa mail?

Så idag passar jag på att fråga om du får till dig något om mitt "nya" år?

KRAM!

Svar: Stort grattis på din dag :) Egentid och pappatid, det låter riktigt bra :) Jag tror det blir ett bra år som kommer... tänk positivt och var modig... det kommer hjälpa dig att spåra rätt... kram :)
Esmaralda

64 ML:

skriven

Idag funkar det inte att skriva sin mail så ngt tjall hos blogg.se

Hur går det för sonen med foten? Funkar det att jobba som brandman?

Inte bryr sig väl hen de sista dagarna om hur gräslig jag ser ut med min lugg som frissan förstörde? Kan ju inte gå med mössa inomhus :)

Kram!

Svar: Ja. blogg.se krånglar till o från ! Sonen har en termin kvar att plugga innan han är färdig brandman men han har vikarierat i sommar som brandman och trivts kanonbra. Man håller på med uttagningar till fasta tjänster .. och det är ju lite jobbigt för honom att inte kunna göra alla fystester som krävs.. fys som ju annars är han starka sida ! Kram :)
Esmaralda

65 Skorpan:

skriven

Mycket mystiskt händer ibland. Jag parkerade bilen o gick på ärenden o då jag kommee tillbaka har jag den extra backspegeln på förarsätet. Hur är det möjligt, den finns i en fördjupning på ca tio cm mellan frambänkarna o mig veterligen drog jag inte med den då jag tog fram parkeringsskivan? Om det finns en naturlig förklaring så är det nog det som är förklaringen? Brukar inte hända något mystiskt där jag rör mig ;)...
Kram Skorpan

66 Erika :

skriven

Hej! Tror du att det kommer gå bra för mig att vara mentor till den ny anställda? Är nervös för att hon inte kommer att tycka om mig.

Svar: Kommer gå fint, glöm inte att humor är en viktig nyckel i att nå fram till människor, kram :)
Esmaralda

67 Louise:

skriven

Haha så kul.
Jag har också gjort bort mig för inte så länge sedan. Skulle köpa mat på BK efter jag varit på match och stöd i somras. Jag går in och beställer en big mac & co. Men det har vi inte här säger tjejen bakom kassan. Nej så klart inte svarar jag och beställer en whopper så klart istället. Det var så jäkla varmt den dagen jag tänkte rätt men sa fel. bara att garva åt det.
Tur man inte gör bort sig så ofta och sen bara kan skratta åt eländet.

Söndag idag och jag har sån jäkla ångest för veckan som kommer. Mest hur det kommer bli med Izabella som verkligen inte vill gå i skolan. Vi kom överens att hon ska gå alla dagar fram tills vi är klara med cereb.
Efter vi har haft möte med dem och skolan ska vi ha möte med skolan och se om vi kan anpassa hennes skolgång att hon läser de viktigaste ämnena matte, svenska och engelska. Att hon börjar till exempel kl 9 någon dag och går fram till då de slutar. Bara hon går till skolan och får den hjälp hon behöver. Hon är ju sjukt smart men behöver hjälp på traven.
Jag hoppas i alla fall det löser sig för henne.
Måste ju kunna jobba så jag kan börja betala av mina skulder och komma väck från honom.
Så klart fick jag inte jobbet på den internationella förskolan. Men jag väntar på att jag ska få reda på min praktikplats från skolan så jag kan börja förbereda mig och vara fantastisk på mina 2 sista praktiker.

Kan du se om jag kommer klara mina 2 sista praktiker? Kommer min handledare se till att jag kommer klara dem? Att vi har god kommunikation?

Idag blir det att skriva utkast till soc.


Ha en fortsatt bra söndag och tacksam för svar. Kram

Svar: Ja, ett sånt misstag är minsann lätt gjort ! Det blir lite av en kamp för din dotter och det ser inte ut att lösa sig enkelt men ju mer tiden går, desto mer landar hon och desto bättre blir det. Kram :)
Esmaralda

68 Artisten:

skriven

Somliga känner igen mig på stan och vid ett tillfälle kom en man fram till mitt bord och gjorde klart att han borde slå mig på truten rejält. Sen visade det sig att han blandat samman mitt utseende en kriminell person som nyligen vandrat runt i pressen. Han gjorde bort sig rejält.

Svar: Ja herregud vad han gjorde bort sig ! Kram :)
Esmaralda

69 Lilla m:

skriven

Hej Es, A vill inte heller förlora mig, eller hur? Kram

70 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda 😔 💖 💝 💟

71 Lilla m:

skriven

Hej Es, A vill inte heller förlora mig, eller hur? Kram

72 Nettan59:

skriven

Hej igen,
Tack Es för svar och healing 💕🙏🏻! Vet inte vad som hände med kände själv av healingen för ca en kvart sedan, vi får hoppas den nådde lille gubben också. Innerligt tack 🙏🏻❤️

Svar: Ja, jag tror det nådde fram, kram :)
Esmaralda

73 Hejsan:

skriven

Det är märkligt att han känner så eftersom han har träffat min pappa två gånger och jag har träffat hans föräldrar. Hur lång tid ska de ta? Jag vill ju bo med honom men han måste ju ändå träffa hela min familj..

74 Frasse:

skriven

Vill bara veta vad du känner när det gäller mitt öra....
Åsa
Frasse

Svar: Känns inte som något allvarligt men kolla upp det hos läkare för säkerhets skull, kram :)
Esmaralda

75 Bjork:

skriven

Hej i går lykades jag göra en vurpa och idag skrev jag ett anonymt meddelande till kommunen och påpekade om denna lilla kant jag snavade på.

Kommer dom fixa till det tror och kommer det spridas rykten om detta nu?

Kram

76 Linda :

skriven

Haha, underbart 😉

Härligt läsning.känner igen mig så mycket

77 ullie:

skriven

ha ha ha nej men ursäkta skönt inget värre hände så du klarade dej utan att göra illa dej eller det där som oxå kunde hända inte hände =) skönt

78 Anna.L:

skriven

Hej! Tack för ett underbart inlägg och att du delar med sig! 😊
Jag har själv massa roliga, pinsamma, händelser och historier.
Det bästa skrattet är när man skrattar åt sig själv, tycker jag! 😂
Kan påminna mig själv om det som hänt mig, bara för att få skratta.

Kramar från mig.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: