Ryska syster & jag.....

 
I fredags när ryska syster var på besök åt vi en variant av shepards pie och
det kan jag rekommendera !
 
Recept:
 
Bryn köttfärs, massa finhackad lök o vitlök.
I med lite frysta gröna ärtor.
Chilisås... LITE  grädde....salt o peppar och smaka av
Krydda med extra chili om smaken är alltför mesig
Köttfärsröran ska varken vara torr eller rinnande..
 
Gör potatismos på klassiskt vis men ha i rejält med riven ost och
finhackad persilja
 
Sedan kan du använda portionsformar för ugn som jag gjorde eller
använd en stor form
 
Köttfärsen i botten... sedan potatismoet och ett par minitomater
Blir hur gott som helst.. och så gott att ryska syster ska tillaga detta i morgon och ha i veckans matlådor !
 
200 grader i ugn tills färgen är fin.. ca 15-20 min
 
 
En krispig sallad.. mammas inlagda gurkor och ett gott rött vin och
det blev alldeles perfekt
 
 
Desserten. Crème brûlée !
Som är fuskgjord med pulver... och toppad med färska hallon.
Smarrigt !
 
Därefter tog badet vid.
 
 
Tre timmmars badande och pratande och drickande bubbel!
 
 
Ryska syster hälsar !!
 
Mitt i natten masade vi oss upp från badet..... på med pyjamas , lite  nattamat i köket och sen sov vi som stockar fram till frukosten vid 10 snåret.
 
Längtar redan efter nästa systerträff !!
 
I går  testades sonen positivt för covid.
 
Han har slarvat och inte tagit sin tredje vaccination  som jag tjatat om.. suck !
Dock känns det inte alls så illa som förra gången säger han.. då var han ju inte alls  vaccinerad
 
Nu är han klar med brandmansutbildningen.. och sista dagen på utbildningen fick de umgås med hästar och promenera runt med dem.. så de har ett hum om hur man får  djur ur ett brinnande stall
 
 
 
Minns att han under gymnasietiden var tillsammans med en tjej som hade häst.. så helt novis var han ju inte.
 
På kvällen blev det avslut och middag och festligheter... och nästa dag kom alltså covid på besök !
 
Vi väntar med att fira honom tills vi kan gå på krogen  tillsammans !!
 
 
Kram & kärlek 💖
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tänker på N kvinna bruka pratar om jag är något annat om jänfört med andra. Som jag kan förstår allt med detaljer i språk. Kommunikationen. Kan uppfattande. Avläsa. Att jag vet vad dessa är för typ. Min hjärna har sina speciellt funktion. En massa grejer som hon säger samma sak för många gånger.

Hon har en ord som kallas mig för något.

Hon tänker att andra kommer inte förstår på en viss som jag gör och såna.

En massa... men vad är jag för något som "något annat än andra"

Jag försöka alltid förklarar för henne grund av min erfarenheter i andra livet.

Så hon är envisa med "något annat" men vad är jag för något. Så om jag är mycket annorlunda med kommunikation...

Vad är jag för "något annat"

Om du har en svaret som jag kan får henne att mindre funderar över min hjärna funktion.

Har du en svaret om det som jag kan förklarar för nästa gång?

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

C kvinna visste något redan om mig än vad jag trodde. Med hennes ord "klok som en book" men jag bruka hörs den ord "klok som en uggla"...

Visste hon så mycket mer om mig än vad kan jag väntas mig för.


Hon visste redan något sätta om mig? Från en annan livet och här. Har jag påminnas henne om en person som hon är bekant med från en annan livet. Jag menar mig själv.

Visste hon väl?

Ha det bra

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Så många gånger har jag hörs om den ord "är du psykologi, kurator, professor och en massa ord" i min hela livet.

Jag vet vem är den person som jag har varit.

Men vet du varför är det så? Jag förstår själv. Men den person inom mig själv som kommer fram för ofta på något sätta.

Men varför är det så med allas reaktion om mig?

Ha det bra

Svar: Man är så mycket... man är allt det gamla man varit.. och detta får man försöka förhålla sig till. Man får försöka ta tillvara det som är positiv och som man kan ha nytta av i detta livet och det som inte är positivt, det får man helt enkelt försöka tänka bort och lägga åt sidan. Det viktigaste är att man försöker anpassa sig själv till det liv man lever idag, så det blir så bra som möjligt, kram :)
Esmaralda

4 <3:

skriven

Creme brule är ju så gott. Åt den desserten i fredags med sorbet och bär ovanpå. Godaste desserten på min favvo restaurangen.
Kommer E fixa eller måste jag ta tag i saken lite i egna händer ?
Är det en god idé att be S eller V om lite hjälp på traven ?
Kram

Svar: Tror du får agera lite själv också, kram :)
Esmaralda

5 Skorpan:

skriven

Festligt ni hade det o mums med god mat o dryck, en härlig början på helgen :). Grattis till att sonen fått sin examen men vilken osis att han blivit smittad på nytt :(. Hoppas det är en mild variant... Ni får kanske fira en o annan på krogen sen, eller hur :).

Drick mycket vätska var det viktigaste rådet gällande insjuknande i cov läste jag. Nå det gäller väl alla flunsor oberoende av variant. Tillsvidare har vi klaraat oss från denna sjuka, om den nu inte slagit till under natten förstås...

Så synd att du inte såg nåt kring mannen som besökte vår gård som hastigast igår Es. Bara ett par längre blickar gjorde ju sitt till att höja psitivitet, o detta utan mask förstås, stor betydelse, karln såg inte ut att se på mig med avsky ändå ;D. Men ja, i vilket träsk har min kommande fastnat i Es? Trodde han längtade efter tvåsamhet ju...

Söndag o möjlighet att gå till valurnan. Om det blir av för min del vet jag inte, får se... Borde väl... Tar det lugnt som vanligt.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, alla verkar smittas numera !! Din tillkommande finns därute.. men han borde vara redo.. förstår inte vad som håller honom tillbaka.. kram :)
Esmaralda

6 Agnes:

skriven

Verkar ha varit en härlig kväll där hos er! Så roligt!

Tack för dina ord i gårdagens svar på mitt inlägg. Har ingen brådska med vad som nu finns inom mig, men som sagt...känner mig mer åt det där irriterande hållet gällande det, då jag helst vill ha lugn o ro nu för tiden.

Inser att jag nog inte kommer att få bli bönhörd gällande lugn o ro men tar det som det kommer, typ...just nu ignorerar jag o väljer bort så det får pocka på bäst fan det vill...enhörningarna får frusta bäst de vill, haha!

Kramen på er alla! ;0}

Svar: Ja låt det frustas runt dig och följ din egen känsla och plan för den tar dig mot mål, kram :)
Esmaralda

7 Erika :

skriven

Hej! Tror du kattungen som ska flytta till oss om två veckor kommer trivas hos oss?

Svar: Absolut, det kommer bli bra, kram :)
Esmaralda

8 Kristin:

skriven

Så deilig maten ser ut. Dette fikk jeg virkelig lyst på, kjære Esmaralda :)
Godt du har en herlig syster som du kan ha det fint sammen med.
Men så synd med din sønn. Håper han blir fort frisk og at han ikke får det så hardt.

Ellers må jeg si at situasjonen i Ukraina bekymrer meg for tiden. Jeg håper at det ikke blir noen krig der, for da er det ikke godt å si hva som vil skje på sikt.
Tror du det blir krig der, og vil i så fall denne krigen eskalere til en ny verdenskrig?

Nå ønsker jeg en fin søndag. KRAM!!!

Svar: Ja, sonen skulle lyssnat till sin mamma och tagit tredje vaccinet... i arbetet o studierna träffar han ju mycket människor varje dag ! Men han mår inte lika dåligt som han gjorde sist. Jag tror inte det blir världskrig.. men det en orolig tid i samband med Ukraina kan det bli innan det rättar till sig, kram :)
Esmaralda

9 Jossan:

skriven

Godmorgon
Nehepp, det blev inget radhus för mig.. Kom inte in på utvalet men de kunde komma fler.. Chansen finns men tydligen är den minimal. Ska ringa hyresvärden på måndag och se hur min plats var. Jag är så besviken.. men det var väl väntat.. Varför kan det inte gå smidigt någon gång? Finns det en chans på denna lägenheten? Jag vill verkligen bo i hus.. allt känns hopplöst.. Satte dock upp mig på ett hus 10 minuter från min familj. I samma kommun. Dock hade jag nog hellre velat ha de huset i staden jag arbetar i. Men vi får se huset vid mina föräldrar har jag plats 7 i kön så vem vet..

kram

10 Lotta S:

skriven

Försöker igen eftersom behöver gott råd, missade redan bästa chansen.
Ser kurvan ut att vara ännu mer på väg ner med mina miljöfonder som jag tror så hårt på, i så fall borde jag sälja nu och köpa nytt billigt senare? Eller ska de upp riktigt snart igen så det är lika bra hålla kvar dem (ett tag eller långsiktigt)?

11 Pia1:

skriven

Detta med bad... Alldes underbart, saknar badkar!
Detta med covid vaccin behöver förtydligas tycker jag. Det skyddar inget från att bli smittad och testa positivt, men kan skydda från att det utvecklas svåra symtom.
Samtliga personer jag känner som just nu har covid, har fått sina två eller tre sprutor redan.
Vissa knappt sjuka eller bara som förkylda, enstaka är svårare sjuka.
Så jag tycker inte han ska klandras alls ❤️

Svar: Nåja, jag tycker han skulle lyssnat till sin mamma :) Men han är inte alls lika sjuk som förra gången han drabbades
kram :)
Esmaralda

12 Skrållann :

skriven

Hej!
Vilken härlig helg ni verkar haft du och ryska syster. Tråkigt för sonen att få covid igen men så roligt att han nu är färdig brandman. Tror det skulle passa min son också och det känns som han börjar funderar på det men det är ju en utbildning som inte finns på så många orter.

Här blir det ett besök hos mina föräldrar idag. Tog upp fenomenet med min man igår att om vi inte lyfter blicken från våra skärmar snart kommer vi inte se varandra alls om ett tag och än mindre ha saker att prata om. Känns inte som han tog det på allvar och det får mig återigen att tvivla lite på oss. Tvivlar du på oss?

Kram❤️

Svar: Nej, jag tror utbildningen bara finns på två orter... norröver och här i Skåne.Ni behöver prata och "se" varann, då finns det gott hopp... kram :)
Esmaralda

13 Lillanmillan :

skriven

Drömde inatt om ett gammalt ragg.. det var han men inte längdsmässigt.
Min pojkvän känns så märklig nu.. vad händer med honom och varför drömde jag om det gamla ragget?

Svar: Du drömde om det gamla ragget eftersom du är lite osäker i nuet... var sann mot dig själv och gör de val som du intuitivt känner är rätt och det blir bra, kram :)
Esmaralda

14 Dunegull:

skriven

Ser ut som ni haft det toppen! 🥰

Ser du någon längre resa för mig detta året?

Kram

Svar: En resa kan det bli... ser dock inte hur lång... kram :)
Esmaralda

15 Silvertassen :

skriven

God förmiddag Es!
Låter som ni har haft det mysigt, du och ryska syster. ❤️ Nej, har han fått Covid19 igen. Hoppas han snart mår bättre. 🙏

Själv har man hamnat i en liten depressions grop. Längtar så efter den stora kärleken och han är långt bort. Känns som om man bara vill ge upp. Efter flera års kämpande vill man inget hellre än att möta honom. Har fått höra så många gånger att vi möts inom några år och så tar de ännu längre. Jag vet att de är svårt att spå i tid men när längtan finns så känns de så jobbigt. Hoppades att jag skulle möta honom innan jag fyllde 35 och nu lär jag inte möta hon förrän jag har fyllt 40 eller efter det. Jag vill bara skrika. Jag ger fanimej upp. Orkar inte mer. I hela mitt liv har jag fått kämpa och nu när man lyckas komma på fötter så möter man inte ens kärleken, något man trodde man skulle få göra. Jag har hört så många gånger från olika som spår att han är nära och åren bara går. Suck! Orkar inte mer! Kram ❤️

Svar: Ge inte upp, bygg ditt liv som du vill ha det på egen hand, satsa på dig själv.. och när du är igång med detta så tror jag attkärleken dyker upp, kram :)
Esmaralda

16 Alie:

skriven

God Morgon,
Såå mysig dag ni haft, du och syster.. tack för recept, låter och ser jättegott ut 👌
Otur för sonen, han får krya på sig.

Tänker han på mig ibland?
Kram :)

Svar: Ja, ibland gör han det, kram :)
Esmaralda

17 Naturvän:

skriven

Hej!

Låter hur gott som helst, ungefär hur mkt riven ost? ca 2 dl? Tänkte göra i stor form och frysa in portionsvis.

Grattis till sonen och brandmansutbildningen, vilken härlig känsla vara klar och dessutom ha jobb, det kommer man ihåg!

Sovit som en stock och med mitt låga blodtryck tar det evigheter innan jag kommer igång, känns det som i alla fall.

I dag blir det intervall träning på löpbandet, skall försöka genomföra mitt millopp i maj som blivit uppskjutit 2 år. Nu hittar jag inte min betalning heller.....

Att han testats positivt är ju mindre kul, läste att ånyo en variant ökar i Danmark.

Tänk vad jag saknar eget stort arbetsrum och eget sovrum, har mina grejor i kartonger pga av platsbrist, börjar tröttna på det rejält. Tillhör de som behöver ha rejäla ytor. Lär nog dröja innan ändring ändå.............eller vad tror du Esmaralda

Kram




Svar: Ja 2 dl ost blir bra.Passar alldeles utmärkt att frysa ner portionsvis.
En ändring så du kan bo och leva mer praktiskt kommer.. kan dröja lite, men det kommer... kram :)
Esmaralda

18 MalinS :

skriven

Så himla kul när man får fint besök, sånt kan man leva på länge.

Shepherds pie äter vi ofta här hemma då min man är engelsman. Vi äter det med brunsås (tillagad med skyet av köttfärsen) och inlagda rödbetor. Supergott.

Trist att sonen fått covid igen vi får hålla tummarna. Det verkar numera spridas som en löpeld.

Min bror mår bättre nu och är hemma men han är fortfarande påverkad.

IVF behandlingen är försenad pga mina egna hormoner misstänker jag. Ezmaralda ser du om vi kommer få vänta längre till?
Vill ju starta igång så fort som möjligt.

Kram


Svar: Låter som en god variant av pajen, man kan ju göra den på massa olika sätt :)Ni kommer snart igång med behandlingen, kram :)
Esmaralda

19 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Låter som ni hade en underbar systerträff ! Som två russin kan jag tänka efter badet ;-) Pajen låter ljuvlig och här skrevs receptet ner , måste testas fast utan chilli...

är fundersam tog en säng från spanjorens lillstuga ,har nu upptäckt att den luktar unket ...bäst att släpa tillbaka ?

Önskar alla en ljuvlig Söndag !

Kram Anki med flock

Svar: Ja, sängen verkar inte vara ok... jag hade släpat tillbaka den ! Kram :)
Esmaralda

20 Mickis:

skriven

Underbar kväll/natt med ryska syster! Och maten såg skitgod ut. Mums! Gick maken och la sig medan ni badade vidare? :) Grattis till sonen som är färdig brandman men attans med coronan. Han får krya på sig!

Och stort grattis på barnbarnets 20 års dag! Och på min 41 års dag :) Nu går det fort till 50 :) Aldrig hade jag trott att jag skulle vara ogift vid denna ålder utan trodde att jag skulle leva ett bra liv tillsammans med min stora kärlek. Får hoppas på ett bra år ändå där jag fortsätter att utvecklas och må bra :) Precis som för er så blir det inget firande utan lite tårta bara med familjen. Sovit dåligt så är ingen piggelin heller :) Kram

Svar: Jadå, maken sov som en stock när vi var färdigbadade :) Stort grattis på din dag, kramar :)
Esmaralda

21 Jossan:

skriven

Godmorgon
Nehepp, det blev inget radhus för mig.. Kom inte in på utvalet men de kunde komma fler.. Chansen finns men tydligen är den minimal. Ska ringa hyresvärden på måndag och se hur min plats var. Jag är så besviken.. men det var väl väntat.. Varför kan det inte gå smidigt någon gång? Finns det en chans på denna lägenheten? Jag vill verkligen bo i hus.. allt känns hopplöst.. Satte dock upp mig på ett hus 10 minuter från min familj. I samma kommun. Dock hade jag nog hellre velat ha de huset i staden jag arbetar i. Men vi får se huset vid mina föräldrar har jag plats 7 i kön så vem vet..

kram

22 Lillanmillan:

skriven

När jag är med killen är allt så bra men när han blir sur över något så blir jag osäker.. Hatar det.. jag tycker om honom så mycket. Kommer han flytta?

23 Anki:

skriven

Tack för pepp !
Här släpas det tillbaka ;-)
Hoppas sonen kryar på sig fort .Nu verkar ju
var och varannan ha covid tyvärr...

Kram Anki med flock

Svar: Ja, jag räknade efter och känner 6 stycken som just nu är smittade !!Kram :)
Esmaralda

24 Skorpan:

skriven

Grattis Mickis på födelsedagen!
Kram Skorpan

25 Lillanmillan :

skriven

Så ledsen jag känner mig just nu. Känns som jag bara vill gråta av ingen anledning eller finns väl flera egentligen men allt känns så hopplöst. Vet inte om det är hormonerna för mensen ska komma eller vad.. när vänder det för mig?

26 Lillanmillan:

skriven

Så ledsen jag känner mig just nu. Känns som jag bara vill gråta av ingen anledning eller finns väl flera egentligen men allt känns så hopplöst. Vet inte om det är hormonerna för mensen ska komma eller vad.. när vänder det för mig?

27 Makaon:

skriven

Är så less på detta med covid, ser du om det lättar igen till sommaren?
Vad trevligt ni verkade ha, man längtar verkligen efter vårt ”normala” igen då vi kunde umgås mer med folk.

Svar: Ja det kommer lätta till sommaren.... kram :)
Esmaralda

28 Till lillanmillan:

skriven

Lämna honom. Detta kan ju eskalera. Att ha någon som är grinig och sur jämt och för "ingenting är ingen man man ska ha. Att gå runt och vara osäker på när/om han blir sur är inte ett sunt förhållande. Lämna innan det går för långt.

Kram

29 Linda:

skriven

Hej Esmaralda!
Fick en vänförfrågan från min chef på fb. Innan jag hann acceptera så var den borta. Varför plockade han bort den? Vad vill han?
Kram Linda

30 A:

skriven

Vilken härlig helg du haft. Och grattis till sonen som är färdig brandman! Mindre grattis till coronan dock....!

Nu när jag varit hemma och mycket "bara varit" har jag funderat på vad jag egentligen vill. Jag kommer ihåg ditt svar tidigare, när jag frågade om budskap gör detta år, att jag skulle följa mina drömmar.

Har i alla fall påbörjat en tanke, men är inte riktigt klar. Jag velar, och så har det lite med Coronan att göra också. Ser det ut att vi lever normalt om ett år? Jag vill så gärna resa....

Ska i alla fall börja med att be chefen att få jobba hemifrån mer. Och det är något jag vill fortsätta med sen, Corona eller ej.

Ha en fin söndag!

Kram!

Svar: Framåt våren/sommaren börjar du leva mer normalt och du kommer att resa.... fortsätt jobba på att lev dina drömmar.. det kommer bli riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

31 Mickis:

skriven

Tusen tack :) Får du till dig något om detta år för mig? Hälsa MG att det blir princess ....... :) Ett jättetack Skorpan för din hälsning! Vi kämpar vidare utan våra soulmates :) Kram

Svar: Aldrig att jag namnet på tårtan högt.. han vet exakt vad det är och drar igång att skrika som besatt !! Kram :)
Esmaralda

32 Silvertassen:

skriven

Tack för ditt svar! ❤️ De som jag längtar mest av allt bortsett den stora kärleken är att skaffa barn och göra de på egen hand blir tufft. Jag vill inte bara ha en one night stand och hoppas på det bästa och skaffa barn via ivf kostar alltför mycket att jag inte kommer ha råd på flera år. Hade bara hoppats att ja inte blev en "gammal" mamma men om chansen till barn finns så är det tyvärr så de får bli. Ett liv utan barn finns inte ens på kartan för min del för de är inget liv alls för mig. Nu har jag inget val och chansen till barn minskar ju äldre man blir och dessutom vara tvingad till fvp gör de jobbigare också då man får oroa sig att förlora barnet via den vägen också. Trodde min framtid skulle bli ljusare men snart men verkar som jag får kämpa lite till. Hur fasiken ska jag fixa detta?? 😢💔 Kram ❤️

33 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja vad sjutton är det som håller honom tillbaka, pandemin kanske? Om det är den ja då lär det nog ta tid innan vi träffas... Eller ja, vad tror du Es, avtar covven nu eller kommer det ännu en våg av nån ny jäkla variant? Önskar ju att allt vore normalt, som så många andra med mig...
Kram Skorpan

34 Cera:

skriven

ser gott ut det där!

Hur känner eller tänker han om att få träffa mig igen nu imorgon? Eller har han haft det i tankarna alls?

35 Penny:

skriven

Kära Es!
Gör ett nytt försök... jag undrar två saker:
1. Kommer släkten komma när jag fyller jämt nästa gång eller bara är det bara dom närmaste?
2. Kommer jag någonsin ha en maskerad?? Kram Penny

36 Penny:

skriven

Kära Es!
Gör ett nytt försök... jag undrar två saker:
1. Kommer släkten komma när jag fyller jämt nästa gång eller bara är det bara dom närmaste?
2. Kommer jag någonsin ha en maskerad?? Kram Penny

Svar: Alla kommer inte men en del.. och visst kommer du en dag att ha maskerad och det blir riktigt lyckat, kram :)
Esmaralda

37 Ghostwritwr :

skriven

Drömde en jätteobehaglig dröm. Den nya inneboenden hade flyttat in och det kändes bra men jag hade flera andra visningar för jag glömde bort att personen flyttade in. Min bästavän som ska gifta sig, gifte sig i mitt hem med en helt annan man och jag var så chockad över det.. det kändes så skumt bara. Sen under drömmens gång var det någon som förföljde mig och det var bara hemsk känsla

Vad betyder denna?
Bara bearbetning?



Kram

Svar: Den som förföljde dig i drömmen var du själv... nu ska det vara slut med kortsiktiga val... nu kommer en ny tid när du ska planera på sikt och lite annorlunda än du gjort tidigare.. och det kommer bli riktigt bra... kram :)
Esmaralda

38 Till Lillanmillan :

skriven

Även fast det är ens drömhus och läge så tar det fortfarande flera gånger av sökning innan man får… tyvärr är det ju så de flesta gånger. Förstår din besvikelse men försök att se sökandet som en rolig grej - och ta det som det kommer när du väl får hamna först i kö. I detta läget kan man ju inte göra mera om det är kö system.. bara luta sig tillbaka och hålla tummarna. Blir de inte, då söker man nästa. Jag förstår för har själv varit där oerhört många gånger. Jag lyckades få radhus visning som jag önskade… och byte av lägenhet .. och nu lägenhet dit jag ville flytta. Men jag fick också lägga ner nätter och dagar, långa resor och tålamod. Och offra kanske område och standard.

Fråga dig själv om du vill bo i Lund även ifall killen din inte skulle bo där. och ifall ni inte skulle vara ihop mer. Så du inte hänger upp dig på att bo där för den sakens skull (egna erfarenheter).



Lycka till! Håller tummarna för dig :)

/ Ghostwriter

39 Mercan :

skriven

Esmaralda i Bulgarien vår hus är i två våningar, men första våningen är till min fars syster, hon gjorde en gåva bara, gillar oss inte 😊Esmaralda när jag frågade dig om vi får första våningen permanent längre fram i tiden du svarade, du ska inte räkna med att det blir ordentligt ordning så jag får första våningen permanent, det ligger långt inne 🙂Esmaralda vad menade du med ditt svar, så du får första våningen, menade du Esmaralda att vi får våningen i framtiden eller Nej 😊♥️♥️♥️

40 Moms:

skriven

Hej E

Kommer H nå mig via telefon ? Kram

41 Vitlilja :

skriven

Blir det bättre för mig att flytta eller stanna kvar?

42 Cara:

skriven

Hej kära Es!

Tror du jag kommer iväg på rehabresan på lördag? Nu är många omkring mig smittade och jag försöker hålla mig undan.

Stor kram!

43 Mimi:

skriven

Hej!

Kommer det att ordna sig med jobb snart? Jag är panikslagen?

Kram

Svar: Ja, det kommer lösa sig, försök att tänk rejält utanför boxen, kram :)
Esmaralda

44 Mumintrollet:

skriven

Det är sådana träffar som gör livet värt att leva. Pajen såg fruktansvärd god ut så ska försöka mig på den någon gång. Gillar inte att laga mat så hoppas att framtida gubbe gör det. Saknar mina systrar som finns i Finland och har inte träffat dem sedan innan Covid började. Vet inte hur länge det dröjer och hoppas inte att det dröjer alltför många år innan jag får resa till södra Europa som du sett mig göra, sola bada och ha det bra =) Duktig son du har och ett stort grattis till hans examen. Ni får fira ordentligt sen när det går. Och hoppas inte att mammahjärtat är alltför oroligt när han är ute och jobbar. Krya och hoppas att han mår bättre snart. Varken jag eller min dotter har kunnat ta vaccinet pga allergier. Jag blev ju biten av en geting 2018 och fick en fruktansvärd reaktion och det blossar fortfarande upp några gånger per år. Senast i natt fick jag nässelutslag. Så fyra år senare jäklas det fortfarande. Inte klokt. Sonen har tagit två st sprutor men då man kan få hjärtproblem och han har pacemaker så har han inte tagit nr tre. Vi får alla, speciellt jag och dottern hoppas att vi har starkt beskydd från andevärlden och att vi inte blir allvarligt sjuka i alla fall om vi drabbas. Något annat kan vi inte göra tyvärr. Ett fint avslut på helgen önskas. Må så gott. Kram

Svar: Javisst kommer du att resa till sol och bad och ha det hur härligt som helst !Är ju attans att du ska vara så allergiskt.. men man får ta det som det är och göra bästa av situationen.
Andevärlden är med er.. såväl du som dina barn har starka beskyddare... kram :)
Esmaralda

45 Jägerskan:

skriven

Yesus sådana gottigheter ni satt i er, visst lovar du att nappa om det kommer någon provsmakningsknapp till bloggar framöver..? 😜

Fredagsträffen med nya bekantingen ställdes in, tråkigt nog. Är det sant det hon skrev att hon verkligen vill? Hoppas det blir av nästa helg..

Kram o krya på sonen! 💕
Morsorna vet bäst ;)

46 Mt:

skriven

Hej!
Får jag jobba någo mer nu i januari? Dem har inte bokat in mig på jobb ännu..
Kram!

47 Citronfjäril :

skriven

Hej hopp! Någon detalj kring mina närmaste veckor Ez?

Nu blir det till att handla hem ingredienser till shephards pie. Det har jag aldrig provat på :)

En härlig söndag önskar jag!

48 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Fick mitt andra barn för tre veckor sedan.. o dessa dagar känns det bara som att det finns sån distans mellan mig o mannen, känslomässigt.. vi båda är väldigt trötta såklart o har en treåring som behöver aktiveras som mannen är med mycket.. är detta bara för att vi är så trötta och precis har en nyfödd plus stora dottern som det känns såhär?

Svar: Ja, det beror på att ni är trötta.. dina hormoner far omkring och nu behöver du bara lugn och ro och hitta dina rutiner och det kommer bli bra... kram :)
Esmaralda

49 Mikael:

skriven

Din son hade troligen testat positivt för Covid med eller utan spruta 3, skillnaden kanske är att utan spruta 3 så fick han för sig att testa sig och ta det lugnt, med spruta 3 så kanske han inte hade testat sig och farit omkring som ett storvirus och smittat folk till höger och vänster, så det går nog lika bra säga till sonen det var nog lika bra du inte hann ta spruta 3 så du inte smittar :)


Vågar du skriva om dimensioner? På youtube slängs folk ut kors och tvärs när de berättar om dimensioner, videos med flera hundra tusen views och några år gamla tas bort, när Sadhguru talar om dimensioner så får folk spelet så han brukar tala extra mycket om dimensioner då det roar han, det har nog blivit någon form av dimensionspanik :)


Es vet aldrig vilken by hon kliver in när hon är på semester, en del kan få en del dålig idé, sen ger de inte upp och involverar ett luder som tar hon upp saker från tidigare inkarnation och det blir Knutby, de i byn inser att de hellre sitter i fängelse än vittnar mot en gudinna, ta det lugnt nu med resandet Es :)


https://youtu.be/kNkA9BRRwpY

Kram
Mikael

Svar: Vi är många som vet att dimensioner finns... och vi kan inte bli tystade och så är det med den saken !Kram :)
Esmaralda

50 Lillanmillan :

skriven

Så ledsen jag känner mig just nu. Känns som jag bara vill gråta av ingen anledning eller finns väl flera egentligen men allt känns så hopplöst. Vet inte om det är hormonerna för mensen ska komma eller vad.. när vänder det för mig?
Kommer min pojkvän flytta?

51 Nybörjare healer:

skriven

Hej!

Nu är det allt bra pirrigt här. Anmält mig till healingkurs nästa helg! Känns himla kul men också lite nervöst. Ser det ut att finnas lite handlag i mig för detta? Något drog mig till kursen i alla fall.

"New year new me" hå hå...
Kram ✨🤗✨

Svar: Jadå, visst finns det handlag.. du har det i dig... kram :)
Esmaralda

52 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda om vi kommer att få första våningen permanent av nin fars syster hemma i Bulgarien i framtiden 😔 💖 💝 💟

53 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda om vi reser till Bulgarien i Juni hemma min bror har tagit semester under den tiden 🙂 och kommer min bror att shöpa lägenhet efter resan 😊Esmaralda ser du om vi får första våningen hemma i Bulgarien 😔 du svarade men jag kan inte tolka svaret 😂 😂 😂

54 Hanna:

skriven

Hej Ez!

Det där är mat i min smak. Jag ska göra den där pajen någon gång.

Den här helgen blev inte riktigt som jag trodde. Det är så många som är sjuka och smittade med covid att det blir svårt att planera att ses. Jag fick åtminstone äta en semla med min gamla morfar :)

Jag funderar på sommaren redan nu. Ett sommarjobb måste fixas och jag vet vad jag vill göra. Ser du om jag får något jobb med trädgårdsskötsel?

Kram

55 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej!
Åh vad kul och STORT Grattis till sonen som fixade brandmansutbildningen! 🥳🎉🍾 Önskar honom all lycka till och hoppas de går jättebra på framtida jobb! 💞

Jag hoppas mitt liv ljusnar snart också där både jobb, kärleken och barn kommer till mig snart. Känns seg att bara vänta. Snart för ca 10 år sedan ställde jag min första fråga till dig, Es. Helt otroligt att jag har följt dig så länge. 😅 En sak jag undrar dock, när de väl vänder för mig går de snabbt att de allt händer allt så tätt efter varandra, typ tätt inpå att man knappt hinner med i svängarna eller lagom tempo??? Kram Zoey 💕

Svar: Allt händer inte på en gång... det ena kommer ge det andra... du påverkar själv genom dina val... kram :)
Esmaralda

56 Lillanmillan :

skriven

TILL DIG SOM SKREV OM ATT JAG SKULLE LÄMNA..

Jag är inte där helt mentalt.. Jag vacklar så u mina känslor för honom. Och jag hade ju själv sagt samma till någon för det är inte bra. Det är 1,5 år jag ska lämna.. Allt känns ju så bra när man är med honom. Är liksom hemma när vi kramas det är jobbigt.. jag älskar honom..

Men ser det ut som han kommer flytta snart esmaralda?

57 TILL GHOSTWRITER :

skriven

Jag tror du har blandat ihop mig med Jossan.

Lillanmillan

58 Mrs nobody :

skriven

Slurp! Jag återkommer med smakomdöme =)

På tal om goda saker,
Ser kvinnan ärligt ut att mena att hon vill ses nästa helg istället?

Stora kramen

Svar: Hoppas det ska gillas :)Ja hon menade det när hon sade det men finns en liten risk att det kommer ånger i veckan... kram :)
Esmaralda

59 Mickis:

skriven

Hahaha! Har han någon favorit på tårtan eller åker allt ner med hull och hår? :) Medan vi fikade så tog mamma fram ett podavsnitt med Mia Törnblom som hon ville att jag skulle lyssna på. Shit vad den kvinnan är klok Es! Lyssnade en del på henne förut men inte nu på länge. Hon pratade om hur man ska lära sig att acceptera sig själv och olika situationer i livet och inte streta emot samt hur man hanterar skuld och skam. Jag har ju två saker som jag känner skam för. Den ena är att jag har lätt till ångest vilket jag hatar men jag kanske bara ska tänka om och inse att jag är bra ändå och att alla har något som de kämpar med. Och jag blir bättre och bättre i mitt sätt att hantera det vilket jag skall ge mig själv cred för istället för att tänka att framstegen inte går tillräckligt fort. En psykolog sa för några år sedan att jag är som en domare när det kommer till mig själv och att jag skall vara snällare för jag är hur bra som helst :) Det andra jag känner skam för är att jag någon gång fått hjälp av mamma med lite pengar under sjukskrivningen gällande op. Jag tycker att jag borde klara mig helt själv när jag är så gammal som jag är men det var ju faktiskt inte jag som misshandlade mig själv utan någon annan som satte i mig i denna situation. För första gången insåg jag helt att det är faktiskt inte mitt fel det som hänt och ibland behöver alla lite hjälp och min mamma lägger ingen som helst skuld på mig för detta utan hon älskar att hjälpa sina barn. Utan skulden kommer från mig själv men nu kanske jag faktiskt kan ta och släppa det och gå vidare på ett ännu bättre sätt. Slutade i alla fall att tårarna rann ( ingen höjdare med sådant djupt när man har pms ) men det kanske var någon mening med allt och en födelsedagspresent från min skyddsängel :) Nej jag vet inte men tanken slog mig i alla fall. Så jag har lärt mig två nya saker idag :)

Ha en goo söndagskväll.
Pussa mysgrisen på fyra ben och kramar till dig Es.

Svar: Vid tillfälle har alla mina vuxna barn fått pengar av mig när behovet varit stort...som regel en engångsgrej... and what are mothers for ? Att ta emot hjälp när man är i kris är ingenting att skämmas för.Du ska sluta vara domare och istället stolt över den fina person du är.....kram :)
Esmaralda

60 En vädur:

skriven

Go mat och goa vänner,
vad mer behövs i livet! 💖

Tänkte höra med dig Es,
vill hen på bokstaven e göra nytt försök till helgen tro?

Kramis :)

Svar: Känner en tvekan och tankar hit och dit... 50% att det blir ett nytt försök.. kram :)
Esmaralda

61 Matilda :

skriven

Hejsan Esmaralda, har du någon känsla kring vad kommande veckor kan bringa? Ha det bäst 🥰


62 Erika :

skriven

Hej! Tror du jag ångrar mig om jag gör en ögonoperation som gör att jag slipper linser?

63 Misstjejen:

skriven

Hej


Försöka formellt en texter till C kvinna för hennes födelsedag. Jag ska skicka det på facebook till henne i messenger. Jag skicka det efter jag har var hos mamma. Typ den 13 feb eller 14 feb. Jag är inte färdig än

Kommer det var positiv?

Ha det bra

64 Mickis:

skriven

Ett jätte tack för ditt kloka svar och du har rätt. Jag har fått mig en tankeställare och tar till mig till råd. Tack igen💖 Bamsekram!

65 Citronfjäril blir Nässelfjäril:

skriven

Hej Esmaralda,

Såg att någon annan hade tagit aliaset Citronfräril, så nu byter jag mitt till Nässelfjäril :)

Vilken underbar kväll ni ser ut ha haft och pajen ser så god ut. Grattis till brandman sonen.

Precis som din son har jag fått covid, har också tagit två sprutor. Jag känner att det är lite tungt att andas men näsan är inte täppt.

Kram ❤️

66 Rädd:

skriven

Jag är typ lättad att min dotter är sjuk så jag kan vabba imorn, samtidigt har jag dåligt samvete att jag känner så. Vill bara att jobbet ska bli bättre. Ser du något uppiggande?

Kram och kärlek.

67 Till Erika:

skriven

Jag har gjort en laseroperation på mina ögon och det var värt pengarna och smärtan efteråt! Gör det! Säger jag 😀 man slipper glasögon i regn, snö, stekos... man kan ha vilka solbrillor man vill på sommaren. Ligga ner i soffan utan att tänka på glasögonen. Det är värt det!

Det enda problemet efteråt som jag haft är ljuskänslighet. Det har inte försvunnit. Och sen börjar jag se sämre nu, det håller inte för evigt (Jag gjorde för 12 år sen).

/A

68 Sophija:

skriven

Hei!
Min syster gick bort i september, vill veta lite mer om hur det gick till och om hon hade ont? Du får jättegärna framföra hur mycket jag älskar henne och att hon är så himla saknad! Tack
Mvh sophija

69 Solstjärnan:

skriven

Ni trivs och har det kul tillsammans,du o din ryska syster😊
Det är sådant som ger guldkant i vardagen 😊
Måste skriva upp receptet och pröva det😊

Ha en bra dag 😊
Kram Solstjärnan

70 Khaleesi :

skriven

Grattis till sonen och hoppas han kryar på sig. Halva min sons skola har covid just nu så det var inte konstigt att vi med blev sjuka. Ville bara tacka så mycket för ditt råd att meditera och andas lugnt, det stillade oron väldigt mycket.🙏 Idag har febern gått ner rejält och hållt sig så så jag börjar känna förhoppning om att jag ska bli frisk😊


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: