SPONTANA SPÅDOMAR....

Jag ser en  medelålders kvinna i kort hår som snart ska titta på en kull valpar och bestämma sig för vilken av dem hon vill ha.  Du ska välja den valp som  är tvåfärgad  för ni två hör samman på alla sätt och vis och ni har ett gemensamt förflutet. Det kommer bli riktigt bra.

 💖

Anna eller Anja som bor i en etta i utkanten av stan och som önskar sig ett helt annat liv.  Du behöver inte fortsätta vänta passivt. Leta efter bostad på landet där du vet att du trivs. Det dröjer inte länge innan du hittar precis det du vill ha

 💖

Man i 70 års åldern som ska opereras i början av nästa vecka

Du ska inte vara orolig. Allt kommer gå bra. Efter operationen kommer en behandling som du svarar mycket väl på.  Hys alltså ingen oro

 💖

Du är i 70 års åldern och kvinna, och du har bokat resa till storstad, mest troligt till London. Nu är det lite orolig och tänker på covid och allt elände som kan hända men lägg tankarna på hyllan och res.  Var normalt försiktig, och du kommer klara dig fint Dessutom blir det en riktigt bra resa med härliga upplevelser.

 💖

Tjejen i 30 års åldern som var på krogen förra helgen.

Du pratade med en man och ni utbytte kontaktuppgifter och han har inte hört av sig.  Du vågar inte riktigt ringa honom.  Men, ta tag i det och ring. Han kommer bli glad och ni kommer planera en dejt som har god chans att leda till fler dejter

 💖

Kvinna i 30 års åldern som nyss flyttat från liten bostad till större.

Kolla alla möjligheter till second hand köp av möbler och du kommer hitta just det matrumsmöblemang som du länge velat ha men inte haft råd till. Nu har du råd!

 💖

Kvinna som fullt 50 men inte 60, som är singel och vill så vara, som arbetar på polismyndigheten och som vill ha en ny hobby men vet inte riktigt vad.  Det känns starkt som att du ska börja boxas. Dels kommer du att tycka det är kul och dels kommer du träffa en kvinna som har god potential att bli en härlig kompis.

 💖

En katt som är gråmelerad,  över 15 år gammal  men pigg och glad.  Katten försöker förmedla att hen vill ha  LEVER att äta och är så galet sugen på detta. Och visst kan din fina katt vara värd lite kokt lever !!

💖

Du är kvinna, runt 65 år, du arbetar fortfarande och du är gift sedan länge.

Du har två döttrar och en son.  Snart kommer det att meddelas att du ska bli mormor och det blir stor glädje.. för detta hade du inte riktigt trott.

 💖

Man i 40 års åldern som bokat resa. Du ska besöka flera länder och du reser på egen hand.  I Egypten ska du vara försiktig när du besöker en matmarknad.. med all säkerhet kommer någon att försöka stjäla din plånbok. Ha den inte i innerfickan.

 💖

Slutligen har vi  kvinnan  med ett kort förnamn.

Du har blonderat halvlångt hår, ärr vid näsroten och du har gått ner rejält i vikt och trivs med dig själv.  När du bläddrar på Tinder så svep år rätt håll när du  ser mannen med asiatiskt utseende… det här är ju din tillkommande !

 💖

Fortfarande går det inte att lägga till bilder… suck

 

Kram & kärlek💖

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan du ser varför jag svimmar i måndags? Finns det anledningen?

Ha det bra

2 Maria:

skriven

Godmorgon 🙂
Jag har pratat med en man ett tag, vi har träffars några gånger och det har varit lite hit och dit.vilket inte är så konstigt vi måste ju lära känna varandra.
Vi bor ganska långt ifrån varandra och kan inte spontan träffas utan måste planera och sova över.
Jag har avslutat det en gång men det blev att vi ändå fortsatte vår kontakt och träffades igen.
Sist vi träffades kändes det som att han tröttnat och när han kom hem smsade han och skrev bla tack för allt.
Tolkade det som tack och hej, frågade någon dag senare vad han menade. Han sa att vi behövde fundera.
Efter ca en vecka skrev jag tillbaka,ville ha ett avslut och inte leva i ovisshet.
Det var fortsatt tyst en vecka till och då svarade han att han saknar mej . Jag saknar honom också (tror jag mycket förvirrad i mina känslor)
Vet inte hur jag ska agera, är det något att bygga på? Eller ska jag gå vidare för att det sliter för mycket på mina känslor?
Förlåt för långt inlägg men jag hoppas att du kan hjälpa mej, känner mej ledsen, förvirrad, trött och behöver vägledning.
Önskar dej en fin dag 🤗

Svar: Känns som om du vinner mest på att lägga locket på och gå vidare, kram :)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer det inte väl händer igen att jag ska svimmar?

Ha det bra

Svar: Det är ingenting som regelbundet kommer upprepas, kram :)
Esmaralda

4 Linda N:

skriven

Kanske vår katt som vill ha lever? Hon ser ut som du beskriver och är 16 år gammal.😻
Jag skriver upp det på inköpslistan👍

Svar: Ja, jag tror hon skulle bli glad, kram :)
Esmaralda

5 A:

skriven

Tack för detta inlägg! Inget till mig dock, men så roligt att läsa.

Kan inte riktigt sova, vaknar med oro i magen eller bröstet. Och känner mig stressad. Och det på grund av jobbet. När jag kommer hem är jag fortsatt stressas och kan inte släppa jobbet. Kan inte slappna av. Trött jämt. Orkar inget. Är inte glad. En stooor varningsklocka för mig. Igår kväll kände jag bara att jag inte är mig själv längre, och nu måste jag byta jobb. Vill inte ta vad som helst. Ligger lite jobb ute men inget som jag känner direkt är bra, möjligen kvinnokliniken. Dyker det upp nytt jobb snart?

Fortfarande inte hört något från stället jag mailade i somras om att utbilda istället, får nog skicka igen idag.

Nej men nu upp till jobbet och på med fasaden.

Härligt att det går bra på gymmet för dig! Roligt 🙂

Kram!

Svar: Du kommer byta jobb, det är dags och bytet ser ut att bli bra, kram :)
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet hur är C kvinna när något händer med mig. Som igår då gör jag inlägget om vad händer i måndags.

Är C kvinna okej? Eller kommer hon vill prata med mig?

Ha det bra

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför E kvinna tjatar alltid om fika även om hon vill aldrig chatta med mig och inte väl svar på min kommentarar.

Jag ignorera henne bara. Hoppas jag gör rätt ändå?

Ha det bra

8 Minna76:

skriven

Jag har funderingar kring att byta jobb och börja jobba på kryssningsfartyg. Lite osäker på om jag kommer klara alla tester och medicinska undersökningar samt kunna komma ner till normalvikt för att få jobbet. Ser du något kring detta?

Svar: Är detta vad du verkligen brinner för så gör det som krävs och ha en bra plan och det finns en god chans att det lyckas... runt 70 %, kram :)
Esmaralda

9 Lilla jag :

skriven

God morgon Es,

Kommer min son trivas efter flytt och bytet?
Kommer min dotter få det roligt? Ser du hur länge hon blir borta?

Kram!

Svar: Sonen kommer trivas men det kan ta lite tid innan han anpassar sig fullt ut, kram :)
Esmaralda

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag inte väl dör tidigare av fel anledningarna som jag har var i tidigare livet.

Kan du ser om jag leva så länge? Efter 50 år önskar jag väl mig...

Kan du säger om jag leva så länge?

Ha det bra

Svar: Ja, jag tror absolut att du kommer leva riktigt länge, kram :)
Esmaralda

11 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, ska jag ta chansen att åka till mitt älskade Grekland på söndag ? Blev inte det resmål/ hotell jag helst ville för det gick inte att boka om undersökning på 🏥.
Kan det bli bra eller ska vi spara till slutet av nästa månad ?
Kram

12 barrqvist:

skriven

Bästa favorit-inlägget <3

Jag undrar..
Har slutet för min vänskap med D kommit eller är det bara en sån period när det mesta är fel/bättre tider kommer igen så småningom? Vet inte riktigt hur jag ska tänka eller vara.. Det mesta jag gör eller säger tycks vara fel och ogillat.. fast hjag bara vill väl och menar inget illa så verkre det tas så oavsett.. :/

Ha en fin dag 🌷

13 Anonym:

skriven

Hur kan Nellys lager missat att registrera vita klänningen som skickades tillbaka tillsammans rosa kjol och topp ? Aldrig varit med om att det blivit ngt fel där med deras returhantering.
Löser de problemet?
🥲


Svar: Det känns som om problemet kommer lösas, kram :)
Esmaralda

14 Naturvän:

skriven

Hej!

Lycka till alla ni med de spontana spådomarna!

Missnöjet är stort bland befolkningen i vår by när det gäller den politiska ledningen och många vill ha en förändring. Många evenemang som helt plötsligt blir inställda, politiska beslut som inte föls, arrogans och icke kommunikation. Sommargäster som inte känner igen sin semesterort etc...

Ser du om det blir en ny politiskt ledning efter nästa val i maj 2023?

Själv blev jag "överlycklig", har hittat en dansk ost i affären som smakar som Gamle Ole, den avnjuts på fralla och med mycket kaffe! En ljuspunkt i vardagen....

Skall se om jag hittar björnbär idag, fryser gärna in och har under vinterhalvåret till pannkakor och yoghurt.

Kram!

Svar: De där danska stinkostarna är underbart goda !Här hos mig växer massa björnbär och folk plockar som besatta... jag brukar aldrig hinna med... kram :)
Esmaralda

15 Sessan:

skriven

Är spådomen om valpen riktad till mig?
Jag vet inte om mitt hår kan räknas till kort direkt.

Men alla valpar av den rasen vi tänkt är tvåfärgade med någon skiftning i tredje färg.
Om det är till mig; har du isf något mer att gå på?

Hade eg velat vänta ett år med nästa valp, men det kanske börjar närma sig för vår äldsta och tror att vår yngre hund skulle bli deppig av att vara ensam.

Tik eller hane... det är frågan.

Svar: Jag kan inte se om spådomen är till dig, man får själv känna in... kram :)
Esmaralda

16 Jossan :

skriven

Godmorgon
Ja det var inget som passade in på mig idag.
Det kunde ju stå ”Jossan kommer träffa någon inom en månad” 😂
Idag var det svårt att gå upp ur sängen.. iofs är det alltid det riktigt segt…
Men idag hoppas jag på ett pass på gymmet. Valde att vila ett par dagar till eftersom jag inte visste om det skulle bryta ut någon förkylning och tänker att de borde kommit nu om det ska komma någon.
Däremot är jag oerhört svullen och vet inte varför. Kunde tro jag var gravid idag. Vilket jag uppenbarligen inte är..

Sjukt att halva jobbveckan har gått tiden går för fort.

I helgen ska jag på dop. Det ska bli mysigt fast det är rätt tråkigt med dop… Men jag gillar att träffa folk och mysa med bebisar.
Kram

Svar: Kommer bli ett fint dop, och visst rinner bara veckorna iväg.. fort som tusan går det, kram :)
Esmaralda

17 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Roligt med spontana spådomar, ingen som stämmer in på mig.

Jag vill ordna ett speciellt och annorlunda och ovanligt födelsedagskalas till min dotter men det känns som om hjärnan står stilla, jag kommer inte på en endaste idé. Det känns också
svårt att toppa förra årets lyckade kalas.

Tror du jag kommer att lyckas ordna ett roligt och speciellt och minnesvärt kalas för min flicka? Kommer jag att komma på nån bra idé? (Förstås i samråd med henne).

Kram

Svar: Du kommer säkert på något bra och det känns absolut som att det blir ett fint kalas, kram :)
Esmaralda

18 Xy:

skriven

Att få börja morgonen med att elda i spisen, invänta kokkaffet och sedan läsa din blogg är så rogivande 💗 Det kanske inte låter så mycket för världen men ger mig så mycket.
💗
Jag har börjat förstå att jag ska lita till mina sanndrömmar, även om de inte alltid är lyckobådande 💗 Så som jag drömde att jag blev gravid och att den var oerhört liten till att den var allvarligt sjuk, fram till att jag drömde att jag skulle få mensblödning igen. Efter den korta graviditeten har någonting hänt att jag är så mycket mer mottaglig till andligheten för vad som förmedlas till mig. Det är inga omen. Det är bara basic facts så att jag är förberedd. Det är ledsamt, riktigt ledsamt men något jag just nu får acceptera. Det sägs att vid trauman blir höljet mellan denna värld och Universum lite tunnare 💗
Kram till er.

Svar: Det låter som en riktigt mysig start på dagen !Det är sant att du blivit mer mottaglig.. och genom dina upplevelser, kram :)
Esmaralda

19 Ghostwriter :

skriven

Skriver med en äldre man.
Tycker det finns potential.
Är inte tveksam överlag men tycker att han följer massa nya och tycker det är lite sisådär. Känns det som vi kommer klicka på kärleksvis när vi ses? är han seriös av sig? Eftersom vi inte dejtar så har jag lite överseende med det jag skrev ovan.

Vill bara veta om han o jag klickar och han är seriös av sig

Kram

Svar: Han vill hitta den kärlek som är rätt, och ärligt talat så känns det tveksamt... tror inte riktigt att dina känslor kommer räcka till, kram :)
Esmaralda

20 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Ingen spontanis för tant denna gången heller 😁 Kanske nästa gång 😃

Sonen har börjat högstadiet.. Vad hände 😲🤔😁😅
I mellanstadiet fick han 4st F 😩 Det brister på läsförståelsen tydligen men jag tror inte det handlar om "förståelsen" utan att han inte är så duktig på att läsa.
Han för närvarande trivs i den nya skolan och idag träffade jag han klasskamrat som han blivit vän med.
Sonen berättade om honom häromdagen och sa att han är en "straight A student".
Fick en fin känsla av honom.
Sonen glömde nycklarna hemma idag varpå jag möte upp honom för att ge dem till honom = han kommer sent till skolan 😩 men hans vän stannade kvar med honom (sonen tycker det är asjobbigt att komma sent) Så fint av honom. Hoppas denna vänskap kan få sonen att arbeta upp betygen.
Kommer sonen lyckas arbeta upp något av de fyra F till E under 7an? Kanske fler än ett ämne?

Kjam

Svar: Ja han har goda möjligheter att lyckas men du behöver samarbeta med honom och med skolan, ha koll på läxor och prov och förhöra och träna hemma på läsning.. så kommer en stark utveckling att ske, kram :)
Esmaralda

21 Dunegull:

skriven

Blev fundersam över festen i lördags. Är det mig du syftar på? Tänker på din senaste kommentar om att han ej ångrar sig men inte har ambitioner för mer kontakt? Eller har den bilden ändrats? Tänker han på mig något?

Kram

22 Skorpan:

skriven

Ja det är sommarens sista dag o spontanisar, yey! Inga stora bedrövligheter denna gång, vilken tur. Den gällande valpen gillade jag, tänk att få möta någon som man haft med sig i ett tidigare liv, häftigt ju :).

Förstås nyfiken på om du ser nåt spontant om mig Es? Kanske nåt kärleksrelaterat ;D. Nån som kanske är intresserad att påbörja nåt med mig? Nå nej, anything goes...

Kollegans sista dag idag, lite sorgligt för jag trivs mycket bra med honom o undrar ju hur det blir med den nya kollegan? En hane det också ;). Tiden visar...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jag ser ingen specifik runt dig just nu.... men han finns fortfarande tydligt i din framtid !Tror det kan bli bra med nya kollegan men lite strul i början, kram :)
Esmaralda

23 Fråga:

skriven

Du sa för ett tag sen att det finns en chans att jag kommer ha med min en kärlek på resan i sommar. Kan du se när han kommer?

24 Skrållann:

skriven

Hej!
Älskar dina spontana spådomar;)
Jag är fortfarande seg och lite trött efter en helt fantastisk helg med konsert, konfirmation och mycket umgänge, så härligt☺️
Idag är det vila som står på programmet innan två nätters jobb väntar.
Har funderat på hösten och när jag börjar mina studier i november. Har ju tänkt att jobba och läsa samtidigt och det rör sig om ca 7 veckor innan jag lägger in om hel studieledighet. Kommer jag fixa att lösa jobb och studier samtidigt de veckorna eller ska jag ta ledigt från utbildningens start?

Kram❤️

Svar: Du kan fixa det men det blir körigt, så ha en bra praktisk plan, kram :)
Esmaralda

25 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Tack för dessa spontanisar ! Älskar läsa dom och hoppas nu få läsa gästbloggar som skriver om kärlek kanske ;-)

Ont i rygg knän och huvudet är bara förnamnet från gårdagens "jobb" Jag fick stå alldeles för länge . Vi skulle turas om och stå 1 timme var , Den "snälle" teamledarn lät mig stå 1 1/2 tim ..Fullt upp hade vi så någon mikropaus med frukt hanns inte med . Så en lätt middag intogs kl 21 (MIn buss går så sällan slutade kl 20)Jag stöp i säng kl 22...
Drömde om spanjoren och han var nöjd över att jag tagit hand om grytlapparna ! ? haha

Skön Onsdag önskas !

Kram Anki med flock

Svar: Usch, inte kul när värken kommer !!Spanjoren kommer ibland och tittar till dig
Kram på dej och flocken :)
Esmaralda

26 Hedwig:

skriven

Hej!
Alltid kul med spontana spådomar..Min hund Sven som är 15 år gillar också lever, främst kycklinglever..jag har aldrig gett honom bara torrfoder, han brukar få hemlagad (hund) mat på kvällen.
Sedan i söndags verkar han ha mycket värk. Han skriker flera gånger om dagen, så sorgligt. Veterinären har inte hittat något speciellt och tror att det kan vara tänderna. Hon har tagit blodprov. Tror du att Sven skulle klara av en narkos så att veterinären kan titta på hans tänder ordentligt och kan dra ut några?

Svar: Det är vanskligt med narkos för en äldre hund... jag ser inte om det skulle funka utan detta är ett beslut som du måste fatta med veterinären.. beror ju lite på hur hans allmäntillstånd är i övrigt..... fina Sven som vi hört om här på bloggen i så många år! Jag sänder healing, kram :)
Esmaralda

27 Liverpool:

skriven

Hej esmaralda
Har min katt det bra på andra sidan

Svar: Ja, din katt har det jättebra och blir så väl omhändertagen, kram :)
Esmaralda

28 Tjejen:

skriven

Äntligen var det en spådom till mig, tack. Kram

Svar: Kram :)
Esmaralda

29 Laila:

skriven

Tack för spådomen som stämmer 100% och jag tar till mig. Kramar.

Svar: Kram :)
Esmaralda

30 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Blir jag beviljad lånet?

☺️❤️❤️❤️ Kram

31 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, ska jag ta chansen att åka till mitt älskade Grekland på söndag ? Blev inte det resmål/ hotell jag helst ville för det gick inte att boka om undersökning på 🏥.
Kan det bli bra eller ska vi spara till slutet av nästa månad ?
Kram

Svar: Kanske du ska satsa på det du verkligen vill, då brukar det bli som bäst, kram :)
Esmaralda

32 Ghostwriter :

skriven

Tack för svaret! Skönt att det för än gång skull är någon seriös. Samtidigt … det verkar nästan alltid som de är att jag får bara tag på män som är oseriösa eller att min egna könslor inte räcker till. Är jag inte redo eller vad handlar de om? Kram och önskar dig en fin dag

33 Khaleesi :

skriven

Blev spontant uppringd för telefonintervju idag. Blev lite nervös då jag inte alls var beredd på det. Kommer det bli ett jobberbjudande? :D

34 Shenzi:

skriven

Kära Es!
Igår kväll fick ja reda på att min ena kusin å hennes kille ska separera efter över 14 år tillsammans. Tråkigt, men enligt henne var de så skönt. Jag är bara lite nyfiken på om hon kommer möta en ny kärlek så småningom å kommer de dröja länge till isf? Kram Shenzi 🌹

35 Shenzi:

skriven

Hej Es!
Ser du om jag kommer vinna pengar även om det inte e en jättestor summa?? Dröjer det länge till isf?? Kram Shenzi 🌹

Svar: Under innevarande år ser jag ingen chans till storvinst... vad som sker längre fram ser jag inte just nu, kram :)
Esmaralda

36 Lisa:

skriven

Hej!

Jag har en son som har det jobbigt just nu och inte klarat av att gå till skolan på ett tag. Kan du se något om hur jag på bästa sätt kan hjälpa honom att må bättre?

Svar: Samarbeta med skolan och sök också professionell hjälp, kram :)
Esmaralda

37 BaraJag:

skriven

Hej Ez!

Huset är nu ute till försäljning, ett par var på förhandsvisning i söndags. Igår vacklade kvinnan men mannen älskade det. Dem vill ha snabb inflytt och det vill även vi då vi redan flyttat. Så dem skulle fortsätta fundera och sen höra av sig till vår mäklare, oavsett beslut. Inte hört något ännu. Kan du se om det blir det paret som köper eller om det blir visning i helgen som planerat?

Massa kramar!

38 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
För de första så vaknade jag med Horus på mig, tror han råkade följa med när jag tog mina hörlurar och märkte inte ens de 🙈 hoppas han inte led allt för mycket eller kommit till skada? 🙈

Sen har jag två frågor som jag hoppas jag får svar på idag, kommer kaninboden klara vintern med tanke på de vi gör?? Samt ser du om jag kommer vara med på måndag kväll och fira av kollegan som slutade??? Kram Zoey 💕

39 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
För de första så vaknade jag med Horus på mig, tror han råkade följa med när jag tog mina hörlurar och märkte inte ens de 🙈 hoppas han inte led allt för mycket eller kommit till skada? 🙈

Sen har jag två frågor som jag hoppas jag får svar på idag, kommer kaninboden klara vintern med tanke på de vi gör?? Samt ser du om jag kommer vara med på måndag kväll och fira av kollegan som slutade??? Kram Zoey 💕

40 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Känt mig galen på rollfigur på sistone. Min hjärna har slutat att fungera och så är det vara kaos istället och en massa ilska. Ser du om det är hormonellt? Tabletterna jag har börjat ta, är de bra eller dåliga för mig? Jag har blivit ett monster….

41 Tintin:

skriven

Hej Ez!
Blir det Kiruna eller Göteborg för sonen?

Tack å kramiz!

42 Fanny2:

skriven

Klart den fina kissen ska få lever. Vilken söt spådom. 🌼 Jag trodde aldrig att vi skulle få läsa en spådom om ett Tindersvep!

Skulle det vara en bra idé att haka på nästa gång N bjuder? Jag vet inte om vi är för olika. Han verkar trevlig. Jag känner mig mest som ett UFO.

Kram 💜

Svar: Haka på och känn av, kram :)
Esmaralda

43 AnnaK:

skriven

Ingen till mig men kul att läsa ändå 😊

Finns det någon som tittar lite extra på mig? Inte för att jag egentligen bryr mig men ändå 😂

Kram 🤗

Svar: Ja, det finns en man som arbetar på något slags serviceställe eller butik och som tittar extra på dig, kram :)
Esmaralda

44 Dani:

skriven

Hej! Ska jag välja plugget eller C?
Kram

Svar: plugget blir nog bäst, kram :)
Esmaralda

45 J:

skriven

Hej,
Innan jag såg dagens inlägg så tänkte jag och hoppades att det skulle vara om spontana spådomar och så va det 🙂
Tänker Q nått om mig? Han och jag hade kontakt från och till några år men sen april iår inget. Saknar honom men samtidigt inte.
Kram

Svar: Jag tror inte du finns särskilt mycket i hans tankar. verkar som om också han tagit steget vidare, kram :)
Esmaralda

46 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Ser det ut att ske en förändring i mitt liv innan eller efter jag möter min soulmate? Kommer livet att rulla på i gamla vanor tills dess? Eller händer det någon förändring i mitt liv innan dess?

Jag menar inte att livet blir perfekt då jag möter kärleken men nog så mycket roligare än det är nu, och jag vet att utlandsflytt inte blir förrän jag har mött honom.

Kram

Svar: Du har möjlighet att för egen maskin ta dig steget vidare innan du möter din soulmate.Kram :)
Esmaralda

47 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Får trösta mig med att han kommer då, snart ;).
Hippas på lite strul för nya kollegan...
Kram Skorpan

48 Kär och galen 💕:

skriven

Hej Es

Ser du något på kärleksfronten för mig. 💕?
Kram

49 Spådom:

skriven

Hej Es,
Alltid lika trevligt att läsa om spontana spådomar.
På tal om det, har jag nu nyligen varit på en seans sittning.. och så klart blir man/jag alltid så nervös att jag glömmer hälften av mina frågor 🙈
Fick detaljerad info om min kommande kärlek men glömde fråga var vi kommer att träffas och hur, är detta något du får till dig? 🌈
Kram :)

50 Suss:

skriven

Mannen i grön tröja mes hunden som stannade och pratade , vad tyckte han om mej? Kram🌸

51 Dunegull:

skriven

Hon jag hälsat på vid flera tillfälle i Dalarna har inte hört av sig på länge. Jag hade tänkt hälsa på i sommar men det blev inte så för hon jobbade. Kommer hon höra av sig när det lugnat ner sig eller jag kommer inte åka dit fler ggr?
Kram

Svar: Känns som om hon hör av sig så småningom, kram :)
Esmaralda

52 Tiss :

skriven

Hej Es!

Min samtalskontakt var sjuk idag igen. Vi har inte setts på tre veckor (ses vanligtvis 1 gång i veckan) då jag varit sjuk.
Jag är rädd förbakslag i ätstörningen då mycket tankar snurrar runt. Jag skulle behöva prata med någon, men det blir ju svårt när hen är borta... Hur står jag ut?
Förlåt för dessa frågor som alltid kommer i samma ämne.

Svar: Du står ut för du vet innerst inne hur du ska tänka och förhålla dig, kram :)
Esmaralda

53 Branne:

skriven

Hejsan!
Alltid lika spännande med spontana spådomar-inlägg 😃.

Jag la idag en intresseanmälan på en lägenhet. Var det rätt gjort? Finns det en chans att jag får den?
Den passar mig och min situation perfekt nämligen 😅.

Kramar 🙂

Svar: Chansen är strax under 70 %, kram :)
Esmaralda

54 CA :

skriven

Hej
Jag har fått en intervju till ett nytt jobb som jag tror kan passa mig jätte bra. Men trodde ju inte att jag skulle få en intervju, så jag är glad. Samtidigt får jag nu chans till lite nya arbetsuppgifter, vilket gjorde mig kluven. Får jag det jobbet så tar jag det men här blir dom nog arga på mig.
Vad får du för känsla?
Kram

55 Eva:

skriven

Hej Es, kan du se om min yngsta ger mig ett barnbarn?

Svar: Ja, det kommer så småningom, kram :)
Esmaralda

56 SusanneAmalia :

skriven

God Lunch
Vad du är duktig...
Tränar och står i.

Fråga
Kan du se varför inte pomisen hor av sig??

Kul med sponana spådomar.

Jag känner hur jag kan lörnimma faran i luften den vibrerar runt mig.
Tämker bort den men öå något vis gör den sig påmind hela tiden skickar kärlek nen jag får bilder och förstår inte riktigt vad jag ska göra. Sgyr rodret kapren över båten.

Men är lite vilsen hur jag ska styra.

Min mamma är helt kneckt efter hennes förlust hon är 96år och rättssystemet som inte fungerar knecker henne. Jag gör en anmälan på alla hennes stulna saker men ingen bryr sig.
Vi vet vem som har stulit alla saker han är på bild övervakningskamera men rättsystemet säger vem bryr sig.

Härlig värld vi levet i.
Totalt Laglös.

Nu till något nra.. Jag tänker åka på skrivkurs. Till Spamiem. 4 dagar❤️

Sedan vill jag beställa en vägledning från dg🙏


Stor kram... ❤️❣️

🐈🐕🐈Sapfo Sirius och EllaBella hälsar❤️

Svar: Sorgligt när man inte tar på allvar vad din mamma varit utsatt för !Bra och rätt med skrivkurs
Kram på dig och de fyrbenta :)
Esmaralda

57 Solstjärnan:

skriven

Tack för spontan isarna😊. Tyvärr inget napp.
Dåligt med napp även på fronten att träffa en man...Ibland dyker tanken upp att borde man ännu pröva på s.k
nätdeiting..Har ju prövat det en gång och det var inget vidare.Där fanns mest män som var ute efter "äventyr"..
Pröva Tinder sa en väninna.

Es,vad ser du kring detta?Önskar ju helst möta min kära irl.

Vet ju igentligen inget om Tinder,bara att man svaipar åt hö eller vä.Betyder inte detta att det är väldigt utseende fixerat..?

Ha en bra dag 😃
Kram Solstjärnan ☀️

58 Vänskap:

skriven

Är det locket på för alltid mellan oss eller finns det en minimal chans att vi skulle kunna träffas och prata lite?
Jag tror han har känslor kvar för mig men har bestämt sig att gå sin väg i allt detta, för att han har sin stolthet.
Hur skulle reaktionen bli om jag tog kontakt?
Kram

59 Tvillingar :

skriven

Jag verkligen älskar när du berätta om de spontana spådomarna. Tyvärr har jag också fortfarande problem med att ladda upp bilder. Jag får inte ens upp dina inlägg i heller i flödet som jag fått innan. Så nu får jag Google ditt namn för att komma in på din blogg. Det är tråkigt att det inte fixas det här med att kunna ladda upp bilder etc. Ha en underbar dag 🌸

Svar: Ja, jag har precis samma problem här, himla trist, kram :)
Esmaralda

60 Svante:

skriven

Hej Es. Det är alltid lika intressant och roligt läsa dina spontana spådomar som du delar med dig av som idag så jag tänkte helt enkelt drista mig och fråga dig om du nu kan få något om hur jag kommer finna den rätta kvinnan som det kommer bli så bra med för mig så vi kommer gifta oss och flytta in en ny gemensam
bostad för oss båda då vi vill börja om på nytt och det kommer bli bestående för oss tillsammans som du har spått mig flera gånger om, du har skrivit till mig hon är lite mullig och inte så lång och positiv till sin läggning kanske kan du få något spontant till mig om detta nu, vi kanske kommer mötas som av en slump på något sätt? tack för du finns och för dina fina spådomar till mig. Kram:)

Svar: Ja mötet kommer kännas som slumpartat så ha ögonen med dig och ta verbal kontakt när du möter kvinnan som besvarar ditt leende, kram :)
Esmaralda

61 Skorpan:

skriven

Jaha, kollegan avtackad o bjuden på mat av arbetstagaren. Sen blev vår gå på krogen o ta ett glas äntligen av, det planerade vi redan i våras :D. O det glaset blev jag bjuden på, en tackar! Kanske han kommer o sakna mig lite vad tror du Es? Aldrig vet man om vi ännu nångång är på samma arbetsplats...
Kram Skorpan

62 Flytteliflytt :

skriven

Kommer jag ångra mig om jag säljer matbordet? gillar det mycket. Kommer dock finnas ett bord tillsvidare dit jag flyttar. Men jag kanske ska behålla mitt?


Kram

Svar: Kan du inte tänka dig att vara utan det, så behåll, kram :)
Esmaralda

63 Carina:

skriven

För första gången så är det en spådom till mig och det tackar jag för. Kramar

Svar: Kram :)
Esmaralda

64 Kkkk :

skriven

Kom in på en till utbildning Woho. Känslan är rolig. Men det är dock ändå inte de två utbildningar jag vill satsa helhjärtat på. Så frågan är om du ser att det kan bli bra ändå om jag går den jag kom in på här sist? Den kan leda till jobb iallafall. Svårt o veta nu dock om de leder till jobb under utbildnings tiden.



Kram

65 Hemlig:

skriven

Hej, kan något nytt var på kommande för mig Esmaralda eller lunkar det på som förut?
Tack och kram!

Svar: Något nytt sker under hösten, kanske bara i det lilla men bra i alla fall, kram :)
Esmaralda

66 Hemlig:

skriven

Tack, så spännande, vad kan det månne vara?
Kram

67 AnnaK:

skriven

Tack för svar...alla svar! Är han på något ställe jag är in på ofta eller? Blev lite nyfiken ändå 😄 Även om mina tankar är på annat håll.

Kram 🤗

68 Kkkk :

skriven

Kom in på en till utbildning Woho. Känslan är rolig. Men det är dock ändå inte de två utbildningar jag vill satsa helhjärtat på. Så frågan är om du ser att det kan bli bra ändå om jag går den jag kom in på här sist? Den kan leda till jobb iallafall. Svårt o veta nu dock om de leder till jobb under utbildnings tiden.



Kram

69 G.H:

skriven

Hej Esmaralda!

Fick en seans av dig i går där du tipsar mig om att skaffa en Agat.

Jag undrar om sort, storlek, slipad, oslipad eller om man har den i halsband eller armband ( ett helt armband av enbart agater) spelar någon roll?

Kram :)

Svar: Helst bara en sten och inte ett smycke.. annars spelar det ingen roll, kram :)
Esmaralda

70 Boudica:

skriven

Alltid intressant med dessa! Men ingen att ta till mig denna gång, men väntar på en hel seans, och hoppas den kommer snart :)

Varit rätt kraftlös senaste dagarna, inte mycket tid att vila upp på vardagarna, och nu blir det en del närmaste tiden som jag måste hålla ut. Kurs helgen efter denna och tog en dag extra ledigt. Bara för att!
Fick liten glädje spurt igår med att anmäla mig till en annan mindre kurs lite spontant igår.
Ja men hur ska jag orka med AW imorgon, när kroppen känns kraftlös, så vill jag vara ännu mindre social, för det dränerar mig på det mentala planet med. Högkänsliga jag!
Men inget jag vill avboka heller, behöver lite avbrott i trista vardan! Blir kvällen bra tror du?

Min undran, som jag försöker igen med, kommer jag få tala ut med honom någon dag? Känns att jag behöver berätta vad jag känner, inte för jag riktigt vet vad det är jag känner, men starkt är det!

KRAM!

Svar: Ja, det känns som om kvällen blir bra !Din seans kommer snart :)
Du kommer tala med honom så småningom, kram :)
Esmaralda

71 Shenzi :

skriven

Kära Es!
Tack för ditt svar tidigare idag!

Igår kväll fick ja reda på att min ena kusin å hennes kille ska separera efter över 14 år tillsammans. Tråkigt, men enligt henne var de så skönt. Jag är bara lite nyfiken på om hon kommer möta en ny kärlek så småningom å kommer de dröja länge till isf? Kram Shenzi 🌹

72 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag har två frågor som jag hoppas jag får svar på idag, kommer kaninboden klara vintern med tanke på de vi gör?? Samt ser du om jag kommer vara med på måndag kväll och fira av kollegan som slutade??? Kram Zoey 💕

Svar: Kaninboden beror på egen arbetsinsats... god chans att du kommer vara med på måndag.. kram :)
Esmaralda

73 Rädd :

skriven

Kommer det bli bättre på jobbet? Eller kommer det bara bli massa konflikter av allt? Orolig. Kan jag slappna av?

Kram och kärlek.

Svar: Gör din del och slappna sedan av, kram :)
Esmaralda

74 Mirre:

skriven

Hej Es,
Ser jag ut att träffa någon jag tycker om snart eller är jag på en alldeles för låg frekvens energimässigt?
Känns hopplöst detta. Ingen jag träffar känns wow och de som jag känner wow inför har förmodligen 20 andra tjejer efter sig. Vägrar vara med någon som jag inte älskar eller är kär i, fel mot mig och mot den personen. Då är jag hellre singel även fast jag förmodligen hade kunnat gå in i ett förhållande imorgon om jag hade velat men det är inte rätt mot någon och ingenting jag ens vill ha. Det ska vara äkta, annars känner jag att det är skitsamma.

Börjar tappa hoppet nu och undrar om jag är dömd till ett liv som singel. Jag är trött på att leta och på denna besatthet kring kärlek och relationer som finns idag ( jag är medveten om att jag själv är delaktig i det ) .. försöker fokusera på att ha kul på egen hand, stärka min självkänsla.. saknar dock denna spänning av att träffa/dejta någon.

Ser du något kring detta ämne Es? Kram💚

Svar: Japp, äkta och 100 % ska det vara och det kommer det också att bli men inte riktigt än.Kram :)
Esmaralda

75 Louise:

skriven

Jag älskar min förskola och jag har hälsat på alla föräldrar. Bara några eftersläntare kvar med barn som är sjuka.. Det ska bli kul att träffa resten.
Tror det är skillnad på praktik och anställning. Jag tycker det är jättejobbigt med föräldrakontakt men jag lyckades och de föräldrarna är så öppna.
Barnen verkar tycka om mig och ändå har jag bara varit där tre dagar(är helt slutkörd). Igår sa ett av barnen att jag ska stanna där för evigt och även flytta in på förskolan. Då tror jag man vunnit barnens tillit.
Jag hoppas verkligen att de kommer låta mig vara kvar till december och detta är min första vecka men jag är redan ganska insatt i rutinerna. Jag har fått ett eget bord och egen nyckel. Har skrivit kontrakt till december ut.
Idag sprack mitt munsår det gör det när det blir uppmjukat och det är så jobbigt spciellt när man är i barngruppen..

Nästa vecka har jag ett telefonmöte med min advokat tur det "bara" är planering då. På onsdag är det dags för socmöte och min advokat kommer vara med så vi ska prata om det har förändrats något i vår familj. Visst konflikterna är mindre men han måste förstå att han inte kan göra vad tusan han vill.
Hatar att jag redan måste ta ledigt en eftermiddag.
Komer mötet med soc gå bra och kommer de att släppa hem dottern i november?
Kommer jag få vara kvar på förskolan fram till december? Ser det ljust ut?

Upptäckte idag att jag tappat mina bankkort och jag hoppas de ligger här hemma. Har ju dem även på mobilen så jag kunde ju handla. Smidigt.

Ha en fin kväll nu. Tänk att det redan är onsdag:
Tcksam för svar. Kram

Svar: Det gläder mig att det går bra och att du trivs !Jobba hela tiden på de punkter som du vet är lite svagare... och chansen är god att det blir en fortsättning
Kram :)
Esmaralda

76 Shenzi :

skriven

Go kväll Es!
Jag e lite nyfiken på om min kusin kommer möta en ny kärlek så småningom å kommer de dröja länge till isf? Kram Shenzi 🌹

77 A:

skriven

Skickade mail och frågade om utbildningen och dem var inte klara än men att dem hade tagit emot mitt intresse. Så får vi se!

För att underlätta vardagen så har jag nu beställt hello fresh med start nästa vecka. Blir troligen dyrare än om jag skulle köpa allt själv men under en period här så tänker jag att det blir värt det. Inte behöva tänka utan bara göra. Det är dessutom redan uppmätt när det kommer till kryddor och sånt. Man behöver inte måtta, utan bara öppna och hälla.

Fått ärva min pappas robotdammsugare vilket också underlättar. Sätter på den varje dag, så smidigt eftersom jag har katt.

Bara diskmaskin som fattas för att underlätta 🙂

Kram!

Svar: Och en diskmaskin kommer också så småningom :) Kram :)
Esmaralda

78 Tintin:

skriven

Hej Ez!
Är ett jobb nära nu för sonen? I norr eller söder?

Tack och kram!

79 Rädd:

skriven

Det nya uppdraget kan det bli bra? Eller kommer det snart en helt ny arbetsplats för min del?

Kram och kärlek

80 F:

skriven

Får du till dig något spontant om mig 🥰

81 Branne:

skriven

Hejsan!
Alltid lika spännande med spontana spådomar-inlägg 😃.

Jag la idag en intresseanmälan på en lägenhet. Var det rätt gjort? Finns det en chans att jag får den?
Den passar mig och min situation perfekt nämligen 😅.

Kramar 🙂

82 pacman:

skriven

Hej Esmeralda,
Det är mycket tufft just nu ekonomiskt, skatteproblem med makans bekant som kan komma att beröra henne också, vi söker lån till renovering hus och sanering av ekonomin, vad kommer att hända? hur ser det ut? vad blir resultatet av allt till slut?
Ser dystert ut just nu men jag är också till slut en fighter och vill göra mitt bästa men just nu känns det mesta väldigt orättvist. Mkt tacksam för ditt svar


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: