Bara 175 kronor !!

 
Att sova mysigt är viktigt och jag är ALLTID på jakt efter det perfekta täcket.
 
Dottern i skogen sov över hos dottern i Lund och  var helt tagen av det alldeles underbara täcket!
 
Det var som att sova i ett moln, tyckte hon - och genast började jag jaga molntäcket.
 
Man tror ju att sånt ska vara skitdyrt.... men täcket fanns på Jysk och nu  på extrapris dessutom!
 
 
175 kr just nu !!!!
 
Jag for iväg igår och inhandlade täcket " MIE" och bäddade med det så fort jag kom hem.
Och det var UNDERBART !
 
Sen vet man ju inte hur länge det håller sig lika luftig toch fluffigt men just nu
måste jag bara få rekommendera er alla att skaffa ett MIE täcke !
 
Egentligen hade jag velat ha ett riktigt dunbolster... men de är för varma.
Jag skulle svettas ihjäl.  Plus att jag är tveksam till att skaffa nåt med gåsfjädrar.. med tanke på gässen !
 
MIE är ett fibertäcke och jag är nöjd & glad 😁
 
Kram & Kärlek 💖
 
P.s Tack för att så många av er deltog i healingen i går kväll !
Vi vände upp och ner på en hel del... vi drog gränser... vi tog hand om... vi vägledde och
vi satte ner foten så det rök om det !!!
Bra jobbat !!
 
 
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Är så besviken för jag har inte höra en gratulera från min facebookvänner men kommer det?

Ha det bra

Svar: Ja, det ser ut som om det kommer gratulationer, kram :)
Esmaralda

2 Khaleesi :

skriven

Jag har haft lite tur på sistone och direkt får jag en ångestklump i magen att det måste innebära att något dåligt ska hända! Jag kan aldrig njuta av att det går bra med något. Hur får man bort den känslan, terapi? Någon annan här som känner igen sig? 😅

Svar: Det är en vanlig känsla, som du helt enkelt måste försöka jobba på för att få bort.... skjut undan den när den kommer och tillåt dig att njut av det som är bra... kram :)
Esmaralda

3 Liljan:

skriven

Ögonen slöts på stört vid ca 21.
Hade radion på och hörde nog länge om kriget. Desorienterad kändes som att det var fler än jag närvarande.
Det är ett vaakum hos mig nu. Ambition att plugga känns mer oåtkomligt, utbildningsansvarig hör inte av sig som skulle maila info. Känns som att chefen har ett finger med i spelet.
Ringer och mailar runt på jobb, jag är aktiv i viljan att vidareutbilda och även byta jobb.
Ska jag kasta mig ut igen och säga upp mig innan jag fått jobb?

Svar: Försök ha lite is i magen och vänta in.. säg inte upp dig för tidigt, kram :)
Esmaralda

4 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Tack för tips täcket,bra pris och det går alltid åt.

Upplevde healingen som väldigt stark, hoppas det är många världen över som gör likadant, när skall detta helvete få ett slut???

Såg i alla fall en massa vita duvor, som vanligt vet jag inte om det har ngn faktisk betydelse eller bara är ett enormt önsketänkande , röda korsbussar i kolonner.

När blir nästa healing?

Min dag börjar med naturvetenskaplig serie om vatten, inbäddad i filtar för nu har jag sänkt inomhus tempen för att försöka spara.

En fråga, ser du om min soulmate också bor vid havet och är ett likadant vattendjur som jag? Drömmarna håller mig vid liv.....

Kram




Svar: Ja, vi sände starkt igår !Snart kommer nästa tillfälle men sänd gärna på egen hand också
Jag vet inte om ha bor vid havet men han är väldigt förtjust i det.... kram :)
Esmaralda

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Tänker B kvinna på mig idag för det är min födelsedag idag?

Ha det bra

6 Helena Ir:

skriven

Det täcket ska jag titta efter, behöver nog ett nytt :) tack för tipset! Det får inte bli för varmt :)

Åker och träffar bästa väninnan över dagen idag..
Ska bli så mysigt!

Det händer en del i vänskapskretsen och fler som man åter kan träffa och som hör av sig om detta. Jag kan vara lite trög, lite enstöring, men det sociala börjar pocka på igen..känner mig lite friare igen!

Ha en bra dag!

Kram

Svar: Finns både i varm och svalt utförande !Härligt med väninneträff !
Kram :)
Esmaralda

7 <3:

skriven

Sover så dåligt på "semestern " Skicka lite goda energier kära Es. Så jag får lite djupsömn.
Saknar A mig eller tycker han det är skönt att vara solo en månad ?
Kram

Svar: Goda energier kommer nu, kram :)
Esmaralda

8 Hon:

skriven

Härligt med sköna täcken, tack för tipset :)
Varför undviker han att svara?
Kram

9 Mimi:

skriven

Hej!

Jag har ett sådant täcke Mie varmt. Det fanns även Mie svalt. Köpte det tror det var i september och det håller sig fortfarande fluffigt. Kan säga att täcket är riktigt varmt.

Blir det någon ljusning i livet snart?

Kram

Svar: Härligt att höra att det fortfarande funkar ! Ja, ljusningen kommer, 100% säkert, kram :)
Esmaralda

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag är väl ganska jobbig idag för min egen födelsedag. Men varför så? Betyder det att jag väntar på något? I eftermiddag eller i kväll?

Ha det bra

Svar: Stort grattis på din dag :)
Esmaralda

11 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Tappade ALL motivation till studierna. Jag har kämpat röven av mig. Bra närvaro, otroligt engagerad, 3e bäst på provet, gör alla uppgifter i tid (missade en men den skickade jag in), kommer i tid, hjälper till, gör allt man ska och lite till, gör mycket nära ifrån mig.
Fick ett sketet E i betyg. Jag är så besviken att jag grinade.
JA betygen är viktiga för mig. Jag kämpar mot enormt mycket och försöker motivera sonen (och mig själv) att hårt arbete lönar sig. Men det gör det uppenbarligen inte. Det känns som jag arbetat gratis och inte behöver anstränga mig. Finns elever som är borta konstant på möten, VAB, en elev kommer försent VARJE dag och henne daltas det med, jag har gått hemifrån EN ggn pga utvecklingssamtal för sonen och då tog jag den absolut senaste tiden. Missade en timme. Var tvungen att vara hemma 1v pga sonen fick COVID. Inte jag. Jag var frisk och tvingades stanna hemma.
Jag tar till mig vad lärarna säger, gör superbra arbeten och utvecklas hela tiden.
Jag har ifrågasatt mitt betyg.
Om jag får så dåliga betyg fast jag ger 110% av mig själv så tror jag inte jag klarar detta.

Så missnöjd 😭
E är inte dåligt om man arbetar för att få E. Men jag förtjänade mycket högre betyg.

Kommer jag gå klart utbildningen? Känner för att hoppa av och söka jobb, eller gå kvar tills jag hittar ett arbete där jag iaf för lön för mödan.

Kjam ❤️

Svar: Är du motiverad och kämpar så klarar du det... men försvinner motivationen och drivet, då känns det inte meningsfullt, kram :)
Esmaralda

12 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Jag har ju ett "naturligt bollster" så jag klarar inte täcken alls har endast påslakan som förstärks med en mycket tunn filt om det blir riktigt kallt..
Var med på healingen och som vanligt såg jag inget men jag känner av energierna som är i omlopp.

Igår fick jag tag i äldre väninnan äntligen och vi pratade glatt och länge Hon fick mig att fundera på varför jag ännu inte träffat svärdotterns föräldrar .Det verkar omöjligt att få träffa dem Ser dom ner på mig tro ? Duger jag inte eller har det gått så lång tid att det blir konstigt att träffas ? Svärdottern bodde hos mig i 5 år och vet inte om det påverkat...

Kallt -7 men solen lyser !

Kram Anki med flock

Svar: Det är gott nog att känna av energierna.. då är man med :) Märkligt med svärföräldrarna men inte beror det på dig... snarare på dem... de är nog aningen odd... kram :)
Esmaralda

13 Alie:

skriven

Gosmorgon,
ja rätt täcke är så viktigt, bästa lyxen med ett skönt passande täcke och renbäddat med manglade lakan är billig lyx ;-)
Detta täcke du rekommenderar var verkligen prisvärt.

Känner mig vilsen och irriterad. Kan ha att göra med att jag legat sjuk ett bra tag nu och att min skadade fot tar tid att läka, känner inte igen mig. Mina tankar upptar mkt kring en person som jag ej lyckats släppa..
Jag vet vad du skrev i min seans kring detta, men vill ändå överväga att ta kontakt och föreslå en träff/fika, hur landar det?
(om du får till dig att han verkligen inte vill ha mig i sitt liv så skriv det, men om en liten chans till vänligt möte finns, så önskar jag veta detta)
Tacksam för svar.
Kram :)


Svar: Ja en liten chans finns det.. och jag tror du behöver ta den för att få veta 100% hur landet ligger... lycka till... kram :)
Esmaralda

14 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Ska jag söka arbete under tiden jag studerar och hoppa av om/när jag får arbete?
Känns som all tid och engagemang inte lönar sig. Känns bättre att arbeta på Ica eller något då så man får lön för det man gör.

Förlorade verkligen intresset, motivationen och drivet 😩😢

Behöver verkligen lite stöd och uppmuntrande ord.❤️


Kjam

Svar: Ja, har du tappat drivet så sök jobb aktivt istället.. kram :)
Esmaralda

15 Dunegull:

skriven

Vilket bra tips, den får jag kolla upp!

Jag har ju tidigare frågat om fotbollen men skulle uppskatta om du kan hjälpa mig för att nå rätt. Bör jag ringa till tränaren och se om det finns möjlighet att komma och provträna? Jag vet att de är redan för många idag men allt är värt ett försök. Eller ska jag försöka ta kontakt med dem efter deras nästa match face to face så att säga?
Vad är bäst och finns chansen att jag får möjligheten?
Eller ska jag avvakta ett tag till och ligga lågt?

Kram

Svar: Ta gärna kontakt face to face, kram :)
Esmaralda

16 Kristin:

skriven

Så herlig med "Mie"! Kanskje jeg skal ta en tur på Jysk å se om de har dette her også. Takk for tipset :)
Jeg var dessverre ikke med på healingen i går kveld. Blir det healing i kveld også?
Jeg har vært litt i valpemodus, for den 21.april skal jeg hente min "Lillegutt" i Sverige. Det vil bli en lang reise, som jeg håper vil gå bra.
Dette gutten er barnebarn av "Lilleman". Han har hvit mor og svart far, så nå får jeg "det svarte får" i flokken min. Dette blir så spennende, og jeg håper alt går bra med han her i flokken.
Det er så godt å ha dette å fokusere på, med så mye vondt som skjer i verden.
Ønsker en riktig god dag. Kram!!!

Svar: Nej ikväll har jag inte planerat healing... men du kan sända på egen hand också !Oh så roligt med Lillegutten !
Resan kommer gå bra när det blir så dags, kram :)
Esmaralda

17 AnnaK:

skriven

Försökte göra en liten insats i healingen! Men har så svårt att fokusera.

Drömmer så stressiga drömmar nu. Drömmer att jag är stressad och tiden rinner iväg. Lite olika scenarion i drömmarna bara. Kommer inte ens undan när jag sover längre. Brukar vara min "fristad" sömnen. Men håller tummarna för mig själv att jag lyckas ta tag i livet.

Kram 🤗

18 Skorpan:

skriven

Ja dom täckena är nog slut vid det här laget ;D. Fluffiga täcken som inte är för varma är bra, men svåra att hitta. Vet inte vad jag ska säga om mitt tyngdtäcke, bra eller dåligt, fnular ännu på det...

I min healing såg jag skuggor o om det sen var er andra eller de som skulle få hjälp jag såg kan jag inte säga. Efteråt drömde jag om nån som täppte till friskluftsventilen på ett garage o satte eld på det då någon var där inne. Hur det gick för personen där inne vet jag inte. Bara en dröm?

Ja våren backar här o kanske vårkänslorna också ;). Undrar dock om det finns någon man som kanske har ett gott öga till mig Es? O är det i så fall nån som jag träffar nu o då? Skulle värma mitt hjärta, lite iaf ;).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Tyngdtäcke reder jag inte ut... jag vill ju ha fluffet !Nej, jag tror inte det bara var en dröm, tyvärr.
Någon har ett gott öga till dig så du känner rätt, kram :)
Esmaralda

19 barrqvist:

skriven

Om nån har ett riktigt bra tips på ett riktigt svalt täcke för någon som har problem med att bli svettig/överhettad så tar jag tacksamt emot det! :)

Fråga.. Hur stor är risken att den kommunala hyresvärden får sin vilja igenom med rivning av ett helt kvarter samt uppförande av nya lägenheter? Folk protesterar för fullt men varken värden eller ens kommunen själva verkar vilja lyssna, bedrövligt är det, kommer förfula så om planerna går igenom.. För att inte tala om att denna lilla stad redan har tillräckligt med halvtomma och snordyra nybyggen som det är :/

20 Pia1:

skriven

Kudden i samma serie är också en dröm 😊
Håller inte för massa tvättar men åtminstone kuddarna håller tillräckligt länge, med kuddskydd, för att det ska löna sig byta ut dem emellanåt, tycker jag.

21 L:

skriven

Jag försökte vara med en stund och ge goda energier och visualiserade en hel del igår på healingen. Kände att det var många som var med. Ser inte men känner av.

Är det nära nu med ekonomiskt lyft för mig och stabilitet i ett fast jobb? (Livet blir tyvärr på vänt just nu pga detta)

Kram och sov gott med ditt luftiga täcke :)

22 <3:

skriven

Tack 🙌älskade Es.
Kram
❤❤❤

23 Lilla jag :

skriven

Hej Es,

Kommer min dotter trivas när hon åker iväg på sitt långa äventyr? Kommer hon vara iväg länge?

24 Anki:

skriven

Tack för svar Es <3
Nog är dom odd alltid :-)
Får fortsätta bjuda till och hoppas ;-)

Kram Anki med flock

25 Frågvisa:

skriven

Godmorgon!

Kommer E att höra av sig igen eller kommer vi inte att höras mer?
Kram

26 Å M K :

skriven

Hej,
Det täcket har jag i mitt gästrum. Superskönt!

Bra och kraftfull healing i går. Jag hade hjälp av min sibiriska katt. Vi healade i 25 min och hela tiden låg han med huvudet i min vänstra hand.
Vi hjälpte många djur 🐾🐴🙏🏼
Ser du någon ljusning när det gäller kriget?
Önskar så att det ska bli fred! ❤️
Kram

Svar: Så underbart att ni hjälpte djuren och din fina katt kan det här med healing !Kram :)
Esmaralda

27 GP:

skriven

Åh det täcket har jag nog också haft! Väldigt bra täcke, men den blir något platt efter en tid.


Es, ser du hur det kommer bli med anställning för mig framöver?


Kram :)

28 GP:

skriven

Åh det täcket har jag nog också haft! Väldigt bra täcke, men den blir något platt efter en tid.


Es, ser du hur det kommer bli med anställning för mig framöver?


Kram :)

29 Lisa:

skriven

Hej Ez

Känner mig förvirrad, har anlitat mäklare och hon tror att lägenheten är lättsaltat, och det är bra, men jag är rädd att hamna fel någonstans, har ingenstans att bo men behöver pengar. Kan du se vad som ör bäst ?

Kram Lisa

30 Ljus:

skriven

Ja nog satte jag ner foten igår igen rejält och sände massa ljus. Jag brukar ju alltid tacka och säga hej då till Madame när jag är klar och igår fick jag tillbaka "Allt blir bra. Du behöver inte oroa dig" och "Han kommer tillbaka". Blev det någon snedtändning i informationen där Es? :)

Jag är ju också smått hysterisk med min säng och bäddar rent två gånger i veckan :) Borde ha nytt täcke så småningom så tack för tips!

Var det bara jag som kände den starka dragningen?

Kram o puss till Mg!

Svar: Det var tydlig och rak information...som jag inte tror att du kunde missuppfatta !! Härligt !Du var inte ensam om att känna dragningen... kram :)
Esmaralda

31 Louise:

skriven

Blandade känslor hos dottern och hon är beredd på båda scenarierna familjehem eller inte familjehem.
Fick information i måndags och sen fick dottern information i tisdags. Det är en familj som bor 50 minuter från Malmö, mellan Ystad och Trelleborg. De har en hund och 3 barn till som är familjehemsplacerade alla tre pojkar och så en flicka på 20 år som är syster till en av pojkarna. Och hon får gå kvar på skolan som hon går på nu...till att börja med. Hon kommer då ta taxi dit och hem. Sociala betala eller nåt.
Beslutet kommer på tisdag eller onsdag nästa vecka.
Jag vill inte att hon ska åka dit för då får jag inte träffa henne när jag vill. Kan fundera på vad jag har gjort för fel så att jag får min dotter placerad i familjehem.

Igår blev mannen arg på mig för han sa att jag måste skaffa mig ett jobb för vi ska minsann ta och bunkra en massa.
Jag är så trött på att höra hans profetior. Ja om det nu behövs kan man väl göra något åt det då.
dag efter dag får jag bara nog och vill bara lämna honom. Han bara bråkar och har sig vilket jag är så förbannat trött på. Jag vet inte varför han är så himla arg på mig. Jag vill bara lämna honom just nu.

På måndag ska jag på intervju på kvällen på en förskola. De flesta förskolor vill ha personal i augusti och jag behöver ett jobb idag. Måste ringa arbetsförmedlingen imorgon och höra om jag antingen kan komma på ett besök till dem eller bara prata med dem och höra om de kan hjälpa mig med ett nystartsjobb.
Jag är så himla trött på att sitta och snylta på hans pengar och han ser mig bara som en parasit.
Önskar så mycket att snart få ett jobb och jag hoppas på jobbet jag ska på intervju hos på måndag men det är inte anställning förrän i augusti.

Kommer jag att få jobb snart? Kommer arbetsförmedlingen att hjälpa mig med nystartsjobb?
Kommer beslutet från förvaltningsrätten vara till vår fördel eller det är till soc fördel?

Ha en fin torsdag och tacksam för svar. Kramar

Svar: Det kommer jobb om du är beredd att ta vad som helst.... bara du har första jobbet så kan du söka annat sedan under tiden... jag förstår hur tungt det är just nu för dig... stor styrkekram
Esmaralda

32 Ljus:

skriven

Så jag fick kontakt med Madame? :)

Nu hände det igen. Sprang på snyggingen :)
Jag skall in i porten med cykeln och då kommer han ur hissen och öppnar portdörren o säger "Heej. Självklart är jag en gentleman" och ler. Jag fick nog en puls på 200 :) Vi pratade lite om hans jobb och att de kommer vara i andra änden på huset om ca 1 vecka. Jag säger att då får han jobba i lugn o ro utan mig och han började skratta och sa "nej det är alltid kul att snacka". Gick in i hissen igen och sa att han hade bråttom då han skulle med sonen till läkaren som brutit nyckelbenet för ett tag sen. Vi stötte ihop igen på parkeringen när han skulle åka och då kläcker jag ur mig "Du får väl höra av dig om du saknar mig" . Han blir alldeles till sig och börjar skratta o svarar " Ja jag kommer och ringer på och så äter vi lite finsk choklad". Säger även vart man kan köpa dem billigt o sen hoppar han in i bilen. Herregud vad tänker han efter detta? Jag är ju oblyg så kan häva ur mig saker lätt men han är stel/nervös i min närvaro o skulle behöva lite alkohol för att slappna av :) Är han rädd för mig kanske? :)  Kraam

Svar: Han tänker på dig ofta... han är berörd... han tycker du är cool och självsäker och det kan dämpa honom lite... kram :)
Esmaralda

33 Naturvän:

skriven

Godmiddag!

Tack, jag jag sänder dagligen och för ngn timme sedan länge och intensivt när jag tränade.
Hoppas bara det gör ngn nytta när jag sänder....

Kram

34 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Men fy om det inte var en dröm :(.
Trevligt om nån har ett gott öga till mig, undrar just vem ;)...

Hade anmält mig till lunch o möte i morgon o när jag sade detta åt chefen förbjöd han mig att delta, sade att det räcker med två representanter från oss. Själv undviker han att delta i alla dylika tillställningar som han eg borde delta i. Va f*n var det bra för att neka mig att delta i mötet Es? Helt gratis för oss o en möjlighet för mig att träffa våra medlemmar som jag annars inte gör. Nå jag ombads att infinna mig på lunchen iaf, för lunch ska jag väl ändå äta, sa ordförande som hade bjudit mig till mötet. Snällt av honom att föreslå det o klart att jag äter lunch ;).
Jäklar så arg jag blev på chefen... Helt onödigt, jag vet...
Kram Skorpan

35 Maclauds :

skriven

Vilket fynd:) själv kan jag bara sova i tunna lakan,jag blir för varm annars.

Ser du något bra som händer mig under året?
Kram

Svar: En fest som du inte riktigt räknat med kommer bli riktigt trevlig.. kram :)
Esmaralda

36 Till Anki!:

skriven

Jag läste att du inte har fått träffa din sons svärföräldrar trots att de har varit tillsammans i flera år, jag förstår hur du tänker och känner för jag har varit med om en liknande situation. Sonen och hans sambo hade varit ihop i sju år när jag till slut fick träffa hennes föräldrar. Det hade förmodligen inte blivit av om inte jag hade propsat på att få träffa dem innan bröllopet, sonen och sambon planerade för att gifta sig kommande sommar. (Innan det hann bli sommar kom C19 och sen dess har bröllopsplanerna legat på is.) Jag ville bara berätta att du inte är ensam om att ha en son vars "svärföräldrar" har ett märkligt beteende ;)

Kram Igges matte

PS! Hälsa till flocken från mig och Igge, alltid lika roligt att läsa om dem.

37 Snödroppen:

skriven

Hejsan💞
Jag kan lova att det är många MIE täcken som blir sålda nu😅 ja i sängen ska det vara mjukt och ombonat. Stod just o tittade på påslakan på Hemtex, jättefina bäckebölja, hade passat fint i min nya säng. Helst ska man väl ha trevligt sällskap bredvid oxå…🤭
Kommer min hjärtevän höra av sej snart och vilja träffas en stund?
Ha det gott, kram💞

38 Jen:

skriven

Åh, så bra tips! Letar alltid nya kuddar, täcken och sängkläder som känns extra lyxiga och fluffiga!

Ett tips med anledning av gårdagens inlägg om semester. Kanske sent för denna sommar, men till nästa - jag har bett arbetsgivaren/Skatteverket om att dra 2% extra i skatt varje månad. Det ger en extra peng i skatteåterbäring lagom till sommaren!

Undrar över mannen jag träffade ett tag. Han verkade så trevlig och bra på alla sätt. Men ändrade sig plötsligt och nu har jag inte hört av honom (fått svar) på en vecka. Ska jag ge upp om honom? Eller hur kan jag annars närma mig på ett sätt som inte blir för mycket?

Svar: Smart det där med skatteverket !!Bollen ligger hos honom... kanske du ska försöka acceptera detta oavsett... kram :)
Esmaralda

39 Millan:

skriven

Verkar hur mysigt som helst. Är väl slut nu med det klockrena priset. Sonen jobbade på Hästens förut och kom hem med massa bra saker och bla ett duntäcke som är underbart men det går inte att sova med på sommaren för är så varmt. Tack själv för healingen igår. Jag sände några minuter för är inte så bra men vill vara med ändå. Nog känns han tyngd på något sätt och tror att det har med hemmet och sambon att göra. Känns som att det är en hel del tjafs och inte alltför glatt och lyckligt. Kan du känna in något? Önskar fortsatt god sömn och må så gott =)
Kram

Svar: Du är bättre än du tror på att sända healing :)Nej. han verkar inte vara i så god form, kram :)
Esmaralda

40 <3:

skriven

Tack 🙌för tips med täcke.
Saknar A mig eller tycker han det är skönt att vara solo en månad ?
Kram

41 Till Louise nummer 21 :

skriven

Funkar inte föräldrarna ihop bör de vara isär, speciellt om du känner så också…. Hade mina föräldrar gått isär tidigare så hade det inte blivit så jobbigt för mig som barn, som ändå fått flytta på grund av mina föräldrar. Till barnhem hit och dit, familjehem hit och dit. Ett starkt tips är att du helt enkelt fokuserar på vad som skulle göra dig bättre som förälder så pass att du kan vara det rätt stödet för ditt barn. Så att du kan få hem barnet igen. Det är ditt ansvar så att socialen m.m kan se att deras beslut inte nödvändigtvis behöver gälla tills dottern är myndig.

50min avstånd löser du. Jag fick flytta 50 mil bort från min familj till massa okända. och aldrig träffa mina föräldrar. Ett bra hem 50 minuter bort är bättre än ett dåligt hem på andra sidan gatan.


Sök alla jobb du kan och fyll på med stadiga grunder så kan du visa dem att du är visst en kapabel förälder och att de inte kan neka dig/er hjälp och barnets egna hem.




Lycka till.
Önskar allt gott

42 Igges matte:

skriven

Tack för tipset, täcket låter helt ljuvligt till en så liten penning. :) Tyvärr så bojkottar jag Jysk efter att jag blev utsatt för vuxenmobbning av både kollegor och chefen när jag jobbade i en av deras butiker för många år sen. De knäckte mig fullständigt och det var i samband med det som min panikångest debuterade. Jag blev sjukskriven i sex år innan jag kom ut i arbetslivet igen. Jag är fullt medveten om att det är jag själv som förlorar på att bojkotta Jysk men det känns rätt för mig.

Idag går mitt nuvarande sjukintyg från psykiatrin ut, min kallelse till läkaren för uppföljning och ett nytt intyg har blivit försenat med en hel månad pga av att det är så många som söker hjälp. I morgon måste jag ringa till F-kassan och meddela detta. Min önskan är ju att bli beviljad sjukpension så jag funderar på att ta "tjuren vid hornen" och ta upp det med min handläggare när jag ändå är tvungen att kontakta henne. Har min ängel någon kraft kvar? Tänkte hålla henne i handen under samtalet. Får du till dig nåt om samtalet kommer gå bra?

Kramar

43 Vitlilja :

skriven

Ser du om min mamma kommer tillbaka från moster till måndag eller blir hon där längre?

44 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, tack för tips om täcket, blir sugen att testa det! Jag har mått dåligt under en lång period och undrar när jag kommer att må bättre? Du sa tidigare att allt kommer bli så mycket bättre för mig, ser du någon ljusning för mig nu framöver? Så jobbigt att må så dåligt.., behöver lite hopp från dig. Tack på förhand kram!

Svar: Sök hjälp om du inte redan gjort det... gå i terapi... och ta till dig terapin... det kommer bli så mycket bättre.. kram :)
Esmaralda

45 Celinda:

skriven

Hej,
Ser det ut att vara en bra idé att ringa och diskutera med honom imorgon?
Kram

46 Misstjejen:

skriven

Hej

Det var roligt när jag prata med C kvinna. Kommer vi hålla kontakten oavsett vad?

Ha det bra

Svar: Ja det tror jag att ni gör.. kram :)
Esmaralda

47 Vilsen på livsvägen :(((:

skriven

Hej Es

Kommer jag någon gång hitta rätt väg…:(((?

Svar: Ja, sök aktivt och du kommer hitta rätt, kram :)
Esmaralda

48 Jossan:

skriven

Men så underbart! Känningar i halsen när man är så inne i träningen.. Ja de blir ofrivillig vila idag då.. Hoppas bara det är för jag är trött.. så det inte blir en förkylning. Nu ska jag vila en stund..

T verkar inte vilja att jag ska ha mina saker då han inte svarar. Vad tänker och känner han egentlige?

Kram

Svar: Ja, vilan är viktig ibland och ska inte underskattas ! Han tänker lite hit och dit....kram :)
Esmaralda

49 Hejsan :

skriven

Kommer jag och J ses igen?

50 AnnaK:

skriven

Kommer jag till skott snart? Hoppades på en liten knuff från ett högre väsen 😂 Verkar dock inte ske....

Kram 😬

Svar: Nej jag tror att detta är en strid som du själv ska reda ut och gå iland med... kram :)
Esmaralda

51 Dunegull:

skriven

Hur ser det ut kring kriget? Får du in ngt nytt? Ser du något slut i närtid? Vad är nästa steg?

Kram

Svar: Nej, inga detaljer men det kommer fortgå ännu en tid.. kram :)
Esmaralda

52 Misstjejen:

skriven

Hej

Om jag förstår rätt vad du menas med förväntningar att C kvinnas beteende och allt är förändras mot mig som idag. En viss som jag väntar mig inte alls...

Stämmer det? Men vi håller kontakten kvar oavsett vad?

Ha det bra

Svar: Ja, det ser ut som om ni kommer hålla kontakten.. kanske inte att ni hörs så ofta dock.. kram :)
Esmaralda

53 Misstjejen:

skriven

Hej

Förlåt för upprepa men kanske den bättre meningen så lätta för dig att svar?

C kvinna förändras som person mot mig som idag så jag kan inte väntar mig något av det? Och vi behålla kontakten?

Stämmer det?

Ha det bra

54 Cecilia:

skriven

Hade lite svårt att koncentrera mig på healingen igår. Hoppas kunna sända starkare till nästa gång. Så fint att många hjälps åt.

Är fortfarande mitt uppe i jobbsökande. Ju mer jag söker desto mer osäker blir jag på vad jag vill. Fick första återkopplingen igår om att jag inte gick vidare i ena. Känns ok då den inte vara högst upp på önskelistan om jag fick välja. Kommer det ordna sig? Är jag tjatig om jag tar kontakt med de jag vill ha mest? Kramar

55 Hejsan :

skriven

Kommer jag och J ses igen?

56 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du Esmaralda mannen som jag ska träffa i Bulgarien i Juni om han bor i Bulgarien eller i en annan land, ser du Esmaralda vad han har för yrke 😊 ♥️ ♥️ ♥️jag slutade röka för min bror ska fasta Esmaralda den 2 April 😊♥️🙂🤗🙂

57 Mandarin :

skriven

Tack för svar Esmaralda, jag har redan samtalsstöd sedan länge… ska jag byta samtalsstöd tror du?
Kram och tack!

Svar: Kanske jobba lite hårdare med det nuvarande stödet... det tror jag kan ge resultat, kram :)
Esmaralda

58 Hedwig:

skriven

Hej!
Jag hittar inte täcket i Nederländerna även om det även finns en Jysk butik här i närheten. Men jag är nöjd med mitt ulltäcke, det är väldigt varmt även i mitt sovrum som enbart är mellan 10-15 plusgrader på natten . Ett ulltäcke kan även varmt rekommenderas och lär vara bättre för miljön och djuren än dun..


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: