Fantasitorka.....

Ibland tar fantasin slut och jag grunnar över  dagens bloggämne.

Och i ett sådant ögonblick googlade jag och tänkte att lite tips kan man kanske få.

Ett av tipsen var att skriva en lista över roliga DIYs… och jaha, tänkte jag,  och vad i helsicke är en DIY ??!!  Mer googlade och det visade sig vara gör-det- själv !

Ingenting för mig… jag gör så lite som möjligt själv.

Tips om olika frisyrer jag brukar ha… jag som alltid har samma frisyr och den har jag haft i 20 år !

 

Berätta om din stilikon…. och det har jag ingen vilket står klart för var och en som träffat mig !

Ta foto på dagens outfit… nätack.. vem vill se mig i hängiga mysbyxor och söndertvättad tröja som en gång var blå ?

Tipsa om häftiga instagram som du följer…. Jag följer ingenting. Punkt.

 

 

 

 

Tipsa om dina favoritappar… jag hatar appar… och har bara de som jag måste ha. Typ Swish och Bankid... !

Ta ett kort i timmen under dagen…...då hade det blivit : kort vid datorn, kort vid datorn, kort vid datorn.. och en promenad mitt på dagen ungefär. Inte  särskilt upphetsande.

Lägg upp bilder på dig själv som inte är smickrande… och det gör jag ju redan… ingen av de bilderna  av mig på bloggen är fördelaktiga…  jag tillhör dom som aldrig blir bra på foto !

Dela med dig av din absolut mysigaste tröja…. Nja, vete tusan…folk skulle väl korsa sig och snabbt bläddra till en annan blogg…min mysigaste tröja skulle  av varje människa med vett och sans…ha varit kasserad för tre år sedan.

 

Massa förslag på bloggämne fick jag… men ingenting som jag kunde ta till mig och  leva ut !

Någon som har förslag ?

Kram & kärlek💖

1 AnnaK:

skriven

Tjatar igen om min egentligen oviktiga fråga... Menade min flirt det han sa för flera år sen om att ingen som jag någonsin visat intresse för någon som han? Är ju inget märkvärdigt med mig kan jag ju tillägga! Tycker han att jag är fin än idag?

Kram 🤗

Svar: Ja jag tror han menade vad han sade den gången, kram :)
Esmaralda

2 BaraJag:

skriven

God morgon Ez!

Du skulle kunna skriva om din uppväxt, MG eller dina resor. Att komma på något att skriva om är svårt, men dina inlägg är alltid intressanta, jag är lika fängslad varje morgon 🙂

Jag funderar på att prata med maken om att flytta tillbaka till staden vi flyttade ifrån, inser att jag saknar allt den har att erbjuda och tror att mina barn också gör det. Sälja huset och flytta in i en nyproduktion (hyresrätt) som byggs just nu, tror mina köpoäng räcker för att hamna på första plats på en av fyrarummarna. Ser du oss i vår gamla stad igen? Kanske till och med innan årsskiftet?

Kram!

3 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Hade ingen aning vad DIY betyder, har typ precis lärt mej IRL och LOL🙈🙄 man är väl för gammal för och hänga med i det nya språket…
Du kanske kan skriva nåt om relationer på olika villkor, brustna hjärtan…,
Mitt hjärta har gått sönder💔 jag är så ledsen och jag känner mej så tom och ensam. Vi är vänner givetvis och det finns ingen osämja men kommer vi fortsätta ses ibland för en fika och promenader? Att det kan göra så ont i hjärtat…
Kram💞

Svar: Ja, det gör ont, men det kommer bli bättre, kram :)
Esmaralda

4 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, det är alltid så trevligt när MG bloggar. Kommer det vara lugnt nu ett tag mellan A och mig ?
Premissen för det är väl att jag inte umgås med P privat. Kommer A bli lite romantisk och uppvaknande?
Kanske får låta det vara som det är nu.
Jag vet ju att A inte är den man jag kommer vara nöjd med. Han kommer inte förändra sig speciellt mycket. Glad på ett sätt att det inte tog slut samtidigt som att jag trodde att jag hade bestämt mig. Inte lätt det här.
Kram

5 lilla m:

skriven

Hej Es, ser du Ukraina bli medlem i EU i något skede? Kram

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur kommer det var med C kvinna och vi ska har videosamtal på min födelsedag. Hur ska det blir?

Eller kommer det aldrig hända grund av det är kriget?

Kan du ser något om min födelsedag med C kvinna och kommer det var bra?

Ha det bra

7 Liljan:

skriven

Godmorgon ☕☀️🌛
Är det inte det härligaste att få vakna utan larmklockan och solen är på väg upp?
Det är så tyst och skönt som det bara kan bli här. Öronen får vila och får chans att vila upp sig ifrån störande ljud. Det enda som hörs ibland är ljud ifrån vägen men det är på långt avstånd. 💐
Den första tanke jag fick:
1. Hur kom MG in i era liv? Skillnaden då och nu dvs hur var han då och jämfört med nu?

2. Skillnaden mellan att vara ensam vs själv?

3. Skillnaden mellan magkänsla och magont?

4. Skillnaden mellan egenkärlek (älska sig själv och ta hand om sig) och narcissism?


4.


Svar: Stort tack :) kram :)
Esmaralda

8 Misstjejen:

skriven

Hej

Finns det någon som bryr sig om mig och tänker på mig?

Ha det bra

Svar: Ja, de som står dig när bryr sig om dig och tänker på dig... kram :)
Esmaralda

9 Solen ☀️:

skriven

God morgon!

Mitt förslag är att du skriver om hur man kommer på vad man ska ha med på sin bucketlist! Och exempel på vad det skulle kunna vara för något. Jag vet att du en gång skrev till mig att jag skulle skriva en sådan och börja beta av några av sakerna på listan…och jag kände mig helt tom! Vad skulle jag skriva på den? Nu har jag provat flera saker, utan att jag har tänkt så mycket på det som en lista, och det är roligt att prova nya saker, men hade varit kul att få fler förslag!

På onsdag ska jag på en arbetsintervju igen…är väldigt tvekam om det kan vara något för mig. Vad tror du, kan jag bli glatt överraskad eller kommer det dyka upp något annat? Jag har ju inte kunskap om allt som de eftersöker…men har ju jobbat mycket med några av delarna även om det har varit i ett helt annat sorts företag.

Ha en härlig solig dag!
Kram Solen ☀️

Svar: Känns faktiskt som om något annat dyker upp... men utforska det nuvarande ordentligt först, kram :)
Esmaralda

10 Mts:

skriven

Hej!
Kommer jag få tebax min gamla tjänst?
Kram!

11 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda! Just då man inte trodde att situationen kunde bli värre, så vaknar man upp till nyheten att Belarus kommer att ansluta sig till kriget mot Ukraina. Och att de nu tillåter kärnvapen i sitt land. Som om det inte är illa nog med en galning, Putin. Nu Lukashenko också, som är minst lika galen som Putin, om inte värre. Situationen håller på att eskalera och bli farligare, i synnerhet nu då Putin börjar känna sig desperat. Vem vet vad han då kommer att ta sig till.

Finaste Esmaralda, vad ser du nu om situationen? Varken Putin eller Lukashenko kan tillåtas fortsätta såhär. Något måste ske som sätter stopp för dem. Ser du något som kommer att stoppa dem?

Ber om fred!
Kram,
Jennifer

Svar: Något sker som sätter stopp för dem, ser dock inte vad, kram :)
Esmaralda

12 Helena Ir:

skriven

Du har ju varit så fenomenal på olika bloggämnen att om fantasin tryter är ju inte konstigt.. egentligen fick du ju till det idag också :)

Själv är jag så hjärntrött att i stunden speciellt på morgonen kan jag mest tänka på det jag tänkt på i någon dag och tittat efter :) Spontana spådomarna!

Du kan väl köra lite repriser?

orolig värld just nu, precis som du skrev tidigare så har det nog varit rätt mycket för många. Och helt ärligt börjar jag, tanten, längta efter en famn att krypa in i..bye the way.. :) det är bara jag själv som får kalla mig för tant :)

Hoppas på en mycket bättre värld.. speciellt för de krigsdrabbade, inte bara i Ukraina, utan i hela världen!

Kram

Svar: Famnen, den kommer !Ja, en bättre värld vill vi ha, absolut ! Kram :)
Esmaralda

13 Igges matte:

skriven

Senast du bad om förslag så föreslog jag en blogg om bloggen….(Hur länge den har funnits etc.) Du tyckte att det var en bra idé men jag minns inte om det blev av?

Det skulle vara intressant om Nettan ville gästblogga och berätta om sin förmåga att ge healing till djur.

En gästblogg av Ozzy skulle vara roligt. Har de kommit hem ifrån skidresan?

Det var vad jag kunde klämma fram… ;D

De två senaste gångerna jag har pratat med sonens farmor i telefon har hon varit så olik sig, liksom frånvarande och verkar inte höra vad jag säger. Det gör mig bekymrad för hon har alltid varit så sprudlande och lätt att prata med. Är det någon av hennes närmaste som också har lagt märke till detta?

Önskar dig en fin avslutning på februari, det är inte klokt att det redan är mars i morgon! Kram :)

Svar: Tack för tips ! Jag tror det finns någon mer som oroar sig lite för farmor, kram :)
Esmaralda

14 Naturvän:

skriven

Hej!

Ska försöka bidra med ngra tips,

Dofter, vilken inverkan de har på oss

Olika örter, hur vi kan använda dem och vad de är bra för

Färger, hur blir vi påverkade

Musik, alltifrån pop till rock

Kärlekens betydelse mellan människor, hur den kan lyfta upp oss

Passion, förälskelse

Humor, glädje

Hundraser

kanske kan ngt ämne vara av intresse?

Vaknade kl 02 i natt över krigsoro, men ngn sa lugna ner dig, om det var en dröm eller om ngn faktiskt fanns i min närhet skall jag låta vara osagt, men efter en stund lyckades jag somna om. Säkert inte ensam om de här upplevelserna.

En fråga, tänkte resa hem en längre period i försommar, blir buss upp och ner isåfall, ev jobba ngra veckor om hälsan tillåter. Får du ngn känsla om det blir bra? Behöver komma ifrån ....

Kram


Svar: Tack för tips ! I natt var någon nära sig och talade om att du skulle slappna avPLanerna i försommar känns bara bra, kram :)
Esmaralda

15 Dejsan:

skriven

Nej, inga förslag. Hade jag haft det hade jag använt dom till min egen blog som är tyst som musen. Där händer inget. Så tyvärr.

16 EE:

skriven

Personligen så gillar jag spontana spådomar eller som när du siar vid starten av det nya året.

Jag och min man är oense ang vår sons förmåga att lära sig simma och cykla. Jag anser att man behöver tänka annorlunda inte ha så mycket fokus på att hoppa från kanten eller doppa huvudet som simskolan har. Och ist ha fokus på just simma. Som han tycker är roligt. Men min man anser att han behöver bli modig och våga doppa huvudet för det hindrar honom från att lära sig simma.

Jag anser att simskolan misslyckats med att lära honom. Nästan 2 år och flera olika lärare och ingen kan lära honom pga Att ingen tänker annorlunda.

Ska jag lära honom själv? Är det enda sättet.

Samma med att cykla. Ska det hamna på mig?

Minns senaste simskolan. Då skulle min man ha ansvar. För jag har annat för mig de dagarna simskolan är. Men han hade alltid ont i huvudet eller nåt så jag eller mina föräldrar fick alltid lösa det.

Nä jag tröttnar på honom mer och mer. Mannen alltså...

Kramar och önskar alla en bra sista februari

Svar: Att leka fram att våga doppa huvudet känns ändå som ett ganska viktigt led i att lära sig simma... men funkar det inte så ska du göra på eget sätt, kram :)
Esmaralda

17 Jennifer:

skriven

Hej igen fina Esmaralda! Ber om ursäkt för min egoistiska fråga mitt i denna hemska situation, men ser du en varning om jag väljer att åka iväg på min resa?

Har dåligt samvete för att jag ens tänker på att resa iväg nu, men å andra sidan är det väl också viktigt att fortsätta leva sitt liv så normalt som möjligt mitt i all denna oro? Eller vad tycker du fina Esmaralda? Är det dumt att resa till Polen nu?
Kram
Jennifer

Svar: Jag hade nog väntat tills läget stabiliserats.. men jag ser ingen fara för dig, kram :)
Esmaralda

18 L:

skriven

Ett tips är en dogblogg av MG.
En annan att skriva om hur våra val styr våra liv i olika riktningar och hur vi på så sätt skapar vår egen situation.

Löser det sig med jobbet för mig nu. Så slitigt det är just nu, men har lite öppningar som är intressanta. Vill bara komma i mål nu.

Ha det fint
Kram L

Svar: Ja, det ser ut som om det ska lösa sig, får en positiv känsla, kram :)
Esmaralda

19 TjejenOw:

skriven

Älskade Es,

Alla dina blogginlägg är alltid helt perfekta och det känns alltid som att du skriver just det som ska skrivas.

När jag hittade dig för 10 år sen eller mer?!😅sökte jag dig för att jag ville ha en spådam online haha :) vilket sen ledde till att jag köpte din bok och efter det gjort seanser med dig (via mail). Har pratat med vänner om dig och din blogg och några som följer säger ofta att det känns som att ”just detta inlägg” känns som att det är till just mig. ❤️🙌

Älskar att du blandar andliga ämnen, psykologiska ämnen i kombination med det ”vardagliga”, att få ta del av dina resor, att du resonerar kring att man alltid ska stå med större delen i balansskålen i ”det jordliga”. Ibland får gästbloggare även skriva. Alla dina inlägg är alltid spännande tycker jag :)) så svårt att ge tips om vad du ska skriva om. Jag skulle nog istället vilja ge dig feedback - fortsätt så som du gör - det blir alltid helt rätt och magiskt! För du är magisk! Och du är så behövd!!

Massa varma kramar till dig! Önskar både dig och alla i vår bloggfamilj en riktigt härlig dag och vecka!

En liten fråga (som du inte behöver svara på givetvis!!) tror du vår lansering kommer gå bra?❤️

Svar: Tack snälla ! Ja det känns som om lanseringen kommer gå bra.... det tar lite tid på att sig att växa men det är som det ska vara.. kram :)
Esmaralda

20 Kristin:

skriven

Ja, jeg føler at jeg har fantasitørke når det gjelder meg selv. Joggebukser, slitne gensere mm.
Nye klær ligger i klesskapet.
Nå om dagen tenker jeg så mye på folk i Ukraina. Jeg har så vondt av de.
Ser du om dette vil utvikle seg til verdenskrig, da flere og flere land nå sender våpen?
Putin er en gal mann. Vil han benytte atomvåpen?
Dette er så uhyggelig.
Jeg håper så inderlig at dette snart kan ta en slutt, men er redd for at dette kan fortsette lenge, kjære Esmaralda.
Ønsker en god dag. KRAM!!!!

Svar: Putin ÄR galen, och därför kan man förvänta sig i princip vad som helst !Det känns dock inte som att det blir världskrig.... men exakt vad som ska ske, det ser jag inte , kram :)
Esmaralda

21 55:

skriven

Hej berätta mer om din barndom o hur du kände av din förmåga.
Hur den påverkade dig. Men du kanske redan gjort det. Ez känner du in om mitt ex o jag far tillsammans till vårt barns bröllop o samarbetar där.

22 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda hur tror du min vår blir? Kram 🌸🌷🌸kommer de att gå bra! För mig

23 Rebban:

skriven

Haha, du är för härlig! Jag gillar inte heller att DIY men måste ibland på grund av att hantverkare är så jäkla dyra.

Hur som! Jag gillar att läsa om din mediala sida men också dina allmänna klokheter och hur du som människa har utvecklats. Du ger mig perspektiv på saker och det gäller inte mest det mediala utan dina allmänna råd och information, så gärna ännu mer av det! Sedan är det också kul att läsa om din barndom. Och såklart är det superhärligt att få följa med på dina resor.

Nu vill jag bara ha svar angående jobbet jag sökte och gjorde tester för. Vill så gärna komma på intervju. Kommer det ett besked i veckan?

24 Kärlek:

skriven

Förstår att fantasin tryter. Jag önskar inlägg om skyddsänglar,auror, vad man attraheras av och inte attraheras av. Kommer säkert på mer under dagen men har snart intervjun så måste förbereda inför den.

Vilken dröm i natt Es. Bästa kompisen från andra sidan kom pä besök och vi tog en roadtrip söderut i Swe från Sthlm. Vi stannade till i olika städer och hade så kul med fest mm. I en av städerna fann vi båda kärleken och lyckan när min kärlek gav mig första kramen och kyssen var total :) Vaknade och bara log. Somnade om och drömde igen om liknande men inte alls som första drömmen. Betyder detta något när bästa vännen kom med detta?
Kram

25 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Jag älskar din blogg för att den är du <3
Rakt upp och ner ärlig och härligt inspirerande !
Du får gärna skriva om dina upplevelser ute i vida världen som ung ,du har ju varit med om en del.;-)
Annars gillar jag verkligen din blogg som tar upp vardagliga spörsmål och dagsfärska ting Kanske vi ska efterfråga mer gästbloggar ...
Hallå ni som tex fått spontanisar skriv o berätta hur det gick !

Jodtabletter slut ,de jag pratar med pratar skyddsrum bunkring av mat o vatten .Jag behöver inte kolla efter skyddsrum då de är för långt borta och så har jag ingen bil haha :-) Skämt å sidor jag försöker tänka positivt och hoppas på en fredlig lösning och hoppas att det ryska folket har fått nog av tokstollen Putin och gör ngt .

Måndag o ny vecka

Kram Anki med flock


Svar: Ja, gästblogga gärna.... det efterlyser jag också !Kram :)
Esmaralda

26 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser något nytt för mig kram

27 Skorpan:

skriven

Det var ju ett bra inlägg ;D. Behöver väl inte vara så märkvärdigt varje dag...

Sovit uselt igen o snart vet jag knappas vad som är fram o bak på mig själv ;). Ser der Es ut att fortsätta o blåsa runt mig eller har blåsten mojnat nu? Jobbstressen är onödigt stor...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Tack :) Det lugnar ner sig, sakta men säkert, kram :)
Esmaralda

28 Skrållann :

skriven

Hej!
Kan förstå att det ibland kan bli idétorka till bloggämne men du fixar det galant ändå tycker jag🤗

Äntligen mår jag bra och har tre nätters jobb att se fram emot.

Jag och en gammal vän skojade alltid om att vi skulle åka till Maldiverna någon gång och bo i pålhus i vattnet. Ser det ut som om den resan kommer bli av någon gång för oss eller kommer jag åka dit med någon annan eller inte alls?

Kram❤️

Svar: Härligt att du mår bra !En dag åker du dit du vill... jag ser dock inte med vem, kram :)
Esmaralda

29 Mercan :

skriven

Esmaralda jag fick meddelande från 1177vårdguidens e tjänst, att jag ska logga in BankID😕jag har virus i telefonen 😲 är det bedregeri virus Esmaralda 😟min bror och syster fick inte meddelande, min bror sa att det är säckert virus 😟

30 Lilla m:

skriven

Hej Es, ser du Ukraina bli medlem i EU i något skede? Kram

Svar: Ja, så tror jag det blir, kram :)
Esmaralda

31 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jag jag behöver kanske snart gå på laddning pga mina övervarv!? Bokföraren lyckades dock lite lugna ner mig, som också stressat onödigt mycket över jobbet o insjuknat pga det. Det vill jag verkligen inte...
Kram Skorpan

32 AnnaK:

skriven

Tack! Tycker han att jag är fin nu också? Har pluffsat på mig några kilo 😂

Kram 🤗

33 Undrar:

skriven

Hej!
Gillar alla dina bloggämnen.Kul att läsa om MG,spontanisar och typ allt.Jag är intresserad av healing ,så kanske kan va nått att blogga om.

Har mannen jag träffar nått intresse?Ibland känns det så,Ibland inte.

Kram

34 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, det är alltid så trevligt när MG bloggar. Kommer det vara lugnt nu ett tag mellan A och mig ?
Premissen för det är väl att jag inte umgås med P privat. Kommer A bli lite romantisk och uppvaktande? Han säger att han saknat mig och 🐶
Kanske får låta det vara som det är nu.
Jag vet ju att A inte är den man jag kommer vara nöjd med. Han kommer inte förändra sig speciellt mycket. Glad på ett sätt att det inte tog slut samtidigt som att jag trodde att jag hade bestämt mig. Inte lätt det här. Det kanske vänder på ngt sätt...släppa taget är väl det jobbigaste man kan göra.
Kram

35 Kärlek:

skriven

Förstår att fantasin tryter. Jag önskar inlägg om skyddsänglar,auror, vad man attraheras av och inte attraheras av. Kommer säkert på mer under dagen men har snart intervjun så måste förbereda inför den.

Vilken dröm i natt Es. Bästa kompisen från andra sidan kom pä besök och vi tog en roadtrip söderut i Swe från Sthlm. Vi stannade till i olika städer och hade så kul med fest mm. I en av städerna fann vi båda kärleken och lyckan när min kärlek gav mig första kramen och kyssen var total :) Vaknade och bara log. Somnade om och drömde igen om liknande men inte alls som första drömmen. Betyder detta något när bästa vännen kom med detta?
Kram

36 Mimi:

skriven

Hej!

Spontana spådomar är alltid ett kul bloggämne och det övernaturliga som så kallat oknytt är intressant.

Kommer ljusningen i livet snart??

Kram

Svar: Absolut !! Kram :)
Esmaralda

37 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om det är virus, jag fick meddelande från 1177vårdguidens e tjänst att jag ska logga in i BankID 😕det är konstigt😕

38 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda om det kommer lite mer pengar till mig i Mart 😅 😅 😅 ♥️ ♥️ ♥️

39 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag läser lite på om någon ska stoppa ryssland från krig i här blogg. Kan det var någon från annan världen. En varelsen som vi ska aldrig förstå. Jag har alltid känna på något sätta att finns. Jag fattar ju det finns mycket mysteriet i världen som vi har inte märks.

Det kan var en varelsen som stoppa den. Eller annat. Jag har läsa på förut om baba vanga att hon sägs det är utomjordingar som stoppa. Men jag tror inte det var en utomjordingar utan änglar, höga makter, i universum som finns något sätta. Jag vet inte varför jag är medvetenhet om det. Det är en speciellt person gjorde något.

Det kan inte var en gud utan den som har höga makter och styra över världen.

Någon som är medvetenhet om att det behöver blir stopp.

Om du kan kanske försöka har en kontakta med universum då det borde finns en svaret. Dom kommer berätta eller inte.

Jag vet inte bara hur jag visste om det men enda eller flera varelsen som vi kommer inte kunde beskriva den.

Jag tror inte väl det stoppa själv utan något som har gör med magiska.

Du kan prova på lyssna dom och prata med dom så det finns svaret. För jag kommunicera ofta med allt och alla. I andra världar och universum.

Jag vet är något som har gör med varelsen. Det finns orsak att varför jag är redo och inte förbereda mig för något.

Jag förstår att något ska hända. Det kommer svaret på den fråga.

Ha det bra

40 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Jag har gjort ett val och det kändes bra och det jag gjorde var att jag blockerade henne så att hon och jag inte lär prata med varandra eftersom jag vill gå vidare med mitt liv 😊

Jag har en fråga är det så att jag kanske kommer att träffa nån tjej i detta året och ha ett förhållande? 😊

Stor kram och ha en fantastisk fin måndag 😁

41 Lilo :

skriven

Varför vill personen jag tänker på inte höra av sig? När han tog initiativet först. Du sa att han gillar mig men känner sig ändå tveksam. Varför såra mig istället för att svara? Vet inte hur jag ska gå vidare ville ha han i mitt liv….
Sårar han mig med meningen?





Kram

42 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Ser du om V har något mer än vänskapligt intresse?

43 Lilo :

skriven

Varför vill personen jag tänker på inte höra av sig? När han tog initiativet först. Du sa att han gillar mig men känner sig ändå tveksam. Varför såra mig istället för att svara? Vet inte hur jag ska gå vidare ville ha han i mitt liv….
Sårar han mig med meningen?





Kram

44 Maddelito:

skriven

Hej ez!
Hoppas att du har haft en bra helg?

Just nu känner jag mig så kluven i vad jag ska utbilda mig till.

Jag vill jobba som författare, egna smycken eller kriminologi men även ibland med djur fast utbildningar verkar kosta en del och inte hundra på att man får jobb.

Vad ser du i framtiden vad jag jobbar som?

Förskollärare passar mig absolut inte och jag är redan trött på det.

Ha en toppen dag i solen !

Svar: Du behöver en kreativ syssla... och det är inte lätt att hitta... ser ut som om du kommer ha ett arbete som du trivs sisådär med men att du arbetar kreativt i egen regi 50 %... kram :)
Esmaralda

45 Hönan:

skriven

Kanske tips på hur man höjer sin frekvens eller ett inlägg om tankens kraft eller om dina upplevelser från andra sidan :)

Undrar om du får till dig något om varför han inte tagit initiativ till att prata? Känner han att det inte finns något att prata om eller är det något annat som gör att han inte tar upp det?

Kram

46 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Jag tycker det ar kul att folja lite instragram med t ex resor o inredning och mat. Vackra bilder!

Nar det kommer till att lasa artiklar, inlagg etc sa blir det ofta utbildning/skola, psykologi, klass/bagrund och resor.

For ett par dagar sen laste jag om en svensk kvinna som bor i sin husbil. Hon aker i bade Sverige o Europa o vill vara en inspiration till andra kvinnor att vaga och att inte vara beroende av saker etc. Jag kommer tyvarr inte ihag nu mem hon har bade instragram och youtube och hon har blivit sa poipular nu sa hon tjanar pengar pa youtube och ska ge upp sin timanstallning.

Ser du hur motert pa skolan kommer bli imorgon? kan jag forbereda mig pa att rektor etc sager att visst ar min son bra men inte tillrackligt bra for att ga vidare till hogstadiet eftersom inte varit san konkurrens pa 15 ar!!!

Kommer det bli tjafs och argumentation for vet att de kan vara tuffa och litar inte pa dem. Rader du ej att acceprera eller argumentera emot?

Jag kommer ma daligt sa loika bra att ga och simma idag da jag inte ens kommer kunna ta mej an det i morgon.

Kram

Maja

Svar: Lyssna in noga.. ta till dig... och försök att lös det som behöver lösas, gå inte i försvar..... kram :)
Esmaralda

47 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Vi har länge velat skaffa en ny soffa, då våran gjort sitt.. däremot får vi inte till att ta tag i det.. jag har en i tankarna o funderar på att överraska mannen hemma, att när han någon dag kommer hem så är det en ny soffa där 😊 känns det som att det skulle tas emot bra?

Svar: Ja, du vet ju ungefär vad han gillar.. kram :)
Esmaralda

48 M:

skriven

Då var intervjun avklarad. Trött när anspänningen släpper. Tror att det gick bra och de verkade nöjda men man vet ju aldrig. Nu ska de ringa referenser och sen är det säkerhetsintervjiv med SÄPO om jag går vidare. Den genomgick jag sist jag jobbade och är minst tuff för är ju ingen brottsling :) Pussa MG och kram!

Svar: Ja jag tror också att de var nöjda, nu håller jag tummarna... och det gör MG också.. kram :)
Esmaralda

49 Chatrine:

skriven

Kan du inte skriva om tarot-kort?

Ez: Tycker Johan att jag är en fin tjej som han kan se ett liv och familj ihop med?

Kram Chatrine

Svar: Han gillar dig, ser dock inte hur pass seriöst och djupt, kram :)
Esmaralda

50 Alie:

skriven

Hej,
Jag skulle gärna vilja veta mer kring Attraktionslagen, även om du säkert nämnt den tidigare. Tips och idé om att byta bostad med varandra under semester ( som i filmen Holiday)
Många av oss skriver ofta frågor om kärlek och ”när kommer han” ( vilket jag själv gjort otaliga gånger) ett inlägg om hur man kan förhålla sig i just den frågan om att fortsätta leva livet under tiden ( du är ju familjeterapeut om jag minns det rätt och har mkt erfarenhet kring mycket)
Vårt liv ska ju levas hela tiden och inte gå och väntas på någon speciell..
Ja, det var mina tips på blogg..

Bara för sakens skull ställer jag nu just den frågan, möts våra vägar snart?
Efter mycket tufft, börjar jag känna mig redo och behöver tänka på annat… 💫
Kram :)

Svar: Känns som om mötet ska kunna ske hyfsat snart... du börjar bli redo... kram :)
Esmaralda

51 Naturvän:

skriven

Hej!

Tack för svar, man är orolig att resa i dessa tider, men jag bokar ånyo en resa hem under försommaren.

Mötets utgång idag mellan Kiev och Moskva ??? I alla fall kom starka bilder till mg under fitness och promenad hem i solsken, om de beror på förhoppning eller realitet får den närmsta framtiden utvisa, slutade i alla fall med positiva händelser på näthinnan.

Kram

52 Singel lady 💍::

skriven

Hej Es

Vem är min stora kärlek i detta livet och hur möts vi?
Kram♡

53 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda om det kommer pengar in i familjen från någonstans innan vi åker till Bulgarien 😊

Svar: Jag ser inga större oväntade pengar, kram :)
Esmaralda

54 Cecilia:

skriven

Har alltid beundrat att du varje dag kommer med ett nytt bloggämne. Gillar mixen av dina bloggar, det är lärorikt och intressant samt väldigt rolig då du ofta bjuder på dig själv. Tycker de psykologiska och mediala ämnen är superspännande.

Ser du hur stor chans jag har att få det jag sökt? Kramar

Svar: Chansen finns och är runt 70 %, kram :)
Esmaralda

55 Mercan :

skriven

Esmaralda jag drömde att jag får telefon från WI Miand jag har tid hos psikologen där, vad betyder det Esmaralda 😓 bra besked kanske 😓kommer jag ha betalt syssla 😓

56 Mercan :

skriven

Esmaralda jag är skit 😞 jag shöpte sigaretter 😭 jag gjorde min bror besviken 😖🙁🙁

57 Mercan :

skriven

Esmaralda jag tänker gå till pressbyrån och ska shöpa 20 triss lottar från 30 kr 😭 😭 😭 blir det någonting Esmaralda 😓 😓 😓

58 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag älskar din blogg och tycker alla blogginlägg är så bra. Läser alltid din blogg varje morgon.

Jag hoppas och ber att Ukrainas president kommer att överleva denna fruktansvärda situation som nu pågår i Ukraina. Ingenting får hända honom.

Tror du han har gott och starkt beskydd från universum? Det goda måste vinna!

Kram


Svar: Ja han har starkt beskydd och det behövs... kram :)
Esmaralda

59 Frasse:

skriven

Hej igen....frågor och funderingar gnager i mitt huvud. Hoppas du kan känna in lite av mina funderingar.
Har ju frågor kring karln som tidigare. När deras romans tar slut, vem av dom gör slut?
Vad kommer hans mamma att tycka när hon får reda på att hennes son bedragit mig under så lång tid? Jag vet att jag inte ska lägga ner energi på detta men det är frågor jag vill ha svar på. Och en annan fråga...ångrar han sig? Och vad kommer att hända när dom gjort slut, kommer han att bli ensam?
Känner att jag vill ha svar på dessa frågor.

60 Mercan :

skriven

Esmaralda jag ska shöpa tio triss lottar från 30 kr och tre triss lottar från 60 kr Esmaralda idag från presbyrån 😫 😫 😫 blir det någonting Esmaralda 😓 😓 😓

61 M:

skriven

Hej Es

Ser du något spontant om mig idag?
Kram

62 AnnaK:

skriven

Luften gick helt ur mig....känns som att kraschen kommer. Det är för mycket nu. Min så kallade vän med kontrollbehovet har nu varit och pladdrat om mig till min dotter om att jag borde sparka ut sambon mm mm. Tycker det var över gränsen. Jag väljer själv vad jag vill att mina barn ska veta. Vill inte att dom ska oroa sig för mig eller pga mig. Är ju självklart inte bara det men det fick bägaren att rinna över lite.

Går svackan över eller kan jag lika gärna ge upp? Orken börjar tryta...

Kram 🤗

63 Ghostwriter :

skriven

Verkar det som att min soulmate har varit singel länge i min mening (över 2 år) eller inom 1-2 år?


Och jag undrar också om jag ska vara mer öppen för äldre killar som inte haft relationer alls, eller fortsätta hålla mig borta från dessa?

Kram

64 Frasse:

skriven

Hej igen....frågor och funderingar gnager i mitt huvud. Hoppas du kan känna in lite av mina funderingar.
Har ju frågor kring karln som tidigare. När deras romans tar slut, vem av dom gör slut?
Vad kommer hans mamma att tycka när hon får reda på att hennes son bedragit mig under så lång tid? Jag vet att jag inte ska lägga ner energi på detta men det är frågor jag vill ha svar på. Och en annan fråga...ångrar han sig? Och vad kommer att hända när dom gjort slut, kommer han att bli ensam?
Känner att jag vill ha svar på dessa frågor.

65 GP:

skriven

Det hade varit spännande med något mer inlägg om livet efter och alltet.


Es, ser du när jag kommer att få fast anställning?


Kram :)

66 Boudica:

skriven

Du fick iallafall ihop ett inlägg som var intressantare än vad dessa idéer skulle varit ;)

ett ämne jag skulle vilja veta mer om är reinkarnationsband, hur det påverkar oss att mötas liv efter liv.

Sen drömmar, om deras budskap. Tror drömmar kan säga oss mycket.

Och på tal om drömmar, i natt vaknade jag ungefär en timme innan jag skulle gå upp. Hade svårt att somna om, kom på att jag skulle jorda mig, (vilket jag har rätt svårt för, jag är omedvetet lite överallt förutom i min kropp) för jag har en oro i kroppen och knoppen idag, jag lyckades somna och hamnade i en dröm som var allt annat än "jordad".
Först åkte jag i bil, och reagerade på att det var mycket flygande i luften, många skärmflyg och drakar i gult. Och tydligen var det nånting med kinesiskt nyår.
Sen var jag helt plötsligt på en liten platform extremt högt upp i luften. och höll mig fast för bara livet, för jag kände att jag höll på att falla. Då skulle det tydligen vara slutet på allt. Minns även att jag funderade på hur det skulle vara att dö på det viset.
Sen var jag på ett tåg (som är otroligt vanligt i mina drömmar) med huvudet vilandes på en kvinna, och nån konstig insikt att jag ibland måste anpassa mig efter andras musik.

Har det något budskap eller är det bara reflektion på kaos som jag känner nu?

Kurshelg nästa helg, och jag hade totalt tagit fel på datumen, och är lite panikslagen, kommer jag lösa hur jag tar mig dit? Blir det bil eller tåg?
Och det kändes väldigt tungt att ta ledigt från min chef i typ sista minuten igen.
Jag hoppas bara på att allt löser sig och jag kommer iväg!


KRAM!

Svar: Jag ser inget omedelbart budskap i din dröm..... på något sätt ser det ut att kunna lösa sig med kursen... kram :)
Esmaralda

67 Konvalj:

skriven

Hej!
Det är en otrolig bredd inom olika områden du delger och alla dina inlägg är mycket intressanta och välskrivna.
Det jag kommer på är att vi i bloggfamiljen en dag kunde skriva i kommentarer om det allra märkligaste vi har upplevt i våra liv.

En väninna undrar annars vad det betyder då varje gång hon omedvetet tittar på klockan på sin telefon så visar den 10.10, 11.11, 16.16 och samma system för alla andra klockslag.
Konvalj

68 Shenzi :

skriven

Hej!
Jag e lite intresserad av häxor, kanske något du kanske kan skriva om. 😁 Lr att MG bloggar lite.

Tänker någon på mig just nu?? Kram Shenzi 🌹

Svar: Ja, en yngre man tänker på dig emellanåt, kram :)
Esmaralda

69 Jossan:

skriven

Imorgon är det dags.. Klump i magen av att eventuellt få frågor om kriget i Ukrina.. Snälla låt det bara ta slut.. Hoppas du inte ser varningar som kommer att Sverige blandar sig i.. Detta är så jävla hemskt. Trodde Vitryssland skulle vara på Ukrinas sida när jag hörde att de blandat sig.. Helt sjukt.. Hur kan man välja deras sida? Kollegan är från Ryssland och hon är på Putins sida.. Skrämmande.. Men förstår inte vad de har gjort för fel för att hamna där..

Hade sån ångest igår.. Kan en depression komma tillbaka snabbt efter man haft den innan?

Fortfarande inget nytt om lägenheten.. Får väl kontakta dem imorgon.. Kan den bli min?

Kram

Svar: Försök att ha lite distans till det som sker i världen....annars riskerar ångesten att växa, kram :)
Esmaralda

70 M:

skriven

Hej Esmaralda.

Undrar om svärmor tog illa upp från helgen. Hon undrade om jag skulle med henne ut på ett glas vin. Tyvärr var jag för trött. Annars skulle jag inte ha några problem att gå ut själv med henne. Men under om hon tog illa upp? Tog hon det på fel sätt? Och tror hon nu att jag inte vill umgås med henne? Eller kommer nya chanser
Kram

Svar: Nejdå, jag tror inte hon tog illa upp.Hon gillar dig
En annan gång kan ju du kommer med ett förslag, kram :)
Esmaralda

71 Mercan :

skriven

Esmaralda blir det något Esmaralda om jag shöper triss lottar i morgon på morgonen från presbyrån 😫 😫 😫

72 Fitnesskillen:

skriven

Godkväll ez

Jag har blockat henne alltså hon som var min bästa tjejkompis överallt på sociala medier, det ända jag inte har blockat är hennes nummer eftersom jag inte har numret. Eftersom jag vill gå vidare med mitt liv och sätta gränser 😊

Det jag vill fråga om är att lär jag vara singel hela detta året eller är det så att jag lär ha ett förhållande? 😊

Hoppas att du har haft en underbar måndag 🤗 stor kram 🤗

73 Mercan :

skriven

Ursäkta mig att jag frågade igen idag så mycket Esmaralda, jag blev arg på mıg att jag shöpte sigaretter 😭 jag hade inte shöpt flera dagar jag hade mod men inte idag 😞 jag är så dum och idiot skit, jag gjorde min bror besviken igen Esmaralda 😪 😪 😪

74 J:

skriven

Spontana spådomar eller hur året ska bli är kul. Kanske spå hur sommaren ser ut att bli och givetvis om kriget.

Gillar även vardagliga inlägg och andra klokheter. Tycker du har bra variation 🤗

75 Shenzi:

skriven

Hej igen Es!
Nu gjorde du mig nyfiken, vad menas med en yngre man?? e han yngre än mig?? Finns han i min omkrets?? Känner ja honom??? Blir det något mellan oss??? Kram Shenzi 🌹

Svar: Japp, han är yngre än du... men jag tror inte han är beredd att avslöja sig.. ha ögonen med dig och det finns en chans att du upptäcker honom... det är dock ingen som du vill ha en relation med.. kram :)
Esmaralda

76 M:

skriven

Ååååh tack tack! Vad gulliga ni är😁 Bamsekram och massa pussar till MG!

77 Mercan :

skriven

Esmaralda jag blev så arg på mıg idag att jag shöpte sigaretter 😭 jag hade mod innan dess, jag ska aldrig mera röka här i Sverige Esmaralda kanske i Bulgarien bara när vi reser dit 😭precis hade jag tvättat mina jackor Esmaralda det var hemskt dag i dag 😫 att jag shöpte sigaretter 😭 och att någon kanske har bajsat skitit när jag passerade under bron det luktade hemskt 😖hemsk dag Esmaralda ser du något Esmaralda att jag inte röker på gatorna här i Sverige att jag slutar röka 😖 Jag ska inte shöpa mer sigaretter 😤 😤 😤 😡 😡 😡 jag ska inte göra besviken min bror igen 😡😡😡jag borde shöpa mat till min bror till hemmet med dem pengarna 😟😟😟jag är så arg på mıg Esmaralda 😭 😭 😭

Svar: Ja, kan du sluta röka är det bra... men samtidigt är det ingenting allvarligt fel att du röker... det gör dig inte till en sämre människa. Du kan sluta när du verkligen bestämmer dig, kram :)
Esmaralda

78 Mirre:

skriven

Hej Es,

Du hade kunnat skriva om:
* någon ritual man kan göra hemma
* berätta någon av dina roliga/intressanta/spännande historier som du varit med om i livet
* om de grå (kan aldrig bli för mycket)
* övernaturligt som du varit med om och upplevt


Kommer en ursäkt från min pappa efter bråket igår? Förstår han att han gjorde fel och har dåligt samvete?
Funderar på att bryta kontakten för detta var verkligen droppen. Börjar se honom nu för den personen han verkligen är..

Kram

Svar: Tack för tips och vad det gäller pappa så tror jag nog inte han vill ta på sig hela skulden själv, men han tänker en hel del på det som hände, kram :)
Esmaralda

79 Celia:

skriven

Du får det mesta att bli intressant, alltid roligt att kolla in här! :)

Är det för sent att fråga idag?
Får äntligen träffa S snart igen, har han tänkt något på mig under tiden? Finns möjligheter att utveckla till något mer mellan oss?

Tack!

80 Annisen :

skriven

Godkväll. Jag skulle vilja läsa mer om MG och framförallt se kort på honom som valp och nu 😍 Hur skaffade ni honom, var ni säkra på att ni ville ha en valp av just den rasen. Vad är hans personlighet osv osv.

Jag har följt bloggen några år så jag vet inte om du skrivit om valptiden och hur han kom till er.

En liten fråga bara. Min lilla skrutt har lite utbrott på dagis (ja, jag säger fortfarande dagis) och enligt speciellt en pedagog har hon aldrig varit med om ett barn som honom. Dom står helt rådlösa. Känner du om det kommer gå bättre för honom och att det bara handlar om omognad? Han är ju ändå bara 3 år. Jag är så rädd att han inte kommer ha kompisar nu och i framtiden.

Stor kram

81 P:

skriven

Kommer jag att bli tillsammans med min intima vän?

82 let's talk about:

skriven

Har följt bloggen några år även om det är sparsamt med skrivande för egen del så att säga 😊

Vad som slog mig var att ämnena i väldigt mångt och mycket har varierande och intressanta - en högst läsvärd blogg om man frågar mig 👍

Vad jag skulle kunna sätta på önskelistan över bloggämne värda att tala mer om skulle eventuellt kunna vara;

Tex.

♡ sk. husmorstips, hur man städar eller rengör saker i hemmet miljövänligt med sådant man hittar hemma?

eller

♡ förslag på hur kan sex-a med sin partner (eller själv också såklart)men utan att det stör grannar om man bor tätt
Tex stönanden minst lika effektivt fast utan använda stämbanden. Liksom bara riktigt djupandas

Eller alltid intressant med

♡ matlagningsrecept; Gärna goda snabba enkla med få ingredienser 🤩

♡ Spontana spådommar såklart 😁

Min tanke till Ukrainas folk. Fint alla de som samlar in och delar ut förnödenheter.


Kram!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: