Miniresan....

Även om man bara är borta en natt - så känns det så mycket mer !!
Två dagar på resande fot och det var..... wow... helt enkelt !
 
 
Som alltid så körde vi över Öresundsbron... rakt genom Danmark och till färjeläget  Rödby-Puttgarden !
 
Frukost hade vi med oss och käkade när vi körde... så brukar vi alltid göra.
 
Ombord på färjan fyndande jag födelsepresent till döttrarna ( de fyller båda år under sommaren) och Lancome & Elisabeth Arden är ju inte fy skam... och att det var till hysteriskt billigt pris gjorde ju inte saken sämre.
 
 Det här med tummen upp har ju blivit makens speciella hälsning till er :)
 
 
Massa trafik på autobahn... och det blev lite stau när man bara snällt fick finna  sig i  att trafiken inte röde sig en millimeter... men sedan blev det värre.
 
En fruktansvärd krock  i andra körfältet och vi kom nästan när det precis hänt.
 
En lastbil hade kört in i en personbil som i sin tur kört in i en annan lastbil.
Personbilen kämdes fast.
Det  brann.
Det var fruktansvärt.
 
Människor som försökte hjälpa sprang kors och tvärs och skrek efter  branddsläckare och vattenflaskor.
 
Varken jag eller maken är vårdkunniga och ville inte vara i vägen men vi ställde oss på tvären av vägen  med varningsblinkers på för att hindra trafiken men ändå var det en galning som susade förbi oss och nästan körde på en av hjälparna vid olyckan.
 
Efter en stund kom en räddningshelikopter... och polis... och då fortsatte vi vår färd.
Men man var ju rejält avslagen och det dröjde innan den rätta stämningen infann sig.
 
Senare läste vi att en svårt brännskadad man flögs med helikopter från olycksplatsen... men jag kunde känna att han inte klarade sig.
 
 
Så småningom kom vi till  Lubeck och Citti Park... favorit-shopping-köpcentrat !
 
Här handlades både det ena och det andra... bland annat en jätteläcker salladsskål.....kryddor...   fin olja.... och annat smått och gott.
 
PLus några kakor att ta med till hotellet !!
Asså, tyska bakverk är inte fy skam !!
 
 
Lunch blev det också på Citti !!
Vin till mig... det hör till !
 
Sen ställde vi kosan till Radisson  park hotell !
 
 
Vi kostade på oss ett rum snäppet bättre än ekonomirummen ... och det gjorde vi rätt i !
Rummet var hur fint som helst... industri stil... fräscht  och med underbar säng !
 
 En drink... provsmak av kakan... en dusch och sen var man redo för en promenad på stan.
 
 
En drink på en uteservering och  några euro till en uteliggare som hade en Mannabonne Glenn bredvid sig... en fin liten fralleflicka på tre år.. och vi hade en trevlig pratstund. Matte och vi.
 
 
Hur det nu blev.. så traskade vi tillbaka till hotellet och åt middag    i dess italienska restaurang och det ångrade vi INTE !  Hur gott som helst.
 
 
 
Maken valde pizza....
 
 
Jag valde pasta..... supergott !
 
Vi avslutade med en drink i baren till  pianomusik !
 
 
Nästa morgon... hotellfrukost... yay... bland det bästa som finns!
För första gången åt jag  " ägg i glas" och jag tänker att det är ett ägg som man  knäcker i ett glas och sedan ställs glaset i ugnen  i ett vattenbad !!
 
 
Efter en lång frukost... gjorde vi stan
På torget vajade Ukrainas flagga i nåt som påminner om en midsommarstång.
 
 
 Musik av klass minsann !!
 
 
Och så åkte vi amfibinebuss.... bussen började gå på land som vilken buss  som helst och sen körde den ner i floden.. och vips, blev den en båt !
 
 
 
 
Här var det krav på munskydd men det var enda stället.
 
 På väg ner i floden !
 
 
Och bussen blev en båt....
 
Efter en timmes  buss/båt tur... så  promenerade vi en stund till... tog en kopp kaffe på ett utomhusfik... och sen  påbörjade vi hemfärden...
 
 
Till bordershop med lite vinprovning... och shopping...
 
 
Alltså, det ser ju ut som om vi inte gör annat än super...😂.. men nu får man betänka att vi har tre barn att handla till... plus  ryska syster och mamma... så vi kan inte ta åt oss äran av att allt är till oss  !
 
 
Vid 22 tiden var vi hemma... och mamma väntade med smörgåstårta och bubbel så vi kunde fira Valborg tillsammans. 
 
MG var  glad att se oss men var samtidigt väldigt tydlig med att han och mormor haft det hur bra som helst !
Och han kan ju konsten att linda henne kring lillklon.. och få en extra köttbulle och en skiva prickig korv !
 
Vi har haft en underbar miniresa....
 
Kram & Kärlek 💖
 
 
 
1 Liljan:

skriven

Vilken härlig resa, Ezmaralda!
Hotellfrukost, det är grejer det! Och att finna riktigt bra ställen med stort sortiment, det kan nästintill bli en tävling!
För flera år sedan hade (kan ej svara för det nu, någon annan som vet?) ett Clarion-hotell i Stockholm ett gediget sortiment som hette duga! Det var mat ÖVERALLT, och det var fräscht och fantastiskt! Jag säger bara, resår på byxorna eller en riktigt vid klänning...
Inte ens att gå till jobbet gjorde att man gick av mättheten som uppstod, att det höll sig till kvällen var ännu en faktor som dök upp att jag förmoooodligen inte ska äta så mycket nästa gång :D
Ha en skön och härlig 1 maj!
Kram till er!

Svar: Ja, resår och vida kläder behöver man om man tänker hotellfrukost :)Kram :)
Esmaralda

2 Alie:

skriven

God morgon,
Låter som en helt underbar weekend.
Er start med den stora bilolyckan var dock verkligen obehagligt, hoppas ni kunde koppla bort den sen. Skönt att komma iväg så där om än vara för ett par dagar.
Håller med om hotellfrukost.., mums!

Helgen här hemma har varit ljuvlig med sol och avkoppling, ladda batterierna.
Hade dock önskat allt såg lite annorlunda ut.. saknar hans sällskap. Får han tummen loss och träffa mig?
Kram :)

3 Helena Ir:

skriven


Men så hemskt med olyckan, inget man borstar av sig i första taget.. fastnar lätt på näthinnan!

Däremot har ni haft en underbar resa, och så mycket ni hunnit med under dessa dagar! Ni är verkligen bra på det här med att njuta av livets goda :)

Jag har fått lite nya förhållnings önskemål angående min resa med väninnan.. det förvånar mig lite men samtidigt förstår jag det från hennes situation. Men som sagt förvånad blev jag.. och hoppas det blir en bra resa ändå!

Nu tänker jag mig iväg till träningen..

Ha en jätteskön och trevlig söndag med familjen :)

Kram :)

Svar: Känns som att det kan bli en bra resa ! Ha en öppen och ärlig kommunikation med varann... det känns viktigt.Kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag längtar fortfarande efter C kvinna. Kan du ser om det är småningom att vi kommer pratar igen.

Jag vill berätta vissa saker för henne om jag våga att var lite ärligt för henne som jag bruka prata om med en annan.

Kan du ser om det är småningom och jag kommer var lite mer ärligt mot henne. Kommer hon var positiv för det?

Ha det bra

5 Skorpan:

skriven

Ja vilken underbar resa ni hade förutom olyckan där i början. Stackars man som fick sätta livet till...

Ni bor alldeles perfekt för att kunna ta er små avstickare till kontinenten :), helt underbart. Vad mera behövs på en semester än god mat, goda drycker, fint hotell, nya vyer o bekantskaper o en massa fynd att ta med sig hem :). Allt det där gör ju att man verkligen kopplar av o kommer hem som en ny människa den korta tiden till trots. När blir det resa nästa gång?

Så glad för din skull Es att du tog lite ledigt o fick tillbaka lite av din energi, eller så känns det i alla fall? Ännu i maj hinner du på nån tripp för sen blir det ju sommar o stugan är väl fullbokad, eller hur :). Vi får hoppas på en varm o fin sommar...

Här firades vappen hos kompisarna längs vägen o det blev god mat o dryck, många skratt o samtal o barnen spelade tillsammans o verkade ha det hur kul som helst :). Det blev sent o nu är dygnet upp o ner, men som tur ser det ut att piggna till på alla plan efter en dusch o en lång god frukost ;D. Tur att jag drack en massa vatten igår ;)...

Jag hoppas att det i framtiden blir en massa dylika Valborgar som jag o mannen firar tillsammans med trevligt folk, vad tror du om det Es? Firade han igår månne o med nån annan eller ensam? Jösses så jag skulle vilja att han kommer in i mitt liv, va är det för hinder i vägen? Båda är ju redo, okej jag har vinterdäcken på bilen ännu ;)... Är det där felet ligger?

Ha en bra dag i uppackandets o vilandets tecken!
Kram Skorpan

Svar: Jatack, nu har jag tankar energi och det känns minsann !Ny resa är inte planerad än... vi har lite planer på att bygga Attefallshus på tomten så då får resorna anstå lite..
Kram :)
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan du ser något speciellt för mig i sommaren? Utan en jubileum ska sker i juni är jag besviken över.

Men ser du något annat i sommaren. Något som får öppna upp min ögon?

Ha det bra

7 Ia:

skriven

Hej
Vilken härlig minisemester, själv skulle jag komma till Skåne efter 2 dagars körning 😂 tala om ett avlångt land vi lever i men ändå ett litet.
Ser du något spontant kring mig? Något som verkar ske i sommar. Något på kärleksfronten, resa?

Ha en fortsatt trevlig helg

Kram

Svar: Ja, vårt land är minsann avlångt !Något med kärlek kan mycket väl ske i sommar... om inte annat så en flirt.. kram :)
Esmaralda

8 Kristin:

skriven

Tusen takk for en fantastisk fin reiseskildring, kjære Esmaralda!! Så glad jeg er over at dette ble en veldig vellykket minireise.
Etter å ha lest det du skrev, føler jeg at jeg også har vært på en liten reise. Du skriver så godt.
Forstår at MG og din Mamma har hatt det fint også.

Jeg vurderer å bytte ut ovnen jeg har på stua, og sette en vedkomfyr der. Da kan jeg lage mat og bake på/i den om jeg ønsker, nå som strømmen er så dyr. Er det ok å gjøre dette tror du?
Den vil også gi god varme.
Nå ønsker jeg dere en god og avslappende 1.mai.
Kram!!!

Svar: Tack :) Ja, det blev en riktigt mysig, lugn och fin resa.. precis vad vi behövde !Javisst är det ok att göra de byte du tänker dig... fast det kräver ju lite mer arbete.... kram :)
Esmaralda

9 Jossan:

skriven

Godmorgon

I fredags såg jag killen igen som jag fick ögonkontakt med i onsdags.. Eller jag tror det var han.. Han såg rätt bra ut och jag vet egentligen inte om han kolla efter mig på gymmet i fredags.. Kollade han in mig eller han levde i sin egen värld. Känns som mitt självförtroende är så inte på topp.. Tror du den killen kommer komma fram till mig någon gång?

Kram

10 Dunegull:

skriven

Ser magiskt ut! Härligt med miljöombyte ☀️🥰

Min kompis/kollega har inte hört av sig en ända gång sedan middagen jag hade för en vecka sedan. Vad hände? Är han sur på mig på något sätt? Från att skicka varje dag, till att inte ens gratulera mig på min födelsedag. Skönt med lite andrum men något stämmer inte. Vet att jag va rätt pikad mot honom på slutet av middagen. Får du in ngt?

Kram

Svar: Det är inte ok att inte höra av sig.... han verkar tänka i lite annorlunda banor just nu.. men något exakt ser jag inte.. kram :)
Esmaralda

11 Jossan:

skriven

Det blev en valborg helt i min smak. Middag med mina vänner, mys vid en egengjort majbrasa i en grill, bebisbys.
Men ingen fråga mig hur jag mådde efter allt med T. Eller jo den samma som frågat innan. Det gör lite ont att man inte ens får frågan. Helt oviktig känner man sig. Aja men då vet man vem man ska ställa upp för.

Men det vae en hektisk dag och jag var uppe i stan och hälsa på min kompis grav. Hoppas han visste att jag var där.
Idag ska jag laga massa matlådor. Var och handla en massa igår.

Tiden går så snabbt, får åka till mamma o pappa nästa helg och bli klar med mitt plakat till systersonen. Hoppas han kommer bli glad.

Kram

Svar: Jag tror inte de tänkte på att fråga.. men jag ser ju att du är omtyckt !Vist blir systersonen glad... kram :)
Esmaralda

12 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Härligt med kortsemester, visst piggar det upp. För att inte tala om goda hotelfrukostar. Bacon , äggröra och allt det andra goda som jag aldrig själv dukar upp på frukostbordet. Tråkigt med olyckan!

En fråga, får du ngn känsla om det här
Har hittat en jobbannons, funderar lite fram och tillbaka. Blir att gå tillbaka till det jag gjort tidigare, men måste inse att jag måste ha ett jobb där jag rör på mig. Blir i ringa omfattning i så fall.

Ha en trevlig 1 maj!

Svar: Känslan jag får är att det inte är 100 % för dig.. men bra i alla fall, kram :)
Esmaralda

13 Hej:

skriven

Jag kommer ta upp saker som kollegan har sagt. Känner mig nedtryckt av henne. Jag brukar inte ha problem med människor men denna skär det sig med. Pga henne känns det som jag inte trivs längre. Kommer E vara inne hos mig i höst eller kommer den andra kollegan få E hos sig? Jag och E är säker på att hon kommer hamna hos den andra. Jag brukar sällan få den jag vill ha hos mig. Utan får alltid "det som blir över"

Börjar känna att jag inte är uppskattad fast jag vet om att min chef tycker om mig.

14 Misstjejen:

skriven

Hej

Under min livet. Jag träffas en vissa kvinnor som jag gillar oavsett relationer. Som mest jag har en bra kemiperson till. Något som jag tänker på att varför det känns så en vissa hacka på mig. Som med får mig mer förståelse och inser vad jag har gjorde. Att få mig förändras som person.

Har det gör med tidigare livet som jag är man. Så det påverkar av hur en vissa kvinnor behandla mig?

Ha det bra

15 A:

skriven

Ni verkar ha haft det väldigt trevligt! Blev riktigt inspirerad och sugen på att dra nånstans just nu! Men måste bli klar här hemma först... ett riktigt kaos, men fint kommer det bli! Nymålat i alla rum, lite nya möbler, nya persienner.

Var och tittade på eld igår, var väldigt länge sen! Trevligt och kravlöst, sådana högtider gillar jag.

Nu blir det fortsätta med städning,tvätta, och så ska jag åka och köpa kattsand för att städa ur kattlådan ordentligt. Och handla mat. Och så har dammsugaren gått sönder så måste köpa ny idag också. Puh! Vila får man göra i ett annat liv 😆

Kram!

Svar: Det blir jättefint hos dig !Ja, alltid har man något att stå i, den saken är klar, kram :)
Esmaralda

16 Hanna:

skriven

Hej!

Underbart, man behöver inte resa långt för att fyllas av ny positiv energi.
Själv är jag för en gångs skull nöjd med att vara hemma.

I morgon börjar jag på mitt sommarjobb. Är det något speciellt jag ska tänka på? Det känns bra i magen i alla fall.

Kram


Svar: Jag får en positiv känsla kring sommarjobbet... kram :)
Esmaralda

17 Solstjärnan:

skriven

Vilken miniresa ni hade!😃

Du har nog rätt,några dagar kan väl vara tillräckligt och lämnas som en resa och det är det ju 😃

Tackar för tummen upp hälsningen 😊.Nu vet vi när vi får en hälsning riktad till oss i bloggen😊
Så gott ni ätit,druckit och shoppingen den var minsann också lyckad!
Ert lyxiga hotell rum var fint,sängen såg bekväm it.Fårstår ni sov gott 😊

Miniresor som detta ser jag så framemot 😊
Önskar jag redan träffat min kära ,då hade vi nog planerat in miniresor.Dom ger guldkant på vardagen 😊

Ha en bra 1a maj🥳🎉
Kram Solstjärnan ☀️

Svar: Japp, tummen upp är en specialare till er :)Och miniresor kommer du att göra... en hel del minsann, kram :)
Esmaralda

18 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Vilken härlig resa, ni får alltid så trevligt med allt ni gör, tragiskt med olyckan bara😢
Ni bor ju så nära allting därnere så vips är ni ju i Tyskland o Danmark och det är ju roliga ställen att besöka. Och valborg hann ni med och fira också, inte illa🎉 jag satt hemma och tog det lugnt men kom i säng på tok för sent så idag är jag trött. Jag undrar om hjärtevännen hör av sej och vill ses till veckan igen, det kändes bra sen sist och kanske börjar vi ses mer…?
Vila dej idag o ta det lugnt, kram💞

Svar: Ja, det går snabbt för oss att komma till Tyskland!God chans att vännen hör av sig, kram :)
Esmaralda

19 lilla m:

skriven

Hej Es, kommer vår vänskap att överleva detta? Kram

Svar: Ja, det ka bli tufft en period men er vänskap kommer fortsätta så småningom, kram :)
Esmaralda

20 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet inte om jag ska vänta på att C kvinna gör en inlägget om nya yrkesrollen och jag är redo med vad jag ska säger till henne när hon ska publiceras det där jag helt 100 procent redo för säger bra saker.

Jag vet inte om jag ska väntar på det eller inte. Idag eller under vecka?

Så taggad för det!😃

Ha det bra

Svar: Om det känns som att du ska vänta, så vänta, kram :)
Esmaralda

21 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Välkommen hem . Vilken härlig minisemester . Toppen att hitta presenter redan på utresan . Maten såg fantastisk ut och i den sängen vill man ju ligga ;-)
Ge din fantastiska mamma en rejäl kram .Förstår att MannaBonne inte "klagar"

Här firades det lugnt med en silltallrik och skinka till middag och en lilling egenkryddad 1 (!) stor stark ;-) Bra film och grannen höll sig borta hela dagen igår yyaaayy
Solen skiner så man kan inte klaga

Ha en fantastisk 1a Maj alla !

Kram Anki med flock
Ps vart ingen bil än..-men nu vet jag vad jag vill ha för bil :-)

Svar: Tack :)Mamma skickar kram tillbaka !
Silltallrik och en hutt och en redig bajer... bättre firande kan det inte bli ju !
Bra att du vet vilken bil du vill ha.. då kan du lättare ha fokus... kram :)
Esmaralda

22 Jossan:

skriven

Nu har ryssarna varit här igen och kränkt vårt luftrum.. Vad tror du? Kommer vi gå med i Nato och kommer då Ryssland attackera? Detta är så onödigt. I min kalender stod det "Krig är bara en feg flykt undan fredens problem" Sagt av Thomas Mann Ligger något i det..

Svar: Bra ord i din kalender ! Kram :)
Esmaralda

23 Cecilia:

skriven

Vilken underbar helg! Bortsett från den tragiska händelsen förstås. Vad är det för dum person som inte visar hänsyn till olyckan i trafiken, inte okej att bara blåsa förbi sådär. Men så fina foton, speciellt de på maten hehe. Ser riktigt gott ut och jag blir sugen på allt! Så bra att du börjat ta pauser från bloggen så du kan koppla bort ordentligt och verkligen njuta av semester.

Igår på valborg kollade vi på cortegen i stan, sedan blev vi hungriga som halva befolkningen och det slutade med att en pizzabeställning som skulle ta 30 min tog 1h och 40 minuter. Blev inte sugen på att dra vidare på partaj så det blev hemgång och en lugn kväll. Kände lite med personalen på pizzerian, det brukar vara bra men de tog nog lite vatten över huvudet med så många beställningar. Fick iaf en gratis pizza att ta med hem eftersom den blev över.

Nu verkar det bli tveksamt om sambon kommer få fortsätta på företaget han gör sitt exjobb. Till en början verkade det inte vara något problem, men nu har de svårt att hitta uppdrag. Känns jobbigt och stressigt att vi båda ännu inte lyckats få jobb. Kommer vi få kämpa med ekonomin i höst? Vet helt ärligt inte vad jag ska ta mig till förutom att fortsätta söka. Önskar bara att någon kunde ge mig en chans för jag vill så gärna och jag vet att jag kan, även fast jag inte har flera års erfarenhet. Kramar

Svar: Låter som pizzabeställningar här i byn under sommaren... med alla sommargäster :)Det kan bli tight ekonomiskt en period men det är tillfälligt... kram :)
Esmaralda

24 Hjärter dam:

skriven

Låter som ni haft en härlig resa! Es, börjar nytt jobb till veckan, ser fram emot det men undrar hur det kommer gå med vovven hemma på dagarna? (finns inte plats på doggis), går det bra med lunchrastare då jag inte kommer att jobba heltid och förhoppningsvis kan jobba delvis hemifrån sen efter introduktionen. Hoppas du kan se nåt kring detta..
Kram ❤

Svar: Ja, går du hem på lunchen och inte jobbar heltid så är det en okey nödlösning... men stå gärna i kö till doggis... kram :)
Esmaralda

25 Mercan :

skriven

Vilken fin resa Esmaralda 🤗 Esmaralda ser du hur många år det tar innan vi får första våningen hemma i Bulgarien 😔 Esmaralda ser du detaljer Esmaralda någonting hur min bror kommer att träffa tjejen med gott hjärta, dröjer det många år Esmaralda 😔♥️♥️♥️

Svar: Tyvärr ser jag inte tidsmässigt när det sker... kram :)
Esmaralda

26 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Jag förstår mig inte på makens humör ibland. Jag vet att han har mkt med jobb och våra små ungar o vår sömnlöshet osv.. är det bara det o inget personligt? Försöker liksom fråga får inte riktigt ngt vettigt svar liksom.. jag är också oerhört trött o sömnlös

Svar: Ja jag tror det hela beror på att ni är ganska utmattade...kram :)
Esmaralda

27 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda! Låter kul med er minitripp! Härligt!

Fina Esmaralda, jag har funderat hit och dit med min sommarresa. Trots att jag längtar efter att resa till ställen som Senegal och Libyen för att söka spänning och äventyr, så inser jag att jag inte har råd. Måste vara mer realistik. Då jag ändå söker nya länder att besöka, har jag nu landat i Cypern och Malta. Alltså att jag från Stockholm flyger till Cypern för att därifrån flyga vidare till Malta, eller tvärtom. Ser det ut att vara genomförbart? Även gällande min budget? Kan du se något kring detta fina Esmaralda?
Kram,
Jennifer

28 AnnaK:

skriven

Låter himla trevligt 😊 Önskar jag hade någon att hitta på sånt med i mitt liv.

Ska åka till föräldrarna och bytta däck idag. Gruvar mig för körningen lite. Är ändå en bit. Men det ska nog gå bra 😊 Här i norr kör vi med dubbdäcken mkt längre än vad reglerna säger då vädret är opålitligt och det kan vara vinterväg ett bra tag.

Kram 🤗

Svar: Visst kommer körningen gå bra, kram :)
Esmaralda

29 Adad:

skriven

God morgon! Låter verkligen som att ni haft en härlig och bra miniresa.

Tusen tack för svar på min fråga häromdagen Es! Det får mig att känna hopp att något mycket bättre är påväg. Finns det något som utmärker honom? Var ska jag hålla extra utkik?

Kram❤️

Svar: Nej jag ser inga detaljer, bara att det verkligen kommer ske.. kram :)
Esmaralda

30 Maj:

skriven

Jag kan bara instämma. Wow vilken resa! Men fy vad otäckt med det på autobahn och förstår att stämningen avtog ett tag. Fint av er att hjälpa till på erat sätt och jag som är sjukvårdsutbildad hade fått hjälpa till på mitt sätt. Maten såg förbannat god ut och vilka härliga fynd. Man skall helt enkelt bo söderöver i Sverige så man kan komma iväg på sånt här. Älskar makens tummar :)

Jag gjorde mamma sällskap på loppis. Inte riktigt min grej men testade iaf. Det vi köpte passade inte när vi kom hem och swishen hade dragits två gånger så en flopp så det var sista gången för mig :) Har fått besök av vännen på andra sidan 2-3 nätter i rad och vet inte om du tolkar det på något annat sätt men jag tolkar det som att hon vill förmedla att hon är med mig och att allt kommer bli bra :)

Gensvar uteblev ju och kanske han har raderat både sms och mitt nr men har svårt att tro att han inte blev påverkad och känns som att han tänker på det och mig ändå. Kanske det är personen därhemma som hindrar honom. Känns inte som den varmaste och snällaste precis. Såg en film igår där killen fick tjejens nr men han var så blyg och nervös då han gillade henne så han höll sig borta. Kanske kan vara så eller så bryr han sig helt enkelt ingenting. Vad tycker du om min analys Es? :) Skönt är det iaf att inte se honom. Han är helt enkelt för snygg för mig :)

Nu går vi in i Maj månad och hoppas att den bjuder på något bra :)

Kram och hälsa gänget!

Svar: Ja, vi i söder har ju en rejäl fördel när det gäller resande !En gång i tiden hade jag en slags butik i en lada... det var på den tiden alla ville ha avlutat och allmoge... och jag fick nog av gamla prylar till sist. Jag undviker loppisar !
Jag ser ingenting exakt - men visst blev han berörd av ditt medelande.
Kram :)
Esmaralda

31 Solstjärnan:

skriven

Måste ännu tillägga om den coola båtbussen 😊.Har inte sett en sådan live.
Häftig!
Verkligen musikupplevelse i klass lyx,den vita flygeln i sej är ju fin och att den är utomhus såhär😊
Fint att Ukraina uppmärksammas.Kriget som pågår är fruktansvärt.

Kram Solstjärnan ☀️

32 Agnes:

skriven

Välkomna hem!

Kramen, everyhopa! ;0}

Svar: Man tackar :) Kram :)
Esmaralda

33 lilla m:

skriven

Hej Es, kommer jag att träffa honom imorgon eller kommer han att hålla sig undan? Kram

34 Mercan :

skriven

Esmaralda är det möjligt att jag träffar mannen med gott hjärta nu när vi reser till Bulgarien där eller blir det senare i Sverige genom sysslan som jag ska börja 50 %🤗

35 Hej:

skriven

Jag kommer ta upp saker som kollegan har sagt. Känner mig nedtryckt av henne. Jag brukar inte ha problem med människor men denna skär det sig med. Pga henne känns det som jag inte trivs längre. Kommer E vara inne hos mig i höst eller kommer den andra kollegan få E hos sig? Jag och E är säker på att hon kommer hamna hos den andra. Jag brukar sällan få den jag vill ha hos mig. Utan får alltid "det som blir över"

Börjar känna att jag inte är uppskattad fast jag vet om att min chef tycker om mig.

36 Vitlilja :

skriven

Ser du om det kan bli inflytt i min nya lägenhet före tillrädesdagen som är 1 juli? :)

37 Jossan:

skriven

I fredags såg jag killen igen som jag fick ögonkontakt med i onsdags.. Eller jag tror det var han.. Han såg rätt bra ut och jag vet egentligen inte om han kolla efter mig på gymmet i fredags.. Kollade han in mig eller han levde i sin egen värld. Känns som mitt självförtroende är så inte på topp.. Tror du den killen kommer komma fram till mig någon gång?

Kram

38 Jossan:

skriven

Är det normalt att när man rest i tiden att man känner sig mätt men sen att det "Vaknar" upp igen med intresset?

39 N:

skriven

Hej esmaralda.

Så trevligt ni ser att ha haft det!
Skönt att komma iväg.

Det här med att jag skulle bo i en annan stad igen, var kanske inte det bästa? Mår inte mitt bästa iallafall.
Är rädd när jag flyttar tillbaka att jag inte kommer att ha kvar mitt umgänge och mina vänner som innan?
Hur ser det ut? Kommer jag att komma in i umgänge och ha vänner omkring mig när jag flyttar tillbaka igen?
Kram

Svar: Ja, det är god chans att gamla umgänget finns kvar... men det blir inte perfekt.. så tänk dig för... kram :)
Esmaralda

40 Skorpan:

skriven

Bra att höra att du återfått lite av din energi :).
Jaså ni ska bygga till, ja det kräver ju tid o pengar o arbete o då är det lite svårare att åka iväg på minisemester hux flux. Mycket nya planer för er.

Här funderar jag på om jag ev kunde ha råd med en ny grill? Den nuvarande börjar bli till åren o är inte toppskick mera, vad tror du Es, kan det bli en ny grill till sommaren?

Idag tar vi det lugnt o njuter av det svala majvädret ;).
Kram Skorpan

Svar: Ja nog kan det bli en ny grill... så känn det... kram :)
Esmaralda

41 Sus:

skriven

Hej
Härligt
Här händer inget…
Varför?
Love sus

42 Alie:

skriven

Ska till läkaren i morgon med min fot.. hoppas på en kortisoninjektion. Kommer jag bli hjälpt och kunna springa snart igen?
Kram :) 🌱

43 Helena Ir:

skriven

Tack! Ja, att vara lyhörd är nog bäst!

Kram

44 Jen:

skriven

Låter som en helt underbar resa! Precis så hade jag önskat jag kunde ha det en dag. (Men just nu tillåter ekonomin inga utsvävningar och sällskapet lyser med sin frånvaro).
MG har berört mig på ett speciellt sätt. Låter säkert fånigt. Men när du beskriver honom, som den personlighet han är, så blir han lätt att känna kärlek för. Precis dom jag gör för mina egna djur. De kryper liksom in i hjärtat med sina underbara sätt att vara.

Jag för min del är så otroligt ledsen för tillfället. Känns som att jag aldrig passar in eller är önskad någonstans. Förstår inte vad jag gör för fel? Barnen börjar bli stora och ser att de inte kan få samma saker av mig som av sin pappa. Och då blir jag den tråkiga mamman som aldrig har råd eller ork. Som de helst inte vill vara hos.
Saknar mitt ex mer än jag borde. Träffade en ny ett kort tag, försökte verkligen, men känslan sa mig att han inte var seriös. Och det visade sig stämma. Så inte mer med det egentligen.

Hur mår min ängel?
Hon känns fortfarande trött. Trots salt och vila. Siffran 22 fortsätter dyka upp…
Kan du känna någonting kring ängel? Kanske också kring mig och hur livet kommer utvecklas?

Svar: På något sätt måste man älska MG... han är ju oerhört snäll och älskar valpar och småbarn.. han har aldrig morrat i hela sitt liv.. och han har humor !! Försök att ge dig själv lite mer styrka... tanka energi... gör sådant som du mår bra av och ha fokus på dig själv lite mer...dina barn älskar dig, ingen tvekan om den saken... kram :)
Esmaralda

45 Maj:

skriven

"Gilla" knappen funkar inte idag. Inte hos mig iaf.

Nej jag kommer göra som du och som jag gjort hittills. Dvs undvika loppisar.

Mitt meddelande får bli ett fint minne för honom för nu är vår "saga" slut. Lite krångligt dock att gå omvägar tom 19 Sept men vad gör man inte för att undvika träff :) Kram

Svar: Ja, alltid är det nånting som krånglar här.. suck !Kram :)
Esmaralda

46 Mi:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag att bo i hus och i ett barnvänligt område? Så som jag vill?
Kram

Svar: Så ser det ut att bli så småningom, kram :)
Esmaralda

47 Naturvän:

skriven

Hej!

Tack för svar, nej ju mer jag tänker efter och känner in avvvaktar jag med den jobbansökan, det känns inte rätt. Vill egentligen inte... Får fortsätta leta...

Attefallshus låter fint, har jag funderat på till vår stugtomt, men får anstå pga ekonomin. Ibland täker jag att soulmaten kanske är byggkunnig! Drömma kan man ju och det är ju gratis!!!

Kram

Svar: Han är händig men hurpass händig, det ser jag inte.... kram :)
Esmaralda

48 lilla m:

skriven

Hej Es, vad är chansen att jag träffar honom imorgon? Kram

Svar: Runt 60 %, kram :)
Esmaralda

49 Mumin:

skriven

Det blev verkligen en lyckad miniresa, förutom olyckan. Hur mycket billigare är parfymen på båten? Hoppas för egen del att komma iväg till sol och värmen om inte alltför länge. Är sambon bestämd/kontrollerande samt svartsjuk? Upplever att det är hon som styr och ställer där hemma och att mannen inte är lycklig i det? Får önska en lugn och skön söndag med återhämtning. Må så gott. Kram

Svar: Krämerna kostade typ 98 kr styck.. och det var ju väldigt billigt jämför med ordinarie pris i butik !Hon styr och ställer en del men inte i allt och jag tror mannen också får utrymme.. kram :)
Esmaralda

50 💕 Zoey 💕:

skriven

Välkommen hem Es!
Vad mysigt ni har haft det! ❤️

En fråga, ibland känns de som de bränner/gör ont på mitt bröst där Zanmi hänger i en kedja. Är det något hon vill förmedla till mig eller är det att hon kommer åt mina blubbar ja har?? Kram Zoey 💕

Svar: Kan vara något hon vill förmedla - försök bär henne på annan plats och se om du förstår vad hon vill... kram :)
Esmaralda

51 Tiss :

skriven

Hej Es!

Det låter som en trevlig liten tripp :) . Bortsett från den otäcka olyckan.

Mer och mer stämmer på saker jag kan känna av. Allt kan väl inte vara en slump, eller? Jag vet ju att jag har en medial sida, det har du blandannat skrivit. Men om, så ser jag inte i bilder. Är det något jag kan träna upp? Inte för att jag vet om jag vill kunna. Men ändå, är det möjligt.

Svar: Nejdå allt är inte en slump och du har gåvan... en del lär sig se i bilder, andra inte så man får försöka hitta sitt eget sätt att odla och utveckla sin förmåga.. kram :)
Esmaralda

52 Dunegull:

skriven

Har börjat drömma mig bort att köpa en Van och bygga om så jag kan bila runt i Europa. Kommer detta bli verklighet?
Kram kram

Svar: Det KAN ske men ligger i så fall ganska långt in i framtiden... kram :)
Esmaralda

53 Frasse:

skriven

Hej Esmeralda...
Några funderingar igen.
Har Frasse redan flyttat, eller inte?
Är det hos exets nya dom ska flytta in? eller ett nytt gemensamt ställe?
Och du känner inte in någon graviditet?
Kommer det att gå bra med Frasse och hennes katt?
Sen en helt annan sak...har jag smittats av covid?
Hoppas du kan svara på nåt.
Kram


Svar: Försök att inte oroa dig... ha fokus på dig och ditt... då blir det som bäst75 % att du kan ha smittats av covid
Kram :)
Esmaralda

54 Jossan:

skriven

Kollade killen in mig från i fredags? Tror du den killen kommer komma fram till mig någon gång?

Kram

Svar: Han kollade in dig men verkar ha någon annan i tankarna.. kram :)
Esmaralda

55 Hej:

skriven

Kommer kollegan få som hon vill eller kommer E vara hos mig i höst? Är så orolig över hösten..

Svar: Jag ser inte exakt men det känns som om du oavsett kommer må väl i höst, kram :)
Esmaralda

56 Skorpan:

skriven

Är det nu jag ska slå till o boka sommarens kryss till familjen eller vänta lite till? Vill så mycket ;)..
Kram Skorpan

Svar: Känns det ekonomiskt som att det håller... och känns det starkt positivt, då ska du boka... finns det tvekan sp vänta lite.. kram :)
Esmaralda

57 Ghostwriter :

skriven

Fantastiska bilder. Ni är så fina så! Fina presenter ni köpt också, jag blev smått avis haha. Hemskt med olyckan, kändes som ångest och jag blev lite ledsen. Speciellt när du sa att du kände in att en person inte klarade sig… så ovärt och sorgligt att dö i bilolycka. Det är en av mina största principer att göra så gott man kan i trafiken och olycka eller inte så kan det förbättras. Ändock har jag inte körkort än. Har hållt på att krocka flertal gånger i mitt liv och kan bara säga att det varit änglavakt varenda gång. Jag blir berörd när andra dör på de sättet. Och oerhört idiotiskt av personen att bara gasa förbi, man ska inte ha körkort om man är så korkad. Hemskt.


Skönt att ni fick en fortsatt fin resa och vistelse trots. Fint hotell och god mat, perfekt! Så härligt att se er njuta, jag glädjs åt er!





Om du orkar svara, vad betydde min dröm? Jag drömde först att jag träffade W som jag skriver med. Sen om gammal kärlek L. Jag har en förvirrad känsla, lite som ett val? Eller att våga satsa på något nytt framför gammalt?
Ser du något om mig och W?




Kram

Svar: Jag tror att detta är en bearbetningsdröm....personerna du drömde om finns i verkliga livet och bearbetningen behöver inte gälla dem... det kan gälla något annat.... kram :)
Esmaralda

58 Ghostwriter :

skriven

Tack för svaret! Snällt. Ja det kändes som bearbetning, behöver en hel del sådant just nu. Har W genuint intresse och tror du vi skulle klicka på rätt sätt irl?



Ta hand om dig kram!

59 Solstrålen:

skriven

Välkommen hem Es:) Så fina bilder du tagit.
Det var häftigt med en amfibinebuss,visste inte att det fanns en sådan buss? Det var nytt för mig, som ligger efter i teknikens värld:)
( att bara lägga upp videos på youtube tar dagar för mig)

Jag skulle vilja ha en bil som var sådär, och som kunde flyga med:) . Vem vet kanske Elon Musk eller ngn annan kommer på något iframtiden:)


Undrar om du ser något Spontant om mig Es?
Kram:)

60 Mumin:

skriven

Tack för svaret. 98 kr är riktigt billigt och man borde alltid handla på sådana ställen. Bra att det ges utrymme för mannen, men om jag förstod dig rätt från tidigare så håller de ihop mestadels för barnens skull? Ännu en kram från mej

Svar: Ja, barnen verkar vara själva kittet, kram :)
Esmaralda

61 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda! Ser det ut att bli Malta och Cypern i sommar för mig?
Kram,
Jennifer

Svar: Det kan mycket väl bli så, en realistisk plan, kram :)
Esmaralda

62 Naturvän:

skriven

Hej!

Tackar för svar. Får fortfarande en bild framför mig när det gäller soulmate. Bygghjälm och ritningar under armen. Har sett den i flera år. En ganska bestämd man med utstrålning. .. hoppas hoppas på snart möte ....

Kram

63 N:

skriven

Hej esmarslda,
Jag har kommit i en period då vänner känns väldigt viktigt för mig.
Ser det ut som att det kommer att bli bra iallafall när jag flyttar tillbaka?
Kommer jag att ha partner och vänner?
Ser det bra ut? Eller behöver jag tänka om?
Kommer nya vänner också?
Kram

64 Mercan :

skriven

Esmaralda kommer min family få veta om det som jag gjorde med männen från Türkiyet via mobilen för flera år sedan med nakna bilder och video, jag är så rädd 🙁

Svar: Nej, det tror jag inte alls din familj kommer att få veta, kram :)
Esmaralda

65 Misstjejen:

skriven

Hej

Så ärligt? Borde jag skicka en meddelande i messenger för gratta till C kvinna för nya yrkesroll?

Ha det bra

Svar: Ja, om det faller sig naturligt för dig och det är vad du vill göra, kram :)
Esmaralda

66 Hm:

skriven

Hej esmaralda.
En fråga,
Vore det rätta att göra slut i min nuvarande relation? Och satsa på honom? Skulle det kunna bli rätt och bra för mig med den tillvaron ?
Kram

67 Igges matte:

skriven

ack för ditt svar tidigare i veckan, du fick till dig att någonting inte känns rätt med att jag har stått i kö i så många år till psykoterapi. Jag blir inte det minsta förvånad och jag tolkar det som att den som förmedlar detta till dig syftar på ledningen för det sjukhus som jag tillhör, de ser bara siffror i sina papper och bryr sig inte ett dugg om att deras sparåtgärder leder till en ohållbar situation både för personal och patienter. Under flera års tid har läkare och sjuksköterskor etc. sagt upp sig på löpande band, lokalmedia skriver nästan varje vecka om de konsekvenser som "kompetensflykten" från sjukhuset lett till. På psykiatrin finns det flera vakanta tjänster, både som läkare och psykologer.
För några år sen införde psykologerna en regel om att de bara tar mot remisser för patienter som är suicidala. Jag och hundratals andra vuxna i länet som mår psykiskt dåligt men som inte är suicid får ingen terapi trots att vi har laglig rätt till det.
Min psykiatriker är frustrerad över situationen och har försökt få till en förändring men blir inte lyssnad på av ledningen. Det har aldrig handlat om mig personligen utan om hur rutten den svenska sjukvården är och att det är ett lotteri för hur bra vård man får beroende på var i landet man bor. Tyvärr så är det vi som bor i den norra delen av landet som har flest nitlotter. Det är ingen lögn utan det är verkligheten i dagens Sverige 2022

Vilken härlig resa ni har varit på :)

Kram Igges matte

68 Maj:

skriven

Ja blogg.se lever sitt egna liv. Jag är känd hos dem med mina klagomål :)

Sover MG med mamsen i gäststugan? Han vill väl inte vara ensam i stora läskiga huset när ni är borta :)

Har haft skönhetssalong med brosan då jag trimmat bort hår på hans rygg. Självklart får man ställa upp :)

En snygg man på Willys tittade på mig flera gånger fastän frugan var med. Ja alla förhållanden är inte så lyckliga som de ser ut att vara. Jag får vara glad att jag har karisma eller vad du nu sa att jag hade :)

Vag tyckte han förresten om mitt namn? Bästa reaktionen hade ju varit "Vackert namn på vacker tjej". Jag är en riktig drömmare som min kära mor säger och det stämmer :) Kram

Svar: När vi är borta sover mamma i stora huset.. så MG får det som han brukar :)Då är bror din riktigt fin nu :)
Känner inte in någonting kring hans reaktion och ditt namn.... men karisma har du, den saken är klar, kram :)
Esmaralda

69 N:

skriven

Hej esmaralda.
Vänner känns viktiga för mig.

Ser det bra ut för mig framöver? Verkar jag ha vänner? Kommer nya vänner?

Kram

Svar: Ja, nya vänner kommer... ta gärna själv initiativ, kram :)
Esmaralda

70 Frasse:

skriven

hej igen...
Visst jag borde fokusera på mig själv. men inget konstigt att jag vill ha svar på vissa saker eftersom detta har hänt så pass nyligen...efter 22 år tillsammans så självklart är det inte bara att släppa alla tankar kring detta som hänt.
Varför flyttar mitt ex från lägenheten vi bodde i?
Om den nya är gravid så vill jag veta det???
Ju fler svar jag får till mig ju lättare är det att lägga allt i säcken och knyta ihop den för att kasta.
Det finns så många frågor kring allt som har hänt.
T ex när han sa att jag inte skulle behöva flytta och att jag skulle ångra lägenheten...gjorde som han sa och han postade till och med brevet. Sen åkte han och jobbade natt, om han nu jobbade...varför ringde han då kl 06 på morgonen och hade ändrat sig igen att han ville att jag skulle flytta. han lät så nervös och rökte och skärrad lät han. Jag skulle vilja veta hur han kunde ändra sig...vad hände efter att han själv postat brevet med att jag skulle bo kvar med han....vad hände efter han åkte hemifrån den kvällen?

Svar: Det är svårt för mig att se detaljerat eftersom dina frågor gäller en annan person.Kan inte känna tecken på graviditet
Jag ser inte varför han ändrade sig, kram :)
Esmaralda

71 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda 😔 💖 💝 💟 vad hade jag gjort utan dig Esmaralda 💖💖💖

72 Na:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det mest positivt ut att flytta tillbaka?
Eller blir det inte som jag tänkt mig?
Kram

Svar: Nej, fullt ut som du tänkt dig kan du inte räkna med att det blir, kram :)
Esmaralda

73 A:

skriven

Hej Es

Ser du hur jag kommer möta kärleken?
Kram

74 H:

skriven

Hej esmaralda.
En fråga,
Vore det rätta att göra slut i min nuvarande relation? Och satsa på honom?

Kommer jag att ha relation framöver?
Kram

75 Maj:

skriven

Haha klart att kungen MG skall ha det bästa :) Ja brosan blev fin och jag önskar att han träffade en mycket bättre tjej än den rugguggla han har nu som beter sig förjävligt! Glad att jag har karisma men montören verkar ha glömt mig redan ... eller så tänker han på mig i smyg ...? :)
Kram

76 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Vekar jag omtyckt bland vänner? Hur ser vänner på mig?
Är jag omtyckt? Eller kan vänner missförstå mig på något sätt
Kram

77 Jossan :

skriven

Är det normalt att när man rest i tiden att man känner sig mätt men sen att det "Vaknar" upp igen med intresset?

78 Frasse:

skriven

Kommer jag att bli frisk den här veckan?har varit hostig två veckor nu.
Vad är det för man jag kommer att träffa?
Någon från trakten?
Hur träffar jag den mannen?

79 Helena Ir:

skriven

Frasse, som jag har förstått så ser inte Esmaralda så tydligt på de frågor hon får här på bloggen, varför inte testa seans, där du får utförligare svar och på fler än här.. där det dessutom är upptill ca 80 % för att svaren stämmer..

80 Humlan:

skriven

Det finns ingen regel någonstans i Sverige, vare sig 2022 eller innan, att psykologer endast tar emot suicidala patienter på remiss.

81 Misstjejen:

skriven

Hej

Nu har jag blir skrämmer av mormor som dog för fyra år sedan. Jag har blir uppmärksamma av mormor inatt. Igår på dag också. Jag vet att det är hennes födelsedag igår.

Vill hon få sagt något?

Ha det bra

82 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Verkar hon fortfarande vilja vara min vän?
Är jag en av de viktigaste?
Kram

83 KristinaF:

skriven

Hej E!

Längesen jag skrev här.

Kommer P att höra av sig snart? Kan inte trycka undan känslorna som jag har men vill inte jaga någon.

Varma hälsningar

84 Misstjejen:

skriven

Hej

Undra på det är väl änglar som vill säger något till mig i kvällen. Försöka få kontakt med mig. Är det något speciellt. För min mormor dog i här helgen för fyra år sedan. Jag vet inte om det är hon eller en annan av min änglar som vill säger något. Jag känner direkt något hela tiden.

Kan du talar för mig om det. Jag tror väl dom har försöka få mig att fråga dig om det.

Är det något?

Ha det bra

85 KristinaF:

skriven

Hej E!

Längesen jag skrev här.

Kommer P att höra av sig snart? Kan inte trycka undan känslorna som jag har men vill inte jaga någon.

Varma hälsningar

86 Mercan :

skriven

Esmaralda du sa att mannen med gott hjärta som du såg för mig finns lite längre bort i framtiden när jag frågade dig 😉 betyder det Esmaralda att det inte blir något nu när vi reser till Bulgarien, så jag vet 😅😅😅

87 A:

skriven

Härligt med minisemester. Skönt att man äntligen kan o vågar göra lite saker igen även om man fortsätter vara försiktiga.
Min son, Z, har en mobilklocka. En trygghet både för honom o mig. I onsdags blev den tagen från skolan. Väldigt tråkigt o han är så ledsen.
Jag kan se att den va på skolan i GPS funktionen men nu är den död.
Ser du vart den befinner sig eller om den kommer tillbaka till honom?
Han fyller snart år o önskar sig en mobil nu när klockan försvann. Men pengarna växer inte på träd här hemma o jag hoppas ju fortfarande på att klockan ska lämnas tillbaka till honom ❤️


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: