Köttbullen i sängen.......

När vi bar ner dynorna till utemöblerna från vinden  så  upptäckte vi spår av råttor .. hujedamej så räligt!
 
Jag ringde direkt till vårt försäkringsbolag och de skulle  skicka nån råttutrotare under veckan.
Tack för det !
 
 
 
En förmiddag i förra veckan satt jag på min kammare och skrev seans... när Mannabonne Glenn  ihärdigt började trampa utanför den öppna ytterdörren... han kan få sånt för sig och då får man sätta ner foten. 
Han KAN få ont ibland och då har jag bra smärtstillande medicin som jag stoppar i en köttbulle och som typ sluks hel.
 
 
" Gå in och lägg dej i sängen så kommer jag med en köttbulle" tjoade  jag med väldigt bestämd röst .   Med betoning på säng och köttbulle.  Man får vara bestämd  på rösten för att MG ska lyda.
 
Det blev tyst och så hördes en  liten  försiktig och försagd röst:
" Hallå ? Hallå?  Det är bara jag från Försäkringsbolaget "
 
Herregud !
 
Jag kände mig som Kåta Gun i Kvarteret Skatan !
 
I den öppna dörren stod  en  stackars råttutrotarpojk  och stirrade på mig och jag kunde ana lite panik i blicken !
 
Vi redde ut missförstådent o han slapp lägga sig i sängen och få  köttbulle😂
 
Idag kommer några kompisar på fikabesök... alltid lika trevlig !!
Mamma kommer också... hon ska ju vara MG vakt när vi åker till Tyskland på fredag.
 
 
1 Cecilia:

skriven

Haha så bra att det redde ut sig. Undra vilka tankar som gick i killens huvud..

Jag hoppas att jag gjorde ett bra intryck på intervjun igår. Det blev lite stela situationer då det blev tyst eftersom chefen som intervjuade behövde tänka ut lite frågor. Men annars kändes det ändå rätt så avslappnat och det var väldigt skönt för min del. Det står mellan mig och 3 andra som förmodligen har mer erfarenhet och mer kvalificerade, men har jag någon chans ändå att få jobbet? Kramar

2 Skorpan:

skriven

Åh Es, du gjorde det igen :D. Stackars pojke som blev mottagen på det viset, hoppas han fick gjort sitt jobb ändå ;). O denna gång hittade du inte på nån förklaring utan sa som det va åt pojken. Tack för morgonens skratt!

Meddelade jobbet att jag känner mig flunsig, nej inte corona, o att jag blir hemma o vilar idag, det kan jag behöva efter alla bedrövliga nätter. Tar det lugnt o försöker sova, hahhaa, det var min dagens bästa ;).

Lovar absolut att nämna om saken då jag äntligen börjar sova, kommer jag det Es? Hav tålamod med mig, eller låt bli att läsa mina kommentarer ;D. Har jag kommit ifrån min sömnlöshet då jag träffar karln Es? Det hoppas jag verkligen för jag vet absolut hur det kommer att inverka på mitt sovande ;)...

Så en lugn hemmadag.
Ha en bra råttfri dag!
Kram Skorpan

Svar: Jo. jag förklarade först att jag trodde det var Mannabonne Glenn.... men fick klarifiera att Mannabonne Glenn är hunden....ibland rör man till det !Du kommer tillrätta med sömnproblemet.. det kommer sakta men säkert... kram :)
Esmaralda

3 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Hahaha stackars pojk vad skulle han tro😂 hoppas iaf du blev kvitt råttorna och att MB fick sin köttbulle😁
Idag känns som en bättre dag, gårdagen var hemsk! Det börjar gro en del ideér i huvudet om små miniresor, får planera lite…
Känns det som att hjärtevännen vill fortsätta träffa mej, kan det rentav bli en liten tripp med honom?
Önskar en en härlig dag, kram💞

Svar: Jodå råttproblemet är avklarat o MG fick sin köttbulle !Miniresor är en bra och rätt tanke.
Möjligen med hjärtevännen, den möjligheten finns, kram :)
Esmaralda

4 Ingela:

skriven

Underbart att få sig ett gott skratt till morgonkaffet!
Man undrar ju vad som hann röra sig i den killens huvud...😂

Var med om en obehaglig sak igår, tappade synskärpan och mådde/mår sådär och sitter och samlar kraft inför dagens arbete, då var det iaf upplyftande att få skratta lite!

Har sett en så fin och gullig, liten lägenhet, på Hemnet. Lite för högt utgångspris förstås men kan inte släppa den. Förstår att jag inte kommer att hänga med i den budgivningen men jäklar vilken bra känsla jag fick av den, då har jag inte ens varit på visning.

Es, ser du ngt hoppingivande kring mitt kommande lägenhetsköp och kommande försäljning? Känns så segt allting...

Kram Ingela

Svar: Du vet ungefär vad du vill ha och lite får du kanske göra avkall på men det rätta känslan ska infinna sig och likaså det rätta priset och då blir det köp, kram :)
Esmaralda

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag är lite oroligt om C kvinna blir förvånar för jag sagt inte den riktig stad som jag bor utan min hemstad i facebook på hennes inlägget när jag hejar på den lag. Jag hoppas hon förstår. Gör hon det?

Ha det bra

6 hobbyjournalisten:

skriven

Mindre trevligt med råttor, men desto trevligare med fina besök! 😀

Har en fråga angående mitt val att bosätta mig på östkusten (är 25 år,sedan barnsben västkustbo). Ser själv att jag kommer bo här ett par år för att sedan flytta tillbaka om möjligheten finns. När är svårt att säga, kanske till pensionen eller kanske tidigare än så. Får du någon känsla om flytt?

Mvh,
Sofie

Svar: Ja, det ser ut som om du håller dig till din plan och den känns bra och rätt.. kram :)
Esmaralda

7 <3:

skriven

När min lilla skrutt ska ta medicin och fästingmedel så lägger ja i en köttbulle för att lura i honom det.
Fick vi ett litet uppsving ändå i vår relation i helgen ?
Det känns så. Blev så förvånad att A köpt biljett till konsert till min födelsedag inte likt honom.
Får vara glad nu för stunden.
Kram

Svar: Ja jag tror att A inser till viss del hur han behöver dra sitt strå till stacken i relationen... kram :)
Esmaralda

8 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Hahahaha 🤣😂🙈 ja de ska vara typiskt dig att något sånt händer. Gud vad pinsamt! Hoppas han löste era råttpromlem trots allt.

Jag är med i olika grupper på Facebook som håller på med tarotkort och pendlar osv. Alla säger samma sak att de kommer ske en förändring för mig snart. Även när de handlar om kärleken, kan du se detta också?? Kram Zoey 💕

Svar: Jodå, han löste det med råttorna, tackolov !Jag tror också det sker en förändring..... något verkar vara på väg, kram :)
Esmaralda

9 Ullegull:

skriven

Tur att ni redde ut missförståndet, kunde blivit lite lätt pinsamt annars... (hahahaha)

Yngsta dottern är tillsammans med en kille som jag är lite osäker på. Han verkar blyg och trevlig men verkar ljuga om småsaker. Är orolig och undrar om han är att lita på?

Dottern har under några år mått riktigt dåligt men mår nu ganska bra, är rädd att hon kommer hamna där igen. Ser du något om det?

Ha en bra dag!

Svar: Han verkar mest vara osäker.Dottern känns mer stabil nu, kram :)
Esmaralda

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Några personer gör mig verkligen stressar. Det börja med helgen och nu också här vecka. Hur ska jag undvika dom som kommer till mig och vill alltid något eller annat också.

Hur ska jag får mig lugnt och vara ensam också. Jag vill bara var mig själv?

Ha det bra

11 Johanna:

skriven

Tänker fortfarande så mycket på det här kriget och undrar om det kommer till Sverige? Och kommer Putin få stå till svars för allt han gjort?

Svar: På ett eller annat sätt blir det så till sist men kan fortsätta ett bra tag till, kram :)
Esmaralda

12 Misstjejen:

skriven

Hej

I måndags prata E kvinna med mig om föreläsare. Hon pratar om i hösten som kan blir av. Finns det chansen att utvecklas igen?

Ha det bra

Svar: Chansen finns, kram :)
Esmaralda

13 Alie:

skriven

Hahahaha.. du är för härlig Es :-))))))
Hoppas ni får bukt på möss/råttorna..
Trevlig dag!
Kram :)

Svar: Kram :)
Esmaralda

14 lilla m:

skriven

Hej Es, trots att han inte verkar respektera mig, säger han ändå att han älskar mig och att jag är en av de viktigaste personerna i hans liv. Att jag är speciell och att han aldrig vill förlora mig. Menar han det? Det känns så förvirrande. Kram

Svar: Det ÄR förvirrande men han har känslor för dig, det ser jag, kram :)
Esmaralda

15 Jossan :

skriven

Godmorgon

Jag vet ju att det inte kommer bli vi igen. Det sörjer jag men ändå så vet jag att det inte var ett jättebra förhållande men som jag älskade honom. Hoppas denna sorgen är värt det när den killen som jag är rätt för dyker upp.. jag försöker att inte tänka på det men det är så sjukt svårt. Vill ju också skaffa familj..

Saknar T mig eller han är helt obrydd? Usch bara gråter massa igen..

Var ska jag hålla extra mycket öppna ögon där den nya kommer?

Kram

Svar: Jag tror inte han sörjer som du gör... men någon annan kommer.. som passar dig betydligt bättre..... ha ögonen med dig oavsett sammanhang.. kram :)
Esmaralda

16 Lotta S:

skriven

Du gjorde en "Es" igen kan man säga, tack att du ger oss fler skratt!
Vad ser du om kvällens jobbmiddag?
Känner inte gästerna alls, någon speciell att se upp med eller tvärtom connecta med?

Svar: Kan bli trevligt så var avslappnad och ta allt som det kommer... kram :)
Esmaralda

17 AnnaK:

skriven

Oj voj vad han ska ha undrat 😂

En snubbe har börjat skriva privata meddelanden på Instagram. Bor i krokarna och har ett konto med naturbilder mest. Betydligt yngre än mig. Känner honom inte dock. Är det ett pervo eller är han bara trevlig? Inte intresserad av nåt ragg. Vad vill han? Sist nån började skriva privat om bara allmänt saker så slutade det ändå med en dick-pick. Var också en natur-snubbe här i Norrbotten.

Kram 🤗

Svar: Han tar sin chans... han vill ju mer... men verkar vara rätt väluppfostrad, kram :)
Esmaralda

18 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Hahaha tack för morgonens skratt Den historien värmde .Sen älskar jag kvarteret Skatan och kåta Gun men där ligger du nog i lä ;-) Hoppas han hittade var mössen tar sig in / vistas för det är ett elände när de små liven hittar i.
Jag har ju ett avtal med mina skogsmöss att hålla dom med nog med mat och boende under gamla hösnhuset och hota med Sessan om dom inte sköter sig haha :-)

Helena Ir hoppas barnbarnet mår bättre <3

Trevlig Onsdag önskas alla !

Kram Anki med flock

Svar: Ja jag hoppas jag ligger i lä vad det gäller kåta Gun :)Värsta med råttor är ju att de tuggar sönder precis allt... troligtvis att de kommer in via avloppsröret.... man får vara tacksam så länge de inte poppar upp på toan !
Kram :)
Esmaralda

19 Vill vara anonym idag:

skriven

Alltid lika kul att läsa om dina små "händelser" i livet :)

Undrar sa flundran...denna enorma ångest och vånda jag har för att mitt liv gick i kras för jag gjorde fel. Tänker hela tiden att OM jag hade gjort på ett annat sätt hade mitt liv varit bra nu och kanske hade jag till och med träffat kärleken som jag väntat på hela livet. Kan inte rätta till. Har försökt på alla sätt. Känner verkligen att jag hamnat på fel väg och här är ett vakum. Kommer pusselbitarna falla på plats snart för jag orkar inte mer nu?

Önskar en bra dag!

Svar: Ha ingen ångest för det som varit...man ska gå igenom det man ska...... och visst faller pusselbitarna på plats, kram :)
Esmaralda

20 Skrållann:

skriven

Hej.
Hahaha, det var roligt.

Min mamma har väntat på en höftoperation i ett par år och nu har det gått så lång tid så det har uppstått komplikationer som gör att det blir en helt annan operationsteknik. Detta gör att det gör det hela väldigt speciellt och det är bara en läkare som gör det i vårat län och därför är kön lång och de ligger efter pga Corona. Kan du se om det blir op i närtid, innan sommaren helst?

Kram❤️

Svar: Sådant är så galet irriterande ! Din mamma får sin operationstid men det kan dröja ännu en tid och är inte säkert att det blir innan sommaren, kram :)
Esmaralda

21 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Alltså va fasen Es 😂😂😂😂😂😂
Skrattade högt i klassen.. Kåta Gun.
Jag skulle såååå gärna vilja vara en fluga på din vägg 😂

Klarar jag av min utbildning?
Fick E i betyg, vilket jag INTE förtjänade. Förtjänade högre betyg. Flera fick högre betyg trots att de inte gjort proven när de ska, lämnat in uppgifter, jag har haft bättre arbeten mm mm. Så inväntar samtal med lärarna då jag fick ångest och blev super stressad.Skit lack rent utsagt

Kjam

Svar: Bra att du tar ett samtal med läraren... lyssna in och försök tillgodose det som söks... du har alla chanser att höja betygen rejält, kram :)
Esmaralda

22 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Oj så tokigt det kan bli!

Jag undrar lite dethär med att inget går som man planerat i livet. Ingenting blir någonsin som man (jag) tänkt sig. Hur man än gör upp planer och arbetar för att de ska uppnås.

Vad beror det på? Och hur kommer det sig att andra personer verkar lyckas med allt som de vill och företar sig?

Vad är det för vits att man har en egen vilja, om det ändå är universum som bestämmer och styr vad som händer?

Kram

Svar: Jag tror det är ytterst få människor som livet går på räls för.... de flesta av oss har det motigt i perioder..... universum styr inte allt.. den egna viljan och de egna agerandet styr också, kram :)
Esmaralda

23 Skorpan:

skriven

Kåta Gun var en ny bekantskap för mig o frågan lyder nog om jag inte lite liknar på henne ;)? Har ju insett att man numera ska hålla sig o inte slänga ut allt som man kommer att tänka på när en representant av det andra könet kommer emot ;). Mycket svårt för mig o min humor, hoppas ingen tagit illa upp? Fast jag kanske ovkså borde ta illa upp då en medlem kallar mig för gullet o ger mig nya namn? Nä inte gör jag det, tackar o tar emot o undrar vad typen felar ;D.

Sovit lite längre o nu verkar det som att huvudet behöver kaffe.
Kram Skorpan

Svar: Du har en himla go humor och om någon skulle ta illa vid sej, tråkigt för dom !Men jag tror inte man tar illa upp... du får människor att le, kram .)
Esmaralda

24 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om vi kommer att resa till Bulgarien med min mor under Maj 😔💖 💝 💟

Svar: Maj eller juni kan det bli, kram :)
Esmaralda

25 barrqvist:

skriven

Haha! Stackarn men om inte annat så gav det en rolig historia och ett bra skratt.. Tack för det fnisset ;D

Och tack för dina svar kring R, hon är fortfarande tyst och jag tänkte mest avvakta tills hon hör av sig, och då försöka få klarhet i var vi befinner oss i förhållande till varandra.. För vill hon inte ha någon kontakt med mig så får hon minsann säga så och inte gå som katten runt het gröt..

En annan fundering.. Finns det något extra jag kan göra för mig själv just nu? Som universum/mitt högre jag/själ skulle uppskatta?

Tack och ha en fin dag ✿

Svar: Ja, lev en dröm, liten eller stor, gör något för bara dig själv som du längtar efter... kram :)
Esmaralda

26 Helena Ir:

skriven

Tack Esmaralda för healing och Skorpan för goda tankar igår!

Barnbarnet har en ordentlig inflammation, och förhoppningen är att den inte även spridit sig uppåt i huvudet. Han har ordentligt ont, och huden är otäckt missfärgad rött runt örat och ner mot halsen. Förhoppningsvis är att medicineringen som satts in till hjälp.

Jag tackar er båda, och kommer i min tur skicka er en varsin healing. Esmaralda för värken.. Skorpan för sömnen.

Kram

Svar: Tack ska du ha.. och jag fortsätter sända healing till barnbarnet under dagen... kram :)
Esmaralda

27 Smöla:

skriven

Igår gick jag igenom alla mina seanser jag fått under åren. Och när det kommer till mannen jag ska leva mitt liv med, så stämmer allt in på Patrik, som jag är ihop med nu. Har jag äntligen hittat mannen i mitt liv, som jag ska leva med? Är det honom du har sett?

Svar: Det kan jag inte säkert säga, men det märker du så småningom... möjligheten finns absolut, kram :)
Esmaralda

28 Mth:

skriven

Hej!
Hoppas verkligen jag får fast jobb nu i Maj på mitt arbete. Så orolig. Detta skulle underlätta så mkt ekonomiskt för mig.
Har jag någo chans att få det?
Kram!

Svar: Ja , chansen finns, kram :)
Esmaralda

29 Helena Ir:

skriven

Hahahaa.. kåta Gun.. erkänn det där en lek som du och din man leker :))!!

Kram

Svar: Ha ha ha, nej det kan jag inte påstå.... kram :)
Esmaralda

30 Mercan :

skriven

Esmaralda jag ska spela svenska lotto 1,2 med joker idag 😞 blir det någonting alls Esmaralda 😣

31 Dunegull:

skriven

Hahaha, fantastiskt!

Funderar på att börja leta efter en resa i sommar. Vad tror du om det? Blir det ytterligare en resa själv för min del?

Kram

Svar: Jättebra plan... kan bli en resa själv men en bra resa... kram :)
Esmaralda

32 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du hur många år det tar innan min bror kommer att träffa nogån med gott hjärta som du såg för honom 😊

Svar: Nej tyvärr, det ser jag inte.. det handlar om hur din bror själv agerar också, kram :)
Esmaralda

33 Skorpan:

skriven

Tack Heöena Ir!
Gott att höra om barnbarnet,kanske bara ett myrsteg framåt, men får vård o den ska nog bita!

Skicka mig en klubba i din healing, en sån som knäcker mig direkt ;).
Kram Skorpan

34 Me:

skriven

Hej!
Alltid lika kul att läsa om alla knasigheter som händer dej.

Nått budskap från universum i dag Es?

Kram

Svar: Kärlek och åter kärlek och någon som säger att nu ska du göra det där du funderat över... kram :)
Esmaralda

35 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om vi kommer att få första våningen hemma i Bulgarien innan det blir något från euro jackpott 🙂 Du såg något större från euro jackpott efter tre år 🙂♥️♥️♥️

36 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 😊 🤗 ♥️ 🙂

37 AnnaK:

skriven

Jaha ja....typiskt! Har nog inte fattat att jag är en gammal kärring. Han började skriva efter en hemsk selfie jag la upp 😂

Kram 🤗

38 <3:

skriven

Måste fråga igen om klockan Es.
Den har fortfarande inte kommit. Väntat 74 dagar nu.
Ser den ut att komma nästa vecka?
Fördröjer kundtjänst detta med flit ?
De verkar inte vilka kompensera på ngt sätt att dra ner priset på klockan.
Kram

39 Ghost :

skriven

Jag har fått visning på en lgh som kostar ca 7k. Jag vill flytta. Ska jag tacka ja till visningen eller kommer det vara onödigt imed stt jag kan ha anmärkning nu? Jag har dock haft förstahand i 7 år så det kanske överväger…?



Kram

40 Helena Ir:

skriven

Anki, tack för ditt svar igår.. såg det först nu :)
Jag hade det nog inte så lätt heller.. född i Sverige, men även några år i Finland. Finnjävel var det ingen som vågade säga till mig, inte så jag hörde ivarjefall :) pojkflicka som jag var, klättrade i träd och hade nog använt knytnävarna om det hade behövts! Stolt över mitt finska ursprung.. vi har skinn på näsan, när det behövs!

Även dig kommer jag skicka healing till under dagen.

Kram :)

41 Lill lördag:

skriven

Hahaha jissus vad det måste ha snurrat i hjärnkontoret hos killen. Tack för att du bjuder på dig Es och att det inte är bara jag som gör bort mig :) Jag hoppas att snyggingen nu har glömt bort det jag sa samt raderat mitt sms och nummer. Har jag sådan tur? :)

Stressen över ändrat jobb och mina bravader har lett till sämre sömn två nätter men jag hoppas att jag landar och allt blir bättre snart igen :)

Hälsa mamma när hon anländer. Och ha så mysigt med kompisarna. Kram

Svar: Nej vad det gäller att göra bort sig så är du i gott sällskap :)Tack för hälsning.. nu ska jag hämta mamma vid busshållplatsen här i byn, kram :)
Esmaralda

42 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Vore mindre kul om nån tycker jag är "ful i mun" ;).
Tar det lugnt idag, vem vet vart det leder. Drömmer om en ny grill, den nuvarande blir väl femton år i sommar så lite uppdatering vore inte alls illa ;). Dilemmat är väl att jag vill så mycket o det mesta kostar :D. I-land igen...
Kram Skorpan

43 Louise:

skriven

Dagen kommer snart om 13 dagar ska vi vara i rätten för att kunna få tillbaka vår dotter. Alla advokater utan soc så klart yrkar på att dottern ska komma hem till sina föräldrar men dotterns advokat yrkar även om fortsatt vård behövs för dottern så ska jag och hon bo på ett utredningshem och det vill jag verkligen inte. Hon verkar inte förstå att det finns fler barn i hushållet än dottern. Ska jag liksom bara överge de och gå med på att bli inlåst på ett hem där jag inte ens får lov att gå iväg och jobba.
Och går jag i princip inte med på detta så kommer hon fortsätta i familjehem och det vill jag inte.
Något jag är livrädd för är att nu efter caset med lilla hjärtat att Kammarrätten sett över sina rutiner och att de dömer att hon ska fortsätta i familjehemmet. Innan sa förvaltningsrätten nej och kammarrätten ja men nu vet jag inte. Jag kan tänka mig utredningshem när alla frivilliga instanser är uttömda medan mannen blir arg och säger att dottern ska minsann hem och inte sitta på ett utredningshem med mig. Soc skadar vår familj mer och mer och de ser till att osämjan mellan mig och mannen blir större. Jag ser mannen må sämre och sämre med tanke på vad soc utsätter oss för och jag orkar inte länge till. Han säger att hon ska vara hemma dagen efter men det händer aldrig och han säger att om hon inte är det så kommer han hämta henne själv. Och det ser nog inte så bra ut eller är positivt för dottern.
Kommer Kammarrätten se till att dottern kommer hem för jag orkar inte denna karusellen längre?

Dottern far inte illa här hemma och jag är ingen dålig mamma heller. Jag behöver bara komma ifrån mannen och jag vet inte hur jag ska göra det.
Jag är bara så frustrerad och ledsen över att soc behandlar oss på detta viset.
Sjukt att de ska ha sådan makt som de dessutom missbrukar.

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kramar

Svar: På något sätt så löser det sig... och självklart är du ingen dålig mamma.... du kämpar stenhårt... jag sänder healing och strkar tankar kring att det ska lösa sig bra... kram :)
Esmaralda

44 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomiddag kära Es!

Fråga

Jag undrar om du kan se vem som ringde o gjorde min dotter ledsen precis innan hon skulle gå? Jag är hundvakt för hon skulle på ett viktigt möte hon blev sen o gick ut en kortis med hunden o kom tillbaka o sa ledset hej då!

Hon glömmer aldrig sin mobil men det gjorde hon idag!! Behöver jag vara vara orolig?

Kram från en orolig mamma

Tacksam för svar🙏🥹♥️🫶🌸

Svar: Nej jag tror inte detta är något som du behöver vara orolig över, kram :)
Esmaralda

45 Skrållann:

skriven

Hej!
Så märkligt.
Vaknar efter min jobbnatt och har fått meddelande från min mamma som skriver att hon fått en återbudstid för op av sin höft på måndag.
Jag hoppas så innerligt att det blir av och tänker att du kanske skickade en tanke till operationsplaneraren om att tänka på just min mamma. Hur som håller vi verkligen tummarna för att det blir av nu;)

Kram❤️

Svar: Absolut, jag skickar en stark tanke och håller alla tummar nu... kram :)
Esmaralda

46 Lilla m:

skriven

Hej Es, älskar vi varandra för att vi har ett speciellt band? Kram

Svar: Ja, det finns ett speciellt band, kram :)
Esmaralda

47 Ghostwriter :

skriven

Jag tackade nej till visning på lgh 7000 kr i mån. Gjorde jag rätt?
Kommer det komma snart ett annat erbjudande? Är så jä.. trött på min nuvarande. Du nämnde för ca 1,5 år sedan att om jag tackar nej till den jag bor i nu så kommer det en annan men det kunde dröja, så jag tackade ja.
Nu är min ekonomi kaos så jag vet inte ens om jag får ta lgh igen? Har ändå haft eget i nästan 10 år…



Krwm! Hoppas du har en fin dag

Svar: Det kommer något som känns bra för dig men kan dröja ännu en tid.. ha alla antenner ute.. kram :)
Esmaralda

48 G.H:

skriven

😂 … alltså jag dör!!! Stackars kille, kan bara tänka mig vad som rörde sig i hans skalle 😂

… för första gången på veckor sov både jag och bebis skapligt! … dock i min säng, tror inte han vill sova själv i sin 🙈 känner mig som människa, äntligen!

Börjat grubbla på flygresan hem i sommar… kommer det gå bra? har sån flygskräck!!

Kram:)

Svar: Grattis till sovandet, det behövdes verkligen !Flygresan kommer gå fint så oroa dig inte, kram :)
Esmaralda

49 Mikael:

skriven

Hade varit roligt ifall han gjort som du sa och du hämtat en köttbulle och du dyker upp och han frågar med ett smile, blir det köttbulle nu ? :)

Kram
Mikael

Svar: Ha ha ha, ja herregud.. om det blivit så :) Kram
Esmaralda

50 Frasse:

skriven

Hej igen
Nu tror jag du kommer att känna nåt. Tydligen har mitt ex sagt upp lägenhet och garage...så det blir flytt vad jag förstår. Men han vägrar berätta vart han ska flytta.
Jag är orolig för Frasse katten, vad kommer att hända med honom?
hoppas du svarar.
Kram

Svar: Ja en flytt av något slag ser det ut att bli... känns som om det finns planer för Frasse.... kram :)
Esmaralda

51 Camilla:

skriven

Detta hade man helt klart velat se. Killen kommer nog aldrig att glömma dig =) Sonen var med om en otäck händelse. Han skulle plocka ihop sina jobbsaker och såg plötsligt hur en man i 50 års åldern segnade ner. En kvinna ropade till sonen att hon är sjukvårdsutbildad och att han skulle ringa 112 vilket han gjorde. Kom flera ambulanser mm men hans liv gick inte att rädda. Hjärtstopp. Ena stunden levde han och gick på gatan , andra stunden var han död. Sonen som själv har pacemaker blev skakig, men de brukar nästan leva längst. Livet är skört minsann, och jag hoppas att livet blir bättre för mig och mina barn snart då vi väntat länge.

Slänger in en fråga också, är det mycket tjafs och bråk mellan dem?

Må så gott o kram.

Svar: Ja, livet är skört... rätt som det är kan allt ändras.Det är en dej tjafs mellan dem, men finns chans att de ska reda ut det... kram :)
Esmaralda

52 <3:

skriven

Hej kära Es, M en gammal killkompis. Varför frågar han så mycket och skriver så du tog tillbaka gammelgubben A ? M tar aldrig intiativ till att ses och vill att jag ska ringa ibland.
Kram

53 MollyD:

skriven

Hej E
Nu är jag så i behov av vägledning.
Jag och min sambo vill bygga men det överklagas och tar minst dubbelt så lång tid som vanligt. Sedan kan det överklagas till Domstol. Lång historia om hur det fungerar ( eller inte fungerar i vårt land) I bästa fall ( vilket är osannolikt enligt vår bedömning) skulle vi få positivt svar i augusti och dom överklagar inte. Men…..
Ska vi köpa ett annat hus och tr att det funkar eller annan tomt att bygga.
Jag är 61 och sambon 64 Vi har ju inte eoner av tid . Så förtvivlat!
Kram

Svar: Bestäm er för en deadline... och funkar det inte då... så satsa på annat istället... kram :)
Esmaralda

54 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Vilken historia! Men rolig var den verkligen. Kan förstå hur du kānde dej.

En dag då allt kānns meningslöst o trösöst.

Ska jag leva ensam snart Och vara den som inte har råd med något/mycket. Men det kommer vāl kānnas skönt att betala mina egna resor tyckte en kompis. Ja jippie Ja vad bāttre det kāndes redan. Blev varnad igen att flytta ensam till Gbg. Har de rātt? Det blir dyrt, Ja ev omöjligt o ev ensamt. Men i storstad, nāra havet o bra skola. Ok hans pappa kommer vara dār ofta o sen nār allt klart med husförsāljning etc permanent hoppas jag. Ser du om det finns en möjlighet att vi köper hus tillsammans el liknande eller bor vi isār.

Kram

Maja

Svar: Inledningsvis kan det bli lite kämpigt men inte värre än att du kan hantera det... kram :)
Esmaralda

55 Alie:

skriven

Den ständigt gnagande frågan.. Kommer han kontakta mig, kommer vi att träffas?
Kram :)

56 Frasse:

skriven

Ok..
Då undrar jag om du kan känna om dom ska bo tillsammans?
Planerar dom att skaffa barn?
Hur länge kommer det att hålla mellan dom?
Hoppas på svar.

57 Igges matte:

skriven

Så härligt att få börja dagen med att skratta högt :D Tänk om du dessutom hade haft en tampong i ena näsborren. Jag glömmer aldrig när du berättade om när du gick ut till postbilen med snöret hängandes från näsan, jag kan fortfarande inte tänka på det utan att börja skratta högt.

Har hon insett att anledningen till att hon inte har fått någon respons alls från mig på det hon skrev betyder att hon har skitit i det blå skåpet och att jag inte vill ha nåt mer med henne att göra?

Stor kram

Svar: Ja jistanes vad man gjort bort sig !! :)Ja, jag tror hon insett, kram :)
Esmaralda

58 Camilla:

skriven

Du ska ha tack för ditt svar. Ja, livet är skört. Så det ser ut att hålla mellan dem? En kram igen.

59 Djurkaos:

skriven

Hej!

Kommer det någonsin bli lugn och harmoni mellan katterna och hunden?

Ha en fin eftermiddag!

Svar: Ska det bli lugnt får ni medvetet jobba på det, kram :)
Esmaralda

60 *:

skriven

Hej

Fattar han att det är allvar nu ? Att förändring måste ske

Kram*

Svar: Han verkar se det på ett annat sätt än du gör, kram :)
Esmaralda

61 Helena Ir:

skriven

Tack Esmaralda!
Hoppas det gör någon nytta det jag sände dig.. såg att du nog hade andligt besök idag..
Ja, inte din mamma, utan dessförinnan :)

Kram

62 Mimmie:

skriven

Haha...😄🤣 du är bäst Es<33

I vår förra lägenhet dök det upp en råtta i toaletten.
Jag hörde typ något konstigt,droppande ljud från toaletten, när jag borstade tänderna,men såg ingenting . Men efter ngn minut så dök den upp,och jag sprang ut skrikandes till mina föräldrar : det finns en råtta i toan. När min pappa gick dit, så fanns det ingen,och han är inte rädd för någonting.
Men min mamma däremot trodde inte på mig,så hon gick in låste dörren till toan, och efter någon minut....sprang hon ut skit rädd:) och skickade in min pappa att ta bort den.
Pappa fixade med att hänga ett snöre råttgift som gick ända ner i toan, ifall råttan skulle dyka upp igen.
Vi såg ingen mer råtta efter det. Men anmälde ändå detta till bostadsbolaget.
Det vi fick reda på sedan, var att det var massor med råttor på första våningen hemma hos en kvinna som hade lämnat hennes stora hund hemma själv. Hela lägenheten hade de rivit ner med mat överallt på golvet.
Jag kunde typ höra på natten när jag sov, hur råttorna sprang i rören, utanför huset och runt väggarna. Jag som trodde att det var fåglar ett tag:) De dök bara upp från ingenstans?
Jag vet inte hur råttorna hade tagit sig in, för vi bodde ändå där i några år, och har aldrig sett , eller hört något om råttor innan dess.
Vi bodde ju också på tredje våningen och kvinnan bodde på första våningen, så de har typ simmat up från toan, fy vad äckligt.
(Vi har ju en kompost utanför och när den blir fylld, så lägger folk sina sopor bredvid den, och det drar till sig råttor enligt bostadsbolaget. De ordna detta med en större kompost och ett lås som bara hyresgästerna hade, och de blev böte om man lägger sina sopor utanför)

När jag sa detta till en klasskamrat jag träffade den tiden,så sa hon att hon hade sett en orm, dyka upp i hennes toa och blev skiträdd:) Hon fick sedan reda på att det var grannen husdjur som hade rymt till henne:)
Jag tänkte vad är det som händer vi bor ju inte ute i jungeln heller.
Nu bor jag på en annan ort och har inte upplevt ngt av detta,tack och lov:)

Undrar: Ser du om jag vinner ngt om jag spelar på Eurojackpotten på fredag. Jag har pausat i en månad från spel nu,för man vinner ändå ingenting på det. Kram:)

Svar: Fy tusan vilken råttrysare !Tyvärr ser jag ingen vinst av betydelse för dig.. kram :)
Esmaralda

63 Tiss :

skriven

Hej Es!

Jag har "gå förbud" p.g.a. min ätstörning... Om jag inte måste någonstans som till affären och liknande, d.v.s. Jag sitter inte i rullstol. Men ska "spara" på mina ben då min terapeut tror att jag just nu bryter ner mina muskler (eftersom att maten inte har gått bra en längre tid och väldigt dåligt på sistone). Jag orkar inte gå som jag orkat förut då jag känner mig bensvag, det tar nästan tvärstopp. Jag är väldigt Frustrerad!!! Fast jag vet inte hur mycket det har med min andra problematik att göra heller. Min terapeut tror väl mest att det handlar om ätstörningen. Och så vitt jag vet så borde jag inte försämras i min andra problematik. Kommer det att ta lång tid att bygga upp musklerna igen? Min terapeut menar att det inte är en quickfix. Men alltså jag är så trött på att ha detta förbud då jag ju har haft det ett tag. Frustrerad gånger tusen (har ju tvång problematik på det, vilket gör det ännu jobbigare. Blä!)

Svar: Jobbigt och tufft men du tar dig igenom detta och ditt mående kommer bli bättre... fortsätta kämpa, och du kommer ta dina steg framåt, kram :)
Esmaralda

64 En önskan💫:

skriven

Hej Es

Kommer jag alltid bo kvar i Sverige?
Ser du mig flytta snart till eget boende?
Kram

65 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du hur många år det tar innan vi får första våningen hemma i Bulgarien 😔 💖 💝 💟

66 Frasse:

skriven

* Har dom pratat om att skaffa barn?

* Kommer detta förhållande att ta slut?

* Kommer Frasse att trivas?

Kramar

67 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda om jag kommer att träffa mannen med gott hjärta som du såg för mig när vi reser till Bulgarien Esmaralda ser du något Esmaralda om jag kommer att träffa honom där 😌

68 Cecilia:

skriven

Hej Es!
Ser du om han fick ett bra intryck av mig eller kände han sig tveksam? Får jag jobberbjudanden tror du? Kramar

Svar: Du gjorde bra intryck... finns chans till jobb, kram :)
Esmaralda

69 Lill lördag:

skriven

Åker mamsen buss?? Trodde att hon bara åkte förstklassigt i makens bil :) Hängde inte riktigt med när du sa att jag gjorde rätt som sa att han var snygg och att orden gjorde intryck? Kan jag slappna av och räkna med att våran kontakt är helt slut nu och över för gott? :) 🙏

Chefen från Beroende ringde igen och jobbet skulle vara mitt om det inte vore för armen då det är monotoma rörelser eftersom vissa patienter injicerar intravenöst och då är det mkt jobb med kanyler mm så hon skulle fundera men jag tror att hon tar någon annan som har en fungerande arm och det har jag full förståelse för men jag kan inte ljuga att jag opererats utan såhär är läget och mitt liv ser annorlunda ut än vad det var förut. Men kul iaf att vara önskvärd :)

Ha en go afton!
Kram till alla och blöta pussar till MG.

Svar: Kan nog vara så att du springer på honom vid annat tillfälle längre framDu gjorde rätt som skrev ditt meddelande...det var modigt och coolt gjort och många skulle avundas dig att du vågar ! Var stolt över din handlingskraft och ditt mod.
Mamma åkte ju bara med maken under covid.. annars har hon alltid brukat ta bussen och nu vill hon tillbaka till ett mer normalt liv igen :) Kram :)
Esmaralda

70 Hanna:

skriven

Hej Es!

Jag hoppas verkligen du har haft en bra dag.

Jag har så svårt att söka hjälp för psykisk ohälsa. Jag tror att jag kan ha bipolär sjukdom av något slag, men jag vet inte. Jag har så många gånger varit inne på att jag behöver söka hjälp, men sen händer det inte. Jag tycker det är så svårt. Det är mycket annat trauma också och så, men jag vet inte hur jag ska gå tillväga. Jag förminskar mina tankar och känslor, och sen gör jag inget åt det. Ska jag kontakta en vårdcentral eller vad är bäst?

Kram Hanna <3

Svar: Ja, kontakta din läkare på Vårdcentralen och få hjälp med remiss.... jag tycker absolut att du ska gå vidare i detta... kram :)
Esmaralda

71 Månskenet:

skriven

Åh, hjälp som det kan bli :)
Ett gott skratt förlänger livet får vi hoppas även den stackars killen inser småningom ;)

Du, eller någon annan, kan du se vad som hänt min katt som aldrig varit försvunnen men som nyss var borta en hel vecka, hemma igen nu. Hon var dammig trött och luktade...nötkreatur eller får, lite svårt att avgöra. Såna finns/har funnits alldeles nära så varför borta så länge isf? Eller hände det något i samband med det höga vattenflödet? Men katten är hemma igen och det är huvudsaken <3

Ha det gott, kram!

Svar: På något sätt verkar hon ha varit instängd, skönt att hon nu kommit hem... kram :)
Esmaralda

72 Skorpan:

skriven

Ja cov har jag inte utan nåt annat, men vad? Funderar på att vara borta från jobbet i morgon också om det inte känns bättre på morgonen. Gissar väl att jag har en sur chef...
Kram Skorpan

73 Bjork:

skriven

Hej

Det finns en lägenhet med uteplats blir den min?

Händer det något kul i sommar?

Kram

74 Lilla m:

skriven

Hej Es, han säger ofta att vi alltid kommer att vara tillsammans (fast jag vet att det inte är så), menar han det på sätt och vis? Att vi alltid kommer att finnas i varandras liv? Menar han det? Kram

75 Hon:

skriven

Hej,
Vad tänkte han om mig, mer positivt eller negativt?
Kram

76 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du detaljer Esmaralda någonting om tjejen som min bror kommer träffa med gott hjärta söta Esmaralda 🤗 ♥️🙂

77 Jossan:

skriven

Jag försöker utstråla hej här är jag men om jag lyckas vet jag inte.. Såg en kille som såg rätt bra ut och vi fick ögonkontakt ett par gånger.. Men har aldrig sett honom innan. Känns inte som jag kommer göra det heller..
Vad tyckte han om mig? Utstrålar jag något annat än sorg just nu?

Kram

78 Mirre:

skriven

Hej Es,

Vill så gärna köpa en egen lägenhet men har inte tillräckligt mycket i kontantinsats just nu för det område och stad jag vill bo i och vad som finns ute till försäljning. Vet dock ej om jag kommer få bolån då jag studerar och bara har extrajobb. Men känner mig så trött på denna staden jag bor i nu och på gränsen till kvävd. Känns verkligen som det är tid att lämna.. så sjukt trött på att pendla till skolan också. Cirka 2,5h-3h totalt går åt pendlingen varje dag. Men är såklart väldigt tacksam för det jag har nu, lägenheten och allt annat i mitt liv❤️
Har funderat på att köpa något som jag kanske egentligen inte vill ha sålänge, och hyra ut ett tag eller bo där själv… men samtidigt så kan jag få ihop till det jag vill ha om jag bara håller ut några månader mer😅

Ser du något Es? Hur framtiden kring detta ser ut rent allmänt eller något annat som kommer upp?

Kram🌟

79 Misstjejen:

skriven

Hej

Har du en adressen mejla så får jag skicka till dig? Av den bild som jag tar på i Eskilstuna. Där finns en desperat familjen så har dog för 20 år sedan i en brinner. Jag kan tydligt inte hjälpa dom. Jag fick en tanke om du kan gör det och berätta det i en inlägget?

Jag vill skicka en bild och har ta på det. Jag fick ju en meddela att jag ska skicka till dig.

En mejla så jag skicka sedan jag radera det?

Ha det bra

80 Mercan :

skriven

Esmaralda min fars syster hatar oss, tror du att vi kommer att få första våningen permanent mot betalning 😤😠😡

Svar: Ja, på något sätt ser det ut som att det kan lösa sig, kram :)
Esmaralda

81 Anki:

skriven

Gokväll
Jösses kom råttorna via avloppet fy f-n. Hoppas ni stoppat råttorna nu . De är verkligen inte roliga att ha inne !
Minns råttorna i stallet de kunde tugga isig allt från foderpåsar till hästtäcken ..Hu !

Helena Ir finaste du koncentrera dig på barnbarnet du
<3 . Tack ! <3

Kram Anki med flock

82 Universum :

skriven

Hej Es

Finns det. någon hälsning från universum till mig?
Kram

83 Ullegull:

skriven

Tur att ni redde ut missförståndet, kunde blivit lite lätt pinsamt annars... (hahahaha)

Yngsta dottern är tillsammans med en kille som jag är lite osäker på. Han verkar blyg och trevlig men verkar ljuga om småsaker. Är orolig och undrar om han är att lita på?

Dottern har under några år mått riktigt dåligt men mår nu ganska bra, är rädd att hon kommer hamna där igen. Ser du något om det?

Ha en bra dag!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: